Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g
welke winkel dan ?Phusebox schreef op 09 december 2003 @ 17:46:
ok thanks voor de reactie,
heb al een winkel gevonden waar ze hem snel krijgen
heb er maandag weer 1 besteld, maar wordt pas verwacht dat onze geliefde taiwanners deze rond de kerst naar nederland shippen..
Heel leuk datAntiloop schreef op 10 december 2003 @ 17:19:
[...]
nieuwe versie is inmiddels alweer uit (Firmware v1.6.5.3)
te vinden op www.chupa.nl/forum
Alleen
Ik zie even niet waar ik die poorten moet blocken...Commentaar van Asus bij deze firmware:
Add: Block 515/3838 port for LPR/Remote Port printing from Internet
Verder heb ik geprobeerd m'n printer aan de praat te krijgen... maar dat lukt nog niet.
Ik heb gebruik gemaakt van een 'tutorial' op http://www.acs.nmu.edu/do...ing/LPR_XP/LPR_XP.php#Set
ingevoerde gegevens:
IP: uiteraard het IP van m'n router (standaard 192.168.1.1, maar ik heb een ander adres)
Naam: LRPServer
Maar hij vertikt het om te printen
check ff deze pagina:WFvN schreef op 10 december 2003 @ 20:25:
[...]
Heel leuk dat
Alleen
[...]
Ik zie even niet waar ik die poorten moet blocken...
Verder heb ik geprobeerd m'n printer aan de praat te krijgen... maar dat lukt nog niet.
Ik heb gebruik gemaakt van een 'tutorial' op http://www.acs.nmu.edu/do...ing/LPR_XP/LPR_XP.php#Set
ingevoerde gegevens:
IP: uiteraard het IP van m'n router (standaard 192.168.1.1, maar ik heb een ander adres)
Naam: LRPServer
Maar hij vertikt het om te printen
http://www.xerox-techsupp...in_xp/LPRCategoryView.htm
weet niet of het werkt via die TCP/IP gebeuren.. anders zou het wel via deze moeten lukken.. dit is ECHT gericht op LPR
en wel LPRServer als naam gebruiken (tikfout?)
www.winkelman.nlAntiloop schreef op 10 december 2003 @ 17:21:
[...]
welke winkel dan ?
heb er maandag weer 1 besteld, maar wordt pas verwacht dat onze geliefde taiwanners deze rond de kerst naar nederland shippen..
gister besteld, vandaag verstuurd, morgen thuis
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
hmm jammer dat ze alleen beetje duur zijn.. (€118,-)Phusebox schreef op 10 december 2003 @ 22:44:
[...]
www.winkelman.nl
gister besteld, vandaag verstuurd, morgen thuis
is nog hoger als wat ik er in september voor betaalde (€104,-)
Dus iemand een idee welk type webcam ik het beste kan nemen?
Zou je dan ook met ons willen delen HOE je dat gelukt is? Ik neem overigens aan dat je een Alcatel SpeedTouch modem gebruikt.
Ik heb hem ook sinds 5 minuten via KPN aan de praat. Je stelt bij IP Config -> WAN & LAN het volgende in:DJT schreef op 11 december 2003 @ 11:20:
[...]
Zou je dan ook met ons willen delen HOE je dat gelukt is? Ik neem overigens aan dat je een Alcatel SpeedTouch modem gebruikt.
WAN Connection Type: PPTP
WAN IP Setting
IP Address: 10.0.0.150
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 10.0.0.138 (wordt gebruikt als host voor VPN, dus IP van Speed Touch)
PPPoE or PPTP Account:
User Name en Password zoals opgegeven.
Verder is mijn WL-500g volgens mij redelijk 'Factory default'.
zo 5 minuten geprutst en het werkt...
alleen wireless nog niet getest
eerst een proberen printer te installen
en printer werkt ook
wat een geweldig ding is dit
nu nog ff wachten op mijn laptop maandag/dinsdag en dan wireless installen
als dat net zo makkelijk gaat als de rest... (ben er bang voor... )
[ Voor 57% gewijzigd door Phusebox op 11-12-2003 15:11 ]
Is het mogelijk om de vpn connectie al direct in de router te plaatsen? Of moet ik gewoon per pc dan afzonderlijk weer inloggen?
Hoop dat iemand me kan helpen!
24x sf175s + gw5000-dt op oost
Thxxtra schreef op 11 december 2003 @ 11:55:
[...]
Ik heb hem ook sinds 5 minuten via KPN aan de praat. Je stelt bij IP Config -> WAN & LAN het volgende in:
WAN Connection Type: PPTP
WAN IP Setting
IP Address: 10.0.0.150
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 10.0.0.138 (wordt gebruikt als host voor VPN, dus IP van Speed Touch)
PPPoE or PPTP Account:
User Name en Password zoals opgegeven.
Verder is mijn WL-500g volgens mij redelijk 'Factory default'.
RTFM!Xenium schreef op 11 december 2003 @ 17:49:
Weet iemand wat het betekend als het Power lampje aan en uit knipperd?
Hij staat gewoon op een normaal stroomnet aangesloten maar schijnt niet te werken als router. Wel als Hub.
Kan iemand me helpen?
BVD :-)
1. Introduction
LED Indicators
The LEDs on the front of the ASUS Wireless Router display the status of
the ASUS Wireless Router.
PWR (Power)
Off No power
On System ready
Flashing Firmware upgrade failed
Ik heb het internet aan de praat gekregen en ook een Internet Gateway autmatisch door winXP gekregen. Maar nu kan ik nog steeds niet surfen en op msn/irc. Ik snap dat ik dit moet configureren maar heb hier nog geen ervaring mee. Zou iemand mij willen helpen?
[Edit]
Ja, ik krijg een ip adres toegewezen voor zowel internet als DHCP(LAN), ook krijg ik een nieuwe Internet Gateway connectie op mijn eigen comp met winXP. Maar De vraag is nu hoe ik deze moet instellen
[ Voor 24% gewijzigd door Xenium op 12-12-2003 12:14 ]
be specific.. details graag..Xenium schreef op 11 december 2003 @ 21:31:
Ok, het volgende probleem is nu weer aan het licht gekomen, zou iemand mij hiermee willen helpen?
Ik heb het internet aan de praat gekregen en ook een Internet Gateway autmatisch door winXP gekregen. Maar nu kan ik nog steeds niet surfen en op msn/irc. Ik snap dat ik dit moet configureren maar heb hier nog geen ervaring mee. Zou iemand mij willen helpen?
systemen, ip's per systeem, krijgt je router wel een ip toegewezen etc etc..
manual uberhaupt al gelezen ?
niet instellen? doet ie zelf wel.Xenium schreef op 11 december 2003 @ 21:31:
Ok, het volgende probleem is nu weer aan het licht gekomen, zou iemand mij hiermee willen helpen?
[Edit]
Ja, ik krijg een ip adres toegewezen voor zowel internet als DHCP(LAN), ook krijg ik een nieuwe Internet Gateway connectie op mijn eigen comp met winXP. Maar De vraag is nu hoe ik deze moet instellen
kun je wel buiten je netwerk pingen.. kun je naar jouw gateway pingen (van je provider, niet je router)
kun je van buitenaf gepingt worden.. étc etc etc..
een philips 680K (maar is niet meer te koop)bvsteyn schreef op 11 december 2003 @ 10:40:
Iemand een idee welke type webcams allemaal ondersteund worden door de wl-500g? Ik wil namelijk een webcam aanschaffen om die op mijn terrarium te richten en ik kan nergens een lijst vinden met webcams die gesupport worden door de Asus WL-500g. Ik heb ook al gekeken op de site van Asus maar daar kan ik ook geen lijst vinden. Met de search werd ik ook niet wijzer hier...
Dus iemand een idee welk type webcam ik het beste kan nemen?
binnenkort komt er meer van compatible apparatuur te staan op het wl500g forum, nogal onduidelijkheid momenteel.
http://www.chupa.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=12
D'Mzz!
Marrik
Marrik
maar hoe zit het nu met die pic in de eerste post?marrik schreef op 12 december 2003 @ 23:24:
Voor de mensen die automatisch de power tweak willen laten doorvoeren, op het forum heb ik een script geplaatst:
http://www.chupa.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=12
D'Mzz!
Marrik
wat moet ik daaruit concluderen dat als je de power van de output verhoogt, dat je signaal dichterbij dan minder wordt?
of is het verder inmiddels opgelost, en blijft het signaal gewoon sterker?
Gewoon proberen.Phusebox schreef op 13 december 2003 @ 11:57:
[...]
maar hoe zit het nu met die pic in de eerste post?
wat moet ik daaruit concluderen dat als je de power van de output verhoogt, dat je signaal dichterbij dan minder wordt?
of is het verder inmiddels opgelost, en blijft het signaal gewoon sterker?
Bij mij levert de powertweak op alle afstanden betere resultaten op.
Marrik
Wat heb je al gevonden?Phusebox schreef op 14 december 2003 @ 11:05:
als ik de firmware van mijn router flash, blijven de instellingen dan wel behouden?
lamaar, sorry heb het al gevonden
Normaal na flashen of na een reset worden de tweaks weer gewist.
Daarom had ik het script gemaakt.
Marrik
ik wil wat portmappings instellen, maar in het boekje staat dus dat dit bij NAT settings kan, maar als ik op NAT Settings klik krijg ik Port Trigger, en niet Port Mapping
ik kan dus geen Port Mapping vinden, en met Port Trigger werkt het niet
jij wil een port forwarden dus ?Phusebox schreef op 15 december 2003 @ 11:05:
ik heb nu een probleempje waar ik ff niet uitkom:
ik wil wat portmappings instellen, maar in het boekje staat dus dat dit bij NAT settings kan, maar als ik op NAT Settings klik krijg ik Port Trigger, en niet Port Mapping
ik kan dus geen Port Mapping vinden, en met Port Trigger werkt het niet
virtual server moet je dan gebruiken.. staat als het goed is ook in de manual.. die portmapping is alleen als je de wl500g insteld als Router en NIET als home gateway..
Verwijderd
Download de laatste manual, daar staat een beschrijving in over het handmatig installeren van een printer onder XP d.m.v. ip printing/LPR Server. Als je die aanwijzingen volgt dan lukt het vanzelf. Zal dus ook wel voor andere os-en gelden I guess
(En volgens mij moet je ook een wat recentere bios hebben, maar zeker weten doe ik het niet. Ik gebruik iig 1.6.5.2)
Ik heb inet via mijn speedtouch 510i (Xs4all) <<Ook een router, kan niet uit

Ik heb de 500G erbij staan.
Nu wil mijn inkomende poorten direct kunnen laten benaderen ivm emule, bittorent
Als ik de 500g op Acces Point zet verlies ik de optie de LTP1 printer, webcam etc. <<Geen optie
Ik heb beide apparaten met als
510i Default Server : IP Emule PC
500G Virtual DMZ : Ip Emule PC
en
510i Default Server : IP 500G
500G Virtual DMZ : Ip Emule PC
Maar ik het lijkt niet te werken..
Weet iemand hoe ik dit oplos?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
groeten,
emile
geloof van wel: lees dit topic eens helemaal.. dacht dat iemand het ooit gedaan had met een ander merk..Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 11:55:
andere vraag:
is de asus compatible met alle andere apparatuur (lees: andere merken zoals apple) die ook WDS ondersteunen, of geldt dit alleen voor asus apparatuur onderling,
groeten,
emile
Verwijderd
besteld maar heb nog steeds niks binnen.....
alle suggesties zijn welkom!
Hopenlijk kunnen jullie mij makkelijk antwoord geven op deze vragen.
Ik heb ADSL van Demon aangevraagd en ben van plan het volgende te gaan doen qua netwerk thuis. Zie plaatje

Vragen:
1) Ik neem aan dat ik gewoon mijn HP720C op de printerpoort kan aansluiten, maar hoe werkt het met printen dan
2) De USB aansluiting is 1.1 zag ik op de ASUS site, hoe zit het qua snelheid voor bijvoorbeeld een externe harddisk (zoals een portable Maxtor met USB 2.0) aleik die aansluit. Zal dat lekker werken
3) Moet ik mijn ip's op mijn computers statisch (hard) invoreren of kan ik gewoon get settings automatically blijven gebruikenShare USB disk and files through USB port
- Plug any USB flash disk, USB hard disk driver (FAT16, FAT32 and NTFS file systems) and become network disk with FTP server immediately
- Plug USB disk to WL-500b, immediately setup an ftp server.
- Users can share this USB disk to the Internet and to his home.
- The ftp server stay before firewall, open the ftp service will not open the firewall
- Users do not have to setup a dedicate PC and open 24 hours for ftp service, also do not have to open their firewall for this
4) Stel dat ik mijn ZyXEL modem moet/wil benaderen hoe krijg ik dat dan voor elkaar
5) Hoeveel connecties kan die router max open hebben staan ivm p2p proggies
[ Voor 5% gewijzigd door FongWan op 19-12-2003 01:05 ]
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

[ Voor 85% gewijzigd door FongWan op 19-12-2003 01:04 ]
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Plaatje werkt niet... maar lees handleiding. Staat het duidelijk in. Je installeerd de drivers dus gewoon op je pc.FongWan schreef op 18 december 2003 @ 19:52:
Ik heb een paar vragen met betrekking tot dit mooie product van ASUS.
Ik heb ADSL van Demon aangevraagd en ben van plan het volgende te gaan doen qua netwerk thuis. Zie plaatje
[afbeelding]
Vragen:
1) Ik neem aan dat ik gewoon mijn HP720C op de printerpoort kan aansluiten, maar hoe werkt het met printen danMoet ik niet eerst nog de drivers op de router installeren of zo
Je demon verbinding is nooit snel genoeg dat de harddisk deze zal vertragen. Zelfs met USB 1.1. Kijk op het hier eerder genoemde chupa forum.2) De USB aansluiting is 1.1 zag ik op de ASUS site, hoe zit het qua snelheid voor bijvoorbeeld een externe harddisk (zoals een portable Maxtor met USB 2.0) aleik die aansluit. Zal dat lekker werkenEn interessanter hoe kan ik die harddisk benaderen, ik las iets met FTP server of zo. Ik snap niet helemaal de tekst op de ASUS site. Iemand die mij hier het fijne van kan vertellen
Zie handleiding. DHCP server!3) Moet ik mijn ip's op mijn computers statisch (hard) invoreren of kan ik gewoon get settings automatically blijven gebruiken
Niet. Zyxel achter de router is niet te benaderen.... Zie daarvoor ook de het demondraadje op de forum4) Stel dat ik mijn ZyXEL modem moet/wil benaderen hoe krijg ik dat dan voor elkaar
Goede vraag!!5) Hoeveel connecties kan die router max open hebben staan ivm p2p proggies
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Wie kan mij helpen,
emile
zie ook dit topic: VPN probleem met Asus WL-500g router
Verwijderd
emile
Ik heb nu weer internet en heb de asus 500 als router. Werkt perfect. Poorten zijn doorgelust c.q. geforward via virtual server. Werkt ook als een tiet.
Nu wil ik de firewall gaan instellen. Moet ik dan weer dezelfde poorten op gaan nemen als bij virtual server? Kan ik dit op 1 of andere manier kopieeeren? Heb eigenlijk weinig zin om ze weer allemaal op te nemen.
Verwijderd
Heb een probleempje met het verzenden van mail nav een cam alert.
De volgende melding verschijnt:
Dec 20 10:40:46 sendalarm: can not find a Mail Exchanger
Of hij kan het ip van de mailserver/opgegeven ip nummer niet vinden.
Heb alles al geprobeert, lukt me niet.
Wie kent dit probleem of heeft reeds een oplossing gevonden??
Firmware = 16.53 - 2.2
Groeten Bert.
Met welk proggie heb je die afbeelding gemaakt?? Visio oid??FongWan schreef op 18 december 2003 @ 19:52:
[afbeelding]
Ik heb ook een HP720c draaien en dat werkt gewoon goed, je moet hem alleen de eerste keer even met het asus proggie installeren.FongWan schreef op 18 december 2003 @ 19:52:
[afbeelding]
Vragen:
1) Ik neem aan dat ik gewoon mijn HP720C op de printerpoort kan aansluiten, maar hoe werkt het met printen danMoet ik niet eerst nog de drivers op de router installeren of zo
Verder kan je gewoon een DHCP server draaien.
Om je modem te benaderen zul je hem direct op je pc moeten aansluiten, een andere mogenlijkheid is er niet.
Ik heb momenteel bijna hetzelfde systeem draaien ook via Demon, maar dan ook nog eens gedeeld met een extra WL500g met de buren (Hybrid WDS mode)
Greetz
Silent
Silent
Met Visio 2003 inderdaad, vind het echt prachtig werken als je dit soort dingen moet maken.ilovetechno schreef op 20 december 2003 @ 11:47:
[...]
Met welk proggie heb je die afbeelding gemaakt?? Visio oid??
En Projects voor tijdsplanningen en zo ...
TNX voor de infoSilent3k schreef op 20 december 2003 @ 12:03:
[...]
Ik heb ook een HP720c draaien en dat werkt gewoon goed, je moet hem alleen de eerste keer even met het asus proggie installeren.
Verder kan je gewoon een DHCP server draaien.
Om je modem te benaderen zul je hem direct op je pc moeten aansluiten, een andere mogenlijkheid is er niet.
Ik heb momenteel bijna hetzelfde systeem draaien ook via Demon, maar dan ook nog eens gedeeld met een extra WL500g met de buren (Hybrid WDS mode)
Greetz
Silent
Dus ik moet dan voor elke pc de 720C driver instelleren en dan het asus proggie runnen, toch ?
Maar hoe zit het met aanmelden bij Demon dan ? Ik moet dus het volgende doen als ik het goed heb begrepen.
1) Netwerk bouwen zoals in mijn plaatje
2) Als eerste mijn PC aan de modem pluggen en aanmelden bij Demon, hoe zit dat precies met aanmelden van je mac-adres ? Of kan ik meteen zoals op het plaatje staat bij Demon het net op ?
Wie weet hoeveel connecies de 500g max aankan voordat hij het niet meer trekt
met de nieuwe firmware hoef je geen gebruik meer te maken van de asus utility voor je printer, je hoeft nu dus nog alleen maar je printerdriver te installeren op elke pc en een bepaalde setting goed zetten, dan kun je weer printenFongWan schreef op 20 december 2003 @ 19:22:
[...]
Met Visio 2003 inderdaad, vind het echt prachtig werken als je dit soort dingen moet maken.
En Projects voor tijdsplanningen en zo ...
[...]
TNX voor de info
Dus ik moet dan voor elke pc de 720C driver instelleren en dan het asus proggie runnen, toch ?
Maar hoe zit het met aanmelden bij Demon dan ? Ik moet dus het volgende doen als ik het goed heb begrepen.
1) Netwerk bouwen zoals in mijn plaatje
2) Als eerste mijn PC aan de modem pluggen en aanmelden bij Demon, hoe zit dat precies met aanmelden van je mac-adres ? Of kan ik meteen zoals op het plaatje staat bij Demon het net op ?
Wie weet hoeveel connecies de 500g max aankan voordat hij het niet meer trektIVM met edonkey
Heeft iemand een idee wanneer ze er weer zijn?
Triple-D schreef op 21 december 2003 @ 22:15:
Ik heb deze router 1,5 week geleden besteld bij mijn lokale computer boer, maar schiet niet echt op.
Heeft iemand een idee wanneer ze er weer zijn?
dat was begin deze maand ergensantiloop wrote:
welke winkel dan ?
dus trek je eigen conclusie maar
Ben verder nog vooral aan het ontdekken; de instellingen zijn behoorlijk anders dan bij mijn vorige router (Draytek Vigor 2200E) en voorlopig minder inzichtelijk. Maar misscchien dat dat nog komt.
Heb hem voor een klant besteld die via adsl een vpn verbinding wil maken naar zijn werk. Vooraf ruilen dus maar.
24x sf175s + gw5000-dt op oost
Verwijderd
Ik denk wel dat het gewoon mogelijk is, aangezien er in de opties wel PPTP verbinding te kiezen is, maar hoe het werkt... ik ben zelf al volop bezig geweest om te zorgen dat ik met m'n kabelmodem ook kan vpn'en, maar tot nu toe helaas zonder resultaatVivaAtloni schreef op 22 december 2003 @ 11:14:
das mooi klote dat vpn niet werkt op dat apparaat.
Heb hem voor een klant besteld die via adsl een vpn verbinding wil maken naar zijn werk. Vooraf ruilen dus maar.
Maak je wel gebruik van de laatste software van alles???Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 12:16:
[...]
Ik denk wel dat het gewoon mogelijk is, aangezien er in de opties wel PPTP verbinding te kiezen is, maar hoe het werkt... ik ben zelf al volop bezig geweest om te zorgen dat ik met m'n kabelmodem ook kan vpn'en, maar tot nu toe helaas zonder resultaat
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Het is toch gewoon een poort die open gezet moet worden?
Ik heb hem ook besteld, en de main reason om hem te gebruiken is om met een laptop een vpn verbinding te maken naar bedrijf...
Hoe kan het dat dit niet zou werken?
de asus lijkt gre te blockenTriple-D schreef op 23 december 2003 @ 11:23:
hoe kan dat ene probleem zijn?
Het is toch gewoon een poort die open gezet moet worden?
Ik heb hem ook besteld, en de main reason om hem te gebruiken is om met een laptop een vpn verbinding te maken naar bedrijf...
Hoe kan het dat dit niet zou werken?
dus ook al zet je alles open het werkt niet
althans wij krijgen het hier niet aan het werk...
dan kan ik eens gaan sleutelen.. heb meerdere routers. dus ben er zo achter of het aan de router ligt (zal wel.. en hoe het evt te omzeilen is)
verder kan ik als het aan de router ligt.. weer ff gaan mouwen bij m'n vriendelijke asus taiwanees. dat ze vpn shit aan moeten passen..
Maar of je poptop aan de praat krijg op die router....
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
draai geen linux atm,Willem2 schreef op 24 december 2003 @ 08:29:
voor linux moet je poptop hebben; voor windows durf ik het niet te zeggen...
Maar of je poptop aan de praat krijg op die router....
daarbij gaf ik al aan dat ik meerdere routers heb..
die routers draaien wel in een vpn netwerk mee, maar hebben allen z'n eigen wan connectie. maar heb nog nooit met een client kunnen connecten naar die routers (ook niet toen ik nog geen wl500g had)
1) een VPN server draaien achter (LAN) de WL500 en kijken of je van buitenaf kunt connecten met een client (WAN)
2) een VPN server draaien voor (WAN) de WL500 en kijken of je van binnenuit kunt connecten met een client (LAN)?
3) ik begrijp je *helemaal* verkeerd...
eh like antwoord 3Willem2 schreef op 24 december 2003 @ 09:14:
ik volg je toch niet helemaal... wat wil je nu met die vpn server software gaan doen?
1) een VPN server draaien achter (LAN) de WL500 en kijken of je van buitenaf kunt connecten met een client (WAN)
2) een VPN server draaien voor (WAN) de WL500 en kijken of je van binnenuit kunt connecten met een client (LAN)?
3) ik begrijp je *helemaal* verkeerd...
ik wil gewoon op een aparte lijn een vpn server opzetten.
om zo dus te testen waarom sommigen die zelf achter een WL500g zitten niet kunnen connecten naar de VPN Server
Ik heb hier wel een VPN server draaien op linux (rechtstreeks op een adsl lijntje).
Dus als jij nu achter de WL500 'zit' kan ik je wel wat login gegevens geven voor VPN zodat we kunnen zien wat er precies fout gaat.
Verwijderd
Graag ervaring delen mbt het versturen van een alert mailtje, lukt bij mij niet.
Reeds bedankt voor de respons...
hm no bad idea... ik contact je wel ff op je mailWillem2 schreef op 24 december 2003 @ 10:21:
nou, hoho, dat is eigenlijk 2) he? ;-)
Ik heb hier wel een VPN server draaien op linux (rechtstreeks op een adsl lijntje).
Dus als jij nu achter de WL500 'zit' kan ik je wel wat login gegevens geven voor VPN zodat we kunnen zien wat er precies fout gaat.
ken je nix sturen je server blokt meThis Message was undeliverable due to the following reason:
Each of the following recipients was rejected by a remote mail server. The reasons given by the server are included to help you determine why each recipient was rejected.
Recipient: <xxxxxx@xxxx.com>
Reason: Service unavailable; Client host [213.46.243.20] blocked using dnsbl.sorbs.net; Spam Received See: http://www.dnsbl.sorbs.net/cgi-bin/lookup?IP=213.46.243.20
Please reply to Postmaster@<PostmasterDomain>
if you feel this message to be in error.
[ Voor 43% gewijzigd door Antiloop op 25-12-2003 02:27 ]
je cam werkt wel altijd correct?Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 19:48:
Hee mensen, niemand ervaring met een webcammetje op dit mooie doosje ?????
Graag ervaring delen mbt het versturen van een alert mailtje, lukt bij mij niet.
Reeds bedankt voor de respons...
creative ofzo heeft geloof ik problemen icm wl500g
philips vesta pro webcam werkt wel, maar ik word doodgespammed door de router vanwege de noise (en de asus die denkt dat er movement is) weet niet of dit in de 1.6.5.2/3 gefixt is
GRE over het grote boze internet werkt zowiezo meestal niet. Je bent een stuk beter af met iets wat een VPN over een normaal protocol als TCP doet. GRE is leuk als je end-to-end controle over het netwerk hebt.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
Cam werkt prima, is trouwens wel een creative (webcam pro)...Antiloop schreef op 25 december 2003 @ 02:13:
[...]
je cam werkt wel altijd correct?
creative ofzo heeft geloof ik problemen icm wl500g
philips vesta pro webcam werkt wel, maar ik word doodgespammed door de router vanwege de noise (en de asus die denkt dat er movement is) weet niet of dit in de 1.6.5.2/3 gefixt is
Krijg alleen de instellingen voor het versturen van een alert mailtje niet voor elkaar.
Melding wat ik ook invul: can not resolve ip van..bijv mail.home.nl of als ik niets invul.. can not find mail exchancer. Hoe gaat dat bij jouw ?? Dank voor info.
Verwijderd
En op m'n oude sygate firewall gaf hij ook aan dat er ICMP packet heen en weer gingen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 01:54 ]
firmware updateje doen naar 1.6.5.3 en dan icmp ping uitzetten..Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 01:52:
Hoe kan ik ICMP packets instellen, want ik heb het vermoeden dat iemand altijd m'n router zit te pingen oi.d.. Het WAN lampje knippert namelijk ALTIJD.
En op m'n oude sygate firewall gaf hij ook aan dat er ICMP packet heen en weer gingen.
of RTF(new)M
betekent dat het nu niet lang meer zal duren voordat er compleet aangepaste firmware's komen
nog iets: heb zojuist mijn externe maxtor schijf aan de router gehangen via usb, maar hoe kan ik de andere drives accessen? hij showt alleen de eerste drive, en er moeten er 5 zijn
of kan dat niet?
Is je eerste partitie NTFS ? Dan klopt het verhaal wel.Phusebox schreef op 26 december 2003 @ 12:43:
nou ons vpn netwerk gebruikt dus wel gre, werkte altijd perfect totdat ik de asus installeerder
nog iets: heb zojuist mijn externe maxtor schijf aan de router gehangen via usb, maar hoe kan ik de andere drives accessen? hij showt alleen de eerste drive, en er moeten er 5 zijn
of kan dat niet?
Je eerste partitie moet FAT32 zijn wil je ook de andere partities kunnen zien.
Stond ergens op de ASUS support site als ik het goed heb.
Of bij de product page van de WL-500g en anders in de manual.
Edit
Van de product site, zie ook de pdf waarnaar verwezen wordt:
The report of the file system and hard disk partitions which can be supported on WL-500g and WL-500b USB storage function. (See PDF file)
Note:
*1. The 1st partition on the hard disk must be FAT16 or FAT32 partition, since admin and anonymous accounts can’t locate the files on the 2nd / 3rd / 4th partition (can access the partition1 / partition2 / partition3 folder, but can’t find any files) when the 1st partition on the hard disk is NTFS partition.
*2. The last test result of WL-500g USB FTP server mentioned that the maximum drive numbers is only 3, but it’s incorrect since the 1st partition was NTFS partition (read only) at then, and we didn’t pre-built any directory that will be used by default of the ftp server, so that the server can’t operate normally in this situation.
[ Voor 41% gewijzigd door FongWan op 26-12-2003 15:11 ]
jups ene user is er mee bezig, heeft er al 1 voor zichzelf gebouwd. heb nu zelf ook maar ff linux geleeched om ook maar eens te gaan stoeien op me flaptopjeWillem2 schreef op 26 december 2003 @ 09:46:
woei!en waar moeten we zijn om dit in de gaten te houden/volgen? Chupa.nl?
Hoe heb je dat voor mekaar gekregen?Phusebox schreef op 26 december 2003 @ 12:43:
heb zojuist mijn externe maxtor schijf aan de router gehangen via usb
Ik krijg die van mij niet aan de praat bij deze router.
Is die externe behuizing driverless soms?
Het probleem is ik krijg alleeen maar een usb stick aan gesloten maar niet mijn externe harde schijf?
There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
Ok dit is mij gelukt.
Het bleek dat de usb poort van deze router niet genoeg stroom geeft om mijn h/d te laten draaien. Op het moment dat ik er een externe power source aanhing werkte het perfect.
Andere vraag is:
Is het mogelijk om deze router vanaf buiten te benaderen??? (Dus via het internet)
There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
eh ja, stel je vraag eens duidelijker.JEV schreef op 28 december 2003 @ 19:25:
[...]
Ok dit is mij gelukt.
Het bleek dat de usb poort van deze router niet genoeg stroom geeft om mijn h/d te laten draaien. Op het moment dat ik er een externe power source aanhing werkte het perfect.
Andere vraag is:
Is het mogelijk om deze router vanaf buiten te benaderen??? (Dus via het internet)
HOE vanaf internet. de configuratie ervan? de ftp ? je pc's binnen je netwerk ?
stukje gequote:
erg leuk dus, kun je standaard commando's erin zetten, die altijd uitgevoerd zullen worden.This firmware has also an ability to execute arbitrary commands during the boot. You just need to put such a commands (all prefixed with bootCmd) to the nvram. Something like this:
nvram set bootCmd0="/usr/sbin/wl -i eth2 txpwr 50"
nvram set bootCmd1="/mnt/usbfs/init"
daarbij zit er standaard telnet ingebouwd (MET PASWOORD) dus relaxe
te vinden op www.chupa.nl/forum
Nee de configuratie van de router?Antiloop schreef op 29 december 2003 @ 02:06:
[...]
eh ja, stel je vraag eens duidelijker.
HOE vanaf internet. de configuratie ervan? de ftp ? je pc's binnen je netwerk ?
ook rtfm:
inloggen op router>ip config> miscellaneous> Enable Web Access from WAN? op Yes
Port of Web Access from WAN: op 8080 bijv..
daarna inloggen externip:8080 (dit kun je zelf niet testen, alleen iemand vanaf internet)
ehm gewoon een maxtor 5000dv ofzoiets, usb kabel eraan, in de router en klaar... gebruikt wel externe powersource jaJEV schreef op 26 december 2003 @ 23:19:
[...]
Hoe heb je dat voor mekaar gekregen?
Ik krijg die van mij niet aan de praat bij deze router.
Is die externe behuizing driverless soms?
Het probleem is ik krijg alleeen maar een usb stick aan gesloten maar niet mijn externe harde schijf?
Ok niet iedereen hier weet wat al die termen in die manual betekenen.Antiloop schreef op 29 december 2003 @ 16:01:
[...]
ook rtfm:
inloggen op router>ip config> miscellaneous> Enable Web Access from WAN? op Yes
Port of Web Access from WAN: op 8080 bijv..
daarna inloggen externip:8080 (dit kun je zelf niet testen, alleen iemand vanaf internet)
Als dat zo was dan had je dit forum niet.
Maaaaar in ieder geval bedankt voor de info.
Het betekent dus dat ik eerst naar huis moet om dat in te stellen en dat duurt nog een paar daagjes.
In ieder geval een gelukkig nieuw jaar en versik je niet in een oliebol.
Hoewel de features van de WL-500g mij zeer aanspreken, heb ik eigenlijk alleen maar een goed access point nodig. Na wat negatieve verhalen te hebben gelezen over andere merken/typen, heb ik mijn oog laten vallen op de W-300, hopende dat deze net zo goed is als de WL-500g.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Heb je voor 10 euro ook een 100Mbit 5 poorts hub erbij als je hem alleen als AP gebruikt!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Is er dan niemand met een camera probleem, snifff ben ik de enige....Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 09:36:
[...]
Cam werkt prima, is trouwens wel een creative (webcam pro)...
Krijg alleen de instellingen voor het versturen van een alert mailtje niet voor elkaar.
Melding wat ik ook invul: can not resolve ip van..bijv mail.home.nl of als ik niets invul.. can not find mail exchancer. Hoe gaat dat bij jouw ?? Dank voor info.
Nogmaals graag ervaring uitwisselen, bertluiten@home.nl
Prettige jaarwisseling gewenst!
Ik had eerst de WL300 gehaald bij MyCom maar dat vond ik echt een kl*te apparaat. Maar goed, ik verwachtte dan ook dat er een router/firewall bijzat.
Uiteindelijk maar via internet besteld; kost maar een paar euro om thuis te laten bezorgen bij de meeste shops.
Kijk maar eens bij Pricewatch; prijsverschil tussen de 300 & 500 is nihil.
Ik ben me aan het oriënteren op iets w-achtigs dat een routing functie heeft voor wlan én lan, en waarachter een webserver kan draaien. In eerste instantie viel mijn oog op de linksys- optie, maar vond het vreemd dat er ondanks de populariteit op PW, geen woord over gerept werd in dit forum.
Iemand een idee waar het verschil in zit? Ik houd dit draadje in de gate!
Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall
Waarom vond je het een kl*te apparaat? Enkel en alleen omdat de 300 een AP is en geen router of had je problemen met het bereik etc?Willem2 schreef op 31 december 2003 @ 15:33:
Ik kon hem een paar maanden geleden (Oktober) nergens krijgen in Utrecht.
Ik had eerst de WL300 gehaald bij MyCom maar dat vond ik echt een kl*te apparaat. Maar goed, ik verwachtte dan ook dat er een router/firewall bijzat.
Dat is het probleem niet...alleen er is overdag gewoon niemand thuis en heb regelmatig de ervaring gehad dat rembours zendingen terug gestuurd werden ipv op het postkantoor werden afgeleverd. En vooraf betalen doe ik nietUiteindelijk maar via internet besteld; kost maar een paar euro om thuis te laten bezorgen bij de meeste shops.
Kijk maar eens bij Pricewatch; prijsverschil tussen de 300 & 500 is nihil.
Die is zeker ook een goede optie waar ik aan zit te denken. Ik snap alleen niet waarom de LinkSys Router/Access Points goedkoper zijn dan de "simpele" access points? (bij o.a. De Hardware Concurrent). Is daar een reden voor?Royalpieter schreef op 31 december 2003 @ 15:59:
Heb ik het goed als ik zeg dat er eigenlijk nauwelijks verschil tussen de Asus WL - 500g en de Linksys Wireless Router Access Point WRT54G? Deze laatste staat al een tijdje als "meest populair" in de price watch.
het verschil.. ja en nee, de asus heeft als toevoeging een LPT en een USB poort (waar een hub op aangesloten kan worden), de linksys kon voorheen geen poorten forwarden weet niet of dit nog steeds het geval is. ik persoonlijk zou NIET voor een linksys gaanRoyalpieter schreef op 31 december 2003 @ 15:59:
Heb ik het goed als ik zeg dat er eigenlijk nauwelijks verschil tussen de Asus WL - 500g en de Linksys Wireless Router Access Point WRT54G? Deze laatste staat al een tijdje als "meest populair" in de price watch.
Ik ben me aan het oriënteren op iets w-achtigs dat een routing functie heeft voor wlan én lan, en waarachter een webserver kan draaien. In eerste instantie viel mijn oog op de linksys- optie, maar vond het vreemd dat er ondanks de populariteit op PW, geen woord over gerept werd in dit forum.
Iemand een idee waar het verschil in zit? Ik houd dit draadje in de gate!
daarbij de asus staat op nr4 meest populair.. linksys op 1. het verschil zit hem waarschijnlijk ook nog eens dat asus eigenlijk ONBEKEND is op netwerk gebied, dus zo slecht doen ze het dan nog niet.
en het prijsverschil is 3 euro ofzo
dus tot nu heb eigenlijk alleen voors opgenoemd.. voor 3 euro verschil
en tot slot, je kunt virtual server draaien achter je wl500g (oftewel poort forwarden)
Verwijderd
Sorry voor de late reactie, kwas op vakantie.Antiloop schreef op 26 december 2003 @ 03:14:
[...]
firmware updateje doen naar 1.6.5.3 en dan icmp ping uitzetten..
of RTF(new)M
Achter het volgende vakje typ ik dan een 8;
Filtered ICMP(LAN to WAN) packet types: 8
Want bij type 8 ICMP packets gaan volgens mn oude firewall naar buiten.
klopt dit zo? Want het WAN lampje blijft vrolijk knipperen.
je wilt toch uitzetten dat JIJ pingbaar bent ?Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 18:34:
[...]
Sorry voor de late reactie, kwas op vakantie.
Achter het volgende vakje typ ik dan een 8;
Filtered ICMP(LAN to WAN) packet types: 8
Want bij type 8 ICMP packets gaan volgens mn oude firewall naar buiten.
klopt dit zo? Want het WAN lampje blijft vrolijk knipperen.
update en lees aub, dan opnieuw vragen
Verwijderd
ICMP van WAN > LAN en van LAN > WAN, ik filter ze allebei, maar het ping verkeer blijft doorkomen. misschien typ ik het verkeerd in de string.
Hoe schrijf je het op in de string? met een spatie?
Die krijg je ook niet uit. Komt altijd wel iets aan dataverkeer van internet af, al is het alleen maar van je ISP's DHCP server....het WAN lampje blijft vrolijk knipperen
Verwijderd
Ja ik wil uitzetten dat ik pingbaar ben, maar gek genoeg is het verkeer vooral outgoing (LAN>WAN)Antiloop schreef op 07 januari 2004 @ 01:18:
[...]
je wilt toch uitzetten dat JIJ pingbaar bent ?
update en lees aub, dan opnieuw vragen
Hij knippert als een gek, wel honderd keer per seconde wordt er een ping packet verstuurd.
Omdat dit allemaal data is en dus best veel wordt maak ik me een beetje zorgen over de datalimiet van Chello.
ik wil wel dhcp gebruiken, maar bepaalde pc's moeten een vast ip adres krijgen
dit kon met mijn cheapass sitecom router dus ik neem aan ook met de asus?
want nu heb ik steeds conflicterende ip adressen binnen het netwerk, had ik eerder nooit last van, maar nu opeens wel
dus bijvoorbeeld pc1 staat aan, en als ik dan pc2 aanzet, neemt die het adres van pc1 over
Gevonden in System Log van de Asus WL 500G.
Jan 8 13:51:08 FTP server: user ***** quit by session timeout
Hoe kan ik het verhelpen
Loop echter tegen een dingetje aan met het instellen van de firewall en het gebruik van mirc.
Wanneer ik een dcc send doe, blijft de send hangen op awaiting ... Wanneer ik een dcc get doe gaat het prima.
1. Ik vermoed dat ik het zoals gezegd moet zoeken in de firewall sectie, maar waar? Welke poortjes moeten waar geopend worden?
2. Wat is de toegevoegde waarde van lan-wan filtering?
3. Welke logtype is raadzaam (dropped, accepted, both) icm unspecified packets?
Een file op de A12 is nooit grappig...
wachten op nieuwe custom firmware, komt nog. kan momenteel NIETPhusebox schreef op 08 januari 2004 @ 12:59:
weet iemand hoe ik IP adressen reserveer voor pc's?
ik wil wel dhcp gebruiken, maar bepaalde pc's moeten een vast ip adres krijgen
dit kon met mijn cheapass sitecom router dus ik neem aan ook met de asus?
want nu heb ik steeds conflicterende ip adressen binnen het netwerk, had ik eerder nooit last van, maar nu opeens wel
dus bijvoorbeeld pc1 staat aan, en als ik dan pc2 aanzet, neemt die het adres van pc1 over
ik viel hier zelf ook over dat ie het niet kon(doet)
en anders ff je lease time omhoog gooien in je router van toegewezen ip's (en je router niet de hele tijd resetten, dan vergeet ie wat toegewezen is) dan is het over
offtopic: ben jij eisbaer op irc ?
[ Voor 4% gewijzigd door Antiloop op 09-01-2004 10:21 ]
mijn ervaring met mirc is dat het meestal een kwestie van mirc goed instellen is.MrHighStone schreef op 09 januari 2004 @ 00:28:
Het is en blijft een prachtapparaatje. Doet het prima.
Loop echter tegen een dingetje aan met het instellen van de firewall en het gebruik van mirc.
Wanneer ik een dcc send doe, blijft de send hangen op awaiting ... Wanneer ik een dcc get doe gaat het prima.
1. Ik vermoed dat ik het zoals gezegd moet zoeken in de firewall sectie, maar waar? Welke poortjes moeten waar geopend worden?
2. Wat is de toegevoegde waarde van lan-wan filtering?
3. Welke logtype is raadzaam (dropped, accepted, both) icm unspecified packets?
of werkt ie met een ander merk router wel goed ?
Dit topic is gesloten.