Het grote * Asus WL-500g * topic *

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.419 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:38
quote:
Antiloop schreef op 17 november 2003 @ 10:41:
[...]

het zou geen invloed op de levensduur moeten hebben, daarentegen de waarom 19mW standaard ingesteld staat vraag je misschien af ?
dat heeft iets te maken met de maximum wettelijke zendvermogens van je apparaat, en mag dus niet hoger staan officieel. maarja daar hebben wij geen boodschap aan geloof ik.

volgens mij is wettelijk toegestane zendvermogen van wireless in nederland 100mW. Dat gaat jou verhaal niet op!

Even zoeken naar een bron: Hebbes, 10 sec in google

quote:
Bron: Automatiseringsgids
Het gebruik voor laptops en PDA’s is enorm in opkomst, mede dankzij de toelating van Agentschap Telecom (EZ) om het ook buitenshuis vergunningvrij in de 2,4GHz band te gebruiken, met een zendvermogen tot maximaal 100 mW.

Dus 100mW mag! dus 84mW zeker!
niet echt, staat verder terug in dit topic ook als het goed is.
Dit heeft te maken met de manier waarop die 100mW weer berekend wordt geloof ik

zie ook wlan faq Wireless lan FAQ
Wat mag wel en wat mag NIET
100mW EIRP

Het is volgens de definitie van de europese commisie van etherfrequentes vastgestelt dat rlan (radio lan) een maximum zendvermogen van 100 mW EIRP mag hebben. Dit houd in dat het uitgestraalde vermogen maximaal 100mW EIRP mag bedragen. Hou hier rekening mee, anders krijg je de RDR (voormalig RCD) op je dak. Praktijk wijst uit dat een controle zeldzaam is, maar de kans bestaat altijd. Waarom zo weinig vermogen? Simpel, om je buren niet lastig te vallen met jouw signaal. Stel jij zit met je simpele setup tussen 2 blazers (hoogvermogen zenders), dan kan jij niet meer op jouw netwerk komen omdat er een stelletje eikels zonodig moeten blazen. Niet meer als logisch.
en aangezien er OOK een antenne opzit wordt die 100mW vast wel overschreden..

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankmunneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 13:15
effe terugkomend op het usb memorystick ftp verhaal. Ik heb een werkende ftp server dmv een memorystick. Deze werkte echter opeens niet meer na heel veel resets heb ik de webcam op disabeld gezet (is dit de standaard instelling). Ik heb geen webcam dus hij hoeft ook niet aan te staan. Vervolgens werkte de boel weer. Of dit nou het probleem was weet ik niet zeker maar mensen die problemen ondervinden met de memorystick en of ftp moeten zeker eens naarv deze setting kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
frankmunneke schreef op 17 november 2003 @ 12:42:
effe terugkomend op het usb memorystick ftp verhaal. Ik heb een werkende ftp server dmv een memorystick. Deze werkte echter opeens niet meer na heel veel resets heb ik de webcam op disabeld gezet (is dit de standaard instelling). Ik heb geen webcam dus hij hoeft ook niet aan te staan. Vervolgens werkte de boel weer. Of dit nou het probleem was weet ik niet zeker maar mensen die problemen ondervinden met de memorystick en of ftp moeten zeker eens naarv deze setting kijken
zou uit kunnen maken, maar niet moeten kunnen. ik zelf heb er af en toe ook een cam op aangesloten die ik vervolgens kan hotswappen (zonder reboot) met m'n USB Pendrive gevalletje die meteen actief wordt als FTP dan en visaversa zonder problemen.
Dus bij mij werkt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij aangeven welke poorten ik moet openen (accept/drop??) om de firewall the activeren. ? Heeft iemend een voorbeeld screenshot van hoe je de firewall setting dient in te vullen.

Hoe maak ik een intern netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tja, wat wil je met de firewall bereiken? Afhankelijk daarvan moet je bepaalde poorten open zetten. Het Grote Poortmappingsverhaal De rest zet je op drop.

En hoe je een intern netwerk maakt? Kijk hier eens in: FAQ Network Troubleshooting

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Laatst online: 21:30
Nou..ik denk dat ik overtuigd ben en dat ik dan maar ga voor de ASUS Wl-500g.
Wat ik begrepen heb is dit een goede keus.

Maar hoe zit het met de beveiliging ervan? Ik heb gezien dat de 500g het volgende aan encryptie opgeeft:

64/128-bit WEP
TKIP, AES, WPA, WPA-PSK

Ook kun je 2 firewalls gebruiken.

Is dit voldoende om mijn draadloze netwerk totaal te beveiligen, zodat niet toevallige passerende mensen met een laptop en wifi kaart (wardriving) om mijn kosten kunnen internetten enzo? Ik zie dat er tegenwoordig gateways zijn met 256 bit wep; zou dat een reden moeten zijn om af te zien van de Asus WL-500g?

Ik heb totaal geen know-how van hoe een wireless netwerk te beveiligen. En ik heb al verschillende topics gelezen (op een ander forum) waar mensen dus daadwerkelijk rond gingen rijden met laptop en wifikaart. En dan ook verschillende draadloze netwerken zonder beveiliging tegenkwamen. Dit wil ik voorkomen!
Want er hoeft er maar 1 kwaad te willen..... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...is er eigenlijk al iemand die aan deze alleskunner een externe antenne heeft aangesloten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JbRbV
  • Laatst online: 16-09 10:54
Cyberpope schreef op 16 november 2003 @ 23:27:
[...]

Heeft die PCMCIA kaart ook WPA? Bij mij ging het namelijk fout op het moment dat ik WPA aanzette. Exact de klachten die jij nu noemt. Volgens mij kunnen nog niet alle kaartjes goed met WPA overweg.
Volgens de readme ondersteund de driver WPA. Ik heb overigens alle mogelijkheden geprobeerd en het beste was nog dat windows het draadloos netwerk configureerd (Wireless Zero Configuration). Voor de veiligheid heb ik er WEP-128 op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JbRbV
Antiloop schreef op 17 november 2003 @ 00:48:
[...]

welke beide WPA patches bedoel je eigenlijk ? heb er zo maar 1 gezien bij m$ op de site..
maar zal het eens zelf gaan proberen, ben benieuwd hoe goed of klote het gaat werken..
Zie af en toe http://winxp.bink.nu
Het gaat om KB 826942. Daarin wordt ook naar de vorige update verwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JbRbV
JbRbV schreef op 16 november 2003 @ 23:07:
Sinds ik weet hoe 802.11b kaarten kunnen werken met mijn WL-500g heb ik regelmatig dat de Sweex LC700010 PCI 11 Mbps kaart even de verbinding kwijt is om dan na een paar seconden weer te melden dat er weer verbinding is.
De sterkte van de verbinding is zonder uitzondering zeer goed tot uitstekend. De afstand tussen de AP en de PC is plm. 8 meter gelijkvloers.
Gebruikt worden: WinXP NL SP1 met beide WPA patches en de laatste Realtek RTL8180 drivers (1.54).

Iemand enig idee? Waar moet ik zoeken?

Ik heb een portable met een PCMCIA 54 Mbps kaart erin (en WinXP) ter test neergezet, maar deze heeft continue verbinding...
Ik heb de WL-500g tijdelijk vervangen door een 802.11g AP en daarmede deed bovenstaand verschijnsel zich niet voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
JbRbV schreef op 17 november 2003 @ 21:29:
[...]

Ik heb de WL-500g tijdelijk vervangen door een 802.11g AP en daarmede deed bovenstaand verschijnsel zich niet voor!
als ik het goed begrijp valt de verbinding NIET weg bij gebruik van een 802.11g kaart, en de wl500g met WPA-PSK en AES + mac filter ingesteld ?
heb namelijk vannacht lokaal+wan getest ging perfect, en net een 4gb file van andere pc naar de notebook gekopieerd

maar in diezelfde configuratie met een 802.11b kaart valt de verbinding dus wel weg? na veel dataverkeer ? of na lange tijd geconnect te zijn?

en als detail mijn wireless firewall staat uit bij mij, wil geen apart subnet erbij voor m'n draadloos netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Bij mij gaat het fout MET 11g kaart (100g asus). Dit met WPA-PSK en AES+mac. Niet zo zeer te relateren aan de belasting van de verbinden, maar random.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Cyberpope schreef op 18 november 2003 @ 00:28:
Bij mij gaat het fout MET 11g kaart (100g asus). Dit met WPA-PSK en AES+mac. Niet zo zeer te relateren aan de belasting van de verbinden, maar random.
vreemd, ik zelf heb dus ook de wl-100g kaart van asus, ik zal morgen (als ik tijd genoeg heb dan) een howto maken op het wl500g forum hoe een wpa-psk/aes/mac filtering verbinding op te zetten

wel belangrijk misschien ik heb nog niet getest met 11mbit kaart, maar acht dat momenteel ook niet van belang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Graag, ben heel benieuwd of je iets anders had ingesteld als ik. Ik moet wel zeggen dat ik maar 1 WPA patch heb gedownload. Niet 2 zoals hier eerder gemeld is. Tevens maak ik alleen gebruik van de windows netwerk beheer niet van de ASUS card utility. Dat ging helemaal fout.

Kun je een soort log van je verbinding bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Cyberpope schreef op 18 november 2003 @ 01:18:
Graag, ben heel benieuwd of je iets anders had ingesteld als ik. Ik moet wel zeggen dat ik maar 1 WPA patch heb gedownload. Niet 2 zoals hier eerder gemeld is. Tevens maak ik alleen gebruik van de windows netwerk beheer niet van de ASUS card utility. Dat ging helemaal fout.

Kun je een soort log van je verbinding bijhouden?
ook ik gebruik geen Asus utility, geen 2 patches, kon er maar 1 vinden op de m$ site (1jte met sp2 in de naam iig)

log bijhouden..? goeie vraag

even iets anders, op het wl500g forum staat een stukje over de nadelen van de zogenaamd 84mW hack die ik tot nu toe ondervonden heb. Voor sommige belangrijk wellicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
*schopje*

Door bvsteyn - Monday 17 November 2003 19:29

Maar hoe zit het met de beveiliging ervan? Ik heb gezien dat de 500g het volgende aan encryptie opgeeft:

64/128-bit WEP
TKIP, AES, WPA, WPA-PSK

Is dit voldoende om mijn draadloze netwerk totaal te beveiligen, zodat niet toevallige passerende mensen met een laptop en wifi kaart (wardriving) om mijn kosten kunnen internetten enzo? Ik zie dat er tegenwoordig gateways zijn met 256 bit wep; zou dat een reden moeten zijn om af te zien van de Asus WL-500g?

Ik heb totaal geen know-how van hoe een wireless netwerk te beveiligen. En ik heb al verschillende topics gelezen (op een ander forum) waar mensen dus daadwerkelijk rond gingen rijden met laptop en wifikaart. En dan ook verschillende draadloze netwerken zonder beveiliging tegenkwamen. Dit wil ik voorkomen!
Want er hoeft er maar 1 kwaad te willen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Waar kan ik dat zogenaamde Wl500 forum vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvsteyn schreef op 18 november 2003 @ 07:11:
Waar kan ik dat zogenaamde Wl500 forum vinden?
http://www.chupa.nl/forum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
bvsteyn schreef op 18 november 2003 @ 07:06:
*schopje*

Door bvsteyn - Monday 17 November 2003 19:29

64/128-bit WEP
TKIP, AES, WPA, WPA-PSK

Want er hoeft er maar 1 kwaad te willen.....
ik weet zo niet 100% zeker, maar als je een key van 64 characters hexidecimaal gebruikt bij WPA-PSK+AES(+mac) dan heb je ook 256bit security..

maar tot zover ik weet zijn er geen issues met WPA tot nu toe, dus veilig genoeg voorlopig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat sommige mensen een USB dongle op de router aansluiten om files over te brengen.
Heeft iemand al een zo'n 6-in-1 cardreader aangesloten? Werkt dit ook? Of kan de router niet omgaan met het feit dat er 6 devices in zitten?

Ik wil dit ff checken voordat ik zo'n losse reader aanschaf.

grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Als een dergelijke reader drivers nodig heeft kun je het wel vergeten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JbRbV
Antiloop schreef op 17 november 2003 @ 23:43:
[...]

als ik het goed begrijp valt de verbinding NIET weg bij gebruik van een 802.11g kaart, en de wl500g met WPA-PSK en AES + mac filter ingesteld ?
heb namelijk vannacht lokaal+wan getest ging perfect, en net een 4gb file van andere pc naar de notebook gekopieerd

maar in diezelfde configuratie met een 802.11b kaart valt de verbinding dus wel weg? na veel dataverkeer ? of na lange tijd geconnect te zijn?

en als detail mijn wireless firewall staat uit bij mij, wil geen apart subnet erbij voor m'n draadloos netwerk...
Ik heb tot nu toe met een 802.11g kaart nog géén WPA gebruikt. Tot nu toe is de verbinding bij gebruik van een 802.11g kaart nog niet weggevallen.
Het beste resultaat met de 802.11b kaart krijg ik als ik windows configuratie beheer, WEP-128 en mac filtering gebruik. Daarom heb ik deze settings ook voor de 802.11g kaart gebruikt. De WL FW staat bij mij ook uit!

Als ik aan het surfen ben of een van de windows on-line spelletjes speel dan valt de verbinding bijna random weg. Heb ik een internet radio aan staan (constante stream) dan gaat het véél beter.
Bijv. tijdens het surfen zit je een pagina te lezen en na een periode druk je op een link, gaat spontaan de verbinding er ff uit.
Ook als ik Viddiplayer start, is de verbinding weg om vrijwel direct terug te komen.
Nu met het AP heb ik deze verschijnselen niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JbRbV
Antiloop schreef op 18 november 2003 @ 12:38:
[...]

ik weet zo niet 100% zeker, maar als je een key van 64 characters hexidecimaal gebruikt bij WPA-PSK+AES(+mac) dan heb je ook 256bit security..

maar tot zover ik weet zijn er geen issues met WPA tot nu toe, dus veilig genoeg voorlopig
Helaas, ....
http://www.nwfusion.com/news/2003/1107paperfinds.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
zo ver ik het begreep is het vooral van toepassing op WPA-PSK alleen, en wanneer er gebruik wordt gemaakt van (TE) KORTE passphrases ik gebruik bijv. mijn voormalige wepkey als passphrase.

maar of het gebruik van een lange passphrase wel 'veilig' is kan ik er niet duidelijk uit halen

wel kwam ik een Local Database tegen in de WL500g voor gebruik van 802.1x maar moet dat nog even uitzoeken hoe dat zit..
als WPA-PSK dus niet echt veilig lijkt te zijn, ga ik hier ook geen howto meer voor maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:06

BNX

Na het hele topic te hebben gelezen en iedereen zegt dat hij alles stabiel heeft lopen met een waarde aanduiding van 54mbps, wat is de effectieve snelheid van een draadloze PC via een WLAN router naar een draadloze PC??? Ik heb het dus over EFFECTIEVE dataoverdracht (eventueel te testen met NETCPS of kopieeren van een groot bestand van 100MB over het netwerk)

Dus: wat is jullie gemeten effectieve datathroughput!

Als voorbeeld heb ik hier een Belkin 54g en 2x US Robotics 54g apparatuur en ik kom met moeite op EFFECTIEVE 1.000kb per seconde, dus ongeveer een MB maar...

[ Voor 17% gewijzigd door BNX op 18-11-2003 19:58 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JbRbV
Antiloop schreef op 18 november 2003 @ 19:51:
zo ver ik het begreep is het vooral van toepassing op WPA-PSK alleen, en wanneer er gebruik wordt gemaakt van (TE) KORTE passphrases ik gebruik bijv. mijn voormalige wepkey als passphrase.

maar of het gebruik van een lange passphrase wel 'veilig' is kan ik er niet duidelijk uit halen

wel kwam ik een Local Database tegen in de WL500g voor gebruik van 802.1x maar moet dat nog even uitzoeken hoe dat zit..
als WPA-PSK dus niet echt veilig lijkt te zijn, ga ik hier ook geen howto meer voor maken..
Ik ga er stiekum vanuit dat dit probleem hersteld zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JbRbV
BNX schreef op 18 november 2003 @ 19:57:
Na het hele topic te hebben gelezen en iedereen zegt dat hij alles stabiel heeft lopen met een waarde aanduiding van 54mbps, wat is de effectieve snelheid van een draadloze PC via een WLAN router naar een draadloze PC??? Ik heb het dus over EFFECTIEVE dataoverdracht (eventueel te testen met NETCPS of kopieeren van een groot bestand van 100MB over het netwerk)

Als voorbeeld heb ik hier een Belkin 54g en 2x US Robotics 54g apparatuur en ik kom met moeite op EFFECTIEVE 1.000kb per seconde, dus ongeveer een MB maar...
Lijkt me wel dat er dan een aantal settings (WEP/WPA, mac-filtering, Windows versie, Wireless Zero Configuration, etc.) af gesproken moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
BNX schreef op 18 november 2003 @ 19:57:

ehm.. op het wl500g forum (www.chupa.nl/forum) staat een globale meting (file van 4gb) in het HTT forum bij de 84mW boost
met gebruik van WPA-PSK en MAC-filtering

meting met NETCPS (100Mb):

NetCPS 1.0 - Entering server mode. Press ^C to quit
Waiting for new connection...
Client connected from 192.168.0.239
---> CPS 2248704.00 KPS: 2196.00 MPS: 2.14
Avrg CPS 2150219.50 KPS: 2099.82 MPS: 2.05
Peek CPS 2268160.00 KPS: 2215.00 MPS: 2.16
Client disconnected. 104857600 Kb transferred in 48.77 seconds.

meting met NETCPS (1024Mb / 1Gb):

NetCPS 1.0 - Entering server mode. Press ^C to quit
Waiting for new connection...
Client connected from 192.168.0.239
---> CPS 2191360.00 KPS: 2140.00 MPS: 2.09
Avrg CPS 2039515.75 KPS: 1991.71 MPS: 1.95
Peek CPS 2293760.00 KPS: 2240.00 MPS: 2.19
Client disconnected. 1073741824 Kb transferred in 526.47 seconds.

maarja is ook afhankelijk van gebruik van pc uiteraard..

[ Voor 33% gewijzigd door Antiloop op 18-11-2003 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Als ik in dezelfde kamer zit als de AP kom ik rond de 2.5-2.6Mb/s, ga ik een verdieping naar beneden (met gewapend beton plafond) dan houd ik ongeveer 1Mb/s over.

Dus als je ervanuit gaat dat 54 eigenlijk 2*27 is, dan klopt het vrij aardig (3.3Mb/s theoretisch en 2.7Mb/s in praktijk).

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:06

BNX

Willem2 schreef op 18 november 2003 @ 20:35:
Als ik in dezelfde kamer zit als de AP kom ik rond de 2.5-2.6Mb/s, ga ik een verdieping naar beneden (met gewapend beton plafond) dan houd ik ongeveer 1Mb/s over.

Dus als je ervanuit gaat dat 54 eigenlijk 2*27 is, dan klopt het vrij aardig (3.3Mb/s theoretisch en 2.7Mb/s in praktijk).
Waar moet ik dat allemaal instellen, want standaard haal ik rond de 800k en ik heb al vanalles omgezet\veranderd, of moet het in de router gebeuren?

WLAN specs:
Afbeeldingslocatie: http://www.flaterke.nl/wlan.jpg

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
BNX schreef op 18 november 2003 @ 23:35:
[...]

Waar moet ik dat allemaal instellen, want standaard haal ik rond de 800k en ik heb al vanalles omgezet\veranderd, of moet het in de router gebeuren?

WLAN specs:
[afbeelding]
ehhhhhhhh zovan niet instellen? dat moet gewoon zo al werken.. (bij asus dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
JbRbV schreef op 18 november 2003 @ 20:14:
[...]

Ik ga er stiekum vanuit dat dit probleem hersteld zal worden.
ik niet, heb jij al 802.11b accesspoints gezien (Linksys WAP11(v1) of een Asus WL300 (GEEN G!)) waar ze WPA of 256bit WEP in geimplementeerd hebben? vanwege de brakheid van de WEPkey ?

deze instelling van de fabrikanten veranderd niet zomaar, ze verkopen vandaag een produkt en supporten deze maximaal 3 tot 12 maanden en daarna is het finito. De Wl-300 van asus heeft ook issues.. doen ze hier iets aan? neehoor ze laten niet eens iets horen. oplossing is reeds lang beschikbaar maar niet via Asus/linksys whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JbRbV
Antiloop schreef op 19 november 2003 @ 14:23:
[...]

ik niet, heb jij al 802.11b accesspoints gezien (Linksys WAP11(v1) of een Asus WL300 (GEEN G!)) waar ze WPA of 256bit WEP in geimplementeerd hebben? vanwege de brakheid van de WEPkey ?

deze instelling van de fabrikanten veranderd niet zomaar, ze verkopen vandaag een produkt en supporten deze maximaal 3 tot 12 maanden en daarna is het finito. De Wl-300 van asus heeft ook issues.. doen ze hier iets aan? neehoor ze laten niet eens iets horen. oplossing is reeds lang beschikbaar maar niet via Asus/linksys whatever..
Er zal niet veel meer ontwikkeld worden voor 802.11b.

De oplossing voor de WL-300 kan ik niet plaatsen, daar ik het probleem niet ken. Heb je een verwijzing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JbRbV
Antiloop schreef op 18 november 2003 @ 01:03:
[...]

vreemd, ik zelf heb dus ook de wl-100g kaart van asus, ik zal morgen (als ik tijd genoeg heb dan) een howto maken op het wl500g forum hoe een wpa-psk/aes/mac filtering verbinding op te zetten

wel belangrijk misschien ik heb nog niet getest met 11mbit kaart, maar acht dat momenteel ook niet van belang
Ik heb een Sitecom WL-100 Cardbus 54 Mbps kaart.
De WL-500g heb ik op WPA-PSK, TKIP, passphrase van 9 karakters en WPA Re-key op 86400 gezet.
Met AES instelling krijg ik géén DHCP IP-adres(!) vandaar TKIP.
De Sitecom heeft het nodig dat je in Services de Sitecom en Wireless Zero Conf. services stopt en start. Heeft ie eenmaal connectie dan gaat het redelijk goed.
Als er toch kuren komen dan laat ik het weten.
Sitecom heeft tot nu toe laten weten WPA (nog) niet te ondersteunen.

• Antiloop
JbRbV schreef op 19 november 2003 @ 23:37:
[...]

Er zal niet veel meer ontwikkeld worden voor 802.11b.

De oplossing voor de WL-300 kan ik niet plaatsen, daar ik het probleem niet ken. Heb je een verwijzing?
met AP in client mode o.a. dat gaat fout als er 1 uitgeschakeld wordt, dan worden ze niet meer gereconnect met de firmware die asus beschikbaar stelt.

met nieuwere firmware is dat probleem weg, en de 84mW powerhack is ook zeer goed voor de WL-300 (geen G, werkt ook niet onder linux ofzo voor de mensen die het zich nu af gaan vragen)

• Antiloop
wow ik heb net portforwarding WERKEND gekregen.. de vraag is nu HOE ik het in godsnaam werkend heb gekregen. maar dat ga ik morgen verder uitzoeken

dus de poorten blijven nu WEL openstaan, en niet na 1x connecten op closed ineens.

Verwijderd

als ik nu ook de Asus WL-500g heb

is het toch mogelijk om gebruik te maken van bijvoorbeeld een Afbeeldingslocatie: http://www.digital4all.nl/catalog/images/wpc54g.jpg
Linksys WLAN 54Mbps PCMCIA Kaart

in plaats van een

Afbeeldingslocatie: http://www.multicom-int.nl/images/producten/Wireless%20Netwerk/wl100g.jpg
ASUS WL-100g 11/54Mbps PCMCIA Kaart

ik neem aan van wel toch? :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 18:32 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18
Tuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 18:31:

is het toch mogelijk om gebruik te maken van bijvoorbeeld een [afbeelding]

in plaats van een

[afbeelding]

WAARSCHIJNLIJK zelfs, zijn ze identiek, het plaatje wat je laat zien is namelijk niet van een WL100g maar van een WL100 (zonder G dus). het voordeel wat je dan hebt van de asus is dat er een dipole antenneTJE aanzit (en ja dat scheelt soms toch wel wat als je die omhoog zet)

edit: hardwarematig qua chipset zijn ze identiek, ik zal morgen foto's posten van de wl100g en de WPC54g op het wl500g forum

[ Voor 8% gewijzigd door Antiloop op 21-11-2003 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 18:31:

is het toch mogelijk om gebruik te maken van bijvoorbeeld een [afbeelding]

in plaats van een

[afbeelding]

Ja hoor, werkt wel. Ik heb beide geprobeerd.
Ik merkte alleen wel (zoals al genoemd) dat de ASUS een duidelijk betere ontvangst had, zeker met antenne rechtopstaand.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Goed............heb ik weer...

Had ik eindelijk het besluit genomen om een Asus WL-500g aan te schaffen, tezamen met een Asus WL-100g. Blijkt nu dat er leverproblemen zijn...!

Dus de webshop belde me (na eerst ruim een week niks te horen van ze) en vertelde me dat ze dit product niet meer opnemen in hun voorraad. Dus nu moet ik het bij een andere winkel bestellen....de leverdatum staat bij die shop op 3 december..... 8-( Dit is trouwens ook een webshop.

Iemand een idee waar ik het setje kan halen cq bestellen waardoor ik het eerder binnen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

http://www.duiverman.nl

als je even belt, kan hij je zo vertellen of hij hem op voorraad heeft of niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
bvsteyn schreef op 21 november 2003 @ 13:34:

Had ik eindelijk het besluit genomen om een Asus WL-500g aan te schaffen, tezamen met een Asus WL-100g. Blijkt nu dat er leverproblemen zijn...!

Dus de webshop belde me (na eerst ruim een week niks te horen van ze) en vertelde me dat ze dit product niet meer opnemen in hun voorraad. Dus nu moet ik het bij een andere winkel bestellen....de leverdatum staat bij die shop op 3 december..... 8-( Dit is trouwens ook een webshop.

Iemand een idee waar ik het setje kan halen cq bestellen waardoor ik het eerder binnen heb?
bij www.aragorn.nl (staat niet op website) zijn wel wat duurder over het algemeen. wel gewoon 2 jaar garantie uiteraard. Komt spul van mij ook vanaf, en geloof Zercom ofzoiets ze ook heeft/had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiloop schreef op 21 november 2003 @ 00:46:
[...]

WAARSCHIJNLIJK zelfs, zijn ze identiek, het plaatje wat je laat zien is namelijk niet van een WL100g maar van een WL100 (zonder G dus). het voordeel wat je dan hebt van de asus is dat er een dipole antenneTJE aanzit (en ja dat scheelt soms toch wel wat als je die omhoog zet)

edit: hardwarematig qua chipset zijn ze identiek, ik zal morgen foto's posten van de wl100g en de WPC54g op het wl500g forum
Erg blij om dit van jullie te horen (inc Fire69 & Marrik)
ben erg benieuwd naar de foto`s, ik check je forum zeker Antiloop! :*)
gaan dus voor die Asus!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:10
bvsteyn schreef op 21 november 2003 @ 13:34:

Vreemde zaak, want ik vermoed dat jij 'm bij dezelfde hebt gehaald als dat ik dat heb (ik ben alleen de naam even kwijt :X )

Anyway: I-D-E-A-A-L setje. De g-creditcard, en de Asus AP. Even stoeien met WPA onder XP, maar het werkt gewoon. Period

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

DiedX,

Kun je neerzetten wat je instellingen zijn onder WPA? Als ik WPA instel, klapt de verbinding er regelmatig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 21:29
...en geloof Zercom ofzoiets ze ook heeft/had
Ik kreeg dit minder-professioneel-ogend meeltje van ze nadat ik ze naar de levertijd gevraagd had:
Wij worden er ook ziek van Asus die leverd pas begin december

[ Voor 18% gewijzigd door Drogo op 22-11-2003 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 17-09 12:59

PowerFlower

être diable et jouer fleur

ROFL... inc. spelvout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 20:43:
[...]

Erg blij om dit van jullie te horen (inc Fire69 & Marrik)
ben erg benieuwd naar de foto`s, ik check je forum zeker Antiloop! :*)
gaan dus voor die Asus!
ze staan inmiddels op het forum, foto's van wl100g en de wpc54g (allebei intern)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is allemaal leuk en wel. Maar gaat de snelheid van het gehele AP nu naar beneden als je opeens met een 11Mbit apparaat connect? Heb namelijk een hele leuke pda. Maar als ik dan straks met mijn flaptop op 54Mbit zit en dan mijn pda aanzet, schakelt de hele shit dan terug naar 11Mbit?

En wat dan dus de opvolgende vraag is: zijn er al 54Mbit CF- of SD-kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Cyberpope schreef op 22 november 2003 @ 08:19:
DiedX,

Kun je neerzetten wat je instellingen zijn onder WPA? Als ik WPA instel, klapt de verbinding er regelmatig uit.
Ik zal eens kijken! Zit nu op mijn werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

DiedX,

Be a real hero! Schrijf dan even een how-to voor het Asus 500 forum.. www.chupa.nl/forum.

Maar heb je minder zin en tijd, ben ik al tevreden als je ze hier neer wilt zetten. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JbRbV
Cyberpope schreef op 24 november 2003 @ 11:43:
DiedX,

Be a real hero! Schrijf dan even een how-to voor het Asus 500 forum.. www.chupa.nl/forum.

Maar heb je minder zin en tijd, ben ik al tevreden als je ze hier neer wilt zetten. Bedankt!
De WL-500g heb ik op WPA-PSK, TKIP of AES, passphrase van 9 karakters en WPA Re-key op 86400 gezet.
Met AES instelling krijg ik géén DHCP IP-adres(!) met mijn WL-100 kaartje vandaar TKIP.

Onder WinXP neem je dezelfde instellingen over (WPA-PSK, TKIP/AES en passphrase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
JbRbV schreef op 24 november 2003 @ 22:45:
[...]

De WL-500g heb ik op WPA-PSK, TKIP of AES, passphrase van 9 karakters en WPA Re-key op 86400 gezet.
Met AES instelling krijg ik géén DHCP IP-adres(!) met mijn WL-100 kaartje vandaar TKIP.

Onder WinXP neem je dezelfde instellingen over (WPA-PSK, TKIP/AES en passphrase.
een ASUS WL-100 kaart ? of WL-100g ? of ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiloop schreef op 20 november 2003 @ 00:51:
wow ik heb net portforwarding WERKEND gekregen.. de vraag is nu HOE ik het in godsnaam werkend heb gekregen. maar dat ga ik morgen verder uitzoeken

dus de poorten blijven nu WEL openstaan, en niet na 1x connecten op closed ineens.
Ik heb portforwarding al een tijdje werkend, echter door zelf via een telnet sessie de iptables aan te passen. Bij een restart of zo'n wazige sporadische reboot zijn de instellingen weer weg.
De 500g doet de forwarding instellingen goed, maar na een minuut ofzo over schrijft hij een instelling en verandert hij je WAN IP in 0.0.0.0. :? Hierdoor gaat de forward vanaf dat moment fout. Ik doe pas daarna mijn instellingen en die blijven dan staan.

Overigens kan je door bepaalde iptables instellingen te doen poorten vanuit WAN 'stealth' maken en ICMP (ping) commandos negeren. Dat laatste werkte bij mij niet vanuit de webinstellingen.
Hiermee krijg je een stevigere firewall !!! :Y) |:(

Kan ik de scripts in de /init dir aanpassen? Of staan deze in (read-only) flash?
Dan kan ik bij een restart of reboot nog een eigen scriptje laten aanroepen dat in usb storage staat wat mijn instellingen weer terug zet. :>

grtz,
Tw3ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 12:42:
[...]

Ik heb portforwarding al een tijdje werkend, echter door zelf via een telnet sessie de iptables aan te passen. Bij een restart of zo'n wazige sporadische reboot zijn de instellingen weer weg.
De 500g doet de forwarding instellingen goed, maar na een minuut ofzo over schrijft hij een instelling en verandert hij je WAN IP in 0.0.0.0. :? Hierdoor gaat de forward vanaf dat moment fout. Ik doe pas daarna mijn instellingen en die blijven dan staan.

Overigens kan je door bepaalde iptables instellingen te doen poorten vanuit WAN 'stealth' maken en ICMP (ping) commandos negeren. Dat laatste werkte bij mij niet vanuit de webinstellingen.
Hiermee krijg je een stevigere firewall !!! :Y) |:(

Kan ik de scripts in de /init dir aanpassen? Of staan deze in (read-only) flash?
Dan kan ik bij een restart of reboot nog een eigen scriptje laten aanroepen dat in usb storage staat wat mijn instellingen weer terug zet. :>

grtz,
Tw3ty
het portforwarden naderhand aanzetten lukt zelfs webbased nog wel(afwijkende url), maar ik wil dat het permanent is. tijdelijke instellingen heb ik niets aan, aangezien de router zichzelf af en toe wel eens wil resetten.

de /init kan denk ik niet aangepast worden.. waarom probeert niemand hier iets voordat ze vragen ? ik zou zeggen probeer het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiloop schreef op 25 november 2003 @ 14:04:
[...]

het portforwarden naderhand aanzetten lukt zelfs webbased nog wel(afwijkende url), maar ik wil dat het permanent is. tijdelijke instellingen heb ik niets aan, aangezien de router zichzelf af en toe wel eens wil resetten.

de /init kan denk ik niet aangepast worden.. waarom probeert niemand hier iets voordat ze vragen ? ik zou zeggen probeer het
Wat bedoel je met 'afwijkende URL' ?
Ja, ik ben dus ook op zoek naar een manier waarmee het na een reset weer goed komt te staan.

Ik heb geprobeerd een script uit /init te veranderen. Uitlezen met ftp, veranderen en weer terug schrijven, maar de oude blijft er staan.
Maar niemand weet een andere manier? Met die nvram proggies of zo?

Ik zoek ook nog verder.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Inderdaad een beetje irritant, dat spontaan wegvallen van je verbinding.

Ik had het idee dat ik het redelijk voor elkaar had, maar dat blijkt toch niet het geval te zijn.

Anyway: WPA-PSK
Encryptie: AES

Ik maak nu gebruik van de software van Microsoft. Die van ASUS had meer opties, maar die ondersteunde geen WPA...

PCMCIA: 100g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
DiedX schreef op 25 november 2003 @ 21:27:
Inderdaad een beetje irritant, dat spontaan wegvallen van je verbinding.

Ik had het idee dat ik het redelijk voor elkaar had, maar dat blijkt toch niet het geval te zijn.

Anyway: WPA-PSK
Encryptie: AES

Ik maak nu gebruik van de software van Microsoft. Die van ASUS had meer opties, maar die ondersteunde geen WPA...

PCMCIA: 100g
Edit:

Volgende gevonden in de event-log:

The browser has forced an election on network \Device\NetBT_Tcpip_{E104E9D3-0D43-4CA6-BBED-75422974556E} because a master browser was stopped.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 16:43:
[...]

Wat bedoel je met 'afwijkende URL' ?
Ja, ik ben dus ook op zoek naar een manier waarmee het na een reset weer goed komt te staan.

Ik heb geprobeerd een script uit /init te veranderen. Uitlezen met ftp, veranderen en weer terug schrijven, maar de oude blijft er staan.
Maar niemand weet een andere manier? Met die nvram proggies of zo?

Ik zoek ook nog verder.... :9
http://my.router/Advanced_PortMapping_Content.asp
this one, ff invullen

elke keer na reset op UNSET en dan meteen weer op SET
stukkie van die page:
Port Mappping function allows you to redirect certain incoming TCP and UDP ports to specific computer dynamically. These Port Mapping rules will be set or unset immediately each time you press Set(or Unset) button after description of the rule. But, if you like to save these settings permanently, please press Finish button to Save&Restart WL500g after you have set your rules.
het wordt dus meteen actief (wow :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

DiedX schreef op 25 november 2003 @ 21:54:
For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Mmmm kom er niet op. Niet met asp. en ook niet als ik die punt weghaal. This information is no longer ect, ect, ect.

En mijn router reageerd helemaal niet op dat my.router. hoe kan dat?

[ Voor 11% gewijzigd door Cyberpope op 26-11-2003 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Cyberpope schreef op 26 november 2003 @ 12:10:
[...]

Mmmm kom er niet op. Niet met asp. en ook niet als ik die punt weghaal. This information is no longer ect, ect, ect.

over de zeik waarschijnlijk, is namelijk een static instelling in je router.
even terzijde vul je ip in ipv my.router en je moet er op komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Da is ook geen probleem, ik vervang gewoon my.router met het IP nummer. Maar zelfs na een reset kom ik er niet in via my.router. Vond het gewoon opvallend.

Wellicht omdat ik het standaard IP nummer veranderd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Cyberpope schreef op 26 november 2003 @ 12:10:
[...]

Geen idee. Die foutmelding ben ik wel eens eerder tegengekomen bij samba-problemen.
Is hier niet iemand die een flauw idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankmunneke
Ik heb het volgende probleem:

ftp en de printer werken soms en dan weer niet na verschillende herstarten etc werkt het weer en dan opeens niet meer, ftp: met usb memory key printer: hp laserjet 5p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Cyberpope schreef op 26 november 2003 @ 14:20:
Da is ook geen probleem, ik vervang gewoon my.router met het IP nummer. Maar zelfs na een reset kom ik er niet in via my.router. Vond het gewoon opvallend.

Wellicht omdat ik het standaard IP nummer veranderd heb?
zou niet moeten kunnen,
ik heb zelf ook geen 192.168.1.1 omdat die al gebruikt wordt in m'n vpn netwerk.
wat WEL kan.. is dat je niet de dns server van de router zelf gebruikt

@frank
doe eens je router keer resetten (met knopje) wellicht dat ie ergens van over de zeik is. heb verder geen ervaring met printserver+ftp tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:03

koe161

koe(c)

Er is een nieuwe firmware uit Version 1.6.4.8 met datum 2003/11/25

Deze is verschillend van de versie 1.6.4.8 van 2003/09/30

update : Er zitten nieuwe functie(s :? ) in, zoals Wireless - RADIUS Setting.

[ Voor 24% gewijzigd door koe161 op 26-11-2003 22:12 ]

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

wat is er dan anders aan? Het typenummer is hetzelfde.

Nee hoor, open het bestand maar, is nog hetzelfde als die van 30/9

[ Voor 40% gewijzigd door Cyberpope op 26-11-2003 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JbRbV
Antiloop schreef op 24 november 2003 @ 23:23:
[...]

een ASUS WL-100 kaart ? of WL-100g ? of ander merk?
Ahum, Sitecom WL-100 54 Mbps Cardbus kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem...
Ik heb sinds kort de Asus WL-500g router gekocht...
Mooi ding alles werkt behalve dat ik geen VPN verbinding kan maken.
Ik zit op de universiteit twente en om op bv op campusnet te komen moet je die verbinding maken...
Nu staat op handleiding en op specs wel dat er een "VPN passthrough" mogelijk is. Ik heb het probleem ook al bij asustek NL en Taiwan neergelegt maar NL weet het niet en Taiwan reageert niet... Asustek NL zegt wel dat het mogelijk moet zijn.
Nou is dus mijn vraag kunnen jullie me helpen dit probleem op te lossen...

Groeten,
Raffellos

• Antiloop
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 23:50:
beste mensen,

Ik zit op de universiteit twente en om op bv op campusnet te komen moet je die verbinding maken...
Nu staat op handleiding en op specs wel dat er een "VPN passthrough" mogelijk is. Ik heb het probleem ook al bij asustek NL en Taiwan neergelegt maar NL weet het niet en Taiwan reageert niet... Asustek NL zegt wel dat het mogelijk moet zijn.

Groeten,
Raffellos
hmm die vraag kreeg ik vorige week ook van Asustek
maaruh toevallig al andere client geprobeerd indien mogelijk ?
router harde reset gegeven ?

ik neem aan dat je VPN wil connecten via jouw PC of niet ? niet jouw router op VPN laten connecten toch ? (dat is niet mogelijk atm)

• Sandros
  • Laatst online: 08-04-2024
beste mensen,

Groeten,
Raffellos
Ben erg geïnteresseerd in de oplossing! Op TUD hetzelfde probleem. Ik moet PPPOE gebruiken voor een internet verbinding, dan krijg ik een ip adres in de range 145... Het locale netwerk kan ik dan niet meer op, die gebruiken 175... Je wil eigenlijk het local netwerk bridgen naar de eth0 in de router, maar hoe?!

• DiedX
Qua wegvallende verbindingen:

http://www.experts-exchan..._11b_User/Q_20781012.html

Heeft iemand zo'n experts-exchange account?

• Antiloop
Sandros schreef op 27 november 2003 @ 09:50:
[...]

Ben erg geïnteresseerd in de oplossing! Op TUD hetzelfde probleem. Ik moet PPPOE gebruiken voor een internet verbinding, dan krijg ik een ip adres in de range 145... Het locale netwerk kan ik dan niet meer op, die gebruiken 175... Je wil eigenlijk het local netwerk bridgen naar de eth0 in de router, maar hoe?!
wat willen jullie nu eigenlijk ?

- wil je connecten als client naar een VPN Netwerk ? vanaf pc dus (het vpn netwerk is dan NIET toegankelijk vanaf andere pc's in je eigen netwerk)
- of wil je de router laten connecten naar een VPN netwerk om zo 1 netwerk te worden ? dus dat al je pc's in je eigen netwerk op het VPN Netwerk kunnen

dit laatste is NIET mogelijk met de huidige firmware, de WL-500g is wel in staat om het te kunnen. De oplossing vanuit Asus is dan een Asus Security Router: de SL500 of SL1000

• Fire69
DiedX schreef op 27 november 2003 @ 10:22:
Qua wegvallende verbindingen:

http://www.experts-exchan..._11b_User/Q_20781012.html

Heeft iemand zo'n experts-exchange account?
Ik heb even naar de antwoorden gekeken, maar er staat niks nuttig tussen.

Misschien dit:
Well... all that info points away from any easy answers I could come up with. The thing that seems strangest to me is that you can ping the router but not open it in the web browser. I suppose its possible that its a browser cache issue, so using another browser like mozilla might help. Of course that doesn't solve the real problem. Can you access file sharing on any other workstations(via ip or name)?

The only thing I can think of is a problem I've seen in larger networks where there is a rogue DHCP server interfering with the official one. I don't think its very likely, but it would explain why your wired clients don't show up in the DHCP table. Are there any other network devices or computers running internet connection sharing on the network? If its possible, try disconnecting everything else from the network, so that you just have the cable/dsl/whatever plugged into the router and the wireless active.

If that doesnt work, it might be a good idea to find another computer you can put the wireless card in and test with. Or you might just have to follow tech support's advice and get a new router.

• DiedX
Ik zat er al over na te denken om NIET met DHCP te werken. Wellicht is dat een oplossing.

Wat ik me afvraag: veel mensen hebben last met verbindingen die verbroken worden. Ligt dat aan de 500g, aan de 100g, of aan de software?

• Fire69
Ik heb mij wl500g gewoon in ap-mode hangen aan een switch naar mijn server, niks van security zoals wep of wpa, en surf uren aan een stuk zonder onderbrekingen.
Toen hij net uit de doos kwam, stond hij dus als router en had ik ook het probleem dat ik na 10 minuten afgesloten werd. Of dat enkel internet was of ook het gewone netwerk heb ik niet gechecked.
Dus het zou wel eens met de dhcp te maken kunnen hebben, aangezien het eerst niet ging met de dhcp aan, en nu alles perfect werkt nu hij zijn ip van mijn server krijgt.

• DiedX
Ik ben nu een beetje kansloos aan het surfen op een gloednieuw geformatteerde laptop.

Tot nu toe geen problemen, afgezien van een trage startup: Hij heeft niet direct een verbinding!

edit:
21:34, en nog geen ENKEL probleem!

[ Voor 13% gewijzigd door DiedX op 27-11-2003 21:34 . Reden: Tijdstip ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Fire69 schreef op 27 november 2003 @ 17:53:
Ik heb mij wl500g gewoon in ap-mode hangen aan een switch naar mijn server, niks van security zoals wep of wpa, en surf uren aan een stuk zonder onderbrekingen.
Toen hij net uit de doos kwam, stond hij dus als router en had ik ook het probleem dat ik na 10 minuten afgesloten werd. Of dat enkel internet was of ook het gewone netwerk heb ik niet gechecked.
Dus het zou wel eens met de dhcp te maken kunnen hebben, aangezien het eerst niet ging met de dhcp aan, en nu alles perfect werkt nu hij zijn ip van mijn server krijgt.
Ik heb hem hier met wep en mac en dan DHCP filter aan en geen enkel probleem. Rustig uren stabiele verbindingen. Alleen als ik overga op WAP gaat het mis. En toch zou ik dat graag willen. Nu doe ik als ik internetbankier toch even een kabeltje in mijn laptop. Ik weet het WAP is niet 100% veilig. Maar in combinatie met een radius server komt het aardig in de buurt. Maar dat wil hij niet. Denk dat het aan de drivers van windows ligt. Wachten op de firmware update voor de 100g dus. (als die nog ooit komt).

Verwijderd

Heeft iemand al eens op een Linuxmachine - Mandrake 9.2 - een printer aan de praat gekregen via zijn USB printerserver op de WL-500g?
Heb al dagen zitten tobben om mijn Canon S600 werkend te krijgen. Kom er niet uit.
In Windows maakt een tooltje een remote poort aan. Die wordt dan onmiddelijk herkend. Geeft dan aan: Server IP 192.168.1.1, het IPadres van de Asus. Werkt in Windows prima. Maar zo werkt dat bij Linux helaas niet.
Herkend wordt er niks! Bij de handmatige printerinstellingen in Mandrake kun je kiezen voor:
-Printer aan lpd server op afstand
-Netwerkprinter (TCP/Socket)
-Printer aan SMB/Windows server
-Voer een apparaat URL in
Heb zo'n beetje alles geprobeerd. Natuurlijk overal dat IPadres ingetypt, maar ;(
Kan iemand mij helpen? Waarvoor bij voorbaat dank.
Wil.

• DiedX
ok,

het is nu 22:36, en ik heb tot nu toe een vlekkeloze verbinding.

- ALLES geformatteerd (is met Windows niet zo gek ;))
- De driver van Asus gedownload van de website (laatste versie, losse driver voor XP, 300k), en geinstalleerd. Op dat moment werkt hij NIET, omdat ik met WPA werk
- SP1 geinstalleerd.
- Alle security-updates geinstalleerd.
- Microsoft patch gedownload en geinstalleerd.

WERKEN. Als een zonnetje. Je zult altijd zijn dat nadat ik op "Verstuur bericht" klik, dat mijn verbinding eruit vliegt, maar voorlopig ben ik tevreden :)

• JbRbV
DiedX schreef op 27 november 2003 @ 17:00:
Ik zat er al over na te denken om NIET met DHCP te werken. Wellicht is dat een oplossing.

Wat ik me afvraag: veel mensen hebben last met verbindingen die verbroken worden. Ligt dat aan de 500g, aan de 100g, of aan de software?
Ja, vnl. met 802.11b kaarten, zoals de sweex PCMCIA én de PCI kaart. HEb het getest met een ander AP (Ook 802.11g) en daar valt de verbinding NIET weg.

• JbRbV
beste mensen,

Groeten,
Raffellos
Weet je welk VPN daar gebruikt wordt? Cisco, CheckPoint, etc.
Ik gebruik een CheckPoint SecuRemote software client en om het werkend te krijgen op een PC achter een router met NAT diende men op de VPN gateway e.e.a. aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
JbRbV schreef op 27 november 2003 @ 23:50:
[...]

Ja, vnl. met 802.11b kaarten, zoals de sweex PCMCIA én de PCI kaart. HEb het getest met een ander AP (Ook 802.11g) en daar valt de verbinding NIET weg.
Dan zou het mij niet verbazen als het aan de versie software ligt welke geinstalleerd is. Zie boven, ik heb geen problemen! (afkloppen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
DiedX schreef op 28 november 2003 @ 11:52:
[...]

Dan zou het mij niet verbazen als het aan de versie software ligt welke geinstalleerd is. Zie boven, ik heb geen problemen! (afkloppen ;))
ik ben ook een van die mensen die geen problemen heeft met WPA-PSK AES + Mac filtering

verbinding valt niet weg, ook niet bij excesief dataverbruik (4gb image kopieren over netwerk lijkt me voldoende als test)

mijn specjes:
Windows XP, Servicepack1(niet geintegreerd dit gaf problemen namelijk met wireless)
Asus WL-500g router
Asus WL-100g pcmcia card

patch van M$ voor WPA(1tje kon er niet meer vinden)

en sindsdien werkt het nog steeds als een treintje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

hoe lang is jullie wap key? Ik had een hele lange key zou het daaraan kunnen liggen?

pffft heb geen zin om mijn hele laptop opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Cyberpope schreef op 28 november 2003 @ 16:41:
hoe lang is jullie wap key? Ik had een hele lange key zou het daaraan kunnen liggen?

eh 26 chars geloof ik.. het is mijn oude wepkey namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Antiloop schreef op 28 november 2003 @ 13:15:
[...]

ik ben ook een van die mensen die geen problemen heeft met WPA-PSK AES + Mac filtering

verbinding valt niet weg, ook niet bij excesief dataverbruik (4gb image kopieren over netwerk lijkt me voldoende als test)

mijn specjes:
Windows XP, Servicepack1(niet geintegreerd dit gaf problemen namelijk met wireless)
Asus WL-500g router
Asus WL-100g pcmcia card

patch van M$ voor WPA(1tje kon er niet meer vinden)

en sindsdien werkt het nog steeds als een treintje
Tevens laatste versie van de driver gedownload?

Ik had net de nieuwe eigenaar (ik had het voor 'm uitgezocht, zucht, nu ben ik 'm kwijt ;)) aan de lijn. Helemaal hilarisch over dat ding :o

Alleen zat zijn huisgenoot te meuten over ICMP wat aanstaat. Nog wat uit te zoeken dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 17-09 12:59

PowerFlower

être diable et jouer fleur

DiedX schreef op 29 november 2003 @ 14:14:
[...]
Ik had net de nieuwe eigenaar (ik had het voor 'm uitgezocht, zucht, nu ben ik 'm kwijt ;)) aan de lijn. Helemaal hilarisch over dat ding :o
offtopic:
Hilarisch <> exhilerated. Hilarisch = erg grappig. Hij was dus erg om te lachen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
PowerFlower schreef op 29 november 2003 @ 17:28:
[...]

offtopic:
Hilarisch <> exhilerated. Hilarisch = erg grappig. Hij was dus erg om te lachen? :P
offtopic:
Mijn vriendin vind je een flauwe kip :) Ze zegt (als Neerlandica) dat je hilarisch op meerdere manieren uit kan leggen ;)

Maar hij was inderdaad erg tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JbRbV
DiedX schreef op 28 november 2003 @ 11:52:
[...]

Warempel. Realtek (beide Sweex kaartjes gebruiken de Rtl8180 chip van Realtek) heeft voor de Rtl8180 onlangs nieuwere drivers (v1.62) en utility uitgebracht.
Hier dus nu ook een tevreden gebruiker met WPA-PSK, AES, MAC-Filter en DHCP.

Nu nog mijn Sitecom WL-100b werkende krijgen met WPA-PSK, AES!
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Cyberpope schreef op 28 november 2003 @ 16:41:

Denk het niet. 30 Karakters, NON-ASCII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit...
Foutje

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JbRbV schreef op 27 november 2003 @ 23:57:
[...]

Weet je welk VPN daar gebruikt wordt? Cisco, CheckPoint, etc.
Ik gebruik een CheckPoint SecuRemote software client en om het werkend te krijgen op een PC achter een router met NAT diende men op de VPN gateway e.e.a. aan te passen.
Het gaat via PPTP-protocol.
Weet er zelf ook weinig vanaf hoor...
mij is verteld via VPN inloggen en moet je dit ff doorlezen http://www.snt.utwente.nl/handleidingen/vpn.html

Misschien dat je hier wat aan hebt bij het helpen van moi...

Groeten,
Raffellos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 18:14
Volgens mij stond dit hier nog niet. Versie 1.6.5.2 van de firmware is uit (4/12):
1. Add: Support LPR printing
2. Add: Wireless Radio On/Off.
3. Add: DHCP release/renew
4. Add: Allow to disable/enable ping response from WAN
5. Fix: Detect NTFS partition in some case
6. Fix: Block 80 port for Web Configuration from Internet
7. Fix: Allow 8080 port for Web Configuration from LAN
linkje: http://usa.asus.com/suppo...em.aspx?ModelName=WL-500G

[ Voor 9% gewijzigd door xtra op 08-12-2003 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
xtra schreef op 08 december 2003 @ 15:30:
Volgens mij stond dit hier nog niet. Versie 1.6.5.2 van de firmware is uit (4/12):

[...]

linkje: http://usa.asus.com/suppo...em.aspx?ModelName=WL-500G
klopt.. is zo goed als gemoved naar chupa.nl/forum (meer mensen.. meer kennis)
daar kun je ook de bevindingen vinden over de nieuwe firmware.. erg positief naar mijn eigen mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
help, iemand enig idee waar dit ding nog uit te halen is deze week?

moet namelijk bedrijfsnetwerk wireless opzetten in het nieuwe kantoor, en dat moet deze week, anders gaat het natuurlijk geld kosten... :(

heeft iemand misschien anders een alternatief voor een router wat hetzelfde kan/biedt? Hij mag ook iets duurder zijn...

[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 09-12-2003 10:55 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 22:04:
@JEDi_

Ik heb nog een Asus WL-500g te koop. Ik heb 'm in september gekocht bij Zercom, maar heb nog geen tijd gehad deze echt te configureren, en ga binnekort over op een Cisco ivm mijn werk. Als je interesse hebt, dan laat me dat maar weten.

http://www.marktplaats.nl...rdware&u=netwerk&ID=33725
heb je hem nog te koop of is hij al weg?

overigens:

biedt de 3com officeconnect 11g gateway niet ongeveer hetzelfde? (afgezien van de usb/printerpoort?)

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 09-12-2003 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankmunneke
Door Phusebox - Tuesday 09 December 2003 10:31
quote: Tazz666 schreef op 07 november 2003 @ 22:04:
@JEDi_

Ik heb nog een Asus WL-500g te koop. Ik heb 'm in september gekocht bij Zercom, maar heb nog geen tijd gehad deze echt te configureren, en ga binnekort over op een Cisco ivm mijn werk. Als je interesse hebt, dan laat me dat maar weten.

http://www.marktplaats.nl...mp;u=netwerk&ID=33725

heb je hem nog te koop of is hij al weg?

overigens:

biedt de 3com officeconnect 11g gateway niet ongeveer hetzelfde? (afgezien van de usb/printerpoort?)

ik bekijk nu via deze router het forum, hij is dus verkocht

frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ok thanks voor de reactie,
heb al een winkel gevonden waar ze hem snel krijgen

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.