Lapmod [digitale fotolijst] Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 13.472 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

het is NIET aan te raden zo'n cpu te laten runnen zonder cooler

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

aik0n schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:42:
[...]
Weet iemand of je iets kan doen met de info die op de CPU staat? Een site ofzo waar je aan de hand van het serienummer meer gegevens kan opvragen over de core ed.?
http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu.html

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 17:24

Superflip

*pwiet*

Johannusvanudos schreef op zondag 13 maart 2005 @ 16:32:
het is NIET aan te raden zo'n cpu te laten runnen zonder cooler
Weet ik ook wel, ik moest gewoon zien of ik de bios kreeg, toen ging hij onmiddelijk terug uit!
Ben al jaren met computers bezig en heb nog nooit iets stuk gedaan :)

Gutteguttegut : bedankt voor de hele goeie site, had met het googlen niet zoiets gevonden

[ Voor 13% gewijzigd door Superflip op 13-03-2005 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-04 12:21
gutteguttegut:Aangezien jij dat soort sites wel kan vinden, weet je ook een goede site over biosses?

Ik heb een thinkpad 365e, met audio out en mic in in/uitgangen.. In mijn bios staat de audio optie uit en kan het met geen mogelijk aankrijgen.

Heb er nu w95 :*) opgekregen met een seriele kabel, gaat heeeel langzaam maar is gelukt. En probeer het geluid aan de praat te krijgen alleen dat moet volgens mij eerst in de bios aanstaan. Het is erg frustrerend dat elke link naar de biosupdate van dit ding, van zowel japanse als westerse websites allemaal lopen naar de ibm ftp-server die op zijn beurt weer meld dat de link niet meer bestaat!! Grrrrrrrr....#$%@****

Ook krijg ik mijn pcmcia-netwerk kaartje niet aan de praat, een d-link de-660+ met utp en coax aansluiting. Ik heb de drivers eropgezet maar werken niet..

Ben trouwens in volle verwachting van een, let op: 100mhz 8mb Tablet pc!!!! 8) Afbeeldingslocatie: http://libxg.free.fr/point/pt510.jpg

Ik zal om de mede gotters te helpen nog wat handige links neerzetten voor thinkpads en andere ouwe laptops.

http://www.homep.de/index.php

http://www.thinkpads.com/

PS: wat denken jullie dat zo een ding maximaal mag kosten? ben bang dat ik er teveel voor betaal.

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

VETTE shit! met toutchscreen? dan kun je er best wel eits voor betalen, dat kan een coole mod worden... als je nog ooit zoiets aan kan komen, wil ik ook wel :9~

hoe groot is het schermpje?

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

He klote was ik me laptop aan het opendraaien schermpje eraf.. geen beeld :'( eerst toonde die alleen de backlight maar nu niks meer.. waar kan dit aan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

Anoniem: 99190 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:45:
He klote was ik me laptop aan het opendraaien schermpje eraf.. geen beeld :'( eerst toonde die alleen de backlight maar nu niks meer.. waar kan dit aan liggen
90% zeker dat je iets niet goed ontact hebt laten maken bij het terugzetten
video kaartje ofzo, das heet waarschijnlijkst! en anders de CPU o.i.d.

//edit: heb zelf ooit met een oude siemens p2 26 mHz gehad dat hij geen beeld gaf omdat ik de twee RAM-strips die er origineel inzaten had verwisseld, ram 1 in slot 2 en ram 2 in slot 1 toen ik ze weer omdraaide werkte de shit als een trein!

[ Voor 24% gewijzigd door Jgsvuden op 13-03-2005 17:52 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Anoniem: 99190 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:45:
Kabeltjes?,

Die tablet is helemaal geweldig natuurlijk, maar wat moet ik als prijs voorstellen? . is 100 euro teveel voor zo een ding?

Wel heel gaaf, alleen natuurlijk weer pcmcia, dus geen wireless internet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

roborobbie schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:54:
[...]

Kabeltjes?,

Die tablet is helemaal geweldig natuurlijk, maar wat moet ik als prijs voorstellen? . is 100 euro teveel voor zo een ding?

Wel heel gaaf, alleen natuurlijk weer pcmcia, dus geen wireless internet..
Denk niet dat 100 euro teveel is hoor :)
Met een beetje gelukt kan je het touchscreen aansluiten op een betere laptop waar je wel pcmcia op hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Dat is het niet, hij heeft pcmcia, maar ik denk niet daar wireless kaartjes voor te krijgen zijn..

Ik denk dat ik het ding dan moet gebruiken i.c.m. een server die al het werk verricht, remote client opstelling ofzo.. ik zeg maar wat, heb er nog geen verstand van.

ik zit waarschijnlijk wel weer aan windows 95 vast |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

roborobbie schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:15:
Dat is het niet, hij heeft pcmcia, maar ik denk niet daar wireless kaartjes voor te krijgen zijn..

Ik denk dat ik het ding dan moet gebruiken i.c.m. een server die al het werk verricht, remote client opstelling ofzo.. ik zeg maar wat, heb er nog geen verstand van.

ik zit waarschijnlijk wel weer aan windows 95 vast |:(
Als je pcmcia hebt dan zou het normaal geen probleem mogen zijn, ik durf wedden dat win98 of win2000 op dat ding nog wel goed gaat draaien hoor! Dus dan zou een draadloos kaartje helemaal geen probleem mogen zijn...

Wat wil je er eigenlijk mee gaan doen?

//Edit : dat moederbord zit wel heeeeeeeeel goed vast, geen vijsje meer te bespeuren en er toch niet uit te krijgen, zit ergens in het midden vast... :s

Ohja, er blijkt ook een Ati Radeon Mobility in te zitten, altijd leuk meegenomen :D

[ Voor 16% gewijzigd door Superflip op 13-03-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-05 19:33
WoW wat een gaaf idee zo een digitale fotolijst! Maar zo te zien erg moeilijk om te maken... weet iemand misschien goede site waar men uitlegt hoe je van bijvoorbeeld een laptop een digitale fotolijst maakt...? Zodat ik eens kan bekijken of ik dat ook zou moeten kunnen (vrees het niet maar goed) ?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Ik heb nu dit,
Volgens mij heb ik de kabel naar het scherm ook nog los getrokken,
Weet iemand hoe ik dit nog kan oplossen? of is het een verloren zaak

Afbeeldingslocatie: http://www.compie.nl/laptop.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
Hangt ervan af of er een connector of iets like that aan die losgeraakte flatcable zit. Als het gespoldeerd is (was) denk ik niet dat het zo 123 te fixen is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Banjy schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:37:
WoW wat een gaaf idee zo een digitale fotolijst! Maar zo te zien erg moeilijk om te maken... weet iemand misschien goede site waar men uitlegt hoe je van bijvoorbeeld een laptop een digitale fotolijst maakt...? Zodat ik eens kan bekijken of ik dat ook zou moeten kunnen (vrees het niet maar goed) ?
Ik heb hier een linkje van een site die uitlegt hoe je van een laptop een fotolijstje maakt:

klik hier

Veel plezier ermee B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
roborobbie schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:22:
[...]

Ik heb hier een linkje van een site die uitlegt hoe je van een laptop een fotolijstje maakt:

klik hier

Veel plezier ermee B)
Hàhà. Nee ik bedoel toch echt een duidelijke tutorial met vooral veel plaatjes die het stap voor stap uitleggen en vertellen wat je nodig hebt en dergelijke... aangezien ik nu nog niks van laptops weet en ik zeg ook niet dat ik het ook wil gaan doen maar je er een beetje in verdiepen kan natuurlijk nooit kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

roborobbie schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:22:
[...]

klik hier

Veel plezier ermee B)
Stout :p Maar zo dacht ik er ook over ;)

Hier enkel fotootjes , nu kan ik beginne te meten en autocad eens bovenhalen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.dikon.be/laptopmod/laptopmod01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dikon.be/laptopmod/laptopmod02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

Banjy schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:37:
Het maken van een fotolijst is geen drol aan, veel mensen (ook mensen die ik dagelijks tegen kom) zeggen "oh, wat mooi, maar is dat niet heel moeilijk" "ik zou dat niet kunnen hoor" "das knap" maar eigenlijk hebben ze allemaal ongelijk, als je kun zagen timmeren en verven (geloof me das echt het moeilijkste eraan) kun je lapmodden.

benodigheden:
1. een oude laptop (je kunt echter ook en spiksplinter nieuwe nemen, maar daar kleven risicos aan, maar daar kunnen andere mensen hier je meer over vertellen :P :P)
2. een beetje lompigheid (somige laptop cases zitten stevig dicht)
3. zoals ik al zij een beetje recht tekenen meten zagen timmeren en verven, kortom secuurheid

je neemt de laptop en maakt hem (desnoods met geweld, en geloof me die dingen kunnen er echt tegen hoor) open dan leg je alle onderdelen op de grond en ga je een voor een dingen weghalen die jij vind dat je niet nodig hebt, je controleert steeds na een onderdeel te hebben verwijdert de werking van je 'topje, een goed begin is de soundcard, hebje niks an, weg ermee, vervolgens de cd-rom, alleen maar gewicht, dan het hdd/batterij/fd/cd status lcd's, ook overbodig heb je je laptop zo compact mogelijk? dan ontwerp je een eigen lijstje of je koopt een lijst ( als je er een kunt vinden met de goede maten) je maakt het bakje (of je zaagt een ikea kast doormidden, bent vervolgens apetrots op je mod maar wordt wel door iedereen uitgelachen) dan monteer je de lijst op het bakje, scherm erin lagje plastig tegen kortsluiting dan de laptop erin veel lijm gebruiken en klaar is kees...
mocht je nog vragen of hulp nodig hebben kun je altijd bij mij terecht (j.g.s.v.uden@student.tue.nl)
Anoniem: 99190 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:38:
Ik heb nu dit,
Volgens mij heb ik de kabel naar het scherm ook nog los getrokken,
Weet iemand hoe ik dit nog kan oplossen? of is het een verloren zaak

[afbeelding]
dit is totaal geen verloren zaak! je kunt de cable ff netjes weer vast maken, als het een conector is -> clikc! is het gesoldeerd moet je ff heel secuur solderen, maar das best te doen, desnoods onder de microscoop! post ff nog wat meer duidelijkere detail fotos!

[ Voor 3% gewijzigd door Jgsvuden op 13-03-2005 20:55 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Wow thnx. maar er zijn dus eigenlijk 2 verschillende manieren? Degeen die de openingspost deed heeft gewoon zijn laptop heel gehouden en volgens mij alleen het scherm omgeklapt.. en anderen en zoals jij dus beschrijft is dus alles strippen en eigenlijk zelf je eigen casing zeg maar maken. Dan nog iets: Je zegt HDD en CDspeler strippen maar hoe krijg je er dan extra spullen op? Oh en wat doe je met het toetsenbord en de muis... lijkt mij handig als je zelf later nog enkele dingen kan aanpassen. Ik weet dat je dit op afstand kan doen met een bepaalde kabel ofzo maar stel dat je dat nou niet wilt (midden in een woonkamer is bijv niet praktisch) dan lijkt mij een cd speler en hdd wel handig maar dan moet je ze er wel op kunnen zetten en daar heb je invoer voor nodig...

[ Voor 5% gewijzigd door Banjy op 13-03-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Banjy schreef op zondag 13 maart 2005 @ 21:02:
[...]

Wow thnx. maar er zijn dus eigenlijk 2 verschillende manieren? Degeen die de openingspost deed heeft gewoon zijn laptop heel gehouden en volgens mij alleen het scherm omgeklapt.. en anderen en zoals jij dus beschrijft is dus alles strippen en eigenlijk zelf je eigen casing zeg maar maken. Dan nog iets: Je zegt HDD en CDspeler strippen maar hoe krijg je er dan extra spullen op? Oh en wat doe je met het toetsenbord en de muis... lijkt mij handig als je zelf later nog enkele dingen kan aanpassen. Ik weet dat je dit op afstand kan doen met een bepaalde kabel ofzo maar stel dat je dat nou niet wilt (midden in een woonkamer is bijv niet praktisch) dan lijkt mij een cd speler en hdd wel handig maar dan moet je ze er wel op kunnen zetten en daar heb je invoer voor nodig...
Ik heb bijvoorbeeld alles gestript zoals je kan zien (DVD-speler, diskettestation, modem(minipci), batterij) , je HD kan je natuurlijk niet strippen :p
Het dingetje beheren doe ik mbv een afstandsbediening en draadloos netwerk :)

Je moet zelf maar een beetje denken ;)
Er zijn tal van uitvoeringen mogelijk, je moet maar eens door dit topic gaan. Je zal knappe dingen tegenkomen, maar ook minder knappe dingen (ikea kastjes op dieet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Beste Banjy,

Je wilt alle informatie die je kunt krijgen, maar weigert verder te kijken dan je neus lang is.. Heb ik ook wel eens last van hoor, het heet gemakzucht. Ik ben zelf 3 maanden geleden begonnen met het slopen van laptops en heb "het virus" te pakken. Maar jij wilt weten wat er allemaal kan?

Je doet het volgende:

- Zet een flinke pot koffie,
- zet de telefoon uit.
- Ga naar pagina 1 van deze topic
- lees alles door tot de laatste pagina (dit bericht :*) ), mag even duren maar dan weet je alles!
- Ga op zoek naar een rotte ouwe laptop, ik heb er nog wel een als mijn tablet binnen is. :D
- Zie voor slopen de openbreektutorial van johannesvanudos.

PS: het computerblad computeridee is op zoek naar mensen die iets speciaals doen met hun oude pc/laptop, ze hebben deze week/maand een hele special over oude pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

PS: het computerblad computeridee is op zoek naar mensen die iets speciaals doen met hun oude pc/laptop, ze hebben deze week/maand een hele special over oude pc's.
Zou ik mij mogen aanmelden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

aik0n schreef op zondag 13 maart 2005 @ 21:09:
Er zijn tal van uitvoeringen mogelijk, je moet maar eens door dit topic gaan. Je zal knappe dingen tegenkomen, maar ook minder knappe dingen (ikea kastjes op dieet ;) )
wat heeft iedereen toch tegen dat ikea kast(je?!) (btw, je mag met recht KAST zeggen, dat je mag er wel af :P)

maar idd hdd strippen lijkt mij ook niet heel super handig! je kunt inderdaad alles lezen hier

ik heb gestript: muis en toetsenbord, maar die heb ik nog wel, en kan ze in geval van nood nog wel aansluiten! ik heb ook FDD CDROM eruit gekickd én ik heb ook de soundcard en status lcd verwijdert...

er staan echt genooeg fotos in dit topic, iemand heeft ooite een vergeefse poging gedaan ze in 1 post bij elkaar te zetten, maar er komen er iedere dag weer bij, je kunt dus zien dat lapmodden een groeiende sport is in nederland, en misschien is het iets om de ENVEL op te richten, oftwel de Eerste Nederlandse Vereniging voor Enthousiaste Lapmodders! mensen die zich willen aanmelden, dat kan bij deze :P mensen die nog een oude laptop voor mij in de aanbieding hebben mogen zich ook melden, ik ben niet van plan het bij 1 mod te laten, reactie van een oom laatst "kun je voor mij niet ook zo'n ding maken" ik zo: natuurlijk regel maar een oude laptop!

ene robbie, vertel eens wat meer over computeridee, dat vond ik heel interessant om te horen!!! meer info plz!

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Hahaha sorry jongens. Helaas drink ik geen koffie :P Maar zal eens beginnen met het lezen van dit grote werkje. Alleen ik had gehoopt dat er gewoon ergens een site was die het allemaal netjes op volgorde uitlegt. Want helaas toen de meeste plaatjes het nu ook niet meer en krijg je telkens losse brokjes info. Maar goed ik zal eens gaan kijken of er iets nuttigs in staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
er staat in de computeridee, een behoorlijk saai blad gericht op de gewone man/vrouw. Er staan nog net geen breipatronen in >:) .

Afijn: "vertel ons over uw eigen omgebouwde pc" Stuur uw beschrijving aan redactie@computeridee.nl, met als titel: Mijn eigen omgebouwde pc..

Er valt niets te winnen, zo cheap zijn ze ook wel weer!!

Laten we allemaal maar eens een mailtje sturen, kijken wie er wint/ erin komt te staan...

Even over EVEL, wanneer zijn de eerste landelijke opendagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

}) EVEL })

das wel cool, is het ook meteen internationaal :P

open dagen? zeg het maar, laten we maar meteen een datumpje prikken!

p.s. ik heb voor de computeridee dan nog een mailtje: over www.heinekenbierkratmod.tk, daar zwerft hier op GOT ook een topic over rond trouwens :D

je kan trouwens ook iedereen mee laten doen maar dan wel weer alleen nederlanders:

Eerste Nederlandse Vereniging voor Laptop- Of Pc-modders: ENVELOP :P :P

[ Voor 30% gewijzigd door Jgsvuden op 13-03-2005 23:42 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122762

Is dit geen goede tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

ik heb hier precies dezelfde soort foto's gezien maar dan 130% betere kwalitiet, foto's die wél een resolutie hadden! plus als je een lapmod wil maken zoals ik hem gemaakt heb, dus niet zo'n plexmod dan heb je er weinig aan... ik wil trouwens ook nog zo'n plexmod maken, dus hierbij een oproep: wie heeft er nog een oude laptop over?

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

roborobbie schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:21:
gutteguttegut:Aangezien jij dat soort sites wel kan vinden, weet je ook een goede site over biosses?
Kijk eens bij de Godfather van de bios sites ;)

Die site van processoren is trouwens gewoon van onze GoT moderator BalusC hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

Nou, voor de mensen die wel de lusten maar niet de lasten van het lapmodden willen kennen (lees: voor de mensen die meteen willen beginnen, geen idee hebben hoe dat moet, maar te lui zijn om 1337 uur uit te trekken om een 38pagina's tellend topic door te lezen) hier issie dan:

www.lapmod.tk

de tutorial over hoe ik mijn modje gemaakt heb :D

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 08:49

Elektronicanet

Leds do it!

Johannusvanudos schreef op maandag 14 maart 2005 @ 11:34:
Nou, voor de mensen die wel de lusten maar niet de lasten van het lapmodden willen kennen (lees: voor de mensen die meteen willen beginnen, geen idee hebben hoe dat moet, maar te lui zijn om 1337 uur uit te trekken om een 38pagina's tellend topic door te lezen) hier issie dan:

www.lapmod.tk

de tutorial over hoe ik mijn modje gemaakt heb :D
Nu je htm filetjes nog uploaden >:)
Index of /johanvanuden/projects/lapmod schiet niet op ;)
offtopic:
En ken je systemen al :)

[ Voor 11% gewijzigd door Elektronicanet op 14-03-2005 11:38 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

grapjas, ging ff iets mis met uploaden :S diskquota overschreden, ff wat anders weggekickd
maar nu werkt www.lapmod.tk prima :D :D
offtopic:
ehm systemen? mwah... niet super maar wel een beetje
hoe zit het nou met die leds...

[ Voor 26% gewijzigd door Jgsvuden op 14-03-2005 11:44 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
nou .. een heleboel foto's doen het nog niet! Nog een keer, je kan het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

roborobbie schreef op maandag 14 maart 2005 @ 11:45:
nou .. een heleboel foto's doen het nog niet! Nog een keer, je kan het!
[paniekmodus]
help nee, ik denk niet dat ik het aan kan, de druk is te groot help help help als jullie allemaal op mijn vingers kijken, ow neeeeeeeeeeeee
[/paniekmodus]

//edit: hehe het is nu toch gelukt :D phew, dus mensen finally, www.lapmod.tk

[ Voor 18% gewijzigd door Jgsvuden op 14-03-2005 12:03 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Nu heb ik zonet eventjes zitten stoeien met de IrDA op mijn laptop (als ik het ding nog zo mag noemen ;) ) maar krijg hem echt niet aan de praat met een remote control.

Heb me gebaseerd op het volgende topic : [rml][ IrDA] Computer bedienen met afstandsbediening toch mogelijk[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Johannusvanudos schreef op maandag 14 maart 2005 @ 11:42:
grapjas, ging ff iets mis met uploaden :S diskquota overschreden, ff wat anders weggekickd
maar nu werkt www.lapmod.tk prima :D :D
offtopic:
ehm systemen? mwah... niet super maar wel een beetje
hoe zit het nou met die leds...
Kijk dat werkt al weer een stuk verduidelijkender...(ben inmiddels op pagina 20 van dit topic) maar nog ff een offtopic vraagje: Dat anti statisch papier waar koop je dat? en dat gaat dus een magnetisch veld tegen??

Ik heb namelijk een CCFL buisje onder mijn CRT tv hangen die dus storingen op het beeld veroorzaakt... misschien dat het gebruik van dit papier dat kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

dat antistatisch plastic is een oude moederbord-zak, moederborden PCI-kaarten soms HDD's worden allemaal standaard geleverd in dat soort zakken

ik weet niet zeker of het een magnetisch veld tegen gaat, het is iig veilig volgens de EPA en ESDnorm

EPA= ESD Protective Area
ESD = Electro Static Discharge

[ Voor 40% gewijzigd door Jgsvuden op 14-03-2005 16:00 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 09:52

zeekoe

zeekoe

Banjy schreef op maandag 14 maart 2005 @ 14:43:
Ik heb namelijk een CCFL buisje onder mijn CRT tv hangen die dus storingen op het beeld veroorzaakt... misschien dat het gebruik van dit papier dat kan verhelpen.
Ik denk niet dat het gaat helpen, al helemaal niet als het niet geaard is. Probeer het eens met geaard aluminiumfolie (dus aluminiumfolie ertussen en een draadje naar de aardleiding van het stopcontact), dat zal waarschijnlijk wel helpen. Alleen gaat daar niet heel erg licht doorheen ofzo :P

Weheat Blackbird 8 kW + Itho Daalderop I-WPV 150 l | 2x Jaga Tempo 240x40T20 + kleintjes boven | Rocketstove Tiny III | 7x Solitek + Kostal PIKO 3.6-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Johannusvanudos schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:01:
[...]

offtopic:
This homepage has exceeded the maximum amount of traffic for one day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

Vette shit, iedereen vind mijn modtutorial ds cool :P

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:00
hier doet je site het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

This homepage has exceeded the maximum amount of traffic for one day.

dus, hij is overbelast, morgen is er weer een dag... sorry jongens ik kan er ook niets aan doen dat wanadoo crappy servers heeft...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj33rd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-05 11:17
Naar aanleiding van dit topic heb ik direct een laptop van een vriend afgetroggeld voor het schappelijke prijsje van EU 20,-.

Het is een Dual met 266 mhz AMD, cd-rom, 3,2 gb HD, Ir en 64 mb ram:
Afbeeldingslocatie: http://www.lineofdefense.com/tjeerd/pics/laptop_s.jpg
*klik hier voor 1024x768

Nu ben ik alleen tegen het volgende probleem aangelopen:
De powerswitch komt onder het scherm te liggen. Nu wil ik deze dus verplaatsen, verlengen etc, maar ik weet niet hoe. Kan ik het schakelaartje zomaar lossolderen?
De schakelaar zit trouwens op een losse print, waar oa ook de aansluitingen voor het scherm, mic en Ir opzitten. Deze print zit met twee connecetors op het mobo. Het gaat om het schakelaartje S1, links op het printje:
Afbeeldingslocatie: http://www.lineofdefense.com/tjeerd/pics/print_s.jpg
*klik hier voor 1024x768

De schakelaar mechanisch bedienen is voor mij eigenlijk geen optie, want dan zou ik het scherm tot 1/5 van het mobo naar boven moeten schuiven, waardoor ik wel een hele dikke lijst om het scherm heen moet zetten.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

als mijn site het weet doet kun je zien dat ik gewoon een knopje aan de pinnen van de schakelaar heb gesoldeerd, is trouwens ook goed te zien op fotos op dit forum... paar paginas teug, zal ze zo ff zoeken

//edit: DEZE PIC
het rood/witte kabeltje

//edit2: hierop nog beter te zien, naderhand met lijm geisoleerd :D
Afbeeldingslocatie: http://www.open-communicatie.nl/050314_181610.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Jgsvuden op 14-03-2005 18:18 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Jongens, in navolging op de laptopmod, de broedmachine mod:: lees mijn topic maar eens :*)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1018911

CPU controlled BROEDKIP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

tj33rd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 17:49:
Naar aanleiding van dit topic heb ik direct een laptop van een vriend afgetroggeld voor het schappelijke prijsje van EU 20,-.
kun je voor mij ook niet ergens zon dealtje regelen?

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Johannusvanudos schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:55:
[...]

kun je voor mij ook niet ergens zon dealtje regelen?
Denk niet dat alle vrienden zomaar stapels laptops hebben liggen ;)
Heb de mijne ook kunnen regelen met een vriend , in ruil voor mijn desktop :') (die max nog 100€ waard was ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 16:39
Johannusvanudos schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:01:
[...]

[paniekmodus]
help nee, ik denk niet dat ik het aan kan, de druk is te groot help help help als jullie allemaal op mijn vingers kijken, ow neeeeeeeeeeeee
[/paniekmodus]

Handige website ;) wat ik alleen nog mis is een beschrijving van hoe je windows erop gezet hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

mikey4ever schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:09:
Handige website ;) wat ik alleen nog mis is een beschrijving van hoe je windows erop gezet hebt :)
Zorg eerst, als de laptop nog in elkaar zit, dat de software in orde is
dat betekend dus dat je dat gewoon doet zoals je windows normaal op een PC zou zetten, met de CD-rom speler...

(nu moet ik wel eerlijkheidshalve toegeven dat ík het iets anders heb moeten doen omdat de CDrom stuk was, heb gewoon de harddisk met een converter aan een gewone pc gehangen, maar in principe is dat dus weer précies hetzelfde!)

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:27
Hey mensen,

Ben ook bezig met een lapmod. Heb hier een Tohiba 4030 CDS, Celeron 466, 128mb RAM etc.

Maar nu zoek ik alleen een mooi lijstje, heeft iemand een idee? De afmetingen van het scherm in cm zijn 20*26.5.

Heb al gekeken bij IKEA, maar die zijn allemaal te klein, of hebben geen goede afmeting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Klaaz Vaak schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:20:
Hey mensen,

Ben ook bezig met een lapmod. Heb hier een Tohiba 4030 CDS, Celeron 466, 128mb RAM etc.

Maar nu zoek ik alleen een mooi lijstje, heeft iemand een idee? De afmetingen van het scherm in cm zijn 20*26.5.

Heb al gekeken bij IKEA, maar die zijn allemaal te klein, of hebben geen goede afmeting...
Wat dacht je van laten maken?
Of als echte tweaker zijnde zelf maken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
Gutteguttegut schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:31:
[...]
Wat dacht je van laten maken?
Of als echte tweaker zijnde zelf maken? ;)
Mjah zelf maken is ingewikkeld, het mooiste lijkt mij een lijstje van geborsteld aluminium. En laten maken is duur. Wilde het graag goedkoop, maar toch professioneel realiseren.
Maar misschien dat er toch winkels zijn die diverse soorten lijsten verkopen, ook diverse maten en soorten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

forget it, met die afmetingen is het keizen tussen maken of laten maken (soort van leven en laten leven, maar dan anders) adere opties zijn er niet... heb ook lang gezocht, maar tevergeefs, je zou nog een houten lijst met aluminiumverf kunnen kopen bij ikea die een paar centimeter te groot is, en dan loshalen en stukken eraf zagen, maar een échte tweaker maakt hem zelf!

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
zeekoe schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:40:
[...]

Ik denk niet dat het gaat helpen, al helemaal niet als het niet geaard is. Probeer het eens met geaard aluminiumfolie (dus aluminiumfolie ertussen en een draadje naar de aardleiding van het stopcontact), dat zal waarschijnlijk wel helpen. Alleen gaat daar niet heel erg licht doorheen ofzo :P
Hmmm is niet echt een optie ik zat te denken om er misschien kippengaas boven te doen...maar ja dat ga ik nog wel eens in een andere thread uitzoeken ;)

Maar ik heb eens zitten kijken en wat ik dan zou willen:

Een laptop met win 95 software zodat ik dingen simpel kan installeren op een voor mij bekende manier (was in die tijd nog jong en er dus nooit in verdiept)
Verder wil ik de foto's inladen via een cd-rom speler zodat je dus makkelijk kan switchen.
En ik zou er nog als ik dat wil een externe muis + toetsenbord op willen aansluiten... (vis ps2 aansluiting dus) zodat het niet intern hoeft.
Ik zou hem alleen voor foto's willen gebruiken en misschien maar ik vrees dat je daar een veel snellere (en duurdere) voor nodig hebt bijvoorbeeld een aquarium screensaver.

Wat voor laptop zou ik hier voor nodig moeten hebben (kwa specs) en wat zou ik hier ongeveer aan kwijt kunnen zijn? (ik wil natuurlijk niet teveel betalen ;) ) Aangezien ik er eentje moet aanschaffen wil ik het zo goedkoop mogelijk wegens het risico van mislukking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

Je hebt een P1 laptop nodig, en die mag niet duurder zijn dan 50 Euro, en dat is al veel...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Johannusvanudos schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:27:
Je hebt een P1 laptop nodig, en die mag niet duurder zijn dan 50 Euro, en dat is al veel...
P1 dacht ik ook al nodig te hebben, maar het gaat mij vooral om de adviesprijs.. want sommige op marktplaats vragen er echt veels te veel voor... :?

En nu kan ik eens een beetje gaan bieden :9

[ Voor 7% gewijzigd door Banjy op 15-03-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Johannusvanudos schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:43:
forget it, met die afmetingen is het keizen tussen maken of laten maken (soort van leven en laten leven, maar dan anders) adere opties zijn er niet... heb ook lang gezocht, maar tevergeefs, je zou nog een houten lijst met aluminiumverf kunnen kopen bij ikea die een paar centimeter te groot is, en dan loshalen en stukken eraf zagen, maar een échte tweaker maakt hem zelf!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 16:39
Johannusvanudos schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:08:
(nu moet ik wel eerlijkheidshalve toegeven dat ík het iets anders heb moeten doen omdat de CDrom stuk was, heb gewoon de harddisk met een converter aan een gewone pc gehangen, maar in principe is dat dus weer précies hetzelfde!)
Dat bedoel ik dus, hoe heb je het gedaan. Veel van de oudere laptops hebben er geen cdrom / netwerk, en daarom is het misschien handig om er bij te vertellen hoe jij het zelf hebt opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe

zeekoe

zeekoe

Klaaz Vaak schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:36:Mjah zelf maken is ingewikkeld, het mooiste lijkt mij een lijstje van geborsteld aluminium. En laten maken is duur. Wilde het graag goedkoop, maar toch professioneel realiseren.
Maar misschien dat er toch winkels zijn die diverse soorten lijsten verkopen, ook diverse maten en soorten..
zoals gewoonlijk: good/fast/cheap - choose any two :-)
Banjy schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:13:
Wat voor laptop zou ik hier voor nodig moeten hebben (kwa specs) en wat zou ik hier ongeveer aan kwijt kunnen zijn? (ik wil natuurlijk niet teveel betalen ;) ) Aangezien ik er eentje moet aanschaffen wil ik het zo goedkoop mogelijk wegens het risico van mislukking.
Zoek gewoon een willekeurige laptop met cd-rom speler (als je die per se erin wilt hebben). Laptops hebben nog niet zo heel lang een cdrom speler, als je zoeentje vindt dan is hij waarschijnlijk automatisch wel goed genoeg voor foto's en aquarium screensavers.

Weheat Blackbird 8 kW + Itho Daalderop I-WPV 150 l | 2x Jaga Tempo 240x40T20 + kleintjes boven | Rocketstove Tiny III | 7x Solitek + Kostal PIKO 3.6-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Klaaz Vaak schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:36:
[...]

Mjah zelf maken is ingewikkeld, het mooiste lijkt mij een lijstje van geborsteld aluminium. En laten maken is duur. Wilde het graag goedkoop, maar toch professioneel realiseren.
Leen bakker:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~v.passon/DSC04610.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Nog steeds geen oplossing gevonden voor het gebruik van mijn IrDA poort voor een afstandsbediening :(
Als iemand toevallig een oplossing weet... anders zelf maar een ir poortje maken :)

Morgen ook een Cisco wireless kaartje halen , is weer heel wat makkelijker om er aan te werken, want nu moet ik er telkens mijn toetsenbord op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
Welke Leen Bakker =]? En is dit een standaard afmeting? Kun je me die is vertellen. Zowel binnen als buiten afmeting.

Verder hoop ik dan dat dit lijstje van je in het standaard assorti zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Leen bakker Apeldoorn, geen idee of dit standaard assortiment is, ze hadden een aantal (2 of 3) lijstjes die zouden passen. Deze vond ik het mooist.

Buitenmaten 32 x 27,5
Binnenmaten 23,5 x 19, zoals je ziet mis ik ook een cm links en rechts.

[ Voor 12% gewijzigd door matthijst op 15-03-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
matthijst schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:20:
Leen bakker Apeldoorn, geen idee of dit standaard assortiment is, ze hadden een aantal (2 of 3) lijstjes die zouden passen. Deze vond ik het mooist.

Buitenmaten 32 x 27,5
Binnenmaten 23,5 x 19, zoals je ziet mis ik ook een cm links en rechts.
Ja ziet er goed uit, ik ga binnenkort is even in arnhem stad koekeloeren. Misschien dat er nog wat te vinden is.

Mijn benodigde afmetingen zijn:

Binnen: 251 x 203 mm
Buiten: 310 x 220 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

mikey4ever schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:34:
Dat bedoel ik dus, hoe heb je het gedaan. Veel van de oudere laptops hebben er geen cdrom / netwerk, en daarom is het misschien handig om er bij te vertellen hoe jij het zelf hebt opgelost. :)
das misschien wel een tip, zal het een keer aanpassen
Jij bent ook gewoon een geluksl*l dat die maten precies pasten, de kans daarop is een op de tweehonderdmiljoen...
zeekoe schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:38:
zoals gewoonlijk: good/fast/cheap - choose any two :-)
en als je fast & cheap kiest kán dat ugly tot gevolg hebben (maar ik zal niks meer over het zweedse doorgezaagde zelfbouw meubel zeggen :P)

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Zonet beslist om mijn lapmod op linux te draaien. Met name Debian 3.0 r4.
Heb ook een naam verzonnen :) iBox :p
Heb vandaag ook een Belking Wireless 54g kaartje gaan halen :) deze zal wel met ndiswrapper moeten gaan werken onder Debian.

Als hij opstart gaat hij dus automatisch inloggen en Firefox in kiosk mode starten.
De volgende functies heb ik al volledig uitgezocht :

- iTunes Streaming Server (daapd protocol) : Zodat ik vanop me laptop gewoon muziek kan luisteren die op de iBox staat.
- Music Player : Een volledig te bedienen via de webinterface die ik ga maken in PHP. De muziek die hier wordt afgespeeld is dus op de iBox zelf.
- DVD/DivX/XviD : Hiervoor zal ik dus gebruik maken van mplayer. Vanuit de webinterface kan ik dus gewoon de film aanklikken die ik wil zien, waarop hij mplayer automatisch fullscreen start.
- RSS Reader : In de webinterface zal men onmiddelijk een overzicht krijgen van alle headlines. Ben nog niet helemaal zeker van de uitwerking...
- Clock & alarm : Weer eenvoudig in de interface verwerkt. Hij zal ook gaan dienen om me 's ochtends te wekken met een vleugje muziek :p Het is de bedoeling dat het scherm ook zwart wordt op een bepaald ogenblik 's avonds. De klok zal op regelmatige tijdstippen gesynct worden met de tijdserver.

Dit is voorlopig alles... als iemand nog ideëen heeft, laat maar horen.

De werkelijke opbouw is voor na de examens (nog anderhalve week te gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:19
dus jij hebt straks een fotolijst/mp3player/DVDplayer/klok in de huiskamer hangen? mag ik vragen wat voor laptop je hiervoor gebruikt en of de software ook vrij gaat komen :)

oja, en wat doet firefox in kiosk mode eigenlijk?

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

josvg schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:00:
dus jij hebt straks een fotolijst/mp3player/DVDplayer/klok in de huiskamer hangen? mag ik vragen wat voor laptop je hiervoor gebruikt en of de software ook vrij gaat komen :)

oja, en wat doet firefox in kiosk mode eigenlijk?
Laptop is P4 2Ghz met ondertussen maar 256Mb DDR meer en een 20Gb schijfje zoals hierboven reeds paar keer aan bod geweest.

Ik denk wel dat ik het ga vrijgeven :)
Is immers niet moeilijk hoor... beetje PHP en je bent weg ;)

Edit : kioskmode wil zeggen dat je geen werkbalken meer hebt en dat je hem ook niet kan afsluiten, dus dat je enkel een fullscreen browser hebt!

[ Voor 12% gewijzigd door Superflip op 16-03-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Ik sta op het punt een 100mhz tablet pc te kopen, alleen met duitse windows 95 versie.. |:(

Ik kan natuurlijk, daar er geen cdrom opzit, w95/w98 nederlands eropgooien via seriele kabel.. maar heb ik dan de drivers van het tablet nodig, of werkt dit met dezelfde drivers als een muis?

hij heeft 100mhz, 8mb ram, 2gig hdd 10 inch scherm/tablet.

kan ik anders dat hele tabletverhaal erafslopen en op een snellere laptop zetten, kastjes eromheen 8)

[ Voor 14% gewijzigd door roborobbie op 16-03-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

roborobbie schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:53:
kan ik anders dat hele tabletverhaal erafslopen en op een snellere laptop zetten, kastjes eromheen 8)
dat lijkt me erruglastig! je hebt wel folie voor een toutchscreen te maken, maar hoe dat precies werkt zou je even moeten nazoeken!...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2213

Helaas is de inverter van mijn ( LG LCA4VE02A ) 10,4" schermpje overleden,
het was een SEA*1 E128122.
Ik zal ook ff proberen om de specs van het LCD scherm op te zoekken.

Mocht iemand nog een laptop inverter hebben liggen houd ik me aan bevolen :P

Edit:
Ik weet inmiddels dat de TDK CXA-L0612-VJL ook compatible is met het scherm :)
weet iemand of er een zaakje in nederland is die die inverters verkoopt ?

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 2213 op 17-03-2005 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...6972&item=5173006859&rd=1

dat is de link naar de tablet pc, 76,00 euro wordt me teveel..

Het is echt iets voor iemand die die apparaten snapt, en er iets moois mee kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
roborobbie schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:53:
Ik sta op het punt een 100mhz tablet pc te kopen, alleen met duitse windows 95 versie.. |:(

Ik kan natuurlijk, daar er geen cdrom opzit, w95/w98 nederlands eropgooien via seriele kabel.. maar heb ik dan de drivers van het tablet nodig, of werkt dit met dezelfde drivers als een muis?

hij heeft 100mhz, 8mb ram, 2gig hdd 10 inch scherm/tablet.

http://libxg.free.fr/point/point.htm Dan heb je ook geen duitse win95 meer :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

roborobbie schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 00:46:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...6972&item=5173006859&rd=1

dat is de link naar de tablet pc, 76,00 euro wordt me teveel..

Het is echt iets voor iemand die die apparaten snapt, en er iets moois mee kan..
76,00 euro te duur? is wel heeeel cool ding hoor! maargoed, jammer dat de prijs zo gestegen is :S

weet iemand hoeveel spanning er gemiddeld staat op backlights? die dingen die het licht verzorgen achter je LCD... ik heb hier een losse liggen, scherm kapot maar light niet en wilde er iets cools mee maken, een lamp ofzo...

//edit: ok, laatmaar hijs al stuk :S

[ Voor 4% gewijzigd door Jgsvuden op 17-03-2005 10:06 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

aik0n schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:27:

- RSS Reader : In de webinterface zal men onmiddelijk een overzicht krijgen van alle headlines. Ben nog niet helemaal zeker van de uitwerking...
cool!!! moet je deze feed ook toevoegen: http://www.formulastudent.tue.nl/news.xml

[ Voor 14% gewijzigd door Jgsvuden op 17-03-2005 10:09 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Zal ik zeker doen ;)
Formula Student volg ik al lang ;) veel succes met jullie team trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

offtopic:
Serieus? volg je dat? Cool! zit je ook bij een team? of vind je het gewoon cool? zit je trouwens op de universiteit dan, en zo ja waar?

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Johannusvanudos schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:38:
offtopic:
Serieus? volg je dat? Cool! zit je ook bij een team? of vind je het gewoon cool? zit je trouwens op de universiteit dan, en zo ja waar?
offtopic:
Ik ziet niet in een team en zit op hogeschool in België. Ik was vroeger trouwe lezer van kijk, en heeeeeeeeel lang geleden stond daar eens een artikel van in... En toen ben ik het beginnen volgen. Kende vorig jaar een team uit België dat meedeed, maar wel met heel beperkte middelen.

Enja, ik beb weer eens zover gekomen dat ik hem naar de vaantjes geholpen heb. Deze keer is de DC convertor eraan... Ik wou net gentoo maar eens proberen omdat debian toch wel wat problemen gaf... Wou juist commando ingeven en de onderkant van van het toetsenbord (soort metaal) komt tegen het mobo en hij valt uit... wil em terug starten... enkel een lichtje brand, cooler gaat zelfs niet draaien of niets, op het scherm komt ook niets meer...

Gelukkig kan ik die dcconvertor er afhalen, maar nu nog een andere vinden... Iemand een idee waar?

//Edit

Heb ondertussen mailtje gedaan naar fabrikant (acer) om te horen of ik dat stuk appart kan krijgen. Op het internet vind ik het niet :(

Heb nog eens tegoei gekeken, hem eraf gehaald... Ik zie niets speciaal, geen verbrande componenten ed. Zonder wil hij niet werken... met ook niet :( Hoop echt dat ik een andere vind, anders is mijn project eraan :(

[ Voor 14% gewijzigd door Superflip op 17-03-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

Clock -gunner- schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:37:
Klinkt eigenlijk alsof je net een 2 Ghz laptop hebt verkloot bij het slopen :+
Wil natuurlkijk niet te negatief zijn...
ik denk dat ik me hierbij aansluit :P

nee, ff serieus, een DC-convertor? wat doet dat ding precies?! ik bedoel, uit je accu komt al DC als het goed is en uit je adapter ook, dus waar is dat ding goed voor? zelf maken een optie? wat horen de inputs te zijn? en wat de outputs??

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 21:35

Caveman

whahoehaha

Johannusvanudos schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:39:
[...]
nee, ff serieus, een DC-convertor? wat doet dat ding precies?! ik bedoel, uit je accu komt al DC als het goed is en uit je adapter ook, dus waar is dat ding goed voor? zelf maken een optie? wat horen de inputs te zijn? en wat de outputs??
Een DC convertor is meestal om de gelijkspanning hoger te krijgen, bv. je hebt 12v maar je lappie heeft er 18v nodig, dan heb je een dc convertor nodig. Zelf maken kan...zoek eens in wat oude electuurs voor een schema. input en ouput zijn geheel afhankelijk van de situatie en/of type laptop.

[ Voor 12% gewijzigd door Caveman op 17-03-2005 17:04 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
Ok mensen, dit is mijn progressie tot zover:
Afbeeldingslocatie: http://sander.dlx.nl/lapmod/IMG_2135.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sander.dlx.nl/lapmod/IMG_2136.jpg

Wat ik dus wil gaan maken is een plexiglas standaard van 10mm dik.
code:
1
2
3
4
    /
   / <----- LCD Scherm
  /
 /__

Zoiets dus, maar bij de dulaert en gamma hier in de buurt is niks te vinden. Misschien ga ik het bij ru58 bestellen. Of toch eerst maar aan mijn buurman vragen, die werkt bij vink kunstoffen _/-\o_

edit:
Ik heb de grootte van de plaatjes veranderd naar 575 pixels. Gebruik volgende keer AUB thumbnails, zie hiervoor de FAQ. -- Sprite_tm

[ Voor 17% gewijzigd door Sprite_tm op 18-03-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Johannusvanudos schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:39:
[...]
Er staat op 'DC TO DC BOARD' zoals je kan zien... wat het juist doet weet ik niet...
Je moet het echt op je mobo pluggen met die 2 zwarte dingen...
Ziet mij er net iets te ingewikkeld uit om zelf te maken ;)

De onderkant waarop je duidelijk kan zien 'DC TO DC BOARD' Afbeeldingslocatie: http://www.dikon.be/laptopmod/dc0.JPG
De bovenkantAfbeeldingslocatie: http://www.dikon.be/laptopmod/dc1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

je moet erachterkomen wat het ding eet en wat ie weer uitspuugt, Vin en Vout, dan kun je zelf wel iets maken... jammer is dat je niks van het ding weet, anders kun je hem gemakkelijk repareren...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe

zeekoe

zeekoe

Klaaz Vaak schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:53:
Ok mensen, dit is mijn progressie tot zover:
[afbeelding]
[afbeelding]
_/-\o_
Ik denk dat er meer mensen erg blij mee zijn dat je 3.6MB aan foto's post die 4x zo breed zijn als wat er in de tweakers layout past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

zeekoe schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:17:
[...]

Ik denk dat er meer mensen erg blij mee zijn dat je 3.6MB aan foto's post die 4x zo breed zijn als wat er in de tweakers layout past ;)
dankje voor je zeer nuttige bijdrage aan dit topic!

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

WOOHOO, waarschijnlijk kan ik binnenkort twee P2 233Mhz laptops kopen :D

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
Tijd voor een vervolg in Deel II?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

Deel II, nee MAN, waarom, laat dit topic gewoon, kijken we hoelang het wordt, heb je mooi alles bij elkaar :D

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Ja, zo een onzin.

Maar als er een deel 2 komt, topisctart hem dan met alle belangrijke info op een rijtje zodat elke beginner makkelijk alles bij de hand heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

ja, maar dat heb jij ook al eens geprobeerd, een post met alle fotos bij elkaar, en daarin staan nu al een aantal kruisjes, van fotos die niet meer availeble zijn enzo, dat lukt je toch nooit om 40 paginas overzichtelijk in één post te krijgen!

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Had zonet nog even geprobeerd of er ondertussen geen wonder gebeurd was ... niet dus :'(
Stond echt te popelen om er aan verder te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-05 18:43

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Hmmm, ik zit nog steeds ersntig te twijfelen. Ik heb een M300 van compaq, 600Mhz, die is qua afmetingen ideaal... Als ik al dit lekkers zie ga ik alleen maar mee twijfelen ;)

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe

zeekoe

zeekoe

Johannusvanudos schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:34:
[...]

dankje voor je zeer nuttige bijdrage aan dit topic!
Ik snap je niet helemaal :?
Mijn reactie was bedoeld als subtiele hint naar Klaaz Vaak, omdat hij lomp grote foto's in dit draadje heeft gezet en dat niet door lijkt te hebben (ik heb het automatisch verkleinen van foto's uitgezet in m'n prefs), en dat ik dat irritant vind, of iig nutteloos.
...of snap ik nu jouw reactie niet helemaal?

[ Voor 7% gewijzigd door zeekoe op 18-03-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Johannusvanudos schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:07:
ja, maar dat heb jij ook al eens geprobeerd, een post met alle fotos bij elkaar, en daarin staan nu al een aantal kruisjes, van fotos die niet meer availeble zijn enzo, dat lukt je toch nooit om 40 paginas overzichtelijk in één post te krijgen!
Tja dan moet je degeen die het nu nog doen zelf downloaden en hosten he... ;) En dan neit met een programma zoals imageschack die zijn echt kruisjes maker nr.1 ! :( Maar ja zo kunnen wel meer mensen makkelijker foto's online zetten.. :)

Anyway nog steeds geen laptop... ben al wel bezig op marktplaats met beetje bieden en dergelijke maar helaas nog zonder succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94711

Hier het zelfde ik ben ook nog steeds aan het bieden.....

ook nog steeds geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139204

Softwarematig vordert mijn projectje ondertussen redelijk. :9
Maar, nu zoek ik een manier om de vaste schijf uit te schakelen binnen een minuut. Dit lukt in de bios (speciale compaq diag bios), hier kan ik em uitschakelen in 1 minuut, wat ik hebben wil, maar het liefst sneller.
In windows overruled hij die bios instelling omdat daar het minimum 3 minuten is wat een uiteindelijke tijd oplevert van 4 minuten voor ie stil is :( Minimaal drie minuten voor het stil is dus, op dit moment (bios uit of op 3 min en windows op 3 min. Beetje jammer. Iemand ideeen over hoe ik deze tijd kan verminderen? Want ik wil dus alleen gerammel als ie een nieuwe foto laadt. Daarna zo snel mogelijk stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 05:43

Sprite_tm

Semi-Chinees

Even een administratieve mededeling: Het is de bedoeling dat als topics groter dan 1000 posts worden, het gesloten wordt en er een nieuw deel gemaakt wordt. Als er iemand het 2e deel even opent (het liefst met mooie startpost natuurlijk) kan ik het huidige topic dichtgooien.

[ Voor 6% gewijzigd door Sprite_tm op 18-03-2005 16:34 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

Deze kan gesloten worden! --> Lapmod [digitale fotolijst] Deel 2

offtopic:
Zeg Moderator, waar en hoe kan ik HK-acces aanvragen?!

[ Voor 87% gewijzigd door Jgsvuden op 18-03-2005 17:43 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:54