Canon A80 ervaringen topic

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.288 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97171

Anoniem: 36099 schreef op 30 december 2003 @ 20:51:
Wat ik me afvraag is of mensen goede of slechte ervaringen hebben met het gebruik van batterijen als krachtbron voor je camera. Ikzelf wilde eerst de A80 aanschaffen maar het leek mij lastig om met batterijen te werken en bovendien neemt de camera nogal toe qua gewicht. Heb onder andere daarom voor de Ixus 400 gekozen. Gaan batterijen trouwens langer of korter mee dan een accu?Wat zijn jullie ervaringen met het gebruik van batterijen bij de A80?
Inderdaad neemt wel in gewicht toe, maar ook aan stabiliteit.
Wel prettig als je batterijen op zijn, kan je gewone penlites in doen en toch nog wat foto,s maken, wat met de ixus niet zomaar gaat.
Ikzelf gebruik GP 2100 batterijen die ik vol laad in 60 minuten en kan weer een 200 foto's schieten, krijg je volgens mij niet klaar met een akku.
Gr Mat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36099

De accu gaat inderdaad een stuk minder lang mee. Nu moet ik daar wel bij zeggen dat ik in de twee dagen dat ik het apparaat nu heb ontzettend veel heb zitten rotzooien met het apparaat. Dus vaak aan en uit. Aan laten staan terwijl je de gebruiksaanwijzing aan het lezen bent. Filmpjes maken en noem het maar op. De batterij indicator geeft op dit moment dan ook aan dat hij bijna moet worden opgeladen (bij mijn Ixus 400 dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06-2004
De eerste keer gebruiken ( alle features bekijken ) heb ik zo'n 160 foto's gemaakt, waarvan zeker 50 met flits. Tevens de foto's bekeken en upload gedaan naar m'n laptop. Maw erg lang gebruikt. Ik heb Hama 2200 batterijen met een Hama lader. Je doet dus erg lang met een setje opgeladen accu's.

Mijn ervaringen met de A80, een super camera _/-\o_

Als ik binnenkort weer een domein heb zal ik wat foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:46
Anoniem: 36099 schreef op 30 december 2003 @ 21:55:
De accu gaat inderdaad een stuk minder lang mee. Nu moet ik daar wel bij zeggen dat ik in de twee dagen dat ik het apparaat nu heb ontzettend veel heb zitten rotzooien met het apparaat. Dus vaak aan en uit. Aan laten staan terwijl je de gebruiksaanwijzing aan het lezen bent. Filmpjes maken en noem het maar op. De batterij indicator geeft op dit moment dan ook aan dat hij bijna moet worden opgeladen (bij mijn Ixus 400 dus).
4 batterijen hebben tezamen in elk geval VEEL meer capaciteit als 1 li-ion accu, en opladen kan ik in elk geval ook in de auto. (niet met de standaard lader van de ixus iig) Daarnaast zijn die accu's veel duurder, en als ik onverhoopt met lege accus de shot van mijn leven dreig te missen, kan ik overal ter wereld een paar penlites opduikelen. Tja, en gewicht, da's een kwestie van gevoel, ik vind het toestelgewicht aangenaam, sommigen niet. Het heeft gewoon beiden voor en nadelen, en dat is iets war je zelf voor kiest.
Mijn toestel doet het ca 250 foto's met lcd en flits, en veel prutsen, ook bij koud weer. (2200 mAh niMH)
Een voordeel van li-ion accus is idd zoals je aangeeft dat zo'n accu een heel voorspelbare ontlaadcyclus heeft, en je dus vrij exact kan aangeven hoe vol/leeg hij is. Daarom heb ik bij mijn toestel een extra setje accu's want de "leeg" waarschuwing komt bij Nimh accu's altijd erg laat.
Maar een extra accu kan ik je zeker ook bij een li-ion accu aanbevelen, vooral omdat je niet snel even een pakje penlites kan kopen mocht het nodig zijn.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ben net terug van vakantie en heb even snel wat foto's geupload.

http://gallery.kmfstudio....0_samples/Melia_Bali_Pool
http://gallery.kmfstudio....rshot_A80_samples/Kikkers
http://gallery.kmfstudio....t_A80_samples/Bali_Hilton

[ Voor 8% gewijzigd door _Richie_ op 31-12-2003 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omewillem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Hij staat op www.kieskeurig.nl op nummer 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-06 22:52

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zeer mooie foto's richie vind ik persoonlijk!!!
Ik hoop dat ik mijn camera ook een dezer dagen op kan halen om er eens mee te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67410

TuRk schreef op 01 januari 2004 @ 17:08:
Zeer mooie foto's richie vind ik persoonlijk!!!
Ik hoop dat ik mijn camera ook een dezer dagen op kan halen om er eens mee te gaan spelen.
helemaal mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83301

Ik las ergens in deze topic dat de A80 RAW-formaat ondersteunt. Zo ja? dan wil ik weten hoe.

Als ik zie wat je met de RAWs van de de 300D allemaal kunt doen, zou ik nooit meer met jpeg fotograferen. Het enige nadeel van RAW is dat de fotos groot worden 8-9Mb per foto (300D). Maar daarna kan je zoveel aan de fotos tweaken! De auto witbalans van de A80 is niet altijd even goed (eigen ervaring). Met RAW hoef je daar iig helemaaaaaal geen zorgen meer over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

[quote]Anoniem: 83301 schreef op 01 januari 2004 @ 18:17:
Ik las ergens in deze topic dat de A80 RAW-formaat ondersteunt. Zo ja? dan wil ik weten hoe.

Niet dus........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 19:46
Die foto's van Richie (mijn broer) zijn inderdaad erg goed gelukt.
Wel had de 3e beter vervangen kunnen worden door deze (betere witbalans):

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/stanley.oei/balihiltonsmall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersinga
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05-2024
Ik vlieg 22 jan naar Australie voor afstudeerstage, maar ik vlieg over Kuala Lumpur en heb daar meer dan 14 uur te besteden, dankzij de fantastische aansluiting ;). Anyways ik denk erover om daar een A80 te kopen, omdat ie daar goedkoper te zijn dan de A70 hier. Heeft heel toevallig iemand hier ervaring mee...?

Singa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 10:26

zAo

GPLv2 Fanboy

Supersinga schreef op 02 januari 2004 @ 21:58:
Ik vlieg 22 jan naar Australie voor afstudeerstage, maar ik vlieg over Kuala Lumpur en heb daar meer dan 14 uur te besteden, dankzij de fantastische aansluiting ;). Anyways ik denk erover om daar een A80 te kopen, omdat ie daar goedkoper te zijn dan de A70 hier. Heeft heel toevallig iemand hier ervaring mee...?
Ervaring niet, maar Canon geeft dan alleen garantie in Australie! Dus de keus is aan jouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
nou ja, kuala lumpur dan.., Canon geeft op de Powershot serie een half jaar worldwide warranty, moet je wel even vragen om een andere garantiekaart.

[ Voor 71% gewijzigd door StanTheMan op 03-01-2004 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik had Canon A80 besteld....ergens begin September en ik moest bijna 3 maanden wachten en elke keer was iets mis met levering dus ik heb maar Nikon CP 5000 gehaald. Maar nog steeds geinteresseerd in Canon A80. Als je nu naar Azie vliegt dan is het beste dat je het ook daar haalt. Ik krijg overmorgen bezoek uit Korea en ik heb zitten kijken en ja hoor huidig prijs Canon A80 daar is rond 270 euro. Dus in Singapore of in Malesie moet ie ook ongeveer zo kosten......zit nog steeds te twijfelen.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersinga
DJkim schreef op 03 januari 2004 @ 03:31:
Ik had Canon A80 besteld....ergens begin September en ik moest bijna 3 maanden wachten en elke keer was iets mis met levering dus ik heb maar Nikon CP 5000 gehaald. Maar nog steeds geinteresseerd in Canon A80. Als je nu naar Azie vliegt dan is het beste dat je het ook daar haalt. Ik krijg overmorgen bezoek uit Korea en ik heb zitten kijken en ja hoor huidig prijs Canon A80 daar is rond 270 euro. Dus in Singapore of in Malesie moet ie ook ongeveer zo kosten......zit nog steeds te twijfelen.
En sommige zaken in Nederland durven rond de 270 nog te vragen voor een A60 ;)... Moet ik er dus ff op letten dat er een jaar wereldwijde garantie op zit.

Singa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Wel ff rekening mee houden dat Canon Nederland de camera dan niet zomaar zal repareren ook al heb je wereldwijde garantie, juist om aanschaffen via internet te voorkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Ik heb een probleempje met mijn a80, in donkere ruimtes kun je vrijwel niks zien door op het LCD schermpje wat je gaat fotograferen, terwijl op andere camera's (bijv. ixus400) wel iets te zien is. Is dit een bekend probleem of ligt het aan instellingen van de camera?

[ Voor 6% gewijzigd door _Richie_ op 03-01-2004 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersinga
Anoniem: 22659 schreef op 03 januari 2004 @ 20:37:
Wel ff rekening mee houden dat Canon Nederland de camera dan niet zomaar zal repareren ook al heb je wereldwijde garantie, juist om aanschaffen via internet te voorkomen!
Wereldwijde garantie is toch juist voor bijvoorbeeld reizigers uit timboektoe die daar hun A80 hebben gekocht, in Nederland kapot laten gaan en hier ook de garantie gebruiken? Wat heb je anders aan het 'wereldwijde' aspect van de garantie?

Singa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:47
Donders, dit lijkt mij echt zo'n flex cameraatje. Kan niet w88 tot mijn verjaardag :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99992

_Richie_ schreef op 03 januari 2004 @ 23:13:
Ik heb een probleempje met mijn a80, in donkere ruimtes kun je vrijwel niks zien door op het LCD schermpje wat je gaat fotograferen, terwijl op andere camera's (bijv. ixus400) wel iets te zien is. Is dit een bekend probleem of ligt het aan instellingen van de camera?
Anoniem: 99992 schreef op 18 december 2003 @ 11:42:
Eigenlijk vind ik deze foto wel mooi, maar zeker niet scherp genoeg. En dat lijkt mij nu juist het probleem met deze camera. Bij een macroopname moet je gebruik maken van het LCD-scherm om te oordelen of hetgeen je wilt fotograferen ook in het scherptedieptebereik zit. De vraag is of dit mogelijk is met een 1.5 inc schermpje met maar 67.000 pîxels. Het lijkt mij een onmogelijke opgave. En dan is de vraag wat heb je dan aan een manuele focussering. Bijkomende vraag is of de lens van voldoende kwaliteit is. Op een Duitse site las ik dat de lens van de A80 zelfs van iets mindere kwaliteit zou zijn in vgl met de A70. Het F-getal bij tele ligt ook 0.1 punt hoger. Het lijkt een prachtig toestel, maar of het echt scherpe beelden kan afleveren daar ben ik nog niet van overtuigd.
Zou het misschien toch iets te maken kunnen hebben met dit sowieso al kleine LCD-schermpje met wel erg weinig pixels. De canon A40 had 120.000 pixels. Volgens sommigen is dit geen probleem, omdat het schermpje kantelbaar is. Ik weet het in ieder geval ook niet meer. Maar ik ga zeker vooraleer eentje te kopen eens een werkende A80 bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ik ga morgen naar Duitsland voor zaak. Waar kun je heel voordelig A80 halen?

Ken iemand mij helpen?

BVD

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100453

DJkim schreef op 04 januari 2004 @ 19:22:
Ik ga morgen naar Duitsland voor zaak. Waar kun je heel voordelig A80 halen?

Ken iemand mij helpen?

BVD
Een stukje terug staat dat hij in Korea 270 euro is, dus dan zou ik hem daar halen. In Duitsland gewoon rechtdoor rijden en bij Moskou rechtsaf, dan kom je er vanzelf. >:)
Daatr heb ik ook last van, ik zie in donkere ruimtes ook bijna niets, en dan gebruik ik niet eens mijn A80! 8)7
Als het echt donker is, zie je in inderdaad niets meer op het schermpje. Klap het schermpje in en gebruik de zoeker (dat is het enige waar ik dat ding voor gebruik). Echter, voor foto's is het meestal mooier als je een goeie externe lichtbron hebt, dus doe liever het licht aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersinga
Anoniem: 100453 schreef op 04 januari 2004 @ 21:38:
[...]

Een stukje terug staat dat hij in Korea 270 euro is, dus dan zou ik hem daar halen. In Duitsland gewoon rechtdoor rijden en bij Moskou rechtsaf, dan kom je er vanzelf. >:)

[...]

Daatr heb ik ook last van, ik zie in donkere ruimtes ook bijna niets, en dan gebruik ik niet eens mijn A80! 8)7
Als het echt donker is, zie je in inderdaad niets meer op het schermpje. Klap het schermpje in en gebruik de zoeker (dat is het enige waar ik dat ding voor gebruik). Echter, voor foto's is het meestal mooier als je een goeie externe lichtbron hebt, dus doe liever het licht aan. :)
Sjonge, jij bent wel grappig zeg ;)

Singa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Mijn Nikon is verkocht voor 400 euro en ja bezoek uit Korea.. ik heb net niet op tijd verteld dat ik Canon A80 nodig had dusss ze hadden het niet meegenomen en ik ga morgen waarschijnlijk naar Duitsland en ik heb net pricewatch in Duitsland gecheckt... het is 20 euro goedkoper dan Nederland... dus ik doe maar geen moeite om het in Duitsland te kopen. :P

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Supersinga schreef op 04 januari 2004 @ 22:53:
[...]

Sjonge, jij bent wel grappig zeg ;)
haha. ik lach me dood. ik stuur m'n vraag wel naar canon.

[ Voor 9% gewijzigd door _Richie_ op 04-01-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:19
Hebben jullie nog goede digitale camera boeken die jullie mij kunnen aanraden (en dan niet van die simpele boeken waar ze je uitleggen wat een CF card is). Ik ben meer op zoek naar een boek die uitlegd over de belichting en de flitser, etc. zodat ik de kwaliteit van mijn foto's kan opkrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
bij de pcm van januari zit nu een klein boekje over digitale foto's, best interessant, maar natuurlijk niet een heel boekwerk.
Er staat uitleg in over compactcamera's, slr's, objectieven/lenzen, zoom, iso, belichting, scherptediepte, flitsers en witbalans, compositie, perspectief, diepte, contrast en kleur, en nog heel wat..

Misschien handig als je de rest van de pcm ook interessant vindt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:07
Ik heb het idee dat als ik met mijn A80 een foto wil maken van een tafereel voor me, ik het toestel (de lens) extreem naar rechts moet laten wijzen om in mijn lcd scherm te krijgen wat ik voor me zie.
Zijn er meer mensen die dat gevoel hebben, of ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ik heb bij Kameraexpress gevraagd of het ook tax free gekocht kan worden en ja hoor ze schrijven terug...
-------------
U kunt uw tax terug vragen, het kost alleen 25 euro administratie kosten.

Mvg Ben / KE

At 09:19 5-1-2004, you wrote:
-------------

Canon A80 kost bij hun 389 euro... en 19% btw... das 73,91 euro... en ik moet nog 25 euro admin kost betalen? lol

Is dit normaal?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is het 62,10 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33358

Het zal vast wel al een aantal keren besproken zijn in dit topic, maar goed ik heb niet echt zin om die dertig pagina's te gaan doorspitten voor dit 'issue'.

Ik heb namelijk sinds kort de Canon Powershot A80 gekocht, alleen ik krijg nooit mijn 256MB Flashkaartje vol, simpelweg omdat het ding superveel energie zuipt. Heb nu circa 200 foto's gemaakt in 1 week (zolang heb ik em pas) en denk iets van 4 uur gebruikt (grove schatting), het aantal gebruikte batterijen zit nu op 8 en die zijn dus nu alle 8 op/leeg. Dit waren overigens Duracell Ultra M3 batterijen.

Ik weet dat er energiebesparende methode zijn, zoals het beeldscherm uitschakelen en Nimh oplaadbare batterijen gebruiken. Ik heb nu ook al de GPPowerbank met 8 2100Nimh batterijen besteld.

Maar ik vroeg me toch af of er niet een andere oplossing is in de vorm van een accu ofzo, zoals vele andere (Ixus serie bijv.) dat hebben. Ik vindt dit persoonlijk -het- minpuntje aan deze Digicam.

--EDIT--
Ik heb dus net ff de Duracell ultra M3 batterijen eruit gehaald, want de A80 gaf aan dat ze leeg waren.. (gaf het aan, lampje ging knipperen en hij viel uit). Nu zitten er op deze batterijen een powercheck om te zien hoeveel er nog in zit. Bij elke batterij geeft hij aan dat er nog net iets minder als 3/4 inzit zeg maar tussen 3/4 en 1/2 in. Iig zou dat genoeg moeten zijn, misschien iets mis met de verbindingen, batterijen maken niet goed contact.. iemand een idee..????

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 33358 op 05-01-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:29
als je ook maar 1 topic over n digicam hebt gelezen, zou je erachter moeten komen dat het bijna onmogelijk is om met normale batterijen met n digicam te werken. als je gewoon een setje 1800-2200 niHM batterijen koopt, kan je minstens 200 foto's vooruit, en dan is je kaartje wel vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Anoniem: 33358 schreef op 05 januari 2004 @ 22:22:
Het zal vast wel al een aantal keren .. iemand een idee..????
Te lui om te zoeken???!!?!?! NOOOIT NOOIT ALKALINE BATTERIJEN erin!!!!

Dit hoor je te doen met de batterijen:

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~mistral/Pictures/batt.jpg
Lekker in de folie laten zitten dus!
(of in de dichtsbijzijnde klok stoppen)

En accus van de ixus bv zijn VEEEL Duurder, en gaan MINDER lang mee.

met fatsoenlijke Nimh's schiet je zo (afhankelijk van de omstandigheden, 300 a 400 MB aan foto's.
Penlites vond ik door de prijs en verkrijgbaarheid, en variatie in laders een GROOT pluspunt.

[ Voor 83% gewijzigd door Mistraller op 06-01-2004 00:36 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Richie_ schreef op 04 januari 2004 @ 23:33:
[...]

haha. ik lach me dood. ik stuur m'n vraag wel naar canon.
Ik ben blij dat je het zo grappig vindt.
Tsja, "donker" is nogal een relatief begrip. Als je zegt dat het in een ruimte zo donker is dat je niets op je LCD-schermpje kunt zien, dan moet je eens door de zoeker kijken. Dat heb ik ook een keer gehad, op het LCD kon ik niet zien wat ik fotografeerde, maar door de zoeker (en na een beetje turen) wel. Dus dat scheelt.

Wanneer je naar Canon mailt krijg je waarschijnlijk als antwoord dat de lens van de IXUS400 net even iets lichtgevoeliger is dan die van de A80. Als je bang bent dat er iets niet klopt aan je cam, dan zou ik een aantal foto's maken in het donker, eventueel ook door de IXUS400 als je die tot je beschikking hebt. Wanneer er heel veel verschil tussen de foto's en de LCD-schermpjes zit, zou ik me zorgen gaan maken.
Ik heb dus net ff de Duracell ultra M3 batterijen eruit gehaald, want de A80 gaf aan dat ze leeg waren.. (gaf het aan, lampje ging knipperen en hij viel uit). Nu zitten er op deze batterijen een powercheck om te zien hoeveel er nog in zit. Bij elke batterij geeft hij aan dat er nog net iets minder als 3/4 inzit zeg maar tussen 3/4 en 1/2 in. Iig zou dat genoeg moeten zijn, misschien iets mis met de verbindingen, batterijen maken niet goed contact.. iemand een idee..????
Een digitale camera (en dan vooral het schermpje) vreten energie. Die Duracell batterijen kunnen niet zo lang de benodigde spanning leveren als dat de cam nodig heeft, in tegenstelling tot wat Duracell ons wil laten geloven dmv proefkonijntjes. Nimh-batterijen kunnen deze spanning bijna tot het einde hoog houden en daardoor gaan ze langer mee. De Duracell-batterijen zijn nog half vol en in een klok oid doen ze het ook nog een tijd, maar ze geven niet genoeg energie meer af voor de camera.

Alternatieven? De beste heb je al gedaan, lader en Nimh-batterijen kopen. Voor de A80 is ook een stroom-adapter los verkrijgbaar. En batterijen zijn echt geen minpunt, ze gaan langer mee en zijn goedkoper dan accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Anoniem: 100453 schreef op 06 januari 2004 @ 10:03:
[...]

Ik ben blij dat je het zo grappig vindt.
Tsja, "donker" is nogal een relatief begrip. Als je zegt dat het in een ruimte zo donker is dat je niets op je LCD-schermpje kunt zien, dan moet je eens door de zoeker kijken. Dat heb ik ook een keer gehad, op het LCD kon ik niet zien wat ik fotografeerde, maar door de zoeker (en na een beetje turen) wel. Dus dat scheelt.

Wanneer je naar Canon mailt krijg je waarschijnlijk als antwoord dat de lens van de IXUS400 net even iets lichtgevoeliger is dan die van de A80. Als je bang bent dat er iets niet klopt aan je cam, dan zou ik een aantal foto's maken in het donker, eventueel ook door de IXUS400 als je die tot je beschikking hebt. Wanneer er heel veel verschil tussen de foto's en de LCD-schermpjes zit, zou ik me zorgen gaan maken.
De LCD van de IXUS 400 is nadat ik wat andere fora heb bekeken (o.a. die van dpreview) wat beter gebleken. Dus het ligt waarschijnlijk niet specifiek aan mijn toestel. Ik kwam met deze vraag naar aanleiding van dat ik in een restaurant zat te spelen met m'n A80 en het mijn broertje (die de IXUS 400) heeft het opviel dat er vrij weinig beeld op de LCD was. Hierna hebben we de IXUS 400 erbij gepakt en vergeleken en deze gaf veel meer beeld op de LCD. Vandaar mijn ongerustheid. Het zal dus toch de zoeker worden helaaas...
[...]

Een digitale camera (en dan vooral het schermpje) vreten energie. Die Duracell batterijen kunnen niet zo lang de benodigde spanning leveren als dat de cam nodig heeft, in tegenstelling tot wat Duracell ons wil laten geloven dmv proefkonijntjes. Nimh-batterijen kunnen deze spanning bijna tot het einde hoog houden en daardoor gaan ze langer mee. De Duracell-batterijen zijn nog half vol en in een klok oid doen ze het ook nog een tijd, maar ze geven niet genoeg energie meer af voor de camera.

Alternatieven? De beste heb je al gedaan, lader en Nimh-batterijen kopen. Voor de A80 is ook een stroom-adapter los verkrijgbaar. En batterijen zijn echt geen minpunt, ze gaan langer mee en zijn goedkoper dan accu's.
Doe die duracell gewoon in de klok. Ik heb dat ook met de bijgeleverde batterijen ook gedaan en de klok loopt al een paar dagen, jullie horen het wel wanneer ie ermee stopt. De bijgeleverde batterijen deden het geloof ik 150 foto's ofzo.
Ik heb toen Sony 2100MAH batterijen (~12 euro) gehaald en je kunt met deze ongeveer 300 foto's schieten (LCD constant aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Nou ik moet maar leven met de dode pixel van mijn Powershot A80 gekocht in Amerika. Kreeg dit als reactie van Canon:

"De garantie van uw PowerShot A80 aangekocht in Amerika is enkel geldig in Amerika. De garantie voor Canon produkten is continentaal, enkel voor analoge camera’s is de garantie wereldwijd. Dus enkel indien u uw digitale camera aangekocht heeft in Europa heeft u garantie in Nederland. Wel kan uw Digitale camera hersteld worden in Nederland indien er een defect optreedt maar dit tegen betaling en dan dient u uw PowerShot A80 binnen te brengen bij een Canon verdeler bij u in de buurt zoals beschreven in onze vorige mail"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En als ik heel eerlijk ben, vind ik dat terecht van Canon! Je maakt heel bewust de keuze dat je de camera tegen lagere kosten van ver laat komen en als er dan wat aan mankeert vind ik dat het terecht is dat zij de reparatiekosten in rekening brengen! Overigens sportief dat jij verder ook niet meer zeurt!

BTW zijn hier niet softwareprogramma's voor om die pixels door elkaar te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Ik let gewoon niet meer op die pixel, het valt niets eens op (behalve als je je hand ervoor houdt). Daarbij kan je die pixel zelf de kleur geven van een naaste pixel via bijvoorbeeld photoshop.
Maar volgens mij fixt Canon het probleem met een programma. Het lijkt me stug dat het wat hardware matigs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Anoniem: 22659 schreef op 06 januari 2004 @ 14:25:
En als ik heel eerlijk ben, vind ik dat terecht van Canon! Je maakt heel bewust de keuze dat je de camera tegen lagere kosten van ver laat komen en als er dan wat aan mankeert vind ik dat het terecht is dat zij de reparatiekosten in rekening brengen! Overigens sportief dat jij verder ook niet meer zeurt!

BTW zijn hier niet softwareprogramma's voor om die pixels door elkaar te gooien?
Wat gek zeg, ik heb mijn camera in Singapore gehaald en daar kreeg ik echt een half jaar wereldwijde garantie bij. Stond zelf het adres van Canon in Nederland bij (Borchwerf, Roosendaal). Maar die apparaten kosten natuurlijk hetzelfde om te maken (ze komen waars. uit de zelfde fabriek). Het is alleen waars. de belasting, de prijszetting van de concurrentie en de hogere overhead van het Canonfiliaaltje in Nederland wat de verkoopprijs bepaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:02
Ik heb nogal 'problemen' met het stilhouden van m'n cam. Ik zie altijd dat icoontje dat m'n cam beweegt, ook al hou ik 'm zo stil mogelijk.
Ik heb ook meer last van 'rode ogen' dan ik verwacht had. (En ja, die functie 'reduce red eyes' staat aan).

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-06 10:02

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

whoami schreef op 06 januari 2004 @ 19:11:
Ik heb nogal 'problemen' met het stilhouden van m'n cam. Ik zie altijd dat icoontje dat m'n cam beweegt, ook al hou ik 'm zo stil mogelijk.
Ik heb ook meer last van 'rode ogen' dan ik verwacht had. (En ja, die functie 'reduce red eyes' staat aan).
Als je het alleen hebt in bijvoorbeeld een donkere kamer, dan klopt dat wel, heeft met een langere sluitertijd te maken. Als het goed is kun je handmatig de instellingen nog wel iets wijzigen om genoeg licht te krijgen met een kortere sluitertijd, maar ik ben nog niet echt een prof in de instellingen-sectie :).

Zorg in ieder geval ervoor dat je het toestel met beide handen beet hebt, en leun (als het kan) met je armen tegen je lichaam en je schouders tegen een muur (of iets anders).

Deze "tips" vond ik in een eerder genoemde online cursus digitale fotografie.
Voor mij is het mijn eerste digicam, dus ik heb daar wel handige tips uit kunnen halen.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Vandaag naar Dordtmund geweest en kwam per toeval ene Saturn (soort Mediamarkt) terecht en ja hoor ze hadden 20 dozen van Canon A80 opgestapeld en prijs was rond 379 euro. Ik heb uiteindelijk toch niet gehaald. Vorm van A80 sprak me niet echt aan zeker te kleine LCD scherm ( misschien was ik te verwend met mijn CP 5000) maar goed ze hadeen ontzettend veel aanbieding en ik kon die Canon A80 tax free kopen voor 317 euro maar mijn visite uit Korea bood me een gloed nieuwe Nikon 3100 met 4 2300MH batterijen voor 200 euro aan dus heb ik maar ja gezegd.

Ik hoorde dat Nikon en Canon binnenkort nieuwe modellen gingen uitbrengen dus ik wacht nog effe rustig af.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:29
DJkim schreef op 06 januari 2004 @ 20:51:
Ik hoorde dat Nikon en Canon binnenkort nieuwe modellen gingen uitbrengen dus ik wacht nog effe rustig af.
whoei! canon nog meer nieuwe modellen? de a60, a70 en a80 kwamen binnen een 8 maanden na elkaar uit. misschien een nieuwe spiegelreflexcamera (daar is ook net n nieuwe van... |:( ) nou, misschien een hele simpele dan, zoals de A300 :/

[ Voor 13% gewijzigd door Chriztiaan op 06-01-2004 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Wat ik nog 1x wil weten er is een vertraging natuurlijk met het maken van een foto, maar is deze echt 1,2 seconden? Ik wil deze dan van de week gaan halen met 2 collega's voor een leuk prijsje :) Maar mijn collega's hebben kleine kinderen en hebben dus wel baat bij een beetje snelle camera. Dus is de A80 snel genoeg om een een beetje leuke kinderfoto's te maken ? En dan met name op het moment dat een kind even zo'n leuk bekkie trekt ofzow :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TuRk schreef op 07 januari 2004 @ 09:26:
Wat ik nog 1x wil weten er is een vertraging natuurlijk met het maken van een foto, maar is deze echt 1,2 seconden? Ik wil deze dan van de week gaan halen met 2 collega's voor een leuk prijsje :) Maar mijn collega's hebben kleine kinderen en hebben dus wel baat bij een beetje snelle camera. Dus is de A80 snel genoeg om een een beetje leuke kinderfoto's te maken ? En dan met name op het moment dat een kind even zo'n leuk bekkie trekt ofzow :?
1.2 sec? ik vind ehm behoorlijk snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met gebruik van manual focus of prefocus is tie snel genoeg daarvoor..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand al ervaring met de voorzetlenzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, 1,2 seconden.... Tijd om wat te vertellen over de snelheid van de A80.
Wanneer je alle instellingen op AUTO hebt staan, en je drukt de ontspanknop helemaal in om de foto te maken, duurt het inderdaad even over de foto gemaakt wordt. Deze tijd is de camera voornamelijk bezig met het scherpstellen. Dit duurt even, net als dat je dat handmatig zou moeten doen, en dat kost tijd. Ik heb het nooit opgenomen, maar mijn gevoel zegt dat het onder de seconde ligt. Ik heb gelezen dat dit heel normaal is voor (digitale) camera's.
Om die tijd weg te nemen, moet je er voor zorgen dat de camera al scherp gesteld is. Dit kan natuurlijk door het handmatig te doen, afstand schatten (of zelfs meten), instellen op de camera, en je kunt meteen knippen. Iets minder tijdrovend is het half indrukken van de sluiterknop.Op deze manier stelt te camera scherp, en wanneer het moment daar is druk je de knop helemaal in. De vertraging die dan optreedt is nauwelijks merkbaar, het zal een tiende, twee tienden van een seconde zijn.

In het geval van kleine kinderen is het dus heel goed mogelijk de camera ter hand te nemen, de knop half in te drukken zodat hij scherp stelt op het kind, en vervolgens geduldig te wachten... :) Alleen als het kind heen en weer loopt en daardoor merkbaar dichterbij komt of verderweg gaat, moet je de knop weer loslaten en opnieuw scherpstellen.

Als alternatief kun je zelfs twee verschillende modi selecteren om meerdere foto's achter elkaar te maken (de ene meer foto's met langere tussenpozen, de andere minder foto's met kortere tussenpozen). De tussenpozen liggen dan beneden de seconde, zo krijg je een reeks foto's en kun je daarna de leukste er uit zoeken en de rest weggooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Meer informatie over de snelheden van de A80 is hier te vinden:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/A80/A80DATA.HTM

Shutter lag, full autofocus 0.83/1.24
First time is for wide angle, second for telephoto. Average to slower than average. (Average ranges from 0.8 to 1.0 second.)

Shutter lag, prefocus 0.100
Time to capture, after half-pressing Shutter button. Very fast.
Anoniem: 100453 schreef op 07 januari 2004 @ 21:58:
Hmm, 1,2 seconden.... Tijd om wat te vertellen over de snelheid van de A80.
Wanneer je alle instellingen op AUTO hebt staan, en je drukt de ontspanknop helemaal in om de foto te maken, duurt het inderdaad even over de foto gemaakt wordt. [...] Ik heb het nooit opgenomen, maar mijn gevoel zegt dat het onder de seconde ligt. Ik heb gelezen dat dit heel normaal is voor (digitale) camera's.
Om die tijd weg te nemen, moet je er voor zorgen dat de camera al scherp gesteld is. [...] De vertraging die dan optreedt is nauwelijks merkbaar, het zal een tiende, twee tienden van een seconde zijn.
Aardig ingeschat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06 21:45
Ik heb hem gisteren ook aangeschaft .. ik ben onder de ondruk van zijn prestaties en instel-mogelijkheden. :)
Mijn vorige was een Canon Powershot S10 (2,1).

Ik heb wel goed gelet op een Europeese versie, INCL. nederlandstalige handleiding. En dat is gelukt, de garantie is dus geen probleem.

Ik post nog wel wat pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102118

Hoi allemaal,

Ik ben ook van plan de A80 aan te schaffen omdat mijn Digital IXUS na 2,5 jaar al duidelijk minder presteerd en ik al lang niet meer genoeg heb aan de mogelijkheden ervan. Alleen kan ik de A80 niet zo snel kopen, moet nog gaan sparen en een bijbaan zien te vinden. Ik hoop m op z'n minst over 3 maanden te hebben.

Echter weet ik niet of het wel verstandig is om over 3 maanden of later de A80 nog te kopen. Mogelijk zal deze dan wel iets in prijs gedaald zijn, maar ik vraag me af wanneer de opvolger (A90) zal komen en hoe duur deze dan zal zijn. Ik wil niet na een maand na aanschaf er achter komen dat er een A90 is die ik beter had kunnen kopen.

Mijn vraag is dus wat jullie verwachtingen zijn rond de opvolger en tot hoe lang na de introductie van de A80 deze nog modern en voordelig genoeg zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
Ik heb em besteld! Op mn werk wel te verstaan dus lekker tegen een scherpe inkoops prijs ;)

Geweldig! verheug me er verschrikkelijk op, ik verwacht hem maandag binnen.

*happy* :D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 23:30
Vandaag gekocht en poeh ! wat een mogelijkheden. Het zal erg veel werk en tijd vergen om alles onder de knie te krijgen, want ik ben niet van plan altijd de gebruiksaanwijzing mee te nemen ! Vooral de sluitermogelijkheden (nog nooit gehad op mijn vorige cam) zijn erg leuk !
1e foto die ik mooi vind:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/C6MA271X58/picserver.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Nou ik heb hem ook net besteld en verwacht hem begin volgende week binnen.
En dan gaan we ook eens een beetje spelen met dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

bbrother schreef op 08 januari 2004 @ 20:14:
Ik heb em besteld! Op mn werk wel te verstaan dus lekker tegen een scherpe inkoops prijs ;)

Geweldig! verheug me er verschrikkelijk op, ik verwacht hem maandag binnen.

*happy* :D :)
[nieuwsgierige mode]Scheelt dat nou veel? :) [/nieuwsgierige mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
te(X)en schreef op 09 januari 2004 @ 10:54:
[...]

[nieuwsgierige mode]Scheelt dat nou veel? :) [/nieuwsgierige mode]
Juh als je een goedkope leverancier hebt, dan scheelt dat een hoop :)
Als je nagaat dat sommige bedrijven een euro of 50 ~ 75 winst maken op die dingen, wellicht meer of minder.

Waar ik op dit moment beetje van baal is dat die camera vandaag op mn werk is aangekomen, maar ik er niet was vandaag. Nu moet ik wachten op maandag met het idee dat ik de camera al in me handen had kennen hebben *baalt beetje* :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-06 14:41
Ik ben van plan deze camera rond maart te gaan kopen vanwege verjaardag maar nu vraag ik me af is er tegen die tijd al weer een nieuwe versie geplant want als ik dan nog even moet wachten zou ik liever een nieuwere hebben natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablecarp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04-2024
Is er toevallig al iemand die een pdf van de Nederlandstalige handleiding heeft??
Al uitgebreid gezocht maar helaas niet gevonden :-(

Keep on rolling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Laatst online: 22-01-2023
even een vraagje tussendoor, wat is het nu van een uitklapbaar lcd schermpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99965

Phant0m schreef op 11 januari 2004 @ 17:33:
Lekker makkelijk om foto's van op de grond te maken,zelfportretten etc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

clonedonkey schreef op 09 januari 2004 @ 19:46:
Ik ben van plan deze camera rond maart te gaan kopen vanwege verjaardag maar nu vraag ik me af is er tegen die tijd al weer een nieuwe versie geplant want als ik dan nog even moet wachten zou ik liever een nieuwere hebben natuurlijk :-)
Tegen de tijd dat er een nieuwere zou komen hoor je en lees je dat vanzelf. Wanneer het maart is kijk je of er al een nieuw model aangekondigd is. Als je echt de nieuwste wilt hebben en die is dan inmiddels al aangekondigd dan kun je misschien beter daar op wachten.
Aan de andere kant, met iedere keer wachten op het nieuwste model heb je nooit een camera in je handen... ;)
cablecarp schreef op 10 januari 2004 @ 16:32:
Is er toevallig al iemand die een pdf van de Nederlandstalige handleiding heeft??
Al uitgebreid gezocht maar helaas niet gevonden :-(
Zover ik weet niet, of er moet iemand zo gek zijn om heel dat boekwerk in te scannen. Ik denk dat je de meeste kans hebt dat Canon Nederland er eentje uitbrengt, en dan kun je nog lang wachten ben ik bang. Een engelstalige versie is er al wel, de link staat een stukkie terug.
Phant0m schreef op 11 januari 2004 @ 17:33:
Erg stevig, erg gemakkelijk. Voor ik mijn camera kocht las ik ergens dat zoiets vaker van pas komt dan je denkt, en dat klopt. Je krijgt hele mooie foto's door een foto eens van een andere hoek te nemen! Hij voelt heel degelijk aan. Meer info op
http://web.canon.jp/Imaging/psa80/psa80_1102-e.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
Woei ik heb em!

Geweldig ding zeg :D _/-\o_
Ik was al aardig aan het 'kutten' met de macro en film functie, alleen moet ik nog wel een hoop dingen uitvinden. Nu nog savonds op pad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Mijne komt vrijdag pas :( dus even geduldig afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73940

bbrother schreef op 12 januari 2004 @ 10:44:
Woei ik heb em!

Geweldig ding zeg :D _/-\o_
Ik was al aardig aan het 'kutten' met de macro en film functie, alleen moet ik nog wel een hoop dingen uitvinden. Nu nog savonds op pad :P
Kan je wat voorbeeld foto's posten ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
Anoniem: 73940 schreef op 12 januari 2004 @ 12:44:
[...]

Kan je wat voorbeeld foto's posten ?!
Sure, als ik thuis ben dan installeer ik hem en post ik wat fotos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
En ik ben thuis..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bbrother/digicam/powershot_a80/werk/1.jpg
Collega met klant

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bbrother/digicam/powershot_a80/werk/2.jpg
Telefoon die hele dag rinkelt

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bbrother/digicam/powershot_a80/werk/3.jpg
Macro shotje

Fotos zijn van 2272x1704 naar 640x480 resized!
Daarom zien ze er stuk 'slechter' uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97171

[quote]bbrother schreef op 12 januari 2004 @ 18:19:
En ik ben thuis..

Is dit niet KPN aan het toestel te zien? 8)
Mooie foto's
Metwelke instellingen zijn deze gemaakt? :o

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 97171 op 12-01-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 15:17
Weet ook iemand welke snelheid geheugen hij aan kan? Want ik weet wel dat het met 24× lekker snel gaat, maar misschien kan hij het gewoon nieteens aan.
Verder is het een mooie Cam idd. Ik heb hem 2 januari gehaald. 'k Heb gewoon kunnen afdingen bij de MediaMarkt (Tjah, daar hadden ze hem op voorraad met NL handleiding).
Maakt heerlijke foto's en ziet op papier goed uit in combinatie met m'n Canon i850.

Gegroet, mede A80'ers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
[quote]Anoniem: 97171 schreef op 12 januari 2004 @ 19:01:
bbrother schreef op 12 januari 2004 @ 18:19:
En ik ben thuis..

Is dit niet KPN aan het toestel te zien? 8)
Mooie foto's
Metwelke instellingen zijn deze gemaakt? :o
Alles auto althans, het draaiknopje stond op auto :P
ik heb nog wel wat mooie macro fotos gemaakt vanavond thuis, bij interesse post ik ze wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omewillem
Ik post ook nog maar eens een foto ;)

foto 1

foto 2

owja, zeg even wat je ervan vindt...aub

[ Voor 41% gewijzigd door omewillem op 13-01-2004 01:15 . Reden: extra foto.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THE_LJURK! schreef op 13 januari 2004 @ 00:59:
Ik post ook nog maar eens een foto ;)

foto 1

foto 2

owja, zeg even wat je ervan vindt...aub
best mooi gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bbrother schreef op 12 januari 2004 @ 13:50:
[...]

Sure, als ik thuis ben dan installeer ik hem en post ik wat fotos :)
thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]bbrother schreef op 12 januari 2004 @ 19:59:
Anoniem: 97171 schreef op 12 januari 2004 @ 19:01:

[...]

Alles auto althans, het draaiknopje stond op auto :P
ik heb nog wel wat mooie macro fotos gemaakt vanavond thuis, bij interesse post ik ze wel ;)
mooie foto's !! We wachten met smart op de nieuwe foto's !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omewillem
Ja vond ik ook wel.. Alleen de foto's die ik 's avonds gemaakt heb zijn eigenlijk allemaal mislukt. Dat komt omdat ik een te lange sluitertijd had ingesteld enzo. Heeft iemand tips om dan toch goeie foto's te kunnen maken, zonder statief of tegen een muur aanstaan? Ik heb ook een paar op het treinstation gemaakt, en die zijn wel redelijk gelukt, want daar had ik de camera gewoon op een prullenbak staan oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THE_LJURK! schreef op 13 januari 2004 @ 12:44:
[...]

Ja vond ik ook wel.. Alleen de foto's die ik 's avonds gemaakt heb zijn eigenlijk allemaal mislukt. Dat komt omdat ik een te lange sluitertijd had ingesteld enzo. Heeft iemand tips om dan toch goeie foto's te kunnen maken, zonder statief of tegen een muur aanstaan? Ik heb ook een paar op het treinstation gemaakt, en die zijn wel redelijk gelukt, want daar had ik de camera gewoon op een prullenbak staan oid..
mjah of flits en anders toch echt statief.....(ik heb 1 vd kijkshop voor 19 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Denk dat ik ook maar eens een statief ga aanschaffen.
Is het statief van de Kijkshop wat? (deze bedoel je toch: http://www.kijkshop.nl/on...55Fname%3DFotoaccessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SeD_NcL schreef op 13 januari 2004 @ 17:04:
Is het statief van de Kijkshop wat? (deze bedoel je toch: http://www.kijkshop.nl/on...55Fname%3DFotoaccessoires
die jah...jah heel degelijk statief, helemaal in te stellen naar wens, en afneembaar kopplaatje zodat je ehm niet iedere keer hoeft vast te schroeven, maar de camera er zo in kan klikken middels dat plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omewillem
SeD_NcL schreef op 13 januari 2004 @ 17:04:
Ziet er erg goed uit! Binnekort maar eens kijken bij de kijkshop! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
Nog wat macro's gemaakt net:

Ik heb de cam nog maar 2 dagen dus eh moet nog oefenen right! :)

link 1

link 2
(Gemaakt met sluitertijd van 3.2" (waarschnlijk teveel) en auto ISO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
bbrother schreef op 13 januari 2004 @ 18:34:

link 1

link 2
eej d'r zit stof aan je naald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bbrother schreef op 13 januari 2004 @ 18:34:

link 1

link 2
waar focus je op bij foto 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
Anoniem: 67410 schreef op 13 januari 2004 @ 20:14:
[...]

waar focus je op bij foto 2?
Tsja, blijkbaar was dus de sluitertijd te lang en te dichtbij het te fotograveren voorwerp dattie niet scherp werdt gestelt ;)

link 3
ISO 200 - 15"

Alstie niet was bewogen wastie beter imho :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Anoniem: 67410 schreef op 13 januari 2004 @ 17:31:
[...]

die jah...jah heel degelijk statief, helemaal in te stellen naar wens, en afneembaar kopplaatje zodat je ehm niet iedere keer hoeft vast te schroeven, maar de camera er zo in kan klikken middels dat plaatje
Ik heb deze, die neem je tenminste altijd mee, en zit je dus op dat ene mooie moment ook niet zonder....
Buigzame pootjes, perfect!
Afbeeldingslocatie: http://www.digicamshop.nl/image.php?id=2474

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omewillem
MisTraller schreef op 13 januari 2004 @ 23:15:
[...]
Ik heb deze, die neem je tenminste altijd mee, en zit je dus op dat ene mooie moment ook niet zonder....
Buigzame pootjes, perfect!
[afbeelding]
Waar heb je die gekocht? Hoe hoog is die dan? Iets meer info graag, want ik wil er toch binnenkort eentje aanschaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bbrother schreef op 13 januari 2004 @ 20:39:
[...]

Tsja, blijkbaar was dus de sluitertijd te lang en te dichtbij het te fotograveren voorwerp dattie niet scherp werdt gestelt ;)

link 3
ISO 200 - 15"

Alstie niet was bewogen wastie beter imho :Y)
idd zet je camera stil + 2 sec w88en voordat ie foto maakt, zelfontspanner heet dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57956

THE_LJURK! schreef op 14 januari 2004 @ 01:05:
[...]

Waar heb je die gekocht? Hoe hoog is die dan? Iets meer info graag, want ik wil er toch binnenkort eentje aanschaffen ;)
Deze heb ik ook, ongeveer 13 cm hoog, maar door de buigzame pootjes super handig. Ik heb er een van het merk fuijfilm.

Ook geen geklooi met plaatjes erop en eraf halen, je hebt em namelijk binnen 5 seconde gemonteerd!! super ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35886

Ik heb nu sinds een jaar of anderhalf een Powershot a20, hier ben ik altijd tevreden mee geweest en leuke foto's mee geschoten. Ik wil toch graag iets meer kwaliteit foto's, de powershot a80 is me oog een beetje opgevallen alleen vraag ik me af of dit een verstandige koop op dit moment is, beter even afwachten op de volgende? Word de a70 nog een stuk goedkoper? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
En wat zijn de plus- en minpunten tussen beide statieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SeD_NcL schreef op 14 januari 2004 @ 11:27:
En wat zijn de plus- en minpunten tussen beide statieven?
Nou ik heb ze allebei :)
Ik heb een groot statief van de Kijkshop en zo'n kleintje met buigzame pootjes ergens gratis gekregen. Het kleintje heb ik eigenlijk nog niet echt gebruikt. Want wat ik tegenkom: als je dit statiefje ergens zou kunnen gebruiken, dan kun je hem ook gewoon op het oppervlak zetten. Bijvoorbeeld: een foto maken vanaf de tafel de kamer in... Je kunt hem ook gewoon op tafel zetten. Het enige wat je met dit ding kan is de richting een beetje aanpassen. Als je hem op tafel zet gaat de foto altijd recht uit, op de pootjes kun je hem een beetje (niet teveel) naar boven op beneden buigen (plafond of vloer). Dat is de enige functie die hij heeft. En hij is natuurlijk compact, gemakkelijk mee te nemen.
Over het statief van de Kijkshop ben ik erg te spreken. Opzetten is echt zo gebeurd, en je kunt er alles aan instellen. Het plaatje is gemakkelijk onder de A80 te schroeven en vervolgens klik je hem vast op het statief.
Een voorbeeld uit de praktijk: oudejaarsavond met vrienden heb ik voor 00:00 uur het plaatje onder de A80 geschroefd (heb je verder geen last van). Met nieuwjaar het toestel met statief buiten gezet, en steeds wisselend foto's vanaf het statief kunnen maken (vuurwerk met lange sluitertijd) en vanuit de hand van de vrienden.
Perfect!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35886 schreef op 14 januari 2004 @ 10:56:
Ik heb nu sinds een jaar of anderhalf een Powershot a20, hier ben ik altijd tevreden mee geweest en leuke foto's mee geschoten. Ik wil toch graag iets meer kwaliteit foto's, de powershot a80 is me oog een beetje opgevallen alleen vraag ik me af of dit een verstandige koop op dit moment is, beter even afwachten op de volgende? Word de a70 nog een stuk goedkoper? B)
A70 heeft wel aantal nadelen tov A80 en wordt denk ik niet nog veel goedkoper. En of er al weer een nieuwer toestel aan zit te komen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omewillem
Anoniem: 100453 schreef op 14 januari 2004 @ 11:42:
[...]
Nou ik heb ze allebei :) ...........
Perfect!! :P
Ik weet genoeg! dank je voor de info. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35886 schreef op 14 januari 2004 @ 10:56:
je mag mijn A80 wel kopen + acc, ik zoek eigenlijk een cameraatje die in mn borstzak past met wat minder instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67410 schreef op 14 januari 2004 @ 17:15:
[...]

je mag mijn A80 wel kopen + acc, ik zoek eigenlijk een cameraatje die in mn borstzak past met wat minder instellingen...
Ha, de A20 is een stuk groter dan de A80......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521 schreef op 14 januari 2004 @ 17:40:
[...]

Ha, de A20 is een stuk groter dan de A80......
wat wil je daarmee zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Volgens mij wil hij jou zijn A20 verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SeD_NcL schreef op 15 januari 2004 @ 11:44:
Volgens mij wil hij jou zijn A20 verkopen ;)
aha....die koop ik dus mooi niet. Ik ga voor de ixus s400.

Wie o wie wil mijn A80 kopen, zo goed als nieuw, nu met gratis laderset en tasje en inc verzendkosten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67410 schreef op 15 januari 2004 @ 12:44:
[...]

aha....die koop ik dus mooi niet. Ik ga voor de ixus s400.

Wie o wie wil mijn A80 kopen, zo goed als nieuw, nu met gratis laderset en tasje en inc verzendkosten......
1. Volgens mij bedoel je de ixus 400.
2. dat hoort in vraag en aanbod!

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659 schreef op 15 januari 2004 @ 13:26:
[...]

1. Volgens mij bedoel je de ixus 400.
2. dat hoort in vraag en aanbod!

O-)
om t helemaal compleet te maken: canon powershot digital ixus s400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
Anoniem: 67410 schreef op 14 januari 2004 @ 17:15:
[...]

Koop die super compacte digitale camera van Tel Sell :{
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.