[FS2002/2004] Vragen en mooiste screenshots, deel 57 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.906 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
El_Bandito schreef op 20 August 2003 @ 13:04:
[...]

Landen met AP? Landen zul je zelf moeten doen.. approachen kan ie wel voor je doen. Staat hij wel op NAV ipv GPS? En staat je NAV1 wel aan waar je je ILS Freq. heb ingezet? (De runway die je te horen krijgt van de ATC, daarvan zoek je de freq. op in je map)
APPR werkt pas vanaf de groene approach ''pijl'' op je GPS. Nu zal hij je helemaal begeleiden tot aan het begin van de runway.. nu haal je AP en AT eraf.. throttle op idle en landen maar, neus op ongeveer 5 graden als je bijna aan de grond ben. Dan F2 (reverse speed) om af te remmen, en vanaf ongeveer 50kts met de brake remmen. Vanaf 25kts kan je ongeveer de runway verlaten :)

En o ja.. van te voren rustig de flaps opbouwen naar stand 20 ongeveer.. natuurlijk je gear uit en eventueel AutoBrake op 2.. ;) IAS heb ik meestal op 160kts staan..
Heeft niet zoveel nut al die getallen, is natuurlijk allemaal afhankelijk van de kist en z'n payload...
Ga jij nou meer eens de init pages van je FMC doorlopen ;) (Shift F6 scherm? :/)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Ach ja.. beter dan helemaal geen uitleg.. of zeggen dat ie manuels moet lezen.

shift-6 ja, van de DF 737.. je weet wel, met die radio en navigation settigns.... (btw kan nog steeds lnav en vnav niet aanzetten :()

[ Voor 20% gewijzigd door El_Bandito op 20-08-2003 13:17 ]

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op 20 augustus 2003 @ 13:16:
Ach ja.. beter dan helemaal geen uitleg.. of zeggen dat ie manuels moet lezen.

shift-6 ja, van de DF 737.. je weet wel, met die radio en navigation settigns.... (btw kan nog steeds lnav en vnav niet aanzetten :()
Laten we deze motto aanhouden oké?: "Liever GEEN uitleg dan een uitleg die niet klopt.

Wat betreft de ILS approach. Als beginner kan je beter een langere "line up" hebben,zodat je ruim de tijd hebt voor correcties. Doe je approaches met payware of freeware?
De freeware is idd niet echt meester in ILS approaches.

Neem bijv. 15NM om voor de baan uit te komen en zorg dat je de baan-as niet te scherp onderschept. Bij voorkeur een onderschepping van 30 graden.
Dus als je baan op 270 graden ligt, probeer dan aan te vliegen op 300 of 240 graden, zodat je autopilot niet te hard hoeft te werken. :)
Speeds? Ik doe de intercept vaak om en nabij de 180IAS om vervolgens te reducen naar 160IAS tot de Outer Marker (OM, licht blauw op). Vandaar uit reduce ik tot ongeveer 135IAS (Aber natürlich aircraft dependant) om over te gaan tot full landing configuration, oftewel gear down, flaps 40 (en niet 20), speedbrakes armed (SHIFT+/).

Heb wel de goede NAV's ingetikt en de juiste OBS (baancourse)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

LNAV en VNAV werken pas vanaf 400ft AGL.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 13:27:
[...]

Laten we deze motto aanhouden oké?: "Liever GEEN uitleg dan een uitleg die niet klopt.

Wat betreft de ILS approach. Als beginner kan je beter een langere "line up" hebben,zodat je ruim de tijd hebt voor correcties. Doe je approaches met payware of freeware?
De freeware is idd niet echt meester in ILS approaches.

Neem bijv. 15NM om voor de baan uit te komen en zorg dat je de baan-as niet te scherp onderschept. Bij voorkeur een onderschepping van 30 graden.
Dus als je baan op 270 graden ligt, probeer dan aan te vliegen op 300 of 240 graden, zodat je autopilot niet te hard hoeft te werken. :)
Speeds? Ik doe de intercept vaak om en nabij de 180IAS om vervolgens te reducen naar 160IAS tot de Outer Marker (OM, licht blauw op). Vandaar uit reduce ik tot ongeveer 135IAS (Aber natürlich aircraft dependant) om over te gaan tot full landing configuration, oftewel gear down, flaps 40 (en niet 20), speedbrakes armed (SHIFT+/).

Heb wel de goede NAV's ingetikt en de juiste OBS (baancourse)?
Je kan lullen wat je wilt maar mijn landingen lukken altijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
kenneth schreef op 20 August 2003 @ 13:28:
LNAV en VNAV werken pas vanaf 400ft AGL.
Ik vlieg nu FL100 dus.... en wat is AGL? O nee wacht.. ff link checken voordat Fly High boos word ;) http://www.gps.tc.faa.gov/glossary.html

Above Ground Level jippie 8) Maar dan klopt het nog niet aangezien ik al op 10.000 feet vlieg..

[ Voor 24% gewijzigd door El_Bandito op 20-08-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op 20 August 2003 @ 13:30:
[...]

Je kan lullen wat je wilt, maar ik wil niet weten hoe.

Enne......nix meer vragen hè, als je het beter weet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Nee hoor ik zal het niet meer doen :*
Hoe ik het doe? Net zoals jij ongeveer... ieder zn eigen stijl he, Sleepie heeft mij het 1 en ander uitgelegd.. en zo land ik dus.

[ Voor 65% gewijzigd door El_Bandito op 20-08-2003 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
El_Bandito schreef op 20 August 2003 @ 13:30:
[...]

Jij bent toch niet stiekem Uncle Sam? 8)7 |:(

Ga jij nou eerst eens de manual lezen, want zo hebben wij het ook geleerd, door dingen te lezen. Wij kunnen hier wel alles gaan zeggen, maar daar is dit topic niet voor.
Dan zul je ook zien dat jouw manier van landen niet de meest gewenste is, iig niet voor je passagiers, je krijgt hem zo misschien wel aan de grond, maar echt prettig is het niet. Ga het nou eens volgens het boekje doen man! Je zult zien wanneer je de manual hebt gelezen en je voor je eerste keer een goeie approach + landing doet je een erg voldaan gevoel zult hebben, al betwijfel ik of jij dat gevoel ooit zult krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Zeggen dat mijn landingen niet deugen he :(
Daar raak je een gevoelige snaar ;)

Een paar mensen van hier weten dat ik een kennis bij de KLM heb zitten, gezagvoerder @ KLM, kun je geloven of niet. Die helpt mij soms wel een handje als ie op visite is, en mn landingen zijn goed zegt ie.. heel smooth dus.. en ja dan voel je je idd trots :*)

En wil manuels wel lezen, maar na een paar minuten heb ik er al geen zin meer in, kan me niet langer concentreren. Kan er niks aan doen... zo saai allemaal :)

[ Voor 4% gewijzigd door El_Bandito op 20-08-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
El_Bandito schreef op 20 August 2003 @ 13:40:

Een paar mensen van hier weten dat ik een kennis bij de KLM heb zitten, gezagvoerder @ KLM, kun je geloven of niet. Die helpt mij soms wel een handje als ie op visite is, en mn landingen zijn goed zegt ie.. heel smooth dus.. en ja dan voel je je idd trots :*)

En wil manuels wel lezen, maar na een paar minuten heb ik er al geen zin meer in, kan me niet langer concentreren. Kan er niks aan doen... zo saai allemaal :)
Leuk voor die kennis van je bij de KLM, maar die weet waarschijnlijk de ballen van FS en weet zeker niet dat het nog veel realistischer en beter kan in FS dan het geen jij presteerd.
Dat je niet tegen kritiek kunt is jouw probleem, dus ik zeik je landing lekker af als ik dat wil.
En over die handleidingen, het duurt te lang blablabla, ga dan lekker een andere spel spelen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal best.
Als ik dit voorleg aan een real life PiC, lacht ie zich dood.

Hij bedoelde zeker dat het goed was voor een 13 jarig kereltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

He thx m8!!!

Mijn eerste ILS approach is gelukt!!! Check de foto hieronder!!!!!!!!!!!
Ik ben echt happy!!! 2 dagen bezig geweest, maar ik kreeg die kist maar niet op auto approuch!!!!

http://www.demofield.com/ils-approach.jpg

TWEAKERS RULEZZZ!!!

[ Voor 4% gewijzigd door davhor op 20-08-2003 14:01 ]

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:12

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

davhor schreef op 20 August 2003 @ 13:51:
He thx m8!!!

Ik ben echt happy!!! 2 dagen bezig geweest, maar ik kreeg die kist maar niet op auto approuch!!!!

[afbeelding]

TWEAKERS RULEZZZ!!!
Feli! Maar ik zie alleen geen afbeelding!

Edit, ik zie het al: verander even die code: "[[url=" etc... in
code:
1
[img]http://www.demofield.com/ils-approach.jpg[/img]

[ Voor 14% gewijzigd door Roland_EM25 op 20-08-2003 13:56 ]

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Krijg toch het..... lekker elkaar de grond in trappen. Het kernwoord van GoT... laat mij toch lekker vliegen zoals ik wil... en als ik dan een vraag kan je die gewoon beantwoorden ipv te zeggen hoe beroerd ik wel niet vlieg :r

[ Voor 85% gewijzigd door El_Bandito op 20-08-2003 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ga aan het eind van de week ook eindelijk is fs 2004 kopen, gebruik nu nog steedss FS 2002, maar die wolken van FS 2004 zien er op die pics echt :9~ uit!!!

Ga ook LAGO Venice aanschaffen, hoop dat LAGO ook een keer een Rome scenery uitbrengt! En dan echt zo gedetaileerd als Venice!

Ben ook op vakantie geweest naar Bodrum, we vlogen met en Airbus A300-600 R van Onur Air.

Hier een paar pictures van het vliegtuig, en 1 van EHRD.

Airbus A 300-600 R: ( 1 )
Afbeeldingslocatie: http://www.toms-silksite.nl/remote/plane_1.jpg

Airbus A 300-600 R: ( 2 )
Afbeeldingslocatie: http://www.toms-silksite.nl/remote/plane_2.jpg

EHRD ( Rotterdam Airport )
Afbeeldingslocatie: http://www.toms-silksite.nl/remote/plane_3.jpg

Engine
Afbeeldingslocatie: http://www.toms-silksite.nl/remote/plane_4.jpg

Toen we terugkwamen ging er een gestresste vrouw gelijk roken toen we op de busjes moesten wachten. Komt er zo'n medewerker op haar af:

Medewerker: Mevrouw u mag hier niet roken!
Vrouw: ( nog een trek nemend ) Huh?
Medewerker: Ik zou het lullig vinden om straks hier alleen nog maar een paar schoenen te zien staan!
( Vrouw maakt sigaret mokkend uit )
Medwerker: Kerozine is namelijk 200 keer zo brandbaar als benzine!

Echt lol :D
El_Bandito schreef op 20 augustus 2003 @ 14:09:
Krijg toch het..... lekker elkaar de grond in trappen. Het kernwoord van GoT... laat mij toch lekker vliegen zoals ik wil... en als ik dan een vraag kan je die gewoon beantwoorden ipv te zeggen hoe beroerd ik wel niet vlieg :r
Ze hebben gelijk, het is verleidelijk om alles hier te vragen, maar alles staat goed uitgelegd in de manual. Heb je al die lessen al wel eens gedaan? En als je zegt: ".. dan kan ik me gewoon niet meer concentreren, zooo saai!", zou je niet anders dan deze reacties kunnen verwachten.

Ik kies absoluut geen partij, ik heb na veel proberen ook eindelijk een goede ILS approach gemaakt, in het begin is het moeilijk, dat snap ik, maar iedereen is zo begonnen. En als je met minimale hulp een ILS approach hebt gemaakt, voelt dat toch super?

[ Voor 27% gewijzigd door Roland_EM25 op 20-08-2003 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roland_EM25 schreef op 20 August 2003 @ 14:14:
Ga aan het eind van de week ook eindelijk is fs 2004 kopen, gebruik nu nog steedss FS 2002, maar die wolken van FS 2004 zien er op die pics echt :9~ uit!!!

Ga ook LAGO Venice aanschaffen, hoop dat LAGO ook een keer een Rome scenery uitbrengt! En dan echt zo gedetaileerd als Venice!

Ben ook op vakantie geweest naar Bodrum, we vlogen met en Airbus A300-600 R van Onur Air.

Hier een paar pictures van het vliegtuig, en 1 van EHRD.

Airbus A 300-600 R: ( 1 )
[afbeelding]

Airbus A 300-600 R: ( 2 )
[afbeelding]

EHRD ( Rotterdam Airport )
[afbeelding]

Engine
[afbeelding]

Toen we terugkwamen ging er een gestresste vrouw gelijk roken toen we op de busjes moesten wachten. Komt er zo'n medewerker op haar af:

Medewerker: Mevrouw u mag hier niet roken!
Vrouw: ( nog een trek nemend ) Huh?
Medewerker: Ik zou het lullig vinden om straks hier alleen nog maar een paar schoenen te zien staan!
( Vrouw maakt sigaret mokkend uit )

Echt lol :D
Altijd leuk, echte piccas.
Probeer de brightness eens te verhogen en als je PSP hebt, Unsharp mask een beetje voor meer details :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

davhor schreef op 20 August 2003 @ 13:51:
He thx m8!!!

http://www.demofield.com/ils-approach.jpg

TWEAKERS RULEZZZ!!!
Heerlijk gevoel is dat he, een eerste landing met een jet 8) Feli hoor :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 14:16:
[...]

Altijd leuk, echte piccas.
Probeer de brightness eens te verhogen en als je PSP hebt, Unsharp mask een beetje voor meer details :)
Ik heb die van de engine wat lichter gemaakt, en het unsharp mask gebruikt ( allemaal voor de eerste keer ) De foto heeft nu wel meer detail, maar achtergrond ziet er niet uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op 20 August 2003 @ 14:09:
Heb je ap aan, de a/t en de f/d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:11
he-he heb eindelijk eens door hoe de ils approach werkt 8)7
weer een stapje dichterbij een succesvolle vlucht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12

Als jij die manuals saai vindt, dan kan je beter stoppen met flightsimmen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
Leuke real-life pics, ik had ze hier nog niet zien staan. Een aanvaring van een Easyjet-toestel uit Genève met een hagelbuitje.

http://flightlevel.20megsfree.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:02
Even voor de duidelijkheid, omdat ik hier mn naam ergens in die hele rits posts voorbij zie komen.
Als ik mensen via MSN help om de absolute basis van een IFR vlucht met ILS te leren, dan neem ik het niet zo nauw met snelheden en hoe realistisch het allemaal is.
Het enige wat ik doe is vertellen welke knopjes je zo ongeveer moet aanklikken om succesvol tot een ILS approach te komen.
De rest, en zeker met payware kisten, zul je toch echt uit de manual moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermadcow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-03-2021
rollebol schreef op 20 August 2003 @ 15:02:
Leuke real-life pics, ik had ze hier nog niet zien staan. Een aanvaring van een Easyjet-toestel uit Genève met een hagelbuitje.

http://flightlevel.20megsfree.com/
hagelbuitje 8)7 |:( w00t das echt nie gezond.
best lullig als t ruit dan breekt, moet ik zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door supermadcow op 20-08-2003 15:43 ]

pc specs z750 uit 2004 met laser x-treme gp 2006 van r6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Lijken me minstens hagelstenen formaatje knikker, of zelfs nog groter.
Kist is trouwens ook meteen omgedraaid terug naar Geneve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

Het ging mij bij de IFR en de ILS ook niet om de snelheden en het realistische! Ik vond het gewoon al heftig om hem zo boven de baan te krijgen!!!! Maar het is wel makkelijk dat ik de rest van de instructies erbij heb, want dan kan ik het ook een keer realistich proberen.

Nog ff een ander vraagje, wat voor joystick gebruiken jullie en welke adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Je eerste geslaagde landing is zeker een goed gevoel, zelfs als het vergeleken met de realiteit "nergens" op slaat. Maar je zult zien dat dat gevoel alleen maar beter wordt naarmate je landingen steeds realistischer gaan worden.

Wat de joystick betreft, een MS Sidewinder Pro al of niet Force Feedback wordt vaak gebruikt. Overigens is deze vraag al vaak genoeg voorbij gekomen, dus als je even de search-functie gebruikt vind je info genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of er al 'ns een antwoord op is gegeven maar goed:

In de pss A320 sta ik maar aan op de autopilot speed knop te draaien, maar d'r blijven 3 streepjes staan, komen geen getallen! Het zal natuurlijk wel iets simpels zijn maar ik kan er maar niet uitkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Probeer eens met je rechtermuisknop erop te klikken.

Dan haal je hem nl van "managed speed" af (hoe dat ook mag heten bij luchtbus)

staat ook in de manual :P

[ Voor 9% gewijzigd door Floppie op 20-08-2003 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Een paar kleine vraagjes over FS 2004:

Is die standaard EHAM nou beter geworden dan die van LAGO?
Hoe ziet JFK eruit als "detailed airport" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

supermadcow schreef op 20 August 2003 @ 15:42:
[...]

hagelbuitje 8)7 |:( w00t das echt nie gezond.
best lullig als t ruit dan breekt, moet ik zeggen.
Ik ben zo brutaal om even een post van jberends op atcbox.com te jatten. Is wel interessant leesvoer. Het ging ook over deze Easy kist:
De hagel dichtheid is niet over het hele oppervlakte en in de tijd hetzelfde. Het is een komen en gaan van een verscheidenheid aan hagelstenen van verschillende massas. Eén ieder die wel eens een basis van statistiek heeft gehad weet dat je een verdeling krijgt dat op een Gauss curve lijkt. (mooie vloeiende berg). Het overgrote deel van de hagelstenen valt in het midden van de verdeling. Naar de zijkanten toe (hele grote en hele kleine) loopt mooi vloeiend af. Als je nu weet hoe vaak een hele abnormaal grote hagelsteen kan optreden kun je dus een soort veiligheidsfactor bepalen die een uitspraak kan doen wat het glas wel en niet moet kunnen hebben.

Deze veiligheidsfactor zegt eigenlijk het volgende: Bij de bekeken verdeling van de hagelstenen die binnen de 2 (of 3?) keer de standaarddeviatie valt van de statische verdeling van hagelstenen in wolken (= 99% of iets dergelijks) ... mag het glas niet beschadigen bij een bepaalde snelheid V. (energie impact = 1/2 * massa_hagelsteen * V * V). Dit noemt men de nominale last (lees in dit geval: impact) voor het raam. Deze last moet het raam altijd kunnen weerstaan no matter what.

De veiligheidsfactor die DAAR OVERHEEN gedaan wordt geeft speelruimte voor 1x in de levensduur van het 'glas' ('n' vluchten ca. 10,000 ofzo) een hagelsteen die zo groot is met zulke energie dat deze de ruit onherstelbaar beschadigd maar niet 'catastrophaal' ----> niet 10^6 stukjes in je cockpit. Deze energie impact moet worden aangetoont door de vliegtuigbouwer. Dit noemt met de ultimate load. (E_ultimate = E_nominal * veiligheidsfactor ... vaak iets in de buurt van 1.5 ofzo)

De kans dat een andere ruit ook eenzelfde hagelsteen treft is natuurlijk evengroot maar nog altijd klein. (ook in zo'n bui) Ook omdat zoals DDM al zei de snelheid wordt aangepast (verlaagd) waardoor de energie impact kwadratisch wordt verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_FrankO schreef op 19 August 2003 @ 10:27:
AI-Traffic Pakket versie 3.6 is uit!
Dit keer een update. v3.5 moet al geinstalleerd zijn voordat je v3.6 installeerd. Files kun je vinden op de site: www.ai-traffic.2ya.com

Bedankt voor uw aandacht :P B)
Heb je nog een andere mirror?

Not Found
The requested URL /AI-Traffic-v3.6-update.part1.rar was not found on this server.
--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.27 Server at www.frankai.cheatsplaza.com Port 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er nog iemand behoefte aan de 737FMC tutorial? http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/737fmc/

Geen replies = verwijderen

Heb namelijk webspace nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen halve megabyte :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Roland_EM25 schreef op 20 August 2003 @ 14:14:
Dat moet ik toch even ontkrachten n.a.v. een docu op Discovery over een opgeblazen vliegtuig. Daar werd het verschil getoond tussen benzine en kerosine. Een beetje benzine in een glazen stolp laten verdampen en een vonk was al voldoende voor een explosie. Hetzelfde met kerosine: er gebeurt niets. Pas toen de de temperatuur flink werd verhoogd kon het zaakje ontploffen.

Maar ja, ik kan me goed voorstellen dat men liever geen brandende peuken op een vliegveld ziet ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy-Amd_Freak
  • Laatst online: 03-09-2021
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 19:35:
Heeft er nog iemand behoefte aan de 737FMC tutorial? http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/737fmc/

Geen replies = verwijderen

Heb namelijk webspace nodig ;)
Jah, bedankt :)

K ben nog newbie O-)
Ik zal hem ff saven op me pctje en hem @ mijn eigen servertje zetten (langzame verbinding.. maar ach ik denk niet dat er zoveel bezoekerts komen :+)

k heb hem ff gemirrort @ Klik

[ Voor 10% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 20-08-2003 20:02 ]

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is weer goed voor een screenshot he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:54
Microkid schreef op 20 August 2003 @ 19:44:
[...]

Dat moet ik toch even ontkrachten n.a.v. een docu op Discovery over een opgeblazen vliegtuig. Daar werd het verschil getoond tussen benzine en kerosine. Een beetje benzine in een glazen stolp laten verdampen en een vonk was al voldoende voor een explosie. Hetzelfde met kerosine: er gebeurt niets. Pas toen de de temperatuur flink werd verhoogd kon het zaakje ontploffen.

Maar ja, ik kan me goed voorstellen dat men liever geen brandende peuken op een vliegveld ziet ;)
Volgens mij gedraagt kerosine zich wat dat betreft hetzelfde als diesel, maar het moet wel spannend klinken natuurlijk.

Die 737FMC tut, ach FS2k4 komt nu en DF gaat ........... prullenbak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Wat kan ik hier aan doen? Sinds kort wat problemen met de textures.. is met alle planes:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=275770
En dan nog iets.. waar kan ik zien hoelang je nog moet vliegen tot je bij je bestemming bent? En hoeveel km/nm het in totaal is.. en elapsed time enzo :) Wel handig als je met FMC vliegt en je wilt ff weg.. dan weet je hoelaat je er weer moet zijn om te laden... :)

[ Voor 46% gewijzigd door El_Bandito op 20-08-2003 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met deze maatschappij wil ik de volgende keer vliegen: Naked Air :) (Geen joke!)
http://www.naked-air.com

Afbeeldingslocatie: http://www.naked-air.com/images/flight/ynakedair-012.jpg

:9 :9 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 17:59:
[...]

Heb je nog een andere mirror?

Not Found
The requested URL /AI-Traffic-v3.6-update.part1.rar was not found on this server.
--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.27 Server at www.frankai.cheatsplaza.com Port 80
Heb net Basten gesproken (degene die zo gul is om het tehosten :) ). Hij heeft hem even uitgezet aangezien er 11GB was verzonden :/

Morgen gooit hij hem weer online :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EHAM-EGGP

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMEGGP0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMEGGP1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMEGGP2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMEGGP3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMEGGP4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMEGGP5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMEGGP6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMEGGP7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMEGGP8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMEGGP9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMEGGP10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMEGGP11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMEGGP12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMEGGP13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMEGGP14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMEGGP18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMEGGP16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMEGGP17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMEGGP19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMEGGP15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMEGGP20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMEGGP21.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Heb jij altijd flaps aan staan op 1900ft? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
El_Bandito schreef op 20 August 2003 @ 20:39:
Heb jij altijd flaps aan staan op 1900ft? :P
Wat is daar mis mee dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Als je wilt klagen klaag dan over dit : http://home.quicknet.nl/q....kwak/pics/EHAMEGGP12.jpg

Had je haast? Zeker nog even snel tanken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

2 dagen geleden FS9 gehaald. het opstijgen en vleigen gaatwel, maar landen in een 737 is wel erg anders vergeleken met een F-16 of een FW190 (maar in een King Air 350 likt eht nu wel aardig overigens)

[ Voor 18% gewijzigd door ocf81 op 20-08-2003 20:52 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
rdluca schreef op 20 augustus 2003 @ 20:43:
[...]

Wat is daar mis mee dan :?
ik ben ook benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:54
jaaaaaa :)

Ook wat flaps aan is eigenlijk ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik trek mijn flaps soms op 5000 ft al aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

Fly High well done!!! Volgende keer mag je mij naar een vakantiebestemming brengen.

Ik heb vanmiddag het 1 en ander gevraagd over auto approach. Dit is me nu enkele keren gelukt, maar ook meerdere keren mislukt. Dit iedere keer om dezelfde reden. De Auto Pilot volgt netjes de approach, hij daalt alleen niet??? Moet ik eerst ALT uitzetten voordat ik APP aanzet of heeft dit er niets mee te maken???

Bij voorbaad dank en kan er hier tussen de piloten wat minder ruzie gemaakt worden, het is leuker om een compliment te krijgen met opbouwende kritiek, dan in 1 keer afgezeken te worden. Ik doe het nog niet lang, maar ik ben blij als ik de landingsbaan haal. Of dat nou netjes is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_FrankO schreef op 20 August 2003 @ 20:49:
Als je wilt klagen klaag dan over dit : http://home.quicknet.nl/q....kwak/pics/EHAMEGGP12.jpg

Had je haast? Zeker nog even snel tanken? :P
Speed was all ours, dus legaal racen :P

En idd, met low fuel in m'n achterhoofd. Laat descenden, steeper descent. Zo min mogelijk motorvermogen gebruiken. :) Op tijd af levellen op 3000ft om rap genoeg te reducen in IAS en de hele flap-sequence af gaan. Zit je netjes op tijd in landingconfig :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Wat pics van de TRA5586 LFMN-EHAM van onderweg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/gir24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/gir27.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/gir28.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/gir29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/gir32.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/gir34.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/gir36.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/gir38.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/gir41.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/gir42.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/gir46.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/gir47.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/gir48.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/gir49.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/gir50.jpg

zit vandaag in de VC-mode, ff wennen eraan ;P

[ Voor 15% gewijzigd door rdluca op 20-08-2003 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op 20 August 2003 @ 21:20:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Alles gaat alleen stukken langzamer, ook als je gewoon spot plane aan hebt staan. Of heb je daar geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 22:00:
[...]

Alles gaat alleen stukken langzamer, ook als je gewoon spot plane aan hebt staan. Of heb je daar geen last van?
Wel merkbaar langzamer maar nog soepel genoeg.

En de arrival op EHAM onder de ATC van FlyHigh (APP) en jberends (TOWER)

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/gir51.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/gir52.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/gir53.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/gir56.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/gir58.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/gir60.jpg

Die VC is trouwens wel erg leuk :P Kan de omgeving goed in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

*knip

:9~ :9~ :9~ Waar heb je die Transavia vandaan? Payware, freeware, maakt niet uit! Welke is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Happy-Amd_Freak schreef op 20 August 2003 @ 19:48:
[...]

Jah, bedankt :)

K ben nog newbie O-)
Ik zal hem ff saven op me pctje en hem @ mijn eigen servertje zetten (langzame verbinding.. maar ach ik denk niet dat er zoveel bezoekerts komen :+)

k heb hem ff gemirrort @ Klik
Is deze zelf gemaakt of komt deze van een FS website?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Evil M@V schreef op 20 augustus 2003 @ 22:45:
[...]

Is deze zelf gemaakt of komt deze van een FS website?
Die is door mij gemaakt en heeft op de FSSUPPORT site gestaan maar die site is ter ziele gegaan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Je bent je anti-ice vergeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 22:51:
[...]

Je bent je anti-ice vergeten..
:o Wanneer had die aangemoeten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op 20 August 2003 @ 22:54:
[...]

:o Wanneer had die aangemoeten dan?
Toen het -36 graden was? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 22:55:
[...]

Toen het -36 graden was? ;)
En waarom omdat het -36 graden is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op 20 August 2003 @ 22:56:
[...]

En waarom omdat het -36 graden is :?
misschien omdat het dan vriest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 22:57:
[...]

misschien omdat het dan vriest
Nou heb je al een paar pogingen gehad en tot op heden alleen maar onzin geproduceerd 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/gir38.jpg

uhh..

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 23:03:
[afbeelding]

en wie praat hier nou dom, je weet best wat ik bedoel..
Ik snap het nog steeds niet, tenzij je bedoelt dat ik me druk moet gaan maken om wat wolken op FL290 ofzo terwijl ik op FL380 vlieg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Anti-ice wordt alleen gebruikt in icing conditions, dat wil zeggen de temperatuur moet onder de 10° C liggen én er moet "visible moisture" zijn, dus mist of wolken waar je doorheen vliegt. Doorgaans hangen er geen wolken op FL380 :)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Roland_EM25 schreef op 20 August 2003 @ 22:41:
[...]

:9~ :9~ :9~ Waar heb je die Transavia vandaan? Payware, freeware, maakt niet uit! Welke is dat?
Waarschijnlijk www.avsim.com en ff zoeken op transavia ffx... freeware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op 20 augustus 2003 @ 23:09:
[...]

Ik snap het nog steeds niet, tenzij je bedoelt dat ik me druk moet gaan maken om wat wolken op FL290 ofzo terwijl ik op FL380 vlieg?
laat maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op 20 August 2003 @ 23:10:
[...]

Waarschijnlijk www.avsim.com en ff zoeken op transavia ffx... freeware.
PMDG 73NG REG/PHXRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

davhor schreef op 20 augustus 2003 @ 21:04:
Fly High well done!!! Volgende keer mag je mij naar een vakantiebestemming brengen.

Ik heb vanmiddag het 1 en ander gevraagd over auto approach. Dit is me nu enkele keren gelukt, maar ook meerdere keren mislukt. Dit iedere keer om dezelfde reden. De Auto Pilot volgt netjes de approach, hij daalt alleen niet??? Moet ik eerst ALT uitzetten voordat ik APP aanzet of heeft dit er niets mee te maken???

Bij voorbaad dank en kan er hier tussen de piloten wat minder ruzie gemaakt worden, het is leuker om een compliment te krijgen met opbouwende kritiek, dan in 1 keer afgezeken te worden. Ik doe het nog niet lang, maar ik ben blij als ik de landingsbaan haal. Of dat nou netjes is of niet.
altijd leuk om te lezen van beginnende piloten dat ze vooruitgang boeken :)

over je vraag:

hoe hoog kom je aanvliegen ? als je b.v. op 6000 ft. komt aanvliegen, vlieg je er idd vrolijk overheen :) je moet in jou geval ongeveer naar 300 ft b.v. zakken en dan de ILS pakken. Ik weet niet hoever je al bekend bent met ILS maar normaal gezien "pakt" de AP altijd eerst de Localicer (dat horizontale paarse pijltje) wat betekend dat je recht voor de baan bent. daarna komt de Glideslope (dat horizontale paarse pijltje) naar beneden. Als je glideslope in het midden is ga je het "glijpad" naar beneden (en gaat je ALT knop automatisch uit) naar de runway. Zie het maar als een soort glijbaan ofzo B)

meer vragen nog ?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet schreef op 20 augustus 2003 @ 23:09:
Anti-ice wordt alleen gebruikt in icing conditions, dat wil zeggen de temperatuur moet onder de 10° C liggen én er moet "visible moisture" zijn, dus mist of wolken waar je doorheen vliegt. Doorgaans hangen er geen wolken op FL380 :)
:| dat wist ik niet.. sorry rdluca :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 23:03:
[afbeelding]

en wie praat hier nou dom, je weet best wat ik bedoel..
Op ATCBOX-forum
werd de volgende vraag gesteld:

"Hallo,

Ik ben onderweg naar KMIA nu en ik zet normaal eigenlijk altijd mijn Anti-Ice al aan zodra de temperatuur in de lucht waar ik vlieg onder de 0 zit, echter ik heb 2 video's van MPH over de MD-11 en daar legt de captain dus e.e.a. uit en die doet het pas als er icing wordt gedetecteerd of als ze door ijzige wolken vliegen.

Maar ik heb in de PIC767 nog nooit een melding gehad (had ok altijd de AI aan), gebeurd dit uberhaubt wel?
En wanneer zetten jullie de AI aan?
Want ik heb hem nu uit zag ik, vergeten , maar het gaat gewoon goed dus ik laat hem maar uit staan.

Bramage"

Daarop heb ik het volgende antwoord gegeven:

"Engine anti-ice gaat aan wanneer de TAT (Total Air Temperature) 10C of lager is en je vocht (wolken, mist, regen, sneeuw enz) kan waarnemen.

Wing Anti-ice gaat aan bij visible ice-ing. (zit niet in FS2002)

Een melding geeft PIC767 niet dus dat blijft opletten "

Dus blijf ik met de vraag zitten waar het mis is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op 20 August 2003 @ 23:14:
[...]

Dus blijf ik met de vraag zitten waar het mis is gegaan?
Uhh, nergens? Ging allemaal goed hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

voor de mensen die het "unable crz alt" probleem nog steeds hebben:

het zit hem dus gewoon in de sid's en star's als die gewoon handmatig invoert (en zelf de ZELFDE speed/alt restr.) gaat alles goed :)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
El_Bandito schreef op 20 August 2003 @ 20:17:
Wat kan ik hier aan doen? Sinds kort wat problemen met de textures.. is met alle planes:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=275770
En dan nog iets.. waar kan ik zien hoelang je nog moet vliegen tot je bij je bestemming bent? En hoeveel km/nm het in totaal is.. en elapsed time enzo :) Wel handig als je met FMC vliegt en je wilt ff weg.. dan weet je hoelaat je er weer moet zijn om te laden... :)

[ Voor 3% gewijzigd door El_Bandito op 20-08-2003 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem wat ik tegenkom is het volgende.

Men neme een SID en kiest vervolgens de aansluitende luchtweg.
Maar wat gebeurd er nou assik die airway in me FMC wil rammen: Not in Database.

Ja daaaggg, je malle moer......zeggen we dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Je weet toch wel dat Bramage Uncle-Sam is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dah d8 ik ook al aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Je stelt hem twee keer en twee keer snap ik er niets van :?

Eerst vraag je "waar kan ik zien hoelang je nog moet vliegen tot je bij je bestemming bent? En hoeveel km/nm het in totaal is.. en elapsed time enzo " dus ik denk die gozer snapt niets van de FMC.
Vervolgens lees ik "Wel handig als je met FMC vliegt en je wilt ff weg.. dan weet je hoelaat je er weer moet zijn om te laden" en denk ik van die gozer heeft ontdekt hoe handig zo'n FMC is B) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op 20 August 2003 @ 23:32:
[...]

Eerst vraag je "waar kan ik zien hoelang je nog moet vliegen tot je bij je bestemming bent? En hoeveel km/nm het in totaal is.. en elapsed time enzo " dus ik denk die gozer snapt niets van de FMC.
Vervolgens lees ik "Wel handig als je met FMC vliegt en je wilt ff weg.. dan weet je hoelaat je er weer moet zijn om te laden" en denk ik van die gozer heeft ontdekt hoe handig zo'n FMC is B) :?
En nog binnen 24 uur je eigen post kicken ook.....

Flauw grapje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

The_FrankO schreef op 20 August 2003 @ 23:25:
[...]

Je weet toch wel dat Bramage Uncle-Sam is ;)
Volgens mij is Uncle-Sam "Viper" op atcbox

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tourniquet schreef op 20 augustus 2003 @ 23:43:
[...]

Affirm...

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Is er een andere oplossing voor te sturen als je aan het taxi'n bent? Ipv Num0 en NumEnter dan?
Het lukt hier ook mee maar als ik dan een keer ben beginnen draaien duurt het wel een tijd voor ik hem terug 'recht' krijg, hij blijft altijd maar draaien. Is er een reset??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

interp schreef op 20 August 2003 @ 23:58:
Is er een andere oplossing voor te sturen als je aan het taxi'n bent? Ipv Num0 en NumEnter dan?
Het lukt hier ook mee maar als ik dan een keer ben beginnen draaien duurt het wel een tijd voor ik hem terug 'recht' krijg, hij blijft altijd maar draaien. Is er een reset??
NUM5 :)

Ook voor de ailerons.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 00:00 ]

• rdluca
  • Niet online
edit:

slechts een aanvulling op bovenstaand van FlyHigh:
Als je eenmaal aan het taxien bent kan je ook remmen/bijsturen door met F11 de left maingear te remmen en met F12 de right maingear te remmen.

[ Voor 8% gewijzigd door rdluca op 21-08-2003 00:03 ]

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Oef, nu gaat het wat beter gaan volgens mij _O_ Thx!

• Happy-Amd_Freak
  • Laatst online: 03-09-2021
rdluca schreef op 20 August 2003 @ 22:48:
[...]

Die is door mij gemaakt en heeft op de FSSUPPORT site gestaan maar die site is ter ziele gegaan :'(
offtopic:
Ja je naam staat eronder, je zit er niet mee dat ik hem zomaar publiceer? Anders verwijder ik hem weer ff :)

Woei, mijn eerste ILS approach is gelukt :+ en dat na een week.. 8)7
Najah k ben toch trots op mijzelf :)

[ Voor 19% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 21-08-2003 00:16 ]

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik wilde morgen naar EHAM. Ik vraag me alleen af hoe je er achter kan komen hoe laat de inbound/outbound peaks zijn. Moet ik het dan gewoon doen met de info op schiphol.nl? Of zijn er andere manieren om achter te komen? B.v.d. :)

• Floppie
Tourniquet schreef op 20 August 2003 @ 23:43:
[...]

Uncle Sam alias Viper alias Bramage alias Collin :P

[ Voor 22% gewijzigd door Floppie op 21-08-2003 01:03 ]

• Floppie
kenneth schreef op 21 August 2003 @ 00:23:
Ik wilde morgen naar EHAM. Ik vraag me alleen af hoe je er achter kan komen hoe laat de inbound/outbound peaks zijn. Moet ik het dan gewoon doen met de info op schiphol.nl? Of zijn er andere manieren om achter te komen? B.v.d. :)
6 uur 's ochtends inbound peak :P

VS/Azië-vluchten

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Thnx, maar ik krijg m'n vriendin echt niet zo gek hoor ;)

Wel mooi trouwens, in de dawn aankomende heavy's ...

• Floppie
kenneth schreef op 21 augustus 2003 @ 00:58:
Thnx, maar ik krijg m'n vriendin echt niet zo gek hoor ;)

Wel mooi trouwens, in de dawn aankomende heavy's ...
er stond trouwens nog ergens een topic van atcbox iets over peaks. Topicstarten was sobolo en het gaat over zn vlucht door Schiphol CTR

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Even gezocht, antwoord van AD:
Net voor elf uur 's morgens is zo'n beetje de outbound piek eruit en ben je net voor de USA gangers, of tussen 1500 en 1600lt. Om 1600lt beginnen we net weer met starten twee banen.
Merci :)

• El_Bandito
rdluca schreef op 20 August 2003 @ 23:32:
[...]

Ik bedoel dus, als je die gegevens kan zien, dan is FMC handig, dan weet je nl. wanneer je terug moet komen :P

• Floppie
Weet je wat het Engelse woord PROGRESS betekend?

Verwijderd

Kheb de pedalen van mn stuurtje als rudder (tot de simpeds binnen zijn). Als je ook een tijdje gewend bent aan je favo kist, weet je wanneer je moet stoppen met sturen zodat hij mooi uitkomt. Idd met F11 en F12 'differential braking' kun je mooi corrigeren.

• Sleepie
rellehenk schreef op 21 August 2003 @ 00:48:
6 uur 's ochtends inbound peak :P
VS/Azië-vluchten
Ik moet in de nacht van vrijdag op zaterdag een kennis van me naar Schiphol brengen die op vakantie gaat. Aangezien ik er dan toch om een uurtje of 4 's nachts ben, wil ik die inbound peak met de VS/Azie vluchten ff meenemen :P
En dan maar hopen dat ze op een gunstige baan landen.

Verwijderd

Met Num5 kan j'm centreren.
Andere optie is autorudder aan te zetten
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.