Dit is echt het toppunt wat ik vandaag heb meegemaakt.
We (het betreft hier ons studentenhuisje) hebben hier het Broadband Premium aboonement. Mankeert absoluut niks aan. Snelle up en downstream, niks mis mee. Belt er rond half 5 een callcentermiep op en vraagt naar mij (logisch want ik ben de hoofdbewoner en de rekening waarop elke maand automatisch het abonnementsgeld wordt afgeschreven staat op mijn naam). Ik meld me en mevrouw begint een lijstje af te ratelen. Een indicatie van het gesprek ziet u allen hieronder:
"Dag Meneer. Binnenkort wordt uw downloadsnelheid verhoogt van 800 naar 1024 Kbps."
- "Daar heb ik van gehoord ja. Da's mooi! :)"
"Voordat we dat gaan doen wil ik u nog even een aantal vragen stellen.."
- "Ga uw gang."
"Klopt het dat u nu het zwarte COM21 modem gebruikt?"
- "Klopt als een bus."
"En heeft u daar weleens problemen mee?"
- "Nee, eigenlijk niet. Gaat wel prima eigenlijk.."
"En heeft u niet weleens lagere snelheden ofzo...?"
- "Nee. Het laatste anderhalf jaar gaat hij als een speer.."
"..Of dan de verbinding verbroken wordt...?
- "Nee ook niet. We mogen niet klagen. Het loopt als een zonnetje. Kunnen we niet wat meer uploadsnelheid erbij krijgen want dat zou ook wel handig zijn eigenlijk.."
"Dat weet ik even niet hoe dat zit.. Ik vraag het even na.... *wacht*"
- "En?"
"Hogere uploadsnelheid kan niet. Maar voor die hogere downloadsnelheid zult u een ander modem moeten krijgen.."
- "Huh? Hoezo dat dan? We halen nu ook makkelijk 120 KB/sec. Geen probleem hoor.."
"Ja maar.... Die nieuwe modem heeft u wel nodig hoor.."
- "Is dat zo? En nu wilt u vast met mij een afspraak maken zodat er een monteur kan langskomen...?"
"Ja maar ik moet u eerst nog wat dingen vragen.."
- "Ik luister.."
"Heeft u misschien een router draaien?"
- "Nee. ik heb wel een server die naar een hub gaat. Waarom vraagt u dat eigenlijk?"
"Ja, met dat nieuwe modem zijn er maar 2 routers die er nog mee werken.."
- "Das wel heel gortig dan. En wat zijn daar dan verder de gevolgen van voor mijn situatie?"
"Het zou kunnen dat het dan niet meer werkt.."
- "Ja daar heb ik wat aan. Kan ik straks niet meer fatsoenlijk het net op. Kunt u me daar iets meer over uitleggen?"
"Dan zult u onze technische dienst moeten bellen meneer.."
- "Ik denk er niet aan. U wilt mij verplichten tot iets en ik mag zelf extra kosten gaan maken.."
"Nee meneer, dat is een gewoon normaal 070-nummer en geen 0900-nummer.."
- "Mevrouw, ik bel vanuit Breda dus dat is gewoon 10 cent per minuut.."
"Ik kan u op die vragen helaas geen antwoord geven.."
- "Dan zorgt u maar dat de technische dienst mij erover terugbelt. U kunt mij bellen dan kunnen zij dat ook vast wel.."
"Nee, zo werken we hier niet.."
- "Dat is fraai zeg. Moet ik zelf geld gaan uitgeven aan nieuwe spullen terwijl alles nu pico bello werkt. Voor mij hoeft het niet te veranderen hoor. En waarom heb ik hier geen brief over ontvangen?"
"Waarschijnlijk heeft u er een mailtje over ontvangen.."
- "Die lezen wij hier nooit. Maar goed, ik zal straks even kijken.."
"Overigens krijgt u de eerste 6 maanden 5 Euro korting.."
- "En daarna?"
"Dan wordt het 49,95 per maand.."
- "..en dus scheelt het een jaar niks in de prijs maar moeten we daarna meer betalen..."
"Dat is zo ja.. Kan ik u het nummer van de technische dienst geven?"
- "Vooruit, doet u dat dan maar. Pak ik even een pen en een blaadje..
*intussen informeert mijn huisgenoot wat er nu allemaal gaande is. Ik meld hem, voor mevrouw aan de telefoon luid en duidelijk verstaanbaar

, dat mevrouw van het callcenter totaal geen enkele kennis van zaken heeft en ze ons een nieuw modem in de maag wil spiltsen..
- "Ik ben er weer zegt u het......"
"Ja! Mevrouw van het callcenter ja! Met WEL kennis van zaken.. Ach bekijkt u het ook maar.. *tuut tuut tuut tuut*
Afijn. Ik was dus witheet. Meteen begaf ik me hier op het GoT forum en na dit alles allemaal gelezen te hebben, baal ik als een stekker dat ik deze thread niet eerder heb ontdekt. Damn..

Ik hoop nu dus niet dat doordat we dit zo laat ontdekten we nu voor nog een jaar vastzitten aan Casema. Dan haal ik liever ADSL op mijn
werk want daar weet ik tenminste 100% zeker dat de service stukken beter is (plus daarbij dat we een betere uploadsnelheid hebben..). Ook ben ik even heel benieuwd naar Casema wat er nu gaat gebeuren. Als er ineens een monteur voor de deur staat dan kan hij koffie krijgen maar zijn gereegdschapskist mag hij dichtlaten. Het laatste woord is hier in elk geval nog lang niet over gezegd..
My thoughts exactly
[
Voor 6% gewijzigd door
judgem op 14-10-2003 18:24
. Reden: fout bedragje.. ]