Laptop LCD aan VGA-kaart

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 175.876 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07-2023

Pnhers

--

Zoals (misschien) eerder gelezen is het mij ook gelukt en hier nog even wat fototjes
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/IMAG0001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/IMAGblub2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/IMAGblub.jpg

Het is straks (lees: als ik tijd heb) de bedoeling dat het scherm wat netter aangesloten word en dat het dan ingebouwd word in de deksel van de koffer, ongeveer op de plaats waar nu het kleine lcd-tje zit (links boven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:09

iambig

* z.o.z *

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 22:59:
Zoals te zien is heeft dit scherm een LVDS connector en is dus digitaal. Kan ik dit prachtige scherm ergens op aansluiten?
Er bestaan wel DVI > LVDS convertors, maar voor dat geld koop je een 18" TFT (600 euro)

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
ik zoek een pinout voor een 12" SHARP LM-80C36 lcd schermpje, kheb uren gezocht maar nog niet gevonden kan iemand me helen misschien \;) :)

20:12 - 07-01-04
http://65.36.150.178/specs/RT46-3FI25.pdf

ik zie daar een pinout voor een KABEL van een lq12s56 lcd schermpje en dat schermpje mag volgens de fabrikant gelijk gesteld vorden met de LM-80C36... aldus mijn vraag: kan de pinout van die kabel overeenkomen met de pinout van mijn schermpje?? :)

[ Voor 54% gewijzigd door alexandersamson op 07-02-2004 20:14 ]

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand nou wanneer je 6 pinnen per kleur hebt ( r,g, en b uiteraard dus 18 pinnen in totaal ) of het op deze manier gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-10 17:04

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Alexandersamson: Geen idee. Ik denk dat je het moet uitproberen.

Warlord: Zie de startpost. Het gaat vast wel werken, als je het zo aansluit als daar staat. Eventuele r/g/b-pinnen die je over hebt kan je gewoon aan ground hangen.

[ Voor 20% gewijzigd door Sprite_tm op 08-02-2004 01:30 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sprite_tm schreef op 08 februari 2004 @ 01:29:
Alexandersamson: Geen idee. Ik denk dat je het moet uitproberen.

Warlord: Zie de startpost. Het gaat vast wel werken, als je het zo aansluit als daar staat. Eventuele r/g/b-pinnen die je over hebt kan je gewoon aan ground hangen.
thanks ga ik het binnenkort even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.

Zelf volg ik electronica-Ict, en dit zag er me wel leuk uit om te proberen.
Ik heb hier een LCD liggen, uit een IBM thinkpad 770 met type 9548.

Het LCD zelf is 13.7" , het type is (als ik het bij het juiste eind heb) een 05K9350.

Heeft iemand ervaring met dit soort LCD schermen?

Alvast bedankt.

p.s. geven de fabrikanten gemakkelijk info vrij over dit soort zaken?

Edit : Typo

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die nog interesse hebben in enkele datasheets van inverters en panels

http://www.hitachi-displays-eu.com/pdf/

zit mischien wat tussen (helaas niet de pinout van mijn tft TX34D65VC1CAA dus als iemand meer weet gooi mij even een mailbomb... _/-\o_

Verwijderd

tja, ook heb ben dus aan de slag te gaan om een oud lapflop tft-tje aan de praat te krijgen.

Ik had ooit bij mijn stage nog een lapflop dingetje gevonden en daar het tft uit gehaald en vond een Samsung LT133X2 - 126.

Ik kon hellaas niet vinden kwa datasheet/ pinout @ internet en na us goed naar de achter zijde gekeken te hebben zag ik de pinout er gewoon opstaan.
Heb ik even door gemeten voor de zeker heid en het volgende kwam er uit:

TFT pin nr: Benaming:

01 VCC
02 VCC
03 GND
04 GND
05 A1M
06 A1P
07 GND
08 A2M
09 A2P
10 GMD
11 A3P
12 A3M
13 GND
14 CLKM
15 CLKP
16 GND
17 NCT
18 NCT
19 GND
20 GND

Kan iemand mij de betekenins van de signalen vertellen?

deze wist ik al lekker al :P

clk = clock signal, ( maar die M en P ?? )
VCC = voeding, 3,3 v
GND = ground
NCT = Not conected

Nu de rest nog, zou het misschien kunnen zijn dat het analoge singnalen zijn? ( A1P, A1M etc ) en die P en M ( Plus en Min?? ) lijk mij toch niet, this niet engels.... dacht ik zo....

edit:

damzz SHAME ON ME... M = negatief, P= Positief.
weet iemand of dit type signaal ook aan te sluiten is op een VESA connector?
ik heb alles door gelezen, en jullie spreken over per kleur 3 draadjes.... ik heb er maar 2, en dan nog positief en negatief ook.....

SHAME ON ME AGAIN, dit ding werkt op basis van het LVDS protocol, hmmzz kijke of ik daar iets over kan vinden om hem werken te krijgen....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-10 10:21

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ermm even een kort vraagje, heb hier een 32 bit sharp LCD type: N141X201

dit http://www.lcdtv.cc/PDF/others/N141x201_spec_Ver2.4.pdf is de datasheet waarin ook de complete pinout vermeld staat.

Nu heeft dit scherm geen aparte sync lijnen, maar sync on blue (zowel horizontal als vertical)

Nu vroeg ik me af of iemand hier toevallig weet of de vesa connector van een vid-kaart deze sync signalen ook daadwerkelijk meestuurt over de kleurlijn. en of ik anders de synclijnen van de vesa connector gewoon aan de B lijn kan knopen.

(ik weet dat er RGB protocollen bestaan met sync on green, maar sync on blue had ik zelf nog nooit van gehoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-10 22:47
Nu heb ik dit topic van het begin gevolgd en nog steeds de verleiding weerstaan om mijn laptop aan elkaar te slopen. In de Tulip Motionline ML/90 zit ook zo'n scherm wat wel aansluitbaar moet zijn. Als iemand het typenummer wil kan ik deze opzoeken.

PS (Als iemand een soortgelijke P1 of beter heeft is ruil wel mogelijk :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 19:14:
tja, ook heb ben dus aan de slag te gaan om een oud lapflop tft-tje aan de praat te krijgen.

Ik had ooit bij mijn stage nog een lapflop dingetje gevonden en daar het tft uit gehaald en vond een Samsung LT133X2 - 126.

Ik kon hellaas niet vinden kwa datasheet/ pinout @ internet en na us goed naar de achter zijde gekeken te hebben zag ik de pinout er gewoon opstaan.
Heb ik even door gemeten voor de zeker heid en het volgende kwam er uit:

TFT pin nr: Benaming:

01 VCC
02 VCC
03 GND
04 GND
05 A1M
06 A1P
07 GND
08 A2M
09 A2P
10 GMD
11 A3P
12 A3M
13 GND
14 CLKM
15 CLKP
16 GND
17 NCT
18 NCT
19 GND
20 GND

Kan iemand mij de betekenins van de signalen vertellen?

deze wist ik al lekker al :P

clk = clock signal, ( maar die M en P ?? )
VCC = voeding, 3,3 v
GND = ground
NCT = Not conected

Nu de rest nog, zou het misschien kunnen zijn dat het analoge singnalen zijn? ( A1P, A1M etc ) en die P en M ( Plus en Min?? ) lijk mij toch niet, this niet engels.... dacht ik zo....

edit:
damzz SHAME ON ME... M = negatief, P= Positief.
weet iemand of dit type signaal ook aan te sluiten is op een VESA connector?
ik heb alles door gelezen, en jullie spreken over per kleur 3 draadjes.... ik heb er maar 2, en dan nog positief en negatief ook.....

SHAME ON ME AGAIN, dit ding werkt op basis van het LVDS protocol, hmmzz kijke of ik daar iets over kan vinden om hem werken te krijgen....
Zolang er geen RGB aansluitingen op zit (waar de vesa wel om vraagt) kan je hem niet aansluiten op je vesa helaas ik had dit ook :( met mijn lm80c36, bah !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
floriske.nl: Neen, dit scherm kan je niet aansluiten. Kijk maar naar de pinout, het ding heeft een lvds aansluiting en dies niet compatible met de hier aangegeven hack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag gisteren dit topic terug en heb daarom heb ik mijn oude LCD (met touchscreen) eens terug uit de kast gehaald waarvan ik vroeger al besloten had dat ik dat ding nooit aan de praat zou krijgen. Die touchscreen vind ik nu niet zo erg, maar ik ben wel terug op zoek gegaan naar een datasheet. Het gaat om een Sharp LM12S40.

Ik vond niet direct wat ik wou, maar wel een link uiteindelijk om te mailen naar Sharp, met weinig hoop op antwoord heb ik gemaild en nog geen 2 uur later kreeg ik de datasheet in mijn mailbox.

De datasheet :
http://chronom.powerlcd.com/LM12S40_07_Mar_97.pdf

Het enige probleem is nu, dat ik het eigenlijk niet zo goed begrijp allemaal, zou er iemand willen kijken OF het aansluitbaar is en waarvoor de afkortingen staan in de pin-out ?
De VDD blijkt 5Volt te zijn en het is een RGB display, maar of er nu echt RGB pinnen aan zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:18
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 20:12:
Ik zag gisteren dit topic terug en heb daarom heb ik mijn oude LCD (met touchscreen) eens terug uit de kast gehaald waarvan ik vroeger al besloten had dat ik dat ding nooit aan de praat zou krijgen. Die touchscreen vind ik nu niet zo erg, maar ik ben wel terug op zoek gegaan naar een datasheet. Het gaat om een Sharp LM12S40.

Ik vond niet direct wat ik wou, maar wel een link uiteindelijk om te mailen naar Sharp, met weinig hoop op antwoord heb ik gemaild en nog geen 2 uur later kreeg ik de datasheet in mijn mailbox.

De datasheet :
http://chronom.powerlcd.com/LM12S40_07_Mar_97.pdf

Het enige probleem is nu, dat ik het eigenlijk niet zo goed begrijp allemaal, zou er iemand willen kijken OF het aansluitbaar is en waarvoor de afkortingen staan in de pin-out ?
De VDD blijkt 5Volt te zijn en het is een RGB display, maar of er nu echt RGB pinnen aan zijn :?
Ik heb ff gekeken, maar ik ben bang dat deze MOD met jouw'n schermpje niet gaat werken, hij heeft namelijk DL en DU lijnen (0 t/m 7: staat op laatste pagina van PDF-je) dus helaas.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:18
floriske.nl schreef op 24 februari 2004 @ 21:21:
Ermm even een kort vraagje, heb hier een 32 bit sharp LCD type: N141X201

dit http://www.lcdtv.cc/PDF/others/N141x201_spec_Ver2.4.pdf is de datasheet waarin ook de complete pinout vermeld staat.

Nu heeft dit scherm geen aparte sync lijnen, maar sync on blue (zowel horizontal als vertical)

Nu vroeg ik me af of iemand hier toevallig weet of de vesa connector van een vid-kaart deze sync signalen ook daadwerkelijk meestuurt over de kleurlijn. en of ik anders de synclijnen van de vesa connector gewoon aan de B lijn kan knopen.

(ik weet dat er RGB protocollen bestaan met sync on green, maar sync on blue had ik zelf nog nooit van gehoord)
Aww, het PDF-je dat jij daar heb gepost werkt met een LVDS signaal, gaat helaas niet werken ben ik bang....

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 23:57
wow.
beter topic dit..
ben een tijdje weggeweest van got. maar hierbij mn comeback. :P
ik heb ook nog eens een projectje gedaan met een laptop scherm maar daar kwam ik toen niet verder mee.. maar nu ik dit topic (deels) door heb gelezen krijg ik gewoon weer hoop. vanavond maar ff in mn berg met ouwe meuk dat schermpje opzoeken.. ik had toen al de pin schema's gevonden voor dat ding. was een scherm uit een euh.. topline volges mij. zat een lg scherm in iig. zal vanavond als ik thuis ben eens wat verder zoeken.. had er ooit al wel documentatie over gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-10 22:44
Ik heb ook nog oude compaq gevonden een Armada 1520 daar zitten 26 pins aan dus dat wordt ook zoekwerk ik ga em niet op pc aansluiten maar op digitale video uitgang

Lieve buren heb ik ze geven al die mooie laptops weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
Denk je zelf ook eindelijk aan de slag te kunnen omdat je oompie je wat laptops sponsert . Kan je niks over het lcd vinden behalve dat hij 2dehands op een paar plekke in amerika te koop is :'( T was een digital hinote ultra 2 met een LCB3SE11A lg electronics schermpje (mocht iemand er iets van weten mail me please) Anders misschien een idee om hier wat schermpjes / laptops te plaatsen waar van zeker is dat het te doen is . Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrillseekah schreef op 14 maart 2004 @ 21:53:
Denk je zelf ook eindelijk aan de slag te kunnen omdat je oompie je wat laptops sponsert . Kan je niks over het lcd vinden behalve dat hij 2dehands op een paar plekke in amerika te koop is :'( T was een digital hinote ultra 2 met een LCB3SE11A lg electronics schermpje (mocht iemand er iets van weten mail me please) Anders misschien een idee om hier wat schermpjes / laptops te plaatsen waar van zeker is dat het te doen is . Alvast bedankt
Een kennis van me wist al te vertellen dat deze van het verkeerde type is, ik zal hem maar geloven aangezien de beste man bij "Ome Dieg" gewerkt heeft...

Zelf had hij ook al verlekkerd zitten kijken naar die lcd' s... Helaas

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb misschien een stomme vraag maar:
ik ga binnenkort een pc in mekaar steken (oude onderdelen) en een tft scherm van een laptop dat ik nog moet krijgen (weet nog niet welk type)
Als graka heb ik hier nog een Ati radeon 7500 met tv-out
ik vroeg mij af of ik deze dan ook kan aansluiten op een of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
  • Laatst online: 15-10 13:04
Was al bang dak er een had die niet / nog niet hier voor te gebruiken is maarja heelaas. Iemand paar tips van welke lapdoosjes ik ze wel kan gebruiken?? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hiero een probleempje met mijn inverter bij mijn sharp LQ9D03B.

Er is een onderdeel vanaf komen zeilen, waarschijnlijk een condensator... Het gaat om onderdeel c10, ik moet hier de waarde van weten.

De inverter unit wordt genoemd in de datsheet van het scherm dus ik neem aan dat het deze is... Het scherm komt uit een IBM thinkpad 355c.

Anders moet ik ff een inverter ergens vandaan zien te halen...

Ik heb ook nog een toshiba laptop waar een "los" videokaartje inzit. Ik heb met een kennis zitten kijken om evt. wat spul van deze laptop video kaart te gebruiken of zelfs om een pci verloop in elkaar te knutselen hiervoor... De aansluiten naar het moederbord gebeurt via een 120 polige stekker...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
Ik heb weer pech hoor :/:/ :(

een maandje gelee ongveer had ik n LM80c36 van sharp gekregen = digitaal (UD, LD enzo)

nu koop ik via marktplaats een brak laptop met lcd erin, was een LM-CD53-22NTK = Digitaal........ :(:(

alleen TFT schermen hebben RGB aansturing, alle STN en DSTN en MSTN hebben UD/LD.... TFT is alleen wat nieuwer... *of lul ik nu uit mn nek?*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:18
Hmm ook maar eens aan de gang geaan met die vesa local bus.
Voor de duidelijkheid: ik heb het hele forum zo'n 3 keer doorgespit.

Ik gebruik een sharp lq94d021 scherm uit een oude Dell latitude xp. Helaas was de datasheet van dit scherm niet te vinden maar wel van de lq9d021. Lijkt hetzelfde scherm te zijn dussss proberen maar!

De videokaart is een Diamond stealth 64 pci 2mb. Volgens dion b in dit forum moet dit werken.
Er zijn echter nog enkele vraagtekens hier:

- Is die feature connector wel een standaard? Ik heb de pinouts via een link uit dit forum gevonden op
http://inf33-www.informat...ial/eprmhtml/eprm/268.htm
Wat echter opviel is dat er 3 tablellen zijn met info over dezelfde bus. Het verschil tussen tabel 1 en 3 is dat de even en oneven nummers zijn omgewisseld..das dus geen probleem. Echter tabel 2 geeft een totaal andere pinout. Na wat meten lijkt de vesa bus op mijn kaartje nog het meest op schema 3. Maar ik vindt het een beetje link om te gokken.. dus is dit een standaard en zo ja waarom zijn er dan verschillende pinouts en welke is de juiste?

- Tweede vraag werkt de feature connecter automatisch als ik windows in de 16 kleuren modus zet of moet ik de bus enabelen? (schijnt in sommige gevallen zo te zijn).

- Cutie heeft in het begin van dit forum een voorstel gedaan om een sherm op de volgende manier aan te sluiten om zo meer kleuren te krijgen:
VESA PIN TFT PIN
P0 Primary Blue B0
P1 Primary Green G0
P2 Primary Red R0
P3 Primary Intensity niks
P4 Secondary Blue B1
P5 Secondary Green G1
P6 Secondary Red R1
P7 Secondary Intensity B2,G2,R2

Leek me wel een zinnige suggestie iemand dit al geprobeerd?

-Sprite, ben jij nog bezig met deze stuff.. ik las dat je met een programmeerbare lcd controller bezig bent enz... ik heb ff op je server gekeken maar kon daar niet echt wijs uit worden. En bovendien heb je de 256 kleurenmodes die je in qbasic voor elkaar had gebokst _/-\o_ ook voor windows kunnen maken?

- Als laatste dit topic is lang (ik weet het na 3 keer door werken) en er staat veel niet nuttige info als: waarom niet vga direct eraan hangen, en is de dvi aansluiting niet geschikt (als dat er nou 1 keer stond oke maar dit soort vragen hebben het topic al redelijk vervuild). Misschien is het toch wel nuttig om alle info over wat niet en wel werkt een keer te bundelen.
Verder zie ik veel mensen die info vragen en verder niets meer posten over hun vorderingen..beetje jammer. Bijna alle nuttige info komt van een kleine groep posters waaronder ts. , cutie, dion B, vuiki en stoney3k (sorry als ik iemand vergeet!). Ikzelf zal proberen wel mijn vorderingen (mislukkingen ;) ) posten.

- ff positief afsluiten; Sprite bedankt dat je veel mensen inspireerd (inclusief mij) met dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:17

No13

/me was here

Ik ben de gelukkige eigenaar van een LG LP121S1 TFT welke zowaar een goede pin-layout online heeft staan (http://www.inside.dk/exts...%20LP121S1%20to%20686.pdf).

Er staat doodleuk pin 1 t/m 41 maar hoe weet ik welke pin 1 is??
hier:
Afbeeldingslocatie: http://foto.frotmail.nl/pic.php?action=view&pic=.%2FTFT%2FDSC00852.jpg
is de connector te zien, iemand een soortgelijke connector en die mij kan vertellen hoe ik die pinnen moet nummeren??

Alvast bedankt!!!

Hier nog wat pics van het testen van de invertor: http://foto.frotmail.nl/?path=.%2FTFT%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Flipje81: Die LCD-controller was voor dit topic en is uiteindelijk op niets uitgelopen. Met dit project ben ik eigenlijk ook al vrij lang niet actief meer bezig, hoewel ik natuurlijk wel van tijd tot tijd dit topic check. Om 256 kleuren te krijgen ben ik bang dat je je display-drivers zou moeten gaan hacken, en dat ga ik iig voor Windows niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniK0bo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05-2024
No13 schreef op 19 maart 2004 @ 19:44:
Ik ben de gelukkige eigenaar van een LG LP121S1 TFT welke zowaar een goede pin-layout online heeft staan (http://www.inside.dk/exts...%20LP121S1%20to%20686.pdf).

Er staat doodleuk pin 1 t/m 41 maar hoe weet ik welke pin 1 is??
hier:
[afbeelding]
is de connector te zien, iemand een soortgelijke connector en die mij kan vertellen hoe ik die pinnen moet nummeren??
Ik zou zoeken naar de GND punten van de connector met een multimeter. Gewoon met de ene probe van de meter op een GND punt (meestal een metale frame) en dan zoeken naar een GND punt op de connector. En die dan vergelijken met de pinout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@no13

eigenlijk heel simpel.Je kijkt of een van de buitenste pinnen aan massa ligt.waarschijnlijk ligt die links of rechts bij de inhammen.

Als je die gevonden hebt ga je gewoon de andere massa pinnen vergelijken met pinnen die op de pin-out van je pdf staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13

No13

/me was here

Ok de pinout van mijn TFT is nu duidelijk, ook heb ik de goede pinout van mijn vesa connector gevonden, maar als ik het zaakje aansluit gebeurt er nix, ik heb dus:
code:
1
2
3
4
R0  ->  pd0
G0  ->  pd1
B0  ->  pd2
R1+G1+B1  -> pd3

en verder de hsync, vsync, vcc (3,3 volt) en pixel clock aangesloten
blijft er nog het enable lijntje over welke op de ene datasheet staat aangegeven als DTMG (dus vsync?? 2 vsyncs??) en op de andere als ENAB

Ik heb dat lijntje al op van alles geprobeert (vsync, +3.3 volt, 5 volt, gnd, hsync) maar op het TFT gebeurt helemaal nix... iemand enig idee wat ik over het hoofd zie/ wat er fout gaat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
No13: Wat voor VGA-kaart gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Niet online
Ik heb een dfp aansluiting voor lcd's zou dat handig zijn :
http://www.ati.com/suppor...inouts/pinoutsfordfp.html
ik heb er niet veel verstand van !
Ewald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.SiS:
DFP is net als DVI(-I/-D), EVC, LDI, P&D-A/D, P&D-D en Analog Dsub VGA niet geschikt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Euss: Misschien niet voor deze mod, maar de interface doet me heel veel denken aan de LVDS-interfaces op sommige LCD's... Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als je 'm aan zoiets hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13

No13

/me was here

Sprite_tm schreef op 21 maart 2004 @ 11:18:
No13: Wat voor VGA-kaart gebruik je?
van de trident TGUI9440AGi weet ik de vesa pinout zeker
ik heb verder ook een geforce 2 MX400 en een onboard sis kaartje geprobeert maar hiervan weet ik geen vesa pin layout (Staan geen pin nummers bij en heb ngo niet gemeten of ik de goede layout gebruikte

als ik de trident doormeet komt aan de hand van de GND pinnen de pin layout overeen met deze: http://www.hardwarebook.net/connector/av/vesafeature.html

Maar wat ik het meest vreemde vind van alles is dat ik helemaal geen verandering zie op het display

[ Voor 9% gewijzigd door No13 op 21-03-2004 15:19 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje81
Hmm ben weer bezig geweest met mijn setup (zie eerdere post).
Beetje hetzelfde probleem als NO13 alles aangesloten 6x gecontroleerd en geen beeld. Ook de enable lijn aan alle voorgestelde signalen gehangen 0v, 5v, en sync lijn. Nou ja het beeld gaat op zwart en er zijn wat storingsstrepen.
Ik denk dat het er aan ligt dat ik geen goede pinout kan vinden van de vesa bus. Tenminste niet van die van mijn videokaart de diamond stealth 64 pci. Andere vesa pinouts gebruiken allemaal een andere pinnummering zonder erbij te zetten wat die dan is. Maar goed na lang zoeken een hele mooie pdf gevoden met daarin een pinout + pinbeschriving met plaatje. Dus de boel vanavond weer eens checken.

Voor geinteresseerden van de pinout: http://www.blackbox.com/faxbacks/19000/19785.PDF

Kan iemand vertellen of deze pinout klopt?

Kan iemand vertellen wat pin 17 t/m 19 doen. Kan hier de kaart mee aangestuurd worden om zo de vesa te configureren of te activeren?

Iemand nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-10 12:44

msentinelb

Arghhhhh!

Sprite_tm schreef op 20 maart 2004 @ 01:55:
Flipje81: Die LCD-controller was voor dit topic en is uiteindelijk op niets uitgelopen. Met dit project ben ik eigenlijk ook al vrij lang niet actief meer bezig, hoewel ik natuurlijk wel van tijd tot tijd dit topic check. Om 256 kleuren te krijgen ben ik bang dat je je display-drivers zou moeten gaan hacken, en dat ga ik iig voor Windows niet doen.
Als het je lukt voor linux ben ik zeker heel erg geintresseerd :P.

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een handige link voor mensen die een inverter nodig hebben. Ik vond op een duitse site een handleiding hoe je deze zelf met bouwen.

http://www.modding-faq.de/index.php?artid=681

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Nee, sorry, da's geen inverter zoals die aan een CCFL geknoopt kan worden. Een inverter voor een CCFL moet van +12v ongeveer 400v maken, de schakeling uit jouw handleiding maakt van een spanning tussen de 5 en 15v twee spanningen: 1 van -12v en 1 van 5v. En daar kan je dus typisch geen CCFL op laten branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar ik begreep zoiets dergelijks uit dat plaatje van de multimeter.. Ik vond het al enigsinds vreemd zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf een Sharp LQ13X02C uit een p2 slappie gehaalt, maar kan nergens een schema vinden :( iemand enig iD ???

De ccfl heb ik al wel aan de praat en werkt perfect :)

Greetz Yoshi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Uit de startpost:
Verder: GEEN REQUESTS VOOR DATASHEETS/PINOUTS IN DIT TOPIC! Als je datasheets nodig hebt kan je die opgooglen, als je ze niet kan vinden is de kans dat wij ze hebben ook nihiel en je vervuilt met eventuele requests alleen maar het topic.
En besides: WIj Tweakers zijn onderling zo vriendelijk dat we elkaar impliciet altijd al continue de groeten doen. Je groet is dus wat dubbel en kan je de volgende keer weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruthless
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 01:10
Ik ben nu al 3 dagen aan het zoeken zonder bruikbaar resultaat. Vandaar dat ik hier toch maar een postje plaats.

Ik heb dus een schermpje wat ik wil gaan gebruiken voor een HTPC projectje (evt. kan ik er nog een aantal krijgen :) )
Het betreft geen oud laptop scherm maar een 'compleet' mini display (van 5inch? ) van een Philips 'Carin' auto navigatie systeem.

Het enige wat ik heb kunnen vinden op internet over dit display is dat als secondary input ook NTSC/60Hz via de mini-jack aan de zijkant ondersteund wordt.
Maar nou wil ik het scherm dus niet aansturen via de TV-out, maar via de primery VGA van een Martox G400. zodat ik de secondary VGA/TV-Out overheb om een echte TV aan te hangen.

De gegevens:

Merk: Philips "Carin" Car color display
type: 22SY402/00
type(2): 9022 014 02009

Met google gezocht; niets kunnen vinden. Dus heb ik het schermpje eerst maar eens open gemaakt en bekeken:

Het LCD display wat erin zit:
Toshiba TFD50W02

Gegevens van de LCD controller print:
PCB-MON-B
NAZ41J901A3
921L11401

En wat stond er ook op de print: :*)
1-RGB/COMP
2-REMO
3-G
4-B
5-A.GND
6-C-SYNC
7-R
8-V-GND
10-II.ACC (of LL.ACC of 11.ACC)
11-geen vermelding van 11
12-VIDEO
13-ILL

Deze pinout corresspondeert met de 13-polge DIN connector op de achterkant. Maar helaas heb ik geen idee welke pin wat zou moeten zijn.
De opbouw van de DIN is als volgt:
4 rijen van 3 pinnen met 1 enkele pin centraal bovenin

Nou hoop ik dus dat jullie me verder kunnen helpen met 1 of meedere vragen die ik heb:

- Is het een levensvatbaar project om het schermpje DIGITAAL proberen aan te sturen?
- Heeft iemand toevallig meer informatie over zo'n schermpje?
- Kan iemand mij helpen aan de pin bezetting van het DIN stekker.

Be true to yourself and be honest to others,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Mmm, leuk schermpje :)

Volgens mij kan je dit scherm rechtstreeks op je VGA-uitgang hangen (da's niet digitaal maar dit schermpje heeft voor zover ik kan zien alleen analoge ingangen). R aan R, G aan G, B aan B, csync aan hsync/vsync via een circuitje om die 2 samen te voegen, beetje met ill/(rgb/comp) spelen, klaar.

Als je de pinout van het schermpje wil corresponderen aan die van de DIN-plug; waarom niet gewoon ff een multimeter erbijpakken? 13 pinnetjes maar; is zo gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:13
Ik heb ook nog een oude LG lcd liggen een 10.4 inch type LCA4VE02A

Tevens heb ik ook nog een oude videokaart liggen en ik heb een paar pdf'jes gevond met pin out's ik ben overigens een totale n00b >:) op dit gebied dus ik hoop dat iemand mij op een duidelijk manier kan vertellen hoe ik dit aan elkaar ga maken...

En op welk voltage gaat dit dingetje branden? niet dat ik hem dalijk in 1 keer verneuk..

foto's zijn te vinden op http://home.hccnet.nl/fam.hollanders de pdf is daar ook te vinden

[ Voor 39% gewijzigd door loewie1984 op 08-04-2004 11:41 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruthless
Thnx, Dat het een leuk schermpje was wist ik al :P

De aansturing rechtstreeks via de VGA-uitgang zou perfect zijn (das eigenlijk wat ik bedoelde met Digitaal, ipv via een NTSC signaal; foute omschijving, kweet het ;) ).

Dan heb ik natuurlijk gelijk weer de volgende vragen :)
- Hoe bedoel je csync aan hsync/vsync via een circuitje om die 2 samen te voegen?
- Kan ik er vanuit gaan dat 10-II.ACC (of LL.ACC of 11.ACC) mijn 12v dc is?

Het nameten met een multimeter is nogal lastig ivm met de opbouw van het geheel.
De lijst die ik hier op gesomd heb staat niet naast pennen of banen en zit ook een eindje van de DIN plug af. Ik demonteer het schermpje anders wel verder om te kijken of ik er dan wel bij kan om het door te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Ruthless schreef op 08 april 2004 @ 11:56:
Dan heb ik natuurlijk gelijk weer de volgende vragen :)

- Hoe bedoel je csync aan hsync/vsync via een circuitje om die 2 samen te voegen?
Je hebt horizontale en verticale sync op je VGA-plug. Je moet composite hebben. Om dat om te zetten heb je een klein schakelingetje nodig; gebruik Google en je vindt wel iets.
- Kan ik er vanuit gaan dat 10-II.ACC (of LL.ACC of 11.ACC) mijn 12v dc is?
Ik heb Geen Ideetm. Ik zou zeggen: Meet even na wat er op die poot staat als het schermpje in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje81
Ruthless schreef op 08 april 2004 @ 09:17:
Ik ben nu al 3 dagen aan het zoeken zonder bruikbaar resultaat. Vandaar dat ik hier toch maar een postje plaats.

Ik heb dus een schermpje wat ik wil gaan gebruiken voor een HTPC projectje (evt. kan ik er nog een aantal krijgen :) )
Het betreft geen oud laptop scherm maar een 'compleet' mini display (van 5inch? ) van een Philips 'Carin' auto navigatie systeem.
He Ruth check ff je mail! (dat ' eventueel kan ik er nog een paar krijgen' staat me wel aan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruthless
Thnx Sprite,

Dat nameten als het schermpje in gebruik is zou normaal gesproken 1 van de eerste dingen geweest zijn die ik gedaan zou hebben.
Alleen heb ik dit scherm nog niet werkend gezien; ik heb hem gekregen zonder kabels etc. (die zijn weggegooid samen met het display waarin alles zat :( )

Ik zal eerst het scherm verder uit elkaar halen om eens rustig te kijken waar de spanning op zou moeten komen.

En mocht ik er echt niet uitkomen sprite, zou jij dan intresse hebben in zo'n schermpje hebben in ruil voor een handleiding en din->vga plug ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje81
Ik weet iet of het te gebruiken is (in iedergeval niet op basis wat hier gepost is aan schema's maar een gast op marktplaats verkoopt 40 van de volgende schermen, hitachi sx21v001_z4a.
http://www.freeweb.hu/vfx/info/sx21v001_z4a.pdf.

Zit dus geen aansturing bij maar zijn wel touchscreens..iemand nog een crea bea inval?
Zoek op marktplaats naar: sx21v001_z4a.

Voor moderators...nee ik ben niet degene die ze verkoopt. Ik twijfel zelfs of dit aan te sturen is, maar ALS dat wel zo is kunnen we op op inkoopacties.net hier misschien iets leuks mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Ruthless: Success. En mocht je er niet uitkomen: Ik ben natuurlijk altijd geinterresseerd in extra schermpjes, zal ik het aanstuurgedeelte wel voor je fixen.

Flipje81: Deze schermen zijn inderdaad niet op de in de TS beschreven manier aan te sturen. Jammer, lcd+ts is altijd leuk, en zeker voor die prijs.

[ Voor 33% gewijzigd door Sprite_tm op 14-04-2004 22:39 . Reden: Halve post vergeten 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb hier een compaq svga tft scherm liggen..die komt van een Armada 7360DT..
maar ik snap er de ballen wat van over die getalletjes..ben absoluut neit bekend op het gebied van dit soort elektronica...modden en alles vind ik best..
iemand al ervaring met dit tft-scherm??

Afbeeldingslocatie: http://store6.yimg.com/I/impactcomputersmiami_1788_38381022
dit is em

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02-2022
Ik heb hier 2 exact dezelfde lcd´s liggen, de Hitachi SX31S009-A01
Ze komen uit een Compaq Armada 1575D

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.hanssen/armada_001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.hanssen/armada_002.jpg

iemand toevallig hier ervaringen mee?

[ Voor 47% gewijzigd door SvenZ op 15-04-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb thuis nog een leuk TFT schermpje gesloopt uit een laptop, maar het probleem is dat ik niet weet hoe ik hem aan moet sluiten op een oud VGA-kaartje.
Ik heb in de FAQ gelezen dat je een VGA-kaart nodig hebt die zo'n aansluting heeft die er bij mij opzit

Voor pics zie http://members.lycos.nl/casemodforum/viewtopic.php?t=1760
of:
DEZE

Dit staat er op het etiket:

code:
1
2
3
 FLC31SVC6S-09                    9580654
NA19018-C751                     02A
MADE IN JAPAN / FUJITSU LIMITED

Dit kan ik er ook nog over vinden:
code:
1
2
3
 13.3" XGA Color TFT LCD Active Matrix
1024 X 768 (16 million)
Non-Glare Backlit LCD

DIt scherm komt uit een FlexNote 980 laptop

Weet iemand hoe ik dit aan kan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu eindelijk zelf ook zo'n oud wrak aan de praat gekrege en ek wilem ook als MP3-machientje gaan gebruike.
Kan je me zeggen van welk progje dat menu is plz? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dillhole
  • Laatst online: 17:00
loewie-643- schreef op 08 april 2004 @ 11:38:
Ik heb ook nog een oude LG lcd liggen een 10.4 inch type LCA4VE02A

Tevens heb ik ook nog een oude videokaart liggen en ik heb een paar pdf'jes gevond met pin out's ik ben overigens een totale n00b >:) op dit gebied dus ik hoop dat iemand mij op een duidelijk manier kan vertellen hoe ik dit aan elkaar ga maken...

En op welk voltage gaat dit dingetje branden? niet dat ik hem dalijk in 1 keer verneuk..

foto's zijn te vinden op http://home.hccnet.nl/fam.hollanders de pdf is daar ook te vinden
Lowie! das dus percies dezelfde die hier op mijn bureau ligt, heb jij al uitgevogeld hoe je die inverter aansluit!! Wil hem net als jou niet gelijk opblazen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-10 12:44

msentinelb

Arghhhhh!

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 14:22:
[...]

Ik heb nu eindelijk zelf ook zo'n oud wrak aan de praat gekrege en ek wilem ook als MP3-machientje gaan gebruike.
Kan je me zeggen van welk progje dat menu is plz? O-)
http://myhtpc.net/

best wel handig progje werkt goed samen met WINLIRC en Winamp dus afstandbediening en LCDtje draait er ook op. :P

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem waar ik op blijf hangen is dat ik niet zeker weet of de Vesa connector enabled is.. Ik heb hier 4 S3 kaartjes.. maar zou niet weten of ze enabled zijn.. Weet echter ook niet hoe ze te enablen..

Zoals een paar posts terug ook al gezegt wordt krijg ik niks op mijn beeld (wel stoorlijnen) terwijl ik al redelijk veel met de lijnen heb lopen spelen.. De pinout van mijn lcdtje is goed.. Maar normaal zou ik verwachten dat je op de een of andere manier moet aangeven dat ie Vesa enable moet zetten om te draaien..

Wie weet het antwoord en maakt mij heel gelukkig.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

zit er ergens een verloren jumper? op mijn kaartje wel, volgensmij is dat om de vesa te enabelen...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens even weer wat leven schoppen in dit topic...

Ik heb hier nu een LQ11S353 scherm, dit is een svga scherm van Sharp. De datasheet was hier gewoon niet voor te vinden, en na Sharp gemailt te hebben bleek het scherm een 'custom' voor Toshiba geweest te zijn. Ik kreeg een datasheet voor een LQ11S31G toegemailt, daar had ik namelijk grote kans bij dat het compatible was. Na de grounds nagemeten te hebben bleken deze bij mijn scherm en de pinout uit mijn datasheet inderdaad op dezelfde plaats te zitten.

Volgende probleem, achterop mijn scherm zit een connector. Dit bleek toch geen probleem, niet alleen kun je hem met gemak bij Hirose bestellen, tevens blijkt het een standaard te zijn. 1MM Pitch Connector, Standard interface for VESA FPDI-1. Deze connector heb ik op meer schermen hier gezien, misschien dat iemand hier dus wat aan deze info heeft...

Afbeeldingslocatie: http://xlerator.endoria.net/prive/tftcon.jpg
Een plaatje van de connector (met pin nummers erbij, meen dat daar een pagina eerder om gevraagt werd?)

Ok, dat aansluiten enzo van het TFT gaat nu dus wel lukken, ik ga zo'n connectortje bestellen (misschien meer mensen intresse?) en het aansluiten op een oude videokaart. Rest nog een groot probleem:

Afbeeldingslocatie: http://xlerator.endoria.net/prive/invert.jpg
De inverter! Die heb ik er gewoon bij (JRC NJD-4280), maar het ding heeft 7 ingangen en dan de gebruikelijke twee uitgangen... Op internet is geen datasheet te vinden, van JRC kan ik geen email adres vinden, etc etc.

Mijn vraag dus, iemand enig idee hoe ik in hemelsnaam erachterkom wat die 7 ingangen doen (en welke twee ik nodig heb?). Ik vermoed zelf dat je er ook de intensiteit van de CCFL mee kan regelen ofzo (via het moederbord dus) maar dat hoef van mij niet, ik moet het CCFL gewoon aan krijgen :)

Meer info volgt als ik de TFT ga aansluiten, of als iemand dat CCFL mee aan krijgt :) Mocht iemand mijn datasheets/fotos/schema's willen, schroom niet te mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-10 14:40
links op de foto van de inverter zit een soort van geschakelde voeding.
Zit er in die buurt ook een 14- of 16-polige chip?
Vaak zijn geschakelde voedingen voorzien van een regelchipje, die een binaire waarde krijgt als input, om de output in te stellen.
Vaak zijn dergelijke chips wel in een datasheet te vinden op het internet.
De 7 inputs lijken mij +5V (of 12V?), GND, Enable (of /Enable) en 4 bits voor de spanning te zijn.
Het lijkt me niet handig om 'm te testen zonder belasting.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op 28 mei 2004 @ 12:15:
links op de foto van de inverter zit een soort van geschakelde voeding.
Zit er in die buurt ook een 14- of 16-polige chip?
Vaak zijn geschakelde voedingen voorzien van een regelchipje, die een binaire waarde krijgt als input, om de output in te stellen.
Vaak zijn dergelijke chips wel in een datasheet te vinden op het internet.
De 7 inputs lijken mij +5V (of 12V?), GND, Enable (of /Enable) en 4 bits voor de spanning te zijn.
Het lijkt me niet handig om 'm te testen zonder belasting.
Die CCFL kan ik er zo aanhangen, maar ben bang dat ik het ding zelf opblaas. Vermoed dat het geheel op 5v werkt, het TFT heeft namelijk ook 5v nodig. Misschien is het handig de kleurcodes van het draadje erbij te vermelden, ik heb namelijk wel een 16-polig chipje op de achterkant gevonden, maar meer dan een nummer staat hier niet op & op google levert dat tot nu toe weinig resultaat.

De kleuren van de draadjes die naar de inverter gaan zijn van links naar rechts:
paars, blauw,groen,geel, oranje, rood, bruin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen een oude armada 1510 gekregen. In die laptop van Compaq zit volgens een andere site: 254966-001 Laptop Screens. Ik kan echter geen datasheet van dit schermpje vinden. Compaq/HP heb ik al gemaild, maar nog geen antwoord!

Help je eruit. Ik kan geen serienumme rof iets dergelijks van het lcd zelf aflezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 21:19:
Ik heb sinds een paar dagen een oude armada 1510 gekregen. In die laptop van Compaq zit volgens een andere site: 254966-001 Laptop Screens. Ik kan echter geen datasheet van dit schermpje vinden. Compaq/HP heb ik al gemaild, maar nog geen antwoord!

Help je eruit. Ik kan geen serienumme rof iets dergelijks van het lcd zelf aflezen!
Heb je de laptop ook opengeschroeft en de achterkant van het scherm bekeken? Er zal ongetwijfeld wel ergens een merkje op staan, dat kan heel veel schelen met het zoeken, bij mijn weten produceert Compaq de schermen niet zelf maar besteden ze die uit. Als je dus meer van je scherm wil weten zul je hem toch echt open moeten maken als je dat nog niet hebt gedaan. Verder is het ook nog zo dat volgens de startpost dit geen datasheet request topic is... Kijk anders even op www.doom.com of je datasheet uberhaupt bestaat (je kan hem daar wel niet downloaden dan, maar weet je in ieder geval dat er een datasheet voor is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat scherm al meerdere malen open gehaald, maar er zit rond heel de achterkant een soort van plak-aluminium folie. nergens stikkers of iets dergelijks. Volgens een aantal site heeft compaq een lcd serie:

Compaq Laptop Screens

Ik kan het niet vinden, maar ik vroeg me af of er anderen waren die dergelijk scherm aan hadden gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naja hieronder staat de pinout van mijn schermpje.. ik snap het alleen niet echt.. geen h/v-sync.....
volgens de datsheet sync je via de enab en NCLK...
iemand??

Terminal No. Symbol Function
1 GND
2 NCLK SAMPLING CLOCK
3 GND
4 R0 RED DISPLAY DATA (LSB)
5 R1 RED DISPLAY DATA
6 R2 RED DISPLAY DATA
7 GND
8 R3 RED DISPLAY DATA
9 R4 RED DISPLAY DATA
10 R5 RED DISPLAY DATA (MSB)
11 GND
12 G0 GREEN DISPLAY DATA (LSB)
13 G1 GREEN DISPLAY DATA
14 G2 GREEN DISPLAY DATA
15 GND
16 G3 GREEN DISPLAY DATA
17 G4 GREEN DISPLAY DATA
18 G5 GREEN DISPLAY DATA (MSB)
19 GND
20 ENAB COMPOUND SYNCHRONIZATION SIGNAL
21 GND
22 B0 BLUE DISPLAY DATA (LSB)
23 B1 BLUE DISPLAY DATA
24 B2 BLUE DISPLAY DATA
25 GND
26 B3 BLUE DISPLAY DATA
27 B4 BLUE DISPLAY DATA
28 B5 BLUE DISPLAY DATA (MSB)
29 GND
30 VDD +5V POWER SUPPLY
31 VDD +5V POWER SUPPLY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Mmm. nclk lijkt de pixelclock te zijn, en pin 20 moet een composiet synchronisatiesignaal te hebben (da's hsync en vsync bij elkaar in). Zoek op Google een leuk schakelingetje om h+vsync samen te voegen tot composite sync, sluit aan en gaan met die banaan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat dacht ik in eersate instantie ook, maar daar twijfel ik heel erg aan...
ik geef ff een link naar de datasheet, dan snap je waarom ik twijfel.. hier staat hoe het signaal uitgestuurd moet worden in...

http://www.devotee.nl/download/lcd.pdf

ok kheb nog wat meer opgezocht...
een LCD kan op 2 manieren werken, namelijk h-sync/v-sync + DE mode of DE only mode
ik moet dus die DE mode hebben, maar snap niet helemaal hoe dta die werkt... iemand hier misschien wel?

dit heb ik gevonden in een toshiba datasheet.... namelijk: http://www.flatcontrol.co...92/DS_LTD121C30S_V07R.pdf

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-10 10:23

Stoney3K

Flatsehats!

BTW, als iemand weet hoe ik de VGA-feature conn precies moet gebruiken ben ik errug blij. Ik heb nog een Hitachi LMG5040XUFC liggen, da's een zwart/wit laptop LCD uit een ouwe 386, maar die kan ik dus niet "normaal" aansturen, dan moet ik de pixeldata uit de DACs nogal verminken. Ik denk dat dit onder Linux met SVGALib nog wel redelijk goed gaat. Wat het uiteindelijk precies gaat worden weet ik nog niet, of hij in de zijkant van m'n plexicase komt of in de plexi bovenkant van mijn toekomstige koffermod. Maarja, nou moet ik dus precies weten wat de pinout van dat display is (Datasheet zou wel handig zijn, ik had al ergens de pinout van de LMG5044XUFC gevonden, misschien US uitvoering?) en welke signalen er precies op die DAC Pixel Data pinnen komt te staan. Anders moet ik toch mijn toevlucht zoeken tot een dedicated ISA-kaart (niet met videogeheugen overigens...)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb net ff wat pics opgezocht van normale composite sync sygnalen, maar dit lijkt er niet echt op...

en verder heb ik misschien iets leuks gevonden... chippie dat het analoge rgb signaal om zet naar een 8 bits (256 kleuren) signaal

RGB video ADC dus :D

linkje
http://www.semiconductors.../datasheets/TDA8754_4.pdf

misschien dat hier wat leuks mee te maken is om meer kleurtjes te krijgen???

dit dingetje heeft h/v-sync inputs en h/v/c-sync outputs
clock output alles dus eigenlijk om een lcd aan je vga aan te sluiten.. misschien dat er nu een hoop mensjes stukje blijer worden?? of heb ik dit ding verkeerd begrepen... :S

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
De heren van Kontron hebben een buitengewoon fraaie controller, nl. de CRT-TO-LCD-2-JILI voor mijn Samsung LTN141X8-L02. Probleem is alleen, ik kan geen leveranciers vinden die aan particulieren leveren... :X

Heb ik daar zo zorgvuldig dat scherm uit een Dell Inspiron 4000 gesloopt, kan ik er nog niets mee. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een n**b opmerking hier.

al deze flaptopschempies worden toch an aangestuurd met een of andere controller?
Lijkt mij dat die gewoon tegen (de op het moedeboardje vaste) grafische kaart zit gebakken. Daar zullen gewoon standarad signalen vanafkomen. ongebufferd weliswaar; maar die zelfde signalen vind je ook op elke VGA kaart.

Kan je die convertor dan beter ook niet hergebruiken samen met het scherm; dan alleen het scherm zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Ik heb daar bij mij naar zitten kijken, maar de controller (een Realtek was het als ik me niet vergis) zat gewoon doodleuk op het moederbord. En om daar nou met een figuurzaag die controller uit te halen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op http://www.lcdspecifications.com/ staan behoorlijk veel datasheets van LCD´s )die van mij bijv staat daar ook tussen.. ik snap het alleen nog niet helemaal maja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote:
En om daar nou met een figuurzaag die controller uit te halen...
unquote:

En waarom niet?! :?

wat draadjes eraan solderen aan het analoge circuit vanaf je VGA kaart (maakt dan ook niet meer uit welk type, bouwjaar, model, GPU etc.)
LCD schermpje eraan hangen
prik erop draaien maar.

Easy as Dell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Aangezien ik niet weet wat bij die controller hoort en wat eraf mag lijkt me dat niet echt een goed plan, en bovendien zou ik me god niet weten hoe ik dat aan elkaar vast moet solderen. Ik blijf nog wel ff hopen op een losse controller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 00:19:
dat dacht ik in eersate instantie ook, maar daar twijfel ik heel erg aan...
ik geef ff een link naar de datasheet, dan snap je waarom ik twijfel.. hier staat hoe het signaal uitgestuurd moet worden in...

http://www.devotee.nl/download/lcd.pdf

ok kheb nog wat meer opgezocht...
een LCD kan op 2 manieren werken, namelijk h-sync/v-sync + DE mode of DE only mode
ik moet dus die DE mode hebben, maar snap niet helemaal hoe dta die werkt... iemand hier misschien wel?

dit heb ik gevonden in een toshiba datasheet.... namelijk: http://www.flatcontrol.co...92/DS_LTD121C30S_V07R.pdf
iemand die me kan helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klein schopje.. aangezien ik er echt niet uit kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemnd al eens geprobeerd een lcd-panel aan te sluiten via een DVI connector, of gaat dat niet lukken.
Lijkt me toch dat daar alle signalen op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het hele topic niet doorgelezen (mijn excuses daarvoor, iets te lang)
Ik zou graag willen weten of dit lcd scherm eventueel bruikbaar is om aan te sluiten mijn desktop pc? (Ik zou graag zelf projector maken, dus eerst dit lcd werkend maken op vga uitgang) Ik weet dat ik vanalles ga moeten solderen en kopen moest het werken.
Het is een lcd panel uit een IBM Thinkpad 760ED (laptop heb ik gekregen van iemand zonder voedingskabel en behuizing kapot, dus weet niet of het lcd werkt, hoop dat er niets aan is)

Op panel: P/N 82H52240
EC E59962
S/N XXXXXX
IBM ITXG60Q
*1MW4J447688*
BL P/N 82H5226
BL EC E59970
12.1 inch lcd

Ik vind deze info over een 82H52000 (is dit hetzelfde panel? ) :

http://www.lcdspecifications.com/ibmpdfs/82h5200.pdf

index: http://www.lcdspecifications.com/ibm.html

foto's panel:

http://users.pandora.be/F6Killer/DSCF0021.JPG
http://users.pandora.be/F6Killer/DSCF0022.JPG
http://users.pandora.be/F6Killer/DSCF0024.JPG
http://users.pandora.be/F6Killer/DSCF0023.JPG

Al bedankt

nog een linkje met pin-uitleg:

http://support.advantech....68a2002d69d3?OpenDocument
(connection table)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Gaat niet werken, iig niet op de in dit topic beschreven manier. Je LCD moet namelijk aangestuurd worden met een zgn. LVDS-signaal, en deze truuk werkt alleen als je LCD aparte R, G en B-lijntjes heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 10:52

RvL

Ik heb naar aanleiding van dit topic toch een klein vraagje (en waarschijnlijk een domme ook ;))

Ik heb nog een kapotte Dell Latitude P166 liggen thuis. Ik weet zo niet welk LCD hier in zit, maar mocht dit een bruikbare zijn, dan wil ik m op een oude dosbak gaan hangen. Kleurdiepte is dus niet van belang.

Ik lees hier echter steeds 4 bits, max 8bit onder Linux met aangepaste drivers, maar die LCD waar ik het over heb kan zeker 16bit kleuren aan. Is dit een probleem? Hij kan natuurlijk altijd lagere kleuren aan, maar maakt dit het bij voorbaat al onmogelijk? Dan kan ik m namelijk net zo goed in eens bij het vuil gooien, scheelt me kotsbare minuten slopen ;)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
RvL schreef op 16 juni 2004 @ 10:00:
Ik lees hier echter steeds 4 bits, max 8bit onder Linux met aangepaste drivers, maar die LCD waar ik het over heb kan zeker 16bit kleuren aan. Is dit een probleem?
Nee hoor, dan moet je de minst significante bits gewoon aan aarde knopen. Kan prima, het LCD wat ik gebruikt heb kon eigenlijk ook 18-bits kleur aan.
...scheelt me kotsbare minuten slopen ;)
#include "flauwe_opmerking.h" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

offtopic:
heheh, typvautje

Maar das mooi, dan zal ik thuis m'n laptop eens gaan 'demonteren' })

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Godallemachtig wat een gepriegel gaat dat worden zeg!! Dat wordt een leuk klusje!

Hier een pic van de connector van de monitor (en de kabel die er aan vast zat)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~helamoen/temp/aansluiting.jpg
De aansluiting op de monitor
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~helamoen/temp/kabel.jpg
De kabel

Tips over hoe ik dit het beste aan kan pakken Sprite?

Ik zat te denken om de draden naar de VESA connector aan de linkse aansluiting op de kabel te solderen, deze zit op de aansluiting van de LCD. Of is het slimmer om de kabel compleet weg te laten en rechtstreeks op de aansluiting te gaan zitten?

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Nou, ten eerste: Je weet al wel zeker dat het LCD uberhaupt wel gebruikt kan worden (geen ul/dl lijntjes maar aparte r, g en b-lijntjes)?
Als je dat zeker weet zou ik eens naar een electronicaboer gaan en vragen om... errmmm... ik noem het altijd 'apenhaar', tis een soort koperdraad maar dan heel dun, het zit normaliter op een soort pen, en het heeft een isolatielaagje wat weg te branden is door je soldeerboutpunt er lang genoeg tegenaan te houden. Als je dat haalt en een goede, fijne soldeerbout gebruikt op de connector met de grootste ruimte tussen de pinnen zou het moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ik weet zeker dat hij te gebruiken is, met dank aan een eerdere post in dit topic (pag. 17 als ik me niet vergis). Het is de Sharp LQ12S56, de pinout is op de tweede foto te zien.

Dat van dat apenhaar zal ik inderdaad eens proberen, dat is een goede tip!

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-10 21:47

SA007

Moderator Tweaking
Sprite_tm schreef op 17 juni 2004 @ 00:02:
Nou, ten eerste: Je weet al wel zeker dat het LCD uberhaupt wel gebruikt kan worden (geen ul/dl lijntjes maar aparte r, g en b-lijntjes)?
Als je dat zeker weet zou ik eens naar een electronicaboer gaan en vragen om... errmmm... ik noem het altijd 'apenhaar', tis een soort koperdraad maar dan heel dun, het zit normaliter op een soort pen, en het heeft een isolatielaagje wat weg te branden is door je soldeerboutpunt er lang genoeg tegenaan te houden. Als je dat haalt en een goede, fijne soldeerbout gebruikt op de connector met de grootste ruimte tussen de pinnen zou het moeten lukken.
Dat noemen ze spoeldraad, je hebt het in verschillende diktes enzo, gewoon wa dun spul halen.

Ikzelf heb net (eergisteren) een moowj lcd scherm gekregen, helaas nog geen pinout gevonden, maar allen "aanliggende" types (zelfde series) hebben geen R,G en B lijntjes, dus ik zie het somber in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Nee, spoeldraad is het niet volgens mij, daarvan gaar de isolatie niet per definitie weg als je er met een soldeerbout tegenaan gaat hangen.

Schoot me net te binnen, de officieele term voor zo'n pen waar dat draad normaliter opzit is een draadpen (ja, duh, ik weet het) en volgens Internet heet het draad dan zelf wrapdraad, maar of dat het goede spul is weet ik niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 08:28
Hey tweakers

ff me 386DX laptop gesloopt keybord chip was stuk en onboard mem ook
kwam lcd uit Sharp
LM64P81
Pinout :
http://support.advantech....65ed000a62f0?OpenDocument
Hier kan ik toch wel wat mee?
er staat bij function VEESA :)
ben n00b en kwam hier pas vandaag 8er vandaar
PS ik heb de voeding enz ook nog dus word denk ik easy voor die backlight

[ Voor 12% gewijzigd door SmoothTweaker op 18-06-2004 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Volgens mij kun je hier vrij weinig mee. Ik zie namelijk geen aparte R, G en B lijnen.

En er staat geen VESA maar VEESAFE, waar kennelijk -17v opstaat.

Als ik kijk naar het Type (MONO STN) begin ik zelfs te vermoeden dat het hier om een zwart-wit gaat, waarmee het niet gaat. Staat overigens ook in de eerste post in dit topic, net zoals alle andere informatie

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 08:28
K, ik heb ook nog werkende 486DX4 100mhz met kleueren scherm maar vind het zonde om die al te slopen doe ik wel als ie niet meer werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Kan het zijn dat de VESA Feature connector op je videokaart uitstaat? Ik heb de inverter nu aan de gang, tenminste, het scherm wordt mooi wit ;), maar beeld, ho maar.

Het gaat hier om een onbekend merk videokaart met een Cirrus Logic CL-GD5446 gpu. Iemand een idee?

Owja, en hoe kom je er achter of ie aan of uit staat ;)

Anders is de pinout van deze connector waarschijnlijk anders...

[ Voor 19% gewijzigd door RvL op 21-06-2004 22:56 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

RvL schreef op 21 juni 2004 @ 22:35:
Kan het zijn dat de VESA Feature connector op je videokaart uitstaat? Ik heb de inverter nu aan de gang, tenminste, het scherm wordt mooi wit ;), maar beeld, ho maar.

Het gaat hier om een onbekend merk videokaart met een Cirrus Logic CL-GD5446 gpu. Iemand een idee?

Owja, en hoe kom je er achter of ie aan of uit staat ;)

Anders is de pinout van deze connector waarschijnlijk anders...
Zo te zien is het een PCI videokaart. Die kunnen een VESA connector hebben die uitstaat. Er zijn tootltjes voor om ze aan te zetten maar ik kan ze zo 123 niet vinden.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Goed, om maar even op mijn verhaal terug te komen:

Met dank aan Gratisoptehalen heb ik vandaag een oude (nou ja) laptop kunnen ritselen uit '99. Een Packardje Bell Easy Note 3312C als ik me niet vergis. Goed, het ding lag al in onderdelen en bootte nog gedeeltelijk (POST ging prima alleen geen HDD herkend) maar goed, na een nogal brute sloopactie van mij is dat ook verleden tijd :+

Nu zat daar een pracht van een 12,1" TFT paneeltje in. Na gezoek over een 20-pins aansluiting waar de andere LCD's van dat typenummer een 40-pins connectortje hadden, bleek dat er in dit beestje een LVDS aansluiting te vinden was. Ik zat eerst een beetje in de knoop (SHIIIIT!) maar besefte daarna pas dat er tegenwoordig van die mooie EPIA-bordjes op de markt zijn met, jawel, een LVDS-connector! Dat bleek na het doorspitten van de manual wel een 40-pins te zijn maar ik geloof dat dat een 2-kanaals connectortje is. Dus voor de mensen die in de knel zitten met een mooi (en nog relatief nieuw -- en duur!) LVDS-paneeltje, kijk eens naar een EPIA-bordje, vanaf de (al wat oudere) V-series zijn ze voorzien van een LVDS-connector.

Overigens, wat is het verschil tussen LVDS en PanelLink? Ik kan namelijk voor mijn mainboard een aparte PanelLink-insteekkaart krijgen, misschien dat het daarmee werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He sprite_tm je hebt nog steeds geen antwoord gegeven over hoe ik het nou aan moet sluiten, ik heb (op dacht de vorige bladzijde) een link naar de datasheet gepost, kan je daar ff in kijken? ik kom namelijk niet uit die enable lijn, aangezien ik die signalen zo raar vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Mja, ik weet het zo 123 ook niet, die datasheet is lekker onduidelijk over dat signaal. Ik zou gokken dat het moet werken als je (even uitgegaan van een positieve polariteit van het uit de VGA-plug komende sync-signaal) de vertical sync inverteert en dan and met het horizontale signaal in een and-poort gooit. Het signaal wat daaruit komt kan je weer aan die enable-lijn knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-10 21:47

SA007

Moderator Tweaking
Maar dan is de enable lijn toch practisch de hsync?
Alleen met de vsync signalen eruit gefilterd..
Dan zou het scherm toch ook (gedeeltelijk) moeten werken op de hsync...

En dat kan ik hier niet uit opmaken...

offtopic:
Sprite, check jij dat mailadres in je profiel eigelijk wel 's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sprite_tm schreef op 27 juni 2004 @ 23:40:
Mja, ik weet het zo 123 ook niet, die datasheet is lekker onduidelijk over dat signaal. Ik zou gokken dat het moet werken als je (even uitgegaan van een positieve polariteit van het uit de VGA-plug komende sync-signaal) de vertical sync inverteert en dan and met het horizontale signaal in een and-poort gooit. Het signaal wat daaruit komt kan je weer aan die enable-lijn knopen.
dat zou misschien idd kunnen werken voor de enable lijn... dat kan ik wel gaan proberen, maar hoe moet ik het nou met de clock oplossen? dat is ook weer een raar signaal vind ik

www.devotee.nl/download/lcd.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Je ENABLE lijn is gewoon een composite syncje. Wat je dan doet is allebei de signalen (H- en V- sync) bij elkaar optellen, door middel van een XOR-poortje. Zie ook http://www.hut.fi/Misc/El...cuits/vga2tv/circuit.html. Is in principe hetzelfde, alleen wordt het composite sync signaal nu niet gebufferd/versterkt maar alleen omgezet naar een TTL-compatibel composiet-sync signaal. Op de pagina die ik noemde is het circuit zo ontworpen dat de polariteit van de syncsignalen niet uitmaakt (d.m.v. een viertal XOR's.) Het hele circuit is hetzelfde voor een LCD, alleen zijn de RGB-signalen nu digitaal en de sync-signalen gewoon TTL-niveau.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart staat: Requests van pinouts of datasheets van LCDs/TFTs zijn hier niet gewenst. Het aanbieden van LCDs is hier ook niet gewenst, dat kan in de V&A-sectie van tweakers.net.