![]() | |
• Geef je budget bij je specs • Geef je huidige specs, GEEN linkje naar een specs pagina of een verwijzing naar je sig. • Geef aan wat je zoal met je PC doet (Office? Gamen?) • Geen offtopic posts • Geen hoe-is-dit-systeem vragen Alle uitgebreide regels (met uitleg) zijn hier te bewonderen. |
Hoezo direct een 3000+ processor? Niet dat je geen slechte ideeën hebt, maar een 2600+ b.v. is relatief goedkoper. Deze zijn er ook in Barton modellen en 333FSB modellen. Het verschil in kloksnelheid is zeer klein. Met dat overige geld kan je dan misschien toch nog de 1GB geheugen halen.Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 23:14:
Moederbord: ECS K7S5A
Processor: AMD Athlon 1600+
Video kaart: ATI Radeon 9700 PRO
Geheugen: 512 MB DDR
HDD: 2x 40 Gig.
Nu wil ik eigenlijk mijn geheugen en CPU upgraden. Mijn moederbord mag dan redelijk oud zijn, hij voldoet nog aan de eisen, en is goed te upgraden omdat hij de volledige AMG Athlon XP serie kan hebben..
Omdat ik net een Acer TM 800 heb gekocht is mijn budget niet zo ruim, 300 Euro voor een processor is dan ook not-done. Het geheugen wil ik het liefst op 1 gig hebben vanwege de vele programma's en games die ik draai, op het moment loopt mijn geheugen gewoon constant vol.
Ik heb 2 DDR staafjes van 256 MB, als het even kan wil ik die gewoon blijven gebruiken, als het moet op een nieuw moederbord die 4 beds ondersteunt (bijvoorbeeld.)
Wat is aan te raden?Als het kan graag met merken en types, vooral de types als je een nieuw moederbord weet
- Een nieuw moederbord, 2 extra geheugen staafjes kopen (4 in totaal a 256 MB DDR), en een AMD Athlon XP 3000+
- Een nieuwe 512 MB DDR, en een AMD Athlon XP 3000 processor, ik haal dan geen 1 Gig geheugen, maar dit is een relatief goedkope upgrade.
- Iets anders...
In die lijsten zie ik vaak niet meer wat nou nieuw is enzo..
[ Voor 17% gewijzigd door Laurent op 25-11-2003 12:56 ]