Philips DVD737 met Divx

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.876 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de DVD737 nu ongeveer 3 maanden.
Moet zeggen : dit is mijn beste aankoop in jaaaaaren !
Volledig tevreden hierover.
Speelt ALLES wat ik wil en hoe ik het wil.
Eerlijk is eerlijk : voor de firmware-upgrade was het spelen van divx/xvid alles behalve OK te noemen : veel te klein beeld, geen ondertiteling.
Maar sinds die upgrade dus alles pico-bello !
DVD's was altijd al in orde.
Nu ook DIVX/XVID perfect, met ondertiteling.
1 minpuntje misschien : de gele ondertiteling ipv. wit, maar ik vermoed dat ook dat wel zo opgelost worden met een volgende upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de speler sinds vanmiddag.....
ben er heel tevreden over!
heb alleen nog maar kunnen testen met xvid's.
heb nl nog geen dvd's :(
de films zien er perfect uit!
alleen erger ik me wel aan de gele kleur en het missen van omlijning van de ondertitels.
ze vallen bij mij heel vaak weg tegen de achtergrond.
ik gewoon een 4:3 tv maar het is me nog niet gelukt de ondertitels te verplaatsen naar de loze zwarte balken onder een film.
weet iemand of ik de plaats van de ondertitels kan bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kleur en positie van ondertitels is (voor zover ik weet) nog niet in te stellen.

Ik ben tot nu toe nog niet echt enthousiast over de 737 , het doet me pijn om te moeten constateren dat de apparaten van KiSS beter zijn in het afspelen van DIVX / XVID ... De beeldkwaliteit van de Philips haalt het gewoon (nog) niet bij die van KiSS : veel te veel artifacts , foutieve kleurweergave , "sleep effecten" bij panning etc.

Over DVD's moet je het dan natuurlijk dan niet hebben --> da's een drama op die kus apparaten...

Ach , er zal wel een firmware update komen die e.e.a. oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:39
Fuzz10 schreef op 11 januari 2004 @ 02:45:
Kleur en positie van ondertitels is (voor zover ik weet) nog niet in te stellen.

Ik ben tot nu toe nog niet echt enthousiast over de 737 , het doet me pijn om te moeten constateren dat de apparaten van KiSS beter zijn in het afspelen van DIVX / XVID ... De beeldkwaliteit van de Philips haalt het gewoon (nog) niet bij die van KiSS : veel te veel artifacts , foutieve kleurweergave , "sleep effecten" bij panning etc.

Over DVD's moet je het dan natuurlijk dan niet hebben --> da's een drama op die kus apparaten...

Ach , er zal wel een firmware update komen die e.e.a. oplost.
Dan hebben we het in jouw geval denk ik over de spreekwoordelijke 'rotte appel'...

Of het ligt aan je films B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzz10, c4l1m3r0 heeft gelijk, ofwel heb jij een slecht exemplaar van deze philips 737 speler, ofwel heb je gewoon erg slechte kwaliteit films.
Ik heb namelijk meer dan 20 films al bekeken, gaande van zeer oude DiVX3.11 tot Divx 5.1 tot Xvid 1.0 beta tot vcd tot svcd, en ik heb geen enkel artifact gezien, geen enkele stotterende beweging, geen enkele kleurmisvorming, niks.
Alleen perfect kwaliteit beeld.
Dus ik zou aanraden van jouw speler om te ruilen op een ander exemplaar ofzo.
Want als 98% van de mensen hier perfecte divx/xvid kan spelen, en toevallig zitten al JOUW films vol artifacts en fouten, dan is er wel iets mis hoor :-)

Laten we trouwens allemaal mailen naar philips!
* de gele ondertiteling moet verandert worden in WIT met een randje rond
* misschien een oplossing voor de vervelende balken als je een 16:9 film draait op een 4:3 tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:45

Wallie

Herr

Ik vrees dat die ondertitels niet wit gaan worden, volgens mij is het een standaard functie in de ESS chip waar Philips weinig aan kan morren, aangezien die Yamada speler (ofzo..) dezelfde chip en dezelfde klacht heeft...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wallie: daar ben je toch verkeerd in hoor.
In de vorige firmware was er zelfs totaal geen ondertiteling, en die hebben ze in de nieuwe firmware wel ingebakken.
Dus als ze softwarematig ondertiteling kunnen programmeren, is het simpel om die ondertitel te veranderen in een witte inplaats van geel.
De chip waar jij over spreekt is alleen een cpu, die voor het decoden van de divx en xvid zorgt.
Die chip doet enkel wat de firmware hem beveelt, niet meer, niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 12:12:
Wallie: daar ben je toch verkeerd in hoor.
In de vorige firmware was er zelfs totaal geen ondertiteling, en die hebben ze in de nieuwe firmware wel ingebakken.
Dus als ze softwarematig ondertiteling kunnen programmeren, is het simpel om die ondertitel te veranderen in een witte inplaats van geel.
De chip waar jij over spreekt is alleen een cpu, die voor het decoden van de divx en xvid zorgt.
Die chip doet enkel wat de firmware hem beveelt, niet meer, niet minder.
Jupz, in de vorige firmware zat idd geen ondertiteling, waarschijnlijk werd die functie gewoon niet aangesproken. Ik denk dan ESS een soort SDK-kit meeleverd waar Philips (en Yamada) gebruik van kunnen maken. Waarom zouden de Philips en de Yamada anders allebij precies dezelfde gele ondertiteling hebben? En daarnaast lopen de firmware versie nummer ook nog gelijk op (4.1.19 voor de Philips nu, 4.1.23 (?) voor de Yamada).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wallie schreef op 11 januari 2004 @ 11:50:
Ik vrees dat die ondertitels niet wit gaan worden, volgens mij is het een standaard functie in de ESS chip waar Philips weinig aan kan morren, aangezien die Yamada speler (ofzo..) dezelfde chip en dezelfde klacht heeft...
Ik denk dat het lastig wordt met witte ondertiteling. De kleur geel is volgens mij bewust gekozen om dat dit bijna niet gebruikt wordt bij films. Geel blijft vaker beter leesbaar. De ondertiteling welke standaard bij DVD zit, is weliswaar wit, maar met een zwarte rand (en soms schaduw), daardoor blijft het altijd goed leesbaar.

En ik betwijfel of het wel mogelijk is om witte letters met een zwarte rand te produceren dmv. firmware...

Ik hoop wel dat ze wat gaan doen aan de lengte van de ondertitel-regels, dit is veel te kort.. En ze mogen ook wel de mogelijkheid inbouwen om de aspect ratio te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
En wat mij betreft mag de ondertiteling ook wel in de zwarte balk onder de film... Dat zou de leesbaarheid ook erg ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gele ondertiteling is ronduit verschrikkelijk.
Bij donkere films valt het nog mee,
maar bij bijvoorbeeld Finding Nemo kan je NIKS lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:49
edit:
reactie op:
C4l1m3r0 schreef op 11 januari 2004 @ 14:44:
En wat mij betreft mag de ondertiteling ook wel in de zwarte balk onder de film... Dat zou de leesbaarheid ook erg ten goede komen.
ja, maar je hebt natuurlijk niet altijd een zwarte balk, en de zwarte balk staat niet altijd op dezelfde plek, en bij mij zijn er geen zwarte balken (breedbeeld), dus niet erg handig vind ik.

[ Voor 43% gewijzigd door The Evil Brain op 11-01-2004 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C4l1m3r0 schreef op 11 januari 2004 @ 14:44:
Wat mij betreft niet, anders heb je nog niets aan je breedbeeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 15:01:
[...]

True, true :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Onderkant van de ondertitels moeten gewoon op ~90% van het beeld, zit het altijd goed. Als je breedbeeld hebt (en alles goed ingesteld staat) zitten de subs wat hoger. Ook bij breedbeeld heb je vaak zwarte balken, daar kan best een gedeelte van de subs in. Maar de plaats van de subs moet gewoon afhankelijk zijn van de beeldmaat.

Ik heb geen 737, maar de kleur van de subs maakt niet zo heel veel uit (al heb ik het liefst wit), de schaduw is het belangrijkste voor de leesbaarheid. Met schaduw is het namelijk leesbaar op lichte en op donkere achtergrond. Maar zoals ik het begrijp heeft de 737 dus geen schaduw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
nee, maar voor zover ik weet heeft geen enkele DVD/DivX-speler dat. Mogen ze eigenlijk wel eens mee komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
C4l1m3r0 schreef op 11 januari 2004 @ 08:01:
[...]

Dan hebben we het in jouw geval denk ik over de spreekwoordelijke 'rotte appel'...

Of het ligt aan je films B)
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 10:47:
Fuzz10, c4l1m3r0 heeft gelijk, ofwel heb jij een slecht exemplaar van deze philips 737 speler, ofwel heb je gewoon erg slechte kwaliteit films.
Ik heb namelijk meer dan 20 films al bekeken, gaande van zeer oude DiVX3.11 tot Divx 5.1 tot Xvid 1.0 beta tot vcd tot svcd, en ik heb geen enkel artifact gezien, geen enkele stotterende beweging, geen enkele kleurmisvorming, niks.
Alleen perfect kwaliteit beeld.
Dus ik zou aanraden van jouw speler om te ruilen op een ander exemplaar ofzo.
Want als 98% van de mensen hier perfecte divx/xvid kan spelen, en toevallig zitten al JOUW films vol artifacts en fouten, dan is er wel iets mis hoor :-)
Ik ben schijnbaar niet de enige die deze mening is toegedaan :
http://www.gooddvdstuff.c...light=philips%20artifacts

Het probleem zit hem inderdaad in de gradients : muren / lucht , behang etc. etc.

Ga volgende week naar een kennis die ook een 737 heeft om er zeker van te zijn dat mijn speler niet rot is. Ben overigens bang dat ik het antwoord wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Laatst online: 22-02 20:10
Fuzz10 schreef op 11 januari 2004 @ 22:47:
Het probleem zit hem inderdaad in de gradients : muren / lucht , behang etc. etc.
Ik zie het ook (zie hierboven), en niet alleen bij Divx/Xvid, maar ook bij echte DVD's.
Vooral bij films als Finding Nemo valt dit op. Zodra het beeld druk en vol wordt zie je het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 15:01:
[...]

wat dacht je van een keuze mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Sandeman684 schreef op 12 januari 2004 @ 08:30:
[...]

Ik zie het ook (zie hierboven), en niet alleen bij Divx/Xvid, maar ook bij echte DVD's.
Vooral bij films als Finding Nemo valt dit op. Zodra het beeld druk en vol wordt zie je het niet meer.
Yep... en nu maar hopen dat dit geen quirk van de ESS chipset is maar een foutje van Philips in de firmware......

Zo niet , dan gaat de 737 de deur weer uit..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij hebben sommige mensen hier echt pech gehad met hun speler.
Sommigen onder ons hebben namelijk helemaal geen problemen, en heel goede beeldkwaliteit overal, en anderen hebben zelfs problemen met dvd af te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Het is me nu al twee keer overkomen dat bij een DivX film gebrand op een DVD+R of DVD+RW het geluid opeens niet meer synchroon loopt met het beeld.

Dit terwijl dezelfde film wel goed wordt afgespeeld vanaf cdrom.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 12:23:
Volgens mij hebben sommige mensen hier echt pech gehad met hun speler.
Sommigen onder ons hebben namelijk helemaal geen problemen, en heel goede beeldkwaliteit overal, en anderen hebben zelfs problemen met dvd af te spelen...
Denk dat het niet in de speler zit , meer met de eisen die je er aan stelt. Zelf heb ik een aantal weken een KiSS 450 gehad en ben geswitched naar de philips omdat de KiSS "normale" en "backup" DVD's erg slecht afspeelde (schokken etc. etc.) .... Mpeg4 ging daarentegen perfect (lees: stukken beter dan de 737)....

Najaa... anyway.... Ik hou er nu wel over op , anders lijkt het alsof ik alleen maar kan zeiken terwijl het helemaal geen slecht apparaat is, hij doet de dingen die ie' moet doen en speelt vrijwel alles ..... Ik vind alleen de Mpeg4 beeldkwaliteit in vergelijk met Sigma based spelers lichtelijk tegenvallen.

Iemand hier die een vergelijk kan maken tussen de 737 en de Yamada ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Bad_Karma schreef op 12 januari 2004 @ 12:37:
Het is me nu al twee keer overkomen dat bij een DivX film gebrand op een DVD+R of DVD+RW het geluid opeens niet meer synchroon loopt met het beeld.

Dit terwijl dezelfde film wel goed wordt afgespeeld vanaf cdrom.

Hebben meer mensen hier last van?
K'heb er zelf nog geen last van gehad......

Post hier n's de codec informatie (G-Spot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
aha..

In deze thread staat dat de kwaliteit _na_ de firmware upgrade veel slechter is geworden. Schijnbaar heeft er iemand gebeld naar Philips (Fr.) en is het probleem bekend. volgens hem/haar is de oversampling uitgeschakeld na de firmware upgrade.....

http://www.dvdboard.de/fo...ead.php?s=&threadid=60280

En hier nog iemand met een tipje om de beeldkwaliteit wat te verbeteren :

http://www.dvdboard.de/fo...ead.php?s=&threadid=64481

[ Voor 19% gewijzigd door Fuzz10 op 12-01-2004 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
wel vreemd hoor, ik heb serieus nog geen artifacts of whatsoever gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
The Evil Brain schreef op 12 januari 2004 @ 14:03:
wel vreemd hoor, ik heb serieus nog geen artifacts of whatsoever gezien.
Aangezien ze in de andere thread (Yamada) ook namen noemen doe ik dat gewoon ook... Wellicht heb jij deze ook:

Dogville (2cd River rel.) --> Decoder gaat helemaal de mist in (lijkt me sowieso een FW prob)
Carandiru (2cd LtzBr. rel.) --> Veel artifacts, het beeld "sleept"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
nope, heb geen van beiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Hier nogmaals confirmation van uitgeschakelde post-processing...

Pheeew, wellicht komt het toch nog goed !

http://forum.surdvd.com/v...&postorder=asc&highlight=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice!
Hopelijk komt de nieuwe firmware dan snel uit.
En zit er dan schaduw rond de ondertiteling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb regelmatig het probleem dat DIVX films vastlopen. Ik kan dan nog wel terug naar de browser en de film dan weer opnieuw starten maar dan moet ik dus helemaal opnieuw beginnen, wat ik zeer irritant vind. Is er een mogelijkheid dat je kan springen in een DIVX film zodat ik dus kan starten waar die vastliep??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
jep, dat kan. Display-toets op je AB enkele malen indrukken totdat er 00:00:00 komt te staan, dan met cijfertoetsen de tijd invoeren (bijv. 00:59:23) en dan OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Evil Brain schreef op 12 januari 2004 @ 17:45:
jep, dat kan. Display-toets op je AB enkele malen indrukken totdat er 00:00:00 komt te staan, dan met cijfertoetsen de tijd invoeren (bijv. 00:59:23) en dan OK.
Ik heb nu een probleem met Finding Nemo. Rond de 15 minuten loopt die vast. Ik heb het geprobeerd (de trick uit de quote) maar het werkt niet want wanneer ik op OK druk dan gaat die naar de browser terug. Ik wordt er een beetje moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
hmm, vreemd, maar dat ligt denk ik aan je CD, want ik heb het ook een keer gehad -> opnieuw gebrand en probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Evil Brain schreef op 12 januari 2004 @ 17:52:
hmm, vreemd, maar dat ligt denk ik aan je CD, want ik heb het ook een keer gehad -> opnieuw gebrand en probleem weg.
Oke dankje dan ga ik dat even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf ook over de aanschaf te denken maar wil nog graag iets weten.
Als ik een film heb, die alleen DTS geluid heeft (dus niets van ac3) en mijn versterker heeft Geen DTS ondersteuning (wel dolby) krijg ik dan geluid? Zorgt de 737 voor de conversieslag…en hoe wordt deze gedaan. Iemand misschien met ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 17:54:
Ik zit zelf ook over de aanschaf te denken maar wil nog graag iets weten.
Als ik een film heb, die alleen DTS geluid heeft (dus niets van ac3) en mijn versterker heeft Geen DTS ondersteuning (wel dolby) krijg ik dan geluid? Zorgt de 737 voor de conversieslag…en hoe wordt deze gedaan. Iemand misschien met ervaring?
Nope, je hebt alleen een Coax-uit, die het digitale signaal, in jouw geval DTS, uitvoert. De 737 heeft geen interne DTS-decoder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C4l1m3r0 schreef op 13 januari 2004 @ 18:07:
[...]

Nope, je hebt alleen een Coax-uit, die het digitale signaal, in jouw geval DTS, uitvoert. De 737 heeft geen interne DTS-decoder....
Maar het zou nu van de versterker moeten afhangen of deze het signaal omzet, of snapt een dolby-digital versterker sowieso niet wat hij moet doen met dat DTS signal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 19:01:
[...]

Maar het zou nu van de versterker moeten afhangen of deze het signaal omzet, of snapt een dolby-digital versterker sowieso niet wat hij moet doen met dat DTS signal?
De versterker moet DTS kunnen decoderen. Jou versterker kan dit niet, dus no-go met DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 19:20:
[...]

De versterker moet DTS kunnen decoderen. Jou versterker kan dit niet, dus no-go met DTS.
Zou het met een kiss 450 wel kunnen, ik ga namelijk geen nieuwe versterker kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand dit ook al meegemaakt:

Gisteren speler gekocht, aangezet, vervolgens menuinstellingen aangepast daarna direct de nieuwe firmware er op gezet (volgens de documentatie) stekker er na de firmware update er uit en weer er in....en wat denk je...DOOD..... 8)7 8)7

De speler is met geen mogelijkheid meer AAN te krijgen...... :( :( :(

Inmiddels nieuwe speler opgehaald maar ik durf eerlijk gezegd geen firmware update meer te doen........... :? :?

Is hier iets over bekend?

Mvg,

Eddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 26 augustus 2003 @ 10:58:
Die philips doet in ieder geval geen xvid.
Dat doet hij wel degelijk. Ik heb hem nu een maand en hij speelt alles af wat je er in doet. Ook Xvid omdat hij MPEG4 compatible is. Persoonlijk vind ik het een goeie aanrader.

Edit:

Oeps. Zie net dat dat een heeeeeeeeeeeeeel oud bericht was. Mijn excuus.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 10:49:
Heeft iemand dit ook al meegemaakt:

Gisteren speler gekocht, aangezet, vervolgens menuinstellingen aangepast daarna direct de nieuwe firmware er op gezet (volgens de documentatie) stekker er na de firmware update er uit en weer er in....en wat denk je...DOOD..... 8)7 8)7

De speler is met geen mogelijkheid meer AAN te krijgen...... :( :( :(

Inmiddels nieuwe speler opgehaald maar ik durf eerlijk gezegd geen firmware update meer te doen........... :? :?

Is hier iets over bekend?

Mvg,

Eddy
Dan denk ik dat je 1 van de eerste spelers hebt of zo, want alles wordt geleverd met firmware 4.1.19 :)

Misschien heb je de stekker er te vroeg uitgehaald? Er staat geloof ik iets van 'Done' of 'Complete' in het venstertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Waarom zou je de stekker er uberhaupt uithalen na de firmware update :S

En als je de stekker er te vroeg uitgehaald hebt dan heb je hem inderdaad zelf gemold |:(

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 11:00:
[...]

Dat doet hij wel degelijk. Ik heb hem nu een maand en hij speelt alles af wat je er in doet. Ook Xvid omdat hij MPEG4 compatible is. Persoonlijk vind ik het een goeie aanrader.
ehm... die post is van 26 augustus?? 8)7 en toen was het nog niet zeker of ie xvid kon of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fraggel schreef op 14 januari 2004 @ 12:26:
Waarom zou je de stekker er uberhaupt uithalen na de firmware update :S
|:(
Omdat dat in de update beschrijving staat zie punt 7!!!:

DVD737 Software upgrade procedure
NOTE: Do not press any button and unplug
the mains during upgrade.
1 Connect the mains cord to the power plug.
Press STANDBY-ON button on the front panel
or POWER button on the remote control
to activate the player.
2 Press OPEN/CLOSE to open the disc tray.
3 Insert the upgrade CD-R disc, label side up.
4 Press OPEN/CLOSE to close the disc tray.
5 First ‘READING’ appears on the display,
followed by ‘UPGRADE’. This stage of the
procedure takes less than 2 minutes.
􀂾 If the software was successfully
downloaded, the display will show
‘DONE’ within a few seconds.
NOTE: If the display shows ‘FAIL’, please
refer to Philips Service Center.
6 When the upgrade is completed the tray will
open automatically.
Remove the disc immediately.
7 Unplug the mains cord from the power plug.
8 Reconnect the mains cord to the power plug.
9 Press STANDBY-ON button on the front panel
or POWER on remote control to power up
the player.
10The player functions as normal.
En als je de stekker er te vroeg uitgehaald hebt dan heb je hem inderdaad zelf gemold
Ik kom niet uit een ei of zo hoor.......

Mvg,

Eddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
hmm vreemd, ik heb die van mij nog niet geüpdate omdat dat niet nodig was, maar ja, het moet wel kunnen natuurlijk, dus ik zou het ook met je nieuwe proberen, en doet ie weer niks, weer terugbrengen etc.

Tip: probeer 't eens met een ander cdr-tje (geen cdrw, moet wel kunnen, maar is meestal kwetsbaarder dan cdr), eventueel vanaf andere brander, ff opnieuw f/w downloaden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
The Evil Brain schreef op 14 januari 2004 @ 15:19:
hmm vreemd, ik heb die van mij nog niet geüpdate omdat dat niet nodig was, maar ja, het moet wel kunnen natuurlijk, dus ik zou het ook met je nieuwe proberen, en doet ie weer niks, weer terugbrengen etc.

Tip: probeer 't eens met een ander cdr-tje (geen cdrw, moet wel kunnen, maar is meestal kwetsbaarder dan cdr), eventueel vanaf andere brander, ff opnieuw f/w downloaden etc.
Inderdaad een vreemd verhaal --> volgens mij vervalt "officieel" ook de garantie als je met firmware loopt te klooien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
nou, dat denk ik niet. natuurlijk wel als het niet de officiele f/w is of als je m openmaakt, maar het is een specifieke functie van het apparaat, en je garantie vervalt toch ook niet bij je router of je brander als je verkeerd flasht? (iig, bij mijn router niet toen er een klein beetje verkeerde f/wupdate gedaan was... :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
Fuzz10 schreef op 14 januari 2004 @ 15:26:
[...]
Inderdaad een vreemd verhaal --> volgens mij vervalt "officieel" ook de garantie als je met firmware loopt te klooien.....
Lijkt me sterk als Philips zelf reclame maakt dat het apparaat met nieuwere firmware meer formaten aan kan. Ze maken het upgraden tot verkoopargument. Beetje vreemd om dan de garantie te laten vervallen als je het apparaat op deze 'normale' manier gebruikt.

Zie ook: http://www.p4c.philips.co..._00/dvd737_00_pss_eng.pdf

Gehackte firmwares en dergelijke zijn natuurlijk een ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, nieuwe aangesloten en GEEN problemen meer gehad !!! :)
Firmware is al 'up to date' dus daar hoef ik gelukkig niets meer aan te doen..... _/-\o_

Het blijft vreemd, maar goed misschien een 'maandag ochtend' product......

Bedankt voor jullie reacties.

Eddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 13:32:
[...]

Ik kom niet uit een ei of zo hoor.......

Mvg,

Eddy
Sorry, zo bedoelde ik het ook weer niet ;) maar het leek er wel verdacht veel op dat je de stekker er te vroeg uit had gehaald :)

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Reactie van Philips m.b.t. de gele ondertiteling en het verzoek dit te wijzigen

Geachte heer/mevrouw,

U heeft ons recentelijk gevraagd naar de Philips dvd 737.

Normaal gesproken zijn firmware upgrades enkel bedoeld voor dvd recorders. De firmware upgrade voor uw dvd speler was bedoeld om een zogenaamde kinderziekte te genezen. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er een volgende firmware upgrade voor uw speler beschikbaar zal worden gemaakt.

Ik kan u echter wel verzekeren dat ik uw suggestie heb doorgestuurd naar de betreffende afdeling van ons bedrijf.

Wij vertrouwen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Philips Customer Care Centres

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:08

Gallus

Cheesy

Dat is niet zo mooi, want die gele ondertiteling over drie regels is echt een doorn in het oog. Weet trouwens niet of dit wel met behulp van een firmware upgrade is op te lossen...

Dus dan zijn we verder afhankelijk van on-officiële updates?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Gallus schreef op 20 januari 2004 @ 14:31:
Dat is niet zo mooi, want die gele ondertiteling over drie regels is echt een doorn in het oog. Weet trouwens niet of dit wel met behulp van een firmware upgrade is op te lossen...

Dus dan zijn we verder afhankelijk van on-officiële updates?
Voor de huidige firmware was het niet mogelijk om ondertitels weer te geven, dus denk ik dat het wel een firmware-issue is...

On-officiële firmwares ben ik nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
C4l1m3r0 schreef op 20 januari 2004 @ 14:15:

Geachte heer/mevrouw,

Normaal gesproken zijn firmware upgrades enkel bedoeld voor dvd recorders. De firmware upgrade voor uw dvd speler was bedoeld om een zogenaamde kinderziekte te genezen. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er een volgende firmware upgrade voor uw speler beschikbaar zal worden gemaakt.

Ik kan u echter wel verzekeren dat ik uw suggestie heb doorgestuurd naar de betreffende afdeling van ons bedrijf.

Met vriendelijke groet,

8)7
hahhahaa... Ik hoop voor Philips dat dit volkomen bullshit is : een DIVX speler op de markt brengen en dan de firmware niet updaten ? Dat zou knap achterlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C4l1m3r0 schreef op 20 januari 2004 @ 14:15:

Geachte heer/mevrouw,

Met vriendelijke groet,

8)7
Waarschijnlijk heeft hij/zij gedacht dat het om een gewone dvd-speler gaat,
want er kunnen toch nog heel wat dingen aan opgelost worden.
Zo wat uitgebreidere info van codec zoals op yamada zou ik ook wel willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Ze snappen er gewoon geen kloot van die email beantwoorders... dit kreeg ik:
8)7
-----------
Geachte heer/mevrouw,

U heeft ons recentelijk wanneer de nieuwe upgrade voor uw Philips dvd speler beschikbaar zal zijn.

Voor informatie over de nieuwe upgrades en de uitvoering hiervan verwijzen wij u door naar de handelaar.

Wij vertrouwen erop dat uw vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groet,

Philips Consumer Care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op deze site kijkt:

http://www.p4c.philips.co...dcbint?screen=start&s=ccc

Dan zie je daar dat je ook kan chatten met philips, iemand dit al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 09:21:
Als je op deze site kijkt:

http://www.p4c.philips.co...dcbint?screen=start&s=ccc

Dan zie je daar dat je ook kan chatten met philips, iemand dit al eens geprobeerd?
Is alleen voor de US toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzz10 schreef op 21 januari 2004 @ 09:38:
[...]

Is alleen voor de US toch ?
Yeah, geef toch niet? Wij kunnen ook engels... Kunnen het in ieder geval proberen, alleen de boel is nu dicht daar zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 09:53:
[...]

Yeah, geef toch niet? Wij kunnen ook engels... Kunnen het in ieder geval proberen, alleen de boel is nu dicht daar zo te zien.
Wordt die 737 daar uberhaupt verkocht ?
Anders heeft het niet zoveel zin natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Kort geleden heb ik een 737 gekocht. Hij doet het prima op een paar dingetjes na. Ik heb een TV-programma als divx gedownload en op CD-RW gebrand. Tijdens het afspelen op de 737 was het beeld perfect maar het geluid deed raar: telkens kreeg ik hele vreemde 'Star Trek stemmetjes (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven). Toen ik gisteren dezelfde CD weer probeerde deed hij het plotseling wel probleemloos. Ik denk dat het komt door leesfouten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verder heb ik een DivX-film waarop de speler direct in het begin vastloopt. Ik krijg een zwart beeld met een grijze lijn onderin en dan kan ik alleen nog de stekker uit het stopcontact halen. Ik heb geprobeerd deze film met mencoder onder Linux om te zetten in een ander formaat, maar ik weet niet precies welke instellingen ik moet gebruiken. Ik heb 'mencoder -oac copy -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4' geprobeerd maar dat helpt niet. De file die ik dan krijg laat de speler ook crashen. Als ik de optie -lavcopts vcodec=mpeg4 weglaat krijg ik ook een file die wel met mplayer is af te spelen maar niet op de 737. Het is wat vreemd; de film bestaat uit twee delen waarvan deel 1 het wel goed doet op de 737. Mplayer zegt: This file was encoded with DivX501 Build484. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Ik ben niet zo thuis in de video codecs.

Vriendelijk bedankt,

Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 22:55:

Verder heb ik een DivX-film waarop de speler direct in het begin vastloopt. Ik krijg een zwart beeld met een grijze lijn onderin en dan kan ik alleen nog de stekker uit het stopcontact halen.
FF uitgebreide codec info posten (geen GMC of QPel gebruikt bijvoorbeeld) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzz10 schreef op 22 januari 2004 @ 00:26:
[...]

FF uitgebreide codec info posten (geen GMC of QPel gebruikt bijvoorbeeld) ..
Ik kan je alleen de output van mplayer geven:

Playing Spirited_away_CD-2.avi
AVI file format detected.
VIDEO: [DX50] 640x352 24bpp 23.98 fps 1557.6 kbps (190.1 kbyte/s)
Clip info:
Software: Nandub v1.0rc2
==========================================================================
Opening audio decoder: [mp3lib] MPEG layer-2, layer-3
MP3lib: init layer2&3 finished, tables done
AUDIO: 48000 Hz, 2 ch, 16 bit (0x10), ratio: 20000->192000 (160.0 kbit)
Selected audio codec: [mp3] afm:mp3lib (mp3lib MPEG layer-2, layer-3)
open: Permission denied
vo_mga: Couldn't open /dev/mga_vid
open: Permission denied
vo_mga: Couldn't open /dev/mga_vid
vo: X11 running at 1680x1260 with depth 24 and 32 bpp (":0.0" => local display)
Disabling DPMS
Opening video decoder: [ffmpeg] FFmpeg's libavcodec codec family
Selected video codec: [ffodivx] vfm:ffmpeg (FFmpeg MPEG-4)
Checking audio filter chain for 48000Hz/2ch/16bit -> 48000Hz/2ch/16bit...
AF_pre: af format: 2 bps, 2 ch, 48000 hz, little endian signed int
AF_pre: 48000Hz 2ch Signed 16-bit (Little-Endian)
AO: [oss] 48000Hz 2ch Signed 16-bit (Little-Endian) (2 bps)
Building audio filter chain for 48000Hz/2ch/16bit -> 48000Hz/2ch/16bit...
Starting playback...
This file was encoded with DivX501 Build484
VDec: vo config request - 640 x 352 (preferred csp: Planar YV12)
VDec: using Planar YV12 as output csp (no 0)
Movie-Aspect is 1.82:1 - prescaling to correct movie aspect.
VO: [xv] 640x352 => 640x352 Planar YV12
New_Face failed. Maybe the font path is wrong. 1 0% 0% 0.0% 0 0 0%
Please supply the text font file (~/.mplayer/subfont.ttf).
subtitle font: load_sub_face failed.
Successfully enabled DPMS.004 ct: 0.032 119/119 8% 10% 2.7% 0 0 0%

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. En nogmaals: het eerste deel van de film is op dezelfde manier gecodeerd en die draait probleemloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Hmm.. K'heb eigenlijk geen clue... De bitrates zouden geen probleem mogen opleveren...

K'heb hier overigens een aantal XVID's waar ik dezelfde kuren mee heb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 22:55:
(...)
Verder heb ik een DivX-film waarop de speler direct in het begin vastloopt. Ik krijg een zwart beeld met een grijze lijn onderin en dan kan ik alleen nog de stekker uit het stopcontact halen. Ik heb geprobeerd deze film met mencoder onder Linux om te zetten in een ander formaat, maar ik weet niet precies welke instellingen ik moet gebruiken. Ik heb 'mencoder -oac copy -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4' geprobeerd maar dat helpt niet. De file die ik dan krijg laat de speler ook crashen. Als ik de optie -lavcopts vcodec=mpeg4 weglaat krijg ik ook een file die wel met mplayer is af te spelen maar niet op de 737. Het is wat vreemd; de film bestaat uit twee delen waarvan deel 1 het wel goed doet op de 737. Mplayer zegt: This file was encoded with DivX501 Build484. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Ik ben niet zo thuis in de video codecs.

Vriendelijk bedankt,

Willem
toen ik mijn DVD737 net had en als eerste een Divxje speelde, deed ie t ook niet. Toen ik echter nadat ik een echte, officiele DVD gespeeld had m nog een keer probeerde, deed ie t wel. Dus proberen maar :)

offtopic:
enne, tweakers groeten elkaar permanent, je hoeft dat dus niet onder elke post te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Ik lees in dit topic een aantal keren over 'gele ondertitels' en 'ondertitels over 3 regels'. Gaat dit dan alleen over de DivX ondertitels, of zijn de DVD-subs ook geel zonder rand? En die 3 regels, is dat altijd over 3 regels en wel/niet bij DVD-weergave?

* Korakal wil ook wel een DVD737, maar dan moet 'ie DVD in ieder geval wel gewoon met witte en 2-regelige subs doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op 23 januari 2004 @ 15:36:
Ik lees in dit topic een aantal keren over 'gele ondertitels' en 'ondertitels over 3 regels'. Gaat dit dan alleen over de DivX ondertitels, of zijn de DVD-subs ook geel zonder rand? En die 3 regels, is dat altijd over 3 regels en wel/niet bij DVD-weergave?

* Korakal wil ook wel een DVD737, maar dan moet 'ie DVD in ieder geval wel gewoon met witte en 2-regelige subs doen :P
Zoals hier al ergens in dit topic staat is dit alleen bij DivX, bij DVD's zijn de ondertitels geen tekst maar afbeeldingen en is het lettertype, kleuren en aantal regels afhankelijk van de DVD. Probeer maar eens ondertitels van een DVD te halen met subrip dan zie je dat het om tekstherkenning van afbeeldingen gaat en niet om gewone tekst die je zo maar even van de DVD kan plukken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
Korakal schreef op 23 januari 2004 @ 15:36:
DVD ondertitels zijn wel gewoon normaal. Volgens mij stuurt de DVD dit zelf ook aan en bepaalt die waar de ondertitels staan en hoe ze er uit zien (bijvoorbeeld boven in beeld als er een naam onderin beeld staat).

[ Voor 3% gewijzigd door sandeman op 23-01-2004 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb ook de dvd737 een tijdje geleden gekocht, ik zit allen met 2 vraagjes:
bij mij staat als firmware : 212T DP333.4.1.19 is dit nou de nieuwste of niet???
en ik zie bij sommige divxje heeel veel pixels, en op mijn pc niet, is dit niet te fixen ofzo??

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 15:47:
[...]
bij DVD's zijn de ondertitels geen tekst maar afbeeldingen en is het lettertype, kleuren en aantal regels afhankelijk van de DVD.
[...]
Ah, nou begrijp ik ook de reden erachter, thanx :)

Ik heb net met de MediaMarkt (Utrecht) gebeld, maar die willen de prijs niet zeggen. Iemand toevallig net dit apparaat daar aangeschaft/bekeken en die weet wat 'ie daar kost?
In de PW komt MM niet voor...

[ Voor 4% gewijzigd door Korakal op 23-01-2004 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
ze willen de prijs niet zeggen :? vaaaaaag....

enne @Bforce: volgens mij wel, want ik dacht dat 1.19 de nieuwste was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

The Evil Brain schreef op 23 januari 2004 @ 17:47:
ze willen de prijs niet zeggen :? vaaaaaag....
Mja, 'policy' dat ze het niet mogen zeggen. Ik zou ook niet weten waarom... alsof ze iets te verbergen hebben :P

Magoed, ik heb 'm inmiddels al ergens anders gekocht en ben 'm nu aan het aansluiten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
woei! dan wel ff de poll invullen he ;)

Poll: Wat is je ervaring met de Philips DVD737?
Perfect, alles doet het!
Zeer tevreden, grote meerderheid werkt
Mwah, ene helft werkt, andere niet
Ontevreden, minderheid werkt
Wat een k*tding zeg, niks doet het :(
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=6005&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op 23 januari 2004 @ 16:58:
[...]

... maar die willen de prijs niet zeggen...
Omdat je namelijk de concurrentie zou kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op 23 januari 2004 @ 16:58:
[...]

Ah, nou begrijp ik ook de reden erachter, thanx :)

Ik heb net met de MediaMarkt (Utrecht) gebeld, maar die willen de prijs niet zeggen. Iemand toevallig net dit apparaat daar aangeschaft/bekeken en die weet wat 'ie daar kost?
In de PW komt MM niet voor...
Ja ik heb ernaar gekeken daar. Hij was 199,- net als bij de Megapool maar ik kon er nog best 20 euro af praten. Helaas hadden ze hem niet op voorraad zodat ik hem bij de Megapool heb gekocht voor 189,-. Ik wilde niet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 20:07:
[...]

Omdat je namelijk de concurrentie zou kunnen zijn...
Mja, maar ze hebben zelf ook een laagste-prijs-garantie, dus ik snap het probleem niet helemaal... magoed; heb 'm uiteindelijk nog goedkoper dus :) Bij Raf/Staffhorst voor €179,- :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op 23 januari 2004 @ 22:06:
[...]

Mja, maar ze hebben zelf ook een laagste-prijs-garantie,
Ik heb hem na kerstmis voor 163,98 euro in de krefel in belgië gekocht, als je toch laagste-prijs-garantie hebt...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
B_FORCE schreef op 23 januari 2004 @ 16:16:
Ik heb ook de dvd737 een tijdje geleden gekocht, ik zit allen met 2 vraagjes:
bij mij staat als firmware : 212T DP333.4.1.19 is dit nou de nieuwste of niet???
en ik zie bij sommige divxje heeel veel pixels, en op mijn pc niet, is dit niet te fixen ofzo??
Voor alle mensen die nog steeds lijden aan cognitieve dissonantie : "LEES DEZE POST NIET" ....

Zolang Philips niet heeft aangetoond dit op te kunnen lossen via Firmware is dit gewoon een bestaande flaw van het apparaat.... In verhouding met andere DIVX spelers (KiSS) heeft de 737 gewoon een k*t beeldkwaliteit bij DIVX / XVID playback.

Live with it .........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzz10 heeft gewoon k*t divx en xvid films, want hij is één van de weinigen die slechte kwaliteit ervaart met de philips dvd 737, live with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 10:41:
Fuzz10 heeft gewoon k*t divx en xvid films, want hij is één van de weinigen die slechte kwaliteit ervaart met de philips dvd 737, live with it!
Dat lijkt me onzin. Ik denk dat het ook nogal uitmaakt of je een erg goede TV hebt of gewoon een goede. Ik heb gemerkt dat op een moderne TV met digitale beeldverwerking je veel sneller pixels ziet dan op een 'normale' analoge TV. Bovendien hoor je hier alleen de mensen die zich ergeren aan die blokjes. Ik zie ook wel dat op mijn computer divx films beter worden weergegeven dan met de 737 maar ik heb daar niet zoveel problemen mee. En dan maakt het ook nog uit welke films je kijkt, hoe ze zijn gecodeerd en in welke resolutie. Dus stop met schelden alsjeblieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Evil Brain schreef op 22 januari 2004 @ 18:02:
[...]

toen ik mijn DVD737 net had en als eerste een Divxje speelde, deed ie t ook niet. Toen ik echter nadat ik een echte, officiele DVD gespeeld had m nog een keer probeerde, deed ie t wel. Dus proberen maar :)

offtopic:
enne, tweakers groeten elkaar permanent, je hoeft dat dus niet onder elke post te zetten ;)
Dat werkt inderdaad! Bedankt, nu kan ik Spirited away kijken, hoi hoi hoi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 10:41:
Najaa.... het is mooi dat jij de geboden beeldkwaliteit accepteert .... Heeft ook geen zin om hier over te gaan bekvechten.

Ik raad je alleen aan om , indien je bij iemand op bezoek bent die in het bezit is van een KiSS speler, je ogen te sluiten......

Het hele idee van een standalone player (voor mij) is om _betere_ kwaliteit te krijgen dan via de TV-OUT van je PC. Daar slaagt de Philips gewoonweg niet in.....

Overigens , lees het franse forum en je ziet dat ik dus _echt_ niet de enige ben --> het is een bekend fenomeen bij de 737.

Ik ben wel erg benieuwd of iemand een vergelijk kan maken tussen de Yamada en de Philips ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een collega van mij heeft philips een mail gestuurd, hoe het zit met de gelde ondertiteling en het moeilijk leesbaar zijn daarvan. Dit is het antwoord van Philips:
PHILIPS

Geachte heer/mevrouw,

U heeft ons recenteliijk aangegeven dat u verschillende problemen heeft met uw dvd737.

Het is moeilijk aan te geven wanneer de volgende firmware update uitkomt en wat deze gaat verbeteren. Echter uw klachten zijn opgeslagen ter raadpleging.

Het is misschien een tip om eens op de verschillende forums te kijken wat betreft de dvd737 en ondertitels daar staan verschillende tips om de afspeelbaarheid te verbeteren.

Philips DVD737 met Divx

Met vriendelijke groet,

Philips Consumer Care

Algemene informatie
Voor een uitgebreid overzicht van alle beschikbare Philips producten verwijzen wij u ook naar onze website www.philips.nl Verder vindt u onder "klantenservice" een uitgebreid overzicht van alle beschikbare productinformatie (bijv. gebruiksaanwijzingen), die u voor gebruik kunt downloaden.

Philips accessoires, die u niet heeft kunnen vinden via ons uitgebreide verkoopnetwerk, zijn als extra service tevens verkrijgbaar onder accessoires op bovenstaande website.

Reageren?
Voor reacties of andere vragen over dit onderwerp houden wij het bovenstaand email adres voor u beschikbaar in de komende 14 dagen.
Indien u nieuwe vragen heeft, of na 14 dagen wilt reageren kunt u het e-mail adres gebruiken op www.philips.nl. Hier kunt u de betreffende productgroep selecteren en een email sturen door gebruik te maken van de contact us knop links boven in het scherm.

U kunt ook per telefoon contact met ons opnemen onder 0900-8406 (€ 0.10 per minuut). Onze openingstijden zijn Maandag t/m Vrijdag van 08:00 tot 20:00.

Internet communicatie is niet beveiligd. Daarom kan Philips geen verantwoordelijkheid nemen voor de inhoud van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 13:33:
Een collega van mij heeft philips een mail gestuurd, hoe het zit met de gelde ondertiteling en het moeilijk leesbaar zijn daarvan. Dit is het antwoord van Philips:

[...]

Kijk eens welke link er staat bij support...
Hahhaha... geweldig !!

_/-\o_

10 punten voor Philips ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Fuzz10 schreef op 24 januari 2004 @ 13:47:
[...]

Hahhaha... geweldig !!

_/-\o_

10 punten voor Philips ....
Straks verwijst Philips nog naar ons als hun technische dienst :D

/edit: Ik denk dat we gewoon allemaal naar Philips moeten mailen met tips en suggesties....

[ Voor 17% gewijzigd door Polyphemus op 24-01-2004 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Ik zie net dat die Loomax speler (o.a. een ex-aanbieding bij de MediaMarkt en ook een ESS chipset) in zijn huidige firmware *.sub ondertitels ondersteunt.

Heeft iemand toevallig al geprobeerd om een Loomax of Yamada firmware te flashen (ookal denk ik dat ik het antwoord al weet :P) ? Aangezien de filesize ook exact 1 MB is, net als de firmware van de 737...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Waarom staat er in de specificaties zo duidelijk 'MP3 van CD-R(W)' terwijl 'ie ook moeiteloos MP3 van DVD±R(W) afspeelt? _o_
* Korakal nóg happier met dat ding *D

Zo logisch is dat niet, zelfs de Philips DVD recorder van m'n ouders doet dat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Goed nieuws ... Niet helemaal het antwoord op mijn vraag (die ging meer over de gebrekkige beeldkwaliteit bij Mpeg4) maar goed......

---knip---
Geachte heer,

U heeft ons recentelijk gevraagd of er een firmware upgrade komt voor de DVD737.

Die zit er inderdaad aan te komen. De preciese datum is ons hier niet bekend, wij adviseren u de internetpagina in de gaten te houden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Philips Consumer Care
--eind knip----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Fuzz10 schreef op 26 januari 2004 @ 16:27:
Goed nieuws ... Niet helemaal het antwoord op mijn vraag (die ging meer over de gebrekkige beeldkwaliteit bij Mpeg4) maar goed......

---knip---
Geachte heer,

U heeft ons recentelijk gevraagd of er een firmware upgrade komt voor de DVD737.

Die zit er inderdaad aan te komen. De preciese datum is ons hier niet bekend, wij adviseren u de internetpagina in de gaten te houden.

Met vriendelijke groet,

Philips Consumer Care
--eind knip----
Mooi zo, ik hoop dat we dan af zijn van die gele, 3 regelige subs. Ook ben ik benieuwd of ze de pixelvorming bij DivX en Xvid kunnen oplossen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keigoed nieuws!
Hopelijk is ons vertrouwen in Philips dan toch niet misplaatst, en lossen ze de huidige issues mooi op (gele subtitles, uitgeschakelde post-processing functies) :-)

En misschien updaten ze de XviD decoder wel, aangezien die binnenkort met versie 1.0 uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzz10 schreef op 26 januari 2004 @ 16:27:

---knip---
Geachte heer,

Met vriendelijke groet,

Philips Consumer Care
--eind knip----
Dit is antwoord versie 278 ik hoop wel, maar zie geen enkele reden waarom, dat dit waar is. Een van de andere mails van Philips zou precies net zo goed waar kunnen zijn, ik zie geen enkele reden waarom ik deze mail nu ineens wel moet geloven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 20:09:
[...]

Dit is antwoord versie 278 ik hoop wel, maar zie geen enkele reden waarom, dat dit waar is. Een van de andere mails van Philips zou precies net zo goed waar kunnen zijn, ik zie geen enkele reden waarom ik deze mail nu ineens wel moet geloven :?
us1111 kent de term wishful thinking niet ? :+

Doe nou lekker mee joh !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QPEL codec not supported : dit krijg ik af en toe bij het afspelen van een XVID.
Zijn er nog mensen die hier last van hebben? Zoja, hoe los je dit op? Softwarematig op pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 20:56:
QPEL codec not supported : dit krijg ik af en toe bij het afspelen van een XVID.
Zijn er nog mensen die hier last van hebben? Zoja, hoe los je dit op? Softwarematig op pc?
yep .. re-encoden .. Qpel ondersteund ie' niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzz10 schreef op 26 januari 2004 @ 21:49:
[...]

yep .. re-encoden .. Qpel ondersteund ie' niet...
Met welk programma doe je dit het best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er een manier om vooraf te checken of GMC en/of QPel gebruikt werden bij het encoden, zodat er geen cd verspild moet worden aan een film die de speler toch niet kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzz10 schreef op 26 januari 2004 @ 20:42:
[...]

us1111 kent de term wishful thinking niet ? :+

Doe nou lekker mee joh !
Geloof me, na 3 maanden zeer optimistisch wishfull thinken, wordt je daar ook wel flauw van :O Ik geloof niemand meer als er gezegd wordt dat er een nieuwe firmware aankomt, you hear!, niemand!

Wie houdt trouwens de philips site in de gaten voor als er een nieuwe firmware is? Moet natuurlijk wel op gelet worden nu heh? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 07:45:
[...]

*knip*

Wie houdt trouwens de philips site in de gaten voor als er een nieuwe firmware is? Moet natuurlijk wel op gelet worden nu heh? ;)
Het is mijn startpagina B)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.