Lapmod [digitale fotolijst] Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.709 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09
cablerichy schreef op 25 augustus 2003 @ 19:19:
Ik heb een vraag,
Ik krijg vandaag of morgen een Ommibook 2000, maar daar zit geen cd-rom in, nu wil ik die graag over het netwerk mijn cd-rom player gebruiken, wie weet wat voor'n flop ik moet maken, ik heb me laten vertellen dat de flaptop leeg zou zijn, dus is het mogelijk of moet ik een extern cdromspeler :7 gaan kopen (2e hands misschien)
bootdisk.com

Staat er allemaal, dan kan je via het netwerk gebruik maken van je cdrom speler.

OF, ik heb hier zo'n converter zodat je een laptop hdd in je eigen pc kunt hangen, win98 kopieren en gaan met die banaan :)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 12:51
Ik kan een laptop kopen met DSTN scherm. Ik wil de laptop gebruiken als fotolijst en evt als mp3-speler. Is een DSTN-scherm dan een groot nadeel tov een tft?

Verwijderd

Nee, alleen als je hem als remote videospeler wilt gebruiken.

• Ik De Buurman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 07:53
Volgens een internetsite:

Een DSTN-scherm is zeer traag, en eigenlijk alleen geschikt voor niet-multimediale kantoorapplicaties zoals Word of Excel, films kijken op een DSTN-scherm is uitgesloten.

Ik wist niet eens dat DSTN bestond |:(

Weer wat geleerd O-)

[ Voor 30% gewijzigd door Ik De Buurman op 28-08-2003 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb niet de volledige thread doorgelezen. Maar waar is je toetsenbord? of kan je nog een aansluiten als het nodig is. Kan soms handig zijn om configuraties ofzo te wijzigen als dit nodig zou moeten zijn. Of bij het opstarten een keyboard error als: "Keyboard not detected, press F1 to continue"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

Verwijderd schreef op 29 augustus 2003 @ 00:51:
Heb niet de volledige thread doorgelezen. Maar waar is je toetsenbord? of kan je nog een aansluiten als het nodig is. Kan soms handig zijn om configuraties ofzo te wijzigen als dit nodig zou moeten zijn. Of bij het opstarten een keyboard error als: "Keyboard not detected, press F1 to continue"
Da's best gek, de meeste Laptops geven geen error als je interne KB eraf gehaald wordt. En ze hebben bijna allemaal een ps2 aan de acherkant waar dan wel een extern KB opgezet kan worden.
Op m'n compaqje doe ik dat gewoon 'Hot' is geen probleem (nog >:) )

Je moet er idd naar werken dat alle opstart dingen zonder Kb actie door gaat. ook het opstarten van de slideshow dan.
Ik de dat zelf dmv de screen saver. :*)

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Dat is wel slim jah een screen saver

weet iemand of er nog ram voor is te koop want ik wil mp3 afspelen maar hij stotert

[ Voor 55% gewijzigd door Cyrus The Virus op 29-08-2003 11:03 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Om te gebruiken als plaatjes slide show prog heb ik er 2 gevonden die aardig werken. :Y)

dvpeg30l.zip
Dos Gebaseerd met gif JPG support en slide show, met config script opties etc. Ook dus voor de oudere lapmods hier geschikt.
FREEWARE 8)

slideshow.exe
Een Wxx geschikte saver voor slide show weergave van jpg. gif met config opties. Max delay 5 min.
FREEWARE ;)

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 02:28

fcs

Ik heb de digicam kunnen lenen, dus hier zijn wat fotos van de onderdelen:

Het scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DSC00013_1.jpg

Achterkant van scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DSC00024.jpg

Muis: :P

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DSC00016_1.jpg

floppy geval:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DSC00017_1.jpg

keyboard:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DSC00018_1.jpg

led weergave (oa caps, batarijduur ect):
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DSC00019_1.jpg

mobo nog in een deel van de behuizing. Ding is lastig los te krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DSC00020_1.jpg

aansluiting van tft naar mobo:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DSC00021a.jpg

Wat ik exact hiermee ga maken weet ik eerlijk gezegt nog niet.
(uiteraard een fotolijst/status weergave, maar in welke form is nog niet duidelijk)

Ik zat wel te denken om iets met het keyboard te doen.

Moet maar eens een dagje in bouwzaken c/q ikea gaan rond neuzen.. :+

offtopic:
* mochten de fotos te groot zijn, dan maak ik ze wel ff kleiner

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 16:37 . Reden: modedit: plaatjes cropped ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
apart die aansluiting voor je TFT. Het zijn niet de handigste en je kan ze niet/moeilijk verlengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoer ding dat is nog eens een orgineel fotolijstje :D:D ik vind het toppy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

Ik De Buurman schreef op 31 August 2003 @ 18:53:
apart die aansluiting voor je TFT. Het zijn niet de handigste en je kan ze niet/moeilijk verlengen
Dat dacht ik ook. Daarom vroeg ik ook naar de aansluiting (dacht dat alle aansluitingen hetzelfde zijn, kennelijk dus niet).

Ik denk dat ik hem kan verlengen door een stuk buigzame staal/alu of zo te plaatsen (ps: dit betreft een compaq armada serrie dacht ik. Een van de eerste (p1 133 +/- mmx dacht ik)
scherm is 12 ".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Mijn toshiba satelite 2060cds heeft, meen ik, ook een DSTN schermpje.
Wil zeggen dat het scherm is opgebouwd uit 2 (Dual STN) schermen. Ik zie in het midden dan ook een mooie lijn lopen en het oderste en bovenste deel hebben een licht kleurverschil.
Denk niet dat je dit wilt hebben als fotolijstje.

Ik heb ook nog een HP Omnibook 2000CT liggen. Zit er aan te denken of ik ook een poging ga doen tot fotolijst. Vind het wel een heel erg cool idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

mzz... ik weet niet of ik een DSTN schermpje heb. Ik zie in iederegeval geen kleureverschil op het scherm.

Mocht dit niet lukken om er een foto lijst van te maken, dan kan ik altijd over gaan op status scherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Idd.. gewoon een LCD van maken ;) (Zie topic "Een laptop als LCD", waarin men een laptop en wat remote-admin software wilt gebruiken ipv lcd)

Ik heb gisteravond besloten dit toch wel te gaan proberen met een oud laptopje die ik nog had liggen, een HP Omnibook 2000CT. De methode die ik gebruik is.. scherm eruit, en scherm er andersom weer in. Hiervoor is deze Omnibook heel goed geschikt omdat;
- Hji een vierkante behuizing heeft, en dus goed blijft staan
- De power-plug aan de zijkant zit. Jammer genoeg komt ie wel op zijn IR-ontvanger te staan :( Maar die mod ik nog wel aan de voorkant
- Je hoeft meer 6 kabeltjes te verlengen.

Omdat ik al vaker een Omnibook2000 uit elkaar had gesloopt wist ik dat dit simpel zou gaan worden. De kabels voor het scherm zijn namelijk makkelijk iets te verlengen zodat je deze 180gr kan draaien en andersom kan monteren. De flatkabel is lang genoeg, en hoeft niet verlengd te worden, 4 andere draden zitten in een stekkertje welke je met een led-pootje uit elkaar haalt, en 2 andere zitten bevestigd met een schroefje.
Voor iemand met brakke soldeerkunsten, zoals mij, is dit prima te doen.
Binnen een half uur zat het scherm andersom en was ik in principe klaar. Moet vanavond alleen nog even alles netjes opvouwen en wegdrukken zodat het orginele kapje er weer opkan.
Ik ga hier zelf een simpel programmatje in Visual Basic voor maken welke om de zoveel tijd een foto van het netwerk trekt, of van de CD/floppy wanneer deze aanwezig zijn en deze fullscreen weergeeft.
Ik wil hier uiteindelijk ook nog een afstandbediening van een oude CD-speler op gaan gebruiken, maar dat is een verhaal apart.

Kortom; Als je het wilt proberen; probeer een Omnibook 2000CT te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
zou je hem niet aan een tv kaartje kunnen hangen dan kan je nog switchen met de tv en foto lijst normaal is het een foto lijst wil je tv kijke he krijg nou wat dat kan ook:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Ik heb hier nog een Compaq 420 C liggen, waar ik niks mee doe... zou ik dit hier ook mee kunnen? of isn deze laptop te oud daarvoor ? (486 DX66 24 MB / 2 GIG /)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
StonedKinG schreef op 02 september 2003 @ 18:58:
Ik heb hier nog een Compaq 420 C liggen, waar ik niks mee doe... zou ik dit hier ook mee kunnen? of isn deze laptop te oud daarvoor ? (486 DX66 24 MB / 2 GIG /)
kan wel... kijk maar naar post 1 en dan waar het idee vandaan komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag een p1 75 dell lattide xp zonder zdrom geregeld
er zit geen besturings systeem op alleen dos 6.22
hoe kan ik er win95 op krijgen zodat ik er een digi foto lijst van kan maken met acdsee
eerste post ooit hier newbie hier
thanks in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 09:59
win95 ghost maken en via het netwerk installeren :?

* Huppie heeft een keer win95 geinstalleerd op een 386 dmv een tapestreamer :+

[ Voor 48% gewijzigd door Huppie op 03-09-2003 06:36 ]

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 01:11:
ik heb vandaag een p1 75 dell lattide xp zonder zdrom geregeld
er zit geen besturings systeem op alleen dos 6.22
hoe kan ik er win95 op krijgen zodat ik er een digi foto lijst van kan maken met acdsee
eerste post ooit hier newbie hier
thanks in advance
-Netwerk link maken ?
-Install win95 spul met serial link copieren ? Laplink, of FX
Of gewoon het geheel met dos maken. Kan ook heel goed hoor !

Welkom op GoT. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

fcs schreef op 02 September 2003 @ 09:37:
mzz... ik weet niet of ik een DSTN schermpje heb. Ik zie in iederegeval geen kleureverschil op het scherm.

Mocht dit niet lukken om er een foto lijst van te maken, dan kan ik altijd over gaan op status scherm....
DSTN is te herkennen aan paar eigenschappen:
- maak een sterke gaasvorm van ruiten en zet het beetje in het midden (tablet maken in Word) Je zult dan spooklijnen zien ontstaan als gevolg van sterk contrast.
- muispijl is moeilijk te zien als je snel beweegt. Beweeg je langzaam, dan zul je staart van muispijltjes zien
- soms zul je twee 'refresh'velden beetje zien. Ook als je in bovenste helft ruitenpatroon neerzet, zie je alleen boven wat spooklijnen, maar onderste helft nog niks. Twee refreshvelden is typisch voor afkorting DSTN (Begint met 'Dual Scan ...')
- Film kijken is inderdaad heel moeilijk. Het wordt dan waziger bij snelle motions met nog spookbeelden van eerder getoonde frames.
- de contrast is laag. TFT is duidelijk veel helderder en beter te lezen.
- DSTN is lichtzwak. In felle licht of zonlicht is haast onleesbaar.
(ik heb nog laptop hier met DSTN scherm: Toshiba Satellite 4070CDS (waar DS in type voor DSTN voorstelt... T in type stelt TFT voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Keb de toshiba satelite 2060CDS. Muispijltje is idd erg moeilijk te volgen. Met mousespeed op zn laagst en aanwijsspoor aan is het wel te doen. Films kijken en andere snel wisselende beelden zijn inderdaad niet te doen, fotos zjin vaak wel duidelijk.

Voor de mensen die vragen; is het te doen met deze laptop..
Zorg dat je een foto krijgt van het monitor aansluiting. Google een beetje naar afbeeldingen oid.Wanneer je flatkabels moet gaan verlengen wordt het erg eng, lijkt me, dus dan zou ik het afraden.
Ik ben begonnen met mijn Omnibook2000CT en was na een half uurtje klaar. Ik heb alleen de draden verlengt met dikkere raden, en nu krijg ik het afdek plaatje er niet meer op. Dus moet het even opnieuw doen met schakeldraad, en dan ben ik klaar.

Voor de vraag of je er geen TV-kaartje in kan stoppen; Als jij die hebt in PCMCIA formaat en denkt dat je laptop dat trekt; tuurlijk, waarom niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 16:36
vette shit hoe kom je erop :D je kan er natuurlijk een soort vissenkom van maken ( met een screensaver ) lijkt me er ook wel stoer uitzien :D

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg binnenkort een 386SX laptopje. Draait natuurlijk alleen DOS op... Ik heb een analoge klok gevonden in qbasic, en krijg misschien een seriele netwerkkaart. Geen idee wat ik naast die klok nog moet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 09:59
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 09:59:
Ik krijg binnenkort een 386SX laptopje. Draait natuurlijk alleen DOS op... Ik heb een analoge klok gevonden in qbasic, en krijg misschien een seriele netwerkkaart. Geen idee wat ik naast die klok nog moet. Iemand een idee?
Dat proggie van KingOfDos is wel tof voor op een 386, moet je ff een paar paginas terug kijken :)

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

• Ik De Buurman
Huppie schreef op 03 September 2003 @ 06:35:
win95 ghost maken en via het netwerk installeren :?

* Huppie heeft een keer win95 geinstalleerd op een 386 dmv een tapestreamer :+
Kan niet... want je zit met een andere chipset... denk dat het voor 99% niet gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebras
  • Laatst online: 07-09 21:12
Afbeeldingslocatie: http://www.nickl.de/Products/DisplayPC/PComp10/PComp10App.jpg
• Intel Mobile Pentium III up to 400 MHz
• 2 PC-Card Slots for PCMCIA- or CardBus- Adaptors
• TFT-Display with up to 400 cd/m² brightness
18 teachable front panel keys
• No Fan (with Flash Disk no moveable part = noiseless)
• Wide supply range of 7..36 V
• Compact (262 x 201 x 49) mm

Dit is volgens mij gewoon een laptop met de front panel keys als extra. Zou dit met deze digitale fotolijst te doen zijn? Zou natuurlijk onwijs vet zijn als een kant en klaar systeem voor in de auto! (in combinatie met usb navigatie sys.... :9~ :9~ :9~ )

Hier vind je meer info over het plaatje. Verder zit hier een mooi progje om het geheel lekker aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Om windows 95 te installen is er ook een mini versie van 95 (5 MB) ergens op minisoft.com te downloaden. Ik zal de goede link ff downloaden

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk zoals sommigen weten op een school als systeembeheerder.
Nou hebben we net een nieuw gebouw(sinds 1 maand ofzo) en ik ben nou aan het kijken hoe alles ligt, liggen er gewoon 4 laptops in het systeembeheer hok, vind ik echt niet erg :D

[edit]

Ik kom net tot de ondekking dat:....
Ik de source+exe's van mijn laptop progje kwijt ben door een server repartitionering :( :'(
Had backups gemaakt van alles, BEHALVE de laptop dir.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:53
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 09:59:
heb je die klok functie ergens gedownload ofzo?? zoja mag ik het adres van je?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shure-fan schreef op 05 september 2003 @ 23:09:
[...]
heb je die klok functie ergens gedownload ofzo?? zoja mag ik het adres van je?
elguapo reageert misschien ook nog, maar hier kun je in ieder geval een klok voor qbasic vinden:

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, ik heb er ook net eentje gemaakt, ik zal hem morgen showen.
Ik gruik er Voor msdos en dvpeg (Dat is een image viewer dal al van af een 286 werkt _/-\o_ .)

Ik boot hem van een diskette en laat het zaakje als eerst allemaal naar de ramdisk kopieren. En daarna start die dvpeg op met een slideshow :). Hij zit in een gewone A4 foto lijst :Y), glas krast gelukig niet zo snel als plexi.

Ik raad je ook aan om met een ramdisk te werken, dat scheel zo veel lawaai, en enegie verbuik. De mijne zit nu op de 10 watt :+.
Alleen ik moet wel elke keer op f1 rammen voordat die wilt booten en naar een tijd zet die het scherm op standby :(.
Nee, je kan niet met del, insert, enz in de bios komen van dat ding je heb daarvoor een losse programmetje nodig. Ik heb de ps2.exe 1.06 kunne downloaden van de IBM site maar die is blijkbaar niet oud genoeg voor de laptop :'(.

Mischien weet iemand anders met welk tooltje ik het kan oplossen, het is een IBM ps2 note 386SX Type 8533-H13.

Bij de volgende beurs ga ik allemaal van die +286 mee slepen >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wat pics, ik zal er voor zorgen dat er later wat mooier pics komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/JCKen-LCD1.jpg
Hier zat ik alles op het hout van me lijst te schroefen.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/JCKen-LCD2.jpg
Hier het resoltaat, de glasplaat heb ik er gewoon op gelijmt. Moest wel 3 uur uit harden met een stapel boeken er op. (Tip, vergeet niet eerst je bescherm plastic van je scherm af tehalen waneer je het glas gaat monteren. dan krijg je stukke mooier beeld :).)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/JCKen-LCD3.jpg
En hier is die af, links zit je nog het toetsenbord zitten, als ik het gene van steeds die f1 heb opgelost dan trek ik hem los. Maar nu moet die het maar even doen met een toetsenbord er bij.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Strak hoor ! wElkom in de Lapmod fotolijst gelederen, een korte nog maar mooie ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje :).

Hier wat handige progies

Dvpeg 3.0l JPEG/GIF/Targa/PPM viewer, 286+ req
http://www.lanet.lv/ftp/s...dos/graphics/dvpeg30l.zip
Gebruik; *:\dvpeg +delay 20 +initshow *.jpg +slideshow +shrink 1 -panning +grayscale +quantize +dithering
+delay staat voor hoelang die het moet laten zien in seconden. Voor meet info zie de readme.

PictView 1.94 (voor de sneller PC's)
http://www.pictview.com/descript.htm
Gebruik; *:\Pictview.exe *.jpg --w300
--W300 staat voor 30 seconden een plaatje showen bij de slide show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wegens zatheid van mijn kant heb ik de links niet gechecked, maar de code in qbasic kan je klikkerdek.lik hiero vinden.

Draait ook onder winXP, heb m'n laptop nog niet kunnen modden wegens lakse vrienden waar dat ding ligt. Als iemand nog meer leuke tools voor op een 396 heeft hou ik me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al wete oplossen dat me laptop toetsenbord er af kan.

Want waneer ik er voor zorg dat de heletijd de f1 is ingedrukt dan start die wel gewoon op en dan gaat die niet meer op standby. Alleen hoe krijg ik dat gefixt zonder die hele toetsenbodr er aan ?
Ik ga straks wel het toetsenbord even ontleden.

Oja, het speakertje had ik al alang uit gehaald, al dat gepiep :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik ben ook klaar met het verbouwen van de laptop.
Ik heb dus alleen het scherm los gehaald, alle kabels verlengt, en het scherm er weer verkeerd om op gezet. Nu kan mn laptop dichtgeklapt op zijn kont staan, en zie ik her scherm (Tis n leuke vierkante HP Omnibook 2000CT 133Mhz, 1,3Gig HAD, 80MB mem).

Ik ben nu bezig met de software in VB
Tis de bedoelign dat de software vanzelf boot bij het starten van windows, en een Array aanmaakt met alle gevonden foto's op een eventueel geplaatste CD of floppy, in een van te voren bepaalde lokale map, en van een tevoren bepaalde netwerkdrive. Deze laat ie dan random zien (switchted elk half uur).
Ik wil er ook een soort besturing voor maken via de lpt-poort waarmee ik de foto kan verwisselen, of terug kan naar de vorige foto.
Dit is echt de ideale oplossing voor het niet hebben van genoeg fotolijstjes voor fotos van mn vriendin :7 :+

Als het draait zal ik ook wel n fototje posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:(, me laptop gaat blijkbaar nog steeds on standby na 10 minuten.

Ik zal kijken of ik een schakilig kan maken die er voor zorgt dat die om de zoveeltijd een pluse krijgt van de toetsenbord.. desnoods met een relais.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 15:40

asusk7m550

Athlon 550@500

Als het goed is moet je dat gewoon uit kunnen schakelen in de bios.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

asusk7m550 schreef op 06 September 2003 @ 13:55:
Als het goed is moet je dat gewoon uit kunnen schakelen in de bios.
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 23:29:

Nee, je kan niet met del, insert, enz in de bios komen van dat ding je heb daarvoor een losse programmetje nodig. Ik heb de ps2.exe 1.06 kunne downloaden van de IBM site maar die is blijkbaar niet oud genoeg voor de laptop :'(.

Mischien weet iemand anders met welk tooltje ik het kan oplossen, het is een IBM ps2 note 386SX Type 8533-H13.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 23:29:
Heb je hier al gekeken?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx, ik ga het daarmee proberen.

Ik ben al bezig geweest met een relais om het op te lossen alleen ik had geen transitors meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Hej, ik heb dit topic al een hele poos zien staan, maar pas sinds vandaag ff doorgelezen..
Ik heb nog een 386 vlaptop staan, en ik wil d'r straks ook ff aan beginnen, maar hoe hebben jullie het gedaan met de accu ? Voor zover ik weet start de mijne niet op zonder accu.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nu weet,
Erro 161 Baterij is dood, 163 datum en tijd is niet ingesteld. Maar dat was het probleem niet.
model 33,
"Find the correct refdisk and diags disk"
Dat wordt zoeken.
Hebbez http://www.walshcomptech.com/ohlandl/8533/8533.html
:o, dat er mensen die die zich zo erg bezig houden met computer. Ik heb zelf nooit wat begrepen van die ps2 systemen.
Zo wordt het modden wel erg makelijk ^_^.

"SW1 (pushbutton). No idea what purpose. Shows no reaction when you push it. "
LOL, dat is de reset knop. Daar voor moet je vroeger opstaan om me daarmee in de maling te neme :*).
Als ik naar de print kijk dan zie ik dat ik me batterytje op de verkeerde aansluiting heb aangesloten, weer een probleem uit de wereld _/-\o_.

Tja, de mijne doet het gewoon zonder accu.

Kijk anders hoe veel volt de levert accu en sluit op de connector van de accu een voeding met ongeveer de zelfde voltage.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Had ik ook al gedacht, lukt ook wel denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik heb de accu er gewoon inzitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

potverdikke! hij doet 't toch zonder accu, EN ik heb een hele mooie standaard die erg geschikt is om de poorten en alles er op te maken, dus evt. muis en keyb. aan te sluiten is dan ook mogelijk. Zelfs het geheel op accu laten lopen kan misschien ook nog.

Waar ik alleen mee zit is dat ik dan een paar van die flinterdunne flatcable's moet verlengen, wie kan me vertellen hoe dat te doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 21:43
Geinspireerd door de TS, ben ik ook aan de slag gegaan en dit is het resultaat:

http://web.onetelnet.nl/~johandeleng/voorkant.jpg
http://web.onetelnet.nl/~johandeleng/achterkant.jpg

Het toetsenbord kan er ook nog af, maar nu het in een dergelijke lijst zit, kan hij net zo goed blijven zitten. Eerst was ik ook van plan 2 plexiglas platen te gebruiken, maar uiteindelijk is dit het geworden. Nog een idee was het om het scherm in een oude reiskoffertje te bouwen, omdat het meestal vakantiefoto's betreft. Tijdens het zoeken naar een oud koffertje bij de kringloop kwam ik deze lijst tegen.

Om nieuwe foto's erop te zetten gebruik ik een memorystick. Ik heb een batchfile geschreven om automatisch de aanwezige foto's van de stick te kopieeren en de slideshow te herstarten. Hierdoor heb ik geen netwerkkabel nodig e.d. Alleen maar het netsnoer. De batchfile wordt trouwens automatisch gestart, wanneer ik de memorystick in de laptop steek. Er komt dus helemaal geen interactie meer voor, zodat geen muis of toetsenbord nodig is.

De laptop was een Siemens Scenic 510 met een P2-233/64mb/4g... Ik kan iedereeen deze laptop aanraden, omdat het beeldscherm er heel netjes uitziet. Hij zou heel goed in een plexiglas lijst staan. Rond het scherm zitten namelijk geen plastic randen of onenigheden, zoals ik bij anderen heb gezien. Alleen maar een 3mm metalen randje. Er hoefden ook geen kabels verlengd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

ziet er netjes uit.
het is zo net een lamp, maar ik denk niet dat er veel licht vanaf komt :)

dat toetsenbord kan je er beter afhalen, wordt het geheel wat lichter van, en valt het niet zo snel om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ johandeleng
Hoe start je die batchfile zodra je hem er in stopt?
Ik heb al gekeken, maar autorun.inf wil niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan
KingOfDos: Om dat te laten werken, moet je wat klooien in de registery. Je kent waarschijnlijk wel het schermpje van WindowsXP wat jou vraagt wat je wil doen met hetgeen wat hij gevonden hebt. Je krijgt dan een lijstje met map openen, diavoorstelling van foto's maken, geen actie, etc.... Ik heb in de registery gezocht op het woordje diavoorstelling en alle referenties naar de dll waar die diavoorstellingprogramma in zit gewijzigd naar de batch file. Daarna heb ik gekozen dus in dat schermpje voor diavoorstelling en gekozen om altijd deze actie uit te laten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de dataloss van mijn progje:
Ik ga mijn progje nou opnieuw maken, maar dan met meer functies.
Dan kan de gebruiker de totale layout aanpassen, ik begin hier binnekort mee.
Nog iemand enige feature request?

@ johandeleng
Ah jammer dat het in windows gedaan moet worden, was namelijk anders nuttig geweest voor andere doeleinden ;)
En het zit vast aan Windows XP, ook jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Vol lof, nog wat close ups van bevestiging tft-mobo etc. e.d ??
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Oké, de mijne komt er in de loop van de week aan, beetje jammer dat het een z/w IBM 386 is, maar goed, tijd voor volgende mods is er altijd.
Vanavond een hoop gepast en gemeten en geboord, nu nog ff de juiste moeren en bouten halen om het mobo te bevestigen.

Tussen het scherm en het mobo heb ik een plexiglas plaat, moet ik nog rekening houden met straling en evt. statische elektriciteit :?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/apparat.jpg

In de loop v/d week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
damn ziet er wel stoer uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straling zal je niet zoveel last van hebben met een LCD scherm: ik zie het elektronenkanon iig niet zitten ;) Statische elektriciteit zal ook wel meevallen, mss kan je de boel aarden ofzo. Ik zou me er iig niet zo druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Oke, hij is klaar, en is echt superstrak geworden al zeg ik het zelf, de voorkant is een beetje bekrast door het gebruik van de kookboeken (B)) , ik wil nog ff wat afwerken met dopmoertjes maar die dingen komen nog wel (misschien :P)

Ik krijg alleen nu de melding "162" en moet ook op F1 drukken, beetje vaag want dat was eerst niet. Volgens mij heeft het wat te maken met de backupbatterij, die was 3 jaar geleden ook leeg, nieuwe in gezet en toen was 't voorbij, dus ff kijken wat we daar mee doen.
Keyb. is aan de achterkant bevestigd, met tape nog B) aangezien de aansluiting net niet meer pastte. Tevens de I/O toestanden aan de achterkant gemaakt, helaas kan ik er geen PS/2 keyb. op aansluiten, want nu moet ik steeds het apparaat omdraaien om te zien wat er op het scherm gebeurt.
Ik wil denk ik via de seriele poort data gaan verzenden met een null-modem kabel, heeft/weet iemand hier dos-progjes voor ?

Enne, @ JC KEN, wat is ei'k de resolutie van het scherm ('k heb dezelfde) ? Ga ik ff foto's optimaliseren.
indien je je niet binnen een half uur meld loop ik wel ff naar beneden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Welk OS draaien jullie eigenlijk?
Ik heb momenteel Win98SE erop draaien.
Deze moet ik nog even zien te tweaken en optimaliseren.. maar weet niet echt wat er allemaal te tweaken valt. Het resultaat moet in ieder geval zijn dat hij zo snel mogelijk opstart met zo min mogelijk shit in zijn geheugen wat ik toch niet gebruik.
Enige wat moet gaan draaien is mijn eigen VB-proggie.

Om data te zenden/ontvangen via een null-modem kalbel kan je Hyperterminal gebruiken.
Je kan echter ook een LPT-link kabel kopen, dat heb ik momeneel thuis ook;
Op Win98 draai je Directe Kabelverbnding. Op WinXP stel je Incomming Connections in.. en je kan met 4MBit/sec internetten over je LPT-poort B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op 09 September 2003 @ 09:38:
Welk OS draaien jullie eigenlijk?
Linux, Freesco !
Werkt perfect, met seejpeg voor het weergeven van foto's.
Dit komt uit het pakket bootlogo, binnen enkele seconden al een foto :)
Verder een paketje voor pcmcia en een ftp en http server erin.
Met 2 netwerkkaartjes erin kan je er ook nog een router van maken.
Ben nu nog ff bezig met een webcam (zo'n oude aan de lpt poort)
Pics volgen zodra 't klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan
ReLight: Het scherm zit vast met die welbekende haakjes die je in de fotolijsten hebt. Maar deze haakjes hebben weinig te doen, omdat het scherm namelijk precies in de lijst vast klemt. Ik moest zelfs even flink duwen. (Ik scheet in mijn broek, omdat ik bang was het scherm te breken).
De laptop is met zelfklevend klitteband aan de monitor vast gezet. Ik ben wel benieuwd of dit op langere tijd goed blijft. Ik heb wel goede ervaringen, dus het moet goed komen. Voor de zekerheid is er ook nog een tierib gebruikt vanaf zo'n haakje naar het mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebras
Win98lite draait goed op m'n 133 Mhz, 32 Mb en 1,3 Gb disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 21:35
Cyrus The Virus schreef op 05 september 2003 @ 21:58:
Om windows 95 te installen is er ook een mini versie van 95 (5 MB) ergens op minisoft.com te downloaden. Ik zal de goede link ff downloaden
Ik ben toch wel zeer benieuwd naar die miniversie van windows 95 voor op mijn usb memorystick. Maar ik kan het zo niet vinden op die site en als ik ernaar zoek wordt ik er ook niet veel wijzer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Hahahah geweldig ding, bij Oprah winfrey(of hoe je het ook schrijft) gaven ze zulde dingen ook een keer weg.

Signature

• Ik De Buurman
Hydraulik-Phunk schreef op 07 September 2003 @ 22:50:
Oké, de mijne komt er in de loop van de week aan, beetje jammer dat het een z/w IBM 386 is, maar goed, tijd voor volgende mods is er altijd.
Vanavond een hoop gepast en gemeten en geboord, nu nog ff de juiste moeren en bouten halen om het mobo te bevestigen.

Tussen het scherm en het mobo heb ik een plexiglas plaat, moet ik nog rekening houden met straling en evt. statische elektriciteit :?

[afbeelding]

In de loop v/d week...
Erg gaaf ontwerp.. Ben benieuwd naar de foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik De Buurman schreef op 11 september 2003 @ 09:33:
[...]

Erg gaaf ontwerp.. Ben benieuwd naar de foto's
Thanx, ik zal eens even op een cam uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:50

neevedr

Dat was ik niet!

Acer heeft ook zoiets bedacht, standaartje is alleen niet bijgeleverd.
Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/445030571/upload/E0Entity3/TMC110_normal.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 16:48 . Reden: modedit: banner weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neevedr schreef op 12 september 2003 @ 00:50:
[afbeelding]
[afbeelding]
:/

dis een recycling topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-03 14:19
echt wel cool maar ik zou het in iedergeval niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
neevedr schreef op 12 september 2003 @ 00:50:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo is mijn HP Omnibook 2000CY nu dus ook, kan hem alleen niet zonder schroevendraaier omdraaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
frickY schreef op 12 september 2003 @ 16:18:
[...]

Zo is mijn HP Omnibook 2000CT nu dus ook, kan hem alleen niet zonder schroevendraaier omdraaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
cool maak daar eens een foto van :P

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Oké, maandag komen mijn foto's :9

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 14:45
Owkee, ik heb mijn Lapmod v1 klaar !!! Waarom v1? Nou, ik heb ervaringen opgedaan waardoor ik heb besloten om overnieuw te beginnen. Prefectie is een nobel streven hé.
Eerst maar een paar foto's wat je ziet is denk ik wel duidelijk, maar niet scherp. Slechte digicam en zeer slecht licht...

http://home.tiscali.be/baexem/GoT/DCP_1668.JPG
http://home.tiscali.be/baexem/GoT/DCP_1669.JPG
http://home.tiscali.be/baexem/GoT/DCP_1670.JPG

Ik heb mobo, harddisk en schermpie (incl. inverter) bevestigd op de plexiglas platen. De voorplaat, waar het schermpie inzit heb ik van binnen bruin gespoten, net een fotolijstje daardoor. Toetsenbord en muis heb ik weg gelaten, heb een externe PS2 muis eraan gehangen, zometeen het waarom. Het stukje wat weg is in de achterkant is om plaats te bieden aan de netwerk kabel. PCMIA kaartje zit er op moment van foto niet in.

Interessante bevindingen tijdens mijn eerste dag gebruik:
  • Scandisk start automatisch na ca. 1 minuut, ook als er geen toetsenbord is aangesoten...
  • Lap opstarten dmv onderbreken voedingsspanning, of aansluiten als 'ie niet aangesloten was.
  • Snelkoppeling naar screensaver (voor weergave afbeeldingen gebruik ik Slideshow) in opstarten map gemaakt.
  • De functie speciale tekens (bureau assesoires --> systeemwerkset) gebruik ik samen met muis ipv het toetsenbord. Zo kan ik toch nog stukjes tekst regelen indien nodig (zoals mapnamen ed)
Aandachtspunten voor de lapmod v2:
  • Kleiner, ik heb nu behoorlijk veel cm overschot aan alle kanten.
  • Geen schroeven van LCD in voorpaneel. Volgende versie lijm ik.
  • HD isoleren dmv lapjes vilt. Spinnen van HD drives me crazy in een stille kamer.
  • Lexaan ipv plexiglas. Plexi zit nu al vol met krasjes, van vegen met een schone handdoek. Evt. overweeg ik om glas te gebruiken voor voorpaneel...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 16:49 . Reden: modedit: plaatjes doen het niet. ]

...

• ebras
Als je een PCMCIA slot hebt, netwerkkaartje en VNC. Kan de muis thuisblijven...

* ebras vraagt zich nog steeds af of je een toetsenborde kan slopen zodat je onder je fotolijstje horizontaal een aantal knopjes kan monteren

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 14:45
Klopt! Maar ik wil de fotolijst zo mobiel mogelijk houden. Vandaar een losse PS2 muis. Het slopen van een TOBO levert volgens mij veel problemen op... Proberen we eens uit!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prachtig man,

whats next, een schilderij met een afgedankt plasma scherm? :)

1 ding zou ik anders gedaan hebben, ik zou mat glas gebruikt hebben om alles wat te verstoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil graag nog ff weten wat jullie gebruiken om die screensavers te maken? Kan dat ook met acdc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

>>Mod idee.

Voor mensen die een krachtige >400Mhz Lapmod hebben kunnen ze een neven functie inbouwen: I-net Telefonie dmv Skype. (www.skype.net)

Speakertjes, en mic nodig natuurlijk + lan, maar de meeste Lapmods hebben dit miniatuur wel. Die van mij is P90, met 8 mb dus niet goed genoeg, anders had ik dat zeker gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
heey dat skype.net is dat helemaal gratis (kan ik voor mijn gewone PC gebruiken) en werkt dat goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Cyrus The Virus schreef op 14 September 2003 @ 11:10:
heey dat skype.net is dat helemaal gratis (kan ik voor mijn gewone PC gebruiken) en werkt dat goed
Gratis: Ja de Beta in ider geval wel
Werking: Werkt wel aardig ja, je moet een goede opstelling maken, maar dan heb je binnen je providers netwerk (ike chello ) een goede analoge lijn kwaliteit.

Verbazingwekkend eigenlijk, was beter dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
alleen jammer dat niet naar telefoon kan bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

hmms dat spuiten is wel mooi idee ! ga ik onthouden.... maar wel zwart en niet poep bruin :X nice ! :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Cyrus The Virus schreef op 14 September 2003 @ 16:38:
alleen jammer dat niet naar telefoon kan bellen
Willen ze wel gaan doen na het beta stadia, betaald welliswaar natuurlijk. Maar is beetje Offtopic. Suggestie is gedaan, tenzij iemand het maakt met lapmod natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Oke, hier is 'ie dan;

Kookboekenhouder van m'n moeder gedoneerd aan dit project :+

't gaat dus om een 386, aan de achterkant kon ik mooi de I/O toestanden kwijt, het pastte allemaal net met de flatcabletjes.
Wel makkelijk om ff een extern beeldscherm aan te sluiten, want het toetsenbord zit op de achterkant :+
Het scherm en moeboe zitten beide aan 1 zijde van een plexi tussenplaat bevestigd.
Connector voor de Flop zie je rechtsbovenaan het scherm zitten.

Ik heb er DVPEG op draaien, moet alleen nog ff instellen dat ie de slideshow loopt, en ff de boel in autoexec.bat zetten.
Jammer alleen dat 'ie een beetje dithered, maar dat zie je van afstand niet eens.

Eventueel kan 'ie ook nog op de accu draaien, maar daar zit amper pit meer in.

Applelogootje om het af te maken ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/P1010019.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/P1010020.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/iP1010022.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/iP1010023.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/iP1010024.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/iP1010025.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/iP1010026.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/iP1010027.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/iP1010028.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/P1010029.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/P1010030.jpg

Pica's! Ze zijn niet allemaal even scherp, maar geven zo wel min of meer een indruk van het plexi-geheel.

Kom maar op :)

[ Voor 33% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 15-09-2003 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 22:02

hplos.nl

Zo doet men dat

vet gedaan esger!!! :D

wanneer kom je mijn kast doen?? :P

pc | server | laptop | pda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Erg netjes gemod ;)
Kan je de achterkant ook in beeld brengen ? Die IO is netjes geplaatst, heb jaar voor aan het bord moeten werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

hoe zit het eigenlijk met het geluid? maken die laptops niet de hele tijd een beetje geluid, van de harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik ben inmiddels ook begonnen met m`n lapmod.

Heb alleen nog wat issues met de lap zelf. Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om de Databook db86082 pcmcia controller te installeren.

Het is een IPC p5e laptop (486 met 50 mhx processor / 20 mb ram / 500 mb disk.
waarop ik via norton commander en een laplink kabel win95 bestanden heb gekopieerd en geinstalleerd net als de drivers van de pcmcia controller alleen ik krijg dat ding niet aan de praat. Nu wil ik er echter een pcmcia wireless kaartje in doen wat hier toch nog ligt omdat we die niet meer gebruiken sinds we accesspoint gebruiken.

Alleen die freaking pcmcia controller wil niet. Iemand tips.

P.S Als iemand nog een simple Pentium laptop overheeft GRAAG.. Min eisen pentium + pcmcia slots die werken 20 mb geheugen of meer 500 mb disk of meer.

Enzo voorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

ReLight schreef op 15 september 2003 @ 19:04:
Erg netjes gemod ;)
Kan je de achterkant ook in beeld brengen ? Die IO is netjes geplaatst, heb jaar voor aan het bord moeten werken ?
Bedoel je of ik daar voor aan het mobo heb moeten werken ?

Nee, het was zegmaar de backplate v/d laptop, ik heb er de onnodige stukken staal afgezaagd, de boel recht gebogen en de 2 hele stugge flatcables voorzichtig moeten buigen de andere kant op, maar het pastte toevallig direct goed, ook met de beeldschermaansluiting e.d.

Meer pics v/d achterkant heb ik helaas niet, ik heb geen digicam thuis..
MellyVille1 schreef op 15 september 2003 @ 19:04:
hoe zit het eigenlijk met het geluid? maken die laptops niet de hele tijd een beetje geluid, van de harde schijf?
Je hoort idd de schijf wel lopen, maar na verloop van tijd gaat de hd in standby en is 'ie compleet stil.
Ik moet nu alleen nog ff een muis-sim oid hebben om het systeem niet in standy te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Standbij kan je toch uitzetten in windhoos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Niet in DOS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
WEl in Bios ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Kom ik niet in dus, ik weet niet hoe ik er in moet komen :+

een IBM N33SX PS/2 is het, dus als iemand verhelderende tips heeft.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Tis altijd een van de volgende;
[ESC]
[DEL]
[F2]
[F10]
[F12]

Dus zet m aan, en loop het rijtje zo snel mogelijk af. Ram nog op een aantal willekeurige andere toetsen en na hoogstens 5x proberen moet het toch gelukt zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tadaaaaaaaa :)

mijn eerste laptop-mod is klaar! Drie avonden en een zondag erg m'n best doen dan is dit hieronder het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.dannijs.nl/laptop/laptop_tw00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dannijs.nl/laptop/laptop_tw01.jpg

Op de foto vanaf de linkerzijkant kan je zien dat ook de cdromspeler niet is vergeten. ook zie je de netwerk-pcmciakaart zitten en zal opvallen dat er voldoende ruimte is genomen voor de ventilatie/koeling van de laptop (koelribben)

Afbeeldingslocatie: http://www.dannijs.nl/laptop/laptop_tw02.jpg

Op onderstaande foto zie de laptopmod vanaf boven. Je ziet daar aan de rechterkant (jaja wat scheef) de harddisk zitten:

Afbeeldingslocatie: http://www.dannijs.nl/laptop/laptop_tw03.jpg

en natuurlijk de achterkant:

Afbeeldingslocatie: http://www.dannijs.nl/laptop/laptop_tw05.jpg

een grote uitdaging was (en is eigenlijk nog steeds een beetje) om een aan/uitknop te maken... want op onderstaande ietwat vage foto kan je zien dat onder het scherm een printplaatje zit met daarop een minuscuul knopje die moet worden ingedrukt.(rechstboven het kleine groene stickertje) . maar... daar zit het plexieglas voor... en een mooi chromen drukknopje heb ik nog niet kunnen vinden dus als toch wel nette oplossing heb ik een piepklein gaatje geboord precies boven het knopje en met een cocktailprikkertje kan ik de laptop netjes aanzetten...

Afbeeldingslocatie: http://www.dannijs.nl/laptop/laptop_tw06.jpg

maar dan werkt de ltmod wel maar dan moet deze natuurlijk ook nog volgens plan in de keuken worden opgehangen (want dan kan ik als enthousiast koker en tweaker tijdens het koken muziek luisteren, recepten op het internet opzoeken etc. :Y) ) ... nog best een uitdaging omdat de mod al met al best zwaar is maar een aantal overgebleven gordijnrailhangers van de ikea bood prima uitkomst...

Toen nog vele gaten geboord en utpkabel naar de keuken gelegd en toen was het gelukt: internet, en muziek etc via het netwerk in de keuken!!!! en hieronder dan het complete resultaat boven het keukenkastje! :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.dannijs.nl/laptop/laptop_tw07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dannijs.nl/laptop/laptop_tw09.jpg

qua afwerking volgt nog:
- kabels mooier wegwerken
- op zoek gaan naar een goedkoop draadloos toetsenbord-muis-setje

Dit was een mooie start met een P1-133, 16mb en 1Gb Hdd. Maar net nie snel genoeg dus de volgende lt ligt al te wachten een P166mmx en 32mb. Die ga ik ook ff modden en win98Se eropzetten en die komt dan in de plaats van deze in de keuken... :P

Ben erg benieuwd naar de reacties! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ziet er heel leuk uit, ik zou dat ik ook een kleurenscherm had voor inet e.d., geeft toch net wat meer extra.

Voor kookrecepten is idd ook ideaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Mensen die btw nog PS2.exe e.d. zoeken, ik heb de originele floppen en zelfs de handleiding.

ff een system check doen (wel met externe monitor indien je je toetsenbord op de achterkant hebt :X) en je kan weer booten zonder fouten.

Standby kan je ook volledig instellen :Y)

Laat maar horen als je 'm nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

@Sjempie. Netjuus !

:D LoL en iedereen heeft bijna wel problemen met dat stukje 'hoogspanning' print voor de LCD backlight, en iedereeen laat dat stuk geloof ik maar los hangen, dan kan het geen kwaad.

@Hydraulic, 'k heb wel een dat tapie voor je.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.