Jaja, ik vind het interessant die ontwikkelingen op PC gebied, maar volgens mij is er een ding wel heel erg veranderd. Echt heel veel zin heeft een superdure PC kopen tegenwoordig niet meer. Sinds wanneer is dat zo? Want altijd als ik een PC kocht, dan wilde ik ook wel iets echt snels hebben en wilde ik echt sneller zodra ik het al een tijdje had (486sx25, P166MMX, Celeron366), maar daarna had ik een athlon1200 en sindsdien vind ik het eigenlijk allemaal wel prima. Ik heb 2 maanden een athlon 1800+ gehad (cheap kunnen kopen en verkopen) en ben nu weer terug bij de Good Old Pentium3 1200Mhz met 512mb sdram op 133 mhz cas3... Eigenlijk werkt het wel helemaal prima. Ik gebruik m'n PC veel, vooral voor internet, multimediatoepassingen, branden van cd'tjes, schrijven en opmaken van verslagen, bewerken van foto's (low end niveau) en soms het maken van MP3'tjes... En het gaat allemaal gewoon soepel en snel, sneller dan op de winXP P-IV 2,6Ghz 512DDR bak van mijn ouders in elk geval
(kut geconfigureerd denk ik)
Sinds welke configuratie is dit nu het geval? Ik heb zelf een beetje het idee dat het vanaf een P3 / athton met een snelheid van of 800-1000 en 256 tot 512MB intern geheugen (snelheid niet eens echt belangrijk, zolang er maar niet geswapt wordt) een pc voor elk thuisgebruik gewoonweg snel genoeg is.
Het enige waar ik me een snelle pc voor kan voorstellen is als je erg rekenintensieve applicaties draait (compilen, of heel veel video encoden, videobewerken met filters of dikke photoshop filters over 6MP plaatjes ofzo) of als je intensief nieuwe spellen spelen wil met ingewikkelde AI en een hoge beeldresolutie en kwaliteit...
Wat is jullie ervaring daar nou mee? Zijn er mensen die niet aan het "hebben intense pc nodig" profiel voldoen en toch het nieuwste van het nieuwste neerzetten? (lijkt me wel, we zitten hier op tweakers
) Of zijn er mensen die daar andere meningen over hebben? Ik ben nu zelf meer van het type: Koop spullen zonder fan die weinig geluid maken en voldoende presteren om mij comfortabel te laten werken
.
Sinds welke configuratie is dit nu het geval? Ik heb zelf een beetje het idee dat het vanaf een P3 / athton met een snelheid van of 800-1000 en 256 tot 512MB intern geheugen (snelheid niet eens echt belangrijk, zolang er maar niet geswapt wordt) een pc voor elk thuisgebruik gewoonweg snel genoeg is.
Het enige waar ik me een snelle pc voor kan voorstellen is als je erg rekenintensieve applicaties draait (compilen, of heel veel video encoden, videobewerken met filters of dikke photoshop filters over 6MP plaatjes ofzo) of als je intensief nieuwe spellen spelen wil met ingewikkelde AI en een hoge beeldresolutie en kwaliteit...
Wat is jullie ervaring daar nou mee? Zijn er mensen die niet aan het "hebben intense pc nodig" profiel voldoen en toch het nieuwste van het nieuwste neerzetten? (lijkt me wel, we zitten hier op tweakers
[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 06-08-2003 20:15 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp