Minolta Z1 10x zoom, 3MP compact cam

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 4.237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 21:37
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 19:46:
Hoezo gaan huilen? Natuurlijk komt er een opvolger op de Z1... Maar veel meer dan meesurfen op de megapixel hype verwacht ik er niet van. De lens was al niet heel slecht, de problemen werden veroorzaakt door de sensor. Ze hebben nog meer pixels op een nauwelijks grotere sensor gepropt, dus de blooming zal er waarschijnlijk niet veel minder op geworden zijn. En die vind ik zowiezo al niet echt vervelend, als het al optreedt is het bijna altijd wel weg te werken in fotoshop. Verder is het een prima camera.

En het verschil tussen 3.2 en 4 megapixels is echt niet de moeite van het huilen waard. Dat scheelt ongeveer 10% in de maximale vergroting die je kan halen... Dat zie je ECHT niet op je foto's.
Het grootste verschil is denk de apochromatische lens! :9~ Maar goed, ik zit hier dus nog met een kapotte Z1....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
Dumb Ass Durruk schreef op 12 februari 2004 @ 15:41:
[...]

Oké, bedankt! Heb je nagevraagd of je dat zelf moest betalen? Anders wil ik wel even een belletje proberen met die gasten...
Verzendkosten wilden ze niet betalen, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:45
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 21:21:
Ik heb het al meerdere malen in dit forum naar voren gebracht. De Minolta Dimage Z1 is geen degelijk toestel. Dit blijkt wel uit bovenstaande reacties.
Ik heb twee defecte exemplaren gehad en heb hem toen ingeruild voor een Olympus 750. Gelukkig kon ik inruilen. Bij andere winkels moet ie worden opgestuurd en ben je hem een paar weken kwijt.
Mijn conclusie wordt dan ook steeds weer bevestigd: de Minolta is een zeer kwetsbaar toestelletje met matige fotoresulaten. Duurzaamheid is echter heel wat waard. Je betaalt wel bijna duizend gulden voor zo'n toestel.
doe jij eigenlijk nog iets anders dan constant die camera hier komen afbreken? de z1 is echt zo slecht niet hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skank,

Ook mijn andere reply's lezen en dan oordelen.

Verder zijn mijn ervaringen met de duurzaamheid van de Minolta Z1, samen met die van vele anderen zo blijkt uit dit en andere forums, gewoon slecht.

Ik vind het niet normaal dat een dergelijke camera zo snel defect raakt. Vele gebruikers hebben hier last van. Dit blijkt, zoals gezegd, uit dit forum, maar ook uit buitenlandse forums. Het klap/spiegel mechanisme, zorgt voor vele defecten. En ook ik heb een exemplaar gehad waar dit mechanisme kapot was en de lens steeds bleef hangen.

Ik heb vele nederlands en buitenlandse forums bezocht over de Minolta en de Olympus. In de forums van de Olympus ben ik niet één keer een bijdrage tegengekomen over een defect apparaat. In de forums over de Minolta Z1 vele bijdragen over een defect apparaat.
Echter niet in de forums over de Minolta 414. Deze is net zo degelijk als de Olympus 750.

Als ik dit vergelijk met bijv. de Kodak, Minolta 414, Panasonic (ik heb ze allemaal mogen bekijken) of mijn Olympus 750, dan zijn deze camera's gewoon degelijker. De Minolta rammelt bijvoorbeeld. De andere camera's absoluut niet.

Wat betreft de beeldkwaliteit van de Minolta Z1. Deze is goed. Alleen de opnamen van de Olympus en ook van de Panasonic FZ 10 (zie testen) zijn wat scherper. En daat gaat mijn voorkeur naar uit.

Ach ja, en verder is het gewoon een kwestie van smaak. De één vindt de Minolta beter, de ander de Olympus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je blijft het gewoon afkraken.

Maar een ontevreden klant verteld zijn ervaringen aan 10 personen door.
Een tevreden klant vertelt zijn ervaringen aan 3 personen door.

Ik snap niet waarom mensen zo ergeren aan dat rammellens. Dat merk je alleen als je eraan denkt en wanneer je expres gaat rammelen.

Dat batterijklepje moet je gewoon met 4 vingers dichtdoen, in plaats van met 1 vinger, is dat nou zo moeilijk?

En wat ook erg belangrijk is, de Z1 is ziet er stoer uit!
Elke meid die het heeft gezien heeft gezegd: "wow stoere camera man"!
Dan kan jij zeggen: "precies"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8) Ai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 13:42:
Skank,

Ook mijn andere reply's lezen en dan oordelen.

Verder zijn mijn ervaringen met de duurzaamheid van de Minolta Z1, samen met die van vele anderen zo blijkt uit dit en andere forums, gewoon slecht.

Ik vind het niet normaal dat een dergelijke camera zo snel defect raakt. Vele gebruikers hebben hier last van. Dit blijkt, zoals gezegd, uit dit forum, maar ook uit buitenlandse forums. Het klap/spiegel mechanisme, zorgt voor vele defecten. En ook ik heb een exemplaar gehad waar dit mechanisme kapot was en de lens steeds bleef hangen.

Ik heb vele nederlands en buitenlandse forums bezocht over de Minolta en de Olympus. In de forums van de Olympus ben ik niet één keer een bijdrage tegengekomen over een defect apparaat. In de forums over de Minolta Z1 vele bijdragen over een defect apparaat.
Echter niet in de forums over de Minolta 414. Deze is net zo degelijk als de Olympus 750.

Als ik dit vergelijk met bijv. de Kodak, Minolta 414, Panasonic (ik heb ze allemaal mogen bekijken) of mijn Olympus 750, dan zijn deze camera's gewoon degelijker. De Minolta rammelt bijvoorbeeld. De andere camera's absoluut niet.

Wat betreft de beeldkwaliteit van de Minolta Z1. Deze is goed. Alleen de opnamen van de Olympus en ook van de Panasonic FZ 10 (zie testen) zijn wat scherper. En daat gaat mijn voorkeur naar uit.

Ach ja, en verder is het gewoon een kwestie van smaak. De één vindt de Minolta beter, de ander de Olympus.
hierbij bevestig je nogmaals hetgeen ik beweer
je houdt gewoon niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer Skank, dat je het niet begrijpt.

Moraal van het verhaal is dat je tevreden bent met de camera die je hebt. Ik ben tevreden met mijn Olympus en jij met je Minolta. Wat wil je nog meer.

Verder is dit forum bedoeld om ervaringen uit te wisselen. De een heeft meer positieve ervaringen dan de andere met een bepaalde camera. Mede dankzij dit forum ben ik tot mijn aankoop gekomen.

Als het weer beter wordt plaats ik wel een paar foto's die ik buiten wil maken. Zoals van het strand, vuurtoren e.d. ( en uiteraard een paar meiden op het strand!! :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS. Skank en Yunaboy ik heb jullie reacties en mijn inbreng nog eens gelezen. En eerlijk is eerlijk ik ben wel een beetje erg negatief geweest over de Minolta Z1.

Nogmaals het is voor zijn prijs een goed fototoestel. Maar dat heb ik ook eerder duidelijk gesteld.

Die negatieve reactie van mij heeft gewoon te maken het feit dat ik pech heb gehad met twee defecte toestellen achter elkaar. Als je dat meemaakt is al het vertrouwen verloren.

Ik ben trouwens heel benieuwd naar de ervaringen met de net geïntroduceerde Z2.

Als jullie eens op Schiermonnikoog komen drinken we een biertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 18:12:
PS. Skank en Yunaboy ik heb jullie reacties en mijn inbreng nog eens gelezen. En eerlijk is eerlijk ik ben wel een beetje erg negatief geweest over de Minolta Z1.

Nogmaals het is voor zijn prijs een goed fototoestel. Maar dat heb ik ook eerder duidelijk gesteld.

Die negatieve reactie van mij heeft gewoon te maken het feit dat ik pech heb gehad met twee defecte toestellen achter elkaar. Als je dat meemaakt is al het vertrouwen verloren.

Ik ben trouwens heel benieuwd naar de ervaringen met de net geïntroduceerde Z2.

Als jullie eens op Schiermonnikoog komen drinken we een biertje.
lijkt mij wat ver vanuit belgië :)
maar het is zoveel als dat ik ene gekregen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schiermonnikoog??!!
Oh, daarom heet je monnik... ik dacht aan O-) / })

Ik zou Rotter moeten heten... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na enig twijfen en nog een hele hoop paarse fotos bij minder ideale lichtomstandigheden in de auomatische modus van de Z1, heb ik hem geretourneerd. Ik heb eerst nog een ander exemplaar geprobeerd, omdat de winkel meende dat het bij mijn camera veel te erg was met de PF. Helaas hielp dat niet, de vervangende camera was bijna nog een stapje erger. Ik moet er bij zeggen dat ik wel goede foto's kon maken met een kleiner diafragma, maar daarvoor koop ik niet een camera met uitgebreide automatische modus, voor een vakantie waarin ik vooral point and shoot foto's zal willen maken.

Ik vermoed dat ze bij minolta het probleem onderkent hebben want in de press release van de Z2 (opvolger) lees ik:

The DiMAGE Z2 user will notice the benefits of the APO lens immediately: every single shot comes out sharper, clearer, and without any color aberration, even when using the large aperture setting.

Nou maar hopen dat ie snel beschikbaar komt voor mijn vakantie. Ik vind de Z1 behalve de PF namelijk helemaal toppie! Heerlijk te bedienen, en de lenscap en batterijdeur? weinig probelemen mee. Als ie dicht zit, is het zo stevig als wat.
Voor mensen die dit soort cameras zoeken: kijk ook eens naar de nieuwe Canon Powershot S1. Dat lijkt me helemaal een toppertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik wilde dat ik dat geweten had voordat ik mijn olympus 740 kocht! ik heb m nog niet getest, maar que gebruiksvriendelijkheid gaat mijn voorkeur meestal toch uit naar canons, en dan al helemaal wanneer ze er OS opdoen!
maargoed, ik mag niet klagen met mijn perfecte cam. ik heb gewoon een ziekte: ik moet altijd de nieuwste apparaten hebben, als er maar knopjes op zitten. slecht voor je banksaldo trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 20:41:
[...]
Ja natuurlijk heb ik die gemaakt met de Z1 :)

Ik zou niet weten met welke andere digitale camera ik dat zou moeten doen(aangezien ik momenteel alleen nog maar een Z1 bezit!)
Maar die foto van dat stromende water is wel een beetje bewerkt hoor.
De kleuren variant had namelijk wat last van CA(het kon ook niet anders :'( )
Dus toen maar zwart/wit gemaakt!
[...]
Dan ben ik zeer onder de indruk van die foto. _/-\o_
Dat soort beweging krijg ik er nooit goed op. :'(
Dat zal dus meer aan mij liggen dan aan de camera. 8)7

Heb je tips voor me?

DOX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]athlonkmf schreef op 09 januari 2004 @ 22:56:
Ik heb een site opgezet waar GOTers hun foto's kunnen uploaden en deze hier op GOT kunnen hotlinken.

http://gallery.kmfstudio.com
[quote]

Hey.... De site is uit de lucht?
Wanneer komtie weer terug?

Dox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doet het alweer een tijdje niet meer, te weinig animo gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 17:52:
[...]

Dan ben ik zeer onder de indruk van die foto. _/-\o_
Dat soort beweging krijg ik er nooit goed op. :'(
Dat zal dus meer aan mij liggen dan aan de camera. 8)7

Heb je tips voor me?

DOX
Tips ok komt ie:
Camera:
Sluitertijd 1/125
Diafragma F3.5
Manual focus(aangezien de spetters de focus stoort)
ISO100
En de fill-flash!!
Macro standje aan...

Omgeving:
Zorg voor een donkere(lees: zwarte) achtergrond(in mijn geval was het een krant).
Zet de kraan langzaam open dat je nog door het water heen kan kijken!!
Draai dan de kraan verder open dat de straal "wit"(lees: niet meer door heen te kijken) zal worden van de luchtbelletjes.
Dan denk je dit zal nooit lukken het water is veel te snel.
Maar gewoon KLIK *FLITS* hebbe ! :)
En je mond zal open vallen van verbazing ;)

Ik zag aan de teller van me camera dat ik al over de 4500foto's heen ben!! :)
Maar ik heb de camera ook al eens gereset bij 700foto's
Kortom... ik heb er al meer dan 5000 geschoten!! :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier trouwens nog een klein testje van mezelf:.
In mijn "studio"
Dit is wat het verschil in diafragma voor effect geeft!!
klein diafragma
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/eurotick/PICT4539.JPG

groot diafragma
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/eurotick/PICT4540.JPG

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 19:38:
In mijn "studio"
klein diafragma
[afbeelding]

groot diafragma
[afbeelding]
Als ik me Z1 terugheb ga ik me ook wat meer verdiepen in de technieken achter fotografie. Er zijn zoveel opties waar je normaal niks mee doet maar waar je pics zoveel beter van worden

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er sterk over aan het denken om deze camera aan te schaffen. Weet iemand waar je hem goedkoop kan aanschaffen? Is er nog een prijsdaling te verwachten nu minolta de Z2 heeft geïntroduceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EurOtiC schreef op 15 februari 2004 @ 19:38:
In mijn "studio"
klein diafragma
[afbeelding]

groot diafragma
[afbeelding]
Met klein diafragma bedoel je toch een grotere f waarde? (bijv. f/8)
En met een groot diafragma bedoel je toch een kleinere f waarde? (bijv. f/2.8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh laat maar... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:31

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Omdat de Layout toch al verneukt is toch maar link :P , vandaag ook weer een zeer mooie foto gemaakt met de Z1 vind ik van mezelf. De vogel en het gras zeer mooi gedetailleerd en de zee wazig op de achtergrond :)

http://members.tripodnet.nl/eecrulez/twiettwiet.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Erazzzer op 17-02-2004 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er sterk over aan het denken om deze camera aan te schaffen. Weet iemand waar je hem goedkoop kan aanschaffen? Is er nog een prijsdaling te verwachten nu minolta de Z2 heeft geïntroduceerd?
Ik kan je deze boek aanraden:

Fotografie, het nieuwe handboek voor het maken van betere foto's, John Freeman, Veltman uitgevers, ISBN 905920181-7

Echt een goeie boek is dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door Erazzzer - Tuesday 17 February 2004 00:18

Omdat de Layout toch al verneukt is toch maar link , vandaag ook weer een zeer mooie foto gemaakt met de Z1 vind ik van mezelf. De vogel en het gras zeer mooi gedetailleerd en de zee wazig op de achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Daarmee wil je zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit! In plaats van bekijk bericht, klikte ik op verstuur bericht |:(
Ben niet meer zo helder vandaag...

Ik wou dus zeggen, leuke foto, misschien had je die vogel eventjes moeten laten schrikken en dan meteen de schot maken als die wegvliegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 00:23:
Shit! In plaats van bekijk bericht, klikte ik op verstuur bericht |:(
Ben niet meer zo helder vandaag...

Ik wou dus zeggen, leuke foto, misschien had je die vogel eventjes moeten laten schrikken en dan meteen de schot maken als die wegvliegt :P
Deed ik hierna, maar die foto werd beetje wazig, + dat deze foto al 8x optisch was ingezoomt, moest dus iets gooien, schreeuwen hoorde hij niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien had je op UHS Progressive mode moeten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 00:40:
Misschien had je op UHS Progressive mode moeten schieten.
Dat houdt in? (n00b alert! :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou...
als je op menu drukt (niet open dan, tabblad 1 > Drive mode : Progressive kiezen > eenmaal naar links/rechts selecteren (rechtsonder verandert zo'n symbooltje van 2 pijltjes naar 3 pijltjes)

Dan kun je met je Z1 gaan schieten als een machinegeweer!! :D
Je kunt de shutter zo lang inhouden als je wilt, alleen de laatste 10 shots worden opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit, ik ben echt niet meer helder...
Schrijffoutje:
als je op menu drukt (niet open dan, tabblad 1 > Drive mode : Progressive kiezen >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 01:05:
Shit, ik ben echt niet meer helder...
Schrijffoutje:
als je op menu drukt (niet open dan, tabblad 1 > Drive mode : Progressive kiezen >
Ik wist het wel te vinden, maar wist niet wat het betekende :) Trouwens, zijn er nog een paar die ik niet snap, single snap je, prog nu dus, self timer. Maar waren nog meer, kan nu ff niet kijken, omdat batterijen in de lader liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, je moet het echt even uittesten, om die feeeeling te krijgen.
Dan snap je pas hoe lekker het voelt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nou ja, die twiet twiet is iig goed gelukt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
wij willen meer fotos !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 00:21:
[...]

Ik kan je deze boek aanraden:

Fotografie, het nieuwe handboek voor het maken van betere foto's, John Freeman, Veltman uitgevers, ISBN 905920181-7

Echt een goeie boek is dat!
Tip was wel niet voor mij maar toch tnx! Ik ben ook op zoek naar een goed boek over fotografie. heb er al 1 maar die gaat vrij basic in op fotagrafie en meer op de na bewerking ervan...

offtopic:
Als je zo blijft posten zit je zo op de 20 posts per dag ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Ebayzo op 17-02-2004 09:26 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op http://www.megapixel.net is de Z1 goed getest. Ze maken geen opmerking over de extreme CA die ik op mijn foto's vond...... Merkwaardig!

De proeffotos op
http://www2.konicaminolta...mage/dimage-z2/index.html

Tonen dat ook de Z2 het probleem net pf/ca niet geheel oplost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EbAyzo schreef op 17 februari 2004 @ 09:26:
[...]

Tip was wel niet voor mij maar toch tnx! Ik ben ook op zoek naar een goed boek over fotografie. heb er al 1 maar die gaat vrij basic in op fotagrafie en meer op de na bewerking ervan...

offtopic:
Als je zo blijft posten zit je zo op de 20 posts per dag ;)
ik heb een heel mooi boek, gaat over fotografie algemeen en ook over nabewerking.
het heet `` digitale fotografie en nabewerking` van michaeal freeman. veel bladzijden in fullcolour en heel veel voorbeelden.
Het is met name gericht op photoshop, met veel info over layers, masks en selecties. ideaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 10:55:
[...]

ik heb een heel mooi boek, gaat over fotografie algemeen en ook over nabewerking.
het heet `` digitale fotografie en nabewerking` van michaeal freeman. veel bladzijden in fullcolour en heel veel voorbeelden.
Het is met name gericht op photoshop, met veel info over layers, masks en selecties. ideaal dus.
Die heb ik hier dus liggen :+

Harstikke mooi boek met veel tips voor nabewerking maar beetje beperkt over het fotograferen zelf!

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 22:34:
Als je nog even wacht kan je de mijne voor een prikkie overnemen.

Ik zit namelijk te wachten op de introductie van de Nikon D70 ! :9~ :9~
Die zit er in maart aan te komen duss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je b.t.w. op deze foto kijkt die gemaakt is met de Z2 zie je bovenaan de foto ook wat PF maar volgens mij zou de Z1 met de firmware van de Z2 een stuk beter functioneren :)
http://konicaminolta.jp/e...ge-z2/sampleimage004.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 14:35:
[...]

Als je nog even wacht kan je de mijne voor een prikkie overnemen.
Quanta Costa? Zit 'ie nog in zijn garantieperiode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat kost die D70? zou je niet liever voor de canon s1 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 17:05:
[...]

Quanta Costa? Zit 'ie nog in zijn garantieperiode?
Ja kheb t bonnetje nog hijs pas paar maandjes oud(als je terug lees in dit forum zie je denk me 1e foto's nog :))

Voor een prijssie moet ik ff nadenken ik heb namelijk geheugen en tasje erbij.
Maar dat hoor je tegen die tijd wel :)

K moet namelijk eerst ff me Nikon in me handen hebben.. anders heb ik ook geen digicam meer!!
En ik zonder digicam is zoals een zee zonder water en zoals een zon zonder licht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 17:33:
wat kost die D70? zou je niet liever voor de canon s1 gaan?
mailtje van een online dealer
----------------------------------
Hallo !

Inmiddels zijn twee D 70 prijzen via ons bekend ;
Nu bestellen betekent dat U bij een der eersten uit de eerste ruif bent..

614920 Nikon D 70 Kit met Nikkor AF-G 28-80 mm 1165,00
614913 Nikon D 70 Kit met Nikkor DX 18-70 mm 1345,00

Vanaf vanavond ca. 22.00 uur zullen de artikelen on-line te koop zijn !!

Met vriendelijke groet,

Afdeling verkoop,
Keith,
info@***********.nl
----------------------------------------------------
en nee.. ik wil graag verwisselbare objectieven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeer, D70? we hebben het toch over de Z1? D70 is een compleet andere catagorie, qua werking prijs en doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 08:57:
Eeer, D70? we hebben het toch over de Z1? D70 is een compleet andere catagorie, qua werking prijs en doelgroep.
Ja.. lees even hierboven.
Daar staat dat ik MIJN Z1 weg doe zodra ik een D70 heb.
En ja hij kost sowiesow 2x zo duur als de Minolta.. MAAR dan heb je ook wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 14:33

Q-bone

Dusss...

Wat wil je dan hebben voor je z1? :)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Laatst online: 15-09 10:53
Zijn er hier meer die in de hoogste movie mode (640x460 @ 30fps) maar +/- 18 seconden kunnen filmen? Ik dacht dat dit 30 seconden was? Het ligt niet aan m'n sd kaart, want die is 128 mb en is leeg bij het begin van het filmen...

Verwijderd

Ik heb mij laten vertellen dat bij 10x zoom de kans op bewogen beelden erg groot is. In hoeverre heb je daar een beeldstabilisator voor nodig. Of kun je dat goed voorkomen door de sportsstand?

• Bottie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-07 15:48

http://airteamimages.com/bram-botterman_pid1007.html

Verwijderd

Nette foto's bram.
Alleen weer jammer van de CA maar dat is wel minimaal bij deze foto's !!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 19:25:
doet het alweer een tijdje niet meer, te weinig animo gok ik
Hm...... Zonde.
Ik keek er nog wel eens op en uploade er nog wel eens wat.
Jammer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 19:32:
[...]

Tips ok komt ie:
Camera:
Sluitertijd 1/125
Diafragma F3.5
Manual focus(aangezien de spetters de focus stoort)
ISO100
En de fill-flash!!
Macro standje aan...

Omgeving:
Zorg voor een donkere(lees: zwarte) achtergrond(in mijn geval was het een krant).
Zet de kraan langzaam open dat je nog door het water heen kan kijken!!
Draai dan de kraan verder open dat de straal "wit"(lees: niet meer door heen te kijken) zal worden van de luchtbelletjes.
Dan denk je dit zal nooit lukken het water is veel te snel.
Maar gewoon KLIK *FLITS* hebbe ! :)
En je mond zal open vallen van verbazing ;)

Ik zag aan de teller van me camera dat ik al over de 4500foto's heen ben!! :)
Maar ik heb de camera ook al eens gereset bij 700foto's
Kortom... ik heb er al meer dan 5000 geschoten!! :D
He, bedankt.
Ik ga dit proberen.
Naar mijn mening heb ik nog lang niet goed genoeg door wat ik allemaal met die camera kan.

En .... eh ....... teller?
Zit er een teller voor het totaal aantal foto's in de Z1?
Waar zit die teller? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 19:38:
[...]
He, bedankt.
Ik ga dit proberen.
Naar mijn mening heb ik nog lang niet goed genoeg door wat ik allemaal met die camera kan.
Nou, hier is dan wat.
Ik kreeg geen bubbels, maar het is toch al wel geinig.
Ga er nog meer mee spelen.
Bedankt voor de tip.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/rens.duijsens/Z1/Water.JPG

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

jongens, welk geheugen hebben jullie in de z1 camera? want er zit nogal wat verschil in snelheid in heb ik gelezen... graag tips, want wil natuurlijk wel snel geheugen hebben.

bla?

Verwijderd

blakez schreef op 18 februari 2004 @ 21:14:
Zijn er hier meer die in de hoogste movie mode (640x460 @ 30fps) maar +/- 18 seconden kunnen filmen? Ik dacht dat dit 30 seconden was? Het ligt niet aan m'n sd kaart, want die is 128 mb en is leeg bij het begin van het filmen...
30 seconde? Neehoor. Je kunt filmen tot je er bij neer valt...... of tot je SD-kaartje vol is. In mijn geval is dat, met een 128 MB kaartje zo'n 3 minuten. [3 min 10 sec]
Daarna val ik neer.... ofzo.

Is wel leuk, want het SD kaartje wordt er bloedheet van. Is niet meer vast te houden. Zelfs de camera zelf wordt aan de anderkant heet.

Wat me tegen valt aan het filmen is overigens dat de autofocus blijft scherpstellen, zelfs als je dingen filmt van -tig meter ver weg. Resultaat: 30 seconden scherp, 2 seconden onscherm, 30 seconden scherp.......... En je hoort hem klikken op de film.

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

maar de film opzich is wel een beetje goede kwalitiet? zit zelf namelijk te denken aan de nieuwe z2, maar ben er nog niet echt uit, z1 is ook wel erg oke :)

bla?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 20:44:
[...]

Nou, hier is dan wat.
Bedankt voor de tip.

[afbeelding]
Ziet er al netjes uit :)
Maare.. zet die kraan eens wat harder !!

Als je mijn berichtje leest staat er ook: "de kraan zo hard zetten dat je net niet meer door de straal heen kan kijken!!" :)
Suc6 met de volgende shots !! :)

en de teller ja dat zie je aan je bestandsnaam.
Of anders in de camera zelf maar me batterijen zitten nu even in de lader dus ik kan je nu even niet vertellen welk tabblad in het menu !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net uitgetest hoe lang ik kon filmen met mijn geheugens. En ze waren niet heet geworden.

Z1: 640x480 30fps
Met de Lexar 128mb - 1 min en 49 sec (max = 1min 56sec)
Scandisk 256mb - 20 sec. (max = 3min 50sec, 1e test)
- 27sec (2e test)
- 27sec (3e test)

Z1: 640x480 15fps
Scandisk 256mb - 6min en 56sec (max = 7min 33sec)
Z1: 320x 240 30fps
Scandisk 256mb - 6min 7sec (max = 6min 07sec)

Dit was heel vaag, want nadat ik hem 6min en 7sec mee heb opgenomen, bleek nog 1min en 30sec vrij te zijn. Nadat ik deze vrije ruimte opgemaakt te hebben, was nog 20sec vrij.
Dus op 320x240 30fps is er eigenlijk een max 7min 57sec aan opname tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 09:45:
Op http://www.megapixel.net is de Z1 goed getest. Ze maken geen opmerking over de extreme CA die ik op mijn foto's vond...... Merkwaardig!

De proeffotos op
http://www2.konicaminolta...mage/dimage-z2/index.html

Tonen dat ook de Z2 het probleem net pf/ca niet geheel oplost....
Klopt ik zie het, dan moet het toch blooming zijn dat nog steeds niet goed is opgelost in de firmware, zucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 22:29:
[...]
Ziet er al netjes uit :)
Maare.. zet die kraan eens wat harder !!

Als je mijn berichtje leest staat er ook: "de kraan zo hard zetten dat je net niet meer door de straal heen kan kijken!!" :)
Suc6 met de volgende shots !! :)
Tja. Dat was dus de grap. Dit is met onze keukenkraan helemaal vol open.
En dat stroomt HARD, dan kan ik je vertellen. Het spoot zelfs de wasbak weer uit. Maar dit is een keukenkraan "No bubbles" blijkbaar.

Ik ga het nog met een andere kraan proberen.
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 22:29:
[...]
en de teller ja dat zie je aan je bestandsnaam.
Of anders in de camera zelf maar me batterijen zitten nu even in de lader dus ik kan je nu even niet vertellen welk tabblad in het menu !! :)
Ik zit te zoeken in de tabbladen, maar ik vindt het nog niet.
Als je het weet, wil je me het dan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Heeft iemand ook foto's met de 10x zoom volledig benut? en is de camera dan stil te houden, stabilisatie.....? of is dat bijna niet te doen?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op 20 februari 2004 @ 21:08:
Heeft iemand ook foto's met de 10x zoom volledig benut? en is de camera dan stil te houden, stabilisatie.....? of is dat bijna niet te doen?
Jahoor. Heb er wel wat mee zitten spelen.

De volgende foto's zijn allemaal uit de hand genomen.
Uiteraard ben ik al die tijd op de zelfde plaatst blijven staan.
Ik geef toe, ik krijg van iedereen te horen dat ik een nogal vaste hand heb.
Ze laten mij ook altijd video opnames maken. Dus ik weet niet op dit helemaal representatief is.

Zo, mezelf goed genoeg op de borst geslagen...... :+ ....... en nu de foto's.

Kijk: 0 X Zoom
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/rens.duijsens/Z1/0xZoom.JPG

En dan: 10 X Zoom
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/rens.duijsens/Z1/10xZoom.JPG

Vervolgens gooien we de digitale zoom ook in de strijd: 40 X Zoom
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/rens.duijsens/Z1/40xZoom.JPG

Beantwoord dit jou vraag een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een paar bladzijden terug gaat, ergens bij 14 ofso...
heb ik met mijn hand op een bewegend platvorm :P ook een volledige zoom foto gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft zoomfoto's vanuit de hand, het is allemaal een kwestie van licht. De lens heeft een maximaal bereik van 380mm kleinbeeldequivalent brandpuntsafstand. Een veelgebruikte vuistregel is dat je, mits je stabiel staat en geconcentreerd foto's maakt, goed weg kan komen met ongeveer een sluitertijd van 1/brandpuntsafstand. In dit geval is het dus prima mogelijk om foto's te maken op 1/400s sluitertijd. Nu heb ik zelf niet echt een vaste hand, vandaar dat ik als het licht het enigzins toelaat de sluitertijd verlaag naar 1/640s of 1/800s. Overdag in de zomer uit de losse hand foto's maken is daarmee geen probleem, bij bewolking wordt het al wat lastiger, en 's avonds in de schemering en binnenshuis (voor zover je daar 10x zoom gebruikt) is een statief noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Hier nog ff wat foto's die in het cafe zijn gemaakt :)

http://members.lycos.nl/e...os%20murphys/Pict0022.jpg

http://members.lycos.nl/eecrulez/bal.jpg
(Al is bal een beetje te veel verkleint)

[ Voor 14% gewijzigd door Erazzzer op 21-02-2004 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

dank u dox, ziet er goed uit :) alleen digitale zoom, is niet echt super, maar ja das steeds een stukje uit je geheel, dus erg logisch. Maar ziet er super uit :)

thanks

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Erazzzer schreef op 21 februari 2004 @ 01:08:
Hier nog ff wat foto's die in het cafe zijn gemaakt :)

http://members.lycos.nl/e...os%20murphys/Pict0022.jpg

http://members.lycos.nl/eecrulez/bal.jpg
(Al is bal een beetje te veel verkleint)
Krijg er dorst van :9~

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 20:44:
[...]

Nou, hier is dan wat.
En dat heb ik gedaan. (Hoop stuifwater)
Kraan opgezocht met bubbels en dit is het eerste resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/rens.duijsens/Z1/WaterMetBubbels.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over spelen gesproken......

Jessica, het vriendinnetje van onze dochters, wilde haar lichaam wel beschikbaar stellen voor een foto.

Nouja, een klein stukje er van dan....................

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/rens.duijsens/Z1/Oog.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-07 12:31
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 17:56:

Jessica, het vriendinnetje van onze dochters, wilde haar lichaam wel beschikbaar stellen voor een foto.

[afbeelding]
hoe oud :P

waarom niet der gezicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 17:47:
[...]

En dat heb ik gedaan. (Hoop stuifwater)
Kraan opgezocht met bubbels en dit is het eerste resultaat:

[afbeelding]
Ziet er al goed uit man ! :)
je begint het te leren ;)
probeer voor de grap trouwens eens om het dopje van de kraan af te halen.
En dan des noods een zeef onder de kraan te houden voor grotere bubbels :)

Misschien nog een tip:
Probeer het gewoon in stappen
eerst laatje de kraan langzaam stromen dan kan je ook direct met manual focus goed schermstellen omdat je nu nog niet zoveel stuifwater heb.
En daarna iedere keer de kraan een stukje verder open en dan blijven fotograferen natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 17:56:

[afbeelding]
Heb je toevallig ook het orgineel?
Ik zou graag ff de info uit willen lezen van de foto.

ooh ja nog een antwoord op je vraag om te teller van de foto's:
in het menu:
camera aanzetten >> knopje menu drukken >> setup >> 2e tabblad >> File # memory op on zetten !
Dan zie je aan de bestandsnaam hoeveelste foto het is ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 188% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Sorry, door alle problemen was de GOT-fotocamdb een maandje down geweest. Nu is het weer open voor je foto's op een nieuwe host met wat extra features ook.

http://www.athlonkmf.bbhoster.com/dsample/

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:40

Steffie

Opaque

Niet iedereen heeft access tot NSTM, dus hier nog even een naar mijn maatstaven aardig gelukte reportage van een avondje Ahoy'.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/abnamrowtt/20040221_030_resized.jpg
Ferrero wint de wedstrijd.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/abnamrowtt/20040221_055_resized.jpg
Het uitzicht, wat in de onderstaande reportage werd gecompenseerd door de techniek die mede mogelijk werd gemaakt door Minolta :Y)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/abnamrowtt/20040221_085_resized.jpg
Van 0 tot 206km/h in minder dan een seconde.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/abnamrowtt/20040221_115_resized.jpg
Met een zwoel kreuntje weet Ferrero de bal met zo'n 180km/h te bewegen in de richting van Mirnyi.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/abnamrowtt/20040221_184_resized.jpg
Vrij eenvoudig werd de eerste set uit handen gegeven, maar er is nog meer dan hoop voor huize Ferrero.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/abnamrowtt/20040221_136_resized.jpg
De tweede set is verloren, maar de handdoek werd nog lang niet geworpen.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/abnamrowtt/20040221_209_resized.jpg
I wanna reach out and grab ya!

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/abnamrowtt/20040221_222_resized.jpg
Zevenmijlslaarzen waren benodigd om te overleven in de derde set.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/abnamrowtt/20040221_237_resized.jpg
Een game eerder deed Ferrero vermoeden dat hij de wedstrijd met een break voor in de beslissende set, in de zak had. Mirnyi wist tot groot plezier van het publiek het tegendeel te bewijzen. Ferrero werd wederom gedwongen tot een tiebreak in de derde set.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/abnamrowtt/20040221_246_resized.jpg
Met een lob en een bal ver over de baseline werd de wedstrijd besloten in het voordeel van Ferrero.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/abnamrowtt/20040221_247_resized.jpg
Een vreugdedansje bij de technische staf en de ontlading is duidelijk zichtbaar bij de rechterhand van El Mosquito.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/abnamrowtt/20040221_252_resized.jpg
Max, bedankt voor een avondje sport op wereldniveau en tot volgend jaar :Y)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/abnamrowtt/20040221_257_resized.jpg
Hij kwam, zag en verloor op zondag :P

De EXIF data ontbreekt aangezien de foto's door Neat Image (noise reduction) / Photoshop (levels) zijn bewerkt. Op ISO200 doet ruis z'n intrede en dat wil je dus niet hebben. Uiteraard zijn alle foto's genomen zonder gebruik te maken van de ingebouwde flitser. Deze heeft natuurlijk geen bereik tot het object dat we willen vastleggen, daarnaast houd ik van pure sport. Een korte sluitertijd was dus het devies, welke overigens niet overal kort genoeg was. Maar ik heb dan ook geen ambities als sport-fotograaf ;)

Nu zijn er natuurlijk betere camera's te verkrijgen waarbij dit minder snel hinderlijk zal worden, maar voor de prijs van deze camera hoor je mij niet klagen over het resultaat. Alles komt nu eenmaal met een prijs...

[ Voor 25% gewijzigd door Steffie op 23-02-2004 01:02 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Heerlijk die foto's. Ik zou naar de finale toe gaan, maar moest zelf spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reanimation schreef op 21 februari 2004 @ 18:45:
[...]

hoe oud :P

waarom niet der gezicht :P
You dirty ....... :)

Nou, ach.... Waarschijnlijk omdat ze 12 is en het nog een beetje eng vindt.
Ik mag haar verder nooit fotograferen, maar dit leek haar leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

athlonkmf schreef op 22 februari 2004 @ 12:37:
Sorry, door alle problemen was de GOT-fotocamdb een maandje down geweest. Nu is het weer open voor je foto's op een nieuwe host met wat extra features ook.

http://www.athlonkmf.bbhoster.com/dsample/
Hoi,

ik probeer wat te uploaden, maar dat wil niet lukken.
Ik heb al een nieuwe gebruiker aangemaakt, maar die kan het ook niet.

Dox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

You dirty .......

Nou, ach.... Waarschijnlijk omdat ze 12 is en het nog een beetje eng vindt.
Ik mag haar verder nooit fotograferen, maar dit leek haar leuk.
Wat is er nou dirty aan iemands gezicht willen zien?

:9 eh, als je nou eens vraagt of je haar neus mag fotograferen... en dan haar oren en dan haar mond enzo....
Dan kun je zo haar hele gezicht aan elkaar vastplakken met photoshop })

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 19:45:
[...]

Heb je toevallig ook het orgineel?
Ik zou graag ff de info uit willen lezen van de foto.
Jahoor, die heb ik.
Hoe had je die willen hebben?
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 19:45:
[...]
ooh ja nog een antwoord op je vraag om te teller van de foto's:
in het menu:
camera aanzetten >> knopje menu drukken >> setup >> 2e tabblad >> File # memory op on zetten !
Dan zie je aan de bestandsnaam hoeveelste foto het is ! :)
Hm.... Zonde dan er niet een 'echte' teller in de camera zit.
Ik ben er overigens echt van overtuigd dat er een teller in de camera zit, maar dat ik alleen door Minolta zelf uit te lezen is.
Of als je de camera opstart met de bovenste menuknop ingedrukt terwijl je binnen 2 seconden 5 maal op de pijltje-naar-links-toets drukt en onderwijl een vinger in je oor houdt terwijl je op 1 been staat. Ofzoiets.

Maar daar kom ik nog wel achter. :)

Dox

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Wat bedoel je precies met "echte" teller? Hier op mijn IXUS 400 kun je tijdens het bekijken van je foto's (dus niet de schiet-een-foto-stand dus, maar die andere :9) op het knopje "Disp" drukken, waarna je de meeste informatie, dat transparant over de foto is gelegd, kunt aflezen zoals de mode, lange sluitertijd, stops etc.

Mocht je dat bedoelen, kunnen andere mede-Z1-gebruikers je wellicht verder helpen :).

Website, Flickr, FB, Twitter

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 12:26:
zo een van mijn probeerseltjes...

[afbeelding]
Goh.... Jij hebt een kromme....... :*)

Dox

Verwijderd

InsjaHH schreef op 26 februari 2004 @ 16:11:
Wat bedoel je precies met "echte" teller? Hier op mijn IXUS 400 kun je tijdens het bekijken van je foto's (dus niet de schiet-een-foto-stand dus, maar die andere :9) op het knopje "Disp" drukken, waarna je de meeste informatie, dat transparant over de foto is gelegd, kunt aflezen zoals de mode, lange sluitertijd, stops etc.

Mocht je dat bedoelen, kunnen andere mede-Z1-gebruikers je wellicht verder helpen :).
Wat ik bedoel is een teller die aan geeft hoeveel foto's het apparaat tot nu toe in het totaal gemaakt heeft.
Is vooral leuk als je een tweedehands camera koopt.
"Bijna niet gebruikt hoor." Maar ondertussen staat de teller over de 20.000 foto's ofzo.
En die teller zal er best wel zijn. Maar hoe kom je daar bij?

Dox

• Luuk
  • Niet online
Steffie schreef op 23 februari 2004 @ 00:26:
Niet iedereen heeft access tot NSTM, dus hier nog even een naar mijn maatstaven aardig gelukte reportage van een avondje Ahoy'.

[afbeelding]
Ferrero wint de wedstrijd.

[afbeelding]
Het uitzicht, wat in de onderstaande reportage werd gecompenseerd door de techniek die mede mogelijk werd gemaakt door Minolta :Y)

[afbeelding]
Van 0 tot 206km/h in minder dan een seconde.

[afbeelding]
Met een zwoel kreuntje weet Ferrero de bal met zo'n 180km/h te bewegen in de richting van Mirnyi.

[afbeelding]
Vrij eenvoudig werd de eerste set uit handen gegeven, maar er is nog meer dan hoop voor huize Ferrero.

[afbeelding]
De tweede set is verloren, maar de handdoek werd nog lang niet geworpen.

[afbeelding]
I wanna reach out and grab ya!

[afbeelding]
Zevenmijlslaarzen waren benodigd om te overleven in de derde set.

[afbeelding]
Een game eerder deed Ferrero vermoeden dat hij de wedstrijd met een break voor in de beslissende set, in de zak had. Mirnyi wist tot groot plezier van het publiek het tegendeel te bewijzen. Ferrero werd wederom gedwongen tot een tiebreak in de derde set.

[afbeelding]
Met een lob en een bal ver over de baseline werd de wedstrijd besloten in het voordeel van Ferrero.

[afbeelding]
Een vreugdedansje bij de technische staf en de ontlading is duidelijk zichtbaar bij de rechterhand van El Mosquito.

[afbeelding]
Max, bedankt voor een avondje sport op wereldniveau en tot volgend jaar :Y)

[afbeelding]
Hij kwam, zag en verloor op zondag :P

De EXIF data ontbreekt aangezien de foto's door Neat Image (noise reduction) / Photoshop (levels) zijn bewerkt. Op ISO200 doet ruis z'n intrede en dat wil je dus niet hebben. Uiteraard zijn alle foto's genomen zonder gebruik te maken van de ingebouwde flitser. Deze heeft natuurlijk geen bereik tot het object dat we willen vastleggen, daarnaast houd ik van pure sport. Een korte sluitertijd was dus het devies, welke overigens niet overal kort genoeg was. Maar ik heb dan ook geen ambities als sport-fotograaf ;)

Nu zijn er natuurlijk betere camera's te verkrijgen waarbij dit minder snel hinderlijk zal worden, maar voor de prijs van deze camera hoor je mij niet klagen over het resultaat. Alles komt nu eenmaal met een prijs...
was die tenniswedstrijd erg interessant? zitten toch aardig wat mensen uit hun neus te vreten op de tribune :o :+ :D

Afbeeldingslocatie: http://www.brightdesign.net/zooi/tenniswedstrijd.jpg

Verwijderd

zo een van mijn probeerseltjes...

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/591HK79MZ2V

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 15:37:
[...]

Jahoor, die heb ik.
Hoe had je die willen hebben?
Doe maar gewoon ff naar me mail :)
Of je maakt je tump bovenin de pagina clickable
of je zet gewoon even een linkje neer naar het orgineel.

Ik ben niet zo moeilijk doe maar wat :)

Wat me wel opvalt bij die foto's van de tennis is dat de kleuren echt tja.. lelijk wil ik ze nog net niet noemen.
Maar erg mooi zijn ze niet.
Ik zag dat ze bewerkt zijn.. dat programma gebruik ik namelijk zelf ook altijd(da's wel nodig als je zo'n ruiscam als de Z1 heb! :'( ).. maar ook iets met de kleuren gedaan?

• Steffie

Steffie

Opaque

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 22:15:
[...]

Doe maar gewoon ff naar me mail :)
Of je maakt je tump bovenin de pagina clickable
of je zet gewoon even een linkje neer naar het orgineel.

Ik ben niet zo moeilijk doe maar wat :)

Wat me wel opvalt bij die foto's van de tennis is dat de kleuren echt tja.. lelijk wil ik ze nog net niet noemen.
Maar erg mooi zijn ze niet.
Ik zag dat ze bewerkt zijn.. dat programma gebruik ik namelijk zelf ook altijd(da's wel nodig als je zo'n ruiscam als de Z1 heb! :'( ).. maar ook iets met de kleuren gedaan?
Neuh niets mee gedaan; behalve dan relatief onderbelicht geschoten omdat ik een korte sluitertijd nodig had en dit later wat rechtgetrokken met photoshop. Ik vind de kleuren eigenlijk wel redelijk waarheidsgetrouw. Het blijft natuurlijk een indoor evenement waarbij de verlichting hoofdzakelijk is gericht op het speelveld ten behoeve van het praktische element voor de spelers.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

Ja ik was er natuurlijk ook niet bij dus ik zou in principe ook niet kunnen beoordelen of de kleuren echt goed waren maar ja ;)
Stond het witbalans trouwens automatisch of op handmatig?
En dat de kleuren een beetje grauwig over komen komt denk ook omdat geen van de foto's echt eng scherp is.
Maar dat zal wellicht wel komen door de ruisremover.. aangezien die het plaatje wat "uitsmeert".

• Steffie

Steffie

Opaque

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 22:37:
Ja ik was er natuurlijk ook niet bij dus ik zou in principe ook niet kunnen beoordelen of de kleuren echt goed waren maar ja ;)
Stond het witbalans trouwens automatisch of op handmatig?
En dat de kleuren een beetje grauwig over komen komt denk ook omdat geen van de foto's echt eng scherp is.
Maar dat zal wellicht wel komen door de ruisremover.. aangezien die het plaatje wat "uitsmeert".
Automatische witbalans. Ik heb ook geen tijd genomen om te spelen met de settings van Neat Image. En heb iedere foto met dezelfde waarden aangepast. Daarnaast had de sluitertijd gewoon nog korter gemoeten om echt haarscherpe foto's te krijgen. Bijna alle foto's zijn genomen met een objectief van 300 tot 380mm en een sluitertijd van 1/200 of 1/250.

Hieronder een orgineel, inclusief EXIF data dus.
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/got/abnamrowtt/PICT0246_resized.jpg

Verwijderd

automatische witbalans is sowiesow niet echt super van deze camera.
Attans dat merkte ik toen ik in mijn "studio" foto's ging maken.. toen was het witte ineens erg geel met auto witbalans.
Ik zie io de foto dat er ook mensen waren die wel stil konden blijven zitten.. dus die zijn wel iets scherper.
Ik zal eens kijken of ik m n beetje de kleuren kan geven die ik bedoel... moment...DONE :)
Zo vind ik de kleuren veel meer zoals ze moesten wezen:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/eurotick/Kfototjevantennis.jpg Clickable

ik zie net aan de bestandsnaam dat dit foto 246 is voor je camera.. ik neem aan dat die teller al eens gereset is geweest?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 23:29 ]

• Steffie

Steffie

Opaque

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 23:19:
automatische witbalans is sowiesow niet echt super van deze camera.
Attans dat merkte ik toen ik in mijn "studio" foto's ging maken.. toen was het witte ineens erg geel met auto witbalans.
Ik zie io de foto dat er ook mensen waren die wel stil konden blijven zitten.. dus die zijn wel iets scherper.
Ik zal eens kijken of ik m n beetje de kleuren kan geven die ik bedoel... [r]moment...[/r]DONE :)
Zo vind ik de kleuren veel meer zoals ze moesten wezen:
[afbeelding] Clickable

ik zie net aan de bestandsnaam dat dit foto 246 is voor je camera.. ik neem aan dat die teller al eens gereset is geweest?
Ik gebruik die teller niet. Heb nog wel alle orginelen op m'n pc staan en dat zijn er 2823 in totaal. Ik gebruik die camera ook niet dagelijks ;)

Zoveel rood was er in het echt niet aanwezig, dat weet ik wel vrij zeker. Opzich wordt de foto er niet slechter van, maar het lijkt zo meer op een foto die geschoten is in Vivid kleuren modus ;)
Daarnaast lijkt me de witbalans wel redelijk goed gekozen wanneer ik zo naar de lijnen op het veld en de kleding van de spelers kijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Steffie op 26-02-2004 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Z1 heeft er een maatje bij gevonden op het gebied van CA problemen!

Check out http://www.dcresource.com...pro1-review/gallery.shtml voor foto's met de gloed nieuwe Canon Powershot pro 1

Ze hebben ook foto's van een direkte tegenhanger van de z1/z2 geplaatst, de Powershot S1 IS : http://www.dcresource.com...t_s1-review/gallery.shtml

Die doet het volgens mij een stuk beter, al vindt ik de foto's wat flets en onscherp.
Ik sta werkelijk te trappelen om foto's van de Z2 te zien....:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

inderdaad, diegene die hem zondag test:) hup, ff verslag en sample pixs :P

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op 27 februari 2004 @ 12:33:
En laat dat nou ook net die enige zijn die het bij het goede eind had met de Z1! Hij was de enige reviewer die in feite dezelfde conclusie trok als ikzelf over deze camera.

Nu maar hopen dat een evt. conclusie van hem over de Z2 gunstiger is. Ik hoop deze kamera of de canon S1 nog net aan te schaffen voor mijn vakantie vanaf 19 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

G-PHREAK schreef op 26 februari 2004 @ 17:06:
[...]

was die tenniswedstrijd erg interessant? zitten toch aardig wat mensen uit hun neus te vreten op de tribune :o :+ :D

[afbeelding]
LoL _/-\o_

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op 27 februari 2004 @ 12:33:
ik zal me sd card meenemen en een verslagje doen als ze hem er hebben.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste