Toon posts:

Het grote * Asus WL-500g * topic *

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.428 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een Asus WL-500g gekocht. Nu heb ik thuis 1 computer met een wireless lan kaartje ook van Asus (die erbij hoort zeg maar) en 1 computer met lan aangesloten op de router. Probleem is dat hij wel een nieuw ip adres aanmaakt en zo, maar ik kan geen verbinding met internet maken. Bij de ene computer voor het wireless geeft hij ook de signaal sterkte aan en zo, maar als ik dan met het asus search programma zoek naar de router vind hij niks? wie wat hoe kan dat ? wat zou ik moeten ver anderen of wat heb ik fout gedaan?
Kan iemand het misschien voor mij stap voor stap uitleggen ben nogal een newbie op het gebied van routers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 11:34
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 22:57:
Ik heb vandaag een Asus WL-500g gekocht. Nu heb ik thuis 1 computer met een wireless lan kaartje ook van Asus (die erbij hoort zeg maar) en 1 computer met lan aangesloten op de router. Probleem is dat hij wel een nieuw ip adres aanmaakt en zo, maar ik kan geen verbinding met internet maken. Bij de ene computer voor het wireless geeft hij ook de signaal sterkte aan en zo, maar als ik dan met het asus search programma zoek naar de router vind hij niks? wie wat hoe kan dat ? wat zou ik moeten ver anderen of wat heb ik fout gedaan?
Kan iemand het misschien voor mij stap voor stap uitleggen ben nogal een newbie op het gebied van routers...
begin hier alvast maar eens mee:
http://www.chupa.nl/forum/showthread.php?t=10

dat had je zelf ook kunnen vinden als je de rest van het topic gelezen had.

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiloop schreef op 28 april 2004 @ 22:40:
[...]

gebruik je firmware 1.7.5.6 ?
zoja upgrade even naar 1.7.5.6CR2 te vinden op het chupa forum
http://www.chupa.nl/forum/showthread.php?t=249
Done.. :) Ziet er goed uit complimenten hiervoor.. Ik kan nu iets meer zien, alleen is het gewoon zo dat de router geen link krijgt.. Ik heb nog een aantal andere machines geprobeerd en de enige die ook geen link krijgt is een SIS900 onboard lan adapter..

De kabel is overigens een meter of 26 lang, dit moet toch kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 09:38:
[...]

Done.. :) Ziet er goed uit complimenten hiervoor.. Ik kan nu iets meer zien, alleen is het gewoon zo dat de router geen link krijgt.. Ik heb nog een aantal andere machines geprobeerd en de enige die ook geen link krijgt is een SIS900 onboard lan adapter..

De kabel is overigens een meter of 26 lang, dit moet toch kunnen?
hm.. weet ff niet meer waar het precies overgaat..?

maaruh mijn Asus notebook heeft ook zo'n sis900 geval en die werkt wel..

26meter moet met gemak kunnen tenzij die kabel/stekkertjes rot zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiloop schreef op 29 april 2004 @ 09:40:
[...]

hm.. weet ff niet meer waar het precies overgaat..?

maaruh mijn Asus notebook heeft ook zo'n sis900 geval en die werkt wel..

26meter moet met gemak kunnen tenzij die kabel/stekkertjes rot zijn..
Ohw ik bedoelde dat ik de nieuwe firmware had geinstalleerd.. Die ziet er goed uit.. Met de telnet daemon e.d.

Ik vermoed eigenlijk dat de stekkertjes rot zijn.. De kabel is een gecertificeerde CAT-5 kabel en ligt vast in een plint-goot.. Ik heb nu de kabel met een verlengsnoer doorgetrokken en daar de kabelmodem op geplukt.. Maarja, dit is een tussenoplossing/

Nu nog oplossen hoe ik een UTP stekker apparaat en stekkertjes kan gaan knijpen.. Kan je die knijpdingen dingen ergens huren?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 11:11:
[...]

Ohw ik bedoelde dat ik de nieuwe firmware had geinstalleerd.. Die ziet er goed uit.. Met de telnet daemon e.d.

Ik vermoed eigenlijk dat de stekkertjes rot zijn.. De kabel is een gecertificeerde CAT-5 kabel en ligt vast in een plint-goot.. Ik heb nu de kabel met een verlengsnoer doorgetrokken en daar de kabelmodem op geplukt.. Maarja, dit is een tussenoplossing/

Nu nog oplossen hoe ik een UTP stekker apparaat en stekkertjes kan gaan knijpen.. Kan je die knijpdingen dingen ergens huren?
ah zo ja.. telnet is idd wel leuk en handig, vooral als je de router vanaf een harddisk/usbkey draait. deze kun je on the fly wijzigen dan..

eh een utp-tang kun je meestal wel 'lenen' of huren bij je locale pc-boer
in eindhoven kun je deze bij Aragorn huren tegen betaling van 50 euro borg.. en 1 euro per dag ofzo.. weeniet precies
los kost ie 29,50 indien voorradig

maar werkt ie op de 'vervangende' kabel wel goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gisteren bij MyCom gehaald. Toevallig, was hij in de aanbieding en is daar nu dus €89,-

Ik ben er erg tevreden mee. Enige minpuntje dat ik heb gevonden is dat wanneer je het een en ander insteld en saved en het apparaat dus offline/online gaat hij soms niet meer online komt. Dan moet je weer eerst de stekker eruit trekken en je pc rebooten.

Nog een vraagje. Ik heb er nu een pc op aangesloten, maar ik wil eigenlijk in de toekomst mijn ibook er ook op aansluiten. Dit schijnt niet mogelijk te zijn, maar ik kan het natuurlijk altijd hier vragen :) Weet iemand of het mogelijk is een draadloze verbinding van een Apple Ibook te laten communiceren met de Asus WL-500G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 14:18:
Ik heb hem gisteren bij MyCom gehaald. Toevallig, was hij in de aanbieding en is daar nu dus €89,-

Ik ben er erg tevreden mee. Enige minpuntje dat ik heb gevonden is dat wanneer je het een en ander insteld en saved en het apparaat dus offline/online gaat hij soms niet meer online komt. Dan moet je weer eerst de stekker eruit trekken en je pc rebooten.

Nog een vraagje. Ik heb er nu een pc op aangesloten, maar ik wil eigenlijk in de toekomst mijn ibook er ook op aansluiten. Dit schijnt niet mogelijk te zijn, maar ik kan het natuurlijk altijd hier vragen :) Weet iemand of het mogelijk is een draadloze verbinding van een Apple Ibook te laten communiceren met de Asus WL-500G?
als die iBook gewoon 802.11b/g ondersteund dan werkt het gewoon. zou niet weten waarom niet eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het even kwijt.. Ik probeer een port te forwarden van het internet naar mijn server 192.168.1.1

In virtual server heb ik voor TCP poort 4882 het bovenstaande ip adres ingevuld. Vervolgens krijg ik op die poort nog steeds geen connectie vanaf het WAN.. Als ik kijk met iptables, krijg ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Chain INPUT (policy DROP)
target     prot opt source               destination
ACCEPT     all  --  anywhere             anywhere
ACCEPT     all  --  anywhere             anywhere           state RELATED,ESTABLISHED
ACCEPT     tcp  --  anywhere             anywhere           tcp dpt:21 flags:SYN,RST,ACK/SYN
ACCEPT     tcp  --  anywhere             anywhere           tcp dpt:22 flags:SYN,RST,ACK/SYN

Chain FORWARD (policy ACCEPT)

Chain OUTPUT (policy ACCEPT)

Oftewel, ik zie helemaal geen forwards in de rules staan? Het lijkt erop dat de op de webpagina ingevoerde virtual server niet aanslaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 22:57
-

[ Voor 99% gewijzigd door .NCK op 30-04-2004 10:01 . Reden: stomme vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben reeds mijn eerste problemen met deze router tegen gekomen (ASUS WL-500g Router / ASUS WL-138g PCI) op winXP-pro SP1.

- Ik kan niet meer inloggen in mijn eigen router. Asus device discovery kan niks vinden, dat terwijl ik toch echt internet heb en ondertussen de verbinding tussen router en pc 'excellent' is volgens XP. WEP en firewall staan aan in de router met 128bit sleutel. Via iexplorer kom ik ook niet in de router 'kan pagina niet vinden'
- Steeds vaker wordt mijn verbinding unavailable. Gisteren om de twee uur, vanmiddag om het uur en nu om de 5 minuten. Windows XP geeft dus de melding 'connection unavail'. Als ik deze disable en weer enable doet hij het weer (voor 5 minuten) maar lekker werken is anders.

Router staat in de huiskamer, ver van alles wat metaal is en kan storen. Mijn pc staat op 3 meter afstand, echter wel lijnrecht erboven (een verdieping omhoog dus). Maar aangezien er bijna altijd 'excellent' en soms 'very good' staat lijkt me dat dus geen probleem.

Excuseer als deze vragen als gesteld zijn, ik ben op dit moment het hele topic aan het doorlezen en het is een flinke brok :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen, ik heb een helaas een probleem met deze router.

Opstelling:
@home kabelmodem > ASUS Wl-500g > Pc1
>Pc2

Pc1:
- Verbinding met internet.
- Kan niet inloggen op Wl-500g. (Maar wordt wel gezien.)
(Blijft laden, uiteindelijk kan de pagina niet worden weergegeven.)
- Kan pc 2 niet zien.

Pc2:
- Geen verbinding met internet.
- Kan wel inloggen op Wl-500g.
- Kan pc 1 niet zien.

Wat heb ik geprobeerd?
- Via boekje
- Chupa tutorial
- Windows "small office/home network installation"(oid) configuration wizard.

Beide pc's gebruiken windows XP en zijn voorzien van een ASUS WL-183g netwerkkaart.
Wie kan mij helpen?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbelpost , drukte op quote ipv edit post :s

[ Voor 163% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mmmmm... Antiloop, maak nog eens een mooie startpost en begin een nieuw topic... Deel II alweer. We zitten vol

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook gekocht samen met de Asus PCMCIA WL100G kaart :)

ziet er mooi uit allemaal, en werkt ook.

Meteen Firmware upgrade gedaan van de 500g en password en IP van het ding veranderd :)

Raden jullie ook een firmware van de WL100g aan? of als die het doet met de drivers zit het wel snor???? thanx

Gebruik hem nu nog even simpel als router tussen Wlan en lan.
binnen kort wil ik ook chello er in duwen en later firewallen en zo.

Ik woon in almere, standaard rijtjes huis, veel betton met bewapening er in... heb benenden in de woon kamer (Wl500G staat op zolder) heb ik een LOW connection, shommelt tussen de 11Mbit en 2.2 Mbit ligt er maar net aan waar ik sta in de woonkamer. maar wel altijd verbinding :) In de slaap kamer wel een prima verbinding van 48Mbit soms 54Mbit :D :O

Zal het nog proberen in de tuin en bij de voor deur buiten enzo :Y) laat ik wel even weten dan....

Wat ik wel jammer vind is dat je met de tool of via web interface niet alle Wlan kaartjes/clients kan laten zoeken en dan kan bepalen welke je moet includen of excluden..... iemand mischien een tip????? :D

Ben er ook toevallig achtergekomen dat een van mijn buren een Sitecom Wlan router heeft :P via dat ding kan ik ook beneden internetten >:) sterker nog er zit geen PW op dat ding, }) kan hem zo opnieuw configureren >:) maar dat doen we maar niet ;) goede buur beter dan verre vriend en zo O-)

Heb ook van een of ander vaag duits merkje een webcam op USB, daar heb ik ook nog even mee lopen spelen, maar dat doet wijnig op het moment...

(mijn WL500G hangt met kabeltje aan mijn bestaande routertje waar alle servertjes en pc's op aangesloten zijn, gaat allemaal goed) :)

Alleen nog even kijken waar ik de WL500g gaat ophangen voor optimaal berijk zonder te lange of te veel kabels over en in de kamer te laten lopen.....

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 03:23:
Hallo mensen, ik heb een helaas een probleem met deze router.

Opstelling:
@home kabelmodem > ASUS Wl-500g > Pc1
>Pc2

Pc1:
- Verbinding met internet.
- Kan niet inloggen op Wl-500g. (Maar wordt wel gezien.)
(Blijft laden, uiteindelijk kan de pagina niet worden weergegeven.)
- Kan pc 2 niet zien.

Pc2:
- Geen verbinding met internet.
- Kan wel inloggen op Wl-500g.
- Kan pc 1 niet zien.

Wat heb ik geprobeerd?
- Via boekje
- Chupa tutorial
- Windows "small office/home network installation"(oid) configuration wizard.

Beide pc's gebruiken windows XP en zijn voorzien van een ASUS WL-183g netwerkkaart.
Wie kan mij helpen?
Uieindelijk heb ik vele problemen kunnen oplossen.
Beide pc hebben internet.
Maar:
- Pc1 ziet Pc2 niet in mijn mshome groep.
- Pc2 ziet pc1 wel in mijn mshome groep, maar heeft er geen toegang op.

Uiteraard heb ik de search geraadpleegd;
Wat heb ik gedaan:
Handmatig de mac en ip adressen toegevoegd in de DHCP server.
Zelfde werkgroepen gemaakt.
Mappen gedeeld.
Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 00:42:
Ik ben reeds mijn eerste problemen met deze router tegen gekomen (ASUS WL-500g Router / ASUS WL-138g PCI) op winXP-pro SP1.
--knip--
eh lullig antwoord maaruh probeer eens een andere pci kaart (bij voorkeur 1tje van linksys met een broadcom chipset> geloof WMP54g ofzo)

ik heb van niemand positieve reacties gehoord over de WL138g .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow.. das jammer. Ik heb/had geen verstand van wireless netwerk hardware en ben dus voor een keer gewoon op goed geluk naar een computerzaak gegaan om me te laten adviseren. Ik had gewoon geen tijd om dingen te lezen en uit te zoeken en heb daarom blind vertrouwd op het merk (asus is mijn 'favo' hardware merk) en het advies van de verkoper. Jammer want ik heb eigenlijk geen tijd om terug te gaan (40KM van hier).

Ik zal eens op zoek gaan naar een review website of iets anders waar de ups en downs van deze kaart ter sprake komen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 00:48 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.