Het grote * Asus WL-500g * topic *

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.420 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18
PowerFlower schreef op 27 October 2003 @ 17:44:
[...]

Ik begrijp jou nu iig niet 8)7

Bluetooth heeft een maximaal bereik van 100 meter. De MSI heeft die zendklasse (een Palm alleen niet). Voor mn Palm zou het dus handig zijn (internet toegang via AP), daarnaast heb ik een laptop met BT (en een andere met WiFi) die via BT ook zou kunnen internetten etc., dat is wat ik bedoelde.
OK, ik begreep je dus verkeerd. Ik dacht dat je wou zeggen dat je allerhande toepassingen kende om die BT-afstand te vergroten. :z

Moest het echt 100m zijn, dan zou ik ook wel enkele leuke dingen kunnen bedenken. :)

En dan nu terug ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent3k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 21:32
mickael schreef op 27 oktober 2003 @ 15:41:
[...]
Maar kan je dan nog op beide accespoints met laptops inloggen? Het is namelijk de bedoeling dat die accespoint het internet bridged naar de huiskamer...
Yup, ook al kan je geen wireless geen verbinding maken met het andere accesspoint je kan er wel op inloggen omdat onderling de accesspoints wel verbinding hebben. Ik heb 1 accesspoint 192.168.1.1 als IP laten behouden en de andere 192.168.1.4, mijn buren gebruiken tijdelijk geen dhcp leases omdat ze een andere gateway hebben (hun eigen internet verbinding). Maar ik kan gewoon via het netwerk op alle pcs komen mocht dat nodig zijn.

Greetz
Silent

Silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raka
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Nog even over het Bluetooth ideetje:

Er is nu wel een hoop gepraat over de zin/onzin hiervan, maar wat mij uiteindelijk mateloos interesseert is of het überhaupt mogelijk is. Lopen er hier mensen rond die daar een zinnige opmerking over kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:38
over je BT idee, JA het is mogelijk

is alleen niet makkelijk om te realiseren, je moet namelijk werkende drivers hebben, en deze ook nog compileren op zo'n MIPS geval (of de router zelf als jouw dat lukt)

en dan kan het werken (overigens alles wat je op usb aansluit)

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Ik heb mijn NAS (Linksys EFG80 NAS) aangesloten aan de ASUS AP via een normale netwerk poort.
De NAS krijgt zijn IP ook via het AP.

Weet iemand hoe ik nu deze NAS van buiten af kan zien? :?
Moet ik dan iets met port forwarding ofzo doen? :?

Ik heb een vast IP voor mijn internot aansluiting.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Overal lees ik dat deze AP VPN passthrough ondersteund; maar is het volgende iemand al gelukt?

Windows XP VPN Client - ADSL modem (bridged) - WL500G - Windows XP VPN host

Ik krijg het nl. niet aan de praat en kan ook niets vinden in de configuratie schermen.
Op mijn linuxdoos forwarde ik altijd tcp poort 1723 & protocol 47 en de Asus lijkt alleen maar tcp/udp poorten te ondersteunen?

(zo deed ik het voorheen: )
code:
1
2
3
4
5
$IPT -A PREROUTING -t nat -p tcp -i ${EXTERNAL} --dport 1723 -j DNAT --to 192.168.0.2
$IPT -A FORWARD -p tcp -i ${EXTERNAL} --dport 1723 -j ACCEPT
# GRE protocol 47 allowed
$IPT -A PREROUTING -t nat -p 47 -i ${EXTERNAL} -j DNAT --to 192.168.0.2
$IPT -A FORWARD -p 47 -i ${EXTERNAL} -j ACCEPT

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier draait:

windows xp vpn client
|
asus wl500
|
@home motorola surfboard
|
internet
|
sdsl modem (ff merk vergeten)
|
isa server vpn gateway

alles zonder rare instellingen of zo

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Dat klopt, dat lukt mij ook wel.

Het gaat mij dus om een VPN host 'achter' de Asus te draaien; precies andersom van wat jij nu doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 17:10
Grrr, asus besteld. Blijkt het dat die lijers aan het verhuizen zijn. Ik kan dus nu nog een maandje wachten :(

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik heb een wl-300g, hierbij werkt de tx truc ook (eerder was genoemd dat het alleen bij de wl-300 en de wl-500g zou werken?).

Instellen op 84 levert iets sterker signaal op (van 60% naar 70%), instellen op 1 en de verbinding is pleite. ik zal als ik in de gelegenheid ben wat betere metingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18
Kan deze hack nu ook al behouden blijven bij een reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
Fire69 schreef op 30 oktober 2003 @ 14:02:
Kan deze hack nu ook al behouden blijven bij een reboot?
Het kan niet zo moelijk zijn om een scriptje te schrijven dat bv elk uur het gewenste vermogen instelt. Dat kan je dan vanaf 1 van de computers in het netwerk permanent laten draaien (waar heb je servers voor?).

Iemand met enig progammeertalent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roush
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-12-2024

roush

Trust no 1

Wat dacht je van die wl-g500g doorsturen naar mij, en dan als test wachten of je em terugkrijgt ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

aatos schreef op 30 oktober 2003 @ 14:10:
[...]

Het kan niet zo moelijk zijn om een scriptje te schrijven dat bv elk uur het gewenste vermogen instelt. Dat kan je dan vanaf 1 van de computers in het netwerk permanent laten draaien (waar heb je servers voor?).

Iemand met enig progammeertalent?
Ach, dit is wel te maken hoor. Maar waarom zou je dat willen?
Het opnieuw instellen is alleen maar nodig als je de AP een keer uitzet.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
het instellen is juist NIET alleen nodig als je de router een keer uitzet. het apparaat reset zichzelf namelijk. waarschijnlijk heeft dit te maken met de watchdog die erin zit

en omdat ie zich reset zijn jouw 'tijdelijke' instellingen ook weg

dus zou het inderdaad handig zijn als de bootfiles bijv.. aangepast zouden kunnen worden om dingen te laden of aan te passen naar jouw wens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2024

random

Lost his marbles

Ik heb de WL500G nu 3 weken, ben er tot nu toe erg tevreden over. Hij is nog helemaal standaard op een firmware upgrade (1.6.4.8) na. Geen gehackte spullen dus. De WL100G in mijn laptop draait onder de Asus Windowsdrivers met de windowsupdate voor WPA encryptie.

Alleen heb ik vandaag een probleem als ik grote hoeveelheden data over de wireless verbinding gooi. Op dat moment lijkt hij de WAN poort dicht te gooien, en kom ik nergens meer bij behalve bij het interne netwerk (wat aangesloten is op de WL500G)..
Het WAN lampje blijft wel branden, maar knippert niet. Na ongeveer 5 minuten (of een koude reset) komt de verbinding weer op en kan ik weer doorgaan met mijn netwerkverkeer. Ik kan tijdens deze 'uitval' wel op de Asus inloggen, dus hij is niet compleet vastgelopen of iets dergelijks. Ook blijft de verbinding actief op de laptop, pas als ik de reset uitvoer krijg ik de melding dat er geen netwerk beschikbaar is.

Ik heb de WL500G ingesteld als AP, en heb WPA-PSK met AES encryptie en MACadres filtering aanstaan op het wirelessgedeelte. Mijn eerste gedachte is dat WPA-PSK encryptie te zwaar is voor de Asus, en dat hij daarvan op zijn bek gaat bij constante grote hoeveelheden data. Alleen zou ik het jammer vinden om terug te stappen naar WEP Shared key (i.v.m. beveiliging)

Netwerkstructuur:

Internet
--
Zyxel prestige 650R adslmodem (ingesteld als router)
--
3Com 3300 100Mbit switch
--
Asus WL500G
--
Werkstation (3Com 3C905C-TXM) / Laptop (Asus WL100G)

Hebben jullie nog een idee wat ik kan verbeteren / veranderen om dit probleempje te tackelen? :)

Edit:
Na een harde reset en het herstellen van mijn configuratie doet de set het al 1.5 dag goed. Stom dat ik dit niet eerder geprobeerd heb, excuses voor de topicvervuiling :/.

[ Voor 7% gewijzigd door random op 03-11-2003 23:17 . Reden: Probleem opgelost ]

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

128bit WEP shared key icm. MAC adres is vrij veilig volgens mij.

Anyway, wat gebeurt er als je tijdens zo'n 'WAN block' je wl100 disabled en dan enabled?
Want als ik dit zo lees kan het de AP zijn maar ook de netwerkkaart!

[ Voor 7% gewijzigd door Willem2 op 31-10-2003 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Antiloop schreef op 30 oktober 2003 @ 20:16:
het instellen is juist NIET alleen nodig als je de router een keer uitzet. het apparaat reset zichzelf namelijk. waarschijnlijk heeft dit te maken met de watchdog die erin zit

en omdat ie zich reset zijn jouw 'tijdelijke' instellingen ook weg

dus zou het inderdaad handig zijn als de bootfiles bijv.. aangepast zouden kunnen worden om dingen te laden of aan te passen naar jouw wens
Zeker weten?
Ik heb de instelling eenmalig doorgevoerd en volgens mij is deze nu nog steeds zo.
Hoe kan ik dit controleren (behalve met de ontvangst) ?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

nog een keer proberen; weet iemand al hoe je op de asus wl500g protocol (gre) 47 kunt forwarden?

Is mij nog niet gelukt nl.

Heb nu via http://my.router/Main_AdmStatus_Content.asp het volgende erin gestopt:

iptables -A PREROUTING -t nat -p 47 -i eth1 -j DNAT --to 192.168.0.2
iptables -A FORWARD -p 47 -i eth1 -j ACCEPT

en dan met iptables -L krijg ik het volgende terug:

Chain FORWARD (policy ACCEPT)
target prot opt source destination
ACCEPT 47 -- anywhere anywhere

niet helemaal wat ik opgaf; anyone?
tevens geeft ipatbles -L niet alle rules netjes te zien; gebruikt deze router wel iptables? :)

[ Voor 69% gewijzigd door Willem2 op 01-11-2003 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor de heren van het Forum... Heb een wl-300g mooi in doos voor zacht prijsje in combinatie met een wl-100g kaartje. Erg tevreden, goed te configureren en inderdaad, de firewall en routing functies zijn erg goed. Enige manco is eigenlijk de 10 Mbit ethernet aansluiting. Beetje slordig.
De reden voor de aanschaf is dat ik een Imac wil aansluiten twee verdiepingen boven mijn appartement. Twee lagen dik eind jaren tachtig beton etc... Volgens de webwinkels is de wl-200g niet een uitblinker in zendvermogen. Ik heb getest met een laptop en kom met deze combinatie op een zwak tot redelijk bereik (2 Mbit) op locatie. Voor het delen van een adsl genoeg lijkt me.
Nu wilde ik het gaan testen met een Cisco Aironet 350 kaartje in mijn laptop maar krijg deze niet aan de praat met WEB 128 met hidden SSID (onder XP).
Nu vraag ik me af hoe een Imac gaat reageren. De extreme airport kaarten zijn duur en werken voor zover ik weet niet goed samen met andere ap's. Verder is de mac wat ouder en geeft dit dus problemen. Een normale airport kaart gaat ook problemen geven denk ik. Om een linksys kaart (pci) goed te laten werken moet ik aanpassingen doen in de "drivers" geloof ik (hoewel ik ook las dat ze daar bij Apple toch weer overheen gestapt zijn" (lang leve open source) maar dan moet ik weer os x draaien geloof ik.
Aangezien ik niet zoveel van Apple's weet leek een wet11 de ideale oplossing. Ik zag dat je zelfs andere kaartjes er in kan proppen (zou dat ook met een asus wl-100 kunnen?). Dit was een topic waar ik beide namen in tegen kwam dus vandaar...
Heeft iemand enige ervaring met deze combinatie en denk je dat dit de oplossing kan zijn. Het enige wat de wet11 hoeft te doen is ethernet verkeer om te zetten in wireless LAN verkeer. Is het lastig om het te configureren (via straight cable geloof ik). Zijn er andere "bridge" mogelijkheden die "low budget" zijn?
Ik wil dus eigenlijk (vanwege de zware muren) buitenom met een soort bridge. De Asus heeft dus inderdaad een afwijkende externe antenne aansluiting die niet makkelijk is te omzeilen (en niet te koop). Ik denk echter dat een goede ontvanger voldoende is aangezien ik best tevreden ben over het bereik.

gedachten hierover zijn welkom en ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met de wet11...

groetjes, Saffi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Dit is Het grote * Asus WL-500g * topic *!

Volgens mij kun je voor jouw verhaal beter een nieuw topic openen!

[ Voor 8% gewijzigd door Willem2 op 03-11-2003 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Ok wie kan helpen???
Ik heb een Asus WL 500g en een Asus WL 100g set.
Op dit moment ziet WindowsXP (Laptop) geen wifi accespoint meer over de 100g. Kruis door de netwerk icoontjes. :(
Netstumbler geinstalleerd op dezelfde laptop ziet het wifi accespoint daarentegen wel.
Wat ik ook probeer ik krijg geen contact.
En voor al jullie slimmerikken. ;)
Geen beveiliging (MAC) en geen firewall ingeschakeld.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
probeer eens die asus tool, die werkt bij mij
een stuk beter als de native xp ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
JEV schreef op 03 november 2003 @ 20:46:
Ok wie kan helpen???
Ik heb een Asus WL 500g en een Asus WL 100g set.
Op dit moment ziet WindowsXP (Laptop) geen wifi accespoint meer over de 100g. Kruis door de netwerk icoontjes. :(
Netstumbler geinstalleerd op dezelfde laptop ziet het wifi accespoint daarentegen wel.
Wat ik ook probeer ik krijg geen contact.
En voor al jullie slimmerikken. ;)
Geen beveiliging (MAC) en geen firewall ingeschakeld.
Ik heb af en toe hetzelfde probleem met mijn wl-300g. Hij staat aan, ik kan hem zien in netstumbler, maar de asus device discovery ziet niks, en ik kan niet meer inloggen. Resetten naar factory settings (resetknop inhouden tot je aan de ledjes ziet dat hij gaat rebooten) helpt bij mij altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb via de door jullie gegeven commando's ftp en telnet aan de praat. Maar bij een reset is alles weg. Is het ook mogelijk dit bij het opstarten te laten gebeuren? Heeft dat ding een rc.local ofzo ? En waar kan ik de bestanden in plaatsen dat ze blijven staan ?

[ Voor 78% gewijzigd door Erhnam op 05-11-2003 17:11 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Erhnam schreef op 05 november 2003 @ 15:57:
Ik heb via de door jullie gegeven commando's ftp en telnet aan de praat. Maar bij een reset is alles weg. Is het ook mogelijk dit bij het opstarten te laten gebeuren? Heeft dat ding een rc.local ofzo ? En waar kan ik de bestanden in plaatsen dat ze blijven staan ?
ja hij heeft een soort rc.local
en neej die kun je niet wijzigen zover we tot nu toe weten
en waar de bestanden blijven staan: waarschijnlijk nergens..
in /tmp maar dat is tot poweroff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke zaak verkoopt de Asus WL-500g ? of een webshop waarvan het zeker is dat deze ook al eens het product heeft geleverd aan een medegotuser of iemand anders... ? :*) heb veel interesse in dit product,

ik heb al gekeken in pricewatch natuurlijk :9

bedankt voor de informatie

WFvN ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 19:50:
welke zaak verkoopt de Asus WL-500g ? of een webshop waarvan het zeker is dat deze ook al eens het product heeft geleverd aan een medegotuser of iemand anders... ? :*) heb veel interesse in dit product,

Maar de search heb je niet gebruikt blijkbaar....

http://www.duiverman.nl heeft al aan een aantal tweakers dit geval geleverd (en ikke ben de eerste die hem ontvangen heeft hier in Nederland; rechtstreeks van de distributeur :Y) .... Dank, heer Duiverman voor het goede vertrouwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 19:50:

bedankt voor de informatie

WFvN ;)
? Wat is dit dan?

pricewatch: Asus WL-500g (4x 100Mbps, 54Mbps, 1x USB 1.1, 1x LPT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Sinds kort ben ik de bezitter van de WL 500g router van Asus.
de router is aangesloten op een modem van Alcatel, speedtouch 510i (mxStream)

Helaas is het mij niet gelukt om een verbinding te maken met het internet.
De router kan ik wel benaderen (pingen en met de browser).
De instellingen van de router zijn:
PPTP, IP adres 10.0.0.150, subnetmask 255.255.255.0 en default gateway 10.0.0138.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe en wat de instellingen van router en/of modem moeten zijn.

alvast vriendelijk bedankt. WinkSmile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JEDi_

Ik heb nog een Asus WL-500g te koop. Ik heb 'm in september gekocht bij Zercom, maar heb nog geen tijd gehad deze echt te configureren, en ga binnekort over op een Cisco ivm mijn werk. Als je interesse hebt, dan laat me dat maar weten.

http://www.marktplaats.nl...rdware&u=netwerk&ID=33725

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandros
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-04-2024
Hi! Net ook een 500g aangeschaft (www.duiverman.nl - perfecto). Vraagje: kun je aan de WAN-zijde ook 2 IP- aansluitingen (dual stack) maken?. 1 voor de pppoe client, de ander voor het locale netwerk? (Dus eigenlijk 2 ip-adressen)
PPPoe geeft mijn router nl een ip-adres dat niet in het locale netwerk past. In een 'normale' linux bak krijg je één ppp0 adapter met een ip adres èn je eth0 netwerkkaart met een ip-adres in de locale range (duidelijk?).
Ik kan nu dus niet het locale netwerk op met de router ertussen... :'(

[ Voor 114% gewijzigd door Sandros op 08-11-2003 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Antiloop schreef op 05 november 2003 @ 22:43:
[...]

ja hij heeft een soort rc.local
en neej die kun je niet wijzigen zover we tot nu toe weten
en waar de bestanden blijven staan: waarschijnlijk nergens..
in /tmp maar dat is tot poweroff
Zou je die niet via ftp kunnen downloaden, wijzigen en weer upload?
En de /tmp wordt bij het opstarten geleegd. Hoe zit het als je een nieuwe directory zou maken en hem dan restart? Zou die dan zijn instellingen behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Erhnam schreef op 09 november 2003 @ 15:13:
[...]

Zou je die niet via ftp kunnen downloaden, wijzigen en weer upload?
En de /tmp wordt bij het opstarten geleegd. Hoe zit het als je een nieuwe directory zou maken en hem dan restart? Zou die dan zijn instellingen behouden?
de /tmp word wel bewaard bij opnieuw opstarten van je wl500g
maar NIET bij een poweroff.. (zie verder terug in de topic..)
wat betreft directory aanmaken probeer het uit he...
enigste manier om het te weten te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Kan iemand eens stap voor stap uitleggen hoe dat gehack in de wl 500g werkt ?
Ik heb (nog) geen verstand van linux maar ik wil wel wat meer van de wl weten.
Hoe kom ik in de dir structuur ?
Hoe werkt dat verhogen van het vermogen.
Wat moet ik doen met telnetd. Heb ik een usb stick nodig.

Anyway. Een duidelijk overzicht van alle stappen voor de beginners zou nooit weg zijn ;)

Groet,

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Wat betreft die powerhack... begin maar eens te lezen vanaf bramfm in "Het grote * Asus WL-500g * topic *"

[ Voor 42% gewijzigd door WFvN op 11-11-2003 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar staat dit:

Ga naar: http://my.router/Main_AdmStatus_Content.asp en enter:

wl -i eth2 txpwr 84

maar wat is de achterliggende gedachte ?
zit ik nou in een console mode of zijn dit typische commando's die in de firmware geschreven zijn ?

Hoe is dit ontstaan ? Je gaat toch niet zomaar een avondje allerlei commando's intypen om er achter te komen dat deze toevallig werkt ?

Dus: me need more input" :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 12:44:
Ja daar staat dit:

Ga naar: http://my.router/Main_AdmStatus_Content.asp en enter:

wl -i eth2 txpwr 84

maar wat is de achterliggende gedachte ?
zit ik nou in een console mode of zijn dit typische commando's die in de firmware geschreven zijn ?

Hoe is dit ontstaan ? Je gaat toch niet zomaar een avondje allerlei commando's intypen om er achter te komen dat deze toevallig werkt ?

Dus: me need more input" :|
Als je er geen verstand van hebt, wees dan blij dat je het nog aan de praat krijgt.
Of verwacht je soms dat je een cursus linux van ons krijgt?

De mensen die achter deze commando's zijn gekomen hebben er heel wat meer verstand van voordat ze zover zijn gekomen. Vaak is het kennis icm toeval.

wl -i eth2 txpwr 84

wl: wireless lan
-i: init? een van de opties van wl
eth2: waarschijnlijk de poort waar de wl gebruik van maakt.
txpwr: het betreffende commando voor de output
84: de waarde die aan de output meegegeven worden.

Maar wat je ermee wilt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 20:48
Ik heb een vaag probleem met de wl 500g: Ik heb een chello classic abo, sinds ik die router heb kan ik naar een bepaalde tijd niet meer op internet komen. Owjah ik heb ook nog een draadloze aansluiting maar die geeft wel aan dat die aangesloten is maar hij komt niet op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Helaas heeft niemand gereageerd op mijn oproep.
Op dit moment heb ik zelf de W500g router met het het st510 modem aan de praat gekregen.

in feite heel simpel, zet Wan Connection type op Automatic IP
en klaar is kees.
Wel vreemd dat de router niet werkt met de keuze Connectiontype ADSL

nu nog de zaak gaan fijn tunen.

groetjes WinkSmile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XthinkZ schreef op 11 november 2003 @ 13:35:
[...]

Als je er geen verstand van hebt, wees dan blij dat je het nog aan de praat krijgt.
Of verwacht je soms dat je een cursus linux van ons krijgt?

De mensen die achter deze commando's zijn gekomen hebben er heel wat meer verstand van voordat ze zover zijn gekomen. Vaak is het kennis icm toeval.

Maar wat je ermee wilt. :?
Rustig maar...

Hoe zijn die mensen ooit zover gekomen ?? Juist lezen, vragen, lezen, onderzoeken.

Ik verwacht geen cursus linux dat doe ik zelf wel.

Waar gaat het in deze groep om ? Om kennis te delen dacht ik. Zodat we wat aan elkaar hebben. Als jij iedereen meteen af fakkelt komen we nergens.
Jij kent mij niet dus ook niet mijn kennis en de kennis die misschien wel nuttig kan zijn in de groep.

Ik hoef ook geen vertaling van een commando. Dat kan ik nog redelijk verzinnen.

Meer de vraag hoe kom je tot dit commando.
Staat dit net als bij de linksys onder /usr/sbin/wl ?
Hoe kom ik daar...met dat telnetd programmaatje ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

atomic frogger schreef op 11 november 2003 @ 13:38:
Ik heb een vaag probleem met de wl 500g: Ik heb een chello classic abo, sinds ik die router heb kan ik naar een bepaalde tijd niet meer op internet komen. Owjah ik heb ook nog een draadloze aansluiting maar die geeft wel aan dat die aangesloten is maar hij komt niet op internet.
Check je settings van je WL-500g eens goed want je kan hem op bepaalde momenten de verbinding laten blocken (bijvoorbeeld 's nachts omdat je dan toch niet zit te internetten en ook niet wil downloaden oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 20:48
WFvN schreef op 11 november 2003 @ 15:17:
[...]

Check je settings van je WL-500g eens goed want je kan hem op bepaalde momenten de verbinding laten blocken (bijvoorbeeld 's nachts omdat je dan toch niet zit te internetten en ook niet wil downloaden oid)
Ik heb settings helemaal doorgekeken maar ik kan geen fouten vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 15:02:
[...]
Kep hier ff een howto online gegooid:

http://erhnam.demon.nl/asus-wlan-hack/

[ Voor 43% gewijzigd door Erhnam op 12-11-2003 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent3k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 21:32
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 16:30:
Hallo,
Sinds kort ben ik de bezitter van de WL 500g router van Asus.
de router is aangesloten op een modem van Alcatel, speedtouch 510i (mxStream)

Helaas is het mij niet gelukt om een verbinding te maken met het internet.
De router kan ik wel benaderen (pingen en met de browser).
De instellingen van de router zijn:
PPTP, IP adres 10.0.0.150, subnetmask 255.255.255.0 en default gateway 10.0.0138.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe en wat de instellingen van router en/of modem moeten zijn.

alvast vriendelijk bedankt. WinkSmile
Volgens mij maakt het modem al verbinding met het internet, het enige wat je dus in de Asus WL500g moet doen is alles op auto hebben staan, dat je modem een IP aan je accesspoint geeft, waarna die alles naar de desbetreffende gebruikers stuurt, mocht dit niet werken dat moet je het maar ff melden.

Greetz
Silent

Silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
ik heb nu net even vlug een forum opgezet
te vinden op http://www.chupa.nl/forum

om zo verder de knowledge & zogenaamde tech support en development van de wl500g/b (en wl300(b/g)) verder te stimuleren

er zijn nog geen groeps of wat dan ook aangemaakt, dat komt als er uberhaupt interesse is

voor de mensen die het interresant vinden registreer en maak je even bekend en eventueel op en aanmerking graag meteen posten in het Main Forum

uiteraard om te weten wat jullie knowledge tot nu toe is, zou erg fijn zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoko
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:43
Asus heeft een nieuw bios waar bij staat 'Improve wireless connection performance'
http://www.asus.com.tw/su...em.aspx?ModelName=WL-500G

Iemand al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Kyoko schreef op 12 november 2003 @ 20:25:
Asus heeft een nieuw bios waar bij staat 'Improve wireless connection performance'
http://www.asus.com.tw/su...em.aspx?ModelName=WL-500G

Iemand al getest?
dit lijkt maar alsof dit nieuw is, ik weet niet waarom deze er dubbel in staan met nieuwe datum. maar ze staan wel degelijk 2x op de ftp verder identiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankmunneke
  • Laatst online: 01-09 13:15
hoi

ik heb net mijn 500g geinstalleerd alles werkt prima. Nou heb ik een probleem met de printer een hp 5p ik heb deze zoals asus wil eerst op mijn laptop met xp geinstalleerd en vervolgens met tooltje op externe poort gezet maar als ik ernaar wil printen geeft windows een fout en onderbreekt het printen ik heb de firmware 1.6.4.8 ik geloof dat antiloop ook een hp 5p heeft werkt deze wel probleemloos samen met de router? Heeft iemand anders ook problemen met printen / deze opgelost?

groet Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 15:02:
[...]

Rustig maar...

Hoe zijn die mensen ooit zover gekomen ?? Juist lezen, vragen, lezen, onderzoeken.

Ik verwacht geen cursus linux dat doe ik zelf wel.

Waar gaat het in deze groep om ? Om kennis te delen dacht ik. Zodat we wat aan elkaar hebben. Als jij iedereen meteen af fakkelt komen we nergens.
Jij kent mij niet dus ook niet mijn kennis en de kennis die misschien wel nuttig kan zijn in de groep.

Ik hoef ook geen vertaling van een commando. Dat kan ik nog redelijk verzinnen.

Sorry dat ik zo reageerde, maar dat kwam eigenlijk door dit stukje:
Hoi allemaal,

Kan iemand eens stap voor stap uitleggen hoe dat gehack in de wl 500g werkt ?
Ik heb (nog) geen verstand van linux maar ik wil wel wat meer van de wl weten.
Hoe kom ik in de dir structuur ?
Hoe werkt dat verhogen van het vermogen.
Wat moet ik doen met telnetd. Heb ik een usb stick nodig.

Anyway. Een duidelijk overzicht van alle stappen voor de beginners zou nooit weg zijn

Groet,

Jeroen
Het leek alsof je de topic niet eens door gelezen had, en dan opeens vraagt hoe je die hack doet.

Vervolgens terwijl je die hack nog niet eens geprobeerd hebt, ga je vragen wat de achterliggende gedachte is, en je meer wilt weten.

Bij mij kwam de eerste gedachte:
Eerst doen, dan vragen wat je niet begrijpt.

Maar er is gelukkig iemand die zelfs zover is om een howto te hebben geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
frankmunneke schreef op 12 november 2003 @ 21:38:
hoi

ik heb net mijn 500g geinstalleerd alles werkt prima. Nou heb ik een probleem met de printer een hp 5p ik heb deze zoals asus wil eerst op mijn laptop met xp geinstalleerd en vervolgens met tooltje op externe poort gezet maar als ik ernaar wil printen geeft windows een fout en onderbreekt het printen ik heb de firmware 1.6.4.8 ik geloof dat antiloop ook een hp 5p heeft werkt deze wel probleemloos samen met de router? Heeft iemand anders ook problemen met printen / deze opgelost?

groet Frank
ik heb een laserjet2200DN (duplex/netwerk) met ingebouwde printserver dus.. ik moet binnenkort nog even mijn G85 (all-in-one) proberen of dat werkt over usb, maar vrees het ergste.. dus heb er nog geen ervaring mee

• JEV

JEV

Ik heb deze router en wil een harde schijf aansluiten als ftp server.
Dat moet geen probleem zijn ik kan hem nl. gewoon in de usb poort pluggen.
Mijn vraag is, ik ben aangesloten op @home. Hoe kan ik van buitenaf nu toegang krigen tot die schijf (ftp server.). Dus wat wordt het ip addres????? :? :?

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Antiloop
jouw ip van @home wordt het..
en volgens mij staat standaard ftp voor buitenaf dicht.. maar weet zo niet zeker

• JEV

JEV

Antiloop schreef op 13 november 2003 @ 10:30:
jouw ip van @home wordt het..
Ok proberen.
Antiloop schreef op 13 november 2003 @ 10:30:
en volgens mij staat standaard ftp voor buitenaf dicht.. maar weet zo niet zeker
Als iemand anders hier nog antwoord op heeft graag. _/-\o_ :9~

Verwijderd

XthinkZ schreef op 12 november 2003 @ 22:12:

Eerst doen, dan vragen wat je niet begrijpt.

Maar er is gelukkig iemand die zelfs zover is om een howto te hebben geplaatst.
Ik had wat gelezen (ok misschien iets te weinig) en werd wat over enthousiast.
Maar mijn motto is "Eerst lezen dan doen". Dus ik wil eerst weten wat er gaat gebeuren wanneer ik commando's ga uitvoeren. Ik wil namelijk niks om zeep helpen.

De HowTo is erg fijn. Ik ga nu echt aan de slag. (met enige voorzichtigheid).

Ik heb mijn WAP trouwens nog niet kunnen gebruiken omdat ik een AWL100 (benq)pcmcia kaartje voor mijn oude laptop (ben hur tijd) kocht en die werkt niet onder win98. Daarom ben ik met linux (debian) aan de slag gegaan en daar hoop ik dan van te leren. Zodat ik snap waar het over gaat.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ik heb nu dus dit routertje in een setje gekocht met de 100g kaartje.

Ik merk een kleine verbetering met de 84mW hack, maar daarvoor was de ontvangst ook al erg goed.

maar , hoewel ik vermoed dat dit meer samenhangt met mijn kaartje. Ik moet elke keer bij het opstarten op mijn laptop aangeven dat ik de asus wireless manager wil gebruiken, anders maakt hij geen verbinding. Iemand enig idee waaraan dat kan liggen?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• frankmunneke
Mijn Printer werkt (eindelijk) na wat rotazooi van mijn pc af geflikkerd te hebben en nadat ik alles opnieuw heb geinstallerd werkte het in een keer feilloos. (ik heb mijn pc nog niet weer opnieuw opgestart ik hoop dat het dan blijft werken).

comment:
bij opnieuw opstarten heb ik het probleem dat asus contact probeert te krijgen met de poort voordat mijn wireless verbinding geinitialiseerd is met als gevolg dat de pc lang blijft wachten en tot twee keer toe aangeeft dat hij geen verbinding met de printer kan krijgen. Eigenlijk zou ik willen dat ik de poort handmatig aanzet ipv automatisch bij het opstarten. Hoe zou ik dat moeten instellen?

Ftp op @home zet anonymous login uit stel wat wachtwoorden en gebruikers in vervolgens kan je er vanbinnen en vanbuiten op om je eigen ip-adres te vinden kan je het handigst naar www.whatsmyip.net gaan en aflezen. Hier staat ook het ftp adres in woorden deze veranderd niet terwijl je ip adres niet statisch is en dus gewijzigd kan worden (gebeurt niet vaak).

nog een probleempje ik heb een medion pc met ingebouwde wifi kaart een prism 802.11g wireless adapter 3890 nou zit er op mijn toetsenbord een toets waarmee ik mijn draadloos netwerk aanzetten moet bij opstarten staat deze standaard uit hoe stel ik in dat deze standaard aan staat?

groet Frank

[ Voor 20% gewijzigd door frankmunneke op 13-11-2003 14:13 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

frank, gezien dat hardwarematig is, zou ik daarvoor zoeken naar een optie in de bios van de laptop. Dit heeft niets met de asus 500g te maken, maar met de hardware van je laptop.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• JEV

JEV

frankmunneke schreef op 13 november 2003 @ 13:28:

Ftp op @home zet anonymous login uit stel wat wachtwoorden en gebruikers in vervolgens kan je er vanbinnen en vanbuiten op om je eigen ip-adres te vinden kan je het handigst naar www.whatsmyip.net gaan en aflezen. Hier staat ook het ftp adres in woorden deze veranderd niet terwijl je ip adres niet statisch is en dus gewijzigd kan worden (gebeurt niet vaak).

groet Frank
Ok bedankt dat je tijd hebt gevonden om op mijn topic te reageren.
Ik heb op mijn router een externe harddisk aangesloten.
Maar als ik probeer in te loggen (zowel met wachtwoord als anoniem) dan krijg ik een error van windows: A connection with the server could not be established. :(

Dit gebeurt zowel met als zonder h/d verbonden met de router.

Mijn h/d case is usb 2.0 zou dat er iets meet te maken hebben. :?

Usb 2.0 is toch backward compatible met usb 1.0 en 1.1 ??????

• frankmunneke
hoi JEV

wat als je vanuit het asus menu´tje op login klikt?

• JEV

JEV

frankmunneke schreef op 13 november 2003 @ 15:35:
hoi JEV

wat als je vanuit het asus menu´tje op login klikt?
Sorry dat bedoelde ik. Het gebuert zowel bij de anonymous login als bij de superuser login.

• Antiloop
JEV schreef op 13 november 2003 @ 15:44:
[...]

Sorry dat bedoelde ik. Het gebuert zowel bij de anonymous login als bij de superuser login.
heb je je router wel al gereset ? en evt. poweroff

• frankmunneke
JEV schreef op 13 november 2003 @ 15:44:
[...]

ik heb bijde logins uitstaan en als ik dan op de login icoontjes druk krijg ik ook een foutmelding probeer eens met een ftp progje in te loggen met een zelf aangemaakte gebruikersnaam en ww

• JEV

JEV

frankmunneke schreef op 13 november 2003 @ 15:52:
[...]

ik heb bijde logins uitstaan en als ik dan op de login icoontjes druk krijg ik ook een foutmelding probeer eens met een ftp progje in te loggen met een zelf aangemaakte gebruikersnaam en ww
DAn geeft WS-FTP een connect failure. zowel anoniem als met U/N en WW

• Antiloop
JEV schreef op 13 november 2003 @ 16:05:
[...]

DAn geeft WS-FTP een connect failure. zowel anoniem als met U/N en WW
Jev, op het het wl500g forum ( www.chupa.nl/forum ) staat een simpele uitleg in het engels hoe je een ftp op moet zetten met plaatje

Verwijderd

Hoi hoi,

Heeft iemand al eens geprobeerd om de poort te wijzigen waarop de 500g vanuit het WAN te bereiken is (wel aanzetten)?
Normaal staat deze op 8080, maar op poort 80 istie ook te bereiken.
En wanneer ik 'm op een andere poort zet (bijv. 8000) dan blijft ie OOK op 80 zitten.
Daar zit ie mooi in de weg wanneer ik deze poort wil gebruiken om naar een interne webserver te routen! Is dit een bekende bug in de 500g firmware?
Ik kan een andere poort dan 80 gaan gebruiken voor mijn webserver, maar dat is niet standaard.

Trouwens, daar is ook nog een probleem. Met dat routen naar een interne webserver. Ik heb een Apache webserver draaien op mijn lokale PC (192.168.1.2: 1880 (tja, dit is dus niet standaard)). En in de router heb ik onder 'NAT settings' -> 'virtual server' een portmap ingesteld van poort 1880 naar lokale IP 192.168.1.2. Met adres http://aaa.bbb.ccc.ddd:1880 (aaa.bbb.ccc.ddd is mijn WAN ip) zou ik dus op mijn webserver moeten komen. En dat lukt, echter maar 1x. Een refresh van de pagina levert een foutmelding op dat de port 'closed' is.
Wanneer ik nu in de 500g ga kijken (via het eerder in dit topic genoemde command interface) naar de iptables instellingen valt me het volgende op:
Nadat ik in 'NAT settings' -> 'virtual server' de portmapping 1880 -> 192.168.1.2 (tcp) heb ingesteld, maar nog niet die poort vanaf WAN heb aangesproken geeft het commando:

iptables -t nat -L

-----------
Chain PREROUTING (policy ACCEPT)
REDIRECT tcp -- anywhere anywhere tcp dpt:8000 redir ports 80
DNAT tcp -- anywhere aaa.bbb.ccc.ddd tcp dpt:1880 to:192.168.1.2

Chain POSTROUTING (policy ACCEPT)
MASQUERADE all -- anywhere anywhere

Chain OUTPUT (policy ACCEPT)
-----------

en nadat ik de poort wel aangesproken heb is de output van dat commando:

-----------
Chain PREROUTING (policy ACCEPT)
REDIRECT tcp -- anywhere anywhere tcp dpt:8000 redir ports 80
DNAT tcp -- anywhere 0.0.0.0 tcp dpt:1880 to:192.168.1.2

Chain POSTROUTING (policy ACCEPT)
MASQUERADE all -- anywhere anywhere

Chain OUTPUT (policy ACCEPT)
-----------

Hoe kunnen de iptables instellingen veranderen door een poort aan te spreken?
Kan het dat door de verandering van het WAN IP in 0.0.0.0 de poort sluit?
Is dit ook een bug in de 500g firmware of mogelijk een bug in de Linux progs die de router gebruikt?
Welke Linux guru kan hier iets over zeggen?

(Of is dit teveel gevraagd? :) )

greeeetings,
Tw3ty

• Antiloop
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 21:21:
Hoi hoi,

Heeft iemand al eens geprobeerd om de poort te wijzigen waarop de 500g vanuit het WAN te bereiken is (wel aanzetten)?
Normaal staat deze op 8080, maar op poort 80 istie ook te bereiken.
En wanneer ik 'm op een andere poort zet (bijv. 8000) dan blijft ie OOK op 80 zitten.
Daar zit ie mooi in de weg wanneer ik deze poort wil gebruiken om naar een interne webserver te routen! Is dit een bekende bug in de 500g firmware?
Ik kan een andere poort dan 80 gaan gebruiken voor mijn webserver, maar dat is niet standaard.

.........

Hoe kunnen de iptables instellingen veranderen door een poort aan te spreken?
Kan het dat door de verandering van het WAN IP in 0.0.0.0 de poort sluit?
Is dit ook een bug in de 500g firmware of mogelijk een bug in de Linux progs die de router gebruikt?
Welke Linux guru kan hier iets over zeggen?

(Of is dit teveel gevraagd? :) )

greeeetings,
Tw3ty
dat is een hele goeie, ik ben tijd geleden OOK bezig geweest met een poging om port forwarding werkend te krijgen. op de een of andere manier lukt dit mij ook niet. wat wel feit is dat op het moment de wl500g nog met opstarten bezig is ik wel gebruik kan maken (lijkt wel alsof alles openstaat, of dat er een commando uitgevoerd wordt wat het weer teniet doet)

• JEV

JEV

Antiloop schreef op 13 november 2003 @ 19:40:
[...]

Jev, op het het wl500g forum ( www.chupa.nl/forum ) staat een simpele uitleg in het engels hoe je een ftp op moet zetten met plaatje
Sorry, werkt ook niet.
Ik weet zeker dat de H/D werkt omdat hij ook werkt op mijn laptop of mijn desktop.
Ik denk dat het te maken heeft met de usb 2.0.

Verwijderd

Antiloop schreef op 13 november 2003 @ 21:26:
[...]

dat is een hele goeie, ik ben tijd geleden OOK bezig geweest met een poging om port forwarding werkend te krijgen. op de een of andere manier lukt dit mij ook niet. wat wel feit is dat op het moment de wl500g nog met opstarten bezig is ik wel gebruik kan maken (lijkt wel alsof alles openstaat, of dat er een commando uitgevoerd wordt wat het weer teniet doet)
Ja ja, precies dat zie ik ook. Tijdens opstarten even open maar dan weer dicht.
Er zit een tijd tussen dat ie sluit of 1x aanspreken doet m sluiten.
Vreemd gedrag.
Maar ik weinig tot geen verstand van linux of die iptables materie om er een vinger op te leggen. Helaas.
Jij ook niet begrijp ik.
Misschien een goeie om aan Asus te melden en hopen dat het is een volgende firmware release is opgelost.

Verwijderd

Ik vond nog het volgende regeltje in het httpserver script in de router:

# 2003/09/26 by Joey to fix antenna of WL500g/WL500b before 2.0

Zou er een firmware versie 2.0 aan zitten te komen??
Hopelijk dan met wat verbeteringen, maar iedereen weet hoe dat gaat met x.0 releases: weer andere bugs... :X

• Antiloop
probeer al meer dan een maand die @#$%@ chinees te bereiken van Asus.. hij leest m'n mail wel (krijg leesbevestiging) maar hij antwoord niet.. stelletje lamme flikkers altijd daar in taiwan..

dus zal morgen weer eens een reminder sturen.. laatste mail ging namelijk over webcam motion alert gebeuren dat dat dus niet goed werkt...

m'n provider vond het ook niet zo leuk dat ik voor 160mb aan mail binnenkreeg van die router binnen 1 dag

en idd iptables heb ik geen kaas van ge-eten alleen van ipchains.. maar dat wordt niet meer gebruikt in linux tegenwoordig

@JEV ik gebruik een usb-stick (USB2.0) dus zou moeten werken..

[ Voor 7% gewijzigd door Antiloop op 13-11-2003 21:47 ]

• JEV

JEV

Antiloop schreef op 13 november 2003 @ 21:44:
@JEV ik gebruik een usb-stick (USB2.0) dus zou moeten werken..
Het wordt dan tijd dat ik een usb stick koop |:( om te kijken of dat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
okey.. ben ik printserver(usb) aan het testen..
is m'n printer niet supported [HP Officejet G85]

moet je schijnbaar speciale driver voor hebben

in theorie zoals ik die driver heb bekeken is het -MOGELIJK- om te scannen via die driver

dus zoals iemand hier eerder vroeg moet het mogelijk zijn om een scanner aan te sluiten en te gebruiken via de virtual port.. waarschijnlijk loop je wel tegen andere wazige problemen aan. maargoed zo ver zijn we nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb de volgende 3 printers aangesloten gehad op m'n WL-500g:

HP deskjet 930c: zowel met LPT als met USB geen problemen
Brother HL-760: heeft alleen LPT, dus alleen dat kan ik testen. Werkt goed
Brother HL-5050: LPT werkt goed maar USB heb ik nog niet aan de praat kunnen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrael
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik heb sinds gister ook de 500g maar ik heb problemen met het goed configureren van de firewall. De 500g is i.p.v. mijn draytek 2300 gekomen. Ik heb de 500g zo geconfigureerd dat die met de SIP SPOOF van mijn alcatel overweg kan.
De volgende static routs heb ik moeten toevoegen:

10.0.0.138 - 255.255.255.255 - xs4all ip
0.0.0.0 - 0.0.0.0 - 10.0.0.138

Maar nu kan ik opeens niet alleen de alcatel pingen (1.2.3.4) maar ook het
10.0.0.138 adres dit kon met de draytek 2300 niet.

Maar nu heb ik het probleem dat als ik mijn poorten laat scannen de firewall van de 500g gewoon niet blijkt te werken. alles staat gewoon open. Met mijn draytek stond alles op stealth en de configuratie van beide is in principe gewoon hetzelfde.

Heeft iemand deze router werkend goed werkend gekregen met sip spoof en de firewall zo kunnen instellen dat alles gewoon stealth blijft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
WFvN schreef op 14 november 2003 @ 13:54:
Ik heb de volgende 3 printers aangesloten gehad op m'n WL-500g:

HP deskjet 930c: zowel met LPT als met USB geen problemen
Brother HL-760: heeft alleen LPT, dus alleen dat kan ik testen. Werkt goed
Brother HL-5050: LPT werkt goed maar USB heb ik nog niet aan de praat kunnen krijgen
zal eens LPT keer proberen, zit alleen jammergenoeg zo'n afwijkend stekker van HP op, maar vrees dat ie niet zal werken zoals ik wil.. (wil natuurlijk wel kunnen sacnnen op m'n pc via de router..)

en m'n LJ2200 kan ik er wel eens aan hangen, maarja die zal ik er toch nooit aanhangen aangezien die een JetDirect heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Laatst online: 10-08 20:02
Hallo,

Mede na het lezen van dit forum heb ook ik een wl 500g gekocht. De verbinding van mijn laptop naar internet werkt prima.

Toch zit ik nog met een aantal problemen waarvan ik blijkbaar te weinig kaas heb gegeten.

Mijn situatie is:

Adsl, etech modem/router/switch, asus wl 500g

1) Hoe sluit ik de wl500g correct aan op mijn E-Tech router. Ik heb nu de wlan poort van de asus verbonden met een willekeurige poort van de etech modem/router. Dit werkt ik heb internet maaaaar 2x dhcp server geloof ik. Mijn gewone pc's krijgen ip in de range 10.0.0.14.... en de wan in de range van 192.168.1.2..... Ik kan met mijn laptop het lokale netwerk ook niet vinden.

2) Ik zel mijn laptop (xp home nl) aan (zonder dat ik wlan aan zet!). Op mijn werkblad heb ik dan een icoon netwerkomgeving. Als ik deze aanklik zie ik dus de beschikbare shares (in dit geval dus my shared documents van de laptop zelf). Daar klik ik dus op en zie My Shared music etc.... is ik nu daar op klik herstart de explorer shell zichzelf?????? Ik heb nu ook even een andere map op c:\troep gedeeld. Daar lijkt dit fenomeen zich niet voor te doen.
Ik heb dit probleem op meerdere pc's met xphome en pro

Wie heeft er een stappenplan voor vraag 1 :)
Wie heeft er tips of een oplossing voor vraag 2

Roelof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Gymaroe schreef op 14 november 2003 @ 15:41:
Hallo,

Mede na het lezen van dit forum heb ook ik een wl 500g gekocht. De verbinding van mijn laptop naar internet werkt prima.

Toch zit ik nog met een aantal problemen waarvan ik blijkbaar te weinig kaas heb gegeten.

Mijn situatie is:

Adsl, etech modem/router/switch, asus wl 500g

1) Hoe sluit ik de wl500g correct aan op mijn E-Tech router. Ik heb nu de wlan poort van de asus verbonden met een willekeurige poort van de etech modem/router. Dit werkt ik heb internet maaaaar 2x dhcp server geloof ik. Mijn gewone pc's krijgen ip in de range 10.0.0.14.... en de wan in de range van 192.168.1.2..... Ik kan met mijn laptop het lokale netwerk ook niet vinden.

Wie heeft er een stappenplan voor vraag 1 :)
Wie heeft er tips of een oplossing voor vraag 2

Roelof
voor vraag 2 verwijs ik je dus door naar een ander forum, heeft niets met de wl500g te maken

antwoord 1: stel je router in als een AP ONLY ofzoiets.. dan bridged hij ALLE poorten, en hou je de dhcp server van je etech modem over.. (als ik het goed zeg, heb hem namelijk nooit als bridge laten draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

random schreef op 31 oktober 2003 @ 00:06:
Ik heb de WL500G nu 3 weken, ben er tot nu toe erg tevreden over. Hij is nog helemaal standaard op een firmware upgrade (1.6.4.8) na. Geen gehackte spullen dus. De WL100G in mijn laptop draait onder de Asus Windowsdrivers met de windowsupdate voor WPA encryptie.
Hoewel de asus 500g het wel ondersteund en in een set verkocht wordt met de 100g. ondersteund die laatste toch geen WPA? Daarvoor is toch een firmware update nodig (die er nog niet is). Heb je je netwerk nu niet juist open staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV

JEV

JEV schreef op 13 november 2003 @ 22:36:
[...]

Het wordt dan tijd dat ik een usb stick koop |:( om te kijken of dat het probleem is.
Die memory stick werkt dus wel. :)
Ik denk dat die harddrive een driver nodig heeft. Jammer want het is een 6 Gb 2.5" drive die ik nog had liggen uit een oude laptop. :'(

Bedankt Antiloop voor al je antwoorden. _/-\o_

En nu maar hopen dat Asus met een firmware update komt die die h/d wel ondersteund. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Antiloop schreef op 14 november 2003 @ 15:23:
maar vrees dat ie niet zal werken zoals ik wil.. (wil natuurlijk wel kunnen sacnnen op m'n pc via de router..)
Wellicht offtopic maareh.... wat bedoel je hier? Ik kan je niet volgen
en m'n LJ2200 kan ik er wel eens aan hangen, maarja die zal ik er toch nooit aanhangen aangezien die een JetDirect heeft
U spreekt in raadsels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
WFvN schreef op 14 november 2003 @ 21:17:
[...]

Wellicht offtopic maareh.... wat bedoel je hier? Ik kan je niet volgen

[...]

U spreekt in raadsels :P
ik heb een Officejet G85, dit is een kleine alles in een (het woord Office zegt het al :)) deze kan dus scannen/printen/copieren/faxen via de computer of standalone.
maar aangezien scandrivers tot zover ik weet alleen direct aangesproken worden via de pc, zal dit wellicht niet gaan werken als ik deze op de Asus WL500g aansluit. en DAT is juist wat ik wil, zodat ik vanaf al mijn pc's op die officejet kan printen/faxen/scannen/copieren via de wl500g dus

offtopic:
JetDirect is een Printserver die je in een Laserjet kunt plaatsen en meteen UTP erin kan prikken en deze meteen op het netwerk zit en printklaar is, hoop dat het zo iets duidelijker is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Hoe stel je die WPA in op de asus 500g en de laptop? Is daar ergens een uitlegje over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Antiloop schreef op 14 november 2003 @ 21:40:
ik heb een Officejet G85, dit is een kleine alles in een (het woord Office zegt het al :)) deze kan dus scannen/printen/copieren/faxen via de computer of standalone.
maar aangezien scandrivers tot zover ik weet alleen direct aangesproken worden via de pc, zal dit wellicht niet gaan werken als ik deze op de Asus WL500g aansluit. en DAT is juist wat ik wil, zodat ik vanaf al mijn pc's op die officejet kan printen/faxen/scannen/copieren via de wl500g dus
|:( tuurlijk.... nu wel duidelijk ja :)
offtopic:
JetDirect is een Printserver die je in een Laserjet kunt plaatsen en meteen UTP erin kan prikken en deze meteen op het netwerk zit en printklaar is, hoop dat het zo iets duidelijker is :)
Helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

random schreef (globaal beetje geknipt ) op 31 oktober 2003 @ 00:06:
De WL100G in mijn laptop draait onder de Asus Windowsdrivers met de windowsupdate voor WPA encryptie.

Alleen heb ik vandaag een probleem als ik grote hoeveelheden data over de wireless verbinding gooi. Op dat moment lijkt hij de WAN poort dicht te gooien, en kom ik nergens meer bij behalve bij het interne netwerk (wat aangesloten is op de WL500G)..
Het WAN lampje blijft wel branden, maar knippert niet. Na ongeveer 5 minuten (of een koude reset) komt de verbinding weer op en kan ik weer doorgaan met mijn netwerkverkeer. Ook blijft de verbinding actief op de laptop, pas als ik de reset uitvoer krijg ik de melding dat er geen netwerk beschikbaar is.

Ik heb de WL500G ingesteld als AP, en heb WPA-PSK met AES encryptie en MACadres filtering aanstaan op het wirelessgedeelte. Mijn eerste gedachte is dat WPA-PSK encryptie te zwaar is voor de Asus, en dat hij daarvan op zijn bek gaat bij constante grote hoeveelheden data. Alleen zou ik het jammer vinden om terug te stappen naar WEP Shared key (i.v.m. beveiliging)

Hebben jullie nog een idee wat ik kan verbeteren / veranderen om dit probleempje te tackelen? :)

Edit:
Na een harde reset en het herstellen van mijn configuratie doet de set het al 1.5 dag goed. Stom dat ik dit niet eerder geprobeerd heb, excuses voor de topicvervuiling :/.
ik heb dus dezelfde ervaring. Echter geen verbetering naar het resetten van de handel. helaas. Nu weer terug op WEP en mijn verbinding is al weer uren stabiel. Met WPA maximaal 30 minuten. Jammer. Echter volgens mij ligt het meer aan de asus 100g kaartje dan aan de router.

Iemand nog suggesties voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JbRbV
  • Laatst online: 16-09 10:54
Ik kreeg geen verbinding met een Sweex PCI wireless 11 Mb kaart naar mijn WL-500g. Een 54 Mb PCMCIA kaart deed het wel. Ook diverse andere 802.11b kaarten kregen geen verbinding.
Nadat ik de Basic rate set veranderde van All naar 1, 2, 5.5 & 11 Mbps lukt de verbinding wel!
Hebben jullie deze ervaring ook? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
JbRbV schreef op 16 november 2003 @ 13:42:
Ik kreeg geen verbinding met een Sweex PCI wireless 11 Mb kaart naar mijn WL-500g. Een 54 Mb PCMCIA kaart deed het wel. Ook diverse andere 802.11b kaarten kregen geen verbinding.
Nadat ik de Basic rate set veranderde van All naar 1, 2, 5.5 & 11 Mbps lukt de verbinding wel!
dat zou wel eens kunnen kloppen, zo staat die van mij ook ingesteld (heb ook 802.11b rotzooi op oude laptop) ben nu even een howto aan het maken

voor een werkende config voor 802.11b/g met wep shared en mac filtering

opzich niet moeilijk.. maar wel als je deze dingen niet weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrael
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2024
JbRbV schreef op 16 november 2003 @ 13:42:
Ja hier precies hetzelfde. Ik heb nog geen 54mbps kaartje maar betekendt dit dan
ook dat 54 mbps kaartjes geen hogere bitrate dan 11 mbps halen ?

Heeft iemand trouwens alle poorten al op stealth gekregen met deze router ?
De 500g is een prima ding maar aan de firewall mag nog het een en ander gebeuren.

[ Voor 13% gewijzigd door Tyrael op 16-11-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Tyrael schreef op 16 november 2003 @ 15:19:
[...]

Ja hier precies hetzelfde. Ik heb nog geen 54mbps kaartje maar betekendt dit dan
ook dat 54 mbps kaartjes geen hogere bitrate dan 11 mbps halen ?

Heeft iemand trouwens alle poorten al op stealth gekregen met deze router ?
De 500g is een prima ding maar aan de firewall mag nog het een en ander gebeuren.
nope die werkt op 54mbit gewoon, zie ook de howto op het wl-500g forum ( www.chupa.nl/forum )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil deze router ook kopen
maar ik weet niet echt welke wlan kaartje er goed bij werkt!?
Ook ben ik wel benieuwd hoe je nou een webserver opzet op poort 80 aangezien deze poort al bezet is door de router site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 21:44:
Ook ben ik wel benieuwd hoe je nou een webserver opzet op poort 80 aangezien deze poort al bezet is door de router site..
Ik gebruik hem met een Asus WL100G in mjn laptop en een cheapass SMC PCI 54M kaart in de woonkamer. Draait als een zonnetje.

Verder heb ik een virtual server instelling voor poort 80 naar een intern IP adres.
Als ik vanaf mijn LAN bij die server wil komen kan ik het IP adres intypen, maar heb nu in mijn LMHOSTS file een link tussen domein en intern IP adres aangemaakt en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JbRbV
Sinds ik weet hoe 802.11b kaarten kunnen werken met mijn WL-500g heb ik regelmatig dat de Sweex LC700010 PCI 11 Mbps kaart even de verbinding kwijt is om dan na een paar seconden weer te melden dat er weer verbinding is.
De sterkte van de verbinding is zonder uitzondering zeer goed tot uitstekend. De afstand tussen de AP en de PC is plm. 8 meter gelijkvloers.
Gebruikt worden: WinXP NL SP1 met beide WPA patches en de laatste Realtek RTL8180 drivers (1.54).

Iemand enig idee? Waar moet ik zoeken?

Ik heb een portable met een PCMCIA 54 Mbps kaart erin (en WinXP) ter test neergezet, maar deze heeft continue verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JbRbV
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 21:44:
Een Sitecom WL-100 PCMCIA 54 Mbps kaart doet 't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

JbRbV schreef op 16 november 2003 @ 23:07:
Sinds ik weet hoe 802.11b kaarten kunnen werken met mijn WL-500g heb ik regelmatig dat de Sweex LC700010 PCI 11 Mbps kaart even de verbinding kwijt is om dan na een paar seconden weer te melden dat er weer verbinding is.
De sterkte van de verbinding is zonder uitzondering zeer goed tot uitstekend. De afstand tussen de AP en de PC is plm. 8 meter gelijkvloers.
Gebruikt worden: WinXP NL SP1 met beide WPA patches en de laatste Realtek RTL8180 drivers (1.54).

Ik heb een portable met een PCMCIA 54 Mbps kaart erin (en WinXP) ter test neergezet, maar deze heeft continue verbinding...
Heeft die PCMCIA kaart ook WPA? Bij mij ging het namelijk fout op het moment dat ik WPA aanzette. Exact de klachten die jij nu noemt. Volgens mij kunnen nog niet alle kaartjes goed met WPA overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
JbRbV schreef op 16 november 2003 @ 23:07:

welke beide WPA patches bedoel je eigenlijk ? heb er zo maar 1 gezien bij m$ op de site..
maar zal het eens zelf gaan proberen, ben benieuwd hoe goed of klote het gaat werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Laatst online: 21:30
Goedemorgen allen,

Ik ben volledig nieuw in het draadloos netwerken...
Nu ben ik dus geinteresseerd in de Asus WL-500g, aangezien ik de prijs en de mogelijkheden wel zie zitten.
Weet iemand misschien een site waar dit product ergens getest wordt? EN waar ik meer over de features kan vinden? Ik vind namelijk de site van Asus niet echt uitgebreid....

Ik heb deze hele thread doorgenomen en ook de verschillende tweaks gelezen...maar bij bij rijst dan de vraag waarom zou je bijvoorbeeld het uitgangsvermogen verhogen naar 84mW? Voldoet de standaard 19mW niet dan?
En is het wel goed voor de Asus, bedoel dus qua levensduur van de aparatuur?

Hopelijk kunnen jullie me wat meer vertellen?

ff wat weggehaald.......

[ Voor 3% gewijzigd door bvsteyn op 17-11-2003 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Bas, begin eens met de FAQ van Got. Dan weet je in elk geval dat we elkaar constant de groeten doen en dus greetz overbodig zijn (zelfs niet gewenst hier).

De 84mW hack geeft je een groter bereik. Maar het bereik is toch al goed te noemen (na de laatst reset ben ik de hack weer vergeten, dus zit al weer een hele dag op 19 en de ontvangst is goed), dus of het nodig is hangt van jouw af. Maar hier op Tweakers is het bijna de gewoonte om tot het maximum te gaan. Niet omdat het moet, maar omdat het kan :P

Ik weet eerlijk gezegt niet of het invloed heeft op de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Cyberpope schreef op 17 november 2003 @ 10:00:
Bas, begin eens met de FAQ van Got. Dan weet je in elk geval dat we elkaar constant de groeten doen en dus greetz overbodig zijn (zelfs niet gewenst hier).

De 84mW hack geeft je een groter bereik. Maar het bereik is toch al goed te noemen (na de laatst reset ben ik de hack weer vergeten, dus zit al weer een hele dag op 19 en de ontvangst is goed), dus of het nodig is hangt van jouw af. Maar hier op Tweakers is het bijna de gewoonte om tot het maximum te gaan. Niet omdat het moet, maar omdat het kan :P

Ik weet eerlijk gezegt niet of het invloed heeft op de levensduur.
het zou geen invloed op de levensduur moeten hebben, daarentegen de waarom 19mW standaard ingesteld staat vraag je misschien af ?
dat heeft iets te maken met de maximum wettelijke zendvermogens van je apparaat, en mag dus niet hoger staan officieel. maarja daar hebben wij geen boodschap aan geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Laatst online: 21:30
ff situatieschets:

Ik heb nu dus een aanvraag gedaan bij Demon (via Bbned netwerk) van 512/256 Adsl. Daar ik nu van een 56K verbinding kom is dit al een hele vooruitgang....dacht ik zo!

Nu woon ik in een appartement met tussenmuurtjes van kalkzandsteen. Nu wil ik dus een draadloosnetwerk aanleggen met een aantal laptops en 1 desktop. Mijn desktop zal gewoon bekabeld aan de router gelegd worden, aangezien ik daar nu al een normale telefoonlijn naar toe heb liggen. De laptops zullen draadloos aangesloten worden.
Ik zie op zich de Asus wl-500g wel zitten ivm de mogelijkheden die het apparaat biedt. Maar nu zie ik dat bijna alle andere merken wireless routers 2 antennes hebben en dat de Asus er maar 1 heeft. Betekent dit dat de Asus dan ook een minder bereik heeft dan bijv. een LinkSys WRT54G of Belkin 54G?

Ik neem aan dat als ik de Asus zou nemen dat ik dan gewoon overal kan Internetten en netwerken, aangezien de tussenmuurtjes van kalkzandsteen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Antiloop schreef op 17 november 2003 @ 10:41:
[...]

het zou geen invloed op de levensduur moeten hebben, daarentegen de waarom 19mW standaard ingesteld staat vraag je misschien af ?
dat heeft iets te maken met de maximum wettelijke zendvermogens van je apparaat, en mag dus niet hoger staan officieel. maarja daar hebben wij geen boodschap aan geloof ik.
volgens mij is wettelijk toegestane zendvermogen van wireless in nederland 100mW. Dat gaat jou verhaal niet op!

Even zoeken naar een bron: Hebbes, 10 sec in google
Bron: Automatiseringsgids
Het gebruik voor laptops en PDA’s is enorm in opkomst, mede dankzij de toelating van Agentschap Telecom (EZ) om het ook buitenshuis vergunningvrij in de 2,4GHz band te gebruiken, met een zendvermogen tot maximaal 100 mW.
Dus 100mW mag! dus 84mW zeker!
bvsteyn schreef op 17 november 2003 @ 11:05:
ff situatieschets:

Ik heb nu dus een aanvraag gedaan bij Demon (via Bbned netwerk) van 512/256 Adsl. Daar ik nu van een 56K verbinding kom is dit al een hele vooruitgang....dacht ik zo!

Nu woon ik in een appartement met tussenmuurtjes van kalkzandsteen. Nu wil ik dus een draadloosnetwerk aanleggen met een aantal laptops en 1 desktop. De laptops zullen draadloos aangesloten worden.
Als je alleen internet wil delen zijn de 11b varianten van 11Mb/s ook meer dan snel genoegen.
Ik zie op zich de Asus wl-500g wel zitten ivm de mogelijkheden die het apparaat biedt. Maar nu zie ik dat bijna alle andere merken wireless routers 2 antennes hebben en dat de Asus er maar 1 heeft. Betekent dit dat de Asus dan ook een minder bereik heeft dan bijv. een LinkSys WRT54G of Belkin 54G?

Ik neem aan dat als ik de Asus zou nemen dat ik dan gewoon overal kan Internetten en netwerken, aangezien de tussenmuurtjes van kalkzandsteen zijn?
Garanties zijn er nooit te geven. Maar als je via internet koopt kun je altijd binnen 7 dagen retour sturen. Maar ik heb een normaal huis (jaren 70 bouw) en heb overal in huis een minimaal bereik van 34Mbit/s. Ik verwacht dus geen enkel probleem bij jou. Of de LinkSys of Belkin beter bereiken hebben? ik zou het echt niet weten, vraag het eens in het grote wireless topic i.p.v. hier.

[ Voor 47% gewijzigd door Cyberpope op 17-11-2003 11:18 . Reden: effe netter maken. En Mw en mW door elkaar. Een 100 Megawatt zender mag zeker niet :p ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.