niet echt, staat verder terug in dit topic ook als het goed is.quote:
Antiloop schreef op 17 november 2003 @ 10:41:
[...]
het zou geen invloed op de levensduur moeten hebben, daarentegen de waarom 19mW standaard ingesteld staat vraag je misschien af ?
dat heeft iets te maken met de maximum wettelijke zendvermogens van je apparaat, en mag dus niet hoger staan officieel. maarja daar hebben wij geen boodschap aan geloof ik.
volgens mij is wettelijk toegestane zendvermogen van wireless in nederland 100mW. Dat gaat jou verhaal niet op!
Even zoeken naar een bron: Hebbes, 10 sec in google
quote:
Bron: Automatiseringsgids
Het gebruik voor laptops en PDA’s is enorm in opkomst, mede dankzij de toelating van Agentschap Telecom (EZ) om het ook buitenshuis vergunningvrij in de 2,4GHz band te gebruiken, met een zendvermogen tot maximaal 100 mW.
Dus 100mW mag! dus 84mW zeker!
Dit heeft te maken met de manier waarop die 100mW weer berekend wordt geloof ik
zie ook wlan faq Wireless lan FAQ
en aangezien er OOK een antenne opzit wordt die 100mW vast wel overschreden..Wat mag wel en wat mag NIET
100mW EIRP
Het is volgens de definitie van de europese commisie van etherfrequentes vastgestelt dat rlan (radio lan) een maximum zendvermogen van 100 mW EIRP mag hebben. Dit houd in dat het uitgestraalde vermogen maximaal 100mW EIRP mag bedragen. Hou hier rekening mee, anders krijg je de RDR (voormalig RCD) op je dak. Praktijk wijst uit dat een controle zeldzaam is, maar de kans bestaat altijd. Waarom zo weinig vermogen? Simpel, om je buren niet lastig te vallen met jouw signaal. Stel jij zit met je simpele setup tussen 2 blazers (hoogvermogen zenders), dan kan jij niet meer op jouw netwerk komen omdat er een stelletje eikels zonodig moeten blazen. Niet meer als logisch.
Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g