Ik kan via mijn werk een zogenaamd
Pv-Privé-Plan nemen, zodat ik steeds een klein beetje geld moet afgeven voor de pc. Dus een vast bedrag per maand wordt van mijn loon ingehouden, zodat ik de computer uiteindelijk wel betaal.
Ik met dit idee dus denken aan een nieuwe computer
Hieronder volgen enkele zaken die ik nog niet zeker weet en daarbij uitleg en vragen en vervolgens een tabel en gerelateerde links.
Uw hulp en adviezen zouden erg gewenst zijn.
Budget=€ = 1700,00
Werkzaamheden=Vooral Gamen, Chatten, Autocad, Photoshop.
Koeling:
Ik zou graag goede koeling willen voor mijn Pc. Dus ook met het oog gericht op de toekomst om dan eventueel te overclocken. Met een kloksnelheid van 2,8Ghz vind ik dat nog niet nodig. Ook ben ik van plan een
FanBus te gaan maken dus moet dit ook allemaal met elkaar gaan werken. Graag adviezen en suggesties. Hoe minder lawaai natuurlijk des te beter. Waterkoeling lijkt me echter nog wat aan de dure kant en passieve koeling geeft niet genoeg koeling om te gaan overclocken.
Mijn vragen hierover zijn dus:
Wat voor soort koeling zou ik nemen?
Geluidskaart:
Tevens zou ik een goede geluidskaart willen hebben, omdat ik van plan ben op deze Pc video en muziek te gaan luisteren. Ik heb zelf een oude Pioneer versterker die ik nog wel wil gebruiken eigenlijk. Eigenlijk wilde ik een standaard
Dolby Surround 5.1 of hoger. Tevens moet ik een
Digital Out-ingang hebben om liedjes van mijn Pc naar mijn MiniDics te zetten.
Digital In zou gewenst zijn om MD-schijfjes op de Pc te zetten, maar is niet noodzakelijk. Ook zou ik mijn platenspeler op de computer aan willen sluiten, zodat ik mijn langspeelplaten kan digitaliseren. Ik zie de bomen niet meer door het bos met het aanbod van tegenwoorden.
Krijg ik evenzuiver en evenhard geluid als ik mijn versterker uit de opstelling gooi ?
Kan ik met behulp van Digital Out nummers van de computer overzetten naar mijn MiniDisc?
Produceert de Onboard Geluidsfunctie genoeg geluid en geluidszuiverheid?
Stereo TV-,FM-tunerkaart:
Zoals ik hierboven al vermeld had is dat ik Tv op deze nieuwe computer wil gaan kijken. Daarvoor heeft men een kaar nodig, maar welke? Ik heb een review op T-net gevonden, maar die kwam uit 2000, en was dus een beetje gedateerd. Ik zou dus Tv willen kijken en opnemen is hoge kwalitiet. Tevens zou ik Radio willen luisteren en kunnen opnemen met deze kaart.
Welke kaart zou ik nemen voor goede kwaliteit opnames, beeld en geluid?
Behuizing:
Wil eigenlijk een bigtower om mee te beginnen. Gewoon een simpele waar veel ruimte inzit en veel in gemod kan worden. Later kan ik deze altijd nog vervangen. Gewoon een goedekope, functionele, grote kast.
Welke kast is dit, die mijn eisen tevreden stelt?
Speakers:
Ik heb nu nog gewoon oude speakers van een jaar of 10 geden, maar hier komt nog steeds goed geluid uit. Als ik meet boxen moet hebben als ik strax
Dolby Surround heb dan moet ik extra boxen bijkopen. Maar wat voor boxen? Mijn eissen zijn: 20-20.000 KHz, goede geluidsklank, hoeft niet extreem hard. Al bij al gewoon goede zuiveren boxen die wel een hard geluidje kunnen produceren. Zal ik dan boxen moeten kopen of juist zelf maken? Ben wel handig dus dit zou voor mijn géén probeleem zijn.
Zou ik boxen kopen of juist zelf gaan maken?
Welke boxen zijn goede boxen en voor een goede prijs?
Hieronder volgt een tabel, waar ik de style een beetje geript hebt
In ieder geval leek het mij zo duidelijker
Overzichtstabel
 |
Categorie | Product | Prijs |
Processor | Intel Pentium 4 2,8Ghz (800Mhz FSB, Boxed) | € 229,00 |
Moederbord | Asus P4P800 (Audio + GLAN + SATA RAID) | € 223,00 |
Koeling | | |
Geheugen | 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (TwinMos) | 2x € 90,00 |
Videokaart | Creative 3D Blaster GeForce 2 Titanium (64MB 400Mhz DDR AGP2x) | √ |
Geluidskaart | | |
Stereo TV-,FM-tunerkaart | | |
Netwerkkaart | Onboard | € 0,00 |
Draadloze Netwerkkaart | Linksys Wireless PCI Card (WMP11) | € 64,00 |
Harde schijf | Maxtor DiamondMax Plus9 (120GB, 8MB cache) | √ |
DVD-drive | Benq 24x10x40 | √ |
CD-writer | Benq 24x10x40 | √ |
Floppydrive | | √ |
Monitor | Commodore 15" | √ |
Voeding | 300W Zalman ZM300A-APF
| € 62,00 |
Behuizing | | |