Met avicheck: http://perso.wanadoo.fr/b...Check%20-%20v.4.6.166.zipVerwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 01:26:
Bestaat er een manier om vooraf te checken of GMC en/of QPel gebruikt werden bij het encoden, zodat er geen cd verspild moet worden aan een film die de speler toch niet kan afspelen?
Verwijderd
Zal ik anders een scriptje schrijve, dat de philips site checkt voor nieuwe firmware, elke 2 seconden, en als er iets nieuws is lanceren we een grote kettingmail ? :-) Voor de echte die-hards
Verwijderd
Dat hoeft toch niet dubbel te draaien (mijn linux bakkie kijkt elke 5 seconden)? Anders komt er zo'n load op de site.Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 10:00:
Zal ik anders een scriptje schrijve, dat de philips site checkt voor nieuwe firmware, elke 2 seconden, en als er iets nieuws is lanceren we een grote kettingmail ? :-) Voor de echte die-hards
Verwijderd
Ook eens naar philips gemaild:
Geachte heer,
U heeft ons recentelijk gevraagd naar informatie over uw DVD737.
Over de features van de volgende Firmware Upgrades hebben wij op de consumentendienst geen informatie.
Wij hebben uw vraag wel begrepen en deze doorgegeven aan de verantwoordelijke diensten. Zij zullen zich verder over uw vraag buigen en nagaan of deze deel zal uitmaken van het ontwerp van de volgende Upgrade.
In de hoop u hiermee van dienst te zijn geweest,
Verblijven wij,
Met vriendelijke groet,
Philips Customer Care Centres
Heheheh...
Die luitjes bij Philips zullen nu toch wel in de gaten hebben waar ze aan zijn begonnen... heheh..
Al die nerds die de hele dag zitten te zeuren over "firmware" ("firmwat?") per mail...

Overigens ...
De webmaster van www.philips737.com moet ff worden overgehaald om een engelstalig gedeelte op het forum te openen.
Die luitjes bij Philips zullen nu toch wel in de gaten hebben waar ze aan zijn begonnen... heheh..
Al die nerds die de hele dag zitten te zeuren over "firmware" ("firmwat?") per mail...
Overigens ...
De webmaster van www.philips737.com moet ff worden overgehaald om een engelstalig gedeelte op het forum te openen.
Verwijderd
Dan komt er mss eens iets vanFuzz10 schreef op 29 januari 2004 @ 15:21:
Jij hoeft mss geen nieuwe firmware?
Tuuuuurlik wel ... hahahah.... zelf ook al een keer gemailed ...Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 15:26:
[...]
Dan komt er mss eens iets van
Jij hoeft mss geen nieuwe firmware?
Wat denk je wel !
Verwijderd
Nee, maar ze komen eraan volgens Philips! Dit is hun antwoord op een mail van mij:Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 12:49:
Nou, het is nu way past einde Januari, zijn er al firmware updates gespot?
Geachte heer,
U heeft ons recentelijk aangegeven dat uw Philips dvd speler de DivX-films niet zonder problemen afspeelt.
De laatste firmware upgrade is versie 4.1.19. Er komt een nieuwe versie aan om nu volledig af te rekenen met de DivX gevallen. Wanneer is ons niet bekend, maar het staat op stapel.
Controleer of de DivX-film goed wordt afgespeeld op een andere dvd speler (computer). Vertoont de film dezelfde symptomen dan ligt het aan het formaat waarin de DivX is gebrandt. Zo niet, en u heeft de versie 4.1.19 geïnstaleerd, dan adviseren wij u om het apparaat voor een onderzoek aan te bieden bij uw handelaar.
Wij vertrouwen erop dat uw vraag voldoende is beantwoord. Indien u verdere vragen heeft over dit onderwerp, dan kunt u deze aan ons richten onder vermelding van referentienummer: 50-23994433.
Met vriendelijke groet,
Philips Consumer Care
Ik had ze gemaild dat ik af en toe last heb van blokjes in het beeld en dat hij zelfs crasht op sommige films (in mijn geval eigenlijk maar 1 maar je moet wat). Ik had ze ook nog verwezen naar dit forum; weet niet of ze daar nog op gekeken hebben. En wat ze met 'volledig afrekenen' bedoelen...
nou, ik heb hier iig een hele hoop family guy afleveringen in xvid, en die speelt ie niet af: 'wrong codec'.
Komt dit doordat dit bijvoorbeeld met een nieuwere xvidcodec geencodeerd is?
Gewoon ff checken of de advanced features gebruikt zijn ... Qpel / GMC...The Evil Brain schreef op 03 februari 2004 @ 21:59:
nou, ik heb hier iig een hele hoop family guy afleveringen in xvid, en die speelt ie niet af: 'wrong codec'.Komt dit doordat dit bijvoorbeeld met een nieuwere xvidcodec geencodeerd is?
RTFM dus
uiteraard, mocht dit het geval zijn dan is er niet echt een probleem, maar Gspot geeft niet aan of dit zo is. (en dat zat toch alleen in divx 5? of doe ik nou dom?)
Klopt... Gspot geeft dat niet weer..The Evil Brain schreef op 03 februari 2004 @ 22:41:
uiteraard, mocht dit het geval zijn dan is er niet echt een probleem, maar Gspot geeft niet aan of dit zo is. (en dat zat toch alleen in divx 5? of doe ik nou dom?)
FF Avicheck downloaden... Die wel ...
Overigens zitten die Advanced Features ook in XVID
hm okee, probeer ik morgen dan wel. iig bedankt
Verwijderd
Check onderstaande link
http://www.p4c.philips.com/files/d/dvd737_02/
Software upgrade version 4.1.26 Release Notes
• New features
Support on embedded multi audio streams in .avi file format
Support on Embedded multi subtitle stream in .avi file format
• Enhanced property display of MPEG-4/DivX video files
• Zoom feature improved
• General improvement
• Improved font support for subtitle
Wie heeft hem al uitgeprobeerd?
http://www.p4c.philips.com/files/d/dvd737_02/
Software upgrade version 4.1.26 Release Notes
• New features
Support on embedded multi audio streams in .avi file format
Support on Embedded multi subtitle stream in .avi file format
• Enhanced property display of MPEG-4/DivX video files
• Zoom feature improved
• General improvement
• Improved font support for subtitle
Wie heeft hem al uitgeprobeerd?
Jeuj! 
Geloof dat je deze moet hebben voor de europese versie:
http://www.p4c.philips.com/files/d/dvd737_00/
Geloof dat je deze moet hebben voor de europese versie:
http://www.p4c.philips.com/files/d/dvd737_00/
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhh ole oleole 
vanavond testen!
vanavond testen!
Verwijderd
Hoe update je nou eigenlijk? heb die update gedownload maar er staat verder geen info bij hoe dit uit te voeren.
How to make an upgrade discVerwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 11:06:
Hoe update je nou eigenlijk? heb die update gedownload maar er staat verder geen info bij hoe dit uit te voeren.
Write the downloaded file onto a blank CD-R or
CD-RW disc, using the following settings:
• File System CD-ROM ISO Level 2
• Mode 1/2/XA
• Character set ISO 9660
• Finalised, single session
• Write speed low
Finalised the disc. (The application may do this
automatically.)
NOTE: Packet writing application for drag &
drop copying cannot be used for
creating an upgrade disc. Use only a
dedicated CD writing application
allowing ‘disc at once’ recording.
No UDF setting as well.
Uit http://users.telenet.be/i...737/dvd737_00_fur_eng.zip
De eerste reactie van een Franse dude is positief !!!!
http://forum.surdvd.com/viewtopic.php?t=25325
Volgens hem is het "gradient / pixellation" probleem opgelost !!!!
Da's goed te horen voor de mensen die toch ook wel teleurgesteld waren m.b.t de beeldkwaliteit bij XVID / DIVX ...
Laten we hopen dat hij gelijk heeft !
Da's goed te horen voor de mensen die toch ook wel teleurgesteld waren m.b.t de beeldkwaliteit bij XVID / DIVX ...
Verwijderd
Even een (verrotte) babelfish tranlation:Fuzz10 schreef op 04 februari 2004 @ 11:20:
De eerste reactie van een Franse dude is positief !!!!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| POSITIVE: - Image quality more than acceptable (better than my Samsung) as well for DVDs for the divx - Management of the languages of Bivx what sympathetic enough for is impassioned multilangues (band of pigs!!!) - Management of the subtitle multi, similar!!!! NEGATIVE: - always problem of too long subtitle which is not written in entirety - always problem of shift of the sound (finally I tested some that a bus all the others were already réencoder) - always problem on some divx or it does not have in advance fast there nor of possibility of advancing by spending time. - I had some problem during my tests, the reader blocked myself and I was obliged to disconnect it to replug to be able to take again control (I do not know if Ca came from the firmware, bus C true that I made him puffed out not badly of tricks in very little time for these tests!!!!) |
Oftewel, subtitles lijken weinig veranderd, hij kon geen verschil ontdekken in de oude en nieuwe firmware, staat verder in de tekst.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 11:36 ]
Verwijderd
Uit de changelog heb ik begrepen dat het huidige lettertype van de subs niet verandert is, maar dat er nu de MOGELIJKHEID is om een ander lettertype te gebruiken?
Verwijderd
Gelukkig is de changelog erg duidelijk wat dat betreft...Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 11:59:
Uit de changelog heb ik begrepen dat het huidige lettertype van de subs niet verandert is, maar dat er nu de MOGELIJKHEID is om een ander lettertype te gebruiken?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 12:33 ]
Hebben jullie de file-datum al gezien:
08-01-2004
Zijn ze lekker snel mee.....
08-01-2004
Verwijderd
Acceptatietesten misschien?C4l1m3r0 schreef op 04 februari 2004 @ 13:15:
Hebben jullie de file-datum al gezien:
08-01-2004
Da's een goeie
Verwijderd
Ik heb hier: http://www-user.tu-chemnitz.de/~noe/Video-Zeug/AVIMux%20GUI/
een proggie gevonden welke in theorie een Subtitle of/en extra audiotrack kan muxen bij een avi. Ik ga vanavond denk ik eens proberen of het werkt.
een proggie gevonden welke in theorie een Subtitle of/en extra audiotrack kan muxen bij een avi. Ik ga vanavond denk ik eens proberen of het werkt.
Verwijderd
Weet iemand het verschil tussen de volgende twee firmware versies?
dvd737_00_fus_eng.zip
dvd737_02_fus_eng.zip
Is er een verschil, zo ja welke moeten we dan nemen?
dvd737_00_fus_eng.zip
dvd737_02_fus_eng.zip
Verwijderd
Staat geloof ik op de doos van de 737. Verder zijn de 02 en 00 versie kwa CRC geloof ik gelijk dus geen verschilVerwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 14:28:
Weet iemand het verschil tussen de volgende twee firmware versies?
dvd737_00_fus_eng.zip
dvd737_02_fus_eng.zip
De '00' of '02' versies zijn om aan te geven voor welke regio het product bedoeld is.
/00 is bedoeld voor europa.
/02 lijkt voor the Nordic region te zijn (portugal, Polen, Finland, etc).
Deze stroke-numbers worden dus gebruikt om locale versies aan te geven.
/00 is bedoeld voor europa.
/02 lijkt voor the Nordic region te zijn (portugal, Polen, Finland, etc).
Deze stroke-numbers worden dus gebruikt om locale versies aan te geven.
Happy Blessings <3
Verwijderd
> Improved font support for subtitle
Is dit voor dvd of divx, want met vorige versie zie ik geen verschil in ondertitels.
Maar de beeldkwaliteit bij een bepaalde film die er eerst slecht uitzag is nu wel veel beter.
Filmcodec info is ook wel leuk.
Al bij al zeker de moeite waard te upgraden.
Is dit voor dvd of divx, want met vorige versie zie ik geen verschil in ondertitels.
Maar de beeldkwaliteit bij een bepaalde film die er eerst slecht uitzag is nu wel veel beter.
Verwijderd
DVD's hebben geen fonts, maar werken met bitmaps, dus zou het in theorie moeten zijn voor divx'en.. Maar zie inderdaad njente verschil, ik ga nu even een testje doen met streamed subtitles.. Ben benieuwd..Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 17:47:
> Improved font support for subtitle
Verwijderd
Ik heb hem net even geinstalleerd en inderdaad ziet het beeld er nu veel beter uit. Geen blokjes meer! Helaas nog steeds problemen met die Spirited Away film (hij crasht erop), maar dat is echt de enige die het bij mij niet doet.Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 17:47:
Verwijderd
Misschien moet je spitited away even 'behandelen' met AVI-Mux. Je voegt een video toe door hem in het witte vlak te slepen of in het vlak op de rechter knop te drukken. Als je wilt kan je ook de SRT hier mee muxen.Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 18:22:
[...]
Ik heb hem net even geinstalleerd en inderdaad ziet het beeld er nu veel beter uit. Geen blokjes meer! Helaas nog steeds problemen met die Spirited Away film (hij crasht erop), maar dat is echt de enige die het bij mij niet doet.
Vergeet niet bij settings -> AVI de 'make rec lists' optie uit te vinken, deze optie is in principe bedoeld voor streaming avi van cdrom's op PC's.
Verwijderd
Okaye..Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 18:33:
[...]
Misschien moet je spitited away even 'behandelen' met AVI-Mux. Je voegt een video toe door hem in het witte vlak te slepen of in het vlak op de rechter knop te drukken. Als je wilt kan je ook de SRT hier mee muxen.
Vergeet niet bij settings -> AVI de 'make rec lists' optie uit te vinken, deze optie is in principe bedoeld voor streaming avi van cdrom's op PC's.
Verwijderd
Ja, ik weet dat dvd-subs met bitmaps zijn, maar ik denk toch dat het hier over gaat want de dvdondertitels lijken ronder...Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 18:13:
[...]
DVD's hebben geen fonts, maar werken met bitmaps, dus zou het in theorie moeten zijn voor divx'en.. Maar zie inderdaad njente verschil, ik ga nu even een testje doen met streamed subtitles.. Ben benieuwd..
Ik heb een maniertje gevonden om je subtitles aan je divxen toe te voegen, hoewel et wel erg tijdrovend is.
Met virtualdub:
Je moet dan eerst een filter toevoegen, subtitler genaamt (nieuwste versie 2.4). Deze kan ssa subtitle bestanden lezen.
Dus als je een srt bestand hebt, moet je deze nog ff naar ssa converteen.
Vervolgens voeg je dus de subtitler filter toe bij de flm die je wil en kies je je subtitle uit. En dan sla je ehm op. Deze werkt best goed (uitgetest), maar vraagt veel tijd.
Met virtualdub:
Je moet dan eerst een filter toevoegen, subtitler genaamt (nieuwste versie 2.4). Deze kan ssa subtitle bestanden lezen.
Vervolgens voeg je dus de subtitler filter toe bij de flm die je wil en kies je je subtitle uit. En dan sla je ehm op. Deze werkt best goed (uitgetest), maar vraagt veel tijd.
Verwijderd
Kan iemand mij eigenlijk uitleggen waarom Philips bij die gele ondertitels blijft??
Ik dacht nu zeker dat ze met deze nieuwe firmware wit zouden worden maar ze zijn geen gebleven!
Ik dacht nu zeker dat ze met deze nieuwe firmware wit zouden worden maar ze zijn geen gebleven!
wat is nu btw exact de nieuwe firmware, want IK zie nie meer door de bomen het bos..Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 20:32:
Kan iemand mij eigenlijk uitleggen waarom Philips bij die gele ondertitels blijft??
en is er nog een manier om te achterhalen welke versie je nodig hebt: de 00 of de 02? want de doos hebben we natuurlijk al weggegooid 
enne, dat avicheck is alleen voor linux

Verwijderd
Ik heb de doos nog en er staat op het label 737/00. Maar zoals eerder gezegd, de CRC van de 02 en de 00 file zijn gelijk dus de files ook.The Evil Brain schreef op 04 februari 2004 @ 20:45:
en is er nog een manier om te achterhalen welke versie je nodig hebt: de 00 of de 02? want de doos hebben we natuurlijk al weggegooid
En welke avicheck bedoel je?
Verwijderd
Even een vraag, voeg je dan de subtitle als stream toe, of doe je een complete re-compress van de avi en maak je 'vaste' subtitles? Als je vaste subtitles maakt, kan je beter vobsub met textfilter gebruiken, hoef je namelijk niet eerst naar SSA te converteren e.d.B_FORCE schreef op 04 februari 2004 @ 20:31:
Ik heb een maniertje gevonden om je subtitles aan je divxen toe te voegen, hoewel et wel erg tijdrovend is.
Met virtualdub:
avicheck om te controleren of er in de film bijv. qpel is gebruikt, want Gspot geeft dat niet aan. Dus ik [google=avicheck], en dan krijg ik dus een pagina (1e resultaat), wat volgens mij alleen voor linux is.
ehm et wordt dus als je een filter gebruikt een complete recompress (helaas) daarom duurt et ook zolang.Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 20:50:
[...]
Even een vraag, voeg je dan de subtitle als stream toe, of doe je een complete re-compress van de avi en maak je 'vaste' subtitles? Als je vaste subtitles maakt, kan je beter vobsub met textfilter gebruiken, hoef je namelijk niet eerst naar SSA te converteren e.d.
Et ging er dus om (wat ik begrepen heb) om een vaste subtitle achter een film te zetten, dat kan toch nie met vobsub??
[ Voor 13% gewijzigd door B_FORCE op 04-02-2004 21:07 ]
Verwijderd
Hmm, dat moet ik maar eens proberen. Bedankt voor de tip! Met de nieuwe firmware komt de 737 trouwens wel een paar seconden verder dan vroegerVerwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 18:33:
[...]
Misschien moet je spitited away even 'behandelen' met AVI-Mux. Je voegt een video toe door hem in het witte vlak te slepen of in het vlak op de rechter knop te drukken. Als je wilt kan je ook de SRT hier mee muxen.
Heb trouwens ontdekt dat als je een divx-file wilt afspelen en je staat in het menu 'op die file' en je drukt dan op DISPLAY, hij dan alle relevante info over die file geeft. Dat deed hij volgens mij vroeger niet. In elk geval is het wel handig.
Verwijderd
Ga gewoon naar de Philips website (www.philips.nl/ce) en haal hem daar op... Daar staat nu ook de nieuwe firmware. Kijk wel even in dit forum hoe je moet upgraden want dat zijn ze vergeten erbij te vertellen.B_FORCE schreef op 04 februari 2004 @ 20:36:
[...]
wat is nu btw exact de nieuwe firmware, want IK zie nie meer door de bomen het bos..
Verwijderd
Als je vobsub installeerd vraagt hij ook of de virtualdub plugin moet worden ge-installeerd. Als je ja kiest en de dir uitzoekt, krijg je er het textsub filter bij, deze kan je dan gebruiken om .srt .sub e.d. bij je avi in te plakken.B_FORCE schreef op 04 februari 2004 @ 21:06:
[...]
ehm et wordt dus als je een filter gebruikt een complete recompress (helaas) daarom duurt et ook zolang.
Et ging er dus om (wat ik begrepen heb) om een vaste subtitle achter een film te zetten, dat kan toch nie met vobsub??
Maar dat is niet wat er in de changelog van de 737 staat:
Daar staat dat je een subtitle stream moet kunnen meegeven. Ik ben alleen erg benieuwd naar het verwachte formaat van die stream, zowel SSA als SRT met zowel SUBMUX als AVIMUX werken niet, in geen enkele combinatie.. Ze maken er wel een lekkere puzzel van bij philips.. Support on Embedded multi subtitle stream in .avi file format
Dat houd ons bezigVerwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 21:47:
[...]
Als je vobsub installeerd vraagt hij ook of de virtualdub plugin moet worden ge-installeerd. Als je ja kiest en de dir uitzoekt, krijg je er het textsub filter bij, deze kan je dan gebruiken om .srt .sub e.d. bij je avi in te plakken.
Maar dat is niet wat er in de changelog van de 737 staat:
[...]
Daar staat dat je een subtitle stream moet kunnen meegeven. Ik ben alleen erg benieuwd naar het verwachte formaat van die stream, zowel SSA als SRT met zowel SUBMUX als AVIMUX werken niet, in geen enkele combinatie.. Ze maken er wel een lekkere puzzel van bij philips..

Btw, ik heb een divxje bowling for columbine, met srt file, die subtitle doet et wel op mijn pc maar niet op mijn dvd speler.. hoe kan dat + wat is de oplossing?
[ Voor 9% gewijzigd door B_FORCE op 05-02-2004 00:20 ]
de file die ik ik gedownload en uitgepakt hebt, staat omschreven als een Realone Metafile van 1.024 kb.
Kan dat kloppen?
Moet ik bij het branden van de file in nero in de iso-tab specifiek level 2 aangeven of kan level 1 ook?
Kan dat kloppen?
Moet ik bij het branden van de file in nero in de iso-tab specifiek level 2 aangeven of kan level 1 ook?
Nog ff wat mij opgevallen is:
Subs waarin
in voorkomt worden niet italic weergegeven, de tags verschijnen gewoon in beeld...
Subs waarin
code:
1
| <i> en </i> |
in voorkomt worden niet italic weergegeven, de tags verschijnen gewoon in beeld...
Verwijderd
Die RealOne Media file benaming is gegeven door het altijd fantastische programma realplayer. De extentie is ROM en is inderdaad de juiste..trillion schreef op 05 februari 2004 @ 00:32:
de file die ik ik gedownload en uitgepakt hebt, staat omschreven als een Realone Metafile van 1.024 kb.
Kan dat kloppen?
Hier is ie' te vinden :The Evil Brain schreef op 04 februari 2004 @ 21:03:
avicheck om te controleren of er in de film bijv. qpel is gebruikt, want Gspot geeft dat niet aan. Dus ik [google=avicheck], en dan krijg ik dus een pagina (1e resultaat), wat volgens mij alleen voor linux is.
http://www.yamadaaa.de/ftp/avicheck.zip
Verwijderd
Zijn we nog niet af van die gele ondertitels! De helft van de ondertiteling zie je gewoonweg niet! leuke reclame voor philips. :O:O
Verwijderd
Als je het mij vraagt is deze firmware gewoon om je aan het lijntje te houden... That SUCKS! Als dit zo doorgaat, ga ik toch voor een KISS..
Verwijderd
Een kiss speler is een gestripte pc, met een embedded linux distro, gecombineert met mplayer en libmad, en nog wel op illegale manier (KiSS breekt de GPL licentie van zowel mplayer als libmad, ze gebruiken de sourcecode ZONDER die code openbaar te maken, dit bedrijf is gewoon een zielig hoopje code dieven)
Sja , maar het ding speelt de films wel met een hogere beeldkwaliteit dan de Philips af.... Zet ze maar n's naast elkaar....Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 10:12:
Een kiss speler is een gestripte pc, met een embedded linux distro, gecombineert met mplayer en libmad, en nog wel op illegale manier (KiSS breekt de GPL licentie van zowel mplayer als libmad, ze gebruiken de sourcecode ZONDER die code openbaar te maken, dit bedrijf is gewoon een zielig hoopje code dieven)
En daar gaat het toch om ?
Verwijderd
Sinds de nieuwe 4.1.26 heeft de philips een hogere beeldkwaliteit, mijn broer heeft een DP500 en moet dat nu ook toegeven...Fuzz10 schreef op 05 februari 2004 @ 10:16:
[...]
Sja , maar het ding speelt de films wel met een hogere beeldkwaliteit dan de Philips af.... Zet ze maar n's naast elkaar....
De philips heeft ten minste niet zoveel bugs als de kiss en een aantal features die handiger zijn dan diegene van de kiss die je toch nooit gebruikt: zoals doorspoelen in mp3, disc resume, fotos kijken met muziek...
Mijn broer zijn kiss speelt de 3CD versie van LOTR1 in DivX3 Low Motion met AC3 niet af terwijl mijn philips dat wel doet!
Verwijderd
De laatste yamada firmware had gelijkaardige veranderingen maar was wel 19/12 uit. Zouden yamada, philips en andere ess-gebruikende-fabrikanten toch geen SDK van ESS krijgen en daar zelf wat features voor de rest van de dvd speler toevoegen?
Dus als je de yamada firmware ook wat in het oog houd, dan weet je wat je in de volgende philips firmware mag verwachten...
Dus als je de yamada firmware ook wat in het oog houd, dan weet je wat je in de volgende philips firmware mag verwachten...
Fuzz10 bedankt voor het linkje!
en niemand problemen gehad met het updaten?
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 00:20 ]
Nope, alles doet het nog bij mij met 4.1.26, alleen The Matrix I, eerst speelde hij zonder geluid bij .19, nu speelt hij helemaal niet meer...The Evil Brain schreef op 05 februari 2004 @ 20:29:
Fuzz10 bedankt voor het linkje!
Wel jammer van die ondertitels, snap niet waarom dat in de release notes staat.
[ Voor 12% gewijzigd door Wallie op 06-02-2004 09:06 ]
Verwijderd
Die 'font support' uit de release notes duidt volgens mij op het verder ondersteunen van speciale tekens, zoals accenten.
Verwijderd
1 Press SYSTEM MENU on the remote controlVerwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 11:58:
beetje offtopic maar waar kan je zien welke de huidige firmware van de speler is?
> SETUP MENU window appears
2 Press 'stop'.
3 Followed by 'previous'.
4 Followed by 'next'.
5 The software version will appear on the left
bottom corner of the SETUP MENU window.
Verwijderd
Iemand een reden gevonden om terug naar de 4.1.19 te gaan?
Bij nieuwe kiss-firmware worden ook altijd nieuwe bugs geintroduceerd zodat er gebruikers zijn die liever bij een oudere firmware blijven.
Is dit hier bij iemand het geval?
Bij nieuwe kiss-firmware worden ook altijd nieuwe bugs geintroduceerd zodat er gebruikers zijn die liever bij een oudere firmware blijven.
Verwijderd
Ik niet. Alles ziet er beter uit. Ondertitels gebruik ik eigenlijk nooit dus daar kan ik geen oordeel over geven.Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 14:25:
Iemand een reden gevonden om terug naar de 4.1.19 te gaan?
Even iets anders: hebben jullie ook wel eens DVD-rips waarbij het spoelen en vanaf een bepaal punt in de film afspelen is uitgezet? Ik heb een aantal films waarbij hij dat gewoon niet wil doen, terijl hij wel weet hoe lang de film duurt en waar hij is met afspelen. Is wel wat vervelend als je een film in delen wil bekijken...
Verwijderd
Heb je ondertussen al de upgrade geinstalleerd? En wat vind je er nu van? Is de Philips beter of slechter dan de Kiss?Fuzz10 schreef op 05 februari 2004 @ 10:16:
[...]
Sja , maar het ding speelt de films wel met een hogere beeldkwaliteit dan de Philips af.... Zet ze maar n's naast elkaar....
Verwijderd
Dat heet een P-UOP (Prohibited User Operations) bij de meeste copieer programma's kun je dat uitzetten..Even iets anders: hebben jullie ook wel eens DVD-rips waarbij het spoelen en vanaf een bepaal punt in de film afspelen is uitgezet? Ik heb een aantal films waarbij hij dat gewoon niet wil doen, terijl hij wel weet hoe lang de film duurt en waar hij is met afspelen. Is wel wat vervelend als je een film in delen wil bekijken...
En nu bedenk ik me ineens dat je het over DVD-rips hebt en wordt het een heel ander verhaal. Dit gebeurde mij vooral met DVD's die niet helemaal goed gelukt zijn. De speler kan (vermoedelijk) de stream dan nog maar nauwelijks lezen en vooruitspoelen of vooruitspringen werkt dan helemaal niet. Het kan daarbij ook zijn dat dit met bepaalde codec's gebeurd.
Hier kom ik binnenkort wel achter, aangezien ik nu DVD's heb gevonden welke perfect branden en perfect lezen, tot nu toe wil alles spoelen en skippen.
Kan nog geen oordeel vellen , heb nog geen tijd gezien om de nieuwe FW te testen...Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 18:12:
[...]
Heb je ondertussen al de upgrade geinstalleerd? En wat vind je er nu van? Is de Philips beter of slechter dan de Kiss?
Ik ben _erg_ benieuwd.... Na dit weekend meer nieuws (zondag kan ik nog ff prutsen met een KiSS)....
Oveirgens is me laatst wel opgevallen dat de Philips veel toleranter is met betrekking tot de gebruikte media en de codec , ik kan zo 10 films uit mijn collectie toveren die de KiSS subiet weigert af te spelen daar waar de 737 ze zonder problemen vreet. Da's dan wel erg lekker.
gisteren zonder problemen geüpdated, nog geen tijd gehad om verschillen ofzo te testen, maar gewoon afspelen ging gewoon goed. Geen bugs dus ofzo
Verwijderd
De nieuwe firmware is zeker een aanrader.
Er zijn een paar handige nieuwe functies (onder andere meerdere subtitles embedded in de avi stream, en de mogelijkheid om een soort van gspot te gebruiken op de film, zo kom je de video/audio codec te weten, en de bitrate en andere nuttige weetjes) en de kwaliteit van zowel divx/xvid/dvd is er alweer op vooruit gegaan.
Zeker upgraden dus!
Nu alleen nog een oplossing vinden voor die onduidelijke gele subtitles, en dan is de 737 echt de max
Er zijn een paar handige nieuwe functies (onder andere meerdere subtitles embedded in de avi stream, en de mogelijkheid om een soort van gspot te gebruiken op de film, zo kom je de video/audio codec te weten, en de bitrate en andere nuttige weetjes) en de kwaliteit van zowel divx/xvid/dvd is er alweer op vooruit gegaan.
Zeker upgraden dus!
Nu alleen nog een oplossing vinden voor die onduidelijke gele subtitles, en dan is de 737 echt de max
Verwijderd
r00tx:
hoe kom je aan die wijsheid over programma à la gspot etc?
en nog belangrijker, hoe kom ik in zo'n programma in de 737.
hoe kom je aan die wijsheid over programma à la gspot etc?
en nog belangrijker, hoe kom ik in zo'n programma in de 737.
cyberdek:
Klik op 'display' als je op een bestand in de 'explorer' staat.
Ik heb gezien dat je zelfs wat EXIF-info van een foto hier kan zien (datum van foto en merk camera).
Klik op 'display' als je op een bestand in de 'explorer' staat.
Ik heb gezien dat je zelfs wat EXIF-info van een foto hier kan zien (datum van foto en merk camera).
Verwijderd
Hmmm ik heb zojuist de eerste film gevonden waarmee de 737 problemen heeft: een 2cd dvdrip van underworld. Er is wel beeld, maar geen geluid namelijk.
De speler detecteert wel een geluidskanaal (audio 1/1) en dan komt er op te staan dat het Dolby Digital is, maar ik hoor niks
De speler detecteert wel een geluidskanaal (audio 1/1) en dan komt er op te staan dat het Dolby Digital is, maar ik hoor niks
Verwijderd
Dit probleem is bekend, dan zou je je speler ff uit en terug aan moeten zetten omdat de dvd737 blijkbaar problemen heeft als je 2 verschillende audiomodussen achter elkaar speelt.Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 15:56:
Hmmm ik heb zojuist de eerste film gevonden waarmee de 737 problemen heeft: een 2cd dvdrip van underworld. Er is wel beeld, maar geen geluid namelijk.
Verwijderd
Nee dat heeft niet gewerkt.
De originele audio stream was 5 kanaals AC3 Dolby Digital, die heb ik omgezet naar 192kbit MP3 (met transcode) en nu werkt het perfect
Het was ook zo gebeurt, met bijna 300fps.
De originele audio stream was 5 kanaals AC3 Dolby Digital, die heb ik omgezet naar 192kbit MP3 (met transcode) en nu werkt het perfect
Of de digital out frequentie terugschroeven van 96 naar 48 kHz als je versterker dit niet aan kan.Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 17:49:
[...]
Dit probleem is bekend, dan zou je je speler ff uit en terug aan moeten zetten omdat de dvd737 blijkbaar problemen heeft als je 2 verschillende audiomodussen achter elkaar speelt.
Verwijderd
De frequentie van de originele audiostream lag op 48khz, dus dat kan het probleem niet geweest zijn.
De bitrate van die stream was trouwens bijna 500kbit/sec, en dat lijkt mij nogal hoog? Misschien was dat het probleem. Maar het is toch opgelost nu, dus no worries :-)
De bitrate van die stream was trouwens bijna 500kbit/sec, en dat lijkt mij nogal hoog? Misschien was dat het probleem. Maar het is toch opgelost nu, dus no worries :-)
Zoo.. heb ook ff de nieuwe firmware getest.
+ Hij pakt nu een aantal (oude) divx3 films wel die ie' eerder niet speelde
+ Nieuwste X-Vid codec wordt nu ook ondersteund (2cd versie van Dogville b.v.)
+ File Info
+ Mpeg4 beeldkwaliteit iets verbetert
- MPEG4 Beeldkwaliteit is IMHO nog steeds onder de maat (sorry, de KiSS "smoothed" (of "dithered" zo u wilt) grote egale vlakken gewoon beter).
- Nieuwe bug er bij gekomen : bij cd's met meerdere filmbestanden gaat de speler hangen nadat ie' klaar is met een file en aan de volgende wil beginnen. Enige oplossing dan ff uit en aanzetten.
- Klooien met de beeldinstellingen (zet hem maar n's op "soft") verkloot enorm de kwaliteit.
Al met al ben ik toch eigenlijk best tevreden met het apparaat .... Ook nog even met de KiSS gespeeld , maar die heeft toch heel wat meer MPEG4 hickups dan de Philips. Verder is DVD's afspelen met de KiSS helemaal een drama.
+ Hij pakt nu een aantal (oude) divx3 films wel die ie' eerder niet speelde
+ Nieuwste X-Vid codec wordt nu ook ondersteund (2cd versie van Dogville b.v.)
+ File Info
+ Mpeg4 beeldkwaliteit iets verbetert
- MPEG4 Beeldkwaliteit is IMHO nog steeds onder de maat (sorry, de KiSS "smoothed" (of "dithered" zo u wilt) grote egale vlakken gewoon beter).
- Nieuwe bug er bij gekomen : bij cd's met meerdere filmbestanden gaat de speler hangen nadat ie' klaar is met een file en aan de volgende wil beginnen. Enige oplossing dan ff uit en aanzetten.
- Klooien met de beeldinstellingen (zet hem maar n's op "soft") verkloot enorm de kwaliteit.
Al met al ben ik toch eigenlijk best tevreden met het apparaat .... Ook nog even met de KiSS gespeeld , maar die heeft toch heel wat meer MPEG4 hickups dan de Philips. Verder is DVD's afspelen met de KiSS helemaal een drama.
r00tx
Kun jij mij zeggen wat voor proggie dat transcode is en waar ik het eventueel kan vinden (liefts windows versie).
Ik heb nl. ook een aantal films met ac3 geluid die niet door de 737 worden weergeven.
Kun jij mij zeggen wat voor proggie dat transcode is en waar ik het eventueel kan vinden (liefts windows versie).
Ik heb nl. ook een aantal films met ac3 geluid die niet door de 737 worden weergeven.
Verwijderd
Hey Romulus,
Transcode is helaas enkel voor linux beschikbaar.
Maar ik denk dat je op www.doom9.net zeker en vast wat programmas vindt die een soortgelijke functie hebben.
Transcode is helaas enkel voor linux beschikbaar.
Maar ik denk dat je op www.doom9.net zeker en vast wat programmas vindt die een soortgelijke functie hebben.
Verwijderd
Hoi allemaal,
Nog niet zo lang geleden de dvd737 gekocht, gelijk de laatste firmware erin en mijn collectie divx en xvid uitgeprobeerd. Eerste film en direct eerste probleem. Divx 5.x met geluid in AC3 wordt afgespeeld maar zonder geluid. Met andere woorden, de helft van mijn collectie kan ik niet bekijken.
Dan toch een paar films kunnen bekijken maar zonder ondertiteling. Ook al staat er een .srt bestand op de cd maar als afzonderlijke file, dit zorgt er dus voor dat ik de andere helft van mijn collectie wel kan bekijken maar dan wel zonder ondertitels.
Ik weet dat er oplossingen voor bestaan, maar al mijn films staan al netjes op cd met ondertitels erbij, (met BSplayer kon je dan gewoon de 2 afspelen zonder problemen te ervaren) en ik heb echt geen zin om opnieuw elke film aan te passen. Want ten eerste is dit wel echt tijdrovend en ten tweede kost het mij een fortuin aan cd's.
Ik hoop echt dat ze bij Philips verder sleutelen aan een betere firmware, alles is al bijna in orde, nu nog alleen die ondertitels en AC3 ondersteuning voor Divx en het is voor mij tip top.
Let's hope
Nog niet zo lang geleden de dvd737 gekocht, gelijk de laatste firmware erin en mijn collectie divx en xvid uitgeprobeerd. Eerste film en direct eerste probleem. Divx 5.x met geluid in AC3 wordt afgespeeld maar zonder geluid. Met andere woorden, de helft van mijn collectie kan ik niet bekijken.
Dan toch een paar films kunnen bekijken maar zonder ondertiteling. Ook al staat er een .srt bestand op de cd maar als afzonderlijke file, dit zorgt er dus voor dat ik de andere helft van mijn collectie wel kan bekijken maar dan wel zonder ondertitels.
Ik weet dat er oplossingen voor bestaan, maar al mijn films staan al netjes op cd met ondertitels erbij, (met BSplayer kon je dan gewoon de 2 afspelen zonder problemen te ervaren) en ik heb echt geen zin om opnieuw elke film aan te passen. Want ten eerste is dit wel echt tijdrovend en ten tweede kost het mij een fortuin aan cd's.
Ik hoop echt dat ze bij Philips verder sleutelen aan een betere firmware, alles is al bijna in orde, nu nog alleen die ondertitels en AC3 ondersteuning voor Divx en het is voor mij tip top.
Let's hope
Heb je het subtitle bestand wel geselecteerd in het bestandoverzicht en dan op 'subtitle' op je remote gedrukt? Dat moet wel he.. anders weet hij nooit welk srt bestand hij moet gebruiken. Staat ook pas 10x in dit topic genoemdVerwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 11:42:
...
....
Zoals hierboven vermeld wordt kan je .srt bestanden gewoon als ondertiteling gebruiken.Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 11:42:
Ook AC3 werkt in verreweg de meeste gevallen zonder problemen hoor. Ik zou dit hele topic nog eens goed doorlezen als ik jou was.
Edit: Oh ja, en even de allerlaatse firmware installeren (26)
[ Voor 4% gewijzigd door sandeman op 09-02-2004 12:59 ]
Verwijderd
subtitles in .srt formaat werken perfect. Heb er nog geen 1 tegen gekomen die niet werkt. En ik heb ondertussen al bijna 100 films bekeken, gaande van heel oude low motion divx 3.11, tot divx pro 5.1 tot Xvid 1.0-pre tot vcd en svcd en ksvcd, en echt ALLES werkt!
Het is echter waar dat in sommige uitzonderlijke gevallen AC3 geluid niet goed werkt (met name 5.1 kanaals dolby digital in combinatie met zeer hoge bitrates) maar dit is heel simpel op te lossen door het geluid om te vormen naar mp3 (een operatie van 3 minuten op een moderne pc).
Het is echter waar dat in sommige uitzonderlijke gevallen AC3 geluid niet goed werkt (met name 5.1 kanaals dolby digital in combinatie met zeer hoge bitrates) maar dit is heel simpel op te lossen door het geluid om te vormen naar mp3 (een operatie van 3 minuten op een moderne pc).
r00tx
Zou jij kort kunnen beschrijven hoe jij snel het avi bestand met ac3 omzet naar een avi bestand met MP3.
Ik weet dat jij transcode gebruikt dat alleen op linux draait, heb jij dit proggie ook wel eens getest met Knopix?
Zou jij kort kunnen beschrijven hoe jij snel het avi bestand met ac3 omzet naar een avi bestand met MP3.
Ik weet dat jij transcode gebruikt dat alleen op linux draait, heb jij dit proggie ook wel eens getest met Knopix?
Verwijderd
Romulus zoals ik zei kan je op www.doom9.net alles vinden wat je nodig hebt.
Je kan onder andere HeadAC3he gebruiken, dat vindt je hier : http://www.doom9.org/Soft21/Audio/headac3he-0.23a.rar
Je kan onder andere HeadAC3he gebruiken, dat vindt je hier : http://www.doom9.org/Soft21/Audio/headac3he-0.23a.rar
r00tx
Ik heb inderdaad de site goed doorgekeken en vindt daar inderdaad wel tools om het om te zetten. Het probleem is dat ik altijd eerst de orginele avi moet demuxen om een ac3 file te krijgen. Vervolgens moet ik dan die ac3 file downmixen naar mp3 en dan vervolgens de originele ac3 stream (in de avi file) vervangen voor de mp3 stream.
Vooral dat laatste wil niet goed lukken.
Ik kreeg van jou de indruk dat transcode meteen de ac3 stream (in de avi file) omzet naar een MP3 stream zonder te hoeven demuxen en daarna weer muxen.
Doet transcode dit inderdaad?
In dat geval moet ik toch een linux machine optuigen vandaar mijn vraag of het ook zou moeten lukken onder Knopix.
Ik heb inderdaad de site goed doorgekeken en vindt daar inderdaad wel tools om het om te zetten. Het probleem is dat ik altijd eerst de orginele avi moet demuxen om een ac3 file te krijgen. Vervolgens moet ik dan die ac3 file downmixen naar mp3 en dan vervolgens de originele ac3 stream (in de avi file) vervangen voor de mp3 stream.
Vooral dat laatste wil niet goed lukken.
Ik kreeg van jou de indruk dat transcode meteen de ac3 stream (in de avi file) omzet naar een MP3 stream zonder te hoeven demuxen en daarna weer muxen.
Doet transcode dit inderdaad?
In dat geval moet ik toch een linux machine optuigen vandaar mijn vraag of het ook zou moeten lukken onder Knopix.
Verwijderd
Dat is precies wat transcode kan Romulus.
Dit is de command line die ik gebruikte :
Hierbij is movie1.avi het origineel, movie2.avi is het resultaat. Op deze manier re-compress je de AC3 stream naar 160kbit/sec MP3 stream in een handomdraai (je hoeft niks anders te doen dan deze command line).
Succes
Dit is de command line die ik gebruikte :
code:
1
| transcode -i movie1.avi -P 1 -b 160 -movie2.avi -y raw |
Hierbij is movie1.avi het origineel, movie2.avi is het resultaat. Op deze manier re-compress je de AC3 stream naar 160kbit/sec MP3 stream in een handomdraai (je hoeft niks anders te doen dan deze command line).
Succes
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb gisteren een dvd 737 gekocht.
Het is en mooie dvd speler de kwaliteid is super .
Ik heb 90 divx/xvid films en er doen er maar 3 niet dus het speeld wel de meeste af.
Maar ik heb een probleem met de divx films en de probleem is.
Ik kan niet vooruit of achteruit spoelen
geeft iemand het zelfde probleem gehad?
Ik heb de nieuwste firmware 4.1.19. en toch kan ik niet spoelen.
Heeft iemand een paar tips?
Ik heb 90 divx/xvid films en er doen er maar 3 niet dus het speeld wel de meeste af.
Verwijderd
Sorry Hennyxu, ik heb reeds 100 films afgespeeld, en kon bij elk exemplaar voor en achteruit spoelen.
4.1.26 is toch de laatste?Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 13:49:
Ehu, hoe spoel jij? Want je kan alleen 'spoelen' door de tijd in te toetsen waar je heen wilt springen met euh (ben de toets op de AB ff kwijt).Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 13:49:
Hallo allemaal,
En 4.1.26 is de laatste firmware btw
Verwijderd
Nou je kunt trouwens ook met de pijlen links en rechts die je normaal gebruik om naar links of rechts te gaan als spoeln.
Maar ik kan niet een tijd in typen voor waar ik naar toe wil.
Bij sommige willen dat weer wel en sommige weer niet.
En ik heb nu ook 4.1.26
Maar werkt ook niet
Maar ik kan niet een tijd in typen voor waar ik naar toe wil.
Bij sommige willen dat weer wel en sommige weer niet.
En ik heb nu ook 4.1.26
Maar werkt ook niet
Dit topic is gesloten.