ik heb beklag over de moderatie.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:56
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14718

geven ze me een troll gvd, dat slaat toch nergens op. sjonge jonge

Ik vraag serieus iets, maak een grapje, EN DAN EEN TROLL

:? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-10 06:30

Jaymz

Keep on moving !

Overbodig had ik mee kunnen leven, je grapje vind ik zelf zou niet zo heel erg grappig, en je vraag, tja het forum is daar toch een betere plek voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
MAG JE GEEN VRAGEN OP T.NET POSTEN DAN ?
Je mag alleen maar lullen van

jah leuk enzo, maar duron is toch beter. DAAR GAAN AL DIE POSTS OVER.

ZWAKKE STRONT !!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Zo'n vraag verdient een dikke 0 wegens totale overbodigheid en hoge thread-vervuilingsfactor. Maar het is inderdaad geen troll.

Sorry voor de harde woorden. Misschien leer je er wat van. Je hebt dit forum al gevonden. Dat is goed. Nu de hardware / processor fora nog.

Je tweede reactie verdient trouwens 0: off-topic. hiero, medemodders.

Die reactie hierboven heeft wel een erg hoog troll-gehalte. Flikker op zeg als je niet normaal kunt posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

VRIESKIST, voordat je reageert.

WIJ zijn eerlijk, maar hard, met de nadruk op eerlijk. (ik weet, ik zeg het van mezelf ook)

Ps. irrelevant heeft (/had want hij is nu aan het editen) wel gelijk.

[edit]
Deze post komt nu wat 'onduidelijk' over Irrelevant: dank hiervoor ;)

Post staat waar 'ie hoort.

Heb trouwens nog een nagedacht First Post is eigenlijk beter. (op de 1e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Na wikken en wegen klaar met editen ;)
Er stond eerst dat ik het een kwaadaardige first post vond die wel -1 verdiende (vanwege nutteloze Duron vraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Moet je vooral in een Intel roadmap het woord AMD laten vallen en dan helemaal in de combinatie Duron.

Is het een serieuze vraag dan is íe first-post overbodig en is het een opmerking dan is het -1 troll.

Ik weet dat ik irrelevant napraat nu, maar zo moet eigenlijk wel gemodereerd worden. Dat stuke klagen erachter was IMHO ook overbodig, je had beter direct hierheen kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar dagen dit forum in de gaten te houden valt het me wel op dat het wel altijd dezelfde zijn, zeg...

ik dacht dat IEDEREEN anno nu mod was?

En op zich is dat niet zo'n probleem, maar t'is me ondertussen ook wel goed duidelijk dat de 'incrowd' hierzo er ook wel voor zorgt dat we elkaar genoeg puntjes geven om lekker de 'zelfbenoemde' moderator uit te blijven KUNNE hangen..

Daar zit een beetje een luchtje aan, vinden we zelf ook niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Ach, als de mensen die vroeger niet al bij de moderator clan zaten hier niet posten, kunnen wij daar weinig aan doen toch?

Iedereen is welkom en ik heb niet het idee dat mensen die vroeger geen mod waren nu stelselmatig worden gedwarsboomd of zo. Als je wat serieus te melden hebt wordt je serieus genomen, anders niet.

Het is ook niet zo dat 'wij' het altijd lekker met elkaar eens zijn. Als je de andere threads allemaal een beetje bijgehouden hebt zie je dat ook de mods en admins af en toe best met elkaar over hoop liggen.

Als je wilt dat het hier wat opener wordt en dat er door meer mensen gepost wordt, stop dan op t.net een link naar dit forum in je sig, zou ik zeggen.

Ik snap je punt over zelfbenoemde moderator ook niet echt. De club die hier post zijn de mensen die wat bovengemiddeld fanatiek zijn met modereren. Als je dat clubje te select vindt kun je zorgen dat er mensen bij komen.
Je zou bijvoorbeeld zelf ook mee kunnen gaan doen, verbeter de wereld, begin bij jezelf, toch?

ieeeepppppp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Donder nou 's op, die clanvorming is onzin.
Dat "we" hier vaker rondhagen dan anderen is misschien omdat we per persoon het modereren wat serieuzer nemen dan de rest.

Als je ook vaker hier zo komen posten (MET nuttige informatie) dan wordt je over 2 maanden ook over 1 kam geschoren met ons.

De mensen die hier vaak komen modereren elkaar echt niet positief als je dat denkt. Een beetje zichzelf respecterend modereter kijkt niet eens naar de naam maar naar de inhoud. Tja, als dan toevallig dezelfde mensen die hier posten ook vaak een "inhoud" hebben.... Femme en J. J. komen hier vrijwel nooit, maar worden ook goed beoordeeld (vanwege inhoud).

* Delerium verdenkt dat de val van OF vervelende repercussies heeft.

[edit], om op Vroem's reply te reageren: iedereen is hier welkom, dit is namelijk ook een deel van het Forum (en nog tnet gerelateerd ook). Zolang het zinvol is, kan iedereen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Ecteindinges (sorry) maar waar heb jij in godsnaam je nick opgeduikeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, ja, deze 2 bovenstaande reacties waren natuurlijk redelijk voorspelbaar, al reageerden niet de personen die ik gehoopt had.

Ik KAN hier nu natuurlijk URL's gaan plakken, met daarbij een beetje uitleg, maar dat verzand in niets, omdat uiteindelijk toch niet te zien is wie welke posting wat gegeven heeft, maar toch...

ik weet het beter, ik zal inderdaad doen wat jullie zeggen...

De eerst volgenden keer dat ik iemand er weer van 'verdenk' zal ik braaf hier een URL komen pasten met het verzoek of het 'collectief' er iets aan wil doen.
Ik snap je punt over zelfbenoemde moderator ook niet echt. De club die hier post zijn de mensen die wat bovengemiddeld fanatiek zijn met modereren.
Vroem, wat ik bedoel is het volgende: ik heb zelf ten alle tijden ongeveer ook 100 mod puntjes op zak liggen, maar ik vind het niet 'nodig' om hier te lezen hoe ik dan wel moet modden.

Ik maak me sterk dat een hoop mensen die modden hier ook nooit komen, en die toch kwalitatief goed werk zullen doen.

Dat maakt dit groepje buitensporig sterk. 1 individu kan niet iemand van +4 naar 0 brengen, de vaste kern wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
ik was een beetje pissed, over de moderatie. Heb er al langer mijn twijfels over :(

maar dit vond ik wel ut top punt.
sorry hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Extec: mail mij anders effe die links met uitleg, ik wil er best naar kijken. Mijn mailadres staat in mijn profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Vrieskist, kom 's ff met argumenten waarom het op alles slaat :9. Misschien dat er dan een vorm van discussie kan komen. Dan kunnen we er vast samen uitkomen

(voor de modhaters, we = ik en vrieskist)

Extec, hoezo? Vroem, probeer eens een GoT-search op Wat is ecteinascidin bij W&L) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste vroem, helaas heeft dat echt niet zo veel zin; zolang niet duidelijk wie wie een puntje toekent blijft het gokken.

Het verbaasd me niets dat of all people Vrieskist er over heen gevallen is, ja.

Paar daagjes geleden deed'ie z'n beklag over het feit 3 posts achter elkaar 0, +x, 0, haden. Surprise surprise was degene die +x had ook nog ens 1 van de harde kern. En de drie grappen waren allemaal ronduit seksistisch.

Diezelfde persoon bestond het daarna ook nog eens om Vrieskist te tracteren op een link naar dit forum, waarna ik dus aan't lezen ben geslagen.

Vrieskist is niet om niets aan't huilen, trust me.

Dat betrof deze URL: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14710

Kijk specifiek naar:

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=227026

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=227027

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=227052

Wel typisch hey?

Of die persoon heb 'toevallig' dezelfde humor als de poster, of 'iemand' besloot de 1ste te modden 2de niet, 3de wel, waarna een 'andere persoon' de 2de modden.

Allemaal nogal onwaarschijnlijk, lijkt me.

Maar ik lees jullie reactie wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Kijk, daar kunnen we wat mee.

Er staan dus 3 opmerkingen waarvan de echt overbodige niet grappigge op 0 en die van jaymz op +1 (omdat íe iets grappiger is).

Tja, al deze reacties stellen niet veel voor en dit forum bekijkt alleen de onterechte trollen op -1, trollen die niet op -1 staan en de onterechte +3 en +4én ofwel de extremen. Voor ieder wissewasje ruk ik iig niet eens uit.

Deze voorbeelden zijn wel mooi, IMHO illustreren ze het variabel modereren wat inherent is aan het systeem. ik maak me niet zo druk om een foutieve moderatie waarbij een afwijking van 1 is (zoals ik dat noem, 15%).
Om eerlijk te zijn modereer ik geen reacties die IMHO tussen 0 en 2 zweven, dat komt meestal wel goed en zoniet, was de reactie toch niet boeiend. Reacties die buiten het [0,2] domein horen modereer ik wel.

Ik stoor mij bijzonder aan het woord Harde kern. Indien deze mensen een harde mod-kern zijn, dan modereren ze ook serieus.
Kom een tijdje stage op dit forum lopen dan wordt je vanzelf harde kern. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat maakt dit groepje buitensporig sterk. 1 individu kan niet iemand van +4 naar 0 brengen, de vaste kern wel.
Dat klopt en dat is ook precies het doel.
In je eentje kan je geen +4 grappige trolls op het niveau krijgen waar het hoort, maar met zijn allen wel.

Je gaat me toch niet vertellen dat je serieus denkt dat we hier elkaar punten geven?
Iedereen is hier wel voorbij het punt dat hij zo gesteld is op zijn karmapuntenhoeveelheid (zeker na de invoering van het nieuwe modsysteem, als je maar genoeg post kom je vanzelf wel op #1)
Mij kan het bijv. totaal niet schelen op ik op +2/+4 sta, 2 karmapunten meer of minder, boeiend!

En wat is nou het probleem met die reacties?
Dat een iemand 1 punt hoger heeft?
Ik vind ze allemaal overbodig, maar verspil mijn tijd allang niet meer aan het modden van _iedere_ reactie in _elke_ thread.
Alleen de grootste trollen of ondergewaarde reacties, en dat geldt voor een heel veel personen hier.

Het doel van dit modforum is om de extreemste (mis)moderaties op de goede plek te zetten, niet om elkaar punten te geven!
Pffff, wie hecht er nou waarde aan zijn karmastatus?|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ok, je punt is duidelijk. IK ben de persoon in kwestie die (al dan niet door de 'vaste kern') omhoog is gezet, terwijl de andere (ongeveer) gelijk postings naar 0 gingen of op 1 bleven. Maar dat zal de rest ook wel duidelijk zijn.

Ik ben dus _niet_ een van de old-school moderators, ben pas actief gaan modereren toen het voor iedereen mogelijk was om te modereren.

Misschien had ik een keer mazzel, 'k ken namelijk ook posts vanmezelf die ik 'ondergewaardeerd' vindt. 'ongeveer' dezelfde post in dezelfde draad omhoog, terwijl ik omlaag ben gemod.

De 'clan' vorming waar ik nu enige tijd over lees, ben ik ook niet echt blij mee. Ik vindt het dan ook jammer dat ik een van de 'bekenden' ben.

De kritiek die nu ge-uit wordt, in dit geval over posts van mij, tegen de vaste clan had ik ook wel een beetje zien aankomen.

Ik spreek voor mezelf als ik zeg dat ik de bal en niet de man probeer te spelen, ik ga dan ook bij tijd en wijle NIET achter het advies van "mijn collega's" aan.

Het modforum gebruik ikzelf als ik een post tegenkom de VER over/onder gewaardeerd is, niet om mezelf of wie-dan-ook voor te trekken of af te vallen, of al lezer als iemand een troll/flamebait tegenkom die ik gemist heb.

[edit] d'r gebeurd veel als je lang typed[edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan, een en't ander wat ik lees overtuigd mij dat jullie elkaar niet 'overmatig' puntjes zitten te geven ;)

En voor de mensjes die zich storen aan de term 'harde kern', ach, whats in a name ;)

Ik zal hier wel eens wat regelmatiger komen kijken, want een groepje ziet inderdaad meer dan 1.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wij stellen iedere vorm van Input van Extec bijzonder op prijs. Meer ogen zien meer.

(hehe, another one asslaminated >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Join the clan, hehe. Als je er eenmaal bij zit zit het er allemaal ineens een stuk minder erg uit he :?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:46

GaMeOvEr

Is een hork.

Ach, ik vindt de term "Harde kern" wel wat hebben, want er spreekt vanuit die term niet per defenitie iets negatiefs uit.

Ik ben in ieder geval blij dat ExTec bereid was naar de uitleg te luisteren.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Tsja, het meeste is al gezegd.

De meeste mensen hier modden alleen dingen die zwaar verkeerd staan. Dat houdt ook in dat we alleen +1: inzichtvol uit delen bij echt goede posts. We zitten dus juist niet zeer regelmatig elkaar omhoog te modden. En die +1's die wel gegeven worden zijn vaak juist voor minder bekendere posters die een opvallend goede bijdrage leveren.
En zoals Trashbash al zei is juist voor de posts die zwaar verkeerd gemod zijn samenwerking nodig, vandaar dit forum. En je zult hier maar zeer zelden zien dat iemand van de hardcore moddereters vraagt om een post van hemzelf omhoog te zetten.

Wat juist een sterk punt is van dit forum en de mensen erop is dat er echt goed, kritisch maar rechtvaardig naar posts gekeken wordt. Iedereen besteedt echt wat aandacht aan de context van een post en vormt een mening. En omdat hier mensen met vrij goede kennis van zaken zitten kunnen we vaak inhoudelijk goed beoordelen wat een post waard is. Arrogant durf ik best te zeggen: beter dan de gemiddelde t.net modderaar.

Dat was het geloof ik wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
En het zal inderdaad wel zo zijn dat er goede modders zijn die hier niet komen. Maar we stellen hier ook regelmatig vast dat er juist ronduit slecht, dom en onrechtvaardig gemod wordt en daar doen we dan wat aan.

En over die "grappige" post van Jaymz: hij was wat explicieter dan de eerste, en die laatste is gewoon slecht. Vandaar dat iemand dat eerder als grappig ziet. Maar ik iig niet. En TgF iig ook niet want die heeft ooit een dergelijke post van mij juist omlaag gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Om deze discussie even aan te vullen,
ik post sinds 3 weken op tweakers, ik ben door NIEMAND geholpen en sta nu op karma 300.
Ok dan moet je wel VEEL posten, maar vriendjes politiek op tweakers heeft geen zin, je moet echt veel vriendjes hebben wil je op tweakers een nutteloze post op hoger dan 2 krijgen (want iedereen in deze forum zal die post al omlaag halen).

Daarnaast zijn er maar weinig mensen die echt fanatiek modden (en het redelijk goed doen) de paar mensen die fanatiek modden (en hier posten) helpen elkaar maar vooral proberen ze ervoor te zorgen dat het niveau van tweakers een beetje hoog blijft.

(Soms is het gewoon dieptriest wat er gepost wordt)
//typo//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat van dat Karma van rond de 300 zou trouwens ook een gevolg kunnen zijn van je +4 experimenten en het falen van alles juist traceren.
Maar een echte modereter boeit een Karma niet.
Pagina: 1