Gebrek aan UT2003 servers

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
Verwijderd schreef op 15 augustus 2003 @ 17:27:
Onze clanserver zalzowieso blijven draaien, dus ik weet altijd wel een plek om te spelen!
idd...ik ook wel....maar altijd dezelfde plek :P

Wat speel je precies en welke servers speel je? en wie ben je? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

217.161.41.3:7797 is de LKS-European server.

Ik zit al een maandje te wachten tot ik weer kan spelen, PC problemen :(.

Verder speel ik veel ICTF en IBR .... zo nu en dan een potje I-Invasion. Ik loop al heel lang achter (3 maanden) met nieuwe maps .... ik heb daarvoor echt veel maps binnengehaald, maar alleen de maps die ik echt goed vond heb ik gehouden. Nu 2 CD-Roms vol (gezipped).

Mijn playername is LKS_Farting_Bob. Het is niet zo'n 'we moeten de beste spelers hebben en alleen maar winnen'-clan. Skill-classes verschillen, en we schieten een beetje elkaar overhoop :). Ikzelf ben beter in Instagib, maar ik probeer (als ik de kans krijg .... wil nu PC terug) NW steeds meer onder de knie te krijgen.

Ik zal als ik weer speel wat meer servers neerzetten. Invasion speel ik eigenlijk altijd op gameservers.net. Jolt.co.uk-server geven een bagger response en die speel ik pas weer als UT2k4 uit is, de engine is geoptimaliseerd en netwerk code ook beter, ik geloof dat er 40% minder informatie gestuurd wordt of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
Alle jolt servers zijn weg :X
Had nl ergens gelezen dat ze alleen voor mensen in de uk met een bepaalde connectie beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 19:10:

Verder speel ik veel ICTF en IBR .... zo nu en dan een potje I-Invasion. Ik loop al heel lang achter (3 maanden) met nieuwe maps .... ik heb daarvoor echt veel maps binnengehaald, maar alleen de maps die ik echt goed vond heb ik gehouden. Nu 2 CD-Roms vol (gezipped).

Mijn playername is LKS_Farting_Bob. Het is niet zo'n 'we moeten de beste spelers hebben en alleen maar winnen'-clan. Skill-classes verschillen, en we schieten een beetje elkaar overhoop :). Ikzelf ben beter in Instagib, maar ik probeer (als ik de kans krijg .... wil nu PC terug) NW steeds meer onder de knie te krijgen.

Ik zal als ik weer speel wat meer servers neerzetten. Invasion speel ik eigenlijk altijd op gameservers.net. Jolt.co.uk-server geven een bagger response en die speel ik pas weer als UT2k4 uit is, de engine is geoptimaliseerd en netwerk code ook beter, ik geloof dat er 40% minder informatie gestuurd wordt of zoiets.
waar haal jij 2 cd's vol aan maps? :9~

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

ut2k3 is imo een flop, alle goede dingen die UT zo'n topgame maakten hebben epic en atari aangepast in ut2k3. Daarnaast zijn de systeemeisen ook veel te hoog imo, voor spelers en servers. Als je ut2k3 wilt spelen ben je bijna genoodzaakt om speciaal voor dat spel nieuwe hardware te halen omdat je anders niet boven de 40 fps uitkomt. Men heeft teveel de nadruk gelegd op eye-candy en heeft het belangrijkste aan game vergeten: de gameplay.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
amahusu schreef op 16 augustus 2003 @ 12:34:
ut2k3 is imo een flop, alle goede dingen die UT zo'n topgame maakten hebben epic en atari aangepast in ut2k3. Daarnaast zijn de systeemeisen ook veel te hoog imo, voor spelers en servers. Als je ut2k3 wilt spelen ben je bijna genoodzaakt om speciaal voor dat spel nieuwe hardware te halen omdat je anders niet boven de 40 fps uitkomt. Men heeft teveel de nadruk gelegd op eye-candy en heeft het belangrijkste aan game vergeten: de gameplay.
heeft niet echt met topic te maken..... 8)7

...lees mn bovenstaande posts over mensen die ut2003 afzeiken

ps: het blijft jouw mening (je zegt immers "imo"). Maar bekijk ut2003 eens objectief ipv steeds een vergelijking te maken met ut1. Voor jou was ut1 waarschijnlijk alles, maar wat nou als ut2003 je eerste online shooter was. Ik zweer het je dat je mening 180graden anders zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casemodderpoel schreef op 16 August 2003 @ 12:24:
[...]

waar haal jij 2 cd's vol aan maps? :9~
Diverse sites dagelijks/wekelijks bekijken. Ook het Maps-forum op de officiele site in de gaten houden, zo kom je er echt wel.

Een aantal sites:

www.ut2003hq.com
www.unrealplayground.com
www.planetunreal.com/cliffyb

Het is niet allemaal even goed, maar er zitten een aantal wereld creatie's tussen.

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siccema schreef op 16 August 2003 @ 13:37:
[...]

ps: het blijft jouw mening (je zegt immers "imo"). Maar bekijk ut2003 eens objectief ipv steeds een vergelijking te maken met ut1. Voor jou was ut1 waarschijnlijk alles, maar wat nou als ut2003 je eerste online shooter was. Ik zweer het je dat je mening 180graden anders zou zijn.
Dat zeg ik ook vaak ja. Wat als je nog nooit UT1 gespeeld hebt en je koopt UT2k3. Dan ga je niet zeiken over wapens en sh**.

Ik heb UT1 ook, ik moet zeggen, ik vond eigenlijk alleen de meeste DM-maps zeer goed. Die waren in tegenstelling tot de maps die meegeleverd werden met UT2k3 niet echt super. MAAR .... custom maps (vooral die van CliffyB's site) en de bonus packs hebben daar grote verandering in gebracht. Ik hou van die 'Oldskool' maps, die spelen gewoon het lekkerste.

Daarentegen vond ik persoonlijk de CTF maps VELE malen beter dan UT1. Duidelijker, wel veel routes, maar het waren geen doolhoven. Met UT1 weet ik vaak nog niet waar ik ben op een map als ik het speel. De BR maps and DDOM maps waren over het algemeen okerg goed. DDOM maps zijn helaas alleen goed als ze redelijk compact zijn. De eerste 3 officiele maps zijn dat dus ook, daarna begint het te groot te worden. Ik geef toe dat ik DOM uit UT1 wel beter vond. Maar ICTF and IBR is erg kickuh om te spelen.

De nieuwe gametypes in UT2k4 kijk ik erg naar uit. Ik hoop echt dat het aanslaat, ik ga het zowieso spelen met de mensen die ik ken, maar je blijft hopen dat het echt goed aanslaat. Ik hoor wel dat UT2k3 zeer goed verkocht, alleen spelen zo weinig mensen het online, ik las ergens dat dat percentage best hoog is, maar een klein deel speelt het online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Wat sommige mensen hier zeggen is niet slecht hoor ....

Persoonelijk vind ik het ook een slecht spel vergeleken met de gewone UT.
Kijk maar eens hoeveel mensen er nog ut spelen.
UT2k3 is gewoon nog niet gegroeid en veel ut gamers zullen niet snel overstappen denk ik :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Siccema schreef op 16 August 2003 @ 13:37:
[...]

lees m'n post...

ik zeg toch dat hardware vaak de reden is dat er zo weinig (dedicated) ut2k3 servers zijn.

Verder heb ik het ook objectief bekeken, ik ben gewoon van mening dat ze bij ut2k3 eye-candy belangrijker hebben gevonden dan gameplay bij de ontwikkeling.

Het lijkt eerder dat jij het spel eens objectief moet gaan bekijken, je probeert iedereen om te praten met je argumenten, maar iedereen heeft z'n eigen voorkeuren.

nofi btw, just my 2 cents

[ Voor 13% gewijzigd door amahusu op 16-08-2003 14:18 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gameplay is goed, alleen sommigen die verafgoden UT1 zo hoog, dat ze er niet aan willen wagen. Soms kijk ik er eventjes heel simpel naar, wat is er nu zo drastisch aan gameplay veranderd? Je moet andere gasten neerschieten, laten we maar even DM en TDM als voorbeeld nemen. Je hebt daar wapens voor, je hebt je movements en daar moet je het mee doen. Datzelfde geldt voor CTF, je hebt je maps, daar liggen wapens .... doe het ermee. Klinkt simpel, maar soms moet je het dan maar simpel bekijken. Maar voor sommigen moet alles perfect 'nee dat wapen had beter daar moeten liggen' .... 'die powerup hadden ze wel beter daar neer kunnen zetten'. Kritiek mag best, ik ben die laatste die alles perfect vind, maar ik heb er wel veel plezier mee .... daar zijn spelen voor .... toch?

Ik en velen die het wel spelen hebben er echt geen problemen mee. Ja, de begin (vooral DM) maps hadden wel veel punten waar je vast kon geraken, maar wat is er perfect? Volgens mij is daar toch een redelijk leer uit getrokken en de Bonuspacks zijn als stukke beter. Ik zal toegeven dat ik de eyecandy niet echt vervelend vind.

Maar sommigen zijn waarschijnlijk iets te kritisch. De nieuwe DM maps hebben het DM-gehalte doen herleven (vind ik dan) en de andere gametypes vind je nu eenmaal leuk of niet.

Games veranderen, over een flink aantal jaar zal ook dit niet hetzelfde zijn en noemen ze het misschien nog steeds Tournament. Dan zal ik het spel op zichzelf bekijken en niet constant al die vergelijkingen met oude versie's doen. Ik vind gamers soms wel zeikers, ik ken slechtere games dan UT2k3.

Maar iedereen heeft zijn eigen smaak. Je vindt een spel leuk om te spelen of niet. Dan speel je het toch niet? Probleem opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
amahusu schreef op 16 August 2003 @ 14:15:
[...]

lees m'n post...

ik zeg toch dat hardware vaak de reden is dat er zo weinig (dedicated) ut2k3 servers zijn.

Verder heb ik het ook objectief bekeken, ik ben gewoon van mening dat ze bij ut2k3 eye-candy belangrijker hebben gevonden dan gameplay bij de ontwikkeling.

Het lijkt eerder dat jij het spel eens objectief moet gaan bekijken, je probeert iedereen om te praten met je argumenten, maar iedereen heeft z'n eigen voorkeuren.

nofi btw, just my 2 cents
On-topic:
Amahusu: ik zeg toch dat hardware vaak de reden is dat er zo weinig (dedicated) ut2k3 servers zijn.
Kan ik me in vinden....maar er waren een half jaar geleden gewoon veel meer goeie "populated" servers. Toen was hardware ook geen probleem.

hmm...wij verschillen teveel van mening om dichterbij elkaar te komen. Maarja no problemo.

Ik heb mijn ut2k3 zo getweaked dat het er eigenlijk niet meer zo mooi uit ziet. Mijn fps is 120/130 gemiddeld in antalus. Meer dan genoeg. Als mensen langskomen dan verwissel ik wel ff m'n ini want het is zeker een pareltje om even te laten zien. Vooral een aantal nieuwe CliffyB diehard maps. En ik loop al zolang mee in de gameswereld dat gameplay voorop staat. Ik ga echt niet een spel spelen tot 7uur 's ochtends als het niet goed is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardware blijft een probleem hor. Voor 10 player servers heb je al een dijk van een server nodig, laat staan 12, 16 of 32 spelers. Ze moeten de boel wel even goed optimaliseren voor UT2k4, anders lopen die Onslaught servers voor geen meter.

Maar ik geef je gelijk, je moet je tijd niet verdoen met een spel dat je niet leuk vindt, zou ik ook niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 19:10:

owke, ik heb het geprobeerd, maar erg veel maps kan ik niet vinden. dus even serieus: waar haal je zoveel maps tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam er zelf ook achter vandaag da'k goed achterliep met maps.

Als het goed is is dit de volleidge lijst:

CTF:
CTF-Addien www.fasterfiles.com
CTF-DeepSprinta www.fasterfiles.com
CTF-Drunklet www.fasterfiles.com
CTF-GardenOfHeaven101
CTF-Painbender www.ingame.de
CTF-Skorbut
CTF-Tropica][
CTF-Arrakis
CTF-BollwerkRuins2
CTF-Raw
CTF-Sahagin
CTF-Unearthed

DM:
DM-Compressed2 www.ingame.de
DM-December24th[FuT]
DM-Edge2003 www.ingame.de
DM-Golgatha www.unrealplayground.com
DM-Neandertalus
DM-Raceway http://nalicity.beyondunreal.com
DM-Refuge
DM-Relics2day www.fasterfiles.com
DM-Relics2dusk www.fasterfiles.com
DM-ThermalCore
DM-Vertigo
DM-Victoria
DM-1on1-Alpu2
DM-Chainer
DM-Frozen
DM-Hardcore-BE
DM-Hygog
DM-Hypsophobia
DM-Liandri_v02
DM-LightFalls
DM-NightFalls
DM-Nirvana][
DM-Reigncaster
DM-ShudderCreek
DM-Slam
DM-Tree-Of-Ages

DDOM:
DOM-ModernHistoryV2 www.unrealplayground.com
DOM-MayanRuins

BR:
BR-AnimaExMachina

Die haal je zo'n beetje van die sites die ik hierbovenm ergens meldde

www.ut2003hq.com
www.unrealplayground.com
www.planetunreal.com/cliffyb

En op het forum van UT2k3, in de MAPS sectie. Ff een search doen naar de map-naam en dan staat er waarschijnlijk wel een link in een post.

Ik ga van de week even de schade inhalen en eventjes wat nieuwe maps binnentrekken. Ik heb eindelijk weer eens gespeeld vanavond, ging een beetje stroef nog, maar komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gameservers.net heeft aardig wat goeie UT2003 servers.. met goeie ping. Er zijn regelmatig admins aanwezig die de boel in de gaten houden !

En wat betreft UT2003.. Topspel! Boeien dat het niet op UT lijkt... ik speel zelf normal weapons, bij een clan die al aardig lang bestaat en er niet mee kapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja de server, het gaat helaas hard achteruit, en ik heb geen idee wat de impact van HalfLife2 zal zijn.
toch denk ik persoonlijk nog wel 'hoop' is, in oktober eindigt de tweede ronde van de 'Make Something Unreal'-contest, en er komen erg veel goede mods uit.
ook Hoop (en denk) ik dat Ut2k4 het aantal servers een boost zal geven
We zullen het zien :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk niet dat het een boost zal geven. die nieuwe dingen met voertuigen enzo vereisen meteen veel spelers in een server anders zijn de servers te leeg, dus dat betekent ook grote clans. tis een te grote stap naar een grote community denk ik, als we ut2k3 houden en de engine wat geupdate wordt (stabieler) en nog een mappackje erbij en we zijn weer zoet. maar neeeeee epic ziet geld, en ik denk dat ze aan ut2k4 fout doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik weet vanuit de UT-Assault wereld dat veel spelers die zich nu nog bij UT1 houden met UT2K4 de overstap eindelijk zullen maken, omdat ze gewoon niet van Game-type willen veranderen, zodoende zal voor hen (west-europa heb ik het in dit geval over) er een redelijke hoeveelheid UT1 server door UT2K4 servers vervangen worden. Ikzelf host op dit moment ook voornamelijk UT-Assault en ondanks dat ik 2K3 speelklaar (de dedicated server that is) heb staan, wacht ik tot 2K4 er is, waarna ik meteen voor mijn huidige klanten er enkele 2K4 servers bijzet om ze te "helpen" bij deze overstap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casemodderpoel schreef op 16 August 2003 @ 22:29:
[...]

owke, ik heb het geprobeerd, maar erg veel maps kan ik niet vinden. dus even serieus: waar haal je zoveel maps tegelijk?
Dit is de site die naar mijn mening een van de beste mapcollecties van ut en ut2k3 heeft. http://dynamic4.gamespy.com/~insite/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:18
ik weet wel zeker dat UT2004 een boost zal geven aan het aantal online players. Mensen zullen UT2004 kopen omdat ze assault en onslaught willen spelen. Daarnaast komen er ook 90 nieuwe maps (or so i hear) dus de kans dat daar een paar goeie tussenzitten is hoog ;) Dus mensen zullen ook uitwijken naar andere gametypes als ze ff geen zin meer hebben in onslaught en assault => meer gamers online.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het begin wel omdat iedereen ff de kat uit de boom wil kijken, maar daarna neemt het drastisch af. Utk3 is gewoon niet een spel dat de verwachtingen waarmaakte. Utk4 ook niet. Implementatie van auto's enz is echt geen toevoeging voor de Progamers. Progamers verlaten de scene. Het spel is alleen interessant voor de casuel gamer die ff wil knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
Kippenijzer schreef op 17 August 2003 @ 21:13:
Ik weet vanuit de UT-Assault wereld dat veel spelers die zich nu nog bij UT1 houden met UT2K4 de overstap eindelijk zullen maken, omdat ze gewoon niet van Game-type willen veranderen, zodoende zal voor hen (west-europa heb ik het in dit geval over) er een redelijke hoeveelheid UT1 server door UT2K4 servers vervangen worden. Ikzelf host op dit moment ook voornamelijk UT-Assault en ondanks dat ik 2K3 speelklaar (de dedicated server that is) heb staan, wacht ik tot 2K4 er is, waarna ik meteen voor mijn huidige klanten er enkele 2K4 servers bijzet om ze te "helpen" bij deze overstap
respect...en goed nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
Verwijderd schreef op 17 augustus 2003 @ 22:26:
In het begin wel omdat iedereen ff de kat uit de boom wil kijken, maar daarna neemt het drastisch af. Utk3 is gewoon niet een spel dat de verwachtingen waarmaakte. Utk4 ook niet. Implementatie van auto's enz is echt geen toevoeging voor de Progamers. Progamers verlaten de scene. Het spel is alleen interessant voor de casuel gamer die ff wil knallen.
hoeveel pro's zijner?
en hoeveel casuals?

ik laat me niet beinvloeden door "1337"spelers.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar zonder pro = geen LAN events, geen reclame, geen toernooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
Verwijderd schreef op 17 augustus 2003 @ 22:51:
Ja maar zonder pro = geen LAN events, geen reclame, geen toernooien.
ok makes sense....ik heb ook vernomen dat er toppers weggaan maar er blijven ook veel. Een gedeelte komt wel terug als ut2k4 er is. En btw er ontstaan genoeg nieuwe toppers.....dus het zal wel meevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UT2003 ik vind die skins maar crap en veel te klein, de maps zien er ook veel te fantasie uit.
Bij UT1 lijken de graphics veel mooier (en ook scherper) ja ik speel al bijna 3 jaar UT1.

O ja en bij de demo versie zitten die servers meestal wel vol dus have fun :+

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 00:54:
UT2003 ik vind die skins maar crap en veel te klein, de maps zien er ook veel te fantasie uit.
Bij UT1 lijken de graphics veel mooier (en ook scherper) ja ik speel al bijna 3 jaar UT1.

O ja en bij de demo versie zitten die servers meestal wel vol dus have fun :+
*proest*
De graphics van UT1 waren al bijna bejaard toen het spel net uit was.
De oorlog tussen Q3 en UT ging meestal over de gameplay, omdat UT1 de race om de graphics al had verloren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Siccema schreef op 17 August 2003 @ 22:43:
[...]

respect...en goed nieuws
tnx tnx :) En GEEN RESTECP voor de lui die ut2004.nl gereged hebben :) Ik wilde _of_ ut2k4.nl EN ut2004.nl _of_ geen van beiden, en helaas wordt het het laatste :)

Dan maar hopen dat mijn bedrijfsnaam tegen die tijd bekend is, dan vind met ut2004.domein.nl snel zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit al hele nacht te kijken voor servers, wat vind ik: max. 4 players + een hoop bots op ping 80, of ik kan invasion gaan doen. invasion sucks :S

dit helpt ook tegen, veel gamers die snachts spelen en ut2k3 willen proberen komen geen servers tegen, dus gaan ze maar verder met q3/cs (wat ik snachts ook veel speel :s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
Verwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 06:46:
ik zit al hele nacht te kijken voor servers, wat vind ik: max. 4 players + een hoop bots op ping 80, of ik kan invasion gaan doen. invasion sucks :S

dit helpt ook tegen, veel gamers die snachts spelen en ut2k3 willen proberen komen geen servers tegen, dus gaan ze maar verder met q3/cs (wat ik snachts ook veel speel :s)
Ik speel vaak 's nachts en meestal DM of TDM.
Geschikte servers:
K-play (die zit altijd vol)
Telenet TDM server
Quicknet is meestal ook altijd nog wel wat te beleven
Verkkogurut demoserver #2
dit is het dan meestal ook maar vind altijd nog wel iemand die een duel wil doen.

Er zijn ook altijd wel mensen die nog iCTF in tot in de vroege uurtjes spelen...check daar maares

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwah dat valt best tegen snachts :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 23:03
wow de clans worden weer wakker merk ik :D
vandaag hebben we 3 wars (2 friendly en 1 offi) gespeeld.. [brag mode] en alle 3 geOwnd[/brag mode]...

qua pubs speel ik btw heel af en toe iDM, iCTF ben ik namelijk teamplay gewent en dat mis je heel erg, denk ook dat daarom die pubs 's avonds leeg zijn.. veel clan figuren spelen alleen wars.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is weer een redelijk goeie itdm server een nieuwe, zitten altijd veel clanspelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 12:46:
er is weer een redelijk goeie itdm server een nieuwe, zitten altijd veel clanspelers
naam? ip? anything?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 12:46:
itdm sucks >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
och tis wel eens leuk.. zolang er teamplay is..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naam of ip weet ik nu niet want hij is leeg nu
clan 3F heeft sinds vandaag volgens mij een idm public erbij, best nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 09:43
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 16:59:
naam of ip weet ik nu niet want hij is leeg nu
clan 3F heeft sinds vandaag volgens mij een idm public erbij, best nice.
Eeeerm, heeft niemand hier gehoord van All Seeing Eye...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
Hidde schreef op 20 August 2003 @ 17:15:
[...]

Eeeerm, heeft niemand hier gehoord van All Seeing Eye...?
ja....maar veel servers werken niet...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
eerste post hier, idd weinig servers, waar hij bij quake3 er 1000+ vind, vind ik er hier nog geen 300 ofzo... en echt maar een handjevol waar ik ping onder de 100 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 23-09 17:13
hmm hoe duur was ut2k3 nou ookweer.. heb nu geen goede serial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

http://www.freerecordshop...view.asp?ProductID=344692
Bijvoorbeeld... Da's iig goedkoper dan de losse versie die ze ook verkopen (die's 10 euro duurder)
en
http://www.dimensionplus.nl/link.asp?pid=72808
Die's even duur maar dan zonder headset, da's bij dimension+

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 21:38
geez schreef op 20 August 2003 @ 19:26:
hmm hoe duur was ut2k3 nou ookweer.. heb nu geen goede serial
Op de site van Dynabite 29,95

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

ut2k3 draaide bij 80% van de gamers niet optimaal dus word daarom te wienig gespeeld.........ookal heb je dikke machine ut2k3 draaid sloom als je andere goede games gewend ben

aahh durka durka durka

• medendo
Ik heb geen optimale up-to-date game PC maar UT2003 gaat als de brandweer.
Alleen met AA en AF op z'n hoogst begint ie te stotteren maar AA en AF zet je natuurlijk uit.

• CRAM
DJ Chicken schreef op 21 August 2003 @ 03:47:
ut2k3 draaide bij 80% van de gamers niet optimaal dus word daarom te wienig gespeeld.........ookal heb je dikke machine ut2k3 draaid sloom als je andere goede games gewend ben
je hebt de thread niet gelezen....

halfjaar geleden was het wel druk....nu niet meer....dus het kan niet alleen het gebrek aan dikke machine zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medendo
medendo schreef op 21 August 2003 @ 03:38:
[...]

Op de site van Dynabite 29,95
€ 19,95 !!! bij bol.com

Ik heb er zelf ooit het dubbele voor betaald
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
DJ Chicken schreef op 21 August 2003 @ 03:47:
ach jah.. ik kan em makkelijk volluit spelen met AA enzo aan..
maar ik speel met alles op low behalve player model (die op hoogste)..
waarom? strakke framerate en nu zie ik die peeps tenminste :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon genoeg ICTF servers vinden hoor, althans, als ik er een paar kan vinden, ben ik al blij. Het zou leuk zijn, nog meer servers, maar ik neem genoegen met dit. Jammer dat Drunker Snipers ICTF niet veel bezocht wordt, die hebben echt goeie maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

medendo schreef op 24 August 2003 @ 20:48:
[...]

€ 19,95 !!! bij bol.com

Ik heb er zelf ooit het dubbele voor betaald
8)7
de dag dat het in de winkel lag heb ik het gekocht, en ik kreeg er een leuke Gorge stand bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Hier zitten nog wat UT2K3ers, vandaar dat ik (na het eerst in een UT topique te hebben geplaatst :P ) hier mijn vreemde bevindingen eens zal neerzetten.

Als iemand het volgende stukje tekst herkent, kan dat dus kloppen ;)

Even voor de duidelijkheid > Ik gebruik een G4ti4600 icm 45.23WHQL :)

Als ik de benchmark uit de system dir gebruik, of de HardOCP benchmark tool (2.1) behaal ik een hoger aantal fps met "texture sharpening" (een optie die aan te vinken valt door te gaan naar Display Properties > Settings > Advanced > *Model Nvidia Kaart* > Performance & Quality Settings) uit dan met "texture sharpening" aan. Opzich logisch zou je zeggen. (Ook bij benchen met 3DMark2k1 en 2k3 komt dit naar voren btw)

Maar nu komt de wending ;)

Als ik een willekeurig level uit UT2K3 laad, terwijl texture sharpening uit staat, het aantal FPS bekijk vanuit een bepaald punt en vervolgens texture sharpening aan zet....
blijkt dat het aantal FPS stijgt bij het aanvinken van deze vrolijke optie 8)7

Rarara, wat klopt hier niet :?

Tot zover mijn frappante ontdekking :)

En het speelt ook gewoon lekkerder met TS aan en het ziet er nog beter uit ook 8)7
Raad eens of ik met deze optie aan speel :+

Iemand anders die hier "last" van heeft? Of een leuke verklaring? :)

Ik heb net nog eens mbv screenshots gekeken wat er beter uitziet en volgens mij ziet het er toch echt beter uit met TS aan (logisch, maar waarom die framerate!?)

Even ter indicatie: Op een bepaald punt in Antalus haal ik 39 fps zonder TS en 54 fps met TS (alles op highest, 1024*768, alle opties aan, Quality mode).

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 21:09

smallboy

N/A

Bestaan er eigenlijk nog servers die niet met instagib runnen? Ik wilde pas mijn gewone wapen kunsten eens uittesten maar ik zag geen servers.

Ik hoop echt dat met de komst van UT2004 eindelijk eens meer servers komen, ook met bombing run enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij worden BR en CTF meer Instagib gespeeld, voor DM en TDM geldt het tegenovergestelde, die worden dus meer met Normal Weapons gespeeld. De servers bestaan wel, maar zijn in de minderheid. Ikzelf vind het beter spelen zo.

Voor de nieuwe gametypes van UT2k4 hoop ik wel dat het niet voornamelijk Instagib servers gaan worden, dat past daar niet echt bij denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
instagib onslaught lijkt me opzich vrij lastig ;) zit je daar in zo'n autootje, wordt je één keer geraakt en ben je samen met al je meerijders meteen dood. Nee ik denk niet dat onslaught leuk is met instagib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja of een tank in een gib neerschieten, net als je met Invasion wat grotere beesten in 1 keer neer kunt schieten. Dat was in het begin leuk om te spelen, ik ben laatst nog wel een paar keer wezen kijken, maar alleen maar van die lame players die alleen maar ergens in een hoekje willen gaan staan, of uberhaupt echt stilstaan schieten. Ik heb het ook een tijdje gespeeld, maar een beetje risico nemen maakt het wel leuker dan in DM-Phobos2 open de toren gaan staan en een beetje monsters schieten. Het zal mij wel ontgaan wat hier leuk aan is, het spel moet wel een beetje een uitdaging zijn. Ik heb echt servers meer dan 3 uur op DM-Phobos 2 zien staan. De waves worden ook minder, dat moet ik ook toegeven, ik geloof dat wave 15 of zo erg pittig is, en daarna wordt het rustiger .... vond ik vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
voor mensen die het interessant vinden... nieuwe UT2004 screenies: http://www.gamespy.com/pr...t2004pc/screenshots.shtml

(weliswaar beetje offtopic maar oke... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde net hetzelfde posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 21:02
De oorlog tussen Q3 en UT ging meestal over de gameplay, omdat UT1 de race om de graphics al had verloren.
Komop, die paar curved surfaces van q3 konden echt niet op tegen die high-res ut textures, ik ben destijds flink afgeknapt op q3 (tovq2) wat betreft de gameplay (gewoon een subjectief gevoel), q3 was in mn ogen gewoon een veredelde tech demo, ut speelde iig lekker, het lijkt me dan voor mensen die ut veel speelde ook een hele overstap naar ut2k3, die laatste voelt voor mij meer als q3 (en daarnaast vind ik de wapens een stuk minder, iets wat ongetwijfeld op dit moment kan worden ondervangen door bepaalde mods)

Voor nieuwe spelers zal ut2k3 (en 2004 straks) vast wel wat hebben, maar het gevoel wat ik had met ut ontbreekt gewoon bij ut2k3, tis gewoon een ander spel met een vergelijkbare naam :P

Bij veel andere ut spelers zie ik dat voornamelijk de systeemeisen een barriere waren om het net zo intensief te gaan spelen (en voor mij daarbij de brakke opengl implementatie)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
blouweKip schreef op 25 August 2003 @ 17:10:
[...]

Voor nieuwe spelers zal ut2k3 (en 2004 straks) vast wel wat hebben, maar het gevoel wat ik had met ut ontbreekt gewoon bij ut2k3, tis gewoon een ander spel met een vergelijkbare naam :P
Eindelijk iemand die het toegeeft..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
The Rise of the ut2003 bots :)

Afbeeldingslocatie: http://mvdlubbe.yi.org/forumhoeren/2003-08-24-meet/ArtSquare0001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ricardis.tudelft.nl/~johan/fok/artquake/031.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ricardis.tudelft.nl/~johan/fok/artquake/033.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ricardis.tudelft.nl/~johan/fok/artquake/011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ricardis.tudelft.nl/~johan/fok/artquake/014.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ricardis.tudelft.nl/~johan/fok/artquake/012.jpg

(Artquake 24-08-2003) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
ehm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mensen niet hetzelfde gevoel hebben, dat kan best. Het is een ander spel ok. Ik heb ook een ander gevoel dat bij UT1, een VEEL beter gevoel. Maar ieder zijn smaak, je vindt iets leuk of niet, maar dat wil niet zeggen dat die mening ook aan ieder opgedrongen hoeft te worden. Sommige mensen gaan niet met de veranderingen mee, sommigen wel.

Eerlijk gezegd zie ik in de basis niet echt veel verschil, ik bedoel, wapens, munitie, schieten .... de DM maps waren niet de beste ooit bij de release, dat was het probleem .... de bonuspacks en veel van de ownage maps (en niet te vergeten een groot aantal custom maps) hebben dit meer dan goed gemaakt.

De CTF maps vond ik eigenlijk veel beter dan UT1. Ze worden Instagib gespeeld voornamelijk, zoals het gespeeld hoort te worden, maar da's dan weer mijn mening. Bij een groot aantal UT1 maps wist je vaak niet waar je op een map zat, er zaten echt veel doolhofmaps bij, bij UT2k3 zaten die er niet in.

Bombing Run, ja wat valt er te zeggen, ik vind het een leuke gametype. Ook die maps waren over het algemeen erg goed.

Helaas waren niet alle DDOM maps goed, te groot voor het speltype .... Domination was veel beter, maar ook al niet erg populair. Het verbaast me dat het merendeel nog steeds meestal het oude deathmatch speelt.

Maar UT2k3 een ander spel met een vergelijkbare naam noemen is echt overdreven hoor. Maar ja, je hoeft het niet te spelen, ik hou je niet tegen. gamers willen veranderingen en tegelijkertijd willen ze dat alles hetzelfde blijft .... spreekt elkaar lekker tegen vond ik altijd. Laten diegenen die niet van veranderingen houden dan maar spelen wat ze wel goed vonden, dan gaan de mensen die het wel goed vonden gewoon verder met spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Maar ja, je hoeft het niet te spelen, ik hou je niet tegen. gamers willen veranderingen en tegelijkertijd willen ze dat alles hetzelfde blijft .... spreekt elkaar lekker tegen vond ik altijd.
Ik voel me absoluut niet aangesproken in die omschrijving, ik denk dat men voornamelijk verbetering wil, en verandering is niet altijd verbetering.
Laten diegenen die niet van veranderingen houden dan maar spelen wat ze wel goed vonden, dan gaan de mensen die het wel goed vonden gewoon verder met spelen.
Ik houd toch wel van veranderingen, maar speel t verder niet, en verder zou het mij niet zoveel uitmaken of een spel nu veel gespeeld wordt of niet zolang ik er mar lol aan beleef :P

[ Voor 6% gewijzigd door blouweKip op 25-08-2003 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, verbetering en verandering zijn verschillende dingen. Smaak ook, die kun je niet vastpinnen. Ik zou zeker ook mijn tijd niet verdoen met een spel wat ik niet leuk vind. Sommigen zijn er ook veel te serieus over, terwijl het iets is om plezier aan te beleven. Soms worden games zelfs overkritisch bekeken, dat zie ik in veel reviews. Dan denk ik wel eens .... hebben jullie nog wel echt pezier als je iets speelt? Maar gelukkig zijn er nog genoeg mensen die wel gewoon plezier aan het spelen hebben, ook aan dit spel. Uiteindleijk komt het neer op smaak en of je iets leuk vindt, toch? Ik zit ook op dat officiele forum, en het is niet te geloven wat sommige lui daar zeggen, vooral degenen die het niets vinden. Ze zijn echt weken bezig vaak om iedere post van hun mening te voorzien .... ik zou wel wat beters te doen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Soms worden games zelfs overkritisch bekeken, dat zie ik in veel reviews. Dan denk ik wel eens .... hebben jullie nog wel echt pezier als je iets speelt?
Dazelfde denk ik daar ook altijd bij, al die zgn "pro-gamers" die zichzelf super l33t vinden en tot op de komma over zaken lopen zeiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
kijk, het probleem zit imho hier in:

als je zo'n succesformule als UT1 hebt gemaakt, dan is het heel moeilijk daar wat bovenop te doen. Er zijn zoveel verschillende gamers die UT1 speelden, die zich allemaal aan verschillende dingen ergerden. Bovendien wil je als spellenmaker ook nieuwe dingen toevoegen, om het genre te kunnen blijven voeden (adrenaline bijvoorbeeld), en je wilt ook nieuwe mensen aantrekken, dus het moet ook een beetje n00bvriendelijk zijn.
Maar helaas wil iedereen weer iets anders, de een wil gewoon UT met een nieuwe engine, de ander wil gewoon een heel nieuw spel, en juist met UT1->UT2003 is dat heel sterk omdat er veel van die kleine foutjes in UT1 zaten.... (weapon balance bijvoorbeeld) die ze gewoon niet in UT2003 konden laten zitten.

De reden imho dat veel zogenaamde pro gamers ermee kapten, is dat het anders was dan UT1, en dat ze ineens helemaal zo goed niet meer waren, omdat ze veel dingen opnieuw moesten leren, en ook weer nieuwe eigenaardigheden van UT2003 moesten leren accepteren, en tja, als je dan ownt in UT1 en ingemaakt wordt in UT2003 is dat best frustrerend ja.

Het is inderdaad iets wat meer richting Q3 gegaan, bijvoorbeeld de weaponchange tijd is een stuk lager (wat imho wel goed is trouwens) en de gameplay is ietswat sneller, maar iets wat UT UT maakt en Quake Quake, is dat UT2003 nog steeds alternate fire heeft, en Quake niet.
Bovendien zijn de quake3 maps gewoon lelijk :D >:)

Over de maps, UT2003 bevatte imho standaard veels te weinig maps, echt veel te weinig. Als je bedenkt dat daarvan slechts de helft een beetje goed was, dan zijn het er nog minder.
Kijk naar curse3, die map is echt slecht. Maar ik geloof dat de makers inmiddels wel doorhebben dat spelers geen eyecandy en static meshes willen, maar gameplay en goede flow door een level, dus zonder dat je elke 5 unreal units ergens tegenaan knalt :+
Gelukkig zijn er inmiddels een paar bonus packs en custom levels die echt goeie maps bevatten, waarop de gameplay ook echt intens is.

Over de wapens; die zijn eigenlijk voor het grootste deel hetzelfde gebleven, enige grote verandering is imho de lightning gun, die heel wat trager schiet, wat op zich inderdaad wel jammer is, maar wat het daarentegen juist wel weer vetter maakt als je iemand een headshot verkoopt. 8)
De rocketlauncher, die laadt er geen 6 meer, maar slechts 3. Ook dat is gedaan in het kader van minder spam, wat een probleem was in UT1..... dus ik heb er niet zoveel problemen mee verder.
De assault rifle heeft de enforcer vervangen, wat mij ook best bevalt, mocht je midden in een gevecht spawnen, dan heb je nog best een kans, als je de granaten goed gebruikt.
Bovendien komt UT2004 met een dual assault rifle/enforcer (weet nog niet precies hoe dat wapen gaat heten en werken)

Verder hebben ze natuurlijk allemaal wat tweaks gehad, maar om UT2003 nou een ander spel met dezelfde naam te noemen....? nee. Eerder een waardige opvolger.

Ik speel met veel plezier eigenlijk alles wat UT2003 te bieden heeft, (i)CTF, (i)DM en soms wat invasion. Als ik een gemiddelde 1on1 deathmatch vergelijk met UT, dan is UT2003 veel eerlijker, veel meer gebalanceerd qua wapens, en de levels (antalus bijvoorbeeld) zijn ook extreem gebalanceerd, omdat het vrij groot is, en alles wat je nodig hebt om te kunnen winnen goed verspreidt ligt over het level.

Over naar UT2004 ;)
• New player models
• New arenas for DeathMatch, Team DeathMatch, Capture the Flag, Bombing Run and Double Domination
• New weapon models for the existing arsenal, adding a touching of oldschool Unreal Tournament to the new generation.
• Dual assault rifles
• Classic UT sniper rifle
• Spidermines
• Assault
• Onslaught
• Up to at least 8 new vehicles
• Anti-Vehicle Rocket Launchers
• Mountable turrets
• Live voice chat
• Backward compatibility with all Unreal Tournament 2003 mods
Dat somt wel op wat ik over UT2004 wilde zeggen. Ik heb goede hoop voor UT2004. Ik ben er vrijwel zeker van dat de nieuwe maps in UT2004 een stuk beter zijn, en dat UT2004 een hele hoop nieuwe mensen van battlefield 1942 naar het unreal universum zal trekken..... Helaas nog een paar maanden wachten....

Nou dat was wel wat ik kwijt wilde eigenlijk ;) Hoop dat jullie de tijd nemen het te lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 21:09

smallboy

N/A

Ik heb de moeite genomen om het te lezen, en ik ben het helemaal met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:59

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Hmmz zet je filters uit meestal blokkeerd dat het zoeken naar server die net iets anders is/heeft(mut.)

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:59

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Heel mooi :D ben het met je eens.
Wou alleen zeggen dat de Leage Edition mappen de standaard mappen waardeloos maakt. En als epic daarnaar(LE versie mappen) kijkt dan zal UT2004 het maken, imo

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

League Edition? Is dat net zoiets als die ownage maps? :)

Ik heb even gekeken, maar ik kan geen mappack ofzo vinden, enkel een paar losse CTF_LE mappen..

Want als er verbeterde mappen zijn en die zijn in een pack verkrijgbaar, dan heb ik daar natuurlijk wel zin in ;)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
rare reacties eigenlijk,
had UT2003 gewoon UT met betere gfx geweest, dan had niemand het gespeelt, want het zou hetzelfde zijn, maar dan met hogere systeemeisen...
als ik dit hier zo lees blijken gfx niet belangrijk voor online games (had ik door CS ook al gemerkt)
Omdat Epic geen "goedkope" cloon op de markt wil zetten, veranderen ze dingen en maken dus een NIEUW spel, lijkt mij logisch
uiteraard maken ze het mooier, anders worden ze direct neergekogeld (tenzij je Valve noemt, alhoewel HL2 der waarschijnlijk deftig zal uitzien)

over de systeemeisen: bullshit, toen Unreal uitkwam was dit een SUPERZWAAR spel, toen UT uitkwam was dit nog steeds een veeleisend game, toen heb ik niemand horen klagen...
mijn pc is niet zo super, maar als ik alle detail afzet enzo heb ik een superframerate, dus daar zie ik geen probleem in

wat wel een feit is: mensen die "goed" zijn in een spel (dat ze soms al meer dan een jaar spelen), komen in een ander spel, het wil niet direct lukken zoals in het vertrouwde game en ze stoppen der gewoon mee... ga dan terug naar de kleuterklas als je niet meer kan aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Verder hebben ze natuurlijk allemaal wat tweaks gehad, maar om UT2003 nou een ander spel met dezelfde naam te noemen....? nee. Eerder een waardige opvolger.
Ik ben het maar deels met je eens, de weapon balance die er nu is is imho afgestemd op een bepaald soort speler, zo speelde ik voornamelijk met de secondary fire van de flak (de primairy mag van mij wel minder sterk> is ook gebeurt) en die werkt totaal anders (reden?), daarnaast is was er niets zo uitdagend als close combat met de sniperrifle (dat kan ook deels wel met de lightning gun maar voelt totaal anders), de shockrifle is in grote lijnen hetzelfde gebleven, maar om daar nu als enige mee te spelen gaat ook wel vervelen.
Maw de weapon balance is in mijn (en veel mensen die ik ken) ogen slechter geworden, en het was altijd leuk om 6 rockets te dodgen en dan iemand neer te schieten met de sniperrifle.

Unreal was idd zwaar qua systeemeisen als je geen 3dfx kaart had, UT heb ik nooit problemen mee gehad, ondaks het feit dat ik nooit het snelste systeem had, ut2k3 draaide met d3d niet super en met opengl nog erger (ik heb geen d3d dus ben ik aangewezen op opengl)

Ik heb zelf nooit problemen om iets nieuws te moeten leren voor eens spel, maar dat is alleen in het geval dat verbteringen betreft en daar zie ik helaas niet zoveel van bij ut2k3 (en ik denk dat voertuigen ook niets zal toevoegen met ut2k4 - daar
heb ik al tribes voor), dat was ook de reden dat ik het meer een ander spel vind, aangezien er weinig structurele verbeteringen in ut2k3 zitten.

Ik heb persoonlijk het gevoel dat nu epic geproeft heeft van de licensie opbrengsten van unreal1 ze dezelfde weg zijn ingeslagen als id met quake destijds, focus op de techniek en niet zoveel meer op de gameplay, dat vind ik allemaal best maar dat kan best eens de reden zijn dat niet alleen zgn "pro"-gamers weglopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
tja, ik heb dan ook niet gezegd dat de speelstijl die jij in UT1 hebt ook werkt in UT2003. Dat is juist wat ik bedoel te zeggen, mensen willen (of kunnen) hun stijl niet veranderen, en daarom is UT2003 niet leuk voor hun....
En als jij het speciaal leuk vind om met de sniper rond te lopen, tja dan heb je idd een probleem in UT2003, maarja.... een sniper is om te sniperen en niet om rond te lopen.... dus het is een beslissing van epic die ik dan ook wel steun.....
In UT werd veels te vaak gecombo't met de shock rifle die veels te krachtig was, dit hebben ze opgelost door hem wat minder krachtig te maken, dat komt de balans ook ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:32
UT > UT2k3, nuff said
alle cijfers die bekend zijn spreken in voordeel van UT1, clans, spelers, mods enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Dat is juist wat ik bedoel te zeggen, mensen willen (of kunnen) hun stijl niet veranderen, en daarom is UT2003 niet leuk voor hun....
Maar dat heeft weinig te maken met het aanpassingsvermogen en meer met het feit dat veel mensen de "speelstijl" van ut2k3 minder fijn vinden dan ut.
Ik speel geen quake3, maar dat is niet zozeer omdat ik geen zin heb om me aan te passen aan een ander spel maar omdat ik het niet leuk vind (idem voor ut2k3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind de shock nog steeds te krachtig ze moeten die combo eruit halen vind ik, want als je een beetje goed ermee bent kan je met shock alleen zorgen dat je alles killt en dat niemand bij je in de buurt komt. beetje flauw soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
RaVeNgEr schreef op 27 augustus 2003 @ 02:27:
UT > UT2k3, nuff said
alle cijfers die bekend zijn spreken in voordeel van UT1, clans, spelers, mods enz
zucht......jij heb je ook ff lekker ingelezen zie ik

Denk ff na voordat je wat zegt....... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Loo..

Vraagje. Gisteren UT2003 gekocht, maar als ik servers wil refreshen zegt ie.. Quering Masterserver, Authentication failed.. ?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

probeers eens te patchen.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Wat voor patch (8>

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Eentje die je download van www.unrealtournament2003.com en dan installeert.. en dan probeert!!

T's verbeterd :P

[ Voor 12% gewijzigd door H3llSiNG op 28-08-2003 00:00 ]

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Maar dan met een t ;)

Versie 2225 is het nieuwst dacht ik :)

http://www.unrealtournament2003.com/dl_patch_v2225.php
Genoeg mirrors hier dacht ik :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 06:10:
ik vind de shock nog steeds te krachtig ze moeten die combo eruit halen vind ik, want als je een beetje goed ermee bent kan je met shock alleen zorgen dat je alles killt en dat niemand bij je in de buurt komt. beetje flauw soms.
Dat is nu net het idee erachter maat! Het is niet makkelijk, net als een volle laag met de blobgun, da's ook geen makkelijk hit. Voor de shockcombo's. als je ze in de lucht kan maken, is dat in je voordeel. Maar ze staan voornamelijk stil, en dat is in jouw voordeel .... daarnaast kun je het zelf voortijdig kapot schieten met je eigen shockrifle + je kunt weglopen/dodgen er zit wel een tijd tussen secondary fire en het moment dat je weer kunt schieten, in kleine ruimtes kunnen ze hem dus niet uitvoeren. Ik zeg niet dat ik er goed in ben, maar probeer het zelf gewoon eens, ik bedoel, iedereen kan uiteindelijk hetzelfde doen. Ik word ook vaak overhoop geknald, jammer dan (soms gepaard met wat aparte woordkeuzes :)).

De wapens zijn momenteel erg goed gebalanseerd, en als er nog meer aan geklooid wordt, heb je daluk allemaal zwakke wapens. Er moet nu eenmaal wel veschil in wapens zitten, wapens die IEDEREEN kan oppakken. En weglopen kan er erg goeie strategie zijn vaak.

Verwijderd

meestal als ik wegloop wor ik in me rug neergeknald nog, maarja ik ben dan ook een insta speler en geen nw :P

• LordMithril
Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 14:40:
meestal als ik wegloop wor ik in me rug neergeknald nog, maarja ik ben dan ook een insta speler en geen nw :P
nw is ook wel een lachen :)
gister potje tegen casemodderpoel gepeelt :)
toen ging t wat eerlijker op dan met insta :X >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2003 @ 06:10:
als ze de shock er uit halen en dan ben ik weg.
hehe daar heb ik heeeel lang op geoefend en ik ben ook trots op dat ik het nu goed kan :D

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 17:54 ]

Verwijderd

volgens mij is het probleem dat UT2k3 juist NIET n00b friendly is. als je als newbie online gaat wordt je door de elite spelers (die al 3 jaar UT/Q3 op hun naam hebben staan) gewoon finaal de grond in geboord.

waarom? onder andere omdat de wapens te zwak zijn. in UT kon je je als beginner met een RL of flak nog wel redden, in UT2k3 ga je echter gewoon tegen de vlakte als je het opneemt tegen een goeie speler, ongeacht welk wapen jij en hij hebben. om iemand te killen moet je dus veel meer ammo gebruiken en dat leidt weer tot veel spam.

een tweede is dat ik eigenlijk alleen maar IG servers zie (CTF dan). volgens mij is de verhouding bijna 80/20 IG vs NW. als ik insta en zoom-insta er uit filter dan hou ik nog maar 45 CTF servers over in totaal, waarvan er misschien 8 goed pingen. en van die 8 zijn er maar 3 zonder password, en daarvan is maar 1 met spelers. (ok ik overdrijf, maar het zijn werkelijk maar 50 servers ofzo in totaal.)

nou vind ik insta best leuk voor een avondje, maar om het nu altijd te spelen ... soms wil ik gewoon ff met normal weapons hakken, en dan zijn er eigenlijk maar 2 of 3 laag-pingende servers die meestal wel spelers hebben.

gooi daar nog eens bovenop dat er maar 2 of 3 goeie CTF maps zijn, dan gaat het snel vervelen. en dan heb je nog de lift-bugs, static mesh bugs, map bugs, weapon bugs en noem maar op. om maar niet te spreken van ongebalanceerde teams...

ik denk persoonlijk dat als Epic gewoon UT had nagemaakt, maar dan met betere graphics en geoptimaliseerde code, dat de game dan succesvoller was geweest.

slechts mijn 2 eurocent ...

• collission
  • Niet online

collission

Lord_Mithril schreef op 28 August 2003 @ 15:02:
[...]

nw is ook wel een lachen :)
gister potje tegen casemodderpoel gepeelt :)
toen ging t wat eerlijker op dan met insta :X >:)
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaatZ
  • Laatst online: 10-09 22:38

BaatZ

Prullenbakker :?

ik vind idd ook wl dat er bizar weinig servers zijn voor deze topgame.
Maar ff wat anders.

Het lijkt alsof mijn FPS ineens is gecapped op 41. meer haalt ie ineens niet meer, terwijl een uurtje daarvoor ik nog vrolijk op 110 zat te gamen in 1280 * 1024 met alles fulls :p

die 41 is dus ook op 400*300 met alles uit :?

Ik heb een radeon 9800pro / p4 2.6c / 512mb pc3200 dual channel, dus daar moet het niet aan liggen dacht ik zo.
Weet iemand hoe dit kan ?

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
heb je toevallig ondertussen patch 2225 geinstalleerd? :P

in 2225 is er een instelling die je FPS capped naar gelang welke netspeed je hebt, dus of je zet je netspeed hoger of je zoekt in je UT2003.ini naar 'bCapFramerate' en zet dit op False.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaatZ
  • Laatst online: 10-09 22:38

BaatZ

Prullenbakker :?

Tampie schreef op 29 augustus 2003 @ 10:36:

in 2225 is er een instelling die je FPS capped naar gelang welke netspeed je hebt, dus of je zet je netspeed hoger of je zoekt in je UT2003.ini naar 'bCapFramerate' en zet dit op False.
Dankjewel :)

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Tampie schreef op 29 August 2003 @ 10:36:

omfg :D zo simpel |:(

thnx ben dus nu van 60+ naar 120+ gegaan :D

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
als de ut2003 devvers mag geloven heb je trouwens wel als je het aanlaat, minder schokjes als je aan het gamen bent.

trouwens, beetje offtopic, maar wil je weten wat de Unreal engine in maart 2002 kon, dan moet je ff hierheen gaan, en even het filmpje downen en bekijken. Echt zo ubervet!! Who needs doom 3 of halflife 2? :X

Mark Rein vertelt ook dat ze nu nog veel vettere dingen kunnen....

=edit=
directe link: http://download.nvidia.co...al_contest/unreal_640.wmv

[ Voor 11% gewijzigd door Ramon op 29-08-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tampie schreef op 29 August 2003 @ 22:07:
als de ut2003 devvers mag geloven heb je trouwens wel als je het aanlaat, minder schokjes als je aan het gamen bent.

trouwens, beetje offtopic, maar wil je weten wat de Unreal engine in maart 2002 kon, dan moet je ff hierheen gaan, en even het filmpje downen en bekijken. Echt zo ubervet!! Who needs doom 3 of halflife 2? :X

Mark Rein vertelt ook dat ze nu nog veel vettere dingen kunnen....

=edit=
directe link: http://download.nvidia.co...al_contest/unreal_640.wmv
Damm wat kan die unreal engine veel zeg :9
Dat beloofdt wat voor ut2004 :9
Je kan echt zien dat de engine echt een hoogstandje is _/-\o_
Wat helemaal mooi is dat die ventjes met elkaar staan te vechten. :D
Dat belooft wel wat in de toekomst met dit engine :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
cool filmpje.. zeker die vecht scene aan t einde :D
k tis een oud filmpje maar 1 ding wat ik og wel miste was echte dynamic lightning..
flikkerend vuur of toen dat schip lande.. de motoren hadden wel mooi blauw vuur eruit maar t gaf geen licht..

ok tis mierenneuken over een oud filmpje :P maar goed, t viel wel op

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
*geeft topic een rotschop

kleine melding voor de UT2k3ers onder ons..

The Dutch Elite is bezig met het organiseren van een speciale cup.
SnipeWars 2K3

Het idee is simpel, 2on2 snipen (Instagib (no zoom)).
Het gebeurt op levels die zo aangepast/gemaakt zijn dat je niet naar de andere kant kan en dan is het snipen geblazen.
alles word momenteel nog geregeld en maps worden gemaakt (dus mappers onder ons, grijp je kans)..

inschrijven is al wel mogelijk op www.thedutchelite.nl/forums

hier een pic van 1 van de nieuwe maps (dan snap je het idee ook meteen beter :P
Afbeeldingslocatie: http://teamdeltamod.com/upload/PS-ScreenshotSnipeCamp2.jpg
mischien dat er terzijner tijd nog een apart topic over komt. ff modjes lief aankijken

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
is dat met de lightning gun of met de UT1-based sniper? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Tampie schreef op 02 September 2003 @ 23:15:
is dat met de lightning gun of met de UT1-based sniper? :)
oh sorry :D vergeten ..
Instagib rifle (non zoom)

tja we zijn een insta clan ben zo gewent dat ik dat niet hoef te zeggen :P

maar mischien als dit een succes word dat we met ut2k4 ook NW doen :)

[ Voor 28% gewijzigd door LordMithril op 02-09-2003 23:25 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Aangezien UT2k3 nog maar 30 euri is ga ik hem misschien toch kopen, maar raden jullie het me nog wel aan? Hoe is die korting met UT2k4?

Ik wil namelijk een nieuwe en 'snelle fragger' bij m'n collectie hebben, en dan is het al snel Quake of Unreal, maar ik ben geen Quaker (kwam ik wel weer achter deze week).
Pagina: 1 2 Laatste