Lapmod [digitale fotolijst] Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.713 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablerichy935
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

Thrillseekah schreef op 01 mei 2004 @ 23:59:
Even een algemende vraag hoe worden die dingen gekoeld?? maken ze niet een zoem herrie afentoe tijdens de koeling of valt dat reuze mee? ik wil der ook een gaan maken maar wil niet de heletijd zo een gezoen van de fans
hij koelt zich zelf er gaat om de +/- 2 minuut even de fan aan, maar accu eruit helpt een heleboel...

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 11:42
maar om het geluid is het dus niet te doen geen irritante herrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

neu niet echt...heb je wel een flaptop? want ik heb op mijn werk een laptop ipv een desktop en die hoor ik bijna nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Thrillseekah schreef op 04 mei 2004 @ 22:31:
maar om het geluid is het dus niet te doen geen irritante herrie
ach, als je toch een laptop tegen komt die wat lawaai maakt.
Zet er (desnoods met een weerstand) een stille 80cm fan op.
Dan hoor je er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

[...]

Zet er (desnoods met een weerstand) een stille 80cm fan op.
Dit is ook een mogelijkheid (zelf niet aan ged8 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
wat mischien wel een idee is om met het plexi te doen, is om het te zand stralen :) dan bedoel ik de randen om het echte scherm dat ziet er volgens mij een gaaf uit :) (ook handig als je een vriendin/vrouw hebt dan zien ze die draadjes niet :+ )
en als je niet kan zand stralen kun je bij de blokker oid wel van dat folie halen dat plakken mensen vaak op ramen om het naar binnen gluren te verhelpen ( :P ) dat is diffused plak plastick en als je dat om de randen doet ziet dat er wel gaaf uit denk ik :P

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
* frickY douwt ff t topic omhoog

Zijn er nog mensen bezig met een lapmod met de gedachte er een fotolijstje van te maken?
Ikzelf ben nl. nog steeds bezig met de sortware (vb6). Als ik hiermee klaar ben ga ik denk ik een alu-frontje laten maken, met hierin een aantal knopjes om een menuutje te besturen waarmee je naar de volgende foto kan, foto kan wissen, CDtje kan inladen, etc.

Wat voor OS draaien de meeste nou eigenlijk?
Ik heb er nu 98SE opstaan, maar ben er niet helemaal happy mee. Boot veel te traag. Eens gaan uitzoeken wat ik er allemaal uit kan slopen om hem wat sneller te laten booten. Heel veel dingen die in 98 zitten zal ik nl toch nooit nodig hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:18

jorammeke

Prutser

Jep, ik ben nog bezig.... heb het notebook al kompleet uit elkaar liggen.
Zit alleen nog te denken hoe en waar ik het tussen ga stoppen...
of tussen 2 platen plexi of een lijstje er voor/omheen en de achterkant bij elkaar gespijkerd.

o,ja het is/was een oude dell met een lijst gebreken
bios niet goed batt kapot toetsenbord lam aan een kant.
En er draait win98se op...

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 11-09 13:35
Heb dit weekend ook een Dell uit elkaar gehaald. :)
Alleen de schijf maakt nogal een verdacht geluid, dus dat zullen we eerst maar eens checken.
Ik heb ook al gesorteerd wat er gebruikt gaat worden en wat er in een zakje op de zolder mag. :P
Nu moet ik alleen nog beslissen wat ik ermee doe, plexi/houten frame/zandstralen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
*Meldt zich*

Ik ben nog bezig om de software te schrijven (Java, het enigste wat ik kan). Als dat werkt moet ik nog iets kopen om de laptop aan te sluiten in het netwerk (ik wil ook het weer en het nieuws op het scherm toveren). Daarna ga ik alles installeren e.d. en dan pas de laptop uit elkaar halen.
Nu ben ik al een enorme kluns in Java, dus zal het wel een tijdje duren voordat de software klaar is.

Waarschijnlijk ga ik Debian (een linux-distro) gebruiken, aangezien ik geen zin heb omte betalen voor een laptopmodbesturingssysteemlicentie en ik geen Windows heb die ik via alleen maar floppy's kan installeren.

[ Voor 21% gewijzigd door -Lars- op 21-05-2004 11:52 . Reden: Ik was wat vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 10:04
damster schreef op 05 mei 2004 @ 03:10:
[...]

Zet er (desnoods met een weerstand) een stille <<80cm>> fan op.
Sow! Flinke fan, weet je zeker dat die stil is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

geert01 schreef op 21 mei 2004 @ 12:43:
[...]

Sow! Flinke fan, weet je zeker dat die stil is :P
Kneuzenopmerking, groter hoeft minder bewegingen te maken om te coolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

matthijst schreef op 01 mei 2004 @ 20:43:
Cool cablerichy! Wilde er eerst ook zo een maken, maar ja, vrouwen heh ;)
"zo'n raar ding wil ik niet in de kamer".... dus maar een lijstje gemaakt :D
ik vind hem zo met die lijst nog zeker 10 keer zo cool als zonder! ik wil er ook 1 maken van mij oude laptop, volgend jaar naar tue => krijg een nieuwe :D dan is de oude over voor een fotolijstje maar ik wil er ook liever zo'n kastje omheen! zo super stijlvol!!!

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds op zoek naar een niet te dure laptop die ik hiervoor kan gebruiken. Een P100 is al genoeg maar mag niet veel meer dan 50€ kosten lijkt mij.
heb er ooit 1 voor fl75,- gekocht (Wel voor 2x zoveel verkocht maar goed!) dus dat moet vast nog wel een x kunnen. Alles wat ik tot nu toe tegen gekomen ben is en blijft gewoon veel te duur en helemaal als je bekijkt dat er ook nog eens een kleine kans is dat het niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

daar heb je idd gelijk in, de aangebden laptops zijn VEEl te duur! gelukkig had ik er al een, op marktplaats.nl heb je kans op een iets goedkopere...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johannusvanudos schreef op 22 mei 2004 @ 08:03:
daar heb je idd gelijk in, de aangebden laptops zijn VEEl te duur! gelukkig had ik er al een, op marktplaats.nl heb je kans op een iets goedkopere...
iets goedkopere :? zie ze alleen maar van boven de 80 pleuro's 8)7
Terwijl ik poste dat t ook voor onder de 50 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

heb erook van 30 gezien

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk toch regelmatig maar goed...
Als je ze tegen komt mail ze maar door als je wil ;) djkylian at hotmail
Ik heb ze in ieder geval nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Goed... ik ben vandaag ook weer ff verder gegaan :)
Zat ontzettend te twijfelen door een aantal van jullie :(
Mijn initiële plan was om het in plexiglas uit te voeren... tot ik die mooie hout-uitvoeringen zag... Damn, wat ziet dat er goed uit :9~
Toch ben ik voor mijn plexi-oplossing gegaan. Mede omdat ik die plexi ook al aangeschaft had.
Ik verwijs jullie graag naar mijn website voor de nodige foto's... bespaart mij een hoop type-werk :P
Moest net helaas stoppen omdat mijn cd-speler gewonnen heeft van mijn el-cheapo boortje (vanmiddag gekocht bij de Karwei... had ik maar kwaliteit gekocht :P). Ik moest de bevestigingspunten van de cd-speler iets uitboren... cd-speler : boortje => 1 : 0
Maandagavond maar ff een nieuw boortje scoren.
Wees btw een b'tje lief voor mijn bandbreedte ;)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalRush schreef op 22 mei 2004 @ 23:55:
Goed... ik ben vandaag ook weer ff verder gegaan :)
Zat ontzettend te twijfelen door een aantal van jullie :(
Mijn initiële plan was om het in plexiglas uit te voeren... tot ik die mooie hout-uitvoeringen zag... Damn, wat ziet dat er goed uit :9~
Toch ben ik voor mijn plexi-oplossing gegaan. Mede omdat ik die plexi ook al aangeschaft had.
Ik verwijs jullie graag naar mijn website voor de nodige foto's... bespaart mij een hoop type-werk :P
Moest net helaas stoppen omdat mijn cd-speler gewonnen heeft van mijn el-cheapo boortje (vanmiddag gekocht bij de Karwei... had ik maar kwaliteit gekocht :P). Ik moest de bevestigingspunten van de cd-speler iets uitboren... cd-speler : boortje => 1 : 0
Maandagavond maar ff een nieuw boortje scoren.
Wees btw een b'tje lief voor mijn bandbreedte ;)
Ziet er veel belovend uit! Laat het ons even weten als 'hij' af is :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 00:03:
[...]

Ziet er veel belovend uit! Laat het ons even weten als 'hij' af is :) !
Thanx :) Zal zeker ff een brul geven :+

Ik wilde ook nog even aan cablerichy vragen hoe hij de zijkanten van zijn plexi-platen zo mooi glazend heeft gekregen.
Ik heb het nu nog maar tot 400 waterproof gedaan (en ga zeker nog door tot 1000 waterproof), maar heb jij hierna ook nog iets speciaals gedaan? (polijsten met tandpasta oid :+ :? )

[ Voor 11% gewijzigd door MetalRush op 23-05-2004 00:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik vind dat plexi juist helemaal niet mooi.
Het heeft wel wat high-techs.. maar is totaal niet stijlvol.

Als ik eenmaal zover ben maak ik een alufront net als om veel expo-fotolijstjes zit. Dat vind ik wel netjes.

Ik ben mijn eigen software aan het schrijven om de fotos te tonen. dit vooral om een beetje bekend te raken met VB want kan er nog niet veel mee. Er komt ook een controller (denk een D-pad uit een Ps2 joypad) op de printerpoort waarmee ik door n menuutje kan bladeren voor opties als foto wissen, fotos van CD halen, fotos van netwerk halen, volledig scherm, orgineel formaat, etc etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-08-2021
Ik moet alleen nog even een laptop ergens vandaan trekken en dan begin ik er ook aan!

EDIT: Oude Sony Vaio laptop geregeld...vanavond eens gaan knutselen!

:D

[ Voor 32% gewijzigd door Raenius op 25-05-2004 12:36 ]

http://www.catalogged.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Hoe zit dat met die hoogspanning op het LCD scherm? Stonden van die fijne waarschuwingen op dat ik daarom maar een houten frame (met alu-look) heb genomen om potentiële electrocutie problemen te voorkomen :D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Hoogspanning op n LCD :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Jazeker... of die chinezen kunnen niet vertalen :+

Afbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/files/High-Voltage-01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 10:20

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Die inverter voor de LCD levert idd hoogspanning af. Let daar dus op als je met montage bezig bent. Pas ook op dat je de accu eruit haalt!

Ikzelf ben ook met een fotolijst bezig en wil ivm de (kind)veiligheid ook de zijkanten dichtmaken. Kan je rondom met perspex werken of wordt het geheel dan te heet?. CPU is een AMD k6-333

Voor diegene die nog worstelen met het helder maken van de zaagkanten: bij mijn Mouse van Blach en decker zat in de doos 3 grijze zooltjes. BLijkt mooi 2000c polijstschuurpapier te zijn speciaal voor kunstof. Als je de tandsporen met grof (150) papier wegschuurt dan is het met die grijze dingen binnen een mum glashelder en strak!!

Nu zoek ik iets om delen melkachtig te maken zodat je er niet doorheen kijk. Met schuren vind ik dit niet egaal genoeg. Is hier iets makkelijks voor? Ook dat plakplastic vind ik niets. Is er niets chemisch? Daar heb ik namelijk makkelijk toegang toe :) Terpentine werkte niet. Ik werk trouwens met lexaan. Gaat heel makkelijk, maar ze moesten me even reanimeren toen ik moest afrekenen bij de glashandel. € 77,- voor een m^2 8mm. Ik was nog gematst zeiden ze, kreeg het voor de plexiprijs. Oef, die zooi is duur. Maar lexaan is aan te raden, makkelijk zagen, boren en lassen met chloroform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Je kan het dof maken met een iets groffere korrel. Daarna de krassen weghalen met een fijnere korrel.
Dan wel even testen op n iets goedkoper stukje plexi :)
Of je plakt er n A4-tje achter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik dus ook een oude laptop liggen en dacht laat ik nou ook ens zo'n fotolijstje maken. Kom ik erachter dat mijn HD helemaal geformateerd is en ik geen cd-rom in dat oud ding heb zitten. Ik krijg het niet voor elkaar om er de juiste software op te krijgen hoe los ik dat dus op.
Heb al van alles geprobeerd heb hem met een verloop in mijn gewone pc gehangen om er dan maar wat op te kunnen krijgen maar dat werkt allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Opstarten met dos-netwerkdiskette en dan via het netwerk installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Ik heb rondom gewoon triplex (of hoe heet die dunne zooi) gebruikt (5mm dik ofzo). Wordt helemaal niet heet. Enige wat een beetje warm wordt is bovenaan bij de voeding...

Oh ja; iemand enig idee hoe je de adapter rechtstreeks op het moederbord aansluit? Heb de kabel al losgepulkt, maar de connector die op het moederbord terecht komt heeft 3 pootjes (en 1 minimaal klein stipje). Heb vanalles geprobeerd, maar geen idee waar ik de twee draden op moet solderen :(

Vaag verhaal ik weet het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik heb gisteren een setje bij de Gamma gehaald voor het polijsten van kunststof.
Het is een potje polijstmiddel en kleine polijstschijfjes (vergeet het adaptertje niet te kopen ;)).
Dit werkt, voor het polijsten van de zijkanten van plexiglas, ook perfect.
Ik zal morgen een paar foto's online zetten (momenteel een b'tje slecht licht), dan kunnen jullie het resultaat ook zien.
De voortgang van mijn modje verloopt lekker; ik denk van het weekend klaar te zijn :*)
Ik zet op mijn website nogwel wat extra info om anderen op ideeën en oplossingen te brengen. Je loopt zo gaanderweg toch wel tegen wat rare dingen aan waar je in het begin niet op gerekend hebt. Tot nu toe heb ik al die rare dingetjes weten op te lossen en zal ze dan ook zeker beschrijven... altijd handig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 11:13:
Nu heb ik dus ook een oude laptop liggen en dacht laat ik nou ook ens zo'n fotolijstje maken. Kom ik erachter dat mijn HD helemaal geformateerd is en ik geen cd-rom in dat oud ding heb zitten. Ik krijg het niet voor elkaar om er de juiste software op te krijgen hoe los ik dat dus op.
Heb al van alles geprobeerd heb hem met een verloop in mijn gewone pc gehangen om er dan maar wat op te kunnen krijgen maar dat werkt allemaal niet.
Je bedoeld dat je de laptop HD in je gewone systeem hebt gehangen maar dat je dan ook niet verder komt?
Je kan dan toch je eigen HD loskoppelen en booten met de laptop HD om windows erop te installeren?
Je moet daarna wel even wat kutten met de hardeschijf controller.. anders kan windows niet booten op je laptop omdat hij, ws, de verkeerde hardeschijf controller probeerd te gebruiken.
Ik heb wel n reg-filetje welke de andere drivers (atapi.sys, intelide.sys, pciide.sys en pciidex.sys) in je windows-map gooit en dit in je register aanpast.

[ Voor 80% gewijzigd door frickY op 27-05-2004 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

@ Cablerichy: ik zag je vraag bij 1 van mijn foto's. Heb vandaag weer het 1 en ander gedaan... ik lig nog steeds 'op planning' :+
Nieuwe foto's geupload (is direct antwoord op je vraag ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Bijna klaar :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.metalrush.com/albums/album06/PICT0002_01_001.jpg

D'r zijn nog een paar dingetjes die ik moet doen;
- tapeinden opnieuw zagen (huidige zijn zo kort dat er geen ringetjes meer onder passen 8)7
- Plexiglas 'voetjes' maken - de LapMod staat nu nét op de stekker wat voor onstabiliteit zorgt :/
- USB aan de praat zien te krijgen (draait momenteel Windows 95 op die mijn draadloze Logitech keyboard/mouse setje niet 'ziet'.
- MPEG2 PCMCIA kaartje installeren (voor aansluiten op TV ;))
- Bekijken of ik een andere fan kan monteren - in de woonkamer zorgt deze fan toch wel voor een 'ik ben er ook' indruk... :X
- 60mm fangrill monteren.
- 'Laptopdeksel schakelaar' verwijderen (loshangende draadje wat je aan de voorkant ziet).

Ik ben er iig wel blij mee... héél misschien ga ik de 'randen' om het beeldscherm in de toekomst nog zwart spuiten (mijn vrouw vind dat moederbord 'in het zicht' niet mooi :o )

EDIT: nieuwe foto's op m'n website btw ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MetalRush op 29-05-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischine kan je de powercable in dat voetje verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Hé kijk, dat is nog eens een idee waar je wat aan hebt, thanx :)
Ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn...
Het worden redelijk dikke pootjes maar ik weet niet of er genoeg 'vlees' is om er een stekker in te verwerken. Tevens zit ik met die 'demagnetiseerder'; die zit redelijk kort achter de stekker (maar die zou ik kunnen verplaatsen... je bent tenslotte een Tweaker of niet hé ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Cool ding! Je ken toch ook gewoon de fan uitzetten?
Ik heb er een complete lijst omheen zitten en geen problemen met warkmte. Bij jou is hij rondom helemaal open, dus lijkt me geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

matthijst schreef op 30 mei 2004 @ 09:02:
Cool ding! Je ken toch ook gewoon de fan uitzetten?
Ik heb er een complete lijst omheen zitten en geen problemen met warkmte. Bij jou is hij rondom helemaal open, dus lijkt me geen probleem?
Hmmz, ik heb eigenlijk geen idee... ik heb er een AMD K6-300 inzitten en weet eigenlijk niet eens hoe warm zo'n ding wordt.
Is er iemand die dit weet? Zou namelijk wel een uitkomst zijn om hem helemaal uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit een beetje mee te lezen over hoe jullie de randjes van dat plexiglas afwerken. Ik heb vroeger nog wel eens een casemod gemaakt met plexi, en ik heb dat toen gedaan met een doekje, met wat tandpasta. Dit werkt ideaal als polijstmiddel. Beetje tandpasta op een doekje, randjes mooi opwrijven, afspoelen met water, en het is glashelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Wat hebben onze laptopfotolijst veteranen gedaan met de aan/uit schakelaar? Die zit in mijn laptop midden boven op het mobo, met een vastgesoldeerde schakelaar aan een lang palletje. Hoe hebben jullie dit gemod zodat je van de zijkant het ding aan of uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Nu steek ik nog (ja, niet lachen) een satehprikker door een gaatje van 2mm (in het midden onder het beeldscherm). Hiermee kan ik de aan- en uitschakelaar bedienen.
Ik had in gedachte een 'sleuteltje' hiervoor te gebruiken (die bij Plextor cd-spelers wordt bijgeleverd) maar is nét te kort :(
Ik moet hier dus wat anders voor verzinnen... maar die satehprikker voldoet op dit moment :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op 01 juni 2004 @ 21:42:
Wat hebben onze laptopfotolijst veteranen gedaan met de aan/uit schakelaar? Die zit in mijn laptop midden boven op het mobo, met een vastgesoldeerde schakelaar aan een lang palletje. Hoe hebben jullie dit gemod zodat je van de zijkant het ding aan of uit kan zetten?
Dat moet toch niet zo moeilijk zijn een modder soldeert gewoon een ander schakelaartje naar keuze met een paar draadjes op t MB.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 00:16:
[...]

Dat moet toch niet zo moeilijk zijn een modder soldeert gewoon een ander schakelaartje naar keuze met een paar draadjes op t MB.

;)
Dat is een prima idee, maar aangezien het schakelaartje 1. piepklein is 2. vlak onder de VGA en inverter zit 3. 4 nog kleinere CMD poortjes heeft en 5 omgeven door andere onderdeeltjes durft superduper dat even niet aan. Hij doet het nu nog mooi, en na een flinke val van het bureau waardoor de kast er niet meer uit zag >:) ga ik ervan uit dat mijn geluk met dat ding op is....
Optie satehprikker gaat ook niet, want dan zou ik door mijn LCD moeten prikken. Ik denk nu aan een soort hefboompje onderlangs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op 02 juni 2004 @ 08:15:
[...]

Dat is een prima idee, maar aangezien het schakelaartje 1. piepklein is 2. vlak onder de VGA en inverter zit 3. 4 nog kleinere CMD poortjes heeft en 5 omgeven door andere onderdeeltjes durft superduper dat even niet aan. Hij doet het nu nog mooi, en na een flinke val van het bureau waardoor de kast er niet meer uit zag >:) ga ik ervan uit dat mijn geluk met dat ding op is....
Optie satehprikker gaat ook niet, want dan zou ik door mijn LCD moeten prikken. Ik denk nu aan een soort hefboompje onderlangs.
Ach beetje SMD solderen kan ook best leuk een leerzaam zijn ;)

Een hefboom constructie daar in tegen ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik heb de gok vandaag gewoon genomen en mijn fan(-netje) UIT gezet.
Gelukkig zit het ding met een stekkertje op het mobo en kan dus makkelijk weer aangezet worden (mocht dat nodig zijn).
Hij heeft vanaf 19:00 uur tot net (01:00 uur) staan draaien en foto's op staan hoesten. Het verbaast mij toch wel dat het koelblokje lekker koel blijft :)
Het enige dat nu zo af en toe hoorbaar is, is het ratelen van de hdd (maar daar is mee te leven ;)).

@ superduper: ik heb nog even over jouw 'probleempje' nagedacht en ik weet niet hoe jouw lapmod (zo noem ik die van mij nu :+) hierop zal reageren, maar is het een idee om de aan-/uitschakelaar 'vast' te zetten (eventueel met secondenlijm of gewoon middels een schroef tussen scherm en mobo) en een nieuwe aan-/uitschakelaar (licht) tussen het 220-snoer te zetten?
Het kan natuurlijk zijn dat jouw lapmod dit niet gaat pikken en tussen aan en uit gaat switchen... het is wél makkelijk te testen, lijkt mij, en makkelijker te realiseren dan een hefboomprincipe. Hopelijk heb je wat aan dit idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
@Metalrush: aaaaaaaaaaaaah, zo simpel dat je dr niet aan denkt....
Ga dat van die switch meteen proberen vanavond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalRush schreef op 29 mei 2004 @ 23:22:

(...)

Ik ben er iig wel blij mee... héél misschien ga ik de 'randen' om het beeldscherm in de toekomst nog zwart spuiten (mijn vrouw vind dat moederbord 'in het zicht' niet mooi :o )

(...)
In plaats van hem te spuiten kan je ook zo'n paspartout halen? Lijkt het helemaal op een fotolijst natuurlijk! Kunnen ze bij fotozaken ook nog voor je op maat snijden, zodat je een mooi schuin randje krijgt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

MetalRush schreef op 07 juni 2004 @ 01:24:

@ superduper: ik heb nog even over jouw 'probleempje' nagedacht en ik weet niet hoe jouw lapmod (zo noem ik die van mij nu :+) hierop zal reageren, maar is het een idee om de aan-/uitschakelaar 'vast' te zetten (eventueel met secondenlijm of gewoon middels een schroef tussen scherm en mobo) en een nieuwe aan-/uitschakelaar (licht) tussen het 220-snoer te zetten?
Het kan natuurlijk zijn dat jouw lapmod dit niet gaat pikken en tussen aan en uit gaat switchen... het is wél makkelijk te testen, lijkt mij, en makkelijker te realiseren dan een hefboomprincipe. Hopelijk heb je wat aan dit idee :)
Dat gaat toch niet werken? :? 8)7

Als je de stekker in het stopcontact steekt gaat je PC en laptop toch gewoon niet aan? Daar heb je echt de schakelaar voor nodig hoor. Uit lukt wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Inderdaad, of haal een fotolijstje dat past en sloop de voorkant eraf :D
Heb ik ook gedaan en ik vind het er mooi uitzien (zie foto's pagina of 2 terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

superduper schreef op 07 juni 2004 @ 11:03:
[...]

Dat gaat toch niet werken? :? 8)7

Als je de stekker in het stopcontact steekt gaat je PC en laptop toch gewoon niet aan? Daar heb je echt de schakelaar voor nodig hoor. Uit lukt wel ;)
Als je de schakelaar vastlijmt dan gaat ie na 4 sec toch weer uit, of zelfs in standby. Kweet niet zo of je die dingen in de bios uit kan zetten, maar een 'hangende' schakelaar lijkt me geen plan

8)7 |:( edit, quote whatever.... :(

[ Voor 6% gewijzigd door superduper op 07-06-2004 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Geprobeerd, werkt inderdaad: knopje vastzetten en een schakelaar inbouwen.
Hij gaat niet uit na 4 seconden, normaal overigens wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

ik sta op het punt om ook wat ge gaan modden.. maar ik heb wat vraagjes:
hoe dik moet plexiglas dan wel lexaan zijn om moederbord aan op te hangen? 3mm (lexaan van gamma) al genoeg? Hoe makkelijk zagen is dat?
Iemand al eens een compaq armada (e500) gemod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
MetalRush schreef op 29 mei 2004 @ 23:22:
- USB aan de praat zien te krijgen (draait momenteel Windows 95 op die mijn draadloze Logitech keyboard/mouse setje niet 'ziet'.
Dan heb je de nieuwere 95 versie nodig. Std ondersteund 95 geen USB.. zijn ook geen updates voor.
Ik heb wen n USB-ondersteunend CDtje van 95 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

idd, een soort van win 95 SE is dat... alleen heette dat niet zo...

maar ff ontopic:

ben ook bezig met zo'n lapmod, maar kreeg een idee, he is niet alleen leuk te gebruiken als foto-lijst, maar je kunt ook (terwijl hij gemute staat) 10 mp-3's af laten spelen, en dan full screen visualisaion van winamp... ziet er echt heeeeeeel cool uit aan de muur, post wel pics als hij af is...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Johannusvanudos schreef op 08 juni 2004 @ 21:49:
idd, een soort van win 95 SE is dat... alleen heette dat niet zo...

maar ff ontopic:

ben ook bezig met zo'n lapmod, maar kreeg een idee, he is niet alleen leuk te gebruiken als foto-lijst, maar je kunt ook (terwijl hij gemute staat) 10 mp-3's af laten spelen, en dan full screen visualisaion van winamp... ziet er echt heeeeeeel cool uit aan de muur, post wel pics als hij af is...
dan mag je een flinke laptop hebben, wil je dat fatsoenlijk fullscreen kunnen draaien. en dan lijkt het me net iets te zonde om zo'n laptop aan de muur te hangen :x

btw, heb ook nog zo'n win95 OEM cd'tje met usb-ondersteuning...Windows 95B wordt het ook wel genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Inderdaad, ik dacht de Serenescreen aquarium screensaver erop te zetten; vergeet 't maar.... Dus tenzij je een toplaptop hebt gaat Winamp ook niet werken denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb hier een Dell uit elkaar gehaald. PIII-700. Lukt aardig om fullscreen winamp te gebruiken. :)
Nu alleen nog de mod in elkaar krijgen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

* smokalot droomt over wat hij allemaal met een PIII-700 zou kunnen doen.

:X

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
mijn workstation is nog maar net n P3 733Mhz.. en jij sloopt er n laptop van |:(
Maar ja.. als je die middelen hebt moet je ze gebruiken :Y)

Is er een manier om 98 'lichter' te maken?
Als je alleen fotootjes wilt weergeven, heb je alle extra onzin als geluid, pcmcia, modem etc allemaal niet nodig.. maar hij laad er wel altijd allemaal DLLetjes voor in tijdens het booten. Hoe kan je 98 zo strippen dat hij sneller boot, omdat al het niet-nodige eruit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

er bestaat een windows98-lite projectje. Verder is het maar de vraag wat je ermee opschiet om m sneller op te laten starten, als het goed is doe je dat toch maar heel af en toe.

Ik weet alleen niet of win98 het leuk vindt om constant te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

henkleerssen schreef op 08 juni 2004 @ 13:15:
ik sta op het punt om ook wat ge gaan modden.. maar ik heb wat vraagjes:
hoe dik moet plexiglas dan wel lexaan zijn om moederbord aan op te hangen? 3mm (lexaan van gamma) al genoeg? Hoe makkelijk zagen is dat?
Iemand al eens een compaq armada (e500) gemod?
Niemand hier antwoord op?
Het uit elkaar halen is doorgaans niet zo moeilijk (bij mij valt die bijna vanzelf uit elkaar :) .. vandaar de mod).. het in elkaar zetten des te meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier ook wat plaatjes 3mm plexi liggen, dat is denk ik wel voldoende om een mobo op te bevestigen, het is 500x500mm en als je het aan de uiteinden vasthoudt en schudt dan buigt het echt niet veel, een kleiner stuk voor een mobo zal dus helemaal niet veel doorbuigen.

het bewerken van plexi heb ik ook nog niet helemaal onder de knie, misschien heb je hier wat aan:
http://linear1.org/gm/archives/00000136.php
http://americanplastics.net/technical_guide1.htm

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
frickY schreef op 09 juni 2004 @ 09:48:
mijn workstation is nog maar net n P3 733Mhz.. en jij sloopt er n laptop van |:(
Maar ja.. als je die middelen hebt moet je ze gebruiken :Y)

Is er een manier om 98 'lichter' te maken?
Als je alleen fotootjes wilt weergeven, heb je alle extra onzin als geluid, pcmcia, modem etc allemaal niet nodig.. maar hij laad er wel altijd allemaal DLLetjes voor in tijdens het booten. Hoe kan je 98 zo strippen dat hij sneller boot, omdat al het niet-nodige eruit is?
Tja, ik kan redelijk makkelijk aan laptops geraken hier op't werk. Anders worden ze toch maar weggegooid wegens te oud! :X

Check W98Lite eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 11:45:
ik heb hier ook wat plaatjes 3mm plexi liggen, dat is denk ik wel voldoende om een mobo op te bevestigen, het is 500x500mm en als je het aan de uiteinden vasthoudt en schudt dan buigt het echt niet veel, een kleiner stuk voor een mobo zal dus helemaal niet veel doorbuigen.

het bewerken van plexi heb ik ook nog niet helemaal onder de knie, misschien heb je hier wat aan:
http://linear1.org/gm/archives/00000136.php
http://americanplastics.net/technical_guide1.htm

succes
kijk das handig (ik had al wat gegoogled.. maar niet zo snel iets gevonden).. maar eeuh in de allereerste link staat eigenlijk ook dat lexaan (polycarbonaat) MINDER krasvast is dan plexi (polyacrylaat).. maar wel stugger en sterker. ..mmm maak me een beetje zorgen over de krassen.. dan toch maar plexi?
Goede handzaag werkt al zie ik.. dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Fire69 schreef op 09 juni 2004 @ 11:47:
[...]

Tja, ik kan redelijk makkelijk aan laptops geraken hier op't werk. Anders worden ze toch maar weggegooid wegens te oud! :X
OOH? Zijn er nog wat in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
henkleerssen schreef op 09 juni 2004 @ 11:52:
[...]

OOH? Zijn er nog wat in de aanbieding?
Spijtige van de zaak is wel dat ze op mijn naam geregistreerd worden.
Ik kan ze dus niet verhandelen.

Stel je voor dat ze ooit vragen om die laptops terug te brengen... Kom ik aan met mijn plastic zakje vol onderdelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
smokalot schreef op 09 juni 2004 @ 09:55:
Ik weet alleen niet of win98 het leuk vindt om constant te draaien.
Nee dat vind ie vast niet :)
Maar ik vind het ook niets.. de fan maakt teveel herrie snachts, en het scherm geeft teveel licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Fire69 schreef op 09 juni 2004 @ 11:58:
[...]

Spijtige van de zaak is wel dat ze op mijn naam geregistreerd worden.
Ik kan ze dus niet verhandelen.

Stel je voor dat ze ooit vragen om die laptops terug te brengen... Kom ik aan met mijn plastic zakje vol onderdelen. :P
Nou en .. een laptop is toch een plastic iets om wat onderdelen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkleerssen schreef op 09 juni 2004 @ 11:51:
[...]

kijk das handig (ik had al wat gegoogled.. maar niet zo snel iets gevonden).. maar eeuh in de allereerste link staat eigenlijk ook dat lexaan (polycarbonaat) MINDER krasvast is dan plexi (polyacrylaat).. maar wel stugger en sterker. ..mmm maak me een beetje zorgen over de krassen.. dan toch maar plexi?
Goede handzaag werkt al zie ik.. dank is groot!
ik weet het niet precies heb alleen nog maar een beetje aangeklooid met plexi, maar zolang je het geheel aan de muur hangt of ergens neerzet denk ik niet dat je veel last gaat krijgen van krassen... plexi is imho sterk genoeg voor iets wat je niet continu verplaats en een stuk goedkoper dus ik denk dat je met plexi geen problemen zal krijgen ...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik heb op mijn LapMod idd Win98Lite pro staan.
Uiteraard draait ie niet 24x7 maar alleen als wij het willen (gaat dus `s-avonds gewoon uit als we naar bed gaan).
Ik heb inmiddels mijn USB en Wifi ook aan de praat :*) en dat werkt uitstekend.
Voor de slideshow gebruik ik ScreenPaver. Als deze goed bevalt (slechts een paar dagen als Shareware draaiend) dan koop ik een licentie ($12,95).

EDIT: ik heb overigens 5mm plexi gebruikt voor mijn modje... dat kost een scheet en 3 knikkers bij onze lokale schroevenboer ;)
Bewerking ging uitstekend met een decoupeerzaag, figuurzaag, ijzerzaag en dremel... alles met beleid natuurlijk (en afplakken als je gaat decouperen).

[ Voor 26% gewijzigd door MetalRush op 09-06-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden

Jgsvuden

Hoi!

winamp draait bij mij goed fullscreen op een 266 met 128 mb ram en 6 gig hd...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Hmm, toch maar eens installeren dan, die winamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik ben nu ook bezig met een lapmod, hij ligt nu naast me over de tafel versprijdt.
het is btw een toshiba t2130cs.
ik ga morgen nar da gamma om 2 platen plexi te halen maar daarna, ik heb natuurlijk ook schroeven nodig om de hele boel bij elkaar te houden.
dus welke schroeven hebben jullie gebruikt om de hele boel bij elkaar te houden, op http://users.pandora.be/kenvh/lapmod/ stond dat hij groote hexagon M6x80mm schroeven had gebruikt maar ik vind deze schroeven eigelijk een beetje kaal dus wat hebben jullie daarvoor gebruikt?

http://members.home.nl/riedstra/lapmod/IMG_1279.JPG

ik vond deze schroeven namelijk wel mooi en ik vroeg me af wat voor schoeven dat waren of er nog iets mee gedaan is?
ik wil ook graag het moederboard kunnen ophangen maar de handleiding doet er een beetje vaag over, dus hoe hebben jullie het gedaan en met wat?

en als laatst even een vraag over de schroefgaten, als je de schroefgaten gaat maken wat moet ik daar dan voor gebruiken moet ik een schroefdraad maken moet ik oppassen voor smeltend plexi?

van te voren bedankt voor jullie hulp want zonder dit threadje zou ik er niks van bakken ik _/-\o_ voor jullie

keep it reell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 01:40:
hoi ik ben nu ook bezig met een lapmod, hij ligt nu naast me over de tafel versprijdt.
het is btw een toshiba t2130cs.
ik ga morgen nar da gamma om 2 platen plexi te halen maar daarna, ik heb natuurlijk ook schroeven nodig om de hele boel bij elkaar te houden.
dus welke schroeven hebben jullie gebruikt om de hele boel bij elkaar te houden, op http://users.pandora.be/kenvh/lapmod/ stond dat hij groote hexagon M6x80mm schroeven had gebruikt maar ik vind deze schroeven eigelijk een beetje kaal dus wat hebben jullie daarvoor gebruikt?

http://members.home.nl/riedstra/lapmod/IMG_1279.JPG

ik vond deze schroeven namelijk wel mooi en ik vroeg me af wat voor schoeven dat waren of er nog iets mee gedaan is?
ik wil ook graag het moederboard kunnen ophangen maar de handleiding doet er een beetje vaag over, dus hoe hebben jullie het gedaan en met wat?

en als laatst even een vraag over de schroefgaten, als je de schroefgaten gaat maken wat moet ik daar dan voor gebruiken moet ik een schroefdraad maken moet ik oppassen voor smeltend plexi?

van te voren bedankt voor jullie hulp want zonder dit threadje zou ik er niks van bakken ik _/-\o_ voor jullie

keep it reell
Ik heb kaal draadeind m6 gebruikt en siermoertjes (ook m6 8)7 ) zodat je zelf de 'dikte' van je systeem kan bepalen. En je kan pijpjes kopen, waaruit je die afstandbusjes haalt.

[ Voor 3% gewijzigd door superduper op 11-06-2004 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug een lapmod gemaakt van een Toshiba 460cdt. Gewoon bij de Hema een fotolijstje gehaald met mooie Aluminium randen. Opstaande randen aan de achterkant gemonteerd, laptop er in, en gaan met die banaan. Eenvoudiger kan bijna niet.

Echter; ik wil hem aan kunnen zetten zoals een schemerlamp. Knippertje indrukken en hij begint. En 'savonds knippertje nogmaals indrukken en hij gaat weer uit. Echter als je Windows (98SE) op die manier afsluit start hij de volgende keer meestal in safe mode op, met allerlei harddisk checks etc. Da's niet handig. Ik heb nu for the time being maar even een dos programmaatje gebruikt om de foto's af te spelen, maar daar is de keuze qua viewers zeer beperkt, en ook een stuk minder flexibel qua mogelijkheden en instellingen.

Vraag: welke OS kun je zonder problemen gewoon uitzetten door de computer uit te zetten. Zonder dat je bij de volgende opstart allerlei checks en foutmeldingen hoeft te doorlopen? O ja, het moet natuurlijk wel een beetje snel booten, en ook de nodige viewers hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33
HyperioN. schreef op 08 juni 2004 @ 23:20:
[...]

dan mag je een flinke laptop hebben, wil je dat fatsoenlijk fullscreen kunnen draaien. en dan lijkt het me net iets te zonde om zo'n laptop aan de muur te hangen :x

btw, heb ook nog zo'n win95 OEM cd'tje met usb-ondersteuning...Windows 95B wordt het ook wel genoemd.
Windows 95 OSR 2.1

maar de usb support is vrij sumier en werkt met een groot gedeelte van de hardware niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 15:12:
Ik heb een tijdje terug een lapmod gemaakt van een Toshiba 460cdt. Gewoon bij de Hema een fotolijstje gehaald met mooie Aluminium randen. Opstaande randen aan de achterkant gemonteerd, laptop er in, en gaan met die banaan. Eenvoudiger kan bijna niet.

Echter; ik wil hem aan kunnen zetten zoals een schemerlamp. Knippertje indrukken en hij begint. En 'savonds knippertje nogmaals indrukken en hij gaat weer uit. Echter als je Windows (98SE) op die manier afsluit start hij de volgende keer meestal in safe mode op, met allerlei harddisk checks etc. Da's niet handig. Ik heb nu for the time being maar even een dos programmaatje gebruikt om de foto's af te spelen, maar daar is de keuze qua viewers zeer beperkt, en ook een stuk minder flexibel qua mogelijkheden en instellingen.

Vraag: welke OS kun je zonder problemen gewoon uitzetten door de computer uit te zetten. Zonder dat je bij de volgende opstart allerlei checks en foutmeldingen hoeft te doorlopen? O ja, het moet natuurlijk wel een beetje snel booten, en ook de nodige viewers hebben.....
Stroom eraf zonder af te sluiten kan met linux, met een read-only filesystem. Kost je wel wat moeite om dat werkend te krijgen, maar dat moet kunnen.

of je moet m niet aanzetten als een schemerlamp, met een schakelaar die je eenmaal omzet, en daarna dichtblijft, maar je zou de standaard aan/uit schakelaar kunnen gebruiken, die dmv ACPI automatisch afsluit. Dat moet je laptop dus wel ondersteunen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Windows XP, gebruik ik ook op mn laptopmod. Ik houd de startknop 4 secs ingedrukt om af te sluiten, gaat altijd goed, dus neem aan dat stroom eraf ook wel werkt... Zal het ff testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als je de startknop 4 sec kan ingedrukt houden om hem ineens volledig te laten uitvallen, dan je er toch ook gewoon kort op drukken en hem op een degelijke manier laten afsluiten!? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een Pentium I 166Mhz met weliswaar 192Mb geheugen. Maar ik ben bang dat Windows XP daar niet op gaat draaien? Iemand hier ervaring mee?

Als je die knop 4 sec. ingedrukt houdt, sluit XP dan echt af, of valt hij in hibernate mode? Moet je hardware daar niet geschikt voor zijn (Advanced Power savings gebeuren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 13:55:
Het is een Pentium I 166Mhz met weliswaar 192Mb geheugen. Maar ik ben bang dat Windows XP daar niet op gaat draaien? Iemand hier ervaring mee?

Als je die knop 4 sec. ingedrukt houdt, sluit XP dan echt af, of valt hij in hibernate mode? Moet je hardware daar niet geschikt voor zijn (Advanced Power savings gebeuren)?
w2k wel... ik geloof dat xp gaat zeuren als je niet minstens een p2 hebt... correct me if I am wrong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

henkleerssen schreef op 15 juni 2004 @ 14:51:
[...]

w2k wel... ik geloof dat xp gaat zeuren als je niet minstens een p2 hebt... correct me if I am wrong..
You're wrong. :P

Heb een P166MMX laptop met XP draaiend gehad.

T is dat ik geen oude laptop met mooi scherm tot mn beschikking heb, anders zou ik een foto-distro in elkaar zetten, die zouden jullie allemaal kunnen gebruiken dan.

Nu moeten jullie het doen met windows :X :P

of natuurlijk zelf een foto-distro maken, zo moeilijk is dat nou ook weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 15:18
Er bestaat al zoiets als een fotodistro. Probeer geexbox maar eens uit op www.geexbox.org. Zit ook een optie in het menu om foto's te laten zien als slideshow.

Gebruik ik ook op mijn laptopmod-in-progress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
XP weigert alleen te installen met minder dan 64MB. Over de proc heb ik m nog nooit horen zeiken..

N foto-distro is misschien ook wel leuk..
Ben momenteel bezig met mn eigen digitale-fotolijst-software in vb6. Wel leuk, alle functionaliteiten bepaald je zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeexBox ziet er leuk uit. Met remote control, netwerk etc. Zal ik eens gaan proberen. Moet hij vanaf CD spelen, of kun je Geexbox ook op de harddisk installeren, net als de foto's die je wilt sliden?

Van de info. op de geexbox-site begrijp ik dat je een menustruktuur hebt waarmee je via een toetsenbord keuzes moet maken. Aan de lapmod zit geen keyboard, dus dat is niet wenselijk.

Zijn er nog meer van dit soort distributies die soortgelijke functionaliteiten bieden? Ik ben een Linux no-know dus iedere hulp is welkom. Vooralsnog houd ik het bij m'n oude vertrouwde DOS-tooltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik zit met een klein probleempje.
Door de korte kabel tussen mb en tft kan ik dus moeilijk weg met mijn mb. Da's op zich niet zo'n probleem, maar de poweraansluiting en zo steken dan veel de ver uit aan de onderkant.

----------------
|.................|
|.................|
----------------
| <- powerplug

Daarom ben ik dus op zoek naar een programma/driver dat het beeld en zo ondersteboven zet, zodat de powerplug naar boven steekt.

Iemand enig idee of dit bestaat of uberhaupt begrijpt wat ik bedoel? :?

Never mind, ik heb de kabel van de tft wat kunnen 'ontmantelen', waardoor hij iets langer geworden is, zo kan het mb iets hoger tov de tft geplaatst worden. 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Fire69 op 28-06-2004 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockaholic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hi, ik ben dus druk aan het modden geslagen aan een oude laptop van mijn moeder. Het wordt een stand-alone digitale fotolijst / mp3-speler voor aan de muur.

Specs. laptop

P2 233 Mhz 64 mb RAM en 4 GIG HD pcmia aansluitingen IR 1x USB 800x600

Eerste vraag is kan ik DIVX afspelen? en ook soepel via netwerk.

Er zit nu win 98 se op, kan dat hele dagen achter elkaar blijven draaien?

Is er handige software die als ik de laptop aan zet gelijk foto's laat zien er die om de bijv. 30 sec wisselt? liefst freeware.

Kan ik via het netwerk de laptop bedienen? dan hoef ik geen muis, tobo aan te sluiten.

En is er een programmaatje dat bijv. automatisch foto's van je usb-flash stick naarje HD kopieert?

En misschien progje dat ervoor zorgt dat de laptop s'ochtends aan gaat en s'avond weer uit?

Ik ben nog beetje in dubio wat ik met de laptop ga doen, alleen een fotolijst is wel een beetje zonde van geld/moeite.

MVG Lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

1) Nee, is het systeem te 'klein' voor.

2) Ja, afhankelijk wat je na het booten nog allemaal start... sommige programma's 'lekken' het geheugen nog wel eens vol.

3) Ja, even boven lezen of Google'n

4) Ja, VNC (of gelijksoortig)

5) Als je netwerk hebt (zoals in vraag 4 geopperd), waarom wil je dan een USB sitck uppen? Dan vraag je toch foto's van/via het netwerk?

6) Als je bios het niet ondersteund (en dat denk ik niet), dan zie ik het somber in voor je. Wellicht dat iemand nog een helder idee hiervoor heeft?

7) Dan moet je het niet doen. :P

[ Voor 5% gewijzigd door MetalRush op 31-08-2004 17:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
MetalRush schreef op 31 augustus 2004 @ 17:52:

6) Als je bios het niet ondersteund (en dat denk ik niet), dan zie ik het somber in voor je. Wellicht dat iemand nog een helder idee hiervoor heeft?
alle antwoorden zijn eigenlijk al gegeven behalve deze dus:

ik weet niet hoe dat met laptops zit, maar mijn desktop-server heeft in de bios een "boot on power-on" functie, of zoiets. komt er op neer dat wanneer je de powercable aansluit, en dus de pc power geeft, hij automatisch boot. je hoeft dan niet meer op een powerbutton oid te drukken (die ik niet eens meer aangesloten hebt).
het enige wat je dan nog nodig hebt is een tijdschakelklok die je smorgens laat inschakelen en savonds uit, en klaar is Lockaholic. (overigens sluit je dan je besturingssysteem niet netjes af, omdat je hem zomaar van zijn power ontdoet. mijn linux debian heeft daar niet zo'n problemen mee, maar windows zal het denk ik niet zo fijn vinden.)
maar helaas betwijfel ik of laptops een dergelijke functie bezitten aangezien ze geen echte voeding hebben...

[ Voor 15% gewijzigd door HyperioN op 31-08-2004 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Uppen vanaf je USB stick kan in principe met een batch file die continu "loopt" met copy *.* van u:\ naar c:\foto.... Zal alleen wel wat cpu vreten, maar ik denk dat er wel een optie is met een timer (bv elke minuut proberen te kopieren) evt. in combinatie met een timerprog wat je in een simpele prog taal schrijft (vb6 ofzo) wat kan afsluiten... Afsluiten kan je evt misschien anders ook wel regelen met een taak in je Taakplanner gekoppelt aan een batchfile... Opstarten word iets moeilijker, dat zul je dan hardwarematig dmv een timer en een optocoupler (is verbinding, die aan de aan/uit knop knopen...) moeten maken (SICK mode: maak het met een LDR (lichtschakelaar, dus zodra het daglicht word start je laptop op, ook wel een optie voor de überleechers onder ons...)

offtopic:
[ATM]Gr0wLiThE zwaait naar altijd lepe HyperioN! :7 BOESBOES!

[ Voor 6% gewijzigd door tafkaw op 31-08-2004 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er handige software die als ik de laptop aan zet gelijk foto's laat zien er die om de bijv. 30 sec wisselt? liefst freeware.
Ja, QVP (dos) / Acdsee (Windows) en andere imageviewers zoals in dit topic vermeld.
Kan ik via het netwerk de laptop bedienen? dan hoef ik geen muis, tobo aan te sluiten.
Ja, met VirtualVNC / Remote Desktop / RadMin (Windows)
En is er een programmaatje dat bijv. automatisch foto's van je usb-flash stick naarje HD kopieert?
Ja, een batchfile of script wat je zelf zal moeten schrijven - of een backup/sync programma.
En misschien progje dat ervoor zorgt dat de laptop s'ochtends aan gaat en s'avond weer uit?
PowerOn timer in Bios / PowerOff als geplande taak Windows
Dos kan dat niet, tenzij je een timingsprogramma als TSR kan draaien
Ik ben nog beetje in dubio wat ik met de laptop ga doen, alleen een fotolijst is wel een beetje zonde van geld/moeite.
Maak daar dan maar eerst meer duidelijkheid over voor jezelf.

Modbreak:Vriendelijk doch dringend verzoek aan iedereen om eerst de naslagwerken te raadplegen (zoals dit topic en Google) alvorens zijn vraagjes te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 11:37
ik wil binnenkort ook eens beginnen met het maken van een digitale fotolijst van een hele oude laptop.

Nou heb ik 1 vraag waar ik geen antwoord op kan vinden:
Het is ondertussen wel duidelijk dat er voor het backlight een hoogspanning nodig is.
Hiervoor zie ik dus ook dat "gevaar hoogspanning" stickertje naast het TFT als ik de laptop openmaak.

Mijn vraag is eigenlijk; is er, net als bij een CRT, een bepaalde tijd dat ik moet wachten omdat er nog opgebouwde spanning in kan zitten? Of is dit spanning direct bij het uitschakelen van de netvoeding en het verwijderen van de accu verdwenen?

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik weet eigenlijk niet 100% zeker of dit ook bij een laptop werkt, maar bij een 'normale' pc kun je de voedingskabel los trekken (of de hoofdschakelaar van de voedig uitzetten) en dan een keer of tien op de powerbutton drukken, dan ontlaad je 'em. Meestal hoor je je fan de eerste keer ff reutelen. Zou toch bij een laptop ook moeten werken? Uiteraard inderdaad zowel de voedingskabel als de accu verwijderen!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Er zat bij mij een plasticje over dat printplaatje heen, dus ging er een beetje vanuit dat het wel veilig zou zijn :)
Heb de laptop regelmatig aan gehad terwijl hij open was, verder niks zitten ontladen ofzo. Natuurlijk niet aan die dingen lopen trekken ofzo.... De rand van het beeldscherm is gewoon van ijzer, dus ik neem aan dat alles wel goed afgeschermd zal zijn... Zie foto's hieronder voor dat stukkie plastic (cm of 12 lang, wit):

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~v.passon/DSC04607.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~v.passon/DSC04615.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door matthijst op 21-09-2004 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

matthijst schreef op 21 september 2004 @ 08:26:
Er zat bij mij een plasticje over dat printplaatje heen, dus ging er een beetje vanuit dat het wel veilig zou zijn :)
Heb de laptop regelmatig aan gehad terwijl hij open was, verder niks zitten ontladen ofzo. Natuurlijk niet aan die dingen lopen trekken ofzo.... De rand van het beeldscherm is gewoon van ijzer, dus ik neem aan dat alles wel goed afgeschermd zal zijn... Zie foto's hieronder voor dat stukkie plastic (cm of 12 lang, wit):

[afbeelding]
[afbeelding]
we want more pics! Een houten kastje dus? Geen plexiglas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is nog steeds op zoek naar een geschikt laptop....
Maar denk dat dat maar even een langer termijn projectje gaat worden.

• matthijst
  • Nu online
we want more pics! Een houten kastje dus? Geen plexiglas?
Naja, ze staan ergens in dit topic, maar ok:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~v.passon/DSC04610.JPG

Een houten kastje, beplakt met zwart plakplastic en een zilveren fotolijstje ervoor.

Windows XP erop, met Irfanview die default de plaatjes op CD-Rom in random volgorde afspeelt. Nieuwe serie fototjes is dus een kwestie van ander CD-tje erin :)

[ Voor 24% gewijzigd door matthijst op 22-09-2004 08:51 ]

• Fire69
matthijst schreef op 22 september 2004 @ 08:46:
[...]

Naja, ze staan ergens in dit topic, maar ok:
[afbeelding]

Een houten kastje, beplakt met zwart plakplastic en een zilveren fotolijstje ervoor.

Windows XP erop, met Irfanview die default de plaatjes op CD-Rom in random volgorde afspeelt. Nieuwe serie fototjes is dus een kwestie van ander CD-tje erin :)
Mijn laptopje ligt al weken (maanden :? ) klaar, maar het komt er maar niet van er een kader voor te maken.
Heb jij die lijst zelf gemaakt? Of is het een fotolijst die je op maat laten maken hebt? Want da's best prijzig. :/
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.