My-life schreef op 06 September 2003 @ 17:34:
[...]
offtopic:
Die opmerking van PC als router kan ik ook niet helemaal plaatsen, maar waar haal jij vandaan dat de kosten om een PC een jaar aan te laten staan €250,-zijn? Volgens mij als je een oud PC-tje neemt waarvan het beeldscherm en boxen enzo uitstaan kost het niet meer als €25,- euro. Volgens mij was daar pas nog een articel over op tweakers.
Wat ik ermee bedoelde is dat -wat ik uit zijn bericht opmaak- hij geen EuroDOCSIS modem wil, want "als je thuis een server hebt draaien en je internet verder via een routertje loopt, is dit wel het laatste wat je van Casema wil hebben.". Daarom zeg ik: via een PC werkt het internet routen sowieso minstens net zo goed als het oude Com21 modem, de echt hardwarematige routers worden ook steeds beter. Dus over een paar maanden zal jij echt wel een goede router vinden die ook L2TP ondersteund.
FireSt@rter:
Sorry hoor ? Die nieuwe standaard gaat wel volledig tegen hun nieuwe policy in, want daar beweren ze dat ze meerdere computers aansluiten geen probleem vinden. Maar ondertussen proberen ze het wel zo moeilijk mogelijk te maken. [...]
Waarom probeert Casema het zo moeilijk mogelijk te maken dan? Kijk eerder naar de router fabrikanten die na 6-12 maanden nog geen volledige support bieden aan L2TP. En zoals ik al zei, voor de meeste mensen is casema (nu wel legaal) te sharen via een pc'tje dat toch aan staat. De router support komt er ook echt wel aan. Zeggen dat Casema het sharen tegenwerkt vind ik dus onzin.
FireSt@rter:
En die opmerking over een een PC als router gaat al helemaal nergens over, ja misschien als je nog thuis woont jouw mama en papa de stroomrekening van 250euro per jaar van die PC betalen.
Ik was misschien idd niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde dus dat het sowieso via een pc kan (als tijdelijke oplossing).
FireSt@rter:
En ik heb ook nooit gezegd dat ik Casema dom vind, ik zeg alleen dat die nieuwe standaard me helemaal niet bevalt en die K@#$# helpdesk al helemaal niet door de beugel kan
Helpdesk is misschien ook niet helemaal zoals het hoort te zijn, maar daarmee is Casema niet de enige helaas. Bij een vergelijkbare aanbieder als UPC heb je dat ook. Niet om het goed te praten hoor, maar hierin is Casema zeker niet de slechtste.
En waarom je die nieuwe standaard niet wil hebben snap ik nog steeds niet, het routen hoeft ook geen probleem te zijn (over een paar maanden zeker niet meer). Als Casema nu nog steeds Demos had gebruikt, dan had ook iedereen staan schelden. Dus er moest gewoon een nieuw systeem komen, en blijkbaar bood EuroDOCSIS voor Casema meer mogelijkheden dan Com21. Jammer maar helaas, dat heet vooruitgang...