Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
Valt dat ook op te krikken?
opzich interresant.. maar hoe meet je dat?Raymond schreef op 12 april 2004 @ 17:48:
Vraagje: Het printen via de wl-500g loopt echt tergend langzaam. Ik haal een overdracht van 20KB/s, als ik de printer direct op mijn usb1.1 poort op de pc aansluit haal ik zo'n beetje het tienvoudige.
Valt dat ook op te krikken?
heb het nooit ergens gezien...
Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g
Verwijderd
ik heb op de router virtual server goed ingesteld.
wat is er fout?
Als je in win2k/XP een printopdracht geeft van enkele MB's (plaatje afdrukken) en je opent de printer properties (dubbelklikken op het printericoontje rechtsonderin) dan kan je de voortgang daarmee volgen.Antiloop schreef op 13 april 2004 @ 09:10:
[...]
opzich interresant.. maar hoe meet je dat?
heb het nooit ergens gezien...
Als ik de printer direct op mijn pc heb aangesloten dan zijn de stappen 100-200kb groot en wanneer de printer is aangesloten op de asus dan zijn die stappen 10-20 kb groot.
Je zou ook eens met telnet in kunnen loggen tijdens het printen en dan met het commando 'top' naar de processorbelasting kijken. De FTP server geeft een systeembelasting tussen de 20 en 50% bij een gegevensstroom van 300kb/sec.
[ Voor 5% gewijzigd door styno op 14-04-2004 09:35 ]
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
Hoort dat zo, met die firmware?
nee dat hoort niet zo, en welke custom firmware versie dan? 1.7.5.6CR1 of CR2 ?Raymond schreef op 15 april 2004 @ 01:12:
Ik heb net die custom firmware geprobeerd. Het liet de router erg hard crashen. Ik heb mij pc direct aan het internet moeten hangen, originele firmware bij asus downloaden, met die recovery util originele firmware uploaden en nu werkt het weer.
Hoort dat zo, met die firmware?
hoe weet je dat ie gecrasht was: ging je wl500g in recovery mode dan? of starte je wl500g gewoon op maar kreeg je geen verbinding met internet
Het was de 1756-2 firmware, zoals die op dat forum staat. Ik kon de router niet meer benaderen, ik kon niet meer internetten en na een reset van de router ging hij in recovery.Antiloop schreef op 15 april 2004 @ 09:17:
[...]
nee dat hoort niet zo, en welke custom firmware versie dan? 1.7.5.6CR1 of CR2 ?
hoe weet je dat ie gecrasht was: ging je wl500g in recovery mode dan? of starte je wl500g gewoon op maar kreeg je geen verbinding met internet
Ik heb het daarna nog eens geprobeerd (opnieuw gedownload en geflashed) en toen kon ik de router "een beetje" benaderen. Maar dat ging heel traag en de webpagina van het ding had geen stylesheet (die kon IE niet laden) en er ontbraken een aantal dingen (die dus niet benaderbaar waren). Ik heb daarom het idee dat de firmware beschadigd is (mischien een bad block op de HD waar die custom firmware staat oid). Het flashen van de ASUS firmware gaat vlekkeloos, vandaar dat ik die custom firmware verdenk
ok.. mijn eerste upgrade van CR1 naar CR2 ging ook niet goed, device ging in recovery mode na een power off/on (btw ik flash altijd wireless omdat ik te lui ben een kabel aan te sluiten, en dus meer risico)Raymond schreef op 15 april 2004 @ 11:12:
[...]
Het was de 1756-2 firmware, zoals die op dat forum staat. Ik kon de router niet meer benaderen, ik kon niet meer internetten en na een reset van de router ging hij in recovery.
Ik heb het daarna nog eens geprobeerd (opnieuw gedownload en geflashed) en toen kon ik de router "een beetje" benaderen. Maar dat ging heel traag en de webpagina van het ding had geen stylesheet (die kon IE niet laden) en er ontbraken een aantal dingen (die dus niet benaderbaar waren). Ik heb daarom het idee dat de firmware beschadigd is (mischien een bad block op de HD waar die custom firmware staat oid). Het flashen van de ASUS firmware gaat vlekkeloos, vandaar dat ik die custom firmware verdenk
ik ff asus recovery utility op me notebook gegooid, CR2 via recovery erin gegooid en draaide daarna vlekkeloos met m'n oude instellingen.
maar weet je nog op welke URL je CR2 gedownload hebt? misschien dat er ergens een firmware verminkt is.. daarbij ga ik als de nieuwe chupa server werkt, alles .trx files zippen en als .zip erop zetten dan heb je minder kans dat ze verminkt raken evt.
Iemand ontdekt hoe dat te doen?
Door bij Virtual Server te kijken? Of bedoel je dat die er ook niet meer bij staat?Braveheart schreef op 15 april 2004 @ 20:31:
Wil voor een servertje een poort mappen, maar in Firmware 1.7.5.6 is er geen portmapping meer (zoals in de manual beschreven). Er is wel port trigger, maar daar kun je geen doel IP opgegeven.
Iemand ontdekt hoe dat te doen?
{signature}
<schaam>
"Toen had ik nog geen koffie gehad"... is dat een goede smoes?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Braveheart schreef op 15 april 2004 @ 21:57:
[...]
<schaam>![]()
"Toen had ik nog geen koffie gehad"... is dat een goede smoes?
Ik drink nooit koffie, dus: nee.
{signature}
Als mede Demon gebruiker zie ik ook in de log dat de lease vaak ververst wordt, maar een lage leasetijd (van ik geloof een half uur) is standaard bij Demon.Cyberpope schreef op 15 april 2004 @ 22:38:
Wat ik wel heb, is dat sinds ik geupgrade heb naar 1.7.5.6 custom versie (zowel 1 als 2) hij problemen heeft met het verkrijgen van een lease bij demon ADSL. Hij raakt zijn lease kwijt. Nu gaat het herstellen daarvan zo snel dat het niet opvalt behalve bij MIRC. Maar toch Iemand nog meer last van?
Watje!

want als ik preview staat er can't connect to ASUS Netcam
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik vind het nu namelijk te traag om te kunnen gebruiken (ben nu de folder van kanaaldigitaal aan het afdrukken op de laserprinter. Da's 18.8MB. Met 20kb/s duurt dat dus 15 minuten

macOS 15.5
Verwijderd
Iemand enig idee wat ik in moet stellen in de router, of misschien in het modem?
Ik heb geen wanadoo adsl maar ik heb gewoon alles op dhcp ofwel autom. staan. en gaat goed. aan de 510 heb ik niks gedaan.Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 12:33:
Ik heb een iets meer basic probleem; Eerst had ik Chello en toen was het een kwestie van de Quick Setup runnen en het werkte. Nu ben ik echter overgestapt op adsl van Wanadoo en ik krijg het niet werkend via m'n router. Ik heb een speedtouch 510 modem.
Iemand enig idee wat ik in moet stellen in de router, of misschien in het modem?
macOS 15.5
Netjes, maar wat voor snelheden haal je met deze opstelling? En gebruik je ook een tooltje om het uitgezonden vermogen van de AP te verhogen?error33 schreef op 18 april 2004 @ 08:56:
Na wat uurtjes stoeien en prutsen is het dan toch gelukt om 2x ap wl500 via wds te laten werken.![]()
Dit gaat over een afstand van ca 110 meter met twee spauwmuuren aan elke kant. (wat me niet tegen valt)
kan nu een adsl verbinding delen. Is het nu ook mogelijk om deze draadloze verbinding te beveiligen of is dit al safe. ze staan beide in de lijst met mac adres.
Beveiligingen op basis van MAC addressen zijn niet veilig, omdat het heel makkelijk is om een MAC adres te vervalsen (De WL-500g kan het zelf ook). WEP is een minimale beveiliging, i.c.m. MAC is het al iets beter, maar het beste kun je gaan voor WPA wordt standaard ondersteund door de WL-500g).
Dat over mac en wep is mij bekend. Maar als ik dat instel werkt dat dan ook voor WDS??? Heb het namelijk van AP naar wl100 beveiligd en het andere AP niet en deed het gewoon. Over snelheden kan ik je nog niet veel vertellen. Ik gebruik geen tooltje om het vermogen te verhogen. Maar als die bestaan wil ik dat zeker proberen. Hetgeen wat ik je over snelheden kan vertellen is dat ik met downloaden het maximale haal van 108kbs (is ook het maximale van het abonnement)Styno schreef op 18 april 2004 @ 13:31:
[...]
Netjes, maar wat voor snelheden haal je met deze opstelling? En gebruik je ook een tooltje om het uitgezonden vermogen van de AP te verhogen?
Beveiligingen op basis van MAC addressen zijn niet veilig, omdat het heel makkelijk is om een MAC adres te vervalsen (De WL-500g kan het zelf ook). WEP is een minimale beveiliging, i.c.m. MAC is het al iets beter, maar het beste kun je gaan voor WPA wordt standaard ondersteund door de WL-500g).
Met de rest moet ik nog verder proberen. (is nog allemaal nieuw voor mij)
macOS 15.5
ToUCam is het..Cyrus The Virus schreef op 17 april 2004 @ 16:52:
Hoe kan ik andere drivers in mij router zetten voor een Philips ToCam (of zow iets) in de handleiding staat dat hij moet werken
want als ik preview staat er can't connect to ASUS Netcam
in principe moet die gewoon werken.. check je webcam instellingen.. zet hem evt. op ov511 en reboot, daarna op pwc zetten en rebooten.. kijke welke werkt..
de driver zal er als het aan mij ligt zeer binnenkort komen.. er zit nu als ik niet lieg pwc8.6 in, en ik zelf heb 8.8 ofzo nodig voor m'n Logitech blalba 4000 Pro
ok deze webcams met versie nummer 8.6 of LAGER zouden moeten werken tot nu toe:
PCA 645VC 8.0
PCA 646VC 8.0
PCVC 675K 8.0
PCVC 680K 8.0
PCVC 690K 8.0
PCVC 720K/402 8.10.1
PCVC 730K 8.0
PCVC 740K 8.0
PCVC 750K 8.1
Askey VC010 8.0
Creative Labs Webcam 52 8.5
Creative Labs Webcam Pro Ex 8.10.1
Logitech QuickCam 3000 Pro 8.2
Logitech QuickCam 4000 Pro 8.8
Logitech QuickCam Notebook Pro 8.9
Logitech QuickCam Zoom 8.9
Samsung MPC-C10 8.3
Samsung MPC-C30 8.3
Sotec Afina Eye 8.5
Visionite VCS UM100 8.10
Visionite VCS UC300 8.10
bron: http://www.smcc.demon.nl/webcam/release.html
[ Voor 34% gewijzigd door Antiloop op 19-04-2004 13:22 . Reden: toevoeging lijstje webcams ]
Dat heb ik getest op allebij de drivers en dan saven en rebooten maar hielp niks helaasAntiloop schreef op 19 april 2004 @ 02:51:
[...]
ToUCam is het..
in principe moet die gewoon werken.. check je webcam instellingen.. zet hem evt. op ov511 en reboot, daarna op pwc zetten en rebooten.. kijke welke werkt..
de driver zal er als het aan mij ligt zeer binnenkort komen.. er zit nu als ik niet lieg pwc8.6 in, en ik zelf heb 8.8 ofzo nodig voor m'n Logitech blalba 4000 Pro
ok deze webcams met versie nummer 8.6 of LAGER zouden moeten werken tot nu toe:
PCA 645VC 8.0
PCA 646VC 8.0
PCVC 675K 8.0
PCVC 680K 8.0
PCVC 690K 8.0
PCVC 720K/402 8.10.1
PCVC 730K 8.0
PCVC 740K 8.0
PCVC 750K 8.1
Askey VC010 8.0
Creative Labs Webcam 52 8.5
Creative Labs Webcam Pro Ex 8.10.1
Logitech QuickCam 3000 Pro 8.2
Logitech QuickCam 4000 Pro 8.8
Logitech QuickCam Notebook Pro 8.9
Logitech QuickCam Zoom 8.9
Samsung MPC-C10 8.3
Samsung MPC-C30 8.3
Sotec Afina Eye 8.5
Visionite VCS UM100 8.10
Visionite VCS UC300 8.10
bron: http://www.smcc.demon.nl/webcam/release.html
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
macOS 15.5
...Cyrus The Virus schreef op 19 april 2004 @ 18:17:
[...]
Dat heb ik getest op allebij de drivers en dan saven en rebooten maar hielp niks helaas
je geeft nog steeds niet aan welke webcam je nou precies hebt
FYI NIET alle ToUCam's worden ondersteund, waarom niet ?
omdat ze niet allemaal door philips gemaakt zijn.
zoek eerst eens je modelnr op (ja ook achter de schuine streep)
model nr.: PCVC720K/90
Made in Portugal
Dus dit is denk ik de 9.0 of zie ik da verkeerd ??
[ Voor 36% gewijzigd door Cyrus The Virus op 20-04-2004 10:29 ]
PCA635VC (parallel version)
PCVC665K "Vesta Fun" (look here)
PCVC720K/20 "ToUCam XS" (look here)
PCVC820 "ToUCam II" (look here)
Logitech QuickCam Notebook (without Pro)
Logitech QuickCam Messenger
Logitech Cordless
new Creative Labs Webcam 5 Read the FAQ for the reason.
Confused about the double entries for the PCVC720K and Creative Labs Webcam 5? http://www.smcc.demon.nl/webcam/confused.html
de PCVC720K werkt zover ik kan zien (welke ondersteund worden dan) vanaf versie 8.10.1 pas, bijkomstig probleem is dat lijkt dat deze kernel 2.4.22 vereist. en volgens mijn log draait de wl500g dit dus:
Jan 1 01:00:18 WL500g user.warn klogd: Linux version 2.4.20 (root@omnibook) (gcc version 3.0 20010422 (prerelease) with bcm4710a0 modifications) #14 Mon Mar 29 00:07:24 MSD 2004
[ Voor 33% gewijzigd door Antiloop op 20-04-2004 15:41 ]
Verwijderd
heeft het mss met poorten te maken of firewall?
grtz
Heb een quicknet abbo, krijg netjes een ip-adress + de hele ratteplan van quicknet. Computers krijgen netjes een ip-adres + de hele ratteplan van de router. Alleen de verbinding tussen de 2 netwerken komt niet voorelkaar, heb al vanalles geprobeerd. Laatste firmware staat erop. (De officiele).
Rare ervan is dat ik misschien 2 keer 1 minuut heb geinternet eroverheen, net nadat ik hem geresset heb.
Is het mogelijk dat de router niet kan samenwerken met quicknet?? Iemand anders een idee? Firewall staat uit.
adsl toevallig? zoja probeer 1.7.5.6CR2 eerstMisterLeurs schreef op 21 april 2004 @ 11:15:
Heb deze nu ook binnen, ben alleen al 2 dagen aan het prutsen om dat ding aan de gang te krijgen.
Heb een quicknet abbo, krijg netjes een ip-adress + de hele ratteplan van quicknet. Computers krijgen netjes een ip-adres + de hele ratteplan van de router. Alleen de verbinding tussen de 2 netwerken komt niet voorelkaar, heb al vanalles geprobeerd. Laatste firmware staat erop. (De officiele).
Rare ervan is dat ik misschien 2 keer 1 minuut heb geinternet eroverheen, net nadat ik hem geresset heb.
Is het mogelijk dat de router niet kan samenwerken met quicknet?? Iemand anders een idee? Firewall staat uit.
Nee, kabel. Maar ga hem toch ff proberen.
/edit: Typefout
[ Voor 6% gewijzigd door MisterLeurs op 21-04-2004 16:04 ]
[...]
OK, dus niet gelukt. Word er nu wel een beetje moe van.
P.s. het is een futere networks FN-110 kabelmodem.
[ Voor 15% gewijzigd door MisterLeurs op 21-04-2004 17:40 ]
krijg je dmv DHCP een ip ?MisterLeurs schreef op 21 april 2004 @ 16:03:
[...]
OK, dus niet gelukt. Word er nu wel een beetje moe van.
P.s. het is een futere networks FN-110 kabelmodem.
je kunt evt. je speed fixxen van je wanpoort meer info op het chupa forum hierover, kan zijn dat dit enig invloed heeft..
Verwijderd
Dat probleem heb ik ook! Internet valt even uit, komt in ieder geval een schermpje omhoog waarin staat dat de verbinding unavailable is en even later is ie weer available. Iemand een idee?Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 16:41:
ik heb em geinstalled, internet werkt perfect maar hij valt af en toe uit, en ik krijg ook lagstoten om de zoveel minuten.. (internet valt uit..)
heeft het mss met poorten te maken of firewall?
grtz
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 13:30 ]
dit is via draad neem ik aan?Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 13:27:
[...]
Dat probleem heb ik ook! Internet valt even uit, komt in ieder geval een schermpje omhoog waarin staat dat de verbinding unavailable is en even later is ie weer available. Iemand een idee?
of via wireless..
en maak eens een screenshot van dat unavailable schermpje, heb dat nog nooit gezien...
tenzij jullie cable unplugged oid bedoelen.
Krijg een IP, gateway en DNS van Quicknet in m'n router. De router geeft ook de aangesloten computers IP, gateway en DNS.MisterLeurs schreef op 21 april 2004 @ 17:17:
[...]
krijg je dmv DHCP een ip ?
je kunt evt. je speed fixxen van je wanpoort meer info op het chupa forum hierover, kan zijn dat dit enig invloed heeft..
Kan vanaf m'n pc het ip-adres pingen dat de router krijgt van quicknet. Kom alleen dus niet verder het internet op.
Begrijp er helemaal niks meer van. Zou ie stuk wezen?
stuk lijkt me niet.. nog nooit meegemaakt eigenlijk.Antiloop schreef op 21 april 2004 @ 21:18:
[...]
Krijg een IP, gateway en DNS van Quicknet in m'n router. De router geeft ook de aangesloten computers IP, gateway en DNS.
Kan vanaf m'n pc het ip-adres pingen dat de router krijgt van quicknet. Kom alleen dus niet verder het internet op.
Begrijp er helemaal niks meer van. Zou ie stuk wezen?
kan iemand anders wel je router bereiken vanaf internet ?
en kun je vanaf je pc bijv. 194.134.5.5 pingen ?
iemand ???error33 schreef op 20 april 2004 @ 09:04:
Kan iemand mij wat meer vertellen over het beveiligen van de WDS verbinding!!! Volgens mij gaat wep enz alleen maar op voor de verbinding tussen ap en computer (draadloos) ik heb het idee dat de WDS verbinding niet te beveiligen is
macOS 15.5
Verwijderd
Mijn probleem is opgelost. Ik had de DHCP leasetime ingesteld met zoveel mogelijk negens. 9999999 zoiets. Nu heb ik een lagere waarde ingesteld (86400) en alles werkt perfect! Wat voor waardes hebben jullie?Antiloop schreef op 22 april 2004 @ 14:14:
[...]
dit is via draad neem ik aan?
of via wireless..
en maak eens een screenshot van dat unavailable schermpje, heb dat nog nooit gezien...
tenzij jullie cable unplugged oid bedoelen.
Het is opgelost, heb 1.7.5.6CR1 erop gezet en toen deed ie het... Poehee, dat ik dat niet eerder gedaan heb.
Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall
Na eerst een benq vervolgens sitecom heb ik nu een ASUS draadloos netwerk. En dit is de eerste waar ik alles naar wens mee kan ook het bereik is perfect. Ik meende dat ik nog twee extra antenne`s nodig had voor op de gevel maar niet nodig met de ASUS. ik overbrug een afstand van 110 meter met twee maal een spauw muur er tussen.Royalpieter schreef op 23 april 2004 @ 23:08:
Beetje raar om het hier te vragen maar: Wat zijn de overeenkomsten / verschillen tussen de asus WL-500G i.c.m. ASUS W-LAN PCMCIA Card 802.11G en het setje van Linksys wireless acces point WRT54G i.c.m. LinkSys Wireless LAN PCMCIA WPC54G, 54Mbit . Zowel Asus als Cisco (Linksys) zijn natuurlijk bekende merken en in prijs ontlopen ze elkaar niet veel. Vraag dus: welke zouden jullie kiezen? THNX
macOS 15.5
betreft de WL500g en de WRT54g, de wrt54g maakt gebruik van het zelfde design alleen met minder functies en wat goedkopere onderdeeltjes (geen aparte poort voor WAN maar een of andere virtual port) en admtek switchchip geloof ikRoyalpieter schreef op 23 april 2004 @ 23:08:
Beetje raar om het hier te vragen maar: Wat zijn de overeenkomsten / verschillen tussen de asus WL-500G i.c.m. ASUS W-LAN PCMCIA Card 802.11G en het setje van Linksys wireless acces point WRT54G i.c.m. LinkSys Wireless LAN PCMCIA WPC54G, 54Mbit . Zowel Asus als Cisco (Linksys) zijn natuurlijk bekende merken en in prijs ontlopen ze elkaar niet veel. Vraag dus: welke zouden jullie kiezen? THNX
betreft de wl100g (NIET DE WL107G, die maakt gebruikt van Atheros gloof ik) en de WPC54g hier 2 links en trek zelf je conclusie maar:
http://www.chupa.nl/asus/wl100g/img/
http://www.chupa.nl/asus/wpc54g/img/
eigenlijk maakt het dus qua hardware niets uit behalve dat de wl500g een usb+lpt poort extra heeft
ik zou zeggen kijk welke functies je nodig hebt/leuk vind en maak dan de keuze
wij zijn niet echt objectief in dit geval aangezien wij (bijna allemaal?) de wl500g zelf hebben
[ Voor 13% gewijzigd door Antiloop op 24-04-2004 14:42 ]
schopjeerror33 schreef op 20 april 2004 @ 09:04:
Kan iemand mij wat meer vertellen over het beveiligen van de WDS verbinding!!! Volgens mij gaat wep enz alleen maar op voor de verbinding tussen ap en computer (draadloos) ik heb het idee dat de WDS verbinding niet te beveiligen is
macOS 15.5
nee heb geen idee
volgens berichtn op het chupa forum werkt het dus wel met WEP
en met wpa kapt ie er nog mee om een of andere reden (ik kreeg ook geen wds verbinding aan de gang, maar gebruik WPA dus dat kan de reden zijn geweest toen)
De router kost de komende tijd 89 Euro en de PMCIA kaart 35 Euro / PCI kaart 39 Euro
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
niet echt een aanbieding dus..Macer schreef op 25 april 2004 @ 10:20:
Kreeg net het mycom krantje binnen en daar gaat deze router in de aanbieding..
De router kost de komende tijd 89 Euro en de PMCIA kaart 35 Euro / PCI kaart 39 Euro
en welke pcmcia kaart de 107g zeker?
en de WL-138g als pci kaart zeker? (advies niet kopen) heb nog niets positiefs gehoord over deze kaart icm WL500g alleen negatief: slecht bereik, lage performance etc..
de WL100g zou wel interresant zijn voor 35 eur..
Ik zou het toch wel fijn vinden als het via de asus ook goed zou kunnen werken, dan kan ik namelijk vanaf meerdere pc's makkelijk printen.
Verwijderd
Martijn
mogelijk: JAVerwijderd schreef op 26 april 2004 @ 08:20:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om een usb adsl model (Speedtouch) aan te sluiten op de usb poort van de WL-500g.
Martijn
nu je toekomstige vraag: werkt het ?
in theorie ja, in praktijk je moet zelf drivers e.d. erin maken (linux drivers dus)
[ Voor 3% gewijzigd door Antiloop op 26-04-2004 13:33 ]
Heb op een AP WEP aangezet en op de laptop ook. Maar toen kon ik gewoon nog internetten via de WDS functie. Dus een AP had WEP en de andere niet???Antiloop schreef op 25 april 2004 @ 04:03:
[...]
nee heb geen idee
volgens berichtn op het chupa forum werkt het dus wel met WEP
en met wpa kapt ie er nog mee om een of andere reden (ik kreeg ook geen wds verbinding aan de gang, maar gebruik WPA dus dat kan de reden zijn geweest toen)
macOS 15.5
sorry, ik begrijp ff niet wat je bedoelterror33 schreef op 27 april 2004 @ 01:38:
[...]
Heb op een AP WEP aangezet en op de laptop ook. Maar toen kon ik gewoon nog internetten via de WDS functie. Dus een AP had WEP en de andere niet???
AP(zonder WEP met ADSL aansluiting) <~WDS~> AP (met WEP) <~> wl100g (met WEP)
Nu kan ik gewoon op de laptop met wl100g internetten. Maar ik meen nu dat de beveiliging niet werkt via WDS omdat EEN (eerste) AP geen WDS heeft!!!
Nu kom ik nog een vreemd iets tegen. Als ik aan het internetten krijg ik vaker een internet gateway icoontje naast de klok. Deze kom en gaat spontaan Als ik dan bij netwerkverbindingen kijk staat ie er ook soms wel en dan weer niet. Verder kan ik gewoon blijven internetten enz??
macOS 15.5
Verwijderd
De situatie:
Ik wil de asus 500g met de laatste firmware wireless verbinden met mijn NEC P520 laptop, deze heeft een Intel PRO wireless lan 2100 3B netwerkkaartje ingebouwd (centrino).
Wanneer ik de router middels een wired verbinding heb geconfigureerd en op mijn laptop het wireless netwerkkaartje hardwarematig aanschakel, ziet windows totaal geen wireless accespoint. Het accespoint heeft geen encryptie of beveiling aan staan, het zendt zijn SSID gewoon uit.
Mijn laptop zou toch op zijn minst de wireless router moeten kunnen zien? Na anderhalve dag prutsen heb ik in totaal 2x verbinding kunnen krijgen (ik weet niet hoe
Kan iemand mij tips geven? Ik heb de richtlijnen voor het opzetten van een wireless verbinding op www.chupa.nl geheel opgevolgt, helaas zonder succes. Is het wireless gedeelte van de router kapot?

Graag jullie advies!
Probeer het eens met de originele Intel software ipv dat Windows alles voor je regelt.Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 11:16:
Ik heb gisteren ook een ASUS 500g router gekocht. Helaas heb ik er direct al problemen mee, ik krijg het wireless gedeelte namelijk totaal niet aan de praat. Het wired gedeelte werkt geheel naar behoren.
De situatie:
Ik wil de asus 500g met de laatste firmware wireless verbinden met mijn NEC P520 laptop, deze heeft een Intel PRO wireless lan 2100 3B netwerkkaartje ingebouwd (centrino).
Wanneer ik de router middels een wired verbinding heb geconfigureerd en op mijn laptop het wireless netwerkkaartje hardwarematig aanschakel, ziet windows totaal geen wireless accespoint. Het accespoint heeft geen encryptie of beveiling aan staan, het zendt zijn SSID gewoon uit.
Mijn laptop zou toch op zijn minst de wireless router moeten kunnen zien? Na anderhalve dag prutsen heb ik in totaal 2x verbinding kunnen krijgen (ik weet niet hoe) Maar ik kan dan geen website in beeld krijgen omdat de verbinding er binnen 5 seconden weer uit zal knallen.
Kan iemand mij tips geven? Ik heb de richtlijnen voor het opzetten van een wireless verbinding op www.chupa.nl geheel opgevolgt, helaas zonder succes. Is het wireless gedeelte van de router kapot?![]()
Graag jullie advies!
Dus dubbelklik op het netwerkicoon van je wireless, klik advanced, tabblad 'Draadloze netwerken'. Zet hier "draadloos netwerk automatisch configureren" uit.
Je kunt hier eea van Intel downloaden: http://downloadfinder.int..._Filter.asp?ProductID=944.
D'Mzz!
Marrik
Marrik
Verwijderd
Bedankt voor je advies! Ik ben nu een klein stapje verder gekomen. De software van de intel pro set ziet de router nu 'af en toe' wel. Ik heb zelfs de tweakers site ongeveer 1 minuut kunnen bezoeken! Helaas was het daarna weer afgelopen.
Het vreemde is dat de intel software soms aangeeft dat ik verbinding heb, terwijl de ip adressen nog gewoon op 0.0.0.0 staan (hij doet het dan ook echt niet).
Ook geeft de intel software aan dat de ontvangst vaak "poor" is, terwijl ik gewoon naast de router zit
Korter gezegd, krijg ik dus nog steeds geen verbinding, en lijkt het geheel heel instabiel te zijn.
Iemand nog ideeen?
Als het ip 0 is dan lijkt de DHCP server niet aan te staan/te werken.Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 12:30:
Hee Marrik,
Bedankt voor je advies! Ik ben nu een klein stapje verder gekomen. De software van de intel pro set ziet de router nu 'af en toe' wel. Ik heb zelfs de tweakers site ongeveer 1 minuut kunnen bezoeken! Helaas was het daarna weer afgelopen.
Het vreemde is dat de intel software soms aangeeft dat ik verbinding heb, terwijl de ip adressen nog gewoon op 0.0.0.0 staan (hij doet het dan ook echt niet).
Ook geeft de intel software aan dat de ontvangst vaak "poor" is, terwijl ik gewoon naast de router zit![]()
Korter gezegd, krijg ik dus nog steeds geen verbinding, en lijkt het geheel heel instabiel te zijn.
Iemand nog ideeen?
Probeer eens een /renew als je verbinding hebt.
Heb je trouwens je Intel kaartje al eens met een ander AP geprobeerd? Misschien is er wel iets mis met dat kaartje en/of de interne antenne(s).
Marrik
Verwijderd
Het lijkt erop dat er met mijn intel kaartje niks mis is, het werkt feilloos op een 3com officeconnect router. Dus het leek mij eerder aan de asus zelf te liggen. IP renewen helpt helaas niet
Marrik
Verwijderd
Ik neem aan dat jullie na een reset, ongeacht de instellingen de AP gewoon al kunnen zien? (Misschien niet connecten, maar toch).
Als ik reset en de AP opnieuw instel, krijg ik nog steeds niks in beeld. Ik heb ook al een paar keer de power eraf gehaald.
Ik heb met de intel pro software wel heel even connectie kunnen maken, maar dat was maar van korte duur en instabiel. Nu is hij ook weer weg. Lijkt dit op een defect AP?
Bedankt voor het meedenken!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 14:03 ]
Marrik
Trouwens tip voor diegene die de wl100g aanschaffen: direct nieuwe drivers van asus site afhalen want de standaard meegeleverde drivers werken niet onder XPSP1 met wireless pack.
Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall
Verwijderd
Ook na het rebooten van mijn laptop bleef de verbinding werken. Ik wilde nu de instellingen van de router aanpassen en begon voorzichtig.. Ik veranderde het admin password waardoor de router moest resetten, daarna was ik dus mijn wireless verbinding weer kwijt en kan er nu niet meer opkomen

als ex-mycom-werknemer zeg ik ja dat kun je gewoon doen, zonder problemenRoyalpieter schreef op 27 april 2004 @ 15:04:
LS Ik baal er dus gewoon van dat ik afgelopen zaterdag bij Mycom een set 500G en wl100g heb aangeschaft ter waarde van €168. Maandag bleek de hele set in de aanbieding voor €89 + € 35,-. Wat vinden jullie: terugbrengen omdat ik niet tevreden ben en direct weer een nieuw setje aanschaffen? winst: €44,-!
Trouwens tip voor diegene die de wl100g aanschaffen: direct nieuwe drivers van asus site afhalen want de standaard meegeleverde drivers werken niet onder XPSP1 met wireless pack.
je zoiezo als consument het recht om het produkt zonder opgaaf van reden te retourneren binnen 8 dagen. dus mag je ook doen wat je hierboven zelf al aangeeft, en je bent een dief van je eigen portomonee als je het niet doet..
is de wl100g voor 35euro te koop nu btw ?
ehm.. als je nou je broadcasting es uitzet en je zooi instelt in die intel software, dat ook al geprobeerd ? enne wat voor chipset gebruikt die intel ? weet niet of het oem spul is..Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 14:03:
Meerdere malen zelfs.
Ik neem aan dat jullie na een reset, ongeacht de instellingen de AP gewoon al kunnen zien? (Misschien niet connecten, maar toch).
Als ik reset en de AP opnieuw instel, krijg ik nog steeds niks in beeld. Ik heb ook al een paar keer de power eraf gehaald.
Ik heb met de intel pro software wel heel even connectie kunnen maken, maar dat was maar van korte duur en instabiel. Nu is hij ook weer weg. Lijkt dit op een defect AP?
Bedankt voor het meedenken!
en welke firmware gebruik je?
die internet gateway hoort er gewoon te staan, dat is onderdeel van uPnP.error33 schreef op 27 april 2004 @ 10:28:
[...]
AP(zonder WEP met ADSL aansluiting) <~WDS~> AP (met WEP) <~> wl100g (met WEP)
Nu kan ik gewoon op de laptop met wl100g internetten. Maar ik meen nu dat de beveiliging niet werkt via WDS omdat EEN (eerste) AP geen WDS heeft!!!
Nu kom ik nog een vreemd iets tegen. Als ik aan het internetten krijg ik vaker een internet gateway icoontje naast de klok. Deze kom en gaat spontaan Als ik dan bij netwerkverbindingen kijk staat ie er ook soms wel en dan weer niet. Verder kan ik gewoon blijven internetten enz??
hmz.. snap er nog nix van

Verwijderd
Heeft tot nu toe geen resultaat gehad
Mijn netwerkkaar:en je zooi instelt in die intel software, dat ook al geprobeerd ? enne wat voor chipset gebruikt die intel ? weet niet of het oem spul is..
http://help.nec-computers...ireless_LAN3B&layout=1409
Firmware: 1.7.5.6en welke firmware gebruik je?
Bootloader: 2.2
Hardware version: 1.0
yep, maar zoals ik zie, wel met oude driversAntiloop schreef op 27 april 2004 @ 15:50:
[...]
als ex-mycom-werknemer zeg ik ja dat kun je gewoon doen, zonder problemen
je zoiezo als consument het recht om het produkt zonder opgaaf van reden te retourneren binnen 8 dagen. dus mag je ook doen wat je hierboven zelf al aangeeft, en je bent een dief van je eigen portomonee als je het niet doet..
is de wl100g voor 35euro te koop nu btw ?
Waarom staat de internet gateway er dan wel en dan weer niet? Als ie er hoort moet ie ook de tijd wat de comp aanstaat blijven. Maar op het moment dat ik dit tik is ie weer weg??Antiloop schreef op 27 april 2004 @ 15:54:
[...]
die internet gateway hoort er gewoon te staan, dat is onderdeel van uPnP.
hmz.. snap er nog nix vankun je heel uitgebreid schema maken? met merk, instelling, wat wel/niet werkt.. slaap nog denk ik..
En ik zal nog eens proberen uit te leggen hoe mijn verbindingen zijn
speedt 510
} UTP verbinding
WL500
} WDS verbinding
WL500
} Verbinding met WEP
WL100G
Op de eerste WL500 zit dus geen WEP beveiliging voor de WDS verbinding. Wel kan ik gewoon gebruik blijven maken van internet. Als de beveiliging zou werken (ook voor WDS) zou dat in mijn ogen niet kunnen
macOS 15.5
hmz.. ik neem aan iig dat je het over de WL500g hebt (wl500 is ander model namelijk)error33 schreef op 27 april 2004 @ 23:27:
[...]
Waarom staat de internet gateway er dan wel en dan weer niet? Als ie er hoort moet ie ook de tijd wat de comp aanstaat blijven. Maar op het moment dat ik dit tik is ie weer weg??
En ik zal nog eens proberen uit te leggen hoe mijn verbindingen zijn![]()
![]()
speedt 510
} UTP verbinding
WL500
} WDS verbinding
WL500
} Verbinding met WEP
WL100G
Op de eerste WL500 zit dus geen WEP beveiliging voor de WDS verbinding. Wel kan ik gewoon gebruik blijven maken van internet. Als de beveiliging zou werken (ook voor WDS) zou dat in mijn ogen niet kunnen
maar dus
WL500g-1 heeft WDS en GEEN WEPkey zooi ingevuld
WL500g-2 heeft Hybrid aanstaan (+macaddress van wl500g-1 ingevuld als remote bridge oid) neem ik aan ? met als extra WEP wel ingesteld
dat je gateway icoon verdwijnt zou kunnen duiden op een verloren signaal, deze moet er wel degelijk staan als je een connectie hebt..
mja eerlijk gezegd weet ik niet hoe WDS z'n data wel/niet versleuteld. ben hier 1x mee bezig geweest maar icm WPA werkt het zoiezo niet schijnbaar (nog niet) dus heb niet kunnen experimenteren toen.
en heb nog geen €€ over om een wl500g voor de fun te kopen..
dus iedereen die er nog 1 over heb: opsturen naar mij
Verwijderd
Als ik de router aan het WAN hang op de WAN poort, krijg ik geen link. Ik koppel de 500g overigens aan een Chello kabelmodem.
Als ik de kabelmodem in een switch-poort van de router druk, heb ik wél gewoon link. Ook als ik een korter kabeltje pak en deze gebruik om de router aan de kabelmodem te koppelen werkt dit.
Beetje vreemd dus, ik kan met mijn lange UTP kabelmodem overal een link krijgen, behallve op de WAN poort van de router... En laat ik nu net de WAN aan de WAN poort willen koppelen
Iemand een idee?
Verwijderd
Ja, dat zeg ik...Johnny E schreef op 28 april 2004 @ 20:39:
Wat gebeurt er als je de Kabel modem in een van de andere switch poorten connect?
De poorten zouden auto MDI/X moeten zijn dus een cross of straight kabel zouden beide moeten werken.
Staat de WL-500g wel in de juiste operation mode?
gebruik je firmware 1.7.5.6 ?Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 20:42:
[...]
Ja, dat zeg ik...Als ik de kabel in de switch poorten hang krijg ik gewoon link
Ook als ik de router via een kort kabeltje aan de WAN poort hang krijg ik link.. Het lijkt er wel een beetje op dat de kabel iets te lang is en het signaal niet duidelijk genoeg meer overkomt... Alleen vreemd dat dan alleen de WAN niet werkt en verder echt alles wel (laptop/switch/pc)
zoja upgrade even naar 1.7.5.6CR2 te vinden op het chupa forum
http://www.chupa.nl/forum/showthread.php?t=249
Verwijderd
Kan iemand het misschien voor mij stap voor stap uitleggen ben nogal een newbie op het gebied van routers...
begin hier alvast maar eens mee:Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 22:57:
Ik heb vandaag een Asus WL-500g gekocht. Nu heb ik thuis 1 computer met een wireless lan kaartje ook van Asus (die erbij hoort zeg maar) en 1 computer met lan aangesloten op de router. Probleem is dat hij wel een nieuw ip adres aanmaakt en zo, maar ik kan geen verbinding met internet maken. Bij de ene computer voor het wireless geeft hij ook de signaal sterkte aan en zo, maar als ik dan met het asus search programma zoek naar de router vind hij niks? wie wat hoe kan dat ? wat zou ik moeten ver anderen of wat heb ik fout gedaan?
Kan iemand het misschien voor mij stap voor stap uitleggen ben nogal een newbie op het gebied van routers...
http://www.chupa.nl/forum/showthread.php?t=10
dat had je zelf ook kunnen vinden als je de rest van het topic gelezen had.
Verwijderd
Done..Antiloop schreef op 28 april 2004 @ 22:40:
[...]
gebruik je firmware 1.7.5.6 ?
zoja upgrade even naar 1.7.5.6CR2 te vinden op het chupa forum
http://www.chupa.nl/forum/showthread.php?t=249
De kabel is overigens een meter of 26 lang, dit moet toch kunnen?
hm.. weet ff niet meer waar het precies overgaat..?Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 09:38:
[...]
Done..Ziet er goed uit complimenten hiervoor.. Ik kan nu iets meer zien, alleen is het gewoon zo dat de router geen link krijgt.. Ik heb nog een aantal andere machines geprobeerd en de enige die ook geen link krijgt is een SIS900 onboard lan adapter..
De kabel is overigens een meter of 26 lang, dit moet toch kunnen?
maaruh mijn Asus notebook heeft ook zo'n sis900 geval en die werkt wel..
26meter moet met gemak kunnen tenzij die kabel/stekkertjes rot zijn..
Verwijderd
Ohw ik bedoelde dat ik de nieuwe firmware had geinstalleerd.. Die ziet er goed uit.. Met de telnet daemon e.d.Antiloop schreef op 29 april 2004 @ 09:40:
[...]
hm.. weet ff niet meer waar het precies overgaat..?
maaruh mijn Asus notebook heeft ook zo'n sis900 geval en die werkt wel..
26meter moet met gemak kunnen tenzij die kabel/stekkertjes rot zijn..
Ik vermoed eigenlijk dat de stekkertjes rot zijn.. De kabel is een gecertificeerde CAT-5 kabel en ligt vast in een plint-goot.. Ik heb nu de kabel met een verlengsnoer doorgetrokken en daar de kabelmodem op geplukt.. Maarja, dit is een tussenoplossing/
Nu nog oplossen hoe ik een UTP stekker apparaat en stekkertjes kan gaan knijpen.. Kan je die knijpdingen dingen ergens huren?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 11:42 ]
ah zo ja.. telnet is idd wel leuk en handig, vooral als je de router vanaf een harddisk/usbkey draait. deze kun je on the fly wijzigen dan..Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 11:11:
[...]
Ohw ik bedoelde dat ik de nieuwe firmware had geinstalleerd.. Die ziet er goed uit.. Met de telnet daemon e.d.
Ik vermoed eigenlijk dat de stekkertjes rot zijn.. De kabel is een gecertificeerde CAT-5 kabel en ligt vast in een plint-goot.. Ik heb nu de kabel met een verlengsnoer doorgetrokken en daar de kabelmodem op geplukt.. Maarja, dit is een tussenoplossing/
Nu nog oplossen hoe ik een UTP stekker apparaat en stekkertjes kan gaan knijpen.. Kan je die knijpdingen dingen ergens huren?
eh een utp-tang kun je meestal wel 'lenen' of huren bij je locale pc-boer
in eindhoven kun je deze bij Aragorn huren tegen betaling van 50 euro borg.. en 1 euro per dag ofzo.. weeniet precies
los kost ie 29,50 indien voorradig
maar werkt ie op de 'vervangende' kabel wel goed dan?
Verwijderd
Ik ben er erg tevreden mee. Enige minpuntje dat ik heb gevonden is dat wanneer je het een en ander insteld en saved en het apparaat dus offline/online gaat hij soms niet meer online komt. Dan moet je weer eerst de stekker eruit trekken en je pc rebooten.
Nog een vraagje. Ik heb er nu een pc op aangesloten, maar ik wil eigenlijk in de toekomst mijn ibook er ook op aansluiten. Dit schijnt niet mogelijk te zijn, maar ik kan het natuurlijk altijd hier vragen
als die iBook gewoon 802.11b/g ondersteund dan werkt het gewoon. zou niet weten waarom niet eigenlijk..Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 14:18:
Ik heb hem gisteren bij MyCom gehaald. Toevallig, was hij in de aanbieding en is daar nu dus €89,-
Ik ben er erg tevreden mee. Enige minpuntje dat ik heb gevonden is dat wanneer je het een en ander insteld en saved en het apparaat dus offline/online gaat hij soms niet meer online komt. Dan moet je weer eerst de stekker eruit trekken en je pc rebooten.
Nog een vraagje. Ik heb er nu een pc op aangesloten, maar ik wil eigenlijk in de toekomst mijn ibook er ook op aansluiten. Dit schijnt niet mogelijk te zijn, maar ik kan het natuurlijk altijd hier vragenWeet iemand of het mogelijk is een draadloze verbinding van een Apple Ibook te laten communiceren met de Asus WL-500G?
Verwijderd
In virtual server heb ik voor TCP poort 4882 het bovenstaande ip adres ingevuld. Vervolgens krijg ik op die poort nog steeds geen connectie vanaf het WAN.. Als ik kijk met iptables, krijg ik het volgende:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Chain INPUT (policy DROP) target prot opt source destination ACCEPT all -- anywhere anywhere ACCEPT all -- anywhere anywhere state RELATED,ESTABLISHED ACCEPT tcp -- anywhere anywhere tcp dpt:21 flags:SYN,RST,ACK/SYN ACCEPT tcp -- anywhere anywhere tcp dpt:22 flags:SYN,RST,ACK/SYN Chain FORWARD (policy ACCEPT) target prot opt source destination Chain OUTPUT (policy ACCEPT) target prot opt source destination |
Oftewel, ik zie helemaal geen forwards in de rules staan? Het lijkt erop dat de op de webpagina ingevoerde virtual server niet aanslaat...
[ Voor 99% gewijzigd door .NCK op 30-04-2004 10:01 . Reden: stomme vraag ]
Verwijderd
- Ik kan niet meer inloggen in mijn eigen router. Asus device discovery kan niks vinden, dat terwijl ik toch echt internet heb en ondertussen de verbinding tussen router en pc 'excellent' is volgens XP. WEP en firewall staan aan in de router met 128bit sleutel. Via iexplorer kom ik ook niet in de router 'kan pagina niet vinden'
- Steeds vaker wordt mijn verbinding unavailable. Gisteren om de twee uur, vanmiddag om het uur en nu om de 5 minuten. Windows XP geeft dus de melding 'connection unavail'. Als ik deze disable en weer enable doet hij het weer (voor 5 minuten) maar lekker werken is anders.
Router staat in de huiskamer, ver van alles wat metaal is en kan storen. Mijn pc staat op 3 meter afstand, echter wel lijnrecht erboven (een verdieping omhoog dus). Maar aangezien er bijna altijd 'excellent' en soms 'very good' staat lijkt me dat dus geen probleem.
Excuseer als deze vragen als gesteld zijn, ik ben op dit moment het hele topic aan het doorlezen en het is een flinke brok
Verwijderd
Opstelling:
@home kabelmodem > ASUS Wl-500g > Pc1
>Pc2
Pc1:
- Verbinding met internet.
- Kan niet inloggen op Wl-500g. (Maar wordt wel gezien.)
(Blijft laden, uiteindelijk kan de pagina niet worden weergegeven.)
- Kan pc 2 niet zien.
Pc2:
- Geen verbinding met internet.
- Kan wel inloggen op Wl-500g.
- Kan pc 1 niet zien.
Wat heb ik geprobeerd?
- Via boekje
- Chupa tutorial
- Windows "small office/home network installation"(oid) configuration wizard.
Beide pc's gebruiken windows XP en zijn voorzien van een ASUS WL-183g netwerkkaart.
Wie kan mij helpen?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 03:43 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
ziet er mooi uit allemaal, en werkt ook.
Meteen Firmware upgrade gedaan van de 500g en password en IP van het ding veranderd
Raden jullie ook een firmware van de WL100g aan? of als die het doet met de drivers zit het wel snor???? thanx
Gebruik hem nu nog even simpel als router tussen Wlan en lan.
binnen kort wil ik ook chello er in duwen en later firewallen en zo.
Ik woon in almere, standaard rijtjes huis, veel betton met bewapening er in... heb benenden in de woon kamer (Wl500G staat op zolder) heb ik een LOW connection, shommelt tussen de 11Mbit en 2.2 Mbit ligt er maar net aan waar ik sta in de woonkamer. maar wel altijd verbinding

Zal het nog proberen in de tuin en bij de voor deur buiten enzo
Wat ik wel jammer vind is dat je met de tool of via web interface niet alle Wlan kaartjes/clients kan laten zoeken en dan kan bepalen welke je moet includen of excluden..... iemand mischien een tip?????
Ben er ook toevallig achtergekomen dat een van mijn buren een Sitecom Wlan router heeft

Heb ook van een of ander vaag duits merkje een webcam op USB, daar heb ik ook nog even mee lopen spelen, maar dat doet wijnig op het moment...
(mijn WL500G hangt met kabeltje aan mijn bestaande routertje waar alle servertjes en pc's op aangesloten zijn, gaat allemaal goed)
Alleen nog even kijken waar ik de WL500g gaat ophangen voor optimaal berijk zonder te lange of te veel kabels over en in de kamer te laten lopen.....
Verwijderd
Uieindelijk heb ik vele problemen kunnen oplossen.Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 03:23:
Hallo mensen, ik heb een helaas een probleem met deze router.
Opstelling:
@home kabelmodem > ASUS Wl-500g > Pc1
>Pc2
Pc1:
- Verbinding met internet.
- Kan niet inloggen op Wl-500g. (Maar wordt wel gezien.)
(Blijft laden, uiteindelijk kan de pagina niet worden weergegeven.)
- Kan pc 2 niet zien.
Pc2:
- Geen verbinding met internet.
- Kan wel inloggen op Wl-500g.
- Kan pc 1 niet zien.
Wat heb ik geprobeerd?
- Via boekje
- Chupa tutorial
- Windows "small office/home network installation"(oid) configuration wizard.
Beide pc's gebruiken windows XP en zijn voorzien van een ASUS WL-183g netwerkkaart.
Wie kan mij helpen?
Beide pc hebben internet.
Maar:
- Pc1 ziet Pc2 niet in mijn mshome groep.
- Pc2 ziet pc1 wel in mijn mshome groep, maar heeft er geen toegang op.
Uiteraard heb ik de search geraadpleegd;
Wat heb ik gedaan:
Handmatig de mac en ip adressen toegevoegd in de DHCP server.
Zelfde werkgroepen gemaakt.
Mappen gedeeld.
Help!
eh lullig antwoord maaruh probeer eens een andere pci kaart (bij voorkeur 1tje van linksys met een broadcom chipset> geloof WMP54g ofzo)Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 00:42:
Ik ben reeds mijn eerste problemen met deze router tegen gekomen (ASUS WL-500g Router / ASUS WL-138g PCI) op winXP-pro SP1.
--knip--
ik heb van niemand positieve reacties gehoord over de WL138g .......
Verwijderd
Ik zal eens op zoek gaan naar een review website of iets anders waar de ups en downs van deze kaart ter sprake komen.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 00:48 ]
Dit topic is gesloten.