Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 13:27:
Da's inderdaad een vette bug van Asus. Ondanks de tips van Styno heb ik 'm nog niet werkend gekregen (de 534-melding).
Weet je, leuk dat Asus zo'n goedkope router op de markt brengt, maar ik vind het allemaal een beetje brak hoor. Die ftp server werkt nog niet, en ik heb 'm ook nog niet kunnen beveiligen. Hier met twee laptops, een IBM met 11g kaartje en een Acer met 11b wireless, heb ik pas sinds de laatste paar firmware updates een stabiele verbinding met twee pc's tegelijk.
Maar als ik de WEP-key installeer doet de Asus het niet meer, en als ik op Mac-adres filter dan stopt de IBM met verbinden

Het is nog niet zo eenvoudig, dat blijkt wel weer.
deze link al bekeken en IDENTIEK overgenomen in je router?
http://www.chupa.nl/forum...a6a068c283bca&threadid=10
en doe ook even zijn config defaults laden eerst
en de ftp server heeft altijd gewerkt.. met de nieuwste firmware weet ik niet, nog niet geprobeerd. daarbij maak ik ook geen gebruik van de standaard 1756 firmware maar van een gemodificeerde (de scripts zijn vrijwel hetzelfde verder)
in firmware 1756 werkt inderdaad de FTP Server niet correct (de ftp server zelf wel) we zijn er nu mee bezig om dit op te lossen, dit komt o.a. door de stealthing van het apparaat(als je deze uitzet, dan werkt de FTP METEEN)
ook voor de mensen die de melding
LIST
150 OK
226 Transfer complete.
List Complete: 0 bytes in 0,34 (1,00 KBps)
CDUP
550 ..: No such directory.
PASV
krijgen
maak een bestand of subdirectory aan in je ftp_pub directory
met ftp_prv werk ik niet dus moet je zelf even proberen
update: de oplossing is er, voor het probleem van passive ftp
alleen het moet er nog ingezet worden
voor de mensen die een customized draaien:
iptables -I INPUT --match state --state RELATED,ESTABLISHED -j ACCEPT
of via webinterface
[