Casema/Wanadoo Cable nog sneller.....

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 993 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 11:50

MaxxMark

HT is Tof!

PJK schreef op 21 October 2003 @ 17:05:
20 september: ik check de website van Casema wanneer ik kan opzeggen: 1 maand opzegtermijn

24 september: ik vraag Demon ADSL aan

18 oktober: Demon ADSL is opgeleverd.
19 oktober: ik wil mijn casema opzeggen... maar...

^#&*(@^(&*#($%(@ blijken die lui midden in mijn ADSL-aanvraag de Algemene Voorwaarden te hebben gewijzigd, wat mij dus 8 maanden a €50,- aan onnodig abonnement kost!

Die email heb ik niet gelezen; ik lees mijn Wanadoo-email nooit. Zou de mailbox niet volzitten zodat hij nobestelbaar bleek?
Helaas ben jij hier fout :) In de algemene voorwaarden staat duidelijk dat alg vw gemailed via email ook rechtsgeldig zijn. En aangezien je met de alg vw akkoord bent gegaan zit je er aan vast.

Zelf ben ik er ook (bijna) vanaf. Ik heb in september gewoon een brief gestuurd dat ik per 1 november afgelsloten wilde worden. Ondertussen bij Demon mn adsl aanvraag ingediend. Zit dus nu met adsl + kabel, maargoed , dat kan nog wel ff.

Wat je zou kunnen proberen is casema te bellen, en dat je NU pas doorhebt dat de algvw gewijzigd zijn, en dat je je contract wilt laten ontbinden op grond daarvan. Zelf probeerde ik dat nog op 12 oktober (6 dagen na ingang van de nieuwe alg vw, dit omdat het niet opschoot met mijn opzegging, uiteindelijk van afgezien though) Maar op dat moment kon dat dus nog . Misschien kan je het daar op gooien.

Ik ben er (volgens de klantenservice) 1 november vanaf \o/ Maar casema kennende zit ik er tot 1 september 2004 (volgens een foutieve brief van hun) aan vast...

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

Anoniem: 48573 schreef op 21 October 2003 @ 18:59:
Ik snap het nu helemaal nie meer. Een paar weken gebeld naar casema, hoe het nu zat met de opzegtermijn. Verteld dat ik al ruim anderhalf jaar klant was en dat er algemene voorwaarden wijzigingen zijn geweest. Maar volgens hem kan ik nog gewoon per maand opzeggen?? Klopt dit nu dan?
Lees mijn eerdere posts. Veel Casema-medewerkers hebben ook geen flauw idee meer hoe het nu precies zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 09:05

sjaak

un giorno credi

Vandaag mijn nieuwe modem gekregen voor het 2mbit abo. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen, was nl. wel blij met m'n com21 modempje. Vanavond maar even aansluiten en hopen dat m'n draytek ermee wil samen werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Anoniem: 3621 schreef op 20 October 2003 @ 00:16:
Ik begrijp niet zo goed wat er aan de hand is?

* Anoniem: 3621 heeft in z'n studentenhuis een COM21 modem icm een broadband premium abonnement

Loopt als een trein, nix gehoord van casema, download snelheid gewoon omhoog gegaan tot 120 kbyte/s ongeveer.
Idem dito hierzo... Dan ben ik benieuwd of ze jou ook nog gaan bellen. Mag ik je in dat geval mijn aanpak aanbevelen? :+

* judgem heeft overigens sindsdien niks meer vernomen vanuit het Casema kamp..

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 04-07 21:41
micha schreef op 22 October 2003 @ 15:29:
Vandaag mijn nieuwe modem gekregen voor het 2mbit abo. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen, was nl. wel blij met m'n com21 modempje. Vanavond maar even aansluiten en hopen dat m'n draytek ermee wil samen werken. :P
Post je bevindingen, ik wil namelijk ook het 2mbit abo nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Ik lees hier dat veel mensen problemen met casema/wanadoo cable hebben. Ik heb het nu al 1 jaar en 1 maand de broadband basic.

Ik wil toch vertellen wat ik van hen vindt. Ik ben er namelijk erg blij mee.

1) Snelheid wordt steeds verhoogd. Eerst van 150 naar 300 en nu van 300 naar 512.
2) Nooit is mijn verbinding weg. In die 1 jaar en 1 maand is de verbinding 2 keer weggevallen en dat was in de eerste maand toen het nog net nieuw was, overigens goed bijgestaan door de professionele klantenservice en duidelijk werd er gezegd wat er aan de hand was.
3) Niet al te duur.
4) Router is niet verboden.
5) Constante maximale snelhied.
6) Een datalimiet in de vorm van een FUP, hoor hier niks over(heb dan wel een buurt waar iedereen films en spellen download 24 uur per dag)
7) Modem werkt super.

Wel vindt ik het jammer dat de upload langzaam is en mensen kunnen niet makkelijk op mijn webserver komen, maar da tkan ook aan mijn etech router liggen.

Ik zie dan ook geen redenen om mijn abonnement op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-07 19:47
Hoe zit het met de nieuwsserver? Is die ook snel en stabiel? Ik heb er namelijk problemen mee, erg instabiel en soms inactief... Ik vind het echt vreemd, vroeger was de newsserver van Casema echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
dev icey schreef op 22 October 2003 @ 17:12:
Ik lees hier dat veel mensen problemen met casema/wanadoo cable hebben. Ik heb het nu al 1 jaar en 1 maand de broadband basic.

Ik wil toch vertellen wat ik van hen vindt. Ik ben er namelijk erg blij mee.

1) Snelheid wordt steeds verhoogd. Eerst van 150 naar 300 en nu van 300 naar 512.
2) Nooit is mijn verbinding weg. In die 1 jaar en 1 maand is de verbinding 2 keer weggevallen en dat was in de eerste maand toen het nog net nieuw was, overigens goed bijgestaan door de professionele klantenservice en duidelijk werd er gezegd wat er aan de hand was.
3) Niet al te duur.
5) Constante maximale snelhied.
6) Een datalimiet in de vorm van een FUP, hoor hier niks over(heb dan wel een buurt waar iedereen films en spellen download 24 uur per dag)
7) Modem werkt super.

Wel vindt ik het jammer dat de upload langzaam is en mensen kunnen niet makkelijk op mijn webserver komen, maar da tkan ook aan mijn etech router liggen.

Ik zie dan ook geen redenen om mijn abonnement op te zeggen.
Zolang je niet met wijzigingen/opzeggen/nieuw modem/klantenservice/verbindingsproblemen zit, heb je aan Casema best een aardige provider ja. Maar zodra 1 van bovenstaande dingen gebeurd, wordt het 1 grote puinhoop. Voornamelijk door het herhaaldelijk wijzigen v/d algemene voorwaarden en door onbereikbare/slechte helpdesk.
professionele klantenservice
Dan heb je misschien net die éne aan de lijn gehad die wel kennis van zaken had.....Casema heeft een ongelofelijk slechte klantenservice. Is ook gebleken uit diverse onderzoeken van de Consumentenbond. Ga voor de lol maar eens proberen op te zeggen.

Oh ja, ik zal je nog wel wat redenen geven om tóch op te zeggen:
- je betaalt véél te veel (welk abonnement je ook hebt)
- je krijgt weinig voor je geld (upload is bijv. erg laag)
- je hebt te maken met uitzuigers, die constant algemene voorwaarden wijzigen in jouw nadeel (als jij nu zou opzeggen, dan zit je nog een jaar aan Casema vast :X )
- je hangt zeker 15 minuten (betaald) aan de lijn voordat je de helpdesk te pakken hebt

Ik kan nog wel even doorgaan hoor (ik had nog lang en breed kunnen vertellen over mijn DEMOS modem/verbinding bijv.), maar daar heb je niet zoveel aan.

Prima dat je zo tevreden bent over Casema, maar weet wel dat het lang niet bij iedereen zo'n pretje is :|

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kentut schreef op 22 October 2003 @ 17:26:
[...]

Hoe zit het met de nieuwsserver? Is die ook snel en stabiel? Ik heb er namelijk problemen mee, erg instabiel en soms inactief... Ik vind het echt vreemd, vroeger was de newsserver van Casema echt perfect.
De newsservers van Casema zijn niet verkeerd. Ik gebruik zowel news.wanadoo.nl en news.euronet.nl en die hebben een redelijke retentie en zijn behoorlijk compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42371

Keb t nu 1 maand met Motorola Eurodocsis modem.
Loopt als een trein zo rond 200 kbs,
Beetje duur ja maar heb geen vast tel.abbo dus......
Had eerst de Premium ruim 2jaar nooit trubbels gehad.

Je krijgt er ook nog een ethernetkaart bij :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 42371 op 22-10-2003 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem

judgem

Lord of Metal

dev icey schreef op 22 October 2003 @ 17:12:
Wijzig dit in: "Router/netwerk is niet verboden mits het slechts 1 van de 2 door Casema ondersteunde routers betreft." en je zit iets beter in de goede richting met hun nieuwe beleid...

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73878

Ik kreeg net een telefoontje van meneer Wanadoo. Ze komen bij mij volgende week een nieuwe modem brengen. Ook zo'n Euro nog wat geval.

Maar ik zat even met een vraag, ik heb hier een draytek vigor router staan, die nu heel goed zijn werk levert in samenwerking met de com21 modem. Maar hoe zit dit nu met de aankomende modem?? Dus die Euro geval, is die ook makkelijk erop aan te sluiten en in te stellen??

Zo ja hoe :) Want ik wil nog graag gebruik maken van mijn router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Freezerator schreef op 22 oktober 2003 @ 16:47:
[...]

Post je bevindingen, ik wil namelijk ook het 2mbit abo nemen :)
Het gaat lekker rap, aanmelden was ff lastig ivm router. Maar ook die horde is genomen. Naja, loopt goed, snelheid en ping zijn okay alleen erg lastig dat ik geen eigen echt ip krijg op m'n router, die krijgt het modem ws, m'n router denkt nu dat mijn dynamische ip verkregen van het modem gekoppeld moet worden aan mijn subdomein. :{ Lekker is dat, kan ook niet van buitenaf verbinding maken met m'n pc. Dat zijn de minpuntjes tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91421

ik zit ook op de addertje onder de gras te wachten want wat nou geen datalimiet?? alhoewel ik nog nooit hoorde van wanadoo: je download teveel, kap ermee of betaal bij, me vrienden in zeeland hebben hier veel last van(zeeland.net).

ik ben al 3,5 jaar klant van wanadoo (mijn abbo is cable broadcom basic die als ik goed begrijp nu power heet?).

ik heb wel eens wat gehoord over spookrekeningen maar echt niet bij wanadoo, dat was bij UTC (die nu overgenomen is door chello ?)

ik ben dik tevreden met wanadoo maar ik zeg niet dat het de beste snelste goedkoopste provider is, bij mijn weten is @home de voorganger van goedkoop en snel internetten en hobbelt wanadoo achter @home aan.

ooit begon het met 8kb p/s en toen 16 en toen 40 _/-\o_

de vorige keer dat snelheid verdubbeld werd werd er wel achteraf een (lichte maar ja...) prijsstijging gemaakt maar dat had ik wel voor over.

ik verwacht nu ook een beetje dezelfde truuk, ff lekker maken en dan hopla lichte prijs stijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Straks nog maar eens lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 91421 schreef op 22 October 2003 @ 20:48:[knip]
de vorige keer dat snelheid verdubbeld werd werd er wel achteraf een (lichte maar ja...) prijsstijging gemaakt maar dat had ik wel voor over.

ik verwacht nu ook een beetje dezelfde truuk, ff lekker maken en dan hopla lichte prijs stijging.
Sorry hoor maar volgens mij hadden ze het de vorige keer toch echt al van te voren aangekondigd dat de prijs licht zou stijgen, niet zoals jij nu suggereert dat ze het sneaky achteraf deden. (8>
Nu verwacht ik dus ook niet dat ze zomaar de prijs omhoog doen.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zie nu ineens dat dit 9 pagina telt en niet 1

mijn excuses .........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 73878 schreef op 22 October 2003 @ 19:35:

Maar ik zat even met een vraag, ik heb hier een draytek vigor router staan, die nu heel goed zijn werk levert in samenwerking met de com21 modem. Maar hoe zit dit nu met de aankomende modem?? Dus die Euro geval, is die ook makkelijk erop aan te sluiten en in te stellen??]]

ik zelf heb geen router en heb me niet in verdiept, MAARRR ik heb wel op wanadoo of casema gelezen welke routers goed samen werken met eurodoscis en HOE te instellen, het spijt me dat ik je geen preciese link kan geven erheen.

ik zou gokken op wanadoo.nl en dan eurodoscis en dan routers d m v subpages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorrie maar nee ze hadden niet van te voren kenbaar gemaakt, egt niet
ze hadden eerst een snelheidsverdubbeling beloofd zonder bijbetaling zomaar vanuit het niets en PAS DAARNA achteraf kreeg ik een nieuwsmail dat er gloof ik 3 euro erbij kwam bij de prijs vanwege : "ja, de kwaliteit en stabiliteit gaat gepaard met kosten...." bla bla

ik weet nog dat ik toen dacht wat sneaky maar ja ok 3 euro maar.....

WICKEDGAME---->
Wanneer u meerdere computers op het modem aansluit, met behulp van een router, beperkt Casema zich tot het uitbrengen van een advies voor een merk en type router waarvan wij weten dat deze goed functioneert op ons netwerk. Er zijn vele goede routers verkrijgbaar, maar LET OP: niet alle typen routers functioneren op ons netwerk! Ook het type modem dat u van Casema heeft gekregen is bepalend of een router goed functioneert.

Casema adviseert de Sitecom DC-202. Deze is verkrijgbaar bij de bekende elektronicazaken en onze dealers.

wil je de rest lezen dan hier de url: http://eservice.casema.tv...stallatie_met_router.html

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 91421 op 22-10-2003 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

@Mr Dude, ik zou dan nog maar ff de mailtjes lezen want het is wel degelijk van te voren gemeld. Daarbij, de documentatie van het aansluiten van de motorola op een draytek router staat niet op de wanadoo site maar op http://www.draytek.nl/router/extra/casemawanadoo.html Een beetje extra speurwerk voordat je een zogenaamde tip geeft kan geen kwaad imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73878

micha schreef op 22 October 2003 @ 21:57:
@Mr Dude, ik zou dan nog maar ff de mailtjes lezen want het is wel degelijk van te voren gemeld. Daarbij, de documentatie van het aansluiten van de motorola op een draytek router staat niet op de wanadoo site maar op http://www.draytek.nl/router/extra/casemawanadoo.html Een beetje extra speurwerk voordat je een zogenaamde tip geeft kan geen kwaad imo.
Kijk hier heb ik wat aan!! Toppie!! Moet alleen me firmware upgraden zie ik, maar goed dat is zo gefixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr dude schreef op 22 October 2003 tijd zus en zoveel

ik zelf heb geen router en heb me niet in verdiept, MAARRR ik heb wel op wanadoo of casema gelezen welke routers goed samen werken met eurodoscis en HOE te instellen, het spijt me dat ik je geen preciese link kan geven erheen.

ik zou gokken op wanadoo.nl en dan eurodoscis en dan routers d m v subpages
]]

er staat toch DUIDELIJK de volgende woorden : {...... gokken, niet in heb verdiept, welke routers samen werken, hoe te instellen?......} ik las dit toevallig 2 dagen terug en ik denk geef hem ff een tip

en verder hebben ze niet gezegd dat ze de snelheid gaan verdubbelen maar het gaat je wel 3 euro kosten?

maar goed, jy je zin jongen....

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 91421 op 22-10-2003 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem

judgem

Lord of Metal

Ik vind het belachelijk dat je verplciht bent te kiezen uit slechts 2 mogelijke routers als je toch niet iets van een netwerk wilt draaien.. Ik sta namelijk net op het punt om een Linksys Wireless aan te schaffen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
judgem schreef op 23 oktober 2003 @ 01:24:
Ik vind het belachelijk dat je verplciht bent te kiezen uit slechts 2 mogelijke routers als je toch niet iets van een netwerk wilt draaien.. Ik sta namelijk net op het punt om een Linksys Wireless aan te schaffen.. :(
Ik zie daar nergens iets over in de algemene voorwaarden. Ik kan me wel voorstellen dat ze bij casema garanderen dat die routers werken. Ze kunnen natuurlijk niet voor iedere router testen of het werkt met hun l2tp implementatie en aangezien het tot voor een paar maanden geleden niet common was dat routers l2tp inbelzut ondersteunden hebben ze, lijkt me, suggesties gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Heb hier wanadoo cable boardband en een sweex router bij de mediamarkt gekocht voor 39euri .... na 5min werkend en draaid als een speer ...... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik weet het niet hoor, maar ik haal vandaag al de hele dag gemiddelden van slechts 12 KByte/s down en 5 Kbyte/s up. Belachelijk traag dus, voor m'n Premium abonnement. Weet iemand of er toevallig vandaag iets aan de hand is bij Casema? (Aangezien bellen hierover toch geen zin heeft ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn snelheden zijn goed, maar mijn pings zijn al de gehele dag >300 ms naar b.v. tweakerts.net. Normaal <30 ms. Niet prettig :(

[edit]
regio den haag

[ Voor 7% gewijzigd door AlterEgo op 23-10-2003 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28513

Mijn ping is vandaag ook al niks. Kan niet eens connecten met ET servers.

Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
deze ping van premium zuigt ook; bij MP games normaliter 40 - 100, nu alles vanaf 500 en 50 procent packet loss :D

HAARLEM omgeving

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Omgeving Breda @ Premium

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Oct 23 2003 om 22:46:18 UTC+0200)

Download : 38.5 KByte/sec
Upload : 9.9 KByte/sec
Connection : 38.0 Conn/min
Ping test Nederland : 346.0 ms

Er is echt iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:29
Hier in omgeving Alphen a/d Rijn ook, maar zie ook deze draad: [rml][ Casema] Latency problemen (mogelijk door snelheidverhoging)[/rml]

Zal wel met snelheidsverhoging of onderhoud te maken hebben. Ik gok het laatste overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik zit nu zelfs op 56K. Kon met Casema niet eens meer inloggen op Girotel, zo traag ging het :(
Dankzij m'n ingebouwd modempje is het toch nog gelukt voor 11 uur. Vergeleken met Casema de hele avond bij mij is dit razendsnel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Gaat lekker met Wanadoo zie ik :+
Ik ben nu net overgestapt naar Demon ADSL, maar moet nog maar afwachten of ik wel van Wanadoo af kom.

Begin september ben ik me maar eens gaan voorbereiden op het opzeggen, omdat ik al gelezen had dat dat nog wel eens moelijk zou kunnen gaan worden. Na veel zoeken op de site van Wanadoo zag ik dat ik Casema moest bellen om op te zeggen, waar ik vervolgens leuk te horen kreeg dat ik dat via de site van Casema kon doen.
12 september heb ik de brief de deur uit gedaan, aangetekend natuurlijk ;)
Zo'n 2 weken geleden nog niks gehoord over de opzegging, dus maar even de klantenservice gebeld. 'Ja, de post blijft hier nog wel eens een tijdje liggen en ik kan niet zien of uw brief al behandeld is, dus u moet nog maar even wachten' |:(
Eergisteren nog steeds niks binnen dus maar weer gebeld. Na 5 minuten had ik iemand aan de lijn en 1 minuut later kon ik weer opnieuw gaan bellen, omdat de verbinding ineens weg was :(
Na 3 keer doorverbonden te zijn had ik iemand aan de lijn die me vertelde dat mijn brief inderdaad binnengekomen was *joepie* en dat 18 september iemand van Casema had gebeld om bevestiging :X |:(
Wat is dat nou weer voor iets :? Doe ik veel moeite om een opzeggingsbrief op te sturen, gaan ze nog een keer bellen voor bevestiging :X
Hij zou zijn best gaan doen om de opzegging er alsnog, indien nodig met terugwerkende kracht door te krijgen.
Als ik niet gebeld had dan was er dus gewoon niks gebeurd :(

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fraggel schreef op 23 October 2003 @ 23:08:
Gaat lekker met Wanadoo zie ik :+
Ik ben nu net overgestapt naar Demon ADSL, maar moet nog maar afwachten of ik wel van Wanadoo af kom.
Mijn lijncheck bij Demon is afgelopen maandag goedgekeurd, dus als het goed is, is dit mijn laatste week bij :r asema _/-\o_
Hij zou zijn best gaan doen om de opzegging er alsnog, indien nodig met terugwerkende kracht door te krijgen.
Als ik niet gebeld had dan was er dus gewoon niks gebeurd :(
Ik heb deze maand bijna elke dag aan de lijn moeten hangen om eindelijk wat zekerheid te krijgen over mijn opzegging :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem

judgem

Lord of Metal

Fest schreef op 23 October 2003 @ 22:46:
Omgeving Breda @ Premium

(Overgenomen op Thu Oct 23 2003 om 22:46:18 UTC+0200)

Download : 38.5 KByte/sec
Upload : 9.9 KByte/sec
Connection : 38.0 Conn/min
Ping test Nederland : 346.0 ms

Er is echt iets mis.
Das dan inmiddels weer verholpen want ik haal dit:

Download: 88.8 KByte/sec
Upload: 11.8 KByte/sec
Conn/min 143.0
Ping: 55.0 ms

Maar het is niet ideaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
Rickbv schreef op 23 October 2003 @ 22:54:
Hier in omgeving Alphen a/d Rijn ook, maar zie ook deze draad: [rml][ Casema] Latency problemen (mogelijk door snelheidverhoging)[/rml]

Zal wel met snelheidsverhoging of onderhoud te maken hebben. Ik gok het laatste overigens ;)
Ik weet dat forums hier niet voor zijn en ik zag al dat er in een andere draad een intelligent persoon zit die wel meer doet dan alleen speedtest checken en zeiken. Maar gut o gut wat is het moeilijk een traceroutje te doen zeg. Altijd maar dat gekanker zonder moeite te doen, bovendien zie ik bij mij alleen mijn ping en upload bagger zijn. En ik denk niet dat casema hier snel zelf iets aan kan doen, er zal wel een link uitgeknald zijn en zo te zien bij een andere provider. Ik zeg niet dat de helpdesk of de monteurs altijd even goed functioneren maar je kan over iedere mug vallen. Toevallig heb ik ook een kamer op de campus in enschede en daar hebben we dus regelmatig helemaal geen internet. (en da's verschrikkelijk voor het gemiddelde campusvolk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01-2023
net zo'n muts aan de lijn gehad die zei dat we van een com21 naar een eurodocsis modem moesten.

maar nu herinner ik me opeens dat een vriendin verderop sinds dr nieuwe modem niet meer goed kan internetten (zonder router, win98se). Dus eigenlijk wil ik wel de garantie dat mn internet het nog doet nadat die nieuwe modem er staat.

die muts zei nog "er zitten eigenlijk alleen maar voordelen aan".
dus nu wil ik wel de garantie dat ie het doet volgende week vrijdag, en anders komen ze het maar gelijk maken, maar aangezien mijn goede ervaringen met casema (NOT) wil ik eigenlijk de com21 nog wel terug kunnen aansluiten maar dat kan zeker niet?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Ik word helemaal naar van die nieuwe verbinding. :{ Zit met een Draytek 2200E en dat Motorola modem op internet maar sinds het nieuwe modem worden er regelmatig plaatjes niet geladen, kan ik sowieso geen verbinding van buitenaf met m'n pc maken, zijn m'n uploads van soulseek naar beneden gekelderd. (wat ik dus vreemd vind, eerst stond er continu een queue van 200 uploads, nu 10-15.. :?) Maja, ik durf die klantenservice niet te bellen. *brrr*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01-2023
micha schreef op 27 October 2003 @ 09:17:
Ik word helemaal naar van die nieuwe verbinding. :{ Zit met een Draytek 2200E en dat Motorola modem op internet maar sinds het nieuwe modem worden er regelmatig plaatjes niet geladen, kan ik sowieso geen verbinding van buitenaf met m'n pc maken, zijn m'n uploads van soulseek naar beneden gekelderd. (wat ik dus vreemd vind, eerst stond er continu een queue van 200 uploads, nu 10-15.. :?) Maja, ik durf die klantenservice niet te bellen. *brrr*
install@office.casema.nl

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fantastisch gister en vandaag al de hele tijd een ping van 300 (af en toe 150). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5656

Dat er regelmatig geen plaatjes worden ingeladen heeft niets te maken met je router, want ook zonder router ertussen gebeurt dit ook!!
Ik zit ook met Cable Easy en een Motorola modem opgescheept en dit loopt voor geen meter op normale tijden (18:00-22:00). De tweakers pagina opladen duurt dan zo'n 5 minuten. Alleen 's-avonds laat heb ik wel downloadsnelheid, maar ik heb toch weinig zin om tot midden in de nacht te gaan internetten.
Wat nog vager is van het gehele verhaal is dat als je de pagina van speedtest opent en een speedtest opstart deze netjes met 20kB/sec de downloadtest afrond, terwijl op de achtergrond de tweakers.net pagina maar staat te wachten. Ik heb sterk het gevoel dat Casema deze pagina op een of andere manier geCached heeft en zo de resultaten beinvloed.
Maar heeft iemand enige suggesties hoe van dit abbo af te komen, want ik word er schijtziek van, ben me al 2 weken aan het ergeren aan dit Kutabbonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

In de algemene voorwaarden staat duidelijk dat alg vw gemailed via email ook rechtsgeldig zijn. En aangezien je met de alg vw akkoord bent gegaan zit je er aan vast.
Zeg mij maar eens waar dat staat. Ik heb de voorwaarden van 16 juli 2001 op papier en daar staat niets in van het wijzigen van voorwaarden per email.
Graag artikel met betreffende paragraaf, het is erg belnagrijk voor mij dus graag een serieus antwoord.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16728

Spice schreef op 29 October 2003 @ 14:46:
[...]

Zeg mij maar eens waar dat staat. Ik heb de voorwaarden van 16 juli 2001 op papier en daar staat niets in van het wijzigen van voorwaarden per email.
Graag artikel met betreffende paragraaf, het is erg belnagrijk voor mij dus graag een serieus antwoord.
Ik kon mij herinneren dat de consumentenbond er niks 'raars' in zag en dat alles volgens de regels ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Ik kon mij herinneren dat de consumentenbond er niks 'raars' in zag en dat alles volgens de regels ging.
Kun je aub iets specifieker zijn? Linkje ofzo?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Suffie schreef op 27 October 2003 @ 12:27:
[...]

install@office.casema.nl
*mail heeft gestuurd* Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

micha schreef op 29 October 2003 @ 15:29:
[...]

*mail heeft gestuurd* Ben benieuwd.
Wow! Ik heb mail terug, zo snel hebben ze nog nooit geantwoord. (mail/telefoon) :D

Echter, niet een antwoord waar ik wat mee kan. :(
Geachte heer, mevrouw,

Dit e-mail adres is alleen bedoeld om een eventuele wijziging, annulering of herbevestiging van uw installatie-afspraak Wanadoo Cable door te geven c.q. te vragen. Overige vragen kunnen helaas niet beantwoord worden.

Voor overige vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice onder 0900-8896 (a?? 0,10 p.m.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

micha schreef op 29 oktober 2003 @ 15:33:
[...]

Wow! Ik heb mail terug, zo snel hebben ze nog nooit geantwoord. (mail/telefoon) :D

Echter, niet een antwoord waar ik wat mee kan. :(

[...]
Persoonlijk lijkt het me voor hun een kleine moeite om dat mailtje van jou even door te spelen naar de juiste afdeling, want ze hebben het gelezen, anders had je zo'n reply natuurlijk niet gehad. Alsof het doorsturen van zoiets hun hele werkschema overhoop zou halen zeg, maar ja, kennelijk kost dat toch te veel moeite. Het zijn juist dit soort (kleine?) ongemakken wat maakt dat Casema een bedrijf is waar velen zich mateloos aan ergeren.
Ik begrijp niet dat er nou echt niemand van de leiding is die dat nou eens inziet, want eerlijk gezegd hebben veel medewerkers die ik inmiddels gesproken heb, dit heus wel door, maar ja, die mogen of kunnen niks :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Anoniem: 87050 schreef op 30 oktober 2003 @ 03:22:
Alsof het doorsturen van zoiets hun hele werkschema overhoop zou halen zeg, maar ja, kennelijk kost dat toch te veel moeite. Het zijn juist dit soort (kleine?) ongemakken wat maakt dat Casema een bedrijf is waar velen zich mateloos aan ergeren.
Mjah, ik zou onze klanten zo moeten benaderen, dan kreeg ik echt wel op m'n kop. :P Maja, Casema mag dat he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

micha schreef op 30 oktober 2003 @ 08:12:
[...]
Mjah, ik zou onze klanten zo moeten benaderen, dan kreeg ik echt wel op m'n kop. :P Maja, Casema mag dat he..
Precies, als ik mijn klanten zo zou behandelen had ik binnen de kortste keren geen klanten meer. Bij Casema gaat dat toch wat moeilijker. Maar de concurrentie is op komst :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Ik lach me rot! Krijg ik vandaag een brief van Casema waarin wordt aangekondigd dat er binnenkort een monteur langs komt om mijn aansluiting om te zetten. Zodat ik gebruik kan maken van het 'moderne netwerk'. En dat terwijl ik per 1 november a.s. definitief van mijn abonnement af bent....... :)

Gaat weer aardig mis met de interne communicatie aldaar. Nu moet ik dus een betaald nummer gaan bellen en weer een half uur wachten om de monteur af te zeggen.

Dachutniet :| :P

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:19
Laat die monteur lekker binnen komen, rommelen wat met wat kabeltjes
je schupt die monteur + een bak koffie weer t huis uit
je legt zelf je kabels + instellingen weer goed
en per 1 november ben je d'r vanaf :D

* SyS_ErroR zit er nog steeds aan vast.. Wil graag Concepts ADSL (vriend van me werkt daar) Maar ik kan atm nog géén goed ethernet modem vinden voor adsl over isdn (dus een ethernet modem met 1 poort, ik heb al een vigor 2200e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tweeke schreef op 30 oktober 2003 @ 15:39:
Gaat weer aardig mis met de interne communicatie aldaar. Nu moet ik dus een betaald nummer gaan bellen en weer een half uur wachten om de monteur af te zeggen.

Dachutniet :| :P
:D :D :D

Dat vind ik nou flauw hoor :+ ;)

Misschien een emailtje sturen, anders? :D

Wel naar het juiste emailadres, natuurlijk O-) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens heb ik vandaag m'n Demon ADSL-modem ontvangen, en m'n DSL-lampje brandt al _/-\o_

Wordt voor mij dus tijd om dit topic zo langzamerhand te verlaten ;(

Edit: Wel balen, trouwens ik heb met opzet m'n Casema-abonnement laten beeindigen per 1 dec. ipv. 1 nov. omdat ik dacht dat ik nooit meer voor 1 nov. aangesloten zou worden (Demon slecht 15 dagen geleden aangevraagd). Nu zit ik dus toch nog 1 maand voor niks vast aan Casema. Tja, 't-is ook nooit goed :+

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 30-10-2003 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O, en dan nog een tip voor de Casema klantenservice:

Het valt me op dat ze bij de Demon-helpdesk altijd van die hele rustgevende muziek draaien als je in de wacht staat. Moeten jullie ook gaan doen, het kalmeert namelijk geweldig _/-\o_
Zeker bij die lange wachttijden van jullie :+

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 30-10-2003 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Spice schreef op 29 oktober 2003 @ 14:46:
[...]

Kan iemand mij hier nog een antwoord opgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spice schreef op 30 oktober 2003 @ 17:45:
[...]

Kan iemand mij hier nog een antwoord opgeven?
Ik denk dat je hier best een punt zou kunnen hebben, maar ben helaas geen specialist. Als ik jou was zou ik dit snel aan een jurist of vraagbaak ofzo voorleggen, want het lijkt me idd. dringend genoeg, als je hier eens gelijk mee zou hebben..

Edit: Ik ga er tenminste vanuit dat je op grond van die reden zou willen opzeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 30-10-2003 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Spice: ik kan je niet veel concreets melden helaas. Wel dat ik over dit punt de Consumentenbond heb geraadpleegd (telefonisch). Volgens de vrouw die ik aan de lijn had, was dit een 'geoorloofde' methode waar providers vaak aan doen (om precies te zijn: het melden van wijzigingen in de AV enkel per e-mail).

Hier heb je dus ook niet zoveel aan :|
Vergeet niet dat e-mail voor de wet hetzelfde is als (fysieke) post.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
micha schreef op 30 oktober 2003 @ 08:12:
[...]

Stuur je mail anders eens naar backoffice@office.casema.nl daar heb ik in ieder geval wel een 'normaal' antwoord van gekregen :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Thx, voor de tips, ik ben zelf nog aan het zoeken en ik kan niet echt iets vinden van rechtsgeldigheid mbt email. Omdat ik een stuk heb met voorwaarden waarin email niet staat vermeld heb ik een aanknopingspunt.
Ik heb door al het zoeken nog wel een zijspoor gevonden. Wanneer ik de mail van Casema beschouw als spam en dat kan volgens mij want ik wil niks van ze hebben dan hebben ze sowieso geen grond om op te staan, de mail kan bijvoorbeeld ook nog door een spamfilter zijn verwijderd. Ik blijf zoeken en hou jullie in ieder geval op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem

judgem

Lord of Metal

Anoniem: 5656 schreef op 27 oktober 2003 @ 22:22:
Wat nog vager is van het gehele verhaal is dat als je de pagina van speedtest opent en een speedtest opstart deze netjes met 20kB/sec de downloadtest afrond, terwijl op de achtergrond de tweakers.net pagina maar staat te wachten. Ik heb sterk het gevoel dat Casema deze pagina op een of andere manier geCached heeft en zo de resultaten beinvloed.
Ga eens naar http://debian.concepts.nl en download het bestand "speedtest" van 100MB in die map eens en kijk wat dan je snelheid is. Geeft volgens mij een veel helderder beeld als je de officiele speedtest niet vertrouwt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28513 schreef op 27 oktober 2003 @ 20:15:
Fantastisch gister en vandaag al de hele tijd een ping van 300 (af en toe 150). 8)7
En inmiddels is het al de hele week hetzelfde. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:07

Sebastiaan

....

Bij mij zijn deze problemen al weer een tijdje weg. Nog geen snelheidverhoging, maar weer gewoon de ouderwetse waarden op speedtest

(Overgenomen op Sat Nov 1 2003 om 10:46:25 UTC+0100)

Download : 105.3 KByte/sec
Upload : 17.6 KByte/sec
Connection : 650.0 Conn/min
Ping test Nederland : 38.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 15:02
Casema's helpdesk works in mistirious ways. :)

Ik heb op 26 september een aangetekende brief gestuurd met mijn opzegging per 1 november.

Sinds die tijd een paar keer gebeld met de helpdesk, maar die zeiden dat ik nog wat geduld moest hebben.

Eind vorige week (ik dacht 8 november) ontvang een brief van Casema met een antwoord van de volgende strekking:

'Op 1 september hebben wij uw brief ontvangen. Op dit moment is het druk. Wij zullen uw brief binnenkort behandelen.'

Er zal dus hoogstwaarschijnlijk nog wel een bedragje van mijn rekening worden afgeschreven voor November.

Ik begin bijna (hoopvol) te denken dat er veel te veel mensen hebben opgezegd in verband met de nieuwe voorwaarden.

Zijn er al mensen die via de gewone procedure (aangetekende brief) al een bevestiging hebben ontvangen dat het abbonement is opgezegd?

Kleine update (4-12-03): nog steeds geen verdere reactie van Casema.

[ Voor 6% gewijzigd door Not_Disclosed op 04-12-2003 09:59 . Reden: Kleine update ]

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Not_Disclosed schreef op 12 november 2003 @ 14:21:
Casema's helpdesk works in mistirious ways. :)

Ik heb op 26 september een aangetekende brief gestuurd met mijn opzegging per 1 november.

Sinds die tijd een paar keer gebeld met de helpdesk, maar die zeiden dat ik nog wat geduld moest hebben.

Eind vorige week (ik dacht 8 november) ontvang een brief van Casema met een antwoord van de volgende strekking:

'Op 1 september hebben wij uw brief ontvangen. Op dit moment is het druk. Wij zullen uw brief binnenkort behandelen.'

Er zal dus hoogstwaarschijnlijk nog wel een bedragje van mijn rekening worden afgeschreven voor November.

Ik begin bijna (hoopvol) te denken dat er veel te veel mensen hebben opgezegd in verband met de nieuwe voorwaarden.

Zijn er al mensen die via de gewone procedure (aangetekende brief) al een bevestiging hebben ontvangen dat het abbonement is opgezegd?
Ja, ik heb ook een aangetekende opzegging gestuurd, en na ongeveer 3 weken een bevestiging gekregen. Ik ben per 1 november afgesloten. Ik hoop voor jou dat er een beetje schot in de zaak komt.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 14:19
* SyS_ErroR gaat EINDELIJK zn Wanadoo ook opzeggen per 1 Januari :P

eindelijk een 2mbit/1mbit lijntje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 15:02
SyS_ErroR schreef op 12 november 2003 @ 15:14:
* SyS_ErroR gaat EINDELIJK zn Wanadoo ook opzeggen per 1 Januari :P
Heb je bij Casema ook geinformeerd of dat kan?

Ik hoop dat je dat lukt. De nieuwe algemene voorwaarden (van kracht sinds 6 oktober: zie eerder in dit topic) stellen dat je abonnement iedere keer met een heel jaar verlengd wordt. Ik vrees dat je er voorlopig niet vanaf komt. Indien wel, dan had ik niet op hoeven zeggen.

Misschien dat je nog mazzel hebt omdat je huidige contractperiode (waarschijnlijk 3 maanden) nog niet te einde is.

Als je het nog niet gedaan hebt dan zou ik zeer snel informeren of dat nog kan.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 16:47

AMDFreak

Intel is zo..

Iemand eigenlijk al snelheids verhogingen gehad?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41582

Geachte heer, mevrouw,

Dit e-mail adres is alleen bedoeld om een eventuele wijziging, annulering of herbevestiging van uw installatie-afspraak Wanadoo Cable door te geven c.q. te vragen. Overige vragen kunnen helaas niet beantwoord worden.

Voor overige vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice onder 0900-8896 (a?? 0,10 p.m.).
Hulde aan het gratis 0800 nr van Demon :)

* Anoniem: 41582 denkt weer met weemoed terug aan de tijd dat ik ook bij Casema zat @ 3kb /ps voor € 27,50 mper maand :r

Maar bij Casema is het inderdaad een bende, ben er al 2 jaar vanaf, maar kreeg onlangs nog een aanmaning voor een betalingsachterstand :D

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 41582 op 12-11-2003 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geweldig trouwens die online helpdesk van Casema, je kunt de eigen trefwoorden intypen over de onderwerpen waar je meer van wilt weten _/-\o_
Welkom op de Online klantenservice pagina's van Casema
Snel antwoord op uw vraag? Vul hier onder uw trefwoord in of klik op een van de onderwerpen.
Dus ik tik in: FTP
Gevonden verwijzingen 0
Het systeem heeft geen oplossing kunnen vinden, probeer een ander trefwoord.
:+

Nog zo'n hele moeilijke: Homepages
Gevonden verwijzingen 0
_/-\o_

Newsserver of Nieuwsserver:
Gevonden verwijzingen 0
Rekening of Betalen:
Gevonden verwijzingen 20
Jaaaaaa, die wél natuurlijk :+

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 22-11-2003 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm... ik vind toch dat ik zo eerlijk moet zijn om hier het gedeelte over Casema neer te zetten, wat ik zojuist in het Demon-topic gepost heb.
Anoniem: 87050 schreef op 23 november 2003 @ 04:17:
[...]
Wat Casema betreft, daarover zit ik nu met gemengde gevoelens want hoewel ik, zoals velen, daar ook de nodige ellende heb meegemaakt, hebben zij er wel voor gezorgd dat ik de afgelopen periode toch nog fatsoenlijk heb kunnen internetten (aangezien m'n abonnement pas op 1-12 afloopt). Hoewel ik weet dat er ook andere verhalen zijn, moet ik toch toegeven dat ik de afgelopen 3 weken bij Demon zelfs _per dag_ meer problemen heb gehad dan de afgelopen 5 jaar bij Casema bij elkaar (let wel: qua verbinding/downtime dan). Okee, hun helpdesk is de naam niet waardig, de snelheid was de eerste 3 jaar bedroevend laag en het woord 'service' komt in hun woordenboek niet of nauwelijks voor, maar ik had _altijd_ verbinding. Ik heb al die tijd zelfs nooit geweten wat het woord 'downtime' nou eigenlijk inhield, als ik daar in al die jaren in totaal 6 uur wat van gemerkt heb is het veel. Wat dat betreft alsnog m'n complimenten voor de netwerkzijde van Casema die, in mijn situatie, de zaken goed onder controle had en mij de afgelopen weken zeker uit de brand geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Tja, ik moet zeggen dat ik inderdaad niet veel downtime heb gehad. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. Want snelheid (5KB/s, DEMOS), service (20/30 wachten op een betaald nr. en dan wordt er opgehangen) en technische kennis aan de kant van Casema zijn werkelijk om te huilen. Bovendien was de prijs voor DEMOS veel te hoog voor wat je ervoor krijgt (27 euro p/mnd voor 5KB/s down en 6KB/s up) en toen kwam ook nog die verandering in de AV, waardoor je bijna móest overstappen, omdat je anders sowieso nog een jaar aan Casema vast zat (ongeacht je huidige contract).
hebben zij er wel voor gezorgd dat ik de afgelopen periode toch nog fatsoenlijk heb kunnen internetten (aangezien m'n abonnement pas op 1-12 afloopt)
Was dat afsluiten per 1-12 niet een 'administratief foutje' van Casema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tweeke schreef op 23 november 2003 @ 11:45:
Tja, ik moet zeggen dat ik inderdaad niet veel downtime heb gehad. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. Want snelheid (5KB/s, DEMOS), service (20/30 wachten op een betaald nr. en dan wordt er opgehangen) en technische kennis aan de kant van Casema zijn werkelijk om te huilen. Bovendien was de prijs voor DEMOS veel te hoog voor wat je ervoor krijgt (27 euro p/mnd voor 5KB/s down en 6KB/s up) en toen kwam ook nog die verandering in de AV, waardoor je bijna móest overstappen, omdat je anders sowieso nog een jaar aan Casema vast zat (ongeacht je huidige contract).
Klopt, de prijs van mijn Demos-abonnement weet ik echter niet meer, was nog in guldens maar goedkoper dacht ik, maar de snelheid van het Demos-modem was om te huilen. Alleen sinds het COM21-modem had ik wat verbinding betreft eigenlijk niets te klagen. Behalve natuurlijk als je ze moest bellen voor iets anders, dat is een ramp, zoals mij bij het beeindigen van m'n abonnement weer op pijnlijke wijze duidelijk was geworden.
Was dat afsluiten per 1-12 niet een 'administratief foutje' van Casema?
Dat is inderdaad 1 van die dingen. Ook daar kreeg ik nooit een duidelijk antwoord over. Ik wilde graag per 1-12 worden afgesloten (omdat ik nooit had verwacht dat Demon mij zo snel heeft kunnen aansluiten _/-\o_ ), maar volgens de ene helft van alle medewerkers die ik hierover gesproken had was dat onmogelijk, terwijl het volgens de andere helft geen probleem _zou_ zijn, maar ook die durfden het niet te garanderen, toen ik hun vervolgens over die ene helft vertelde :D
En ook de berekening van de opzegtermijn verliep bij iedereen weer anders, ik werd er helemaal tureluurs van :+
Ik heb toen maar in al m'n faxen en brieven steeds beide data genoemd en 1-12 als voorkeursdatum aangegeven. En zie, uiteindelijk heb ik m'n zin gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Nevermind :)

[ Voor 94% gewijzigd door bjck op 23-11-2003 17:18 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem

judgem

Lord of Metal

Goed bezig daar bij Casema: http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL
9. Moet ik een ander modem hebben om de hogere snelheid aan te kunnen?
Nee, u kunt uw huidige modem blijven gebruiken. Uw modem stelt zich automatisch in op de hogere snelheid.
En dan maar iedereen een nieuw modem door de strot duwen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

ik ben benieuwd of ze wederom de markt gaan volgen ( KPN) en dat de upstream ook gratis 2048 wordt :9
en de upstream eindelijk eens marktconform maken, 512 b.v.

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem

judgem

Lord of Metal

R1 schreef op 03 december 2003 @ 17:26:
Vooral dat ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 04-07 21:41
R1 schreef op 03 december 2003 @ 17:26:
ik ben benieuwd of ze wederom de markt gaan volgen ( KPN) en dat de upstream ook gratis 2048 wordt :9
Ik had al gereplyed in het andere topic, maar ik had naar casema/wanadoo gebeld, en het werd bevestigd...

Dus ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
ik heb net een nieuwsbrief van casema gehad dat ze de snelheid nu overal verhoogd hebben van 800 naar 1024

helaas heb ik er niks van gemerkt- ook geinformeerd op usenet en er is gewoon nog niemand die al verhoging heeft gehad!

met 800kbps haalde iedereen zo'n 108 kbyte/s

nu met 1024 is er bij niemand wat veranderd!

ik had verwacht dat het richting 125kbyte/sec zou gaan

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Soepster schreef op 04 december 2003 @ 15:35:
Lees (de laatste pagina's van) dit topic: Wanadoo Iemand Al Verhogingen?; het blijkt dat er bij Casema tegenwoordig toch een adder onder het gras zit, want ze zeggen dat er ong. 10% overhead op je bandbreedte (downstream denk ik) zit die niet meer wordt gecompenseerd (eerst wel). Van de 128 kb/s waarvoor je betaalt blijft dus maar ongeveer 115 kb/s over. Ik haal nu wel snelheden van 119 kb/s, maar mijn verbinding knalt er steeds uit. :( :( :( Al een dag of drie doen de werkzaamheden bij Casema mijn verbinding de das om... na 20 minuten quaken elke keer weer disconnected. :( 8)7 Kan ik weer ongeveer 10/15 minuten (soms langer) wachten tot ik weer verbinding kan maken (modem resetten helpt meestal niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Soepster schreef op 04 december 2003 @ 15:35:
ik heb net een nieuwsbrief van casema gehad dat ze de snelheid nu overal verhoogd hebben van 800 naar 1024

helaas heb ik er niks van gemerkt- ook geinformeerd op usenet en er is gewoon nog niemand die al verhoging heeft gehad!

met 800kbps haalde iedereen zo'n 108 kbyte/s

nu met 1024 is er bij niemand wat veranderd!

klopt, ik haal op mordax ook nog maar 104 nog steeds, een geen 115 wat ik met de overhead zou moeten halen (OPLICHTERS DAAR DUS).. en KPN gaat maar omhoog met de snelheden!

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

meelmark schreef op 04 december 2003 @ 19:38:
[...]
klopt, ik haal op mordax ook nog maar 104 nog steeds, een geen 115 wat ik met de overhead zou moeten halen (OPLICHTERS DAAR DUS).. en KPN gaat maar omhoog met de snelheden!
ik bedoel maar...... hoor net dat op de wanadoo site staat dat adsl wel verhoogd is van 304 => 1024 ! en dat voor 19,95.... kortom hetzelfde als wat ik nu voor wanadoo cable voor 49,50 krijg ! :( ................... daar staat verder niets bij.

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37861

Iemand al ruzie gehad met het nieuwe modem wat je krijgt van de Casema??

Mijn zusje in denhaag heeft namelijk een nieuw modem gekregen waarbij de Casema de Usb aansluiting niet ondersteunt en ze moest dus zelf een nieuwe netwerkkaart erin stoppen( nog nooit geen kast opengehad :*) :*) ) en dan deze nog installeeren naast de nic die al aanwezig was voor internet deling met een adere pc.

Nu krijgt ze allemaal foutmeldingen en gekke schermen en de internet deling werkt niet meer. Ik ben er nog niet alngs geweest( uurtje rijden) maar ik denk laat ik al eens wat navraag gaan doen..

De helpdesk zegt ook dat het niet meer zal gaan werken maar dit lijkt me een verschrikkelijk grote smoes om haar een dure router aan te laten schaffen..

Heeft iemand nog tips voor mij???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Anoniem: 37861 schreef op 08 december 2003 @ 12:45:
Iemand al ruzie gehad met het nieuwe modem wat je krijgt van de Casema??

Mijn zusje in denhaag heeft namelijk een nieuw modem gekregen waarbij de Casema de Usb aansluiting niet ondersteunt en ze moest dus zelf een nieuwe netwerkkaart erin stoppen( nog nooit geen kast opengehad :*) :*) ) en dan deze nog installeeren naast de nic die al aanwezig was voor internet deling met een adere pc.

Nu krijgt ze allemaal foutmeldingen en gekke schermen en de internet deling werkt niet meer. Ik ben er nog niet alngs geweest( uurtje rijden) maar ik denk laat ik al eens wat navraag gaan doen..

De helpdesk zegt ook dat het niet meer zal gaan werken maar dit lijkt me een verschrikkelijk grote smoes om haar een dure router aan te laten schaffen..

Heeft iemand nog tips voor mij???
Let wel goed op dat je i-net delen bij de vpn tunnel zet en _niet_ op de netwerk kaart. Anders deel je het verkeerde ;) Wekt prima (met eurodocis modem).

Je werkelijke i-net verbinding is die ipsec-tunnel en niet je netwerk kaart.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99421

Ik ben nu ook slachtoffer van de Casema/Wanadoo policy. Ik had nog de oude kabelmodem. Die wordt nu ongevraagd en zonder informatie of overleg omgezet naar Preamium Basic. Ik krijg ineens twee brieven. Een met nieuwe inloggegevens en een dat ik 7 dagen later thuis moet zijn met een legitimatiebewijs in de hand. Verder geen telefoonnummer of mail om een andere afspraak te maken of vragen te stellen. Op die ochtend had ik wel zelf een afspraak. Het toeval wil dat de bezorger net kwam op het moment dat ik weg wilde gaan. Snel teken ik de afleverbon, zet de doos binnen en ga weg. "s Avonds kijk ik de boel eens na. Blijkt dat ik geen afleverbon maar een CONTRACT voor 12 maanden heb getekend met de mededeling dat ik dat zelf aangevraagd heb. Ik heb niks aangevraagd. Casema wil iets veranderen. Bovendien moet ik alles zelf installeren. Een nieuwe contactdoos aan de muur. Een nieuwe netwerkkaart. Daarna alle instellingen zelf doen. En de handleiding begint met de waarschuwing voor handelingen die lichamelijk letsel of de DOOD tot gevolg kunnen hebben. Ik weet hoe ik een PC op moet starten en hoe ik een internetverbinding moet maken. Maar voor de rest heb ik nergens verstand van. Ik ben geen installateur. En zeker van klusjes waar je gevaar mee oploopt blijf ik af.
Ik was een tevreden Wanadoo-gebruiker. Maar om op deze manier een contract aangesmeerd te krijgen en geen eigen inbreng of overlegmogelijkheden bevalt me niet.
Er staat ook nergens wanneer het oude systeem uit de lucht gaat. Ik ga een paar weken op vakantie en krijg het voor die tijd niet geinstalleerd. Als ik terugkom heb ik misschien geen internet meer, maar wel een doos mt spullen waar ik niets mee kan en een rekeningen.
Helpdesk onbereikbaar, bedrijf zoek, oude adres en telefoonnummers bestaan niet meer.

Toen ik Wanadoo aanschafte kwam er een monteur op afspraak en daarna kon ik internetten. Er is veel veranderd in een paar jaar tijd.

Trukie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Anoniem: 99421 schreef op 09 december 2003 @ 02:54:
[lang verhaal]

Er is veel veranderd in een paar jaar tijd.
Wel enigszins overdreven, maar wel lastig als je zelf niet zo'n klusser/tweaker bent.
Je mag ook wel iets voorzichtiger zijn met waar je je handtekening op zet, maar het klinkt zo wel erg raar, een bezorger die je een abonnement/contract laat tekenen ipv een ontvangstbon.

Ik kan mij trouwens niet voorstellen waarom er een nieuwe contactdoos zou moeten komen als je een Eurodocsis krijgt, maar al te moeilijk moet dat niet zijn. De installatie van het modem zelf stelt al helemaal niets voor, letterlijk. TV-, stroom- en netwerkkabel erin en klaar. Dan cd-rommetje in je pc en als je XP hebt is de klus ook in een wip geklaard (kwestie van gebruikersnaam en wachtwoord invoeren). Onder '98 is het mij trouwens ook nog niet gelukt om verbinding te krijgen, maar dat kan liggen aan de continue werkzaamheden bij Casema. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het probleem is ook dat mijn zus dus precies hetzelfde heeft gehad als 2 tropics hierboven. Het pakketje is alleen bij de buren afgeleverd en niet bij mjin zus dus die heeft niet getekend...( dat is dan weer positief).

Mijn zus heeft dus ook een PC met windows 98 en daar gaan we toch maar even mee aan de slag om het werkend te krijgen..

Ik vind het echt een naai streek maar dat zullen wel meer mensen hebben denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 02-07 07:21
Even voor de duidelijkheid; het gaat hier over de Demos modems (com poort) of om de COM21 modems? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet welk modem mijn zus heeft maar hij ging wel via de compoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99421

Ik heb een zwart staand modem gekregen waar Motorola op staat. In de handleiding staat ook een afbeelding van COM 21 kabelmodem, maar die ziet er heel anders uit.
Het was inderdaad een bezorger. Ik vroeg nog hoe ik het aangesloten kreeg. En hij antwoordde letterlijk"Ik ben geen Casemamedewerker, ik kan u niet helpen. Ik kom alleen bezorgen".

Ik werk ook nog met Windows 98. Dat zou dus inhouden dat ik ook verplicht wordt om een andere windows-versie aan te schaffen. Volgens de handleiding zou W98 nog kunnen. Er wordt wel aanbevolen om een hogere versie te gebruiken.

Trukie

• judgem

judgem

Lord of Metal

Anoniem: 99421 schreef op 09 december 2003 @ 02:54:
Er staat ook nergens wanneer het oude systeem uit de lucht gaat. Ik ga een paar weken op vakantie en krijg het voor die tijd niet geinstalleerd. Als ik terugkom heb ik misschien geen internet meer, maar wel een doos mt spullen waar ik niets mee kan en een rekeningen.
Dit is iets wat ik me ook sterk afvraag. Ik ben verdomd benieuwd wanneer ze definiteif beginnen met dat nieuwe protocol..

Ik heb overigens niks meer gehoord sinds mijn telefoongesprek een pagina of 2 terug dus wat me te wachten staat is een groot raadsel.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

casema gedumpt, nu demon 1024/512, met speedtest ben ik nu een fractie sneller dan casema vorige week :), en 10 euro goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Spice schreef op 12 december 2003 @ 00:49:
casema gedumpt, nu demon 1024/512, met speedtest ben ik nu een fractie sneller dan casema vorige week :), en 10 euro goedkoper!
Goedkoper, goedkoper... en je KPN abo dan? Dat kun je toch pas na een jaar opzeggen? Anders ben je sowieso niet goedkoper uit lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje offtopic maar vindt het een beetje onzinnig om er een topic voor te maken. Heb nu zo`n email adres met nummers van Casema gekregen zou hem makkelijk op de website kunnen omzetten naar een adres met naam naar keuze, maar ik heb al gekeken naar klantenservice op de site en het enigste wat ik vindt is dat je een mail moet sturen naar hun en hun wel kijken of dat goed is. Maar het schijnt makkelijker te kunnen door gewoon dat nummer in te voeren en een nieuwe naam in te typen en bam nieuw mail adres. Wie weet hoe dit moet?

Loopt overigens best wel lekker hier verder:
(Overgenomen op Sat Dec 13 2003 om 17:08:08 UTC+0100)

Download : 58.2 KByte/sec
Upload : 16.1 KByte/sec
Connection : 573.0 Conn/min
Ping test Nederland : 27.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03 00:07
wow lekker lekker dan, check mijn conn:

(Overgenomen op Sat Dec 13 2003 om 18:54:10 UTC+0100)

Download : 68.8 KByte/sec
Upload : 12.7 KByte/sec
Connection : 99.0 Conn/min
Ping test Nederland : 529.0 ms

Wanadoo Broadband Premium

:r :r :r :r

weet iemand wat het nummer van Wanadoo is om mijn internet af te zeggen... anders moet ik weer een uur op die sites gaan zoeken :/

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48801

Aham brahmasmi schreef op 12 december 2003 @ 06:50:
[...]
Goedkoper, goedkoper... en je KPN abo dan? Dat kun je toch pas na een jaar opzeggen? Anders ben je sowieso niet goedkoper uit lijkt mij?
39 euro door demon 1024/512 en 9,47 euro voor belbudget is 48,47 euro

Casema premium is 49,50.

Toch nog net iets goedkoper zie je wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 04-07 20:54

bAdmuTs

mAzE

Heb sinds gister dus echt last van casema :( |:(, alles gaat veels te traag (rare is dat het gister avond rond 12 uur over was :?)

Download - 63.2 KByte/sec
Upload - 9.9 KByte/sec
Connection - 42.0 Conn/min
Ping test Nederland - 708.0 ms

Heb ook casema broadband premium en hier heb ik dus niks an :'(

Krijg zo hard de neiging om me abbo zo snel mogelijk op te zeggen

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaterGast.nl
  • Laatst online: 08-02-2024

LaterGast.nl

Doe je dat.

Ik heb t zelfde met mn cable... in het begin prima tot 500+ conns per minuut goede ping ed. Paginaas open niet meer lekker vaak scherm met deze pagina kan niet weergegeven worden
NU dus vet bagger ik wil ook weg heb een mailtje gestuurd.. naja via zo een invulpagina op hun website heb ik dat gedaan dat ligt daar al drie dagen zonder reply.
Als dit zo blijft stap ik over naar een 2-8 adsl lijntje is 20 euromeer maar hopelijk heb je dan wat... dit is niks :( Jammer was want hier in 1412 altijd prima tevreden met de kabel

Taking PORN off the internet is trying to get pee out of a swimming pool!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bAdmuTs schreef op 13 december 2003 @ 19:51:
Heb sinds gister dus echt last van casema :( |:(, alles gaat veels te traag (rare is dat het gister avond rond 12 uur over was :?)

Upload - 9.9 KByte/sec

Dat is dan best wel krom want ik heb broadband basic en dan zit ik bijna hoger als jij en nog een paar andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik heb ook 2 jaar Premium gehad, en geen enkel probleem what-so-ever, ooit. Geen gezever over dataverkeer, nooit lag het eruit, en altijd snel.

Maar als het eenmaal fout gaat bij Casema, en je moet wat emt die luitjes regelen, dan is het een hopeloos bedrijf. Ik wilde mijn abo graag meeverhuizen, maar dat was me een ellende. Na 4 maanden wachten had ik eht een beetje gehad, de helpdesk hielp inet, en emails beantwoorden ze standaard.

En dat terwijl ik al het papierwerk gewoon in orde had gemaakt. Helaas voor hun, ik heb nu Demon, maar ik had geen hekel aan Wanadoo toen het werkte, en het ook net zo lief meeverhuisd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 04-07 20:54

bAdmuTs

mAzE

bAdmuTs schreef op 13 december 2003 @ 19:51:

Upload - 9.9 KByte/sec

ff ter vergelijking, dit is dus om 1 uur s' nachts |:(

Download - 115.9 KByte/sec
Upload - 15.7 KByte/sec
Connection - 387.0 Conn/min
Ping test Nederland - 31.0 ms

dit is echt te belachelijk voor woorden, wrom kan et zo laat wel allemaal snel gaan :?

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Pagina: 1 2 3 4 Laatste