Op wat voor een PC kan jij nog prima werken?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 941 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 23:29
Al een paar jaar heeft mn oude celly700 (later upgrade naar P3 866) perfect gewerkt. Toen toch maar een upgrade. Nu hier een Athlon XP 2400+@2700+ met 512 sdram en een gf4mx440. Werkt allemaal best. Kan veel spellen spelen (al dan niet @ min eisen).
Maar ik moet toegeven. Mijn Lappy @ 75Mhz kan alles ook nog zeer goed. Zelfs word2000 kan ie nog goed aan. 1x (grote) update doen in de 2 jaar vind ik voorlopig voldoende.

Maakt soms wel eens een foto ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.B schreef op 24 August 2003 @ 00:12:
1x (grote) update doen in de 2 jaar vind ik voorlopig voldoende.
ik werk helemaal niet met zo'n systeem van om de 2 jaar upgrade

eest moet ik opmerken dat er iets niet meer helemaal werkt zoals ik wil, dan kijk ik gewoon naar mijn budget en doe ik wat research voor beste prijs/kwaliteit (vooral ook op tweakers ja :)) en dan maar wachten tot de volgende grote beurs (voor wat duurdere aankoopjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik werk nog prima met een Pentium 200MMX op een Asus TX97 (bord nog ooit overgenomen van firefox). 256MB SDRAM erin, 2.5GB systeemschijf, 30GB schijf voor data. Dankzij SDRAM en UDMA/33 is het systeem eigenlijk best wel snel. Windows 95 OSR2 erop. Alles draait goed, behalve veel spellen. Daar heb ik een Duron 1300 voor met een Radeon 9000 erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk -en speel spellen, ook LAN- op een P800, 256MB, 64MB GF4MX (laatste draagt veel bij aan speelbaarheid meeste spellen (NFS6 bv)).
Zie nog geen reden om een nieuwe te kopen.

Heb net mijn oude comp P166MMX, 64MB (32 MB SD en 32 MB EDO, verbaasde me dat ie dat vrat...), 4MB 3D in bruikleen gegeven. Dit gaat ie doen: Office, internet, Civilization 2..., MP3 afspelen. Geen snellere voor nodig dacht ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:17
ok.. dit is bijna een onmogelijke kick, maar ik ben benieuwd hoe de gemiddelde tweaker er nu tegenaan kijkt.. kun je nog steeds met dezelfde snelheden toe als ruim 3,5 jaar terug? of zijn we al weer zodanig verwend dat we nu meer zonder een dual core kunnen??

dus laat weten wat voor pc jij nu anno 2007 nodig hebt om lekker te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Lekker werken? Op mijn huidige PC. Ik ben een fervent multitasker, zoals deze screenshot wel laat zien. Ik erger me dan ook geregeld aan de traagheid van mijn laptop, al is het daar voornamelijk de ontzettend trage HDD die me zo irriteert. Gelukkig heeft hij wel 1GB geheugen waardoor Linux nog wel aardig soepel loopt.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09 13:10

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Het meeste werk doe ik op me P4-2,26 Ghz met 1 Gb ram. Ja dat is best wel aal een zware vergeleken met de dingen die ik hier voorbij zie komen.
Maar hier download (uitpakken, rar, par enz) ik ook alles mee, terwijl ik internet en mail en dat soort dingen. Veel trager moet het niet worden want dan vind ik het persoonlijk niet echt werkbaar meer.

Ja en voor het gamen gaat het al meteen naar 3,4 Ghz met 7800 GT.

Hangt er toch heel erg vanaf wat je er mee doet en of dat aan je min eisen voldoet denk ik.
Voor een gamer ligt die grens toch veel hoger dan voor de "normaal" gebruiker.

[ Voor 26% gewijzigd door bonus op 24-03-2007 12:19 ]

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zit nog op een Atlhon XP 1800+ met 1GB geheugen en een Ti4200, 128MB. Ik zit nu wel aan het randje wat qua spellen nog kan. Ben nu een aantal weken bezig met BIA RTH30. Af en toe lagt het beeld. Binnenkort belastingretour dan een ander AGP kaartje kopen of dual Athlon XP/MP. Proc moet in elk geval sneller worden en evt. extra geheugen.

Verder nog een server met 4x P!!! Xeon 700, 1MB. Jammer van de 1MB video onboard. Zoek nog een PCI Geforce kaart. Kan ik ook games hosten zoals Enemy Territory.
Naja, zie http://tweakers.net/my.tnet/sysspecs/?SysID=518 en http://tweakers.net/my.tnet/sysspecs/?SysID=11881

[ Voor 30% gewijzigd door PcDealer op 25-03-2007 16:07 . Reden: verduidelijkt ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik ben inmiddels redelijk dual verslaafd geworden. Dat betekent dat mijn hoofdbak ook een dual is. Ik had een Athlon MP, tot het mobo ervan stuk ging. Daarom maar een C2D gekocht. Echt, als ik nu kijk hoe ik werk, met vele progs tegelijkertijd open enzo, dan ben ik blij dat ik dualcore draai (hoewel mijn droom blijft om terug te gaan naar dual cpu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:12
Ik heb eigenlijk al jaren niks meer gekocht. Het laatste was een Radeon X800XL en die was toen net uit, weet niet meer precies wanneer dat was. Die kaart zit in een systeem bestaande uit een A64-3200 op met 1GB Ram waar winxp prof op een 80GB HD staat. Ik heb ook nog 2x 160GB voor data. Die A64 heb ik gekocht toen die net uit was. Hoelang is dat geleden, 3jaar? Ik moet zeggen dat systeem voldoet echt prima voor alles behalve een aantal games die ik niet speel. Ik moet zeggen ik type dit nu vanaf een XP2200+ 512MB en 30GB HD. Voor office applicaties, internetten, muziek luisteren voldoet dit ook nog. Al zou ik er wel een andere HD in willen want die is echt traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 12:08

EXX

EXtended eXchange

Ik gebruik nog steeds dezelfde bak als 3 jaar terug. Ik heb alleen wat bij geplaatst: een grotere 2de HDD van 120 GB erbij, een DVD-RW erin en een USB 2.0 kaartje met een interne USB hub. Het 56K modem heb ik eruit gehaald. Het Asus P2B moederbordje in de PC is al 8 jaar oud, net als de PSU, de FDD en de CD-RW....

Tevens gebruik ik af en toe nog mijn stokoude IBM PS/2 L40SX laptop, nu voorzien van 512 MB CFcard ipv een HDD.

20 MHz 386SX powerrrrr :+

Deze oude laptop draait nu Concurrent DOS 386 en MS-DOS/Win 3.1

Voor specs van beide zie sig.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:30
Als ik niet zou gamen zou ik genoeg hebben aan een P3 1Ghz.
P3's zijn wel briljant.

Wat wel zo is dat de nieuwe office (die ik echt heel graag gebruik) heel veel geheugen en processorkracht neemt.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
In de dagelijkse omgang met de computer zou ik echt niet meer zonder dual core cpu's en 10.000RPM schijven willen. Vooral een snelle harde schijf scheelt zoveel ergernis. Alleen omdat games niet goed meer draaien is upgraden voor mij noodzakelijk. 2 Jaar geleden voor het eerst een echt snel systeem gekocht, met een dual Xeon processor en 74GB Raptor schijf en dat bevalt zo goed dat er nu een Core2Duo systeem aan komt met opnieuw een 10k schijf. Echter als ik niet zou gamen zou ik er nog wel 3 jaar mee kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:49
ik heb tot september 2006 op een compaq deskpro met een P3 en 320 mb ram gewerkt.. toen kwam de nieuwe pc (acer e360) en dan merk je pas dat je computer sloom is. daarvoor vond ik hem snel! en nu we ook de C2D hebben vind ik deze X2 4200+ weer langzaam :P. zo zie je maar weer als je maar van de nieuwe spulletjes afblijft merk je er niks van (behalve dat een groot deel van de games niet draait)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nog dagelijks een "oude" laptop, voor het tekstverwerken, MSN-en, UseNetten, internetten en films bekijken. Het gaat hierbij om een PentiumIII 1130mhz "Tualatin"/384MB RAM/40GB HDD met een 14,1" TFT-scherm. Het enige nadeel is dat mijn DVD-speler nog maar een specifiek merk DVD-R pakt en geen CD-R's en DVD+R's meer pakt (vroeger overigens wel).

Ik heb deze laptop nog lang voor schoolwerk gebruikt i.c.m. Windows XP, maar was niet meer vooruit te branden. Ik heb lang overwogen deze laptop in te richten met Linux (SimplyMepis o.i.d.), maar kwam toen Windows XP LiTE SP2 tegen (een gestripte versie van XP Professional) en nu draait ie weer als een zonnetje.

Windows XP LiTE is een aanrader voor mensen die met oudere hardware werken en toch XP willen gebruiken; draait geloof ik al met een PII 300mhz/128MB RAM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ik werk dagelijks op een AMD3700 (zie sig) die goed draait. Mijn typ, schoolwerk etc doe ik op een Celly 466Mhz met 192MB ram en zenwalk icm KDE of XFCE.

Waar ik nu nog op zit te "wachten" is of een leuk socketA processortje om mijn mobo weer leven in te blazen of een socket 370 bord om mijn processor leven in de blazen :P.

Buiten het gamen om, kan ik wel vooruit met mijn Celly !

[ Voor 43% gewijzigd door sky- op 24-03-2007 14:47 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Ik zit bijna altijd te werken op mijn laptop (Compaq Armada M300, 600Mhz/320MB/30GB), snel genoeg voor alles wat ik ermee doe (internet/mp3/films/chat), is wel handig omdat hij zo klein is, dus heb ik altijd mn eigen pc bij me.
Ik heb ook een Libretto 110CT, welke ik ook nog gebruik, het enige nadeel is dat er alleen 16bits-pcmcia-kaartjes in kunnen, en mijn kaartje voor draadloos ondersteunt geen WPA, waardoor ik vaak toch gebruik moet maken van mn M300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:30
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:32:
Ik gebruik nog dagelijks een "oude" laptop, voor het tekstverwerken, MSN-en, UseNetten, internetten en films bekijken. Het gaat hierbij om een PentiumIII 1130mhz "Tualatin"/384MB RAM/40GB HDD met een 14,1" TFT-scherm. Het enige nadeel is dat mijn DVD-speler nog maar een specifiek merk DVD-R pakt en geen CD-R's en DVD+R's meer pakt (vroeger overigens wel).

Ik heb deze laptop nog lang voor schoolwerk gebruikt i.c.m. Windows XP, maar was niet meer vooruit te branden. Ik heb lang overwogen deze laptop in te richten met Linux (SimplyMepis o.i.d.), maar kwam toen Windows XP LiTE SP2 tegen (een gestripte versie van XP Professional) en nu draait ie weer als een zonnetje.

Windows XP LiTE is een aanrader voor mensen die met oudere hardware werken en toch XP willen gebruiken; draait geloof ik al met een PII 300mhz/128MB RAM!
Je weet dat een slimline DVD+RW drive ongeveer 50 euro kost? Dan heb je echt weer een prachtige laptop

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:23
mijn moeder en broertje hebben een p3 800 met 512 MB ram, en ik heb een laptopje voor internet met 1Ghz die 80% vd tijd op 500 oid draait.

gebruikt voor
- internet
- muziek
- msn
- spelletje

en voor het echte werk heb ik een opteron 3Ghz met 2GB ram, maar das bijzaak in dit topic

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mij prima redden op een:

X2 3800+ 2gb geheugen,2x250GB sata, 2x160GB sata, x1950pro, werkt perfect, voor niet al te veel geld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Hey grappig. Dit topic weer actief? :)

Ik ben in de tussentijd ook geupgrade. Maar dat had vooral als reden dat ik een stiller systeem wilde hebben en een stille PC mediacenter als mediacenter. Voor die laatste heb ik een XP2500+ mobile met 512MB geheugen gekocht.

Als werk pc heb ik het allerkleinste en stilste gekocht wat ik kon vinden. Dat is een iniminie Asus Pundit P2 barebone met een adapter als voeding (geniaal) geworden. Er zit een Athlon64 3200+ in, omdat die Cool&Quit ondersteunt. Verder 512MB geheugen. Bevalt me prima :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
het ligt er idd best wel aan wat je doet, maar wat ik wel merk is dat voor de meeste mensen de CPU snelheid niet zo heel veel meer uit maakt (vanaf ca. 800mhz is het prima), maar geheugen een stuk meer. minder dan 256mb zou ik echt niet meer proberen, 512 zou ik tegenwoordig toch echt als minimum zien.
ikzelf doe veel multitasken, en vaak ook met rekenintensieve applicaties, vandaar dat ik op een dual dual-core systeem werk. maar dit zijn voornamelijk dingen die een normaal persoon nooit zou hoeven te gebruiken, vandaar dat 800mhz ongeveer de grens is waarbij je het niet meer echt merkt dat je iets mist. verder ben ik wel van mening dat hedendaagse hardeschijven wel een stuk beter werken dan dat wat er in het 800mhz tijdperk in zat. dus dat zou ik wel upgraden bij een oudere bak. geheugen is 256 de limiet, 512 aan te raden als je liever niet swapt (waardoor de schijf ook weer wat minder van belang is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja
Ik heb een zeer zware systeem staan met dual core en sli.
Alleen jammer dat ik er films mee kijkt en verder gewoon geen tijd meer voor (word ook verkocht)
Een p4 op 2g basis zal meer dan voldoende zijn voor films te kijken. (soms een dvd rippen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm.. leuk topic om te kicken :) De Athlon 700 waar ik het 3.5 jaar geleden over had is inmiddels vervangen door de toengenoemde (nieuwe) Apple en ook die is inmiddels alweer vervangen. Mijn eisen liggen tegenwoordig een stuk hoger dan toen.. ik wil nu echt een snelle soepel werkende PC (heb een MacBook Pro, 2GHz Core Duo met 2GB RAM). Maar nu heb ik ook het budget ervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Ik heb tot een paar weken geleden nog prima op mijn oude PowerMac gewerkt. 350MHz PPC 750, met 512MB ram (met veel vensters wel wat trager...) 40GB Hdd, Mac OS X 10.4. Voor een PowerMac uit 1999 was ie voor mij nog steeds snel en soepel genoeg voor het dagelijkse programmeer werk (PHP) en PhotoShop CS2

Mja, met komst van mijn nieuwe MacBook Pro stond ie toch wel erg stil in de hoek. Heb hem aan een goede vriend gedoneerd :)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik werk nog steeds op een 3,2ghz celeron met 1,25GB ram en een fx5200.

En eigenlijk merk in gewoon windozen enzo niet of nauwelijks verschil met de core 2 duo bak van m'n broer. Vind het dan ook onzin om te upgraden als het nog prima voldoet, zelfs vista werkt er op met aero en alles. Nee, zolang ik niet game en niet aan zware 3d rendering applicaties enzo werk is deze pc prima. Soms moet ik wel eens een dell (of ander merk) van €2000 'maken' bij iemand anders, en dan sta ik werkelijk versteld hoe sloom dat is, zoveel troep staat er vaak op dat mijn pc nog sneller is :| |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:15

Theo

moederbord

mijn pc is ene beetje aan de oude kant. Een S478 P4 2.0 Ghz @ 2.8 Ghz met 2 x 512 MB, een FX5900 en 700 GB aan opslag. Voor het nodige officewerk isdeze snel genoeg, en ook kan ik er nog best mee gamen (heb geen hoge eisen aan een spel).

Op het werk gebruik ik mijn laptop (P-M 730 1.6 Ghz, 2 x 512 MB, 60 GB 7200 rpm, 915GM), ook alleen office en internet. thuis staat de laptop aan als downloadpc vanwegen het extreem lage energieverbruik.

Ondanks dat ik het makkelijk kan betalen ga ik (nu nog)niet mijn pc upgraden/vervangen. Hij is snel genoeg voor wat ik wil, en waarom iets vervangen als het nog goed is??

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk op een amd 2000+ @ 2400 met 7xx mb er in op 166
met een gf 5200 en dan nog 320 gb hardeschijf

Vista kraakt mijn pc maar lekker af zelf ben ik tevreden toch had ik een paar maanden
geleden het gevoel dat ik moest upgraden want me orginele amd 2800 64 was kapot enz
dus dat was een stapje terug en dat is moeilijk dan merk je het pas het verschil windows xp
installeeren in 40 min me amd 2800 64bit @ 3400 deed daar maar 18 min over
dat was een vieze tegenvaller maar voor de rest werkt het nu nog leuk niks teklagen
toch wil ik naar een mac maar goed dat is dan na de zomervakantie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:29
Ik werkte tijdelijk afgelopen zomer op een Pentium MMX 200MHz met 80MB geheugen, en het draaide zoals ik verwachtte, veel spellen die ik nog van vergane jaren had liggen deden het nog goed.

Mijn broertje speelde pas NFS-MW op een Pentium 2 350MHz. Nogal schokkend dat dat werkte, maar het draaide gewoon goed, ik probeerde het gewoon te installeren nadat hij erom vroeg. Nu is de processor wel vervangen door een P3 600MHz, wat zijn pc tot de 4e pentium 3 in huis maakte.

Ook grappig: Ik heb nog een hele oude laptop staan, uit 1989, met windows 2.03, een muis en 82 Dos-spellen... Alleen is nu de floppy-drive kapot, dus kan ik er niet nog meer nostalgische spellen op doen. Jammer...

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Tot voorkort werkte ik op een oude compaq PII 300 mhrz. (nu een 650 mhrz.), 256mb geheugen, 8 gig harde schrijf (nu 30 gig er bij) en win2k.
Ik kan er alles mee doen wat ik wil. Jah, ok, niet alles gaat zo snel, en nieuwe spelletjes kunnen er niet op worden gedraait. Maar toch werken zware programa's best goed op die pc. Het is een echt robuste pc, win2k is echt niet kapot te maken (en ja, ik heb er best wel veel slechte dingen op uitgevroten). Het allerleukste van die pc vind ik dat ie een deskpro is, oftewel, hij kan als tower en liggen.
Maar nu heb ik een nieuwe pc, dus daar klooi ik nu wel veel mee. Maar die oude gaat ook wel weer in gebruik, in de vakantie ofzo. Misschien ombakken tot server ofzo, of gewoon laten.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ik werk atm op een C2D E6400 die ik heb opgeschroefd naar 3.2 ghz, en dat bevalt me uitermate goed. 2 GB DDR2 @ 800 mhz en een wd raptor 150GB helpen ook goed wat prestaties betreft. Ik draai linux en omdat linux nogal harddisk-intensief is, ben ik van plan om er nog een 2e raptor naast te zetten in RAID0. Verder heb ik ook nog een xp2400+ met 1 gb en een 80 gb 7200rpm staan, waar ik feisty beta op heb geinstalleerd en ik moet zeggen dat het verrekte soepel loopt, op hardeschijf-acties na.

Edit: ik moet nog zeggen dat ik het zowiezo fijn vind werken op een goed scherm met hoge resolutie (bijv. tft 1280x1024 of nog hoger zelfs). Dan mag de pc wat traag zijn, een goed scherm geeft een fijn gevoel.

[ Voor 17% gewijzigd door jealma op 25-03-2007 14:38 ]

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
webmail schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 17:46:
Ik heb tot een paar weken geleden nog prima op mijn oude PowerMac gewerkt. 350MHz PPC 750, met 512MB ram (met veel vensters wel wat trager...) 40GB Hdd, Mac OS X 10.4. Voor een PowerMac uit 1999 was ie voor mij nog steeds snel en soepel genoeg voor het dagelijkse programmeer werk (PHP) en PhotoShop CS2

Mja, met komst van mijn nieuwe MacBook Pro stond ie toch wel erg stil in de hoek. Heb hem aan een goede vriend gedoneerd :)
Heb pas geleden een Cube 450 Mhz gekocht wat nog best prettig werkt met een moderne harde schijf en genoeg geheugen (maak er een dezer dagen de volle 1,5 Gb van). Sindsdien staat mijn superdeluxe C2D 2.66 Ghz pc heel wat vaker uit en wordt die alleen nog gebruikt voor de games (20-30% van m'n totale pc gebruik). De Cube is bovenal heerlijk stil en omdat alles trager werkt opeens heerlijk rustgevend itt Windows op de C2D waar een halve seconde wachten al lang lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* dion_b gaat weer eens een archaisch tegengeluidje laten horen ;)

Spellen speel ik op m'n Athlon64 X2, films kijk ik op m'n dual P3-1000, maar als het aankomt op typwerk en chatten heb ik standaard een simpel bakje naast m'n hoofdPC staan. Daar gebruik ik nu een 25MHz NeXTstation voor die eigenlijk prima voldoet (ssh is geinstalleerd, meer heb je eigenlijk niet nodig ;) ), enige reden dat ik ga overstappen op een 300MHz GeodeGX1 bak is omdat dat minder stroom verbruikt en stiller is. Icm 9" mono monitor (a EUR 3.50 bij kringloopwinkel gescoord) is mijn bakje klaar. Nog leuker - ik draai er Gentoo Linux op, wegens ruzie met distcc ook op die oude bak gecompileerd 8)7
Jakkus schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:21:
[...]
Ook grappig: Ik heb nog een hele oude laptop staan, uit 1989, met windows 2.03, een muis en 82 Dos-spellen... Alleen is nu de floppy-drive kapot, dus kan ik er niet nog meer nostalgische spellen op doen. Jammer...
Hoezo :? Via SLIP of PLIP kun je prima data overzetten - en voor de grotere hoeveelheden gewoon de HDD eruit halen en aan een andere bak hangen :z

[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 25-03-2007 15:05 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 2 3 Laatste