Hmm ook maar eens aan de gang geaan met die vesa local bus.
Voor de duidelijkheid: ik heb het hele forum zo'n 3 keer doorgespit.
Ik gebruik een sharp lq94d021 scherm uit een oude Dell latitude xp. Helaas was de datasheet van dit scherm niet te vinden maar wel van de lq9d021. Lijkt hetzelfde scherm te zijn dussss proberen maar!
De videokaart is een Diamond stealth 64 pci 2mb. Volgens dion b in dit forum moet dit werken.
Er zijn echter nog enkele vraagtekens hier:
- Is die feature connector wel een standaard? Ik heb de pinouts via een link uit dit forum gevonden op
http://inf33-www.informat...ial/eprmhtml/eprm/268.htm
Wat echter opviel is dat er 3 tablellen zijn met info over dezelfde bus. Het verschil tussen tabel 1 en 3 is dat de even en oneven nummers zijn omgewisseld..das dus geen probleem. Echter tabel 2 geeft een totaal andere pinout. Na wat meten lijkt de vesa bus op mijn kaartje nog het meest op schema 3. Maar ik vindt het een beetje link om te gokken.. dus is dit een standaard en zo ja waarom zijn er dan verschillende pinouts en welke is de juiste?
- Tweede vraag werkt de feature connecter automatisch als ik windows in de 16 kleuren modus zet of moet ik de bus enabelen? (schijnt in sommige gevallen zo te zijn).
- Cutie heeft in het begin van dit forum een voorstel gedaan om een sherm op de volgende manier aan te sluiten om zo meer kleuren te krijgen:
VESA PIN TFT PIN
P0 Primary Blue B0
P1 Primary Green G0
P2 Primary Red R0
P3 Primary Intensity niks
P4 Secondary Blue B1
P5 Secondary Green G1
P6 Secondary Red R1
P7 Secondary Intensity B2,G2,R2
Leek me wel een zinnige suggestie iemand dit al geprobeerd?
-Sprite, ben jij nog bezig met deze stuff.. ik las dat je met een programmeerbare lcd controller bezig bent enz... ik heb ff op je server gekeken maar kon daar niet echt wijs uit worden. En bovendien heb je de 256 kleurenmodes die je in qbasic voor elkaar had gebokst

ook voor windows kunnen maken?
- Als laatste dit topic is lang (ik weet het na 3 keer door werken) en er staat veel niet nuttige info als: waarom niet vga direct eraan hangen, en is de dvi aansluiting niet geschikt (als dat er nou 1 keer stond oke maar dit soort vragen hebben het topic al redelijk vervuild). Misschien is het toch wel nuttig om alle info over wat niet en wel werkt een keer te bundelen.
Verder zie ik veel mensen die info vragen en verder niets meer posten over hun vorderingen..beetje jammer. Bijna alle nuttige info komt van een kleine groep posters waaronder ts. , cutie, dion B, vuiki en stoney3k (sorry als ik iemand vergeet!). Ikzelf zal proberen wel mijn vorderingen (mislukkingen

) posten.
- ff positief afsluiten; Sprite bedankt dat je veel mensen inspireerd (inclusief mij) met dit topic.