Lapmod [digitale fotolijst] Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.716 views sinds 30-01-2008

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Voor de handige "doe het zelver" :)
http://www.hoagy.org/virtualwindow/

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:42
Mijn laptopje ligt al weken (maanden :? ) klaar, maar het komt er maar niet van er een kader voor te maken.
Heb jij die lijst zelf gemaakt? Of is het een fotolijst die je op maat laten maken hebt? Want da's best prijzig. :/
Ik heb gewoon bij Leen Bakker een lijstje gehaald dat precies paste. Frontje van lijstje gesloopt en voila :)
Eerste keer lopen klooien met de lijm, niet meer te redden dus maar een nieuwe gehaald: klote als je d'r vingerafdrukken op krijgt voordat hij erin zit, krijg je er bijna niet meer af :(

Hele mod is niet zo heel veel werk:

- slopen van de laptop: paar uur, vooral het scherm openpulken was lastig, zat aardig in elkaar... en de hele tijd proberen of hij het nog doet.... Haalde er, toen al het plastic eraf was, gewoon steeds een loszitten onderdeel af en keek of hij nog werkte.
- maken van doosje: 1-2 uur ofzo, ff meten en uitzagen, lijmen, drogen
- spul passend maken in de laptop (ik heb sommige stukken iets verhoogd met stukken karton, zodat het moederbord stevig vast zit....
- plakken van zwart plakplastic
- bende aan het frame lijmen
- installeren software

Klaar.

Haters everywhere but I don’t really care

• cablerichy935
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

Dit is wel humor, te gek in alle versies van het woord, ik bedoel maar, ziet wat er allemaal aanvast zit per schermpje een UTPtje per lcd scherm!

wel jammer dat je de draden kan zien lopen, mijn vrouwtje kwam net ff langs, en zei "dit moet je bij ons dus niet proberen" (ze kent me, als ik iets gezien heb, dan wil ik dit ook ;) )
maar dit gaat me ook iets tever, wel een leuk ideetje.

Iemand die dit wel ziet zitten? laat maar horen, ik volg graag mensen die zulke dingen wil uitproberen.

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

cablerichy schreef op 22 september 2004 @ 23:03:
[...]

Dit is wel humor, te gek in alle versies van het woord, ik bedoel maar, ziet wat er allemaal aanvast zit per schermpje een UTPtje per lcd scherm!

wel jammer dat je de draden kan zien lopen, mijn vrouwtje kwam net ff langs, en zei "dit moet je bij ons dus niet proberen" (ze kent me, als ik iets gezien heb, dan wil ik dit ook ;) )
maar dit gaat me ook iets tever, wel een leuk ideetje.

Iemand die dit wel ziet zitten? laat maar horen, ik volg graag mensen die zulke dingen wil uitproberen.
Ik zit er serieus aan te denken, maar dan met max 4 schermen (1 raam zeg maar ;) ).. maar dat kan nog wel een tijdje duren.
Ik ga iig wel opzoek naar een Gxxx van Matrox PCI dualhead (ik heb al een G450 AGP DH).

• Fire69
  • Laatst online: 11-09 13:35
matthijst schreef op 22 september 2004 @ 11:09:
[...]

Ik heb gewoon bij Leen Bakker een lijstje gehaald dat precies paste. Frontje van lijstje gesloopt en voila :)
Eerste keer lopen klooien met de lijm, niet meer te redden dus maar een nieuwe gehaald: klote als je d'r vingerafdrukken op krijgt voordat hij erin zit, krijg je er bijna niet meer af :(

Hele mod is niet zo heel veel werk:

- slopen van de laptop: paar uur, vooral het scherm openpulken was lastig, zat aardig in elkaar... en de hele tijd proberen of hij het nog doet.... Haalde er, toen al het plastic eraf was, gewoon steeds een loszitten onderdeel af en keek of hij nog werkte.
- maken van doosje: 1-2 uur ofzo, ff meten en uitzagen, lijmen, drogen
- spul passend maken in de laptop (ik heb sommige stukken iets verhoogd met stukken karton, zodat het moederbord stevig vast zit....
- plakken van zwart plakplastic
- bende aan het frame lijmen
- installeren software

Klaar.
Je hebt die lijst zo uit de winkel geplukt!? Zoveel geluk zal ik wel weer niet hebben! :/

Tja, laptops ontleden is bij mij het probleem niet, vroeger op mijn werk deed ik met de collega's wel eens een raceje "moederbord-vervangen". Snelste tijd: 17 minuten. :)

Maar hout-bewerking ben ik ietsje minder handig in. Toch maar eens langs de Leenbakker lopen.
Welke afmetingen heeft jouw scherm? Is het een 14"-tft?

• matthijst
Ja, inderdaad beetje mazzel gehad bij Leentje Bakker....
Mwah, heb normaal ook niet zoveel moeite met openhalen van spullen, maar hier zaten een paar klotedingen in, van die verborgen schroefjes en van die 1x dichtklikken en 't blijft dicht geintjes :)

Maar ja, op een gegeven moment had ik zoiets van "fuck it" hij hoeft niet heel te blijven, en toen met wat grover geweld tekeer gegaan....

En een keer of 3 gehad dat ik dacht dat ie kapot was; verrekte scherm deed het niet, bleek dat er twee printplaten eigenlijk op elkaar geklikt hadden gezeten, maar dat ze door grof geweld losgeraakt waren....

Verbaasde me wel hoeveel zo'n ding kan hebben trouwens: je ziet ze in computerblaadjes nog wel eens met handschoentjes en geaarde armbandjes klootviolen, maar die laptop had weinig moeite met opengewerkt, liggend op de grond draaien... En terwijl ie aan stond een beetje op die printplaatjes douwen om weer beeld te krijgen maakte ook weinig indruk :D

12.1" is het scherm.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 23-09-2004 10:50 ]

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Gutteguttegut schreef op 23 september 2004 @ 07:41:
[...]
Ik zit er serieus aan te denken, maar dan met max 4 schermen (1 raam zeg maar ;) ).. maar dat kan nog wel een tijdje duren.
Ik ga iig wel opzoek naar een Gxxx van Matrox PCI dualhead (ik heb al een G450 AGP DH).
Cool!
maar ik vraag me wel af hoeveel beeldkaartjes (videokaartjes :-) ) je nodig zou hebben, dit kon ik ook niet op uitmaken in het artikel.

[ Voor 18% gewijzigd door cablerichy935 op 23-09-2004 11:08 . Reden: tja ]

• Fire69
matthijst schreef op 23 september 2004 @ 10:44:
Ja, inderdaad beetje mazzel gehad bij Leentje Bakker....
Mwah, heb normaal ook niet zoveel moeite met openhalen van spullen, maar hier zaten een paar klotedingen in, van die verborgen schroefjes en van die 1x dichtklikken en 't blijft dicht geintjes :)

Maar ja, op een gegeven moment had ik zoiets van "fuck it" hij hoeft niet heel te blijven, en toen met wat grover geweld tekeer gegaan....

En een keer of 3 gehad dat ik dacht dat ie kapot was; verrekte scherm deed het niet, bleek dat er twee printplaten eigenlijk op elkaar geklikt hadden gezeten, maar dat ze door grof geweld losgeraakt waren....

Verbaasde me wel hoeveel zo'n ding kan hebben trouwens: je ziet ze in computerblaadjes nog wel eens met handschoentjes en geaarde armbandjes klootviolen, maar die laptop had weinig moeite met opengewerkt, liggend op de grond draaien... En terwijl ie aan stond een beetje op die printplaatjes douwen om weer beeld te krijgen maakte ook weinig indruk :D

12.1" is het scherm.
Hehe, dat van dat printje had ik ook voor, dacht ook al "shit, moet ik op het werk weer aan een nieuwe geraken!" en toen zag ik het video-printje los op het bord liggen. :P

Idd, op mijn vorige werk (HW-repair) moesten we (in principe) ook steeds een armbandje aanhebben en zo. Doet er allemaal niks aan, die dingen overleven het zo ook wel hoor. :)

Verwijderd

Ik vroeg me een aantal dingen af over de software.

Ik gebruik nu ACDSEE maar ik wil dat deze automatisch wordt gestart en de slideshow weergeeft uit een bepaalde map. Nu kan je ACDSEE wel in de map opstarten zetten bij widnows, maar dan zal hij niet automatisch de slideshow starten. Volgens mij is dit ook mogelijk om dit zonder batch-file te doen. Namelijk door het uittevoeren bestand te veranderen in vb. C:\program files\acdsee\acdsee.exe +slideshow. Maar dat werkt dus niet, ik weet namelijk niet of het programma dat kent? Heeft iemand hier een oplossing voor, zodat ik als ik de computer start hij gelijk een slideshow start? Ik zal niet weten hoe ik een batch file moet maken, dus vandaar en dit lijkt me wel een relatief makkelijke oplossing.

Verder eerder werd vermeld dat je PowerOff als taak in windows taalplanner moet zetten, al wil je dat je comp rond een bepaalde tijd uitgaat. Kan iemand hier een kleine toelichting bijgeven? Er bestaat immers niet zoiets als poweroff.exe.

Bedankt.

• matthijst
Hmm, ik had ACDSee ook geprobeerd, maar kreeg daar steeds de cursor in beeld, kon ik met geen mogelijkheid weg krijgen.
Gebruik nu irfanview en die werkt perfect.

Ik heb Windows XP erop gezet. Heb aan de zijkant het powerknopje zitten, zet hem gewoon aan met powerknop en uit met powerknop. Werkt prima, geen foutmeldingen ofzo, omdat het enige wat er ooit op draait alleen irfanview is :)

Verwijderd

matthijst schreef op 23 september 2004 @ 14:34:
Hmm, ik had ACDSee ook geprobeerd, maar kreeg daar steeds de cursor in beeld, kon ik met geen mogelijkheid weg krijgen.
Gebruik nu irfanview en die werkt perfect.

Ik heb Windows XP erop gezet. Heb aan de zijkant het powerknopje zitten, zet hem gewoon aan met powerknop en uit met powerknop. Werkt prima, geen foutmeldingen ofzo, omdat het enige wat er ooit op draait alleen irfanview is :)
Maar start irfanview ook gelijk op met windows? Of kan je dat instellen dan?

En ik heb een dusanig oude laptop dat ik geen windows xp erop kan zetten, bovendien moet ik dan nog de muis gebruiken. Het gaat mij erom dat ik geen muis aan de laptop wil hangen. Ik start hem op hij laat een slide show zien en gaat elke avond rond 10 uur uit. Easy...or not?

• Fire69
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 13:59:
Ik vroeg me een aantal dingen af over de software.

Ik gebruik nu ACDSEE maar ik wil dat deze automatisch wordt gestart en de slideshow weergeeft uit een bepaalde map. Nu kan je ACDSEE wel in de map opstarten zetten bij widnows, maar dan zal hij niet automatisch de slideshow starten. Volgens mij is dit ook mogelijk om dit zonder batch-file te doen. Namelijk door het uittevoeren bestand te veranderen in vb. C:\program files\acdsee\acdsee.exe +slideshow. Maar dat werkt dus niet, ik weet namelijk niet of het programma dat kent? Heeft iemand hier een oplossing voor, zodat ik als ik de computer start hij gelijk een slideshow start? Ik zal niet weten hoe ik een batch file moet maken, dus vandaar en dit lijkt me wel een relatief makkelijke oplossing.

Verder eerder werd vermeld dat je PowerOff als taak in windows taalplanner moet zetten, al wil je dat je comp rond een bepaalde tijd uitgaat. Kan iemand hier een kleine toelichting bijgeven? Er bestaat immers niet zoiets als poweroff.exe.

Bedankt.
ACDSEE kan ik je niet mee helpen, maar probeer eens shutdown ipv poweroff.exe. ;)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:41
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Kapteijn>shutdown /help
Syntaxis: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\computernaam] [-t xx]
             [-c "opmerking"] [-d up:xx:yy]

No args            Dit overzicht weergeven (gelijk aan -?)
     -i                 Grafische interface weergeven (alleen als eerste
                        schakeloptie)
     -l                 Afmelden (kan niet met de schakeloptie -m worden
                        gebruikt)
     -s                 De computer afsluiten
     -r                 De computer afsluiten en opnieuw opstarten
     -a                 Het afsluiten van het systeem afbreken
     -m \\computernaam  Externe computer voor afsluiten/opnieuw
                        opstarten/afbreken
     -t xx              Time-out voor afsluiten instellen op xx seconden
     -c "opmerking"     Commentaar tijdens afsluiten (maximaal 127 tekens)
     -f                 Actieve applicaties afsluiten zonder waarschuwing
     -d [u][p]:xx:yy    Code voor reden afsluiten
                        u is de gebruikerscode
                        p is een geplande afsluitingscode
                        xx is de code voor de hoofdreden
                        (positief heel getal onder de 256)
                        yy is de code voor de bijreden
                        (positief heel getal onder de 256)

Shutdown -s in je tasklist zetten dus :)

Verwijderd

Icey schreef op 23 september 2004 @ 14:45:

[...]

Shutdown -s in je tasklist zetten dus :)
Shutdown kent windows 98 niet? Dus bedankt voor je moeite, maar gaat niet op voor mijn systeem :(.

• matthijst
Maar start irfanview ook gelijk op met windows? Of kan je dat instellen dan?

En ik heb een dusanig oude laptop dat ik geen windows xp erop kan zetten, bovendien moet ik dan nog de muis gebruiken. Het gaat mij erom dat ik geen muis aan de laptop wil hangen. Ik start hem op hij laat een slide show zien en gaat elke avond rond 10 uur uit. Easy...or not?
Wat is oud? Ik heb XP draaien op een 266MHz Mobile Pentium II.
Loopt prima, enige wat dat ding moet doen is opstarten :)

Ik zou als ik jou was iig een muisaansluiting vrij laten: ik heb bovenin de kast een gat gemaakt, zodat muis en keyboard aangesloten kunnen worden, mocht je een keer een blauw scherm, gevolgd door een waarschuwing bij opstarten willen wegklikken ;)

Dat afsluiten heb ik niet geregeld, maar irfanview werkt perfect! Laptop start op, irfanview start op en begint de foto's van de CD-Rom in random volgorde af te spelen, verder geen omkijken naar....

Moet m alleen nog handmatig uitzetten, maar dat vind ik geen probleem; ga nooit op dezelfde tijd pitten, dus hoeft ie ook niet altijd om dezelfde tijd uit wat mij betreft....

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

cablerichy schreef op 23 september 2004 @ 11:03:
[...]

Cool!
maar ik vraag me wel af hoeveel beeldkaartjes (videokaartjes :-) ) je nodig zou hebben, dit kon ik ook niet op uitmaken in het artikel.
The Virtual Windows above consist of eight 15" LCD panels connected via custom-built cables to two nVidia Quadro PCI video cards, each with four DVI outputs.
;)
dure jongens....

Verwijderd

matthijst schreef op 23 september 2004 @ 14:56:
[...]

Wat is oud? Ik heb XP draaien op een 266MHz Mobile Pentium II.
Loopt prima, enige wat dat ding moet doen is opstarten :)

Ik zou als ik jou was iig een muisaansluiting vrij laten: ik heb bovenin de kast een gat gemaakt, zodat muis en keyboard aangesloten kunnen worden, mocht je een keer een blauw scherm, gevolgd door een waarschuwing bij opstarten willen wegklikken ;)

Dat afsluiten heb ik niet geregeld, maar irfanview werkt perfect! Laptop start op, irfanview start op en begint de foto's van de CD-Rom in random volgorde af te spelen, verder geen omkijken naar....

Moet m alleen nog handmatig uitzetten, maar dat vind ik geen probleem; ga nooit op dezelfde tijd pitten, dus hoeft ie ook niet altijd om dezelfde tijd uit wat mij betreft....
Oke, kijk in principe breng je hier dus goed nieuws! Het is dus mogelijk met Irfanview dat dit programma gelijk opstart en foto's gaat slideshowen (van HDD het liefst)? Kan je even in het kort uitleggen hoe? Want dan heb je iig een van mijn problemen opgelost! (het is een pentium I, dus ik denk dat het voor de laptop en voor mij beter is als ik hier gewoon windows 98 op laat staan :O )

Overigens over dat blauwe scherm, ik heb dat uitgeschakelt met Tweaknow Powerpack, juist om die reden ;).

• Fire69
W98 heeft ook wel scheduled tasks, maar idd geen shutdown.exe, maar daar zijn genoeg tooltjes voor op het net te vinden.

Of je doet het zo:
Win9*: RUNDLL USER.EXE,ExitWindows => Shutdown (2)
Win98: RUNDLL32 KRNL386.EXE,exitkernel => Poweroff (Poweroff for ATX boards only, otherwise normal shutdown (3) )

[ Voor 49% gewijzigd door Fire69 op 23-09-2004 15:09 ]

• matthijst
"even uitleggen hoe"

Hmm, ben nu aan het werk, maar was iets met parameters meegeven meen ik.
Starten kan vanaf de folder die je aangeeft, kan geloof ik ook meegeven dat hij subfolders ook moet scannen.
Stond geloof ik in de hlpfile, zal straks ff voor je kijken hoe het ook alweer zat...

Verwijderd

Fire69 schreef op 23 september 2004 @ 15:06:
W98 heeft ook wel scheduled tasks, maar idd geen shutdown.exe, maar daar zijn genoeg tooltjes voor op het net te vinden.

Of je doet het zo:
Win9*: RUNDLL USER.EXE,ExitWindows => Shutdown (2)
Win98: RUNDLL32 KRNL386.EXE,exitkernel => Poweroff (Poweroff for ATX boards only, otherwise normal shutdown (3) )
Vriend bedankt! De 2e regel heb ik in taakplanner gezet en het werkt!

Matthijs jij ook super bedankt, heb het zelf al gevonden. Je moet dus gewoon in de help kijken naar wat je in de command line kan invullen. Ook bij ACDSee werkt dit.

Bedankt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 16:01 ]

• Fire69
No problemo, daarvoor zijn we hier. ;)

Als je nu even probeert met via een shortcut irfanview.exe <insert dir met foto's> op te starten, doet hij het dan niet?

Verwijderd

Fire69 schreef op 23 september 2004 @ 16:02:
No problemo, daarvoor zijn we hier. ;)

Als je nu even probeert met via een shortcut irfanview.exe <insert dir met foto's> op te starten, doet hij het dan niet?
Uhm via taakplannen heb ik nu dit regeltje (zal wel ongeveer hetzelfde zijn voor Irfanview)

"C:\Program Files\ACD Systems\ACDSee\ACDSee.exe" /ss /seq:random "c:\MiniLaptop\*.jpg" /fullscreen

• matthijst
Voor de volledigheid, voor irfanview heb ik een batchfile in opstarten gezet met:

"c:\program files\irfanview\i_view32.exe" /slideshow=d:\

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 15:26
|:( echt lelijk je laptop modden :(

• matthijst
Hoe dan? Oud ding, kan je verder weinig mee :)

Verwijderd

thon schreef op 23 september 2004 @ 16:22:
nee je kunt m beter in de kast laten verstoffen of wegflikkeren ja |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
thon schreef op 23 september 2004 @ 16:22:
Heerlijk, zo'n replies! :+ :X

Gisteren even naar de Leen Bakker geweest, ze hadden een heel mooie lijst, maar hij was net 1 mm'tje te groot, je zag het ijzeren frame van de lcd er vanonder komen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

.............

Gisteren even naar de Leen Bakker geweest, ze hadden een heel mooie lijst, maar hij was net 1 mm'tje te groot, je zag het ijzeren frame van de lcd er vanonder komen. :'(
Misschien een beetje uitlijnen in het frampje en plakken met dubbelzijdig tape zodat hij niet verschuifd?? want wat is nu 1 mm? is niet veel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mja, heb er ondertussen nog een goed over nagedacht, en de frame was niet breed genoeg ook niet. Hij was maar een cm of 3, daarachter kon ik mijn connector niet verbergen.
Ik zou een bredere nodig hebben, zoals mathijst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Bij mij paste het ook net niet: heb van de stekker van de adapter het "harde" plastic eraf gepulkt en hardhandig die draden omgebogen zodat hij achter het frame valt... Stukje zwart tape erover en je ziet er weinig meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, hier ben ik weer. Topic is nog redelijk vers, daarom post ik maar hierin en maak ik geen nieuw topic.

Paar problemen:

- Ik heb de fotolijst gemaakt, vervolgens had ik de draadjes verlengd (de draaden van de laptop zelf naar de monitor, anders kreeg ik het niet in de behuizing). NU valt soms het beeld weg :(. Dit is erg jammer, dan moet je een paar keer bewegen met de lijst en dan komt het beeld weer terug. Ik vind dit erg jammer, en kan het soldeerwerk ook niet overdoen omdat ik heel dicht op de stekker moest solderen, daarom zijn sommige punnten denk ik niet helemaal goed gesoldeerd. Maar goed, hij doet het wel min of meer.

Nu het 2e "probleem". Ik vind de laptop redelijk saai nu, dacht meer aan het installeren van een programma zodat ik mijn server en mijjn eigen desktop kan monitoren. ZOdat ik het LCD scherm naast de computer kan zetten en zo mijn server en de desktop computer zelf in de gaten kan houden. Nu heb ik een klein probleem de software hiervoor is niet te vinden. Nu vond ik vanochtend het programma SAMURIZE, dat voldoet wel aan mijn eisen. Alleen dit schijnt volgens hun website niet te draaien onder win98 :(. Nu aan jullie de vraag wat ik nu dan hiervoor kan gebruiken.

- Server statistieken (LINUX SERVER DEBIAN, dus statistieken zoals CPU%, MEM%, netwerk belasting, en ook aantal bezoekers op pagina etc....)
- Client statistieken (WIN XP, dus info over mp3 die afspeelt en ook CPU, MEM netwerk etc.....)
- Misschien helemaal super om mijn webcam op mijn desktop aan te sluiten en dat hij dat dan ook weergeeft in een klein venstertje.....
- Misschien ook een klein venstertje met een plaatje wat om de zoveel tijd reset.

Ik denk dat een oplossing hiervoor het makkelijkst is om een webpagina te creeeren die om de paar seconden refreshed. Mij ontbreekt het aan de nodige programmeer kennis om het zelf te maken, maar ik zal wel graag willen helpen als iemand het misschien gaat maken? Of aan het maken is, misschien dat ik logo's achtergronden e.d. kan ontwerpen? ......

Ik ben ook actief geweest in dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/867056/. Zo'n soort programma zal wel een goede uitkomst zijn voor dit probleem en denk ook dit veel mensen dit dan kunnen gebruiken voor hun laptop. Alleen het programmá is nu eigenlijk nog te mager, bovendien kan ik hiermee geen statistieken van mijn server aflezen.

Ben benieuwd of een van jullie een oplossing weet te bedenken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 12:16

zeekoe

zeekoe

Ik denk dat een oplossing hiervoor het makkelijkst is om een webpagina te creeeren die om de paar seconden refreshed.
Probeer eens irfanview (zoeken op irfanview in dit topic)

Zelf ben ik inmiddels ook aan het klooien geslagen.
Opendirretje met foto's
ik zit nog wel met dit probleem:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/r.teune/flappiemod/connectors.jpg
Deze connectors zitten resp. op het toetsenbord en op het moederbord van de laptop. Lijken me niet erg gangbare connectors (of wel?) Zouden hier verlengkabels voor zijn? Of moet ik alle draadjes zelf solderen? Ik bedenk me net dat een extern keyboard ook zou kunnen, maar dan zit ik natuurlijk nog wel met de powerknop... (die dus op het toetsenbord zit)
oh ja, wat ik wil maken: een wekker'radio', die elke ochtend een mp3'tje afspeelt na de versterker te hebben aangezet via de parallelle poort en een relais. De laptop is een compaq armada 1120T, met 100 MHz ofzo processor, 800 MB harddisk, en een floppy drive. De TFT is 640x480, 10.4". Er zit ook nog een netwerkkaartje bij en een 33k6 modem.

[ Voor 6% gewijzigd door zeekoe op 09-11-2004 17:02 ]

Weheat Blackbird 8 kW + Itho Daalderop I-WPV 150 l | 2x Jaga Tempo 240x40T20 + kleintjes boven | Rocketstove Tiny III | 7x Solitek + Kostal PIKO 3.6-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
srry dat ik hier mesgien zo'n beetje kom binnenvallen maar is niet gewoon de beste manier. VNC op een computertje met lan of wlan te zetten en het toetsenbord en muis er af te laten zo kan je gewoon van je (niet gemollestreerde)computer uit besturen :P , zeg het als ik het fout heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Of gewoon een USB-draadloos tobo'tje eraan?
Ik heb het originele tobo'tje er gewoon afgelaten.
Tenzij het mooier is / jij het mooier vindt om het tobo erbij/-in te monteren :)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• zeekoe

zeekoe

zeekoe

VNC is niet extreem praktisch voor een wekkerradio :-P
Probleem is dat ook de aan/uit knop op het toetsenbord zit. Maar misschien kan ik een manier vinden om alleen die knop aan het losse printplaatje te solderen, en dat ik er dan gewoon een extern PS/2 toetsenbord aanhang. Als ik tijd heb...

Weheat Blackbird 8 kW + Itho Daalderop I-WPV 150 l | 2x Jaga Tempo 240x40T20 + kleintjes boven | Rocketstove Tiny III | 7x Solitek + Kostal PIKO 3.6-2

• Jazzle
  • Niet online
als je de pin combinatie weet die aangaat als je de powerknop indrukt op het toetsenbord, kan je gemakklijk een schakelaartje op die pinnen zetten. Gewoon fftjes met je multimetertje meten, lijkt me niet zo moeilijk zou ik zeggen :7 .
maar vnc is voor een wekker idd niet zo handig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Hallo,

Ik heb hier nog een laptop liggen een Toshiba PII 233 geloof ik met win 98 SE nou wil ik er ook een soort foto lijstje van maken maar dan met info over mijn PC Temperatuur en dergelijke

Wie weet een goed programma daar voor over compoort (of lan als ik mijn kaartje weer kan vinden)

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Iemand ??

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
samurize ofzo zou wel kunnen, maar ik denk niet dat die via het netwerk of com poort wil werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
jessevl schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:57:
samurize ofzo zou wel kunnen, maar ik denk niet dat die via het netwerk of com poort wil werken
Samurize volgens mij wel, want met de perfmon-meters kan je ook de stats van een andere computer afhalen en weergeven. Er zit nl. een 'Items van deze computer selecteren'-combobox, waarin alle in het netwerk aanwezige computers te kiezen is. Dus ik denk dat je Samurize wel kan gebruiken als je het via LAN doet. http://www.samurize.com

Via een perfmon-meter kan je bijv. de volgende stats van een andere computer krijgen:
- RAM
- CPU
- NIC

[ Voor 22% gewijzigd door Electronical op 05-12-2004 14:09 ]

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Telt het ook als ik mijn fotolijst aanstuur met mijn PC? Of moet hij standalone? :P

Ik heb hem al eerder gepost maar ik gebruik hem in ieder geval wel voor dezelfde dingen als in dit topic: foto's :). Ook voor video's en clips.

Afbeeldingslocatie: http://nl01.pcextreme.nl/~tgroen.nl/temp/got/IMG_4520.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Josh op 05-12-2004 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hij's mooi!
Kan je er geen slick ijzeren ranjde omheen maken, dat je die schroefgaten niet meer ziet :)

Cool ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ben ik het, of is dat een doucheslang!? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet hoe jij er uit ziet, maar op het eerste gezicht lijkt het meer op een doucheslang dan op jou (uitgaande van de foto in je icon) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Laatst online: 12:30
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 09:10:
ik weet niet hoe jij er uit ziet, maar op het eerste gezicht lijkt het meer op een doucheslang dan op jou (uitgaande van de foto in je icon) :D
ROFL

Ontopic: Wel creatief die doucheslang, staat in ieder geval niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mja, beetje slecht verwoord, maar je snapte het toch! ;)

Het is idd wel een heel creatief idee, nu alleen nog iets rond het scherm om het af te werken.
(een douchegordijn of zo :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:10
In een topic over stats en andere ongein displayen op een WIN CE (en PocketPC) machine had iemand een programma geschreven die een website aanmaakt die helemaal naar eigen wens is aan te passen. MP3, CPU, RAM, Harddisk, you name it worden weergegeven. Het programma maakte een eigen server aan die je vervolgens met een browser kon uitlezen. Zolang je maar op een of andere manier (parallel, serieel, IR, LAN, WLAN, anders), een verbinding hebt met je fotolijstje kan je dat dan ook displayen. Refresh was elke seconde naar ik meen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Leuk, mogen we ook weten wat het was? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Ja, het is een doucheslang en nee, ik maak er geen lijst omheen. Het heeft wel een mooi industry effectje zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik stel de vraag nog een keer want coolmon werkte niet.

Weet iemand een programma waar is systeem data zoals temperatuur CPU etc etc. op een andere PC kan weer geven via Lan of Com ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

Met BGInfo (www.sysinternals.com) kan je allerlei data naar je desktop in text laten zetten, maar ook naar excel of naar txt bestand.
Als je die nu include in een self refresh web pagina of zo.

Idee?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien niet helemaal het juiste topic maar hierdoor en door dit topic Laptop LCD aan VGA-kaart was ik op het idee gekomen (wat echter na de search gebruikt te hebben bij al wat meer mensen leeft ;)) een laptop-scherm/laptop te gebruiken als touchscreen voor allerlei zaken maar dat zal vooral audio/video zijn.

Ik heb dus een PC en een laptop(dat zal iets van een p1 worden) dus niet voldoende om divx normaal te draaien en ik neem aan dat het geluid wat eruit komt ook niet super zal klinkken. Zodoende wil ik dus eigenlijk de laptop alleen gebruiken voor het scherm en de PC voor de rest.

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Een laptopscherm als touchscreen? Lees ik het nu verkeerd of begrijp ik het niet.
Zoals het nu omschreven staat kun je dat vergeten: een laptopscherm (tenzij daar speciaal voor gemaakt) kun je niet zomaar gaan gebruiken als touchscreen...

Nee dus.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Touchscreen folie o.i.d. eroverheen plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat niet zozeer om het touchscreen gedeelte want dat is wel te doen met folie geloof ik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe

zeekoe

zeekoe

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 02:10:
Het gaat niet zozeer om het touchscreen gedeelte want dat is wel te doen met folie geloof ik ;).
na het gelezen hebben van dat lcd-op-vga topic (tijdje terug alweer) ben ik er idd van overtuigd dat het touchscreen gedeelte veruit het makkelijkste deel is.

Anyway, weer eens een update van mijn kant (werd wel eens tijd ;))

Los toetsenbord en dan alleen de aanknop solderen gaat goed. Probleempje was alleen dat de laptop geen geluidskaart heeft... daar gaat mijn mp3 wekker idee. Magoed, je stereo installatie aansturen met een relais vanuit je wekkerradio is ook stoer.
De opendir is weer geupdate.

moederbord:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/r.teune/flappiemod/09-knipsel.jpg
dat ijzeren plaatje is de cpu-koeling. Onvoorstelbaar dat dat goed gaat... Ok, hij is ook verbonden met de harddisk en floppydrive-beplating, maar toch.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/r.teune/flappiemod/11-knipsel.jpg
mijn 1337e wekkerradio interface :)
midden: stardate (helaas een negatief getal), rechts daarvan de tijd
onder: wektijd - swatch internettijd (@xxx) - datum
geprutst in visual basic, met wat plaatjes die ik opgegoogled heb met 'lcars interface' enzo.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/r.teune/flappiemod/15-thumb.jpg
kastje eromheen (hierbij mijn grote dank aan de Anonieme Hengelo-er die zijn ikea-kastje in stukjes bij de containers neerlegde :Y) )
kastje is nog niet helemaal af, lcd zit nog niet vast en het lichtgevende ding zit er nog niet achter, maar de floppy & pcmcia aansluitingen zitten er netjes voor.
bovenop liggen de mobo-naar-lcd+licht kabel inclusief het licht-aanstuur-printje, en de trackball die nog ergens een plekje moet vinden.

Het toetsenbord gaat naar buiten gevoerd worden, alle draadjes moeten aan elkaar vast gemaakt worden, en er moet nog van alles aan de parallelle poort. Genoeg te doen :)

[ Voor 7% gewijzigd door zeekoe op 18-01-2005 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Sjezus, wel een lompe kast voor zon klein ding.
Je had praktisch die laptop er compleet in kunnen zetten ;)

Verder wel een mooi idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe

zeekoe

zeekoe

wat bid jij raar :?
dat die kast zo lomp is heeft zo zijn redenen:
1 er was hout genoeg
2 nu zitten pcmcia en floppy aan de voorkant; als de kast kleiner was dan moest dat aan de boven/onder/zijkant
3 ik ben lui (als de kast kleiner was dan moest het moederbord rechtopstaand achter het lcd opgehangen worden enzo, kost veuls te veul denkwerk. De topicstarter doet het wel, dus 't moet kunnen)
4 er is nu lekker veel ruimte over voor relais, knopjes, lichtjes en andere stoere dingen. Ik heb wel eens een desktop kast van binnen gezien, die dradenzooi daar zo dicht op elkaar daar wordt je ook niet vrolijk van
5 mijn nachtkastje is groot genoeg ;)

maar je hebt gelijk... hij is lomp B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
ik ben lui
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe

zeekoe

zeekoe

ja, je bent student of je bent het niet hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog een toshiba tecra 8000 liggen met een Celeron 366 met 256mb 6gb hdd cd-rom lan alleen het schanier is kapot zou ik daar een dvix systeemje in zon foto lijstje kunnen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe

zeekoe

zeekoe

op mijn 333 MHz k6-2 kon ik divxjes of xvidjes op draaien (mandrake 10, mplayer. onder windows zal het ook wel gaan)
het is alleen wel erg krap, dvd resolutie ga je denk ik niet redden. Ook mpeg2-tjes en mpeg1 kon hij niet aan geloof ik. Probeer het gewoon eens zou ik zeggen :) (beetje jammer als je hem al helemaal ingebouwd hebt en dat dan blijkt dat het niet wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:16:
ik heb nog een toshiba tecra 8000 liggen met een Celeron 366 met 256mb 6gb hdd cd-rom lan alleen het schanier is kapot zou ik daar een dvix systeemje in zon foto lijstje kunnen maken ;)
testen en je weet het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe

zeekoe

zeekoe

Weer beetje aan het timmeren geweest (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/r.teune/flappiemod/16-lcdvastvoor-thumb.jpg
Voorkant. De trackball hangt links aan de pasgesoldeerde kabeltjes. Hij werkt nog! En waar van mama leren vlechten al niet goed voor kan zijn...
De tijd klopt trouwens niet, batterijtje was dood. Ik denk ook niet dat ik er voorlopig weer een in ga stoppen.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/r.teune/flappiemod/17-lcdvastachter-thumb.jpg
tft netjes vastgezet met wat hout, ook het mobo zit vast met een schroefje (da's genoeg, aan de voorkant zit het floppyding vast genoeg)
Voeding ook vastgesoldeerd enzo. Het ribbon(?) kabeltje naar het tft scherm paste maar net kwam ik achter. Zolang het maar niet net niet wordt is het best...

todo:
- reflecterende folie achter tft-lamp stoppen (nu schijntie ook naar achter)
- trackball een plaats geven, moet nog ff verzinnen hoe dat ding vast te maken enzo
- aanknopje kopen/zoeken en een plaats geven, plus knopje om tft verlichting uit te schakelen
- misschien wekkerknopjes bovenop maken, in ieder geval wel iets met relais bouwen om de radio aan te sturen
- netwerkkaart erin & mac adres registreren zodat hij kan webserveren :)
- ik moet echt een keer een [CiP] maken...

[ Voor 6% gewijzigd door zeekoe op 19-01-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnekort een Home-Control Laptop maken. Hieraan komen 8 stroom kanalen. En 7 knopjes om hem te besturen. Hoe wat wie en waar, daar komen jullie vanzelf achter als ik een oude laptop op de kop getikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockaholic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Goed

ik heb mijn laptop mod ook even uit de kast gehaald om het te verbeteren op het gebied van software.

Ik wil alleen foto's laten zien en zorgen dat ik als ik op de power knop druk de laptop netjes afsluit, hoe krijg ik dit eenvoudig voor elkaar?

Het is een PII 233 met 32 MB RAM

Ik zal binnen kort, morgen waarschijnlijk, een mooi foto verslag maken met mijn volledige mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
irfanview, starten bij boot, random van DVD of HD.
knop zet hem bij mij gewoon uit door ingerdukt te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe

zeekoe

zeekoe

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:47:
Ik ga binnekort een Home-Control Laptop maken. Hieraan komen 8 stroom kanalen. En 7 knopjes om hem te besturen. Hoe wat wie en waar, daar komen jullie vanzelf achter als ik een oude laptop op de kop getikt heb.
Hee goed plan :)
Dat was ik ook al een beetje van plan met m'n wekkerradiomod. In ieder geval de radio aansturen, zodat het een wekkerradio wordt. Verder heb ik weinig in m'n home om te controllen ben ik bang... ben benieuwd wat jij wilt maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:01

M-ThijZ

Riding on Rails

In huis zijn de lampen natuurlijk wel te besturen, maar is er een centrale plek waar alle kabels voor lampen bij elkaar komen? (vast niet ;)). Anders kon je daar een pc neerzetten voor de aansturing en het draadloos laten werken. :)

't zijn wel mooie projecten, gisteren dacht ik eraan om simpelweg een stekkerdoos aan te passen om die aan de pc te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe

zeekoe

zeekoe

gaat je nog vies tegenvallen met die stekkerdozen van tegenwoordig :/
ik dacht vorig jaar ook een keer, ik koop zo'n ding, en dan lekker allemaal relais inbouwen. Maar sinds een aardige tijd mogen er geen schroeven meer in zitten, maar moet hij dichtgeklonken worden ofzo. En sinds een nog wat kortere tijd zitten er van die groene beschermdingetjes voor de stekkeropening, zodat je (vooral met stekkers met wat dikkere pootjes) soms minutenlang (evt. met hamer) bezig bent om de stekker erin te krijgen...
[/frustraties over stekkerdozen]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Om contactdozen te regelen kun je van die draadloze setjes gebruiken! zoals bijvoorbeeld productnr 550 233 bij www.pollin.de (accepteert geen deeplink), 2 aan/uit schakelaars en 2 dimmers, voor 19,95 E.

Als je dan het controlekastje openmaakt en met relais (of andere, snellere manier?) de contactpunten verbindt/verbreekt (via seriele poort bv) stuur je draadloos de stopcontacten aan.

Zit er ook al een tijdje aan te denken om een home-automation server te maken, jammer dat ik niet zo'n ster ben in solderen. Als ik eenmaal een minimaal werkend systeem heb zal ik op GoT eens polsen of er mensen zijn die wat zien in een gezamelijk projectje.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe

zeekoe

zeekoe

:o 20 euro voor 4 stopcontacten en een zender... stoer... maarja, dan nog.. wat moet je ermee aansturen in een simpele studentenkamer :)
en solderen is niet zo moeilijk hoor, gewoon doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik hier een gare Twinhead SLimline 486 laptop liggen. Hij is eigenlijk te traag om er fatsoenlijik foto's op te laten zien. Wat voor leuke alternatieven zijn er eigenlijk?

Ik heb het volgende in gedachten:

-Billy (een soort van Eliza bot)
-Binaire klok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe

zeekoe

zeekoe

een 486 niet snel genoeg om plaatjes te laten zien? een jaar of vier geleden surfte ik over het web met een 486DX2@66MHz, win98, opera6. Helemaal als je de plaatjes vantevoren aanpast op de schermresolutie (640x480) moet het goed te doen zijn. Moet je natuurlijk wel foto's hebben om te laten zien :)
zo'n billy is idd ook wel een leuk idee. Een pc die ook nog dingen terugzegt... binaire klok staat wel lekker nerdig. Heb je al een idee hoe je hem in gaat bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-08 13:51
hoi,

in navolging op mijn topic Tweaken/modden van je keukenapparatuur wil ik nu ook een laptop modden,

ga er morgen eentje halen.. een antieke (mijn opa heeft em nog tijdens zijn verzet tijd gebruikt) toshiba 2130 ct..

hier zijn de specs:

486 dx4 75mhz
8mb ram
1mb video
10,4"
500mb hdd
xtra vga output

Ik wil er een simpel fotoframepje van maken en zal het met floppys moeten doen.

PCMCIA slots: 10.5mm (Slots 1 and 2)
Holds (1) 10.5mm Type III or (2) 5mm Type II Cards
Memory: 72 pin DRAM SIMM Module slot (on bottom of unit)
Port Replicator: Yes, 120 pin
Parallel: (ECP) Output / Bi-Directional
Serial: 9 pin 16550 UART compliant
SVGA Monitor: SVGA 15 pin
SCSI: No
PS/2 Keyboard: Yes
PS/2 Mouse: Available with Port Replicator only
FDD: 3.5" 1.44MB/720KB
BPQP: No
Keypad: No
Modem: use PCMCIA
Joystick: No

Tja.. hoe ga ik die foto's erop zetten? kan dat via de seriele poort.. Maar hoe maak ik een kabeltje daarvoor?

Verder misschien wel leuk als klok, het is voor me zus (kdotje) dus ik zal er geen ingewikkelde shit opzetten.

Maar wat kan ik het beste doen.. als ik w95 erafhaal, want ik wil hem het liefst schoon hebben. Is linux een optie? hij moet idiot-proof worden.

Ik hoor graag jullie bevindingen en als ik hem klaar heb komt ie natuurlijk bij mijn hardware tweak topic.. kijk maar bij mijn bookmarks..

PS: ik weet dat veel van mijn vragen al behandeld zijn.. hoop alleen op wat advies over dit apparaatje.

Groeten
Rob

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Kan toch gewoon met floppies die foto's erop zetten?
Duurt ff, maar ik neem aan dat je, als je er een stuk of 500 op hebt staan wel even genoeg hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
ja, dan ben ik wel even bezig..

iemand een idee hoe je een nieuw os via de nulmodemkabel erop zet?

Ik zoek ook nog een proggie om het appaaraat met de ab van de tv aan te sturen..

Verder ook wel gaaf om van die extra vga poort een s-video aansluiting te maken.

er zit ook zo een eraserpoint muisje op.. kun je die eruit slopen en dan nog gebruiken?

Groeten Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
fotootjes erop: fastlynx
trial: http://sewelldirect.com/Demo.asp
lees de quickstartguide over hoe je van dos naar windows en weer terug transfert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Mijn dank is groot hopeloosje,

ik ga de laptop zo halen.. mag ik je om advies vragen als ik het ding aan de praat heb?
moet trouwens eerst nog een nullmodem kabel kopen |:(

Groeten rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

roborobbie schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 13:38:
Mijn dank is groot hopeloosje,

ik ga de laptop zo halen.. mag ik je om advies vragen als ik het ding aan de praat heb?
moet trouwens eerst nog een nullmodem kabel kopen |:(

Groeten rob.
...iets met tweakers en zelf maken... >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
8)7 ik kom er net achter dat ik niet eens een com-poort heb op me dell inspiron 1150!!!

kan het met een usb naar serieel kabeltje ? denk je?
wel leuk om zelf te maken denk ik.. even een howto vinden..

Best achterlijk.. me nieuwe dell klapjap heeft 2 usb, een xtra vga ..en dat was het.. geen ir, geen lpt, geen mic!!, behoorlijk balen..

Maar dan moet ik maar meer gaan knutselen..hihi

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

is het niet weer tijd voor wat pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Update..

Ik heb het ding (de t2130ct) opengeschroefd en heb de hdd en batterij eruit gekregen.. krijg alleen de rest niet los.
volgens mij zit het tft schermpje vast met sleepcontactjes..

iemand enig idee/ervaring hoe je het scherm loskrijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 10:20
zoek op Google eens op T2130+disassembly :P

De meeste Toshiba laptops hebben onder het toetsenbord nog schroeven zitten, kijk daar eens naar, meestal zit er boven/onder het toetsenbord een soort balk die je los kan halen waarna je het toetsenbord kan optillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
thanks.. gelukt.. hij ligt nu helemaal uit elkaar..

foto's komen eraan..moet ze alleen even van mijn d500 halen en uploaden.. duurt ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
hier de foto's van mijn t2130ct aan stukken..

http://home.tiscali.nl/campman/

ben nu bezig met een raamwerk.. daarna wil ik zien of ik het met een tv-remote kan aansturen.. moet ik dus een ir-oogje erin bouwen..

kijk eens naar de fotos in de lijk hierboven..

[ Voor 62% gewijzigd door roborobbie op 29-01-2005 22:58 . Reden: slechte link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Kan iemad mij vertellen hoe ik een seriele verbinding vanaf xp met mijn w95 of dos maak.. fastlynx kapt ermee en wil dat ik het koop.

is er een ander proggie wat de verbinding maakt?

Ik ben al zo ver en nu dit gezeik met een simpele serial link..

Alvast bedankt en groeten rob

msn me aub op rob_campman@hotmail.com

[ Voor 8% gewijzigd door roborobbie op 30-01-2005 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Na herhaalde pogingen mijn laptopmodje aan het praten te krijgen toch nog even een laatste wanhopige poging..

Ik heb een toshiba t2130ct met 486 dx 75 processor en 8mb intern 500mb hdd 1mb video.
Ik wil hier eigenlijk alleen foto's mee afspelen en zoek eigenlijk een proggie (bv. in dos) die van alle foto's een slideshow maakt.. dvpeg doet het alleen in weibig kleuren..

Verder moet ik die foto's ook wel op de hdd kunnen krijgen.. heb alleen weinig ervaring met serial cable connection.. Ik ben al zover dat ik weet wat het proggie interlnk.exe in dos is..weet alleen niet hoe ik hiermee een linkje maak met met me xp pc..

Wat is het het beste om te doen? ik heb alleen een floppydrive.. dus dat is geen optie..

Ik heb wel een serial nullmodem kabel.. maar ik snap er de ballen van 8)7

Het liefst flikker ik win95 van die laptop en gebruik ik alleen dos (of linux)..

Wie heeft er tijd, zin om mij te helpen?

Greetz rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
Beetje radiostilte hier in dit topic.. niemand meer aan het klapjapmodden?

Afijn.. ik heb de boel aan de praat gekregen en mijn foto's zitten erop.. zelfstartend slideshowetje..

De knop indrukken en even later beginnen de foto's af te spelen..

maar nu..: wil ik compactflashkaartjes afspelen.. zo een adapter voor pcmcia haal je bij conrad voor 10 euro ofzo..

is wel geinig maar weet iemand of dos zo een kaartje ziet als hdd? dan kun je dus gewoon
lxpic [cf-card d: ofzo]:\*.jpg /y in je autoexec.bat zetten en de boel speelt gelijk af..

iemand ideen hierover?

Ik zie ineens dat dit de 5de reply aan mezelf is!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:10
Gemakkelijk opties
Optie 1: parallelle nulmodem kabel (sneller dan serial) werkt prima met win95 en XP (middels direct cable connection of simpel transfer proggie zoals interlink) Mail maar voor een schema
Optie 2: CD (CD-R of -RW) branden en dan in cd-rom speler stoppen
(indien niet aanwezig inbouwen of aansluiten via parallel of pcmcia)
Optie 3: Linux of speciale uitgeklede windows ipv Dos in combinatie met een van bovenstaande opties en googlen voor drivers
Optie 4: IDE (of USB) notebookharddisk slotkaart kopen en steeds de harddisk swappen
Optie 5: PCMCIA netwerkkaart kopen...+- 10/20 euro...Ndis drivers onder dos om het te laten werken (google doet wonderen of anders de website fabrikant) crosscabletje en gaan met die banaan.
Optie 6: Infrarood: ontvanger/zender aan comp. en laptop knopen (zelf knutsel project, built-in heeft te weinig power voor grote afstanden, genoeg topics hierover en anders heeft conrad ze)

Iets duurdere opties

Optie 7: parallel to USB of - IDE eraan knopen en losse notebook of IDE harddisk eraan knopen
Optie 8: parallel to USB en dan bluetooth verbinding
Optie 9: parallel to ZIPdrive
Optie 10: PCMCIA to USB en dan bluetooth verbinding /wlan verbinding /notebook/IDE harddisk/CF en dat soort kaarten eraan knopen (not tested by me maar er zullen vast drivers voor zijn)
Optie 11: PCMCIA WLan kaartje in comp en laptop in knallen (Drivers onder dos? geen idee)
Optie 12: gluren naar een laptop met ingebouwde USB :-)

kan je voorlopig even voort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
thanks..

die seriiele kabel is al gelukt.. heb besloten het allemaal onder dos te doen..
Wil nu de boel zover krijgen dat msdos een compactflash in een pcmcia adapter ziet en die aangeeft als hdd.. dus dat is een hele opgave maar wel stoer als je het kaartje erin doet en de boel speelt gelijk..

Jammer dat bluetooth even niet gaat (geen usb).. anders kon je de foto's van de gsm er ook gelijk opzetten als je thuiskomt :P

die infrarood wordt het volgende projectje.. maar daar is nog geen software voor denk ik, proggie die dmv infrarood door de foto's laat zappen?

binnenkort foto's.. eerst een mooie case maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

Afbeeldingslocatie: http://81.69.58.101/lapmod.jpg

nou, zo ziet mijn pentium I 75 MHz, 8 MB ram, 84 MB Hdd met defecte cd-rom en seriele en parralele poort, zonder usb :( eruit op het moment....

ik wil hier graag een soort lijst om bouwen zoals mathijst dat gedaan heeft, dies errug gaaf!

rest mij het enige probleem: Geen OS op de harddisk en geen mogenlijkheden tot connectivity op het moment... das wel ff jammer, ik moet de schijf dus in een of andere andere laptop plaatsen of een convertortje voor een IDE -> Laptop HDD... iemand andere opties om op deze laptop een OS te krijgen, zat zelf te denken aan DOS of Movix, weet iemand of movix2 ook goed werkt met foto's??? anders evt. een of andere andere lite linux...

mensen met suggesties: VAN harte WELKOM!!!!!

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

het uitbreiden van movix* is makkelijk te doen, je pakt gewoon een binary van display (uit imagemagick)/xv/[ander favo display-progsel], die kun je uit zo'n beetje elke install(-package) pakken, en anders kun je er eentje zelf maken met knoppix (source downloaden, ./configure --opties (--enable-static voor de zekerheid?), make, en dan de binary kopieren naar je movix-image, die je daarna brandt.

zelf zou ik een simpele echte distro pakken, debian of gentoo of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
@Johannusvanudos, komt me bekend voor die zooi op de foto :)
Gaat de goeie kant op!

Kut dat die CD-Rom speler kapot is, lastig dan. Ik zou 's kijken wat zon converterstekker kost zodat je 'm aan je PC IDE-poort kan hangen.
Zou er gewoon DOS op gooien, lekker klein en ik neem aan dat d'r wel een imageviewer voor is (Irfanview?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
:) Ik heb als imageviewer lxpic gebruikt, werkt perfect en de boel start gelijk op als slideshow. mijn 2 muisknoppen heb ik verlengt vanaf het moederbord en komen op de case te zitten met een mooi plaatje van froward en back erop.. dit alles onder dos..

om de foto's erop te krijgen gebruik ik fastlynx (werkend gekregen) i.c.m. een parallele kabel.. werkt ook onder dos..

In plaats van 2,5" disk kun je ook een converter kopen zoals cf naar (laptop)-ide.. dan stop je gelijk uit je camera je chip erin ..framepje aanzetten en hij speelt de foto's gelijk vanaf je chip..

ongein als tv-ab ontvanger komen ook nog..

happy modding?

ps..."vliegtuig dat ook in het moeras goed kan landen?" Modderfokker..HIHI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Acer Extensa 355, P1tje (geen idee hoe snel). Nog het CMOS password verwijderen en ik kan booten. Ik ben er een room-control mee aan het bouwen, icm draadloze 220 schakelaars en dimmers. Ook moet hij misgelopen telefoongesprekken weergeven, en veel meer.
Softwarematig weet ik nog niet wat ik ga doen, hij heeft een floppydrive, geen hdd / cdrom. Opzich kan ik booten vanaf floppy en dan de rest laden vanaf het netwerk. Maar ik zou er ook nog een 80mb hdd in kunnen bouwen, werkt ook :+

Ik krijg 2 apparaten:
1) LCD Scherm met 3 toetsen (waarvan 1 een oneindige pulsdraaiknop is met indrukfunctie). Dit als zijnde de laptop. Ook komt er een zender in te zitten zodat ik de lichten kan bedienen.
2) Schakelbox met 8 relaix aan het netwerk, dit ga ik zelf bouwen. Het besturen gaat vanaf mijn server, via een website die de laptop moet openen.

Binnekort meer over mijn room-control :)

[edit]
Hoe de f*ck krijg je Windows + Internet Explorer op een 82mb hdd? Ben echt al uren bezig (geen cdspeler in die laptop). Windows 95 setup is op 70% :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
gebruik toch een dos browser..

je hebt ook windows lite trouwens.. google het maar,, of hier heb je em al..

http://www.danhendricks.c...nces/Windows%2095%20Lite/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

gebruik toch linux, dan heb je veel meer controle over wat er gebeurt, het is veel makkelijker te scripten, en veilig aan te sturen vanaf buiten.

aangezien ik niet zoveel van hardware weet, maar wel veel van software, is het misschien een idee om dit samen aan te pakken? een linux install maken die op 82mb hdd past is zo gebeurd voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een laptop

p1 1**mhz
16 mb ram
4mb video
toshiba laptop
cdrom speler
diskette station
Kapotte hdd.

Kan ik op een diskette wat programma's zetten en dan de afbeeldingen van de cd-rom lezen.?

- Windows 98 opstart diskette met cd-rom ondersteuning werkt wel maar duurdt uren voordat hij klaar is.

En hij leest cd-rw.

Linux vanaf cd-rom ofzo ?
Met boot van diskette ?
Of gewoon ms-dos.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 21:53 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.