Lapmod [digitale fotolijst] Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.706 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:53
RSP schreef op 07 August 2003 @ 17:38:
is de kabel te kort om het scherm de andere kant op te klappen nadat ie uit z'n kistje is gehaald dan??
Cyrus The Virus schreef op 07 August 2003 @ 17:42:
welke kabels heb jij verlengt van de TFT of nog meer kabels??
Ik heb 1 van de 2 kabels verlengt naar de TFT. De voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:35
Ik zal kijken of dat bij mij ook nodig is. Ik ga wel een zwart rand ronde TFT maken waarachter ook de Leds komen

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

Okey, het rauwe materiaal :
Afbeeldingslocatie: http://www.natuurwetenschappen.nl/~remon/Aug09234.JPG

Specs:
Compaq lte 5100 Win98 se of Linux suse 6.2
90Mhz P1 250 kb cache
12"? 16M color tft.
1 x Goed 1x met ' kuren' + insteek modules van elk 1 goed & 2 x Hdd
(de slechte wil niet booten met extra mem module, enkel met std 8mb erin)
Cdrom+floppy
40Mb mem 810 Mb hdd
pcmcia bay type 2 :9~
mic + speakers, aux audio in, parl.port, com port, vga out & doc aansluiting.

Het dockstation bied alle poorten + rj45 & video out maar die erin verwerken zal moeilijk gaan ivm ruimte. Ik weet niet wat de voortgang zal zijn ivm tijd enzo maar we gaan het proberen.
Doel is minimaal 1 x zo'n mooi fotolijstje te hebben, en als nummer 2 het overleeft dan bouw ik die in m'n pc kabinet kast (kast van 1m bij 1,6 mtr hoog als status display) :Z
Als iemand demontage tips heeft over dit model graag hier posten. Of mailen.

[ Voor 3% gewijzigd door ReLight op 09-08-2003 11:03 . Reden: typo ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Gaat dat wel draaien win98 met zo weinig RAM. Ik heb hier dan die Pentium MMX 166, maar daar zit te weinig ram in voor mp3 dus moet ik die nog ff bij kopen. Ik ga eerst 1 laptop met kapot scherm een mini PC van maken.

Tips: Kijk goed uit dat je geen stekertjes los trek en dan vergeet.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Cyrus The Virus schreef op 09 augustus 2003 @ 11:34:
Gaat dat wel draaien win98 met zo weinig RAM. Ik heb hier dan die Pentium MMX 166, maar daar zit te weinig ram in voor mp3 dus moet ik die nog ff bij kopen. Ik ga eerst 1 laptop met kapot scherm een mini PC van maken.

Tips: Kijk goed uit dat je geen stekertjes los trek en dan vergeet.
Ja, draait al jaren Win98 op (op die ene met 40Mb Ram). Hoe dat met mp3 gaat moet ik nog kijken, maar de foto slideshow moet goed kunnen.
Ik twijfel nog of ik de setup over ga doen met een minimum (5mb ?) win98 install.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
min 5 MB zou ik niet doen dat is kei lastig. Je moet gewoon de functie laptop selecteren en dan alles selecteren wat je nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReLight schreef op 09 August 2003 @ 11:40:
Ja, draait al jaren Win98 op (op die ene met 40Mb Ram). Hoe dat met mp3 gaat moet ik nog kijken, maar de foto slideshow moet goed kunnen.
Ik twijfel nog of ik de setup over ga doen met een minimum (5mb ?) win98 install.
Die laptop kan je perfect voor status gebruiken, DOS of LINUX.
Kies voor Knoppix(linux voor bootcd's), MS-DOS, Dr.DOS of CalderaDOS.

Als je voor DOS kiest kan je veel maken met QBasic. Ik heb een 386(!!!!) laptop met 4mb ram, paralelle netwerkkaart(BNC only), aan het netwerk. Beetje me spelen.

Preview(testfase)-> http://zooi.kingofdos.com/got/qbasic-bitmap-test.jpg
Het komt er nog netter uit te zien, maar vooral meer met plaatjes opbouwen. Ik heb een functie die BMP's kan inlezen, alleen deze werkt met RGB en BMP is GRB dus dat moet ik nog omzetten.
Als dat werkt dan wordt het geheel vanuit BMP's gemaakt, ziet er veel cooler uit dan met asciiart gaan werken.

[UPDATE]
Nou draait het met BMP's ipv LINE command, dus layout is een stuk mooier.
http://zooi.kingofdos.com/got/qbasic-bitmap-test1.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 14:45
Hier ben ik weer, eindelijk met pics van me lap:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.be/baexem/GoT/1.jpg
Uber dank aan Icey voor deze geweldige lap! Voor een mooie prijs gekocht, en zeer snel in huis!
Specs: Compac Contura 400CX
Proc: 486 DX2
16 bits kleuren op 640 x 480
HD: 420 MB
Diskette en 10 Mbps LAN

Ik heb zojuist een halfuurtje zitten schroeven, en heb hem nu uitelkaar liggen op tafel. Pics:
Mobo:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.be/baexem/GoT/Mobo.jpg

De componenten:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.be/baexem/GoT/Onderdelen.jpg

Het scherpie:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.be/baexem/GoT/Scherm.jpg

Zodra ik weer wat tijd over heb, ga ik plexi, afstandbusjes, schoefies etc. kopen en het zaakje inelkaar knutselen. Ik ben overigens van plan om het dingetje te laten lopen op Win95. Welk "slideshow" progje gebruiken jullie overigens?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:58
baexem schreef op 09 August 2003 @ 16:38:
Hier ben ik weer, eindelijk met pics van me lap:
[afbeelding]
Uber dank aan Icey voor deze geweldige lap! Voor een mooie prijs gekocht, en zeer snel in huis!
Specs: Compac Contura 400CX
Proc: 486 DX2
16 bits kleuren op 640 x 480
HD: 420 MB
Diskette en 10 Mbps LAN

Ik heb zojuist een halfuurtje zitten schroeven, en heb hem nu uitelkaar liggen op tafel. Pics:
Mobo:
[afbeelding]

De componenten:
[afbeelding]

Het scherpie:
[afbeelding]

Zodra ik weer wat tijd over heb, ga ik plexi, afstandbusjes, schoefies etc. kopen en het zaakje inelkaar knutselen. Ik ben overigens van plan om het dingetje te laten lopen op Win95. Welk "slideshow" progje gebruiken jullie overigens?
Ik ben dus nu bezig met de opvolger van deze laptop de contura 430CX.
Qua software heb ik iets gehoord van ACDsee (volgens mijn gebruikt de topic starter dit progje)

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers, ik heb een DOSBased ( :P ) slideshow programmatje.
http://zooi.kingofdos.com/got/picem.zip , incl DOCfile met info hoe het te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09
Wellicht iets leusk voor de mensen die toch bezig zijn, en vooral voor baexem, aangezien dit is wat die laptop bij mij gedaan heeft.

Het progje samurize (o.i.d) kan systeem informatie, in leuke grafiekjes weergeven, dus proc gebruik, cpu gebruik op de desktop. maar nu komt het, je kan ook die info laten zien van je andere systemen op je netwerk.

je kan dus op je laptopmod grafieken etc laten zien van je desktop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 13:58

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 18:09:
Voor de liefhebbers, ik heb een DOSBased ( :P ) slideshow programmatje.
http://zooi.kingofdos.com/got/picem.zip , incl DOCfile met info hoe het te gebruiken is.
mits de liefhebbers niet de neiging hebben JPG's te gebruiken ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
TIP: Dat kabeltje wat je hier rechts bovenaan ziet bij het TFT scherm mocht ik dus niet verlengen. Want dan werkt het beeldscherm niet...

Edit: volgens mij is je scherm ook een beetje gaar ik zie brandvlekken
tijgermobiel schreef op 09 August 2003 @ 17:42:
[...]

Ik ben dus nu bezig met de opvolger van deze laptop de contura 430CX.
Qua software heb ik iets gehoord van ACDsee (volgens mijn gebruikt de topic starter dit progje)
;) Klopt :P Werkt prima

[ Voor 10% gewijzigd door Ik De Buurman op 09-08-2003 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik ben nou de Laptop aan het "slopen" met het kapotte scherm die maak ik tussen 2 plexiglas platen en dan op de CRT aan sluiten :p.

Vraagje je ziet in die laptop allemaal van die plastieke velletjes moet ik die weer terug zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baexem
  • Laatst online: 20-08 14:45
Ik De Buurman schreef op 09 August 2003 @ 19:13:
[...]

Edit: volgens mij is je scherm ook een beetje gaar ik zie brandvlekken

[...]
Het schermpie is echt niet gaar hoor!
Ik weet niet waar jij ergens brandvlekken ziet hoor?
Mischien in de jpg ietje teveel gecomprimeerd, waardoor 'ie brak lijkt... 'k zal ff niet jpg posten, kijken of "probleem dan is opgelost"
'k zie het probleem al, is een of andere wazige reflectie van iets. Er is echt niks mis met het scherm...

[ Voor 14% gewijzigd door baexem op 09-08-2003 20:41 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
mss offtopic, maar zijn er externe floppy drives te koop of kun je die zelf maken van een Interne floppy drive ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Cyrus The Virus schreef op 09 August 2003 @ 21:26:
mss offtopic, maar zijn er externe floppy drives te koop of kun je die zelf maken van een Interne floppy drive ???
usb heb ik zel wel, nadeel is wel dat je dan usb moet hebben, en dat werkt vaak niet in dos :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik heb windows 98 met USB dus:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 13:58

BaRF

bijna kerst

Icey schreef op 09 August 2003 @ 21:59:
[...]

usb heb ik zel wel, nadeel is wel dat je dan usb moet hebben, en dat werkt vaak niet in dos :(
topicje :P [rml][ DOS]USB driver voor DOS (recente)[/rml]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Je kunt een redelijk trage laptop desnoods via het netwerk een MPEG stroom sturen; Die MPEG stroom kan van allerlei bronnen komen. Tv-kaart, DivX, DVD-tje. MPEG is meestal nog wel af te spelen vanaf een P1 90 (afhankelijk van de videokaart natuurlijk).

Erg leuk idee in ieder geval. Had ik maar een laptop :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
The FlatPC:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/CyrusTheVirus/FlatPC/Image354.jpg
Plaatjes

Info:
Pentium MMX 166 MHZ
2,1 GB HD
32 MB Ram
Yahama Sound card
Toshiba CD-Rom drive
2 MB Video card (weet het merk niet)
USB, Serial, LTP, IR, VGA, PCMIA

Afmeetingen: 31cm x 25,5cm x 5cm

Hij is nog niet af omdat de winkels gesloten zijn en ik nog wat boutjes moertjes etc moet halen ik ga er ook een IR in bouwen.
Het toetsenbord wat je ziet gaat er nog uit maar moet eerst een gewoon toetsenbord hebben.

Als je vragen hebt stel ze gerust

P.S als hij helemaal klaar is maak ik goede foto´s:P

[ Voor 12% gewijzigd door Cyrus The Virus op 09-08-2003 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er zeker heel leuk uit...

Ik was ook al een tijdje bezig, en wou het hele zaakje gister gaan monteren maar nu is een soort van "flat cabel" die aan me cd vast zit los gegaan...

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mavic2626/lcd.jpg

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan repareren?
Het zijn die twee bruine connetors die op de printplaat zaten..

Zal waarschijnlijk wel gewoon een nieuw lcdtje moeten hebben... (als iemand nog een lcd'tje heeft liggen van ibm ik hou me aanbevolen :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Kun je die flatkabel niet terug zetten was bij mijn toetsenbord ook ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op 10 August 2003 @ 13:08:
Kun je die flatkabel niet terug zetten was bij mijn toetsenbord ook ??
Nee dat gaat helaas niet... t was erop gelijmt... en geen insteek conector of zo iets... dus is best wel balen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 14:28:
Nee dat gaat helaas niet... t was erop gelijmt... en geen insteek conector of zo iets... dus is best wel balen...
Even solderen, lijkt me niet zoveel werk. Stuk is hij toch al, dus als het mis gaat dan is het niet zoon probleem. Wel voorzichtig solderen en geen klodders tin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
Cyrus The Virus schreef op 09 August 2003 @ 19:16:
Ik ben nou de Laptop aan het "slopen" met het kapotte scherm die maak ik tussen 2 plexiglas platen en dan op de CRT aan sluiten :p.

Vraagje je ziet in die laptop allemaal van die plastieke velletjes moet ik die weer terug zetten
Ik heb die velletjes niet terug gezet en werkt nog :)
Rest van de plaatjes zijn allemaal een beetje vaag... Maar wat ik er van kan zien is wel tof geworden...

[ Voor 3% gewijzigd door Ik De Buurman op 10-08-2003 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

Oee paul in actie ;p ziet er goed uit, nu kan je mij mooi je grafische lcd verkopen ;)
(k post vandaag/morgen prob mijn hq8 mod ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Eindelijk hij is af, op 1 ding na dat de aan/uit knop nog aan de onderkant zit dus die moet ik nog ff verdubbelen. Ik zal straks "goede" foto´s maken als ik een beetje heb opgeruimd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
weet iemand of er stekkers zijn die je in je VGA poort stop en dat je daar dan een S-Video out op hebt zodat je hem op de TV kan sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Die zijn er.... Alleen voor zover ik weet alleen voor matrox kaarten.. Deze hebben een speciale ondersteuning voor die kabels... kost €15,- ofzo...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
waar kan ik die kopen of wat is de naam ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Bij de Informatique. Heten Matrox G450/G550 kabel VGA naar S-video / Composit.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yootje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-07 11:03
Nog even wat toepaasingen voor zoiets:

Mooie klok
Krant (als je i-net erop kunt krijgen), lekker ind e ochtend het nieuws checken :)
Decoratie (gewoon wat filmpjes laten zien, wel mooi, moet je wel een beetje een goede computer hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Ik neem aan dat jullie heb altijd aan laten staan als hij decoratief is.

Hoe zit het dan met warmte/brandveiligheid. Ik weet dat mijn ouwe laptop (wel iets nieuwer dan deze bakje) gewoon te heet om aan te raken kan worden.

Of is het geheel door de "open" structuur afdoende geventileerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://zooi.kingofdos.com/got/qbasic-lapmod01_thumb.jpg
klikbaar

Wat komt er op:
Tweakers.net headlines
Nu.nl headlines
Weer
Netwerk stats(Server, Router, Mail stats)

Geschreven in QBasic, hij laad per groep 1 textfile in met informatie wat hij moet laten zien. Als het klaar is even compilen en in de autoexec zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
yootje schreef op 10 August 2003 @ 17:21:
Nog even wat toepaasingen voor zoiets:

Mooie klok
Krant (als je i-net erop kunt krijgen), lekker ind e ochtend het nieuws checken:) :)
Decoratie (gewoon wat filmpjes laten zien, wel mooi, moet je wel een beetje een goede computer hebben)
Die andere kan niet want op deze pc kan geen dvix afgespeeld worden en krant kan niet want hij kan niet op me netwerk

Klok is inderdaad ook erg gaaf!
Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 17:40:
Vraagje:

Ik neem aan dat jullie heb altijd aan laten staan als hij decoratief is.

Hoe zit het dan met warmte/brandveiligheid. Ik weet dat mijn ouwe laptop (wel iets nieuwer dan deze bakje) gewoon te heet om aan te raken kan worden.

Of is het geheel door de "open" structuur afdoende geventileerd?
Hij word niet zo warm bij mij... Maar toen ik die accu erin liet werd die wel knetter warm... dus nu maar zonder accu :)

[ Voor 55% gewijzigd door Ik De Buurman op 10-08-2003 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik heb de accu er gewoon in zitten :P wordt niet warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 14:49:
[...]

Even solderen, lijkt me niet zoveel werk. Stuk is hij toch al, dus als het mis gaat dan is het niet zoon probleem. Wel voorzichtig solderen en geen klodders tin ;)
Solderen... k ben we elktro monteur maar dat gaat mij niet lukken, de printbanen zijn gewoon weg te klein en daar heb ik geen juiste soldeerbout voor....Maybe iemand die het wel kan tegen een leuke prijs ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg mooi gedaan goed idee is een keer op zo'n dumpdag kijken of ik er ok en kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 20:27:
Solderen... k ben we elktro monteur maar dat gaat mij niet lukken, de printbanen zijn gewoon weg te klein en daar heb ik geen juiste soldeerbout voor....Maybe iemand die het wel kan tegen een leuke prijs ??
Kan je wat plaatjes/scans posten van de printbanen en connectoren enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Verdorie een Belkin pcmcia 10/100 NIC cardje gekocht voor 55, euro past dat kreng niet in m'n lapmod compaq lte5100 , het linker randje is hoger dan een andere card die er wel in past (eicon isdn). (ik dacht makkelijk voor direct update via LAN, geen cd gezeur enzo, en t'is maar een kleine investering....)
De pinnen zijn wel identiek 2 rijen, de dikte is ook gelijk.
Zou die het na modificeren ook niet doen ? iemand idee?

[ Voor 4% gewijzigd door ReLight op 10-08-2003 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
De nieuwe fotos:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/CyrusTheVirus/FlatPCFinal/FlatPCBackgroundJPG.jpg
New Pics

Ik heb ook een wallpaper gemaakt BMP en JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Cyrus The Virus op 10-08-2003 23:15 . Reden: Verkeerde link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er echt super vet uit Cyrus...

Is het een laptop mobo geweest ?? specs ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Het is een oude Toshiba laptop geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Vraag voor de Lapmodders met Win98 : Hoe voorkom je dat hij de 'No mouse found' melding elke keer geeft ?
Hebben jullie er wel de muis opties aan laten zitten ?

Compaq LapMod status :
-Laptop uit elkaar, 22 schroefjes rijker.
-Zonder keyboard muis etc start nog op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik krijg geen foutmelding dus maar ik laat meestal de muis ergwoon inzitten (extern dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

picje.
naakt MB & Hdd. LCD nog lekker warm in z'n 'skin' (hehe nog wel,...)
Afbeeldingslocatie: http://www.natuurwetenschappen.nl/~remon/Aug11287.JPG

excuus voor de lousy foto. :r

Tipje bij dit model: het cpu board kan eraf, daaronder zit nog 1 schroef, vlak bij het vennetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
is dat alles wat in de Laptop zat :p wel weinig vergeleken met mijn PC/laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

yep. + Hdd eronder, maar die is er af gevallen op de pic.
Heb wel een ander problem: Het additionele geheugen weigerd nu dienst. Het zijn niet de modules (handig 2 dezelfde laptops) maar het is de expantion bay. Wellicht aarding,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

* KeeZ freest straks maar een stuk uit de muur en hangt ook zoiets derin met traanplaat eromheen, kan mn complete fotocollectie mooi in afgespeelt worden :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 20:57
heb net een oude 486 laptop gekregen met kleurenshcerm en zat eraan te denk om bij de lcd de reflectie en backlight weg te halen, lamp erachter te zetten, lens ervoor en je kunt foto's op de muur afbeelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
ReLight schreef op 10 August 2003 @ 22:39:
Verdorie een Belkin pcmcia 10/100 NIC cardje gekocht voor 55, euro past dat kreng niet in m'n lapmod compaq lte5100 , het linker randje is hoger dan een andere card die er wel in past (eicon isdn). (ik dacht makkelijk voor direct update via LAN, geen cd gezeur enzo, en t'is maar een kleine investering....)
De pinnen zijn wel identiek 2 rijen, de dikte is ook gelijk.
Zou die het na modificeren ook niet doen ? iemand idee?
hJe heb waarschijnlijk een 32 bit cardbus gekocht (imho vrij duur, heb ze voor 30 in de winkel liggen). Je moet een 16 bit hebben.

Vrij makkelijk te herkennen, 32 bit cardbus heeft een klein 'goudkleurig' stripje met bobeltjes aan de bovenkant zitten, op de plek die het eerst de laptop in gaat.

16 bit heeft dat niet.

^^ moeilijk uit te leggen, als je het niet snapt wil ik wel fotos maken... en nog wat, voor 10 euro minder heb ik wireless kaartjes liggen in de winkel, die ook op mijn oude laptop werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Ik zit hier op precies dezelfde laptop te werken :) . Mischien dat ik er ook is zoiets van moet maken. Alleen dat zwarte om de foto heen zeg maar, wat is dat?
Bij mij namelijk als je de bescherm materialen weg zo halen blijft er een randje van hoogstens een centimeter of 3 over, meer niet, bij jou lijkt het een heel stuk!

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Icey schreef op 11 augustus 2003 @ 10:27:
[...]

hJe heb waarschijnlijk een 32 bit cardbus gekocht (imho vrij duur, heb ze voor 30 in de winkel liggen). Je moet een 16 bit hebben.

Vrij makkelijk te herkennen, 32 bit cardbus heeft een klein 'goudkleurig' stripje met bobeltjes aan de bovenkant zitten, op de plek die het eerst de laptop in gaat.

16 bit heeft dat niet.

^^ moeilijk uit te leggen, als je het niet snapt wil ik wel fotos maken... en nog wat, voor 10 euro minder heb ik wireless kaartjes liggen in de winkel, die ook op mijn oude laptop werken ;)
Jep, ik besef dat nu (en zie wat je bedoeld) , ik heb altijd ruzie met die pcmcia cards, en dus nu weer :(
De wireless card heb ik niet genomen omdat ik nog geen access point heb, en die combi ging weer net eff te ver voor dit modje.

ALS IEMAND EEN 16 BIT NIC PCMCIA CARD HEEFT BEN IK BEREID TE RUILEN. is toch mijn stomme fout 8)7 , en om nu naar Antwerpen terug te rijden,...

anyway weer een pic, even waardeloos maar toch. LTE5100 nu volldig naakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.natuurwetenschappen.nl/~remon/Aug11289.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
ReLight schreef op 11 August 2003 @ 10:46:
[...]

Jep, ik besef dat nu (en zie wat je bedoeld) , ik heb altijd ruzie met die pcmcia cards, en dus nu weer :(
De wireless card heb ik niet genomen omdat ik nog geen access point heb, en die combi ging weer net eff te ver voor dit modje.

ALS IEMAND EEN 16 BIT NIC PCMCIA CARD HEEFT BEN IK BEREID TE RUILEN. is toch mijn stomme fout 8)7 , en om nu naar Antwerpen terug te rijden,...
Je kan ook een pcmcia kaartje in je laptop proppen, en een usb wifi adapter in je pc, dan een ad-hoc draadloos netwerkje creeren...

Je snap nu hoe je het verschil tussen de beide kan maken? anders moet ik zo ff een fototje maken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Niet online
Intussen ben ik ook hard bezig met de voorbereidingen van een laptopmod-fotolijstje en ben erg onder de indruk van alle mooie mods! _/-\o_

heb nog wel een paar vraagjes:(die voor anderen ook interessant kunnen zijn :)

- Waar hebben jullie dat dikke plexiglas gekocht (11mm ofzo?)
- hoe kan je zonder het plexi te scheuren bijv. je lt-mobo erop schroeven etc?
- wat voor afstandbusjes zijn het mooist om te gebruiken als afstandhouders tussen de plexiplaten?

en nog een leuke toepassing voor zo'n laptop-mod voor de enthousiaste kokers onder ons? (of ben ik een uitzondering? :P ) je kan hem aan de muur in je keuken hangen, aan je netwerk en dan recepten online bekijken, mp3's luisteren..... en dan lekker eten!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Nou je hebt geen 11 mm nodig dan ben je 5o euro kwijt ofzo. Neem gewoon minimaal 3 mm of 4 mm heb ik nou ook.
Als je je mobo wilt vast schroeven zou ik dat niet doen, je kunt bijvoorbeel m3 bouten pakken, op de plek waar het gaatje komt stukje plexiglas eronder leggen en dan heel voorzichtig boren. dus niet te hard drukken!!!!!! want dan krijg je scheuren.

Ik ga er ook mp3 op zetten en internet dus wat jij allemaal opnoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
Cyrus The Virus schreef op 10 augustus 2003 @ 23:10:
De nieuwe fotos:

[afbeelding]
New Pics

Ik heb ook een wallpaper gemaakt BMP en JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/CyrusTheVirus/FlatPCFinal/FlatPC%20(16).jpg

Moet je hem openen met een schroevendraaier? Of zie ik dat verkeerd? Best tof en het past ook nog maar net in het koffertje ;)
ReLight schreef op 11 August 2003 @ 00:26:
picje.
naakt MB & Hdd. LCD nog lekker warm in z'n 'skin' (hehe nog wel,...)
[afbeelding]

excuus voor de lousy foto. :r

Tipje bij dit model: het cpu board kan eraf, daaronder zit nog 1 schroef, vlak bij het vennetje.
Dit is echt PRECIES de zelfde pc die ik uit elkaar gesloopt heb
KeeZ schreef op 11 augustus 2003 @ 00:42:
* KeeZ freest straks maar een stuk uit de muur en hangt ook zoiets derin met traanplaat eromheen, kan mn complete fotocollectie mooi in afgespeelt worden :)
Hehehe :Y) ook ruig idee met tranen plaat gaan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik heb die schroeven draaier gebruikt om hem open te laten staan voor de foto anders valt hij weer dicht.

En ik heb hem gemaakt zodat hij in het koffertje past lekker handig:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

[...]

Dit is echt PRECIES de zelfde pc die ik uit elkaar gesloopt heb

[...]
Buurman, bij mij doen op beide laptops sinds het uit elkaar halen de mem expantie modules het niet meer (geven bij booten een mem test error) Heb jij dit ook gehad ?
Heb nu 32 mb hier waardeloos liggen en m'n lapmod zal dus een 8mb dos machientje worden,..

Ik heb 2x 500x500x 3 mm lexaan gekocht. Bij de Gamma. 18,- per stuk.

het plan:
Afbeeldingslocatie: http://www.natuurwetenschappen.nl/~remon/plan.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door ReLight op 11-08-2003 16:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relight, waarom gebruik je voor en achter een dubbele plaat? Voor de stevigheid of is het ergens anders voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 16:21:
Relight, waarom gebruik je voor en achter een dubbele plaat? Voor de stevigheid of is het ergens anders voor nodig?
alleen voor doe ik dat, aangezien de plaat dun is, idd voor stevigheid, maar ook omdat de schroefjes voor de TFT IN de plaat moeten (de TFT mount plaat) en ik geen oppervlakte dingetjes & onefenheden wil aan de buitenkant/voorkant.

Dmv de 2 platen kan ik ook altijd nog makkelijk een passe partou toepassen. 8)

Lexaan snijden & op de lijn breken lukt trouwens niet bij 3 mm het buigt erg goed. Lexaan is beter te bewerken dan plexi en 'springt' minder snel bij breken, boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
Die hdd kan je ook nog uit dat stuk metaal halen... Dan kan je hem makkelijker monteren aan je plexiglas... moet je maar eens bij die van mij kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
ReLight schreef op 11 augustus 2003 @ 15:30:
[...]

Buurman, bij mij doen op beide laptops sinds het uit elkaar halen de mem expantie modules het niet meer (geven bij booten een mem test error) Heb jij dit ook gehad ?
Heb nu 32 mb hier waardeloos liggen en m'n lapmod zal dus een 8mb dos machientje worden,..

Ik heb 2x 500x500x 3 mm lexaan gekocht. Bij de Gamma. 18,- per stuk.

het plan:
[afbeelding]
Neej geen last van gehad... Ik zou niet weten hoe je het kan oplossen.. misschien uit die andere roppen...
Ik De Buurman schreef op 11 August 2003 @ 18:53:
[...]

Die hdd kan je ook nog uit dat stuk metaal halen... Dan kan je hem makkelijker monteren aan je plexiglas... moet je maar eens bij die van mij kijken
ReLight schreef op 11 August 2003 @ 16:30:
[...]

Lexaan snijden & op de lijn breken lukt trouwens niet bij 3 mm het buigt erg goed. Lexaan is beter te bewerken dan plexi en 'springt' minder snel bij breken, boren.
Mijn 11mm dikke plexiglas (of acriel glas) sprong ook niet... Eerst met verschillende maten gaan werken voor dat je het echte gat wil hebben... En gaan tappen ( met dreft :P )

[ Voor 21% gewijzigd door Ik De Buurman op 11-08-2003 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik heb 4 nieuwe fotos van de laptop hoe hij nou staat.
http://users.pandora.be/C.../FlatPCFinal/Image393.jpg
http://users.pandora.be/C.../FlatPCFinal/Image394.jpg
http://users.pandora.be/C.../FlatPCFinal/Image395.jpg
http://users.pandora.be/C.../FlatPCFinal/Image396.jpg

ReLight als je geen onefenheden wilt hoe maak jij dan de voorste en de achterste plaat aan elkaar vast. Je kunt het TFT ook lijmen of speciale busjes kopen met schroefdraad en die in het Lexaan maken, ga ik mss doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Niet online
buurman, waar heb je dat 11mm-plexie gekocht? dat dikke plexie lijkt mij wat beter in verband met stevigheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Is het mogelijk de kabels van het beeldscherm te verlengen (misschien afgeschermd?) zodat je echt ALLEEN het scherm aan de muur kan hangen >:).
Dat lijkt me zow mooi :P :9. Dan plaats je de rest van het apparaat in de kamer ernaast en boor je een gat dwars door de muur heen 8)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Cyrus The Virus schreef op 11 August 2003 @ 19:43:
Ik heb 4 nieuwe fotos van de laptop hoe hij nou staat.
http://users.pandora.be/C.../FlatPCFinal/Image393.jpg
http://users.pandora.be/C.../FlatPCFinal/Image394.jpg
http://users.pandora.be/C.../FlatPCFinal/Image395.jpg
http://users.pandora.be/C.../FlatPCFinal/Image396.jpg

ReLight als je geen onefenheden wilt hoe maak jij dan de voorste en de achterste plaat aan elkaar vast. Je kunt het TFT ook lijmen of speciale busjes kopen met schroefdraad en die in het Lexaan maken, ga ik mss doen
Je hebt gelijk Cyrus, oneffenheden anders dan de koppen van de slotbouten, die zijn mooi rond.

De lexan in stukken:
Afbeeldingslocatie: http://www.natuurwetenschappen.nl/~remon/ScanImage01.jpg

Ze lijken vierkant,...maar dat zijn ze niet (helaas) Veilen dus, simpeler gezegd dan klaar. 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.natuurwetenschappen.nl/~remon/ScanImage02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
sjempie schreef op 11 August 2003 @ 19:55:
buurman, waar heb je dat 11mm-plexie gekocht? dat dikke plexie lijkt mij wat beter in verband met stevigheid!
Jah goede vriend bij een schilderbedrijf heeft het voor me besteld ergens in Groningen. Wat hem koste weet ik niet maar mij kost het een flesje Sambucca :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
Elektronicanet schreef op 11 August 2003 @ 20:13:
Is het mogelijk de kabels van het beeldscherm te verlengen (misschien afgeschermd?) zodat je echt ALLEEN het scherm aan de muur kan hangen >:).
Dat lijkt me zow mooi :P :9. Dan plaats je de rest van het apparaat in de kamer ernaast en boor je een gat dwars door de muur heen 8)
Jah kan wel maar dan moet je wel opletten welke kabels je verlengt.. Niet elke kabel kan je verlengen (zei mijn electronica boer) want dan gaat hij het niet doen... Morgen als me Internet Explorer het weer doet ga ik het even beter uit leggen want ik kan niet goed over weg met Mozilla B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
ReLight schreef op 11 augustus 2003 @ 21:43:
[...]

Je hebt gelijk Cyrus, oneffenheden anders dan de koppen van de slotbouten, die zijn mooi rond.

De lexan in stukken:
[afbeelding]

Ze lijken vierkant,...maar dat zijn ze niet (helaas) Veilen dus, simpeler gezegd dan klaar. 8)7
[afbeelding]
Lekker weer om dat nu te doen he? Zweten of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Ik De Buurman schreef op 11 August 2003 @ 22:02:
[...]

Lekker weer om dat nu te doen he? Zweten of niet :P
PFFF,.. lang leve Heineken voor de broodnodige aanvulling. _/-\o_

Anyway genoeg voor vandaag. Het resultaat dag1. :O

Afbeeldingslocatie: http://www.natuurwetenschappen.nl/~remon/ScanImage03.jpg

:Z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

ff hulp nodig:

Ik heb een 486je uit mekaar gehaald, dat ging allemaal goed, de onderdelen zijn allemaal nog netjes en werkend maar ik heb geen voeding, op de accu staat dat ie 12V= levert maar op de onderkant van de laptop staat dat ie maximaal 18V= kan hebben, dat zijn dus 2 verschillende waarden, mijn vraag is moet ik nou m'n adapter aan de accu aansluiting solderen of aan de ingang voor de orginele adapter?

voor de rest is 't een geinig schermpje welke ik graag wil gebruiken als info-monitor, nou weet ik niet in hoeverre dat mogelijk is met een 386 maar dat zie ik wel weer als ie werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de inkijk hoek van je laptop? Of zie je de foto alleen als je er recht voor staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

[quote]Ik De Buurman schreef op 04 August 2003 @ 20:47:

Hdd in een speciale houder gezet:
[afbeelding]
-------
[quote]

Buurman, ik denk dat de modellen toch iets afwijken, ik heb die metalen bracket namelijk niet, en je HDD connector is ook anders.

Heb jij dat muis pukkeltje helemaal niet meer aangesloten ? Ik zie hem niet in je opstelling zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-08 00:17

reapher

Z POWER

Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 18:29:
[afbeelding]
klikbaar

Wat komt er op:
Tweakers.net headlines
Nu.nl headlines
Weer
Netwerk stats(Server, Router, Mail stats)

Geschreven in QBasic, hij laad per groep 1 textfile in met informatie wat hij moet laten zien. Als het klaar is even compilen en in de autoexec zetten.
Interesant waarneer geef je het uit? Ik zoek namelijk zoiets als dit

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
ReLight schreef op 12 August 2003 @ 13:07:

Buurman, ik denk dat de modellen toch iets afwijken, ik heb die metalen bracket namelijk niet, en je HDD connector is ook anders.

Heb jij dat muis pukkeltje helemaal niet meer aangesloten ? Ik zie hem niet in je opstelling zitten.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=257264

Dit bedoel jij he? Daar zat die hdd van mij in. Die heb ik er af gesloopt... :) Dan kan je hem makkelijker monteren... En dit muis heb ik er idd eraf gehaald... Ik heb geen muis nodig kan ook met het toetsenbord :)

[ Voor 20% gewijzigd door Ik De Buurman op 12-08-2003 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaltaH zon lijst van 3cm dik zijn wel te vinden.

In mijn woonplaats zit zon winkeltje die lijsten op maat maakt.
1 nadeel het is wel duur om zon lijst te laten maken.

Voor de rest uber mod heb nog een compaq armada liggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Laatst online: 01-09 21:30
RSP schreef op 12 August 2003 @ 11:21:
ff hulp nodig:

Ik heb een 486je uit mekaar gehaald, dat ging allemaal goed, de onderdelen zijn allemaal nog netjes en werkend maar ik heb geen voeding, op de accu staat dat ie 12V= levert maar op de onderkant van de laptop staat dat ie maximaal 18V= kan hebben, dat zijn dus 2 verschillende waarden, mijn vraag is moet ik nou m'n adapter aan de accu aansluiting solderen of aan de ingang voor de orginele adapter?

voor de rest is 't een geinig schermpje welke ik graag wil gebruiken als info-monitor, nou weet ik niet in hoeverre dat mogelijk is met een 386 maar dat zie ik wel weer als ie werkt :)
Je kan hem direct op de accu aansluitpunten aansluiten. Let er wel op dat de lader een goede stabiele spanning afgeeft dus niet zo'n cheap-ass ding kopen maar gewoon een beetje degelijke.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reapher schreef op 12 August 2003 @ 13:48:
Interesant waarneer geef je het uit? Ik zoek namelijk zoiets als dit
Zodra dit klaar is dan is het vrij voor gebruik(ik compile het -> .exe), er zitten nog wel een paar bugs en moeilijkheden bij, maar dat is niet mijn probleem.

1) BMP's moet je als BRG tekenen, dus als jij iets rood's maakt, dan zie je blauw.
2) Je moet zelf een manier bedenken hoedat je de txt files opslaat, hier komt ook een php scriptje voor, maar dit zal niet meteen mekomen bij v1.0

Meer info?
msn: me <([at])> kingofdos <([dot])> com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Ik De Buurman schreef op 12 August 2003 @ 16:59:
[...]

[afbeelding]

Dit bedoel jij he? Daar zat die hdd van mij in. Die heb ik er af gesloopt... :) Dan kan je hem makkelijker monteren... En dit muis heb ik er idd eraf gehaald... Ik heb geen muis nodig kan ook met het toetsenbord :)
Ahh, okey buurman. Nu snap 'k ut.
Ik ga gelijk slopen *cuch* netjes open maken. :X

Ik heb als dimenties 35x 25 genomen, maar dat is net aan krap, ivm de hdd eronder. Die zal er onder vandaan komen nu, maar da's noet zo erg. Ik kan altijd een passe partou erin leggen, zo gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
ReLight schreef op 12 August 2003 @ 18:31:
[...]

Ahh, okey buurman. Nu snap 'k ut.
Ik ga gelijk slopen *cuch* netjes open maken. :X

Ik heb als dimenties 35x 25 genomen, maar dat is net aan krap, ivm de hdd eronder. Die zal er onder vandaan komen nu, maar da's noet zo erg. Ik kan altijd een passe partou erin leggen, zo gedaan. :)
hehe netjes slopen... jah ik wist het eerst ook niet hoor dat je dat ding eraf kon halen... :)

edit: Ik heb alleen die hdd gister laten vallen :( nu bromt die

[ Voor 8% gewijzigd door Ik De Buurman op 13-08-2003 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Ok, de 386 vond het aansluiten van 12v op de accu-pootjes niet erg leuk blijkbaar. Hij begon direct te roken! terwijl ik wel goed heb gelet op wat ik waar aansloot, naja weer een ervaring erbij als electronica newbie; sluit alleen een laptop aan als je wel een adapter hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moest die 12v niet naar binnen waar normaal de adapter in gaat? De accu van mijn Toshiba geeft volgens mij ook een ander (lager) vermogen dan de netvoeding. 12v=12v lijkt me, daar zou die niet aan kapot kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-08 00:17

reapher

Z POWER

Let op dat je vaak meer dan 2 pennetjes heb bij accu's 1 aarde/ 1 12 volt maar ook vaak nog een controle aansluiting ofzo voor de li-ion accu's. Neem aan dat het niet gezond is om 12 volt op die aansluiting te zetten

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

ik heb wel uitgezocht welk pennetje ik moest hebben (er waren idd 2 + pennetjes en ook nog 2 T pennetjes aanwezig) en mijn voeding kon makkelijk de power leveren die op de accu stond aangegeven. maargoed ik vind het raar dat de laptop zelf max 18v aangeeft terwijl er op de accu 12v staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-09 09:34

SnakeMind

Silence...

RSP:
idd wel erg vreemd maar heb het vaker op flapdozen zien staan... vooral acer maakt er vaak een sport van intern zoveel mogelijk verschillende waarden aan te geven... (in mijn werkdoos staat bij de accu 12v, onder op toplap 16.7v, op mobopowersupply aansluiting staat weer 11,4v) :) errug wazig... :)

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Dat maakt het voor mij alleen maar lastiger, ik neem 'm zo mee naar de werkplaats en ga 't gewoon weer proberen, dit keer met alleen het power-plugje d'r op gezet, of is het handiger dat ik direct de HDD en Flop er ook aan hang voordat ik de stroom erop zet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Als je ervan af moet kun je ze eraan hangen :p.

Ik zou het nu gewoon eerst zonder proberen (toch raar heb hier een aantal ouwe laps liggen en die werken perfect via de accu aansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Zou je eens een piccie kunnen maken van de aansluiting? ff kijken of 't een beetje te vergelijken is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Helaas ligt mijn Cam in het service centrum van Canon (defect pixel :'( ).

Maar de aansluiting is vrij simpel.
Gewoon plus en min zoals ze op de bat staan aangegeven aansluiten (klemmen of als je lui bent en geen zin hebt om je klemmen op te zoeken vouw je de draden eromheen :p )

Voor de voeding heb ik een eigen op school gemaakt voeding gebruikt. Deze kan regelbaar van 0-30V bij een max van 60W afgeven. Dus deze heb ik ingesteld op 12V (maar bij lager startte hij ook gewoon op).

Als je het echt veilig wil doen kun je bijv. bij 9V of iets dergelijks beginnen en dan de span. langzaam opbouwen, totdat hij opstart.

[ Voor 3% gewijzigd door Steefph op 13-08-2003 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Ik heb respons gekregen uit m'n laptop!! ledjes gingen branden (allemaal) waarna alleen de powerled bleef branden, daarna ging ie piepen en ging ook die uit, omdat de adapter 300ma kan leveren denk ik dat het daaraan ligt, hij ging ook alleen piepen als ik de HDD eraf haalde, anders ging ie weer uit nadat alle ledjes gingen branden (direct na datat de power knop werdt ingedrukt... naja andere keer verder kloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
dat zou best aan je adapter kunnen liggen. zoek er eentje met 2A of meer. Mijne is 15v 1,9A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
RSP schreef op 13 August 2003 @ 19:16:
.....de adapter 300ma kan leveren...
Is dit wel een gestabiliseerde?? Je kunt beter kijker voor eentje met wat meer power (desnoods kun je nog een ouwe AT-voeding proberen (ATX kan ook))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Dat zou ik niet weten, ik heb het met m'n pa doorgemeten maar het bleek dat ie op de 12v stand ook 17v leverde dus dat is ook nogal raar :) ik heb iig nog een AT voeding liggen, de plugjes (moet ik alleen ff weten welk kleurtje waar voor staat) kan ik gewoon afknippen en solderen i presume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Bijna klaar resultaat...

Afbeeldingslocatie: http://www.natuurwetenschappen.nl/~remon/ScanImage04.jpg

De foto is slecht, het ziet er gelukking beter uit dan hier blijkt.

'k zit nog in m'n maag met het High voltage boardje, die had ik eerst achter op de lcd, maar de Spanning sloeg door m'n isolatie heen,.. rook,...

Het nadeel van 2 voorplaten: Er zit toch weer vuil tussen wat ik eerst niet zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
ziet er op zich al mooi uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
RSP schreef op 13 augustus 2003 @ 21:02:
Dat zou ik niet weten, ik heb het met m'n pa doorgemeten maar het bleek dat ie op de 12v stand ook 17v leverde dus dat is ook nogal raar :) ik heb iig nog een AT voeding liggen, de plugjes (moet ik alleen ff weten welk kleurtje waar voor staat) kan ik gewoon afknippen en solderen i presume?
Als je het hebt over de molex van de voeding Geel is +12V, zwart is Nul/- als je het hebt over de plaug voor de laptop. Als er twee draden uitlopen (aan elkaar net als speakerdraad) dan heeft de een of een witte streep of iets van ribbels over de
lengte deze is de plus.

Dat die voeding/adapter 17V afgeeft kan goed kloppen. Dit zijn meestal adapters die pas bij hun max. belasting de juiste spanning afgeven (NOOIT GEBRUIKEN BIJ GEVOELIGE APARATUUR!! Spreek helaas uit ervaring :'( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReDyMan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-08 23:46
Ik heb mijn laptop ook even opgegraven uit het stof, maar jammer genoeg wil ie niet meer aan gaan |:( Heeft een van jullie ervaring met een Zenith laptop?

• Ik De Buurman
ReLight schreef op 13 August 2003 @ 21:32:
Bijna klaar resultaat...

[afbeelding]

De foto is slecht, het ziet er gelukking beter uit dan hier blijkt.

'k zit nog in m'n maag met het High voltage boardje, die had ik eerst achter op de lcd, maar de Spanning sloeg door m'n isolatie heen,.. rook,...

Het nadeel van 2 voorplaten: Er zit toch weer vuil tussen wat ik eerst niet zag.
Hehehe heb ik ook maar die twee (bij mij wit en rose) moet je niet verlengen... Dan kan je beter die 5 dunne kabeltjes achter gaan verlengen
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.