TheGhostInc (alweer)

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
+4
-1??

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:46

GaMeOvEr

Is een hork.

* GaMeOvEr kan daar niet modden... Heeft zelf gepost, idem Otis, Jaymz en ecteinascidin...

Aannames zijn fataal.

• Jaymz
  • Laatst online: 21-10 06:30

Jaymz

Keep on moving !

En nog Grootmeester zijn ook !

[update]
Hoe kun je als grootmeester op -1 posten ? ?
[/update]

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Gameover:

Hoe kom je erbij dat ik daar gepost hep ?

Ik kan er gewoon modden.

Verwijderd

Tik hem gewoon vriendelijk op de vingers, door een reactie eronder en verwijs hem naar dit forum.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Bij de Adjes is al een verzoek gedaan om iets op +4 postingen te doen. Als er niets gebeurt vanuit de adjeshoek, dan ga ik niets aan symptoombestrijding doen.

Het recept voor valspelen is inmidddels bekend. Op +4 posten om 0:30 s'nachts in een oudere topic, WAAR de vaste mod-kern al heeft gereageerd. Maar is dat goed voor de karma, of slecht voor de site?

* Delerium vraagt zich nu het nut van Karma af, het heeft geen voordelen, maar wel nadelen blijkbaar.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ik denk dat dat niet de juiste weg is. (reageren op .)

Ik blijf voor een oplossing die dit soort practijken moeilijker maken.

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
O.K. en dan krijgt-ie op deze manier uiteindelijk een hoog karma, maar niemand die 'm daarop respecteert. Dat geeft toch totaal geen goed gevoel over jezelf, voor zover dat karma dat al kan.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Jaymz,

Ooops, dan was ik in de war met een andere thread waar veel "bekenden" hadden gepost !

Ezkuzez lez moi... (Op mijn beste frans.. :P )

Aannames zijn fataal.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
En alweer

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

-1 - overgewaardeerd ....

Aannames zijn fataal.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hoeveel karmapunten heeft die Ghostinc eigenlijk nog? dat moet inmiddels toch ook wel rap overgaan?

Hij is nu een grootmeester? Da's pas een devaluatie van die titel (nou ja, titel).

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

304.

Toen ik een uur of twee geleden keek: 304.

Ach, titels zeggen mij weinig.

[updeet]
Little misunderstanding from my site |:( Al die verschillende zeikdingen ook, zucht

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Karmapunten "in zijn mandje". Om posts omhoog te tillen bij het plaatsen.
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze nog niet haast op zijn. Zeker als je zo vaak omlaag gezet wordt.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Ff tussendoor, ik ken TheGhostInc wel dus ik kan ut em wel vertellen...

Maar ik kom hier nooit, geen idee waarover het exact gaat in dit forum, maar wat is er precies aan de hand?

Dat ie zijn posts begint op +4, is dat niet standaard zo? Ik reageer geloof ik ook op +1 standaard...

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Booster,

Standaard is inderdaad posten op +1, maar als je denkt een hele goede posting neer te zetten, kun je dus hoger inzetten. Het hoogste wat je kunt inzetten is afhankelijk van de hoogste waardering die je ooit voor een posting hebt gekregen.

Schijnbaar heeft TheGhostInc ooit een +4 gekregen, dus kan hij nu als hij dat wil een nieuwe posting inzetten op niveau +4.

Het is echter niet de bedoeling dat je dit met iedere "hier ben ik het ook mee eens" posting gaat doen, maar echt een posting met _heel veel_ toegevoegde waarde.

Op deze manier als je iedere (of in ieder geval heel veel) postings op +4 inzet, gaat bij ons het idee leven dat je heel erg met "Karma-Whoring" bezig bent, wat zo wil zeggen dat je onterecht probeert zoveel mogelijk karma te verzamelen.

Daardoor wordt je dan ook hard naar beneden gemod.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Ok ik snappum :)

Zal em ff wijzen op deze thread... als ie die nog niet gezien heeft.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoi Allemaal....
(ik ben het echt, met dank aan Booster die me hier op wees)

Ten eerste zijn die +4 postings bedoelt als test, dus niet om jullie te plagen. Dat ik grootmeester ben/was komt omdat ik VEEL en GOED post, okay die paar stomme postings daar gelaten, mijn excuses daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat je grootmeester wordt en dan zo'n testje doet zet mij iig aan het denken.

Niet meeer doen, foei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Tip voor een volgende user met dit probleem:
Probeer of tweakers een mailtje wil sturen ik wist dus gewoon niet dat er een probleem was.
Daarnaast blijft het wel vrijheid blijheid, zolang het kan, dan zal het gebeuren, overigens kun je me gewoon naar beneden modden, dus is er niks aan de hand.

Daarnaast is het zo dat als iemand echt aan het proberen is karma te verzamelen is het beter bij hele oude posts dit toe te passen dan bij nieuws (dat dus op de frontpage staat).
En het is wel leuk om veel karma enzo te hebben, maar als je toch niks doet op tweakers heeft niemand er last van, die mensen zijn zo weer weg (of besluiten na een tijdje serieus te gaan posten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Grootmeester zijn?
mmhh voor zover ik het weet ben ik het GEWORDEN.

Ik post nog niet eens een maand, dan kun je niet verwachten dat ik alles meteen leer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Als je het bij hele oude posts doet valt het ook op, want dan komt er in het moderatie overzicht (waar draden staan, waar posts in staan die nog niet gemodereerd zijn {die nog wel gemod kunnen worden}) een draad tevoorschijn die niet herkent wordt door de mensen die 'em gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Bij de volgende user kaarten we het gewoon weer aan bij de adjes. Want in feite is het gewoon misbruik maken van de mogelijkheden. Nooit is het nodig om op +4 te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Om even deze (op dit moment (volgens mij) overbodig geworden) thread eindigen:

TheGhostInc@most-wanted.com

Voor nuttige en zinvolle kritiek (niet dat ik iets anders veracht van jullie :) )

Wel wil ik er nog op wijzen dat er nog steeds mensen bij tweakers bij komen die alles moeten leren, probeer deze mensen te HELPEN, eventueel door een nieuw stukje over modereren en posten te schrijven met wat uitleg, want het stukje op tweakers is erg beperkt (de basics wel, maar amper iets van 'gedragsregels')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ik denk dat je hier een leuk probleempje aankaart. Elke keer als 'we' een nieuwe tweaker mogen verwelkomen, gebeurt "hetzelfde" het vergt aardig wat geduld om elke keer hetzelfde te moeten adviseren.

Ik ben eigenlijk ook wel bang dat weinig mensen direct de FAQ lezen. "ik kom er vanzelf wel achter"

[edit]
Ps als je je email wereldkunig wilt maken, zet het in je profile. (vergeet niet dat er altijd wel lamers zijn die hier misbruik van maken, maar dat kun je zelf ook wel verzinnen.

Welkom In Ieder Geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Dank je Jaymz,

ik heb de faq ongeveer 3x gelezen (voor dat ik begon te posten).
(een v/d plaatjes werkt bij mij niet).
Misschien is een gewoon leuk artikeltje verhelderender dan een stukje techniek beschrijven.
Ik heb ook het metabotje al een keer getest (ik sta momenteel op 0.507 :) )
Het geeft aan dat je aan het begin toch alles even test, dat ik soms een paar dagen later reageer....ik ben soms gewoon even niet online. (overigens check ik het moderatie overzicht ook regelmatig, moderatie punten genoeg ;) , wel serieus, zodat ik ook +4 post ertussen uit filter)

Dat er overigens een clan zou zijn.....is moeilijk te merken, het aantal goede post wil nog weleens ERG beperkt zijn, en namen zeggen mij toch weinig, misschien moet er toch gewoon een paar ECHTE moderators aangesteld worden die berichten gewoon kunnen verwijderen (en dat dan ook doen)
//Typo :9 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

je kaart inderdaad een wederkerend probleem aan. Om te voorkomen dat er vreemde dingen gebeuren willen we zeg maar een routine hebben die dit soort meuk gewoon voorkomt. Anders blijven +4 postingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

:? Waarom toch kan niemand (nou ja, bijna dan) mijn nick goed overtypen :?

Over je laatste idee, vaste moderators.

Vroeger waren er vaste mods (ik weet niet hoeveel.) Er was nogal wat kritiek op deze personen (elke post kon namelijk maar 1 keer gemod worden, en werd direct op z'n definitieve score gezet) (correct me if i'm wrong)

Sinds een paar maanden kan _iedereen_ (mists je aan een paar voorwaarden voldoet) moddereren

Dat niet niet perfect werkt, daar zijn we allemaal getuige van. 'T is al een paar keer bij de Adjes aangekaart, maar ik ben bang dat deze ook nniet iest veel beters kunnen verzinnen, hoewel IK vindt dat alle (positieve) input welkom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
sorry Jaymz,

het probleem van je naam zit erin dat ik niet gauw kan spieken hoe je het schrijft, omdat het "type" venster hetzelfde is als je forum venster (itt. Tweakers).

Anyway,
ik zal nog eens nadenken over dat gemod (en mezelf wat beheersen :) ), daarnaast wil ik mijn e-mail adres niet wereldkundig hebben, maar binnen zo'n post wordt minder gelezen dan in je je info......vandaar.

Groetjes
The Ghost

PS. ik ken het oude mod systeem (ik kom al langer op tweakers, ik post er alleen pas net), het probleem nu is dat je een post niet op -1 kan krijgen (je krijgt altijd gezever dat het geen flame is) misschien gewoon een kopje met verwijderen beter is, zodat niet het aantal punten lager wordt maar het bericht op een lijstje om te verwijderen wordt gezet en met voldoende stemmen ook daadwerkelijk vertrekt. (en dat bv. alleen door grootmeesters :9 of hoger)
En dit NIET wereldkundig maken, maar gewoon per E-mail regelen, dus dat als je grootmeester wordt je hierover geinformeerd wordt, voorkom je dat mensen gaan proberen door vriendjes politiek dit te regelen, en als berichten onterecht worden verwijderd kun je de mensen meteen verbannen (het is meestal wel duidelijk waarom een berichtje verwijderd moet worden(qua inhoud))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

'K moet zeggen dat dat idee eigenlijk nog niet eens zo slecht is(maar ja, daar ben je dan ook grootmeester voor ;) )

[edit]
Hey F%$k, * Jaymz komt er net achter dat 'ie ook al bijna Grootmeester is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Zoals je al weer ziet, als je een beetje fanatiek post ben je zo grootmeester.
(moet je wel een beetje omhoog gemod worden, betekent dus GOED posten en niet je buurjongen laten modden :) )
Hopelijk kunnen we voortaan een beetje 'samenwerken' aan een beter tweakers.

Ik heb nog 1 vraagje, had je gekeken naar hoelang ik op tweakers zat, dus mijn aanmeld datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-10 15:36

BrZ

Op dinsdag 05 december 2000 17:48 schreef Jaymz het volgende:
Vroeger waren er vaste mods (ik weet niet hoeveel.) Er was nogal wat kritiek op deze personen (elke post kon namelijk maar 1 keer gemod worden, en werd direct op z'n definitieve score gezet) (correct me if i'm wrong)
OK, dat 'correct' ik dan maar even :) Je kon de score gewoon zo vaak wijzigen als je wilde, je had toen 2 vakjes, eentje met score en eentje met de "tag" (zoals informatief en interessant)

(ik was toen dus moderator)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Yep, 'k ga alleen mensen niet nodeloos prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik ben eigenlijk ook wel bang dat weinig mensen direct de FAQ lezen. "ik kom er vanzelf wel achter"
Je reageert standaard op score 1. Er liggen nog 158 karma punten in je mandje. Je kunt deze gebruiken om op een hoger niveau te reageren. Voor elk niveau hoger worden 2 karma punten in aftrek genomen.

Selecteer niveau: [ ] Op welke subthread wil je reageren?

Is het niet makkelijk om hier dan meteen bij te zetten WAAROM dit kan. (bijv: Reageer alleen op een hoger niveau als jouw posting een duidelijke meerwaarde heeft.

Dan misschien nog een ideetje voor het modden:
Misschien is het een idee om pas vanaf een bepaalde karma-waarde te kunnen modden. (vanaf 200-300 karma punten.)
Het is op die manier best lastig om aan punten te komen (je moet toch wel wat zinnigs te melden hebben om op 300 punten te komen) en tegen de tijd dat je zover bent dan pas je misschien ook wat beter op je punten omdat je anders je privileges verliest.
Misschien een ideetje?

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op LA loopt ook al een draad. Jouw idee is best wel "strak". Wel vaker gehoord (dan moet het wel een goed idee zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
TheGhostInc: welkom op het modforum!
Zo'n actieveling als jij kunnen we wel waarderen, alleen dat "experiment" niet. Wat was trouwens het experiment? Hoe vaak je iets op +4 kon plaatsen voor je punten op waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Nou het experiment was gewoon kijken wat er gebeurd als je op +4 post.
Meer niet.
Maar ik zal proberen een meer waarde aan tweakers te geven, dan komt alles weer helemaal goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Da's de juiste instelling (of iig 1 van de)
Pagina: 1