Idd.. gewoon een LCD van maken

(Zie topic "Een laptop als LCD", waarin men een laptop en wat remote-admin software wilt gebruiken ipv lcd)
Ik heb gisteravond besloten dit toch wel te gaan proberen met een oud laptopje die ik nog had liggen, een HP Omnibook 2000CT. De methode die ik gebruik is.. scherm eruit, en scherm er andersom weer in. Hiervoor is deze Omnibook heel goed geschikt omdat;
- Hji een vierkante behuizing heeft, en dus goed blijft staan
- De power-plug aan de zijkant zit. Jammer genoeg komt ie wel op zijn IR-ontvanger te staan

Maar die mod ik nog wel aan de voorkant
- Je hoeft meer 6 kabeltjes te verlengen.
Omdat ik al vaker een Omnibook2000 uit elkaar had gesloopt wist ik dat dit simpel zou gaan worden. De kabels voor het scherm zijn namelijk makkelijk iets te verlengen zodat je deze 180gr kan draaien en andersom kan monteren. De flatkabel is lang genoeg, en hoeft niet verlengd te worden, 4 andere draden zitten in een stekkertje welke je met een led-pootje uit elkaar haalt, en 2 andere zitten bevestigd met een schroefje.
Voor iemand met brakke soldeerkunsten, zoals mij, is dit prima te doen.
Binnen een half uur zat het scherm andersom en was ik in principe klaar. Moet vanavond alleen nog even alles netjes opvouwen en wegdrukken zodat het orginele kapje er weer opkan.
Ik ga hier zelf een simpel programmatje in Visual Basic voor maken welke om de zoveel tijd een foto van het netwerk trekt, of van de CD/floppy wanneer deze aanwezig zijn en deze fullscreen weergeeft.
Ik wil hier uiteindelijk ook nog een afstandbediening van een oude CD-speler op gaan gebruiken, maar dat is een verhaal apart.
Kortom; Als je het wilt proberen; probeer een Omnibook 2000CT te krijgen