Lapmod [digitale fotolijst] Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.714 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

linux vanaf cdrom is het makkelijkst denk ik.

of is het ook mogelijk van netwerk te booten?

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smokealot, mischien is het een idee om een open-source lapmod programma te maken met linux? Dan zoveel mogelijk opties er in en maximaal 64mb (dus een simpele USB stick is zat). Denk bv aan het volgende:

• Webbrowser, laad een standaard website. Dus na het opstarten heb je alleen een webbrowser naar een aparte pagina (buiten de laptop).
• Knopjes aan de compoort van de laptop (maximaal is 15 meen ik? iig veel).

Hierdoor kan je na het opstarten van de laptop (en een goed configuratiebestand (ftp server om dat te beheren?)) een website openen op een server. Ook kan je dan mbv de knopjes door de menu's binnen html (zal vast wel kunnen). Ik denk dat een website toch universeler is dan enige andere manier. Alleen het doorvoeren van de knopjes naar een externe webserver is wat lastig, maar vast wel op te lossen.

Dit wou ik iig maken met Windows 95, maar dat is ook niet optimaal (traag, en meer nadelen). Het probleem is voor mij dat ik geen linux ken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smokalot schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:05:
linux vanaf cdrom is het makkelijkst denk ik.

of is het ook mogelijk van netwerk te booten?
netwerk kaart heb ik niet.
En denk niet da het kan...

Want ik kom de bios niet eens in.

Ik kan niet direct van cd-rom opstarten.
Wel van floppy Past daar geen micro formaat linux op ?

EDIT:

Snik snik ...

De laptop boot niet meer.
Er brandt een rode lampje wat eerst groen brandde.
En niks anders gaat aan...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-08 13:51
voor de bios bij toshiba..

veel op esc drukken daarna op f1 of f2 .. wijst vanzelf..

kijk voor toshiba antiquiteiten op http://home.att.net/~ronkar/toshiba.html

en voor de drivers op http://eu.computers.toshi...ivers_bios.jsp?service=EU

kies hier bij eerste optie voor "archive" en daarna voor waarschijnlijk old t series..

Zou mooie ontwikkeling zijn als een paar gotters een "schil" bouwen die draait op die ouwe bakbeesten.. kun je opties als klok, pictureframe, kitchenrecipes, en wellicht email en internet in verwerken..

ik denk alleen dat de meesten die een pictureframepje bouwen er geen muis bij willen.. eerder een serie knoppen via de com-poort. anders kun je net zo goed die laptop heel laten..

Happy moddin'

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:39:
[...]

netwerk kaart heb ik niet.
En denk niet da het kan...

Want ik kom de bios niet eens in.

Ik kan niet direct van cd-rom opstarten.
Wel van floppy Past daar geen micro formaat linux op ?
als je floppy hebt kun je opstarten vanaf netwerk of cdrom, zijn tools voor. het is dus niet nodig om linux geheel op die floppy te zetten, wat op zich wel kan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Wel.. mijn photoframepje is eindelijk klaar, hier wat barslechte foto's

before:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/campman/images/photo-0167.jpg
after:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/campman/images/photo-0171.jpg

ik ga em weer slopen denk ik.......

[ Voor 8% gewijzigd door roborobbie op 04-02-2005 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Ik ga de mod ook uitvoeren, met een Compaq Contura. Hij is maar liefst 25 Mhz, wel een 486. Toch 20 mb intern geheugen, en een 540mb hddje. Netjes toch :)
Plaatjes laden duurt lang en 256 kleuren is lelijk, dus ik ga bij de meeste foto's voor grijswaarden... Dit ziet er wel heel goed uit @ 640x480.
Hierbij enkele foto's van het gestripte beestje:

Afbeeldingslocatie: http://img125.exs.cx/img125/3372/dscf01204hp.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img125.exs.cx/img125/3559/dscf01221bh.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img125.exs.cx/img125/9099/dscf01232ag.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img125.exs.cx/img125/2047/dscf01241gn.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img125.exs.cx/img125/7045/dscf01259hq.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img125.exs.cx/img125/7986/dscf01267uj.th.jpg

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

system up and runnig:D nu ff een lijst timmeren en klaar is kees :D

werkt echt supergoed :D mooie pics :D

marijn? die laptop van jou denk ik sterk te herkennen... als je nog reserve onderdelen wil? is het nu wel of niet een B/w scherm? wel he?
anyway, ik heb hier volgens mij nog precies hetzelfde dingetje liggen msaar dan zonder hdd...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

even twee nieuwe pics, eindelijk hires :D

Afbeeldingslocatie: http://www.open-communicatie.nl/DSC01928.JPG

Hierboven zie je het project tot nu toe... heb toch maar gekozen voor windows 95 lite (30 mb) is wel relaxed met irfanview, start meteen de slideshow en kan makkelijk via een parralele kabel of irDA fotos transferen, heb zel de knop van het moederbord verlengt om het lijstje aan te zetten (komt strax op de onderkant...) om hem uit te zetten heb ik iets anders bedacht, goed te zien op deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.open-communicatie.nl/DSC01930.JPG

een PS/2 keyboard controllertje met custom-made buttons, ik heb de sporen op het keyboad gevolgd en nu een knop aangesloten dat de combinatie alt-f4 uitvoert, twee keer drukkken: 1 keer voor irfanview en een keer voor windows, windows komt dan met een prompt dus het tweede knopje is de enter, komt er strax naast te zitten... nu de case nog...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

als je nog reserve onderdelen wil?
Hij doet het nog hoor :Y) Thanks anyway ;)
is het nu wel of niet een B/w scherm? wel he?
Neenee, kleurenscherm! Maar omdat het maar 256 kleuren zijn kan ik ze beter in grijswaarden tonen die foto's, ziet er veel mooier uit >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Elektronicanet op 09-02-2005 12:25 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

Elektronicanet schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 12:24:

Neenee, kleurenscherm! Maar omdat het maar 256 kleuren zijn kan ik ze beter in grijswaarden tonen die foto's, ziet er veel mooier uit >:)
klopt, had eerst met dos en LXpic geprobeerd, kreeg de vesa drivers niet goed, kreeg dus maar 256 kleren, zag er zwaar bagger uit... toen win95 erop, geen drivers -> 16 kleuren, das wel heel appart, maar uiteindelijk netjes 640x480 24bit colordepth! prima kwaliteit :D

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

laat ik beginnen met: K*T!

ik krijg hem niet meer opgestart... wilde net een lijst gaan maken, wil hem aanzetten, en niks... hij maakt nog wel wat geluid, maar krijg geen beeld meer :'( iemand tips om hem te reanimeren ?

//edit: PFHW! hij doetut weer... heel heel heel stom |:( , want ik weet nog steeds niet zeker waardoor het komt, heb een aantal dingen gedaan, en hem toen aangezet, weet dus niet precies waar et aan lag... maar het werkt weer :D

[ Voor 51% gewijzigd door Jgsvuden op 10-02-2005 10:22 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:38
Misschien printplaatje van het scherm los van het moederbord geweest?
Veroorzaakte bij mij ook een godverdomme-kut-nu-heb-ik-hem-gesloopt-hij-doet-niks-meer momentje :)

Haters everywhere but I don’t really care

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

matthijst schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 11:38:
Misschien printplaatje van het scherm los van het moederbord geweest?
Veroorzaakte bij mij ook een godverdomme-kut-nu-heb-ik-hem-gesloopt-hij-doet-niks-meer momentje :)
had ik gelezen ja, verderop in dit topic, had ik ook al gezocht naar tips en oplossingen e.d.

nee, dat was het niet, ik heb in de handleiding gekeken, daar zag ik modules: sound; mainboard; i/o board en accucharge board... ik had het soundboard al verwijdert en toen werkte ie prima, toen ging ik het accu-charge board ook verwijderen, omdat ik de accu toch niet meer heb, toen deedie helemaal niks meer... ging niet eens aan, toen heb ik dus dat board terug gezet en wilde ie niet meer booten... toen heb ik alles terug gezet, soundboard, IrDa-modules, muispad keyboard tot ie weer helemaal origineel was, ik heb de cmos-reset jumper op reset gezet, toen weer op gewoon en toen deed ie het weer..... teon heb ik het keyboard, mousepad, IRDA modules, soundboard weer verwijderd en werkte hij nog, dus alles is nu weer goed, maar welke van bovenstaande dingen nu precies geholpen heeft weet ik niet...

[ Voor 20% gewijzigd door Jgsvuden op 10-02-2005 13:02 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

heeft iemand tips over file transfer via IrDA met windows 95 en een GSM ? of met een andere pc? wil ik gebruiken voor pics op lijstje te zeten, heb IrDA eindelijk aan de gang in w95 :D

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 11-09 13:35
Ik hoop dat je veel tijd hebt dan om pics te kopieren, want da's TRAAAAAGGG.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

valt wel mee hoor, niet heel traag... en trouwens, ik heb fotos van 640x480, a 200 kb per foto ofzo dus dat valt heel erg mee

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een vraagje, zie dat meer mensen deze hobby hebben opgepakt :). IK melde een aantal pagina's terug dit.
Ik heb de fotolijst gemaakt, vervolgens had ik de draadjes verlengd (de draaden van de laptop zelf naar de monitor, anders kreeg ik het niet in de behuizing). NU valt soms het beeld weg :(. Dit is erg jammer, dan moet je een paar keer bewegen met de lijst en dan komt het beeld weer terug. Ik vind dit erg jammer, en kan het soldeerwerk ook niet overdoen omdat ik heel dicht op de stekker moest solderen, daarom zijn sommige punnten denk ik niet helemaal goed gesoldeerd. Maar goed, hij doet het wel min of meer
. -> Is erg jammer want het probleem blijft bestaan zoek nu eigenlijk naar een nieuw draadje van moederbord naar beeldscherm? Mijn vraag hoe kan ik hier aan komen? Heb de fabrikant al gemaild en een net mailtje opgesteld (uiteraard niet gezegd dat ik de laptop heb gemod, maar dat het kabeltje gewoon vanwege de oudheid is gesleten) met de vraag om een nieuw kabeltje. maar krijg steeds geen reactie. Zijn die kabeltjes universeel, oftewel past elk merk erin? En daarbij kan iemand me daar dan gratis aan helpen? Heb je nog kapotte laptop en draadje over? Laat het even weten. Het gaat btw om een IPC - Radiance R410T. Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06
Erkens schreef op donderdag 31 juli 2003 @ 22:02:
[...]

ligt er maar aan, ik ken mensen die blij zijn met zo'n laptop, maargoed :P

Maar waar ga je hem zo voor gebruiken?
ik bijvoorbeeld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06
Johannusvanudos schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:39:
heeft iemand tips over file transfer via IrDA met windows 95 en een GSM ? of met een andere pc? wil ik gebruiken voor pics op lijstje te zeten, heb IrDA eindelijk aan de gang in w95 :D
op zo ne laptop kunde normaal wel windows 98 se smijten hoor, ik draai dat op een 486 met 16 mb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

willy486 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:29:
[...]
op zo ne laptop kunde normaal wel windows 98 se smijten hoor, ik draai dat op een 486 met 16 mb ram
windows 98?! op een 80 mb hdd, knap...
win98 lite is al meer dan 80 mb, w95 lite is 30 mb...
en trouwens win98 op een 486 heb ik ook ooit geprobeerd, maar dan gaat m'n oma's oude fiets nog sneller...
daar draait toch niks meer fatsoenlijk op... je zou er hoogstens een DOS/arcade game station van kunnen maken... of....

een fotolijstje natuurlijkj :D
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:07:
Nog even een vraagje, zie dat meer mensen deze hobby hebben opgepakt :). IK melde een aantal pagina's terug dit.

[...]
. -> Is erg jammer want het probleem blijft bestaan zoek nu eigenlijk naar een nieuw draadje van moederbord naar beeldscherm? Mijn vraag hoe kan ik hier aan komen? Heb de fabrikant al gemaild en een net mailtje opgesteld (uiteraard niet gezegd dat ik de laptop heb gemod, maar dat het kabeltje gewoon vanwege de oudheid is gesleten) met de vraag om een nieuw kabeltje. maar krijg steeds geen reactie. Zijn die kabeltjes universeel, oftewel past elk merk erin? En daarbij kan iemand me daar dan gratis aan helpen? Heb je nog kapotte laptop en draadje over? Laat het even weten. Het gaat btw om een IPC - Radiance R410T. Bvd.
post eens wat pics van wat je precies bedoeld... waarschijlijk kun je zelf wel iets maken met een stuk flatcable... maar ik weet niet precies wat jij bedeold, dus als je ff wat pics kunt poste, graag...

[ Voor 84% gewijzigd door Jgsvuden op 15-02-2005 07:30 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

post eens wat pics van wat je precies bedoeld... waarschijlijk kun je zelf wel iets maken met een stuk flatcable... maar ik weet niet precies wat jij bedeold, dus als je ff wat pics kunt poste, graag...
Uhm, het is dus niet te fixen met een stukje flatcabel. Ik zal het nog even uitleggen, foto maken is niet goed mogelijk omdat het dan niet goed zichtbaar is. Het gaat om het kabeltje van het moederbord naar het tft. Het kabeltje is wel goed, maar ik heb moeten solderen direct aan het stekker wat op het moederbord zit (ik had ze namelijk te kort afgeknipt, kabeltjes zijn dun, dus toen ik ging strippen zat ik meteen op het stekkertje te solderen). Kortom nu stuk flatkabel er tussen is onmogelijk omdat ik niet meer er aan kan solderen. Heb in principe gewoon nieiwe kabel nodig, maar kan je die dus uit een andere laptop gebruiken? Of kan iemand mij supporten met een kabel van het zelfde scherm? Zal heel relaxed zijn...nu heb ik 30 euro (bepaald voor 2e hands laptop) weggegooid :(..

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

maar meestal kun je dan wel direct een stukje cable op je moederbord solderen, waar de connector op het moederbord zit, maar soms is dat lastig (lees: bijna altijd) afhankelijk van je tpe connctor op je moederbord daarom wilde ik pics zien van die connector...

[ Voor 43% gewijzigd door Jgsvuden op 17-02-2005 01:54 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:57

killercow

eth0

Het mooiste is gewoon een x-terminal maken van zo'n laptop, heb je namelijk zat cpu power voor, en dan kunnen apps, en de andere meuk op een echte server draaien, zeker handig als je meer van deze terminals wilt gebruiken.
Heb je wel een netwerk connectie nodig,maar okey.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Johannusvanudos schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 01:52:
maar meestal kun je dan wel direct een stukje cable op je moederbord solderen, waar de connector op het moederbord zit, maar soms is dat lastig (lees: bijna altijd) afhankelijk van je tpe connctor op je moederbord daarom wilde ik pics zien van die connector...
Ja helaas lukt het me dus niet om die foto te maken. Solderen aan moederbord lijkt me onbegonnen werk. :(.. helaas......ik hoop gewoon dat mogelijk iemand in de toekomst zegt hier heb je nog een kabeltje :).

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

dan moet je iemand zoeken met dezelfde laptop, of iig zelfde merk, die dood is, dan kun je daar het kabeltje uit slopen!

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johannusvanudos schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 17:00:
dan moet je iemand zoeken met dezelfde laptop, of iig zelfde merk, die dood is, dan kun je daar het kabeltje uit slopen!
Wat dacht je dat ik hier probeerde te bereiken ;) Er is vast wel iemand die heeft geprobeerd zijn laptop te mollen, maar met als resultaat alles te slopen. Daarom ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 12:31

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb mij laptop uiteen liggen en het plexiglas naast me staan. Kan me iemand vertellen hoe ik het moederbord en het beeldscherm het makkelijks kan bevestigen?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Met draadeindjes?

dus zoals de topicstarter op pagina 1..
Wat voor laptop heb (had) je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Deze topic heeft er voor gezorgd dat ik eens op zolder ben gaan kijken omdat ik wist dat daar nog een oude laptop stond die "iets" mis mee was. Ik dacht misschien is het iets kleins en kan ik dat ding mooi ombouwen tot een project zoals in dit topic omschreven.

De laptop is een oude Compaq LTE lite 4/33C.
Niet veel soeps maar toch te gebruiken!
Nu blijkt de kabel tussen de computergedeelte & het TFT scherm gebroken te zijn.
Het zou natuurlijk erg leuk zijn als die te vervangen is.

Dit is de kabel:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/beertjeman/158_5844%20Small%20Web%20view.jpg

En hier is hij afgebroken... exact op het schanierpunt.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/beertjeman/158_5845%20Small%20Web%20view.jpg

Weet iemand een oplossing of waar je e.v.t deze kabeltjes nog kunt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
http://www.ambry.com/page...asp?partnumber=138326-001
Ik denk niet dat je dat ervoor wilt betalen, belachelijke prijs (ex btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
$75.00!

Die lui zijn niet goed snik joh... staat dat puntje niet verkeerd? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Beertjeman schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 13:32:
$75.00!

Die lui zijn niet goed snik joh... staat dat puntje niet verkeerd? :(
Dat dacht ik ook toen ik het zag, dat soort prijzen doen ze wel vaker, als ze zien dat ze moeilijk te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

kijk anders op nl.digikey.com

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Daar kan ik hem niet vinden... :(
Balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco Mahieu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06-2020
Gaaf man, leuk om als schilderij bijvoorbeeld aan de muur te hangen :P. Echt een goed idee. Ga ik mischien ooit zelf ook nog maken, helemaal top :D

Moederbord: Asus K8V SE DeLuxe Socket 754, Processor: AMD Athlon 64 3400+, Geheugen: TwinMos DDR400 1024MB CL2.5 Dual channel kit, Harddisk: Western Digital Caviar 200GB 2000JD SATA 7200/100 8mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Laatst online: 11-09 22:16

Superflip

*pwiet*

Weet heel snel of ik dit binnenkort ook ga doen (wel moet P4 laptopje :$)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Ben alweer met mijn tweede pictureframemod bezig..

ga morgen een thinkpad 365e kopen, 100mhz 8mb 540mb hdd.. maar de drivers heeft ie niet en er zit geen voeding bij (extern).. Is zo een voeding makkelijk na te bouwen?

Heb er verder weer zin in het ding te strippen en er iets moois van te maken..

groeten rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

roborobbie schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:10:
Ben alweer met mijn tweede pictureframemod bezig..

ga morgen een thinkpad 365e kopen, 100mhz 8mb 540mb hdd.. maar de drivers heeft ie niet en er zit geen voeding bij (extern).. Is zo een voeding makkelijk na te bouwen?

Heb er verder weer zin in het ding te strippen en er iets moois van te maken..

groeten rob
een externe voeding is prima te maken, wat zijn de specs? (Volt / Ampere / Watt) ? m.a.w. wat eet je laptopje het liefst?

drivers zullen ook het grootste probleem niet zijn, daar heb je inet voor :P

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Voor zover ik weet lust het 16V 3.36A ..

Maar de drivers zijn onvindbaar.. ik heb al op www.thinkpads.com gekeken, een kerel die bill heet die een site heeft gebouwd voor thinkpad gebruikers.. maar ook geen succes..

Ibm heeft dit model niet meer op de site staan..tja.. bidden maar _/-\o_ dat het lukt...

Heb jij johannusvaudos misschien een idee hoe ik die voeding nabouw?

groeten

heb de specs gevonden.. en ook de drivers.. 8)
[/quote]
IBM 5x86cä 100/33 MHz (Cyrix) / integrated math coprocessor
None
16 KB in 5x86c (write back) / no L2 cache
Internal 3.5" 1.44 MB (not removeable)
None (can not upgrade)
2625-W9A
Windows 95
540 MB
13 ms / EIDE / PIO Mode 3
May 1996
October 1996
10.4" Dual scan
VGA color / 640 x 480
256 simultaneous colors
30 to 1
Chips and Technologiesä 65545
1 MB DRAM
External SVGA to 1024 x 768 w/ 256 colors up to 70 Hz
VL-Bus 2.0 local bus / 32 bit / Simultaneous LCD and CRT / 180 degree tilt
8 MB / 24 MB 70 ns / non-parity / 3.3 volt / fast page
1 socket for one JEDEC 72 pin SO DIMM of 4 or 16 MB
Full size alp/num / 85 (8 Fn key functions)
Yes (legs pop out)
TrackPoint IIIä
Yes (with option cable or Port Replicator)
11.7 x 8.3 x 2.0" (194 cubic inches)
5.9 pounds
NiMH / non-intelligent
2.5 hours
6 hrs / 2 hrs
ISA (audio, PCMCIA, diskette, serial, parallel, 100 pin external expansion)
VL-Bus 2.0 / 32 bit / 25 MHz (graphics, disk)
None
Port Replicator and Charger (with built-in battery charger and palm rest)
2 Type I or 2 Type II or 1 Type III
One 9 pin; 16550A / one (IEEE P1284, EPP, ECP, bidirectional)
APM-aware BIOS / Universal AC adapter (35 watts) / Phoenixä BIOS
None
None
None
None
Infrared port in back / IrDA 1.0 compatible / up to 115 Kbps
Power-on password / Supervisor password / Locking device keyhole
(Kensingtonä MicroSaverä cable lock) / keyboard lock (requires Kensington)
Windows 95 with utilities and applications (listed to right)
1 year - ThinkPad EasyServ (optional Overnight Repair Option) or carry-in
IBM ThinkPad 365E - withdrawn
All trademarks are the property of their respective owners
No warranties are expressed or implied in this summary
(365E) Compiled by Roger Dodson, IBM. October 1996
IBM
[quote]

[ Voor 71% gewijzigd door roborobbie op 22-02-2005 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

ja, ik heb wel een ideetje, zal het morgen proberen uit te werken, misschien wordt het wat later, maar je kan een soort van Trafo bouwen zelf, met een paar formules is precies uit te rekenen hoe je dat moet doen... anders iets van een 24 volts trafo zoeken (16v is nog beter, maar die vind je niet zo snel) en dan kun je met weerstanden een spaningsdeler bouwen...

even over mijn eigen mod, lijst is gemaakt, ontworpen en gezagen...

hier is het ontwerp van de lijst plus kast: ontwerp

ben hem nu aant verven:
Afbeeldingslocatie: http://www.open-communicatie.nl/lijst.jpg

en dit is het scherm met het tussenstuks, dat zorgt ervoor dat het scherm-gedeelte van het scherm precies in het midden komt:
Afbeeldingslocatie: http://www.open-communicatie.nl/tussenstuk.jpg
gaat dus de goede kant op...

[ Voor 14% gewijzigd door Jgsvuden op 22-02-2005 23:46 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
zou geweldig zijn als je me daarmee kan helpen, ik heb wel een 24 volt trafo, behoorlijk groot blok ook.. maar die haalt het qua amperage niet.. 1,5 ampere ofzo.. maakt dat uit?

Ik zal het ding uiteindelijk gewoon openschroeven, dus wellicht kan ik de uitgangsspanning van de battery gebruiken..

Uiteindelijk zal ie het wel doen, alleen zijn de adapters voor een laptop zo gruwelijk duur (30euro ofzo..)

De batt. wordt opgeladen met +9,0 v dc
output van batt.. is 7,2 volt
Dc power in de thinkpad, dus de adapter, levert 16v 4,2 a..

[ Voor 15% gewijzigd door roborobbie op 23-02-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Ben nog even allemaal wat onderzoek aan het doen.

IrDa controller kan ik ook al omzetten heb ik gelezen dus dat zit al goed.

Maar ik had nog een bedenking, zit er over een laptopscherm nog een extra folie die men er af kan halen zodat men er zelf terug een nieuwe op kan zetten. Want ik ga een exemplaartje hebben waar toch wel wat vuil op aangekoekt is en wat kleine krasjes opzitten. Verder is ie nog op en top op de batterij en cdrom speler na (maar die sloop ik toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Johannusvanudos, gaat de goeie kant op! Lijkt wel op de mod die ik gemaakt heb (zie foto's op pagina 20), alleen heb ik d'r een kant en klaar frontje voor gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
ik heb vandaag twee laptopjes gehaald:

ibm thinkpad 360cse en 365e

de 365e heeft geluid en is sneller (een mindblowing 100.000.000 hertzen!!)

de 360cse is 0,25/0,50 gigahertz

ze hebben 4 en 8mb intern..

maar belangrijker.. allebei kleurenscherm..

jammer de voeding van de langzamere niet op de nieuwere 365e past..

Wel ik ga de boel slopen nu... ciao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

matthijst schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:07:
Johannusvanudos, gaat de goeie kant op! Lijkt wel op de mod die ik gemaakt heb (zie foto's op pagina 20), alleen heb ik d'r een kant en klaar frontje voor gezet :)
weet ik, na aanleiding van jou fotos heb ik besloten ook een mod te maken, die plexie lijsten vind ik helemaal niet zo mooi... ik kon alleen geen lijst vinden met de goede maten voor mijn scherm...
roborobbie schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:26:
ik heb vandaag twee laptopjes gehaald:

jammer de voeding van de langzamere niet op de nieuwere 365e past..

Wel ik ga de boel slopen nu... ciao
is de voeding niet goed qua vermogen? (volt, ampere?) of levert ie net als volgens mij, ieder thinkpad voeding (jaja, heb zelf ook een thinkpadje) 16V 4,5A en past de stekker niet??

want in dat geval, zet je er zo een ander stekkertje op hoor, gen enkel probleem...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van dit topic had ik zelf ook ideetje ;D het enigste probleem is dat ik (nog) geen laptop heb en weet ik dus niet of mijn wensen mogelijk zijn ;D
Daarom schakel ik de hulp in van iedereen die een laptop uit elkaar heeft gehaald en die mij wil helpen ;p
Ik heb een aantal vraagjes;

- Het touchpad voor de muis, zit dat los? m.a.w. vrij te plaatsen
- Is er een mogelijkheid sound en/of usb van het moederbord te pakken zonder de "standaard" aansluiting te gebruiken?
- DVD-ROM vrij te plaatsen?
- Wat zijn de minimale systeemeisen voor divx/svcd/dvd?

Ik was dus van plan om een soort van draagbare dvd speler te maken. In princiepe hetzelfde als de mod in het starttopic alleen dan iets betere specs. Alleen een dichte kast willen maken, en dus een aantal dingen vrij plaatsen.
Ook zou ik speakers in willen bouwen zonder de aansluitingen aan de achterkant te gebruiken, dit geldt ook voor USB want dat is makkelijk voor afstandsbediening (denk dat usb niet mogelijk is maar sound maybe wel).

Ook nog een meer softwarematig vraagje
- Is het mogelijk om je USB stick (met alleen mp3tjes) in een USB aansluiting te stoppen en dat de pc vervolgens autmatisch winamp (of iets anders) opstart en deze begint af te spelen? Zo ook met dvd/divx? Misschien alle3 met wmp?

Mocht iemand antwoord op iets weten alvast bedankt !

Gr.
Tom

• roborobbie
Allemaal mogelijk hoor,

touchpad kun je er altijd wel, mits met genoeg geweld uitslopen en verplaatsen..

DVD-rom wordt lastiger maar is wel wat voor te verzinnen.. kom eens met foto"s!!!

softwarematig moet het mogelijk zijn de boel automatisch te starten als er een dvdtje of usb ingestoken wordt...

speakertjes kun je natuurlijk altijd aansluiten he!!!!, mits je geluid onboard hebt.. maar dat had je zelf ook kunnen uitzoeken..

Sloop de laptop nou maar alvast uit elkaar, daar zijn ze voor... 8)

Dan zie je naderhand wel waar je hem in gaat bouwen, zo heb ik het ook gedaan.. Zie maar: http://home.tiscali.nl/campman/

Verder is het handig eerst een beetje naslag te doen, besteed een halfuurtje aan het doorlezen van alle pagina's van dit topic. Je leert gaandeweg alles over het laptopmodden..

hier mijn thinkpad..

Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:mxEJUwviNgEJ:ssumpter.tripod.com/tp365.jpg

Iemand de drivers voor thinkpad 365e.. werkelijk nergens te vinden, heb ibm al gemaild!!!!!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Definieer "de drivers"...

(video, graka, sound... :?)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• roborobbie
BTW:

johannesvanudos (wil je zo het liefst genoemd worden? :| ) , dat is een goed idee, het stekkertje vervangen.. de adapter van de andere thinkpad geeft aan dat ie van 10 tot 20 v gaat en van 2 tot 3,8 ampere..

Greetz

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:33:
[...]
Is het mogelijk om je USB stick (met alleen mp3tjes) in een USB aansluiting te stoppen en dat de pc vervolgens autmatisch winamp (of iets anders) opstart en deze begint af te spelen? Zo ook met dvd/divx? Misschien alle3 met wmp?
In winxp gaat dat vanzelf al, de eerste keer krijg je een scherm te zien, waar je kan kiezen wat hij voortaan moet doen als het weer gebeurt.

Verwijderd

roborobbie schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 01:16:
Allemaal mogelijk hoor,

touchpad kun je er altijd wel, mits met genoeg geweld uitslopen en verplaatsen..

DVD-rom wordt lastiger maar is wel wat voor te verzinnen.. kom eens met foto"s!!!

softwarematig moet het mogelijk zijn de boel automatisch te starten als er een dvdtje of usb ingestoken wordt...

speakertjes kun je natuurlijk altijd aansluiten he!!!!, mits je geluid onboard hebt.. maar dat had je zelf ook kunnen uitzoeken..

Sloop de laptop nou maar alvast uit elkaar, daar zijn ze voor... 8)

Dan zie je naderhand wel waar je hem in gaat bouwen, zo heb ik het ook gedaan.. Zie maar: http://home.tiscali.nl/campman/

Verder is het handig eerst een beetje naslag te doen, besteed een halfuurtje aan het doorlezen van alle pagina's van dit topic. Je leert gaandeweg alles over het laptopmodden..

hier mijn thinkpad..
*knip*

Iemand de drivers voor thinkpad 365e.. werkelijk nergens te vinden, heb ibm al gemaild!!!!!
Hey,
bedankt voor je antwoord ! als ik een laptop had zou ik hem wel meteen uit elkaar halen maar moet er nog 1 aanschaffen, vandaar dat ik ook nog minimum specs moet zoeken voor divx/dvd.

Ik snap ook wel dat je speakers gewoon kan aansluiten, maar ik wil de aansluitingen achter gewoon vrij houden. Ik wil het inwendig verbinden dus misschien door de draadjes op het mobo te solderen oid. En zo misschien de uitgang vrij te houden voor koptelefoon.

Ik zat zomaar wat te denken, vandaar dat ik nog geen laptop heb aangeschaft want als mn idee niet mogelijk is houd het voor mij op ;> maar het blijkt allemaal dus redelijk mogelijk :]
Misschien eerst maar eens "oefenen" met een p1 oid en daar een fotolijstje van maken, dan krijg ik er vast meer zicht op ;x

• roborobbie
Ik heb nog wel een thinkpad over, niets bijzonders maar wel kleuren...

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

@roborobbie: ik heet johan, maar je mag me noemen zoals je wilt ;) Dat van dat stekkertje zou dus inderdaad moeten werken :D over de drivers: als je je laptop openschroeft zie je meestal wel op de chips welke dingen je aan boord hebt... op een chip staat vaak het merk, misschien een logo, en een type, vul dat in op google samen met drivers win95 (of 98 of net wat) en downalod en druk dan op search, dan zou je vaak wel wat drivers moeten kunnen vinden...
roborobbie schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:31:
Ik heb nog wel een thinkpad over, niets bijzonders maar wel kleuren...
Wil je de harddisk niet kwijt ?! ik ben erg op zoek naar een harddisk die groter is dan 80 mb, want dat is die van mij... dus als je hem kwijt wil hou ik met aanbevolen

@TOM:

al die dingen zijn redelijk te doen, je moet dan toch rekeknen op een p3 500 voor divx met een goede videokaart, minimaal... software is altijd te zoeken/maken om meteen winamp of iets te openen, maar zoals al gezegd kun je het met windows al instellen, maar ik ben niet zo'n windows-fan dus je zou ook voor een linux distro kunnen gaan, maar dat maakt het misschien wel iets lastiger..

je probleem met de connectoern op het moederbord is vrij simpel, soldeerbout en tin doen veel goed, als je mijn fotos verderop in het topic bekijkt, zie je die keyboard controller... die kon ik dus ook niet gewoon aan de ps/2 poort hangen, dan paste het niet meer in mijn kistje, daarom heb ik het zo opgelost:
Afbeeldingslocatie: http://www.open-communicatie.nl/connect.jpg

de kabel dus direct op het modo gesoldeerd, ook zijn er voor usb en audio goede verlengkabels te koop, dan hoef je niets te solderen

ook het mouspad is vrijwel onbeperkt te verplaatsen, ook hiervoor geld, als je verder weg wilt dan de kabellengte, is gewoon een flatcabletje van 3 of 4 draadjes, makkelijk zelf langer te maken dus :D

alle dingetjes zijn met winamp af te spelen, als je de juiste plugins hebt...

dvd-rom zou ik een externe via usb pakken, of misschien een controller van USB -> IDE en dan een interne uit een gewone computer, dan heeft ie wel een apparte voeding nodig, je zou dus ook een usb -> laptop ide convertor met een standaard laptop DVD speler kunnen gebruiken

al met al lijkt jou idee mij perfect uitvoerbaar!!

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• roborobbie
Voor divx kun je ook Movix gebruiken, das een programma dat in windows ook werkt en maakt van je divx een cdtje met een linux-distro speciaal voor video afspelen.. Deze kun je in elke pc steken en vanaf cd booten.. hoef je dus niet eens een os op je laptop te hebben, en wellicht ook geen hdd..

Die hdd van mij zijn 120 en 540 mb.. ik moet even zien wat ik ermee wil doen anders mag je er een hebben tegen een beetje hulp met de voeding van mijn laptop via dit topic.. een prijs is niet te verzinnen voor zo een antiquiteitje..

ik heb ook nog een fdd of twee over...

Groeten

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

movix had ik ook al aan zitten denken, je kunt zelfs een hdd gebruiken met Movix2 maar, het nadeel is dat je dan niet makkelijk zoiets krijgt dat je als je een usb apparatje met mp3's erinfrot dat dat automatisch afgespeeld wordt... maar daar kun je natuurlijk ook naar kijken, heb het zelf ook ooit op een multimedia systeempje gezet en ben er heel tevreden over (LINUX hè :P) maareh, natuurlijk wil ik je via dit topic met je voeding helpen!

Enne die FDD's, zijn dat Thinkpad FDD's? in een thinkpad bay? want ik gebruik zelf een thinkpad T42, een gloedje nieuwe (via TU\e) maar daar zit geen FDD op, en dan kan ik ook de BIOS niet flashen, heb een keer op de beurs gezoch, maar daar hadden ze geen thinkpad zooi :S

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• roborobbie
ik heb wel fdd, maar die zijn uit het jaar nul.. een 486 floppydrive.. weet niet of die op je laptop past..

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

roborobbie schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:11:
ik heb wel fdd, maar die zijn uit het jaar nul.. een 486 floppydrive.. weet niet of die op je laptop past..
probably not...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• roborobbie
Ik ben even de weg kwijt,

Heb me laptop uitelkaar aan de praat gekregen (applaus?) en nu weet ik niet wat ik ermee ga doen.

Hij heeft geluid onboard en daar wil ik zowiezo iets mee doen, als pictureframe alleen is mij te saai.

Hoe kan ik het beste met dit ding (486-100mhz 22mb 540 mb-hdd en 11inch )een soort standalone mp3-speler maken icm mpxplay for dos,of een andere mp3 afspelende OS?

De drivers staan er nog op voor win95, deze zijn belachelijk moeilijk te vinden op internet. In welke map staan die standaard?

Johan: die hdd houd ik toch zelf, fdd's heb ik wel over

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

jammer van die schijven :( :P

maar als mp3-speler geval is het vast ook wel cool te maken, of als soort van mp3-vwekkerradio, zoals al eerder in dit topic gedaan is... alleen dan moet je er wel niet zo'n lompe ikea kast omheen makken...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• roborobbie
HAHA.. ja dat ding was huge!!

Tja, ik heb natuurlijk maar 540mb, 10 albums ofzo, of meer als ik de samplerate verminder.. als wekkerradio is wel een leuke inderdaad..

Even een vraagje voor de thinkpad kenners, de floppy wordt aangesloten met een (naar het schijnt) normale ide connector. Zoals voor je hdd. alleen gebruikt de floppy maar enkele pinnetjes hiervan. Als ik een normale cdromspeler erop aansluit en hem voed met een atx psu moet dit dan werken? het zou zo mooi zijn :*)

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

de kans dat dat werkt is zegmaar ongeveer gelijk aan 0... omdat IDE en FDD connectors qua pinout vaak van elkaar verschillen...

als het wel werkt zou het mij enorm verbazen...

je kunt het natuurlijk proberen, maar dat iss misschien wel risico vol...

[ Voor 34% gewijzigd door Jgsvuden op 24-02-2005 22:08 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

even een update:

Afbeeldingslocatie: http://www.open-communicatie.nl/image.jpg

dit is het scherm in zijn behuizing, elektronica moet er nog in, morgen pas als de lijm gedroogd is...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

roborobbie schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:03:
Even een vraagje voor de thinkpad kenners, de floppy wordt aangesloten met een (naar het schijnt) normale ide connector. Zoals voor je hdd. alleen gebruikt de floppy maar enkele pinnetjes hiervan. Als ik een normale cdromspeler erop aansluit en hem voed met een atx psu moet dit dan werken? het zou zo mooi zijn :*)
Zou goed kunnen, ik heb hier een 3,5" floppydrive liggen met IDE aansluiting (voor gewone pc weliswaar), maar ze bestaan dus iig wel.
Probeer het gerust, kapot zal het niet gaan :P

Nederlander in België

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

het zou wel kapot kunnen gaan, en dat zou zeker wel zonde zijn... maar je kunt het proberen...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• roborobbie
Ik denk dat ik toch maar een pcmcia kaartje ga aanschaffen, maak ik er een mp3-speler en internetstation van voor in de keuken.

heeft iemand een idee hoe ik met volgende linux mp3speler de hdd gebruik ipv de cdrom? (zie link)

http://www.freebsd.nfo.sk/1fcd.htm

Deze versie is niet grafisch toch? Bestaat er eigenlijk een linux versie met grafische schil voor alleen het broodnodige, mp3 en internetbrowser, die op 486 ers draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

movix2 heeft toch een grafische schil? verder zag die distro er ook wel cool uit, vooral dattie maar 1,35 mb is... echt cool!

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb onbekend merk laptop Celleron 366 mhz 256mb 4gb hdd cd-rom floppy geluid ik wil daarmee mp3 en divxjes af gaan spelen wat voor bustringsysteem zou ik daar het beste op kunnen zette het liefst iets special voor mp3 en divxjes ofzow ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 13:22:
ik heb onbekend merk laptop Celleron 366 mhz 256mb 4gb hdd cd-rom floppy geluid ik wil daarmee mp3 en divxjes af gaan spelen wat voor bustringsysteem zou ik daar het beste op kunnen zette het liefst iets special voor mp3 en divxjes ofzow ;)
dan kun je dus echt het beste gaan voor movix2, ieder windows-based OS zou teveel systeembronnen opeisen om vloeiend divxjes te spelen, terwijl linux dat standaard al niet doet, plus het feit dat deze distro voor dit soort toepassingen geoptimaliseerd is, IDEAAL DUS!!!

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Ik ben zo enthosiast geworden na het lezen van dit topic, dat ik gelijk begonnen met mijn eigen lapmod. Tussen de oude troep nog een laptoppie gevist waarvan de HD stuk was en helemaal gesloopt. Had gelukkig ergens nog een 2,5" Hd liggen en wonder boven wonder het ding werkt nog. Ben nu zover dat ik alles uitelkaar gehaald heb en alles getest dat het nog werkt.....

Ik vind de transparante interactieve fotolijsten verschrikkelijk mooi, dus ik wilde eigenlijk wel zoiets gaan doen als de topic starter, maar suggesties zijn welkom, ;) Persoonlijk vind ik het erg mooi als je alle onderdelen ziet zitten.
Het is een p100 met 16MB en een HD van 1,8GB, ik wilde eigenlijk win98 lite erop zetten met irfanview als viewer. Alle drivers voor dat ding heb ik nog, en heb geen enkele ervaring met linux, dus dat is misschien voor een later avontuur, :)

Ik wilde de voortgang in dit topic gaan bijhouden dmv. wat plaatjes, hier zijn vast de eerste:
Afbeeldingslocatie: http://neonescio.viaisn.org/~gerard/DSC00718.JPG
Alles gedemonteerd.
Afbeeldingslocatie: http://neonescio.viaisn.org/~gerard/DSC00717.JPG
En zo te zien werkt alles nog.

[ Voor 4% gewijzigd door Caveman op 08-03-2005 20:49 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Cavie schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 19:45:
Ik ben zo enthosiast geworden na het lezen van dit topic, dat ik gelijk begonnen met mijn eigen lapmod. Tussen de oude troep nog een laptoppie gevist waarvan de HD stuk was en helemaal gesloopt. Had gelukkig ergens nog een 2,5" Hd liggen en wonder boven wonder het ding werkt nog. Ben nu zover dat ik alles uitelkaar gehaald heb en alles getest dat het nog werkt.....

Ik vind de transparante interactieve fotolijsten verschrikkelijk mooi, dus ik wilde eigenlijk wel zoiets gaan doen als de topic starter, maar suggesties zijn welkom, ;) Persoonlijk vind ik het erg mooi als je alle onderdelen ziet zitten.
Het is een p100 met 16MB en een HD van 1,8GB, ik wilde eigenlijk win98 lite erop zetten met irfanview als viewer. Alle drivers voor dat ding heb ik nog, en heb geen enkele ervaring met linux, dus dat is misschien voor een later avontuur, :)

Ik wilde de voortgang in dit topic gaan bijhouden dmv. wat plaatjes, hier zijn vast de eerste:
[afbeelding]
Alles gedemonteerd.
[afbeelding]
En zo te zien werkt alles nog.
He, dat is een compaq :D Die heb ik namelijk ook nog liggen maar die van mij slikt geen hdd atm :?
Klopt het trouwens dat dat ding gewoon aangaat zodra je het stroomkabelte erin plugt ?

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
GeforceDDQ schreef op zondag 27 februari 2005 @ 00:24:
[...]

He, dat is een compaq :D Die heb ik namelijk ook nog liggen maar die van mij slikt geen hdd atm :?
Klopt het trouwens dat dat ding gewoon aangaat zodra je het stroomkabelte erin plugt ?
ik zelf heb een p1 166 van compaq liggen als print server maar die heeft ook dat geintje ja.. stroom inprikken = aanzetten

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

GeforceDDQ schreef op zondag 27 februari 2005 @ 00:24:
[...]

Ja idd, stroom erin is aan, opzicht wel lekker.... Maar je moet eens kijken bij compaq, die heeft alle drivers nog online staan, daar kun je een setup disk ophalen dan kun je in de bios (heeft mij nogal wat hoofdbrekens gekost, ;) ) Misschien kun je dan je HD instellen.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

Cavie schreef op zondag 27 februari 2005 @ 14:45:
[...]

Ja idd, stroom erin is aan, opzicht wel lekker.... Maar je moet eens kijken bij compaq, die heeft alle drivers nog online staan, daar kun je een setup disk ophalen dan kun je in de bios (heeft mij nogal wat hoofdbrekens gekost, ;) ) Misschien kun je dan je HD instellen.
volgens mij zit er in de bios ook een optie "switch on power", en dat kun je disablen en enabelen... dat zit iig wel bij mijn compaq deskpro...

enne mijn mod is af :d

binnenkort foto's!

[ Voor 6% gewijzigd door Jgsvuden op 27-02-2005 16:34 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

Nou, zoals beloofd: Foto's... stelt niet veel voor, zijn met een telefoon met baggercamera gemaakt, maar toch... binnenkort doe ik ook wel wat Hi-res pics...

Afbeeldingslocatie: http://www.open-communicatie.nl/klaar2.jpg
Overzich van lijstje in de kamer...

Afbeeldingslocatie: http://www.open-communicatie.nl/klaar1.jpg
Close-up lijstje

Afbeeldingslocatie: http://www.open-communicatie.nl/klaar3.jpg
zooi in bakje achter het lijstje...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Stom dat stroom niet ff draadloos kan :p
Nu heb je nog altijd die slome kabel die in de weg zit!

Verder knappe mod, ik hoop binnenkort mijn laptopje te ontvangen voor te modden :)

//Edit :

Het zal dus een P4 2Ghz betreffen met 512Mb DDR en een 40Gb harde schijfje!
Ideaal voor een mooi plat media station aan de muur!

[ Voor 29% gewijzigd door Superflip op 28-02-2005 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Ten eerste: Je gaat een gleodnieuwe p4 verbouwen tot muurhangsel????
Gebruik hem toch voor normaal werk, je laptop wordt er niet handiger op als ie aan de muur hangt!!1

Ik ben op zoek naar een pcmcia netwerkkaartje, maar met een 486 laptopje heb je 18 bits in plaats van 32 bits nodig, of is dat downwards compatible?

Er zijn alleen maar 32bits pcmcia kaartjes te vinden namelijk..

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

roborobbie schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:01:
Gebruik hem toch voor normaal werk, je laptop wordt er niet handiger op als ie aan de muur hangt!!1

Ik ben op zoek naar een pcmcia netwerkkaartje, maar met een 486 laptopje heb je 18 bits in plaats van 32 bits nodig, of is dat downwards compatible?

Er zijn alleen maar 32bits pcmcia kaartjes te vinden namelijk..

Groeten
volgens mij bedoel je 16 bits kaartjes! maar dat is niet donwards compatible...

en inderdaad ik zou mijn p4 ook niet verbouwen, vond het al zonde om er een 366MHz voor te gebruiken, die zijn namelijk nog makkelijk voor 100 euro ofzo te verkopen!

mijn "probleem" cq raare bijkomstigheid: mijn fotolijst stoort de TV, aléén NED1 op de TV van ons pa en ma... :D

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Damn.. dus ik heb echt een 16bits kaartje nodig? dan kan ik die grap dus wel vergeten.. jammer..

Iemand nog een thinkpad nodig, of heeft er iemand een 16bits cardbus netwerkadaptertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

roborobbie schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:09:
Damn.. dus ik heb echt een 16bits kaartje nodig? dan kan ik die grap dus wel vergeten.. jammer..

Iemand nog een thinkpad nodig, of heeft er iemand een 16bits cardbus netwerkadaptertje?
thinkpad niet, hdd wel :P

grapje, maar serieus, die 16 bits kaartje kun je toch wel ergens vinden... (marktplaats?!)

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 22:11
Ik ben zelf ook begonnen met een lapmod. Maar ik heb nog een vraagje: ik heb nu een IBM thinkpad 760el uit elkaar gevijsd en de eigenlijke elektronica bestaat uit een aantal printplaten (duh). Mijn vraag is: kan ik deze printplaten zomaar weglaten als ik ze niet nodig heb?

Bijvoorbeeld: er is een printplaat waar het toetsenbord en luidsprekertjes ophangen, ik heb deze 2 dingen niet nodig, kan ik deze printplaat gewoon weglaten of gaat de laptop dan niet werken.

En is het mogelijk dat door een of andere printplaat weg te laten de andere printplaten (chips) kapot gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Je kan gewoon alles weglaten wat je niet nodig hebt....
haal er gewoon een stukje af en kijk of ie nog start :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

en je kunt dan inderdaad niks mollen hoor, heb ik ook gedaan: IRDA eraf... ow hij start nog... sound eraf: ow hij start nog... Battery charger kaart eraf, hmmm doet niks meer, dan weer erop... lcdtje voor batt en hdd status eraf, ow hij doet het nog steeds, mooi, toetsenbordje en speakers en mouspad eraf, werkt nog steeds perfect! gaat goed!

gewoon trail and error :P

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Johannusvanudos schreef op maandag 28 februari 2005 @ 20:21:
en je kunt dan inderdaad niks mollen hoor, heb ik ook gedaan: IRDA eraf... ow hij start nog... sound eraf: ow hij start nog... Battery charger kaart eraf, hmmm doet niks meer, dan weer erop... lcdtje voor batt en hdd status eraf, ow hij doet het nog steeds, mooi, toetsenbordje en speakers en mouspad eraf, werkt nog steeds perfect! gaat goed!

gewoon trail and error :P
Over wat voor type notebook ben je bezig? :)

Ik heb momenteel terug alles aangesloten, maar dan zonder de behuizing. De notebook ligt hier dus naakt (haba :P). Alles werkt nog ;). Maar nu heb ik gezien dat op het printje dat ik wou weglaten 2 batterijtjes zijn aangesloten, waarvan er zeker één dient voor de CMOS gegevens te onthouden. Die kan ik dus niet weglaten, of wel?

Zometeen LCD, keyboard en clit-mouse eens weglaten...

Edit: Ik heb geprobeerd om het keyboard, character lcd en clit-mouse weg te laten maar eerst gaf hij een foutmelding dat hij die clit-mouse niet kon vinden.

Na wat googlen heb ik ontdekt hoe je dmv een ingebouwde hex-editor de bios kunt aanpassen zodat de notebook toch doorgaat als hij geen clit vindt. (Je moet waarde 0x20 veranderen van 02 naar 62)

Nu boot de notebook probleemloos zonder deze spullen :)!

Edit:
Voor de geïnteresseerden:

http://home.scarlet.be/~ga002655/Lapmod/album/

[ Voor 25% gewijzigd door titan_pi8 op 28-02-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
ik heb een thinkpad nodig :P stuur maar een mailtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

http://home.scarlet.be/~g...album/slides/IMG_3698.jpg

LOL :D typisch gevalletje van IBM kan z'n bootdevice weer eens niet vinden, cool scherm :P

ik had het over een NEC versa, die accepteerde echt alles, TB weg, Muis weg, geen enkel probleem... je kunt dat pritje best weglaten, dat met die battereij, moet je alleen even volgen op welke twee pinnen van de connector de spaning van het battereitje staat, en daaraan direct het batterijtje met je MOBO verbinden :D dat moet makkelijk gaan...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:30:
[...]

offtopic:
ik heb een thinkpad nodig :P stuur maar een mailtje
zullen we er een soort e-bay van maken hier en gaan bieden :D

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Probleempje..

ik heb geprobeerd linux op me laptop te installeren met loadlin.exe.. nu werkte dat niet.. als ik nu probeer msdos te laden met diskette wil dit ook niet lukken..aye aye.. is dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

roborobbie schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 01:23:
Probleempje..

ik heb geprobeerd linux op me laptop te installeren met loadlin.exe.. nu werkte dat niet.. als ik nu probeer msdos te laden met diskette wil dit ook niet lukken..aye aye.. is dit te fixen?
een dos-bootdisk werkt toch wel... dat zou iig wel moeten, www.bootdisk.com kun je hem downloaden, of je pakt een win95/98 bootdisk das ook dos... en dan type je fdisk, maak je de partities weer goed, en dan opnieuw opstarten met de bootdisk en format C: typen waarschijnlijk heeft je linux.exe de partities omgezet naar linux-partities en daar werkt dos niet op...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

roborobbie schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:01:
Gloednieuw is hij niet hoor, hij is al bijna 3 jaar oud...
Maar er scheelt het één en ander aan, batterij stuk, dvd-speler stuk ...

Gewoon een beetje uit elkaar halen en tof media station van maken :)
Ultraplat , lekker snel en aan de muur hangen die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
ik was te voorbarig, hij doet het weer.. toetsenbord kapot, ineens!!

Ben nu bezig een linux distro op floppy te vinden die ook nog idiot-proof is. Ik vind de gedachte achter linux zo goed dat ik het absoluut wil proberen, alleen heb ik nog niet echt een site gevonden die uitlegd hoe je hiermee werkt. Welke linux distro raden de kenners me aan, voor een 486 100mhz laptop met 24 mb geheugen.. Het lcd is 640 bij 480 en de meeste distro's starten automatisch 800bij600..

Wil er het liefst met een grafische desktop werken, omdat ik nog een newbie ben..

Groeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

cardbus is de 32bits variant van PCMCIA, dus ik gok zo dat er niemand een 16bits cardbus netwerkadaptertje heeft :P ik weet echter vrij zeker dat er best 16bits PCMCIA netwerkkaartjes te krijgen zijn (vooral op beurzen, en meestal wel 10mbit), net zoals 11mbit WLAN kaartjes, hoewel die niet makkelijk te vinden zijn. ik heb een paar maanden geleden een BENQ AWL-100 gekocht, werkt ook perfect onder linux.
roborobbie schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:52:
ik was te voorbarig, hij doet het weer.. toetsenbord kapot, ineens!!

Ben nu bezig een linux distro op floppy te vinden die ook nog idiot-proof is. Ik vind de gedachte achter linux zo goed dat ik het absoluut wil proberen, alleen heb ik nog niet echt een site gevonden die uitlegd hoe je hiermee werkt. Welke linux distro raden de kenners me aan, voor een 486 100mhz laptop met 24 mb geheugen.. Het lcd is 640 bij 480 en de meeste distro's starten automatisch 800bij600..

Wil er het liefst met een grafische desktop werken, omdat ik nog een newbie ben..

Groeten..
als je met een grafische desktop wilt werken moet je geen 486 met 24MB geheugen nemen! ga lekker grafisch werken met je grote computer, en val daar je lieve kleine laptopje niet mee lastig! installeer debian of slackware (ik zou de eerste pakken), is niet zo moeilijk om dat werkend te krijgen, je moet misschien even zoeken welke drivers je moet hebben, maar daar is wel uit te komen. als je een werkend systeem hebt (je kunt inloggen op de terminal), ga je een imageviewer zoeken, en dan denk ik dat het het makkelijkst is om dat via X te doen (hoewel dat eigenlijk overkill is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
smokalot schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:07:
als je met een grafische desktop wilt werken moet je geen 486 met 24MB geheugen nemen! ga lekker grafisch werken met je grote computer, en val daar je lieve kleine laptopje niet mee lastig! installeer debian of slackware (ik zou de eerste pakken), is niet zo moeilijk om dat werkend te krijgen, je moet misschien even zoeken welke drivers je moet hebben, maar daar is wel uit te komen. als je een werkend systeem hebt (je kunt inloggen op de terminal), ga je een imageviewer zoeken, en dan denk ik dat het het makkelijkst is om dat via X te doen (hoewel dat eigenlijk overkill is).
Kan je wel een grafische linux versie op een p166 mmx, 80mb geheugen en 2gb hd? en zoja welke is het beste? (voor foto's muziek en heeeeeel mischien kleine video's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Johannusvanudos schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:44:
http://home.scarlet.be/~g...album/slides/IMG_3698.jpg

LOL :D typisch gevalletje van IBM kan z'n bootdevice weer eens niet vinden, cool scherm :P
Mjah, staat geen OS op de harde schijf, kan niet booten van cd-rom en ik heb nog geen diskette station.

De laptop is nogal nutteloos dus totdat ik het diskettestation heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roborobbie schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:52:
Ben nu bezig een linux distro op floppy te vinden die ook nog idiot-proof is. Ik vind de gedachte achter linux zo goed dat ik het absoluut wil proberen.....
....Wil er het liefst met een grafische desktop werken, omdat ik nog een newbie ben..
Geen Linux maar heel erg simpel en configureerbaar. http://sourceforge.net/projects/mw16 je kunt er elke applicatie opdraaien die ook onder Windows 3.x werkte..

Ik zoek zelf alleen nog naar drivers van een Thinkpad 350c ik kijk nu naar 16 kleuren en das niet mijn doelstelling.
super vga: chips and tech
chipset id: c&t 65530 lcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, dat Windows 3.1 OS klinkt leuk. Ik heb alleen geen Floppydrive :( Maar even regelen zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:19:Haha, dat Windows 3.1 OS klinkt leuk. Ik heb alleen geen Floppydrive :( Maar even regelen zo :)
Hier: http://newdos.yginfo.net/msdos71/ (onder aan)
Staat ook nog een versie van Mini-Windows 3.11 deze heeft standaard net iets meer spul aan boord. 't is wat je maar wilt/ nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

je kunt ook win95lite pakken, is ook wel fijn handig en klein, links staat ergens in dit topic...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

jessevl schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:42:
[...]

Kan je wel een grafische linux versie op een p166 mmx, 80mb geheugen en 2gb hd? en zoja welke is het beste? (voor foto's muziek en heeeeeel mischien kleine video's)
natuurlijk kan dat. Elke linux-distro kan grafisch draaien, en elke kan niet-grafisch draaien (hoewel misschien niet uit zichzelf ;)), maar ik zou debian aanraden, is heel simpel (als in basic), en toch heel krachtig. Zelf zou ik gentoo gebruiken, en het compileren op mn server plaats laten vinden in een chroot, maar aangezien dat jou allemaal helemaal niets zegt waarschijnlijk kun je beter voor debian gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockaholic
  • Niet online
Ik heb ook al ruime tijd mijn mod af maar ik ben nog niet tevreden over besturingsysteem

Ik gebruik hem puur als foto lijst, pII 233 32 mb ram 8 gig HD

staat nu win98 op en een screensaver die foto's laad na 1 minuut

nu wil ik hem het liefst met aan/uit knopje uitschakelen, heeft iemand een handige tip voor mij
liefst ook usb stok erin en foto's naar harde schijf pompen

ik kan niks met linux, wil wel proberen

ik zal even foto's bij plaatsen

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/PICT00701.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/PICT00711.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/PICT00721.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/PICT0073.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/PICT0074.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/PICT0075.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/PICT0076.JPG
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.