Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

moderatietags functioneren verkeerd

Pagina: 1
Acties:

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Als je naar sommige moderaties kijkt lijkt het erop alsof veel modderaars meer op de tag dan op de score letten. Als ze een post inzichtvol vinden geven ze gewoon +1: inzichtvol ook al stond die post al op +3 en was hij eigenlijk maar +2 waard.

Het huidige systeem waarbij je alleen Inzichtvol met +1 kunt geven is gemaakt om het modderaars makkelijk te maken, maar ik denk toch echt dat velen niet begrijpen dat de score belangrijker is dan de tag. Hierdoor gaat het systeem ipv foute moderaties te voorkomen juist foute moderaties veroorzaken.

Ik vind dus dat score en tag weer gescheiden moeten worden zoals vroeger.

Verwijderd

Mee eens. ik zit me af te vragen of het niet mogelijk is om, bij het openklappen van het pulldown-moderatie-punten-weggeef-menu, de lijst niet te laten beginnen bij +1 interessant/+1 gemodereerd etc., maar ergens midden in de lijst bij 0 interessant of zo. zo voorkom je namelijk dat er gelijk een punt bij wordt gegeven. Op deze manier hoef je namelijk geen scheiding te maken.

Wat me daarnaast ook enigszins irriteert is dat punten die aan 'grappig' worden gegeven ook meetellen vooor je karma. zo kan een (laten we zeggen) Youp in no time de high scores in zonder dat hij of zij een bal verstand heeft van IT... Zou daar iets aa nte doen zijn?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:36

Jaymz

Keep on moving !

Het maakt het modereren iets arbeidsintensiever. Ik denk wel dat je er wat voor terugkrijgt.

Ik vermoed zelf al langer dat mensen eerder een tag zetten (Oh, dit vindt _ik_ interesant; +1) dan dat ze op score modereren.

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 23:33
mee eens!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 11:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Gewoon Tag en score los van elkaar maken...

Één kiesveldje voor score : -1 / 0 / +1

En een kiesveldje voor Tag : interessant / overbodig / gemodereerd / grappig / niet grappig / Troll / Flamebait / Behulpzaam / informatief.

Houdt ook nog eens het totaal overzichtelijk.

Maak het ook nog eens makkelijker om in de toekomst voor bepaalde mensen (mocht de behoefte er zijn) een weging +2 / -2 toe te voegen, en makkelijk nieuwe Tags toe te voegen.

* GaMeOvEr vind dit briljant bedacht van zichzelf ! :P

Aannames zijn fataal.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Dan zou je zelf mensen kunnen 'weigeren' bepaalde tags te laten plaatsen.

Verwijderd

GaMeOvEr: Je bent echt geweeeeeeldig! ;) vooral dat 'niet grappig' is een veld wat ik nu nog wel eens mis... heheheh... toch vind ik mijn vorige plan beter... scheelt waarschijnlijk ook behoorlijk wat werk.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Paz, het jouwe is makkelijker te maken, het mijne is variabeler, makkelijker te onderhouden, en overzichtelijker. ;)

Aannames zijn fataal.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Misschien is het ook een idee om eerst het modden op tags toe te staan, en later pas op score.

Kom net een verbetering van een link tegen, gepost op 2. Geef em 0:gemodereerd (2 is meer dan genoeg), en wat gebeurt? 3:behulpzaam. Had beter even kunnen wachten en een -1: Overgewaardeerd geven

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Valt het jullie ook zo op dat er geen adje, laat staan Femme, reageert?

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

JA, er is toch ook een adje moderator van deze 2 fora. Je zou dan toch zeggen dat 'ie hier wel eens langs fietst.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
In de "doe hier nou eens wat aan" thread is wel gereageerd :)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

'K weet ut.

[Verzin voor deze plek een stomme opmerking, 'k heb even geen 'vonk']

Verwijderd

nou dan help ik deze topic weer even omhoog in de hitparade... ;)

Verwijderd

^^ (interessant topic)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

^ Up ! >:)

Aannames zijn fataal.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
zinloos...

* irrelevant geeft het op ooit nog iets te willen verbeteren aan t.net.

Er wordt toch niet op ingegaan. Zie de doe hier nou eens wat aan thread. Zelfs de meest simpele dingen vinden geen gehoor.

Ik geef op. ;(

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Beste adjes

REAGEER !

Desnoods met een: "we zijn ermee bezig"/"We denken er over na"/"wat jullie vinden intereseert ons geen ..."/""mhh moeten we maar eens naar gaan kijken"/"Verzin zelf wat."

Ik begin de laatste tijd namelijk het idee te krijgen dat bezoekers het gaat opvallen dat er slecht wordt gemodereert, meestal VOORDAT een van de 'bekenden' (waat HAAT ik dat woord', maar dit terzijde) langs is geweest.

De ene keer is het een draad die niet consequent is gemodereerd (de ene leuke opmerking staat op +4, de andere (ongeveer even leuke) staat op 0, mensen vinden dit irritant.)

Waar dat mee te maken heeft, ik heb daar zo mijn ideeen over, maar daar ga ik jullie niet mee lastig vallen.

Wat namelijk KAN gaan gebeuren, is dat mensen de weg gaan vinden naar het moderator forum, en daar _ONS_ (ik schijn er ook bij te horen) af lopen zeiken op hoe slecht wij modereren.

IK (ik dus) voorzie een hoop gezeik als dit zo nog een poosje doorgaat.

Het is MIJ iig serieus, ik zal ongetwijfeld doormodden mochten jullie niets doen, maar er zijn ECHT grenzen. (en dat zullen er meer met mij gaan zeggen)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Yeah, bring 'm on >:) Keep um coming. >:)

Bof, wat meer klachten op het modereterforum kunnen geen kwaad, meestal leren mensen daar een hoop van, zolang ze maar niet geen schelden.

IMHO is dat modereter-forum een van de opgeruimdere (en sinds vrijdag heel erg opgeruimd zelfs :))

Verwijderd

IMHO is dat modereter-forum een van de opgeruimdere (en sinds vrijdag heel erg opgeruimd zelfs )
Ligt het aan mij of is deze zin niet helemaal af?;)

Maar komop adjes, reageer! Ik kan me nl niet voorstellen dat jullie het moderatie niveau goed vinden of dat jullie niet begaan zijn met het moderatie niveau op tweakers!

Wordt er wat gedaan/nagedacht over evt oplossingen/verbeteringen?

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

IMHO is dat modereter-forum een van de opgeruimdere (en sinds vrijdag heel erg opgeruimd zelfs)
Helemaal mee eens. Komt denk ik ook, dat de meeste 'bezoekers' van dat forum hetzelfde voor ogen hebben. 'T is ook zeker prettig dat je mening daar (over het algemeen) gerespecteerd wordt.

Verwijderd

^^

(er is nog steeds niet de verlossende reply van een adje gegeven ;))

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

'K zal em ook bij tijd en wijle een schop geven, zolang als het nogig is.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Dan haalt deze thread de 255 posts wel...
:'(

Verwijderd

Op donderdag 30 november 2000 13:49 schreef Paz het volgende:
Mee eens. ik zit me af te vragen of het niet mogelijk is om, bij het openklappen van het pulldown-moderatie-punten-weggeef-menu, de lijst niet te laten beginnen bij +1 interessant/+1 gemodereerd etc., maar ergens midden in de lijst bij 0 interessant of zo. zo voorkom je namelijk dat er gelijk een punt bij wordt gegeven. Op deze manier hoef je namelijk geen scheiding te maken.

Wat me daarnaast ook enigszins irriteert is dat punten die aan 'grappig' worden gegeven ook meetellen vooor je karma. zo kan een (laten we zeggen) Youp in no time de high scores in zonder dat hij of zij een bal verstand heeft van IT... Zou daar iets aa nte doen zijn?
Boeiuh van dat grappig, wat IK vind is dat je niet meer dan +2 grappig mag krijgen, maar mag wel meetellen. +4 grappig is WEL te erg

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

^^^

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

[steeds-irritanter-wordende-modus]
UP, UP, UP
[/steeds-irritanter-wordende-modus]

Sorry, 'K heb er een hekel aan om irri te zijn, maar 'k kan het nu ff niet helpen.

[edit]

'K weet dat jullie het ongetwijfelt druk hebben, zeker met dat OF gedoe, maar vergeet niet: een post is zo getyped.

iig bedankt

• Hielko
  • Laatst online: 11:18
Jullie snappen toch wel dat iedereen op 5 dec kadootjes aan het uitpakken is, of niet? ;)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Hoop doet leven zeg ik maar, ook op 5 Dec.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik begrijp niet waarom het overzichtelijker is om de score en de tag te ontkoppelen als er een logisch verband tussen deze twee is.

De redenatie dat mensen maar op +1 gaan klikken omdat die optie het dichts bij is snap ik ook niet. Tussen 0 en 1/-1 is niks, dus je komt toch wel uit op +1 als je wil modden. Verder blijkt dat er heel veel omlaag gemod worden, dus blijkbaar neemt men wel de moeite om te kijken welke opties zich onderin het pulldown menuutje bevinden.

Verwijderd

Hier is ook nog een interessant topic!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Femme: dat er veel omlaag gemod wordt, komt dat omdat men verder kijkt dan hun neus lang is.

OF komt er een 'modje' langs, ziet een leuke post, denkt "hm interesant" geeft zijn beoordeling "Interresant", [dat 'ie daarbij een post die al op +2 staat naar +3 mod., of een post die eigenlijk een flame/troll/overbodig/off-topic zou moeten krijgen] Ziet 'ie niet, en boeit 'em eigenlijk ook niet

Hierna komen er mensen langs die WEL naar het huidige nivo, en het gewenste nivo kijken. en DUS veel omlaag modden

En wordt er dus in beide gevallen verklaarbaar veel omlaag gemod. Welk van de twee (de waarheid zal vast in het midden liggen) is het meest waarschijnlijk ?

PS. 'we' hebben geen (negatieve) kritiek, we proberen slechts mee te denken ;)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ideetje voor het moderatietag-probleem.
(zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/79636)Dan misschien nog een ideetje voor het modden:
Misschien is het een idee om pas vanaf een bepaalde karma-waarde te kunnen modden. (vanaf 200-300 karma punten.)
Het is op die manier best lastig om aan punten te komen (je moet toch wel wat zinnigs te melden hebben om op 300 punten te komen) en tegen de tijd dat je zover bent dan pas je misschien ook wat beter op je punten omdat je anders je privileges verliest.
Misschien een ideetje?

(moet toch vrij simpel zijn lijkt me, je hide gewoon die tags als iemand zijn karma te laag is...)

Goed, verder x-post misschien maar hier hoort ie eigenlijk thuis.

de betaler vervuilt

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Owkee, gaan we weer.

Dat het mod-gedoe speelt bij mensen is wel duidelijk, daar heb ik het dan ook niet meer over.

Om RSI wat tegen gegaan, ff 3 draadjes opgezocht.

Een

Twee

Drie

Deze draden gaan er niet echt zozeer over, maar wordt het een aantal keer aangekaart al dan niet met een (bruikbaar?) idee

Wel leuk trouwens dat ik ideeen terug zie komen, die in de begintijd van "iedereen modereert" zijn geoppert.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Over dat naar beneden modden,
als ik weer eens veel mod punten over heb, wil ik weleens uit pure verveling gewoon een complete thread -1 geven.
(af en toe een post overslaand)
Het aantal posts dat overgewaardeerd is is zo enorm, en als je iemand daarmee benadeelt wordt die vanzelf weer omhoog gezet, maar meestal heb ik die toch al overgeslagen.

Tip voor de mensen die allergisch zijn voor slechte posten, je kunt natuurlijk bij je profile alles onder de +2 uitzetten, zie je amper meer postings :P
Die enkele post die echt bagger is maar +2 heeft gekregen kun je dan nog FF lekker omlaag modden

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ehh, da's nou nie echt de taktiek die gewaardeerd wordt, ben ik bang. Hoewel ikzelf die neiging af en toe nog net kan onderdrukken.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zich kun je zeggen dat het niet de bedoeling is, maar zoveel mensen geven gewoon +1 aan de hele thread dat ik dat compenseer.
Overigens was dit inderdaad een uitbarsting nadat een of andere nutteloze opmerking op +3 gezet was.
(niet door de poster ;) maar door te modden)
Pagina: 1