In dit topic heb ik al een beginnetje gemaakt, maar omdat het zoveel foto's zijn heb ik er maar een apart topic voor aangemaakt.
Het begon met een 17" Hitachi tft monitor, welke een prachtig beeld gaf, maar een erg lelijke behuizing had:

Hij past ook niet zo mooi bij m'n bureau (en kost een hoop ruimte vanwege de schuine wand).

Slopen dus!!

Stukje hout uitzoeken en aftekenen:

Grof uitzagen....

Malletje maken voor de copiëerfrees

Verdieping uitfrezen zodat het scherm er mooi inpast en een 'dun' randje krijgt.

Wat een bende....

Passen en kamertjes voor de beugeltjes uitfrezen.

Tijdens de vorige freesbewerking is één randje een beetje gerafeld, gelukkig had ik nog een paar milimeter over en kon ik er nog een stukje affrezen.

Da's beter

De overbodige restjes hout afgezaagd.

Op dezelfde kleur brengen als m'n bureau.

Drie lagen kleurlak en 1 laag vloerlak is genoeg

Beugeltje gemaakt....eeeeuuh....laten maken.

Eindelijk op z'n plek
Alleen blijft er een beetje weinig bureau over, scherm is zo wel heel groot/dichtbij...

Toch maar gewisseld met m'n lapmod, geeft een betere kijkafstand (maar hij blijft wat groot

Dusss...nog vragen?
Het begon met een 17" Hitachi tft monitor, welke een prachtig beeld gaf, maar een erg lelijke behuizing had:

Hij past ook niet zo mooi bij m'n bureau (en kost een hoop ruimte vanwege de schuine wand).

Slopen dus!!

Stukje hout uitzoeken en aftekenen:

Grof uitzagen....

Malletje maken voor de copiëerfrees

Verdieping uitfrezen zodat het scherm er mooi inpast en een 'dun' randje krijgt.

Wat een bende....

Passen en kamertjes voor de beugeltjes uitfrezen.

Tijdens de vorige freesbewerking is één randje een beetje gerafeld, gelukkig had ik nog een paar milimeter over en kon ik er nog een stukje affrezen.

Da's beter

De overbodige restjes hout afgezaagd.

Op dezelfde kleur brengen als m'n bureau.

Drie lagen kleurlak en 1 laag vloerlak is genoeg

Beugeltje gemaakt....eeeeuuh....laten maken.

Eindelijk op z'n plek
Alleen blijft er een beetje weinig bureau over, scherm is zo wel heel groot/dichtbij...

Toch maar gewisseld met m'n lapmod, geeft een betere kijkafstand (maar hij blijft wat groot

Dusss...nog vragen?