Casema/Wanadoo Cable nog sneller.....

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 995 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 90340

Topicstarter
Hi,

Zat net op de website van wanadoo te kijken en zie nieuwe abonnementen staan.
zelfs een 2Mbit verbinding :*)

zie de website van Wanadoo:

http://www.wanadoo.nl/abonneren/cable_home.html

Heeft iemand al ervaring met deze snelle verbinding?

greetz

Mike

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:49
Dat had ik nog gezien dat ze een nog sneller abonnement op de markt brengen.

De dl is lekker maar weer zit de ul op 256. Dat is toch niet normaal. Ze zouden dat ook is moeten verhogen.

Wat me trouwens opviel is dat casema dit niet op de website heeft staan.

[ Voor 19% gewijzigd door 4p0c op 14-08-2003 10:31 ]

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Het datalimiet van de power abo is wel erg laag vind ik. (20 Gbyte / maand)

[ Voor 3% gewijzigd door _Rayman_ op 14-08-2003 10:35 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-07 20:34

Nitai

Live the life you love.

ik denk niet dat er iemand ervaring mee heeft, het is een nieuw abo....

Data limiet is wel erg laag jah.....maar mooie download snelheid.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Anoniem: 90340

Topicstarter
Wat ik heb horen vertellen is dat Casema nog nooit iets heeft gedaan met een data limiet, altans niet dat ik weet....

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:43

m0nk

16-09-2003 15.15

gaat toch via Casema? :r laat dan maar!! wat een grafbedrijf is dat..

En bedankt voor de mededeling... laat dit in het vervolg!

[ Voor 43% gewijzigd door Korakal op 02-09-2003 21:11 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Anoniem: 77320

gaat dit ook met com21 modem ?

Anoniem: 90308

Gewoon ADSL super nemen, 8mbit dl, 512/768kbit ul.
Snel genoeg toch????

Anoniem: 77320

kost dat ?

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:04
Dennis2925 schreef op 14 augustus 2003 @ 10:32:
Het datalimiet van de power abo is wel erg laag vind ik. (20 Gbyte / maand)
so what dat zegt niks
ik heb broadband premium, 6 gig datalimiet.
kzit op 40 gig per maand ongeveer.
en heb ik al wat gehoord, nee
casema is echt niet zo iemand die daar moeilijk overdoet omdat ze dan allemaal maar klanten gaan verliezen

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:53
\offtopic
* SyS_ErroR download hier ook ongeveer 30GB in het maandje
ontopic:

70 euro vind ik wel heel erg veel voor een 2mbit lijntje, nee dank je.. ik _gun_ casema mijn euro's niet eens, en ze krijgen er toch al 50 in de maand :(

En idd, casema let helemaal niet op dataverkeer, dus als ik weer een slechte ervaring heb gelezen met casema, zet ik mn emule servertje weer wat sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90385

Na 2.5jr casema/wanadoo te hebben gehad (broadband premium). Ben ik gelukkig overgestapt naar demon dsl 2048/512. Ik was best tevreden met casema helaas naar de upgrade van 512 naar 800 ging het fout. Geen constante snelheid, news server die een retention tijd van 2 dagen of het niet deed. Gelukkig had ik geen gezeur bij casema betreft over de 6GB per maand. Ik download per maand tussen de 40-70GB.

Gelukkig is demon nog steeds goedkoper dan de nieuwe casema/wanadoo power broadband. Bij demon dsl 2048/512 65 euro per maand incl gratis installatie kosten en een ethernet modem/router en een fup. Terwijl casema/wanadoo 2000 per maand 69.95 euro kost en een data limiet heeft van 20GB. En de installatie kosten van 136 euro. Dit zijn wel de prijzen in de actie periode!!! Ik weet niet wat er gebeurt na verstrijking van deze periode.

Ik ben bij demon erg vooruit gegaan qua snelheid en stabiliteit. Hulde aan demon dsl _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 09:05

sjaak

un giorno credi

Laatste jaar geen last gehad van rare casema perikelen en zonder vaste lijn is dat nieuwe abo best aantrekkelijk. Van de week maar eens ff bellen of je kan upgraden, al hoop ik dan niet dat ik zo'n wit modem krijg, dag echt ip-adres is het dan. :{

btw, de upgrade naar 800 ging perfect, vrij snel doorgevoerd en meteen 100kb downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:38

w0w

Ik heb ook Premium, ik zit rond de 40gb per maand, en nog _nooit_ wat gehoord, we hebben eigenlijk ook nog nooit problemen met casema/wanadoo gehad, die upgrade naar 800 liep ook vlekkeloos en snel, en je mag gewoon een router hebben, top bedrijf! (en ik ga mijn pa maar eens liev aankijken of hij niet wil upgraden naar Powed :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:08
Vind de verhoudingen tussen de verschillende abonnementen kwa prijs echt verkeerd. Voor 33euro heb je al 40kb/sec down, terwijl je voor 100kb/sec bijna 20euro meer betaald. En 70euro voor zo'n 2mbit lijntje is ook niet weinig... Het lijkt wel alsof ze de winst uit de premium/power abo's willen halen, want de gebruikte techniek is precies hetzelfde. Kost ze behalve dataverkeer niets extra, maar levert bijna 2x zoveel op dan een basic abootje. De 'officiele' datalimit is er wel erg op vooruit gegaan, 20gb in plaats van 6gb bij premium.

Ben benieuwd hoeveel klanten deze 'power' vorm gaan kiezen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rickbv op 17-08-2003 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88187

SyS_ErroR schreef op 16 augustus 2003 @ 09:00:

70 euro vind ik wel heel erg veel voor een 2mbit lijntje, nee dank je.. ik _gun_ casema mijn euro's niet eens, en ze krijgen er toch al 50 in de maand :(

En idd, casema let helemaal niet op dataverkeer, dus als ik weer een slechte ervaring heb gelezen met casema, zet ik mn emule servertje weer wat sneller :P
Kijk eens op www.speedxs.nl 8mb voor 64,95 en 150Gb datalimiet (FUP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:17
maar heeft nu iemand daadwerkelijk dit abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11254

check dit

Afbeeldingslocatie: http://www.casema.nl/pls/portal/docs/1/17196.GIF
Afbeeldingslocatie: http://www.casema.nl/pls/portal/docs/1/17197.GIF
Afbeeldingslocatie: http://www.casema.nl/pls/portal/docs/1/17198.GIF
Afbeeldingslocatie: http://www.casema.nl/pls/portal/docs/1/17199.GIF

Dus alle abbo's worden volgens mij opgevoerd.
En het mooie is dat er nu dus ook papier staat dat er geen datalimiet is. Ik ben als jarenlange Casema lid eigenlijk wel tevreden...2 upgrades niet zolang na elkaar. Wat Casema nu als Basic verkoopt, is nu ongeveer wat Premium van een jaar geleden was. Vroeger €45,-, nu maar €32,95. Misschien is het beter om 'een stap terug' te zetten van Premium naar Basic. Volgens mij is Easy ook best voordelig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Het begint nog wat te worden met Casema joh! _/-\o_ _/-\o_
Voor Premium:
Tussen nu en 31 december zal de huidige snelheid van 800/128 kbit/s worden verhoogd naar 1024/128 kbit/s. Dit wordt per wijk en platform ingevoerd.
Dus een soort zelfde manier als verhogen zoals het bij de vorige keer ging. Hopen dat er nu alleen geen prijsverhoging achteraan komt... En die datalimiet is natuurlijk helemaal geweldig, al vraag ik me af of ze er toch niets van in de voorwaarden hebben gezet. Onbeperkt kan toch bijna niet.

Toch blijf ik erbij dat de upload van premium en power omhoog moet, anders zijn die andere abonnementen veel te goedkoop voor wat ze leveren in vergelijking met premium/power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:11

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Heb zelf hier een Premium abbo (best wel tevreden mee). Met die huidige downloadsnelheid van 800kbit/s haal ik hier via die VPN-verbinding die Casema gebruikt met gemak een gemiddelde van 100kB/s download. Ben benieuwd of hij echt naar de 128kB/s gaat. :)

Scheelt toch wel wat met een ADSL-lijntje van 768kbit/s, die loopt op mijn werk tot zo'n 80kB/s. (Planet)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wel grappig, ik heb een weekje ofwat geleden naar Casema gemaild met de vraag of er nog snelheidsverhogingen aan zaten te komen voor het Broadband Basic abbo. Ik stap namelijk over van Basic (DEMOS) naar Broadband Basic, maar ik overwoog ook serieus tiscali surf aanbieding. Helaas wilde de helpdeskmedewerker geen informatie geven over toekomstige snelheidsverhogingen. En een week later gaat ie van 300 naar 512Kbit.

En géén datalimiet! Casema wil heel serieus gaan concurreren met ADSL, vandaar ook de zelfde download-snelheden. Overigens is Casema Easy (vergelijkbaar met ADSL lite) best wel aantrekkelijk geworden nu voor veel 56k'ers :)

EDIT: als ik mn post nog eens over kijk, is het eigenlijk een beetje een Casema reclame-verhaaltje geworden. Nog even een kanttekening dan:
Casema is *gvd*@#! verplicht om mij iets goeds aan te bieden na al die DEMOS ellende voor €27,- per maand :'(

[ Voor 17% gewijzigd door Tweeke op 02-09-2003 08:54 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Casema? Oei.
Die light abbo's zien er ok uit (hoewel: "eerste 4 maanden 24,95"???)

Maar zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent: spookrekeningen, slecht helpdesk, geen service, instabiele servers voor mail news en backbone, etc.

Als je premium of power zou willen kan je beter naar een bbnet/babyxl provider gaan (bijv. demon). Lagere prijzen, betere kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64868

Een jaar geleden ging mijn internet gemiddeld zo'n 6kb/s nu al 40! En nou komt er nog een upgrade aan naar 64kb/s!!!

HULDE!

Ik heb trouwens Cable Broadband Basic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:13

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Rickbv schreef op 17 augustus 2003 @ 00:41:
Vind de verhoudingen tussen de verschillende abonnementen kwa prijs echt verkeerd. Voor 33euro heb je al 40kb/sec down, terwijl je voor 100kb/sec bijna 20euro meer betaald. En 70euro voor zo'n 2mbit lijntje is ook niet weinig... Het lijkt wel alsof ze de winst uit de premium/power abo's willen halen, want de gebruikte techniek is precies hetzelfde. Kost ze behalve dataverkeer niets extra, maar levert bijna 2x zoveel op dan een basic abootje. De 'officiele' datalimit is er wel erg op vooruit gegaan, 20gb in plaats van 6gb bij premium.

Ben benieuwd hoeveel klanten deze 'power' vorm gaan kiezen :)
Dat dataverkeer gedeelte van de kosten is absoluut niet zo marginaal als je hiert beweert.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Largow schreef op 02 September 2003 @ 08:59:
Casema? Oei.

Maar zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent: spookrekeningen, slecht helpdesk, geen service, instabiele servers voor mail news en backbone, etc.

Als je premium of power zou willen kan je beter naar een bbnet/babyxl provider gaan (bijv. demon). Lagere prijzen, betere kwaliteit
Het 'lite' abbo is nu juist:
Vaste laagste prijs van € 19,95 per maand
Geen actieprijs dus.

Met het Basic abbo moet je wel oppassen, want betaal je de eerste 4 maanden nog 25 euro, daarna is het gewoon 33 euro per maand. Overigens is de helpdesk inderdaad bar slecht, maar van instabiele mail/news servers heb ik geen last.... ;)

Edit: Ik heb nog even gekeken op casema.nl, in de voorwaarden, maar nergens iets over een FUP o.i.d. Zouden ze wel doorhebben dat je met Broadband Basic zo'n 120Gb per maand kan binnenhalen als 20 uur per dag download :? Het is natuurlijk maar een kleine groep die dat doet, maar toch.....

Evengoed: ik heb er natuurlijk geen problemen mee :P Maar ik verwacht toch nog een addertje onder het gras, misschien dat de algemene voorwaarden nog niet zijn aangepast? Kijk hier maar eens naar (quote uit de algemene voorwaarden)
Wanadoo Cable Broadband Premium en Wanadoo Cable Broadband Power), waarvoor verschillende gebruiksspecificaties (zoals transmissiesnelheden, maximum hoeveelheden dataverkeer, beschikbaarheid) kunnen gelden.

[ Voor 34% gewijzigd door Tweeke op 02-09-2003 10:23 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10774

ik heb me premuim overlaten zetten naar power alleen iemand een idee hoelang dat duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Casema? Oei.

ik vind de instabiele servers en backbone reuze meevallen. heb nooit problemen met mail ophalen of versturen. en heb altijd gewoon de max. snelheid die gehaald kan worden en bijna geen downtime

(premium/com21)

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 22:53
paar dagen geleden een meeltje gestuurd over datalimiet, zie hier het antwoord:
Geachte heer/mevrouw,

Wij ontvingen een e-mail van u op 29-08-2003. In antwoord hierop
informeren wij u als volgt.

Een datalimiet betekent niet dat uw dataverkeer dag en nacht wordt
gemeten. In eerste instantie meet Casema alleen op een hoger niveau in het
netwerk. Pas wanneer daar een aanleiding toe is (klachten, overmatige
uitval, etc.), wordt de meting op een lager niveau uitgevoerd. Als uit
metingen blijkt dat een klant de limiet overschrijdt, dan zal Casema de
klant hier eerst op attenderen. Na structurele overschrijding bestaat de
kans op (tijdelijke) afsluiting (conform artikel 12 lid 3 van de Algemene
Voorwaarden Internet). Hierover nemen wij altijd eerst contact op met de
desbetreffende gebruiker.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

N.V. Casema
Afdeling Klantenservice
niet echt iets om je dus zorgen over te maken. ;)

ben zeker tevreden over Casema, in het jaar dat ik nu premium heb, eigenlijk nooit echt problemen of downtime gehad... En misschien ga ik nog wel over op Power, ligt eraan of het saldo het toelaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91357

Ik zat net ff wat te bladeren op de site van casema en kwam het volgende tegen:

http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

Volgens dit bericht wordt de snelheid van broadband premiun verhoogt van 800 naar 1024. Dit zou gebeuren voor 31 december dit jaar. Ook staat er dat er geen datalimiet meer is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Anoniem: 91357 schreef op 02 September 2003 @ 17:17:
Ik zat net ff wat te bladeren op de site van casema en kwam het volgende tegen:

http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

Volgens dit bericht wordt de snelheid van broadband premiun verhoogt van 800 naar 1024. Dit zou gebeuren voor 31 december dit jaar. Ook staat er dat er geen datalimiet meer is :-)
Kijk eens even een paar posts terug. Je bent namelijk niet de eerste die dit opmerkt..... en het lijkt me niet handig als we telkens het wiel opnieuw gaan uitvinden :z

[ Voor 8% gewijzigd door Tweeke op 02-09-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 00:08

Lightah

Strikes Again

Overigens staat op de site van Wanadoo 20 GB download limiet. En op de site van Casema dat het datalimiet onbeperkt is, zowel upstream als downstream.

edit:
lama al vaker gezegd :+

[ Voor 12% gewijzigd door Lightah op 02-09-2003 17:35 ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91357

oeps sorry was beetje te snel

zag het net ook toen ik nog ff terug keek (had ik ff eerder moeten doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62837

Ik heb zelf Broadband Basic.
Ik was van plan over te stappen naar Premium, maar nu ik die upgrade ga krijgen wacht ik daar even mee!
Way 2 Go Casema !!
En van die Limiet merk je trouwens niks, nada, niente, hoef nooit wat bij te betalen terwijl ik er altijd dik overheen ga (om het maar nog een keer te melden ;) ).

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 62837 op 02-09-2003 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Laatst online: 01:34

Armada

-Wat wil je weten?-

Largow schreef op 02 september 2003 @ 08:59:
Vertel, want zoals ik het nu zie is Demon dus _niet_ goedkoper bij premium-snelheid:

1024 KBit bij Casema: 49,50 bij Demon: 55

Bovendien, wat de forumgangers hier ook wel eens vergeten is dat 'Kabelboeren', vreemd maar waar, compenseren voor overhead en ADSL providers niet.

Ergo:
Casema 1024 KBit != Demon 1024 KBit
Casema kan gewoon puur omgerekend worden: 128 KB/sec, Demon met 10 KBits in een KByte = 102.4 KB/sec

Nog meer waar voor je geld dus bij Casema.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:49
Die ambtenaren door bij Casema letten niet zo nauw op je download. Ik ben elke dag bezig met download en haal soms 14 gig in 24 uur...in 1 maand haalde ik 150 gig (wel de helft van het gedownloaden weggegooid maar goed) daarom heb ik ook 260 gig :+

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Armada schreef op 03 September 2003 @ 02:03:
[...]

Vertel, want zoals ik het nu zie is Demon dus _niet_ goedkoper bij premium-snelheid:

1024 KBit bij Casema: 49,50 bij Demon: 55

Bovendien, wat de forumgangers hier ook wel eens vergeten is dat 'Kabelboeren', vreemd maar waar, compenseren voor overhead en ADSL providers niet.

Ergo:
Casema 1024 KBit != Demon 1024 KBit
Casema kan gewoon puur omgerekend worden: 128 KB/sec, Demon met 10 KBits in een KByte = 102.4 KB/sec

Nog meer waar voor je geld dus bij Casema.
Klopt, echter je upload is bij demon factor 4! Wil je dat niet meerekenen?
Probeer je 4 megapixel foto's maar eens naar de mediamarkt te versturen.....ben je uren bezig.

Kijk eens bij speedtest.nl zou ik zeggen.
De max demon d/l van een 1024 abbo ligt op 118kb.

Casema adverteert met: "Goedkoper en sneller dan vergelijkbare adsl abonnementen. Begrijp ook goed dat adsl totaal andere techniek is dan cable transmissie, en niet te vergelijken is.

Ik wil dan ook geen vergelijking doen, alleen waarschuwen voor de schofterigheid waarmee casema mij (en vele andere klanten) heeft behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90588

ALS alles werkt via Wanadoo/casema is het goed, echter als het mis gaat, zit je...Dure helpdesk, lange wachttijden etc etc...Vragen om een vergoeding dat je down bent geweest heeft al helemaal geen zin....

Kortom goed ALS het werkt, maar gaat er wat mis zit je.....

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

casema is anders de laatste erg goed bezig enzo

en vroeger haten ik ze echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

Toen ik nog zo'n wit Demos-modem had (ruim 3 jaar lang :( ), had ik ook een hekel aan ze. Maar eerlijk is eerlijk, sinds ik Broadband Premium heb met zo'n COM21 modem, heb ik bijna geen reden tot klagen meer. Ik ga ze sindsdien zelfs steeds beter vinden (ongelovelijk dat ik dit nog eens uit mijn toetsenbord weet te krijgen, maar wel waar). De ellende van vroeger is, wat het netwerk betreft, bij mij althans al lang verleden tijd. Ik heb altijd een behoorlijke snelheid, en er is vrijwel nooit downtime (m'n pc staat 24/7 aan).

Ik moet echter wel zeggen dat ik de helpdesk al bijna 2 jaar niet meer gebeld heb, dus ik weet niet of dat inmiddels verbeterd is (vroeger was dat bagger). Maar dat wil ook zeggen dat ik alweer 2 jaar geen problemen heb. Alleen het 0900-nummer wat ze tegenwoordig daarvoor hebben vind ik desondanks wel irritant.

Enige minpuntje wat ik nog kan verzinnen is, dat als je de verbinding abrupt verbreekt, je 15-30 min. moet wachten voor je opnieuw kunt inloggen. Zeer irritant bij slowchatten over liveuitzendingen bijvoorbeeld. Maar sinds WinXP komt dat bij mij ook niet meer voor.

Heel erg blij ben ik trouwens met het afschaffen van die datalimiet. Vroeger kwam het nog wel eens voor dat ik eens een DVD niet downloadde omdat ik mijn limiet al ruimschoots overschreden had (bij > 10x). Ik weet dat ze er wel nooit naar keken, maar het is toch wel een heel fijn gevoel, om nu 'officieel' te weten dat ze er geen probleem van maken. Dat vind ik toch wel een groot voordeel boven de abonnementen met fair use policy, waarbij je strikt genomen nooit weet waar je aan toe bent. Dan mogen de down- en upstream wellicht wat minder snel zijn dan bij anderen, maar voor mij is er (voorlopig) geen reden meer om naar wie dan ook over te stappen. Eindelijk maakt Casema zijn slogan van 'Onbeperkt Internetten' dan ook waar _/-\o_

Anoniem: 45379

ik zou voorlopig echt nog niet zee gaan met casema, ik heb al die ellende nog veel te vers in mijn geheugen gegrift staan.
en nu met kpn adsl ben ik gewoon rock stable verbinding gewend, goede helpdesk (nooit lange wachttijden), wie weet waar ik straks mee op gezadelt wordt als ik zou switchen

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
micha schreef op 17 August 2003 @ 00:04:
... al hoop ik dan niet dat ik zo'n wit modem krijg, dag echt ip-adres is het dan. :{

btw, de upgrade naar 800 ging perfect, vrij snel doorgevoerd en meteen 100kb downloaden!
Ik had vanaf het begin 800 kb. In januari aangesloten (nieuwbouwwijk). Gedurende een jaar eigenlijk nog nooit een fluctuatie in de verbinding gehad. Wel eens momenten van downtime die soms een half à anderhalf uur duurden.

Maar wat betekent dat, geen echt ip-adres? Wat heeft dat voor consequenties?

Ik heb een wit Motorola Surfboard modem (Premium abo) en hier geen enkel nadeel aan bevonden; ik zou niet weten wat.

Maar als de kosten van het Premium abo idd gelijk blijven en de downstream naar 1024 kb dan is dat wel mooi! :) Alleen mogen ze de upload wel minstens met factor twee verhogen. Misschien gebeurt dat nog wel op den duur.

Ook mooi dat de datalimiet nu weg is. Die was er al een tijd officieus niet echt meer waarschijnlijk, maar nu is het zeker officiëel een fair use policy.

[ Voor 9% gewijzigd door Aham brahmasmi op 04-09-2003 01:22 ]

• DAW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

DAW

Ik heb nu vanaf 1 September 2003 Wanadoo Broadband Basic op mijn studie adres, ik ben tot nu toe tevreden. Kan ook mooi gebruik maken van die acties die ze hebben + 100 nutteloze fotoos laten afdrukken in een album (je moet er denkik wel zelf achteraan gaan anders gebeurd er niets, geen enkele aanleiding aan hun kan behalve reclame). Ik merk het verschil wel met ADSL-Advanced thuis, langzaaaaam maar voldoende zeg ik maar ;) Ik gebruik het toch alleen maar om te veel te surfen en te e-mailen.

Aham brahmasmi schreef op 04 September 2003 @ 01:20:
[...]
Maar wat betekent dat, geen echt ip-adres? Wat heeft dat voor consequenties?
Dat betekent dat je IP-adres elke keer wanneer je inlogt verandert. Persoonlijk vind ik het wel best, geeft toch een gevoel van iets meer 'privacy' omdat het hiermee moeilijker wordt je gangen op Internet na te gaan omdat 'ze' nu niet meer gewoon op 1 IP-adres kunnen zoeken. Alleen Casema zelf weet nu nog wanneer je welk IP-adres had. En ook kun je zo geen IP-ban krijgen ;)
Nadeel is, dat het zonder 'vast' IP-adres moeilijker wordt om thuis eigen servers te draaien. Bovendien zit tegenwoordig poort 25 dicht zodat een mailserver draaien toch al lastig is.
Ook mooi dat de datalimiet nu weg is. Die was er al een tijd officieus niet echt meer waarschijnlijk, maar nu is het zeker officiëel een fair use policy.
Dat zou ik wel graag willen weten, op de site wordt er in ieder geval met geen enkel woord gerept over een fair use policy. Er wordt heel duidelijk geadverteerd met 'Geen Datalimiet'. Dus dat zou dan in theorie betekenen dat je op 1024 Kbps. maximaal zo'n 320 GB per maand kunt downloaden. Niet dat ik dat ook daadwerkelijk van plan ben, overigens ;)
Maar ben benieuwd of dat nu ook echt mag, of dat er toch nog ergens een adder onder het gras zit. Het zou namelijk niet de eerste keer zijn, als Casema zijn beloften niet nakomt.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 04-09-2003 02:14 ]

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 20:54

Cis

Aangezien ik het niet hier zie staan, maar toch even wil aanpoten: ikzelf heb Casema/Wandoo, maar niet omdat het zo goedkoop is. De enige reden is dat wij geen vaste telefoonaansluiting hebben. Iedereen die geen telefoon- of het belbudget abonnement hebben, zijn sowieso uitgesloten van deelname aan de ADSL-rage.
Er zijn dus wel degelijk redenen om juist WEL een casema -abo te nemen B)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Cis schreef op 04 September 2003 @ 02:23:
Iedereen die geen telefoon- of het belbudget abonnement hebben, zijn sowieso uitgesloten van deelname aan de ADSL-rage.
Het belbudget-abo is al geen belemmering meer om een ADSL-abonnement aan te vragen. Dit is al sinds midden juni het geval. Mocht het in een FAQ van een provider nog staan dat het niet mogelijk is, dan moet je de provider boos aankijken want die heeft dat geval dan niet aangepast.

[ Voor 22% gewijzigd door Armada op 04-09-2003 09:53 ]

• Largo

Largo

Donderdraak

Anoniem: 87050 schreef op 04 September 2003 @ 02:00:

[...]

Dat zou ik wel graag willen weten, op de site wordt er in ieder geval met geen enkel woord gerept over een fair use policy. Er wordt heel duidelijk geadverteerd met 'Geen Datalimiet'. Dus dat zou dan in theorie betekenen dat je op 1024 Kbps. maximaal zo'n 320 GB per maand kunt downloaden. Niet dat ik dat ook daadwerkelijk van plan ben, overigens ;)
Maar ben benieuwd of dat nu ook echt mag, of dat er toch nog ergens een adder onder het gras zit. Het zou namelijk niet de eerste keer zijn, als Casema zijn beloften niet nakomt.
Uiteraard is er een fair use policy.
http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL (Voorwaarden)
Artikel 7, punt 4
Goed verborgen :X

Ik hoop oprecht voor de positivo's hierboven ;) dat ze zo tevreden blijven met hun casema aansluiting. Misschien heeft c'ma zijn leven gebeterd, tijd zal het leren.

[ Voor 26% gewijzigd door Largo op 04-09-2003 10:04 ]

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Largow schreef op 04 September 2003 @ 10:00:
[...]

Uiteraard is er een fair use policy.
http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL (Voorwaarden)
Artikel 7, punt 4
Goed verborgen :X
Neehee, Casema behoudt zich het recht voor om de limieten in te stellen als er een overbelasting van het netwerk dreigt. Die wordt dan eerst op de site kenbaar gemaakt. Op dit moment is er dus geen datalimiet en al helemaal geen FUP, daar wordt totaal niet over gesproken.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:46

sphere

Debian abuser

Anoniem: 87050 schreef op 04 September 2003 @ 02:00:
[...]

Dat betekent dat je IP-adres elke keer wanneer je inlogt verandert. Persoonlijk vind ik het wel best, geeft toch een gevoel van iets meer 'privacy' omdat het hiermee moeilijker wordt je gangen op Internet na te gaan omdat 'ze' nu niet meer gewoon op 1 IP-adres kunnen zoeken. Alleen Casema zelf weet nu nog wanneer je welk IP-adres had. En ook kun je zo geen IP-ban krijgen ;)
Nadeel is, dat het zonder 'vast' IP-adres moeilijker wordt om thuis eigen servers te draaien. Bovendien zit tegenwoordig poort 25 dicht zodat een mailserver draaien toch al lastig is.

[...]

Geen idee welke Casema jullie over kletsen, maar met de PPPoE modems heb je ook al dynamisch IP hoor. Wat dat betreft gaat er dus niets veranderen als je overstapt op L2PT :z

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

ja verandert ook niks want mij ip verandert nu ook elke x weer

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

Weet iemand of dat goedkoopste abonnement ook gewoon met dat goede systeem gaat (docsys) of gaat dat ook met dat oudere (rampzalige) systeem

Casema vroeger was namelijk bar en boos slecht en casema wat ik nu meemaak bij vrienden en kennissen is helemaal prima :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Largow schreef op 04 september 2003 @ 10:00:
[...]
Ik hoop oprecht voor de positivo's hierboven ;) dat ze zo tevreden blijven met hun casema aansluiting. Misschien heeft c'ma zijn leven gebeterd, tijd zal het leren.
Inderdaad ik hoop het ook. Want anders ben ik daar zo vertrokken, daarvoor heb ik in het (verre) verleden toch genoeg ellende met hun meegemaakt. M'n Demon ADSL-aanvraag hou ik dan ook wel standby ;)
sphere2 schreef op 04 September 2003 @ 10:22:
[...]

Geen idee welke Casema jullie over kletsen, maar met de PPPoE modems heb je ook al dynamisch IP hoor. Wat dat betreft gaat er dus niets veranderen als je overstapt op L2PT :z
Uiteraard heb je bij Casema een dynamisch IP-adres. Dat heb je bij al hun abonnementen. Ik gaf alleen de voor- en nadelen daarvan aan, als antwoord op de vraag.

JvS schreef op 04 September 2003 @ 16:43:
Weet iemand of dat goedkoopste abonnement ook gewoon met dat goede systeem gaat (docsys) of gaat dat ook met dat oudere (rampzalige) systeem

Casema vroeger was namelijk bar en boos slecht en casema wat ik nu meemaak bij vrienden en kennissen is helemaal prima :).
Welk oudere systeem bedoel je? Ik persoonlijk had alleen veel ellende met dat oude witte Demos-modem. En dat niet eens met lange downtimes, maar voornamelijk met het gebrek aan snelheid. Dat was bar triest.

Het Com21-modem wat ik daarna heb gekregen werkte bij mij daarentegen van het begin af probleemloos, vrijwel geen downtime en de snelheden liggen niet onder de door hun geadverteerde.

Met het Docsys-systeem heb ik nog geen ervaring. Klopt het nou trouwens dat ze alle Com21-modems geen vervangen door 'Docsys'-modems?

• Rickbv

Overal waar Broadband voor stond is COM21 / EuroDOCSIS naar mijn weten. Aangezien ze nu de naam Broadband niet meer voeren ga ik er van uit dat alles via dat nieuwe systeem gaat. En met het demos systeem konden ze ook geen snelheden garanderen (afhankelijk van aantal gebruikers), dus het moet wel EuroDOCSIS zijn.

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-07 19:29
Ik weet niet waar je dat alles vandaan hebt, maar mijn ervaring is perfect, ik heb broadband basic, en dat gaat geweldig enzeer stabiel.
Helpdesk is misschien wel wat lang wachten, maar bij mij hebben ze altijd wel antwoord (dat klopt).
geen service en instabiele servers ben ik het absoluut niet mee eens, en spook rekeningen heb ik ook nog nooit gehoord.

Wat mij opvalt is dat veel mensen nog steeds aan de tijd van de gewone cable basicv denken, heb ik ook gehad, en dat was idd traag en onstabiel, maar nu, echt niet dus.
(maar het kan natuurlijk altijd als je in een probleem gebied zit)

-= Its dry in the dessert =- So what??

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Wat downloaden jullie allemaal per maand als je wel tot 70 gieg binnen trekt? dat vinden de ISP's niet echt leuk denk ik is het niet?

WiNlUx schreef op 04 september 2003 @ 17:52:
Wat downloaden jullie allemaal per maand als je wel tot 70 gieg binnen trekt? dat vinden de ISP's niet echt leuk denk ik is het niet?
Lang niet elke maand, hoor ;)

Maar als ze het bij Casema echt niet leuk vinden, moeten ze denk ik niet de (nooit gecontroleerde) downloadlimiet gaan afschaffen en gaan adverteren met 'geen datalimiet'. Dan hadden ze beter een fair use policy kunnen invoeren. Hoewel ze dat altijd alsnog kunnen doen, natuurlijk.

• Tweeke
  • Niet online

Het rampzalige systeem, waarbij gebruik wordt gemaakt van DEMOS modems, wordt uitgefaseerd. De nieuwe abbonemenstvorm 'Easy' waar jij het over hebt, kan nooit gebruik maken van DEMOS modems, aangezien die via de seriële poort zijn aangesloten op je pc (theoretische max. = 115,2 kbps, Easy is 256 kbps.....)

Overigens haal je met het oude Cable Basic bij lange na de 115 kbps niet, vanwege de verouderde infrastructuur van het netwerk. Ik heb hier nog een DEMOS modem, maar binnenkort krijg ik (Broadband) Basic. Vanwege de weinige Casema internetters in de buurt draait het aardig stabiel, dus nauwelijks downtime of vreemde dingen. Wél een héle hoge ping: zo'n 250-400 ms naar een Casema DNS server :X En over de download-snelheid wíl ik het niet eens hebben.

Iedereen die nu nog het DEMOS gedoe heeft, krijgt een brief (of heeft gekregen) van Casema, waarin je (indirect) duidelijk wordt gemaakt dat je moet overstappen, omdat DEMOS eruit gaat. Je krijgt in de brief de keus tussen Basic en Premium. Dat zijn dus abbo's die beide duurder zijn dan wat je tot dan toe hebt betaald. Ga je niet op die aanbieding in, dan wordt je waarschijnlijk automatisch overgezet naar Easy. Je moet dan wel eerst een nieuw modem + aangepast kastje in huis krijgen.

• JvS
  • Laatst online: 12:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bedankt voor het antwoord :)
Overstappen naar easy is natuurlijk alleen maar beter. Een pin van rond de 30-50 gok ik en een downloadsnelheid die een factor 3 tot 12 hoger is en 7 eur per maand minder betalen :D. Ik vind dat wanadoo easy wel een mooie aanbieding moet ik zeggen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:38
Geen idee welke Casema jullie over kletsen, maar met de PPPoE modems heb je ook al dynamisch IP hoor. Wat dat betreft gaat er dus niets veranderen als je overstapt op L2PT

Uiteraard heb je bij Casema een dynamisch IP-adres. Dat heb je bij al hun abonnementen. Ik gaf alleen de voor- en nadelen daarvan aan, als antwoord op de vraag.
Als mijn verbinding (Broadband Basic) er uit ligt dan krijg ik daarna toch echt een ander IP.

[ Voor 5% gewijzigd door My-life op 05-09-2003 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

My-life schreef op 05 September 2003 @ 00:04:
[...]
Als mijn verbinding (Broadband Basic) er uit ligt dan krijg ik daarna toch echt een ander IP.
Zie je wel? Da's inderdaad het kenmerk van een dynamisch IP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:46

sphere

Debian abuser

JvS schreef op 04 September 2003 @ 22:24:
Bedankt voor het antwoord :)
Overstappen naar easy is natuurlijk alleen maar beter. Een pin van rond de 30-50 gok ik en een downloadsnelheid die een factor 3 tot 12 hoger is en 7 eur per maand minder betalen :D. Ik vind dat wanadoo easy wel een mooie aanbieding moet ik zeggen.
Ja, zelf ben ik dus ingestapt in de Broadband Basic 80/32 tijd, en sindsdien ben ik via 150/32, naar 300/64 gegaan en zoals aangekondigd nog dit najaar naar 512/128. Aanvankelijk speelde ik met de gedachte om te downgraden naar Easy van Basic. In principe zou ik de 44kbps download wel kunnen missen, maar ik weet niet of ik weer terug wil naar de 32 kbps upstream. :X

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSt@rter
  • Laatst online: 30-06 06:26
Ik had deze advertentie van de week ook gezien en daar werd ik in eerste instantie wel een beetje vrolijk van (zou casema het nu toch gaan leren)
Dus ik mijn stoute schoenen aangetrokken en Casema maar eens gebeld, dat ik dus mijn Premium abbo wel in een Power abbo om wilde zetten.
Dit was allemaal geen probleem maar wat blijkt nu: als je dus wilt overstappen naar een hoger abbo dan gaan ze dus mn oude vertrouwde COM21 modem vervangen door zon Moterola Modem |:(
Ik heb hier de forums eens op nageslagen en als je thuis een server hebt draaien en je internet verder via een routertje loopt, is dit wel het laatste wat je van Casema wil hebben.
Dus die meneer eens teruggebeld en na 30x10ct +mobiele kosten hem nog maar eens gevraagd of dit echt niet ging via een COM21 modem aangezien die theoretish toch een snelheid aankunnen van 10MB.
Dit was volgens die meneer niet zo en kon dus echt niet.
Dus Meneer en Casema steken jullie die modem maar lekker ergens in waar ik hem niet wil hebben.
Ik hoop dat Diggitenne hier heel snel heen komt dan kan dit hele bedrijf lekker bij mij de deur uit.

[ Voor 6% gewijzigd door FireSt@rter op 05-09-2003 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
FireSt@rter schreef op 05 September 2003 @ 00:21:
Ik had deze advertentie van de week ook gezien en daar werd ik in eerste instantie wel een beetje vrolijk van (zou casema het nu toch gaan leren)
Dus ik mijn stoute schoenen aangetrokken en Casema maar eens gebeld, dat ik dus mijn Premium abbo wel in een Power abbo om wilde zetten.
Dit was allemaal geen probleem maar wat blijkt nu: als je dus wilt overstappen naar een hoger abbo dan gaan ze dus mn oude vertrouwde COM21 modem vervangen door zon Moterola Modem |:(
Ik heb hier de forums eens op nageslagen en als je thuis een server hebt draaien en je internet verder via een routertje loopt, is dit wel het laatste wat je van Casema wil hebben.
Dus die meneer eens teruggebeld en na 30x10ct +mobiele kosten hem nog maar eens gevraagd of dit echt niet ging via een COM21 modem aangezien die theoretish toch een snelheid aankunnen van 10MB.
Dit was volgens die meneer niet zo en kon dus echt niet.
Dus Meneer en Casema steken jullie die modem maar lekker ergens in waar ik hem niet wil hebben.
Ik hoop dat Diggitenne hier heel snel heen komt dan kan dit hele bedrijf lekker bij mij de deur uit.
Sorry hoor, maar wat doe je nu moeilijk? Casema wil óf gewoon verder op de nieuwe standaard, óf hun wijkcentrales kunnen de hogere snelheden van Com21 niet aan (lijkt me niet helemaal logisch, maargoed). Je ondervindt er -vanuit het standpunt van casema- ook helemaal geen hinder aan, het is alleen ietwat lastig met een router. En dan kan je casema wel dom vinden, maar ze kunnen natuurlijk niet 10 verschillende modems en systemen in onderhoud gaan houden, zeker niet met allemaal nog verschillende snelheden.

Overigens werkt een PC als router in ieder geval perfect, en de hardwarematige routers worden ook steeds stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Anoniem: 87050 schreef op 05 september 2003 @ 00:12:
[...]

Zie je wel? Da's inderdaad het kenmerk van een dynamisch IP ;)
Ow... :|
Dan was ik even in de war denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Casema/Wanadoo heeft wél officiëel een fup. Ik las het in de thuisnetwerk special van de nieuwsbrief. :P Ze promoten het delen van je kabelaansluiting nu dus! :)

Linkje: http://web.wanadoo.nl/wan...rwaarden_fup-34999-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aham brahmasmi schreef op 05 September 2003 @ 03:39:
Casema/Wanadoo heeft wél officiëel een fup. Ik las het in de thuisnetwerk special van de nieuwsbrief. :P Ze promoten het delen van je kabelaansluiting nu dus! :)

Linkje: http://web.wanadoo.nl/wan...rwaarden_fup-34999-1.html
Geldt alleen voor de ADSL-abonnementen van Wanado. Niet voor Casema kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en bij het nieuwe power abo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je daar een linkje van? Kan 't nl. nergens vinden op de website, daar wordt nog steeds alleen maar gesproken over 'onberperkt'. En ik mag toch hopen dat ze niet weer dezelfde fout maken als een paar jaar geleden, toen ze ook adverteerden met 'supersnel onbeperkt internetten'. Geloof dat het hun toen verboden werd dat te gebruiken omdat ze het niet waar konden maken.

Maar als het inderdaad zo is, zie ik al helemaal geen voordelen meer boven het ADSL/2048 abonnement van Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSt@rter
  • Laatst online: 30-06 06:26
Rickbv schreef op 05 September 2003 @ 00:37:
[...]

Sorry hoor, maar wat doe je nu moeilijk? Casema wil óf gewoon verder op de nieuwe standaard, óf hun wijkcentrales kunnen de hogere snelheden van Com21 niet aan (lijkt me niet helemaal logisch, maargoed). Je ondervindt er -vanuit het standpunt van casema- ook helemaal geen hinder aan, het is alleen ietwat lastig met een router. En dan kan je casema wel dom vinden, maar ze kunnen natuurlijk niet 10 verschillende modems en systemen in onderhoud gaan houden, zeker niet met allemaal nog verschillende snelheden.

Overigens werkt een PC als router in ieder geval perfect, en de hardwarematige routers worden ook steeds stabieler.
Sorry hoor ? Die nieuwe standaard gaat wel volledig tegen hun nieuwe policy in, want daar beweren ze dat ze meerdere computers aansluiten geen probleem vinden. Maar ondertussen proberen ze het wel zo moeilijk mogelijk te maken.
En die opmerking over een een PC als router gaat al helemaal nergens over, ja misschien als je nog thuis woont jouw mama en papa de stroomrekening van 250euro per jaar van die PC betalen.
En ik heb ook nooit gezegd dat ik Casema dom vind, ik zeg alleen dat die nieuwe standaard me helemaal niet bevalt en die K@#$# helpdesk al helemaal niet door de beugel kan
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

ik kreeg vanochtend een mailing van casema in m'n postvak, daarmee is het dan echt officieel :D
Beste Klant,

In deze e-mail vindt u een aantal onderwerpen die belangrijk zijn voor u:

Gratis snelheidsverhoging
Gratis onbeperkt downloaden
Aanpassing Algemene Voorwaarden
Binnenkort gratis antivirus software

Gratis snelheidsverhoging
Casema verhoogt de snelheid van de Wanadoo Cable internetabonnementen. Voor u betekent dit dat de download snelheid van Wanadoo Cable Broadband Premium wordt verhoogd van 800 kbit/s naar 1024 kbit/s. Deze gratis snelheidsverhoging vindt plaats in de periode vanaf nu t/m 31 december en wordt per wijk en platform ingevoerd. Met deze hogere snelheden kunt u nog meer genieten van uw internetabonnement. Zo kunt u nog sneller films of muziek downloaden.

Gratis onbeperkt downloaden
Casema biedt u als klant, in tegenstelling tot de andere aanbieders, internetten zonder verborgen kosten, dus geen datalimiet maar onbeperkt internetten. Hierdoor heeft u steeds de zekerheid van vaste kosten per maand.

Met ingang van 6 oktober 2003 worden de Algemene Voorwaarden Aanvullende Diensten Internet gewijzigd*. Het betreft een aantal tekstuele wijzigingen, wijzigingen die zijn bedoeld om de voorwaarden als zodanig (meer) consistent te maken dan wel wijzigingen die zijn gemaakt met betrekking tot de levering van nieuwe diensten en /of abonnementsvormen.

De voornaamste wijziging betreft de Algemene Voorwaarden Aanvullende Diensten Internet artikel 13. Het betreft hier een wijziging van de contractduur van het internetabonnement. Per 6 oktober a.s. is deze contractduur voor alle abonnees gelijk. Het betreft een contractduur van 12 maanden met een automatische verlenging van 12 maanden, waarbij het mogelijk is om met in achtneming van een opzegtermijn van minimaal een maand voor het verstrijken van de 12 maanden op te zeggen.

U kunt de algemene voorwaarden bekijken door te klikken op de volgende link.
algemene_voorwaarden.pdf

Een andere wijziging betreft het toestaan van het aansluiten van meerdere PC?s op uw kabelmodem.

Binnenkort gratis antivirus software
Deze maand zult u van Wanadoo een e-mail ontvangen met het aanbod om tot het eind van dit jaar gratis gebruik te maken van antivirus software. U kunt dan veilig uw e-mail ophalen zonder steeds nieuwe antivirus software te moeten downloaden. Het enige dat u hoeft te doen is na ontvangst van het aanbod uzelf aanmelden bij Wanadoo.

Met vriendelijke groet,

Marco ten Oever,
Manager Customer Relations

* Indien deze wijziging van de voorwaarden voor u een verzwaring van de verplichting als gevolg heeft dan neemt Casema het gestelde in artikel 15 lid 3 van de Algemene Voorwaarden NV Casema startabonnement in acht, namelijk dat het recht bestaat om het abonnement, met in achtneming van een opzegtermijn van één maand doch in ieder geval per wijzigingsdatum tussentijds te beëindigen.
Ik vind het wel jammer dat er zo veel negatieve reacties gepost worden, ik heb nu bijna een jaar casema broadband Premium.
Ik heb eigenlijk nooit problemen, en in een jaar tijd is de dowload snelheid verdubbeld (voor een geringe prijsverhoging, 3 euro).
Het enige dat idd verbetering behoefd is de upload snelheid, maar daar kan ik tot nu toe eigenlijk altijd wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Nou, het is jammer voor de mensen die zoveel negatieve ervaringen hebben gehad. Veel nieuwere abonnees hebben vanaf het begin geen of nauwelijks problemen, en waarschijnlijk is het voor veel van de klagers ook wel een stuk verbeterd. Degenen die slechte ervaringen hebben gehad hebben gewoon een 'eerst zien, dan geloven'-instelling, wat ook denkbaar is.

Bij het gedeelte over de FUP in de algemene voorwaarden staat idd dat het alleen voor Wanadoo ADSL gaat, maar dat moet gewoon nog aangepast worden, denk ik. Er wordt namelijk gelinkt naar die voorwaarden in een artikel voor Wanadoo kabel abo's. Ik denk dat de kabel en ADSL abo's gewoon gelijk gesteld worden wat betreft de downloadlimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
FireSt@rter schreef op 06 September 2003 @ 00:30:
[...]

Sorry hoor ? Die nieuwe standaard gaat wel volledig tegen hun nieuwe policy in, want daar beweren ze dat ze meerdere computers aansluiten geen probleem vinden. Maar ondertussen proberen ze het wel zo moeilijk mogelijk te maken.
En die opmerking over een een PC als router gaat al helemaal nergens over, ja misschien als je nog thuis woont jouw mama en papa de stroomrekening van 250euro per jaar van die PC betalen.
En ik heb ook nooit gezegd dat ik Casema dom vind, ik zeg alleen dat die nieuwe standaard me helemaal niet bevalt en die K@#$# helpdesk al helemaal niet door de beugel kan
|:(
offtopic:
Die opmerking van PC als router kan ik ook niet helemaal plaatsen, maar waar haal jij vandaan dat de kosten om een PC een jaar aan te laten staan €250,-zijn? Volgens mij als je een oud PC-tje neemt waarvan het beeldscherm en boxen enzo uitstaan kost het niet meer als €25,- euro. Volgens mij was daar pas nog een articel over op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fear-factoR schreef op 06 September 2003 @ 12:34:
ik kreeg vanochtend een mailing van casema in m'n postvak, daarmee is het dan echt officieel :D
Wat betreft de datalimiet staat er in die algemene voorwaarden dit:
Casema heeft het recht (onder meer ter voorkoming van overbelasting van het
Netwerk of hinder voor andere Internetgebruikers) beperkingen te stellen aan
transmissiesnelheden en hoeveelheden dataverkeer (upload en download) of Fair Use,
welke beperkingen per Abonnementsvorm kunnen verschillen. Indien de Klant deze
beperkingen niet in acht neemt, heeft Casema het recht de toegang tot de Casema
Internet Diensten (tijdelijk) te beperken of aan de Klant te ontzeggen, dan wel extra
kosten hiervoor in rekening te brengen. Casema is niet aansprakelijk voor vergoeding
van schade als gevolg van een ontzegging of beperking.
Per abonnementsvorm zijn de beperkingen bij Casema op te vragen en worden op de
website (www.casema.nl) gepubliceerd.
Dus in principe onbeperkt downloaden, tenzij je teveel download ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
My-life schreef op 06 September 2003 @ 17:34:
[...]

offtopic:
Die opmerking van PC als router kan ik ook niet helemaal plaatsen, maar waar haal jij vandaan dat de kosten om een PC een jaar aan te laten staan €250,-zijn? Volgens mij als je een oud PC-tje neemt waarvan het beeldscherm en boxen enzo uitstaan kost het niet meer als €25,- euro. Volgens mij was daar pas nog een articel over op tweakers.
Wat ik ermee bedoelde is dat -wat ik uit zijn bericht opmaak- hij geen EuroDOCSIS modem wil, want "als je thuis een server hebt draaien en je internet verder via een routertje loopt, is dit wel het laatste wat je van Casema wil hebben.". Daarom zeg ik: via een PC werkt het internet routen sowieso minstens net zo goed als het oude Com21 modem, de echt hardwarematige routers worden ook steeds beter. Dus over een paar maanden zal jij echt wel een goede router vinden die ook L2TP ondersteund.
FireSt@rter:
Sorry hoor ? Die nieuwe standaard gaat wel volledig tegen hun nieuwe policy in, want daar beweren ze dat ze meerdere computers aansluiten geen probleem vinden. Maar ondertussen proberen ze het wel zo moeilijk mogelijk te maken. [...]
Waarom probeert Casema het zo moeilijk mogelijk te maken dan? Kijk eerder naar de router fabrikanten die na 6-12 maanden nog geen volledige support bieden aan L2TP. En zoals ik al zei, voor de meeste mensen is casema (nu wel legaal) te sharen via een pc'tje dat toch aan staat. De router support komt er ook echt wel aan. Zeggen dat Casema het sharen tegenwerkt vind ik dus onzin.
FireSt@rter:
Ik was misschien idd niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde dus dat het sowieso via een pc kan (als tijdelijke oplossing).
FireSt@rter:
Helpdesk is misschien ook niet helemaal zoals het hoort te zijn, maar daarmee is Casema niet de enige helaas. Bij een vergelijkbare aanbieder als UPC heb je dat ook. Niet om het goed te praten hoor, maar hierin is Casema zeker niet de slechtste.

En waarom je die nieuwe standaard niet wil hebben snap ik nog steeds niet, het routen hoeft ook geen probleem te zijn (over een paar maanden zeker niet meer). Als Casema nu nog steeds Demos had gebruikt, dan had ook iedereen staan schelden. Dus er moest gewoon een nieuw systeem komen, en blijkbaar bood EuroDOCSIS voor Casema meer mogelijkheden dan Com21. Jammer maar helaas, dat heet vooruitgang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Heeft iemand ook al dat mailtje gehad dat ze de algemene voorwaarden gaan aanpassen? Alle contracten gaan naar 12 maanden. Bovendien worden ze stilzwijgend voor een jaar verlengd. Daar gaat dus het gemak van maandelijks op kunnen zeggen! Dat wordt goed nadenken wanneer het einde van de termijn er weer aankomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
Hmjah lekker debiel. Ik woon in Leiden, nummer 14 op de lijst van grootste steden in Nederland en wij kunnen hier geen digitale televisie en kabelinternet krijgen. :/
Terwijl een vriend van mij, die in Hoogmade woont, een Powerkabel abbo krijgt (hij zit nu op het 800k abbo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Armada schreef op 06 september 2003 @ 22:34:
Heeft iemand ook al dat mailtje gehad dat ze de algemene voorwaarden gaan aanpassen? Alle contracten gaan naar 12 maanden. Bovendien worden ze stilzwijgend voor een jaar verlengd. Daar gaat dus het gemak van maandelijks op kunnen zeggen! Dat wordt goed nadenken wanneer het einde van de termijn er weer aankomt...
Mijn abonnement zal zo langzamerhand ook wel afgelopen zijn en dus verlengt worden met een jaar. Gaan ze nu ook de nieuwste prijs rekenen? Ik betaalde namelijk nog €27,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Armada schreef op 06 September 2003 @ 22:34:
Dat vind ik een heel groot nadeel en zou voor mij een reden kunnen zijn om zelfs maar meteen op te zeggen nu het nog kan. Ik zit al 5 jaar bij die club en 1 van de voordelen vond ik dat ik na zo'n lange tijd inmiddels zonder problemen zou kunnen overstappen als ik ergens een hele goede aanbieding zou tegenkomen. Als ze dat gaan terugdraaien en ik er weer minstens voor een jaar aan vast zit weet ik niet of ik daar nog wel wil blijven. Het huidige Casema-netwerk is zeker niet slecht, en ik ben de laatste tijd best tevreden, maar desondanks vind ik het toch eng om daar een heel jaar aan vast te moeten zitten. Daarvoor heb ik in het verleden teveel meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92147

Ik heb sinds juni de docsys modem (broodje bas) en behoudens de vakantie weken :) alleen maar ge-etter.
Moeilijk inloggen, er na 10 minuten er af na 1 minuut dan weer uren ok.
Wat je moet doen lees je nergens.
Dus "alles vrijgeven" dan erachteraan "alles vernieuwen". reboot en dan nog nix weer klooien en je weet niet wat.
Kaartje (diag.exe uit de Casema map in Program Files) van de meneer Jaap Hubert erbij.

VPN niet bereikbaar
intern ipadres bereikbaar
extern ipadres bereikbaar
DNS server niet bereikbaar
FTP niet bereikbaar.
Gestoord wordt je er van.

Weer geinstalleerd.
Ik wordt gek, maar dat was ik al een beetje.

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 15:02
Ik vind de opzeg-termijn verlening naar 12 maanden ook dusdanig bezwaarlijk dat ik er sterk over denk om over te stappen (scheelt ook massa's spam). Helaas is in mijn regio alleen Wanadoo Cable (1024/128) en KPN ADSL (1024/160) beschikbaar. Dus geen bbned of versatel :-( . En dan blijken er niet echt veel betere opties over te zijn. Misschien xs4all basic met de nieuwe 1024/160 snelheid maar dit is toch trager dan Wanadoo. (Wanadoo Cable 120/16 kbyte/s en KNP ADSL basic = 100/16kbyte/s omdat ADSL 15% overhead kent). Of vergis ik me en zijn er toch betere opties?

A life lived in fear is a life half lived

• Dreamer
  • Laatst online: 18-12-2024

Dreamer

Foutje

gaat dit ook met com21 modem ?
Casema gebruikt ondertussen de motorola modems en de com21 modems zijn de deur uit.
gaat toch via Casema? laat dan maar!! wat een grafbedrijf is dat..
Eigenlijk zou ik geen aandacht aan je moeten besteden maar toch ff dit :
Je zin is nergens op gebaseerd behalve op verhalen van 5 jaar geleden. Ik was 5 jaar geleden een klant van casema en heb toen inderdaad veel problemen gehad maar sinds ze de broadband abbo's hebben gaat het perfect met casema (hooguit de klantvriendelijkheid die niet helemaal goed is). Ik denk dat je blij mag zijn de modjes vandaag zo goed gesteld zijn want ik zou strenger opgetreden hebben!

Als je bij de specs kijkt van dat power abbo zie je ook dat het datalimiet gebaseerd is op fair use policy. Je mag dus zoveel downloaden als je wil totdat er geklaagt wordt over de snelheid.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

hmmm schiet niet op trouwens met Power abbo 25 aug aangevraagd nog geen bericht van ze :(

• Largo

Largo

Donderdraak

Not_Disclosed schreef op 10 September 2003 @ 10:01:
Ik vind de opzeg-termijn verlening naar 12 maanden ook dusdanig bezwaarlijk dat ik er sterk over denk om over te stappen (scheelt ook massa's spam).
Die automatische verlenging geldt alleen als je na 15 augustus je contract afsluit. Alle eerdere contracten hebben gewoon 1 maand opzegtermijn.

Ik vind zo'n automatische verlenging overigens niet meer van deze tijd.....

Largow schreef op 11 September 2003 @ 14:48:
[...]

Die automatische verlenging geldt alleen als je na 15 augustus je contract afsluit. Alle eerdere contracten hebben gewoon 1 maand opzegtermijn.
Helaas, heb de klantenservice daarover gebeld en die jaarcontracten gaan gelden voor iedereen, ongeacht hoe lang je al abonnee bent. Je mag eventueel je contract wel eerder opzeggen, maar je bent wel verplicht het abonnementsgeld te blijven betalen tot het einde van de termijn 8)7

Heb ook gevraagd hoe het nou zit met evt. downloadlimieten, maar volgens de klantenservice mag je dus echt onbeperkt downloaden. Er is geen fair use policy en al helemaal geen downloadlimiet. Je mag downloaden zoveel je kunt. Toen ik vroeg of je desnoods 320 GB per maand mocht downloaden werd dat bevestigend beantwoord, en herhaald dat er geen limieten waren.
Waarbij ik wel wil opmerken dat ik in het verleden wel een paar maal onjuiste informatie van hun klantenservice heb ontvangen.

En verder is het wel zo dat volgens de algemene voorwaarden ze zichzelf het recht voorbehouden om op elk moment een downloadlimiet of fair use policy alsnog weer in te voeren, maar dat zal dan gepaard moeten gaan met een wijziging van die algemene voorwaarden, en zoiets geeft de klanten dan weer het recht om het abonnement onmiddelijk te mogen beeindigen als de wijzigingen niet bevallen.

Wat de modems betreft heb ik begrepen dat er op dit moment alleen nog Com21 en Eurodocsis-modems geplaatst gaan worden, de Demos-modems zijn er (oh wonder) eindelijk uit, maar Com21 dus nog niet. Ook zijn er volgens de klantenservice nog een plannen om de huidige Com21-modems te vervangen door Eurodocsis-modellen.

Kortom, ben er nog steeds niet uit of ik blijf :+

dreamer schreef op 11 September 2003 @ 09:16:
Eigenlijk zou ik geen aandacht aan je moeten besteden maar toch ff dit :
Je zin is nergens op gebaseerd behalve op verhalen van 5 jaar geleden. Ik was 5 jaar geleden een klant van casema en heb toen inderdaad veel problemen gehad maar sinds ze de broadband abbo's hebben gaat het perfect met casema (hooguit de klantvriendelijkheid die niet helemaal goed is).
Dat ben ik helemaal met je eens.
Als je bij de specs kijkt van dat power abbo zie je ook dat het datalimiet gebaseerd is op fair use policy. Je mag dus zoveel downloaden als je wil totdat er geklaagt wordt over de snelheid.
Waar staat dat precies in die specs? Het enige wat ik erover kan vinden wat er een beetje op lijkt staat in de algemene voorwaarden, of bedoel je die?

Anoniem: 87050 schreef op 11 September 2003 @ 16:53:
[...]
En verder is het wel zo dat volgens de algemene voorwaarden ze zichzelf het recht voorbehouden om op elk moment een downloadlimiet of fair use policy alsnog weer in te voeren, maar dat zal dan gepaard moeten gaan met een wijziging van die algemene voorwaarden, en zoiets geeft de klanten dan weer het recht om het abonnement onmiddelijk te mogen beeindigen als de wijzigingen niet bevallen.
En zelfs hier ben ik nog niet zeker van of dat echt wel zo is (wat betreft het opzeggen dan), na zojuist de algemene voorwaarden opnieuw te hebben doorgenomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 11-09-2003 17:02 . Reden: 11 ]

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Waar staat dat precies in die specs? Het enige wat ik erover kan vinden wat er een beetje op lijkt staat in de algemene voorwaarden, of bedoel je die?
http://webapps.wanadoo.nl/popups/cable/specificaties.html

[ Voor 33% gewijzigd door Dreamer op 11-09-2003 17:08 ]

specs | specs server

Inderdaad, ik zie het.
Wanadoo heeft geconstateerd dat steeds meer abonnementhouders ongelimiteerd data gebruiken zonder dat zij voor de daarmee verbandhoudende kosten belast worden en ziet zich thans genoodzaakt het gebruik van data door haar abonnementhouders te reguleren.
Dit staat natuurlijk lijnrecht tegenover hun reclame-uitingen over het 'ongelimiteerd downloaden'.

Maar..
Bovenstaande Fair Use Policy is van toepassing op de abonnementen van Wanadoo ADSL Lite, Wanadoo ADSL Basic en Wanadoo ADSL Plus.
Dit geeft weer aan dat het niet geld voor de kabelabonnementen via Casema. Daarentegen wordt er inderdaad wel rechtstreeks gelinkt naar die policy. Echt duidelijker wordt het er zo niet op.

• Lowroad
  • Laatst online: 01-05 12:02
Ben ik de enige bij wie sinds enige dagen het internet nogal sloom is geworden? Downloaden ed. gaat nog wel redelijk, maar ik krijg continue time-outs bij het surfen enzo :(
Oh, en ik woon in Beverwijk met cable premium

[ Voor 5% gewijzigd door Lowroad op 11-09-2003 20:36 ]

ja heb ik ook last van maarja zal wel met upgrade te maken hebben ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Laatst online: 01-05 12:02
maybe, i dunno... niet dat ik er ook maar een klein beetje verstand van heb... maar is het niet gewoon een kwestie van de max snelheid omhoog zetten in de centrale comp ofzo?
(of is dat te simpel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenzzz
  • Laatst online: 05-07 14:48
ik vraag me af wanneer de eerste snelheidsverhogingen doorkomen. ik neem aan dat niemand hier nog een verhoging heeft he? ik kan eigenlijk niet wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43736

Shaodar schreef op 12 September 2003 @ 07:29:
maybe, i dunno... niet dat ik er ook maar een klein beetje verstand van heb... maar is het niet gewoon een kwestie van de max snelheid omhoog zetten in de centrale comp ofzo?
(of is dat te simpel?)
Denk niet dat dat zo simpel gaat... anders hack je in die pc en zet je de snelheid ook omhoog :) Denk dat dat wel iets ingewikkelder gaat dan een simpel schuifje omhoog ;) En Casema kennende zal zij de volledige termijn t/m 31 december gebruiken. Dus zal me niks verbazen als pas in december alles opgehoogd wordt. Voor de rest ben ik zeer te spreken over Casema. Ik heb nu Broadband Premium en dat werkt prima! Is wel andere koek dan Cable Basic :'(. Dat was echt tragedie alom...maar dat tijdperk is voorbij! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Anoniem: 43736 schreef op 12 September 2003 @ 18:52:
[...]

Denk niet dat dat zo simpel gaat... anders hack je in die pc en zet je de snelheid ook omhoog :) Denk dat dat wel iets ingewikkelder gaat dan een simpel schuifje omhoog ;) En Casema kennende zal zij de volledige termijn t/m 31 december gebruiken. Dus zal me niks verbazen als pas in december alles opgehoogd wordt. Voor de rest ben ik zeer te spreken over Casema. Ik heb nu Broadband Premium en dat werkt prima! Is wel andere koek dan Cable Basic :'(. Dat was echt tragedie alom...maar dat tijdperk is voorbij! 8)
Valt wel mee met het ingewikkelde hoor. Telkens als jij inlogt, stuurt een centrale computer een signaal naar je modem, met daarin de snelheid waarmee het modem gaat communiceren met de ISP . Ik geloof dat er ook firmware meegezonden kan worden, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Voor Casema is er niets eenvoudiger dan het signaal dat naar de modems gaat te wijzigen..... :)

Over Docisis en concurrentie.
Docisis modems kunnen theoretisch zo'n 30Mbit, dus er zit nog heel wat rek in :z Voorlopig zal het wel niet zo héél ver omhoogschieten, omdat ADSL ophoudt bij 8Mbit, en er voor Casema dus geen noodzakelijkheid is om hoger te gaan (ja, ietsie misschien voor de concurrentie). Maar wellicht dat toekomstigere snellere ADSL-varianten de concurrentie voor Ultra High breedband gaan aanwakkeren. Voorlopig is dat nog niet nodig (voor consumenten) en ook niet rendabel.

• Largo

Largo

Donderdraak

Anoniem: 87050 schreef op 11 September 2003 @ 16:53:
[...]

Helaas, heb de klantenservice daarover gebeld en die jaarcontracten gaan gelden voor iedereen, ongeacht hoe lang je al abonnee bent. Je mag eventueel je contract wel eerder opzeggen, maar je bent wel verplicht het abonnementsgeld te blijven betalen tot het einde van de termijn 8)7
Ik neem aan dat jij ook de voorwaarden gelezen hebt (casema site)
Ik begrijp er nix van dat de helpdesk dat zegt, terwijl er dit staat:

# Voor Klanten die een Internet Abonnement hebben afgesloten tussen 1 juli 2002 en 15 augustus 2003 geldt een minimumduur van twaalf (12) kalendermaanden. Na afloop van de minimumduur kan de Klant het Internet Abonnement schriftelijk opzeggen per de eerste dag van de maand, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) kalendermaand.
# Voor Klanten die een Internet Abonnement afsluiten na 15 augustus 2003 geldt een minimumduur van twaalf (12) kalendermaanden. Na afloop van de minimumduur wordt, behoudens opzegging conform dit artikel 13.4, het Internet Abonnement telkens automatisch verlengd met twaalf (12) kalendermaanden. De Klant kan het Internet Abonnement schriftelijk opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal een kalendermaand voor het verstrijken van de termijn van twaalf (12) kalendermaanden.

Dit is heel specifiek, en recentelijk opgemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Largo op 13-09-2003 01:32 ]

Largow schreef op 13 September 2003 @ 01:30:
[...]

Ik neem aan dat jij ook de voorwaarden gelezen hebt (casema site)
Ik begrijp er nix van dat de helpdesk dat zegt, terwijl er dit staat:
[knip]
Dat zijn alweer de oude voorwaarden ;)

Casema-abonnees hebben een mailtje ontvangen waarin staat dat er vanaf 6 oktober nieuwe voorwaarden gaan gelden:
Met ingang van 6 oktober 2003 worden de Algemene Voorwaarden Aanvullende Diensten Internet gewijzigd*. Het betreft een aantal tekstuele wijzigingen, wijzigingen die zijn bedoeld om de voorwaarden als zodanig (meer) consistent te maken dan wel wijzigingen die zijn gemaakt met betrekking tot de levering van nieuwe diensten en /of abonnementsvormen.

De voornaamste wijziging betreft de Algemene Voorwaarden Aanvullende Diensten Internet artikel 13. Het betreft hier een wijziging van de contractduur van het internetabonnement. Per 6 oktober a.s. is deze contractduur voor alle abonnees gelijk. Het betreft een contractduur van 12 maanden met een automatische verlenging van 12 maanden, waarbij het mogelijk is om met in achtneming van een opzegtermijn van minimaal een maand voor het verstrijken van de 12 maanden op te zeggen.

U kunt de algemene voorwaarden bekijken door te klikken op de volgende link.
algemene_voorwaarden.pdf
Dus die jaarcontracten gelden straks voor iedereen, ook de oude abonnees.
Anyway, ik heb hierom dus opgezegd. Zeker gezien de veelbelovende snelheidverhogingen bij de ADSL-providers durf ik het niet aan om weer een heel jaar vast te moeten zitten bij Casema. Eigenlijk had ik nog een tijdje willen wachten met overstappen, want ik was best nog tevreden, maar die wijziging van de algemene voorwaarden laat mij helaas geen keus.
Zat nog te twijfelen over Casema Power (2048/256 voor 69,95 euro), maar als je dan het nieuwe Demon-abonnement ziet (max. 8192/1024 voor 65 euro + 20 TB newsserver), kan zelfs ik met de beste wil van de wereld die aanbieding niet weerstaan ;)

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 15:02
Anoniem: 87050 schreef op 13 september 2003 @ 02:08:
[...]

Dat zijn alweer de oude voorwaarden ;)

Casema-abonnees hebben een mailtje ontvangen waarin staat dat er vanaf 6 oktober nieuwe voorwaarden gaan gelden:

[...]
En die oude voorwaarden zijn helemaal niet zo oud. Klik maar eens hier. Deze voorwaarden zijn van augustus 2003 :?

Dit wordt zo wel een erg vaag verhaal. Volgens de voorwaarden van augustus 2003 heb ik geen reden om op te zeggen. Volgens de voorwaarden van september wordt het tijd om weg te wezen. Maandag maar weer eens de helpdesk bellen. We zullen eens een beetje meer verwarring op de helpdesk gaan zaaien. }) En misschien is dit wel doelbewust, genoeg verwarring zaaien zodat iedereen twijfelt en lid blijft ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Not_Disclosed op 13-09-2003 23:19 ]

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Ik heb gisteren me snelheid getest en er kwam uit dat ik 35,5kb/s (wanadoo broadband basic) wanneer worden deze snelheden voor huidige abbonee's verhoogd?

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
dreamer schreef op 14 September 2003 @ 17:50:
Ik heb gisteren me snelheid getest en er kwam uit dat ik 35,5kb/s (wanadoo broadband basic) wanneer worden deze snelheden voor huidige abbonee's verhoogd?
Casema heeft zichzelf tot 31 december de tijd gegund om de snelheidsverhoging door te voeren. Het kan dus best zijn dat je nog even moet wachten..... ;)

Overigens kan ik me niet voorstellen dat je dit niet zelf had kunnen vinden. Je hebt nota bene een mailtje van Casema gehad waar het allemaal in staat. En anders de Casema site.
dreamer schreef op 14 September 2003 @ 17:59:
Ik krijg die mailtjes niet binnen me pa wel maar die pc is kaduuk en ik denk dat het wel op deze site stond maar eerlijk gezegt was ik lui om het door te lezen 8)
Nou lekker is dat. Te lui om te zoeken, pfff :|
Het kost je 2 klikken om erachter te komen op de casema site. Dat is véél sneller dan hier je vraag posten. Dus je helpt jezelf niet echt ook.
Overigens is onderstaande een quote die rechtstreeks van de casema site komt:
Tussen nu en 31 december zal de huidige snelheid van 300/64 kbit/s worden verhoogd naar 512/128 kbit/s. Dit wordt per wijk en platform ingevoerd.

[ Voor 38% gewijzigd door Tweeke op 14-09-2003 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Ik krijg die mailtjes niet binnen me pa wel maar die pc is kaduuk en ik denk dat het wel op deze site stond maar eerlijk gezegt was ik lui om het door te lezen 8)

specs | specs server

Pagina: 1 2 3 4 Laatste