just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone
Xp heeft die functie maar er zit maar 32 mb RAM in en XP heeft 64 nodig
[ Voor 9% gewijzigd door Lockaholic op 02-03-2005 14:28 ]
maar daar is vast wel een programmatje voor te vinden.. wellicht knopje via de printerpoort met een code erachter die zegt dat windows moet afsluiten..
Google eens: power off utility download of zoiets...
Verwijderd
Je kunt de *power knop* toch configureren zodat hij afsluit als je hem 1 maal kort indrukt?Lockaholic schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:22:
Ik bedoelde eigenlijk dat windows/linux zich netjes afsluit zonder problemen
Xp heeft die functie maar er zit maar 32 mb RAM in en XP heeft 64 nodig
Power Options Properties > Advanced > Power buttons.
Of bedoelde je dat dit niet ging in Windows 98?
>>>> Citroën AX GTI <<<<
ik heb inmiddels mijn oude HP omnibook4000ct aan de praat (486, 75mhz, 24 meg, 800 meg), en ben er zipslack op aan het zetten
momenteel boot ie van de hd (100 meg kost dat), maar dat kan ook met een schijfje en de zipdrive (echt heeeel traag, maar goed) .. is wel ruimte voordelig, maar leek me wat suf..hangt er nog ergens zo'n zipdrive...
maar goed, ik ga nu proberen X te installeren op de eenheid, maar ik weet niet of het zo'n goed idee is. ik weet oz 123 niet of hier in het topic al mensen met zipslack bezig waren, en of er nog betere oplossingen zijn, dus tips posten graag
communicatie: een floppy drive (kan een bootdiskje in, verder geen use), een zipdrive (is wat groot, maakt lawaai maar kan evt het systeem op, of als input voor fotos etc) en....een draadloos netwerkkaartje
well, dit was grotendeels een "kijk, ik doe stiekum ook mee" post, maar goed. ben overigens nog niet aan het slopen geslagen, ik wil eerst kijken of ik het softwarematig netjes voor elkaar krijg (en daarmee bewijzen dat de problemen van hardware opgelost zijn) voor ik weer nieuwe hw problemen ga maken. Ik zit erover te denken iets met water te doen...niet heel orgineel (ik zag een aquariummod laatst), maar leek me wel gaaf..klein laagje water, wat bubbeltjes, en dan vissenfotos op de achtergrond
sig
Hoe kan ik de laptop automatisch alle jpeg bestanden vinden bij aansluiten camera en naar de d schijf copieren? Is daar programma voor?
En hoe kan irfan automatisch slideshow beginnen?
Reeds gefixed, ik moest geen hoofdlettersgebruiken in commandline
[ Voor 15% gewijzigd door Lockaholic op 02-03-2005 18:02 ]
[quote]nu nog 2 dingen om hem te perfectioneren
Hoe kan ik de laptop automatisch alle jpeg bestanden vinden bij aansluiten camera en naar de d schijf copieren? Is daar programma voor?
En hoe kan irfan automatisch slideshow beginnen?
Reeds gefixed, ik moest geen hoofdlettersgebruiken in commandline
Ten eerste: probeer eens wat duidelijker te formuleren wat je wilt, lees de tekst eens door voordat je hem verstuurd. Noem me een miereneuker maar ik stoor me mateloos aan de taalverkrachting op dit forum..
En ten tweede: Je kunt natuurlijk de slideshow automatisch naar de schijf laten zoeken die zich op je camera bevindt (verwijderbare schijf E: ofzo).. Dan plug je je camera in en zet je hem aan voordat je de laptop opstart.. Dit alles via een macrotje, Zoek dat maar op GOT.
Verder succes, en laat de foto's zien he!
P.S: Weet iemand waarom de vraag en aanbod op deze site niet werkt? of ligt dat aan mij?
Verwijderd
Ik heb voor de besturing van het digitale fotolijstje gebruik gemaakt van de
4 knops Winamp serial control zodat hij gemakkelijk door een noob te besturen is zonder dat windows vern**kt word.
Ben op dit moment ook aan het experimenteren met een serial infra rood ontvanger uit dit topic om hem te kunnen besturen vanuit mn luie stoel
Om de foto's en een klok in beeld te laten zien heb ik zelf een programmatje geschreven waamee je
heel handig met de winamp serial controller kan schakelen tussen een slideshow en de klok.
Mischien ga ik hem later nog uit breiden met een het laten zien van een stream van bijvoorbeeld een constante herhaling van het NOS nieuws of en real time info website van bijvoorbeel de F1, maar dat zijn aleen nog ideeen
Pics volgen nog
[Edit]
Verdorie heb ik weer, laat ik trots mijn digitale fotolijstje aan iedereen zien, een dag later begeeft de inverter het van de LCD
heeft mischien iemand nog een inverter liggen ?
Het gaat om een SEA*1 E128122 94v-0 , kan helaas geen pdf met de specs vinden
Het LCD scherm is een LG LCA4VE02A 10,4"
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 06:28 ]
Wel gaaf om er ook een klok in te verwerken, is het zo een mooie nostalgische?
rob
Ik heb nog even een voorstel voor iedereen met een laptopmod, ik kan 6 pcmcia netwerkkaartjes krijgen. Ik heb er maar 1 nodig, dus. Ik moet er 45 euro voor betalen. dus als iemand er een nodig heeft? Tegen onkosten: 45:6= 7,5 + verzenden 3,50 ofzo = 10,50.. Ik zal eerst proberen of ze allen goed zijn..
Hoor het wel..groeten..
[ Voor 57% gewijzigd door roborobbie op 03-03-2005 12:06 . Reden: pcmcia kaartjes nodig, alleen 6 teveel voor mij ]

Ik hoor het wel..

d-link

Meer kan ik er niet vanaf lezen, meeste werken met dongle dus..
[ Voor 41% gewijzigd door roborobbie op 03-03-2005 14:30 ]
De kerel die die kaartjes had heeft de dongles er niet bij, nutteloos dus.
Maar leuk geprobeerd..
Groeten
Update: Ik had even een eureka momentje: Zijn die dongles misschien makkelijk na te bouwen? dus aan de hand van een pinout er gewoon zelf 1 op solderen? hier een pinout van de 3com: http://www.noteablecomputers.com/3com_dongles.htm
Ik heb hem (die kerel van die kaartjes) verteld dat de kaartjes waardeloos zijn, nu wachten tot de prijs daalt..
Nog een edit, 15:42: rj-45 dongle pinout NIET TE VINDEN!!
[ Voor 70% gewijzigd door roborobbie op 03-03-2005 15:43 . Reden: pinout erbij ]
Verwijderd
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Verwijderd
Ik zal het programmatje wel ff on line zetten, de klok is gewoon een digitale maar ik had het zelfde idee als jou om er ook een analoge klok in te maken.roborobbie schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:17:
Mag ik dat programmatje eens proberen?
Wel gaaf om er ook een klok in te verwerken, is het zo een mooie nostalgische?
DigiLijst programmatje v 0.1
- Het programma maakt gebruik van de volgende winamp port knoppen op Com 1
CD = Omhoog DSR = Omlaag CTS = Oke CD+DSR = menu Aan/Uit
- Je kan je eigen plaatjes in de map pictures zetten zodat ze in de slideshow meegenomen worden.
ToDo lijstje
- Analoge klok toe voegen
- Besturing van het menu ook mogelijk maken met gewoon het toetsenbord
- Ook geschikt maken voor 800x600 en evt 1024x768
- Name it
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 00:27 ]
zie deze post waar uitgelegd wordt hoe de juiste kabeltjes van je utp te verbinden rechtstreeks op je pcmcia nic..
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1000688
Zijn hier programma's voor, of zul je echt een hele server moeten opzetten?
Is een 486 laptop sterk genoeg als remote client of hoe dat ook heet, dat je dus via het oude laptopje je bureaublad op je snelle pc aanstuurt?
hier even een opsomming van hoe de oude laptop gebruikt is op dit forum:
- als Pictureframe
- als klok
- als mediastation, filmpjes afspelen enzo...
- als wekker
Wat is eigenlijk nog meer mogelijk met een 486 laptop (of ietsdergelijks)
- home automation?
- receptenboek voor moeders in de keuken..
- bij de voordeur (achter glas) als welkomstding.terminal, verzin een mooie krachtterm.Met webcam ofzo? Belt er iemand aan en je bent er niet? krijg je een emailtje met een foto/filmpje erbij!
- in de auto?
- op de boot?
- als router
- in je pckast
- als fax, voicemail machine. Er is een linux opensource projectje daarvoor..
- emailserver.
- afstandsbediening..
- als tweede bureaublad voor je "snelle" pc
- als achtergrond voor je vissenkom
- als kinderlaptop, grote knoppen erop en hele simpele spelletjes.
- Als typemachine?
Veel mogelijk volgens mij, iemand een aanvulling?
-
En ondersteunt Windows 95 Cardbus (waarschijnlijk wel want het ondersteunt ook PCI)
Ik had hier nog een oud pentium I laptopje liggen die ik ooit eens voor 3 euro op de plaatselijke rommelmarkt heb gekocht. Zal ff uitleggen hoe ik het gedaan heb:
Software
Win 95
Gratis screensaver maker
Heb met een freeware tooltje een screensaver van wat pics gemaakt, en dan een snelkoppeling naar de screensaver zelf (c:/windows/system/......scr) in de opstart routine gezet. Als je het ding aanzet start windows, en tevens de screensaver.
Hardware
Pentium I 133 mhz
16 mb ram
floppy driver (géén cd-rom speler)
10.4 inch scherm
840 mb HDD
oerlelijke behuizing
Pics

De laptop

Slopen

Gelukkig is de kabel relatief lang en niet zo'n flat cable poepding

Het scherm

De rest

ff testje tussendoor of alles nog een beetje werkt

12 mm triplex als basis. De latjes dienen als ophoging om ruimte te geven aan de kabels die er onderdoor lopen (vergeef me de slordigheid, je ziet er toch niets meer van)

Scherm erop gelijmd met een lijmpistool.

Moederbord en de rest voorzichtig op de andere kant schroeven / lijmen

Final test!
Meer pics van de afwerking van het geheel volgen later (komende week)
Wat mij tegenviel was het (goed) slopen van de laptop en alles heel houden.
Zit nu nog met één probleem: hoe krijg ik de foto;s op die laptop? Zit geen cd-rom speler in en met diskettes werkt ook poep. Ik dacht eraan om een 2.5 --> 3.5 IDE converter te kopen en dan de laptop HDD in men pc te zetten en de pics zo te copyen. Miss is via het netwerk ook een optie, maar dan moet ik een PCMCIA netwerkaartje kopen en instaleren( wat in win 95 vast niet lekker wil)
Iemand suggesties? tips? aanmerkingen? graag
Volgens mij moet een pcmcia kaartje voor netwerk ook werken in w95, let op:geen cardbus maar 16bit pcmcia.
Ik gebruik dos met lxpic.exe, proggie die een slideshow maakt van alle foto's in een map. Voor dos kun je ook pcmcia drivers vinden en dan kun je een pcmcia compactflash adaptertje gebruiken als schijf waar de foto's op staan. Starten met floppie en daarna geen geluid meer!!!
bekijk ook de eerdere pagina's van dit topic.
succes
Oja, er waren al mensen die mij vroegen wat ik met mijn xtra thinkpadje ga doen. Ben alleen de emailadressen kwijt.
Ik wil er eentje wel kwijt:de rechter laptop van het plaatje hieronder.

Heb er ook nog wat floppydrives bij, ik krijg het niet voor elkaar deze aan te sluiten.
50 mhz 8mb 540mb 9inch, zeer compact moederbord. Enkel en alleen geschikt als laptopmod, verder heb ik er dos7.1 op staan.
Over de prijs worden we het wel eens, ik ga deze niet meer gebruiken maar zie hem wel graag terug als pictureframepje.
[ Voor 38% gewijzigd door roborobbie op 05-03-2005 23:53 ]
Dus... Heeft iemand nog een 16 bits PCMCIA netwerkkaartje liggen?
Btw, scherm draait op 800 * 600, 24 bits kleuren. Dus de pics neem ik ook 800 *600
[ Voor 44% gewijzigd door Clock op 06-03-2005 00:31 ]
Lijkt 20 + 5 (verzend) = 25 je wat. Moet je hem wel zelf uit de laptop halen, welke het overigens ook nog redelijk doet. Zie drie reacties hierboven (thinkpad).
Wat is er eigenlijk met de vraag en aaanbod site van tweakers gebeurd, lijkt wel of die totaal geflipt is..
16-bit PCMCIA NIC is nog gewoon te koop hoor. Heb er eergisteren nog één gekocht...Clock -gunner- schreef op zondag 06 maart 2005 @ 00:09:
Ik denk dat het het mooiste is als ik hem op het netwerk krijg. Dan gewoon via een andere pc pics uploaden op de laptop waarvan hij automatisch een diashow van maakt.
Dus... Heeft iemand nog een 16 bits PCMCIA netwerkkaartje liggen?
Btw, scherm draait op 800 * 600, 24 bits kleuren. Dus de pics neem ik ook 800 *600
Eventueel ruilen tegen Laptop?
[ Voor 25% gewijzigd door roborobbie op 06-03-2005 01:24 ]
Waar en hoe duur iddtitan_pi8 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 01:01:
[...]
16-bit PCMCIA NIC is nog gewoon te koop hoor. Heb er eergisteren nog één gekocht...
Wil er niet teveel geld aan besteden(én een 2e laptop, én een netwerkkaartje, én een converter), en als de de HDD uit jouw laptop haal en in die van mij zet, heb ik toch weer een nodig om iets met die van jou te kunnen. Het liefst heb / koop /ruil ik nog zo'n netwerkkaartje. Wat idd een geweldig idee is als je digitale fotolijstje (met bijv zoiets als PC Anywhere) zo maakt dat het een 2e bureaublad wordt voor mijn snelle pc (die boven staat)roborobbie schreef op zondag 06 maart 2005 @ 00:43:
Moet even kijken hoeveel zo een ding weegt. Heb er dus wel een maar er hangt een laptop aan. Verzenden zal ongeveer 5 euro zijn, Ik woon bij hilversum dus ga em niet brengen![]()
Lijkt 20 + 5 (verzend) = 25 je wat. Moet je hem wel zelf uit de laptop halen, welke het overigens ook nog redelijk doet. Zie drie reacties hierboven (thinkpad).
Wat is er eigenlijk met de vraag en aaanbod site van tweakers gebeurd, lijkt wel of die totaal geflipt is..
Ik denk dat je allereerst een redelijk goed/snel/stabiel netwerk moet hebben, om die constante datastroom (de 'video' van je desktop) naar de laptop te krijgen.
Ook zal de pc toch wel redelijk snel moeten zijn ben ik bang om dat een beetje goed af te spelen. Het zal denk ik nooit echt lekker gaan, maar als ik mijn ding ooit nog aan het netwerk krijg zal ik het zeker proberen...
[ Voor 3% gewijzigd door Clock op 06-03-2005 09:16 ]
In de lokale pc-shop, 48 euro excl. BTW.
Tis een D-link DFE-670TXD. Werkt prachtig onder Windows 95.
Maar wie kan mij nu vertellen hoe ik kan uitzoeken of mijn laptop Cardbus ondersteunt?
Hmm, beetje te duur eigenlijk, voor dit projectje dat maar een maand of wat blijft staan...titan_pi8 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 11:20:
[...]
In de lokale pc-shop, 48 euro excl. BTW.
Tis een D-link DFE-670TXD. Werkt prachtig onder Windows 95.
Ik denk dat ik het beste en goedkoopste uit ben met zo'n HD converter. Die heb ik gezien voor 10 euro, maar met 15 euro verzendkosten....
Weet iemand waar ik die kan kopen, of heeft iemand er één die er vanaf wil?
[ Voor 28% gewijzigd door Clock op 06-03-2005 12:30 ]

Zal morgen bij de elektronicaboer een potmetertje of een weerstandje ophalen. Verder krijg ik straks dankzij Icey (bedankt!) een 2.5 notebook IDE converter. (te leen, maar zoiets heb hje toch maar 1x nodig) Ben nog steeds op zoek naar een netwerkaartje maar dat zal wel lukken.
Iemand btw nog suggesties voor een OS? Ik dacht aanwin 95, maar waarschijnlijk is dat een beetje nutteloos aangezien de helft van de capaciteit naar win gaat, wat niet nodig is. Ik las iets over win 95 mini ofzoiets. Heeft iemand een linkje miss?
Mja er is een 98lite.... en een 98micro, die gebruik ik zelf werkt perfect op een p133 met 16 mbClock -gunner- schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:49:
. Ik las iets over win 95 mini ofzoiets. Heeft iemand een linkje miss?
http://www.litepc.com/98micro.html
Met een beetje tweak werk kun je het nog veel kleiner krijgen dan de makers aangeven, zeker als je alleen een fotolijst aan het maken bent. Maak eens een test versie in virtualpc, en maak een backup van die versie.....en slopen maar, stopt ie backup terug zetten
[ Voor 35% gewijzigd door Caveman op 06-03-2005 22:15 ]
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
wil je je schijf nu toch kwijt?roborobbie schreef op zondag 06 maart 2005 @ 00:26:
Die 540 mb 2,5 hdd: waar moet die heen, binnen nederland?
ik heb nog steeds veel interesse!!
>>>> Citroën AX GTI <<<<
ik heb win95lite, die is 35 MB, een linkje daarvoor staat ergens rond pagina 26 ofzo in dit topic...Clock -gunner- schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:49:
Ik las iets over win 95 mini ofzoiets. Heeft iemand een linkje miss?
>>>> Citroën AX GTI <<<<
voor diegenen die linux voor crappy old laptops wil installeren: ftp://ftp.berlios.de/pub/delilinux/pkg/nx.txt
Dat gaat over deli linux. de iso van deli linux is hier te vinden: ftp://ftp.berlios.de/pub/delilinux/
voor handleidingen: http://www.delilinux.de/
Als ik het goed lees is het heel makkelijk te installeren met diskettes die je in server en client stopt en boot, dus ook in je windows pc.. He, ik ben ook maar beginner hierin
Deli linux is gemaakt voor derde wereld projecten waar men derdewereld laptops gebruikt. Wel met X en andere software..
[ Voor 73% gewijzigd door roborobbie op 07-03-2005 20:36 ]
Heb begrepen dat linux schade krijgt als je de pc uitzet dmv stekker eruit terwijl hij loopt, dus zou je een knopje kunnen maken op de parallelle poort die het uitzetten automatiseerd, weet iemand een howto hiervoor?
Verder ben ik erg benieuwd hoe alle laptopmods eruitzien, misschien leuk om ze allemaal op een rij te zetten. Laat ik zelf maar beginnen:

Heb net plexiglas en hout gekocht om de boel af te werken, maar ik moet eerst nog het netwerkje aan de praat krijgen en win ff opnieuw installen. Maar dat komt deze week nog wel.
Ik heb de aan/uit switch eraf gehaalt en ff wat gesoldeert zodat ie nu aan gaat als er stroom op kotm, en uit als je de stroom eraf haalt (duhh). Windoes sluit niet netjes af, maar dat kan die wel hebben

Zet er gerust wat foto's bij, handig voor inspiratie..
En die van mij, ik ben nog met de afwerking bezig, heb vanmiddag net het spul gekocht
Is nu bezig met win 98micro te installen. Heb nu eindelijk een HDD converter (thnx to Icey)
Ik verwacht nu onder iedere post van jou een banner van mijClock -gunner- schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:22:
Die op die tak is mooi gelukt
En die van mij, ik ben nog met de afwerking bezig, heb vanmiddag net het spul gekocht
Is nu bezig met win 98micro te installen. Heb nu eindelijk een HDD converter (thnx to Icey)
@roborobbie, geld dat aanbod van die lap van jou nog? Zo ja, verkocht!
(Icey bedankt!)
er komt zaterdag al iemand voor die laptop, maar wat geef je voor die hdd alleen? Opsturen tot 5 kg is 5 euro bij de tpg geloof ik..
Die man die zaterdag komt wil eigenlijk alleen het scherm hebben, dus als we eruitkomen bel ik hem wel op.
Groeten.
Balen voor je trouwens! , heb je hem met de verkeerde spanning aangesloten?. Je gebruikte toch zo een ide converter?
Tip:google eens naar hdd recovery, of repair hardware hdd ofzo. Er is altijd wel een truc te vinden. Als je hem echter teveel stroom heb gegeven geef ik dat ook weinig kans..
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
http://forum.thinkpads.co...f1f7d9f781ac8ef2863026ba0
http://www.ibm.com/produc...&C2=5000059&prodSelect=-1
Dat is alles wat ik voor mijn 365e en 360cse had gevonden, die van jou staat er ook wel bij....
succes ermee.
ps. mijn thinkpads doen het weer, fdd had een los kabeltje
De meeste oude thinkpads overlijden een vrij gruwelijke dood als je er linux op besluit te zetten, ergens gaat iets mis met het proben van de bios ofzo. (ibm raad het ook af om het te proberen)roborobbie schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:12:
Iemand verstand van thinkpads?, ik heb geprobeerd delilinux erop te zetten. Nu wil hij niet meer van diskette booten. en de hdd heeft ook geen werkend os. zijn hier trucjes voor?
Mischien kun je iets vinden op linuxlaptops.org
Ik heb zelf een oude compaq laptop als Xserver draaien, m'n normale workstation doet daarna het werk (processes enzo, en dumpt z'n output naar de laptop.
openkat.nl al gezien?
thanks, maar nope, niks te vindenroborobbie schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 10:59:
http://www.stud.uni-hannover.de/~przemy/en_ibm760xd.html
http://forum.thinkpads.co...f1f7d9f781ac8ef2863026ba0
http://www.ibm.com/produc...&C2=5000059&prodSelect=-1
Dat is alles wat ik voor mijn 365e en 360cse had gevonden, die van jou staat er ook wel bij....
succes ermee.
ps. mijn thinkpads doen het weer, fdd had een los kabeltje
wel een verwijzing, maar naar een niet-bestaand document @ ibm...
[ Voor 9% gewijzigd door BaRF op 09-03-2005 11:50 ]
ah superroborobbie schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:54:
Geef me even je emailadres, ik heb hier een pdfje met alle thinkpads, weet alleen niet waar ik hem vandaan had.. mail ik hem even

Iemand heeft me een pc card gestuurd in plaats van een pcmcia!!
Show me the money!!!
Ochgij? Hoe weet je dat?killercow schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:09:
[...]
De meeste oude thinkpads overlijden een vrij gruwelijke dood als je er linux op besluit te zetten, ergens gaat iets mis met het proben van de bios ofzo. (ibm raad het ook af om het te proberen)
Mischien kun je iets vinden op linuxlaptops.org
Ik heb zelf een oude compaq laptop als Xserver draaien, m'n normale workstation doet daarna het werk (processes enzo, en dumpt z'n output naar de laptop.
Ik heb al op verschillende plaatsen gelezen dat mensen linux op hun Thinpad 760 hebben gezet.
bummer, mn 345c heeft een max van 256 kleuren (thanks roborobbie

Ik gebruik trouwens lxpic op het moment @ dos, wat voor progs zijn er naast qv en dvpeg nog eens leuk om te proberen (jpg of gif <- toch een max van 256 grijstinten) ? Zijn er voor zo'n oud wrak (dx4@75mHz met 4mb aan ram) ook leuke progjes die bijvoorbeeld een soortement van (cross)fade ondersteunen? En zoniet in dos, dan wellicht win 3.11 (staat er ook nog op, woei)
Je aanbod voor de hele lap was 15 euri + 5 euri verzendkosten geloof ik...roborobbie schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 00:12:
sorry,
er komt zaterdag al iemand voor die laptop, maar wat geef je voor die hdd alleen? Opsturen tot 5 kg is 5 euro bij de tpg geloof ik..
Die man die zaterdag komt wil eigenlijk alleen het scherm hebben, dus als we eruitkomen bel ik hem wel op.
Groeten.
Balen voor je trouwens! , heb je hem met de verkeerde spanning aangesloten?. Je gebruikte toch zo een ide converter?
Tip:google eens naar hdd recovery, of repair hardware hdd ofzo. Er is altijd wel een truc te vinden. Als je hem echter teveel stroom heb gegeven geef ik dat ook weinig kans..
Als ik je voor de HDD ff kieken 5 euri geef + 5 euri verzendkosten, hebben we dan een deal? (mits die man de HDD niet hoeft te hebben natuurlijk) Is dat redelijk? stel anders jouw prijs ff voor
Heb hem niet met de verkeerde spanning aangesloten, geloof ik. IDE gewoon doorgekoppelt middels de converter, en op de converter zat een molexje. Ik neem dus aan dat de spanning voor laptop HDD's hetzelfde is als voor normale
Na copyen van de win bestanden weer terug gezet, toen deed ie het een uur goed, en opeens ging ie oerwoudgeluiden maken, > helft bad clusters, start amper op van hdd, windows zeurt....
Lijkt me niet softwarematig op te lossen

[ Voor 3% gewijzigd door Clock op 09-03-2005 17:20 ]
Heb ook de PCMCIA nodigroborobbie schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 14:09:
Iemand nog een pc card netwerk kaartje nodig?
[afbeelding]
Iemand heeft me een pc card gestuurd in plaats van een pcmcia!!
Show me the money!!!
Verwijderd
ik zou zeggen kijk eens op het vraag & aanbod gedeelteVerwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:44:
ik vindt die laptop mod egt gaaf maar heb nog geen oude laptop als iemand er een heeft voor me ik wil wel wat betalen ga zo door met dat modden
Wat is er met de vraag en aanbod aan de hand? De rest van tweakers werkt perfect en VenA flipt compleet bij mij, ik zie niets bij categorie, helemaal geen info!!
Ben ik de enige? of zijn er meer mensen waar het niet werkt, niets laat zien?
Oja, 35 euro voor laptop incluis harddisk incluis opsturen.. Is dat wat?
Check deze laptopmod eens, bijna

heb ik van deze link
Stond op http://www.hackaday.com
[ Voor 28% gewijzigd door roborobbie op 09-03-2005 19:02 ]
Verwijderd
Je hebt zeker geen drivers van die laptop hé? Voornaamlijk ben ik op zoek naar de grafische meuk drivers. Ik zie nu namelijk maar 16 kleuren...BaRF schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:46:bummer, mn 345c heeft een max van 256 kleuren (thanks roborobbie ), dat blijft dus zwartwit foto's... Ach ik ben toch een zwartwit mens
Succes.
Huhroborobbie schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:59:
Oja, 35 euro voor laptop incluis harddisk incluis opsturen.. Is dat wat?
Wil niet zeiken hea, maar je zei net dat je de hele lap had verkocht, en dat miss alleen de hdd overbleef, en je bood um eerder aan voor 15 euri......
Ik moet dan die ander teleurstellen.
Maar het is hier geen ebay, je kunt me beter mailen, zie profiel
Eej, het was geen standaard ikea kast! Het is een aan stukjes gezaagde ikea kast.Johannusvanudos schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 21:53:
... soort van mp3-vwekkerradio, zoals al eerder in dit topic gedaan is... alleen dan moet je er wel niet zo'n lompe ikea kast omheen makken...
Grrr...roborobbie schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:03:
HAHA.. ja dat ding was huge!!
Anyway, heb vandaag eindelijk mijn laptopmod afgemaakt.

alle foto's.
Ik heb een temperatuursensor er aanvast gemaakt zodat ik nu grafiekjes kan tekenen van de temperatuur enzo. Erg handig natuurlijk. Het programmaatje dat ik geschreven heb kun je ook op bovenstaande url downloaden.
trouwens, ik heb een Dynalink L100C16 kaartje over (16 bits 10/100mbit), en drivers gevonden op internet die werken, zelfs onder XP. Iemand? Moet eerst ff met m'n pa overleggen dan, want hij is eigenlijk van hem.
[ Voor 11% gewijzigd door zeekoe op 09-03-2005 20:53 ]
Weheat Blackbird 8 kW + Itho Daalderop I-WPV 150 l | 2x Jaga Tempo 240x40T20 + kleintjes boven | Rocketstove Tiny III | 7x Solitek + Kostal PIKO 3.6-2
Verwijderd
Ik denk ook niet dat je er schoonheidsprijzen mee gaat winnen, maar 't is op zich een leuk project, alleen zou ik hem nog een keer uit elkaar halen en overspuitenVerwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:30:
Mag ik eerlijk zijn?
Ik vind hem fucking lelijk
Nog ergerzeekoe schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:48:
[...]
Eej, het was geen standaard ikea kast! Het is een aan stukjes gezaagde ikea kast.

Nederlander in België
Is het gewoon een 16 bits PCMCIA netwerkaartje? Zo ja, verkocht (indien de prijs redelijk is)zeekoe schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:48:
trouwens, ik heb een Dynalink L100C16 kaartje over (16 bits 10/100mbit), en drivers gevonden op internet die werken, zelfs onder XP. Iemand? Moet eerst ff met m'n pa overleggen dan, want hij is eigenlijk van hem.
- trackball ingebouwd,
- hij wekt je
- lamp aan/uit. Wat voor een lamp?
Nieuwe dimensie in het laptopmodden, zo onportable mogelijk maken..
Ik ga er een in een oude bouwkeet bouwen, waar hij automatisch de pitspoezenkalender bijhoudt
Ik laat het weten.......
Verwijderd
De ideeen nemen gelukkig steeds vastere vormen aan heheh
Heb een Compaq 1590DT P133MMX 32Mb Ram en 2 Gb schijfje, netwerkkaartje, cd-rom, helaas geen usb. Had al eens voor de gein het scherm omgedraaid, maar dit is toch niet echt zinvol.
Planning is een fotolijstje gecombineerd met Mp3 machine. Heb win98lite al op de kop weten te tikken. Vervelend is dat ie als fotolijst muisstil moet zijn natuurlijk. Iets of wat rammelen bij een nieuwe foto mag denk ik nog wel. Oplossing was de laptop laten draaien van (compact-)flash als ik me niet vergis.
Paar vraagjes:
98lite. hoe installeer je dat? niet eerst formatten neem ik aan heh? Ik wil namelijk eerst heel verstandig doen en alles softwarematig in orde hebben voor ik verder ga.
En dan het volgende, kan iemand me wat echt goede duidelijke uitleg geven over hoe ik dit beest daarna dan geruisloos kan laten draaien vanaf een (compact)flash kaart in het PCMCIA slot?
Gegroet!
Waarom heb je die kabels niet aan de achterkant gedaan?zeekoe schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:48:Anyway, heb vandaag eindelijk mijn laptopmod afgemaakt.[KNIP]
Ehm, heb het net geinstaleerdVerwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 22:51:
Paar vraagjes:
98lite. hoe installeer je dat? niet eerst formatten neem ik aan heh? Ik wil namelijk eerst heel verstandig doen en alles softwarematig in orde hebben voor ik verder ga.![]()
En dan het volgende, kan iemand me wat echt goede duidelijke uitleg geven over hoe ik dit beest daarna dan geruisloos kan laten draaien vanaf een (compact)flash kaart in het PCMCIA slot?
Gegroet!
Zet het progje win98lite45.exe (als ik me niet vergis, gwon die je gedownload hebt) op een diskettetje.
Je start de pc op met een opstartdiskette, en zorg dat je in de dos-promt komt met cd-rom ondersteuning.
Pleur de (floppy)disk met win98 lite erin en start het op (neem aan dat je de basic dos comando's kent)
Dan extract het proggie wat spul naar je HDD.
Ga na die directory op je HDD en start het progje win98lite.exe (staat al in die map!)
Dan probeert ie de CAB files van de win 98 cd naar je HDD te copyen (duurt een tijdje)
Dan start win98lite die vraagt wat je wel en niet van win 98 wil instaleren (gwon de light selecteren, of micro)
De win98 setup start, en instaleert windows in het klein
Waar ik last van had waren lange wachtijden, en dan stond er alleen maar een regeltje met 98 lite, en na 5 min ging ie verder. Maar dat zal wel aan men pc liggen.
Tweede vraag:
Je moet ervoor zorgen dat de pc opstart in dos (bijv met een opstartdiskette, of alleen dos op je hdd zetten) en dan in dos een proggie maken / zetten die de files van de compactflash kaart haalt.
Je moet er wel goed voor zorgen dat de dos drivers van de compactflash adapter worden geladen.
Is allemaal een beetje fictief zo, ik hoop iig dat je er wat aan hebt. Ik blijf zoeken naar een vervanging voor mijn gisteren gecrashte HDD en ga dan ook weer verder:)
PS, als je de win98lite Prof. versie hebt houd ik me aanbevolen
[ Voor 4% gewijzigd door Clock op 09-03-2005 23:10 ]
ook een tip: laptop inbouwen in je huis! eentje langs de deur in de muur voor dearedining, met een toutchscreen en het beeld van een camera van jezelf, dat je niet de deur hoeft te openen als er johova's staan, maar dat je via de camera kunt zeggen dat ze oprotten!roborobbie schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 22:40:
Even over die hutkoffermod, Waarom moet die zo groot? Verder heb je wel alle coole shit erop:
- trackball ingebouwd,
- hij wekt je
- lamp aan/uit. Wat voor een lamp?
Nieuwe dimensie in het laptopmodden, zo onportable mogelijk maken..
Ik ga er een in een oude bouwkeet bouwen, waar hij automatisch de pitspoezenkalender bijhoudt![]()
Ik laat het weten.......
//edit: dearedining?!?!
[ Voor 9% gewijzigd door Jgsvuden op 11-03-2005 15:09 ]
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
Maargoed @ roborobbie: Kan alle zooi die ik heb wel sturen (11mb) , maar zag geen emailadres in je profiel staan. Moet je maar ff kijken of je er iets mee kan?!
[ Voor 5% gewijzigd door roborobbie op 10-03-2005 11:14 ]
Verwijderd
Maar kan het jou ook wel sturen! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
Kunnen we een beetje ervaringen uitwisselen met het tweaken van OSjes
Hey, graagVerwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 13:37:
Hahaha ja woeps, sorry berichtje was voor clock-gunner bedoeld...
Maar kan het jou ook wel sturen! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
Kunnen we een beetje ervaringen uitwisselen met het tweaken van OSjes
Als je het wil sturen kan dat naar:
Clockgunner(aapje)necrofiel.nl (mocht dat niet werken, clockgunner(aapje)gmail.com)
P4 2Ghz
768Mb RAM
20Gb HD
De dvd-lezer/cd-brander was stuk , die heb ik alvast eventjes gemaakt.
Verder boote hij niet altijd, maar dat blijkt ook gefixt te zijn
Ik ga er proberen een hele mooie mod van te maken, maar wat juist?
Een plat media center aan de muur met volgende features:
- Wekkerradio
- Development Web Server (xampp)
- MP3-Station
- TV Station (DVD - XviD - DivX)
- Alles te bedienen met afstandsbediening (staat immers IrDa poort op)
- Draadloze verbinding met het netwerk (54mbit)
- ... (er zullen nog wel zaken volgen)
Ik ga er zelf wel een grafische interface rond bouwen!
Foto's volgen bij het afbreken en opbouwen
Jupsroborobbie schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 18:31:
Dus je gaat een pentium 4 2.0ghz 786mb ram aan de muur hangen?
Verwijderd
Ik bedoel, een leuk laptop-modje ok. Maar je gaat een compleet superdeluxe werkstation verbouwen tot aardigheidje voor aan de muur. "Whatever floats your boat" denk ik dan maar...
Maarrr ben wel erg benieuwd naar je afstandsbediening idee, want ik heb toevallig ook een Ir-poortje.
Hou me/ons op de hoogte mbt hoe je dit van plan bent en waar je tegenaan loopt zou ik zeggen
Ik wou dat dat waar was, is echter niet zo
Nu even terug on topic...
Had even wat problemen bij het verwijderen van de cooler, men cpu kwam mee
Nu heb deze mooi terug geplaatst en zou normaal moeten werken
Sluite hem echter terug aan, maar er komt nog niets uit
Even terug wat verder zien, heb misschien iets over het hoofd gezien
Ik riek toch niets verbrand ofzo
//Edit
Lichtjes branden, zowel op netstroom als op batterij geprobeerd...
Steekt wel geen HD, noch cdrom noch diskettestation in...
Ga hem morgen eens terug even in mekaar steken zoals het hoort...
Hopelijk toont hij dan wel iets
Indien niet eventjes een extern scherm aanhangen, dan weet ik ook veel
[ Voor 22% gewijzigd door Superflip op 10-03-2005 21:10 ]
Wil natuurlkijk niet te negatief zijn, maar heb je de inverter en allles goed aangesloten?
Jups is volledig goed aangesloten...Clock -gunner- schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:37:
Klinkt eigenlijk alsof je net een 2 Ghz laptop hebt verkloot bij het slopen![]()
Wil natuurlkijk niet te negatief zijn, maar heb je de inverter en allles goed aangesloten?
Heb wel wat ervaring met het slopen van laptops, maar dit heb ik nog niet voor gehad
Zien morgen wel hoe het loopt
Succes iigaik0n schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 22:11:
[...]
Jups is volledig goed aangesloten...
Heb wel wat ervaring met het slopen van laptops, maar dit heb ik nog niet voor gehad
Zien morgen wel hoe het loopt
Verwijderd
En dat vervelende welkom bij win98 schermpje blijft elke keer opdagen na het opstarten, ook al vink je em uit.
Iemand toevallig voor mij de volgende bestanden:
EXPLORER.EXE
SHELL32.DLL
COMDLG32.DLL
Maar dan in het nederlands of engels van win95a of win95b ?
Geen win95c blijkbaar want:
Windows 95c has integrated IE4 so files from 95c are not compatible. All three files should have version numbers in the form 4.00.XXXX (NOT 4.72.XXXX or later) in the file properties dialog.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 23:11 ]
Dit topic is gesloten.