Casema/Wanadoo Cable nog sneller.....

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.008 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 20:58
Zojuist met casema gebeld. Die vertelden mij dat iedereen met een internetabo overgaat naar de automatische contractsverlenging van 1 jaar ongeacht het huidige contract (in mijn geval een 3 maanden verlengings contract). Dit om bureaucratie e.d. uit te bannen. Je zou mogelijk bezwaar kunnen aantekenen, maar de persoon aan de andere kant van de lijn gaf mij niet veel kans. Op zich is er wel wat te zeggen voor eenduidige contracten, maar kies dan een meer consumentvriendelijke vorm.

Dit wordt voor mij dus het einde van wanadoo cable. Nu is adsl via kpn niet veel beter, maar contractueel wel beter verantwoord :) (kan helaas niets anders krijgen).

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Not_Disclosed schreef op 15 September 2003 @ 10:16:
Zojuist met casema gebeld. Die vertelden mij dat iedereen met een internetabo overgaat naar de automatische contractsverlenging van 1 jaar ongeacht het huidige contract (in mijn geval een 3 maanden verlengings contract). Dit om bureaucratie e.d. uit te bannen.
Misschien dat ik in herhaling val,
maar dat KAN toch niet legaal zijn :?
Je kan zelfs een huurhuis met een opzegtermijn van een maand opzeggen (na een jaar), je telefoonlijn, en zelfs je Casema televisiekabel.
Als een automatische verlenging met een heel jaar legaal zou zijn, dan zou iedere telecomaanbieder, ieder tijdschrift-abbonnement-aanbieder, iedere gas- water- en lichtleverancier exact dezelfde jaar-verlenging toepassen.

In mijn optiek handelt Casema zich buiten de wet.
Is er niet iemand hier met voldoende juridische kennis om dit op te helderen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
Ook maar eens gebeld met Tros Radar (0800-1343). Die verwezen me door naar de ombudsman (035-6722722).

De eerste reactie van een medewerker van de ombudsman is dat het legaal lijkt, maar hij speelt het door naar een collega. Hij verwees hierbij ook naar de voorwaarden van mobiele telefonie aanbieders (1 jaar en soms zelfs twee jaar). Als ik binnen een week niets hoor dan is dit volkomen legaal. (Een week later...... helaas niets gehoord dus....)

Tros Radar gaf nog een sprankje hoop. Ze hebben mijn klacht genoteerd, en als er meer klachten binnenkomen dan bekijken ze of ze er iets mee gaan doen. Dus iedereen die het hier niet mee eens is (het is een wel erg nadelige verzwaring van de voorwaarden) kan/moet bellen naar Tros Radar op 0800-1343. Misschien halen we de uitzending van vanavond nog :P .

Het lijkt legaal maar misschien dat een consumentenprotest hier verandering in kan brengen. Doe je het niet voor jezelf (je stapt toch over naar ADSL), doe het dan voor je mede casema-gebruikers.

[ Voor 6% gewijzigd door Not_Disclosed op 24-09-2003 12:44 . Reden: uitzending vanavond toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 14:59

Dreamer

Foutje

AlterEgo schreef op 15 September 2003 @ 10:24:
[...]

Misschien dat ik in herhaling val,
maar dat KAN toch niet legaal zijn :?
Je kan zelfs een huurhuis met een opzegtermijn van een maand opzeggen (na een jaar), je telefoonlijn, en zelfs je Casema televisiekabel.
Als een automatische verlenging met een heel jaar legaal zou zijn, dan zou iedere telecomaanbieder, ieder tijdschrift-abbonnement-aanbieder, iedere gas- water- en lichtleverancier exact dezelfde jaar-verlenging toepassen.

In mijn optiek handelt Casema zich buiten de wet.
Is er niet iemand hier met voldoende juridische kennis om dit op te helderen :?
het is wel legaal canal+ doet het bijvoorbeeld ook.

Daar staat in de algemene voorwaarden dat ze het abbonnement automatisch elk jaar automatisch met een jaar verlengen mocht je het op willen zeggen moet je dat jaar vol maken.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ook een abbo op een maandblad wat je voor één heel jaar vooruit betaald.

Maar misschien zit hem daar de kneep dat je het voor één heel jaar vooruit betaald, dus moet je het wel opzeggen voor het verstrijken van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenzzz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 20:11
Ey mensen, ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik heb nu al een paar dagen een kleine verhoging.

Ik woon in Den Haag 2551

Ik heb de 300 / 64 abbo, dus broadband basic.

Normaal gesproken haalde ik rond de 35kbps, maar sinds een paar dagen is dit in een stabiele 41.5 kbps veranderd (+-330 kbit dus, ipv 300). Ik zal even een uitdraaitje van speedtest geven :

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Sep 26 2003 om 15:27:13 UTC+0200)

Download : 41.3 KByte/sec
Upload : 7.6 KByte/sec
Connection : 257.0 Conn/min
Ping test Nederland : 44.0 ms

ik wacht af op de hele upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik woon in vleuten (3451) en heb sinds een week ofzo een verhoging van 96 kbyte/s constant naar 105 kbyte/s. Ik hoop niet dat dit alles is. We hebben thuis premium en de verhoging heb ik ook bij een ander in het dorp geconstateerd. Beiden premium com21.

• My-life
  • Laatst online: 13-09 21:35
Ik denk niet dat DAT dé verhonging is. Misschien zat het een X-tje mee op de server ofzo, maar ik denk niet dat Casema je snelheid met stapjes omhoog gooit.

Verwijderd

Bas! schreef op 26 September 2003 @ 18:42:
Ik woon in vleuten (3451) en heb sinds een week ofzo een verhoging van 96 kbyte/s constant naar 105 kbyte/s. Ik hoop niet dat dit alles is. We hebben thuis premium en de verhoging heb ik ook bij een ander in het dorp geconstateerd. Beiden premium com21.
Ik heb ongeveer hetzelfde hier in Den Haag. De afgelopen 2 weken is ook mijn snelheid langzaam omhooggegaan van zo'n 95 naar 104 KB/s.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Hmm... ik haal nog steeds zo'n 100 KB/s op speedtest.nl. Soms iets erboven, soms eronder. Het lijkt niet of het al verhoogd is naar 1024 kb, want dan verwachtte ik zeker 120~130 KB/s. :|
Nou ja, ze hebben nog tot 31 dec. om de verhoging door te voeren.

Verwijderd

Bij mij is de snelheid ook iets omhoog gegaan, van 104KB naar 109KB/s.
nu dacht ik opeens..... waarschijnlijk IS dit de verhoging die we krijgen maar
nu corrigeren ze niet meer voor de 15% verlies die je hebt netals bij ADSL, wat dus wel het geval was bij de oude snelheid van 800kbit.
Alle mensen die dus niet voor 6 oktober opzeggen zitten er dan een jaar aan vast.... Casema = >:)

Gelukkig is mijn opzegbrief al lang de deur uit :)

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

Ik had ff een vraagje aan mensen die in Rijswijk wonen, ik checkte namelijk die speedtest tests en en daar stond een pinggemiddelde van 13,6 ms, dat vond ik wel HEEL erg weinig (zeker omdat ik nu met premium op de 35 of zo zat)... hoe zit dit? hoe kan basic brb sneller zijn dan premium brb ping-wise?

Ik zit nu te twijfelen tussen een overstap naar tiscali ADSL surf of een terugval naar basic brb, omdat ik nu eenmaal niet zoveel meer thuis ben dan normaal :)

iemand enig advies hierover?

• Laurenzzz
My-life schreef op 27 September 2003 @ 00:18:
Ik denk niet dat DAT dé verhonging is. Misschien zat het een X-tje mee op de server ofzo, maar ik denk niet dat Casema je snelheid met stapjes omhoog gooit.
dat doen ze niet precies nee, maar vorige x was mijn upload ook ineens met 2 kbps verhoogd (Vorige snelheidsupgrade) en werd later pas naar de final snelheid gezet

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
bij mij is het ook een stapje sneller geworden @ denhaag 2516 Download
Download 107.0 KByte/sec
Upload 17.6 KByte/sec

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Xtinction schreef op 27 September 2003 @ 12:56:
Ik had ff een vraagje aan mensen die in Rijswijk wonen, ik checkte namelijk die speedtest tests en en daar stond een pinggemiddelde van 13,6 ms, dat vond ik wel HEEL erg weinig (zeker omdat ik nu met premium op de 35 of zo zat)... hoe zit dit? hoe kan basic brb sneller zijn dan premium brb ping-wise?

Ik zit nu te twijfelen tussen een overstap naar tiscali ADSL surf of een terugval naar basic brb, omdat ik nu eenmaal niet zoveel meer thuis ben dan normaal :)

iemand enig advies hierover?
Ik woon zo'n 15 min. verwijderd van Rijswijk, en mijn ping is 12/13 ms. :) Premium abo.

• Laurenzzz
tjah, ik heb een ping van rond de 40...maar ik moet zeggen dat ik er weinig last van heb

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Om even duidelijkheid te verschaffen over de nieuwe voorwaarden:

Onderstaande gaat vanaf 6 oktober gelden
Per 6 oktober a.s. is deze contractduur voor alle abonnees gelijk. Het betreft een contractduur van 12 maanden met een automatische verlenging van 12 maanden, waarbij het mogelijk is om met in achtneming van een opzegtermijn van minimaal een maand voor het verstrijken van de 12 maanden op te zeggen.
Maar, belangrijker nog is de kleine noot die onderaan het mailtje staat dat ik op 6 september van Casema heb mogen ontvangen:
* Indien deze wijziging van de voorwaarden voor u een verzwaring van de verplichting als gevolg heeft dan neemt Casema het gestelde in artikel 15 lid 3 van de Algemene Voorwaarden NV Casema startabonnement in acht, namelijk dat het recht bestaat om het abonnement, met in achtneming van een opzegtermijn van één maand doch in ieder geval per wijzigingsdatum tussentijds te beëindigen.
Dit is dus gunstig voor alle mensen die nu nog van Casema af willen. Immers, als de nieuwe voorwaarden nadelig zijn voor jou, dan kan je alsnog opzeggen per de 1e van de maand! :)

Ik ben er alleen nog niet helemaal uit of er bij mijn abbo sprake zal zijn van een verzwaring van de verplichting is. Ik weet dat de eerste afschrijving voor Casema internet-diensten zo rond 6 oktober vorig jaar was. Mijn vraag is: is het abonnement op een eerder tijdstip ingegaan als de afschrijving (m.a.w. je betaalt achteraf) of is het abbo pas later ingegaan (je betaalt vooruit) Kan iemand mij duidelijkheid hierover verschaffen?

Als het voor mijn geen verzwaring blijkt te zijn dan moet ik dus als de wiedeweerga het abbo opzeggen (vóór 6 okt. dus) om niet aan het nieuwe contract vast te zitten. Dat wordt dus gedoe met aangetekende brieven enzo.

Ik kan trouwens het (fysieke) adres, waar ik de opzegging heen moet sturen niet vinden op de Casema site. Heeft iemand dit adres voor mij???

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
ach ik heb weinig keus

bij mij in de buurt heb je de keus tussen KPN telefoon isdn dus

of essent kabel

heb nu 1 tot 2mb download en 256kb upload
betaal 40 euro per maand

de download zit volges nuria of hoe het heet gemiddel op 1.8 mb

alleen de upload valt al sinds een maand tegen namelijk op 120kb

toch nog effe mailen met hun hoe het zit
ik heb trouwens zover ik weet geen cap

en binnenkort zou er ook een snellere kabel verbinding komen bij essent maar die zal wel flink duurder zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweeke schreef op 27 September 2003 @ 23:24:
Om even duidelijkheid te verschaffen over de nieuwe voorwaarden:

Onderstaande gaat vanaf 6 oktober gelden

[...]

Ik kan trouwens het (fysieke) adres, waar ik de opzegging heen moet sturen niet vinden op de Casema site. Heeft iemand dit adres voor mij???
Ik heb hierover Casema gebeld, en ik heb begrepen dat ik mijn abonnement voor 1 december dit jaar moet opzeggen, anders zit ik er voor een jaar aan vast. Of dit alleen voor mij geldt, of dat iedereen die gelegenheid heeft weet ik eigenlijk niet, denk dat ik er voor de zekerheid nog maar eens over ga bellen/mailen.

Overigens kun je ook via de website opzeggen, als je daar dan meteen een bevestiging van krijgt/aanvraagt heb je wellicht geen gedoe met aangetekende brieven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 17:27
Tweeke schreef op 27 September 2003 @ 23:24:

Je kan op casema.nl een brief maken die je dan kan opsturen. Daarbij staat ook het adres. Zij noemen dit online opzeggen maar je maakt alleen maar een brief.

Hier heb je iid geval het adres maar via de website krijg je een mooie standaard brief.

Casema NV
Postbus 16192
2500BD Den Haag

Ik heb mijn abbo ook opgezegd. Ik heb de brief aangetekend verstuurd om voor mezelf een zekerheid te hebben dat de brief is aangekomen. Ik heb hem verstuurd met handtekening bevestiging. Het is heel makkelijk om voor hun te zeggen dat de brief nooit is aangekomen. Ik heb dit gedaan omdat ik al bij een adsl provider een abb heb afgesloten en dus geen 2 abbo's wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
dubbelpost

[ Voor 99% gewijzigd door 4p0c op 28-09-2003 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
dubbelpost, wel op het goeie knopje drukken :(

[ Voor 65% gewijzigd door 4p0c op 28-09-2003 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bas! schreef op 26 september 2003 @ 18:42:
hmm woon in hetzelfde dorp :P
Maar heb cable broadband basic en nog niets gemerkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 00:02:
[...]

Ik heb hierover Casema gebeld, en ik heb begrepen dat ik mijn abonnement voor 1 december dit jaar moet opzeggen, anders zit ik er voor een jaar aan vast. Of dit alleen voor mij geldt, of dat iedereen die gelegenheid heeft weet ik eigenlijk niet, denk dat ik er voor de zekerheid nog maar eens over ga bellen/mailen.

Overigens kun je ook via de website opzeggen, als je daar dan meteen een bevestiging van krijgt/aanvraagt heb je wellicht geen gedoe met aangetekende brieven..
Dat via de website opzeggen houdt in dat je het aldaar ingevulde formuliertje moet opsturen per post. Ik dacht dat het daadwerkelijk online opzeggen was, dus daarom had ik die optie nog niet geprobeerd. Ik wil het namelijk persé per aangetekende brief doen.

Als jij hierover belt, zou je dan het resultaat even kunnen posten? Het voor 1 december kunnen opzeggen zou best wel eens waar kunnen zijn, maar dat geldt dan alleen als je een Casema abbo hebt afgesloten tussen 15 juli 2002 en 15 augustus 2003. Zoals in het door mij gequote mailtje staat dus.

Ik ga in ieder geval overstappen op Demon 512/256 voor 13 euro p/m minder dan 512/128 bij Casema! :P

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

dat KLINKT heel aantrekkelijk, alleen door die aansluitkosten enzo moet je zowiezo iets van 17 maanden gebruik maken voordat het je voordeel oplevert, of zie ik dat nou fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweeke schreef op 28 september 2003 @ 12:20:
[...]
Dat via de website opzeggen houdt in dat je het aldaar ingevulde formuliertje moet opsturen per post. Ik dacht dat het daadwerkelijk online opzeggen was, dus daarom had ik die optie nog niet geprobeerd. Ik wil het namelijk persé per aangetekende brief doen.

Als jij hierover belt, zou je dan het resultaat even kunnen posten? Het voor 1 december kunnen opzeggen zou best wel eens waar kunnen zijn, maar dat geldt dan alleen als je een Casema abbo hebt afgesloten tussen 15 juli 2002 en 15 augustus 2003. Zoals in het door mij gequote mailtje staat dus.

Ik ga in ieder geval overstappen op Demon 512/256 voor 13 euro p/m minder dan 512/128 bij Casema! :P
Van die website heb ik inderdaad inmiddels gezien dat het alleen maar een standaardbrief is en niet echt online opzeggen/doorgeven, zoals in eerste instantie zeer duidelijk op hun website staat vermeld. Casema zo langzamerhand wel kennende had ik zoiets natuurlijk meteen moeten vermoeden ;)

Overigens heb ik m'n internetabonnement al in 1998 bij Casema afgesloten (wel tussen 15/06 en 15/08 geloof ik ;)), dus zou ik momenteel nog per maand kunnen opzeggen, maar ik zal het van de week nog eens vragen over de precieze datum, ik vertrouw het nl. voor geen cent ;) Zal het hier wel posten, dan.

En zelf ga ik ook overstappen, zit alleen nog te twijfelen tussen Demon of TweakDSL..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Laatst online: 12-09 20:34

Padvinder

doet z'n best

Even een vraagje tussendoor:

Mijn vriendin heeft voor het Easy pakket gekozen van Wanadoo, vanwege de lage maandelijkse kosten en het feit dat er geen datalimiet van 250 mb is zoals bij vergelijkbare prijzen van andere aanbieders. Nu vond ze het een beetje overdreven om een monteur te laten komen (vond ik ook)... dus mag ik de boel installeren.

Op zich geen probleem, maarrrrr:
Wie weet wat voor UTP kabel er tussen het modem en de PC moet liggen, crossed of gewoon?
En... wie weet hoe lang de bijgeleverde UTP kabel is? Als dat net als bij Demon 1 meter is |:( moet ik ff een wat langer kabeltje gaan halen...

Overigens heb ik zelf Demon DSL 512/256 (binnenkort dus 1024/512, voor dezelfde prijs :) ) en hierover ben ik ZEER te spreken. Mochten er dus nog twijfelaars zijn: Demon is toppie. Kost alleen iets meer (39 euri/maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 14:59

Dreamer

Foutje

Padvinder schreef op 30 September 2003 @ 16:44:
Even een vraagje tussendoor:

Mijn vriendin heeft voor het Easy pakket gekozen van Wanadoo, vanwege de lage maandelijkse kosten en het feit dat er geen datalimiet van 250 mb is zoals bij vergelijkbare prijzen van andere aanbieders. Nu vond ze het een beetje overdreven om een monteur te laten komen (vond ik ook)... dus mag ik de boel installeren.

Op zich geen probleem, maarrrrr:
Wie weet wat voor UTP kabel er tussen het modem en de PC moet liggen, crossed of gewoon?
En... wie weet hoe lang de bijgeleverde UTP kabel is? Als dat net als bij Demon 1 meter is |:( moet ik ff een wat langer kabeltje gaan halen...

Overigens heb ik zelf Demon DSL 512/256 (binnenkort dus 1024/512, voor dezelfde prijs :) ) en hierover ben ik ZEER te spreken. Mochten er dus nog twijfelaars zijn: Demon is toppie. Kost alleen iets meer (39 euri/maand).
Volgens mij is het een straight kabel dat je nodig hebt en Casema levert standaard een 10 meter utp kabel mee (tenzij ze dat nu veranderd hebben)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 14:42:
[...]
....... maar ik zal het van de week nog eens vragen over de precieze datum, ik vertrouw het nl. voor geen cent ;) Zal het hier wel posten, dan.
Net gratis Demon gebeld, meteen iemand aan de lijn.
Net TweakDSL gebeld tegen normaal tarief, ik werd meten geholpen.
En dan bel ik nu Casema op dat 0900-nummer en ik zit al weer bijna een half uur te wachten. En dan dat geze*k aan m'n kop van dat bandje over hun online helpdesk op Internet. Aaargh.. dachten ze nou echt dat ik hun zou bellen als ik maar zo'n simpel probleem zou hebben. Natuurlijk staan mijn vragen niet op dat ondermaatse helppaginaatje van hun |:(

*update*
Na een half uur eindelijk een medewerkster gesproken, en uiteraard wist zij het antwoord niet, zelfs niet op zo'n simpele vraag als "wanneer kan ik opzeggen" }:O
Doorverbonden dus en opnieuw in de wacht. 8)7
Zo ging het vroeger nou ook altijd bij die klantenservice, er is na jaren wat dat betreft dus niks veranderd. Ooooh wat haaaat ik dat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is de upload alleen maar langzamer geworden. (sinds anderhalve week)
Gebied: Delft 2611.
Download rond de 107 KByte/sec was rond de 107 KByte/sec.
Upload ronde de 11 KByte/sec was rond de 18 Kbyte/sec.
Lijkt er bij mij meer op dat de versnelling een vertraging is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En volgens mij ook voor iedereen zie de upload history voor Broadband Premium
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.nl/database/SpeedtestGraphFlex.asp?co_id=73&ReportID=0&tt_id=3&label=KByte%2Fsec&CountryCode=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 19:51
Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met die routers en die Motorola Modem. Is er nog geen router die dit ding ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascoa schreef op 02 October 2003 @ 13:21:
Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met die routers en die Motorola Modem. Is er nog geen router die dit ding ondersteunt?
jawel de router draytekt 2200 E word ondersteund

door middel van een firmware update in de router kun je hem dus wel gebruiken met dit modem (motorola) eurodocis modem.

ik zelf heb er nog geen ervaring mee zit nog met com21

maar moet werken

zie meer informatie www.drayktekt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 01:02
Ook de Sitecom DC-202 kun je gebruiken met het eurodocsis modem (is iig een stuk goedkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 19:51
Kan je met deze routers wel iedere willekeurige switch gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 19:03

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Zijn er al mensen die een antwoord op hun opzegging hebben?
Die van mij is al bijna 2,5 week geleden de deur uit gegaan en aangkomen (aangetekend)
alleen heb ik nog steeds geen antwoord...hopelijk doen ze dat snel.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook zon 2,5 week geleden mijn opzegbrief verstuurd.
Had gebeld en de doos aan de telefoon zei dat de brief waarschijnlijk 'kwijt'
is, op mijn vraag of ze misschien een grote postachterstand hebben kon ze geen antwoord geven. Voor de zekerheid nog maar een brief gestuurd, maar zoiets is natuurlijk te verwachten bij Casema.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
Ik heb mijn opzegging verstuurd op 22 september en ook nog niets gehoord. Maar waarschijnlijk 'kwijt' klinkt mij toch wel iets te makkelijk. Ben wel benieuwd hoelang het gaat duren, en hoe lang het normaal duurt. Gezien mijn periode (10 dagen) wacht ik nog wel even. Maar ik wil er wel van af zijn want de ADSL van XS4ALL werkt al sinds maandag (aansluiten gaat sneller dan afsluiten).

Ik heb hem aangetekend verstuurd aan postbus 16192, 2500 DB Den Haag

[ Voor 27% gewijzigd door Not_Disclosed op 03-10-2003 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
tymiek schreef op 03 October 2003 @ 12:37:
Zijn er al mensen die een antwoord op hun opzegging hebben?
Die van mij is al bijna 2,5 week geleden de deur uit gegaan en aangkomen (aangetekend)
alleen heb ik nog steeds geen antwoord...hopelijk doen ze dat snel.
Mijn opzegging heb ik de 16de op de post gedaan (aangetekend) en tot op heden niets gehoord. toevallig hang ik nu aan de telefoon om het het een en ander te controleren.

Helaas zijn er 23 wachtenden voor mij :(

edit:

Ik heb ze net aan de lijn gehad en mijn opzegging is in behandling genomen. ze konden mij niet vertellen wanneer dusw ik ga ervan uit dat het gewoon 1-11-03 is.

Blij dat die in behandeling is want ik heb al bijna me Demon en heb geen zin om zolang dubbel te gaan betalen zoals iemand dat hier al heeft

[ Voor 23% gewijzigd door 4p0c op 03-10-2003 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweeke schreef op 28 September 2003 @ 12:20:
[...]
Gisteren eindelijk een paar mensen aan de lijn gehad, en het leuke is dat ze allemaal wat anders zeggen. Het blijft belachelijk dat ze dit niet precies weten, maar ik ga er vanuit dat degene die zei dat ik voor 1 december kon opzeggen ongelijk had, en dat je wel degelijk voor 6 oktober opgezegd moet hebben. Ik heb dus gisteren meteen telefonisch opgezegd. Het voordeel is dat ze dan meteen je opzegging 'live' invoeren en je daar meteen (hoewel slechts telefonisch) een bevestiging van krijgt. En wat nog leuker is, dat ze moeten vragen wat je van Casema hebt gevonden, waarom je opzegt, en je mag zelfs cijfers geven >:)

Wat ik begrepen heb is dat een telefonische opzegging voor 6 oktober gewoon geldig is, maar dat je er wel zo snel mogelijk een schriftelijke bevestiging van moet opsturen. Dat mag evt. ook na 6 oktober aankomen, en hoeft niet aangetekend.

Maar aangezien ik van elke medewerker weer wat anders te horen krijg gaat-ie voor de zekerheid meteen vandaag toch maar gewoon aangetekend de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tastingw schreef op 03 oktober 2003 @ 14:30:
[...]

Mijn opzegging heb ik de 16de op de post gedaan (aangetekend) en tot op heden niets gehoord. toevallig hang ik nu aan de telefoon om het het een en ander te controleren.

Helaas zijn er 23 wachtenden voor mij :(
Haha... ik ben lekker eerder :P ;)

Ik ben nummer 19 al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

mmm, ik heb een broadband premium abbo en zit met de speedtest op ongeveer 50-60 kb/s. s dat normaal ??? bij een 1024/128 lijn ? ik zelf vind eigelijk van niet... Nu komen ze binnenkort bij me thuis voor een lijntest. Is dan volgens hun alles goed moet ik 35 eurie voorrijkosten betalen.

Wil zelf namelijk wel dat nieuwe powerabbo maar dan moetde snelheid wel ECHT omhoog gaan....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je word er toch echt niet goed van. Heb ik zonet voor de zekerheid naar Casema gebeld, blijkt dat mijn telefonische opzegging van gisteren nergens geregistreerd staat, en dat het volgens deze medewerkster zelfs uberhaupt niet mogelijk is. Dus waarschijnlijk heb ik gisteren een uur lang met een of andere gek gesproken op dat dure 0900 nummer? 8)7

Mijn God, dit is toch echt te gek voor woorden, werkelijk iedereen spreekt elkaar tegen op de klantenservice |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
Het wordt eens tijd dat klantservice eens getest gaat worden op kwaliteit. En dan niet alleen of ze technische vragen kunnen oplossen (zijn ze redelijk slecht in weet ik uit ervaring) maar ook of ze hun eigen regels en voorwaarden kennen. Het zal niet de eerste keer zijn bij Casema dat ze er niet uitkomen of dat je verschillende antwoorden krijgt.

Het kan best eens zijn dat casema verschillende afdelingen heeft die vreselijk langs elkaar heen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij casema laten ze je opzegging eerst ff een maandje of wat liggen zodat ze nog ff wat extra abbo-geld opstrijken.
Let er trouwens ff op dat als je de modem terugstuurt naar casema je het verzendbewijs van de PTT goed bewaart. Ze pikken er namelijk standaard een aantal mensen uit waar ze 225 euro van de rekening afschrijven, ook al heb je de modem ruim op tijd teruggestuurd. Als je ze dan belt naar ze is het eerste wat ze vragen 'haha... en heb je het verzendbewijs nog?' en dan hopen ze natuurlijk op een nee... :/

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 14:40:
[...]

Haha... ik ben lekker eerder :P ;)

Ik ben nummer 19 al ;)
Haha maar mijn opzegging is behandeld!! :+

nee dat is flauw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tastingw schreef op 03 October 2003 @ 15:46:
[...]

Haha maar mijn opzegging is behandeld!! :+
Ghehehe, dat is idd. waar :P

Ik hang dus nu weer aan de lijn en kan alweer telefonisch opzeggen :+

Voordeel is dat ik ook weer de enquete krijg, weer lekker tekeer kan gaan, en ook weer cijfers mag geven :D :D

Ik zit alleen nog te twijfelen tussen een 1 of een 0 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Not_Disclosed schreef op 03 oktober 2003 @ 15:22:
Het kan best eens zijn dat casema verschillende afdelingen heeft die vreselijk langs elkaar heen werken.
Dat is zeker waar, de klantenservice en de afdeling administratie zijn totaal niet op elkaar ingespeeld. En wat ook speelt is dat die nieuwe algemene voorwaarden zo snel worden ingevoerd dat veel medewerkers er nog niet van op de hoogte waren/zijn, laat staan de details ervan kennen.

Verder zijn er veel abonnee's die (net zoals ik) uitsluitend om dat 'jaarcontract' opzeggen, veel meer dan waar ze op gerekend hadden en ook de klantenservice laat doorschemeren dat ze het een min of meer belachelijke voorwaarde vinden. Intern is daar zeker het laatste woord nog niet over gezegd, geloof ik, en degene die dat verzonnen heeft zou het nog eens moeilijk kunnen gaan krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gompy58 schreef op 03 oktober 2003 @ 14:45:
mmm, ik heb een broadband premium abbo en zit met de speedtest op ongeveer 50-60 kb/s. s dat normaal ??? bij een 1024/128 lijn ? ik zelf vind eigelijk van niet... Nu komen ze binnenkort bij me thuis voor een lijntest. Is dan volgens hun alles goed moet ik 35 eurie voorrijkosten betalen.

Wil zelf namelijk wel dat nieuwe powerabbo maar dan moetde snelheid wel ECHT omhoog gaan....
Het is inderdaad aan de lage kant, op dit moment zit ik rond de 105 KB/s, maar de 80 KB/s zou je toch zeker moeten halen, denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
Gompy58 schreef op 03 October 2003 @ 14:45:

Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Ik heb een premium abbo en ik kwam niet boven de 30kb uit. Uiteindelijk na 6 weken wachten en 4x de helpdesk gebeld en elke keer weer de klacht te latn registreren bleek het aan het modem (motorola) te liggen. Er stonden in de modem de verkeerde instellingen.

Ik heb ook een paar speedtestjes gedaan. Mijn verbinding is iets ingezakt. hij begint heel hoopvol met 140kb maar zakt dan terug naar ong. 95kb. Voorheen haalde ik 110/120kb

[ Voor 11% gewijzigd door 4p0c op 03-10-2003 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Laatst online: 14-08-2024
mjah ik was maandag bij iemand met basic abbo. de persoon vertelt me dat de vierde monteur (na vier weken kwam casema erachter dat we geen motorola's in ons dorp kunnen hebben, maar wel gewoon abbokosten afschrijven voor de eerste maand en de persoon honderd keer het bos insturen bij de helpdesk na iedere keer meer dan een half uur in de wacht staan terwijl ze vervolgens zelf zeggen dat het niet druk is, ik verdenk casema er dan ook van je eerst een half uur te laten hangen om de kosten te dekken) eindelijk een com21 modem heeft geplaatst en nog even gemeten had en dat ie vertelt dat de frequentiebandbreedte niet helemaal overeen kwam met die van basic maar not too worry hij was groter, dus dat was dan zijn beloning, de kennis zou tussen basic en premium inkomen. Daar hoorde mijn oor dus iets engs. Ik checken met speedtest en met mijn account op utwente en natuurlijk 6 kB/s upload en 40 kB/s download. Stelletje hufters floepte er toen gelijk uit. Ze hopen echt de onwetende gebruiker te treffen en ze gewoon het bos in te sturen. Ik nog even gedubbelcheckt of het netwerk niet gewoon slecht was maar ik haalde thuis gewoon normale snelheden. Dus toen heb ik hem maar gezegd dat ie weer met zijn vrienden mocht bellen. Ik zei tot voor kort altijd ga voor casema. Je krijgt er meer voor dan bij kpn adsl (iets anders is er niet bij ons, bbned zou augustus komen maar dat zeggen ze nog steeds, bbned-adsl komt augustus 2003 :)) maar dat is inmiddels ook al niet meer zo bij tiscali.
Ik hoop dat casema inziet dat het anders moet. Ik heb verder weinig problemen met ze, als het draait draait het goed maar prijstechnisch en technische kennis en behulpzaamheid van de helpdesk en de monteurs (uitzonderingen daargelaten) is om te janken

[ Voor 3% gewijzigd door Bas! op 03-10-2003 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 14:32:
[...]

Gisteren eindelijk een paar mensen aan de lijn gehad, en het leuke is dat ze allemaal wat anders zeggen. Het blijft belachelijk dat ze dit niet precies weten, maar ik ga er vanuit dat degene die zei dat ik voor 1 december kon opzeggen ongelijk had, en dat je wel degelijk voor 6 oktober opgezegd moet hebben. Ik heb dus gisteren meteen telefonisch opgezegd. Het voordeel is dat ze dan meteen je opzegging 'live' invoeren en je daar meteen (hoewel slechts telefonisch) een bevestiging van krijgt. En wat nog leuker is, dat ze moeten vragen wat je van Casema hebt gevonden, waarom je opzegt, en je mag zelfs cijfers geven >:)

Wat ik begrepen heb is dat een telefonische opzegging voor 6 oktober gewoon geldig is, maar dat je er wel zo snel mogelijk een schriftelijke bevestiging van moet opsturen. Dat mag evt. ook na 6 oktober aankomen, en hoeft niet aangetekend.

Maar aangezien ik van elke medewerker weer wat anders te horen krijg gaat-ie voor de zekerheid meteen vandaag toch maar gewoon aangetekend de deur uit.
Ik heb dus niet gebeld, maar wel een aangetekende opzegbrief gestuurd (afgelopen dinsdag verstuurd). Ik hoop maar dat het moment van opzeggen, het moment van ontvangen van de opzegbrief is. Dus niet dat Casema onzettend lang over de opzegging doet, en vervolgens meldt dat het niet voor 6 oktober is gebeurd 8)7

Iig bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
Als jij kan bewijzen dat zij die brief voor 6 oktober hebben ontvangen dan kunnen zij daar niet omheen. Ik heb daarom een handtekening bevestiging gevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja... ik heb nu opeens helemaal geen Internet en televisie meer :(

Maar weer de klantenservice gebeld (alweer |:( ) en ik hoor een bandje dat er een aantal storingen zijn.

Wel toevallig, precies nadat ik meerdere keren m'n abonnement telefonisch heb proberen op te zeggen. En sommige anderen in Den Haag hebben wel gewoon Internet en televisie. Toevallig iemand die meer weet over eventuele storingen van de Casema kabel in Den Haag?

Of zouden ze soms die 1 die ik hun als cijfer heb gegeven niet kunnen waarderen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 19:48:
Of zouden ze soms die 1 die ik hun als cijfer heb gegeven niet kunnen waarderen? ;)
Hahaha dat zal het zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tastingw schreef op 03 October 2003 @ 20:04:
[...]

Hahaha dat zal het zijn ja.
Heb nu al spijt dat ik ze nog een 1 heb gegeven. Dat was nog te veel, het had een 0 moeten zijn |:(

Dit is namelijk echt kut zonder televisie en vrijwel zonder Internet. Jezus wat gaat dit langzaam, ik zou nog bijna terugverlangen naar het good-old Demos-tijdperk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig, hij doet 't weer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek

tymiek

tastingw schreef op 03 October 2003 @ 18:34:
Als jij kan bewijzen dat zij die brief voor 6 oktober hebben ontvangen dan kunnen zij daar niet omheen. Ik heb daarom een handtekening bevestiging gevraagd
Precies...als zij dus bij mij na deze maand nog gaan incasseren dan ga ik het mooi stoneren...ik heb de brief verzonden en hij is aangeboden,wat voor een rotzooi het bij hun is boeit mij echt niet, dat is hun probleem.
Desnoods gooi ik de modem op hun hoofdkantoor af...werk er toch vlakbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een mailtje over de teruglopende uploadsnelheid kreeg ik dit antwoord:

Geachte heer/mevrouw,

Wij ontvingen een e-mail van u op 06-10-2003. In antwoord hierop
informeren wij u als volgt.

Er zijn bij ons door problemen op het netwerk en onderhoud inderdaad wat
problemen met de upload snelheid. we zijn ons hiervan bewust en proberen
dit zo snel mogelijk op te lossen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

N.V. Casema
Afdeling Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

DAW

Nou een maand later met mijn basic abb. snelheid is voldoende voor mijn sirfgedrag kan natuurlijk altijd beter.... Maar dat hij toch wel om de 2 dagen een periodevan 1-2 offline is met die witte motorola modem, vindt ik echt niet o.k. Hij kan het netwerk gewoon niet vinden...

En op mijn eerste factuur staat gewoon de volle prijs van €32.95, en ik dacht dat ze een kortings actie hadden voor de eerste 4 maanden :S €24,95?? Wel wordt ik er stevig aan herrinnerd dat ik nog recht op een fotoalbum heb met 100 gratis fotoos grrrrr. We gaan morgen bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterkte :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow, zijn ze zaterdag open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige afdelingen wel, ongelooflijk he ;)

Maar ik doelde eigenlijk meer op de lange wachttijden, medewerkers die niks weten, je niet kunnen en/of willen helpen, elkaar tegenspreken, en afdelingen die volledig langs elkaar heen werken :X

Sterkte, nogmaals :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zelfs nog erger: Ik heb de hele vorige week met een afdeling gesproken, waarvan het bestaan door de andere afdelingen gewoon keihard ontkend word :D

Maar ik begin er aardig ziek van te worden, ik heb vorige week 2x telefonisch opgezegd, 3x per fax opgezegd en meteen de telefonische opzegging bevestigd, en 2x schriftelijk opgezegd waarvan 1 aangetekend met handtekening retour, en daarbij de telefonische opzeggingen en de faxen eveneens bevestigd.

Maar alle opzeggingen zijn niet zeker, omdat die afdeling waar ik 2x telefonisch opgezegd heb niet schijnt te bestaan ( |:( ), mijn 3 faxen zijn (nog?) niet ontvangen omdat er toevallig net rond die tijd bij hun een storing was, waarbij er mogelijk een aantal faxen verdwenen zijn, en mijn schriftelijke opzeggingen hebben ze nog niet, daar kunnen ze pas over 5 weken of zo iets over zeggen, meldden ze alsof het de gewoonste zaak van de wereld is 8)7

Voorlopig zit ik met het probleem dat ik nog geen ADSL durf aan te vragen omdat ik dus nog geen zekerheid heb over al mijn opzeggingen. Bijkomend probleem is dat, hoewel mijn aangetekende brief voor 6 oktober is verstuurd, deze pas op de 6e bij Casema is binnengekomen.

Het zal toch niet zo zijn dat, ondanks al mijn opzeggingen en de vele telefoongesprekken die ik de afgelopen weken met verschillende medewerkers heb gehad, waarbij meerdere malen werd verteld dat het in orde zou komen, ik straks alsnog aan een jaarcontract vastzit, omdat de enige opzegging die ze niet kunnen ontkennen (de aangetekende brief), op de ingangsdag van de nieuwe voorwaarden is binnengekomen en niet ervoor?

Bij elk ander bedrijf (ok, behalve de KPN dan ;)) zou ik me geen zorgen maken, maar bij Casema ben je echt helemaal nergens zeker van, ben ik inmiddels helaas achtergekomen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek

tymiek

Ik wou dus net even bellen, na een maand nog geen bericht te gehad van mijn opzegging...Ik netjes bellen op dat dure 0900 nummer en voor de optie opzeggen gekozen, word de lijn gewoon opgehangen (tot 4 keer toe)!!! Ik ben het nu echt spuugzat, dat casema gebeuren...Is er niet een wettelijk termijn dat casema heeft dat ze moeten antwoorden?

[ Voor 3% gewijzigd door tymiek op 13-10-2003 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 19:31:
Een heel herkenbaar verhaal :(
We zitten in hetzelfde schuitje vrees ik. Mijn opzegging is (schriftelijk, aangetekend) vóór 6 oktober aangekomen bij Casema, maar aangezien ik nog helemaal NIETS heb gehoord, begin ik ook te twijfelen (zacht uitgedrukt) aan de postafdeling aldaar. 't zal wel allemaal op 1 grote hoop belanden, die ze dan aan het eind v/d maand eens gaan doorzoeken :X

Ik wil Demon eindelijk eens aanvragen, maar idd net als bij jou, straks heb ik 2 abonnementen. Héél irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, precies hetzelfde.. telefonisch opgezegd, brief gestuurs, gisteren gecontroleerd en weer opgezegd :-).
Als voorbereiding getracht Casema te vinden.. dat is een story opzich..

Gebeld dat ik de brief persoonlijk wil afgeven.. geen probleem kom maar naar Den Haag.. werkt u daar?, nee in een call centre maar in Den haag is het kantoor.
Nee dus, een bewaker die 'iets; bewaakt maar geen casema kantoor. Werkt u voor Casema?, ja hoor.. kan ik hier deze brief afgeven?
Nope, wat bewaakt u dan... euhhh. Waar zit het hoofdkantoor??, euhhh.

Ok Delft dan maar, brassersplein.. WEG!!!, waar zit Casema?? euhhhh
Nog een keer de helpdesk (wat een vreselijke controdictie: HELPdesk), waar kan ik dit afgeven... In de Haag.. GRRRRRR waar??, weet ik niet meneer..

Dit bedrijf is gewoon niet te vinden, lijkt wel Hotel California van de Eagles: you can check in, but never LEAVE!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweeke schreef op 13 October 2003 @ 11:22:
[...]
We zitten in hetzelfde schuitje vrees ik. Mijn opzegging is (schriftelijk, aangetekend) vóór 6 oktober aangekomen bij Casema, maar aangezien ik nog helemaal NIETS heb gehoord, begin ik ook te twijfelen (zacht uitgedrukt) aan de postafdeling aldaar. 't zal wel allemaal op 1 grote hoop belanden, die ze dan aan het eind v/d maand eens gaan doorzoeken :X
Als je bewijs hebt dat je opzegging voor de 6e is binnengekomen, kunnen ze niet zeuren bij Casema. Jij kunt er ook niks aan doen dat zij zo afschuwelijk traag zijn met het verwerken van hun post. Wat ik begrepen heb is dat het zo'n 3-5 weken gaat duren voordat ze in staat zijn om een bevestigingsbrief te sturen, mede omdat het nu heel erg druk is (schijnt het volgens mij altijd te zijn, maar goed). In elk geval heb jij op tijd opgezegd, dus jou valt niets te verwijten.

Ik heb het probleem zie ik net, dat mijn brief niet op de 6e, maar zelfs pas op de 7e is ontvangen, terwijl ik hem wel degelijk die week ervoor heb verstuurd. Volgens mij hebben ze op de 6e gewoon geen aangetekende post geaccepteerd ofzo, of er was niemand, want het lijkt me sterk dat-ie op die dag niet aangeboden is.
Ik wil Demon eindelijk eens aanvragen, maar idd net als bij jou, straks heb ik 2 abonnementen. Héél irritant!
Precies, 1 of 2 maanden dubbel betalen vind ik geen probleem, maar een heel jaar wel. En als je, omdat je bij Casema blijkbaar niemand kunt vertrouwen, maar liefst 5 weken op een bevestigingsbrief moet gaan wachten, voordat je pas een ander (ADSL)-abonnement kan aanvragen, zit je straks natuurlijk weken zonder Internet, door dat absurde getreuzel van hun |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZUCHT hoe zit dat nou ik wil ook opzeggen en lees dit draadje telaat dus als ik begrijp, moest ik voor 6 oktober opzeggen? :(

ben al 4 a 5 jaar lid van die TOKO casema, kan ik er dan helemaal niet onderuit komen? :(

ik wil overstappen naar demon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 01:00:
ZUCHT hoe zit dat nou ik wil ook opzeggen en lees dit draadje telaat dus als ik begrijp, moest ik voor 6 oktober opzeggen? :(

ben al 4 a 5 jaar lid van die TOKO casema, kan ik er dan helemaal niet onderuit komen? :(

ik wil overstappen naar demon
In principe niet, de algemene voorwaarden zijn m.i.v. 6 oktober gewijzigd, en vanaf dan gelden er alleen nog maar jaarcontracten. Maar aangezien die wijzigingen heel geniepig alleen per email aan de abonnees zijn bekendgemaakt vraag ik mij af in hoeverre zij oude abonnees, die dit niet ontvangen/gelezen en dus niet geweten hebben, hieraan kunnen houden. Misschien dat een Consumentenbond ofzo hier meer duidelijkheid over kan geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 17:00:
Yep, precies hetzelfde.. telefonisch opgezegd, brief gestuurs, gisteren gecontroleerd en weer opgezegd :-).
Dus jij hebt ook telefonisch opgezegd. Het kan dus echt, maar als ik dit aan een van de andere afdelingen vertel, zeggen ze gewoon dat dat onmogelijk is. Telefonisch opzeggen is onmogelijk, en als ik dan vertel dat er zelfs een afdeling met een speciale optie in het keuzemenu voor is, wordt daar geheel niet op ingegaan en weer herhaald dat telefonisch opzeggen niet mogelijk is, punt uit en daarmee basta. Het kost mij op zo'n moment heel erg veel moeite om niet m'n geduld te verliezen. Maar na 6 telefoontjes met diverse afdelingen heb ik eindelijk iemand zover gekregen, dat ze het zal navragen hoe dat nou precies zit met dat telefonisch opzeggen bij die afdeling, en ze zou mij vanavond daarover terugbellen, hetgeen, na alle ervaringen inmiddels geheel volgens verwachting, niet is gebeurd.

Gebeld dat ik de brief persoonlijk wil afgeven.. geen probleem kom maar naar Den Haag.. werkt u daar?, nee in een call centre maar in Den haag is het kantoor.
Nee dus, een bewaker die 'iets; bewaakt maar geen casema kantoor. Werkt u voor Casema?, ja hoor.. kan ik hier deze brief afgeven?

Nog een keer de helpdesk (wat een vreselijke controdictie: HELPdesk), waar kan ik dit afgeven... In de Haag.. GRRRRRR waar??, weet ik niet meneer..
Wat een verhaal... Casema in een notedop :{
Dit bedrijf is gewoon niet te vinden, lijkt wel Hotel California van de Eagles: you can check in, but never LEAVE!!!
Ik zal je maar niet vertellen hoeveel moeite het mij destijds heeft gekost om aangesloten te worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 01:24:
[...]

In principe niet, de algemene voorwaarden zijn m.i.v. 6 oktober gewijzigd, en vanaf dan gelden er alleen nog maar jaarcontracten. Maar aangezien die wijzigingen heel geniepig alleen per email aan de abonnees zijn bekendgemaakt vraag ik mij af in hoeverre zij oude abonnees, die dit niet ontvangen/gelezen en dus niet geweten hebben, hieraan kunnen houden. Misschien dat een Consumentenbond ofzo hier meer duidelijkheid over kan geven..
ja want ik vind dit echt een smerige rotstreek die Casema/ Wanadoo me nu leverd

als die jaren al lid en nu dit gezeur om optezeggen :( vind dit gewoon triest maar kennelijk kan dit gewoon via de Nederlandse wet.

edit en dan nog wat stel ik gebruik me wanadoo email niet?

ze horen mij dan toch schriftelijk via een brief op de hoogte tebrengen? ik vind dit echt een afschuwlijke streek.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 01:54:
[...]

ja want ik vind dit echt een smerige rotstreek die Casema/ Wanadoo me nu leverd

als die jaren al lid en nu dit gezeur om optezeggen :( vind dit gewoon triest maar kennelijk kan dit gewoon via de Nederlandse wet.

edit en dan nog wat stel ik gebruik me wanadoo email niet?

ze horen mij dan toch schriftelijk via een brief op de hoogte tebrengen? ik vind dit echt een afschuwlijke streek.
Gewoon niet meer betalen, word je vanzelf afgesloten :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 01:24:
[...]
Misschien dat een Consumentenbond ofzo hier meer duidelijkheid over kan geven..
Mijn idee! :)

Ik ga ze vandaag bellen/mailen (de Consumentenbond dus, niet Casema :| )
De uitkomst plaats ik in dit topic.

Ik ga eens navragen hoe het precies zit met het wijzigen v/d algemene voorwaarden. In de zin van: Als de wijziging nadelig is voor de klant, dan moet zoiets toch bekend worden gemaakt via de website (daar heeft het nl. nooit opgestaan) en niet alleen via de e-mail, die echt niet iedereen leest......

En wat de redelijke termijn is voor het beantwoorden van een opzegging.
En of het stopzetten van de automatische incasso een slimme (uiterste) stap is.
En ik zal uiteraard uitwijden over de vreselijk slechte service, waarbij ik zal verwijzen naar dit topic en naar klachten in Casema Discussiegroepen op google. (zie dit draadje waarin een aantal herkenbare dingen staan).

Iemand nog tips over dingen die ik kan vragen/aankaarten bij de Consumentenbond :? Ik hoor ze graag! :)

Zelf ook mailen/bellen naar de Consument is natuurlijk ook mooi. Een beetje meer publiciteit kan geen kwaad. Publicitaire druk wil wel eens wonderen doen.

P.S. Ik heb het beruchte mailtje van Casema even online gezet: vooral de laatste paar regels (na de * dus) zijn op z'n minst interessant)

[ Voor 7% gewijzigd door Tweeke op 14-10-2003 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoNoAD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-12-2023
Als ik het hier zo lees hebben jullie al het recht om het geld dat na de 6e afgetrokken is meteen terug te boeken.
Omdat jullie het bewijs dat jullie opgezecht hebben al in handen hebben. ( opgenomen telefoongesprek met datum, Fax met datum van opzegging, E-mail met datum van opzegging of een Aangetekende brief met retour kaart die aangeeft dat je voor de 6e heb opgezecht.
Als er dan een deurwaarder als nog langs zou komen, kan je de deurwaarder naar die papieren laten wijzen met opzegdatum en waarschijnlijk gaat hij dan huiswaards.
De Datum van opzeggen is dus belangrijk en dat moet je dus aan kunnen tonen dat jij dat op die Datum heb gedaan.
Ik heb zelf bij de TPG-Post gewerkt en snap niet dat sommige poststukken die aangetekend zijn en op de zelfde dag verstuurd zijn toch op een andere datum aangeboden worden.
Intern is het dus nog niet helemaal zoals het zou moeten.
( Bij de belastingdienst kan je dit dus niet doen met die datums, als je telaat ben dan ben je telaat.)
Succes,
DiscoveryW3

skullcrusher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Onderstaande mail heb ik aan de Consumentenbond gestuurd.
Geachte medewerker,

Onderstaande vragen stel ik omdat het opzeggen van mijn internet-abonnement bij Casema, uiterst slecht wordt afgehandeld.

Even een situatieschets: 6 juli aanstaande kreeg ik een mailtje van Casema betreffende een aantal abonnementswijzigingen alsmede wijzigingen in de algemene voorwaarden. Het mailtje heb ik online gezet, zodat ook u het kan inzien: http://tjalle.lekkerekwal.com/Casema.html
In deze mail wordt o.a. aangekondigd dat op 6 oktober 2003 een nieuw contract ingaat voor álle abonnees met een contractduur van 12 maanden en automatische verlenging. Als de nieuwe voorwaarden een verzwaring zouden zijn voor een huidige klant, dan zou die klant per wijzigingsdatum kunnen opzeggen. Dit mailtje kwam pas erg laat onder mijn ogen, omdat ik het e-mailadres waarnaar de e-mail gestuurd is maar zelden gebruik. Het feit dat er voor bestaande klanten een uitzondering wordt gemaakt, heeft nooit op de Casema site gestaan. Ik vraag mij dus af, of dit wel kan en mag? Is enkel een e-mail genoeg? Hoort zoiets ook niet openbaar op de site te staan, of zelfs schriftelijk per post tot de abonnnees te komen?

Uiteindelijk heb ik mijn opzegging op 30 september per aangetekende brief de deur uit gedaan. Tot nu toe is er niet eens een bevestiging van de kant van Casema gekomen. Ik vraag mij af wat de redelijke termijn is voor het beantwoorden/verwerken van een opzegging.
Mocht het zo zijn, dat Casema dusdanig lang over het opzeggen doet (dus langer dan de in de voorwaarden gestelde 1 maand opzegtermijn) bestaat er dan de mogelijkheid om het teveel afgeschreven abonnementsgeld (per automatische incasso) zelf terug te vorderen? Is dat een verstandige zet?

Lijkt het u verstandig om nu een ADSL abonnement aan te vragen, dus al voordat ik een officële bevesting van opzegging van Casema heb ontvangen. Doe ik dit niet, dan zit ik waarschijnlijk meer dan een maand zonder internet.

Ik ben niet de enige met problemen kampt m.b.t. het opzeggen van een Casema Kabelintenet-abonnement. Er zijn vele klachten, die vooral betrekking hebben op het zéér trage of niet reageren van Casema op schriftelijke/telefonische opzeggingen. Mijn persoonlijke ervaring met de helpdesk is ook dat je zeker 15 minuten (betaald) moet wachten alvorens een nietszeggend antwoord wordt gegeven of domweg de verbinding wordt verbroken. Klachten zijn o.a. op onderstaande URL's te vinden:
Tweeke in "Casema/Wanadoo Cable nog sneller....."
http://groups.google.nl/g...p%3Dalt.casema.commentaar
En uiteraard ook in de eigen fora van de Consumentenbond.

Ik hoop dat u mij kan helpen met het beantwoorden van bovenstaande vragen. Hiermee helpt u niet alleen mijzelf, maar ook vele anderen die met dezelfde problemen kampen!

Met vriendelijke groeten,
Tjalle Weekenborg
Er wordt telefonisch of per e-mail binnen een week contact met me opgenomen. Ik wacht af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Dit is echt het toppunt wat ik vandaag heb meegemaakt. :(

We (het betreft hier ons studentenhuisje) hebben hier het Broadband Premium aboonement. Mankeert absoluut niks aan. Snelle up en downstream, niks mis mee. Belt er rond half 5 een callcentermiep op en vraagt naar mij (logisch want ik ben de hoofdbewoner en de rekening waarop elke maand automatisch het abonnementsgeld wordt afgeschreven staat op mijn naam). Ik meld me en mevrouw begint een lijstje af te ratelen. Een indicatie van het gesprek ziet u allen hieronder:

"Dag Meneer. Binnenkort wordt uw downloadsnelheid verhoogt van 800 naar 1024 Kbps."
- "Daar heb ik van gehoord ja. Da's mooi! :)"
"Voordat we dat gaan doen wil ik u nog even een aantal vragen stellen.."
- "Ga uw gang."
"Klopt het dat u nu het zwarte COM21 modem gebruikt?"
- "Klopt als een bus."
"En heeft u daar weleens problemen mee?"
- "Nee, eigenlijk niet. Gaat wel prima eigenlijk.."
"En heeft u niet weleens lagere snelheden ofzo...?"
- "Nee. Het laatste anderhalf jaar gaat hij als een speer.."
"..Of dan de verbinding verbroken wordt...?
- "Nee ook niet. We mogen niet klagen. Het loopt als een zonnetje. Kunnen we niet wat meer uploadsnelheid erbij krijgen want dat zou ook wel handig zijn eigenlijk.."
"Dat weet ik even niet hoe dat zit.. Ik vraag het even na.... *wacht*"
- "En?"
"Hogere uploadsnelheid kan niet. Maar voor die hogere downloadsnelheid zult u een ander modem moeten krijgen.."
- "Huh? Hoezo dat dan? We halen nu ook makkelijk 120 KB/sec. Geen probleem hoor.."
"Ja maar.... Die nieuwe modem heeft u wel nodig hoor.."
- "Is dat zo? En nu wilt u vast met mij een afspraak maken zodat er een monteur kan langskomen...?"
"Ja maar ik moet u eerst nog wat dingen vragen.."
- "Ik luister.."
"Heeft u misschien een router draaien?"
- "Nee. ik heb wel een server die naar een hub gaat. Waarom vraagt u dat eigenlijk?"
"Ja, met dat nieuwe modem zijn er maar 2 routers die er nog mee werken.."
- "Das wel heel gortig dan. En wat zijn daar dan verder de gevolgen van voor mijn situatie?"
"Het zou kunnen dat het dan niet meer werkt.."
- "Ja daar heb ik wat aan. Kan ik straks niet meer fatsoenlijk het net op. Kunt u me daar iets meer over uitleggen?"
"Dan zult u onze technische dienst moeten bellen meneer.."
- "Ik denk er niet aan. U wilt mij verplichten tot iets en ik mag zelf extra kosten gaan maken.."
"Nee meneer, dat is een gewoon normaal 070-nummer en geen 0900-nummer.."
- "Mevrouw, ik bel vanuit Breda dus dat is gewoon 10 cent per minuut.."
"Ik kan u op die vragen helaas geen antwoord geven.."
- "Dan zorgt u maar dat de technische dienst mij erover terugbelt. U kunt mij bellen dan kunnen zij dat ook vast wel.."
"Nee, zo werken we hier niet.."
- "Dat is fraai zeg. Moet ik zelf geld gaan uitgeven aan nieuwe spullen terwijl alles nu pico bello werkt. Voor mij hoeft het niet te veranderen hoor. En waarom heb ik hier geen brief over ontvangen?"
"Waarschijnlijk heeft u er een mailtje over ontvangen.."
- "Die lezen wij hier nooit. Maar goed, ik zal straks even kijken.."
"Overigens krijgt u de eerste 6 maanden 5 Euro korting.."
- "En daarna?"
"Dan wordt het 49,95 per maand.."
- "..en dus scheelt het een jaar niks in de prijs maar moeten we daarna meer betalen..."
"Dat is zo ja.. Kan ik u het nummer van de technische dienst geven?"
- "Vooruit, doet u dat dan maar. Pak ik even een pen en een blaadje..

*intussen informeert mijn huisgenoot wat er nu allemaal gaande is. Ik meld hem, voor mevrouw aan de telefoon luid en duidelijk verstaanbaar }), dat mevrouw van het callcenter totaal geen enkele kennis van zaken heeft en ze ons een nieuw modem in de maag wil spiltsen..

- "Ik ben er weer zegt u het......"
"Ja! Mevrouw van het callcenter ja! Met WEL kennis van zaken.. Ach bekijkt u het ook maar.. *tuut tuut tuut tuut*

:+

Afijn. Ik was dus witheet. Meteen begaf ik me hier op het GoT forum en na dit alles allemaal gelezen te hebben, baal ik als een stekker dat ik deze thread niet eerder heb ontdekt. Damn.. :( Ik hoop nu dus niet dat doordat we dit zo laat ontdekten we nu voor nog een jaar vastzitten aan Casema. Dan haal ik liever ADSL op mijn werk want daar weet ik tenminste 100% zeker dat de service stukken beter is (plus daarbij dat we een betere uploadsnelheid hebben..). Ook ben ik even heel benieuwd naar Casema wat er nu gaat gebeuren. Als er ineens een monteur voor de deur staat dan kan hij koffie krijgen maar zijn gereegdschapskist mag hij dichtlaten. Het laatste woord is hier in elk geval nog lang niet over gezegd..
FireSt@rter schreef op 05 september 2003 @ 00:21:
Dus Meneer en Casema steken jullie die modem maar lekker ergens in waar ik hem niet wil hebben.
My thoughts exactly :+

[ Voor 6% gewijzigd door judgem op 14-10-2003 18:24 . Reden: fout bedragje.. ]

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
judgem schreef op 14 oktober 2003 @ 18:20:
Dit is echt het toppunt wat ik vandaag heb meegemaakt. :(
Fijn, nog iemand die kennis heeft gemaakt met de werkelijk fantastische helpdesk van Casema :|

Die Com21 modems gaan geloof ik tot 30Mbit downstream, dus het verhaal over 'ze kunnen de hogere snelheid niet aan' is absoluut niet juist. Maar dat wist je al :)

Het is wel te triest voor woorden hoor, zo behandelt worden door de helpdesk. Je moet ook maar eens gaan klagen bij de consumentenbond, hier hoort Casema niet zomaar mee weg te komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem

judgem

Lord of Metal

Mijn zegen heb je.. Ik klaag graag mee als het moet want hier ben ik absoluut niet van gediend..

Ik kan eens kijken of ik mijn politieke partij (de SP) hier misschien voor kan porren. Ze hebben ook al met succes actie ondernomen tegen UPC onlangs...

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

ik heb afgelopen jaar problemen gehad met de verhuizing, zowel i-net als kabel-tv. Maand zonder gezeten, afgesloten etc. Div. keren moeten bellen, langsgaan kan niet meer, faxen ontkennen ze te hebben gehad, of je krijgt voor dezelfde afdeling iedere keer weer een ander fax-nr. Callcenter is ronduit onbeschoft, verbreken gewoon de verbinding, zoeken niets voor je uit, wat in de computer staat is heilig, en als je hun naam wilt weten om in de klachtenbrief te vermelden zeggen ze keihard "die krijg je niet, goedemiddag !...**ttuuttuut**" :( WIt en witheet wordt je ervan, ik zag al brandende verdeelkastjes voor mij bij mij in de straat ;). Maar goed ik zit er ook een jaar aan vast aangezien ik door de verhuizing op een nieuw contract ben gezet met oude user-id. Ach, ik hoop dat alles nu blijft werken, en over een jaar toch verhuizen en dan digi-tenne en ADSL.....Casema is wel het summum van klantonvriendelijkheid, en waaaaaardeloze service, nooit meer als het ff kan :r

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Het is een wonder! Ik wordt per 1 november afgesloten!
Zojuist dus de officiële opzegbrief in de bus gehad. Misschien heeft het (niet al te vriendelijke) telefoontje tóch zin gehad :?

recman, ik hoop voor jou dat ze niet moeilijk gaan doen over die ene dag te laat.....

Verder houd ik jullie op de hoogte over wat de Consumentenbond te zeggen heeft over Casema (zie een paar posts hierboven). Dat is misschien niet meer heel erg in míjn belang, maar nog wel in het belang van alle andere Casema-slachtoffers die willen opzeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Tja de helpdesk van casema blijft een apart verhaal, heb laatst nog 1.5 uur met ze aan de lijn gezeten omdat mijn verbinding supertraag was. Volgens casema-mensen was het signaal goed, dus moest het een instelling in mijn computer zijn, dus werd ik doorverbonden naar de configuratie-afdeling.

Degene die daar zat was niet bepaald een superlicht, hij vroeg wel tot 3 keer toe of kazaa aanstond, daarna wou hij dat ik mijn firewall en anti-virus allemaal ging uitzetten.
Toen dat allemaal niets opleverde kwam hij na veel overleg met verwschillende collegas tot de conclusie dat het in IE moest zitten. Nadat ik hem vertelde dat ik opera gebruik en het probleem ook bij opera zat wist ie het helemaal niet meer, maar volgens hem moest er een instelling niet goed staan en waarschijnlijk toch wel iets in IE.

Eigenlijk wou hij toen al ophangen en het gewoon zo laten, maar na een tijdje ging hij het wel aan nog een collega vragen en toen kwamen ze tot de conclusie dat mijn signaal niet goed was, het was maar af en toe goed. En geheel toevallig was het net goed op de momenten dat de helpdesk ernaar keek. Een monteur moest dat oplossen in de centrale en dat kon wel een week duren voordat die daarheen ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Haha, die gast had zeker nog nooit van Opera gehoord....lol. Ik heb een jaar geleden ook eens de helpdesk gebeld omdat ik problemen had met het DEMOS-modem en Win98. De helpdeskmedewerker kwam tot de conclusie dat ik Windows maar opnieuw mocht gaan installeren, omdat het dan wel zou werken. Dat heb ik dus mooi niet gedaan. Ik heb gewoon een uur of 2 lopen kloten (ik was toen nog niet zo'n freak als nu) en toen was het ook opgelost. Want om nou een verse install te gaan doen om enkel een internetverbinding werkend te krijgen 8)7

De Casema-helpdeskmedewerkers moeten verplicht álle GoT-FAQ's uit hun kop gaan leren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem

judgem

Lord of Metal

Kijk trouwens eens voor de grap op http://www.com21.com/

Ziet ernaar uit dat de continuiteit daar ver te zoeken is momenteel. Alleen zou dat voor mij nog steeds geen reden zijn om mijn modem verplicht om te ruilen. Dat zou ik dan pas doen als hij definitief de geest geeft. Of zou er toch meer achter zitten zoals bijvoorbeeld toch een ander protocol gaan draaien en extra mogelijkheden tot monitoring van traffic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek

tymiek

Ik heb ook eindelijk vandaag (na 1 maand) mijn bevestiging van opzeggen binnen...jippie vanaf 1-11-2003 heb ik alleen nog maar tv van casema (hopelijk dan he, je weet hoe het er daar aan toe gaat)..nu alles terugsturen en alle papieren goed bewaren...alleen vraag ik me af hoelang mijn e-mail blijft...ik hoorde van mensen dat ze namelijk na een jaar het nog steeds konden gebruiken, net als de webspace daarzo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweeke schreef op 15 October 2003 @ 10:25:
Het is een wonder! Ik wordt per 1 november afgesloten!
Zojuist dus de officiële opzegbrief in de bus gehad. Misschien heeft het (niet al te vriendelijke) telefoontje tóch zin gehad :?

recman, ik hoop voor jou dat ze niet moeilijk gaan doen over die ene dag te laat.....
Lol, ik kon m'n ogen niet geloven, maar ook ik heb vanmorgen de bevestigingsbrief van Casema in m'n brievenbus gehad. Uiteindelijk dus binnen slechts 8 dagen na ontvangst van m'n aangetekende opzegbrief, dus het kàn wel :P

Maar waarschijnlijk hebben ze hem vervroegd opgestuurd omdat ze mij zat waren, ik heb vanaf 6 oktober zowat elke dag gebeld om zekerheid te hebben, nadat mijn telefonische (voor-)opzegging door de andere afdelingen niet geaccepteerd werd. En eindelijk had ik afgelopen maandag dan iemand aan de lijn, die wél wilde luisteren en de moeite nam (zoals het hoort) om de zaak uit te zoeken. Hulde!

Hoewel het nog steeds niet helemaal duidelijk is of je nu wel of niet telefonisch kunt opzeggen, officeel kan het niet, maar feit is dat er wel degelijk een optie in het keuzemenu voor bestaat, waar de goede man mij ook geen afdoende verklaring voor kon geven (waarschijnlijk was-ie zelf ook stomverbaasd ;) ). Voor de zekerheid dus ook altijd schriftelijk en per fax opzeggen maar, desnoods meerdere keren. Eigenlijk belachelijk, maar het werkt wel :Y)

Maar goed, ik ben er op 1 december (speciaal om gevraagd) vanaf. Uiteraard meteen vanmiddag Demon 8/1 Mbps. aangevraagd en nu maar hopen dat ik op tijd wordt aangesloten :*)
Verder houd ik jullie op de hoogte over wat de Consumentenbond te zeggen heeft over Casema (zie een paar posts hierboven). Dat is misschien niet meer heel erg in míjn belang, maar nog wel in het belang van alle andere Casema-slachtoffers die willen opzeggen...
Precies, en het is zeker niet verkeerd als hier eens wat duidelijk over komt, al was het alleen maar voor het geval dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 23:06
oei oei wat een ramp verhalen zeg :'(

Ik zit hier nog steeds met een demos modem :P 6 kb/s voor 30 euro per maand. Maar ach, mn ma betaald en we hebben hier een p166 dus heb nooit echt de behoefte gehad om over te stappen. Nu hebben we echter eindelijk een nieuwe pc en dus heb ik 2 weken terug broadband basic aangevraagd. Kreeg meteen mailje na het inschrijven dat ze later nog een mailje zouden sturen met de tijd en datum van de aflevering van de broadband box. Elke halve week mail gecheckt maar niks geen mailtje. Ligt er gisterochtend opeens een briefje in de bus dat ze hebben geprobeert om de box om 10 s'ochtends af te geven en dat ik de help desk moest bellen voor een nieuwe afspraak :?
Gisteren eff gebeld, ik volg de optie nummers die op het briefje stonden om bij de juiste afdeling te komen.

"helaas dit nummer is niet meer in gebruik. het nieuwe nummer is 0900 8896 (10 cent p/m)"
ik dus maar dat nummer bellen: er zijn 7 wachtende voor u :|
Ik dacht, ik bel morgen wel om 10 uur, dan belt er toch niemand anders.
Vanochtend dus: *belt*--> er zijn 17 wachtende voor u :D
Dus ik weer dat gratis nummer bellen, ik denk pech, ik kies gewoon een afdeling en daar helpen ze me maar. Na eff luisteren bleek dat optie 3 de juiste optie was en dus niet optie 2 zoals op het kaartje stond. Ik heb dus optie 3 gekozen en kreeg vervolgens na ongeveer 2 minuten iemand aan de lijn. Hij moest voor een nieuwe afspraak het hoofdkantoor van casema bellen. Ok ok is goed. Komt ie na een halve minuut weer aan de lijn met de mededeling dat het hoofdkantoor in gesprek is. Hmmm hmm ok.... maar hij zou wel een datum en tijd prikken die bijna zeker kon en die later doorgeven aan het hoofdkantoor. Mocht de afgesproken tijd en datum nou toch niet mogelijk zijn, dan zouden ze me bellen voor een nieuwe afspraak. Als alles goed gaat komen ze em vrijdag 31 oktober brengen tussen 6 en 9 uur maar als ik die verhalen hier zo lees heb ik dus erg weinig kans dat die afspraak ook echt staat nu of doorgegeven is :'(
Let us just pray :'(

Ik vind iig dat ze ons eigelijk 2 jaar lang gratis power moeten aanbieden voor alle traagheid en ellende van de demos modem.
Leuk detail, internet via de huidige demos modem pleurt sinds die aanmelding om de 5 minuten uit :)
klik ik ergens een linkje en dan hoor die ik die 2 gig HD van me alweer luid kraken, gevolgd door een verbinding verbroken message :*) achja, na een tijdje ga je er bijna om lachen :7

(lol gelukkig mn tekst eff gekopieert :P bij het klikken op verstuur bericht viel de verbinding weer uit :D--> 404 error--> tekst gone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem

judgem

Lord of Metal

Was het nu zo dat die nieuwe modems aan een speciale standaard dienden te voldoen? In elk geval kwam ik dit lijstje tegen waar uit blijkt dat er meerdere Eurodocsis modems/routers beschikbaar zijn: http://www.tcomlabs.com/E...ied_qualifiedproducts.pdf

Doe er uw voordeel mee zou ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem

judgem

Lord of Metal

Lekker.. Ben ik vandaag bij mijn vriendin een Casema Easy pakket aan het aansluiten (met Motorola SB5100E modem), ligt de DHCP van Casema eruit voor die modems.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet zo goed wat er aan de hand is?

/me heeft in z'n studentenhuis een COM21 modem icm een broadband premium abonnement

Loopt als een trein, nix gehoord van casema, download snelheid gewoon omhoog gegaan tot 120 kbyte/s ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 00:16:
Ik begrijp niet zo goed wat er aan de hand is?

/me heeft in z'n studentenhuis een COM21 modem icm een broadband premium abonnement

Loopt als een trein, nix gehoord van casema, download snelheid gewoon omhoog gegaan tot 120 kbyte/s ongeveer.
Met de COM21 is ook niet veel aan de hand. De problemen liggen voornamelijk bij het nieuwe Motorola 'eurodocsis' modem en bij degene die om de een of andere reden hun goed werkende COM21-modem van Casema moeten 'opwaarderen' naar dat nieuwe modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezocht: Casema adres ?
Beschrijving: Hallo,ik ben een van de vele ZEER ontevreden gebruikers van wanadoo cable !
Nu heb ik sinds een week elke avond van plusminus 17.00 - 23.00 uur,dat mijn verbinding om de 5 a 7 minuten verbroken wordt,en dat dus de hele avond lang !!
Gisteren is het zelfs vanaf 12.00 - 23.00 gebeurd !
Klantenservice bellen heeft geen zin,ben reeds 22,50 euro kwijt aan belkosten en heb dan nog niet eens iemand aan de lijn gehad :(
Mailen heeft al helemaal geen zin,want die worden NOOIT,lees NOOIT beantwoord !
Nu ben ik het zo zat dat ik de firma casema maar eens wil gaan bezoeken,en ik weet dat er in Den Haag een vestiging moet zitten en weet niet waar ?!?!?
Ik lees hier dat meer mensen willen weten waar ze "uithangen",maar wellicht dat dat al een keer bekent is !?!?
En evt. zouden we met meerder mensen tegelijk kunne gaan,zodat het iets meer indruk maakt.
Mvrgr Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Casema Hoofdkantoor
Spaarneplein 2
Postbus 16192
2500 AA Den Haag
T [070] 888 16 66
F [070] 888 16 16

100Meter vanaf het Reswekseplen (rijswijkseplein voor niet ingezetenen van duhaag)

En volgens De Kamer van Koophandel zit Wanadoo in Amsterdam.
Naam: Wanadoo Nederland B.V.
Vestigingsadres: Muiderstraat 1
Vestigingsplaats: 1011PZ Amsterdam
KvK-inschrijfnummer: 33265679 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging

[ Voor 52% gewijzigd door Jive op 20-10-2003 17:06 . Reden: kvk stuff ]

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee !!!
Kijk,daar hebben we wat aan :)
Nog mensen die zin hebben om morgen even "op de koffie" te gaan bij k#tsema?
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 17:04:
Okee !!!
Kijk,daar hebben we wat aan :)
Nog mensen die zin hebben om morgen even "op de koffie" te gaan bij k#tsema?
Dennis
Misschien kun je dan ook tegelijkertijd de brief van Snowys meenemen ;)

Eerder uit dit topic:
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 17:00:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Story continues...

Er blijft hoop maar...:

Ik had dus per aangetekende brief opgezegd en verstuurd op 1 okt. Ontvangen op 2 okt.
Vervolgens nog via de H*lpdesk opgezegd en verschillende onvoldoendes uitgedeeld.
Niets maar dan ook niets meer gehoord, tot ik vorige week maar eens besloot net zolang aan die @^%@telefoon te hangen totdat ik iemand te spreken kreeg, na 37 minuten was dit zover.
Ook hier kon ik telefonisch opzeggen.
Wat schets mij verbazing; krijg ik gisterenochtend een bevestiging van mijn opzegging, maar niet per 1 december zoals in de aangetekende brief en 1e helpdesk opzegging, maar per 1 november.
Waarschijnlijk is dus alleen de tweede telefonische opzegging in behandeling genomen want daar heb ik geen datum bij vermeld :) :( (gemengde gevoelens)
Hmm ik ben natuurlijk blij, echter 1 december was nodig voor de overgang naar Demon
Kortom: telefonisch opzeggen kan echt en blijkbaar gaan ze daar nog voorbij aan de procedures; 16 okt telefonisch opzeggen, (na 6 oktober dus) en een opzeg termijn van... per direct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, de berekening van de juiste opzegdatum is ook een ingewikkeld probleem voor Casema. Heb er zelf ook veel medewerkers naar gevraagd en de ene helft zei 1 december, en de andere helft zei 1 november, maar zeker weten deden ze het geen van allen :D
Heb in al mijn correspondentie dan ook beide data genoemd: "liefst 1 dec. maar indien niet mogelijk per 1 nov".

Je zou er natuurlijk weer over kunnen klagen dat het per 1 dec. moet, omdat je na 1 okt. hebt opgezegd, maar ik zou het maar laten zitten, nu je de felbegeerde opzegbevestiging binnenhebt :+
En met een beetje geluk is Demon sneller aangesloten dan je denkt, heb 't zelf vorige week aangevraagd, en gisteren was de lijncheck al positief afgerond. In alle opzichten een hele verademing vergeleken met Casema, dat zal je niets verbazen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 12:00

PJKs

Young, Free and Single

20 september: ik check de website van Casema wanneer ik kan opzeggen: 1 maand opzegtermijn

24 september: ik vraag Demon ADSL aan

18 oktober: Demon ADSL is opgeleverd.
19 oktober: ik wil mijn casema opzeggen... maar...

^#&*(@^(&*#($%(@ blijken die lui midden in mijn ADSL-aanvraag de Algemene Voorwaarden te hebben gewijzigd, wat mij dus 8 maanden a €50,- aan onnodig abonnement kost!

Die email heb ik niet gelezen; ik lees mijn Wanadoo-email nooit. Zou de mailbox niet volzitten zodat hij nobestelbaar bleek?

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het nu helemaal nie meer. Een paar weken gebeld naar casema, hoe het nu zat met de opzegtermijn. Verteld dat ik al ruim anderhalf jaar klant was en dat er algemene voorwaarden wijzigingen zijn geweest. Maar volgens hem kan ik nog gewoon per maand opzeggen?? Klopt dit nu dan?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste