Ik lijk wel gek om op mijn vrije zaterdag er nog uberhaupt tijd in te steken, maar ik wilde toch even wat kwijt.
Ik zie dat de "oude garde", die IMHO altijd het beste hebben gedaan om te helpen, zich weer aan het beroeren zijn, er worden al weer de nodige voorstellen gedaan, zaken aangedragen die mogelijk kunnen bijdragen in de verbetering van een aantal zaken, maar tot dusverren blijven zinvolle reacties uit.
Otis gaat over de ziek omdat hij in eerste instantie vermoedde dat een "nogal gevoelig" topic verdwenen leek te zijn, doet in zijn draad een paar heftige uitspraken en wat gebeurd er: alle aandacht wordt weer eens gefocust op Otis, terwijl aan de kern van het geheel weer eens geen aandacht wordt besteed.
Wanneer komt het nou eens in een Adje op om te reageren waar hij op moet reageren, wanneer krijgen we nou eens een zinvolle reactie op de voorstellen die hier gedaan worden?
Als ik een reactie lees van irrelevant waarin hij een half script post, dan denk ik dat die jongen wederom een zinvolle poging doet om iets bij te dragen, wat is zijn dank?
Nul komma nul.
Denk je nu werkelijk dat je dadelijk nog mensen overhoudt die ook maar enigzins nog iets willen bijdragen, nadat je ze eerst maanden lang een beetje hebt laten gaar koken in hun eigen sop?
Ik denk het niet.
Nu weet ik ook wel dat wij (chronische zeikerds) zeker vervangbaar zijn, maar da's niet het punt, als dingen blijven gaan zoals nu het geval is (en vooralsnog lijkt dat er erg op) dan lopen de mensen massaal weg, simpel omdat ze de sfeer niet langer accepteren.
Het enige wat jullie nu doen is mensen (die het overwegend goed bedoelen) tegen jullie in het harnas jagen en waarom?
Ik zou het niet weten?
Jullie blijven maar bezig met ouwe koeien uit de sloot halen (Otis dit, Ulio dat, modclan zo, dit deugt niet, jullie doen dat verkeerd) en wij maar roepen en typen, zonder dat daar ooit een keer iets mee
lijkt te gebeuren, ik zeg
lijkt omdat er de afgelopen maanden weinig reacties van de Adjes zijn gekomen in hoeverre alle input hier gewaardeerd werd.
Voor zover ik kan beoordelen lezen jullie de helft niet en worden de meeste Adjes alleen getriggerd door een aantal trefwoorden, waarna jullie rustig weer wat olie op het vuur gooien en verder gaan met de dagelijkse werkzaamheden.
Voorbeeld: ik heb Otis (om er maar één te noemen) hier leren kennen als iemand die toch wel redelijk goed weet waar ie het over heeft, in het begin werd ie door de Adjes dan ook serieus behandeld, nu hij steeds kritischer opstelt en soms nogal confronterende uitspraken doen, gaat ie virtueel in de ban, er wordt van hogerhand alleen nog maar kwaad op hem gereageerd en over zijn input hoor je al helemaal niemand meer.
Nog een voorbeeld?
Irrelevant, zelfde verhaal, komt ook met een hoop goed spul aanzetten, keer op keer. Weet zich altijd mild en objectief op te stellen (soms tegen beter weten in

), maar wat doe jullie met zijn input? He-le-maal niks, denk je nou dat hij, als ie weer terug is, denkt om dara nog erg lang mee verder te gaan?
Ik denk het niet en als je het mij vraagt is die hele situatie toch minimaal vreemd te noemen.
Mij moet je niet vragen om een idee hoe het allemaal beter zou kunnen, daar heb ik geen kaas van gegetene, maar ik weet wel dat de wijze waarop jullie nu met alle input omgaan absoluut de verkeerde is.
Er liggen een hoop goede dingen verstopt in alle fora en alle draden die over dit onderwerp zijn geschreven, maar als je ze niet zien
wilt dan kan je op een gegeven moment de boel inpakken, uithuilen en opnieuw beginnen.
Als dat jullie doel is, dan kun je rustig door blijven gaan.
/me is benieuwd of uberhaupt iemand de moeite neemt dit te lezen...
BTW als jullie vinden dat ik een partij onzin zit uit te kramen hier, zeg het me rustig, dan bespaar ik mezelf in het vervolg de moeite, de tijd en de kosten (om over de teleurstelling maar te zwijgen).