Eigenlijk vind ik het een beetje flauw dat je juist die lijst aanhaalt. In wezen klaagt iemand hier over de voor hem matige retentie, en jij weet waarschijnlijk best, dat die top1000-lijst daar niets mee te maken heeft:
Please keep in mind that current statistics do not reflect anything regarding Usenet distribution. It only relies on the few servers that send their stats on a daily/weekly basis. It also can help sites wishing to check if their inpath' output has been received and processed.
Het is natuurlijk erg mooi dat die plaats in de top1000 aantoont dat er wellicht heel veel binnenkomt, maar als je het er bijna niet af kunt halen heb je daar als gebruiker helaas niet zoveel aan.
Wee blij dat je niet bij bepaalde andere providers zit:
Sorry, maar die opmerking vind ik nog flauwer. Als ik een of ander probleem met iets bij m'n provider zou hebben, en daarover meer wil weten, verwacht ik niet als antwoord: "Wees blij, want bij sommige andere providers is het slechter". Nog afgezien van het feit dat er ook providers zijn bij wie het beter is, en zelfs niet altijd duurder, lijkt mij zo'n antwoord meer de werkwijze van een Casema of UPC, maar ik kreeg nou juist de indruk dat
TweakDSL daar boven stond
Hoewel ik het wel een beetje kan begrijpen tegen iemand die zegt dat die server 'helemaal niets voorstelt', want ik geloof meteen dat jullie je uiterste best doen om dat ding zo goed mogelijk te maken.
Maar waarom kun je, zoals hij vraagt, niet gewoon wat meer vertellen over de geplande uitbreiding van de
newsserver, waar we een beetje op zouden kunnen rekenen qua grootte en retentie en op welke termijn er ongeveer iets verwacht kan worden? Ik heb het een aantal weken geleden in dit topic ook al aan je gevraagd, en toen helaas geen antwoord gekregen, wat ik best jammer vond.
Overigens heb ik een tijdje geleden een aantal mederwerkers gesproken, en ik moet zeggen dat ik daar bijzonder tevreden over was. Het is alleen dat ik zo'n verrekte
newsjunk ben, helaas maar weinig feitelijke informatie kreeg over de plannen met de
TweakDSL-
newsserver, en ik die 140 TB bij die andere provider niet kon weerstaan, anders had ik zonder twijfel voor
TweakDSL gekozen. Maar wie weet, volgend jaar...