Canon A80 ervaringen topic

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.290 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28134

MisTraller schreef op 11 december 2003 @ 23:31:
Powershot A80 goedkoop kopen?

Ga naar Steenweg (utrecht) of BCC, en zeg dat hij bij mediamarkt voor 398 te koop is. Volgens de policy op de site, maken ze er dan een lucratief prijsje van...

Aangezien mediamarkt ook een dergelijke policy kent, ga ik eens proberen om nog wat eurotjes los te peuteren bij mediamarkt...

Als hij bij NoRRod 379 kost, en steenweg maakt er 375 van, dan kan ik dus mooi 25 euro vangen bij mediamarkt. (Zolang ik het kan bewijzen.....) zou wel leuk zijn iig. Zijn toch weer ruim 50 ouderwetse guldens...daar kon je toen een aardig avondje van stappen.... :|
ik ben ook naar mediamarkt geweet om geld terug te vragen omdat hij bij norrod nog goedkoper is dan 398, maar daar wilden ze niet in mee gaan omdat ze hem bij norrod niet op voorraad hadden :(

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 28134 op 13-12-2003 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06-2004
Heb hem vrijdag bij Mediamarkt gehaald, in eerste instantie gingen ze niet lager dan 429 euro. Ik heb diverse accesoires ( Tasje, compact flash 128 Mb en oplader van hama ) gekocht en zo nog 30 euro eraf gekregen. Dit had ik toch ook nog nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28134

roboxman schreef op 14 december 2003 @ 12:55:
Heb hem vrijdag bij Mediamarkt gehaald, in eerste instantie gingen ze niet lager dan 429 euro. Ik heb diverse accesoires ( Tasje, compact flash 128 Mb en oplader van hama ) gekocht en zo nog 30 euro eraf gekregen. Dit had ik toch ook nog nodig.
waarom maar 128 mb? ik heb nu een kaartje van 256MB geleend van iemand, en dat is ook eigenlijk wel het minimale. Ik heb gisteren bij een competitiewedstrijd (badminton) van mij ook gefotografeerd, en op 10mb na zat het kaartje vol.

overigens zijn de foto's ook nog best leuk geworden ook, de zaal was mooi gelicht waardoor ik nog met sluitertijden van 1/80 kon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Het 'rode ogen'-gebeuren blijf ik houden, ook al zet ik de corrector op uit (wel automatisch, maar dat moet volgens mij niet zo veel uitmaken).

Ik vind 256MB meer dan minimaal noodzakelijk, maar ik ben dan ook niet iemand die aan een stuk door foto's maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
Anoniem: 28134 schreef op 14 december 2003 @ 13:18:
[...]

waarom maar 128 mb? ik heb nu een kaartje van 256MB geleend van iemand, en dat is ook eigenlijk wel het minimale. Ik heb gisteren bij een competitiewedstrijd (badminton) van mij ook gefotografeerd, en op 10mb na zat het kaartje vol.

overigens zijn de foto's ook nog best leuk geworden ook, de zaal was mooi gelicht waardoor ik nog met sluitertijden van 1/80 kon werken.
Ik heb altijd de beschikking over een laptop om alles nartoe te pompen. Voordat ik op vakantie ga zal ik natuurlijk meer aanschaffen maar voorlopig voor de komende maanden is 128 voor mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-06 22:52

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik ben gister (koopzondag) eens gaan shoppen voor de camera. Ik kwam eerst bij een zaak hier die mij de A80 afraadde. Deze gaf als rede aan dat de compactflash dermate traag is dat je een vertraging van 1,2 sec ongeveer krijgt. Nu dacht ik zoiets hier wel gelezen te hebben het zogenaamde shutterlag effect. Deze verkoper raadde mij dan ook een Casio QV-R40 aan die iets goedkoper was en enorm snel wat deze ook wel was ! Noujah leuk en aardig maar ik ging nog even kijken voor de reviews van die R40 voor het zekere. Uit de reviews bleek dat die R40 nog wel wat dingetjes te wensen overliet maar dat het wel een van de snelste camera's is. Hierbij dacht ik toen bij mezelf heb ik dit nodig ? Nee niet echt en ik kan de extra's van de A80 volgens mij veel beter gebruiken. Iemand hier een aanvulling op voor mij een goede reden om de R40 links te laten liggen ?

Noujah ik in de middag weer terug met het argument dat Norrod hem aanbied voor 379 E.
En dat ik hun 450 E dan toch wel veel geld vond ! Toen kon er ineens al 45 E vanaf !
Vond ik nog teveel dus ben ik maar weggegaan. Nu ga ik van de week nog even naar de BCC om te kijken wat ik er daar voor neer moet leggen. En als ze bij de BCC de norrod prijs niet willen compenseren dan kijk ik wel even naar de MM prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 09:14

DJH

Tja, norrod.. Als ze dat ding nou ook es op voorraad hadden.. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67410

TuRk schreef op 15 december 2003 @ 10:02:
Ik ben gister (koopzondag) eens gaan shoppen voor de camera. Ik kwam eerst bij een zaak hier die mij de A80 afraadde. Deze gaf als rede aan dat de compactflash dermate traag is dat je een vertraging van 1,2 sec ongeveer krijgt. Nu dacht ik zoiets hier wel gelezen te hebben het zogenaamde shutterlag effect. Deze verkoper raadde mij dan ook een Casio QV-R40 aan die iets goedkoper was en enorm snel wat deze ook wel was ! Noujah leuk en aardig maar ik ging nog even kijken voor de reviews van die R40 voor het zekere. Uit de reviews bleek dat die R40 nog wel wat dingetjes te wensen overliet maar dat het wel een van de snelste camera's is. Hierbij dacht ik toen bij mezelf heb ik dit nodig ? Nee niet echt en ik kan de extra's van de A80 volgens mij veel beter gebruiken. Iemand hier een aanvulling op voor mij een goede reden om de R40 links te laten liggen ?

Noujah ik in de middag weer terug met het argument dat Norrod hem aanbied voor 379 E.
En dat ik hun 450 E dan toch wel veel geld vond ! Toen kon er ineens al 45 E vanaf !
Vond ik nog teveel dus ben ik maar weggegaan. Nu ga ik van de week nog even naar de BCC om te kijken wat ik er daar voor neer moet leggen. En als ze bij de BCC de norrod prijs niet willen compenseren dan kijk ik wel even naar de MM prijs.
A80 traag? 8)7 Ik vind ehm best wel snel eigenlijk invergelijking met andere cameras die ik hiervoor gehad heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Quote:
Deze gaf als rede aan dat de compactflash dermate traag is dat je een vertraging van 1,2 sec ongeveer krijgt
[quote]

De A80 is niet 1 van de snelste inderdaad, maar dat heeft niets met de compactflash te maken, zie je maar weer wat een nitwits er in winkels werken....
Bijna alle goedkopere camera's hebben die shutterlag, als je prefocust wordt dat meteen sterk verminderd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:17

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Eindelijk Eindelijk heeft Alternate een A80 voor me, dus morgen of overmorgen haal ik deze op!

Zelf had ik liever allang een andere shop uitgekozen, maarja, het wordt betaald via werk, dus het bruto-salaris voordeel pik ik zo toch mooi mee!

M'n geduld wordt eindelijk beloond!!! :9~

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Ik zal vanmiddag de stad in (leeuwarden) want bij norrod duurt het me te lang.. Ik zal eens proberen om bij dixons korting te krijgen ofzo!

I just can't wait..

Is er trouwens al iemand die een andere lens bij de a80 heeft gekocht? Ben er wel benieuwd naar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:46
Policy van mediamarkt is inderdaad dat hij bij de betreffende zaak op voorraad moet zijn.

Verder; De canon heeft wel degelijk een intern geheugen, maar dit moet je als een soort Cachegeheugen zien. Het feitelijke wegschrijven naar CF card gebeurt nadat de foto eenmaal gemaakt is.
Dit is vooral te merken als je een snelle "shoot-sessie" gemaakt hebt, op een gegeven moment is z'n interne gehuegen vol, en moet ie het even wegschrijven.
Maar in normale toestand fotograferen, (waar koop je immers een geavanceerde camera als de A80 voor) heb je er nooit last van.

Als je bovenstaande dingen wel graag wilt, (=automatische instellingen, en lekker snel point-en shooten) dan zou ik de A80 niet aanraden, dan kan je in een goedkopere prijsklasse ook terecht. (IMHO)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:54
Heeft iemand die de A80 bij Kolibry besteld heeft voor 385 z'n camera al eens voor deze prijs ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Norrod heeft de a80 uit de lijst verwijderd :( :( Weet iemand hier meer van? Ik heb ze al gemaild maar nog geen reactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
DJH schreef op 16 december 2003 @ 22:51:
Norrod heeft de a80 uit de lijst verwijderd :( :( Weet iemand hier meer van? Ik heb ze al gemaild maar nog geen reactie..
Wegens moeilijk leverbaar wellicht....en stel dat de prijs per 2004 veranderd wordt dan kan het dus in hun nadeel werken. Lijkt me een erg logische gedachte...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Jij vermoedt dat de prijs hoger wordt per 1-1-2004? Zou wel dikke crap zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Ik moet natuurlijk wel IETS posten nu ik hem eenmaal heb...

Afbeeldingslocatie: http://dnw.speedlinq.nl/H3Pinguin.JPG

Macro is helaas nog even mislukt, heb nog geen tijd om uit te zoeken welke instelling ik hiervoor moet gebruiken enz. Ook moet ik nog wat spelen met licht, en eigenlijk alle andere instellingen die mogelijk zijn...

Ik heb weer een extra hobby! :*)

(Maar waar haal ik de tijd vandaan? :? :X )

edit:

uhhhh, MaKro?? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Twee Dee op 16-12-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
DJH schreef op 16 december 2003 @ 23:02:
Jij vermoedt dat de prijs hoger wordt per 1-1-2004? Zou wel dikke crap zijn!
Nee, dat verwacht ik niet, maar ik zou wel blij zijn dat ik hem al heb... ;)

Ik vermoed wel dat het met leveringsproblemen te maken heeft.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64809

Ik ben van plan om een Canon A70 of A80 te kopen (na lang twijfelen tussen een Coolpix 3100 en een Canon).
Ik heb zowat alle revieuws gelezen hier op got en daarrond.

De A80 lijkt mij wel een leuker toestel dan de A70, draaibaar schermpje enzo, maar die lens waar zoveel over gesproken wordt, is die nu echt minderwaardig of valt dit best mee?
Heeft die grotere CCD dan wel nut bij die lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Ik ben alle bedrijven van de pricewatch aan het afbellen, ze hebben allemaal een levertijd van meer dan een maand.
Ik wil de camera graag voor 28 december hebben voor minder dan € 400, dat moet toch ergens mogelijk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17839

miles schreef op 17 december 2003 @ 10:54:
Ik ben alle bedrijven van de pricewatch aan het afbellen, ze hebben allemaal een levertijd van meer dan een maand.
Ik wil de camera graag voor 28 december hebben voor minder dan € 400, dat moet toch ergens mogelijk zijn!
Gisteren gekocht voor 398 bij Mediamarkt Utrecht, ze hadden er nog 10 9 op voorraad :)

En die meneer wist me te vertellen dat ze 1 a 2 weken levertijd hebben als ze op zijn, je kunt ze dan bestellen en dan houden ze 'm voor je vast.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 17839 op 17-12-2003 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-06 22:52

TiMMieJ

PSN: Orixez

is die 398 de vaste prijs bij de MM >?
Want ik ga donderdagavond eens even een bezoekje brengen aan de BCC!
Kijken voor wat voor prijs die hem dan mee willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Anoniem: 17839 schreef op 17 december 2003 @ 11:03:
[...]

Gisteren gekocht voor 398 bij Mediamarkt Utrecht, ze hadden er nog 10 9 op voorraad :)

En die meneer wist me te vertellen dat ze 1 a 2 weken levertijd hebben als ze op zijn, je kunt ze dan bestellen en dan houden ze 'm voor je vast.
Nou, je hoeft iig niet naar de media markt in leeuwarden te gaan, daar is de A70 zelfs 399,-- Ze hebben de a80 niet eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Hmmm, ik wil het graag in de regio Amsterdam houden, of via postorder natuurlijk.
zucht...................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17839

TuRk schreef op 17 december 2003 @ 11:12:
is die 398 de vaste prijs bij de MM >?
Want ik ga donderdagavond eens even een bezoekje brengen aan de BCC!
Kijken voor wat voor prijs die hem dan mee willen geven.
Voor zover ik weet wel ja. Uit dit topic blijkt wel dat Mediamarkt nogal uiteenlopende prijzen hanteert. In dit geval gaat het dus om MM Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97171

miles schreef op 17 december 2003 @ 11:32:
Hmmm, ik wil het graag in de regio Amsterdam houden, of via postorder natuurlijk.
zucht...................
Ik heb mijn a80 van Videopartner
http://www.mada.be/index....=1839&referrer=Kieskeurig
Donderdag even gebeld, toen bestelling geplaatst, kreeg diezelfde dag nog bericht dat het toestel niet op voorraad was.
Leverdatum 2 dagen.
Vrijdag kreeg ik al bericht dat ze het toestel verzonden hadden en ik het maandag kon ontvangen.
Maandag 2 uur belde de tpg met het toestel.
Alles bij elkaar een zeer goede service van Videopartner.
Toestel kost hier 399 euro en 410 euro incl. verzending, met Nederlandse handleiding.
Gr Mat

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 97171 op 17-12-2003 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
Even voor alle duidelijkheid hoor, de A80 heeft toch ook macro functie?
Vanmiddag zat ik een boekje te lezen van stebis, en daar stond bij de A70 en A60 "Macro" maar bij de A80 niet..

Iemand die me dat kan vertellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32556

Nou; ik heb de A80 voor me en kan je verzekeren dat die macro functie er op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
Anoniem: 32556 schreef op 17 december 2003 @ 20:29:
Nou; ik heb de A80 voor me en kan je verzekeren dat die macro functie er op zit.
mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Ik heb nog wat probeersels gemaakt, eentje ervan is denk ik mooi genoeg om ook te delen met jullie! ;)

Automatische stand (jaja, nog steeds newbie hoor) en Macro

Afbeeldingslocatie: http://www.dnw.speedlinq.nl/IMG_0065small.JPG

En om nog een beetje professioneel over te komen, heb ik hem ook nog klikbaar gemaakt B)

Wat vinden jullie ervan? ik vond het wel een leuk resultaat. Hmm, misschien meteen een Get-the-Picture kloon ertegenaan: RA, RA wat zie je in de reflectie op de cd-rom??? :)

Anoniem: 99992

Eigenlijk vind ik deze foto wel mooi, maar zeker niet scherp genoeg. En dat lijkt mij nu juist het probleem met deze camera. Bij een macroopname moet je gebruik maken van het LCD-scherm om te oordelen of hetgeen je wilt fotograferen ook in het scherptedieptebereik zit. De vraag is of dit mogelijk is met een 1.5 inc schermpje met maar 67.000 pîxels. Het lijkt mij een onmogelijke opgave. En dan is de vraag wat heb je dan aan een manuele focussering. Bijkomende vraag is of de lens van voldoende kwaliteit is. Op een Duitse site las ik dat de lens van de A80 zelfs van iets mindere kwaliteit zou zijn in vgl met de A70. Het F-getal bij tele ligt ook 0.1 punt hoger. Het lijkt een prachtig toestel, maar of het echt scherpe beelden kan afleveren daar ben ik nog niet van overtuigd.

• Twee Dee

Twee Dee

Ik vind inderdaad het scherm wel redelijk klein, maar echt hinderlijk vind ik het niet.

Bij het handmatig scherpstellen wordt het midden "uitvergroot" zodat je wat beter kunt zien of het scherp is of niet, dit helpt wel een beetje (ik weet niet of dit standaard is bij digtale cams).

Verder ben ik nog steeds in de "leerfase", ik zal dus zelf nog moeten werken aan het kunnen toepassen van alle diverse instellingen.

Anoniem: 96532

Anoniem: 99992 schreef op 18 december 2003 @ 11:42:
Eigenlijk vind ik deze foto wel mooi, maar zeker niet scherp genoeg. En dat lijkt mij nu juist het probleem met deze camera. Bij een macroopname moet je gebruik maken van het LCD-scherm om te oordelen of hetgeen je wilt fotograferen ook in het scherptedieptebereik zit. De vraag is of dit mogelijk is met een 1.5 inc schermpje met maar 67.000 pîxels. Het lijkt mij een onmogelijke opgave. En dan is de vraag wat heb je dan aan een manuele focussering. Bijkomende vraag is of de lens van voldoende kwaliteit is. Op een Duitse site las ik dat de lens van de A80 zelfs van iets mindere kwaliteit zou zijn in vgl met de A70. Het F-getal bij tele ligt ook 0.1 punt hoger. Het lijkt een prachtig toestel, maar of het echt scherpe beelden kan afleveren daar ben ik nog niet van overtuigd.
Ik had dit al eens gezegd, maar in foto mode kun je ook je video uitgang gebruiken, dus als je macro's in huis wilt maken is dat wel een leuke tool. verder vind ik dat t schermpje detail genoeg heeft om er goede macro's mee te maken.
Met dat f-getal heb je wel gelijk, maar of dat problemen gaat opleveren???? Ik zou wel eens het verschil willen zien tussen de A70 en A80 als je met beide het zelfde plaatje schiet

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
Tijdens een weekje New York heb ik deze camera ook voor een zeer gunstige prijs gescoord die ver onder de NL prijzen ligt :P Echt een superding! Geen gekloot met een accu maar meteen vanuit de winkel de Empire State Buidling op, batterijen erin en foto's maken! :)
Foto's zijn super geworden, moet alleen nog veel handmatige dingen uitvinden ;)

Maar nu ben ik er uiteraard ook achter gekomen dat iedere keer een setje alkalines kopen niet werkt. Dus welke NiMh's gebruiken jullie? De een prijst Varta aan, de ander weer Sanyo, en dan weer GP's (maar die komen weer wat minder uit de tests).
Ik wil 2 setjes van 4 met een goede lader erbij die van 110 - 240 V kan.

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:26
Ik heb een Hama (snel)lader gekocht met 4 2000 MAh batterijtjes en daarnaast 2 setjes 1800 MAh Duracelletjes van nog geen 4 euro bij de Makro die echt perfect werken (heel veel foto's met flitser en schermpje aan).

• Mistraller
Hoe groot had je je lcd scherm willen hebben om te zien of ie scherp is???
Ik denk dat je dat zelfs met een 3 inch scherm nog niet lukt.
Overigens: als je fixed focus gebruikt dan zie je ook netjes vergroot hoe het eruit komt te zien. Zeker bij macro's kan je zelf ook vaak inschatten wat de afstand is.
Juist de mogelijkheden om dingen handmatig te doen, maken dit tot een goed toestel. Het kleine lcd scherm is RUIM voldoende gecompenseerd met het draaimechanisme. Ik heb afgelopen weekend een reportage gemaakt van een optreden, en bij foto's vanaf onder, of juist vanuit de lucht is dit ZEER handig.
Ik moet erbij zeggen dit ik weinig referentiemateriaal heb, tis m'n eerste digicam, maar prijs/kwaliteitverhouding is naar mijn mening erg goed. Je kan de A70 best met de A80 vergelijken, ik denk toch echt dat de A80 wint.

Accu's: ik heb een Vivanco CAR22AA set ((auto)lader deltaV 3 uurs, (ik weet niet uit m'n hoofd of de lichtnetadapter ook 110v kan) inclusief 4x 2200mah NImh voor 33 eur. bij mediam. en aangevuld met een set van 4x GP 2100 mah. Beide sets zeer lang mee. Ruim 200 foto's met flits en lcd en veel zitten prutsen en toen waren de vivanco's pas leeg.

Wat betreft Mediamarkt Utrecht; Bedankt voor de tip dat er nog 10 waren, ze waren mij vergeten te bellen, want de mijne mocht ik omruilen als hij binnen was. Ik heb nl 1 subpixel (een rode) defect.
Dus als je er eentje koopt met een kapotte pixel rechtsboven (indien in de behuizing geklapt) bij MM utrecht, dan heb je mijn oude.... >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Mistraller op 18-12-2003 17:24 ]

---------------

Ik vind de foto van Twee Dee niet echt goed.

Veel ruis op.

Zijn er nog mensen die dit vinden?
Ligt het aan het toestel of ist het meer omdat het (voorlopig nog) een ongeoefend fotograaf is? (nofi, het is een nieuw toestel, je moet het leren kennen)

• Mistraller
Anoniem: 64809 schreef op 18 december 2003 @ 18:44:
Ik vind de foto van Twee Dee niet echt goed.

Veel ruis op.

Zijn er nog mensen die dit vinden?
Ligt het aan het toestel of ist het meer omdat het (voorlopig nog) een ongeoefend fotograaf is? (nofi, het is een nieuw toestel, je moet het leren kennen)
Mee eens, het duurde bij mij ook even voor ik doorhad hoe de foto's het beste eruit gaan zien. (Ben nog bezig) Ligt imho absoluut aan de fotograaf. (no offence)

---------------

MisTraller schreef op 18 december 2003 @ 19:05:
[...]

Ligt imho absoluut aan de fotograaf. (no offence)
Ok, dat is een hele geruststelling, ik heb al foto's gezien van een Coolpix 3100 die bijna niets van ruis hebben en als ik dit dan zag maakte ik mij wel zorgen...
Misschien staat mij binnenkort ook die leerperiode te wachten. :)

Als er iemand foto's heeft (liefst zo goed mogelijk :*) ) post ze dan indien mogelijk.
Bedankt daarvoor.

Anoniem: 64809 schreef op 18 december 2003 @ 19:34:
[...]

Ok, dat is een hele geruststelling, ik heb al foto's gezien van een Coolpix 3100 die bijna niets van ruis hebben en als ik dit dan zag maakte ik mij wel zorgen...
Misschien staat mij binnenkort ook die leerperiode te wachten. :)

Als er iemand foto's heeft (liefst zo goed mogelijk :*) ) post ze dan indien mogelijk.
Bedankt daarvoor.
zie http://fuss.xerax.nl en dan bij albums (de laatste 5 albums zijn met A80 gemaakt)

Anoniem: 96491 schreef op 05 november 2003 @ 16:38:
ik ben nieuw hier met mijn nieuw speelgoedje ga maar eens op deze link zien gemaakt met de a80 http://users.pandora.be/desitevanpe/

ben er heel content van werk wel regelmatig met een klein statiefje kan je uit een andere hoek foto's maken zeer gemakkelijk dat draaibaar lcdschermpje
Op deze site zijn foto's gemaakt door iemand met een A80. Wat mij betreft zijn die foto's niet echt scherp. Mogelijks is dit ontstaan door het resizen, maar ik betwijfel het. Op dit forum las ik eveneens dat een gebruiker van de A70 vond dat zijn beelden er nog al wollig uitzagen. Wel en dat is nu ook mijn ervaring met één van de voorgangers. Beelden zien er wel goed uit, maar missen detailrijkdom. En hierdoor krijgt het algehele beeld een licht wazige indruk. Ik krijg meer en meer de indruk dat deze A-reeks te zeer op een voetstuk gezet wordt welke het eigenlijk niet verdient. Ik hoop dat ik mij vergis, want die A80 ziet er een tof toestel uit met zeer vele mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Jemig zeg....zojuist even de omgeruilde cam onder de loep genomen, dwz, deadpixeltest gerunned.

1 hot pixel.

Bij de vorige (1 pixel op LCD stuk) was dat dus niet.

Wat ook opviel, een langere sluitertijd had als gevolg dat je hem niet zag, maar op auto (lens afgedekt) viel ie wel op. (witte stip)

Overigens levert ie ook met foto's van effen achtergronden van andere kleuren een stipje op. Hopen dat ze er NOG eentje hebben liggen bij mediamarkt, want ook deze gaat dus retour, dan heb ik nog liever een defecte subpixel op lcd.
Lijkt erop dat mediamarkt een maandagmorgen (/ vrijdagmiddag) partij heeft gekocht....
Maar laten we hopen dat ze niet op zijn en driemaal dan ook dit keer scheepsrecht is. Ik neem nu dan ook meteen de laptop mee, zodat ik ook ff de deadpixeltest kan runnen in de winkel.
Ik zat er zelfs over te denken om maar gewoon mijn oude terug te vragen als ze er geen meer hebben, of moeilijk gaan doen, want een hot pixel zie ik dus helemaal niet te zitten, en ik ben dat gedoe nu wel zat. Ik heb nu afgelopen maand op m'n werk 5 tft schermen met defecte pixels gehad, 1 tft van mezelf, en nu de 2e cam achter mekaar met een dead pixel. Die stomme pixels achtervolgen me overal!

Overigens wat betreft de onzuivere foto's...het viel mij niet echt op, maar ik denk dat je daar weinig over kan zeggen aangezien je zelf niet de fotograaf bent, en niet weet hoe de foto is bewerkt.
Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen om hier zelf iets over te zeggen: zorg dat je een flashkaartje meeneemt naar een winkel, en neem daar wat foto's mee, zodat je thuis zelf kan oordelen over wat je zelf gefotografeerd hebt.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18
Ter informatie:
Bij BCC kost de A80 momenteel 469,-. Let op, dat bij BCC de prijs alleen wordt verlaagd als het product AANTOONBAAR ergens anders goedkoper is, en dat Webwinkels niet meetellen. Daarnaast moet de winkel in de buurt van de BCC zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Ik vond de foto zelf ook wel wat ruizig, maar ik wachtte eigenlijk op een second-opinion van een van julllie (die er ook kwam :) ).

Het is inderdaad zoals ik al aangaf de onervarenheid van mijn persoontje zelf, ik heb geloof ik tot nu toe flink zitten prutsen met diafragma en sluitertijd, dus daar moet ik nog wat beter in oefenen. Ook het juiste licht creëren voor zo'n foto moet je denk ik handig in worden...

Maar toch, zonder al te veel inzoomen blijf ik het een leuk plaatje vinden.
Ik beloof het, ik zal blijven oefenen en leren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
Twee Dee schreef op 19 december 2003 @ 08:52:
Ik vond de foto zelf ook wel wat ruizig, maar ik wachtte eigenlijk op een second-opinion van een van julllie (die er ook kwam :) ).

Het is inderdaad zoals ik al aangaf de onervarenheid van mijn persoontje zelf, ik heb geloof ik tot nu toe flink zitten prutsen met diafragma en sluitertijd, dus daar moet ik nog wat beter in oefenen. Ook het juiste licht creëren voor zo'n foto moet je denk ik handig in worden...

Maar toch, zonder al te veel inzoomen blijf ik het een leuk plaatje vinden.
Ik beloof het, ik zal blijven oefenen en leren :*)
Mijn ervaring was in eerste instantie ook dat de foto's ruizig waren. Nu na diverse foto's genomen te hebben is de kwaliteit goed en is mijn conclusie dat ik met de eerste foto's wat instellingsfouten heb gemaakt.

Helaas kan ik momenteel geen foto's laten zien via mijn website aangezien ik geen internet heb thuis op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na dit allemaal te lezen kan ik dan toch besluiten dat het een goed toestel is.
Als er niemand van de tweakers mij tegenhoudt koop ik er eentje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MisTraller schreef op 19 december 2003 @ 01:09:

Overigens wat betreft de onzuivere foto's...het viel mij niet echt op, maar ik denk dat je daar weinig over kan zeggen aangezien je zelf niet de fotograaf bent, en niet weet hoe de foto is bewerkt.
Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen om hier zelf iets over te zeggen: zorg dat je een flashkaartje meeneemt naar een winkel, en neem daar wat foto's mee, zodat je thuis zelf kan oordelen over wat je zelf gefotografeerd hebt.
Ja hallo; het is juist om mensen die een digifototoestel willen kopen en die dit forum uitpluizen om alzo tot een verantwoorde (lees: geen kat in de zak, of te hoge verwachtingen hebben) keuze te laten komen dat wij eigenlijk op een correcte en eerlijke manier over ervaringen moeten kunnen babbelen.
Je gaat me toch niet zeggen dat die foto's van die vermelde site scherpe foto's zijn. Kleine details vervagen in kleurpatronen. Ik wacht nog altijd op een site waar ik "eerlijke" foto's op ware grootte kan downloaden om ze dan bv met Irfanvieuw op mijn eigen PC te oordelen. Waarom: omdat de meesten onder ons een toestel via internet kopen en er dus geen mogelijkheid bestaat om met een flashkaartje het toestel effe te gaan gebruiken in de winkel. Ten andere als ik een toestel in een winkel ga kopen, krijg ik liefst een doos die nog verzegeld is. Dus kan ik ook niet verwachten dat men een toestel gebruiksklaar houdt in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32556

Misschien is dit dan zo'n site die je zoekt. Mensen posten hier hun digicam foto's met info (f, iso, etc) erbij. Het valt wel op dat er heel vaak moeders met baby's worden gefotografeerd :?

http://www.pbase.com/cameras/canon/powershot_a80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Anoniem: 99992 schreef op 19 december 2003 @ 16:36:
[...]

Ja hallo; het is juist om mensen .......in de winkel.
Volledig mee eens! Aangezien je de originelen niet hebt, kan je dus moeilijk oordelen. Ik mag overigens echter aannemen dat elke redelijke winkel een showmodel heeft. Daarom ben ik ook de dichtstbijzijnde fotoshop (Combi, prijs was daar 499 oid) binnengestapt. Ik heb me daar laten voorlichten, het ding vastgehad, en ik weet zeker dat ik een kaartje mee had kunnen nemen voor wat proeffoto's. Je moet je alleen niet verplicht voelen om hem dan ook daar te gaan kopen. Ik ben bij mediamarkt ook linearecta op een verkoper afgestapt, zonder het toestel verder nog opnieuw vastgehad te hebben. Bij mediamarkt Utrecht ligt het ding overigens gebruiksklaar in de winkel, met voeding erbij.
Ik heb zelf alleen maar binnenfoto's gemaakt tot nu toe, dus ik denk niet dat je er wat aan hebt als ik daar iets van post...ik neem aan dat je ook de samples van steve's digicams kent? (http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a80.html)

Wat betreft Mediamarkt Utrecht en service betreft ben IK in elk geval lovend:
Eerst vanmorgen gebeld dat de zojuist omgeruilde cam nu een dead pix vertoonde, na m'n werk erlangs, ze hadden wéér een nieuw (verzegeld) doosje voor me klaar liggen, en ik kon de oude zo inleveren. (hij hoefde de pixel niet eens te zien) Meteen maakte hij een nieuwe bon, zodat de garantie netjes vanaf vandaag liep. En aangezien ik m'n laptop dit keer bij had, kon ik, naast het lcd (met wat testplaatjes op m'n CF), ook de CCD testen met deadpixeltest.
En nu zit ik tevreden weer thuis....met een perfecte A80!
(De ingeleverde apparaten werden overigens meteen voorzien van DOA stikker)
Anoniem: 64809 schreef op 19 december 2003 @ 16:26:
Na dit allemaal te lezen kan ik dan toch besluiten dat het een goed toestel is.
Als er niemand van de tweakers mij tegenhoudt koop ik er eentje. ;)
Vanmorgen had Mediamarkt er nog op voorraad.....voor €398

[ Voor 24% gewijzigd door Mistraller op 19-12-2003 21:35 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hele mooie foto's!!

Sommige iets minder, maar er zitten echt prachtstukjes bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Chris10 schreef op 18 december 2003 @ 16:56:
Tijdens een weekje New York heb ik deze camera ook voor een zeer gunstige prijs gescoord die ver onder de NL prijzen ligt :P Echt een superding! .
Voor hoeveel heb jij die A80 in NY gescoord?
Ik kom nu niet verder als $399,99, ok de dollarkoers is op dit moment gunstig maar toch.
Of heb je hem in Canal Street gekocht?
Daar kan ik me een goede prijs voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier in België zijn ze wel iets duurder...

De goedkoopste die ik gevonden heb is 455€ in een lokale computerwinkel.
Dan is er nog ActionShop waar hij 479€ kost en bij Top Camera komt het op 499€

Ik heb al de lokaties van Media Markt bekeken maar het is echt te ver om er in Nederland om te komen...

Kent er iemand goedkopere adressen in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64809 schreef op 19 december 2003 @ 22:20:
Hier in België zijn ze wel iets duurder...

De goedkoopste die ik gevonden heb is 455€ in een lokale computerwinkel.
Dan is er nog ActionShop waar hij 479€ kost en bij Top Camera komt het op 499€

Ik heb al de lokaties van Media Markt bekeken maar het is echt te ver om er in Nederland om te komen...

Kent er iemand goedkopere adressen in België?
bestel dan bij i-net shop in nl man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MisTraller schreef op 19 december 2003 @ 21:23:
[...]

En aangezien ik m'n laptop dit keer bij had, kon ik, naast het lcd (met wat testplaatjes op m'n CF), ook de CCD testen met deadpixeltest.
En nu zit ik tevreden weer thuis....met een perfecte A80!
(De ingeleverde apparaten werden overigens meteen voorzien van DOA stikker)

[...]
hoe test je op deadpixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben nu ook bezitter van de a80.

Heb hem in singapore gekocht voor rond de 320 euro, valt wel mee dus..

Ga er nu op vakantie in indonesie mooie kiekjes mee maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
Coenen schreef op 19 december 2003 @ 22:18:
[...]

Ik kom nu niet verder als $399,99, ok de dollarkoers is op dit moment gunstig maar toch.
Ik heb hem bij B&H op 34th street gekocht, DE foto/video zaak van New York.
Hij was juist in de aanbieding voor $340,- ,ik heb dollars gepint met de koers 0,82 eurocent dus de camera heeft mij 278,80 Euro gekost _/-\o_
Ik weet niet of hij een wekelijkse aanbieding was, maar ik had er iig geluk mee :)
Je kan daar overigens ook goed onderhandelen.

Ik heb er voor $ 45,- een 256MB CF kaartje bijgekregen en een origineel Canon Powershot hoesje. Aangezien mijn vriendin stewardess is en regelmatig in New York komt hoef ik er ook niet overin te zitten als er iets is met de camera, desondanks dat de verkoper mij verzekerde dat ik er ook in Europa garantie op heb.

Dus mensen die binnenkort richting New York (of een ander goedkoop electronica land gaan): u bent gewaarschuwd.... :)

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wouw! Das goedkoop!

Waarom is alles zo duur in België... :'(

PS i-net shop? Waar vind ik die preciese site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32556 schreef op 19 december 2003 @ 19:09:
Misschien is dit dan zo'n site die je zoekt. Mensen posten hier hun digicam foto's met info (f, iso, etc) erbij. Het valt wel op dat er heel vaak moeders met baby's worden gefotografeerd :?

http://www.pbase.com/cameras/canon/powershot_a80
Dank u. Lijkt mij inderdaad een bruikbare website waar ook een aantal foto's in originele grootte af te laden zijn.
Nu wat mij betreft, ik ga geen A80 kopen. Waarom niet: wel kijk eens naar de foto op de volgende URL
http://www.pbase.com/image/23047772
Let vooral op de lucht. Deze is volledig uitgevreten. Deze tekortkoming was mij ook al opgevallen met één van zijn voorgangers. En ik blijf erbij dat door of een minderwaardige lens of een slechte jpeg-compressie de beelden aan detailrijkdom niet goed zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 99992 op 20-12-2003 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100453

Nu wat mij betreft, ik ga geen A80 kopen. Waarom niet: wel kijk eens naar de foto op de volgende URL
http://www.pbase.com/image/23047772
Let vooral op de lucht. Deze is volledig uitgevreten. Deze tekortkoming was mij ook al opgevallen met één van zijn voorgangers.
Uitgevreten? De lucht is gewoon overbelicht, en als ik dan bij de full EXIF info kijk, dan zie ik daar allerlei instellingen staan die gemaakt zijn door de fotograaf. Ik had zo'n foto dus gewoon met AUTO gemaakt, dan was het resultaat denk ik veel beter geweest. De fotograaf heeft zijn/haar instellingen aangepast aan de voorgrond, welke goed gelukt is, maar niet gelet op de achtergrond. Ik denk dat hij/zij beter een de flitser had kunnen gebruiken voor een betere belichting in de gehele foto. Ik snap echt niet waarom de fotograaf niet AUTO heeft gebruikt.

En dat brengt mij meteen op wat ik duidelijk probeer te maken: foto's zijn afhankelijk van veel factoren, maar het begint bij twee hele belangrijke: de camera, en degene die de camera bedient. Hoe beter de fotograaf de camera kan bedienen, hoe beter de foto's. Het speelt ook mee hoe goed de fotograaf de camera "kent", als je een toestel een paar weken hebt ken je nog steeds niet. De meeste foto's die je bijvoorbeeld in dit forum ziet, zijn probeersels (niets mis mee overigens). En dan heb ik het nog niet eens over de "smaak" van mensen, want wat is een goede foto?

Ik zal wel bevooroordeeld zijn omdat ik sinds gisteren ook eigenaar ben van dit toestel, maar ik denk dat je te kritisch bent. De A80 is erg goed met de automatische instellingen naar mij mening. Daarnaast heeft hij het grote voordeel dat je als fotograaf zo'n beetje alles in kunt stellen wat je maar zou willen, zodat je in moeilijke situaties voor AUTO toch hele mooie dingen kunt bereiken. Dat wil niet zeggen dat ik mijn eerste foto's zo fantastisch vind!

Wanneer je de foto's van de A80 niet goed vindt, en dus daarom bij voorbaat de camera al niet wilt kopen, dan ben ik benieuwd welke je dan wel wilt kopen. Een camera wordt niet zomaar op een voetstuk geplaatst in een forum, daar zijn echt wel goede ervaringen voor nodig. Natuurlijk zijn er betere toestellen, maar die kosten nu eenmaal meer en het is maar net hoeveel je er aan uit wilt geven!
En ik blijf erbij dat door of een minderwaardige lens of een slechte jpeg-compressie de beelden aan detailrijkdom niet goed zijn.
Ik heb hier een foto gemaakt van een straatnaambordje vanuit mijn huis, door het raam, over de tuin, over een plantsoen, over de straat, over de tuin, tegen een huis, op AUTO. Goed te lezen, maar tikje wazig. Ik ben daar niet tevreden mee, dus ik stel mijn statief op, op dezelfde plaats, op AUTO, met 2-sec timer. Haarscherp. Ik zie op die foto net zoveel detail dan dat ik op straat over de tuin naar dat bordje kijk. Wil je geen JPEG-compressie omdat je bang bent dat je iets mist? Koop een duurder toestel, een digitale spiegelreflex ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Quote:
Let vooral op de lucht. Deze is volledig uitgevreten. Deze tekortkoming was mij ook al opgevallen met één van zijn voorgangers. En ik blijf erbij dat door of een minderwaardige lens of een slechte jpeg-compressie de beelden aan detailrijkdom niet goed zijn.
[quote]

Nonsens ,heeft niets met lens of compressie te maken, de foto is domweg wat overbelicht,wat gemakkelijk gecompenseerd kan worden ddor een halve of hele stop minder te geven...........
De contrastomvang is gewoon iets te hoog voor digitaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76468

Chris10 schreef op 20 december 2003 @ 10:56:
[...]
Ik heb hem bij B&H op 34th street gekocht, DE foto/video zaak van New York.
Hij was juist in de aanbieding voor $340,- ,ik heb dollars gepint met de koers 0,82 eurocent dus de camera heeft mij 278,80 Euro gekost _/-\o_
Ik weet niet of hij een wekelijkse aanbieding was, maar ik had er iig geluk mee :)
Je kan daar overigens ook goed onderhandelen.

Ik heb er voor $ 45,- een 256MB CF kaartje bijgekregen en een origineel Canon Powershot hoesje. Aangezien mijn vriendin stewardess is en regelmatig in New York komt hoef ik er ook niet overin te zitten als er iets is met de camera, desondanks dat de verkoper mij verzekerde dat ik er ook in Europa garantie op heb.

Dus mensen die binnenkort richting New York (of een ander goedkoop electronica land gaan): u bent gewaarschuwd.... :)
Het enige irritante is, als je hier in NL door de douane aangehouden wordt, sinds 11 september pakken ze steekproefsgewijs mensen, niet alleen de verdachte types, dan moet je 19% btw en een boete betalen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100453 schreef op 20 december 2003 @ 14:41:
[...]

Uitgevreten? De lucht is gewoon overbelicht, en als ik dan bij de full EXIF info kijk, dan zie ik daar allerlei instellingen staan .......
En dat brengt mij meteen op wat ik duidelijk probeer te maken: foto's zijn afhankelijk van veel factoren, maar het ......
Ik zal wel bevooroordeeld zijn omdat ik sinds gisteren ook eigenaar ben van dit toestel, maar ik denk dat je te kritisch bent. De A80 is erg goed met de automatische instellingen naar mij mening. Daarnaast heeft hij het grote voordeel dat je als fotograaf zo'n beetje alles in kunt stellen wat je maar zou willen, zodat je in moeilijke situaties voor AUTO toch hele mooie dingen kunt bereiken. Dat wil niet zeggen dat ik mijn eerste foto's zo fantastisch vind!

Wanneer je de foto's van de A80 niet goed vindt, en dus daarom bij voorbaat de camera al niet wilt kopen, dan ben ik benieuwd welke je dan wel wilt kopen. Een camera wordt niet zomaar op een voetstuk geplaatst in een forum, daar zijn echt wel goede ervaringen voor nodig. Natuurlijk zijn er betere toestellen, maar die kosten nu eenmaal meer en het is maar net hoeveel je er aan uit wilt geven!

[...]

Ik heb hier een foto gemaakt van een straatnaambordje vanuit mijn huis, door het raam, over de tuin, over een plantsoen, over de straat, over de tuin, tegen een huis, op AUTO. Goed te lezen, maar tikje wazig. Ik ben daar niet tevreden mee, dus ik stel mijn statief op, op dezelfde plaats, op AUTO, met 2-sec timer. Haarscherp. Ik zie op die foto net zoveel detail dan dat ik op straat over de tuin naar dat bordje kijk. Wil je geen JPEG-compressie omdat je bang bent dat je iets mist? Koop een duurder toestel, een digitale spiegelreflex ofzo!
Ja misschien ben ik wel te kritisch en heb ik te gauw een oordeel geveld over de A80. Die ene foto heeft mij eigenlijk voor een stuk misleid. Maar geloof mij bij de A40 ben ik in bepaalde omstandigheden (bij sterke contrasten voornamelijk in combinatie met veel licht in de "lucht" zelfs op Auto-stand) die foto's tegengekomen. En verdomd moeilijk te corrigeren. En dat samen met beelden die mijns inziens niet scherp genoeg waren, heeft mij toen doen besluiten een ander toestel te kopen. Ik kocht dan een fuji s602z. Deze foto's vind ik wel goed (buitenopnames toch). Maar ik ben nu eigenlijk op zoek naar een tweede kleiner toestel, maar wel dan één die gelijkaardige foto's als de s602z kan afleveren.
Begrijp me dus niet verkeerd, ik geef zo maar geen kritiek, maar hoop een gezonde, eerlijke discussie los te weken. Een miskoop kan ik mij financieel niet veroorloven.

Op Pbase vond ik ook volgend album welke misschien representatief kan zijn voor de A-80 http://www.pbase.com/wlachan/canon_a80&page=all

Wat ik ook niet begrijp is waarom er zo een groot prijsverschil is tussen de canon A-serie en de S-serie. Het moet toch ergens inzitten dat prijsverschil.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 99992 op 20-12-2003 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Je houdt je hand voor de lens, zodat je een volledig donkere foto hebt. (liefst met verschillende sluitertijden ook)

Dan gebruik je "deadpixeltest" (is hier te downen, freeware: http://www.starzen.com/imaging/downloads/deadpixeltest.zip) en je ziet in 5 seconden het resultaat.

Bij die "Foute" cam was pixeltje 1847x1676 defect, en dat was nadien met behulp van dit coördinaat dus ook op normaal genomen foto's te zien. Wel na wat inzoomen, maar wel storend, omdat 1 andere kleur pixel de omringende ook enigszins beïnvloedt.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:)

[ Voor 131% gewijzigd door Anoniem: 67410 op 16-01-2004 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Anoniem: 67410 schreef op 20 december 2003 @ 21:17:
[...]

thnx a lot...hij geeft 1 hot pixel aan is dit erg?
Ik heb 5 plaaten gemaakt met verschillende sluitertijden en diafragma en iedere keer is pixel 1377x1452 "hot". Wel iedere keer met een variable lumniance.

[afbeelding]

[afbeelding]
Tja, dat deed hij bij mij dus ook. Maar omdat ik dus wist dat de eerste die ik had, geen probleem had, en ik nog steeds in de "niet goed geld terug" periode zat, vond ik dat ik genoeg reden had om (weer) terug te gaan.
Maar goed, het valt verder niet op idd, alleen, als je het weet ga je er op letten. (ik althans) Ik weet verder niet hoe Canon erop reageert als je het onder garantie gooit, ik heb alleen over het lcd een regeltje gevonden in de manual (99,9% goed)
Ik heb gehoord dat elke CCD wel een aantal dead/hot pixels schijnt te hebben, maar dat dit softwarematig opgelost wordt, door de pixel dezelfde kleur aan te laten nemen van zijn buurpixel.
En ook dat hot pixels na verloop van tijd vaker voor kunnen gaan komen. Recht in de zon is bv niet echt bevorderlijk.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:19
Jaja, ik heb mijn Powershot A80 binnen! Besteld via Coolelectronics. Het duurde wel anderhalf maand. Dit kwam enerzijds omdat de camera werd verstuurd vanuit Amerika en anderzijds omdat ik met een creditcard had betaald en de bank er lang over deed om goedkeuring te geven.
Al en al een mooie camera! Ontdekte wel een hot pixel, maar toen ik er nieuwe batterijen er in deed vond ik hem niet meer terug (en daarvoor stond deze op elke foto). Is dat mogelijk?
Verder een vraag of mensen wat websites weten waar ik online wat lessen kan volgen om het beste uit de camera te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97171

SeD_NcL schreef op 23 december 2003 @ 07:58:
Jaja, ik heb mijn Powershot A80 binnen! Besteld via Coolelectronics. Het duurde wel anderhalf maand. Dit kwam enerzijds omdat de camera werd verstuurd vanuit Amerika en anderzijds omdat ik met een creditcard had betaald en de bank er lang over deed om goedkeuring te geven.
Al en al een mooie camera! Ontdekte wel een hot pixel, maar toen ik er nieuwe batterijen er in deed vond ik hem niet meer terug (en daarvoor stond deze op elke foto). Is dat mogelijk?
Verder een vraag of mensen wat websites weten waar ik online wat lessen kan volgen om het beste uit de camera te halen.
http://home.hetnet.nl/~heuker2000/basis1/basis1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:09
Coenen schreef op 19 december 2003 @ 22:18:
[...]

Hier een aantal links naar webshops waar ie relatief goedkoop te vinden is:
http://www.hotbuyselectro...detail.php?item_id=105125
http://www.amphotoworld.com/product.asp?id=cnpsa80
http://store.yahoo.com/howdycamera/9026a001.html
Maar bestellen vanuit Nederland zou wel veel duurder uitkomen natuurlijk :)
Anoniem: 64809 schreef op 20 december 2003 @ 13:46:
Wouw! Das goedkoop!

Waarom is alles zo duur in België... :'(

PS i-net shop? Waar vind ik die preciese site?
Hij bedoelt een internetshop in Nederland :D
pricewatch: Canon PowerShot A80 (4MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-4.9)

Of Duitsland:
http://www.web-shop.de/sh...chreibung.asp?ArtNr=12734
http://www.alta-discount....non_Powershot_A801650.htm

Ik heb wel geen ervaring met deze shops! Ik weet zelfs niet of die laatste winkel levert in België. De eerste normaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:21
Anoniem: 76468 schreef op 20 december 2003 @ 17:53:
[...]

Het enige irritante is, als je hier in NL door de douane aangehouden wordt, sinds 11 september pakken ze steekproefsgewijs mensen, niet alleen de verdachte types, dan moet je 19% btw en een boete betalen. :|
hoe kunne ze dat nou doen |:( ze kunnen bij de douane egt niet bewijzen dat je die camera in amerika hebt gekocht, ze hebben geen ander frontje ofzo als je ze in amerika koopt :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
ik ben van plan mn A80 (die k morge krijg :D) mee te nemen op wintersport. Moet ik dan andere dan normale instellingen gebruiken om goede foto's te krijgen? en wat voor bescherming heb ik nodig voor mn cam? Morge ga ik ook n tasje halen, maar is dat genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Chriztiaan schreef op 24 december 2003 @ 08:10:
ik ben van plan mn A80 (die k morge krijg :D) mee te nemen op wintersport. Moet ik dan andere dan normale instellingen gebruiken om goede foto's te krijgen? en wat voor bescherming heb ik nodig voor mn cam? Morge ga ik ook n tasje halen, maar is dat genoeg?
beetje spelen met witbalans kan vaak geen kwaad, anders kan het zijn dat je grijze sneeuw ziet....en als je het vivanco tasje koopt wat ik eerder hier in dit topic heb gepost, dan istie ook nog wat valbestendiger, die tas is nl uitgevoerd met een dikke voering, in tegenstelling tot een hoop andere tassen. En het was ook nog de goedkoopste!

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Chriztiaan schreef op 24 december 2003 @ 07:59:
[...]

hoe kunne ze dat nou doen |:( ze kunnen bij de douane egt niet bewijzen dat je die camera in amerika hebt gekocht, ze hebben geen ander frontje ofzo als je ze in amerika koopt :Z
Bij bv een IXUS400 is dit wel het geval, in Amerika heet deze camera S400.
Ik pak mijn spullen altijd uit en zorg dat het er zo gebruikt mogelijk uitziet.
Het is lastig voor de douane, maar ze zijn niet gek daar.
(hmm, wel iets wat offtopic, maar zeker niet onbelangrijk. :) )

• omewillem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
ik heb ook een nieuwe foto van mijn kamer(tje) gemaakt.. De eerste foto die ik hier poste was snel genomen in de auto stand, maar ik heb een beetje kunnen oefenen ;)

klik

Zeg me eerlijk wat je van de foto vindt, want het kan waarschijnlijk nog veel beter..

THE_LJURK! schreef op 25 december 2003 @ 20:42:
ik heb ook een nieuwe foto van mijn kamer(tje) gemaakt.. De eerste foto die ik hier poste was snel genomen in de auto stand, maar ik heb een beetje kunnen oefenen ;)

klik

Zeg me eerlijk wat je van de foto vindt, want het kan waarschijnlijk nog veel beter..
huis tuin en keuken fotografie...sorry maar dit is niet bijzonder

• Chriztiaan

klik

als ik jou was zou ik maar wat meer gaan oefenen, oefenen, oefenen en oefenen, en misschien fftjes snel op i-net cursusje (digitaal) fotograferen lezen. veel verbetering zie ik nog niet

• omewillem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Anoniem: 67410 schreef op 25 december 2003 @ 21:42:
[...]
huis tuin en keuken fotografie...sorry maar dit is niet bijzonder
Chriztiaan schreef op 25 december 2003 @ 22:49:
[...]
als ik jou was zou ik maar wat meer gaan oefenen, oefenen, oefenen en oefenen, en misschien fftjes snel op i-net cursusje (digitaal) fotograferen lezen. veel verbetering zie ik nog niet
Oke, duidelijk.. ;( Ik post over een paar weken wel weer een keer een foto.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89459

_Richie_ schreef op 20 december 2003 @ 08:58:
Ik ben nu ook bezitter van de a80.

Heb hem in singapore gekocht voor rond de 320 euro, valt wel mee dus..

Ga er nu op vakantie in indonesie mooie kiekjes mee maken!
(8> Is niet te hopen dat die kapot gaat beetje ver voor garantie. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76468

Chriztiaan schreef op 24 december 2003 @ 07:59:
[...]

Jawel hoor, zitten andere stickers op, FCC gekeurd enzo, en er staat een 1-800 nummer onderop. Tevens is er zoiets als serienummers, en als jij geen bonnetje kan laten zien gaan ze er sowieso vanuit dat ie uit het buitenland komt, de douane is echt niet achterlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

klik

Oh, enne, pulk dat stickertje van je monitor af ;)

Ik heb er zo'n hekel aan als ik nog van die plakkertjes op apparatuur zie zitten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Anoniem: 76468 schreef op 20 december 2003 @ 17:53:
[...]

Als je 'm netjes aangeeft dan krijg je geen boete, maar mag je gewoon btw + douanebelasting betalen. Als ze vragen "heeft u iets aantegeven?" en je zegt "nee" en dan vinden ze alsnog iets krijg je inderdaad een boete.

Wordt wat lastiger als je je cam meeneemt naar het buitenland en dan weer terugkomt. Maar meestal zitten er gebruikssporen op en heb je niet het originele doosje bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Het originele doosje moet je sowiezo achterlaten.
Weet je toevallig hoeveel de douanebelasting is?
Ik wil nog wat meenemen dan alleen een cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
Coenen schreef op 26 december 2003 @ 16:50:
Het originele doosje moet je sowiezo achterlaten.
Weet je toevallig hoeveel de douanebelasting is?
Ik wil nog wat meenemen dan alleen een cam.
Gewoon de doos wegmikken, de handleidingen die je niet gebruikt (spaans etc) weg gooien. De Engelse handleiding en kabeltjes ergens tussen proppen waar niemand kijkt en die camera in een hoesje tussen je handbagage. Niemand die daar naar kijkt!

Ik had hem in m'n jaszak en uiteraard werd ik gefouilleerd, ik haalde hem uit m'n zak en er werd geen aandacht aan besteed. Gewoon gebruiksklaar meenemen, en dat geldt uiteraard ook voor andere apparatuur of dure spullen die je op je vakantieadres koopt.
Bijna iedere vakantieganger heeft een (digitale) camera bij zich, dus als ze dat moeten gaan controleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 89459 schreef op 26 december 2003 @ 01:12:
[...]

(8> Is niet te hopen dat die kapot gaat beetje ver voor garantie. (8>
worldwide warranty, helaas alleen 6 maanden.. Moet ik m dus langsbrengen naar amstelveen, maar dat heb je ook als je m bij n inet shop koopt..

[ Voor 30% gewijzigd door _Richie_ op 27-12-2003 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Laatst online: 14:19
Ik heb dus een hot pixel en heb de camera via het internet uit Amerika besteld. Ik heb Canon Nederland gemaild en ik kan hem kostenloos opsturen en ze fixen het voor me (als het nog binnen de garantieperiode valt). Nu vraag ik me alleen af of het ook voor Amerikaanse toestellen geldt, maar ik mag toch aannemen van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398
  • Laatst online: 05-04 23:11

Fietslamp398

punt uit!

Over een paar dagen kan je weer lekker vuurwerk afsteken... Dit wil ik graag vastleggen met mijn A80. Iemand een idee wat de beste instellingen zijn?

Signatures zijn voor mietjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fietslamp schreef op 28 december 2003 @ 13:30:
Over een paar dagen kan je weer lekker vuurwerk afsteken... Dit wil ik graag vastleggen met mijn A80. Iemand een idee wat de beste instellingen zijn?
zie mijn site staan aardig wat vuurwerkfotos op....:

http://fuss.xerax.nl/ifra...p?gallery=./fotos/blanes4

copy ff de link in je browser...

Overigens niet gemaakt met de A80 maar met een olympus c300z Gewoon op nachtstand en camera goed stil houden. Of fotos maken met flits.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 67410 op 28-12-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 11:14
Chris10 schreef op 26 december 2003 @ 18:00:
[...]
Gewoon de doos wegmikken, de handleidingen die je niet gebruikt (spaans etc) weg gooien. De Engelse handleiding en kabeltjes ergens tussen proppen waar niemand kijkt en die camera in een hoesje tussen je handbagage. Niemand die daar naar kijkt!
Handleidingen en aankoopbon kan je ook gewoon in een envelopje stoppen en naar huis mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Chris10 schreef op 26 december 2003 @ 18:00:
[...]
Ik had hem in m'n jaszak en uiteraard werd ik gefouilleerd, ik haalde hem uit m'n zak en er werd geen aandacht aan besteed. Gewoon gebruiksklaar meenemen, en dat geldt uiteraard ook voor andere apparatuur of dure spullen die je op je vakantieadres koopt.
Bijna iedere vakantieganger heeft een (digitale) camera bij zich, dus als ze dat moeten gaan controleren :)
Waar werd je gefouilleerd? In NL?
Shit ik moet nog een hoop inpakken.
Hmmm, beetje offtopic, maar wel belangrijke inf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
Coenen schreef op 28 december 2003 @ 18:03:
[...]

Waar werd je gefouilleerd? In NL?
Shit ik moet nog een hoop inpakken.
Hmmm, beetje offtopic, maar wel belangrijke inf. :)
Ja, ik ben overal gefouilleerd: In New-York, in London Heatrow (tijdens overstap) en weer op Amsterdam (een soort van steekproef), dus of ik zo'n gangsterkop heb ;)
Maar in Amsterdam heeft die gast hem gezien want ik had er net nog een foto mee gemaakt van het vliegtuig waarmee we gevlogen hebben, maar ze kijken er echt niet naar. Zo lang ze maar geen ingepakte doos zien ofzo...

Maar het enige waar ik nu een beetje last van heb zijn Rode Ogen!
Ik heb de Red Eye functie aan staan, maar bijna al m'n kerstfoto's hebben de mensen rode ogen! Echt klote. |:(
Weet iemand hier een hele goede oplossing voor?

Ik heb al zonder flits geprobeerd en dan een lange sluitertijd, maar dat lukt echt niet vanuit de losse hand, en een tripod heb ik echt niet altijd bij me.
Het moet gewoon met flits kunnen, want mijn vorige analoge Canon camera heeft nooit rode ogen gegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier weer wat fotootjes:

Afbeeldingslocatie: http://fuss.xerax.nl/fotos/kerstadidas//IMG_0830.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fuss.xerax.nl/fotos/kerstadidas//IMG_0869.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fuss.xerax.nl/fotos/kerstadidas//IMG_0861.jpg

de rest op:

http://fuss.xerax.nl/ifra...lery=./fotos/kerstadidas/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57956

Sinds enkele dagen ben ik de trotse bezitter van de A80. Onderstaand een van mijn eerste pics op het strand. Gewoon Auto mode en sepia. foto is niet bewerkt alleen gerezised en 'save for web'. Het orgineel is dus nog kwalitatief beter.

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/jgrehoboth/prikbord/images/reinoud.jpg

Ik ben dan ook zeer tevreden met de a80. Vooral buiten is de kwaliteit top. Binnen is het even zoeken naar de beste instellingen, maar dan heb je ook zeker kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57956 schreef op 29 december 2003 @ 09:57:
Sinds enkele dagen ben ik de trotse bezitter van de A80. Onderstaand een van mijn eerste pics op het strand. Gewoon Auto mode en sepia. foto is niet bewerkt alleen gerezised en 'save for web'. Het orgineel is dus nog kwalitatief beter.

[afbeelding]

Ik ben dan ook zeer tevreden met de a80. Vooral buiten is de kwaliteit top. Binnen is het even zoeken naar de beste instellingen, maar dan heb je ook zeker kwaliteit!
zeker een mooie foto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Chris10 schreef op 28 december 2003 @ 18:29:
[...]
Ja, ik ben overal gefouilleerd: In New-York, in London Heatrow (tijdens overstap) en weer op Amsterdam (een soort van steekproef), dus of ik zo'n gangsterkop heb ;)
Ik heb op schiphol geen douane gezien, gelukkig.
Bij vertrek ging alles soepel.
Cam, Videokaart, muis, alles is lekker mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:26
Je hebt volgens mij 2 gedeelten op schiphol, één voor vluchten buiten de EU(terminal 3), en één voor vluchten binnen de EU(1&2). Bij de laatste wordt (dacht ik) niet eens op paspoort gecontroleerd. De douane is nu eenmaal strenger bij vluchten naar/van buiten de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31231

Ik heb nu zo'n twee maandjes een A80 en buiten lukt het me om best leuke foto's te maken, maar helaas staat het weer dat niet altijd toe. Dus probeer ik binnen wat te schieten maar heb vaak last van blauwe of gele waas en ook zijn de foto's erg donker. Lichter maken in photoshop gaat ook niet zo goed want dan krijg ik echt enorm veel ruis. Veel langere sluitertijden zijn ook niet altijd mogelijk (kinderen vastbinden aan de stoel is ook zo sielug), met voorwerpen probeer ik dit wel maar dan blijft de gekleurde gloed, iemand enig id?

Ik heb al e.a geprobeert met witebalence en diafragma maar echt mooie foto's krijg ik binnen nog niet genomen. Flits geeft zo'n naar licht (en is verboden op school), dus ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31231 schreef op 30 december 2003 @ 03:16:
Ik heb nu zo'n twee maandjes een A80 en buiten lukt het me om best leuke foto's te maken, maar helaas staat het weer dat niet altijd toe. Dus probeer ik binnen wat te schieten maar heb vaak last van blauwe of gele waas en ook zijn de foto's erg donker. Lichter maken in photoshop gaat ook niet zo goed want dan krijg ik echt enorm veel ruis. Veel langere sluitertijden zijn ook niet altijd mogelijk (kinderen vastbinden aan de stoel is ook zo sielug), met voorwerpen probeer ik dit wel maar dan blijft de gekleurde gloed, iemand enig id?

Ik heb al e.a geprobeert met witebalence en diafragma maar echt mooie foto's krijg ik binnen nog niet genomen. Flits geeft zo'n naar licht (en is verboden op school), dus ook geen optie.
Dan denk ik toch dat je wat fout doet....Kijk voor spelende kinderen binnen kan ik je alleen adviseren iso400 te gebruiken. Voor die gele waas witbalans laten berekenen. En voor voorwerpen moet het toch echt kunnen met langere sluitertijd op mijn site staan genoeg fotos die binnen gemaakt zijn zie bijv:

http://fuss.xerax.nl/ifra...lery=./fotos/kerstadidas/

http://fuss.xerax.nl/ifra...p?gallery=./fotos/avondje

(ff hele url koppieen) Alle fotos binnen gemaakt. Aantal met statief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.onskado.nl/schelp.jpg

ook bovenstaande foto op het strand genomen :X

Vraagje: binnenkort heb ik ook een gala, weinig licht (kaarslicht) en ik wil toch de meest perfecte foto's maken. Dus niet te licht, zodat sfeer weg is en niet te donker...

Heb je misschien een tip Fuzz? (iso ?, witbalans berekenen?) alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57956 schreef op 30 december 2003 @ 12:02:
[afbeelding]

ook bovenstaande foto op het strand genomen :X

Vraagje: binnenkort heb ik ook een gala, weinig licht (kaarslicht) en ik wil toch de meest perfecte foto's maken. Dus niet te licht, zodat sfeer weg is en niet te donker...

Heb je misschien een tip Fuzz? (iso ?, witbalans berekenen?) alvast bedankt
niet gaan fucken met witbalans, verschilt per situatie. GEwoon auto witbalans, portretstand met flits. En naderhand autolevels + auto color in photoshop. En eventueel omzetten naar zwart-wit. Verder geen handmatige dingen gaan doen want dat heeft geen ruk zin!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36099

Wat ik me afvraag is of mensen goede of slechte ervaringen hebben met het gebruik van batterijen als krachtbron voor je camera. Ikzelf wilde eerst de A80 aanschaffen maar het leek mij lastig om met batterijen te werken en bovendien neemt de camera nogal toe qua gewicht. Heb onder andere daarom voor de Ixus 400 gekozen. Gaan batterijen trouwens langer of korter mee dan een accu?Wat zijn jullie ervaringen met het gebruik van batterijen bij de A80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de batterijen (in mijn geval 2000nimh) gaan echt superlang mee... ik heb de camera nu een tweetal weken en ik heb pas 1 keer opnieuw opgeladen.

het gewicht van de cam is wel zwaar, maar dit geeft ook enige stevigheid en het ligt erg lekker in de hand. Helaas kan ik niet een goede vergelijking trekken met accu's, want daar heb ik geen ervaring mee... iemand anders?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.