[Contest] GoT PiFast Challenge V2.0!!

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.929 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 21:00:
Ik weet niet precies hoe dat met die stats zit ik stond er inmiddels al wel in maar heb mn score van 86 naar 77 verlaagt :

[afbeelding]

Mn specs zijn zover die nodig zijn voor de stats :

10x180 = 1900mhz
Dual channel Twinmos op 6-3-3-2,5
Met een Amd proc natuurlijk :P
Submit maar op

http://contest.tweakers.net/test/

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 20:56:
[...]

Northwood of Willamette? En hoeveel Mhz?
1.6 Ghz... Zie mijn screenshot een stukje naar boven :)

Deze dus: http://members.home.nl/phantomastique/zooi/pi_p4m.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door mvds op 10-09-2003 21:06 ]

Verwijderd

zeg fewture, heb me net op de nieuwe site gezte, moet je voor elke 'afdeling' je specs opnieuw invoeren? Ik sta nu op Air wel maar niet op AMD :?

(En waarom staat YoupY voor jou met lagere mem en cpu speed? (loopt je te klooien few? :P))

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 21:12 ]

Verwijderd

Klopt het als ik submit in druk dat er niks gebeurd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 21:12:
Klopt het als ik submit in druk dat er niks gebeurd?
Nee dat klopt niet :X

Edit:

Tom, waarschijnlijk typ je wat verkeerd.. je moest een email adres invullen. op dat adres heb je mail. Check je gegevens daarmee :)

Oh wacht..was bij het submitten..damn..

Er zijn wat problemen met Mozilla..ik weet niet of je dat gebruikt?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 21:25 ]

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 21:06:
zeg fewture, heb me net op de nieuwe site gezte, moet je voor elke 'afdeling' je specs opnieuw invoeren? Ik sta nu op Air wel maar niet op AMD :?

(En waarom staat YoupY voor jou met lagere mem en cpu speed? (loopt je te klooien few? :P))
YoupY gaat gewoon een stuk harder >:) >:)
Dit is trouwens nog steeds dezelfde score die stond vanuit 't eerste deel van PiFast. Dan heb je nog wel zo'n kerel die er met lucht overheen gaat _/-\o_ , maar hij is gewoon een klasse apart.

Wanneer komt er nou eens iemand op water in de buurt van m'n score. 't is een beetje stil aan de top. ;)

offtopic:
Sory, kon 't ff niet laten O-)

Verwijderd

YoupY schreef op 10 September 2003 @ 21:29:
[...]

YoupY gaat gewoon een stuk harder >:) >:)
Dit is trouwens nog steeds dezelfde score die stond vanuit 't eerste deel van PiFast. Dan heb je nog wel zo'n kerel die er met lucht overheen gaat _/-\o_ , maar hij is gewoon een klasse apart.

Wanneer komt er nou eens iemand op water in de buurt van m'n score. 't is een beetje stil aan de top. ;)

offtopic:
Sory, kon 't ff niet laten O-)
Ja, maar YoupY heeft alle snelheden lager en is toch sneller, dat ruikt naar onraad en fraude B) >:) :X
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 21:32:
[...]

Dat YoupY harder gaat komt omdat mijn mem niet stabiel was op die snelheid.. :'(

Je moet idd 2x submitten nu.. We gaan nog even kijken of dat in 1x kan dmv wat selectie vakjes bijv.

Tom:

Ik heb je ff met de hand toegevoegd.. ;)
In dat geval trek ik mijn aantijgingen in O-)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 21:06:

Dat YoupY harder gaat komt omdat mijn mem niet stabiel was op die snelheid.. :'(

Je moet idd 2x submitten nu.. We gaan nog even kijken of dat in 1x kan dmv wat selectie vakjes bijv.

Tom:

Ik heb je ff met de hand toegevoegd.. ;)

Verwijderd

Eeey die pifast site is kwel zeg goed werk gedaan thorry en fewture
Was het wachten echt waard!!

Verwijderd

Als je niet kan submitten heb je iets niet goed gedaan, bijvoorbeeld geen processor gekozen of geen url voor een plaatje neergezet (begin met http://)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
VET COOL GAVE SITE :P :D

hij's wel mooi hoor, echt !

Ik submit m'n oude dingen nog ff heb ik nog snelste score mee, deze ga ik niet op lage fsb laten draaien :P wacht maar tot ik pelt heb, als die winkel opschiet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 21:50:
Eeey die pifast site is kwel zeg goed werk gedaan thorry en fewture
Was het wachten echt waard!!
En er komt nog veel aan :p

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Mooi gedaan Fewture R E S P E C T!!! cker wel, zal gelijk de boel submitten :*)

EDIT: Eej Few khad een kleine typo 73.3 moet 73.30 zijn maar dat zie je vazelf wel :)

EDIT2: Srry :D thorry ook naar jou R E S P E C T, ziet er goed uit.

[ Voor 55% gewijzigd door whyz op 10-09-2003 22:13 ]

Right for all the wrong reasons.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 21:58:
Als je niet kan submitten heb je iets niet goed gedaan, bijvoorbeeld geen processor gekozen of geen url voor een plaatje neergezet (begin met http://)
Was ik ook inmiddels achter :D , ik had url er bij gezet. ;)

Oja en niet te vergeten, heel mooi gemaakt jongens, ziet er puik uit. _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 22:12 ]

Verwijderd

Bah, ik sta nu helemaal onderaan. Dat kan mijn hart niet aan. :'( /me gaat even ouderwets overclocken om een beter score neer te zetten.

Tot straks. ;)

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 22:15:
Bah, ik sta nu helemaal onderaan. Dat kan mijn hart niet aan. :'( * whyz gaat even ouderwets overclocken om een beter score neer te zetten.

Tot straks. ;)
Zeg eraser :D ik zie dat jij de zelfde specs als mij ongeveer hebt, ik zou zegge maak er wat van en beat mijn 73.30 :P

Verwijderd

Topicstarter
primemaximuz schreef op 10 september 2003 @ 22:03:
Mooi gedaan Fewture R E S P E C T!!! cker wel, zal gelijk de boel submitten :*)

EDIT: Eej Few khad een kleine typo 73.3 moet 73.30 zijn maar dat zie je vazelf wel :)

EDIT2: Srry :D thorry ook naar jou R E S P E C T, ziet er goed uit.
Thorry heeft het gemaakt idd.. Ik zeik alleen op hem :P
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 22:15:
Bah, ik sta nu helemaal onderaan. Dat kan mijn hart niet aan. :'( /me gaat even ouderwets overclocken om een beter score neer te zetten.

Tot straks. ;)
Dat horen we graag!!! :D

Zelf ben ik ook uber blij met de site. Voor 3DMark gebruiken we ongeveer zoiets, maar dan uiteraard aangepast aan de benodigde specs. Het leuke van een 3DMark site is dat je het kan vergelijken met een select groepje ipv de hele wereld. Plus dat er onderscheid is in Radeons..

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 22:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 22:00:
[...]

En er komt nog veel aan :p
Jah :9
Ik wacht dan nog maar is een keer :P
Veel succes veder :)

Verwijderd

On request, je kan nu in 1x in meedere klassen submitten.

En ff op pifast.tweakers.net gezet

En voor al onze mozilla vrienden werken de processor selectievelden nu ook op Mozilla, en waarschijnlijk ook wel op Netscape ed.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 22:59 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:07
Hier het resultaat van mijn "oud" beestje:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/laagvliegerke/got/pifast/1500-150.gif
95.91 seconds

specs:

Athlon 1400 @ 1500 1.6v
Abit NF7-S
2 x 256mb samsung pc2100 @ ddr150

De CPU zelf wil niet veel hoger, waarschijnlijk door de brakke koeling :P
Het geheugen kan wel nog hoger maar veel voordeel haal ik er niet uit, dus ja...

edit:
Tja, ik zie net te laat dat de site met scores aangepast is... Nu ben ik zeker de laatste! 8)7
Trouwens, m'n webspace blijkt het niet te doen, dus plaatje is nu niet zichtbaar, ff uitzoeken wat er scheelt...
Binnenkort beginnen aan m'n WC-setup en daarna een upgrade van dit systeem want zeg nu zelf, een NF7-S met een Athlon 1400 en PC2100? ;)

[ Voor 35% gewijzigd door D-Three op 11-09-2003 19:54 ]

Verwijderd

Submit em op de nieuwe site :p

• D-Three
Heb me net geregistreerd maar nog geen mailtje ontvangen...

Verwijderd

Heb je wel goed email adres ingevuld? Je hebt ook die email niet nodig om in te loggen.

• D-Three
Ja, m'n e-mail adres zou normaal juist moeten zijn. Maar nog steeds niks ontvangen.
Ondertussen mijn resultaten ingevuld in de AIR en AMD klasse... Laatste natuurlijk! :P

• YoupY
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 22:15:
Bah, ik sta nu helemaal onderaan. Dat kan mijn hart niet aan. :'( * YoupY gaat even ouderwets overclocken om een beter score neer te zetten.

Tot straks. ;)
Kijk dat is nou eens een mooie gedachte. Daar doe ik eens lekker aan mee.

Zal m'n update meteen ff submitten, maar ook ff showen ;) >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/youpy/pi1.jpg
*Clickable*

Edit:
Plaatje is niet helemaal toppie, maar alle info is zichtbaar

[ Voor 9% gewijzigd door YoupY op 10-09-2003 23:37 ]

Verwijderd

Oke, ik heb weer vijf seconden van mijn record tijd af. :) Ik kon mijn systeem zo gauw niet stabieler krijgen dan bij een FSB van 150 en MP van 12,5, dus daarbij heb ik het gelaten.

VCore stond op 1,8 V en timings waren 6-2-2-3. Ik begrijp het hele verhaal niet echt van timings, maar ik kon op mijn EPoX bordje kiezen uit Turbo, Optimal en Aggressive. Ik koos dus voor Aggressive. :) Vraag me niet wat het allemaal inhoudt, daar moet ik nog achter komen. Tenzij iemand me het even een korte, duidelijke taal uit kan leggen. ;)

Tijd verbetert, per ongeluk verkeerde screenie vervangen. Ik laat het hier maar even achterwege. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 17:28 ]

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 17:01
Ik maak me geen illusies wat winnen betreft, mar meedoen is op het moment al goed genoeg voor mij :)

Dus hierzo mijn score:

PiFast Scores
Series Computing Time:79.50
Division Time:9.51
Inverted Sqroot Time:6.05
Final Huge Multiplication Time:3.97
totaal:
Total Computation Time99.32

En hier het bewijs:

Afbeeldingslocatie: http://www.badako.nl/public/images/Pifast_1698_tmb.jpg

En als laatste mijn:

Specs
CPU:Athlon XP 1900+ @ 1698*
Mobo:MSI KT3 Ultra ARU
Chipset:VIA Apollo 333
Geheugen:512MB Dane-elec PC2100 @ 5-2-2-2 (133Mhz DDR)
Koeling:Home-made waterkoeling

* Deze draait stock op 1600, wat dus een ongelooflijk magere overclock van wel 98 Mhz betekent :/
Ik kan het ook niet helpen, bijn 143 Is windows niet meer stabiel en Linux houdt er bij 144 oo me op.
Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik heb het dan ook alleen maar ff geprobeerd voor Pifast :) misschien dat ik met wat sneller geheugen op 166 kan draaien... :/

offtopic:
Wat? Ik? Van tables houden???
Hoe kom je daar nou bij :9 :9

[ Voor 44% gewijzigd door Dutchess_Nicole op 11-09-2003 10:37 . Reden: Vraagjes? | 5 edits, en nou heb ik er genoeg van ;) ]

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Verwijderd

Topicstarter
BlackSash schreef op 10 September 2003 @ 23:42:
Ik maak me geen illusies wat winnen betreft, mar meedoen is op het moment al goed genoeg voor mij :)

Dus hierzo mijn score:

PiFast Scores
Series Computing Time:79.50
Division Time:9.51
Inverted Sqroot Time:6.05
Final Huge Multtiplication Time:3.97
totaal:
Total Computation Time99.32

En hier het bewijs:

[afbeelding]

En als laatste mijn:

Specs
CPU:Athlon XP 1900+ @ 1698*
Mobo:MSI KT3 Ultra ARU
Chipset:VIA Apollo 333
Geheugen:512MB Dane-elec PC2100 @ 5-2-2-2 (133Mhz DDR)
Koeling:Home-made waterkoeling

* Deze draait stock op 1600, wat dus een ongelooflijk magere overclock van wel 98 Mhz betekent :/
Ik kan het ook niet helpen, bijn 143 Is windows niet meer stabiel en Linux houdt er bij 144 oo me op.
Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik heb het dan ook alleen maar ff geprobeerd voor Pifast :) misschien dat ik met wat sneller geheugen op 166 kan draaien... :/

offtopic:
Wat? Ik? Van tables houden???
Hoe kom je daar nou bij :9 :9
Submitten die handel!!! hiero: http://pifast.tweakers.net/ ff reggen en submitten :P

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:41

momania

iPhone 30! Bam!

"And we have a winner"

Afbeeldingslocatie: http://www.momania.net/pics/winner.jpg

:+

hier de screen:
Afbeeldingslocatie: http://www.momania.net/pics/pifast.jpg

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

:P

Sortering werkt nog niet optimaal, is zometeen wel opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Sla die bug dood dan man!! 8)7 |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 00:10:
[...]

Sla die bug dood dan man!! 8)7 |:(
*SWAT*

• pierre-oord
LOL @ bug :P

Nog ff idee voor 3dmark site: maken jullie behalve voor radeon etc ook categorieen voor de kaarten? Dus voor de 9500, 9600, 9700, 9800 en natuurlijk ti4200 (heb ik :P) en daarboven. Is wel zo leuk voor de mensen met een mindere kaart (... :P )

edit:
over die pifast site: 10 scores per pagina is wel weinig,maak er 25 van ofzo :)

[ Voor 15% gewijzigd door pierre-oord op 11-09-2003 09:38 ]

• Dutchess_Nicole
Dit ff hier omdat die edits niet echt opvallen:

FF een vraagje: Wat moet ik me bij Single/dual channel voorstellen?
En indien dat op mijn systeem van toepassing is, hoe kom ik daar dan achter?

Nog zo'n leuke? Hoe weet ik onder welke bijnaam mijn CPU schuilgaat? Ik heb nl. totaal geen idee hoe dat ding van mij heet, anders dan 1900+...

En nog een: Geheugentype? Al sla je me dood

Hopelijk de Laatste: klopt het dat de submitknop niks doet? Of iig geen feedback geeft? Nou kan ik nl niet zien of mijn gegevens gesubmit zijn of niet (Aan de site te zien zijn ze dat dus niet :'( )

edit:
Ik heb ff in de source zitten neuzen, of daar wat fout kan zitten, en ik denk dat de dosubmit.php gewoon helemaal niet wordt aangeroepen... Waarom weet ik nog niet, maar het kan er mee te maken hebben dat de </form> tag ontbreekt. (Mozilla is niet zo laks met fouten in de code als IE )

[ Voor 21% gewijzigd door Dutchess_Nicole op 11-09-2003 10:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
BlackSash schreef op 11 September 2003 @ 10:36:
Dit ff hier omdat die edits niet echt opvallen:

FF een vraagje: Wat moet ik me bij Single/dual channel voorstellen?
En indien dat op mijn systeem van toepassing is, hoe kom ik daar dan achter?
Single channel is gewoon normaal en dual channel is als je bijv een nForce2 heb met 2 reepjes memory. Ook de nieuwe intelplanken hebben dualchannel memory. Als je dit heb dan weet je dat wel denk ik..
Nog zo'n leuke? Hoe weet ik onder welke bijnaam mijn CPU schuilgaat? Ik heb nl. totaal geen idee hoe dat ding van mij heet, anders dan 1900+...
Als je een vrij nieuwe CPU heb dan is het een Thoroughbred B of A (half jaartje oud ofzo). Een wat oudere is een Palomino (1 tot 2 jaar).
En nog een: Geheugentype? Al sla je me dood
Geheugen type is het "model" zeg maar. Bijv HyperX of Twinx. Als je het niet weet laat je het leeg.
Hopelijk de Laatste: klopt het dat de submitknop niks doet? Of iig geen feedback geeft? Nou kan ik nl niet zien of mijn gegevens gesubmit zijn of niet (Aan de site te zien zijn ze dat dus niet :'( )
Dit moet nog ff gefixt worden. Vul iig de URL van je screenshot in en wees verder zo compleet mogelijk. Als hij niks doet dan ben je wat vergeten.

Er moeten even sterretjes bij wat verplicht is en wat niet :z
pierre-oord schreef op 11 September 2003 @ 09:32:
LOL @ bug :P

Nog ff idee voor 3dmark site: maken jullie behalve voor radeon etc ook categorieen voor de kaarten? Dus voor de 9500, 9600, 9700, 9800 en natuurlijk ti4200 (heb ik :P) en daarboven. Is wel zo leuk voor de mensen met een mindere kaart (... :P )

edit:
over die pifast site: 10 scores per pagina is wel weinig,maak er 25 van ofzo :)
Die 10 scores was ff tijdelijk om te testen. Er zt een foutje in namelijk.

En die 3DMark site..daar zijn we nog niet eens aan begonnen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 10:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 10:54:
[...]

Single channel is gewoon normaal en dual channel is als je bijv een nForce2 heb met 2 reepjes memory. Ook de nieuwe intelplanken hebben dualchannel memory. Als je dit heb dan weet je dat wel denk ik..
De nieuwe planken hebben zelfs dual-dual channel voor gebruik met HT processoren

[...]

Als je een vrij nieuwe CPU heb dan is het een Thoroughbred B of A (half jaartje oud ofzo). Een wat oudere is een Palomino (1 tot 2 jaar).

[...]

Geheugen type is het "model" zeg maar. Bijv HyperX of Twinx. Als je het niet weet laat je het leeg.

[...]

Dit moet nog ff gefixt worden. Vul iig de URL van je screenshot in en wees verder zo compleet mogelijk. Als hij niks doet dan ben je wat vergeten.

Er moeten even sterretjes bij wat verplicht is en wat niet :z
Komt eraan
Mozilla geeft er geen reet om als je een /form niet aangeeft, een /body is automatisch een /table, /form enz

[...]

Die 10 scores was ff tijdelijk om te testen. Er zat een foutje in namelijk.
Top 10 leek me ook wel leuk, maar ik zal er 25 van maken zodat wat meer mensen te zien zijn in de lijst

En die 3DMark site..daar zijn we nog niet eens aan begonnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 12:31 ]

• pierre-oord
Mooi, en dat over die 3dmark site is maar dat jullie het vast weten :P O-)

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Zit geloof ik een klein bugje in het submitten, ik heb me nu ook in de amd klasse neergezet, en had hetzelfde probleem las gisteren ik voerde 73.30 in maar werd in de lijst als 73.3 weergegeven. Ik heb er nu duidelijk op gelet, en het gebeurde dus weer, deze tweede keer gaf me wat meer zekerheid of ik het de eerste keer wel goed had ingevoerd. En dat had ik dus, maar ik zou zegge kijk er effe naar(misschien al voorbij gekomme) :)

EDIT: anders moet ik maar verder tweaken om een score te krijgen die niet eindigt op die "0" hmmmmz 72.01 zou wel leuk weze :) kga vanavond nog maar is effe verder kijken ;)

[ Voor 18% gewijzigd door whyz op 11-09-2003 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 11 September 2003 @ 14:21:
[...]

Mooi, en dat over die 3dmark site is maar dat jullie het vast weten :P O-)
We hebben zat plannen.. Als ze op tafel liggen dan mag je er wat over zeggen.. Tot die tijd wacht je maar lekker :P

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 15:38:
[...]

We hebben zat plannen.. Als ze op tafel liggen dan mag je er wat over zeggen.. Tot die tijd wacht je maar lekker :P
Vertel je wanneer ze er liggen :P want je hebt geen webcam aangesloten op je serverke geloof ik, gericht op je tafel :P

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://renebeerten.vragender.com/PiFast8.JPG

Ik ben vanmiddag weer even verder gegaan met waar ik mee bezig was. Zoals je ziet heb ik er weer 3 seconden af. >:)

Info:
  • MP: 11,0
  • FSB: 166
  • VCore: 1,95
  • Timings: 7-3-3 CL 2,5
  • VDimm: 2,77
Ik snap nog steeds niet wat de timings eigenlijk precies inhouden, maar zoals ik al eerder zei kan ik ze handmatig en doormiddel van verschillende opties (Aggressive, Turbo, enz) aanpassen. Iemand een tip waarop ik ze kan zetten. Beide geheugen-modules zijn passief gekoeld met koperen koel-lichamen.

En dan nog even het probleem wat ik wederom tegen kwam. Wat is het probleem bij de onderstaande error :?

Afbeeldingslocatie: http://renebeerten.vragender.com/PiFastError.JPG
edit:
Verkeerde plaatje, gefixed.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 17:40 ]

• YoupY
Wanneer je die error krijgt is je systeem niet stabiel. Er wordt dan een fout gemaakt tijdens de berekening van pi. Je kan dit oplossen door net even iets meer stroom te zetten op de processor.

[ Voor 26% gewijzigd door YoupY op 11-09-2003 17:42 ]

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 11 september 2003 @ 17:36:
[...]

Ik snap nog steeds niet wat de timings eigenlijk precies inhouden, maar zoals ik al eerder zei kan ik ze handmatig en doormiddel van verschillende opties (Aggressive, Turbo, enz) aanpassen. Iemand een tip waarop ik ze kan zetten. Beide geheugen-modules zijn passief gekoeld met koperen koel-lichamen.

[...]
Bij geheugentimings geldt: hoe lager hoe beter. Let wel op dat het stabiel blijft :D .

Verwijderd

Syzzer schreef op 11 september 2003 @ 17:47:
[...]

Bij geheugentimings geldt: hoe lager hoe beter. Let wel op dat het stabiel blijft :D .
Maar geld dat voor alle waardes dan? Hieronder staan de mogelijkheden van mijn moederbord:
  • T (RAS) (1~15)
  • T (RCD) (1~7)
  • T (TP) (1~7)
  • Cas Latency (2.0, 2.5, 3.0)
Ik ben regelmatig tegen gekomen dat mensen 11-2-2-2 draaien ofzo. Dat houdt dus in dat de T (RAS) zo hoog mogelijk moet? En hoe zit dat bij de Cas Latency dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2003 @ 17:51:
[...]
Maar geld dat voor alle waardes dan? Hieronder staan de mogelijkheden van mijn moederbord:
  • T (RAS) (1~15)
  • T (RCD) (1~7)
  • T (TP) (1~7)
  • Cas Latency (2.0, 2.5, 3.0)
Ik ben regelmatig tegen gekomen dat mensen 11-2-2-2 draaien ofzo. Dat houdt dus in dat de T (RAS) zo hoog mogelijk moet? En hoe zit dat bij de Cas Latency dan?
Niet zo hoog mogelijk.

De latency moet zo laag mogelijk dat is over het algemeen wel zo.

De rest is uitproberen wat het snelste is in jouw geval. 11-2-2 CL 2 lijkt goed te werken. 6 of 7 - 3 - 2 CL 2 werkt meestal ook wel lekker. Gewoon proberen dus.

• D-Three
Het is gelukt om nog iets meer dan 3 seconden van mijn tijd af te schrapen:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/laagvliegerke/got/pifast/1540-162.png
92.75 seconds

specs:
• Athlon 1400 @ 1540
Overclock van 10% en veel meer valt er blijkbaar niet uit te krijgen, hoe hoog ik het voltage ook zet. Maar m'n koeling is ook niet over om naar huis te schrijven, bijna 60°C
• Abit NF7-S
• 2 x 256mb samsung pc2100 @ ddr162
Een overclock van 22% en er kan nog iets meer uitgehaald worden. Maar m'n CPU wil dus niet mee. Ik ben heel tevreden van dit geheugen; de specs volgens de fabrikant zijn 6-3-3-2.5 @ 133 Mhz, momenteel draait het dus op 10-2-2-2 @ 162Mhz. De krengen worden echter wel gloeiend heet!! >:)

edit:
Kan ik trouwens m'n score editeren? En nog steeds geen mailtje ontvangen :?

[ Voor 9% gewijzigd door D-Three op 11-09-2003 19:56 ]

Verwijderd

Als je een nieuwe score hebt gewoon submitten, je oude score wordt automatisch vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Ik heb net een 2e score gesubmit, en wou effe vragen of jullie in de klasse "air" mijn score op de 18e plaats weg willen halen. Op een of andere manier is die er blijven hangen.
Ow ja, er is nog geen link op de site waarmee je kan uitloggen... Zou handig zijn als je 2 nicks hebt (aangezien je met 1 nick niet 2 scores kan submitten, althans dat lukte mij dus niet helemaal)
Verder : mooie site geworden, vooral de indeling in klasses is echt een verbetering :)

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FreeRider schreef op 12 september 2003 @ 01:24:
Ik heb net een 2e score gesubmit, en wou effe vragen of jullie in de klasse "air" mijn score op de 18e plaats weg willen halen. Op een of andere manier is die er blijven hangen.
Ow ja, er is nog geen link op de site waarmee je kan uitloggen... Zou handig zijn als je 2 nicks hebt (aangezien je met 1 nick niet 2 scores kan submitten, althans dat lukte mij dus niet helemaal)
Verder : mooie site geworden, vooral de indeling in klasses is echt een verbetering :)
Ik weet niet wat je allemaal hebt zitten doen, maar het is heel simpel:

Je submit 1x een score. Met die score kun je in meerdere klasses meedoen. Je kan ook in elke klasse een andere score neerzetten (dus met andere systemen, maar dan moet je dus 2x submitten als je in 2 klasses mee wil doen.. 3x om in 3 klasses te komen (met verschillende systemen dus he))

Wat niet kan:
2x in de hoofdlijst komen. Dat hebben we bewust gedaan..anders hadden we wel die klasses weg kunnen laten :P Ik delete je FreeRider_2 scores.

Van al je scores komt alleen de snelste in de hoofdlijst. Anders gezegd: in de hoofdlijst komt elke user 1x voor.

Verder doe je OF in water mee OF in Chilled water. Chilled is dus met gekoeld water (bv een waterchiller oid) Zeg maar welke weg mag..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 04:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 17:55:
[...]

Niet zo hoog mogelijk.

De latency moet zo laag mogelijk dat is over het algemeen wel zo.

De rest is uitproberen wat het snelste is in jouw geval. 11-2-2 CL 2 lijkt goed te werken. 6 of 7 - 3 - 2 CL 2 werkt meestal ook wel lekker. Gewoon proberen dus.
Is het over het algemeen zo dat je de VDimm ook omhoog moet gooien als je aan de timings gaat werken of hoeft dat alleen bij het verhogen van de FSB?

Ik kan namelijk zelfs nu al niet meer echt controleren of mijn systeem stabiel loopt, want mijn voeding zit een beetje dwars. Zie de voltages hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://renebeerten.vragender.com/Voltages.JPG

Ik krijg in Windows telkens foutmeldingen en BSOD's. Ik heb het kunnen checken en het ligt dus zeer waarschijnlijk aan te lage voltages van mijn voeding. Dat klopt ook, want kijk maar op het plaatje.

Dan zou er dus een logische verklaring zijn dat mijn systeem zowieso al niet echt stabiel meer is, sinds ik mijn EPoX 8RDA3+ heb. Ik neem aan dat de 3,3 V lijn te maken heeft met de VCore en VDimm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet gewoon testen, werkt het niet, pech gehad.
Gooi die vdimm omhoog, doe een test en kijk waar je uitkomt. Vrij eenvoudig toch, niet? : :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

[quote]Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 04:32:
[...]

Hier stond iets onduidelijks voor veel mensen :z B)

[ Voor 109% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 12-09-2003 14:08 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 12 September 2003 @ 11:15:
[...]

Als je dat allemaal moet bijhouden kan je wel aan de gang blijven.
Bijv.

NB gekoeld -> Water -> Lucht
Ram gekoeld -> Heatsinks -> fan
Mobo Revisie ?
Bios ?
Vdimm ?
VDD ?
Vcore ?

etc. etc.

Je kan het beter zo houden :)
:? Ik snap niet precies wat je hier zegt?

Trouwens ik kan je niet bereiken op je hotmail adres, om een of andere reden bounced hotmail em.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
@ Fewture :

Okee, ik vat hem... Met m'n P4 wil ik graag meedoen in de klasses Unlimited, Intel en water, en met m'n celly dan alleen in Air. Ik dacht dat het dus mogelijk was om met twee systemen in een lijst voor te komen, sorry !

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 11:23:
[...]

:? Ik snap niet precies wat je hier zegt?

Trouwens ik kan je niet bereiken op je hotmail adres, om een of andere reden bounced hotmail em.
Ik bedoel dat je dan wel steeds gedetaileerder op het systeem kan blijven ingaan.

offtopic:
Trouwens me hotmail is dood msn werkt nog wel maar mail kan je vergeten :P

Als je me wil mailen doe dat ff op smokey_the_bandit@quicknet.nl

[ Voor 3% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 12-09-2003 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 12 September 2003 @ 11:55:
[...]

Ik bedoel dat je dan wel steeds gedetaileerder op het systeem kan blijven ingaan.

offtopic:
Trouwens me hotmail is dood msn werkt nog wel maar mail kan je vergeten :P

Als je me wil mailen doe dat ff op smokey_the_bandit@quicknet.nl
Ik had je al gemailt :P

Maar ik snap niet wat jij zegt wat dat te maken heeft met wat Few zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op 12 September 2003 @ 11:15:
[...]

Als je dat allemaal moet bijhouden kan je wel aan de gang blijven.
Bijv.

NB gekoeld -> Water -> Lucht
Ram gekoeld -> Heatsinks -> fan
Mobo Revisie ?
Bios ?
Vdimm ?
VDD ?
Vcore ?

etc. etc.

Je kan het beter zo houden :)
Waar heb jij het nou weer over?
SmokeyTheBandit schreef op 12 september 2003 @ 11:55:
[...]

Mag jij mij vertellen waar ik dat schrijf.... :? Want ik schreef iets heel anders.. Brilletje? :P

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
Fewture: ik kan mijn score niet submitten op de Pifast site... Er gebeurt gewoon helemaal niks als ik op de submit knop ram. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

lama :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

Heu, m'n score is verbeterd.
Ik sta nu gedeeld 23e @ plain air tussen een zooitje Bartons in.
Mijn wc komt eind deze maand.
VDD mod is gelukt :) Mijn Vcore staat nog maar op 1,9v dus @ WC gaat hij naar 2,2 en dan hopen op 2,5 a 2,55 GHz. Er zit denk ik nog wel wat rek in.
Naja, een screenie dan maar:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/pifast2.jpg

Onder de minuut.

Ram @ 11-2-3-2 @ 219 MHz

En als je dan weet wat voor koeling ik heb (:r dus) Het is een heatsink van een Spire Bigrock koeler met een Tt 80mm fan erop.
Niet geweldig dus.

Wil iemand mij zijn SLK900 lenen? :P

Met deze setup kom ik in ieder geval niet verder als dit. Want de temp is bijna 60° Celcius. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackSash schreef op 12 September 2003 @ 14:02:
Fewture: ik kan mijn score niet submitten op de Pifast site... Er gebeurt gewoon helemaal niks als ik op de submit knop ram. :'(
Vul overal iets in waar het sterretje bij staat, die staan er niet voor niets :p

erik9287nl post em zelf in de lijst.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk ik net op de PiFast site.. staat pisart boven mij in Singe channel!!!! Ja zeg!! :(

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/pifast/pifast_58.19_SC.JPG

Whehehe :P :P >:)

Dit is dus single channel.. ff rebooten en pifast gedraaid met 1 reepje. Kan nog harder uiteraard ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 14:20:
[...]

Vul overal iets in waar het sterretje bij staat, die staan er niet voor niets :p

erik9287nl post em zelf in de lijst.
Wordt dat niet meer gecontroleerd dan?

Edit: ik zie het al..... je moet een linkje naar je image posten. Ik dacht al :X

[ Voor 14% gewijzigd door Exigence op 12-09-2003 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
erik9287nl schreef op 12 September 2003 @ 14:36:
[...]

Wordt dat niet meer gecontroleerd dan?
You wish!!! :D

Edit:
Je score is straks grijs..als ie blauw word issie goed :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 13:03
Ok maar effe opnieuw ingestuurt, en sta boven Fewture dus happy :p

Nou ja in AMD klasse dan denk ga eens effe verder kijken 8)7. (En nu ook al niet meer, heeft ie het net verbetert :p)
Als ik toch echt verder wil moet ik een nieuw mobo hebben die 8rda+ rev 1 doet het niet zo lekker :p

[ Voor 74% gewijzigd door Albinoraptor op 12-09-2003 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Albinoraptor schreef op 12 september 2003 @ 15:31:
Ok maar effe opnieuw ingestuurt, en sta boven Fewture dus happy :p

Nou ja in AMD klasse dan denk ga eens effe verder kijken 8)7.
Als ik toch echt verder wil moet ik een nieuw mobo hebben die 8rda+ rev 1 doet het niet zo lekker :p
Check again ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mooie nieuwe site :). Snap alleen niet waarom je zelf je klasses in mag vullen, nu sta ik dus met lucht tussen WC-mensen ;p.
offtopic:
Klein foutje, mag dus gerepareerd worden ;)

Kbegin deze benchmark trouwens wel érg Athlon-vriendelijk te vinden, op zich zou het wel mooi zijn om ook een wat meer P4-gerichte benchmark te hebben... nouja, 3dmark doet dat wel, of natuurlijk de windows media encoder ;).. iemand die daar een bechmark script voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 14:20:
[...]

(...)
Nee goh!!! Denk je dat ik dat zelf nog niet wist ofzow :(
Ik vul al 3 dagen lang alle velden in behalve geheugentype, en er gebeurt niks. Geen klikje, geen flits, geen andere pagina. NIKS. :'(
* Dutchess_Nicole wordt hier een beetje moedeloos van :'(

browser: Mozilla 1.4, popups en cookien enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Probeer eens MS Internet explorer. ;) Hier werkt het ook niet met mozilla :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

U roep single channel wij zorgen ervoor :P

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/Pifast_SC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
:'( Nu lukt dat mij echt niet meer om u in te halen met lucht :p
Mooie score btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Doctor schreef op 12 September 2003 @ 19:36:
U roep single channel wij zorgen ervoor :P

[afbeelding]
Je moet ff je scores weer submitten, want er stond overal 0 sec :P

Edit:

Begin anders maar ff overnieuw :P

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/pifast/pifast_57.31_SC.JPG

Single channel
8)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb wat problemen met de nieuwe site :?
- Ik kan de rating van m'n processor niet invullen, het keuzemenu blijft leeg
- De submitknop doet niets(misschien door bovenstaande probleem?)

Zijn meer mensen dit probleem tegengekomen? Ik gebruik Mozilla Firebird als browser.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op 12 September 2003 @ 16:32:
Mooie nieuwe site :). Snap alleen niet waarom je zelf je klasses in mag vullen, nu sta ik dus met lucht tussen WC-mensen ;p.
offtopic:

Kbegin deze benchmark trouwens wel érg Athlon-vriendelijk te vinden, op zich zou het wel mooi zijn om ook een wat meer P4-gerichte benchmark te hebben... nouja, 3dmark doet dat wel, of natuurlijk de windows media encoder ;).. iemand die daar een bechmark script voor heeft?
Denk je niet gewoon dat die Bartons die bovenaan staan gruwelijk overclocked zijn?
Niets voor niets he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ik heb nog een vraagje: heeft de fsb ook schokkende invloed op de uitslag?
Want dan moet het voltage nog wat omhoog gehaald worden. Loopt nu 219 @ 1,95 (niet 3DMark stabiel overigens) misschien dat ie ook nog wel 220 of 221 wil halen.
Echt ownage met een bord van meer dan een half jaar oud. Volgens mij komt ie uit februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 20:31:
[...]

Edit:

Begin anders maar ff overnieuw :P

[afbeelding]

Single channel
8)
Draai m es voluit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Yep, vooral met de fsb win je veel tijd, in combinatie met stakke timings dan. Probeer 't maar...

offtopic:
Waar zit Xremesystems. Xtreme ken ik wel :+

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

solly fewt :+

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/Pifast_SC2.jpg

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06
verrek, post ik et nog in de verkeerde topic ook :)

[ Voor 80% gewijzigd door Sartsj op 13-09-2003 02:41 ]

Verwijderd

BlackSash schreef op 12 September 2003 @ 18:49:
[...]

Nee goh!!! Denk je dat ik dat zelf nog niet wist ofzow :(
Ik vul al 3 dagen lang alle velden in behalve geheugentype, en er gebeurt niks. Geen klikje, geen flits, geen andere pagina. NIKS. :'(
/me wordt hier een beetje moedeloos van :'(

browser: Mozilla 1.4, popups en cookien enabled.
Doh ik ben ook een }:O

Die bug met Mozilla en Netscape was allang opgelost alleen had ik de verkeerde file geupload |:(

Najah, nu werkt het in ieder geval ook onder Mozilla enzo
ANdrode schreef op 12 September 2003 @ 16:32:
offtopic:

We doen geen regels aan de klassen omdat we ook wat ingewikkeldere klassen willen maken, wij controleren alle scores aan de hand van de screenshot en als je dan in de verkeerde klasse zit dan halen we je gewoon ff eruit. Mensen zien meteen als grijze scores verkeerd staan dat ze nog niet gezien zijn door ons en we ze dus nog gaan behandelen. Als iemand een gekleurde score verkeerd ziet staan moet ie dat ff melden.

Over de benchmark te Athlon: Dat komt omdat veel Nederlanders Athlons hebben omdat we op de centen letten. Kijk maar eens op de hexus site, P4 staat bovenaan. Bij ons trouwens ook.
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 20:31:
[...]

Waarom pas je ze niet zelf aan aan de hand van de screenshots 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 11:47 ]

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 13:03
Waarom zetten jullie Tras op 11?
Als ik die op 11 zet ipv 3, dan loopt het bij mij toch echt trager :)

[edit]
Nou net nog effe zitten testen met SiSoft en zit steeds een verschil van 1/2 Mb/s verschil.

Dacht dat die timings juist altijd zo laag mogelijk moesten :p
Nou ja straks dan maar eens effe alle mogelijkheden uitproberen :)
[ /]

[ Voor 57% gewijzigd door Albinoraptor op 13-09-2003 13:22 ]

Verwijderd

Albinoraptor schreef op 13 September 2003 @ 13:09:
Waarom zetten jullie Tras op 11?
Als ik die op 11 zet ipv 3, dan loopt het bij mij toch echt trager :)

[edit]
Nou net nog effe zitten testen met SiSoft en zit steeds een verschil van 1/2 Mb/s verschil.

Dacht dat die timings juist altijd zo laag mogelijk moesten :p
Nou ja straks dan maar eens effe alle mogelijkheden uitproberen :)
[ /]
Bij een nforce 2 geeft 11 altijd de hoogste score, bij een Abit mobo toch, andere weet ik niet.

Hoe komt het overigens als ik hoge fsb's draai,( zo'n 240) dat pifast een fout veroorzaakt in windows en moet worden afgesloten.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/fout.JPG
[hier is het outlook express, maar dan is het pifast41.exe)
Pifast blijft dan steken op devision time en geeft dan erna dat zinnetje van neem een screenshot.
Het geheugen doet het wel want k heb het op die snelheid op een andere pc getest. Mss m'n northbride? PC stond buiten smorgens met een kamerventilator ervoor , ongeveer 16°case. >:) Toch ook maar stom hoor, k moet blijven zitten op 225fsb oid. :(

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 13:40 ]

Verwijderd

Timings is een kwestie van uitproberen, het is niet zoals lumminsky zegt dat bij een nForce 2 11 altijd het beste is. Over het algemeen doen nForce 2's het redelijk goed op 11, maar soms ga je sneller op 6 of 7 of 3.

Mijn ervaring is dat met Twinmos Winbond BH-5 geheugen icm een nForce 2 op een top-board zoals een 8RDA+, 8RDA3+, 8RGA+ NF7-S of NF7-S rev 2 (daarop heb ik getest, de rest kan ik dus niet met zekerheid zeggen) dat 11-2-2 CL 2 bij Pifast het snelste resultaat geeft.

Andere benches, moederborden, chipsets en geheugenchips werkt het weer helemaal anders, het is dus echt een kwestie van uitproberen.

Bij de 8RDA+ merkte is dat er meestal geen verschil tussen 6-2-2 en 11-2-2 zat, maar het is dus allemaal proberen proberen proberen.

Het is wel verstandig ervanuit te gaan dat x-3-2 CL 2 of x-2-2 CL 2 het snelste is, maar x-3-3 kan soms sneller zijn.

Dit geld overigens alleen bij zware benches en hoge memspeed, hoe hoger je membus hoe meer de timings gaan uitmaken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 14:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 14:24:
Timings is een kwestie van uitproberen, het is niet zoals lumminsky zegt dat bij een nForce 2 11 altijd het beste is. Over het algemeen doen nForce 2's het redelijk goed op 11, maar soms ga je sneller op 6 of 7 of 3.

Mijn ervaring is dat met Twinmos Winbond BH-5 geheugen icm een nForce 2 op een top-board zoals een 8RDA+, 8RDA3+, 8RGA+ NF7-S of NF7-S rev 2 (daarop heb ik getest, de rest kan ik dus niet met zekerheid zeggen) dat 11-2-2 CL 2 bij Pifast het snelste resultaat geeft.

Andere benches, moederborden, chipsets en geheugenchips werkt het weer helemaal anders, het is dus echt een kwestie van uitproberen.

Bij de 8RDA+ merkte is dat er meestal geen verschil tussen 6-2-2 en 11-2-2 zat, maar het is dus allemaal proberen proberen proberen.

Het is wel verstandig ervanuit te gaan dat x-3-2 CL 2 of x-2-2 CL 2 het snelste is, maar x-3-3 kan soms sneller zijn.

Dit geld overigens alleen bij zware benches en hoge memspeed, hoe hoger je membus hoe meer de timings gaan uitmaken.
Corsair geeft op 11-2-2-2 op een nf7 ook debeste prestaties.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om me fsb hoger optekrikken dan 185. Naja hij wil wel, hij wil ook wel op 200 MHz maar dan gaan me hele windows over dezeik, het bekende HDD courruption met dit plankje. Dat was allang duidelijk! Alleen ik weet dat toen Fewture deze plank had hij veel hoger was, Mag ik je vragen, wat heb jij er aan gedaan?

Kan een betere NB en SB cooling helpen? Ik heb nu op de SB niks zitten zoals gewoonlijk en op de NB zit de standaart cooler zonder fan. Mijn geheugen heb ik op 333 gezet en door ocen wou ik die op 400 laten draaien (het is 400 geheugen) Iemand nog tips om onder dat vervelende couruptie probleem uit te komen? heb laatst de bios nog geflashed... daar mee kon ik hogere fsbs halen als 170, maar ja dit stomme probleem blijft me in de weg staan.

Tips als een ander bordje heb ik atm niet veel aan want daar heb ik nog geen geld voor. Wil straks naar limburg dus ja je moet toch wat :)

Lang verhaal kort, kan ik nog iets verder met dit plankje komen?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Exigence

Exigence

dnkroz

YoupY schreef op 12 September 2003 @ 22:27:
Yep, vooral met de fsb win je veel tijd, in combinatie met stakke timings dan. Probeer 't maar...

offtopic:
Waar zit Xremesystems. Xtreme ken ik wel :+
Okay, mijn processor gaat echt niet boven de 2410 MHz 2 1,9v (hoger kan ik niet omdat ik nu nog luchtkoeling heb)
Dus als ik 222 MHz fsb bijvoorbeeld doe, dan zal ik de MP op 10,5 moeten zetten.
10,5*222 = 2331 MHz Dat is dus 80 MHz minder. Of zal de FSB dat wel opheffen.
Ik kan nu even niet testen want ik moet weg, en zit nu achter een andere pc.

offtopic:
http://www.xtremesystems.org het toch gewoon Xtremesystems of heet dat Xtreme?

• Exigence

Exigence

dnkroz

DAMAGE schreef op 13 September 2003 @ 15:12:
Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om me fsb hoger optekrikken dan 185. Naja hij wil wel, hij wil ook wel op 200 MHz maar dan gaan me hele windows over dezeik, het bekende HDD courruption met dit plankje. Dat was allang duidelijk! Alleen ik weet dat toen Fewture deze plank had hij veel hoger was, Mag ik je vragen, wat heb jij er aan gedaan?

Kan een betere NB en SB cooling helpen? Ik heb nu op de SB niks zitten zoals gewoonlijk en op de NB zit de standaart cooler zonder fan. Mijn geheugen heb ik op 333 gezet en door ocen wou ik die op 400 laten draaien (het is 400 geheugen) Iemand nog tips om onder dat vervelende couruptie probleem uit te komen? heb laatst de bios nog geflashed... daar mee kon ik hogere fsbs halen als 170, maar ja dit stomme probleem blijft me in de weg staan.

Tips als een ander bordje heb ik atm niet veel aan want daar heb ik nog geen geld voor. Wil straks naar limburg dus ja je moet toch wat :)

Zoek anders eens naar een Vdd mod. Volgens mij kan jouw processor ook nog wel wat hoger. Zet hem eens op een MP van 12 of 12,5. Of kan het bordje geen hogere Vcore voltages doen?

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

vcore kan op 2.000 ofzo geloof ik.. en mp heb ik net op 12,5 geprobeert. draaide wel maar een foute computation in pifast, tenminste, als ie de txt gaat checken

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

zou het mogelijk zijn om bij submit ook Prometeia Mach II R507 te adden aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 23:05:
zou het mogelijk zijn om bij submit ook Prometeia Mach II R507 te adden aub :)
Zit erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond maar weer eens gaan tweaken.

Weer een betere tijd: 76,05 !!! Daar ben ik heel blij mee, hoewel het beter moet kunnen. :)

Afbeeldingslocatie: http://renebeerten.vragender.com/PiFast9.JPG

Settings:[list]• CPU: 1879 mHz
• FSB: 170
• MP: 11
• VCore: 1,975 V
• Geheugen: 342 mHz
• Timings: 6-2-2-2
• VDimm: 2,77 V[/list]
/me houdt zo bijna geen nagels over. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 22:11:
Vanavond maar weer eens gaan tweaken.

Weer een betere tijd: 76,05 !!! Daar ben ik heel blij mee, hoewel het beter moet kunnen. :)

[afbeelding]

Settings:[list]• CPU: 1879 mHz
• FSB: 170
• MP: 11
• VCore: 1,975 V
• Geheugen: 342 mHz
• Timings: 6-2-2-2
• VDimm: 2,77 V[/list]
* whyz houdt zo bijna geen nagels over. :X
Nette score :Y) , ik voel je adem al in mun nek :P , krijg ook spontaan zin om te gaan OCen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
DAMAGE schreef op 13 september 2003 @ 15:12:

Nope , beter heatsinks gaat niet werken, heb ik ook al geprobeerd, mijn eigen 8k9a2 gaf precies hetzelfde probleem bij een fsb>187, zelfs als ik er corsair3500 in had zitten, dus succes met sparen voor een ander plankje ;)

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bah nu versta ik het niet meer, voor RMA mobo kon ik lekker fijn 2750mhz pifast draaien, nu gaat zelf 2600 niet meer, zelfde proc, zelfde instellingen, zelfde ram... :(
(nu wel andere voeding, maar nog steeds 450w en lijnen zijn redelijk stabiel)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Weet iemand hier waar je LN2 in Nederland kunt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
erik9287nl schreef op 15 September 2003 @ 08:15:
Weet iemand hier waar je LN2 in Nederland kunt krijgen?
Serieus??

ik weet het niet, maar dabit kan je misschien wel helpen. Ik geloof alleen dat processoren er toch niet zo goed lang tegen konden, of wel? Of doe je het op je northbridge >:)

Ik denk wel dat ervaring met peltiers enzo handig is, wel zeker zijn dat niet op het moment van gieten meteen alles begint te condenseren. En is het giftig eigenlijk, de gassen? Met z'n 2en zoiets doen lijkt me wel makkelijk btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 15 september 2003 @ 09:54:
[...]

Serieus??

ik weet het niet, maar dabit kan je misschien wel helpen. Ik geloof alleen dat processoren er toch niet zo goed lang tegen konden, of wel? Of doe je het op je northbridge >:)

Ik denk wel dat ervaring met peltiers enzo handig is, wel zeker zijn dat niet op het moment van gieten meteen alles begint te condenseren. En is het giftig eigenlijk, de gassen? Met z'n 2en zoiets doen lijkt me wel makkelijk btw.
Nee niet giftig...stikstof zit ook in de lucht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 01:19:
bah nu versta ik het niet meer, voor RMA mobo kon ik lekker fijn 2750mhz pifast draaien, nu gaat zelf 2600 niet meer, zelfde proc, zelfde instellingen, zelfde ram... :(
(nu wel andere voeding, maar nog steeds 450w en lijnen zijn redelijk stabiel)
Sorry dat ik het zeg maar jou score zuigt echt.. Hoe kan dat in godsnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 10:21:
[...]

Sorry dat ik het zeg maar jou score zuigt echt.. Hoe kan dat in godsnaam?
Voor die kloksnelheid is z'n score inderdaad laag ja. Mss is de fsb de oorzaak. Die is redelijk laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:34

porn*

...take on the world!

Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 13:28:
[...]

Hoe komt het overigens als ik hoge fsb's draai,( zo'n 240) dat pifast een fout veroorzaakt in windows en moet worden afgesloten.
[...]

[hier is het outlook express, maar dan is het pifast41.exe)
Pifast blijft dan steken op devision time en geeft dan erna dat zinnetje van neem een screenshot.
Het geheugen doet het wel want k heb het op die snelheid op een andere pc getest. Mss m'n northbride? PC stond buiten smorgens met een kamerventilator ervoor , ongeveer 16°case. >:) Toch ook maar stom hoor, k moet blijven zitten op 225fsb oid. :(
Dat heb ik ook als ik mijn FSB te hoog zet, zeker weten dat het (bij mij) niets anders is (bijv. geheugen). Ik vermoed dat het door de southbridge komt, omdat mijn NB nu watergekoeld is en ik volgens mij niet hoger kom (kreeg dezelfde 'applicatie crashes' als ervoor toen hij passief gekoeld was).
Heb wel een dikke heatsink op m'n SB zitten, maar dat heeft dus, ondanks dat hij nu niet warm meer wordt, niet het goede effect. Ik ga nog even spelen met de CPU_FSB jumper, ondanks mijn zoekpogingen weet ik nog steeds niet wat hij precies doet, maar ik heb wel het idee dat ik er hoger mee kom als hij op 200FSB staat.

[ Voor 8% gewijzigd door porn* op 15-09-2003 10:48 ]

Bnet pindle#2913

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.