Canon A80 ervaringen topic

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.291 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69718

Anoniem: 97171 schreef op 04 december 2003 @ 11:08:
[...]

Heb zelf de GP Powerbank smart, deze kan je wereldwijd gebruiken.
Is wel een beetje duur, maar laad de batterijen in 1 uur op.
Zeer goede oplader.
Gr Mat
offtopic:
Kan je eens een indicatie geven hoelang die batterijen het volhouden in een digitale camera? Ik heb een tijdje geleden een lader en batterijen van bij de blokker gekocht en kan met m'n HP Photosmart 318 met moeite 25 foto's trekken; en dan maak ik niet eens gebruik van het LCD scherm. Ik vraag me af of ik met een GP PowerBank Rapid of Smart beter af zou zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Anoniem: 69718 schreef op 04 december 2003 @ 11:49:
[...]

offtopic:
Kan je eens een indicatie geven hoelang die batterijen het volhouden in een digitale camera? Ik heb een tijdje geleden een lader en batterijen van bij de blokker gekocht en kan met m'n HP Photosmart 318 met moeite 25 foto's trekken; en dan maak ik niet eens gebruik van het LCD scherm. Ik vraag me af of ik met een GP PowerBank Rapid of Smart beter af zou zijn ...
Ik heb zelf een A70 en kan met 2000mAh batterijen gerust zo'n 200 foto's maken inclusief regelmatig flitsen, terugkijken en continue het lcd scherm aan :) Je snapt al, gewoon geen alkaline batterijen gebruiken maar oplaadbare gaan halen ;)

Tijdens mijn 2 weken durende vakantie heb ik i.i.g. geen batterijen hoeven wisselen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

In hoeverre hebben de batterijen last van het verloop in DOD (depth of decharge)? Moeten ze eerst volledig leeg gezogen worden, alvorens je ze weer kunt opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69718

Ik laad ze enkel op wanneer ze volledig leeg zijn en daar moet ik helaas nooit lang op wachten. 8)7 In ieder geval het zijn gewone oplaadbare alkaline batterijtjes en ik denk wel dat 2100mAH NIMH batterijen een aardige powerboost gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:55
een convertor maakt niet uit. Het apparaat moet gewoon vermelden van 115 ~ 230v en dat doet de hema lader jammer genoeg niet.

Die smart powerbank is inderdaad errug duur.

Andere opties voor mij?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89421

Ik heb een gp powerbank. Maar dan de "langzame" versie. Wel met 2100Mah GP baterijen erbij. Met de A80 kan ik dan ongeveer 200 tot 300 foto´s klikken. Die 2100Mah GP zijn toevallig nu ook nog in de aanbieding bij mijn com. 10 euri.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Ik bestel dan maar zo'n gp powerbank smart 2. Die kost inclusief 2100 batterijen 65 euro.
Zag daar ook een 256mb dane-elec CF kaartje staat voor 68 euro. Deze past toch gewoon in de A80 (dat kaartje van 32 mb is toch nu al iets te weinig)? Of raden jullie mij een andere aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

VivaAtloni schreef op 04 december 2003 @ 13:54:
Of raden jullie mij een andere aan?
Ik raad je aan om te kijken naar een degelijk merk voor weinig geld :) Voor de snelheid hoef je het niet te doen, dat wordt pas interessant wanneer je het geheugen ook voor andere zaken gaat gebruiken.

/edit: Hiermee inpliceer ik niet dat Dane-elec geen degelijk merk is hoor ;) Maar Transcend, Dane-elec, Sandisk etc. zijn voorbeelden van bekende gerenommeerde merken :)

[ Voor 21% gewijzigd door SmartDoDo op 04-12-2003 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67410

panasonic komt wel goed uit de test

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 67410 op 04-12-2003 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Ok 1 laatste vraag. Is die batterijlader van vidpro power 2000 iets.
Die is inclusief autolader en kan op 12, 115 en 230v. Er zitten 4x 2100 batterijen bij. Voor 47 euro. Leuke prijs dacht ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28134

VivaAtloni schreef op 04 december 2003 @ 13:54:
Ik bestel dan maar zo'n gp powerbank smart 2. Die kost inclusief 2100 batterijen 65 euro.
WOW!! 2100 batterijen, plus een lader voor maar 65 euro!?!? dat zijn wel heel veel batterijen zeg!! :+

maar even zonder dollen, ik heb vandaag mijn U-Smart binnengekregen :D.
met 4 x 2100mah batterijen. kan ik ook die oude powerbank 1 wegdoen, dat duurde voor mijn 1800mah batterijen al ongeveer 20 uur, en dat is me toch echt iets te gortig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omewillem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
:( ik kom net bij expert vandaan.. i.v.m. leveringsproblemen oid komt hij vrijdag niet, maar waarschijnlijk volgende week ofzo :(
Nog maar een weekje wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

THE_LJURK! schreef op 04 december 2003 @ 15:51:
:( ik kom net bij expert vandaan.. i.v.m. leveringsproblemen oid komt hij vrijdag niet, maar waarschijnlijk volgende week ofzo :(
Nog maar een weekje wachten :(
Is dat de enige zaak die die camera verkoopt bij jullie in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Kan iemand hieruit afleiden of dit een delta V lader is:

Charges AA & AAA rechargeable NiMH and NiCd batteries
Dual LED Power/Charging indicators
2 or 4 battery selector switch
Fully charges the included NiMH batteries in 30-90 minutes
When charging is complete, the charger will automatically switch to trickle/slow charge rate to keep batteries at peak performance
AC Input: 120V
DC car charger cord
Reverse polarity protection
Flip open dust cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

VivaAtloni schreef op 04 december 2003 @ 16:10:
Kan iemand hieruit afleiden of dit een delta V lader is:

Charges AA & AAA rechargeable NiMH and NiCd batteries
Dual LED Power/Charging indicators
2 or 4 battery selector switch
Fully charges the included NiMH batteries in 30-90 minutes
When charging is complete, the charger will automatically switch to trickle/slow charge rate to keep batteries at peak performance
AC Input: 120V
DC car charger cord
Reverse polarity protection
Flip open dust cover
Waarschijnlijk niet, er staat geen enkele verwijzing naar een electronische sturing vermeld, hoewel de mogelijkheid van NImH en NiCad wel daarop duidt
LET OP, een dergelijk snelle lader zonder Delta V is dodelijk voor andere batterijen dan de bijgeleverde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omewillem
OpifexMaximus schreef op 04 december 2003 @ 15:59:
[...]
Is dat de enige zaak die die camera verkoopt bij jullie in de buurt?
Nee, maar wel de goedkoopste.. En ik heb hem al bij expert besteld, dus kan niet opeens naar een andere winkel gaan. De verkoper zou nog proberen om iets te regelen, maar hij zei dat er weinig kans was dat er nog 1tje zou komen deze week ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 22-06 11:46
Zo....

De mijne is ook binnen (besteld bij mediamarkt utrecht) voor 398 euro.
Verder compleet gemaakt met:

Vivanco tasje ook bij mediamarkt (past perfect! Lijkt alsof hij ervoor gemaakt is! (albatros50)) 8,99

Vivanco CAR22AA 3 uurs lader met autoconnector (deltaV, 2 of 4 batt, druppelladen met ledindicatie) Inclusief 4 x 2200 (!) mAh NiMH voor 33 eur.

4x GP 2100mAh NiMH voor 10,50 bij Mycom

256 MB lexar 8x CF card MET gratis USB reader, paradigit 59 eur.

De aanbiedingen bij mycom en paradigit lopen overigens van de week af.

Wat betreft NL handleiding, ik kan geen PDF's oid op de cd vinden, moet dus iedereen even van deze illusie verlossen....sorry...
Qua functies kan je misschien wel het een en ander uit de handleiding van de a70 plukken, schijnen hier te vinden te zijn: http://members.chello.nl/cjh.schenk/

Volgens mij moet je nog even geduld hebben.....want ook ik ga geen 216 blaadjes uit het onderstaande boekje scannen...Zwaar bewerkt hoor.....Origineel is veeeeel mooier! ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~mistral/Pictures/boekkie.jpg

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omewillem
aarrrggh!! CRAP! :( Ik zie nu opeens dat hij €379,- bij norrod is :(
Hij was een week geleden nog €449,- bij norrod.. Nu moet ik meer betalen en wachten tot hij binnenkomt, terwijl hij bij norrod voor veel minder op me zit te wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Voor eenieder die hem bij mediamarkt koopt:

Binnen 14 dagen na koop geldt de laagste prijs garantie!!!

Als je binnen 30 km de camera voor minder ziet, krijg je het verschil terugbetaald...

Na kopen dus ff de winkels in de buurt in de gaten houden..

In mijn geval; Amersfoort, Hilversum, Nieuwegein, etc. dus wie hem binnen een straal van 30 km van Utrecht voor minder als 398 ziet...graag ff melden _/-\o_

Damn! Net een kapotte pixel op het lcd ontdekt! Eentje is altijd groen. Grrr....Iemand daar ervaring mee? Zal ik gaan zeiken bij mediamarkt, of maar gewoon negeren, want ik dacht eigenlijk mwa....stofje.
(mijn tft scherm heb ik onlangs wel omgeruild wegens kapotte pixel, bij paradigit overigens.)

[ Voor 27% gewijzigd door Mistraller op 05-12-2003 00:00 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98176

MisTraller schreef op 04 december 2003 @ 20:47:
Zo....

Wat betreft NL handleiding, ik kan geen PDF's oid op de cd vinden, moet dus iedereen even van deze illusie verlossen....sorry...
Qua functies kan je misschien wel het een en ander uit de handleiding van de a70 plukken, schijnen hier te vinden te zijn: http://members.chello.nl/cjh.schenk/

Volgens mij moet je nog even geduld hebben.....want ook ik ga geen 216 blaadjes uit het onderstaande boekje scannen...Zwaar bewerkt hoor.....Origineel is veeeeel mooier! ;)

[afbeelding]
Al vast bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MisTraller schreef op 04 december 2003 @ 23:26:
Voor eenieder die hem bij mediamarkt koopt:

Binnen 14 dagen na koop geldt de laagste prijs garantie!!!

Als je binnen 30 km de camera voor minder ziet, krijg je het verschil terugbetaald...

Na kopen dus ff de winkels in de buurt in de gaten houden..
dan ga ik dus morgen even terug, heb hem al voor 398 in groningen kunnen halen, maar die 18 euro is atijd leuk meegenomen.
Damn! Net een kapotte pixel op het lcd ontdekt! Eentje is altijd groen. Grrr....Iemand daar ervaring mee? Zal ik gaan zeiken bij mediamarkt, of maar gewoon negeren, want ik dacht eigenlijk mwa....stofje.
(mijn tft scherm heb ik onlangs wel omgeruild wegens kapotte pixel, bij paradigit overigens.)
zeker teruggaan!! voor 398 mag je toch eigenlijk wel een perfect apparaat verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Tja, maar gezien de populariteit van het toestel......hoelang zit ik dan zonder? Want bij mediamarkt gaan ze als warme broodjes. On the fly omruilen zal er niet bij zijn ben ik bang.

check btw ook even pagina ii over het LCD.

ze zeggen dat hij voor 99,99 % goed moet zijn. (Maw 67000 pixels - > er mogen er dus 6 kapot zijn?!?!
En bij mij is het de rode subpixel, dus dat is procentueel nog minder.
[Stom gedoe met die TFT's]

Dus volgens canon mogen er zelfs meer kapot. Maar indien ik hem direct mag ruilen doe ik het wel denk.

Komt dit "euvel" bij digicams eigenlijk vaak voor? Ik hoor er erg weinig over.

[ Voor 60% gewijzigd door Mistraller op 05-12-2003 23:53 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omewillem
YEAH!! Ik heb mijn A80 eindelijk binnen :D
Zoals ik eerder al zei zou hij waarschijnlijk later binnenkomen, maar hij was er vandaag toch! :D
Ik post binnenkort wel wat pics!
Waar zou ik even een foto van moeten maken?

PS: Het lukt me niet om het ook als webcam te gebruiken... Wie weet hoe dat ongeveer gaat? Als ik hem niet op afspeelstand doe, vind windows hem niet, en wanneer ik hem er juist wel op zet, dan gaat hij automatisch dicht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jivemen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02 13:52
Het tasje van Samsonite (trekking digital) past perfect en kost in een gewone fotozaak 15 euro incl riemclip en schouderriem met antislip rubber. verders zit er nog een :*) vakje voor de Compact Flash en ééntje voor de battereien. echt een aanrader.ik wilde eerst een Canon tasje maar 49 euro is veel te duur!

[ Voor 1% gewijzigd door jivemen op 05-12-2003 22:34 . Reden: Spelling? ]

Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omewillem
JIVEMEN schreef op 05 december 2003 @ 22:07:
Het tasje van Samsonite (trekking digital) past perfect en kost in een gewone fotozaak 15 euro incl riemclip en schouderriem met antislip rubber. verders zit er nog een :*) vakje voor de Compact Flash en ééntje voor de battereien. echt een aanrader.ik wilde eerst een Canon tasje maar 49 euro is veel te duur!
Post eens een plaatje van het tasje.. Wil misschien ook wel zo'n dingie aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
check ook even de Vivanco Albatros50.
Bij mediamarkt slechts 8,99

Lekker dikke bescherming, en past als een huis.
De vakjes heb je niet zoveel aan want dan zit ie erg strak, maar vooral de bescherming is goed. (valbestendig en waterafstotend en zo.)

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~mistral/Pictures/tas.jpg

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omewillem
mijn alleralleralleralleralleraller eerste foto die ik gemaakt heb met mijn A80

aller eerste foto

Natuurlijk niet meteen de allerbeste foto.. beetje overbelicht, en lang niet scherp, maar het begin is er ;)

[ Voor 4% gewijzigd door omewillem op 06-12-2003 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:38
THE_LJURK! schreef op 06 december 2003 @ 00:08:

aller eerste foto

Natuurlijk niet meteen de allerbeste foto.. beetje overbelicht, en lang niet scherp, maar het begin is er ;)
laat me raden je hebt de a80 plus pakket gekocht? :P

zag toevallig je oplader en die zat bij mij in een pakket (sinds het een onbekende lader is)

[ Voor 10% gewijzigd door royjn op 06-12-2003 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omewillem
royjn schreef op 06 december 2003 @ 00:43:
[...]
laat me raden je hebt de a80 plus pakket gekocht? :P
Wat is het plus pakket :?
Kheb gewoon Canon Powershot A80 besteld met 128 MB en batterijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THE_LJURK! schreef op 06 december 2003 @ 00:08:

aller eerste foto

jemig wat een ruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideface
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09-2021
tja, bij een alleralleralleralleralleraller eerste foto zal hij wel niet zoooo veel aandacht gehad hebben voor de instelllingen zeker? gewoon "eens zien hoe het werkt" (zo ging dat bij mij toch)

(/offtopic: 10.000e post in het fotografie-topic)

[ Voor 3% gewijzigd door sideface op 06-12-2003 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 04-06 18:05
Overtreft (of evenaart) deze PowerShot A80 nou de G3 qua kwaliteit? Beide 4MP enzo.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omewillem
sideface schreef op 06 december 2003 @ 11:48:
[...]

tja, bij een alleralleralleralleralleraller eerste foto zal hij wel niet zoooo veel aandacht gehad hebben voor de instelllingen zeker? gewoon "eens zien hoe het werkt" (zo ging dat bij mij toch)
(/offtopic: 10.000e post in het fotografie-topic)
klopt ja... gewoon op auto en gaan met die banaan! Komende tijd zal ik nog wel even bezig zijn om hem helemaal goed af te stellen..
Wie weet hoe ik mooie foto's kan maken van een basketbalwedstrijd? De camera neemt zoveel tijd op eerst goed te focussen, en vaak ik de actie dan alweer voorbij :?

(/offtopic: nice!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THE_LJURK! schreef op 06 december 2003 @ 13:42:
[...]

klopt ja... gewoon op auto en gaan met die banaan! Komende tijd zal ik nog wel even bezig zijn om hem helemaal goed af te stellen..
Wie weet hoe ik mooie foto's kan maken van een basketbalwedstrijd? De camera neemt zoveel tijd op eerst goed te focussen, en vaak ik de actie dan alweer voorbij :?

handmatig focussen en ook de instellingen voor diafragma/sluitertijd handmatig instellen. dan hoeft ie niet eerst te focussen of de sluitertijd/diafragma te berekenen en neemt ie gelijk de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omewillem
Anoniem: 28134 schreef op 06 december 2003 @ 14:29:
[...]
handmatig focussen en ook de instellingen voor diafragma/sluitertijd handmatig instellen. dan hoeft ie niet eerst te focussen of de sluitertijd/diafragma te berekenen en neemt ie gelijk de foto.
ok, thnx! En ik wil hem ook graag als webcam gebruiken, maar dat lukt niet:?
De camera moet op playmode staan, want anders herkent windows hem niet.. En als ik dat doe, gaat de "lens" dicht.. Met de software die erbij zit kun je wel beetje cammen, maar met msn bijv. weer niet ::?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THE_LJURK! schreef op 06 december 2003 @ 13:42:
[...]

klopt ja... gewoon op auto en gaan met die banaan!
koop dan een cam zonder al die mogelijkheden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omewillem
Anoniem: 67410 schreef op 06 december 2003 @ 17:34:
[...]
koop dan een cam zonder al die mogelijkheden 8)7
:( dat was mijn allereerste foto... Ik wil natuurlijk al die mogelijkheden wel gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THE_LJURK! schreef op 06 december 2003 @ 20:35:
[...]

:( dat was mijn allereerste foto... Ik wil natuurlijk al die mogelijkheden wel gaan gebruiken
ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omewillem
:P geeft niet joh.. was mijn fout.. had het beter moeten zeggen.
Maar weet iemand of het ook mogelijk is om de camera als webcam te gebruiken.. dit wil nog steeds niet lukken.. MSN ziet hem volgens mij niet (als webcam iig) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quote: AiRWiN schreef op 06 december 2003 @ 14:29:
[...]

Geldt alleen voor het focussen,belichting berekenen neemt geen noemenswaarde tijd in beslag, dat doet ie vele malen sneller dan wij.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THE_LJURK! schreef op 07 december 2003 @ 11:29:
[...]

:P geeft niet joh.. was mijn fout.. had het beter moeten zeggen.
Maar weet iemand of het ook mogelijk is om de camera als webcam te gebruiken.. dit wil nog steeds niet lukken.. MSN ziet hem volgens mij niet (als webcam iig) :?
kan je ehm met andere proggies wel als webcam gebruikenn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omewillem
Anoniem: 67410 schreef op 07 december 2003 @ 16:49:
[...]
kan je ehm met andere proggies wel als webcam gebruikenn dan?
ja, met een programma dat erbij zat. Zoombrowser EX. Hier zit dan een optie om een foto op afstand te maken. Wanneer je die optie activeerd, gaat automatisch de "lens" van de camera open en zie ik mezelf in beeld (webcam dus..).
Maar zodra ik dit weer afsluit, gaat de "lens" weer dicht. En als ik het programma gewoon actief houd, kan MSN nog niets vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521 schreef op 07 december 2003 @ 16:15:

Geldt alleen voor het focussen,belichting berekenen neemt geen noemenswaarde tijd in beslag, dat doet ie vele malen sneller dan wij.........
ik snap ook wel dat als je midden in een actie even gaat denken "om dit moment zou een diafragma van 2.8 en een sluitertijd van 1/125, gecombineerd met een iso van 200 wel een scherpe foto opleveren" je veel te laat bent om die actie nog vast te leggen. Maar bij een basketbal wedstrijd heb je toch aardig constante belichting. dus het is een beetje onzin om hem de belichting voor elke foto apart te laten berekenen. Wat ik dan doe, is een paar foto's in P nemen, de instellingen onthouden en die dan ook invoeren in M. en dan hoeft niemand iets uit te rekenen, mooi toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik snap ook wel dat als je midden in een actie even gaat denken "om dit moment zou een diafragma van 2.8 en een sluitertijd van 1/125, gecombineerd met een iso van 200 wel een scherpe foto opleveren" je veel te laat bent om die actie nog vast te leggen. Maar bij een basketbal wedstrijd heb je toch aardig constante belichting. dus het is een beetje onzin om hem de belichting voor elke foto apart te laten berekenen. Wat ik dan doe, is een paar foto's in P nemen, de instellingen onthouden en die dan ook invoeren in M. en dan hoeft niemand iets uit te rekenen, mooi toch.
[quote]

Nee, dat is helemaal geen onzin, want dat doet de automaat veel beter dan jij in
0,000002 seconden.............
Beter in zo'n geval is sluitertijdvoorkeuze, bij een dergelijke camera is het best wel zinnig om deze stand te gebruiken voor actiefoto's, het heeft gewoon geen zin om hierbij handmatig in te stellen, dat werkt beter bij gevallen waar de camera er niet meer uitkomt of je speciale effecten wil bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96532

.................
als je een tvkaart hebt, kun je m daarop aan sluiten via de videouit.
als je m in opname modus zet geeft ook t beeld weer.
Das ook wel handig bij makroshots btw.
Maar waarom wil je zo'n camera gebruiken als webcam. Zonde van zo'n ding. daar is een webcam beter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omewillem
Anoniem: 96532 schreef op 07 december 2003 @ 22:50:
[...]
als je een tvkaart hebt, kun je m daarop aan sluiten via de videouit.
als je m in opname modus zet geeft ook t beeld weer.
Das ook wel handig bij makroshots btw.
Maar waarom wil je zo'n camera gebruiken als webcam. Zonde van zo'n ding. daar is een webcam beter in.
Toen ik hem bestelde was het puur voor de foto's.. maar toen ik hem eenmaal had, bedacht ik me opeens dat ik hem vast ook wel als webcam kon gebruiken! Maar blijkbaar is dit toch een moeilijk verhaal ;( Kan me er niet echt druk om maken, maar wilde het graag eens proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-06 22:52

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik heb het een beetje doorgelezen en zie deze camera toch wel vaak geprezen worden.
Zelf ga ik ook over tot aanschaf van een nieuwe cam en heb een budget van ongeveer 360 E.
Nu zit ik dus een beetje te twijfelen tussen de Olympus digital Mju400 en deze A80.
Nu las ik net maar weet ik niet zeker dat de D400 niet instelbaar is met sluitertijd etc. maar deze weer wel. Dat lijkt mij toch wel makkelijk om eens te gaan proberen met onder andere nachtfoto's met hoge/lage sluitertijd. Ik begin net met dit soort zaken en zoek ik dus even wat duidelijkheid bij mensen die er wat van af weten. Het moet een all-round camera zijn voor vooral familiefoto's en vakantiefoto's enzow. Kunnen jullie mij een beetje vertellen wat een wijze beslissing is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Ik wil nog even melden dat ik uiteindelijk de hape lader heb aangeschaft. Misschien ook wat voor anderen:
*snellader (1-3 uur)
*delta v
*safety timer
*100-230 v
*12v inclusief autolaadsnoer
*4 (1800mah) batterijen
*kan t/m 2100 mah opladen

voor het bedrag van 29,99 bij de kijkshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VivaAtloni schreef op 08 december 2003 @ 16:08:
Ik wil nog even melden dat ik uiteindelijk de hape lader heb aangeschaft. Misschien ook wat voor anderen:
*snellader (1-3 uur)
*delta v
*safety timer
*100-230 v
*12v inclusief autolaadsnoer
*4 (1800mah) batterijen
*kan t/m 2100 mah opladen

voor het bedrag van 29,99 bij de kijkshop
Bij de Hema kost een soortgelijk ding 20E, wel 2-5 uur (beter voor de batterijen........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TuRk schreef op 08 december 2003 @ 14:39:
Ik heb het een beetje doorgelezen en zie deze camera toch wel vaak geprezen worden.
Zelf ga ik ook over tot aanschaf van een nieuwe cam en heb een budget van ongeveer 360 E.
Nu zit ik dus een beetje te twijfelen tussen de Olympus digital Mju400 en deze A80.
Nu las ik net maar weet ik niet zeker dat de D400 niet instelbaar is met sluitertijd etc. maar deze weer wel. Dat lijkt mij toch wel makkelijk om eens te gaan proberen met onder andere nachtfoto's met hoge/lage sluitertijd. Ik begin net met dit soort zaken en zoek ik dus even wat duidelijkheid bij mensen die er wat van af weten. Het moet een all-round camera zijn voor vooral familiefoto's en vakantiefoto's enzow. Kunnen jullie mij een beetje vertellen wat een wijze beslissing is ?
als je een budget hebt van 360 kan je ze beiden niet kopen. 8)7

voor de A80 heb je wel een budget nodig van:
370 (camera)
20 (batterijen)
10 (tasje)
65 (geheugen 256 mb)
10 (verzendkosten)

475 totaal schat ik, en dan heb je er nog geeneens ene batterijlader bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Anoniem: 89521 schreef op 08 december 2003 @ 17:16:
[...]

Bij de Hema kost een soortgelijk ding 20E, wel 2-5 uur (beter voor de batterijen........)
Hema is zonder accu's

En met deze laadtijd in acht genomen wil ik de mijne ook nog even aanprijzen:

Delta V lader met auto snoer, 230v adapter, (ledindicator voor laden/druppelladen)
3 uurs lader voor 2200 mAh inclusief 4x 2200 mAh batt 33 euro bij mediamarkt (Vivanco)

Type CAR22AA

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MisTraller schreef op 08 december 2003 @ 20:23:
[...]

Hema is zonder accu's

En met deze laadtijd in acht genomen wil ik de mijne ook nog even aanprijzen:

Delta V lader met auto snoer, 230v adapter, (ledindicator voor laden/druppelladen)
3 uurs lader voor 2200 mAh inclusief 4x 2200 mAh batt 33 euro bij mediamarkt (Vivanco)

Type CAR22AA
Accu's had ik over het hoofd gezien inderdaad...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34629

Ik twijfel tussen deze Canon A80 (4 mp) en de Minolta F300 (5 mp).

Welke van deze 2 raden jullie aan ?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 34629 op 08-12-2003 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83853

Ik heb met een kortingsbon van de fotowinkel deze camera voor mij opa gekocht, en een Fuiji voor onze familie(hij fotografeert meer dan mij, gun hem dan ook wat meer).
Nu lijkt het, in automodus erop dat als ik zoom, hij niet alles zoomt wat ie kan. Ik heb in de gebruikshandleiding ook gezien dat sommige opties niet in alle modi beschikbaar zijn(o.a het zoomen? ).
Weet iemand hoe dat opgelost worden moet? Of is dit maar schijn, en is dat het maximale zoombereik?
Wat ik me ook afvraag(mijn eerste ervaring met digitale camera's, net als mijn grootvader) is hoe ik kan zorgen dat de foto's minder overbelicht worden. Is daar een instelling voor(behalve icm de sluitertijd)?
Als laatste, op een gegeven moment zocht ik naar die soomfunctie, en toen ik dit deed, kreeg ik een klein vierkantje in het midden van het lcd scherm , wat ik met behulp van de links/rechts knop aankon passen, als loep. Dit was technisch gezien wat ik zocht, maar ja, te klein natuurlijk. Nu kan ik deze functie niet terug vinden in de handleiding(ben niet zo'n hele goede lezer, kan zijn dat er over heen keek)maar het gaat mij er meer om wat dat exact is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34629 schreef op 08 december 2003 @ 22:53:
Ik twijfel tussen deze Canon A80 (4 mp) en de Minolta F300 (5 mp).

Welke van deze 2 raden jullie aan ?
Beter en goedkoper dan de F300 is de F200 ,bij alle camera's met 1/1,8" CCD zien we dat de 5MP versie SLECHTER is dan de 4MP versie, ik heb al meerdere keren uitgelegd waarom.
Mijn advies:
-hoef je niet op een tientje te kijken : A80
-heel goed en nu spotgoedkoop : F200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83853 schreef op 08 december 2003 @ 23:35:
Ik heb met een kortingsbon van de fotowinkel deze camera voor mij opa gekocht, en een Fuiji voor onze familie(hij fotografeert meer dan mij, gun hem dan ook wat meer).
Nu lijkt het, in automodus erop dat als ik zoom, hij niet alles zoomt wat ie kan. Ik heb in de gebruikshandleiding ook gezien dat sommige opties niet in alle modi beschikbaar zijn(o.a het zoomen? ).
Weet iemand hoe dat opgelost worden moet? Of is dit maar schijn, en is dat het maximale zoombereik?
Wat ik me ook afvraag(mijn eerste ervaring met digitale camera's, net als mijn grootvader) is hoe ik kan zorgen dat de foto's minder overbelicht worden. Is daar een instelling voor(behalve icm de sluitertijd)?
Als laatste, op een gegeven moment zocht ik naar die soomfunctie, en toen ik dit deed, kreeg ik een klein vierkantje in het midden van het lcd scherm , wat ik met behulp van de links/rechts knop aankon passen, als loep. Dit was technisch gezien wat ik zocht, maar ja, te klein natuurlijk. Nu kan ik deze functie niet terug vinden in de handleiding(ben niet zo'n hele goede lezer, kan zijn dat er over heen keek)maar het gaat mij er meer om wat dat exact is?
Tja, als je niet eens vermeldt om welke Fuji het gaat ,hoe moeten wij dan dingen uitleggen die in de handleiding staan.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34629

Anoniem: 89521 schreef op 08 december 2003 @ 23:54:
[...]

Beter en goedkoper dan de F300 is de F200 ,bij alle camera's met 1/1,8" CCD zien we dat de 5MP versie SLECHTER is dan de 4MP versie, ik heb al meerdere keren uitgelegd waarom.
Mijn advies:
-hoef je niet op een tientje te kijken : A80
-heel goed en nu spotgoedkoop : F200
Oke, maar waarom is de A80 dan beter dan de F300 ??? In alles reviews komt de F300 er toch best goed uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 34629 op 09-12-2003 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Anoniem: 89521 schreef op 08 december 2003 @ 17:16:
[...]
Inderdaad, maar die kan geen 12v en geen 115v. En dat is een eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34629 schreef op 09 december 2003 @ 09:36:
[...]

Oke, maar waarom is de A80 dan beter dan de F300 ??? In alles reviews komt de F300 er toch best goed uit.
A80 heeft:
-Betere battery life
-Draaibaar scherm
-Betere macro
-ligt beter in de hand
vergeet de F300 (is niet slecht, maar F200 is beter en goedkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:26
Kleine Tip als je goedkope, goede batterijen zoekt voor de A80 (of een andere camera):

De Makro heeft [4x Duracell 1800mAh]-setjes voor (ik lieg niet) 3,86 euro inclusief btw!!

Ik heb zelf nu 2 van die setjes, plus een setje 2000 mAh Hama's en zo kom ik de dagen wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Laatst online: 20-05 11:09
Ok, ik was er ook achter dat ik de f300 moest vergeten. Nu alleen nog 1 punt. De a80 in vergelijking met de s45/s50.
De foto voorbeelden op internet zijn van beide camera`s goed.
Alleen heeft de s45/s50 een iets grotere groothoek, maar minder zoom. En de a80 heeft dan dat draaibare scherm.

Ook moet je allebei wel goed instellen, te zien aan de vele foto`s met ruis die ik gevonden heb, vooral bij de a80.

Van die toestellen, als het budget niet uitmaakt, welke heeft dan de voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sevenhunt schreef op 09 december 2003 @ 12:58:
Ok, ik was er ook achter dat ik de f300 moest vergeten. Nu alleen nog 1 punt. De a80 in vergelijking met de s45/s50.
Alleen heeft de s45/s50 een iets grotere groothoek, maar minder zoom. En de a80 heeft dan dat draaibare scherm.

Ook moet je allebei wel goed instellen, te zien aan de vele foto`s met ruis die ik gevonden heb, vooral bij de a80.

s50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sevenhunt schreef op 09 december 2003 @ 12:58:

S45, als je die nog kan vinden.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521 schreef op 09 december 2003 @ 15:03:
[...]

S45, als je die nog kan vinden.......
grapjas? wrom s45? als je t geld toch hebt wrom dan niet de 5mp nemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67410 schreef op 09 december 2003 @ 16:31:
[...]

grapjas? wrom s45? als je t geld toch hebt wrom dan niet de 5mp nemen??
Omdat 4MP BETER is dan 5MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521 schreef op 09 december 2003 @ 18:49:
[...]

ehm 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:51
[...]

Niet altijd.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

leg ff uit dan plz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Ik weet dat bij 5mp de kans op ruis groter is dan bij 4mp.
Nu heb ik trouwens de search gebruikt om een topic te vinden waarin de s45 wordt vergeleken met de s50. Deze heb ik niet kunnen vinden.
Ik weet dat deze topic over de a80 gaat, maar kan iemand mij in het kort de grootste verschillen geven behalve de 1mp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Anoniem: 28134 schreef op 05 december 2003 @ 15:19:

zeker teruggaan!! voor 398 mag je toch eigenlijk wel een perfect apparaat verwachten.
Gedaan ;)

Ze hebben een aantekening op mijn factuur gemaakt. Ik mocht hem OF achterlaten, en wachten op een nieuwe (ca 2 á 3 weken), OF meenemen, en dan terugbrengen in onberispelijke staat als hij binnen is......

Ik ben er zo aan verknocht al, dat we hem mee hebben genomen. Maar bovenstaand tasje vertrouw ik wel, dus hij beschadigt gewoon niet.....en anders dus forever 1 kapotte subpixel. Tzou overigens ook zonde zijn als het wat langer duurt, en we zouden tijdens de feestdagen zonder cam zitten!! Zou ik mooi geen vuurwerk kunnen fotograferen!

Policy van mediamarkt is overigens binnen 14 dagen geld terug als je ontevreden bent.....da's dus een erg fijne regeling in het geval van defecte pixels.... (ook bij TFT's dus)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sevenhunt schreef op 09 december 2003 @ 20:30:
Ik weet dat bij 5mp de kans op ruis groter is dan bij 4mp.
Nu heb ik trouwens de search gebruikt om een topic te vinden waarin de s45 wordt vergeleken met de s50. Deze heb ik niet kunnen vinden.
Ik weet dat deze topic over de a80 gaat, maar kan iemand mij in het kort de grootste verschillen geven behalve de 1mp?
Behalve de 1MP meer zijn er geen verschillen, o ja de S50 is ook in zwart leverbaar.....
Voor reviews van de S50 waar ie natuurlijk ook wordt vergeleken met de S45 verwijs ik maar naar de bekende reviewsites.
Ik heb het verhaal 4MP-5MP al diversen malen hier uiteengezet,dat doe ik nu maar weer eens,van een andere kant bekeken....
Bepalend voor de beeldkwaliteit zijn meerdere factoren waarbij het aantal pixels er maar 1 is.
Bij de huidige stand van de techniek lopen we tegen de grens aan van het steeds maar verhogen van het aantal pixels op dezelfde maat CCD (meestal de 1/1,8" van Sony)
Deze "upgrade" wordt alleen gedaan om marketingtechnisch "bij te blijven", de rest van de camera kan al die pixels niet gebruiken.
Het duidelijkst is dat bij de Lidl/Aldi cams waarbij de beeldinformatie na de opname niet meer is dan van 2 tot 3MP cams van de betere merken (lees:die wat evenwichtiger zijn opgebouwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 09:14

DJH

:( Ik wil graag 1 kopen maar in leeuwarden is nergens meer 1 te vinden... allemaal uitverkocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJH schreef op 10 december 2003 @ 13:12:
:( Ik wil graag 1 kopen maar in leeuwarden is nergens meer 1 te vinden... allemaal uitverkocht :(
ik wil die van mij wel ruilen tegen ixus s400 (woon in heerenveen) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 67410 op 10-12-2003 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Laat ik nou toevallig geen s400 hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJH schreef op 10 december 2003 @ 14:11:
Laat ik nou toevallig geen s400 hebben :)
was grapje btw ik ruil niet tegen s400 ;)

bij dixons in l'warden niet?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 67410 op 10-12-2003 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
gewoon bestellen hier via de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zonet ff de kou getrotseerd en wat fotootjes gemaakt

Alle fotos rechtstreeks uit cam op resize en canvas na:

1#: Express met foute witbalans om een beetje koud effect te krijgen

Afbeeldingslocatie: http://fuss.xerax.nl/fotos/vorst/IMG_0637.jpg

2#: Blaadje heeft t ook koud:

Afbeeldingslocatie: http://fuss.xerax.nl/fotos/vorst/IMG_0645.jpg

3#: Toch handig dat kantelbaar lcd scherm hoef je iig niet op de grond te gaan liggen :P:

Afbeeldingslocatie: http://fuss.xerax.nl/fotos/vorst/IMG_0635.jpg

4#: Beetje gecropped:

Afbeeldingslocatie: http://fuss.xerax.nl/fotos/vorst/IMG_0640crop.jpg

5#: Idem

Afbeeldingslocatie: http://fuss.xerax.nl/fotos/vorst/IMG_0632crop.jpg

De rest van deze serie is te zien op:

http://fuss.xerax.nl/inde...oto&gallery=./fotos/vorst

(exact t zelfde heb ik net op dpz gepost, maar ook graag ff jullie mening horen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Deze zijn gemaakt met een a80? (wel mooie shots trouwens!)

p.s. zal morgen de dixons wel ff checken, als ie daar maar niet te duur is.. (450 euro, is toch 70 meer dan bij norrod, dus dan maar ff wachten)

[ Voor 61% gewijzigd door DJH op 10-12-2003 22:28 . Reden: prijs erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik heb nu hier Nikon Coolpix 5000 voor me liggen en ik denk erover om A80 aan te gaan schaffen. Uiteraard is die Coolpix ontzettend mooie ding met veel mogelijkheden maar toch die compactheid van A80 vind ik grote voordeel. Maar goed .. wat zijn jullie meningen? Zal ik gewoon Nikon 5000 houden of toch maar A80 gaan halen?

Lucky Goldstar

DJH schreef op 10 december 2003 @ 22:18:
Deze zijn gemaakt met een a80? (wel mooie shots trouwens!)

p.s. zal morgen de dixons wel ff checken, als ie daar maar niet te duur is.. (450 euro, is toch 70 meer dan bij norrod, dus dan maar ff wachten)
jah met A80 gemaakt.
DJkim schreef op 10 december 2003 @ 23:55:
Ik heb nu hier Nikon Coolpix 5000 voor me liggen en ik denk erover om A80 aan te gaan schaffen. Uiteraard is die Coolpix ontzettend mooie ding met veel mogelijkheden maar toch die compactheid van A80 vind ik grote voordeel. Maar goed .. wat zijn jullie meningen? Zal ik gewoon Nikon 5000 houden of toch maar A80 gaan halen?
als je toch voor compactheid gaat wrom koop je dr dan niet een digital ixus v3 of iets in die geest bij? En houd je die nikon coolpix 5000 voor het "betere" werk. >:)

• DJH

DJH

Is er ook iemand die een extra lens bij de a80 heeft gekocht? Ik zou daar wel eens voorbeelden van willen zien (met/zonder).

bvd :)

DJH schreef op 11 december 2003 @ 16:53:
Is er ook iemand die een extra lens bij de a80 heeft gekocht? Ik zou daar wel eens voorbeelden van willen zien (met/zonder).

nee....telelens lijkt me wel vet trouwens, koste volgens mij 100 euro :P

DJH schreef op 11 december 2003 @ 16:53:

Ik heb de teleconverter TC DC52 (2,4x) voor mijn A40 gekocht, zie voor het effect:
http://www.pbase.com/jamiewillmott/tcdc52_test

Kost plm. 110 E ,+adapter plm 25 E

• DJkim

DJkim

Anoniem: 67410 schreef op 11 december 2003 @ 07:01:
[...]

jah met A80 gemaakt.

[...]

als je toch voor compactheid gaat wrom koop je dr dan niet een digital ixus v3 of iets in die geest bij? En houd je die nikon coolpix 5000 voor het "betere" werk. >:)
Ik vind model van A80 gewoon mooi en het heeft ook manual instellingen die ik wil hebben.

Lucky Goldstar

DJkim schreef op 11 december 2003 @ 18:13:
[...]

Ik vind model van A80 gewoon mooi en het heeft ook manual instellingen die ik wil hebben.
maar die nikon die je nbu hebt is ook zeker geen verkeerde camera, dus wrom die inwisselen zeg maar voor de A80

• bbrother
  • Niet online
Anoniem: 67410 schreef op 10 december 2003 @ 16:59:
Zonet ff de kou getrotseerd en wat fotootjes gemaakt

Alle fotos rechtstreeks uit cam op resize en canvas na:

1#: Express met foute witbalans om een beetje koud effect te krijgen

[afbeelding]
Mooi man !! Echt prachtig! Ik wil deze cam ook kopen maar ik vindt de prijs natuurlijk beetje tegenvallen (ja gezeik altijd :P) maar erg mooie foto!

• Mistraller
Powershot A80 goedkoop kopen?

Ga naar Steenweg (utrecht) of BCC, en zeg dat hij bij mediamarkt voor 398 te koop is. Volgens de policy op de site, maken ze er dan een lucratief prijsje van...

Aangezien mediamarkt ook een dergelijke policy kent, ga ik eens proberen om nog wat eurotjes los te peuteren bij mediamarkt...

Als hij bij NoRRod 379 kost, en steenweg maakt er 375 van, dan kan ik dus mooi 25 euro vangen bij mediamarkt. (Zolang ik het kan bewijzen.....) zou wel leuk zijn iig. Zijn toch weer ruim 50 ouderwetse guldens...daar kon je toen een aardig avondje van stappen.... :|

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

MisTraller schreef op 11 december 2003 @ 23:31:

Ga naar Steenweg (utrecht) of BCC, en zeg dat hij bij mediamarkt voor 398 te koop is. Volgens de policy op de site, maken ze er dan een lucratief prijsje van...

Aangezien mediamarkt ook een dergelijke policy kent, ga ik eens proberen om nog wat eurotjes los te peuteren bij mediamarkt...

Als hij bij NoRRod 379 kost, en steenweg maakt er 375 van, dan kan ik dus mooi 25 euro vangen bij mediamarkt. (Zolang ik het kan bewijzen.....) zou wel leuk zijn iig. Zijn toch weer ruim 50 ouderwetse guldens...daar kon je toen een aardig avondje van stappen.... :|
Heb jij nog gekeken hoeveel het bij Mediamarkt kost? 485 euro dacht ik zo

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99716

En wat is uiteindelijk de prijs geworden bij de BCC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bbrother schreef op 11 december 2003 @ 22:35:
[...]

Mooi man !! Echt prachtig! Ik wil deze cam ook kopen maar ik vindt de prijs natuurlijk beetje tegenvallen (ja gezeik altijd :P) maar erg mooie foto!
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
MisTraller schreef op 11 december 2003 @ 23:31:

Ik weet niet waar norrod hem inkoopt, maar waar wij hem inkopen issie 334,60 euro ex BTW, dus 398 inclusief zeg maar. Ik denk dat we toch op zoek moeten naar een goedkopere leverancier .. Ik schat niet dat norrod verlies gaat maken per verkocht camera ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
DJkim schreef op 12 december 2003 @ 00:47:
[...]

Heb jij nog gekeken hoeveel het bij Mediamarkt kost? 485 euro dacht ik zo
Zoals je ziet aan mijn verhaal, heb ik hem dus bij mediamarkt (in Utrecht) voor de schapprijs van 398 gekocht...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-06 22:52

TiMMieJ

PSN: Orixez

Maar als ik naar de BCC loop en zeg dat hij bij norrod 379 E is moeten zij daar volgens hun low pricing concept toch onder gaan ? Al is het voor mijn part maar 1 E dan kan ik hem wel om de hoek halen iig en hoef ik niet naar groningen ofzow. Of doen ze dit alleen bij bepaalde concurenten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:26
Volgens mij maakt het niet uit, als het maar de winkelprijs is. Anders kun je natuurlijk blijven afdingen tussen de mediamarkt en de BCC bijv :P Vaak wordt er wel een voorwaarde gesteld dat de betreffende concurrent niet verder zit dan een straal van 30 km (om maar wat te noemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:15
Voor meer digicam praat join #digicam op irc.tweakers.net (niet leaven als er weinig zijn toevallig, word vanzelf druk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Kentut schreef op 12 december 2003 @ 15:47:
Volgens mij maakt het niet uit, als het maar de winkelprijs is. Anders kun je natuurlijk blijven afdingen tussen de mediamarkt en de BCC bijv :P Vaak wordt er wel een voorwaarde gesteld dat de betreffende concurrent niet verder zit dan een straal van 30 km (om maar wat te noemen)
=mediamarkt policy...

En een andere voorwaarde; de betreffende zaak moet hem op voorraad hebben.

Vandaag gebeld: BCC heeft als schapprijs 459, en steenweg wilde niks zeggen telefonisch, maar uit zijn betoog moeiteloos kunnen halen dat het ook rond die koers ligt.
Daarom blijf ik maar gewoon blij dat ik hem voor 398 heb, want om nou aan te tonen dat ik hem bij een ander goedkoper krijg.....ze zullen echt niet VEEL lager gaan zitten.
Al zegt steenweg 30 % van het prijsverschil extra terug te betalen als je hem binnen 7 dagen ergens goedkoper ziet....
Dus daar kopen, en dan naderhand met de prijs van mediamarkt terugkomen levert je NOG meer voordeel op...maar wel een risico natuurlijk...... >:)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bec80
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01 20:25
Ik ben vanaf vandaag ook te trotse bezitter van de A80. hij is echt super.

Ik heb hem gekocht voor 388,- bij Quelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32556

Sinds een week heb ik ook een A80. Helaas heb ik nog niet alle mogelijkheden kunnen uittesten; het zijn er gewoon te veel :*)

Op de newsgroup "alt.binaries.e-book.technical" heb ik gister het boek "50 Fast digital camera techniques" gedownload. Misschien ook wat voor de beginner hier :)

Verder, uitermate tevreden met de camera :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32556

Voor degene die nog op zoek is naar een Engelse instruction manual heeft Canon die nu eindelijk online gezet op:

http://www.powershot.com/...tomer/pdf/PSA80CUG-EN.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog wat fotootjes van mij: GAla 2003

1#
Afbeeldingslocatie: http://fuss.xerax.nl/fotos/galablack/IMG_0673.jpg

2#
Afbeeldingslocatie: http://fuss.xerax.nl/fotos/galablack/IMG_0674.jpg

De rest uiteraard op: http://fuss.xerax.nl
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.