Het grote * Asus WL-500g * topic *

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.415 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38
Voutloos schreef op 24 maart 2004 @ 14:38:
[...]

Leuk, maar met IP CONFIG > WAN&LAN > LAN IP: Hostname instellen werkt het niet.
De aliassen my.router en my.wl500g blijven werken, maar de nieuw ingevoerde naam doet niets...
Dus zeg aub waar je het dan kan instellen.
Na nader inzien, werkt het NIET, je kunt het wel instellen (zie onder voor bevestiging)
je kunt wel een custom firmware downloaden dan werkt het vermoedelijk wel omdat dat gedeelte gefixt was dacht ik

de my.router / my.wl500g staan static in scriptjes

je hostname die jij invoerd wordt wel degelijk opgeslagen

zie url: http://my.router/apply.cg...p+HostName&action=Refresh

maar niet goed gebruikt vermoedelijk.
en dan 9_x_HostName=enjeingevoerdehostnaam

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja, sorry. Hij wordt idd opgeslagen, maar ik kan hem gewoonweg niet met die naam benaderen.

En wat betreft de custom firmwares wacht ik wel tot ze deze net nieuwe firmware helemaal goed uitgeplozen hebben. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het installeren van de nieuwe firmware 1.7.5.6 kreeg ik mijn adsl met speedtouch modem niet meer aan de praat. Het modem maakte gewoon geen verbinding meer en als ik de router benaderde kreeg ik eerst een melding dat internet not connected was.
Ik heb nu de oude firmware 1.6.5.3 terug gezet en nu kan ik wel weer internetten. Het enige nadeel is dat mijn poorten nu niet stealthed zijn, alleen poort 80 (met de firewall aan en de pakketen op drop).

Ik vind het wel erg raar dat ik er met de nieuwe firmware geen beweging in kreeg. Ik werk met PPTP. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik wil namelijk vooral vanwege de firewall gebruik maken van de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 22:15:
Na het installeren van de nieuwe firmware 1.7.5.6 kreeg ik mijn adsl met speedtouch modem niet meer aan de praat. Het modem maakte gewoon geen verbinding meer en als ik de router benaderde kreeg ik eerst een melding dat internet not connected was.
Ik heb nu de oude firmware 1.6.5.3 terug gezet en nu kan ik wel weer internetten. Het enige nadeel is dat mijn poorten nu niet stealthed zijn, alleen poort 80 (met de firewall aan en de pakketen op drop).

Ik vind het wel erg raar dat ik er met de nieuwe firmware geen beweging in kreeg. Ik werk met PPTP. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik wil namelijk vooral vanwege de firewall gebruik maken van de nieuwe firmware.
Wat ik gedaan heb, is de nieuwe firmware 1.7.5.6 der op gezet, toen met een een paperclip aan de achterkant van de modem een hard reset van 5 sec. gegeven, in ieder geval zolang dat mijn pwr led uitging, toen alles opnieuw gaan installeren.
Quick setup/ip config enz. alles natuurlijk met de gegevens die ik gebruik (geen PPTP) dat is provider afhankelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat het juist aan de PPTP ligt, want mijn settings waren exact hetzelfde als bij de vorige versie. Maar ik kan jouw oplossing vanavond nog eens proberen.

Nog iets raars: ik kan niet pingen naar mijn modem, vanaf mijn pc. Als ik ping op 10.0.0.138 dan geeft ie een time-out. Dit is bij beide versies van de firmware die ik geprobeerd heb zo.

Edit: ik lees net op het andere forum dat er een fout zit in de nieuwe firmware waardoor eth1 geen ip adres krijgt toegewezen in PPTP. Misschien is dat het probleem...

http://www.chupa.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=195

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-07 07:31

Excrusiator

Say wha?

De asus wl500g is vandaag binnen gekomen bij de mycom in eindhoven (ben atm die van mij aan het configureren)

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij doet het met de nieuwe firmware!!! Dankzij een kleine aanpassing die Oleg (zie http://www.chupa.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=195 )voor mij gedaan heeft!
Alle poorten op stealth! Beterrr!!! En mijn printer (Epson Stylus Photo 830) werkt ook. Alleen mijn webcam (Creative Webcam Go Plus) kreeg ik niet aan de praat.
Nu nog een werkende hdd case voor mn 40 gig Maxtor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand firewall instelling tips voor de wl500?
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd. Ik heb de nieuwste firmware 1.7.5.6 en heb al van alles geprobeerd zonder resultaat. Heb alleen het WAN>LAN geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 09:43:

[...]

Kun je dat niet veranderen met partition magic ofzo?

Ik heb trouwens gisteren mijn router aan de praat gekregen wat betreft het routeren en de internetverbinding. Binnenkort ga ik mijn printer (Epson Stylus Photo Color weet ik veel 830) en webcam (Creative WebCam Go Plus) proberen en ik zal uiteraard de resultaten posten hier en op het andere forum.
eh het is een 160gb partitie in fat32, normaal niet standaard mogelijk. met partition magic wel gefixt

of ik dat gedeelte weg kan halen, goeie vraag. maar ben te lui om m'n drive te verplaatsen naar m'n gewone pc om dat te doen

die webcam go plus gevallen, worden die nog standaard verkocht ?
keer webcammetjes testen.. hoor rare dingen laatste tijd, terwijl ie bij mij wel werkt.. (philips 680k ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:58

oCe

aka Dookie.

Goed, heb de Wl-500g vandaag aangesloten, ben d'r erg blij mee :) Werkt een stuk beter dan de Sitecom WL-122 (100mbit) wirelessrouter die ik eerst had. Webcam (Philips ToUCam Pro) werkt ook prima, via de preview knop in de router. Als ik naar 192.168.1.1:7777 ga, dan krijg ik pagina's vol met losse tekens, ascii. Dit blijft zich ook uitbreiden, lijkt erop dat dat niet helemaal goed gaat dus, dat'tie alles als tekst ipv grafisch weergeeft. Meer mensen met dit probleem? Nogmaals, via de preview knop in de router-config zelf krijg ik wel (perfect scherp) beeld! Overigens, nieuwste firmware staat erop. Kan momenteel ook niet ff een andere flashen om te proberen, aangezien asus.com.tw down ligt...

[ Voor 13% gewijzigd door oCe op 27-03-2004 16:12 ]

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

tweede probleem... asus wl-138g (pci) die ik erbij besteld heb weigert te functioneren. de 2x wl-100g (pcmcia) geven geen problemen. de wl-138g doet het wel goed op een ander 10mbit netwerk, maar i.c.m. de 500g weigert'tie een verbinding te maken. hij ziet het netwerkwel, maar connecten ho maar. via de asus utility doet'tie verder helemaal niets als je op 'connect' drukt en via wireless zero configuration (sp2 rc1 onder xp) zegt'tie 'connecting...' met als conclusie de melding dat er geen traffic plaats gevonden heeft en de pc dus geen ip krijgt v/d router... router settings zijn het probleem niet, dat is 100% zeker, any suggesties?

-edit1-
...ok ben nog even aan het 'spelen' geweest en in iedergeval een gedeelte van het probleem gevonden... de wl-138g wil prima met de wl-500g werken als de wl-500g maar in '11mbit only' modus gezet is. 54mbit modus gaat niet goed! tips?

-edit2-
ok, opgelost; wel handig voor anderen die ook dit 'probleem' hebben: bij wireless - interface, dan moet je 54g mode op 54g LRS zetten en 54g protection uit; anders snapt de 138g niets van de verbinding. :)

[ Voor 35% gewijzigd door oCe op 27-03-2004 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

OK, laat onderstaande geblaat maar :X
je moet blijkbaar je drivers in taiwan halen ipv de bijgeleverde cd :Z

maar ben nu al uren bezig om die 100g op me laptop aan de praat te krijgen, zodra ik 'm erin steek, pakt "system" 100%cpu usage en doet me laptop verder niks meer :?

Laptop is een Compaq 915ea, ik kan nergens de uitgebreide specs vinden over dat ding (niet in de handleidingen,bij geleverd en op i-net) ik wil weten of die cardbus wel 3,3 volt is :? ik weet anders ook niet meer waar ik moet zoeken, de eerste keer toen ik kaartje erin stak herkende windows 'm gewoon, dus stuk lijkt ie me niet :/
iemand enig idee?

[ Voor 16% gewijzigd door Rebels op 27-03-2004 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen met FTP problemen i.c.m. de nieuwste firmware 1.7.5.6 ? Inloggen lukt wel maar kom niet verder als -list command.
Met de oude fw 1.6.5.3 gaat alles goed.

@ rebels
Mijn 500g met een 100g cardbus werkt prima. M'n laptop is een 3 jaar oude Vaio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Rebels schreef op 27 maart 2004 @ 17:55:

maar ben nu al uren bezig om die 100g op me laptop aan de praat te krijgen, zodra ik 'm erin steek, pakt "system" 100%cpu usage en doet me laptop verder niks meer :?

Laptop is een Compaq 915ea, ik kan nergens de uitgebreide specs vinden over dat ding (niet in de handleidingen,bij geleverd en op i-net) ik wil weten of die cardbus wel 3,3 volt is :? ik weet anders ook niet meer waar ik moet zoeken, de eerste keer toen ik kaartje erin stak herkende windows 'm gewoon, dus stuk lijkt ie me niet :/
iemand enig idee?
nieuwste drivers bieden tevens meer opties qua configuratie, asus utility net zo. tip: bij download voor de wl-138g staat een nieuwere versie v/d asus wlan utility dan bij de wl-100g; werken allebei prima met beide kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Antiloop schreef op 12 september 2003 @ 15:21:
heeft er overigens iemand al een Webcam op aangesloten en werkend gehad? ik kan wel het beeld van de webcam zien vanuit de setup.

maar op poort 7777 krijg ik alleen brastekens te zien in explorer
goed, dat heb ik dus ook, met inmiddels een heel wat nieuwere firmware (1.7.x.x ipv 1.3.xx van jou destijds); heb je het probleem nog / nog op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 19:32:
Zijn er meer mensen met FTP problemen i.c.m. de nieuwste firmware 1.7.5.6 ? Inloggen lukt wel maar kom niet verder als -list command.
Met de oude fw 1.6.5.3 gaat alles goed.

@ rebels
Mijn 500g met een 100g cardbus werkt prima. M'n laptop is een 3 jaar oude Vaio.
nee hoor, die ftp werkt bij mij perfect onder die nieuwe firmware

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiloop schreef op 27 maart 2004 @ 00:46:
[...]

eh het is een 160gb partitie in fat32, normaal niet standaard mogelijk. met partition magic wel gefixt

of ik dat gedeelte weg kan halen, goeie vraag. maar ben te lui om m'n drive te verplaatsen naar m'n gewone pc om dat te doen

die webcam go plus gevallen, worden die nog standaard verkocht ?
keer webcammetjes testen.. hoor rare dingen laatste tijd, terwijl ie bij mij wel werkt.. (philips 680k ofzo)
Nee, die webcam go plus gevallen (je hebt het wel over mijn prachtcammetje hoor... ;) ) zijn niet meer te krijgen, maar ik had hem dus nog liggen. Wat is de goedkoopst werkende webcam?

Over dat 160 gb geval van jou... :P als je het ooit nog probeert om dat gedeelte erbij te trekken, let me know!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 22:03:
[...]

Nee, die webcam go plus gevallen (je hebt het wel over mijn prachtcammetje hoor... ;) ) zijn niet meer te krijgen, maar ik had hem dus nog liggen. Wat is de goedkoopst werkende webcam?

Over dat 160 gb geval van jou... :P als je het ooit nog probeert om dat gedeelte erbij te trekken, let me know!!!
usbcam? goeie vraag.. moet ik keer paar meenemen op het werk om te proberen

die 160gb very soon.. kan ik tenminste upgraden naar firmware 1.7.5.6, gedeelte van mijn router wordt namelijk geboot door de hd.. maarja als je hd niet gemount kan worden, houd dat heel hard op..

maar moet nog wat forum werkzaamheden verrichten deze week.. dus ken nog ffkes duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
oCe schreef op 27 maart 2004 @ 19:50:
[...]

goed, dat heb ik dus ook, met inmiddels een heel wat nieuwere firmware (1.7.x.x ipv 1.3.xx van jou destijds); heb je het probleem nog / nog op kunnen lossen?
nee werkt gewoon, beeld kun je dus alleen viewen via setup

de poort 7777 is gewoon een webcamfeed
voor als je dus meerdere asus wl500g's gebruikt dan kun je andere wl500g's opgeven en daar is dat dus voor..

poort 7777 gebruikt ie uiteraard wel om de webcam te viewen doormiddel van een of ander applet (wat dus vanuit de setup gestart wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oCe schreef op 27 maart 2004 @ 19:43:
[...]

nieuwste drivers bieden tevens meer opties qua configuratie, asus utility net zo. tip: bij download voor de wl-138g staat een nieuwere versie v/d asus wlan utility dan bij de wl-100g; werken allebei prima met beide kaartjes.
Hier dus http://h20015.www2.hp.com...qpres235687&lang=en&cc=us

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://h20015.www2.hp.com...qpres235687&lang=en&cc=us

oCe ging wat fout ..was verblind door de lente zon 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Antiloop schreef op 28 maart 2004 @ 17:32:
[...]

nee werkt gewoon, beeld kun je dus alleen viewen via setup

de poort 7777 is gewoon een webcamfeed
voor als je dus meerdere asus wl500g's gebruikt dan kun je andere wl500g's opgeven en daar is dat dus voor..

poort 7777 gebruikt ie uiteraard wel om de webcam te viewen doormiddel van een of ander applet (wat dus vanuit de setup gestart wordt)
hmmm, webcam-feed, daar moet wel wat mee te doen zijn toch? ik bedoel, simpelweg de optie hebben om vanaf je werk -zonder in te loggen op je router- makkelijk naar http://ip:port te gaan en daar je -anonymous beschikbare- webcam te gebruiken?

...ok, gelukt; beetje -snel- met sources geknutseld uit de router en 't werkt, een .html'tje die zelf een directe connectie naar port:ip via 't active-x component download dat ik handmatig statisch ingevoerd heb in de html. geinteresseerden kan ik het wel toemailen :)

edit: ok, moet 't nog wel wat meer testen... intern gaat 't perfect, maar extern gaat 't toch nog fout...

[ Voor 24% gewijzigd door oCe op 28-03-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
oCe schreef op 28 maart 2004 @ 21:37:
[...]

hmmm, webcam-feed, daar moet wel wat mee te doen zijn toch? ik bedoel, simpelweg de optie hebben om vanaf je werk -zonder in te loggen op je router- makkelijk naar http://ip:port te gaan en daar je -anonymous beschikbare- webcam te gebruiken?

...ok, gelukt; beetje -snel- met sources geknutseld uit de router en 't werkt, een .html'tje die zelf een directe connectie naar port:ip via 't active-x component download dat ik handmatig statisch ingevoerd heb in de html. geinteresseerden kan ik het wel toemailen :)

edit: ok, moet 't nog wel wat meer testen... intern gaat 't perfect, maar extern gaat 't toch nog fout...
staat poort 7777 wel open vanaf WAN ? misschien hebben ze deze ook meege'stealth'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 22:03:
[...]

ik heb net m'n 160gb opnieuw ingedeeld..
PQ maakt standaard een Logical partition aan, zodoende plaats hij dus 8mb vrij ruimte ervoor..

net even partitite weggehaald, en een 160gb primary fat32 partition gemaakt. nu wordt ie wel gewoon GOED en uit zich eigen gemount door de WL500g

in principe kun je zien of je USB case ondersteunt wordt door dit linkje in te tikken
http://my.router/apply.cg...%2Fdiscs&action=+Refresh+

staat er in je output iets van disc0 dan 'werkt' ie
is je output leeg dan gaat er ergens iets fout.. of is het geen standaard mass storage controller apparaat

dit geld ook voor usb memory stickjes, die worden op dezelfde manier gemount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rebels schreef op 27 maart 2004 @ 17:55:

iemand enig idee?
Net mijn zonnebril afgezet kijk hier eens http://h20015.www2.hp.com...qpres235687&lang=en&cc=us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Antiloop schreef op 28 maart 2004 @ 23:47:
[...]

staat poort 7777 wel open vanaf WAN ? misschien hebben ze deze ook meege'stealth'
firewalls heb ik momenteel gewoon ff uitgezet, om te kijken of het daar aan lag, maar dat maakt niet uit. port 7777 staat uiteraard wel open vanaf WAN. zoek eigenlijk gewoon iets simpels waarmee ik op m'n eigen website b.v. de webcamfeed voor elke website-bezoeker kan weergeven van de wl-500g...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

ben eigenlijk helemaal niet tevreden over de wl-138g, de wl-100g en de wl-500g bevallen prima, maar die 54mbit pci wl-138g... was eerst al een gezeur om 'em aan het lopen te krijgen, via specifieke instellingen in de router en dan is nu de signaalsterkte zwak...

had hiervoor een sitecom 54g 100mbit opstelling thuis, die router beviel niet en die pcmcia kaartjes, pci kaartje had een uitstekende 54mbit/48mbit connectie. hier met de asus dus de wereld omgekeerd, verbinding met de pci-kaartje is schommelend 1 tot 11 mbit, met soms pieken naar 12-20 mbit.

waar kan je een goed antennetje kopen voor op een kaartje zoals de wl-138g (zelfde antenne aansluiting als de sitecom 54g kaartjes)? zodat ik die b.v. achter m'n pc weg (=een HOOP kabels) kan halen? ik zag dat sweex bij hun 11mbit pci-kaartje wel zoiets heeft, maar verder nog niet gezien:

Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/LC700010_pro_c.jpg

alleen zo'n antenne geval voor op de asus zoek ik dus, suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
oCe schreef op 29 maart 2004 @ 11:15:
[...]

firewalls heb ik momenteel gewoon ff uitgezet, om te kijken of het daar aan lag, maar dat maakt niet uit. port 7777 staat uiteraard wel open vanaf WAN. zoek eigenlijk gewoon iets simpels waarmee ik op m'n eigen website b.v. de webcamfeed voor elke website-bezoeker kan weergeven van de wl-500g...
vanaf je www.blaat.nl website bijv..
of een tweede httpd starten op je router met je customized webcam pagina als index pagina

oftewel je moet je router customizen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Antiloop schreef op 29 maart 2004 @ 13:20:
[...]

vanaf je www.blaat.nl website bijv..
of een tweede httpd starten op je router met je customized webcam pagina als index pagina

oftewel je moet je router customizen dan
precies... hmmm customizen router, daar ben ik dan weer niet zo'n fan van :P moet toch ook wel via een customized extern-gedoe kunnen?

nu eerst die verdomde wl-138g fatsoenlijk aan de gang krijgen though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Damn, ik heb de nieuwe firmware enin geknalt en nu werkt mijn WPA-PSK / AES niet meer. Alles werk, maar zodra ik overga naar WPA is het einde oefening.

Iemand dat wel werkend?

La maar.. Ik kreeg een testzin niet werkend (op geen enkele manier) maar een willekeurige combinatie van cijfers en letters wel... (meerdere keren geprobeerd).

Wazig.... 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Cyberpope op 29-03-2004 18:57 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Cyberpope schreef op 29 maart 2004 @ 18:09:
Damn, ik heb de nieuwe firmware enin geknalt en nu werkt mijn WPA-PSK / AES niet meer. Alles werk, maar zodra ik overga naar WPA is het einde oefening.

Iemand dat wel werkend?

La maar.. Ik kreeg een testzin niet werkend (op geen enkele manier) maar een willekeurige combinatie van cijfers en letters wel... (meerdere keren geprobeerd).

Wazig.... 8)7
vreemd

zal vanavond eens testen
heb net nieuwe v1.7.5.6 (customized) binnen.. met telnet enzo dus
maar ik gebruik overigens AES+TKIP (staat niet standaard in setup, maar de wl500g kan het wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Staat die customized in je forum?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Ik zit er dus ook over te denken om deze te kopen maar ik zit met een paar dingen waar ik niet helemaal zeker over ben.
Dit is de situatie die ik voor ogen heb:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m16son/images/lan.jpg

speedtouch en 3 pc's zijn momenteel wat hier staat. Maar wegens aanschaf van een laptop zou ik toch graag wlan willen. Hoewel dit niet dagelijks gebruikt gaat worden zou ik het toch wel handig vinden. Maar ik had nog wat vragen:

1. Kan ik mijn wlan ap achter mijn speedtouch hangen of kan ik dan niet meer op het netwerk komen? Of kan ik hem net zo goed wegdoen omdat hij ook nog 3 poorten heeft?

2. Verder hebben wij 1 centrale printer staan waarvoor de pc beneden aan moet staan. Ervanuit gaande dat de 500g deze kan vinden betekend dit dus dat ik deze bij mijn netwerk omgeving kan zien? (ben niet zo into networking :) )

3. Kan ik meerdere wireless kaarten laten connecten met deze ap? Ik neem aan dat de snelheid dan wordt gedeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Maartenvs schreef op 29 maart 2004 @ 19:45:
1. Kan ik mijn wlan ap achter mijn speedtouch hangen of kan ik dan niet meer op het netwerk komen? Of kan ik hem net zo goed wegdoen omdat hij ook nog 3 poorten heeft?
Werkt prima hoor. Het maakt eigenlijk niet uit in welke van de 2 apparaten je de kabels naar de pc's steekt. Maar je hebt de speedtouch wel nodig, dit omdat de 500g geen modem is.
2. Verder hebben wij 1 centrale printer staan waarvoor de pc beneden aan moet staan. Ervanuit gaande dat de 500g deze kan vinden betekend dit dus dat ik deze bij mijn netwerk omgeving kan zien? (ben niet zo into networking :) )
Het hele netwerk zoals op het plaatje kan de printer benaderen.
3. Kan ik meerdere wireless kaarten laten connecten met deze ap? Ik neem aan dat de snelheid dan wordt gedeelt?
Ja, zoals bij elke ap.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

alvast bedankt voor de snelle reply :) ik ben nu zeker dat ik deze ga halen ik weet alleen niet welke pcmcia kaart ik erbij moet halen. Omdat ik het toch niet extreem ga gebruiken ben ik op zich al blij met 1 mb/s 8) maarja ik zou toch liever de kosten een beetje drukken en dus niet te veel eraan uitgeven.
Om deze rede haal ik denk een 11mbs kaart omdat ik meer dataverkeer zelden nodig heb. Wel was ik aan kijken naar kaarten die zowel wlan als lan met stekker aan kunnen maar bestaat deze uberhaupt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Maartenvs schreef op 29 maart 2004 @ 20:08:
Om deze reden haal ik denk een 11mbs kaart omdat ik meer dataverkeer zelden nodig heb. Wel was ik aan kijken naar kaarten die zowel wlan als lan met stekker aan kunnen maar bestaat deze uberhaupt wel?
Bedenk dat een LAN aansluiting standaard op elke laptop zit.
W-LAN nog niet altijd.
En dan heb je de keuze om een luxere laptop te nemen, een .11b kaartje of .11g.
En over een combi kaart hoef je je niet druk te maken dus. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

ik heb nog een oudere laptop omdat ik deze hoofdzakelijk gebruik voor school en om nou 1500 euro te steken in een laptop die ik maar gemiddeld max 8 uur per week gebruik. Maar beneden achter de tv internetten en huiswerk maken in de tuin met dit weer zou ideaal zijn. Laptop is btw een Hp omnibook 4150 helaas geen lan poort aanwezig.

Hij ondersteunt een cardbus.

[ Voor 24% gewijzigd door Maartenvs op 29-03-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
O, ik dacht dat vanwege "Maar wegens aanschaf van een laptop".
Ook goed.

Let er wel op dat veel W-LAN kaartjes in Cardbus uitgevoerd zijn en of je laptop dat ondersteund indien je zo'n kaart kiest(moet je ff zelf opzoeken)

[ Voor 10% gewijzigd door Voutloos op 29-03-2004 20:26 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Cyberpope schreef op 29 maart 2004 @ 19:28:
Staat die customized in je forum?
nopez..

werkt ook nog niet helemaal lekker..
dhcp server start om een of andere reden niet op..

maar oleg released soon een final.. zou eigenlijk vanavond worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiloop schreef op 29 maart 2004 @ 00:00:
[...]

ik heb net m'n 160gb opnieuw ingedeeld..
PQ maakt standaard een Logical partition aan, zodoende plaats hij dus 8mb vrij ruimte ervoor..

net even partitite weggehaald, en een 160gb primary fat32 partition gemaakt. nu wordt ie wel gewoon GOED en uit zich eigen gemount door de WL500g

in principe kun je zien of je USB case ondersteunt wordt door dit linkje in te tikken

is je output leeg dan gaat er ergens iets fout.. of is het geen standaard mass storage controller apparaat

Bedankt voor je reactie!
Ben ik alleen nog benieuwd of er mensen zijn die de USB case van Norrod of mycom werkend hebben gekregen....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 12:22
hmm ik ben dus mijn manual kwijt en mijn harde schijf was gecrashed...

nu windows opnieuw erop gezet
maar nu krijg ik mijn printer niet meer geshared? ik moet opeens poorten gaan invullen en generic network adapters? kiezen, terwijl dat eerst niet hoefde

en ik denk ach kijk in de manual op de cd
is de freaking manual directory gewoon leeg :S
en de asus site ligt blijkbaar plat

narf narf narf...

iemand die nog weet hoe ik die printer wel normaal kan installeren?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Je kunt de handleiding wel gewoon downloaden van de asus-site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 12:22
Cyberpope schreef op 30 maart 2004 @ 12:17:
Je kunt de handleiding wel gewoon downloaden van de asus-site!
als de asus site niet down was ?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Phusebox schreef op 30 maart 2004 @ 13:40:
[...]

als de asus site niet down was ?
asus.com.tw ligt down, usa doet het nog, daar kan je ook downloaden :)
ff op naar www.asus.com en dan op usa klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 09:07

dread

Sluwe vlaming

Ik zit nog steeds te wachten op mijn router!!!!!

is die nu al voorradig of niet?

zijn die leveringsproblemen opgelost?

pcmegastore laat ook niets meer van zich weten. behalve niet te verkrijgen
:(

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Laatst online: 15-01 18:46
Mijn 500g werkt wired echt perfect, maar wireless krijg ik hem maar niet aan de praat.
We hebben hier in huis twee acer tm800's met een intel 2100b kaartjes erin, maar winxp blijft constant aangeven dat er "one or more wireless connections" aanwezig zijn, maar connect ik, dan herhaalt windows dan er "one or more..." en zo gaat het maar door.

Ik heb SP2 proberen te intalleren, verschillende channels, 54g modes, encryption modes geselecteerd, maar niks van dit mag baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
oCe schreef op 30 maart 2004 @ 15:50:
[...]

asus.com.tw ligt down, usa doet het nog, daar kan je ook downloaden :)
ff op naar www.asus.com en dan op usa klikken
Algemene hint: De com.tw site heeft al een paar weken flinke kuren.
dread schreef op 30 maart 2004 @ 17:42:
Ik heb de mijne dus circa 2 weken terug ontvangen, had ook ruim 2 maanden gewacht. En volgens mij zag ik nog een paar mensen, die hem van een andere winkel hebben dan ik, die zeiden dat ze hem binnen hadden.
HertogJan schreef op 30 maart 2004 @ 19:22:
Mijn 500g werkt wired echt perfect, maar wireless krijg ik hem maar niet aan de praat.
We hebben hier in huis twee acer tm800's met een intel 2100b kaartjes erin, maar winxp blijft constant aangeven dat er "one or more wireless connections" aanwezig zijn, maar connect ik, dan herhaalt windows dan er "one or more..." en zo gaat het maar door.

Ik heb SP2 proberen te intalleren, verschillende channels, 54g modes, encryption modes geselecteerd, maar niks van dit mag baten.
Probeer het met 1 laptop eerst (ander uit). Stel eerst op de 500g een ander SSID in, maar zet verder alle security instellingen uit. Laat "Block broadcast SSID" op 'No'.
Zie je hem daarna met de correcte naam staan op de laptop?

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiloop schreef op 29 maart 2004 @ 00:00:
[...]

Dus als ik op dit linkje klik, en geef mijn inlognaam en paswoord op, en er staat "none" dan werkt de ME-320 case niet!
Intern met firmware 1.7.5.6 kan ik wel via ftp op de Maxtor120gb hd fat 32 primair.
Laat ik iemand van buiten FTP proberen, komen ze er niet op.
Vraagje hoe moet de client buiten de interne ip range de ftp kunnen benaderen?
Als ik dit krijg opgelost, post ik hier al mijn bevindingen met de WL-500G, en natuurlijk op Chupa in de verschillende topics
<knip>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een andere vraag. Bij het installeren van mn modem met gebruik maken van een softwarematige router (winroute), kon ik gewoon in Internet Explorer het adres van mn modem intoetsen, nl 10.0.0.138. Dan kwam ik in het menu van mn modem.
Met de WL500g lukt dat dus niet... Pingen naar bovenstaand adres geeft een timeout. Weet iemand hoe dat komt? En hoe ik mn modem nu kan configgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn router al een paar weken in huis. Volgens mij moet hij gewoon weer goed leverbaar zijn... Ik heb em bij Sallandautomatisering in Raalte gehaald...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 09:58:
Nog een andere vraag. Bij het installeren van mn modem met gebruik maken van een softwarematige router (winroute), kon ik gewoon in Internet Explorer het adres van mn modem intoetsen, nl 10.0.0.138. Dan kwam ik in het menu van mn modem.
Met de WL500g lukt dat dus niet... Pingen naar bovenstaand adres geeft een timeout. Weet iemand hoe dat komt? En hoe ik mn modem nu kan configgen?
je zit met je router en je lan op een heel ander subnet.. daarom dat je hem nu niet meer kan bereiken..

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Laatst online: 15-01 18:46
Voutloos schreef op 30 maart 2004 @ 21:19:

[...]

Probeer het met 1 laptop eerst (ander uit). Stel eerst op de 500g een ander SSID in, maar zet verder alle security instellingen uit. Laat "Block broadcast SSID" op 'No'.
Zie je hem daarna met de correcte naam staan op de laptop?
Ja, een van de twee laptops (exact dezelfde) kan er dus probleemloos op, maar wanneer de tweede op het netwerk wil gaat het mis.

Ik heb trouwens op beiden de nieuwste drivers staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Ik heb hem vorige week besteld bij Salland, drie dagen later was ie binnen. Ze zijn dus wel in omloop.

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Antiloop schreef op 30 maart 2004 @ 01:23:
[...]

nopez..

werkt ook nog niet helemaal lekker..
dhcp server start om een of andere reden niet op..

maar oleg released soon een final.. zou eigenlijk vanavond worden..
Heb je 'm nog aan de gang gekregen? En is er al een final gespot? :)

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 22:57
Leveringsproblemen zijn volgens mij wel opgelost. Het ding is bij meerdere distri's op voorraad..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
HertogJan schreef op 30 maart 2004 @ 19:22:

kijk even op http://www.chupa.nl/forum...a6a068c283bca&threadid=10
en stel hem IDENTIEK in zoals daar beschreven, als het goed is werkt ie dan..

als ie werkt kun je uiteraard gaan proberen in te stellen zoals jij wil, en met welke beveiliging etc die jij wil..

(ps TKIP encryptie kan mogelijk problemen geven.. hoeft niet uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Biff schreef op 31 maart 2004 @ 19:57:
[...]

Heb je 'm nog aan de gang gekregen? En is er al een final gespot? :)
eh nope, weet wel hoe.. maar heb ff m'n 2de internetlijn maar aangezet.. die heb ook dhcp

maar de firmware die nu gereleased gaat worden, gaat booten vanaf usb ondersteunen (volledig booten dus)

dan is het wat makkelijker om het ontwikkel process te versnellen/verbeteren
omdat ook alles schrijfbaar is, en meteen te testen is..

zonder steeds nieuwe firmware te maken, wat dus niet op schiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
eh je mag NIET op enter drukken, maar op refresh moet je drukken als je een commando uit wil voeren, anders doet ie niets (vraag me niet waarom)

BTW voor de mensen die willen weten welke hardware (zo goed als zeker) werkt..
kijk op http://www.chupa.nl/forum/forumdisplay.php?forumid=24 hier kun je je hardware submitten als het werkt of juist NIET werkt.. en zal nog in een database verwerkt worden voor beter overzicht..

[ Voor 17% gewijzigd door Antiloop op 01-04-2004 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakBoy schreef op 31 maart 2004 @ 15:28:
[...]

je zit met je router en je lan op een heel ander subnet.. daarom dat je hem nu niet meer kan bereiken..
Ander subnet? Je bedoelt 255.255.255.0? Want daar zitten ze allebei wel op. Het ip adres zit wel in een andere range, maar het blijft vreemd dat het met mn software matige router wel kon en daar had ik volgens mij dezelfde ranges e.d.
Blijft de vraag, hoe ik mn router nu kan configgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Ik draai nu WAR FTP deamon op mijn PC en omdat ik net een WL-500g heb besteld zou ik de FTP service naar de router willen verplaatsen. Daarom de volgende 2 vraagjes:

- Ondersteund de ingebouwde FTP server ook resume?

- Kan de bandbreedte van de FTP service ook worden gelimiteerd (tot bijvoorbeeld 3/4 van de upstream)?

Resume and traffic shaping zijn namelijk niet in elke FTP server aanwezig maar wel vrij essentieel als je grote bestanden wilt delen over ADSL en daarnaast ook de verbinding voor andere dingen wilt gebruiken zoals surfen en online games.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Styno schreef op 01 april 2004 @ 09:56:
Ik draai nu WAR FTP deamon op mijn PC en omdat ik net een WL-500g heb besteld zou ik de FTP service naar de router willen verplaatsen. Daarom de volgende 2 vraagjes:

- Ondersteund de ingebouwde FTP server ook resume?

- Kan de bandbreedte van de FTP service ook worden gelimiteerd (tot bijvoorbeeld 3/4 van de upstream)?

Resume and traffic shaping zijn namelijk niet in elke FTP server aanwezig maar wel vrij essentieel als je grote bestanden wilt delen over ADSL en daarnaast ook de verbinding voor andere dingen wilt gebruiken zoals surfen en online games.
misschien verstandig om ook je 2 vraagjes in het forum te onderzoeken

voor packet shaping ofzoiets: http://www.chupa.nl/forum...threadid=192&goto=newpost

ftp server resume ondersteund? weetniet. stupidftp.sourceforge.net waarschijnlijk, daar kun je denk het antwoord wel vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Antiloop schreef op 01 april 2004 @ 12:45:
misschien verstandig om ook je 2 vraagjes in het forum te onderzoeken
Bedoel je dat ik deze vragen ook in het Chupa.nl forum moet stellen?
voor packet shaping ofzoiets: http://www.chupa.nl/forum...threadid=192&goto=newpost

ftp server resume ondersteund? weetniet. stupidftp.sourceforge.net waarschijnlijk, daar kun je denk het antwoord wel vinden
Jeetje, gebruikt Asus deze ftp server in de WL series?
- Er staat wel heel erg weinig documentatie (lees: geen) op de Stupid-FTPd develop site.
- Er is maar 1 ontwikkelaar. Dat is meestal niet ideaal als je snel bugfixes of nieuwe features wilt hebben.

Daar staat tegenover dat de code wel heel klein is (ideaal voor embedded applicaties natuurlijk).

Ik heb de code even snel bekeken en het lijkt erop dat resume mogelijk is. In iedergeval wel tijdens dezelfde sessie.

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Styno schreef op 01 april 2004 @ 14:19:
[...]
Bedoel je dat ik deze vragen ook in het Chupa.nl forum moet stellen?

[...]
Jeetje, gebruikt Asus deze ftp server in de WL series?
- Er staat wel heel erg weinig documentatie (lees: geen) op de Stupid-FTPd develop site.
- Er is maar 1 ontwikkelaar. Dat is meestal niet ideaal als je snel bugfixes of nieuwe features wilt hebben.

Daar staat tegenover dat de code wel heel klein is (ideaal voor embedded applicaties natuurlijk).

Ik heb de code even snel bekeken en het lijkt erop dat resume mogelijk is. In iedergeval wel tijdens dezelfde sessie.
je kan er evt zelf 1tje compileren ?
en het is vanwege de grote inderdaad..

maar je kunt gewoon een grotere versie erop zetten, en deze op je hd opslaan, en deze tegelijkertijd met je router op laten starten..

over het chupa.nl forum, nee dat moet niet. echter staat er wel een hoop info over de inside van de wl500g, wat interresant kan zijn aangezien je ook al iets van QoS alike gebeuren wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Ok, ik meld mij op Chupa.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Vraagje??
Ik heb net een nieuwe HD gekocht en in een externe behuizing geplaatst.
Vorige maand is nl. mijn oude HD gecrashed. :'( :'(
Nou had ik het mooi voor mekaar en kon ik elke naam invoeren die ik maar wou met die oude schijf (En ook de oude firmware).
Het probleem nu is dat ik alleen maar op de HD kan komen via een ftp progje als ik
de "Allow Anonymous User to Login? " aanvink en dan nartuurlijk alleen Anonymous,of als ik als ik "Allow Super User to Login?" en dan als Administrator inlog.
De schijf die ik gebruik is goed en FAT32 geformateerd maar ik kan geen private en of andere users aanmaken.
Firmware is: 1.7.5.6
De fout die ws-ftp geeft is: 534 Home directory not found.

[ Voor 8% gewijzigd door JEV op 01-04-2004 20:48 ]

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
JEV schreef op 01 april 2004 @ 19:42:
Vraagje??
Nou had ik het mooi voor mekaar en kon ik elke naam invoeren die ik maar wou met die oude schijf (En ook de oude firmware).
Het probleem nu is dat ik alleen maar op de HD kan komen via een ftp progje als ik
de "Allow Anonymous User to Login? " aanvink en dan nartuurlijk alleen Anonymous,of als ik als ik "Allow Super User to Login?" en dan als Administrator inlog.
De schijf die ik gebruik is goed en FAT32 geformateerd maar ik kan geen private en of andere users aanmaken.
de directory ftp_pub en ftp_pvt moeten wel bestaan.. meestal maakt ie ze zelf wel aan

beste kun je kijken met admin account enabled, deze logt namelijk in op de root van de hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:26
Hallo,

Ik ben op zoek naar een wireless router en dan de ASUS WL-500g maar nou wouw ik weten of die een goed zend vermogen had en of er weinig problemen mee waren (had geen zin en tijd om het hele topic door te lezen :p), en welke ontvanger ik het beste erbij kan nemen

Groeten,
Jeroen

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

JEV schreef op 01 april 2004 @ 19:42:
Vraagje??
Deze fout krijg ik ook in combinatie met de officiele firmware 1.7.5.6. Ik ben op dit moment aan het testen of het handmatig aanmaken van de juiste directories het probleem oplost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiloop schreef op 02 april 2004 @ 09:31:
[...]

de directory ftp_pub en ftp_pvt moeten wel bestaan.. meestal maakt ie ze zelf wel aan

beste kun je kijken met admin account enabled, deze logt namelijk in op de root van de hd
Ik heb dus ook zo een probleem met de ME-320 USB 2.0 case waar een Maxtor 120 gb inzit, geformatteerd als fat32 primair 1 partitie.
Als ik de ftp aanzet, kan ik als admin en als anonymous de harddisk benaderen.
Er staan geen zelf aangemaakte mappen ftp_pub en ftp_pvt in.(heb ik zelf maar gemaakt)
Moet ik het vollumelabel soms wijzigen in "Disk0"?
Verder heb ik bij Dyndns.org mij aangemeld.
Als ik via een 56kmodem ftp://mijnnaam.dyndns.org, plus usernaam en pasword plus poortnummer ingeef in WS-FTP, komt er een connect TO mijn 213.xx.xx.xx nummer en ik zie de poort erbij staan, maar ik krijg geen connect.(AFGEBROKEN)
Wie weet hier een oplossing voor, of wat doe ik fout!
Moet ik als host bij DYNDNS.ORG soms ADMIN invullen ipv ....mijnnaam?
Alles is in de router static ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Even een update over het FTP probleem:

Opstelling:
- Asus WL-500g met firmware 1.7.5.6
- MAP-H31x aluminium USB 2.0 HD case
- Samsung SpinPoint V80 160 Gb HD

- Primaire FAT32 partitie aangemaakt.
- HD aangesloten en FTP server via de webinterface gestart en router ge-restart.

Test 1: 'Gebruiker1' aangemaakt
Resultaat: Kan niet van FTP gebruik maken vanwege "534 Home directory not found."

Test 2: Anonymous login opengezet
Resultaat: Kan de hele harde schijf benaderen.

Test3: 'ftp_pub' en 'ftp_pvt' aangemaakt
Resultaat: 'Gebruiker1' kan niet inloggen (534).

Test4: Directory 'gebruiker1' in 'ftp_pvt' aangemaakt.
Resultaat: 'Gebruiker1' kan aanmelden.

Conclusie:
In deze versie van de firmware worden de noodzakelijke directories niet aangemaakt. 'Gewoon' een firmware bug dus. De FTP server zelf werkt prima.

[ Voor 18% gewijzigd door styno op 03-04-2004 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Styno schreef op 03 april 2004 @ 11:20:

Opstelling:
- MAP-31Hx aluminium USB 2.0 HD case

- HD aangesloten en FTP server via de webinterface gestart en router ge-restart.

Resultaat: Kan niet van FTP gebruik maken vanwege "534 Home directory not found."

Conclusie:
In deze versie van de firmware worden de noodzakelijke directories niet aangemaakt. 'Gewoon' een firmware bug dus. De FTP server zelf werkt prima.
Tnx! Mijn Norrod HDD USB 2.0 case doet het nu ook _/-\o_

Hier, hier en hier foto's van de doos en behuizing.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opstelling:

Conclusie:
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Nou dat heb ik gedaan (wel via de usb2.0 van de pc via de router lukte dat niet), maar ik kan dus nog niet via mijn 56k modem via ftp://naam.dyndns.org op mijn ftp komen, intern wel extern dus niet.
Als ik verbinding maak zie ik mijn persoonlijk ip nummer en de 6125 poort...en daarna closed!
Nou draait er hier op een client pc ook een ftp server op poort 21, en die staat meestal aan.
De ftp server van de router heb ik poort 6125 gegeven, maar die krijg ik niet geopend..die blijft stealth ondanks portmapping en virtual server, als ik mij niet vergis zit de ftp op de router voor de firewall! dus dan werkt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 15:41:
[...]

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Nou dat heb ik gedaan (wel via de usb2.0 van de pc via de router lukte dat niet), maar ik kan dus nog niet via mijn 56k modem via ftp://naam.dyndns.org op mijn ftp komen, intern wel extern dus niet.
Als ik verbinding maak zie ik mijn persoonlijk ip nummer en de 6125 poort...en daarna closed!
Nou draait er hier op een client pc ook een ftp server op poort 21, en die staat meestal aan.
De ftp server van de router heb ik poort 6125 gegeven, maar die krijg ik niet geopend..die blijft stealth ondanks portmapping en virtual server, als ik mij niet vergis zit de ftp op de router voor de firewall! dus dan werkt dit niet.
Vraagje wat moet er in de root staan van de hd buiten de ftp_pub en ftp_pvt?
Moet er nog een home dir of zoiets bijkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Ik vermoed dat de firewall van de router roet in het eten gooit doordat je een niet-standaard poort gebruikt voor de FTP server. Kijk maar eens naar de instellingen van de firewall...
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 16:12:
Vraagje wat moet er in de root staan van de hd buiten de ftp_pub en ftp_pvt?
Moet er nog een home dir of zoiets bijkomen!
Ja, als je gebruik wilt maken van de 'private' (homedirectory) optie, dan moet je een directory met de gebruiker naam in 'ftp_pvt' aanmaken. Deze gebruiker kan echter niet gebruik maken van de public directory.... 8)7

Als gebruiker met de rechten 'read/write' (Zonder 'private'!) kun je ook op de HD komen zonder dat er een 'ftp_pub' directory aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Bugreport:
Als je vanaf internet met behulp van 'Passive FTP' contact wilt maken gebruik dan firmware versie 1.6.5.3 want met versie 1.7.5.6 krijg je geen goede verbinding. Je kunt namelijk wel inloggen maar geen directory listing opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opstelling:

Conclusie:
Misschien een n00b vraag, maar hoe maak je die directory's aan? Gewoon met je FTP proggie, of moet je daarvoor telnetten of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 21:23:
[...]

Misschien een n00b vraag, maar hoe maak je die directory's aan? Gewoon met je FTP proggie, of moet je daarvoor telnetten of iets dergelijks?
ik denk je hdd gewoon aansluiten op je pc en daaruit die mappen aanmaken.. dat is het makkelijks.. omdat die schijf toch fat32 geformateerd is.. 8)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's inderdaad een vette bug van Asus. Ondanks de tips van Styno heb ik 'm nog niet werkend gekregen (de 534-melding).
Weet je, leuk dat Asus zo'n goedkope router op de markt brengt, maar ik vind het allemaal een beetje brak hoor. Die ftp server werkt nog niet, en ik heb 'm ook nog niet kunnen beveiligen. Hier met twee laptops, een IBM met 11g kaartje en een Acer met 11b wireless, heb ik pas sinds de laatste paar firmware updates een stabiele verbinding met twee pc's tegelijk.
Maar als ik de WEP-key installeer doet de Asus het niet meer, en als ik op Mac-adres filter dan stopt de IBM met verbinden :? Het is nog niet zo eenvoudig, dat blijkt wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 13:27:
Da's inderdaad een vette bug van Asus. Ondanks de tips van Styno heb ik 'm nog niet werkend gekregen (de 534-melding).
Weet je, leuk dat Asus zo'n goedkope router op de markt brengt, maar ik vind het allemaal een beetje brak hoor. Die ftp server werkt nog niet, en ik heb 'm ook nog niet kunnen beveiligen. Hier met twee laptops, een IBM met 11g kaartje en een Acer met 11b wireless, heb ik pas sinds de laatste paar firmware updates een stabiele verbinding met twee pc's tegelijk.
Maar als ik de WEP-key installeer doet de Asus het niet meer, en als ik op Mac-adres filter dan stopt de IBM met verbinden :? Het is nog niet zo eenvoudig, dat blijkt wel weer.
deze link al bekeken en IDENTIEK overgenomen in je router? http://www.chupa.nl/forum...a6a068c283bca&threadid=10
en doe ook even zijn config defaults laden eerst

en de ftp server heeft altijd gewerkt.. met de nieuwste firmware weet ik niet, nog niet geprobeerd. daarbij maak ik ook geen gebruik van de standaard 1756 firmware maar van een gemodificeerde (de scripts zijn vrijwel hetzelfde verder)

in firmware 1756 werkt inderdaad de FTP Server niet correct (de ftp server zelf wel) we zijn er nu mee bezig om dit op te lossen, dit komt o.a. door de stealthing van het apparaat(als je deze uitzet, dan werkt de FTP METEEN)

ook voor de mensen die de melding

LIST
150 OK
226 Transfer complete.
List Complete: 0 bytes in 0,34 (1,00 KBps)
CDUP
550 ..: No such directory.
PASV

krijgen

maak een bestand of subdirectory aan in je ftp_pub directory
met ftp_prv werk ik niet dus moet je zelf even proberen

update: de oplossing is er, voor het probleem van passive ftp
alleen het moet er nog ingezet worden

voor de mensen die een customized draaien:
iptables -I INPUT --match state --state RELATED,ESTABLISHED -j ACCEPT

of via webinterface

[ Voor 28% gewijzigd door Antiloop op 04-04-2004 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
wat wordt het meeste gebruikt voor FTP als schijf ruimte ?? HD, Menorystick etc. en hoe hebben jullie dan die HD aangesloten ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een harddisk kun je aansluiten op de router d.m.v. een externe behuizing, bijvoorbeeld deze. Let wel op dat (nog) niet alle behuizingen worden herkend door de WL-500g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Op het chupa.nl forum staat een lijst van compatible USB memorysticks en HD's hier: http://www.chupa.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=129

/edit
De keuze tussen memorystick en HD is niet erg lastig en is afhankelijk van het doel dat je ermee wilt bereiken. Een memorystick neemt minder ruimte in, is geruisloos en neemt minder energie dan een externe HD, maar op een HD kan veel meer data worden opgeslagen.

Toepassingsvoorbeeldjes:
- Memorystick
backup van documentjes
mp3 playlist
vanaf school/werk bereikbare online storage

- USB HD
delen van films
delen van mp3 collecties

[ Voor 59% gewijzigd door styno op 04-04-2004 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
nieuwe custom firmware v1.7.5.6 release 1 by oleg:

http://www.chupa.nl/forum...threadid=226&goto=newpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Na ook eindelijk mijn spullen gekregen te hebben was ik vol trots begonnen. Maar niks lukte :( . af en toe zag ie de wl500g wel via wl100 en dan weer niet zelf niet met een meter afstand er tussen !!!???. Nu heb ik het ook op 2 andere plaatsen geprobeerd en zonder problemen doet ie t. Maar bij mij thuis niks noppes nada. Begane grond niks AP en LAptop een meter uit elkaar. Eerste verdieping niks (ook een meter uit elkaar. en op de zolder zonder problemen een perfetce verbinding met het AP.

heeft iemand dit ook meegemaakt het lijkt wel of er een straling in de buurt is die alles weg drukt.Heb zelf al alles uitgetrokken van siemens draadloze telefoon tot cai antenne versterker maar niks helpt.

Als ik ga zoeken op een AP vindt ie niks wat in de weg kan zitten. aar na 3 weken proberen weet ik ut niet meer 8)7 8)7 8)7

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
error33 schreef op 05 april 2004 @ 15:52:
Na ook eindelijk mijn spullen gekregen te hebben was ik vol trots begonnen. Maar niks lukte :( . af en toe zag ie de wl500g wel via wl100 en dan weer niet zelf niet met een meter afstand er tussen !!!???. Nu heb ik het ook op 2 andere plaatsen geprobeerd en zonder problemen doet ie t. Maar bij mij thuis niks noppes nada. Begane grond niks AP en LAptop een meter uit elkaar. Eerste verdieping niks (ook een meter uit elkaar. en op de zolder zonder problemen een perfetce verbinding met het AP.

heeft iemand dit ook meegemaakt het lijkt wel of er een straling in de buurt is die alles weg drukt.Heb zelf al alles uitgetrokken van siemens draadloze telefoon tot cai antenne versterker maar niks helpt.

Als ik ga zoeken op een AP vindt ie niks wat in de weg kan zitten. aar na 3 weken proberen weet ik ut niet meer 8)7 8)7 8)7
nogmaals de link:
http://www.chupa.nl/forum...e0b26909d7603&threadid=10

even IDENTIEK overnemen dan zou het goed moeten werken, daarna pas wijzigen als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Heey ik wil mij Webcam op de USB poort aansluiten (philips ToCam), maar als ik preview doet geeft hij een bericht over "door uw huidige beveilling instellingen kunnen Active-X niet op deze pagina worden weergegeven

Hoe moet ik dat instellen dat hij wel werkt ??

[ Voor 26% gewijzigd door Cyrus The Virus op 05-04-2004 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Cyrus The Virus schreef op 05 april 2004 @ 19:50:
Heey ik wil mij Webcam op de USB poort aansluiten (philips ToCam), maar als ik preview doet geeft hij een bericht over "door uw huidige beveilling instellingen kunnen Active-X niet op deze pagina worden weergegeven

Hoe moet ik dat instellen dat hij wel werkt ??
RTFM please
staat er beschreven, iig je beveiligingsinstellingen wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiloop, bedankt voor je input trouwens. Heb het nog niet helemaal kunnen bestuderen maar ik ga er dit weekend weer mee prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Antiloop schreef op 05 april 2004 @ 18:25:
[...]

nogmaals de link:
http://www.chupa.nl/forum...e0b26909d7603&threadid=10

even IDENTIEK overnemen dan zou het goed moeten werken, daarna pas wijzigen als het werkt.
Ik wil dit best proberen ga ik ook doen. Maar kan me niet voorstellen als ie het op drie plaatsen goet doet dat het daar aan kan liggen.

Als ie het nergens zou doen kan ik me het beter voorstellen.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Antiloop schreef op 06 april 2004 @ 00:11:
[...]

RTFM please
staat er beschreven, iig je beveiligingsinstellingen wijzigen
Ik ben al verder maar nouw krijg ik dat erstaat couldn't connect to server.
(in de hand leiding staat ook dat ik een andere driver voor Philips Webcams nodig heb maar die staat er niet tussen(er staan er maar 2))

Dit is de driver SAA8116HL voor de Philips cam
ik heb ook nog 1 cam met deze driver STV610
en op deze site staat dat het zouw moeten werken http://webcam-osx.sourceforge.net/cameras/index.php (maar moet ik die drivers in de router zetten of wat ??)

[ Voor 66% gewijzigd door Cyrus The Virus op 06-04-2004 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 22:28
Ik heb een probleempje.

Ik heb 2 wl-500g's die een draadloze verbinding onderling hebben. De laptops zijn verbonden met 11 mbit. Nu vraag ik me af of de verbinding tussen de wl-500g's 11 of 54 mbit is. En zou er ook een mogelijkheid zijn om de status van de verbinding te zien bij de routers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

tiro schreef op 06 april 2004 @ 11:22:
Ik heb een probleempje.

Ik heb 2 wl-500g's die een draadloze verbinding onderling hebben. De laptops zijn verbonden met 11 mbit. Nu vraag ik me af of de verbinding tussen de wl-500g's 11 of 54 mbit is. En zou er ook een mogelijkheid zijn om de status van de verbinding te zien bij de routers?
Wat voor een afstand heb je tussen de 2 AP ??

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiro
error33 schreef op 06 april 2004 @ 11:36:
[...]

Wat voor een afstand heb je tussen de 2 AP ??
iets van 40 meter vrij zicht.. maar zou het zo zijn dat die verbinding 54 mbit is en de laptops op 11 werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Als de laptop maximaal 11Mb zijn dan schakelen de AP's ook terug naar 11Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiro
Styno schreef op 06 april 2004 @ 11:55:
Als de laptop maximaal 11Mb zijn dan schakelen de AP's ook terug naar 11Mb.
Nou dat vraag ik me dus af. De asus website is er niet echt duidelijk over, maar geeft de indruk dat je 11 mbit en 54 mbit laptops tegelijk kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

tiro schreef op 06 april 2004 @ 12:01:
Nou dat vraag ik me dus af. De asus website is er niet echt duidelijk over, maar geeft de indruk dat je 11 mbit en 54 mbit laptops tegelijk kan gebruiken.
Kijk, de 'G' standaard heeft als extraatje de mogelijkheid om met 'B' apparatuur te kletsen, de zogenaamde compatibility modus. Als je hiervan gebruik maakt heeft dit wel als nadeel dat het hele netwerk van die AP op compatibility overgaat: 'B' dus.

Het enige wat je kunt doen is een derde AP te gaan gebruiken. Er zijn zat goedkope 'B' routers te koop. Hierbij moet je zorgen dat de beide 'G' AP's op een ander kanaal zitten dan de 'B' router/AP. Wat je dan zou kunnen krijgen is dit:

[laptop-B]---(wireless)---[AP-B]~~~(Ethernet)~~[WL-500g]===(wireless)===[Wl-500g]

B)

[ Voor 28% gewijzigd door styno op 06-04-2004 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiro
Styno schreef op 06 april 2004 @ 12:30:
[...]

[laptop-B]---(wireless)---[AP-B]~~~(Ethernet)~~[WL-500g]===(wireless)===[Wl-500g]

B)
Hmm, das niet echt handig ;)
moeten dan aan beide kanten 2 ap's hebben, wordt weer een beetje erg overdreven ;)

maar zou je bij de asus nergens kunnen zien hoe snel de verbinding onderling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

tiro schreef op 06 april 2004 @ 13:31:
maar zou je bij de asus nergens kunnen zien hoe snel de verbinding onderling is?
Ik geloof niet dat je dat kunt zien... Je kunt het wel testen door wat bestanden te verzenden (hou hiermee wel rekening met de overhead van het wireless protocol voordat je denkt dat er iets mis is. Bij de 'B' standaard is de overhead zo'n 50%. 54Mbit halen de AP's ook niet zonder de problemen met de 'B' laptops vanwege de afstand (40 m). Ze moeten dus sowieso terugschakelen naar een lagere verbindingssnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
error33 schreef op 06 april 2004 @ 09:51:
[...]

Ik wil dit best proberen ga ik ook doen. Maar kan me niet voorstellen als ie het op drie plaatsen goet doet dat het daar aan kan liggen.

Als ie het nergens zou doen kan ik me het beter voorstellen.
kan zijn, zo ver ik heb gehoord van iedereen is het feit dat deze instellingen altijd werken.

en om verder te tesen is het handig dat je toch 99% zeker er van bent dat het niet je instellingen zijn.
mijn laptop kon standaard toen ook niet connecten (wel ap zien af en toe, maar niet kunnen connecten) daarna ingesteld zoals in de howto staat en poef online zonder problemen.
collega van mij had dezelfde problemen.. instellingen overgenomen en ook meteen online

maar verder komen je problemen die je beschrijft me niet bekend voor.. enigste wat ooit probleem kan zijn is isolatie/bewapening in muren/vloeren etc..

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.