sjempie erg mooi gemaakt... hoeveel foto's draai je er nu ongeveer op ?
ReLight schreef op 16 September 2003 @ 07:47:
LoL en iedereen heeft bijna wel problemen met dat stukje 'hoogspanning' print voor de LCD backlight
[ Voor 3% gewijzigd door Ik De Buurman op 16-09-2003 17:03 ]
Idd, die hangt er altijd maar een beetje bij..geen zin nog om gaten af te passen
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
je bedoelt hoeveel foto's ik kwijt kan op de hdd? het is een 1Gb HDD en kan ook evt van netwerk af draaien...Bikkel-Rulez schreef op 16 September 2003 @ 12:06:
sjempie erg mooi gemaakt... hoeveel foto's draai je er nu ongeveer op ?
maar ik gebruik deze mod eigenlijk niet als fotolijst maar als internet en muziek-vanaf-het-netwerk-tijdens-het-koken-machine..
Maar komende week ga ik beginnen aan de volgende laptopmod en die ga ik daar waarschijnlijk wel voor gebruiken
draai je die muziek dan gewoon op de laptop speakertjes zelf? waar heb je die trouwens geplaatst?
nee ik heb niet de laptopspeakertjes gebruikt omdat die erg klein zijn en daarom ook geen bijster goed geluid geven. Ik heb de speaker-uitgang van de laptop gebruikt om een eenvoudig speaker-setje erop aan te sluiten..MellyVille1 schreef op 16 September 2003 @ 22:20:
draai je die muziek dan gewoon op de laptop speakertjes zelf? waar heb je die trouwens geplaatst?
en die staan op het plankje waaraan de laptop hangt... maar voor die boxen moet ik nog wel even een stoere en mooie oplossing verzinnen... de speakers in plexieglas modden?.. idee !
dan ga ik daar nu nog maar even een nachtje over slapen

Ik las net over dat de harddisk wel stil gaat na een tijdje... Maar welk programma gebruiken jullie dan voor de slideshow? Het programma wat ik nu gebruikt leest elke foto op het moment in, waardoor de harddisk continu aanblijft.
Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk foto's laten inlezen dat in het geheugen past, want bij mij is ook de harddisk die het geluid maakt, voor de rest zitten er geen koeler in ofzo.
Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk foto's laten inlezen dat in het geheugen past, want bij mij is ook de harddisk die het geluid maakt, voor de rest zitten er geen koeler in ofzo.
Verwijderd
Ik heb gister ook maar de stap gezet en heb een 120Mhz, 1 GB, klapdoos gesloopt
.
Alles ligt nu nog los maar ik ben wel al bezig met wat lexaan plaatjes.
Mijn moeder wil hem hebben en in de kamer ophangen.
Foto's heb ik nog niet.
Alles ligt nu nog los maar ik ben wel al bezig met wat lexaan plaatjes.
Mijn moeder wil hem hebben en in de kamer ophangen.
Foto's heb ik nog niet.
Even een vraagje tussen door.
Waar kopen jullie allemaal het plexiglas ? Gewoon bij de bouwmarkt :gamma/praxis/formido ?
En koop je het dan in een bepaalde maat of moet je dat zelf nog zagen ofzo ?
Waar kopen jullie allemaal het plexiglas ? Gewoon bij de bouwmarkt :gamma/praxis/formido ?
Verwijderd
Je kunt dit inderdaad gewoon bij de gamma halen.janster schreef op 17 September 2003 @ 12:40:
Even een vraagje tussen door.
Er zijn verschillende maten te koop. Precies mijn maat zat er natuurlijk niet tussen
plexiglas is heel makkelijk te bewerken met een figuurzaag of decoupeerzaag.
Ik heb het plexi bij de Hubo gekocht, heeft als grote voordeel dat ze het ff op maat zagen voor je! Dus neem je maten mee naar de Hubo, et voilá !!! Zelf zagen aan plexi valt overigens best wel tegen. Ik heb ontdekt dat je het best een groef kan kerven (bij rechte stukken) en de plaat dan breken... Works for me!
...
Lexaan, bij de gamma, 50x50 cm.baexem schreef op 17 September 2003 @ 13:47:
Ik heb het plexi bij de Hubo gekocht, heeft als grote voordeel dat ze het ff op maat zagen voor je! Dus neem je maten mee naar de Hubo, et voilá !!! Zelf zagen aan plexi valt overigens best wel tegen. Ik heb ontdekt dat je het best een groef kan kerven (bij rechte stukken) en de plaat dan breken... Works for me!
Lexaan breek je niet met een groef, is te buigzaam en is goed te bewerken. Springt ook niet als je het zaagt.
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Ik heb ployacrylaat (hoe dat ook mag schrijven) Maar dat heb ik bij een goede vriend van me gehaald die werkt bij een schilderbedrijf. Want dat spul is niet te betalen. Is 11mm dik
Kan wel wat hebben dus

Verwijderd
ooh, dat doe ik door middel van een ramdisk,johandeleng schreef op 17 September 2003 @ 11:20:
Ik las net over dat de harddisk wel stil gaat na een tijdje... Maar welk programma gebruiken jullie dan voor de slideshow? Het programma wat ik nu gebruikt leest elke foto op het moment in, waardoor de harddisk continu aanblijft.
Hier me config files,
Config.sys
device=himem.sys /testmem:off
devicehigh=ramdrive.sys /E 1500
Autoexec,
@ECHO OFF
echo ****************************************
echo * Automatiche foto viewer systeem *
echo * Gemaakt door: J.C. Boersma *
echo ****************************************
echo Bestanden kopieren...
copy *.* c:\
C:
echo Plaatjes viewer opstarten...
dvpeg +dithering +grayscale +shrink 1 -panning +quantize +dithering +delay 60 +initshow *.jpg +slideshow +continous
Mmm, een ramdrive, dat ik daar niet aan heb gedacht zeg.... bedankt!
Maar ik betwijfel het of dat systeem nog werkt onder WindowsXP, maar ik ga het wel even uitproberen en anders zoek ik even verder naar een programma die een ramdrive kan aanmaken onder WindowsXP.
Maar ik betwijfel het of dat systeem nog werkt onder WindowsXP, maar ik ga het wel even uitproberen en anders zoek ik even verder naar een programma die een ramdrive kan aanmaken onder WindowsXP.
Kad hier 1st een bootfloppy welke een ramdrive aanmaakte om zo de CD drivers in te kunnen laden. Was om Win95/98 in DOS vanaf CD te installeren.
Als je niets kan vinden moet je even een gil geven, zal ik dat floppy voor je opzoeken. Misschien heb je dr wat aan
Als je niets kan vinden moet je even een gil geven, zal ik dat floppy voor je opzoeken. Misschien heb je dr wat aan
Dat is niet nodig, ik heb wel van dat soort dingen liggen.
Kwijlsjempie schreef op 15 September 2003 @ 22:04:
[... Tadaaaaaaaa![]()
Ben erg benieuwd naar de reacties!...]
nee.... helaas...Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 18:49:
Kan je eigelijk ook zo'n LCD schermpje op een ''normaal'' mobo aansluiten?
Verder gaat deze jongen morgne weer verder met zn lapmod, eindelijk weer eens wat tijd gevonden en het is er het weer voor
[ Voor 31% gewijzigd door KeeZ op 19-09-2003 15:47 ]
Deze plek is te koop.
Nice mod´s
die met die standard is ook mooi weer es wat anders
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
zoiets als dit? --->Laptop LCD aan VGA-kaartVerwijderd schreef op 18 September 2003 @ 18:49:
Kan je eigelijk ook zo'n LCD schermpje op een ''normaal'' mobo aansluiten?
[ Voor 12% gewijzigd door Ik De Buurman op 21-09-2003 14:22 ]
Ik kan dus bij de hubo niks vinden. hoe dik hebben jullie je plexiglas gekocht? ik heb nu van 5 [mm]. maar dat lijkt me nogal weinig. ik wil eigenlijk ook nog een plaatje van 10 [mm]. en waar haal je die bende vandaan. kan het niet vinden.baexem schreef op 17 September 2003 @ 13:47:
Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana
heeft er nu al iemand interessante gratis software gevonden? waarmee de functionaliteit dus ook behoorlijk uit te breiden is? daarbij denk ik aan, alarmklok/wereldklok, foto's, en misschien iemand anders nog andere dingen?
Plexi stond bij mijn lokale Hubo in de werkplaats, even naar vragen, hebben ze gegarandeerd! Ik heb 6 mm gebruikt, en is absoluut meer dan voldoende stevig voor zo'n constructie. 10 mm en meer gaat je echt flink veel knaken kosten hoor. Maar als je toch aan de slag gaat, koop dan meteen Lexaan, da's veel krasvaster dan plexi.
...
Ik heb trouwens een vraagje: De HDD van me laptopje is per ongeluk gemold en ik heb geen zin om er een nieuwe in te zetten. Wel heb ik nog een 6,nogwat GB 3,5" HDD liggen.
Ook heb ik dus de pinlayout van de IDEs (die van laptop en van gewoon). Alleen 5v (d8 ik) ontbreekt.
Kan ik dit dan aansluiten ? (Doorknippen en aan nieuwe connector vastmaken, en dan de 12v aansluiten ?)
Zo ja, hoe en waar kan ik het beste 5v vandaan halen ?
Ook heb ik dus de pinlayout van de IDEs (die van laptop en van gewoon). Alleen 5v (d8 ik) ontbreekt.
Kan ik dit dan aansluiten ? (Doorknippen en aan nieuwe connector vastmaken, en dan de 12v aansluiten ?)
Zo ja, hoe en waar kan ik het beste 5v vandaan halen ?
301SQN
Zo! poeh... na een weekend hard schroeven, zagen, dremelen, schuren en knutselen heb dan mijn tweede laptop-mod af!
Een collega had mij gematst met 2 harde schijven dus toen heb ik zijn laptop maar gesloopt
Het gaat hier om een oude compaq P1-166 met 32mb geheugen... doe je niets meer mee... dus slopen! dit was de lt in nette toestand:

en dit na het schroeven:

Het lastige van deze lt was dat het moederbord uit meerdere onderdelen bestond en dat de aan/uit-knop bij het eindresultaat onder het scherm verdwenen zou zijn maar na lang peinzen
heb ik er het volgende op gevonden: heb de aan/uitknop "verlengd"met een stuk draadeind en een beugel gemaakt en op de hdd geplakt om het mobo niet te beschadigen en een houder gemaakt waar de verlengde knop uitkomt aan de zijkant van de mod:

het resultaat:

achterkant (let op de vele beugeltjes die ik heb moeten maken om de hdd en voeding te monteren:

en hij werkt als een trein: en met draadloze netwerkkaart ook aangesloten op het netwerk!
Deze week begin ik aan mijn derde en voorlopig laatste laptopmod... een toshiba P1-166....
Nog een softwaretip voor mensen die geen usb hebben op de mod en dus maar 1 ps2-poort: er is een softwarematig toetsenbord die je in beeld ziet en met je muis kan bedienen!:
http://www.imgpresents.com/onscreen/onscreen.htm
veel succes met modden en ben benieuwd naar reacties en foto's van andere LT-mods!

Een collega had mij gematst met 2 harde schijven dus toen heb ik zijn laptop maar gesloopt
Het gaat hier om een oude compaq P1-166 met 32mb geheugen... doe je niets meer mee... dus slopen! dit was de lt in nette toestand:

en dit na het schroeven:

Het lastige van deze lt was dat het moederbord uit meerdere onderdelen bestond en dat de aan/uit-knop bij het eindresultaat onder het scherm verdwenen zou zijn maar na lang peinzen

het resultaat:

achterkant (let op de vele beugeltjes die ik heb moeten maken om de hdd en voeding te monteren:

en hij werkt als een trein: en met draadloze netwerkkaart ook aangesloten op het netwerk!
Deze week begin ik aan mijn derde en voorlopig laatste laptopmod... een toshiba P1-166....
Nog een softwaretip voor mensen die geen usb hebben op de mod en dus maar 1 ps2-poort: er is een softwarematig toetsenbord die je in beeld ziet en met je muis kan bedienen!:
http://www.imgpresents.com/onscreen/onscreen.htm
veel succes met modden en ben benieuwd naar reacties en foto's van andere LT-mods!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 16:52 ]
sjempie, mooi gedaan joh..
maar ff een vraagje, hoe duur is een laptop van ongeveer 166 Mhz?
of een laptop van 133 Mhz, en heeft iemand hier nog een werkende liggen voor mij?
EDIT: Niemand meer een afgedankt (werkende
) laptopje op zolder liggen?
maar ff een vraagje, hoe duur is een laptop van ongeveer 166 Mhz?
of een laptop van 133 Mhz, en heeft iemand hier nog een werkende liggen voor mij?

EDIT: Niemand meer een afgedankt (werkende
[ Voor 18% gewijzigd door MellyVille1 op 23-09-2003 22:18 ]
He Sjempie dat heb je erg netjes gedaan. Ik zag dat je ook nog op zoek was naar een goedkope draadloze muis / keyb set. Bij de Lidl zijn die vanaf komende donderdag in de aanbieding voor € 29,99.
Zie hier: http://www.lidl.nl/nl/ind...25.p.Toetsenbord_met_muis
Misschien een aardige tip. Ik ben overigens benieuwd naar de 3de lap-mod.
Zie hier: http://www.lidl.nl/nl/ind...25.p.Toetsenbord_met_muis
Misschien een aardige tip. Ik ben overigens benieuwd naar de 3de lap-mod.
E.P.M. Linsen
Erg netjes gedaan... Ik zie ook dat bij lapmodding vaak Compaq's de lul zijn
niemand meer met een projectje bezig? ik ga waarschijnlijk binnenkort zelf ook beginnen, ik ben al hard op zoek naar laptop, en dan komt er zeker myHTPC op, want dat ziet er wel kewl uit..
Jazeker wel
Lapmod zelf is af, ben nu met de software bezig
Ben momenteel bezig met een controlle panneeltje op de LPT-poort om door te springen naar de volgende foto, huidige foto verwijderen, foto uitrekken naar volledig scherm, etc.
Duurd nog wel een poosie voor ik er klaar mee ben want heb er vrij weinig tijd voor.
Maar de eerste versie, die enkels en alleen alle fotos uit "c:\fotos\" toont, kan ik je wel geven, mits je daar behoefte aan hebt
DigitalPictureBox.exe
Hij springt elke 60seconde naar de volgende foto, en toont ze in het orginele formaat. Dus zelf ff zorgen dat er geen fotos groter dan je resolutie in C:\fotos\ staan
Ik ben momenteel bezig om zelf software te schrijven (VisualBasic). In eerste instantie pakt deze gewoon random foto's uit een bepaalde map, en laat ze zien. Hij kan deze map automatisch aanvullen met nieuwe fotos van floppy's, CD's, en netwerkschijven.MellyVille1 schreef op 22 September 2003 @ 15:38:
heeft er nu al iemand interessante gratis software gevonden? waarmee de functionaliteit dus ook behoorlijk uit te breiden is? daarbij denk ik aan, alarmklok/wereldklok, foto's, en misschien iemand anders nog andere dingen?
Ben momenteel bezig met een controlle panneeltje op de LPT-poort om door te springen naar de volgende foto, huidige foto verwijderen, foto uitrekken naar volledig scherm, etc.
Duurd nog wel een poosie voor ik er klaar mee ben want heb er vrij weinig tijd voor.
Maar de eerste versie, die enkels en alleen alle fotos uit "c:\fotos\" toont, kan ik je wel geven, mits je daar behoefte aan hebt
DigitalPictureBox.exe
Hij springt elke 60seconde naar de volgende foto, en toont ze in het orginele formaat. Dus zelf ff zorgen dat er geen fotos groter dan je resolutie in C:\fotos\ staan
[ Voor 13% gewijzigd door frickY op 25-09-2003 10:29 ]
Nog een Tip:
Je kan ook Irfanview gebruiken om een automatische slideshow te maken. Die kan je dan opslaan als .exe bestand.
Vervolgens plaats je de .exe op je Lapmod in je startup folder en klaar!
Je kan van alles instellen, zoals de tijd tussen de foto's, looping, etc.
Overigens ga ik volgende week eens beginnen aan een Lapmod, want ik vind dit wel errrugggg mooi allemaal !
Slachtoffer wordt een P133 met helaas slechts een DSTN-scherm.
Je kan ook Irfanview gebruiken om een automatische slideshow te maken. Die kan je dan opslaan als .exe bestand.
Vervolgens plaats je de .exe op je Lapmod in je startup folder en klaar!
Je kan van alles instellen, zoals de tijd tussen de foto's, looping, etc.
Overigens ga ik volgende week eens beginnen aan een Lapmod, want ik vind dit wel errrugggg mooi allemaal !
Slachtoffer wordt een P133 met helaas slechts een DSTN-scherm.
Pay peanuts get monkeys !
ik kan deze laptop aankomen, is hiermee de mod goed uit te voeren ofniet?

EDIT: dat is voor de duidelijk heid een toshiba satellie 4060xcdt...

[ Voor 17% gewijzigd door MellyVille1 op 26-09-2003 09:32 ]
Natuurlijk !
Maar vind je dat niet zonde ?
Maar vind je dat niet zonde ?
Ik zou eerst even kijken hoe de fotos worden weergegevenMellyVille1 schreef op 26 September 2003 @ 09:30:
ik kan deze laptop aankomen, is hiermee de mod goed uit te voeren ofniet?
[afbeelding]
Mijn Toshiba Satelite 2060CDS heeft namelijk een DSTN schermpje, welke niet echt geschikt is voor fotos. Je ziet een balk in het midden waar de 2 (DSTN staat voor Dual STN, 2 STN panelen vormen 1 beeld) tegen elkaar liggen, en je ziet ook een kleurverschil.
Dus voor je hem opensloopt eerst even kijken
Dat is een laptop met TFT scherm, dus geen probleem.
precies... de Satellite 4060XCDT met de T van tft dus moet goedkomen...
wel zonde van die laptop eigenlijk
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
vind je? dus je vind dat ik beter naar een nog kuttere op zoek kan gaan? maar ik wil meer HTPC doeleinden er eme bereiken (audio) met myHTPC... dus is deze wel geschikt denk ik...
kan ik maar ik zou het zonde vinden omdat ik niks beters kan vinden voor weinig geld
is er niet een screensaver waar je windows niet voor nodig hebt, zodat je niet windows helemaal opstart maar dattie meteen dat progje draait, en dan netjes iedere bijv. 30 sec. een ander plaatje laat zien??
Verwijderd
jammer dat ik alleen maar 486 met monochroom displays over heb.. anders had ik ook een schilderijtje gemaakt..
toch ff iets voor W98 in kleur zien op de kop te tikken
toch ff iets voor W98 in kleur zien op de kop te tikken
Of webshots.Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 13:55:
kwam dit onlangs ergens tegen:Wallmaster2.4
http://www.tropicalwares.com/wallmast.html
check it out
Die heb ik al járen op mijn desktop
Verwijderd
Ik kwam per toeval dit topic tegen , en heb hem met verwondering doorgelezen.
mijn vader heeft namelijk nog een oude Topline miniNote liggen (wat eigenlijk een palmax PD-1000 Mini Notebook PC is)

Hij is heel paars maar heeft wel een 6,1" touchscreen
(640x480 16bit)
Het is een p1-166 met 64 mb en 2.1 gig
Alleen dit kleine bakbeestje heeft geen video-out en ik zou hem toch wel graag ivm het kleine schermpie aan mijn tv willen hangen..
Wel heeft hij usb en pcmcia aansluiting.. bestaat er geen pcmcia kaart waarop s-video out zit ofzo??
en touchscreens werken natuurlijk niet achter plexiglas iemand een id?
mijn vader heeft namelijk nog een oude Topline miniNote liggen (wat eigenlijk een palmax PD-1000 Mini Notebook PC is)

Hij is heel paars maar heeft wel een 6,1" touchscreen
Alleen dit kleine bakbeestje heeft geen video-out en ik zou hem toch wel graag ivm het kleine schermpie aan mijn tv willen hangen..
Wel heeft hij usb en pcmcia aansluiting.. bestaat er geen pcmcia kaart waarop s-video out zit ofzo??
Zit er vga op ? Je kan van een VGA signaal wel een netjes videosignaal maken, maar wat wil je er mee doen op tv
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Verwijderd
en hoeveel uur heeft jouw dit nou allemaal ongeveer gekost?
Zou het ook kunnen met een 486 laptop?? vast wel
Zou het ook kunnen met een 486 laptop?? vast wel
Verwijderd
Hem gebruiken als "Home Theater Set" ---> http://myhtpc.net/
Ik wou hem aan de muur hangen, maar ook gelijktijdig op me tv kunnen bedienen
(met een ir ontvanger)
als een soort van _coole_ "i-box" (of hoe ze dat ook willen verkopen
) op mijn tv
Ik wou hem aan de muur hangen, maar ook gelijktijdig op me tv kunnen bedienen
(met een ir ontvanger)
als een soort van _coole_ "i-box" (of hoe ze dat ook willen verkopen
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 22:26 ]
WHEH! Ik wil ook n touchscreen op mn laptoppie!
Mn IR-poort zit nl aan de achterkan.
Kan ik zo mn fotolijstje pakken, op mn schoot leggen, en ik heb n universele afstandsbediening
Ik ben nog steeds bezig om wat software te schrijven voor knoppies aan de LPT-poort om naar de volgende foto te springen, of de huidige foto full-screen of in orgineel formaat te tonen, of te verwijderen. Ben ondertussen ook begonnen met het kastje met knoppies wat aan de LPT moet komen te hangne
Kan ik zo mn fotolijstje pakken, op mn schoot leggen, en ik heb n universele afstandsbediening
Ik ben nog steeds bezig om wat software te schrijven voor knoppies aan de LPT-poort om naar de volgende foto te springen, of de huidige foto full-screen of in orgineel formaat te tonen, of te verwijderen. Ben ondertussen ook begonnen met het kastje met knoppies wat aan de LPT moet komen te hangne
Verwijderd
Doe je dit toch >>frickY schreef op 21 oktober 2003 @ 11:58:
WHEH! Ik wil ook n touchscreen op mn laptoppie!

Wij leveren ze als bedrijf.. en dit werkt echt zeer mooi..
ff een vraagje ..
ik heb hier een toshiba satellite 210CS liggen die ik ook wil ontleden en omdopen tot iets leuks MAAR.
Er zit geen accu meer in.
En zonder accu werkt hij niet.
De voeding zit intern.
Heeft iemand een tip/weetje/info hoe ik dat stukje beveiliging kan omzeilen?
alvast bedankt!
ik heb hier een toshiba satellite 210CS liggen die ik ook wil ontleden en omdopen tot iets leuks MAAR.
De voeding zit intern.
alvast bedankt!
Verwijderd
Zo'n ding heb ik hier ook nog liggen. Ik had gehoopt dat schermpje op een andere pc te kunnen gebruiken voor in de wagen, maar na openmaken denk ik niet dat het te doen is. En deze laptop zelf is te licht voor gps software.Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 22:04:
Ik kwam per toeval dit topic tegen , en heb hem met verwondering doorgelezen.
[afbeelding]
Hij is heel paars maar heeft wel een 6,1" touchscreen(640x480 16bit)
Dus je kan hem niet gewoon aan de netvoeding aan sluiten?EEKzz schreef op 18 november 2003 @ 09:50:
ff een vraagje ..
De voeding zit intern.
alvast bedankt!
Jawel, hij heeft namelijk een interne adapter, het probleem is nu alleen dat als er geen battery in zit het "voedings lampje" oranje knippert en ik krijg hem dan met geen mogelijkheid aangezet.Ik De Buurman schreef op 18 november 2003 @ 12:21:
[...]
Dus je kan hem niet gewoon aan de netvoeding aan sluiten?
Doe ik er een oude brakke battery in dan geeft hij een groen "voedings lampje" en oranje "batt. lampje"
Na een half uur proberen aan te zetten... (batt. lampje was groen)
Dat lukte want het "ON" lampje begon te branden.
gelijk was het "Batt. lampje" weer oranje.
Het hele gedoe is dus (na logisch denken) dat hij genoeg battery spanning nodig moet hebben om op te starten.
Is dat niet te verhelpen .. ik wil hem gewoon gebruiken zonder battery
Wat is daar nou de lol vanVerwijderd schreef op 16 november 2003 @ 17:39:
[...]
Doe je dit toch >>
[afbeelding]
Zelf prog schrijven die dat doet is veel leuker...
en heb ik t komende.. ach.. jaar.. weer wat te doen
Ik heb dat ook gehad toen ik hem der uit haalde maar ik had e batterij nog
nu de strikvraag : wat kost dat grapje, vind het zeer leuk, maar heb zo het id dat het prijskaartje me gaat overhalen om er vanaf te zien. Kamareed van me heeft zo iets van Philips, megacoolb akkie, echter wel nog met groen display, maar verder bijna identiek, en als ik me niet vergis was dat bijna 1K pleurotjes voor dat stomme afstandsbedieningkje.Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 17:39:
[...]
Doe je dit toch >>
[afbeelding]
-| Hit it i would ! |-
Heb net hier op't werk een Compaq Armada V300 gescored. Kan ik binnenkort lekker uit elkaar halen (er is een klein kansje dat ik hem ooit moet terug geven, da's dan pech voor hun.
).
Leuk als fotolijstje: Celly 500 met 256meg en 6gig hdje.
Leuk als fotolijstje: Celly 500 met 256meg en 6gig hdje.
heheh dat ken ik... die ik gemod heb is eigenlijk van het werk...Fire69 schreef op 19 november 2003 @ 14:46:
(er is een klein kansje dat ik hem ooit moet terug geven, da's dan pech voor hun.).
Ik zoek nog altijd een goedkope (re) oude laptop, nog iemand ene in de aanbieding?
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 07:36 . Reden: modbreaked ]
dit is hier geen V&AX-G schreef op 06 december 2003 @ 22:37:
Ik zoek nog altijd een goedkope (re) oude laptop, nog iemand ene in de aanbieding?
kijk gewoon bij tweakers in V&A en bij marktplaats ofzo
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Daar ben ik het helemaal mee eens, vraag ik me (nog steeds) af hoe je die knoppen links, rechts, onder of boven je beeldscherm krijgt!FragNeck schreef op 09 december 2003 @ 12:37:
Ik vind dit nog steeds het beste idee!
http://www.nickl.de/Start...DisplayPC.PComp10;Lang=Uk
Daar wil ik m'n hp-omnibook 800 wel voor slopen!
Dit is mijn lapmod, sorry voor de traagheid van de foto's .. keer op een andere bak plaatsen.

Spec:
Tochiba P133
11,4" LCD
1,4GIG HD
48MB geheugen
CDrom
Tweak standalone win95 met 600 foto's in een screensaver
Waarom standalone? omdat er geen toetsenbord en muis aan hangt
Spec:
Tochiba P133
11,4" LCD
1,4GIG HD
48MB geheugen
CDrom
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2003 14:55 ]
edit knop wil soms ook wel werkenEEKzz schreef op 19 december 2003 @ 10:41:
[...]
Spec:
Tochiba P133
11,4" LCD
1,4GIG HD
48MB geheugen
CDrom
maar beetje kleine foto's zou hem wel wat van dichterbij bekijken...
Hallo,
Ik heb dit idee al een poosje gevolgd, maar nu ben ik begonnen met een compaq Armada V300 te rippen, maar nu zit ik wel met een probleem, ik krijg hem niet verder open, ik zou niet weten hoe nu verder
De bovenkant:
en de onderkant:
Wie o wie kan mij verder helpen? (btw ja ik heb de search gebruikt, maar kan eigenlijk niet verder iets vinden.
Ik heb dit idee al een poosje gevolgd, maar nu ben ik begonnen met een compaq Armada V300 te rippen, maar nu zit ik wel met een probleem, ik krijg hem niet verder open, ik zou niet weten hoe nu verder

De bovenkant:
en de onderkant:
Wie o wie kan mij verder helpen? (btw ja ik heb de search gebruikt, maar kan eigenlijk niet verder iets vinden.
wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!
euh, alle schroeven lossen en je komt er wel..
whahahaha daar was ik ook wel achter, maar die achterplaat (onderkant) die laat voor de rest niet los, maar om even terug te komen op alle schroeven losmaken, ik ben ook bang dat ik meer kapot ga maken dan me lief is is het wel de bedoeling dat ik het hele zooi open ga maken, ik bedoel maakt ik niet teveel onnodig los? Probleem is opgelost.
kom net ook achter dat het TFT schermpje ook niet los laat van het kunststof (hij blijft dicht zitten, ziet ook geen schroef gaten)
ideetje?
[ Voor 44% gewijzigd door cablerichy935 op 28-03-2004 19:24 . Reden: is toch nog gelukt alleen nog scherm. ]
whahahaha daar was ik ook wel achter, maar die achterplaat (onderkant) die laat voor de rest niet los, maar om even terug te komen op alle schroeven losmaken, ik ben ook bang dat ik meer kapot ga maken dan me lief is is het wel de bedoeling dat ik het hele zooi open ga maken, ik bedoel maakt ik niet teveel onnodig los? Probleem is opgelost.
kom net ook achter dat het TFT schermpje ook niet los laat van het kunststof (hij blijft dicht zitten, ziet ook geen schroef gaten)
ideetje?
Ik geeft hem nog maar een kick (fout?) maar ik weet nog steeds niet hoe ik dat schermpje open krijg. Ik zie geen mogelijkheid, waar ik moet beginnen aan het scherm, zie geen schroefjes niets...
je moet er een schroevendraaier (aan de buitenkant) tussen zeten... het is een klik systeemcablerichy schreef op 28 maart 2004 @ 19:23:
[...]
whahahaha daar was ik ook wel achter, maar die achterplaat (onderkant) die laat voor de rest niet los, maar om even terug te komen op alle schroeven losmaken, ik ben ook bang dat ik meer kapot ga maken dan me lief is is het wel de bedoeling dat ik het hele zooi open ga maken, ik bedoel maakt ik niet teveel onnodig los? Probleem is opgelost.![]()
ideetje?
Ik geeft hem nog maar een kick (fout?) maar ik weet nog steeds niet hoe ik dat schermpje open krijg. Ik zie geen mogelijkheid, waar ik moet beginnen aan het scherm, zie geen schroefjes niets...
[afbeelding]
Ik heb vanmorgen gehoord dat je eerst die rubbere dopjes rechts & Links bovenaan eerst weg moet halen en dan voorzichtig met een oude bankpas iid langs het randje gaan. Maar bedankt voor je reactie.
Nog ff een vraagje, heb je gewoon de mobo (en andere lose onderdelen) geklemd tussen de plexi plaat of toch met een aantalboutjes aan de achterkant bevestigd.
greetz,
Cablerichy
Nog ff een vraagje, heb je gewoon de mobo (en andere lose onderdelen) geklemd tussen de plexi plaat of toch met een aantalboutjes aan de achterkant bevestigd.
greetz,
Cablerichy
Is kijken wat er allemaal mee te doen valt.
[ Voor 187% gewijzigd door matthijst op 29-04-2004 20:29 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Hij start nu standaard op in Windows XP. Na 1 minuut start de screensaver (gegenereerd met ACDSee). Om de een of andere reden krijg ik bij een ACDSee Slideshow standaard de muiscursor in beeld: OOK als ik heb aangevinkt dat hij die niet moet laten zien (autohide). In ´normaal´fullscreen weergave verbergt hij hem wel, alleen niet bij een fullscreen slideshow.
Erg onhandig: had namelijk eerst het idee om als autorun gewoon d:\slideshow te starten, waarbij d:\ de cd-romspeler is. Zou dus mooi makkelijk zijn met veranderen van fotoserie: nieuw CD-tje erin en klaar.
Iemand daar nog een andere suggestie voor?
Dit is het idee:

Shit slopen:

Kastje gebouwd:
Erg onhandig: had namelijk eerst het idee om als autorun gewoon d:\slideshow te starten, waarbij d:\ de cd-romspeler is. Zou dus mooi makkelijk zijn met veranderen van fotoserie: nieuw CD-tje erin en klaar.
Dit is het idee:
Shit slopen:
Kastje gebouwd:

Klaar....

goed gemaakt! Super tof... mooi lijstje heb je er ook omheen gemaakt. Wat zijn de specs van het ouwe beestje?
Wow vet bakkie ga me digital ook maars onderhande nemen
Het is een Toshiba 490XCDT:
266MHz Mobile Pentium II processor (1.7V)
Supercharged with 512KB cache and
32-bit PCI bus architecture
4.3 GB hard disk drive
64MB EDO DRAM
TFT active matrix color display: 13.3" diagonal 1024 x 768 resolution
Hij draait XP en ACDSee Screensaver. CD-Rom speler zit er nog in, dus nieuwe foto's zijn van CD-ROM te kopieren. Uiteraard bovenop nog een muis/keyboardaansluiting aanwezig.
266MHz Mobile Pentium II processor (1.7V)
Supercharged with 512KB cache and
32-bit PCI bus architecture
4.3 GB hard disk drive
64MB EDO DRAM
TFT active matrix color display: 13.3" diagonal 1024 x 768 resolution
Hij draait XP en ACDSee Screensaver. CD-Rom speler zit er nog in, dus nieuwe foto's zijn van CD-ROM te kopieren. Uiteraard bovenop nog een muis/keyboardaansluiting aanwezig.
Woow daar kan je echt heel wijze dingen mee doen. als je m nog kwijt wilt...Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 22:04:
]
Hij is heel paars maar heeft wel een 6,1" touchscreen(640x480 16bit)
waar is dat lijstje van gemaakt behalve hout? Btw... ipv acdsee kun je eens kijken naar irfanview. Werkt ook prima.. cursor ook weg.. kun je weer instellen geloof ik.matthijst schreef op 29 april 2004 @ 20:29:
Hij start nu standaard op in Windows XP. Na 1 minuut start de screensaver (gegenereerd met ACDSee). Om de een of andere reden krijg ik bij een ACDSee Slideshow standaard de muiscursor in beeld: OOK als ik heb aangevinkt dat hij die niet moet laten zien (autohide). In ´normaal´fullscreen weergave verbergt hij hem wel, alleen niet bij een fullscreen slideshow.
Erg onhandig: had namelijk eerst het idee om als autorun gewoon d:\slideshow te starten, waarbij d:\ de cd-romspeler is. Zou dus mooi makkelijk zijn met veranderen van fotoserie: nieuw CD-tje erin en klaar.![]()
Dit is het idee:
[afbeelding]
Shit slopen:
[afbeelding]
Kastje gebouwd:
[afbeelding]
Lijstje is alleen van hout; zilveren verf ofzo. Kant en klaar gekocht bij de Leen Bakker
Eromheen een rand van houten plintjes. Gaten erin voor voeding en CD-ROM. Zwart plakplastic erop. Scherm vastgeschroefd aan het kastje. Stukken dik karton ter ondersteuning onder de hoeken van het moederboard en op de achterkant (kastje was eigenlijk nog 1,5 cm te diep, maar had geen zin meer om hem af te zagen)....
Adapterdeel heb ik ook in het kastje gepropt, zodat er alleen een 220 snoer uit komt nu....
Inkijkhoek is uiteraad standaard laptophoek, maar als ik op de bank zit ziet het er perfect uit! Kwestie van op de goede hoogte plaatsen.
Eromheen een rand van houten plintjes. Gaten erin voor voeding en CD-ROM. Zwart plakplastic erop. Scherm vastgeschroefd aan het kastje. Stukken dik karton ter ondersteuning onder de hoeken van het moederboard en op de achterkant (kastje was eigenlijk nog 1,5 cm te diep, maar had geen zin meer om hem af te zagen)....
Adapterdeel heb ik ook in het kastje gepropt, zodat er alleen een 220 snoer uit komt nu....
Inkijkhoek is uiteraad standaard laptophoek, maar als ik op de bank zit ziet het er perfect uit! Kwestie van op de goede hoogte plaatsen.
dit is wat ik er van gemaakt heb 

en? wat vinden jullie het geworden?
en? wat vinden jullie het geworden?
[ Voor 58% gewijzigd door cablerichy935 op 01-05-2004 20:09 ]
Cool cablerichy! Wilde er eerst ook zo een maken, maar ja, vrouwen heh
"zo'n raar ding wil ik niet in de kamer".... dus maar een lijstje gemaakt
"zo'n raar ding wil ik niet in de kamer".... dus maar een lijstje gemaakt
Nou dat vrouwtje van mij wilde hem ook niet op de TV hebben staan (het kan ook eigenlijk niet, zit met de PS/2 en de voeding aan de onderkant) dus gaat ik hem ophangen net als die lijst van jou.
"die draadjes is niet mooi zegt ze" dus moet er ook aangeloven..
"die draadjes is niet mooi zegt ze" dus moet er ook aangeloven..
Even een algemende vraag hoe worden die dingen gekoeld?? maken ze niet een zoem herrie afentoe tijdens de koeling of valt dat reuze mee? ik wil der ook een gaan maken maar wil niet de heletijd zo een gezoen van de fans
De fan in die van mij was al kapot. Hij maakt eigenlijk geen geluid
Wordt wel iets warm, maar volgens mij niet schokkend. Heb wel de accu eruit gehaald, dat was volgens mij de grootste hittebron....
Wordt wel iets warm, maar volgens mij niet schokkend. Heb wel de accu eruit gehaald, dat was volgens mij de grootste hittebron....
Dus de cpu word niet gekoelt hmmzz
Ik heb het nu ook geprobeerd met mijn NEC laptop (99mhz), maar ik had hem uit elkaar gehaald, het scherm los gehaald en gemonteerd, aangesloten en het werkte, jawel! Maar na 5 minuten in Windows te zijn liep het dingetje vast, ik FF rebooten en nu geen scherm mee te zien
Helaas, kan ik hem weggooien denk ik (heb alle stekker gecontroleerd).
Mijn fan deed het ook helemaal niet. Dus heb hem eruit gehaald.matthijst schreef op 02 mei 2004 @ 00:25:
De fan in die van mij was al kapot. Hij maakt eigenlijk geen geluid![]()
@ cablerichy
Heb je niet nog wat meer (duidelijke) pic's
@Tommy< had ik ook, dat ie niks meer deed. Bij mij bestaat de laptop uit 2 printplaten. Die leken met een draadje aan elkaar verbonden. Bleek dat ze ook met een connector op elkaar geklikt zaten. Connector was voor beeldscherm.....
@ matthijst,
Je kan natuurlijk ook een snelkoppeling van je screensaver-file (je .scr file bedoel ik dus) in je Start up folder plakken zodat je screensaver opstart zodra windows opstart.
edit: Je kan ook met behulp van de XP powertoys van HTML slideshows maken van een serie foto's, werkt ook prima. Hierdoor kan je dus slideshows direct van je HD opstarten, ook weer met een shortcut naar je start up folder.
En je kan natuurlijk instellen dat xp automatisch met de slideshow begint als je er een cd met plaatjes in duwt.
Je kan natuurlijk ook een snelkoppeling van je screensaver-file (je .scr file bedoel ik dus) in je Start up folder plakken zodat je screensaver opstart zodra windows opstart.
edit: Je kan ook met behulp van de XP powertoys van HTML slideshows maken van een serie foto's, werkt ook prima. Hierdoor kan je dus slideshows direct van je HD opstarten, ook weer met een shortcut naar je start up folder.
En je kan natuurlijk instellen dat xp automatisch met de slideshow begint als je er een cd met plaatjes in duwt.
[ Voor 48% gewijzigd door n1els op 04-05-2004 03:14 ]
Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.
Hey! Da's wel een goeie, van die .scr....
Vanmiddag eens efkes proberen....
edit; dat met die CD met foto's , waar zou dat mee moeten kunnen? Had al gekeken met ACDSee, maar krijg het daar niet mee voor elkaar. Zou helemaal mooi zijn: CD erin, ding wordt ff gescant en dan begint ie...
Vanmiddag eens efkes proberen....
edit; dat met die CD met foto's , waar zou dat mee moeten kunnen? Had al gekeken met ACDSee, maar krijg het daar niet mee voor elkaar. Zou helemaal mooi zijn: CD erin, ding wordt ff gescant en dan begint ie...
[ Voor 60% gewijzigd door matthijst op 04-05-2004 07:48 ]
Ik ga denk ik ook iets in de richting van de LapMod maken.
De bedoeling is om van een oude Toshiba Satellite 110CS (800*600 265 kleuren) een infostation te maken.
Er komt een functie met de weersvoorspelling van die dag en een met de headlines van het dagelijkse nieuws. De hele zooi wordt weergegeven met een Java programma onder Debian (na aanraden in NOS). Ik dacht zelf aan een updatefunctie die via een PCMCIA-kaart (hopelijk draadloos) contact maakt met m'n router.
Is die updatefunctie mogelijk en wat heb ik er allemaal voor nodig? (Heb al een router en een inschuifgeval voor zo'n kaart.)
Wordt m'n eerste mod, misschien neem ik veel te veel hooi op m'n vork, maar jah
. Het zou eigenlijk ook niet zo'n probleem zijn als dat ding straks kaduk is.
De bedoeling is om van een oude Toshiba Satellite 110CS (800*600 265 kleuren) een infostation te maken.
Er komt een functie met de weersvoorspelling van die dag en een met de headlines van het dagelijkse nieuws. De hele zooi wordt weergegeven met een Java programma onder Debian (na aanraden in NOS). Ik dacht zelf aan een updatefunctie die via een PCMCIA-kaart (hopelijk draadloos) contact maakt met m'n router.
Is die updatefunctie mogelijk en wat heb ik er allemaal voor nodig? (Heb al een router en een inschuifgeval voor zo'n kaart.)
Wordt m'n eerste mod, misschien neem ik veel te veel hooi op m'n vork, maar jah
Ja die heb ik wel...Ik moet ff wat foto's resizen en uploaden w8[b].....
@ cablerichy
Heb je niet nog wat meer (duidelijke) pic's
op tv...

nog 1

Achterkant

Bovenkant
zo iets?
[ Voor 50% gewijzigd door cablerichy935 op 04-05-2004 22:18 ]
Kun je doen, maar probeer het eerst maar eerst voor dat je je flaptop sloopt (heb ik ook eerst gedaan)-Larz- schreef op 04 mei 2004 @ 14:52:
Ik ga denk ik ook iets in de richting van de LapMod maken.
Wordt m'n eerste mod, misschien neem ik veel te veel hooi op m'n vork, maar jah. Het zou eigenlijk ook niet zo'n probleem zijn als dat ding straks kaduk is.
Mocht je hem toch willen slopen, ja gewoon doen! maar het zou wel zonde wezen is mijn idee.
Dit topic is gesloten.