Philips DVD737 met Divx

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.875 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-06 11:23

FuzzyFocus

May the thong be with you...

The Evil Brain schreef op 09 december 2003 @ 19:25:
in het boekje (en eerder in dit topic) staat dat de Philips geen DVD+R afspeelt, maar -R zou moeten werken...
In mijn boekje en in de PDF file bladzijde 99 staat:
Disks geschikt om af te spelen
Uw dvd-home cinema-systeem speelt
de volgende disks af:

– Digitale videodisks (dvd’s)
– Video-cd’s (vcd’s)
– Super-Video-cd’s (S-vcd’s)
– Digitale videodisks + rewritable (dvd+rw)
– Compact disks (cd’s)
– MP3-disks op cd-r(w).
– Weergave van maximaal 30 karakters.
– Ondersteunde bemonsteringsfrequenties :
32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz (MPEG-1)
16 kHz, 22.05 kHz, 24 kHz (MPEG-2)
– Ondersteunde bitsnelheden : 32~256
kbps (MPEG-1), 8~160 kbps (MPEG-2)
variabele bitsnelheden.
– Picture-files (Kodak, JPEG) op cd-r(w).
– JPEG/ISO 9660-formaat.
– MPEG-4-disk op cd-r(w):
– Eenvoudig profiel
– Gevanceerd eenvoudig profiel (640-480)
– DivX®- disk op cd-r(w) en DVD+R(W):
– DivX 4.x en 5.x
– GMC (Global Motion Compensation) en
Q-Pel (Quarter Pixel) niet ondersteund

Handige tip:
– Als u problemen heeft met het afspelen van een
bepaalde disk, haal dan de disk uit en probeer een
andere. Verkeerd geformatteerde disks kunnen op
deze dvd-speler niet afgespeeld worden.

Release notes:
Software upgrade version 4.1.19 Release Notes
• Subtitle support for DivX®/MPEG-4 playback
Subtitle with file extension .srt and .smi supported
Multiple subtitle files supported
• Support of latest DivX® 5.1 version playback
• Expansion of small resolution video clips to full screen in
• General improvement on MPEG-4 and DivX® playability.

Aangezien Philips de DVD+R (mede) heeft uitgevonden is dit niet zo verwonderlijk. Ikzelf had DVD-R al getest (zie mijn berichtje ergens in het midden). De 'handige tip' van Philips verwijst naar verkeerd geformateerde disks. Hiervoor staat oa. bij de MediaMarkt in Adam een groot bord dat er problemen kunnen zijn met DVD recordables wanneer deze niet gefinalized zijn. Geld trouwens niet alleen voor deze Philips.

En....... Jellevanderwiel, als je zo negatief bent over de DVD737, dan koop je toch gewoon lekker een Kiss of Revoy of iets anders? Er is genoeg keus voor stand alone DivX spelers, zelfs bij Conrad hebben ze er eentje merk Roadstar die ook nog eens karaoke ondersteund.

[ Voor 11% gewijzigd door FuzzyFocus op 09-12-2003 20:47 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:49
aha, okee, ik vond het ook al vreemd, maar ja, je leest nogal snel over een + of een - heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik dus ook tussen aan het twijfelen (Philips 737 / Kiss dp-450 /(500)). Beide spelers hebben hun voor en nadelen. Waarschijnlijk wordt het nog even wachten en zolang nog maar via de tv-out afspelen.
PS: En karaoke.... no thanks! Ben niet zo'n Bauer-fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Als je tussen de Philips en de Kiss DP450 twijfelt, zou ik toch voor de Philips gaan, omdat dat een iets bekender merk is, er zijn meer winkels voor én hij is goedkoper en het heeft grotendeels dezelfde functies.

Als je echter netwerk wilt, tja, dan moet je wel voor de Kiss DP500 gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
als je netwerk wilt kan je ook voor het nieuwe apparaat van Pinnacle gaan. Zelfde als de DP500 maar dan zonder DVD speler (moet via je compu dan). Alleen weet ik de prijs hiervan nog niet.

Denk dat ik deze week de Philips ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Chillmeister schreef op 10 december 2003 @ 10:20:
als je netwerk wilt kan je ook voor het nieuwe apparaat van Pinnacle gaan. Zelfde als de DP500 maar dan zonder DVD speler (moet via je compu dan). Alleen weet ik de prijs hiervan nog niet.

Denk dat ik deze week de Philips ga kopen.
link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de C't van november stond een test over de philips 737. Heeft iemand hier misschien een link van of iets dergelijks, of een scan.........
Ben er namelijk wel benieuwd naar

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:24

Wallie

Herr

Heb gister mijn 737 opgehaald in de personeelswinkel, was de laatste daar (had hem besteld), werd geleverd met de laatste firmware versie en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden mee ben: speelt alle divx films af die ik tot nu toe geprobeerd heb (van 3.11 tot 5.1 en Xvid, met zowel mp3 als ac3 geluid, stuk of 15 totaal), ook dvd's gaan prima (geen last van hikken bij snelle scenes of iets).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Laatst online: 22-02 20:10
Mmm...ik hoop dat de personeelswinkel die van mij nog kan leveren voor de kerstvakantie, maar ik vrees het ergste.
Dan maar nieuwe DVD's kijken via TV-out of mijn (af en toe haperende) oude DVD-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Sandeman684 schreef op 13 december 2003 @ 17:46:
Mmm...ik hoop dat de personeelswinkel die van mij nog kan leveren voor de kerstvakantie, maar ik vrees het ergste.
Dan maar nieuwe DVD's kijken via TV-out of mijn (af en toe haperende) oude DVD-speler.
Denk het niet, heb er zelf ruim 1,5 maand op moeten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
Wallie schreef op 13 december 2003 @ 20:19:
[...]
Denk het niet, heb er zelf ruim 1,5 maand op moeten wachten...
Mijn reservering is ook al bijna zo oud. Ik hoop niet dat die in de kerstvakantie komt, want dan kan ik mijn Philips-email niet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Weet iemand trouwens of ze nog iets gaan doen aan de ondertitels qua kleur, outline en afbreking bij Divx en Xvid? Op dit moment is dat namelijk nog niet helemaal perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou deze speler ook willen kopen, maar ik weet niet goed waar. In België is dit toestel moeilijk te verkrijgen.
Iemand de weet waar het voor een goede prijs te krijgen is in de omgeving van de belgisch nederlandse grens? Zo dicht mogelijk bij Antwerpen.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne zondag 14/12 bij Vandenborre in Antwerpen gekocht. Eerst was ik in de Mediamarkt geweest maar daar was hij uitverkocht. Volgens de verkoper zouden ze misschien met veel geluk de 2de helft van januari terug binnenkomen. Philips kan gewoon niet genoeg leveren wegens de grote vraag. De prijs was in de 160euro zei hij. Bij Vandenborre kostte hij 199euro maar toen ik zei dat hij bij Mediamarkt maar rond de 160euro kostte heb ik hem daar gekregen voor 160euro. Je kan een gaan zien (of bellen) want ze hadden er nog een paar staan.
Veel geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar...... ik stel hem toch maar ;)
Ik wil deze speler ook gaan kopen maar wil wel graag kunnen genieten van 5.1 geluid. Nou heb ik gehoord dat dit alleen mogelijk is via de coaxiale uitgang. En aangezien ik nog geen 5.1 boxen heb staan bij mijn tv wil ik deze er dus ook bij kopen. Maar ik weet niet waar ik op moet zoeken in de pricewatch. Kan iemand mij vertellen welke boxen geschikt zijn samen met deze dvd speler?

nog even iets.
ik heb gelezen dat er mensen zijn die bij philips werken en hem daar gekocht hebben in de personeels winkel. mag ik vragen wat hij dan kost? ik ken namelijk ook mensen die bij philips werken...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:57
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 19:58:
Misschien een domme vraag maar...... ik stel hem toch maar ;)
Ik wil deze speler ook gaan kopen maar wil wel graag kunnen genieten van 5.1 geluid. Nou heb ik gehoord dat dit alleen mogelijk is via de coaxiale uitgang. En aangezien ik nog geen 5.1 boxen heb staan bij mijn tv wil ik deze er dus ook bij kopen. Maar ik weet niet waar ik op moet zoeken in de pricewatch. Kan iemand mij vertellen welke boxen geschikt zijn samen met deze dvd speler?
Je kan hier niet rechtstreeks boxen op aansluiten. Je zal er een 5.1 versterker tussen moeten doen die een coaxiale digitale ingang heeft voor een pcm/dolby digital/dts gecodeerd signaal en die dit signaal ook kan decoderen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
In de personeelswinkel kost hij 169 euro, maar aangezien ik nog personeelswinkelbonnen heb gaat daar nog wat belastingvoordeel af. Hoeveel weet ik niet precies, maar het is ordegrootte 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:38

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
de Yamada DVX-6000, heeft wel een analog 5.1 output, je kan er dus een willekeurige (actief) boxensetje (zoals pc-speakerset) op aansluiten. en de yamada kost maar €115,- en speelt meer :P

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gaat de 737 om met SKVCD´s ?

Iemand een idee of Mediamarkt (in Nederland) hem verkoopt, en zo ja voor hoeveel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 08:55:
Hoe gaat de 737 om met SKVCD´s ?

Iemand een idee of Mediamarkt (in Nederland) hem verkoopt, en zo ja voor hoeveel ?
SKVCD's? Wat mogen dat voor soort VCD's wezen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speelt de DVD737 naast DVD+R/DVD+RW nou ook echt DVD-R/DVD-RW af?

Want op philips.nl staat dat hij alleen DVD+R en DVD+RW afspeelt...

En is hij nou regiovrij (te maken)? Ik wil niet steeds met de afstandsbediening codes hoeven inrammen voor elk DVD-tje uit een andere regio. Eén keertje moet genoeg zijn hoor! :) maar kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
regiovrij maken heb ik nog niet geprobeerd, maar ergens hierboven in 't topic staat dat het wel kan en nog makkelijk ook, dus...

edit:
en wel hier :)
secoh in "Philips DVD737 met Divx"

[ Voor 17% gewijzigd door The Evil Brain op 17-12-2003 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wallie schreef op 17 december 2003 @ 15:40:
[...]

SKVCD's? Wat mogen dat voor soort VCD's wezen? :?
SKVCD's zijn SVCD's met een hogere compressie, maar dezelfde kwaliteit. Een normale film past als SKVCD meestal op 1 cd i.p.v. op 2 cd's als SVCD.

De meeste spelers die SVCD afspelen hebben in het algemeen geen problemen met SKVCD. Maar ik wilde effe checken of de 737 dit ook niet heeft aangezien ik de aanschaf van deze puike speler overweeg.

Wie kan mij wat over SKVCD's op de 737 vertellen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Nog wat recente foto's van mijn DVD737:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.bennebroek/bas/pics/dvd737_rekjeflits_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.bennebroek/bas/pics/dvd737_rekjeflits2_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.bennebroek/bas/pics/dvd737_rekjegeenflits_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.bennebroek/bas/pics/dvd737_closeup_small.jpg

clickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:00
offtopic:
Neeeee, de mijne ziet er hetzelfde uit! :P

Ik vind het jammer dat ie niet in het zwart verkrijgbaar is.

Alle DVD-R(W) die ik geprobeerd heb, van diverse merken (Princo, Nashua) werken zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Op de vragen of hij Xvid kan spelen. Ja dat kan hij. Tevens is hij firmware upgradeable. Er is trouwens al nieuwe firnmware. Deze verbeterd de Xvid kwaliteit en ondersteund ook tevens .srt subtitles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar hoe zit het dan met de codecs die het ding gebruikt? er zijn voor xvid toch meerdere codecs? ik heb nu een xvid, en ondanks dat ik inmiddels als zo'n 5 codecs geinstalleerd heb, speelt ie nog steeds blokkerig af. ik hoop ooit nog es een goeie codec te vinden, maar de kans dat de philips m wél speelt lijkt me dan wel gering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 07:51:
maar hoe zit het dan met de codecs die het ding gebruikt? er zijn voor xvid toch meerdere codecs? ik heb nu een xvid, en ondanks dat ik inmiddels als zo'n 5 codecs geinstalleerd heb, speelt ie nog steeds blokkerig af. ik hoop ooit nog es een goeie codec te vinden, maar de kans dat de philips m wél speelt lijkt me dan wel gering.
Alle Xvid films die ik heb afgespeeld gaan prima :) Geen blokjes of iets, maar ook niet op mijn pc trouwens, denk dat je het ergens bij je eigen pc moet gaan zoeken.

Kheb trouwens van 't weekend ook een NTSC regio vrije DVD-R geprobeerd (was een gekopieerde :X Finding Nemo) op een PAL tv, ging ook prima in kleur :)

[ Voor 12% gewijzigd door Wallie op 22-12-2003 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 07:51:
vaag, al mijn Xvid-films gingen perfect, geen haperingen of blokjes of whatever. kan alleen niet zo snel vinden wélke codecs dat precies waren (Gspot zegt er niks over :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
en dan nog iets: ik heb vanmorgen een cd'tje gebrand met een Divx-film waarbij het geluid het niet deed. Gspot gaf aan dat dit een 0x0055(MP3) ID'd as MPEG-1 Layer 3 codec was met 128 kb/s (64/ch, stereo) CBR als bitrate en als frequentie 44100 Hz

Een andere film met dezelfde codec maar iets andere bitrate en frequentie deed het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
128 kbit/s, stereo, CBR, MP3
Dit formaat doet het bij mij wel gewoon goed. Zal ook wel moeten aangezien dit toch het meeste voorkomt (zeker bij losse MP3-bestanden).

Ik zou niet weten hoe je het kunt controleren, maar misschien staat er een error in de audio-stream? (DrDivX misschien?)

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem vandaag besteld in eindhoven.
ik woon zelf in tilburg maar daar hadden ze hem al helemaal nergens en ben ik dus naar bcc eindhoven gegaan. daar was hij ook uitverkocht :(
toen ben ik naar de it's gegaan, deze had hem ook niet meer maar kon ik hem wel bestellen voor 168 euro :)
de manager vroeg alleen maar voor hoeveel ik hem ergens anders gezien had, ik zeg 168 en toen zei hij dat hij hem daarvoor ook kon leveren....... 30 euro eraf pingelen was dus een makkie, ben maar 3 minuten binnen geweest!
hij komt alleen pas rond 12 januari binnen, maar dat was bij bcc en andere winkels ook zo, nu is het wachten geblazen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Een uurtje geleden heb ik ook maar deze speler gehaald nadat mijn oude GRundig het een tijdje geleden begeven had.
Vanwege een inruil van een andere Philips DVD-speler (deze was gratis bij de nieuwe TV van mijn ouders) kon ik hem voor het luttele bedrag van 80 euro meenemen _/-\o_ .

Onder tussen heb ik bijna al mijn (oude) DivXjes, SVCD's en een aantal DVD's getest en hij doet het perfect :Y) .

Topding :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar heb jij hem gehaald, hij is namelijk bijna nergens meer te verkrijgen :(
en hoe duur was hij zonder die korting.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Het was de laatste en de prijs zonder korting was 199 euro :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hem vandaag in de Krefel in Belgie gehaald voor 163,98 euro, voor die prijs kon ik hem niet laten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft deze ook progressive scan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 12:32:
heeft deze ook progressive scan?
Nope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu ook in de woonkamer staan.
Ik moet zeggen, hij is echt fantastisch.
Ik heb tot nu toe elk formaat uitgeprobeerd dat ik heb (DVD, gewone audio cd, mp3 cd, jpeg cd, divx, vcd, svcd, xvid) en hij speelde alles perfect af.
De beeldkwaliteit is perfect gewoon, het geluid helder, en de afwerking en bediening is een natte droom :)
Zeker een aanrader.
Het enige wat me iets of wat stoort is het feit dat het lettertype van de ondertiteling ietsje te klein is, en geel is inplaats van wit.
Maar hier zal philips binnenkort wel verbetering in brengen hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn toestel staat firmware DP330.4.1.19 maar ik krijg geen ondertitels te zien, wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 14:10:
Op mijn toestel staat firmware DP330.4.1.19 maar ik krijg geen ondertitels te zien, wat doe ik verkeerd?
In het geval van Divx/Xvid o.i.d.:

Je moet via de filebrowser de ondertitel-file selecteren en dan op de afstandsbediening op 'subtitle' drukken. In beeld verschint 'subtitle on'.

Bij DVD kun je dat tijdens het afspelen selecteren.

Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag ook een Philips DVD-737 gekocht.
ik ben er erg blij mee, maar ik heb ook gelijk mijn eerste probleem ondervonden..
hij speelt zowel divx als xvid af, en ik heb de nieuwste firmware ook al geinstalleerd.
maar de 3e divx film die ik erin duw, "Phileine zegt sorry!" speelt ie niet af!
ik krijg alleen geluid, maar helemaal GEEN beeld..

ik snap er daadwerkelijk helemaal niks van 8)7 ....

heeft iemand anders met deze dvdspeler dit probleem ook al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 02:14:

maar de 3e divx film die ik erin duw, "Phileine zegt sorry!" speelt ie niet af!
ik krijg alleen geluid, maar helemaal GEEN beeld..
Kijk eens met GSPOT om welke codec het gaat...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de ATAPI DVD-MODULE 212C, ik zag dat er hier ook al mensen waren met de 212B versie. Kent iemand de verschillen of zou de C-versie geen problemen meer hebben met vuile/bekraste cd's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 13:25:

Het enige wat me iets of wat stoort is het feit dat het lettertype van de ondertiteling ietsje te klein is, en geel is inplaats van wit.
Maar hier zal philips binnenkort wel verbetering in brengen hoop ik.
Misschien moeten we met z'n allen de ideeen-bus van Philips gaan 'spammen' met verzoekjes, het irriteert mijn ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reactie op

hbb

ik heb gisteren direct via de philips site mijn firmware geupdate,
nu is geinstalleerd:
ATAPI DVD module 212T
version: DP 330.4.1.19
reg:2

zijn er meerdere sites waar ik misschien betere firmware vanaf kan halen dan?
ik heb namelijk ook al problemen met een film met ondertiteling;
"Das Experiment" met .srt subs. zodra ik deze film wil afspelen krijg is een groen / paars storend beeld. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

regio vrij:

power on your dvdplayer
open tray
press menu
press stop
press <<
press 0 for multiregion

ik heb zelf de liteon lvd 2001 deze heeft alleen problemen met divx 3 low motion, maar de volgende firmware moet dat verhelpen.
ik vraag me af hoe dat met de Philips zit.
ik weet niet of dit al gepost is..

customer reviews:

http://www.dvdrhelp.com/d...lips+dvd737&Search=Search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 15:16:

zijn er meerdere sites waar ik misschien betere firmware vanaf kan halen dan?
ik heb namelijk ook al problemen met een film met ondertiteling;
"Das Experiment" met .srt subs. zodra ik deze film wil afspelen krijg is een groen / paars storend beeld. :?
had ik ook, heel vreemd, met de eerste Divx die ik erin deed (was dus de allereerste cd/dvd die ik erin deed). Daarna maar echte dvd gekeken, en daarna deed die divx die eerst storing gaf het perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Misschien een poll opstarten i.v.m. tevredenheid en mogelijke problemen.

Om een globaal beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de reacties, _/-\o_

maar ik heb de dvd-speler nu dus op regio 0 gezet,
en eerst een officiele dvd gespeeld,
nogsteeds speelt de dvd-speler nogsteeds niet "Phileine zegt sorry!"

ik snap er eerlijk gezegd barweinig van, aangezien het gewoon een Divx is..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

The Evil Brain schreef op 28 december 2003 @ 15:47:
[...]

had ik ook, heel vreemd, met de eerste Divx die ik erin deed (was dus de allereerste cd/dvd die ik erin deed). Daarna maar echte dvd gekeken, en daarna deed die divx die eerst storing gaf het perfect
Ik had het ook, maar dan met het geluid, kraakte eerst bij harde scenes bij divx films, na een dvd te hebben afgespeeld was 't weg, ook niet meer teruggekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wanneer de nieuwe firmware er aankomt? De Yamada toont veel gelijkenissen met de philips maar staat al een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
abusimbal schreef op 28 december 2003 @ 15:50:
Misschien een poll opstarten i.v.m. tevredenheid en mogelijke problemen.

Om een globaal beeld te krijgen.
nou vooruit dan maar:

Poll: Wat is je ervaring met de Philips DVD737?
Perfect, alles doet het!
Zeer tevreden, grote meerderheid werkt
Mwah, ene helft werkt, andere niet
Ontevreden, minderheid werkt
Wat een k*tding zeg, niks doet het :(
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=6005&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeahright
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-02-2024
*knip*

Ben je nou wel helemaal? Tot zesmaal toe een exact dezelfde post in een topic posten. Dat komt behoorlijk opdringerig, spammerig en storend over, erg kinderachtig dus. Je had hiervoor gewoon één nieuw topic kunnen openen. Maar gezien de aard van jouw vraag raad ik je aan om eerst de FAQ van Audio, Video & HiFi Forum te lezen.

[ Voor 90% gewijzigd door BalusC op 30-12-2003 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem afgelopen zondag bij Correct in Rotterdam gehaald voor 189 euro. Ze hadden er hier gelukkig nog een aantal in voorraad :) .

Ben vooralsnog zeer tevreden over deze speler, hij draait elke divx, dvd, svcd film etc die ik in huis heb. Ben nu een even American Pie opnieuw aan het branden met ondertitel file erbij om te kijken of dat ook werkt. Ik hoop wel dat er snel nieuwe firmware komt waarmee ze de ondertitels veranderen want ik vind die heel irritant om te lezen.

De truc die hierboven ergens staat waarmee je de speler regiovrij kan maken werkt overigens perfect.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

paar vraagjes:
werkt een data-dvd met mp3 ook ?
en een data-dvd met divx/xvid ?

en hoe gaat de speler om met ondertitels bestaande uit .idx/.sub of .idx/.rar ?
(aangezien ik de meeste subs zo op cd heb staan)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb fftjes een off-topic vraagje:
Ik ben van plan een nieuwe sereo aan te schaffen, (mijn 30jaar oude pioneer is wel aan vervanging toe).
Nu is mijn vraag, is een goeie surround versterker bv denon avr-1803 (kan switchen naar stereo/surround) aan te raden ook voor muziek.
De zelfde vraag voor deze philips dvd737 , is die een beetje goed in muziek alleen?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimbolino schreef op 30 december 2003 @ 22:02:
paar vraagjes:
werkt een data-dvd met mp3 ook ?
en een data-dvd met divx/xvid ?

en hoe gaat de speler om met ondertitels bestaande uit .idx/.sub of .idx/.rar ?
(aangezien ik de meeste subs zo op cd heb staan)
Ja en Ja voor de data DVD's

Nee voor de subs.. Alleen smi en srt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 10:27:
[...]

Kijk eens met GSPOT om welke codec het gaat...
de codec die nodig is, is "Xvid"
formaat x:y 696x576 (1.21:1) [=29:24]
de film is ook AC3

hij heeft al verschillende xvids en AC3 films afgespeeld, dus wel raar dat hij toch geen beeld geeft.
ik heb wel gemerkt, dat als ik tijdens de film (zwart scherm dus) op ZOOM duw, dat ik 2x zoom afspeel, en wel beeld heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B_FORCE schreef op 30 december 2003 @ 22:13:
...deze philips dvd737 , is die een beetje goed in muziek alleen?
Op een frans forum las ik:
Les CD-audios : très bonne lecture aussi sans bien sur atteindre la qualité d’un bon lecteur CD. Audiophiles passez votre chemin, amateurs régalez-vous.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iedereen die een eject-knop op de afstandbediening mist deze truk al:
5 seconden stop inhouden op je afstandbediening en de lade gaat open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
jep ;) (staat ook gewoon in de handleiding hoor, maar toch bedankt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Evil Brain schreef op 02 januari 2004 @ 16:39:
jep ;) (staat ook gewoon in de handleiding hoor, maar toch bedankt ;))
Handleiding? :? Hmm... Toch maar eens doorlezen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
Nou, ik heb hem nu ook eindelijk (sinds vrijdag).
Eerste bevindingen zijn positief:
- Een avi die ik op mijn PC niet aan de praat kreeg (met verschillende codecs) deed het wel op de speler.
- Het beeld is veel scherper dan via mijn TV-out.
- Mijn Philips TV-afstandbediening kan hem gewoon bedienen.

Negatief:
- Ik vind de kleuren minder mooi dan met mijn oude DVD-speler. Het lijkt wel of er 16-bit ipv 24-bit kleuren worden gebruikt.
- Hij is al 1 keer spontaan zijn instellingen vergeten.

Hopelijk verbeteren deze punten nog in nieuwe firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Sandeman684 schreef op 04 januari 2004 @ 17:27:
- Mijn Philips TV-afstandbediening kan hem gewoon bedienen.
nog leuker: mijn Loewe-tv-afstandsbediening kan hem in DVD-mode ook besturen. Ergo: de speler reageert op universele DVD IR commando's
Hopelijk verbeteren deze punten nog in nieuwe firmwares.
ja, weet eigenlijk iemand wanneer er weer een nieuwe f/w uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

The Evil Brain schreef op 04 januari 2004 @ 17:49:
[...]

nog leuker: mijn Loewe-tv-afstandsbediening kan hem in DVD-mode ook besturen. Ergo: de speler reageert op universele DVD IR commando's

[...]

Misschien Philips eens een mailtje sturen? (voor zover daar een zinnig antwoord uitkomt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Wallie schreef op 05 januari 2004 @ 08:35:
[...]

Misschien Philips eens een mailtje sturen? (voor zover daar een zinnig antwoord uitkomt..)
Is al gebeurd, ik wacht met smart op antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ze werk gaan maken om QuarterPixel en GMC te ondersteunen. Alsook hoop ik op verbetering in het weergeven van ondertitels (scherper, wit in plaats van geel, en groter lettertype).
En aangezien binnenkort de nieuwe XviD 1.0 versie uitkomt (die door doom9.net bekroond is tot beste video codec) is een verse xvid codec echt wel noodzakelijk in de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil 3 friends afleveringen a 220 mb/p/stuk op een cd'tje branden en dan in de philips 737 dvd speler afspelen.

Ik vroeg me af wat de mogelijkheden waren.

Gewoon de 3 op een data cd branden en dan in het menu van de dvdspeler selecteren welke afgespeelt moet worden.

Of dat je een begin menuutje kan maken zoals bij een gewone DVD, dit zou natuurlijk het mooiste zijn, maar is dat mogelijk?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 14:27:
Hallo,

Ik wil 3 friends afleveringen a 220 mb/p/stuk op een cd'tje branden en dan in de philips 737 dvd speler afspelen.

Ik vroeg me af wat de mogelijkheden waren.

Gewoon de 3 op een data cd branden en dan in het menu van de dvdspeler selecteren welke afgespeelt moet worden.

Of dat je een begin menuutje kan maken zoals bij een gewone DVD, dit zou natuurlijk het mooiste zijn, maar is dat mogelijk?
Je eerste mogelijkheid kan, je krijgt een soort explorer, kan je selecteren wat je wilt afspelen :). 2de optie zal moeilijk worden omdat de dvd speler hem ziet als een data-cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
K'heb de club ook maar "gejoined" en daarnet een 737 gekocht.....

Was in de markt voor een MediaTek speler, maar die Elta's zijn nog enorm beta en om nu weer een half jaar gaan wachten op een fatsoenlijk model werd me te gortig.

Zal vanavond n's ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 14:21

Dr C

met C en CK

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 14:27:

Daar heb ik toevallig gisteren een topic over geopend:
[rml][ DivX]] DVD structuur met DivX bestanden[/rml]

De conclusie tot nu toe is dat het waarschijnlijk kan dmv. een VCD menuutje en dan de .avi file renamen naar .mpg

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb ook sinds zaterdag de 737. Bevalt erg goed, speelt alles wat ik erin geprobeerd heb. DVD, divx, xvid, dvd met meerdere bestanden, dvd/rw met mp3's (urenlang muziek luisteren), discs van verschillende regio's. Beeld en geluid zijn naar behoren en hij is opvallend stil bij het afspelen. Kortom prima aankoop.

Enige nadeel is de niet geheel overzichtelijke handleiding, waardoor sommige instellingen nogal lastig te achterhalen zijn. Zo duurde het even voordat ik in de gaten had hoe je een volledige dvd met mp3 mappen achter elkaar kunt laten doorspelen. Die explorer structuur zou sowieso handiger kunnen.
Nu hopen dat ie het ook over langere tijd goed blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
nou, dat lijkt mij wel. Ik denk dat het nog wel even duurt voordat de hardware echt verouderd is/te traag is, en zolang de gebruikte codecs in het MPEG-protocol blijven, kan de speler ze gewoon afspelen (al dan niet na een f/w-update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Fuzz10 schreef op 05 januari 2004 @ 16:24:

Zal vanavond n's ff testen.
Na een korte test vallen me een aantal zaken op (meest recente firmware) :

- Behoorlijk picky daar waar het gaat om de gebruikte media (heb al verschillende oude cdroms gevonden die ie' niet of nauwelijks slikt). DVD+R en DVD+RW gaan overigens perfect

- Hij "flatteert" het beeld niet zo goed als de Kiss-450 : op de philips veel meer compression artifacts te zien (het lijkt haast alsof de kiss een soort post-processing filtertje gebruikt).

- Hogere bitrates mogelijk dan met de KiSS 450

- Niet altijd beeldvullend op mijn breedbeeld tv (zwarte balkjes) en bij sommige films staat het beeld iets teveel naar links (ik dacht dat dit een reeds gefixte bug was?).

- Loopwerk is lekker stil.

- Speelt geen divx audio (wma hack) , maar dat was bekend ... Dan had ik maar een Yamada moeten kopen. :-)

Al met al tot nu toe tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Fuzz10 schreef op 05 januari 2004 @ 21:26:
[...]
- Niet altijd beeldvullend op mijn breedbeeld tv (zwarte balkjes) en bij sommige films staat het beeld iets teveel naar links (ik dacht dat dit een reeds gefixte bug was?).
ligt dat niet eerder aan de film zelf? of aan de instellingen van de tv? (mijn breedbeeld (Loewe) kan aardig inzoomen, en dan komt een gemiddelde film redelijk beeldvullend in beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
The Evil Brain schreef op 05 januari 2004 @ 21:44:
[...]

ligt dat niet eerder aan de film zelf? of aan de instellingen van de tv? (mijn breedbeeld (Loewe) kan aardig inzoomen, en dan komt een gemiddelde film redelijk beeldvullend in beeld)
Nope , de KiSS heeft daar geen last van (volgens gooddvdstuff.com schijnt het een ESS kwaaltje te zijn).... Mwah , klein ongemakje.

Overigens is de DVD playback perfecto !!! Daar kan de KiSS dan weer totaal _NIET_ aan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Evil Brain schreef op 04 januari 2004 @ 17:49:

Op een ander forum las ik dat iemand naar philips had gebeld en ze zouden een nieuwe firmware in de loop van januari uitbrengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Fuzz10 schreef op 05 januari 2004 @ 21:26:
[...]

*knip*

- Speelt geen divx audio (wma hack) , maar dat was bekend ... Dan had ik maar een Yamada moeten kopen. :-)
Is de Yamada de enige die divx audio ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
evaarties schreef op 06 januari 2004 @ 09:53:
[...]

Is de Yamada de enige die divx audio ondersteund?
Durf ik niet met zekerheid te zeggen , maar het is de enige waarvan ik iemand heb horen beweren dat 'ie het speelt sinds de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds enkele weken de speler in mijn bezit.
Als ik nu tijdens het spelen van een divx herhaaldelijk op "display" druk totdat ik de tijd kan invullen waar ik de film zou willen herstarten.
En ik vul in "00:00:00" en druk daarna nog eens op nul verschijnt er "SOMS" een menu met icoontjes linksboven het tv scherm (muzieknoot, zandloper,box,.....) maar kan niks veranderen aan dat menu
Telkens ik een knop op de remote druk verdwijnt dat menu.
Weet er iemland wat daar de bedoelingvan is??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze speler aangeschaft en de laatste firmware geinstalleerd.Beeld perfect maar krijg mijn ondertitels er niet mee op.Worden die op een speciale manier mee op de cd gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 20:07:
Heb deze speler aangeschaft en de laatste firmware geinstalleerd.Beeld perfect maar krijg mijn ondertitels er niet mee op.Worden die op een speciale manier mee op de cd gezet?
Op subtitle gedrukt als je er op staat in de file explorer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 18:21:
Ik heb nu sinds enkele weken de speler in mijn bezit.
Als ik nu tijdens het spelen van een divx herhaaldelijk op "display" druk totdat ik de tijd kan invullen waar ik de film zou willen herstarten.
En ik vul in "00:00:00" en druk daarna nog eens op nul verschijnt er "SOMS" een menu met icoontjes linksboven het tv scherm (muzieknoot, zandloper,box,.....) maar kan niks veranderen aan dat menu
Telkens ik een knop op de remote druk verdwijnt dat menu.
Weet er iemland wat daar de bedoelingvan is??? :?
sry, maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Als je bijv. de 14e minuut wilt afspelen, dan druk je op display totdat er 00:00:00 in het geel komt, dan voer je 00:14:00 in en druk je op OK. Dan gaat ie bij minuut 14 spelen. maar bedoelde je dat ook? :?
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 20:07:
.avi en .srt/.sub op dezelfde cd branden -> CD erin doen -> in verkenner-venster op TV de subtitle selecteren (staat een tekstballon voor) -> dan 'Subtitle' drukken op de remote -> dan de film selecteren en afspelen.

[ Voor 25% gewijzigd door The Evil Brain op 06-01-2004 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Evil Brain schreef op 06 januari 2004 @ 21:31:
[Neen ik bedoel dat ik gewoon i.p.v. vb 14 minuten gewoon overal 00:00:00 invul en dan nog eens "0" en dan krijg ik dat menu met icoontjes boven links in het scherm...]

sry, maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Als je bijv. de 14e minuut wilt afspelen, dan druk je op display totdat er 00:00:00 in het geel komt, dan voer je 00:14:00 in en druk je op OK. Dan gaat ie bij minuut 14 spelen. maar bedoelde je dat ook? :?

[...]

.avi en .srt/.sub op dezelfde cd branden -> CD erin doen -> in verkenner-venster op TV de subtitle selecteren (staat een tekstballon voor) -> dan 'Subtitle' drukken op de remote -> dan de film selecteren en afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
ow okee, ik zal het eens op die van mij proberen (kende het nog niet), en kijken of ik er iets uit kan opmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een vraagje:

Ik heb een philips dvd 737 speler, met de nieuwste firmware. Ben er heel tevreden over, behalve dat het beeldformaat soms niet echt leuk is.
Wij hebben namelijk een gewone standaard tv (4:3, geen breedbeeld dus).
En wil nu toevallig dat het gros van de divx / xvid films die je tegenkomt allemaal 16:9 formaat is, waardoor mijn beeld zeer smal is, met 2 brede zwarte balken aan de boven en onderkant.
Ik heb in de preferences van de dvd speler nochtans 4:3 formaat geselecteerd.
En wat NOG vervelender is, blijkt dat bijna alle "gewone" dvd's die je koopt of huurt ook in 16:9 formaat zijn, met dus wederom grote zwarte balken.
Is hier iets aan te doen?
De instellingen van de speler helpen er blijkbaar niks aan.
En een breedbeeld tv kopen zie ik ook niet echt zitten (ik vind 16:9 ten eerste al helemaal niet leuk om naar te kijken, heb geen zin in korte dikke acteurs en actrices).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

De acteurs zijn nog steeds de juiste verhouding hoor bij 16:9.. of je moet een verkeerde zoom functie hebben op je tv. Verder zie je die balken meestal niet meer met een breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 22:13:
Ff een vraagje:

Ik heb een philips dvd 737 speler, met de nieuwste firmware. Ben er heel tevreden over, behalve dat het beeldformaat soms niet echt leuk is.
Wij hebben namelijk een gewone standaard tv (4:3, geen breedbeeld dus).
En wil nu toevallig dat het gros van de divx / xvid films die je tegenkomt allemaal 16:9 formaat is, waardoor mijn beeld zeer smal is, met 2 brede zwarte balken aan de boven en onderkant.
Dit is dus geen probleem met de speler maar met je TV :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nochtans heeft iedereen die ik ken met een 4:3 formaat tv dit probleem.
Is er echt niks aan te doen om een 16:9 film er beter te doen uitzien op een 4:3 tv?
Ik kan natuurlijk de zoom functie van de dvd speler gebruiken, maar dan valt er langs de zijkanten van het beeld een stuk weg door het te stretchen...
En onze tv is nog perfect in orde, heb geen zin om geld uit te geven aan een nieuwe breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 23:24:
Nochtans heeft iedereen die ik ken met een 4:3 formaat tv dit probleem.
Is er echt niks aan te doen om een 16:9 film er beter te doen uitzien op een 4:3 tv?
Ik kan natuurlijk de zoom functie van de dvd speler gebruiken, maar dan valt er langs de zijkanten van het beeld een stuk weg door het te stretchen...
En onze tv is nog perfect in orde, heb geen zin om geld uit te geven aan een nieuwe breedbeeld.
Met een 4:3 tv heb je toch slechts een paar keuzes:

- origineel 16:9 maar met balken
- pan&scan dat het beeldvullend wordt, alleen mis je dan wat beeld aan de zijkanten zoals je al aangeeft.

Koop dan een breedbeeld en zet je huidige tv lekker op je slaapkamer.

Of gijzel >:) het 'juiste' philips gebouw vanwege de zwarte balken en eis een breedbeeld. :+

[ Voor 7% gewijzigd door evaarties op 09-01-2004 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
evaarties schreef op 09 januari 2004 @ 08:18:
[...]

Of gijzel >:) het 'juiste' philips gebouw vanwege de zwarte balken en eis een breedbeeld. :+
Wahaahahhaha....

_/-\o_

FF ontopic : Ik hoop wel dat Philips nog wat processortijd over heeft om wat post-processing uit te voeren --> erg veel Artifacts te zien in vergelijk met Sigma based players......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh ik heb tot nu toe een stuk of 20 films uitgeprobeerd, die gaan van hele oude divx 3.11 tot de nieuwste xvid 1.0 beta tot een svcd, en ik heb nergens artifacts gezien, en ook geen blokjes :-)

Het is wel een feit trouwens dat de philips 737 hogere bitrates aankan dan de Kiss spelers, en dit komt door de betere processor (denk ik) dus er is nog altijd ruimte voor verbetering. Wat ik vervelend vind is de onduidelijkheid van de subtitels (ik wil grotere witte letters inplaats van die onduidelijke gele) en het ontbreken van ondersteuning voor QuarterPixel en GMC.

Dat idee van de gijzeling is wel leuk :9

Nog iemand nieuws over een nieuwe firmware ofzo ? :)
Op deze url kun je gemakkelijk checken of er een nieuwe is :

http://www.p4c.philips.com/files/d/dvd737_00/?M=A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mman
  • Laatst online: 17-05 09:33
wat bedoel je met hogere bitrates? de hoogste bitrate wat ik ben tegengekomen met een xvid was een van meer dan 2000kb, deze speelt echter goed op mijn kiss 450 (1ste deel van dreamcatcher, ac3 versie). (een yamada dvx6000 heeft hier trouwens ook geen problemen mee).

gr.

M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals Fuzz10 al vermelde, zijn er hogere bitrates mogelijk bij de dvd 737 dan met de Kiss 450.
En dan bedoel ik 4000+ bitrates :P
Over kiss ben ik trouwens niet te spreken, na die lafhartige verkrachting van de GPL licentie van zowel MPlayer als MAD-mp3 technologie :r :r :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
MMAN schreef op 09 januari 2004 @ 14:22:
wat bedoel je met hogere bitrates? de hoogste bitrate wat ik ben tegengekomen met een xvid was een van meer dan 2000kb, deze speelt echter goed op mijn kiss 450 (1ste deel van dreamcatcher, ac3 versie). (een yamada dvx6000 heeft hier trouwens ook geen problemen mee).

gr.

M.
Inderdaad kom je gelukkig nog niet zo vaak films tegen met extreme audio of video bitrates, maar ik heb hier een aantal (backups) van IMAX films en die spelen niet lekker op de KiSS (schokkend beeld) maar wel op de 737. Echter is de beeldkwaliteit van de KiSS wel weer iets beter.... Dus sja ........ het is ook altijd wat met die 1st gen. shit.... hehheheh.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeahright
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik heb sinds deze week ook een Philips DVD737 en ben er tot zover zeer tevreden over. Hij is lekker plat, waardoor ie nog net in m'n tv-meubel bijgeplaatst kon worden. Perfect! Ik heb alleen nog maar een originele DVD en een Divx (Shrek) afgespeeld en beide ging perfect. Ik had niet verwacht dat de Divx nog zo'n goede beeldkwaliteit zou zijn. Het is geen DVD-kwaliteit, maar het komt een heel eind in de buurt (voor een leek als ik dan). Zoals al vaak gezegd hier, is het jammer dat de ondertiteling geel is en een klein lettertype. Bovendien staat ie vrij hoog in het beeld en bestaat ie uit 3 regels ipv de gebruikelijke 2. Als de ondertiteling te lang is dan vallen er woorden weg, maar bij Shrek is dat maar een keer of 5 voorgekomen. Van de andere kant ben ik al blij dat deze speler ondertiteling ondersteunt en misschien worden de genoemde bezwaren nog wel opgelost in een volgende firmware. Ik heb een paar vragen over de 737 en ik hoop dat er iemand is die deze voor mij kan beantwoorden:

- Ik gebruik (m.b.v. InCD) geformatteerde CD-RW's zodat ik bestanden kan toevoegen en verwijderen via de verkenner. Kan de Philips 737 echter ook geformatteerde CD-RW's lezen?

- Hoe kan ik op mijn speler zien of ik de laatste firmware heb? Ik heb 'm nog niet ge-update en hij speelde toch al ondertiteling af, dus wellicht dat ik de laatste firmware al heb.

- Zijn er ook CD-RW's met meer dan 700MB capaciteit? Dit omdat de meeste Divxen zo'n beetje tussen de 700 en 800 MB zijn. Ik weet eigenlijk zelf niet tot hoeveel MB mijn cd-brander aan kan (het is een 4 speed HP 8200 series).

Alvast onwijs bedankt voor eventuele reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

yeahright schreef op 09 januari 2004 @ 23:55:

- Ik gebruik (m.b.v. InCD) geformatteerde CD-RW's zodat ik bestanden kan toevoegen en verwijderen via de verkenner. Kan de Philips 737 echter ook geformatteerde CD-RW's lezen?

- Hoe kan ik op mijn speler zien of ik de laatste firmware heb? Ik heb 'm nog niet ge-update en hij speelde toch al ondertiteling af, dus wellicht dat ik de laatste firmware al heb.

- Zijn er ook CD-RW's met meer dan 700MB capaciteit? Dit omdat de meeste Divxen zo'n beetje tussen de 700 en 800 MB zijn. Ik weet eigenlijk zelf niet tot hoeveel MB mijn cd-brander aan kan (het is een 4 speed HP 8200 series).

Alvast onwijs bedankt voor eventuele reacties.
1. Probeer 't ff uit, maar ik denk van niet.

2. Jupz, als je ondertiteling hebt, heb je de laatste versie. Ergens in dit topic staat ook hoe je je firmware versie te zien kan krijgen.

3. Ik heb ze nog nooit gezien, cdrw's van > 700mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
Die Divx'en van 700 tot 800MB passen meestal wel precies op een 80m CD. De meeste rippers zorgen er namelijk voor dat het bestand precies zo groot is dat het op 1 (of 2) CD's past.
Je vergist je waarschijnlijk in het feit dat 1MB niet gelijk is aan 1000KB.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.