't is wel niet echt normaal dat hij ip's aan 2 pc's toewijst. Zeker van dat er geen pc met een vast ip tussenzit?
port scannend iemand waarschijnlijk, nix om je druk over te maken.JEV schreef op 08 januari 2004 @ 14:21:
Wie kan mij vertellen wat het volgende betekent.![]()
Gevonden in System Log van de Asus WL 500G.
Jan 8 13:51:08 FTP server: user ***** quit by session timeout
Hoe kan ik het verhelpen
Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g
Nee,Antiloop schreef op 09 januari 2004 @ 10:20:
[...]
port scannend iemand waarschijnlijk, nix om je druk over te maken.
het probleem is dat de user iemand is die toegang heeft tot die ftp server.
Ik ben alleen bang dat hij er de hele tijd uitgeknikkerd wordt.
There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
Verwijderd
kun je dan niet static DHCP op je server draaien ? ik gebruik een freeware DHCP server die op grond van MAC address een Ip-nummer toekent ...Phusebox schreef op 08 januari 2004 @ 12:59:
weet iemand hoe ik IP adressen reserveer voor pc's?
ik wil wel dhcp gebruiken, maar bepaalde pc's moeten een vast ip adres krijgen
dit kon met mijn cheapass sitecom router dus ik neem aan ook met de asus?
Antiloop en andere mIRC/firewall goeroes: tav mIRC en DCC send staat mijn firewall nu als volgt ingesteld;
[Internet Firewall - WAN & LAN Filter]
Enable LAN vs. WAN filter? Yes
Log type between WAN and LAN: Accepted
[LAN to WAN Filter]
Date to Enable LAN to WAN Filter: [Sun-Sat]
Time of Day to Enable LAN to WAN Filter: [00:00-23:59]
Packets(LAN to WAN) not specified will be: ACCEPT
Filtered ICMP(LAN to WAN) packet types: <leeg>
[LAN to WAN Filter Table]
*.*.*.* 6660:6669 192.168.*.* 6660:6669 TCP
*.*.*.* 6650:6659 192.168.*.* 6650:6659 TCP
[WAN to LAN Filter]
[WAN to LAN Filter Table]
Ik begrijp niet wat de zin van LAN to WAN filtering inhoud, ik heb het dan ook maar dubbelop ingevuld, maar volgens mij is het overbodig.
Ook kom ik er niet uit wat het verschil is tussen de filtering van packet types.
Het valt mij op dat veel andere routers ook dit probleem kennen, en er lijkt geen eenduidige oplossing te zijn. Ook hier op GoT zijn verschillende draadjes over dit onderwerp. Echter, deze draadjes helpen me niet verder...
Ander iets is het gebruik van Identd, zijn er mIRC users hier die weten wat hiertoe de bovenstaande firewall settings zijn?
Ik heb mIRC ingesteld om tbv DCC gebruik maken van poorten 6650:6659. Wat zie ik over het hoofd?
[LAN to WAN Filter]
[LAN to WAN Filter Table]
[WAN to LAN Filter]
[WAN to LAN Filter Table]
Ik begrijp niet wat de zin van LAN to WAN filtering inhoud, ik heb het dan ook maar dubbelop ingevuld, maar volgens mij is het overbodig.
Ook kom ik er niet uit wat het verschil is tussen de filtering van packet types.
Het valt mij op dat veel andere routers ook dit probleem kennen, en er lijkt geen eenduidige oplossing te zijn. Ook hier op GoT zijn verschillende draadjes over dit onderwerp. Echter, deze draadjes helpen me niet verder...
Ander iets is het gebruik van Identd, zijn er mIRC users hier die weten wat hiertoe de bovenstaande firewall settings zijn?
Ik heb mIRC ingesteld om tbv DCC gebruik maken van poorten 6650:6659. Wat zie ik over het hoofd?
Een file op de A12 is nooit grappig...
hmm depends.. na iets van 120 seconden inactivity verbreekt de ftp daemon de verbinding naar de user.. dat zou het kunnen zijn (vandaar timeout)JEV schreef op 09 januari 2004 @ 10:30:
[...]
Nee,
het probleem is dat de user iemand is die toegang heeft tot die ftp server.
Ik ben alleen bang dat hij er de hele tijd uitgeknikkerd wordt.Zodat hij elke keer opnieuw moet inloggen. Of zie ik dat verkeerd.
en anders hoor je het wel van die desbetreffende user denk ik
weeniet..MrHighStone schreef op 09 januari 2004 @ 17:48:
Antiloop en andere mIRC/firewall goeroes: tav mIRC en DCC send staat mijn firewall nu als volgt ingesteld;
.....................
maaruh kun je uberhaupt wel ontvangen of dat ook niet ??
Ik heb deze week deze router ontvangen met een dell mini pci wifi kaartje. Werkt allemaal perfect. Maar nu wil ik proberen om de usb device van de router met een usbstick als mail server in te stellen. Dit wil alleen nog niet lukken omdat outlook vind dat ik de mailbestanden niet op een ftp mag zetten.
Is er geen mogelijkheid om de usbstick als harde schijf te herkennen??
ja het is mogelijkfranktv schreef op 15 januari 2004 @ 11:39:
Ik heb deze week deze router ontvangen met een dell mini pci wifi kaartje. Werkt allemaal perfect. Maar nu wil ik proberen om de usb device van de router met een usbstick als mail server in te stellen. Dit wil alleen nog niet lukken omdat outlook vind dat ik de mailbestanden niet op een ftp mag zetten.
lees het forum hierover
(tis geen mail server, als je je pst bestand op een andere netwerkmedium opslaat)
Antiloop, ik heb net op t chupa forum gekeken maar kan hier weinig over vinden. Zou je ff kunnen zeggen in welk topic t staat?Antiloop schreef op 15 januari 2004 @ 11:43:
[...]
ja het is mogelijk
lees het forum hierover
(tis geen mail server, als je je pst bestand op een andere netwerkmedium opslaat)
Verwijderd
Waar kan ik deze Asus WL-500g nog kopen??
Ik heb in de pricewatch gekeken, bij sommige winkels besteld maar iedereen zegt dat ze hem niet kunnen leveren (of het gaat hééél lang duren
)
Iemand tips?
Ik heb in de pricewatch gekeken, bij sommige winkels besteld maar iedereen zegt dat ze hem niet kunnen leveren (of het gaat hééél lang duren

Iemand tips?
Ik heb m vorige week bij Perfect Systems gehaald. Ze hadden hem toen nog op voorraad.Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 17:39:
Waar kan ik deze Asus WL-500g nog kopen??
Ik heb in de pricewatch gekeken, bij sommige winkels besteld maar iedereen zegt dat ze hem niet kunnen leveren (of het gaat hééél lang duren)
Iemand tips?
Verwijderd
Bedankt! Ik heb 'm er net besteld, er stond een geel stipje bijfranktv schreef op 15 januari 2004 @ 18:03:
[...]
Ik heb m vorige week bij Perfect Systems gehaald. Ze hadden hem toen nog op voorraad.
moet je ff op nfs zoekenfranktv schreef op 15 januari 2004 @ 11:54:
[...]
Antiloop, ik heb net op t chupa forum gekeken maar kan hier weinig over vinden. Zou je ff kunnen zeggen in welk topic t staat?
ik suggereer ook alleen dat het mogelijk is, tot nu toe alleen als je dus kennis van linux hebt
of ff wacht op een customized firmware met nfs erin gebakken
edit: hmm NFS werkt idd. nfsD(daemon) is nog niet getest..
[ Voor 8% gewijzigd door Antiloop op 19-01-2004 21:29 ]
Verwijderd
Kan iemand mij aub vertellen waar ze deze router nog op voorraad hebben?
Ik heb al bij alle winkels uit de pricewatch gekeken, maar nergens hebben ze hem op voorraad, en ze weten ook niet wanneer ze hem kunnen levern?
Ik heb al bij alle winkels uit de pricewatch gekeken, maar nergens hebben ze hem op voorraad, en ze weten ook niet wanneer ze hem kunnen levern?
wacht nog maar 2 weken, ik denk niet dat er veel vracht wordt verscheept vanuit azie naar europa rond deze tijden van het jaar. (i.v.m. feestdagen daarzo)Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 17:11:
Kan iemand mij aub vertellen waar ze deze router nog op voorraad hebben?
Duiverman zei vanmiddag nog tegen mij dat het zo'n 2 weken wachten is..
---
mjah niet echt..TweakBoy schreef op 23 januari 2004 @ 23:30:
[...]
wacht nog maar 2 weken, ik denk niet dat er veel vracht wordt verscheept vanuit azie naar europa rond deze tijden van het jaar. (i.v.m. feestdagen daarzo)
Duiverman zei vanmiddag nog tegen mij dat het zo'n 2 weken wachten is..
uit interne info van asus blijkt dat broadcom problemen heeft met leveren van de broadcom chips (welke dus in de asus wl500g zit o.a.)
ze leveren wel.. maar hun grootste afnemers gaan eerst, en daar zit asus momenteel niet bij (wat in nadeel van asus werkt)
vandaar dat er dus gemiddeld (bij mij de laatste keer) 2-3 weken wachttijd op zit bij dezelfde leverancier als waar duiverman inkoopt
zijn er toevallig gebruikers die hier een Asus notebook type A2500H met ingebouwde WLAN (802.11b) hebben, en deze gebruiken met de WL500g ?
en dan specifiek WPA-PSK encryptie met AES ?
ik kan om de een of andere vage reden alleen als ik WPA-PSK selecteer kiezen uit WEP of TKIP ipv AES of TKIP.
op 2 verschillende A2500H notebooks geprobeerd met diverse asus drivers
ik kan om de een of andere vage reden alleen als ik WPA-PSK selecteer kiezen uit WEP of TKIP ipv AES of TKIP.
Ik weet niet hoor, maar volgens mij WIL je juist WPA-PSK. Of heb jij een radius server staan?Antiloop schreef op 24 januari 2004 @ 01:42:
zijn er toevallig gebruikers die hier een Asus notebook type A2500H met ingebouwde WLAN (802.11b) hebben, en deze gebruiken met de WL500g ?
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
In WinXP onder Wireless Networks bij Network Authentication kies je voor WPA of WPA-PSK (of ...). Vervolgens geef je bij Data encryption op of je AES of TKIP encryptie wil gebruiken.DiedX schreef op 24 januari 2004 @ 12:29:
[...]
Ik weet niet hoor, maar volgens mij WIL je juist WPA-PSK. Of heb jij een radius server staan?
Bij een Sitecom WL-012 USB 802.11b kaart heb ik hetzzelfde probleem. Was ik als blij dat ik WPA-PSK kon gebruiken, kon ik geen AES encryptie kiezen, alleen WEP en TKIP...
dit kan ik kiezenDiedX schreef op 24 januari 2004 @ 12:29:
[...]
Ik weet niet hoor, maar volgens mij WIL je juist WPA-PSK. Of heb jij een radius server staan?

in tegenstelling tot mijn wl100g daar kan ik juist WEL aes/tkip kiezen
momenteel gebruik ik overigens versie 3.40.25.3 voor de drivers
en de WindowsXP-KB826942-x86-NLD wireless rollup van MS
[ Voor 15% gewijzigd door Antiloop op 25-01-2004 03:38 ]
Verwijderd
Hmmmz, dus de levering van die WL-500G routers kan nog wel een tijdje duren?? Ben ik niet zo blij mee, want ik zit al ranzig lang te wachten op die dingen. Minstens een maand al!!
Kan iemand trouwens dat verhaal van de leveringsproblemen van de broadcomchips bevestigen? Dan weten we het namelijk zeker.
Kan iemand trouwens dat verhaal van de leveringsproblemen van de broadcomchips bevestigen? Dan weten we het namelijk zeker.
een maand?Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 14:11:
Hmmmz, dus de levering van die WL-500G routers kan nog wel een tijdje duren?? Ben ik niet zo blij mee, want ik zit al ranzig lang te wachten op die dingen. Minstens een maand al!!
heb je hem wel in bestelling gezet..? die dingen gaan echt niet ergens op voorraad liggen
Verwijderd
Bij Zercom heb ik hem midden december besteld (toen de goedkoopste in de prijslijst). Ze belden me terug nadat ik had besteld dat het nog wel even kon duren omdat ze de volgende levering pas begin januari zouden binnenkrijgen van asus. Nou, die is dus blijkbaar nog niet binnen gekomen die levering. Ook zei die kerel dat hij al een heleboel mensen deze week aan de telefoon had met hetzelfde probleem en er 100 stuks in de backorder had staan. En zoals iemand anders al correct opmerkte zijn er heeeeeeel weinig winkels die die routers op dit moment kunnen leveren.
zercom besteld bij ook quoteVerwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 15:25:
Bij Zercom heb ik hem midden december besteld (toen de goedkoopste in de prijslijst). Ze belden me terug nadat ik had besteld dat het nog wel even kon duren omdat ze de volgende levering pas begin januari zouden binnenkrijgen van asus. Nou, die is dus blijkbaar nog niet binnen gekomen die levering. Ook zei die kerel dat hij al een heleboel mensen deze week aan de telefoon had met hetzelfde probleem en er 100 stuks in de backorder had staan. En zoals iemand anders al correct opmerkte zijn er heeeeeeel weinig winkels die die routers op dit moment kunnen leveren.
en 100 in backorder lijkt me sterk
er zijn er begin januari 200 besteld waarvan er 120 in backorder stonden
daaronder zit duiverman o.a. en zercom
dus ding had allang geleverd kunnen zijn aangezien er 80 stuks 'vrije' voorraad waren
dus zou als ik jouw was nog ff contact opnemen met zercom
Verwijderd
Misschien halen ze die dingen wel niet bij quote weg maar bij een andere leverancier. Ik vind het namelijk een beetje te ver gaan om tegen die lui te gaan zeggen dat ze even op moeten schieten met leveren omdat ik op internet heb gelezen dat quote (een van hun leveranciers) geen leveringsproblemen heeft met die routers.
ik zeg niet dat ze -geen- lever problemen hebben, alleen dat het nogal onwaarschijnlijk is.Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 21:17:
Misschien halen ze die dingen wel niet bij quote weg maar bij een andere leverancier. Ik vind het namelijk een beetje te ver gaan om tegen die lui te gaan zeggen dat ze even op moeten schieten met leveren omdat ik op internet heb gelezen dat quote (een van hun leveranciers) geen leveringsproblemen heeft met die routers.
en daarbij als er mensen die besteld hebben bij zercom, een pakket vanaf quote binnenkrijgen lijkt me het wel dat quote de leverancier van zercom is (onder andere op z'n minst)
m'n collega heeft net een wl500g besteld en die wordt zeggen ze volgende week geleverd
en tot slot wat ik eigenlijk bedoelde was, of ie nog wel in bestelling stond voor je.. niet dat ze je misschien vergeten waren.. (weet maar nooit?)
[ Voor 10% gewijzigd door Antiloop op 26-01-2004 14:53 ]
Als ik het goed begrijp kun je deze router zo instellen dat hij al het WLAN verkeer naar het LAN verkeer blokkeert, zodat je twee strict gescheiden netwerken hebt die niet met elkaar kunnen communiceren. Klopt dit?
Kan kloppen. Ik heb gehoord van een winkel waar ik 3 weken geleden heb besteld dat volgende week een nieuwe lading binnenkwam.Antiloop schreef op 26 januari 2004 @ 14:51:
m'n collega heeft net een wl500g besteld en die wordt zeggen ze volgende week geleverd
Die vriend van je heeft waarschijnlijk dus op het goede moment besteld.
Zijn er nog steeds leveringsproblemen met de WL-500g? of zijn er webshops waar deze op voorraad is?
Verwijderd
Simpele vraag: Ik heb kabelinternet en wil mijn kinderen bepreken in netwerktoegang. En niet zozeer in wélke sites (heb ik parental control voor) maar in tijd, dus bijv. elke dag slechts 2 uur online.
Weet iemand of er sites of programma;s zijn die dat kunnen regelen. In mijn router (ASUS WL-500G) kan ik wel online tijden aangeven, maar dat geldt dan voor alle PC's ! Of is het zo dat dat per PC ook met de router kan? De handleiding laat nogal te wensen over
Wie wil me helpen...
Weet iemand of er sites of programma;s zijn die dat kunnen regelen. In mijn router (ASUS WL-500G) kan ik wel online tijden aangeven, maar dat geldt dan voor alle PC's ! Of is het zo dat dat per PC ook met de router kan? De handleiding laat nogal te wensen over

Wie wil me helpen...
...ik zit zelf al meer dan een maand op de WL-500g te wachten, dus tja... ik heb weinig goede hoop voor je.RoelJewel schreef op 09 februari 2004 @ 09:28:
Zijn er nog steeds leveringsproblemen met de WL-500g? of zijn er webshops waar deze op voorraad is?
-I am Jack's wasted life.
Salland meldde mij 2 weken geleden dat er deze week mogelijk een nieuwe lading zou komen. Ik wacht het even af
...ik heb ze vandaag weer gemailt, wacht inmiddels al ruim een maand. Ze weten helaas nog steeds niet wanneer ze de routers verwachten / wanneer Asus ze levert. Erg jammer, maar kunnen ze bij Salland natuurlijk ook niets aan doen. Hopelijk komen ze echt snel, ik wordt echt helemaal knetter van die Sitecom-rotzooi die ik nu (gelukkig tijdelijk) thuis heb staan...Booster schreef op 09 februari 2004 @ 18:10:
Salland meldde mij 2 weken geleden dat er deze week mogelijk een nieuwe lading zou komen. Ik wacht het even af
Voor de mensen die een router zouken er staat een tweedehands op marktplaats wel erug duur
maar daar is mischien over te onderhandelen. zie http://www.marktplaats.co...ieuw_zoek.php3%3Fq%3D500g
succes
succes
* Voutloos wacht ook al een maand op dat mooie stuk speelgoed.
Maar ja, zolang andere winkels hem niet in grote getalen hebben, heb ik niets te zeuren op de shop waar ik hem besteld heb. Ik zie het wel wanneer ie komt.
Maar ja, zolang andere winkels hem niet in grote getalen hebben, heb ik niets te zeuren op de shop waar ik hem besteld heb. Ik zie het wel wanneer ie komt.
[ Voor 4% gewijzigd door Voutloos op 10-02-2004 13:24 ]
{signature}
Verwijderd
Net gesproken met Quote en ze verwachten ze nu op 18-2 in Nederland, maar nog steeds geen zekerheidje
Nieuws van het stormfront 
Dit ontving ik zonet:
Er zijn problemen met de levering van Asus wireless produkten omdat een grote zending door de de douane op schiphol wordt vastgehouden. De leverdatum is gesteld op 18-02. Echter, ik u niet beloven dat ze dan ook werkelijk geleverd worden.
Dit ontving ik zonet:
Er zijn problemen met de levering van Asus wireless produkten omdat een grote zending door de de douane op schiphol wordt vastgehouden. De leverdatum is gesteld op 18-02. Echter, ik u niet beloven dat ze dan ook werkelijk geleverd worden.
Blbaa
de douane heeft ook Asus-producten besteld?thalx schreef op 11 februari 2004 @ 09:53:
Dit ontving ik zonet:
Maar goed, the story continues ... blijkbaar.
Verwijderd
MENSEN
Ik heb een probleempje met mijn WL 500G.
Werkte een maandje goed, toen werd internet opeens langzamer ( zonder dat ik maar IETS aan de instellingen verandert had)
Site's laden ging op een gegeven moment zo langzaam dat ik hem eruit trok.
Als ik mijn @home verbinding direct aansluit zijn er GEEN problemen, alles werkt perfect.
Als ik het op verschillende computers ( p3 server wireless, laptop wirless en utp, pc utp) probeer, ondervind ik het zelfde probleem. Ook als XP vers geinstalleerd is. Alles is up to date, dus de nieuwste service packs en updates.
De router heeft ook het nieuwster firmware erop ( he oude nog geprobeerd, maar maakte niets uit).
Je zou denken die is kapot. Ben ik naar winkel gegaan ( eindhoven) en heb een nieuwe meegekregen. Precies zelfde probleem na een tijdje.
Ik heb alle instellingen nagekeken, met dhcp, zonder dhcp, firewall, reset.......alles
Ook bekabeling en dergelijk heb ik verwisseld... geen nut.
Asus NL bied zowat GEEN support voor de router, heb ik duitsland gebeld, maar die konden mij ook niet verder helpen.
Dus hierbij mijn vraag aan jullie:
Heeft iemand al zoeits meegemaakt ???
System:
Asus wl500G router
Asus p4s8x mobo (onboard SIS NIC)
Hp omnibook laptop (intel nic en sitecom wifikaart)
Alvast bedankt
Werkte een maandje goed, toen werd internet opeens langzamer ( zonder dat ik maar IETS aan de instellingen verandert had)
Als ik mijn @home verbinding direct aansluit zijn er GEEN problemen, alles werkt perfect.
Als ik het op verschillende computers ( p3 server wireless, laptop wirless en utp, pc utp) probeer, ondervind ik het zelfde probleem. Ook als XP vers geinstalleerd is. Alles is up to date, dus de nieuwste service packs en updates.
De router heeft ook het nieuwster firmware erop ( he oude nog geprobeerd, maar maakte niets uit).
Je zou denken die is kapot. Ben ik naar winkel gegaan ( eindhoven) en heb een nieuwe meegekregen. Precies zelfde probleem na een tijdje.
Ik heb alle instellingen nagekeken, met dhcp, zonder dhcp, firewall, reset.......alles
Asus NL bied zowat GEEN support voor de router, heb ik duitsland gebeld, maar die konden mij ook niet verder helpen.
System:
Asus wl500G router
Alvast bedankt
Niet toenvallig een vrius of andere "software" die je netwerk vertragen.Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 20:01:
MENSEN
System:
Asus wl500G router
Alvast bedankt
Verwijderd
Ik hoop toch dat hij 18.02 geleverd wordt, ik heb namelijk geen zin om enorm lang te gaan zitten wachten.thalx schreef op 11 februari 2004 @ 09:53:
Dit ontving ik zonet:
Maar als het langer duurt dan zit er helaas niets anders op
omgeving boxtel ofzo toevallig?Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 20:01:
MENSEN
....knip....
@home netwerk heeft wel vaker shit met routers.. en in die regio weet ik dat er shit is..
kan ik met de wl-500g (die ik al een paar maanden heb)
ook intern netwerk opbouwen? dus van pc naar pc, filesharing enzo?
ow en kan de wl-500g ook een adsl modem vervangen? nee toch? (deze vraag moest ik van iemand anders stellen)
ow en kan de wl-500g ook een adsl modem vervangen? nee toch? (deze vraag moest ik van iemand anders stellen)
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
omgeving boxtel ofzo toevallig?
@home netwerk heeft wel vaker shit met routers.. en in die regio weet ik dat er shit is.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik woon in Venlo, dat is 80 KM van Boxtel dacht ik.
En met software of virussen heeft het niet te maken, want ik heb windows xp vers geinstalleerd en ook op verschillende pc's nogwel, maar had geen baat.
Enigste waar ik nog aan denk ik dat het aan combinatie router en mijn motorola modem, @home zei dat ze daar niets van afwisten.
@home netwerk heeft wel vaker shit met routers.. en in die regio weet ik dat er shit is.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik woon in Venlo, dat is 80 KM van Boxtel dacht ik.
En met software of virussen heeft het niet te maken, want ik heb windows xp vers geinstalleerd en ook op verschillende pc's nogwel, maar had geen baat.
Enigste waar ik nog aan denk ik dat het aan combinatie router en mijn motorola modem, @home zei dat ze daar niets van afwisten.
Ja, kijk maar eens in de netwerk faq. Als als je pc's via de router op internet gaan, heb je eigenlijk al een thuisnetwerkje. Alleen nu nog alles in stellen dat ze elkaar ook zien.Phusebox schreef op 12 februari 2004 @ 16:24:
kan ik met de wl-500g (die ik al een paar maanden heb)
Nee, het is geen ADSL modem.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
hmm ik krijg echt geen verbinding met mijn andere pc's 
heb eigenlijk alles al geprobeerd
Iets compleet anders.
Ik maak gebruik (tenminste: een maat van me) van de WL-500g.
Hij heeft een laptop met bijbehorende PCMCIA kaart. Wél met WPA.
Dat wil ik nu ook op een desktop. Is http://www.asus.com/produ...eless/wl-140/overview.htm wat, ondersteund deze WPA, of heeft iemand andere ideeen?
Dat wil ik nu ook op een desktop. Is http://www.asus.com/produ...eless/wl-140/overview.htm wat, ondersteund deze WPA, of heeft iemand andere ideeen?
Mijn advies?Phusebox schreef op 12 februari 2004 @ 21:53:
hmm ik krijg echt geen verbinding met mijn andere pc's
Lees de netwerk FAQ
Start dan daar een topic met alles wat je al geprobeerd hebt, instelling van de diverse PC's ect, ect. Komt er dan weer iets wat specifiek 500g is hier posten. Maar het zit waarschijnlijk meer in de netwerk instellingen op je pc's dan in de 500g. Immers je kan met alle computers op internet, dus ze hebben allemaal een goede verbinding met de 500g.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
je kunt ook de PCI uitvoering pakken van asus, die is wel gewoon 54mbit (802.11g) (asus wl138g dacht ik)DiedX schreef op 12 februari 2004 @ 22:18:
Iets compleet anders.
daarbij komt dat 802.11b apparaten op een of andere manier NOOIT geen WPA-PSK met AES encryptie willen ondersteunen, omdat dit schijnbaar hardware afhankelijk lijkt te zijn.
en met WPA-PSK TKIP kun je problemen verwachten (heb alleen maar problemen sinds ik deze combi gebruik, maar moest wel omdat 802.11b geen aes pikt.. en die problemen gebeurt ook met andere merk apparatuur)
linkje:
http://www.chupa.nl/asus/wl138g/flyer/wl138g.pdf
[ Voor 4% gewijzigd door Antiloop op 14-02-2004 14:30 ]
Ahum, ik gebruik een Sweex 802.11b PCI kaart met WPA-PSK en AES en de ASUS WL-500g (al een tijdje, zie dit forum).Antiloop schreef op 14 februari 2004 @ 14:16:
[...]
je kunt ook de PCI uitvoering pakken van asus, die is wel gewoon 54mbit (802.11g) (asus wl138g dacht ik)
daarbij komt dat 802.11b apparaten op een of andere manier NOOIT geen WPA-PSK met AES encryptie willen ondersteunen, omdat dit schijnbaar hardware afhankelijk lijkt te zijn.
en met WPA-PSK TKIP kun je problemen verwachten (heb alleen maar problemen sinds ik deze combi gebruik, maar moest wel omdat 802.11b geen aes pikt.. en die problemen gebeurt ook met andere merk apparatuur)
linkje:
http://www.chupa.nl/asus/wl138g/flyer/wl138g.pdf
Deze Sweex is gebaseerd op de RealTek RTL-8180.
hm eindelijk iemand die het tegendeel bewijst, kon namelijk nergens vinden dat er een 802.11b kaart AES ondersteunde (en ook daadwerkelijk deed)JbRbV schreef op 14 februari 2004 @ 15:41:
[...]
Ahum, ik gebruik een Sweex 802.11b PCI kaart met WPA-PSK en AES en de ASUS WL-500g (al een tijdje, zie dit forum).
enigste wat ik kan kiezen bij mijn 802.11b kaarten bij WPA-PSK is WEP of TKIP
zodra ik er een 802.11g kaart in frot, kan ik ook AES selecteren
(jup allebei WPA gevallen van MS geinstalled)
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 21:13:
[...]
Ik hoop toch dat hij 18.02 geleverd wordt, ik heb namelijk geen zin om enorm lang te gaan zitten wachten.
Maar als het langer duurt dan zit er helaas niets anders op, heb inmiddels alwel me WL100g mogen ontvangen maja beetje nutteloos zonder router.
Verwijderd
Heb ook net een mailtje van hen gekregen dat ze hem op de 18de niet kunnen leveren. Dat wordt nog een maand langer wachten
ah man... dat ga je niet menen, na een 1.5 maand wachten begin ik toch best wel behoorlijk ongeduldig te worden... dit gaat me een beetje te ver nu... zucht!
Verwijderd
AAAARGH!!!!!!! waar slaat dat op zeg $!@$!&^%!@&^@%!.R-Jean schreef op 16 februari 2004 @ 21:39:
[...]
Zercom vermeldde eerder 18-02 als leverdatum op hun site. Dit is nu veranderd in 'meer dan 2 weken'....
Gaat echt gewoon nergens over dat het zo lang moet duren.....
Kunnen we niet zelf naar schiphol gaan !!!
macOS 15.5
Ik ben zelf ook al een tijdje opzoek naar een accespoint voor mijn laptop...
maar is deze compatible met de Cisco Aeronet 350 Series PCMCIA kaart ?
maar is deze compatible met de Cisco Aeronet 350 Series PCMCIA kaart ?
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Mooie tip! Thnx!Antiloop schreef op 14 februari 2004 @ 14:16:
[...]
je kunt ook de PCI uitvoering pakken van asus, die is wel gewoon 54mbit (802.11g) (asus wl138g dacht ik)
Probleem is alleen: waar koop ik die? De pricewatch geeft wat hits, maar geen van de winkels verkoopt ze. Google stuurt me naar de VS (!), waar NIETS op voorraad is.
Ik ga nog even verder zoeken. Ik heb een hekel aan Sweex (for some reason, geen ervaring), maar als hij WPA-PSK ondersteund, kan ik verderAhum, ik gebruik een Sweex 802.11b PCI kaart met WPA-PSK en AES en de ASUS WL-500g (al een tijdje, zie dit forum).
edit:
Ik begin nu langzaam aan mezelf te twijfelen. Is WPA nu een SOFTWARE versleuteling?
Ook omdat iemand die Sweex draaiend had gekregen, maar dat op de website NIETS over WPA genoemd wordt?
Zit er over na te denken een PCMCIA slot voor de PC te kopen, en de zooi daar in te douwen
Ik begin nu langzaam aan mezelf te twijfelen. Is WPA nu een SOFTWARE versleuteling?
Ook omdat iemand die Sweex draaiend had gekregen, maar dat op de website NIETS over WPA genoemd wordt?
Zit er over na te denken een PCMCIA slot voor de PC te kopen, en de zooi daar in te douwen
[ Voor 18% gewijzigd door DiedX op 18-02-2004 12:56 . Reden: Toevoeging ]
?? wat wil je op schiphol gaan doen?
spul van asus staat daar niet hoor
maar tis niet alleen enkele honderden routers die er vaststaan maar ook nog vrachtwagen vol met asus notebooks
misschien denken ze er tai-coke te vinden ofzo
Verwijderd
Ik wil die vrachtwagen wel even naar huis rijden hoorAntiloop schreef op 18 februari 2004 @ 15:12:
[...]
?? wat wil je op schiphol gaan doen?
spul van asus staat daar niet hoor
maar tis niet alleen enkele honderden routers die er vaststaan maar ook nog vrachtwagen vol met asus notebooks
misschien denken ze er tai-coke te vinden ofzo
even een paar vraagjes: Ik heb nu 2 routers geprobeerd sitecome wl-122 en linksys wrt-54g. Die sitecom deed iets van 22mbp/s of ik nou dicht bij de router zat of niet want een etage lager was de snelheid hetzelfde. Heb net de linksys geprobeerd en die komt aan 13mbps alleen heb ik het nog niet van dichtbij geprobeerd. Bijde gevallen zijn getest van draadloos nar bedraad via router. Hoe zit het met e snelheid van de asus? En verder hoe is die in samenwerking met emule?
hoe getest?paragon schreef op 19 februari 2004 @ 01:09:
even een paar vraagjes: Ik heb nu 2 routers geprobeerd sitecome wl-122 en linksys wrt-54g. Die sitecom deed iets van 22mbp/s of ik nou dicht bij de router zat of niet want een etage lager was de snelheid hetzelfde. Heb net de linksys geprobeerd en die komt aan 13mbps alleen heb ik het nog niet van dichtbij geprobeerd. Bijde gevallen zijn getest van draadloos nar bedraad via router. Hoe zit het met e snelheid van de asus? En verder hoe is die in samenwerking met emule?
met/zonder encryptie ? welke encryptie
en hoe heb je dat gemeten?
Ik heb getest met WEP. Op de laptop en pc heb ik een ramdisk geinstalleerd waarbij ik een bestand van 50mb kopieer van lt naar pc en terug.
ok.. maar hoe meet je die megabits ?paragon schreef op 19 februari 2004 @ 09:59:
Ik heb getest met WEP. Op de laptop en pc heb ik een ramdisk geinstalleerd waarbij ik een bestand van 50mb kopieer van lt naar pc en terug.
programmatje.. tijd/mb uitrekenen?
zou opzich wel interresant zijn om een progje te hebben en dan te weten welke kaarten beter/slechter presteren onder verschillende omstandigheden/routers etc
Uhm ik heb gemeten met du meter, kom natuurlijk niet to een exacte meeting maar 22mbps tegenover 13mbps zegt mij voldoende. Ik ben nu dus erg geintresseerd naar de snelheid van de asus en vooral naar hoeveel connecties die met emule aankan.
Vraagje:
Wie heeft deze Asus WL-500g en heeft deze rechtstreeks aangesloten op een ADSL verbinding die loopt via BB-ned??
Wie heeft deze Asus WL-500g en heeft deze rechtstreeks aangesloten op een ADSL verbinding die loopt via BB-ned??
over de slechte leverbaarheid... ik moest voor iemand anders een draadloos netwerkje opzetten
en dacht meteen aan de asus die ik zelf ook heb
dus asus wl-500g met 2 asus wl-140 usb adapters
uiteraard elke webshop gemaild: niet verkrijgbaar: levertijd onbekend
ga ik naar een computershop hier in de buurt hadden ze ze daar op voorraad liggen
mooooii
die usb dingetjes zijn perfect, behalve als je reboot, dan vind ie em niet
je moet dus echt pc uit en pc weer aan...
ga ik naar een computershop hier in de buurt hadden ze ze daar op voorraad liggen
...en waar was dat?Phusebox schreef op 20 februari 2004 @ 09:14:
over de slechte leverbaarheid... ik moest voor iemand anders een draadloos netwerkje opzetten
ga ik naar een computershop hier in de buurt hadden ze ze daar op voorraad liggenmooooii
Verwijderd
Ik heb een asus wl500b ism met m'n acer 800 laptop. Allebei 11mbit max dus. Nou staat de asus op de begane grond in het huis en zit ik met de laptop op de 2e verdieping. Windows geeft qua snelheid aan, vaak of 5.5mbit of 11mbit en soms zakt ie ff naar 2mbit. Verbinding blijft wel altijd behouden. Als ik download haal ik meestal tussen de 150-210 kb/sec (kpn basic adsl abo). Gewoon met surfen enzo is er dus niks op aan te merken.
Nu mijn probleem:
Als ik een potje Counterstrike speel wil de verbinding nog wel is wegvallen. Het doet zich alleen hierbij voor. Ik krijg dan eerst telkens lagspikes, ping naar 400-500 enzo en dan doet ie weer ff normaal. Dit doet ie dan ff een paar minuten en dan valt de verbinding geheel weg. 30secs tot een minuut later krijgt ie dan weer gewoon verbinding. Het verrotte is dan wel dat en cs vastloopt en msn en irc en dergelijke wegvallen. Op de een of andere manier flipt die verbinding dus op CS?
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en wat een oplossing zou kunnen zijn?
ps. Ik heb geen encryptie ofzo aan.
Nu mijn probleem:
Als ik een potje Counterstrike speel wil de verbinding nog wel is wegvallen. Het doet zich alleen hierbij voor. Ik krijg dan eerst telkens lagspikes, ping naar 400-500 enzo en dan doet ie weer ff normaal. Dit doet ie dan ff een paar minuten en dan valt de verbinding geheel weg. 30secs tot een minuut later krijgt ie dan weer gewoon verbinding. Het verrotte is dan wel dat en cs vastloopt en msn en irc en dergelijke wegvallen. Op de een of andere manier flipt die verbinding dus op CS?
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en wat een oplossing zou kunnen zijn?
ps. Ik heb geen encryptie ofzo aan.
Rechtstreeks kan niet. Moet altijd een modem tussen. WL500g is GEEN adsl-modem.Red devil schreef op 19 februari 2004 @ 20:13:
Vraagje:
Ik heb hem *rechtstreeks* op BBnet hangen. D.w.z. de zyxel 650 staat in bridge modus. Werkt als een tiet.
bron?Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 18:04:
Leverdatum van mijn WL500G is nu 06.03.2004 geworden.
*zucht* damn, dan is 't echt langer dan 2 maand wachten op 't ding dus
echt heeel hoerig, dat ding is idd overal uitverkocht 
en ik wil heel snel over op WLan.... is er niet iets net zo krachtig ookal is het iets duurder? wat wel leverbaar is?
en ik wil heel snel over op WLan.... is er niet iets net zo krachtig ookal is het iets duurder? wat wel leverbaar is?
Bears and Bulls
Ik heb vernomen dat de levering vrijgegeven is op het vliegveld. Nu maar hopen dat de vracht snel wordt opgehaald. denk en hoop dat het eerder dat 8 maart isoCe schreef op 23 februari 2004 @ 21:13:
[...]
bron?
*zucht* damn, dan is 't echt langer dan 2 maand wachten op 't ding dus
macOS 15.5
chupa g-way rulez! 

als je een usbstickie en de custom firmware hebt kun JIJ dat ook fixen!
Oh, man!
Just ga naar dichtbijz MyCom winkel. Zij hebben 500g op vooraad. 119 Euro, maar quicky!
Just ga naar dichtbijz MyCom winkel. Zij hebben 500g op vooraad. 119 Euro, maar quicky!
hmz sinds kort is dat danandru123 schreef op 25 februari 2004 @ 15:18:
Oh, man!
wel prijzig.. zelfs Aragorn is goedkoper met die zooi ( €105,- )
Ik krijg binnen kort een Dell laptop met Centrino aan boord (11mb WiFi). Kan deze zonder problemen functioneren met de WL-500g?
YepKeesC schreef op 27 februari 2004 @ 23:56:
Ik krijg binnen kort een Dell laptop met Centrino aan boord (11mb WiFi). Kan deze zonder problemen functioneren met de WL-500g?
Kan iemand dit bevestigen?error33 schreef op 24 februari 2004 @ 13:44:
[...]
Ik heb vernomen dat de levering vrijgegeven is op het vliegveld. Nu maar hopen dat de vracht snel wordt opgehaald. denk en hoop dat het eerder dat 8 maart is![]()
Ja, 802.11g is compatible met 802.11b. Hou er wel rekening mee dat een 802.11g netwerk naar 11mbit zal overstappen zodra er een 802.11b device in het netwerk zit. Wat dat betreft heeft g weinig zin als je 'm vooral met een Centrino notebook gebruikt.KeesC schreef op 27 februari 2004 @ 23:56:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik zelf volg dit topic ook, kben van plan om te wachten voor een Dothan met bijgevoegde 802.11g support. En dan direct een mooie AP te kopen. Als iemand voor een 802.11g AP wil gaan, dan is het nu feature-wise goedkoper om een AP met router en extra stuff te kopen.Exirion schreef op 29 februari 2004 @ 13:47:
[...]
Ja, 802.11g is compatible met 802.11b. Hou er wel rekening mee dat een 802.11g netwerk naar 11mbit zal overstappen zodra er een 802.11b device in het netwerk zit. Wat dat betreft heeft g weinig zin als je 'm vooral met een Centrino notebook gebruikt.
De specs van deze Asus zijn erg netjes... Toch maar geen LinkSys misschien, maar zo iets als dit.
Het enige dat het mist, is een ADSL-modem support. 1 zo'n Linksys (waar peoples nog wel eens problemen mee kunnen ervaren) heeft dat en ben ik erg van gecharmeerd.
Ik ben het nog niet tegen gekomen bij de Asus producten, maar dat zo de ultieme feature zijn boven op de 500g
I've visited the Mothership @ Cupertino
Kun je doen. Maar Centrino is niets meer dan een CPU, een chipset en een wireless kaartjeVisionMaster schreef op 29 februari 2004 @ 14:02:
Ik zelf volg dit topic ook, kben van plan om te wachten voor een Dothan met bijgevoegde 802.11g support.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
I knowExirion schreef op 29 februari 2004 @ 14:09:
[...]
Kun je doen. Maar Centrino is niets meer dan een CPU, een chipset en een wireless kaartjeEr zijn ook Pentium-M notebooks die geleverd met een 802.11g mini-PCI kaartje in plaats van het Centrino wireless kaartje. Het heet geen Centrino, maar het werkt even goed als de Dothan zal doen
[ Voor 5% gewijzigd door VisionMaster op 29-02-2004 14:24 ]
I've visited the Mothership @ Cupertino
jup, negatief.
quote zegt nog van niets te weten (vorige week dus, toen dit bericht opdook)
Verwijderd
Ik voorzie al dat de 6e OOK weer verplaatst gaat worden :S:S:S maja we wachten in spanning af
Levering staat nog steeds op vliegveld !!!!!!Antiloop schreef op 01 maart 2004 @ 09:37:
[...]
jup, negatief.
quote zegt nog van niets te weten (vorige week dus, toen dit bericht opdook)
macOS 15.5
Verwijderd
Waar is die informatie te halen? Dat ze nog steeds op het vliegveld staat?? Bij asus zelf of ergens anders??
bij de distributeur van asus, hebben ze daar in limburg een vliegveld dan? maar ze staan vast bij de douane in limburg iig, dus of dat op het vliegveld is weet ik niet..Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 17:18:
Waar is die informatie te halen? Dat ze nog steeds op het vliegveld staat?? Bij asus zelf of ergens anders??
Ze worden bij Mycom op 5 maart weer verwacht zeiden ze vanmiddag. Maar als ik dit zo lees zie ik het somber in.
Iemand die hem wil verkopen
Iemand die hem wil verkopen
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Via iemand die op het vliegveld zelf werkt bij de afhandeling!! En dat is inderdaad in limburg.Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 17:18:
[ Voor 10% gewijzigd door error33 op 02-03-2004 22:36 ]
macOS 15.5
Verwijderd
En wat is het hele probleem opeens dan? Zou ik graag toch een keer willen weten. Hebben ze een verkeerd verpakkingsmateriaal gebruikt of zo??
Dit topic is gesloten.