Yep hier ervaring met Zenith Data Systems spullen. Ik heb zelf ook nog een Zenith klapjap liggen. Moet maar eens gaan kijken wat ik daar mee ga doen.ReDyMan schreef op 13 augustus 2003 @ 23:18:
Ik heb mijn laptop ook even opgegraven uit het stof, maar jammer genoeg wil ie niet meer aan gaanHeeft een van jullie ervaring met een Zenith laptop?
Ik was echt vet lang bezig met die laptop, nu is ie uitelkaar maar als ik hem aan zet begint ie licht te ruiken
En ik heb nog 2 kabeltje over, maar zou niet weten waar die aangesloten moeten worden. Dus of ie nog gaat werken is de vraag
Hmm, die witte zijn nu net wel de kortste, die andere zijn lang zat bij mij.Ik De Buurman schreef op 14 augustus 2003 @ 13:51:
[...]
Hehehe heb ik ook maar die twee (bij mij wit en rose) moet je niet verlengen... Dan kan je beter die 5 dunne kabeltjes achter gaan verlengen
Ik heb desondanks ik de grond plaat er ook in heb gezet (dus meer aarding) nog steeds geen werkende memory expantie
'k snap er geen snars van, maar met 8Mb maakt die Hdd een kl* herrie door cashen.

Het eind resultaat:

Upload en control via pmcia network kaart. + VNC
Slideshow met Irfanview Screensaver maker & dan screensaver op 5 mins. Rotatie per 1800 seconder (30 min.)
[ Voor 20% gewijzigd door ReLight op 14-08-2003 23:12 . Reden: Eind resultaat erbij ]
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Mooi gedaan man Toppie
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Dat is zeker mooi gedaan!! Ik ben er maar mee gestopt omdat ik geen raad meer weet met dat ding.
Jah erg tof geworden... Bij mij deed dus jammer genog die pmcia kaart het niet meer... maar zo werkt het ook wel even de cdrom speler er af en toe in drukken!ReLight schreef op 14 augustus 2003 @ 16:08:
[...]
Hmm, die witte zijn nu net wel de kortste, die andere zijn lang zat bij mij.
Ik heb desondanks ik de grond plaat er ook in heb gezet (dus meer aarding) nog steeds geen werkende memory expantie![]()
'k snap er geen snars van, maar met 8Mb maakt die Hdd een kl* herrie door cashen.
Het eind resultaat:
[afbeelding]
Upload en control via pmcia network kaart. + VNC
Slideshow met Irfanview Screensaver maker & dan screensaver op 5 mins. Rotatie per 1800 seconder (30 min.)
Goed gedaan
Ik heb nog steed geen tijd om verder te gaan met het projectje, veel werken en nog iets anders aan de kop momenteel. Maar wat dat plexi betreft, is het niet gewoon gemakkelijk om 2 lagen van 6mm tegenelkaar te plakken/schroeven ipv duur >10mm plexi?
Waarom? Omdat ik nergens in de buurt plexi >10 mm kan vinden, en 6 mm me iets te instabiel lijkt.
En mocht ik het kunnen/gaan plakken, is daarvoor speciale lijm of truckjes?
En dat opschren van de ranf, welke korrel is het best geschikt? Zeer fijn, of mischien wel staalwol!
Zodra ik verder ga horen/zien jullie het wel...
Waarom? Omdat ik nergens in de buurt plexi >10 mm kan vinden, en 6 mm me iets te instabiel lijkt.
En mocht ik het kunnen/gaan plakken, is daarvoor speciale lijm of truckjes?
En dat opschren van de ranf, welke korrel is het best geschikt? Zeer fijn, of mischien wel staalwol!
Zodra ik verder ga horen/zien jullie het wel...
...
ik heb 4MM en dat is nog steeds stabiel dus
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Mijn platen zijn 3 mm. Maar dan wel Lexaan, niet perspex. (lijkt op elkaar, maar is't nie)
Mijn voorste plaat zijn 3 lagen van 3 mm.
Lijmen is niet echt een goed idee, het is erg moeilijk om al hoekjes te lijmen en dan mooi te laten laar staan dat je hele oppervlakte wil samenlijmen. Je kan dan beter klemmen.
Het vlakken en opschuren van de randen, doe je met een goede vijl. het verder gladmaken daarna met steeds fijner schuur papier, en ten slotte met polijst schuur papier (water proof).
Ik weet de nr's niet, maar gebruik je verstand zou ik zeggen.
Mijn voorste plaat zijn 3 lagen van 3 mm.
Lijmen is niet echt een goed idee, het is erg moeilijk om al hoekjes te lijmen en dan mooi te laten laar staan dat je hele oppervlakte wil samenlijmen. Je kan dan beter klemmen.
Het vlakken en opschuren van de randen, doe je met een goede vijl. het verder gladmaken daarna met steeds fijner schuur papier, en ten slotte met polijst schuur papier (water proof).
Ik weet de nr's niet, maar gebruik je verstand zou ik zeggen.
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
je heb echt geen 3 lagen nodig de bedenker van deze mod heeft zelfs in totaal maar 2 platen van 2,5 MM en die is nog steeds stabiel
Mijn 386 / 8mb / 125mb hdd lappie is eindelijk weer levend
hij heeft alleen een levensgrote oranje vlek, dit komt denk ik doordat het LCD verrot is... naja ik vind het nog steeds leuk
weet iemand misschien een leuk proggie waarmee ik toch nog een paar foto's op dat beestje kan laten cyclen??
www.Electric-X.tk staat mijn MOD onder projects
Ben eigenlijk nogal newb op dit gebied, maar ik zat zo te denken, ik heb binnenkort een nieuwe monitor nodig, wil het liefst uiteraard een TFT maar die zijn nogal duur. Kun je niet gewoon een oude laptop met een 15" scherm (oid) opkopen voor 50 euro ofzo, hier het LCD scherm uithalen, en dit tussen plexiglas zetten. Heb je in feite een goedkoop TFT schermpje of zie ik hier nou iets verkeerd?
Heuj!
Verwijderd
Je ziet het idd verkeerd. Check de faq eens dan vind je het antwoord.Euc- schreef op 16 August 2003 @ 21:35:
Ben eigenlijk nogal newb op dit gebied, maar ik zat zo te denken, ik heb binnenkort een nieuwe monitor nodig, wil het liefst uiteraard een TFT maar die zijn nogal duur. Kun je niet gewoon een oude laptop met een 15" scherm (oid) opkopen voor 50 euro ofzo, hier het LCD scherm uithalen, en dit tussen plexiglas zetten. Heb je in feite een goedkoop TFT schermpje of zie ik hier nou iets verkeerd?
Jah je moet een hele duure controller kopen duur als een TFT scherm
als je trouwens een werkende laptop vind met werkend 15"kleurenscherm voor 50 euro, waarschuw ff
Had ik allang gedaan, en het enige wat daar staat over de schermen in een laptop is dat je die (nog) niet kunt gebruiken als een LCD scherm. Maar ik wil het dan dus echt als monitor gebruiken!Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 22:27:
[...]
Je ziet het idd verkeerd. Check de faq eens dan vind je het antwoord.
Heuj!
en je kunt niet lezen en je kunt niet omschrijven. JE kunt een lcd niet gebruiken als monitor, je kunt er dus geen vga aansluiting aan maken, dus je kunt m niet aansluiten op je pc, dus dat gaat niet werken. Een losse lcd van een laptop heb je dus niets aan.
het scherm van een laptop noem jij dus gewoon een enorme LCD? Is toch gewoon een tft scherm naar mijn weten?arjandijk schreef op 17 August 2003 @ 12:35:
en je kunt niet lezen en je kunt niet omschrijven. JE kunt een lcd niet gebruiken als monitor, je kunt er dus geen vga aansluiting aan maken, dus je kunt m niet aansluiten op je pc, dus dat gaat niet werken. Een losse lcd van een laptop heb je dus niets aan.

Heuj!
Het is ook een TFT maar dat scherm heeft de controller in de laptop zitten. en bij gewoon TFT schermen ook. Dus als je dat wilt doen moet je een speciale controller kopen
Dan blijft het zelfde van kracht! Het scherm van een laptop lcd of tft wordt door een industriele vga kaart direct aangestuurd.
Het is dus niet zo dat het signaal eerst wordt verandert zodat het over een klein aantal lijntjes kan.
Het is nog onmogelijk (behalve bij aanschaf van een zeer dure controller) het scherm te gebruiken.
Stukje uit de FAQ
Het is dus niet zo dat het signaal eerst wordt verandert zodat het over een klein aantal lijntjes kan.
Het is nog onmogelijk (behalve bij aanschaf van een zeer dure controller) het scherm te gebruiken.
Stukje uit de FAQ
En hoe zit het dan met laptopschermen?
Laptopschermen zijn in principe aan te sluiten, maar dan moet je een speciale videokaart hebben die daarvoor geschikt is. Die kosten 3 á 400 dollar. Het is dus makkelijker je laptop intact te laten en dan een programma ervoor schrijven dat dan je schermpje vult met info
[ Voor 35% gewijzigd door Steefph op 17-08-2003 13:41 ]
Alles is terug te redeneren naar 4
Verwijderd
ff een off topic vraagje aan Ik De Buurman, die eerste foto daar heb je een foot op dat display.. komtie uit the history in tynaarlo???
Tomas
Tomas
Dat klopt. En ik zelf sta er ook nog op achterVerwijderd schreef op 17 August 2003 @ 20:15:
ff een off topic vraagje aan Ik De Buurman, die eerste foto daar heb je een foot op dat display.. komtie uit the history in tynaarlo???
Tomas
Ik wil dit ook proberen, maar dat moet ook kunnen met een 486?
wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!
dE orginele mod van die belg (zie post #1) is een 486 SLC laptopje. Dus dat kan.cablerichy schreef op 17 August 2003 @ 22:22:
Ik wil dit ook proberen, maar dat moet ook kunnen met een 486?
Verwijderd
Sterker nog, ik heb hetzelfde al eens gedaan met een 386SX-16 icm qvpro252 (QuickView Protected Mode V2.52)
Ok heb een bod gedaan op een satelite (ReLight schreef op 17 August 2003 @ 22:54:
[...]
dE orginele mod van die belg (zie post #1) is een 486 SLC laptopje. Dus dat kan.
Het lijkt een allemaal beetje op de Kiss Coolview monitor.

Zeker een vette mod. Ga van de week beginnen met een 12" schermpje in Alu Case.

Zeker een vette mod. Ga van de week beginnen met een 12" schermpje in Alu Case.
Verwijderd
Hrmz, die eikeltjes op marktplaats willen 100+ euro voor een gare P75. Weet iemand waar het goedkoper te regelen is? PC dumpdag ofzo?
Verwijderd
Weet iemand waar je gewoon kale TFT schermpjes kan kopen? Mag ook iets kleiner zijn dan een laptop.... dus wat je gewoon kun aansluiten als 2e monitor... en wat moet zoiets dan ongeveer kosten? Dan wil ik namelijk net zoiets maken als deze mod, maar dan zonder de complete laptop er achter
vet gedaan je hebt me op een idee gebrachtIk De Buurman schreef op 31 July 2003 @ 21:41:
[afbeelding]
• Compaq p1 133mhz
• 2 gig hdd
• 2 stukken plexi plaat van 11mm dik en 35 cm bij 30 cm
• 8 sierboutjes
• stel parkertjes
• plastic buisjes (word nog roestvrij staale buis)
Software:
Windows 98
ACDSee
De foto veranderd elke 15 sec
Er moet hier en daar nog wat aan veranderd worden...
en dat printplaatje rechts onder moet ik nog even de kabeltjes van verlengen...
naar het idee van http://users.pandora.be/kenvh/lapmod/
ik ben een van de weinige mensen die linux gekocht heeft denk ik
Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
morgen is een compaq armada 1700 hier aan de beurt om te worden gesloopt... keep you guys postin'
Deze plek is te koop.
Ik ben ook bezig met een laptop ergens vandaan te halen ik hoop deze week nog te beginnen
"Hé Bob, drie bier!"
http://www.eio.com/lcdprodt.htmVerwijderd schreef op 18 August 2003 @ 21:11:
Weet iemand waar je gewoon kale TFT schermpjes kan kopen? Mag ook iets kleiner zijn dan een laptop.... dus wat je gewoon kun aansluiten als 2e monitor... en wat moet zoiets dan ongeveer kosten? Dan wil ik namelijk net zoiets maken als deze mod, maar dan zonder de complete laptop er achter
hier kun je ze vinden, maar zoals eerder gezegd, eigenlijk niet aansluiten, je hebt echt de hele laptop nodig. Anders kun je beter een los TFT schermpje kopen. Dat is waarschijnlijk goedkoper dan een kaal LCD met VGA aansluiting.
LCD is trouwens een verzamelnaam voor platte schermen. Hieronder heb je bijvoorbeeld apart nog TFT en DSTN
Zonde dat geen enkel plaatje het hier doet.. ik wil nl. ook al een poosje een soortgelijk iets doen.
Heb al een poos een HP Omnibook 2000CT (133Mhz, 16MB) liggen; een mooi vierkant doosje. Ik wil het beeldscherm loshalen, omdraaien, en weer vastzetten. Zo kan ie dichtgeklapt blijven en kan ik toch het beeldscherm zien. Dat kan ik dan als displaytje voor mn gewone pc gebruiken. Geen gekloot met het aansluiten van het scherm, gewoon was client/server software erop gooien
Maar ben er nog steeds niet aan begonnen...
Heb al een poos een HP Omnibook 2000CT (133Mhz, 16MB) liggen; een mooi vierkant doosje. Ik wil het beeldscherm loshalen, omdraaien, en weer vastzetten. Zo kan ie dichtgeklapt blijven en kan ik toch het beeldscherm zien. Dat kan ik dan als displaytje voor mn gewone pc gebruiken. Geen gekloot met het aansluiten van het scherm, gewoon was client/server software erop gooien
Ik denk dat je je instellingen bekijken moet,..elk plaatje doet het hier hoor. in ieder geval die van mij wel.frickY schreef op 19 August 2003 @ 13:12:
Zonde dat geen enkel plaatje het hier doet.. ik wil nl. ook al een poosje een soortgelijk iets doen.
...
wat jij wil doen heeft toshiba ook dat is de Proteseé (of zo iets) daar kun je het scherm van om draaien
Dit is een leuk idee
.... Maar heb ik net 1 week terug een P1 200 met TFT weg gegeven
.. en mijn P3 laat is zoals hij is.. deze gebruik ik voor in de auto.. (aansturing 4x40 display + voor het kijken van DVD's.. + MP3's afspelen
)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
en ik zeg dat je dan beter een nieuw 15" scherm kunt kopen en de behuizing eraf slopen, dan ben je goedkoper uit.Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 11:08:
Ik bedoelde ook eigenlijk een los TFT scherm, maar dan zonder behuizing
beetje het principe van een tablet pc, alleen moet er nog een touchscreen bijCyrus The Virus schreef op 19 August 2003 @ 17:03:
wat jij wil doen heeft toshiba ook dat is de Proteseé (of zo iets) daar kun je het scherm van om draaien
Nu heb ik zelf een 486 dx2-50 met kleurenscherm. Ik wil er sowieso plaatjes op kijken, maar krijg het maar voor elkaar om max 256 kleuren op het scherm te toveren en ik wil minstens 32k (15 bit) of 64k (16 bit) kleuren hebben. Er draait windows 3.11 op mn laptop en er zit een "Chips & Technologies" 6554x videochipset met volgens mij 1 mb ram (1024*768 bij 256 kleuren werkt). Als ik de windows 640*480 16m driver selecteer krijg ik de boodschap dat deze mode niet door de video-bios wordt ondersteund.
Ook Dos pictureviewers in combinatie met vesadrivers brengen geen uitkomst, zelfde hoeveelheid kleuren beschikbaar. Hoe kan dit? en wat kan ik eraan doen?
Is de enige mogelijkheid om windows 95 erop te zetten en dan nog een keer te proberen?
zoo... het begin is er
(fotos zijn klikbaar)
Stap 1: De start
dit is m dan... het slachtoffer :

een compaq armada met 64 megs ram, een p2 300 proc en aanverwante artikelen...
wat doe je dus als eerst ?? Slopen... juist ja
Stap 2: De sloop
na een klein halfuurtje slopen houden we dan uiteindelijk dit als resultaat over:

Stap 3: Testen
mjah en dan denk je... tering wat heb ik nou weer gedaan
hoe krijgen we dit weer inelkaar... nou dat viel dus mee... minder dan ik iig dacht nodig te hebben... één gelukje..... de powerknop zit op het mobo vast, die hoef ik dus niet apart te maken (thank god
)
goed... dan het testen... alle stroomgroepen afgesloten, alles losgehaalt, webservers down, de buurt gewaarschuwd, brandweer ambulance you name it... en op de powerknop geramt... en warempel, ze deed het ook nog

Stap X: To-do
morgen naar de gamma... wat ik exact ga doen ?? Triplex of MDF plaatjes (wat exact weet ik nog niet) halen, daar een latjes constructie inhangen waar ik alles zo in kan 'leggen'... waarschijnlijk nog wat kleine scharniertjes om het één en ander te kunnen openen en dichtdoen... dan het hout afmaken met een lik verf of ander leuk iets (Zag in een ander CM topique traanplaatstickers...
) en dan kijken of ik het geheel nog steeds werkend heb
Stap 1: De start
dit is m dan... het slachtoffer :

een compaq armada met 64 megs ram, een p2 300 proc en aanverwante artikelen...
wat doe je dus als eerst ?? Slopen... juist ja
Stap 2: De sloop
na een klein halfuurtje slopen houden we dan uiteindelijk dit als resultaat over:

Stap 3: Testen
mjah en dan denk je... tering wat heb ik nou weer gedaan
goed... dan het testen... alle stroomgroepen afgesloten, alles losgehaalt, webservers down, de buurt gewaarschuwd, brandweer ambulance you name it... en op de powerknop geramt... en warempel, ze deed het ook nog

Stap X: To-do
morgen naar de gamma... wat ik exact ga doen ?? Triplex of MDF plaatjes (wat exact weet ik nog niet) halen, daar een latjes constructie inhangen waar ik alles zo in kan 'leggen'... waarschijnlijk nog wat kleine scharniertjes om het één en ander te kunnen openen en dichtdoen... dan het hout afmaken met een lik verf of ander leuk iets (Zag in een ander CM topique traanplaatstickers...
Deze plek is te koop.
Erg benieuwd Keez. Maar een P3 200Mhz ? Een P2 zeker dan?
Best zonde eigenlijk... Ik wacht even met m'n begin aan Lapmod #2 Er komen hier leuke ideeen langs.
Best zonde eigenlijk... Ik wacht even met m'n begin aan Lapmod #2 Er komen hier leuke ideeen langs.
tis een p2 300 as saidReLight schreef op 19 August 2003 @ 22:08:
Erg benieuwd Keez. Maar een P3 200Mhz ? Een P2 zeker dan?
Deze plek is te koop.
Verwijderd
Ik heb ook 2 oude laptops.
1 zwart-witte nog, wat dus een klok en wekker wordt
en een kleure met 200 mhz en dat wordt dus het fotolijstje.
Ik kan niet wachten om te gaan bouwen
1 zwart-witte nog, wat dus een klok en wekker wordt
en een kleure met 200 mhz en dat wordt dus het fotolijstje.
Ik kan niet wachten om te gaan bouwen
reuze leuk idee zo'n lapmod, ben er ook met een bezig. Ik zit alleen nog met het probleem dat ik nog een manier moet vinden om het een en ander er op te knallen want er zit geen floppy of cdrom in, heb een externe floppydrive maar geen kabel ervoor
Ehh :Maikel_PumaCatz schreef op 20 August 2003 @ 10:16:
reuze leuk idee zo'n lapmod, ben er ook met een bezig. Ik zit alleen nog met het probleem dat ik nog een manier moet vinden om het een en ander er op te knallen want er zit geen floppy of cdrom in, heb een externe floppydrive maar geen kabel ervoor
1) serieel dmv FX of laplink e.d.
2) usb ?
3) LAN ?
-
4)externer zip, of andere parallel drive spul.
Als je het al met (de juiste) VESA drivers hebt geprobeerd dan is er weinig kans dat het scherm meer dan 256 kleuren kan tonen. Meestal komt een 1mb kaartje ook niet hoger...arjandijk schreef op 19 August 2003 @ 19:31:
Ook Dos pictureviewers in combinatie met vesadrivers brengen geen uitkomst, zelfde hoeveelheid kleuren beschikbaar. Hoe kan dit? en wat kan ik eraan doen?
Is de enige mogelijkheid om windows 95 erop te zetten en dan nog een keer te proberen?
Careful. We don't want to learn from this.
Word dit een centraal Lapmod topic?
[ Voor 82% gewijzigd door Ik De Buurman op 20-08-2003 15:32 ]
waarom nietIk De Buurman schreef op 20 August 2003 @ 15:31:
[...]
Word dit een centraal Lapmod topic?Succes met modden in ieder geval
Het scherm is inmiddels in de staat zoals ik m wil hebben:
Stap 4: Schermmodding
Nou het scherm dus... eerst gewoon met MDF de grootte van het scherm plus 3 cm aan alle kanten overgehouden zodat je het echte lijst met passe partout idee krijgt... uitzagen met de decupeer, goed schuren (klote MDF snippers) ontvetten en plakken... zie hier het resultaat :

morgen weer een dag... kijken of ik de rest klaar kan krijgen... inmiddels ben ik windoze aan het installeren omdat ik geen CD-roms in mn lijst wil...
Deze plek is te koop.
Hmmm.. dit ziet allemaal best wel cool uit! Ik denk dat ik ook zoiets ga doen, maar dan mijn - hele - notebook in plexiglas maken :+!
Maareh.. waar kun je die oudere laptops goedkoop krijgen?!
Very nice mod
Marktplaats, ebay, pc-dumpX-G schreef op 20 August 2003 @ 17:45:
Hmmm.. dit ziet allemaal best wel cool uit! Ik denk dat ik ook zoiets ga doen, maar dan mijn - hele - notebook in plexiglas maken :+!
[ Voor 86% gewijzigd door Steefph op 20-08-2003 17:47 ]
Alles is terug te redeneren naar 4
eh ligt er aan wat je er voor uit wil geven.. kijk maar eens op http://www.marktplaats.nl?X-G schreef op 20 August 2003 @ 17:45:
Ik heb me ook aan een dergelijk project gewaagd, en het resultaat mag er zijn. (Al zeg ik het zelf). Nu kan mijn scherm maar 256 kleurtjes weergeven, dus als fotolijst is hij niet echt geschikt. Weet iemand nog een paar leuke toepassingen voor mijn bakkie?
Specs:
486DX4-75 Mhz
8 MB Ram
Floppy
10 Mbit NIC
256 kleuren TFT
Specs:
486DX4-75 Mhz
8 MB Ram
Floppy
10 Mbit NIC
256 kleuren TFT
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Foto?C@SP schreef op 21 August 2003 @ 12:29:
Ik heb me ook aan een dergelijk project gewaagd, en het resultaat mag er zijn. (Al zeg ik het zelf). Nu kan mijn scherm maar 256 kleurtjes weergeven, dus als fotolijst is hij niet echt geschikt. Weet iemand nog een paar leuke toepassingen voor mijn bakkie?
Specs:
486DX4-75 Mhz
8 MB Ram
Floppy
10 Mbit NIC
256 kleuren TFT
Hmmm.. die gasten vragen zich dik 200 euro voor een simpel 133 mhz bakkie ...

Ja, tijdens TIMES vloog me zo ene voorbij tijdens het CaseWerpen
!
Ik heb net de kabels van de voeding van het TFT verlengt en dat werkt gewoon (1 draadje dadelijk de rest) je moet alleen de kabels van de Blacklight niet verlengen dat zijn 4 of 2 dikke gekleurde kabeltjes, want verliest hij kracht en zie je bijna niks
Dat klopt. Die andere kleurde kabeltjes kan je wel gewoon verlengen. Die van het blacklight kan je beter vanaf blijven (lijkt mij het verstandigs)Cyrus The Virus schreef op 21 August 2003 @ 15:30:
je moet alleen de kabels van de Blacklight niet verlengen dat zijn 4 of 2 dikke gekleurde kabeltjes, want verliest hij kracht en zie je bijna niks
Ik heb alle kabels verlengt voor de voeding van de blacklight. Dus mij lijkt het mogelijk om het scherm een meter te verlengen als je wilt, ik ga dadelijk kijken of niet die stekkertjes hebben kan ik een verlengkabel maken handiger
zijn er 2e hands Laptop TFT schermen te koop en waar (website) en wat kosten die ongeveer. Ik wil die vervangen door mijn CRT die te groot. Voor mijn laptop mod kan ik hem aan de muur hangen
ik las hier en daar iets over dat tutch folie
heeft iemand daar toevallig iets meer info over ?
ik krijg binnenkort een PIII 1 ghz laptop met 15'1 tft scherm
waar dus alles nog op en in zit behalve de acu
de behuizing is bij het scherm totaal gescheurt en aan de onderkant is ook een heel stuk gewoon weg en de mousepad is kapot en het tb ook (dit zou te duur zijn om te maken dus zou hij weg worden gegooit (ik heb hem gered om het zo maar te zeggen
)
ik ben dus van plan een soort van dvix dvd station te maken voor aan de muur
dan wel in startrek stile dus een zwarte rand en een gui in startrek stile met die ronde knopjes enzo
echter dit gaat natuurlijk met de muis niet mooi staan
en heb ik dus een soort van tutch screen nodig
ik zal natuurlijk mijn vooruitgang hier ook neer zetten
dus alle info hier over is welkom

zo iets dus kleiner natuurlijk
heeft iemand daar toevallig iets meer info over ?
ik krijg binnenkort een PIII 1 ghz laptop met 15'1 tft scherm
waar dus alles nog op en in zit behalve de acu
de behuizing is bij het scherm totaal gescheurt en aan de onderkant is ook een heel stuk gewoon weg en de mousepad is kapot en het tb ook (dit zou te duur zijn om te maken dus zou hij weg worden gegooit (ik heb hem gered om het zo maar te zeggen
ik ben dus van plan een soort van dvix dvd station te maken voor aan de muur
dan wel in startrek stile dus een zwarte rand en een gui in startrek stile met die ronde knopjes enzo
echter dit gaat natuurlijk met de muis niet mooi staan
en heb ik dus een soort van tutch screen nodig
ik zal natuurlijk mijn vooruitgang hier ook neer zetten
dus alle info hier over is welkom

zo iets dus kleiner natuurlijk
[ Voor 7% gewijzigd door Shunt op 21-08-2003 21:55 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
ik wil dat ook wel weten
Ok, beetje off-topic maar ik denk dat ik het beter hier kan vragen tussen de laptop-'experts'
.
Ik was ook van plan om een laptop te gaan slopen alleen is de LCD en het tobo (inc. muis) niet bij gewenst. Wel af en toe om te configureren (?) maar dat is niet zo heel vaak.
Zelf zat ik te denken aan 2 aansluitingen waar ik het kabeltje van de monitor en tobo insteek terwijl ie intern aan het mobo van de laptop vast zit. Kan dat ?
ik wil nog niet zeggen wat ik ga doen...
Ik was ook van plan om een laptop te gaan slopen alleen is de LCD en het tobo (inc. muis) niet bij gewenst. Wel af en toe om te configureren (?) maar dat is niet zo heel vaak.
Zelf zat ik te denken aan 2 aansluitingen waar ik het kabeltje van de monitor en tobo insteek terwijl ie intern aan het mobo van de laptop vast zit. Kan dat ?
[ Voor 9% gewijzigd door GeforceDDQ op 21-08-2003 23:49 ]
301SQN
Het kan wel maar waarom zou je dat doen je kunt toch een gewoon tobo op de PS/2 aan sluiten een een CRT op de VGA of niet
It all depends...afhankelijk van je laptop zijn de kabels van je lcd fragiel tot zeer fragiel (als in: niet gemaakt om regelmatig te (un)pluggen). Maar hé je bent een tweaker dus surprise us en kijk of je het werkend kunt krijgengeforceddq schreef op 21 August 2003 @ 23:48:
Ok, beetje off-topic maar ik denk dat ik het beter hier kan vragen tussen de laptop-'experts'.
maareh Cyrus the Virus has a point...
http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die
ik denk dat je dat Touch screen kan vergeten of je moet 180 dollar over hebben en ff naar amerika rijzen waant daar verkopen ze setjes voor touch screen monitor te maken
hmmz ik hang er wel een corles mouse + tb aan
hmmz voice control
ik had ooit eens een tooltje gevonden dat echt werkte zelfs met andere dan ingesproken stemmen en geactiveerd werd door een open comando
bvb computer ofoz
computer:
open divix player
go to C:\
map fims
map blade II
open bladeII.avi
ik had toen gewoon geen schijt zin om het te gaan instellen enzo
hmmz ik zal eens gaan zoeken naar dat tooltje
das gewoon nog gaver dan een touch screen
hmmz voice control
ik had ooit eens een tooltje gevonden dat echt werkte zelfs met andere dan ingesproken stemmen en geactiveerd werd door een open comando
bvb computer ofoz
computer:
open divix player
go to C:\
map fims
map blade II
open bladeII.avi
ik had toen gewoon geen schijt zin om het te gaan instellen enzo
hmmz ik zal eens gaan zoeken naar dat tooltje
das gewoon nog gaver dan een touch screen
Game PC
jah kan ook
als je de naam weet zeg het ff
als je de naam weet zeg het ff
http://www.scansoft.com/naturallyspeaking/preferred/ hier is er een alleen die heb ik niet
nah dat is veel te nieuw en ook veel te uitgebrijdCyrus The Virus schreef op 22 August 2003 @ 02:11:
http://www.scansoft.com/naturallyspeaking/preferred/ hier is er een alleen die heb ik niet
het was een simpel progje (wel een paar honderd mb hoor)
die echt enkel de basics van windows kon besturen en je kon zelf nog aps starten door die in te voeren
hmmz ik zou het tog echt niet meer weten

Game PC
Ik heb ook ooit iets gehad maar nou weet ik niet hoe het heet
is dat een goed programma
Ik denk die philips ja, daarmee kon je ook meteen de muis vervangen, het scherm wordt in 9 vakjes opgedeeld en als je ''Vijf" riep werdt dat ding ook in 9 vakjes opgedeeld net zo diep dat je de juiste knop hebt om te klikken
Best wel grappig op te zien als je in een FPS zit op een lan: vijf, vier, drie, klik. zeven, een, negen klik
Dat soort dingen
Dat soort dingen
Verwijderd
Nice...
Allen ik zou hem meeneembaar maken zodat je hem zo ergens mee naar toe kan nemen voor filmpje kijken ofzo... want zo dik is ie toch niet...
Kun je alles er zo op aansluiten trouwens zoals cd-rom e.d ?
Kun je alles er zo op aansluiten trouwens zoals cd-rom e.d ?
Ik heb alles wat in de orginele laptop zat ook in mijn mod behalve TFT (broke) en TB + Mouse
wat voor programma´s zijn dat
Voor iedereen die ook zo'n schermpje wil maken....vandaag is er weer de 2 maandelijkse PC DUMPDAG in de RAI in Amsterdam.
* Gutteguttegut loopt er ook weer vanaf een uurtje of 11 rond.
* Gutteguttegut loopt er ook weer vanaf een uurtje of 11 rond.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Helaas is het zo ver weg, ik ga zondag naar de PC beurs in Den bosch
Ik vind de mod echt erg vet en ben van plan mn laptop ook te modden, misschien hetzelfde als hier of misschien anders dat moet ik nog even bekijken.
NU heb ik alleen 1 probleem, ik heb een compaq armada en daarop zit de contrast en helderheids regeling ingebakken in het toetsenbord, weet iemand een goede oplossing om dit toch nog te kunnen gebruiken als ik het TB eraf sloop?
NU heb ik alleen 1 probleem, ik heb een compaq armada en daarop zit de contrast en helderheids regeling ingebakken in het toetsenbord, weet iemand een goede oplossing om dit toch nog te kunnen gebruiken als ik het TB eraf sloop?
Zo, mijn lapmod is ook klaar 
Inhoud:
* Toshiba 480 CDT (P1 166 mhz, 256 MB)
* CDrom speler
* LAN kaartje (wordt straks draadloos, als hij blijft werken
)
* Windows ME, met myHTPC
* Owja... 2 keukenhandgrepen aan de voorkant
To Do:
* Infrarood ontvanger maken en configureren
* Software tweaken naar wens
* Aansluiten op audio systeem (mp3 collectie via lapmod beluisteren
* Standaard maken om hellen tegen te gaan
Zijkant

grotere image: http://www.xs4all.nl/~brn/images/lap1.JPG
Achterkant

grotere image: http://www.xs4all.nl/~brn/images/lap2.JPG
Andere Zijkant

grotere image: http://www.xs4all.nl/~brn/images/lap3.JPG
Rechts onder voor

grotere image: http://www.xs4all.nl/~brn/images/lap4.JPG
Voorkant

grotere image: http://www.xs4all.nl/~brn/images/lap5.JPG
Voorkant

grotere image: http://www.xs4all.nl/~brn/images/lap6.JPG
Ik ben er wel tevreden over, ik moet alleen nog een soort standaardje maken, want hij helt nu wat naar voren...
Inhoud:
* CDrom speler
* LAN kaartje (wordt straks draadloos, als hij blijft werken
* Windows ME, met myHTPC
To Do:
Zijkant

Achterkant

Andere Zijkant

Rechts onder voor

Voorkant

Voorkant

Ik ben er wel tevreden over, ik moet alleen nog een soort standaardje maken, want hij helt nu wat naar voren...
[ Voor 3% gewijzigd door S1W op 23-08-2003 14:43 ]
vraagje heb jij nu de acu aan gesloten ?S1W schreef op 23 augustus 2003 @ 13:14:
Inhoud:
* CDrom speler
* LAN kaartje (wordt straks draadloos, als hij blijft werken)
* Windows ME, met myHTPC
To Do:
Achterkant
[afbeelding]
Zijkant
[afbeelding]
Andere Zijkant
[afbeelding]
Rechts onder voor
[afbeelding]
Voorkant
[afbeelding]
Voorkant
[afbeelding]
ik zit namelijk te denken om dat wel te doen en zo dus een soort van mobiel tv station te hebben (draadloos netwerk + streaming tv capture
Game PC
Nope, de accu heb ik eraf gelaten. Al had ik hem er wel opgezet dan had ik er nog maar een uurtje of 2 maximaal plezier van kunnen hebben (accu is niet zo best) en het maakt het hele geval ook weer zwaarder.Shunt schreef op 23 August 2003 @ 14:30:
[...]
vraagje heb jij nu de acu aan gesloten ?
ik zit namelijk te denken om dat wel te doen en zo dus een soort van mobiel tv station te hebben (draadloos netwerk + streaming tv capture)
idem bij mij.... ik laat de accu ook gewoon weg, de floppy en CD-rom idem dito... alles via het netwerk... ik hoop dat ik volgende week nog tijd heb -naast de introductie- om alles voor elkaar te maken...
Deze plek is te koop.
erg tof!!! vooral die keukenhandgreepjes....S1W schreef op 23 August 2003 @ 13:14:
[knip]
Zijkant
[afbeelding]
S1W schreef op 23 August 2003 @ 14:36:
[...]
Nope, de accu heb ik eraf gelaten. Al had ik hem er wel opgezet dan had ik er nog maar een uurtje of 2 maximaal plezier van kunnen hebben (accu is niet zo best) en het maakt het hele geval ook weer zwaarder.
Ik heb de accu er ook uit gelaten werd veel te warm allemaal en inderdaad hij doet het dan maar een uurtje oftweeKeeZ schreef op 23 August 2003 @ 19:51:
idem bij mij.... ik laat de accu ook gewoon weg, de floppy en CD-rom idem dito... alles via het netwerk... ik hoop dat ik volgende week nog tijd heb -naast de introductie- om alles voor elkaar te maken...
bRAvoS1W schreef op 23 augustus 2003 @ 13:14:
Inhoud:
* CDrom speler
* LAN kaartje (wordt straks draadloos, als hij blijft werken)
* Windows ME, met myHTPC
To Do:
Zijkant
[afbeelding]
Achterkant
[afbeelding]
Andere Zijkant
[afbeelding]
Rechts onder voor
[afbeelding]
Voorkant
[afbeelding]
Voorkant
[afbeelding]
Netjes gedaan !
Hey Buurman, werkt bij jouw Compaq de HDD power save goed ? Hij wil niet bij mij.
[ Voor 1% gewijzigd door ReLight op 24-08-2003 20:58 . Reden: typo ]
Verwijderd
Ik kan een Compaq armada 486dx 100mhz gratis krijgen als ik deze ga afhalen.
Er hangt een 12" 16 bit kleuren 800x600 scherm aan vast ,enkel de hdd ontbreekt en hij boote soms niet.
Is het de moeite om deze op te pikken?
Kan ik dat dan gebruiken als 2de monitor op mn pc of...
Via netwerk of cd rom laten booten?
Kan ik ook een oude hdd van desktop 486 hierop aansluiten?
Er hangt een 12" 16 bit kleuren 800x600 scherm aan vast ,enkel de hdd ontbreekt en hij boote soms niet.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 21:35 ]
Mooi gedaan maar waarom die handvatten is toch niet fijn of wel
Daar kan je wel wat mee, die HDD kan je vergeten , die past niet. (2e hands zoeken?)Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 21:31:
Ik kan een Compaq armada 486dx 100mhz gratis krijgen als ik deze ga afhalen.
Booten vanaf direct lan lijkt me wel tof
[ Voor 1% gewijzigd door ReLight op 25-08-2003 09:39 . Reden: typo ]
Hmmmzz ik vond het gewoon grappig staan die handvatten, puur voor de grap...Cyrus The Virus schreef op 24 augustus 2003 @ 23:04:
Ik heb deze weekend ook een oude laptop die ik overhad gesloopt. de sloop is goed gelukt, zit nu nog met de aansluiting van het scherm, aangezien de aansturing met een soort van zachte pvc board is gemaakt. zodra digicam weer in huis is, schiet ik wat fotos..
Heeft iemand een idee hoe die dingen te verlengen zijn?
o ja, het is een armada (compaq, voglens mij 166 mhz dacht ik) meer info volgt nog
o ja, het is een armada (compaq, voglens mij 166 mhz dacht ik) meer info volgt nog
dat lijkt l33tCyrus The Virus schreef op 24 August 2003 @ 23:04:
Hmzzz volgens mij wel... nog geen errors gehadReLight schreef op 24 August 2003 @ 20:58:
[...]
Hey Buurman, werkt bij jouw Compaq de HDD power save goed ? Hij wil niet bij mij.
In ieder geval (zie boven ergens) niet de twee van het blacklight verlengen want dan word die gaar... Rest gewoon met stukje kabel en krimpkousfcs schreef op 25 augustus 2003 @ 12:49:
Ik heb deze weekend ook een oude laptop die ik overhad gesloopt. de sloop is goed gelukt, zit nu nog met de aansluiting van het scherm, aangezien de aansturing met een soort van zachte pvc board is gemaakt. zodra digicam weer in huis is, schiet ik wat fotos..
[ Voor 73% gewijzigd door Ik De Buurman op 25-08-2003 15:27 ]
jah daar lijkt het wel op
Ik heb een vraag,
Ik krijg vandaag of morgen een Ommibook 2000, maar daar zit geen cd-rom in, nu wil ik die graag over het netwerk mijn cd-rom player gebruiken, wie weet wat voor'n flop ik moet maken, ik heb me laten vertellen dat de flaptop leeg zou zijn, dus is het mogelijk of moet ik een extern cdromspeler
gaan kopen (2e hands misschien)
Ik krijg vandaag of morgen een Ommibook 2000, maar daar zit geen cd-rom in, nu wil ik die graag over het netwerk mijn cd-rom player gebruiken, wie weet wat voor'n flop ik moet maken, ik heb me laten vertellen dat de flaptop leeg zou zijn, dus is het mogelijk of moet ik een extern cdromspeler
ik zou het niet weten
Dit topic is gesloten.