Het grote * Asus WL-500g * topic *

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.416 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:47
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 13:03:
En wat is het hele probleem opeens dan? Zou ik graag toch een keer willen weten. Hebben ze een verkeerd verpakkingsmateriaal gebruikt of zo??
Iets met de pakbon, daar stond dat er 5134 WL-500g aanwezig zouden moeten zijn. De douane kwam echter niet verder dan 5133 dus die wilden uitzoeken waar die ene router gebleven is.
In de tussentijd zijn er 10 mensen bezig te controleren of er misschien een foutje is gemaakt en er misschien wel 5134 aanwezig zijn en 1 van de douaniers een foutje heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:21
Zo'n drukte over 1 router??? Is het niet eens tijd voor de volgende zending?? Die 5000 zouden ondertussen toch al op zijn.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik dit hele topic doorgelezen heb (kostte me aardig wat tijd), heb ik nog een vraag. In het begin van dit topic heb ik ergens iets gelezen over het aansluiten van een usb hub op de usb poort. Dit zou mogelijk zijn. Maar ik kan me niet herinneren iets gelezen te hebben, over hoe dat mogelijk is.
Ik hoop mijn WL500 ook binnenkort op te kunnen halen bij salland, maar ja, waarschijnlijk wacht ik dus ook op de douane in limburg.
Als ik hem binnen heb, wil ik dus proberen om er een hdd en een webcam aan te hangen. En daar heb ik dan denk ik een hub voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:58

oCe

aka Dookie.

sjonge jonge, gaat goed... heb vandaag Salland maar weer eens gemailt, of ze na 2 maand wachten al zicht hadden op wanneer ze me de router konden leveren. Totaal geen zicht op. Zucht :(

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 09:07

dread

Sluwe vlaming

Wow hoe je van extreme excitement naar een klotegevoel kan gaan.

Eerst lezen hoe goed dit ding is om dan te lezen dat je hem nergens kan verkrijgen.

KLOTE :(

weet iemand waar je hem rond de 100 euro direct kan ophalen?

Amsterdam based

[ Voor 22% gewijzigd door dread op 04-03-2004 10:24 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 14:58:
Nadat ik dit hele topic doorgelezen heb (kostte me aardig wat tijd), heb ik nog een vraag. In het begin van dit topic heb ik ergens iets gelezen over het aansluiten van een usb hub op de usb poort. Dit zou mogelijk zijn. Maar ik kan me niet herinneren iets gelezen te hebben, over hoe dat mogelijk is.
Ik hoop mijn WL500 ook binnenkort op te kunnen halen bij salland, maar ja, waarschijnlijk wacht ik dus ook op de douane in limburg.
Als ik hem binnen heb, wil ik dus proberen om er een hdd en een webcam aan te hangen. En daar heb ik dan denk ik een hub voor nodig...
als je het topic doorgelezen hebt, heb je ook gezien dat er een forum is voor dit apparaat: http://www.chupa.nl/forum en zie daar hoe je ze aansluit, (gewoon insteken en het werkt, mits je een geschikte hebt)........

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@antiloop: dus jij zegt, dat ik gewoon een usb-hub aan kan sluiten en daar mijn webcam, hdd en printer op aan kan sluiten? en dat het dan natuurlijk allemaal naar behoren werkt, er van uitgaande dat de apparaten geschikt zijn?

@red devil: weet je al iets meer over de levering van de routers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 10:48:

Geen nieuws, het enige wat ik maandag over de mail gekregen heb van mijn
pc boer Megastore is dit:
Wij hebben tot op de dag vandaag nog geen levering van het door u bestelde product van onze leverancier ontvangen.
Vandaag hebben wij van onze leverancier vernomen dat deze dan toch deze week
aan ons uitgeleverd gaat worden.
Wij vinden het erg vervelend voor u dat u al zo lang heeft moeten wachten en
hopen dan ook dat wij uw order deze week aan u uit kunnen leveren.
Maar ik geloof er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 10:48:
@antiloop: dus jij zegt, dat ik gewoon een usb-hub aan kan sluiten en daar mijn webcam, hdd en printer op aan kan sluiten? en dat het dan natuurlijk allemaal naar behoren werkt, er van uitgaande dat de apparaten geschikt zijn?

krijg van meerdere leveranciers te horen dat er maandag geleverd gaat worden, maarja het verhaal blijft vaag.

betreft je vraag, nee dat zeg ik niet

de usb hub moet juist geschikt zijn om aan te kunnen sluiten (en bijv. voor de hub die ik gebruik, MAG er geen externe voeding aanhangen want dan gaan de apparaten/hub raar doen) de apparaten is vanzelfsprekend dat ze geschikt moeten zijn.

ik zelf heb er bijv. op DIT moment een webcam en een hd aanhangen zonder problemen

voorheen heb ik m'n laserjet er aan gehangen (erbij dus) dat werkte ook. maar ding heeft ingebouwde printserver dus die hangt nu weer lekker op utp kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Macer schreef op 02 maart 2004 @ 22:12:
Ze worden bij Mycom op 5 maart weer verwacht zeiden ze vanmiddag. Maar als ik dit zo lees zie ik het somber in.

Iemand die hem wil verkopen :?
Is iemand al gelukkig gemaakt ???? op deze 6e maart

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis net 10 uur geweest!! Denk trouwens niet dat ze deze maand al komen als ik eerlijk moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 10:33:
Tis net 10 uur geweest!! Denk trouwens niet dat ze deze maand al komen als ik eerlijk moet zijn.
@rippie: waarom denk je dat?

@antiloop: bedankt voor je reactie. ik heb ook je forum gechecked, maar daar staan helaas nog maar een paar hubs genoemd. en die hub van jou, waar heb je die vandaan?

Ik hoop echt dat de handel snel komt... ik word hier een beetje moe van... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:37
Ik heb dit topic grotendeels doorgelezen maar het kan zijn dat deze wireless router al genoemd is

Als je voor snelheid en bereik wilt gaan, kijk dan eens naar de nieuwste D-link:
http://www.d-link.com/products/108mbps_xtremeg.asp

De D-Link AirPlus Xtreme G (G+ standaard)

D-link gebruikt 5 technieken om een hogere snelheid+bereik te krijgen. En jaa, Sitecom en US Robotics hebben dat ook al... de snelheid van de Robotics was echter maar 15% sneller dan gewone 54G's. Volgens een pc-blad, kweenie welke... las het in de Ako.. Haalt de D-link echter makkelijk 50 mbit/s
nadeel: geen USB
(wel uitgebreide Firewall mogelijkheden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 11:15:
[...]

@rippie: waarom denk je dat?

.......
Als het echt ge-eikel is met een router die weg is (op de 5000 nog wel, wie merkt daar wat van?! :Y)) kan dat gewoon heeeeel lang duren, wel langer dan 2 maanden. Je kent de ambtenaren, voordat daar iets gebeurt.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 23:53:
[...]

Als het echt ge-eikel is met een router die weg is (op de 5000 nog wel, wie merkt daar wat van?! :Y)) kan dat gewoon heeeeel lang duren, wel langer dan 2 maanden. Je kent de ambtenaren, voordat daar iets gebeurt.........
Er is niks weg van de levering. Er bleken meerdere collie`s in een collie te zitten en dat werd niet geaccepteerd door de douane. Papieren zouden nu in orde zijn.

Laten we maar hopen dat het deze week gaat gebeuren. :) :) :)

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

error33 schreef op 07 maart 2004 @ 13:43:
[...]

Laten we maar hopen dat het deze week gaat gebeuren. :) :) :)
nou dat hoop ik ook! als iemand nog nieuws heeft, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-07 07:31

Excrusiator

Say wha?

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 20:23:
[...]

nou dat hoop ik ook! als iemand nog nieuws heeft, dan hoor ik het graag!
Volgens een mycom medewerker zouden ze vandaag binnen komen op het distributiepunt en morgen bij hun in de winkel liggen. Als het goed was, hij zij dat ze op dat punt een beetje overgeleverd zijn aan hun distributiepunt. ;)

Gelijk ff gereserveerd dat ik niet achter het net vis.

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Excrusiator schreef op 08 maart 2004 @ 21:31:
[...]

Volgens een mycom medewerker zouden ze vandaag binnen komen op het distributiepunt en morgen bij hun in de winkel liggen. Als het goed was, hij zij dat ze op dat punt een beetje overgeleverd zijn aan hun distributiepunt. ;)

Gelijk ff gereserveerd dat ik niet achter het net vis.
Ben ZEEEEEEEEEEER benieuwd, heb vanmiddag nog gehoord dat ze nog steeds op het vliegveld staan en dat het nog wel even duurt. Deb problemen waren nog niet opgelost met de vracht. :( :( :( :( :(
:(

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan vraag je je toch echt af hoe moeilijk dat kan zijn!! En ondertussen zou er toch al lang een nieuwe levering van asus moeten zijn gekomen die er wel door is gekomen of niet? Wat hebben ze opeens anders gedaan dan andere keren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En? Iemand al ergens eentje gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:15
Niet geheel offtopic:

Ik heb gister een SMC PCI kaart draaiend gekregen met de WL-500g. Tip: installeer metéén de nieuwste drivers. Daar zit ook de WPA module ingebouwd. Hoef je ook niet te upgraden naar SP1 :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt het over windows xp neem ik aan? Dan zou ik maar wel sp1 installeren, is wel zo handig wat betreft bugfixes, usb2.0 enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Dat had ik al gedaan. Eerdere ervaringen met de PCMCIA van Asus en WPA gaf aan dat ik SP1 moest installeren om WPA ondersteuning te krijgen.

Dus ik netjes SP1 eroverheen geschoten, dacht nog even de drivers te updaten, en daar las ik dat je met de SMC drivers ook WPA ondersteuning kreeg.

Het is meer een weetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus om WPA te krijgen voor je Asus WL500g kun je het best gelijk de nieuwste drivers installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-07 07:31

Excrusiator

Say wha?

error33 schreef op 08 maart 2004 @ 23:33:
[...]

Ben ZEEEEEEEEEEER benieuwd, heb vanmiddag nog gehoord dat ze nog steeds op het vliegveld staan en dat het nog wel even duurt. Deb problemen waren nog niet opgelost met de vracht. :( :( :( :( :(
:(
2 dagen verder en nog niets gehoord...

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mycom Utrecht (*spuug*) heeft niks en weet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nogsteeds geen bericht gehad over wanneer er geleverd wordt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook niet... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels ter overbrugging een smc routertje gehaald bij Mycom, omdat ze daar zonder gezeur binnen 8 dagen de boel weer terugnemen, maar dan moet wel binnen nu en een week de Asus binnen zijn....
Of zal ik gewoon elke 7 dagen een routertje omruilen? Zouden ze daar intrappen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 14:40:
Dus om WPA te krijgen voor je Asus WL500g kun je het best gelijk de nieuwste drivers installeren?
Nee, daarvoor moet je zowiezo SP1 installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

gisteren netjes een mailtje gehad van Salland, of ik de 2x Asus PCMCIA-kaart en 1x Linksys PCI-kaart alvast wou ontvangen. Dan zou de WL-500g opgestuurd worden wanneer 'tie binnen is. Doe maar in 1x, zonder accespoint/router heb je er zo weinig aan ;) Maar goed, nog ff gevraagd of de daar al enig idee/zicht hadden op de levertermijn: helemaal geen enkel zicht/idee...

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dus echt niet waarom het zo lang moet duren, ik denk dat als er een tweede lading verstuurd was dat we die zelfs allang binnen gehad zouden hebben........

Maja helaas kan niemand met zekerheid zeggen wanneer er nu wel geleverd gaat worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Ik ben het gedonder zat, ik ga nog 1 keer mailen met mijn winkel en als die geen positief geluidje laten horen ga ik de robotics 100Mbps ding kopen.
Dan maar geen USB key bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan die webshop daar nu aan doen dan? En je weet nu al gewoon hier dat ze op zijn vroegst volgende maand die router binnenkrijgen. Je zou es naar de douane moeten mailen of zo, daar bereik je misschien nog wel wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 13:02:
Je zou es naar de douane moeten mailen of zo, daar bereik je misschien nog wel wat mee.
En denk jij dat ze daar een buitenstaander informatie over geven? lijkt me niet.

Maar ik blijf toch nog wel ffkes wachten :), de aanhouder wint!.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 13:02:
Wat kan die webshop daar nu aan doen dan? En je weet nu al gewoon hier dat ze op zijn vroegst volgende maand die router binnenkrijgen. Je zou es naar de douane moeten mailen of zo, daar bereik je misschien nog wel wat mee.
Waar hoor jij mij zeggen dat ik de schuld op de webshop af schuif???? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, sorry, mijn fout. :X Te snel tot een conclusie gekomen. Maar ik dacht dat ik een boos ondertoontje ontdekt in je reactie richting die webshop (aangezien je spreekt over één positieve reactie). :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 20:51:
Ok, sorry, mijn fout. :X Te snel tot een conclusie gekomen. Maar ik dacht dat ik een boos ondertoontje ontdekt in je reactie richting die webshop (aangezien je spreekt over één positieve reactie). :|
Over de webwinkel niks dan lof, ze blijven erg vriendelijk en correct.
Jammer alleen dat ze nooit volledige informatie over het geheel kunnen verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat stond er zonet voor Rippie's deur???? >:)

Jawel, de courier!!! Met een heel groot pakket met _/-\o_ Quote _/-\o_ -components-tape erop met de spulletjes van Rippie, te weten..........(tromgeroffel)..........

De Asus WL-500G!!!! 8)
Whoooohooooo _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :o :o :o :o :o :o :o :o

Wie lof joe Zercom wie doe!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 10:45:
En wat stond er zonet voor Rippie's deur???? >:)

Jawel, de courier!!! Met een heel groot pakket met _/-\o_ Quote _/-\o_ -components-tape erop met de spulletjes van Rippie, te weten..........(tromgeroffel)..........

De Asus WL-500G!!!! 8)
Whoooohooooo _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :o :o :o :o :o :o :o :o

Wie lof joe Zercom wie doe!!
Betekent dit dat de lading door de douane is????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen flauw idee, maar ik ben blij dat ik eindelijk weer wireless kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

hmmmm... lucky bastard :P op Salland's site staat levertijd nog steeds op onbekend, de status van m'n bestelling is ongewijzigd etc etc... nog steeds niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zeer benieuwt :), wij hebben nu in ieder geval nog niets binnen gekregen wat op een WL500G lijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:37
Asus WL-500g 54Mbps Home Gateway vanaf 16-03 op zercom.nl dussss zal ie nu weer overal komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RippyNL schreef op 15 maart 2004 @ 17:22:
Asus WL-500g 54Mbps Home Gateway vanaf 16-03 op zercom.nl dussss zal ie nu weer overal komen
Hehehe moet het nog afwachten ;) maja ik hoop nu eindelijk wel beloont te worden voor het lange wachten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vanmorgen een mailtje van Salland, dat er waarschijnlijk deze week geleverd kan worden. Daarover wordt ook contact opgenomen met de importeur.
Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Jean
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
En bij zercom staat weer als levertijd 'meer dan 2 weken' :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-Jean schreef op 16 maart 2004 @ 11:43:
En bij zercom staat weer als levertijd 'meer dan 2 weken' :(
Dan heb ik blijkbaar heel veel geluk gehad!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:21
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 12:02:
[...]

Dan heb ik blijkbaar heel veel geluk gehad!! 8)
En ik ook :) Had hem daar sinds ergens vorige week in de bestelling staan, en kon hem gisteren ophalen. Toen stonden er nog wel een stel, dus als je snel bent kun je nog geluk hebben (gisteren toen ik hem ophaalde stond de levertijd trouwens ook al op 2 weken)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik benieuwd naar ben is welke apparaten jullie aangesloten op je router. Zoals van de USB hub weet ik van het andere forum dat de unex en de goodway werken, maar ik ben benieuwd of er nog meer hubs werken. Net zo bijvoorbeeld bij de externe (USB) aansluitgevallen voor je hd. Ik heb er bijvoorbeeld bij Norrod een gezien, maar heeft iemand die werkend?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lever datum is gewijzigt naar 19.03.2004, dus ik zal hem vrijdag in ontvangst mogen nemen hopelijK! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe doen jullie dat trouwens met het aansluiten van je USB-printers op dat ding? Doen jullie dat helemaal volgens de methode van Asus of kun je dat ook rechtstreeks doen met windows xp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 13:07:Net zo bijvoorbeeld bij de externe (USB) aansluitgevallen voor je hd. Ik heb er bijvoorbeeld bij Norrod een gezien, maar heeft iemand die werkend?
Ik heb de HDD USB behuizing die Norrod standaard levert. Ik zal wanneer ik de Asus WL-500g binnen heb testen of het werkt :)

offtopic:
Ik heb er een 60GB Maxtor in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de site van Salland zijn de routers weer op voorraad! Ik ga hem morgen ophalen, yeah!

@Trojan Pony: heb jij je router al en zo ja, heb je de usb hdd houder al getest?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Jean
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Dit is goed nieuws! Binnenkort staat er dus eentje bij mij thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 13:31:
Volgens de site van Salland zijn de routers weer op voorraad! Ben benieuwd wanneer ik de mijne op kan halen!
Je hebt gelijk! Alleen, de ironie haha, ik had net eergisteren mijn order gewijzigd. Ten tijde van mijn bestelling was de 54mbit PCI-kaart van Asus er nog niet, dus dat was een Linksys geworden. Verder dus wel de router van Asus en 2x pcmcia van Asus; had zoiets van och... het duurt toch al zo lang, kan de order wel wijzigen zonder dat 't veel uitmaakt ;) Maar goed... nu staat'tie dus te wachten op dat PCI kaartje haha... kan er gelukkig zelf wel om lachen ;) Nog iets langer wachten voor mij dus, maakt opzich ook niet veel uit op ruim 2 maand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EINDELIJK heb ik hem mijn WL-500G, iets eerder dan verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 13:31:@Trojan Pony: heb jij je router al en zo ja, heb je de usb hdd houder al getest?
Hij is binnen :9 maar...... nu moet ik de WL-500g nog werkend zien te krijgen achter een SpeedTouch 510 analoog.

Ik heb DHCP uitstaan op de SpeedTouch en verder heb ik de WL-500g op DHCP staan en Wan Connection type op Automatic IP. En toch werkt het nog niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 20:48:
[...]

Hij is binnen :9 maar...... nu moet ik de WL-500g nog werkend zien te krijgen achter een SpeedTouch 510 analoog.

Ik heb DHCP uitstaan op de SpeedTouch en verder heb ik de WL-500g op DHCP staan en Wan Connection type op Automatic IP. En toch werkt het nog niet. Iemand een idee?
Correct me if i'm wrong maar heb jij wel een extra router nodig?, Speedtouch 510 is al een Gateway, hang er een switch aan en je kan internet delen naar meerdere pc's......

Heb zelf net me WL-500G aangesloten en alles eventjes ingesteld en hij werkt perfect.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57
En een mooi APtje en je kan ook nog eens lekker wireless internetten.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 21:52:
[...]

Correct me if i'm wrong maar heb jij wel een extra router nodig?, Speedtouch 510 is al een Gateway, hang er een switch aan en je kan internet delen naar meerdere pc's......

Heb zelf net me WL-500G aangesloten en alles eventjes ingesteld en hij werkt perfect.
Ja, maar het is ook mogelijk om echt alleen een modem van de Speedtouch 510 te maken, dat ben ik nu aan het uitzoeken. Wanneer dat werkt kan de WL-500g volledig zijn werk doen, dus niet alleen maar gebruikt worden als accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Dan moet je even die speedtouch configureren met het pptp.ini bestandje van je KPN cd. Dan kun je die wl500g inderdaad als router/accespoint gaan gebruiken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op 17 maart 2004 @ 22:06:
Dan moet je even die speedtouch configureren met het pptp.ini bestandje van je KPN cd. Dan kun je die wl500g inderdaad als router/accespoint gaan gebruiken.....
Ja die heb ik in de SpeedTouch 510 gezet alleen krijg ik nu nog een IP toegewezen van de 510 en niet van de Asus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die de FTP server fuinctie veel gebruikt..
Ik heb een 60 GB maxtor eraan hangen maar het ding hangt na een upload of download van ca 100 mb. (maakt niet uit of het local of wan is )

(de lamp van de Drive blijf knipperen maar er gebeurt niets meer :'(
(de FTP sessie op de PC blijft dan ook hangen..)

Ik heb de HD vervangen, de USB box zelf maar niets helpt.

Om de zaak weer werkend te krijgen moet ik de power van de w500G er af halen een save en restart werkt niet

ik heb kleinere bestanden gebrobeerd maar ook daar gebeurt hetzelfde.. 8)7

Suggesties iemand ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 22:08:
[...]

Ja die heb ik in de SpeedTouch 510 gezet alleen krijg ik nu nog een IP toegewezen van de 510 en niet van de Asus :?
Uhm het Speedtouch modem belt in.... dus die krijgt dan toch ook het WAN ip...?¿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 23:05:
[...]

Uhm het Speedtouch modem belt in.... dus die krijgt dan toch ook het WAN ip...?¿
Ja dat klopt, alleen ik bedoel het interne IP die wordt toegekend aan mijn computer. Die komt nog steeds van de SpeedTouch wanneer ik ADSL_pptp.ini gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:37
God... ik heb nog niks klote mycom. Zal ze morgen dan maar weer bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraag over de beveiliging: is het moeilijk om alle poorten in de stealth modus te krijgen (grc.com)? Mijn software matige router die nu vervangen gaat worden door de Asus, had dat wel.

@pocket-geek: Van welk bestandssysteem maak je gebruik, FAT of NTFS? En van welke USB box (misschien is ie niet compatible?)?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 09:07

dread

Sluwe vlaming

is de router ook uit te schakelen zodat ie alleen werkt als accesspoint en zodoende nog steeds de usb kan gebruiken.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 08:16:
Nog een vraag over de beveiliging: is het moeilijk om alle poorten in de stealth modus te krijgen (grc.com)? Mijn software matige router die nu vervangen gaat worden door de Asus, had dat wel.

@pocket-geek: Van welk bestandssysteem maak je gebruik, FAT of NTFS? En van welke USB box (misschien is ie niet compatible?)?
Ik heb er twee USB boxen gebrobeerd waarvan de laatste van mycom. beide geven dezelfde resultaten. Ik kon niet vinden waar de juiste USB boxen staan.

ik gebruik een FAT32 partities en ik heb de hele FTP server open staan (anonymous allowed) om te voorkomen dat sommige delen niet zichtbaar zouden zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dread schreef op 18 maart 2004 @ 11:47:
is de router ook uit te schakelen zodat ie alleen werkt als accesspoint en zodoende nog steeds de usb kan gebruiken.
Je uplink niet in de wan-poort steken maar gewoon in het switchgedeelte en je dhcp-server eventueel uitschakelen.

Dan maak je geen gebruik van het router-gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt volgens mij in de settings ook aangeven AP only...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 23:08:
[...]

Ja dat klopt, alleen ik bedoel het interne IP die wordt toegekend aan mijn computer. Die komt nog steeds van de SpeedTouch wanneer ik ADSL_pptp.ini gebruik.
Als het goed is niet. (hier tenminste niet :P ) Je router belt dan in via de speedtouch en je router krijgt ook het WAN ip. Je modem is dan feitelijk transparant.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op 18 maart 2004 @ 19:34:
[...]

Als het goed is niet. (hier tenminste niet :P ) Je router belt dan in via de speedtouch en je router krijgt ook het WAN ip. Je modem is dan feitelijk transparant.... :)
En moeten je gebruikersnaam en wachtwoord in de config van de modem of van de router gezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
De router!! Je router 'belt' in met PPTP via je speedtouch modem, die speedtouch is dan dus geen router meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, misschien dat het al aan bod is geweest maar ik kan niet vinden waar:
Ik probeer met de firmware 1.6.5.3 (nieuwste) een portforward te doen naar mijn linux-doos voor de de ssh-verbinding. Wie kan mij vertellen hoe dat werkt? Ik snap namelijk der geen donder van. Ook niet met dat porttrigger enzo. Op een gegeven moment had ik wel in de status een portforward staan maar toen kon ik alsnog niet connecten naar die bak. Hij bleef maar zeggen connection refused. Wie o wie kan mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij alsjeblieft zeggen welke instellingen ik moet gebruiken om mijn WL-500g werkend te krijgen met mijn Alcatel Speedtouch Home adsl modem en xs4all basic account?

Ik heb nu een edimax wireless router draaiend en tussendoor ook een SMC router gehad, en die kreeg ik allebei vrij eenvoudig aan de praat, door de vigor 2200we handleiding op xs4all.nl zo'n beetje te volgen. Maar de WL-500g gebruikt termen en menu-opties die ik niet begrijp.

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij te zeggen wat ik waar in welk menu moet invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 13:31:@Trojan Pony: heb jij je router al en zo ja, heb je de usb hdd houder al getest?
Ik heb de HDD behuizing meerdere malen getest en hij werkt niet nu wel! Zie ook deze post :)

De Lexmark Z-22 krijg ik ook niet aan de praat (voor de mensen die deze printer hebben).

Misschien meer geluk bij een volgende firmware upgrade.

edit:
Ik heb de Lexmark Z-22 nu wel aan de praat gekregen d.m.v. de USB aansluiting. Via de standaard printerpoort werkt nog niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

xtra schreef op 11 december 2003 @ 11:55:
[...]

Ik heb hem ook sinds 5 minuten via KPN aan de praat. Je stelt bij IP Config -> WAN & LAN het volgende in:
WAN Connection Type: PPTP
WAN IP Setting
IP Address: 10.0.0.150
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 10.0.0.138 (wordt gebruikt als host voor VPN, dus IP van Speed Touch)
PPPoE or PPTP Account:
User Name en Password zoals opgegeven.

Verder is mijn WL-500g volgens mij redelijk 'Factory default'.
Hier staat het.. een bericht van 4 weken terug..
ik krijg em trouwens ook niet aan de praat.. maar dat komt door mijn wachtwoord dat begint met $@w.... die $@ wordt in de instellingen vervangen door eth1 vervangen op een rare manier.. lekker buggy.. maar met die instellingen zou het moeten lukken..

offtopic:
// gaat w8woord veranderen.. en kijken wat wel lukt

trouwens:

Sitecom usb 1.1 hub CN-020
Sandisk Mini Cruzer 128MB
+ Printer HP PSC 750xi
werken beide op de router..

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakboy, bedankt!

(die default gateway, die nekte me, die had ik even over het hoofd gezien... |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

mijn router werkt nou inmiddels met Alcatel SpeedTouch Home

het probleem was idd mijn password.. stom van asus dat zij niet op zulke dingen letten :(
bij eerdere versies van sitecom dc-202a firmwares kwam dit ook voor dat de $ (string) niet goed ge-escaped wordt in de shellcommands...

misschien dat Antiloop of een ander vrijwilliger de firmware kan of wilt veranderen om dit probleem op te lossen?
ik zal zelf natuurlijk ook een mail sturen naar Asus met dit probleem en oplossing

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn externe USB HDD behuizing is USB 2.0 en werkt (nog) niet samen met de Asus WL-500g.

Zou het dan ook mogelijk zijn wanneer ik een USB 1.1 hub die WEL op de router werkt (Unex) er tussen zet mijn HDD daar aan te hangen en deze zo wel gaat werken omdat alles dan overgaat op USB 1.1?

edit:
Hij werkt, zie deze post.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 15:07:
Mijn externe USB HDD behuizing is USB 2.0 en werkt (nog) niet samen met de Asus WL-500g.

Zou het dan ook mogelijk zijn wanneer ik een USB 1.1 hub die WEL op de router werkt (Unex) er tussen zet mijn HDD daar aan te hangen en deze zo wel gaat werken omdat alles dan overgaat op USB 1.1?
daar zou het niet zozeer aan kunnen liggen denk ik.. meer het feit van een ander type usb chipset die in je USB HDD zit.. heb al getest met een freecom hdd FHD-1 usb2.0 op een sitecom usb 1.1 hub.. dat werkt niet..

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakBoy schreef op 21 maart 2004 @ 17:39:
[...]

daar zou het niet zozeer aan kunnen liggen denk ik.. meer het feit van een ander type usb chipset die in je USB HDD zit.. heb al getest met een freecom hdd FHD-1 usb2.0 op een sitecom usb 1.1 hub.. dat werkt niet..
Ik heb er de Mycom usb 2.0 aanhangen en dat werkt; tot op bepaalde hoogte...
Alles wat een down/upload is onder de +/- 100 MB gaat goed. Daarna is het zeuren dan hangt de FTP server om een onbekende reden; het lampje van de HD blijft knipperen en de FTP sessie hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heel erg benieuwd of iemand een mycom of norrod hdd case aan de praat heeft gekregen, ook voor bestanden > 100mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 08:42:
Ik ben heel erg benieuwd of iemand een mycom of norrod hdd case aan de praat heeft gekregen, ook voor bestanden > 100mb.
niet geprobeerd, ikzelf heb een procase kast (zie het forum voor het type).

+600MB geen probleem met up/downloaden snelheid +/- 400/500kb/sec

verders..

update je firmware even:

http://www.chupa.nl/forum/showthread.php?threadid=195
officiele versie 1.7.5.6 is uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het inderdaad al gelezen op je forum! Ik ben benieuwd of er nog meer changes aangebracht zijn. Met betrekking tot de security bijvoorbeeld, want ik heb van je forum begrepen dat die niet echt goed is... ? (bijvoorbeeld met betrekking tot het in de stealth mode zetten van alle poorten)

Over de hdd case, gezien de reacties op deze pagina, ben ik nog een beetje huiverig om zo'n case te kopen. Ik wil eigenlijk wel zeker weten dat hij gaat doen wat ie moet doen: Voornamelijk om mijn eigen files centraal te hebben. Dus ik ben erg benieuwd of iemand zo'n ding werkend gekregen heeft en waar het aan ligt dat het blijkbaar bij sommige niet lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versie 1.7.5.6 werkt prima voor mij, alle poorten nu stealth.

Binnenkort probeer ik een ME-320 http://www.benscustomcases.com/reviews/me320/me320intro.htm met een Maxtor 120gb HD op de USB poort.

Alles werkt nu perfect, Wireless met WPA-PSK-AES / MAC adress control.

Op de LPT poort van de router een HP 660C.

Drie PC'S op de RJ45 poorten van de router.

Als ik alles getest heb, post ik op de verschillende topics mijn ervaring.

Nu ga ik genieten van de Asus WL-500G, met een kop koffie en een stuk echte Weertse vlaai....Joepie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 19:21:Binnenkort probeer ik een ME-320 http://www.benscustomcases.com/reviews/me320/me320intro.htm met een Maxtor 120gb HD op de USB poort.
Ik ben benieuwd of je deze werkend krijgt! Ik heb namelijk ook zo een (zelfde behuizing en doos) alleen zonder fan en deze heb ik nog niet werkend gekregen. Zou je, wanneer het gelukt is, het hier kunnen posten met eventuele instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 11:22:
Ik had het inderdaad al gelezen op je forum! Ik ben benieuwd of er nog meer changes aangebracht zijn. Met betrekking tot de security bijvoorbeeld, want ik heb van je forum begrepen dat die niet echt goed is... ? (bijvoorbeeld met betrekking tot het in de stealth mode zetten van alle poorten)

Over de hdd case, gezien de reacties op deze pagina, ben ik nog een beetje huiverig om zo'n case te kopen. Ik wil eigenlijk wel zeker weten dat hij gaat doen wat ie moet doen: Voornamelijk om mijn eigen files centraal te hebben. Dus ik ben erg benieuwd of iemand zo'n ding werkend gekregen heeft en waar het aan ligt dat het blijkbaar bij sommige niet lukt...
eh.. in de praktijk werkt de mijne ook niet zeg maar..
lekker vaag uitgelegd dus :)

door de manier hoe mijn partities zijn opgebouwd (heb 1 partitie van 160gb en 8mb loze ruimte die VOOR de partititie staat) mount hij mijn hd ook niet

met de hand of met bootcommando's kan de disk wel laten mounten en gebruiken

dit zal veelal het probleem zijn van users die hun hdd case niet 'werkend' krijgen

voor de changelog bekijk de url, heb vanmiddag mail gehad van asus met de officiele changelog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn WL-500g heeft als hostname "my.router".
Hoe verander ik deze? Ik kan dit nergens vinden in de setup. Ben ik scheel of is het niet mogelijk deze naam te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 02:38:
Mijn WL-500g heeft als hostname "my.router".
Hoe verander ik deze? Ik kan dit nergens vinden in de setup. Ben ik scheel of is het niet mogelijk deze naam te wijzigen?
jups RTFM, tot nu toe was het niet eens echt bekend dat de router my.router heette

my.wl500g werkt waarschijnlijk ook.. en die moet je dus veranderen in je setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 19:21:
Versie 1.7.5.6 werkt prima voor mij, alle poorten nu stealth.
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om alle poorten in de stealth modus te zetten? Gewoon de internet firewall aanzetten?? Heb je dan ook de poorten 21, 23 en 80 stealthed?
Antiloop schreef op 24 maart 2004 @ 00:53:
[...]

door de manier hoe mijn partities zijn opgebouwd (heb 1 partitie van 160gb en 8mb loze ruimte die VOOR de partititie staat) mount hij mijn hd ook niet
...
Kun je dat niet veranderen met partition magic ofzo?

Ik heb trouwens gisteren mijn router aan de praat gekregen wat betreft het routeren en de internetverbinding. Binnenkort ga ik mijn printer (Epson Stylus Photo Color weet ik veel 830) en webcam (Creative WebCam Go Plus) proberen en ik zal uiteraard de resultaten posten hier en op het andere forum.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 22:02:
[...]

Ik ben benieuwd of je deze werkend krijgt! Ik heb namelijk ook zo een (zelfde behuizing en doos) alleen zonder fan en deze heb ik nog niet werkend gekregen. Zou je, wanneer het gelukt is, het hier kunnen posten met eventuele instellingen?
Dat zal ik doen, ik heb hem nog niet binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 09:43:
[...]

Hoe heb je het voor elkaar gekregen om alle poorten in de stealth modus te zetten? Gewoon de internet firewall aanzetten?? Heb je dan ook de poorten 21, 23 en 80 stealthed?

Ik heb inderdaad alleen de firewall aangezet van firmware 1.7.5.6
Poort 21 staat closed omdat wij er een FTP server op hebben draaien, ingesteld met Virtual Server.
Poort 23 en 80 (en de rest) staan op stealth, daar heb ik niets aan hoeven te veranderen, nou filterd mijn provider @home ook in/uitgaande poorten, maar deze zag ik er niet bijstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Antiloop schreef op 24 maart 2004 @ 00:53:
[...]

eh.. in de praktijk werkt de mijne ook niet zeg maar..
lekker vaag uitgelegd dus :)

met de hand of met bootcommando's kan de disk wel laten mounten en gebruiken

dit zal veelal het probleem zijn van users die hun hdd case niet 'werkend' krijgen

Als ik mijn nieuwe HD Maxtor 120gb GY120PO wil gaan gebruiken, moet ik die dan als slave aan mijn bestaande system hangen, en dan formatteren?
En dan later als singel master in bouwen in de ME-320?
Wat bedoel je met "hoe de partities zijn opgebouwd"?
Gewoon Fat32 wou ik doen, volgens de Asus PDF file.
Kan ik de HD ook formatteren met Maxtor Maxblast 3Win? dit is een tool van Maxtor om de HD te formatteren.
Zie knipsel:

Drives Larger than 137 GB: To avoid data loss, do not create partitions larger than 137 GB on your drive unless it is attached to an Ultra ATA/
133 PCI card or your system is capable of properly accessing the full capacity of drives larger than 137 GB. See “Using a Drive Larger than 137
GB” on page 25 for more information.

Formatting the Hard Drive
This chapter describes how to format and partition your new hard drive using the MaxBlast software on a Windows system. Maxtor strongly recommends that all Windows customers use the MaxBlast installation software, rather than FDISK or the Windows Disk Management tool, to partition and format the hard drive.
3Choose from one of the following typical hard drive installation options:
• New system with boot drive installation or replacing a failed boot drive in an existing system. Depending on which operating system you wish to install, see “Installing a New Boot Drive (Windows 98, Me)” on page 19, or “Installing a New Boot Drive (Windows
2000, XP)” on page 21.
• Existing system with original boot drive and you want to copy all your data to the new hard drive to use it as a boot drive. See
“Installing an Additional Storage Drive or Replacement Boot Drive
(Windows 98, Me, 2000, XP)” on page 23.
• Existing system with original boot drive and you want to use your new hard drive as additional storage only. See “Installing an Addi- tional Storage Drive or Replacement Boot Drive (Windows 98, Me, 2000, XP)” on page 23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Antiloop schreef op 24 maart 2004 @ 09:36:
[...]

jups RTFM, tot nu toe was het niet eens echt bekend dat de router my.router heette

my.wl500g werkt waarschijnlijk ook.. en die moet je dus veranderen in je setup
Leuk, maar met IP CONFIG > WAN&LAN > LAN IP: Hostname instellen werkt het niet.
De aliassen my.router en my.wl500g blijven werken, maar de nieuw ingevoerde naam doet niets...
Dus zeg aub waar je het dan kan instellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 24-03-2004 14:39 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring in het gebruik van de WL-300G icm de WL-500G? Of advies / opmerkingen?
Ik wil mijn huidige adsl modem aan de WL-300G hangen omdat deze op 54 Mb werkt, en dus zeker 8Mbit gaat leveren over een korte afstand. Ik heb via via begrepen dat de WL-330 (11 Mbit dus) nogal eens terug kan vallen in snelheid en zo onder mijn adsl snelheid van ongeveer 800k downstream kan komen. Ik zal de volle 54Mbit dan niet gaan gebruiken voor adsl, maar lekker snel is het wel. De WL-300G wordt dus alleen gebruikt als accesspoint. Aan de andere kant van het huis wil ik mijn wired netwerk draadloos met de WL-300G verbinden via de WL-500G. Niet de goedkoopste oplossing, maar wel stabiel hoop ik. Omdat de WL-500G neg wat extra features heeft wil ik die zeker gaan aanschaffen. Ik vraag mij alleen af of ik ipv de WL-300G misschien een andere oplossing zou kunnen kiezen.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.