troll van Femme?

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=228800

Ik heb in die thread niet echt op de moderaties gelet omdat ik zelf wilde reageren, maar ik kreeg het idee dat he niet veel soeps was (de reacties zelf waren ook niet veel soeps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-10 06:30

Jaymz

Keep on moving !

Tja, hij hep ergens een punt, maar de post is ietwat trollerig, eens ff goed over denken.

[update]
Riekt toch wel naar een troll ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeilijk deze, "iets" zegt me dat dit een troll is, igv niet een reactie die ik de moeite waard zou vinden om te lezen.

Nu nog ff een argumentatie waarom hij zo trollerig is vinden :)

edit :

Het is sarcastisch bedoeld alleen zo komt het niet over :
De strategie van 3dfx is om produkten te maken die net zo snel zijn als die van nVidia, maar dan veel duurder om te produceren
Dit is natuurlijk onzin, uiteraard is dit _niet_ de strategie van 3dfx. Dat de kaarten duurder uitkomen met hetzelfde performance niveau, tja dat is jammer, maar deze regel insinueert heel wat anders.
De release date wordt bij voorkeur enkele keren uitgesteld zodat niemand het produkt meer wil hebben tegen de tijd dat het eindelijk verkrijgbaar is.
Zelfde als hierboven.
Verder zorgt 3dfx er graag voor dat er enkele belangrijke features ontbreken die de concurrentie wel heeft.
Idem.

Deze reactie geeft gewoon een onterecht negatief beeld af van 3dfx, alsof zij dit allemaal "express" doen.
Het is sarcastisch, maar als je er niet zo naar kijkt is het gewoon onzin wat er staat!

Laat ik toch maar een trolletje uitdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

3dfx heeft een stategie om zichzelf te verzuipen. een kaart 6 keer uitstellen zoadt niemand 'em wil hebben. Belangrijke features 'vergeten'.

Nee ik weet het zeker, ik geef -1 troll 8-)

Hoewel, een flamebite kan eigenlijk ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

SHIT, Trashbash, we waren tegelijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:(

Dit is wel een mooi voorbeeld waarom die "dubbelmoderatie-controle" voor trolls en flamebaits uit moet staan, aangezien je toch weet waar de reactie heen moet als je een troll uitdeelt, nl naar -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Pas wel op voor het modbotje. Deze heeft een extra script aan boord voor trollen op Femme.
Ik ga op de irrelevant-tour en plaats wel overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Een troll is een troll, Femme of niet. (de bal heh, en niet de man)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het modbotje pakt je toch alleen als jij in de minderheid bent en een troll uitdeelt (minderheid van de andere moderaties dan he).

Dus als we allemaal _wel_ een troll geven dan hoeven we het modbotje niet te vrezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Pff, die modbot vrees ik zowieso niet. ik Troll alleen terecht, wat die bot er ook van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Thrashbash: dat heb ik ook al eens tevergeefs genoemd in Lieve Adjes (dat 0:troll fout is omdat je zeker weet dat de moderator de post naar -1 wil zetten, en er dus niet zoals bij +1: inzichtvol het gevaar is dat een post per ongeluk ineens 2 punten omhoog gaat. Hier is het juist de bedoeling. Maar ja. Toch zinloos.:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:57
Zo'n beetje elke reactie in een 3dfx draadje wordt als troll of flamebait gezien. Schaf alsjeblieft dat zaad-moderatiesysteem af.

Ff geteld: 14x troll of flamebait op 47 reacties. Slaaaaat weer nergens op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Als jij onterechte trolls/flamebaits ziet moet je ze hier posten, dan doen we er wat aan, of leggen we uit waarom het wel degelijk terecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, 3dfx, Intel, Microsoft, Pentium4 ed threads staan nou eenmaal vol met flamebaits/trolls.

En dat ligt niet aan het modsysteem maar aan de bezoekers die de reacties plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Tja, 3dfx, Intel, Microsoft, Pentium4 ed threads staan nou eenmaal vol met flamebaits/trolls.
En dat ligt niet aan het modsysteem maar aan de bezoekers die de reacties plaatsen.
En af en toe ook aan het feit dat al die bezoekers ook kunnen modden. Als je bijvoorbeeld ook maar de suggestie wekt dat een VIA chipset minder stabiel/compatible is dan een Intel chipset (wat gewoon waar is, maar daar flamen we ergens anders wel verder over :) ) dan schieten de trolletjes en de flamebaits als paddestoelen uit de grond.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ga!s: ook voor jou geldt: post dan links!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Als jij onterechte trolls/flamebaits ziet moet je ze hier posten, dan doen we er wat aan, of leggen we uit waarom het wel degelijk terecht is.
Dat interesseert me niet :) Het gaat om het principe en niet om mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

'Wij' balen ook van dat "zaad moderatie systeem". Op deze manier proberen wij er wat aan te doen.

Is er iemand die hierbij kan helpen, door 'ons' op rariteiten te wijzen: Graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
'Wij' balen ook van dat "zaad moderatie systeem". Op deze manier proberen wij er wat aan te doen.
Dat is vechten tegen de bierkaai. De enige oplossing is om de oude moderators weer in ere te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

We hebben zelf proefondervindelijk ondervonden dat dat niet meer gebeuren gaat. Vandaar dat er af en toe een constructieve mededeling naar LA gaat waardoor het modereren wat fool-proofer wordt. Tot die tijd is het modereren of negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jaymz heeft gelijk,
alleen omdat het Femme is wordt er moeilijk over gedaan, anders was de post allang op -1 terecht gekomen.

Ik vind trouwens dat een bericht nadat het troll of flamebait is geworden alleen nog maar of flame of troll gemod kan worden. (en natuurlijk de +1 dingen)
Ook al is het misschien toch iets anders, dan zal het eerder op -1 komen en zal het botje minder snel 'fouten' maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Het is wel een historisch moment: Veel trolls van ons aller oppertweaker zullen we niet te zien krijgen. Kep hem er tot nu toe nog nooit op kunnen betrappen. Moet zeggen dat hij ook niet heel agressief geschreven is, dus ik heb er eerst een keer overheen gelezen.

Maar ja, nobody is perfect, dus Femme ook niet.

Ik vind het eigenlijk wel grappig om het een keer tegen te komen.

ieeeepppppp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

'T zal ook niet echt als Troll bedoeld zijn, eerder een ietwat sarcastische Femme (die ook just another human beeing is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:46

GaMeOvEr

Is een hork.

Femme Trollt wel vaker hoor, maar tegenwoordig is het een stuk minder. Een half jaar geleden heb ik hem nog vaak zat betrapt op flinke Trolls, waar ik hem dan ook naar gemodereert heb.

Het systeem geldt voor _iedereen_ en dat is inclusief Femme.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Vandaar dat er af en toe een constructieve mededeling naar LA gaat waardoor het modereren wat fool-proofer wordt.
Ehm... Zou moeten worden, want ze doen er niets mee. :(
Jaymz heeft gelijk, alleen omdat het Femme is wordt er moeilijk over gedaan, anders was de post allang op -1 terecht gekomen.
Ik zie wel dat je hier nog niet lang genoeg komt, TheGhostInc. Anders wist je wel dat wij echt iedereen die dat verdient zonder pardon omlaag gooien, maar dat juist de gemiddelde t.netter allerlei trolls op grappig gooit. Er doet dus niemand moeilijk. De gewone t.net modders maken hun gebruikelijke fout en wij maken de gebruikelijke correcties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-10 20:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zeker 75% van de postings die als troll worden gemodereerd zijn geen troll maar gewoon kritiek, vaak op een wat luchtige manier verpakt.

Helaas zijn er mensen die bij elke simpele opmerkingen meteen de troll-bel laten luiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

* Jaymz weet enough.

Gaat een weekje vakantie vieren.

Feedback is leuk, maar niet het 3 maanden latenlopen dan in 1 keer conclusies trekken, had dit eerder aangegeven ofzo.

[edit] Voordat dit een flamewar wordt tussen de Adjes en de Modjes, laten we hier wel iets constructiefs van bouwen SVP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Soms is er een fijne grens tussen kritiek leveren en afzeiken. Hoe de post geschreven is kan dan de balans laten doorslaan naar afzeiken.

Maar ik geef toe dat deze post van jou discutabel is. Het gaat me echter te ver om te zeggen dat 75% van de trolls onterecht is. Al zie ik ook best regelmatig dingen op -1 staan die ik dan even omhoog til, maar geen 75%. Het komt veel vaker voor dat post onterecht niet op troll staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

En hoe laat je zo'n posting staan met AMD-sucks en intel rulez als deze op enige waarheid berust?

Als je met echt goede argumenten komt, komt ie op inzichtvol. Als je met een losse opmerking op inzichtvol komt, dan denkt straks iedereen dat dat mag. Door consequent trollen uit te delen blijft de boel nog een beetje fatsoenlijk. Echt veel trollen zie je nog niet.

Maar ik ben het met Jaymz eens, opeens heb ik geen zin meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ik denk dat we dit ook kunnen scharen onder "de druppel die de emmer doet overlopen"

Eerst het Xafer-gezeik, toen het OF-gelul (met MEER implicaties dan je zou verwachten) en Mod-gedoe van ons er (eigenlijk) continue tussendoor, nu 'wij' ineens respons willen, en dit blijven doorzetten, kan het best zijn dat bij de Adjes iets geknapt is (in deze toch altijd drukke decembermaand)

(ik ben niet boos/teleurgesteld, of wat dan ook, liet gewoon ff me gevoel meeslepen, wat ik nie zovaak doe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
welke druppel? de vragen om posten op +4 af te schaffen? want Ulio kan de druppel niet zijn, dat is immers al weer een tijdje geleden.
toch lastig dat wij twee threads op LA beginnen over mod-zaken en meteen lastiger zijn dan de tientallen threads over OF.

waarschijnlijk hebben jullie te lang doorgezeurd over dat loskoppelen van tag- en score-moderatie. ik gelukkig niet. ik zag wel in dat het zinloos was.
het zou alleen zo fijn zijn als je eerst wat argumenten zou krijgen waarom iets niet veranderd wordt, dan hoef je ook niet door te blijven zeuren. al was het argument maar: daar hebben we nu geen tijd voor.

sommige mensen denken alleen dat ze iets postiefs bij kunnen dragen aan de kwaliteit door dat soort zaken aan te kaarten. en als anderen denken: dat is een goed idee, dan willen ze ook graag horen of de oppergoden dat ook een goed idee vinden. als de oppergoden het te druk hebben om te reageren dan zal dat best wel geaccepteerd worden, maar zeg dat dan even. niet reageren is *sorry* gewoon lomp en draagt bij tot een slechte sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

* Jaymz bied de adjes nederig zijn excuses aan voor het mogelijk doordrammerig en irritant zijn: Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor, maar nu trek ik het echt niet meer!

SCHIJTZIEK wordt ik ervan :
- Ontwijkende gedrag van de adjes, NOOIT antwoorden op directe vragen, NOOIT reacties op belangrijke punten.
- "Toevallig" verdwijnende topics, als er wat interessante feiten in staan.
- Die onderdrukking van negatief commentaar.
Kritiek kunnnen hebben? Nog nooit van gehoord!

:r:r:r:r:r:r moet ik ervan !!!

Je zou toch denken dat er tussen al die adjes wel EEN tussen zou zitten, die openstaat voor de mening van anderen.
Blijkbaar niet...

Ik ga vakantie houden op slashdot, ze zoeken het hier maar uit met dit beleid van Jan Lul. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Nu ik toch pissed ben: ik wil gewoon score 1 voor een normale vraag

(Laat ik eens wat lams doen uit frustratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 december 2000 15:10 schreef Jaymz het volgende:
[edit] Voordat dit een flamewar wordt tussen de Adjes en de Modjes, laten we hier wel iets constructiefs van bouwen SVP
Volgens mij hebben we dit al een half jaar of zo geprobeert zonder enige resultaat, behalve het bovenstaande.
Ik geef het nu ook op. Het is de adjes gelukt me te laten geloven dat ze absoluut niet voor (goede) suggesties vatbaar zijn en toch hun eigen gangetje gaan. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 22:27
Sorry hoor, maar dit is toch echt nietwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit niet waar ?

Waarom moeten we dan 10x een topic omhoog bumpen voordat er ook maar een iets gezegd wordt door een adje ?

Het gaat er niet eens om of ze het met ons eens zijn, of dat ze er iets mee zullen doen.
We willen gewoon duidelijkheid!

OF je zegt : We zullen er naar kijken, we zijn bezig ermee. etc
OF je zegt : Bedankt voor je moeite , maar we zijn er toch niet bezig, dus je hoeft geen moeite te doen !

Maar _niet_ dat pure stilzwijgen, waardoor je nou niet weet of het nou wel zin heeft om mee te denken !

Bovendien :

Je kan dan wel zeggen dat het niet waar is, maar zo komt het wel bij mij over (en ik ben vast niet de enige)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Ik denk dat het probleem 2 zijdig is,
van de ene kant is het zo dat tweakers de laatste tijd nogal eens wat technische "dingen" heeft, positief in de zin van de geheugen uitbreiding, negatief als ik weer eens een melding krijg dat tweakers plat ligt. (komt niet vaak voor, maar toch)
Daarnaast was mijn mening van tweakers voordat ik poste dat het niveau erg laag lag, de gemiddelde poster was aan het proberen grappig te doen, waarvan de helft echt grappig was, waarvan weer de helft weer dubbel was. Door dit wat lage niveau heb ik besloten het wat te proberen op te krikken, lukt niet altijd, maar regelmatig maak ik toch (al zeg ik het zelf) een interessant post-je. Wat hier weer naar voren komt is dat iedereen ziek wordt dat goede post te laag terecht komen en nutteloze posts te hoog komen.
Ik heb niemand een CONSTRUCTIEF antwoord horen geven op de vraag hoe je dit kunt oplossen, de manier waarop het nu gaat werkt blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Juist, dat is HET (iig een van de belangrijkste) euvel(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Er zijn voldoende oplossingen voor, maar de "baas" heeft laten merken dat er niet zoveel met suggesties ter verbetering van moderaties wordt gedaan. Een moderator met meer inzicht in de materie een zwaardere moderatie-stem geven (bv met +2 en -2 uitrusten) zou daar een oplossing voor zijn. Probleem is dan dat er een übermoderator wordt aangewezen en dat wilt niemand (blijkbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Dat is een ander probleem,
het is leuk en aardig dat Femme en aanhang ad-jes zijn, maar ze geven zelf al duidelijk aan dat ze zich niet met dit soort dingen (kunnen) bezighouden.
Als er nou een of twee mensen zijn die WEL gewoon posts kunnen verwijderen dan kunnen wij gewoon ons commetaar aan hun richten.
(in de karma lijsten is duidelijk te zien wie er voor zo'n functie in aanmerking komt)

Bijkomend voordeel is dat de servers niet helemaal vol staan met nutteloze berichtjes. (want je kunt alles sneller maken, of gewoon de helft verwijderen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een of 2 mensen aanwijzen heeft als nadeel dat het nogal subjectief werkt. De karmalijsten als leidraad gebruiken heeft een nadeel dat een hoog karma niets over inzicht en bevooroordeling zegt (en ik ga geen voorbeelden noemen).

Zowiezo dat iets me zegt dat Femme ook loopt te zinspelen op afschaffen van het Karma, want tot nu toe is er niets mee gedaan (maar da's een gevoel bij mij dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Anders niet zozeer het karma, maar eh.. karma net opzichte van hoeveelheid posts. (als jij met 'weinig' posts een 'hoog' karma weet te halen, kun je vast wel wat.)

Geen twee, maar dan 10 ofzo, die 'moeten' overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
+1 inzichtvol :)

Het karma heeft niet echt veel zin, inderdaad, behalve voor je mod punten.
Beter is dan om iets in te vullen dat mensen voor elke posting bv. 4 berichtjes kunnen modden.
Je krijgt dan niet zo'n overschot aan mod punten. (ik heb er weer 113 ofzo :) )
Het is misschien wel niet helemaal fair, maar toch zorgen dat soort mensen wel ervoor dat echte trolls and flames gewoon verdwijnen.
Maar het was maar een idee, misschien komt dadelijk HET idee ineens langs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je bedoelt dus iemand die bv een hoog karma heeft, maar ook weinig posten heeft. Iemand met een hoog karma/post en totaalscore/post gehalte. Maar dan met bv aantal posten > 100.

Tja, zou kunnen. Maar dan kan je een hoop kritiek verwachten van mensen die handjeklap vermoeden en daar pas ik voor. Om dat te voorkomen is een übermoderator een matig idee.

Maar meedenken heeft op dit moment niet zoveel zin denk ik. Je loopt het risico opdringerig over te komen en je weet toch niet aan welke randvoorwaarden een idee moet voldoen i.e., welke problemen spelen er echt en welke oplossingen zijn er toegestaan?. En dan weet je zlef nog niet of een goed idee op de To DO lijst eindigd en zoja, wanneer.

Een beetje dweilen met de kraan open kan geen kwaad. Misschien dat een Adje ooit kan laten zien hoe er nagedacht moet worden.

[edit], Heee, niemand kan perfect typen (ik foorall niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Ach ja, het blijft altijd wat, je merkt hieraan dat Tweakers weer een "level hoger" komt, meer mensen betekent meer problemen voor de mensen die serieus posten.
Gelukkig hebben we nog niet veel posts waarbij 'kennissen' elkaar begroeten ed. Want dan wordt het echt irritant.

Trouwens zo'n hoofdmiep :) heeft heel lang goed werkt, kijk maar naar alle bbs-en. Maar het probleem wordt nu gewoon net zolang besproken totdat een admin besluit er iets aan te doen (net politiek), als je nu je mond dichthoud veranderd er zeker niks.

Opdringerig......het ergste wat er kan gebeuren is dat je van tweakers wordt gekicked en als ze daarmee beginnen zal het aantal DoS attacks (en wat ze allemaal nog meer hebben verzonnen) op tweakers gaan groeien.
(dit is geen dreigement gewoon een verwachting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Wat mij nu eigenlijk opeens opvalt is het volgende:

Op GoT, wordt met "handmatig gekozen" moderatoren gewerkt.

Op T.net kan _iedereen_ moddereter spelen.

Het _lijkt_ mij, dat T.net serieuzer zou moeten zijn dan GoT (qua postings) maar op het speelterein (NIET negatief bedoeld, het gaat om de beeldvorming) wordt dus eigenlijk strakker de hand gehouden, dan in de (shit wat is een goede vergelijking voor T.net in deze)

'K hoop dat ik gevolgd kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Ik snap precies wat je bedoelt, ik denk dat dat komt omdat tweakers.net een posting door meer mensen wordt gezien, er wordt dus meer waarde gehecht aan een first post.
Op de GoT post je alleen als je iets te melden hebt (behalve ik dan ;) )
Maar ook die moderators zijn bezig met moderaten, op tweakers moeten er weer moderators zijn om de moderators te corrigeren :? is dus eigenlijk dubbel.
Ach ja, het is wat........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap het dan: de t.net/GoT bestuurders hebben andere belangen dan degene die hier over moderaties lopen te zeuren of het anders willen. De eisen/wensen mbt moderatie etc zijn dan ook anders, puur omdat ze voorkomen uit andere belangen mbt de sites.

En dat komt IMHO nooit bij elkaar. Wat voor velen HIER als 'top' wordt gezien is voor hen wellicht totaal irrelevant, omdat het OF een belang schaadt of niet meewerkt aan wat ZIJ belangrijk vinden.

Echter, realiseer je wel 1 ding: de bezoeker is het belangrijkst. Niet de moderator, niet het systeem, niet de teksten, niet de postings en ZEKER niet de personen op t.net/GoT, al dan niet voorzien van te kort plasgerij.

Ga nu maar nadenken wat deze kennis betekent voor je EIGEN motieven en belangen hier: zowel adje als modje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Eerst nog even over gisteren:
waarschijnlijk hebben jullie te lang doorgezeurd over dat loskoppelen van tag- en score-moderatie. ik gelukkig niet. ik zag wel in dat het zinloos was.
Dit was uiteraard sarcastisch bedoeld. Vervolgens gaat Jaymz echt zijn excuses maken. Naar mijn mening niet nodig. Ik zal iig niet mijn excuses maken voor het mede aandragen van onderwerpen voor mogelijke verbeteringen en er dan over doorzeuren. Belachelijk! De adjes laten steeds maar 0,0,niets van zich horen en dan vinden ze het nog vervelend dat wij gaan zeuren? Dat is de wereld op zijn kop. Als ze maar 1 reactie hadden gegeven, zoals: "het moderatiesysteem interesseert ons geen ruk dus we gaan er helemaal geen tijd meer insteken, werk hier maar mee of kap er maar mee", dan weet je tenminste waar het op staat en kun je ophouden met zeuren. Niets zeggen is nog lammer als zo'n reactie.

Otis: ik realiseer me een aantal van die dingen best, en ik accepteer het ook wel enigszins. Ik kan me best voorstellen dat er argumenten zijn tegen allerlei aangepaste modrechten, niet vanuit kwaliteitsoogpunt, maar omdat dat bezoekers een anti-democratisch idee geeft. Ik vind dat niet terecht, maar ik kan het accepteren.
Wat ik niet kan begrijpen is dat zelfs zoiets simpels als het afschaffen van posten op +4 niet kan. Dat is immers voor iedereen gelijk, iedereen (die ik erover heb gehoord) is het erover eens, en het is makkelijk aan te passen. Als daar zelfs geen reactie op kan komen moet de conclusie wel zijn dat het niet alleen om mogelijke commerciele belangen gaat, maar dat het ze echt gewoon geen ene ruk interesseert.

Ik ben trouwens bang dat ik de toorn van God heb uitgelokt, en niet de "doorzeurders". In die thread waarin ik om +4 post en +4 grappig afschaffing vroeg zei Floris dat hij het aan Femme zou voorleggen. En dan komt het wel erg dichtbij he. Op internet kun je het nog negeren, maar als een persoon van vlees en bloed erover begint en je volhardt dan nog in je Goddelijke houding dan wordt de sfeer natuurlijk slechter. En dat om zo'n triviaal onderwerp. Dat kan natuurlijk niet.
Het viel mij wel op namelijk dat Floris niets meer van zich liet horen over dit onderwerp, ondanks het "gezeur", maar dat wel ineens Femme zijn neus weer in het modforum laat zien.
Had hij het maar niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 december 2000 16:03 schreef hielko het volgende:
Sorry hoor, maar dit is toch echt nietwaar.
Niet waar? Ik daggut toch echt wel.
Ik loop hier nu al een paar maanden mee en ik weet 100% zeker dat die hele discussie die nu weer in alle hevigheid aan het losbarsten is al tig keer gevoerd is.

Wat Trashbash aangeeft is de waarheid, op dit Forum zijn in al die afgelopen maanden al weet ik hoeveel dingen aangegeven waarvan de bezoekers oprecht meenden dat deze een verbetring konden betekenen voor T.net (en of GoT), reacties van Adjes beleven over het algemeen uit.

En wij maar nadenken, meedenken, tips geven, er wilde zelfs een gezelschap in hun eigen tijd een vergadering beleggen om een en ander op paier te zetten.

Wat gebeurde er met al dat denkwerk?

... NIX

En dan nu een beetje gaan lopen miepen dat dat niet waar is? In ieder geval hebben jullie schijnbaar al die tijd de suggestie hoog weten te houden dat het jullie geen enkele bal interesseert wat wij (de bezoekers) er van denken.

Dan kun je nu wel de verdediging inschieten en roepen dat dat beslist niet waard is, je zou ook kunnen denken waarom mensen zulke uitspraken doen.
voor mijzelf geld dat ik best wil meedenken (dat heb ik ook vele keren geprobeerd), maar als al mijn op- en aanmerkingen in de bittenbak verdwijnen (lees: nul reacties van iemand die er daadwerkelijk iets mee kan doen), dan hoef je van mij niet al te veel extra effort verwachten.

En ik ben zo vrij om te denken dat die houding voor veel meer mensen geldt.

Grappig (hoewel?) om weer eens te moeten lezen dat er weer totaal verkeerd gemod wordt (er worden te snel en te veel Trolls uitgedeeld?), vroeger kregen we als "uitverkoren" moderators ook al op onze flikker dat we toch wel enigzins verkeerd aan het modden waren: resultaat was dat iedereen modrechten kreeg.

Vervolgens probeerder de old-skool-mods aan te geven (onderbouwd met tig voorbeelden op dit forum) dat dát systeem het ook niet helemaal was, "welnee" was het antwoord.

Nu zijn we een paar maanden aan het emmeren geweest en wat ziet mijn oog "jullie trekken wel snel aan de Troll bel...".

Hmm, is dat dan alsnog een licht vorm van bevestiging van ons gelijk?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mijn motieven voor het modereren zijn wat mij betreft duidelijk: De kwaliteit van de site hooghouden. In die zin dat de juiste postingen op het juiste nivo staan. Dat een +4 posting op +4 staat en een troll op -1. Daar hebben een hoop ongeregistreerde bezoekers belang bij, want dan werkt het lezen op een bepaald minimum-nivo goed. Ik meen dat dat hetgene is wat de site-beheerders willen bereiken. Suggesties voor verbetering mijnerzijds zijn voornamelijk bedoeld om misbruik te voorkomen en de kwaliteit zichzelf te laten handhaven.

Mijn rol daarin is ook duidelijk, ik kan volledig gemist worden. Ik besef donders goed dat ik maar 1 persoon ben en dat ik niet voor god hoef te spelen. Dat hoeft alleen niet op zo'n manier duidelijk gemaakt te worden.

PS, posten op +4 in een oude draad gaat perfect als je een tweede nick hebt en je +4 posting direct op gemodereerd gooit. Dan heeft nooit iemand door dat je misbruik maakt van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ik meen dat dat hetgene is wat de site-beheerders willen bereiken.
Dat dacht (hoopte) ik tot gisteren ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn rol daarin is ook duidelijk, ik kan volledig gemist worden. Ik besef donders goed dat ik maar 1 persoon ben en dat ik niet voor god hoef te spelen. Dat hoeft alleen niet op zo'n manier duidelijk gemaakt te worden
Ecteinascidin, wat zeg je nu dan?

Wij (you know who) kunnen je niet missen, maar ik begrijp wat je wil zeggen, we hebben de laatste paar dagen toch wel weer de nodige pluimen mogen ontvangen *ahum*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
pluimen
Typo voor fluimen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 december 2000 12:00 schreef irrelevant het volgende:

[..]
Typo voor fluimen? >:)
Welnee, tegenwoordig is de betekenis van die twee woorden hier exact gelijk :D

Overigens (Off Topic, maar dat doetter nie toe) denk ik dat GaMeOvEr onder de tram gelopen is ofzo?

Ik heb hem de hele dag nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Zeker druk aan 't werk. Als hij kwaad weggegaan zou zijn zou hij dat toch wel posten?

En jullie moeten Testcase na zijn vakantie ook maar flink bijpraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Hmm, dat wordt dan ook een leuk verhaal.

ps. mijn excuses waren nou niet echt superserieus hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:46

GaMeOvEr

Is een hork.

Zo, daar ben ik dan.

Ik kom net ff onder de tram vandaan gekropen... >:)

Nah, ik had een vergadering, dat kostte nogal tijd.

Maar ach, we zien wel weer wat het (niet) word.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

ZO, ga ik me ook weer eens lekker mee bemoeien :)

(ff lange zeik-post met veel dubbelop gelul maar goed, nu we toch bezig zijn.... ;) )

Voor zoever ik nu kan zien is het grootste probleem dat er niet objectief gemod wordt. Gevolg is dat het aantal reacties dat op een verkeerd niveau komt te staan blijft stijgen. T.net is een site met daarop een verzameling uit het meest recente nieuws. Een soort portal dus.
Het _lijkt_ mij, dat T.net serieuzer zou moeten zijn dan GoT (qua postings) maar op het speelterein (NIET negatief bedoeld, het gaat om de beeldvorming) wordt dus eigenlijk strakker de hand gehouden, dan in de (shit wat is een goede vergelijking voor T.net in deze)
Het leslokaal. :)

Aan deze nieuws-flashes kan de bezoeker een meerwaarde geven door er een reactie bij te zetten. Varierend van behulpzaam tot interessant tot grappig.
Deze postings maken T.net nu juist zo interessant! Het is de toegevoegde waarde van zijn bezoekers die T.net zijn bestaansrecht geeft.
Echter, realiseer je wel 1 ding: de bezoeker is het belangrijkst.

Mijn motieven voor het modereren zijn wat mij betreft duidelijk: De kwaliteit van de site hooghouden. In die zin dat de juiste postingen op het juiste nivo staan.beheerders willen bereiken. Suggesties voor verbetering mijnerzijds zijn voornamelijk bedoeld om misbruik te voorkomen en de kwaliteit zichzelf te laten handhaven
Met deze postings dient dan ook zorgvuldig te worden omgegaan. Het kaf van het koren scheiden zeg maar... Dit gebeurt door middel van het mod-systeem.
to moderate is to decide what the t.net collective should assimilate and what is irrelevant
Probleem is nu dat er een te groot aantal postings op een verkeerd niveau staat. De leesbaarheid van de reacties komt hierdoor in gevaar. Iemand die alleen de echt interessante postings wil lezen heeft geen behoefte aan grappige en/of bijdehante opmerkingen.

Het beoogde doel (het filteren en categoriseren van de geplaatste reacties) wordt dus op deze manier niet gehaald.

Er zal dus naar een andere manier gezocht moeten worden om de berichten zo in te delen dat het voor iedereen mogelijk is om alleen die reacties te zien die voor die persoon belangrijk zijn.
Trouwens zo'n hoofdmiep heeft heel lang goed werkt, kijk maar naar alle bbs-en.
Ik denk dat de meeste het wel met mij eens zullen zijn dat het aantal postings dusdanig groot is dat het niet zal gaan om die met een (klein) aantal aangewezen moderators te verwerken.
De meeste zullen het ook eens zijn met de stelling dat "iedereen kan modden" ook niet werkt. Het ledenbestand is dusdanig groot (en stijgt te snel!) dat het gros van de mensen die KUNNEN modden simpel-weg niet begrijpt waar het nu eigenlijk voor dient.
(hee wa is da balkje, o da's leuk +1 grappig... Ja da vin ik ook!
en ik ook
en ik
en ik ook wel ja
resultaat +4 grappig)

Persoonlijk denk ik ook niet dat iedereen BEHOEFTE heeft om te kunnen modden. De verhouding
uitgedeelde modpunten/serieus gemodde postings
komt zo behoorlijk scheef te liggen.

Ik denk dat er behoefte is aan een groep modders die serieus is EN onafhankelijk EN waar je geen omkijken naar hebt.
De karmalijsten als leidraad gebruiken heeft een nadeel dat een hoog karma niets over inzicht en bevooroordeling zegt (en ik ga geen voorbeelden noemen).
Voordeel is wel dat je zo snel en gemakkelijk een selectie aan kan brengen. Ik denk dat je hierbij ook niet naar de bovengrens van de karma punten moet kijken maar naar de ondergrens.
Het gaat er niet zo zeer om wie WEL zouden moeten kunnen modden maar voornamelijk wie NIET! Ik denk dat je dat op kan vangen door het modsysteem aan de karma-waarde te koppelen (heeft ie ook es nut :) ). Het lost ook zichzelf op den duur op: de serieuze modders bepalen de waarde van een posting en daardoor wordt het meteen een stuk moeilijker om met onzinnige postings een hoog karma te krijgen. Hierdoor krijgt ook de karma-waarde weer meer betekenis.

AMEN

Nou, ik hoop dat ik jullie hier niet te veel mee verveeld heb, dit is wat ik er van denk (en aan de quote's te zien spreek ik niet alleen namens mezelf)

GA!S.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ecteinascidin en anderen: het modereren van postings op t.net heeft maar 1 resultaat: de kwaliteit van de site wordt omhooggekrikt. Althans, als dat modereren door de juiste mensen wordt uitgevoerd. Welnu, denk eens na over dat 'kwaliteit omhoog krikken'.

Waarom doe je dat? Voor jezelf of voor anderen? Indien je gaat zeggen: voor mezelf, of voor mn vrienden alhier, dan vind ik dat erg aardig, maar dat is TOTAAL NIET de insteek van t.net beheer. Die willen dat juist, dat je gaat modereren om jezelf.

Echter, het resultaat is dat je IN FEITE aan het modereren bent voor de t.net eigenaren. Goedkope krachten die zonder dat je er IETS aan doet, de kwaliteit van de site op een peil brengen dat gewenst is en de bezoeker die ZIJ willen behaagt. (keyword: ZIJ)

Op zich is dit prima: beide partijen krijgen wat ze willen: de modjes modereren postings zodat collega modjes en vrienden hier een prettiger site zien, en de adjes/t.net eigenaren krijgen een kwalitatief betere site.

Echter nu botst er iets: (dat bots al een hele tijd maar meer en meer mensen beseffen dat nu) de kwaliteit die de modjes voor zichzelf en voor hun vrienden hier en collegamodjes wensen en nastreven is NIET GELIJK AAN en gebaseerd op ANDERE WENSEN en BELANGEN dan de kwaliteit die de t.net eigenaren/adjes nastreven.

Dit is niet oplosbaar. Om de doodeenvoudige reden dat de modjes niet de eigenaar zijn van de site. Zij bepalen niet wat goed/slecht is voor de site. Zij bepalen alleen wat goed/slecht is voor HENZELF en hun vrienden/collegamodjes hier. ELKE voorstel dat gedaan is en wordt door modjes wordt afgewogen tov de eigen kwaliteitseisen en belangen van t.net eigenaren/adjes DOOR diezelfde t.net eigenaren/adjes.

Het ENIGE voorstel wat dan wordt aangenomen is DAT voorstel dat aanzet tot kwaliteitsverbetering in de lijn die de t.net eigenaren/adjes voorstaan. Dat TOEVALLIG er ook een kwaliteitsverbetering ontstaat voor de modjes en hun vrienden hier is mooi meegenomen, maar niet van belang.

Dit heet politiek. De modjes hier zitten in een politiek steekspel waar ze ALTIJD het onderspit zullen delven TENZIJ er een adje/t.net eigenaar zn kwaliteitseisen gelijk stelt aan die van de modjes. Alleen DAN zal een modje-voorstel enige kans van slagen hebben... anders NIET.

Je kunt dus als modje een aantal dingen doen:
a) Weggaan, omdat je niet meer wil meewerken aan de kwaliteitsverbetering van de site terwijl dit in jouw ogen geen kwaliteitsverbetering is
b) Er in berusten en je eigen lat lager leggen.
c) Proberen een of meerdere adjes voor je te winnen, om zo je ideeen door te drukken
d) zelf adje worden.

Ik heb voor a) gekozen. En met mij al een aantal mensen van het 1e uur. Het is dus geheel aan jou wat je kiest. Een 5e optie: massaal weggaan, heeft denk ik nauwelijks effect, met bijna 20000 geregistreerde gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Otis heeft wel gelijk. Maar het is een typisch voorbeeld van slecht management. Korte-termijn-denken en de lange termijn negeren.
Want als je de "goede" (kuch) mensen allemaal wegjaagt zal het op termijn ook geen nut meer hebben om vragen te stellen op t.net en zal het lezen van reacties geen verder inzicht opleveren dan wat je al uit de nieuwspost kon halen.
Reageren wordt dan grotendeels overbodig en wat je overhoudt zijn FOK-niveau reacties.
Tegen de tijd dat de site zover is afgezakt zullen er echt veel minder pageviews overblijven dan nu.
Niet door onwil van de bezoekers, maar door dom management.

Zoals gezegd, ik kan me best voorstellen dat ze geen zin hebben al onze wensen in te willigen, maar helemaal niets doen zal tot steeds meer zooi en onvrede leiden.

Ik merk nu zelf ook dat ik toch alle reacties doorlees omdat ik niet vertrouw op het systeem, ook al zou ik vaak best wel wat selectiever willen lezen. Ik accepteer dat maar omdat ik toch tijd genoeg heb (had), maar velen zal het mateloos ergeren.
--------------
TENZIJ er een adje/t.net eigenaar zn kwaliteitseisen gelijk stelt aan die van de modjes
Gelijk stellen hoeft nou ook weer niet, we waren immers (zoals Femme ook wel terecht zei te kritisch), maar een flink stuk ophogen van de eisen, iig niet accepteren zoals het nu is, is wel noodzakelijk.
Je zou hopen dat ze zo verstandig waren dat in te zien, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Otis is wel optie e) vergeten. Iets wat ik maanden geleden al had willen doen maar gisteren daadwerkelijk heb gedaan. Ik heb gevraagd aan welke voorwaarden een constructieve bijdrage moet voldoen en wat dus wel mogelijk is of totaal uitgesloten is etc etc. Op deze manier kun je tenminste nadenken in de goede hoek.
Omdat ik het antwoord nog niet weet, laat ik mij niet negatief uit in principe. Ik vind het wel tegenstrijdig dat iemand zijn vrije tijd opoffert om iets te verbeteren (helpen te) voor een ander en dan van dezelfde persoon te horen dat je een zeiked bent en alle ideeen linea recta de vuilnisbak in verdwijnen.
Tnet is de drempel van amateuristische site aan het overschreiden, maar blijkbaar zit er ergens nog een amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Die optie e) heb ik op een andere manier ook al geprobeerd. Dat alle voorstellen van bepaalde mensen +2/-2 laten geven etc. heel ingewikkeld zijn begrijp ik, daarom ben ik ook een thread gestart waarin ik vroeg aleen 2 hele simpele dingen aan te passen. (Die +4 postings afschaffen heb jij ook gevraagd)
Ik zei er duidelijk bij dat ik begreep dat ze niet overal naar konden kijken, maar als ze nou deze twee eenvoudige dingen eens zouden aanpakken dan zouden wij al heel blij zijn.

Als je zelfs daar geen gehoor op krijgt is voor mij de kous af. Optie e) is helaas geen optie. Geef de hoop nou maar op.

(sterke opmerking op het eind trouwens >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben een ex-optie-'e'-voorvechter, ex, omdat ik ooit ook eens gevraagd heb (inclusief een mail aan Femme) met tekst en uitleg, specifiek in wat wij konden doen om de toenmalig ingezakte zoetsappige metaliteit en kwaliteit (één en ander nogal subjectief verwoord destijds, maar toch) naar een hoger nivo te tillen.

Destijds ging het ongeveer op dezelfde wijze als waar we nu weer tegenaan kunnen knokken.

Je kunt wel vanalles gaan lopen roepen en voorstellen hier, maar als je daar geen officiële reactie op krijgt, dan ben je een roepende in de woestijn.

Ondanks alle vragen op fora en via mail, heb ik (en met mij nog een aantal andere mede-GoTters) nooit enige zinvolle reactie terug gehad.

Mijn idee: laat het dan ook maar.

Nu zijn we ongeveer een half jaar verder en wordt de strijd weer aangewakkerd, mischien is het enige postitieve wel dat wat hier gebeurd zeer geod kan dienen als scenario voor Command & Conquer Red Alert III: Operation Little Weenie

:9

Ik mag mij in dit geval aan de zijde van Irrelevant (soon to be irrelevant, so to speek) scharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

'T is graag of niet, als het niet graag is, dan is het niet.

Dan is het voor mij prima, sluit ik een hoofdstuk af, en begin ik vrolijk aan een nieuwe.

'K hou er alleen graag een goed gevoel aan over. Nog liever blijf ik het met een goed gevoel doen, maar daar lijkt het nu (bijna) te laat voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

[edit]
laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hij was ff weg, maar is nu weer terug (de topic dus). Gezien de constructieve bijdragen van de adjes blijft deze nog wel af en toe omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Nog geen reactie gehad (op optie e) ) neem ik aan?

Ik zal later vandaag of morgen nog even een mooi idee van mij posten. Niet dat het nut heeft, maar gewoon om aan te geven hoe je iets zou kunnen maken dat werkbaar is, betere kwaliteit levert, en toch ook met de belangen van de adjes rekening houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu mag ik niet 'gillen' van ene floris diemel omdat het 'per ongeluk' fout ging.

Als ik in het dagelijks leven op een heftruck zat dan zou ik dat wellicht voor waar aannemen, echter mij maak je echt niet wijs dat een willekeurige thread verdwijnt uit een topic lijst en daarna spontaan weer terug is, door een shutdown van een server.

Maar goed, whatever. Jij je zit, floris. Tenslotte bepaal jij wat goed en slecht is voor Den Mensch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Otis, voordat jij ervoor gaat zorgen dat deze thread op slot wordt gezet :
dit is niet alleen bij deze thread gebeurt maar bij heel veel threads op GoT.

Kijk maar eens naar de datum & tijd van de reactie van Jaymz 3 posts hierboven :
Daar zie je "maandag 04 december 2000 06:12" staan! Dat kwam dus omdat de tijd f*cked up was bij de nieuwe dbase server.

Topix gebruikt blijkbaar ook de tijd van de laatst geplaatste posting om te kijken welke zichtbaar topics recent zijn en welke niet.
Aangezien dus op deze posting het laatst was gereageerd op 4 december en er posts zijn die dus "nieuwer" zijn komen die hoger in de topiclijst en "verdwijnt" deze tijdelijk naar beneden.

Omdat de tijd weer goed gezet is en als vervolgens weer een posting is gedaan komt hij weer op de goede plek, vanwege het systeem wat ik hierboven heb uitgelegd.

hehehe, hopelijk is het nu duidelijk, pffff wat een tikwerk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topix gebruikt blijkbaar ook de tijd van de laatst geplaatste posting om te kijken welke zichtbaar topics recent zijn en welke niet
Klopt, ik was em ook ff kwijt. Met de search optie was ie WEL te vinden. Topic is dus nooit weg geweest.
(Otis, niet te paranoia worden hoor! ;) )

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vermoedde ook een vorm van censuur, maar na wat speurwerk kwam ik erachter dat deze topic in de tijd was verdwenen. Na wat wachten kwam deze vanzelf weer boven water. Ik geef Otis aan de ene kant dus gelijk dat hij kwaad werd, aan de andere kant was het een structureel probleeem op deze site, waardoor deze posting jammer genoeg ook verdween, ik heb hem wel zo snel mogelijk weer opgegooit.

Ik hoop dat een ander structureel probleem wordt opgelost. Floris :) heeft deze topic iig niet op slot gegooid, maar wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou niet zozeer paranoia... Het lag in de lijn der verwachting dat dit zou gebeuren.

Anyway, ik vind de visie die gepresenteerd wordt door t.net bestuur erg kortzichtig. Ik zal dit uitleggen en daarna mag iedereen er mee doen wat hij wil. (niet dat dit de 1e keer is dat ik dit zeg, maar vooruit)

De site heeft bijna 20.000 geregistreerde gebruikers. De kracht van t.net is niet zozeer de serie dagelijkse nieuwspostings, maar het reactie systeem: reageren op newspostings en weten dat je reactie terecht komt in een grote community met lotgenoten.

De intentie om te posten en terug te komen om te posten hangt af van de kwalitatieve beleving die de gebruiker heeft bij de site. Wanneer is die kwalitatieve beleving het hoogst? wanneer de kwaliteitsnormen van de bezoeker passen bij die van de site en de site die normen haalt.

IMHO is het een fout van t.net bestuur om er vanuit te gaan dat het huidige concept van reageren en beoordeling van reacties genoeg is om de kwaliteitsnormen te halen. Dit vind ik omdat de kwaliteitsnormen naar beneden worden bijgesteld. -> dit moderatie systeem is ingevoerd om er voor te zorgen dat postings die werkelijk waarde toevoegen aan het lezen van de nieuwsposting plus reacties omhoog te krijgen. Een soort filter op kwalitatief hoge bijdragen. Dit faalt, ik geloof niet dat ik daar nog uitleg over verschuldigd ben.

Resultaat is, dat degene die de moderaties uitvoeren op een manier zodat, wanneer het aan hen lag, WEL de vooraf gestelde kwaliteitsnormen worden gehaald, zich gaan roeren. Immers, hun inspanningen levert niet het gewenste resultaat; NOCH voor henzelf, NOCH voor t.net.

Doordat t.net bestuur oostindisch doof is voor bijdragen tot veranderingen ontstaat wrevel bij de bovengenoemde groep moderators.

Ik durf de voorspelling wel aan dat als er niet wijzigingen komen in het reactie/moderatie systeem wat de problemen die NU spelen oplost voor een langere periode, de bovengenoemde groep in meer of mindere mate zich minder met modereren bezig gaat houden, wat nu al op bescheiden schaal plaatsvindt.

Resultaat DAARVAN is, dat de vooraf gestelde kwaliteitsnormen ZEKER niet meer gehaald worden en de overall kwaliteit van t.net zal dalen. Op DIT moment is dat nog niet zo erg, immers de ong. 20.000 mensen die geregistreerd zijn vinden het wel prima zo, maar als het niveau, de kwaliteit van de beleving van de site AFNEEMT, en er meer invloed onstaat (want dat is de oorzaak) op die kwaliteit door bijdragen van inferieure kwaliteit, immers correcte moderaties nemen af, zal in een kwestie van tijd de kwaliteit van de site afnemen, waardoor de community die er NU is zal afglijden naar het niveau fokzine, of erger: flame newsgroups waar geen ZINNIGE discussie meer plaatsvindt (op fok!zine ook nauwelijks).

Ik vind de visie van de t.net bestuursleden zo kortzichtig omdat ze hier niet voor waken, ze doen er niets aan, ze lijken het wel best te vinden.

Eeuwig zonde. En dat terwijl het zo simpel is: start een dialoog, sta OPEN voor ideeen, geef feedback op ideeen en welke wel/niet een kans van slagen hebben, etc. Kwaliteit van managen wordt niet vergroot door het met harde hand de orde handhaven en je eigen ideeen door te drijven, maar door de juiste beslissingen te nemen. Op dit moment schijnt het hier, althans volgens mij, aan dat laatste een groot gebrek te zijn.

Maar het is nog niet te laat... nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

[quote]
Tnet is de drempel van amateuristische site aan het overschreiden.
[\quote]

Het boeltje wordt steeds groter en inmiddels weten alle tweakers deze site wel te vinden. Nu komen er dus ook semi-tweakers en niet-tweakers opaf. Er komen bij iedere posting gewoon meer reacties en deze MOETEN worden gesorteerd op kwaliteit. Als de moderaties verwateren door instroom van semi en niet-tweakers dan is het gevolg duidelijk.
Een fool-proof systeem zal daarvoor moeten worden opgezet. Wat vroeger 1 man niet meer kon en 3 maanden terug een heel team niet meer aankon, zal dus moeten gebeuren door vrijwel iedereen. Alleen kunnen er dus gaten ontstaan door de verwatering. Een harde kern die bereid is de excessen eruit te vissen, is al aanwezig (met dank aan dit forum :)).
Op den duur zal deze harde kern worden vervangen en ververst worden door andere mensen, maar deze moeten gewoon een beetje meer kwaliteit hebben en ook de mogelijkheden. IMHO opinion is een verbeterd systeem waar iedereen blij mee is mogelijk.

Ik hoef niet voor god te spelen en wil niet eens als superman worden gezien. Ik ben alleen proaktief bewogen met de kwaliteit van deze site.
Waarom alle ideee dan gvd genegeerd worden is mij een raadsel. NIET 1 concrete reactie gezien op welk idee dan ook (ja, dat zullen we aankaarten ...). NIET eens een reden waarom het niet kan.:(
Kwaliteit houdt zichzelf niet in stand, het universum streeft naar chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic: 'Stom' is een woord wat aanduidt dat je niet kunt spreken. Stomme vragen stellen lijkt me wat raar, tenzij vragen ook wel kunnen spreken en je de aanduiding 'stom' nodig hebt om aan te duiden dat deze vragen niet kunnen spreken. :D

Ik zou 'dom' gebruiken ipv 'stom', escedrianeneirnnneneneinene ;). Schop je ook niemand onbedoeld tegen het zere been. :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
uit de vandale:

stom (bn.)

1 niet kunnende spreken
2 zeer dom => oenig, stompzinnig, stupide
3 eentonig, vervelend
4 geen geluid gevend
5 medelijden opwekkend => arm
6 [taal.] (van klinkers) onbeklemtoond, toonloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:?...snap het nog steeds niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

OK, volgende stelling wordt dan wel ingevoerd.
txs voor de feedback anyway.

Haarloos, wat wil je dan weten? Hoe je een zinnige opmerking plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Sommige threads die 'goed' gemodereerd zijn, zien er nog wel eens op de standaard manier (minimale score=1) erg onsamenhangend uit.

Soms reageert iemand (inzichtvol/interresant) op een post, die (terecht) op -1 of 0 staat. Dit maakt de draad gezien vanaf score 1 best wel eens 'vaag', ik verwacht namelijk niet dat er veel mensen 'negeren threads' aan hebben staan. (irrelevant weet wat ik bedoel ;) )

Misschien is het wel practisch als 'we' niet per post modereren, maar per thread. Dat wil dan misschien betekenen dat sommige posts hoger scoren dat dat ze eigenlijk zouden verdienen, maar dit verhoogt wel de leesbaarheid van de threads.

Dit naar aanleiding van een aantal draden die ik een tijdje geleden als 'test' eens vanaf score 1 heb bekeken, en daarna vanaf -1 (mijn standaard). Ik kwam tot de 'ontdekking', dat je meer crap leest (-1), maar de thread lekkerder leest, en begrijpt wat er 'gebeurd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lijk wel gek om op mijn vrije zaterdag er nog uberhaupt tijd in te steken, maar ik wilde toch even wat kwijt.

Ik zie dat de "oude garde", die IMHO altijd het beste hebben gedaan om te helpen, zich weer aan het beroeren zijn, er worden al weer de nodige voorstellen gedaan, zaken aangedragen die mogelijk kunnen bijdragen in de verbetering van een aantal zaken, maar tot dusverren blijven zinvolle reacties uit.

Otis gaat over de ziek omdat hij in eerste instantie vermoedde dat een "nogal gevoelig" topic verdwenen leek te zijn, doet in zijn draad een paar heftige uitspraken en wat gebeurd er: alle aandacht wordt weer eens gefocust op Otis, terwijl aan de kern van het geheel weer eens geen aandacht wordt besteed.

Wanneer komt het nou eens in een Adje op om te reageren waar hij op moet reageren, wanneer krijgen we nou eens een zinvolle reactie op de voorstellen die hier gedaan worden?

Als ik een reactie lees van irrelevant waarin hij een half script post, dan denk ik dat die jongen wederom een zinvolle poging doet om iets bij te dragen, wat is zijn dank?

Nul komma nul.

Denk je nu werkelijk dat je dadelijk nog mensen overhoudt die ook maar enigzins nog iets willen bijdragen, nadat je ze eerst maanden lang een beetje hebt laten gaar koken in hun eigen sop?

Ik denk het niet.

Nu weet ik ook wel dat wij (chronische zeikerds) zeker vervangbaar zijn, maar da's niet het punt, als dingen blijven gaan zoals nu het geval is (en vooralsnog lijkt dat er erg op) dan lopen de mensen massaal weg, simpel omdat ze de sfeer niet langer accepteren.

Het enige wat jullie nu doen is mensen (die het overwegend goed bedoelen) tegen jullie in het harnas jagen en waarom?

Ik zou het niet weten?

Jullie blijven maar bezig met ouwe koeien uit de sloot halen (Otis dit, Ulio dat, modclan zo, dit deugt niet, jullie doen dat verkeerd) en wij maar roepen en typen, zonder dat daar ooit een keer iets mee lijkt te gebeuren, ik zeg lijkt omdat er de afgelopen maanden weinig reacties van de Adjes zijn gekomen in hoeverre alle input hier gewaardeerd werd.

Voor zover ik kan beoordelen lezen jullie de helft niet en worden de meeste Adjes alleen getriggerd door een aantal trefwoorden, waarna jullie rustig weer wat olie op het vuur gooien en verder gaan met de dagelijkse werkzaamheden.

Voorbeeld: ik heb Otis (om er maar één te noemen) hier leren kennen als iemand die toch wel redelijk goed weet waar ie het over heeft, in het begin werd ie door de Adjes dan ook serieus behandeld, nu hij steeds kritischer opstelt en soms nogal confronterende uitspraken doen, gaat ie virtueel in de ban, er wordt van hogerhand alleen nog maar kwaad op hem gereageerd en over zijn input hoor je al helemaal niemand meer.

Nog een voorbeeld?

Irrelevant, zelfde verhaal, komt ook met een hoop goed spul aanzetten, keer op keer. Weet zich altijd mild en objectief op te stellen (soms tegen beter weten in ;)), maar wat doe jullie met zijn input? He-le-maal niks, denk je nou dat hij, als ie weer terug is, denkt om dara nog erg lang mee verder te gaan?
Ik denk het niet en als je het mij vraagt is die hele situatie toch minimaal vreemd te noemen.

Mij moet je niet vragen om een idee hoe het allemaal beter zou kunnen, daar heb ik geen kaas van gegetene, maar ik weet wel dat de wijze waarop jullie nu met alle input omgaan absoluut de verkeerde is.

Er liggen een hoop goede dingen verstopt in alle fora en alle draden die over dit onderwerp zijn geschreven, maar als je ze niet zien wilt dan kan je op een gegeven moment de boel inpakken, uithuilen en opnieuw beginnen.

Als dat jullie doel is, dan kun je rustig door blijven gaan.

/me is benieuwd of uberhaupt iemand de moeite neemt dit te lezen...

BTW als jullie vinden dat ik een partij onzin zit uit te kramen hier, zeg het me rustig, dan bespaar ik mezelf in het vervolg de moeite, de tijd en de kosten (om over de teleurstelling maar te zwijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 09 december 2000 16:31 schreef ecteinascidin het volgende:
OK, volgende stelling wordt dan wel ingevoerd.
txs voor de feedback anyway.

Haarloos, wat wil je dan weten? Hoe je een zinnige opmerking plaatst?
[sarcasme]

Als of een zinnige opmerking er hier nog wat toe doet >:)

[/sarcasme]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Misschien is het wel practisch als 'we' niet per post modereren, maar per thread. Dat wil dan misschien betekenen dat sommige posts hoger scoren dat dat ze eigenlijk zouden verdienen, maar dit verhoogt wel de leesbaarheid van de threads.
Ik denk dat modden veel belangrijker is als je in de database naar oud nieuws gaat zoeken. Je gaat dan niet de hele draad lezen maar alleen de interssante postings (+3). Daarom lijkt het me beter om per posting te blijven modden. Je creert zo een database met nieuws en zinnige reacties.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Dan laat je 'nieuwe' draden door 'iedereen' modden, zo gauw al het 'oud nieuws' is (ouder dan 2 a 3 dagen gok ik zo), en als database info gebruikt kan worden laat je de "ubermod's" deze draden modden.

Zodat de 'huidige' draden lekker te lezen zijn, en je uit de database de nuttige posts kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TgF: Het was niet mijn bedoeling om de aandacht af te leiden van wat er gezegd werd door anderen. Ik ging over de zeik omdat ik vond dat DEZE thread juist veel goede dingen bevatte, meningen van mensen die al lang veel betekenen voor deze site (althans, daar ga ik maar van uit). Dat die verdwenen leek te zijn, vond ik op zijn zachtst gezegd kut.

Nu heb ik in deze thread ong 2 uur geleden OOK een lap tekst lopen typen (staat op pag 3), en ik heb niet de illusie dat die OOIT door een adje wordt gelezen NOCH dat er iets mee wordt gedaan maar ik weet WEL dat wat er staat ook waarheid wordt als het zo doorgaat. Althans, dat vertelt mijn eigen ervaring me.

Ik vind het ook bizonder wrang voor bv irrelevant die EN dagelijks veel tijd steekt in het nakijken van moderaties EN nu weer veel tijd heeft gestoken in hetnadenken en opschrijven van een voorstel, terwijl er geen fok mee gebeurt.

Het is gewoon zo ontzettend zonde van de huidige community, dat die gewoon teloor gaat omdat men 'aan het roer' niet doorheeft dat hoe ze nu varen recht op de klippen afkoersen.

"Ja doemdenken, gezeik en niet waar".

erm.. nee.

Ik zit helaas lang genoeg in de internet business om te weten dat communities met VEEL trouwe bezoekers ERG VEEL waard zijn en dat je die moet koesteren en er ALLES aan moet doen om die te behouden, mits je natuurlijk je brood er mee verdient (wat Femme doet, vziw). Dat t.net zo'n community is weet iedereen. Dat met de huidige koers diezelfde community binnen 1 a 2 jaar een schim is van wat het eens was, snappen steeds meer en meer mensen, helaas onder hen geen of nauwelijks t.net administrators.

Best wel raar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja vooruitdenken is en blijft _echt_ moeilijk.
Je houdt je liever bezig met problemen die "dichtbij" je staan, omdat die oha veel duidelijker zijn.
Toekomstige problemen zijn veel waziger en een (goede) oplossing is niet een-twee-drie te verzinnen, aangezien je het effect in feite pas later zal merken.

Maarja misschien hoort dit ook bij de evolutie van een website :
Als je meer bezoekers wilt bereiken moet je algemenere content bieden en krijg je ook een algemener publiek.
Dus de reacties worden ook van een algemener niveau en dat zal veel bezoekers die een wat meer "hardcore" niveau gewendt zijn tegen de schenen schoppen.
Gevolg die verdwijnen -> en het wordt dus NOG algemener...

Tja het is bewust kiezen tussen wat je wilt, maar er zal igv gekozen MOETEN worden wil tweakers.net het vaste land bereiken ipv van als een stuurloos schip rond te varen en hopen dat er wel wat van komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Bof, het probleem is in ieder geval duidelijk: Het boeit de adjes gewoon niets.

Met de beste wil van de wereld, maar dan ga ik mij ook nergens druk over maken.
Het nieuwe forum over forum-aanranding lijkt mij wel praktisch trouwens. Mensen die op +4 posten etc en ander misbruik (dubbele cookies etc) kun je daar beter dumpen in plaats van hier.

Dit is voor de Adjes toch echt een no-go area. (en nu hoop ik toch zo erg dat ik ongelijk heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ecteneascidin (opgeschreven zonder te spieken ;)) :

Als het nieuwe forum meldpunt forumaanranding heet denk ik dat het betrekking heeft op GoT en niet op T.net, laat staan de moderaties daar!
Wij mogen die problemen van de +4 posters oplossen...

Maar goed laten we ontopic blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
Waar een mislukte grap van Femme al niet toe leidt >:)
Ik heb me ooit in het verleden ook bemoeid met de discussie over verbeteringen van het modsysteem, maar nadat alles al meerdere keren gezegd was - hier waren we het er in grote lijnen toch wel over eens - zonder dat er iets mee gedaan werd ben ik afgehaakt.

Ik kan me 100% vinden in wat Otis zegt. Ik ben niet te lullig om een bijdrage aan forum & site te leveren. Niet belangeloos (goed gezien Otis) want als je je kunt vinden in een site & daar aan mee kunt doen kan dat erg leuk zijn. Maar dat is het niet meer.

Kwaliteit is helaas subjectief. Wat op dit forum onder kwaliteit wordt verstaan is niet relevant omdat adjes & het overgrote deel van de bezoekers iets anders onder kwaliteit verstaan. Het gros van de bezoekers wil vnl. ouwehoeren. Kijk maar naar de fora op GoT, reacties & moderaties op T.net. Adjes/eigenaar(s) willen veel bezoekers. Als die willen ouwehoeren so be it. Als ouwehoeren het leuk vinden om trolls te lezen en lekker te schoppen tegen marktleiders niet gehinderd door enige kennis van zaken dan is het modsysteem een instrument om te kunnen zien wat de meute daar van vindt. Zo werkt het en daarom wordt het niet veranderd. Stel je maar eens voor dat er weer wordt gemod op wat hier onder kwaliteit wordt verstaan. Dan neem je dus de adjes een instrument uit handen. Dat er in onze ogen slecht gemod wordt duidt er alleen maar op dat we sterk in de minderheid zijn.

Het is mijn site niet, dus ik vind het best. Ik hoef hier niet te komen, als ik hier ben neem ik het zoals het is. Modden en reageren dient dan als uitlaatklep. Wat dat betreft mogen adjes best concluderen dat het systeem werkt, want ik ben er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
arjenk: ziehier
Een voorstel met aardig positieve reactie van Femme :)

off-topic: Femme is ook weer beter aan het modden op dit forum. Gisteren een onzin thread getrashed zonder dat erom gevraagd hoefde te worden :) Het was weliswaar al een oude thread die omhoog gegooid werd, maar weg is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Sjeempie, Femme trekt weer volle zalen, de post was overduidelijk sarcastisch bedoeld (maar dan ook echt OVERduidelijk), maar dat schijnt echt niet te kunnen want dan komt bij sommige moderators meteen het beste naar boven.

Moderaten zonder oogkleppen zou niet gek zijn, maar volgens mij een onhaalbare zaak.

Toch jammer want op zicht is het een leuk systeem.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

dit is denk ik wel de troll die de meeste postings ooit gegenereerd heeft :)

ieeeepppppp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af in hoeverre Femme opzettelijk zo'n opmerking heeft gemaakt met het doel whoehahaha-ik-maak-een-grapje?

Voor iemand die al die tijd zich heeft weggehouden van antwoorden waar wél op gewacht werd, vond ik hem nogal, laten we zeggen confronterend en zette het bij een aantal mensen kwaad bloed (uhrm, daar was ik er één van).

En dan later moeten lezen: "Femme bedoelde het niet zo...", gaat er bij mij niet helemaal in, maar wellicht kan de afzender duidelijkheid bieden in deze?

/me wacht weer (tevergeefs?) op antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Kunnen we hier niet een keer over ophouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Slotje erop :?, er komt niks nieuws meer bij,als mensen het ergens anders over willen hebben moeten ze een nieuw topic aanmaken.
Pagina: 1