I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.
Dit gaat eigenlijk ook gewoon over de IC7. Waarom halen mensen lage scores en anderen weer niet etc. Ook is het wel handig om te zien welke stripped size mensen gebruiken voor hun Raid en welke controller de beste prestaties geeft.NaZGuLL schreef op 08 August 2003 @ 09:34:
Als we het hier enkel gaan hebben over behaalde scores
voor verschillende I/O configuraties, raad ik jullie aan dit
elders te posten. Dit wordt een beetje vermoeiend voor
de overige IC7-series gebruikers. No offence.
BalusC heeft jullie toch al een aardige hint gegeven in die
richting dacht ik zo.
Niet echt offtopic, maar ik zal geen screenies meer plaatsen als mensen daar aan storen
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
de geinteresseerden het mailadres uit-
wisselen. Stuiten jullie dan echt op be-
langrijke zaken/instellingen dan kun je
die hier altijd posten.
Ik zal jullie dan ook niet vermoeien met
mijn floppydrive score of die van mijn
SCSI harddisk die een HD Tach random
access time heeft van 5,6ms.
[ Voor 17% gewijzigd door NaZGuLL op 08-08-2003 10:06 ]
I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.
Zo kunnen we elkaar helpen wat de beste resultaten geven
Of moeten we hiervoor een appart topic openen? Via de mail kan dit ook, maar ik gebruik mijn mail eigenlijk voor andere zaken
Zullen we gewoon weer ontopic verder gaan
[ Voor 5% gewijzigd door ken op 08-08-2003 10:17 ]
Verwijderd
edit: NaZGuLL wat doe je moeilijk dit is super ontopic hoor er zit namelijk gewoon iets niet goed met de raid (0) controller van dit bord iig halen we nog geen goede results.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 10:29 ]
als ik zaken lees die betrekking hebben op Raid-
configuraties en die niet direct betrekking hebben
op het moederbord, zoals b.v. stripe-sizes.
Probeer eens te bekijken of de verschillen niet worden
veroorzaakt door overige hard- en/of software en de in-
stellingen daarvan. Denk daarbij aan:
type hardeschijven, instellingen raidbios, windows-
instellingen, partitiesize, aantal partities, type filesystem,
defragmentatie hardeschijf, hardeschijf vol of bijna leeg,
clustersize, cachesize, hoeveel hardeschijven, welke bios
op MB etc. etc. etc.
Ik kan, als ik er een beetje over nadenk, nog wel 10 tot 20
zaken opnoemen welke van invloed kunnen zijn op de door
jullie behaalde scores.
[ Voor 35% gewijzigd door NaZGuLL op 08-08-2003 19:09 ]
Verwijderd
Ik gebruik de bijgeleverde koeling van mn intel, die had ik er eerst op zitten met die zwarte strip toen was ie 51,en nu heb ik hem eraf gehaald en as3 en nu is hij dus 50 idle.
Ik heb een p4 2,4 800 icm met een ic7-g.
Nog een ander vraagje, ik heb winbond hardware docter erop gezet en krijg ik als ik snel scroll met mn muis een waarschuwing dat mijn +12 volt lijn de grens bereikt van de ingestelde waarde.
Ik heb hem ingesteld minimum 11,01 volt en max 13,02 volt, hij staat op 11.60 volt met dit proggie. en in de bios geeft hij 11,30 volt."
Ik heb er een geforce 3, 3 casefans van mn lian li, en een maxtor 120 gig 8 mb in.
Het is een enermax 350 voeding. is deze naar zn grootje?
11.6 is erg laag voor de 12V lijn. Ziet er naar uit dat deze voeding niet sterk genoeg is. 11.3 is helemaal laag. Ik zal een ander voeding proberen voor een stabieler systeem.
Verwijderd
Daar had Mr Hard meen ik ook last van.Verwijderd schreef op 08 augustus 2003 @ 23:22:
Hij crashed niet ofzo alleen lijkt het of het booten langzamer gaat, maar vreemd dat hij alleen gaat piepen als ik scroll(gebruikt hij dan meer stroom?)
Als je niet gaat OC zou ik die voeding gewoon houden. Mits je PC stabiel is.
Als je gaat OC ben ik bang dat je snel problemen zal krijgen. Misschien kan je hem ook nog modden om de 12V te verhogen?
hoort. Ik heb echter nog niet gehoord dat
dit waarden zijn die noodzakelijk zijn voor
een hogere overklok. De P4 kan bijna altijd
goed worden overklokt op een lager voltage,
de begrenzingen liggen ook vaak in andere
zaken. Als je P4 tegen een grens aanloopt
helpt het extreem verhogen van het voltage,
in de regel, ook niet meer.
Yup. Dit heb ik bij veel P4 met 800fsb ervaren. Hoger voltage help meestal niet meer voor een hoger OC. Met een Prometeia weet ik het niet. Zie veel mensen die een hoger Vcore gebruiken met een Prometeia. Misschien dat het dan wel nut heeft? Denk dat je tot 1.725 wel veilig zitNaZGuLL schreef op 09 August 2003 @ 10:13:
Ja dat zijn meestal de waarden die je zo
hoort. Ik heb echter nog niet gehoord dat
dit waarden zijn die noodzakelijk zijn voor
een hogere overklok. De P4 kan bijna altijd
goed worden overklokt op een lager voltage,
de begrenzingen liggen ook vaak in andere
zaken. Als je P4 tegen een grens aanloopt
helpt het extreem verhogen van het voltage,
in de regel, ook niet meer.
Ik denk van niet, in mijn specifieke geval,
of ik nu 1,750V of 1,525V op de cpu zet
maak voor de maximale overklok niet uit.
Test het zelf, zoek je maximale overklok
bij default voltage en vervolgens verhoog
je het voltage stapsgewijs en bekijk of je
tegelijkertijd met elke stap verder kunt
overklokken. Het zou mij verbazen als je
tot de conclusie zou komen, dat om het
maximale uit je cpu te halen, je een core-
voltage van 1,7V nodig hebt.
Vaak is het ook zo dat de performance niet
met een sprong stijgt bij verhogen van de
core spanning. Je krijgt een vaag gebied,
waarbij het onduidelijk is, op korte termijn,
of je systeem nog wel stabiel is. Het is de
vraag of je dan voor de kleine stap die je
dan nog kan maken het risico moet gaan
nemen met je cpu.
[ Voor 26% gewijzigd door NaZGuLL op 09-08-2003 14:49 ]
Dus voor slechts 125 Mhz moet ik de vcore enorm verhogen.
Zodra je dus de vcore moet verhogen weet je dat je bij de physieke limiet van de chip zit. Je kan nog een klein beetje verder komen, maar niet extreem.
Vaak...
Vatt systeem weer in de lucht?
[ Voor 29% gewijzigd door NaZGuLL op 09-08-2003 13:51 ]
koeler die bij Abit gratis kan worden verkregen, bij problemen
met het oorspronkelijke model.
Ik dacht gisteravond laat ik eens een andere koelpasta onder
mijn Prometeia koelkop gebruiken. Schroef mijn kast open, tot
verbazing, lag die northbridge koeler op het koellichaam van
mijn Hercules 9800 Pro. Blijkt zo'n metalen oog uit het moeder-
bord te zijn geschoten.
Ik vind dit een zeer kwalijke zaak, dit had dus zo maar een opge-
blazen grafische kaart en moederbord ten gevolge kunnen hebben.
Dit is overigens niet de eerste keer dat ik hiervan hoor, maar je
denkt dit overkomt mij niet. Ook bij het zeer zorgvuldig monteren
van de nieuwe koeler kan dit dus gebeuren, wees gewaarschuwd.
Verlaag in iedergeval de voorspanning van de bijgeleverde metalen
draadbeugel.
Aan ABIT, dat zijn die mensen die nog wel eens wat van zich laten
horen in dit forum. Wat gaan jullie hieraan doen. Het is dus niet uit-
gesloten dat de door jullie verstrekte oplossing bij sommige onder
ons tot schade zal lijden.
Vreemd dat je dit soort zaken ook nooit via die geweldige review-
sites te horen krijgt. Het zijn altijd de consumenten die door schade
en schande wijzer moeten zien te worden. Dit zou toch eigenlijk in
een database op de Abit site moeten staan zodat iedere gebruiker
van de IC7-series moederborden, zijn maatregelen kan treffen om dit
te voorkomen. Als je het op mijn manier te weten komt is dit echter
een slechte reclame en geeft aan dat aan de kwaliteit van de Abit
producten (en de verpakking daarvan) nog wel het een en ander kan
worden verbeterd.
[ Voor 29% gewijzigd door NaZGuLL op 10-08-2003 00:14 ]
Ik mijn systeem testen op stabiliteit met prime95. Ging slapen. Toen ik wakker werd keek door mijn raam, zag ik dat het waterblok er half opzit
Vond het wel raar dat alles het nog gewoon deed
Maar gelukkig heb ik het weer terug kunnen solderen. Een beter manier is een dun ijzerdraadje of paperclip zoeken en dat vast te solderen ipv dat oogje. Het oogje is gewoon veels te kort om volledig vast gesoldeerd te worden.
ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
Verwijderd
2nd Serial ATA RAID
- 2 channel Serial ATA 150MB/s data transfer rate with RAID function (0) via South Bridge
- 2 channel Serial ATA 150MB/s data transfer rate with RAID function (0/1) via Silicon Image PCI Chip
intergrated peripherals/onboard pci deivce/serial ata controller op disabled zetten en de sil is uit...Verwijderd schreef op 10 augustus 2003 @ 10:35:
ik vraag het nog maar een x je hebt 2 onboard raid controllers die van intel (SATA1+2) en silicon zit deze nu op de ide of op de SATA3+4?) en nu kan ik eigenlijk mijn silicon uit doen omdat ik mijn intel gebruik alleen zou ik echt niet weten welke raid opties er dan uit mogen in het bios en welke aan.
in bios 1.5 zit dus iig een spelfout in het woord 'onboard pci deivce'
Leuk die maxtors
De array opnieuw aanmaken heeft geen zin, dat heb ik ook geprobeerd, de detectie blijft zo waanzinnig lang duren, en wat erger is, elke keer als de schijf aangesproken wordt is er die minuten lange vertraging.
een draadje in het abit-usa forum wat er over gaat:
http://forum.abit-usa.com...ead.php?s=&threadid=18374
[ Voor 70% gewijzigd door Dark op 10-08-2003 11:49 ]
[ Voor 32% gewijzigd door Dark op 10-08-2003 12:06 ]
Verwijderd
aha ben al rebooten heb op het momnet dus 0/1 en 0 tegelijk aan staan meschien drom slechte results mja niemand die antwoord gaf/wist enz. is kijken of het wat help, als het bios zelf nou ff de namen van de controllers (intel en silcon) weergaf en in de handleiding wat duidelijker stond waarvoor welke diendeDark schreef op 10 August 2003 @ 11:31:
[...]
intergrated peripherals/onboard pci deivce/serial ata controller op disabled zetten en de sil is uit...
in bios 1.5 zit dus iig een spelfout in het woord 'onboard pci deivce'![]()
[afbeelding]
Verwijderd
Als ik kazaa en norton-av aan heb staan tijdens san haal ik ong 38k, na het beindigen van die 2 en een defrag 62k, dat is met het systeem ook van de raid0 draaiend. Als schijven heb ik 2x maxtor dmax sata 8m-cache, btw. wat voor schijven heb jij er aanhangen? dat heb ik ff gemist ...
[ Voor 3% gewijzigd door Dark op 10-08-2003 21:16 ]
Verwijderd
Ik heb erg veel problemen gehad met versie 1.5
Hopelijk gaat het met 1.6 beter.
(misschien loop ik erg achter op het moment maar zijn er nu al Intel Application Accelerator drivers voor de IC7-G ? Ik krijg altijd de melding dat mijn chipset niet wordt ondersteund.)
Hmm op de cd die je erbij krijgt zit een intel cpu driver kweet niet of je die bedoelt (die kan ook vaag doen als je die niet als 1 van de eerste installeert btw, zoals video driver die niet meer normaal wil werken...)
[ Voor 39% gewijzigd door aXe op 12-08-2003 13:43 ]
Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD
De iaar werkt alleen als je de intel raid gebruikt, voor de rest is ie niet nodig.misschien loop ik erg achter op het moment maar zijn er nu al Intel Application Accelerator drivers voor de IC7-G ? Ik krijg altijd de melding dat mijn chipset niet wordt ondersteund.
Met iaar v3.5 en bios 1.5 of lager krijg je het bericht dat raid1 niet ondersteund wordt, maar dat maakt voor het functioneren van de raid0 niet uit. In bios 1.6 zit ook de intel raid bios 3.5 erbij, hierdoor heb je wel de mogelijkheid tot raid1, maar deze bios werkt weer niet maxtor sata schijven aan de ich5r.
bijna 2 weken geleden had ik mn ic7 en p4 2.6 binnen gekregen, maar het feest ging niet meteen verder omdat ze me noname geheugen hadden gestuurd
ik dus dat geheugen vorige week maandag op de post gedaan, en donderdag was het nog niet behandeld, heb ik ze alvast nieuwe reepjes HyperX laten sturen, vandaag opgehaald bij postkantoor (TPG weer heerlijk op tijd).. en wat denk je?
ze werken voor geen meter, ik kreeg met beide reepjes meer dan 100000 errors met memtest.. en apart waren ze goed voor ong. 20000 errors per reepje...
kortom ik zit al meer dan een week zonder fatsoenlijke pc en het zal dus nog wel ff duren..
bah bah, ik begin ontwenningsverschijnselen te krijgen...
- welke versie bios gebruik je?
- welke timings heb je ingesteld?
- hoeveel voltage geef je de bankjes?
Ik had niet de optie AGP/PCI enzow op fixed te zetten... hoe heb jij dat voor elkaar gekregen ? Heb je soms dat in de bios ingesteld ?
[ Voor 44% gewijzigd door Dark op 16-08-2003 19:06 ]
Verwijderd
Mischien ben ik gewoon nog niet wakker genoeg
in hoeverre is HT het waard om er XP voor te installeren ipv Win2k? Is het verschil in performance met HT enabled + XP veel groter dan HT enabled + Win2k ?
Verwijderd
Verwijderd
Zet ik echter alles in BIOS op 'save/normal settings' of hoe die ook heten (hij draait dan op 200 Mhz/cpu op 2600), dan bevriest m'n systeem; soms na enkele minuten, soms pas na 1 of 2 uur.
Zoals hierboven vermeld: alle onderdelen al zo'n beetje verwisseld (nu ook getest met een reepje Twinmos DDR ipv mijn Corsair, wat niet uitmaakte). AGP-bus snelheid staat op Auto, en wanneer ik hem handmatig wijzig zet ik AGP op 'fixed'.
Nu denkt mijn leverancier dat het waarschijnlijk komt door een slechte AGP-poort op het mobo. Vinden jullie dit aannemelijk klinken, of niet? Klinkt mij nl beetje vreemd in de oren, vandaar dat ik jullie maar ff vraag.
(hier nog ff mijn eerdere post)
Wat betreft de aanvulling: NB-blokje er alweer afgehaald, en originele erop gezet. Ook ff opnieuw pasta op het CPU-koelblok gesmeerd (de zwarte strip die er opzat verwijderd). In temperaturen scheelt het niet veel trouwens.Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 22:53:
Hmm... na anderhalf week prutsen heb ik de IC7-G nog niet stabiel
Onwillekeurig bevriest het scherm; soms na 6 uur, soms na 10 minuten. Muis beweegt niet meer, CTRL-ALT-DEL geeft geen reactie.
Config: IC7-G met Zalman NB32J koelblokje, P4-2600 met boxed cooler, 2x256 Corsair XMS3200 CL2 geheugen (identieke, uit zelfde batch). Verder 1x IBM 180GXP en 1x Seagate Barracuda IV
Had een ATI Radeon 7500; deze gaf de problemen. Is intussen vervangen door Club3D Radeon 9500, zelfde vastlopers.
BIOS v1.5, BIOS op fail-safe instellingen.
Voeding is een Silent Systems 300W: Fanspeed geeft bij +12V tussen 11,73 en 11,86 +5V tussen 5,03 en 5,08
Heb Win2K SP2 en SP3 al eens geinstalleerd, op zowel Seagate als IBM, NTFS en FAT32.
Memtest86 2 a 3 uurtjes laten lopen, ene reepje geeft 180 errors, andere geen errors. Dus heb het geprobeerd met 1 reepje geheugen (die geen fouten gaf), in 1e geheugenbankje > vastlopers.
Vervolgens dit reepje op het 2e geheugenbankje geporbeerd > nog steeds vastlopers.
Mem-settings op SPD, alsook handmatig geprobeerd op 3-3-3-8 met de processor underclockt naar 1300 Mhz (bus op 100 ipv 200), PCI/AGP natuurlijk op Fixed.
Ook geprobeerd DDR-Voltage op 2,65 en 2,70; nog steeds vastlopers. Zet ik hem op 2,8V dan loopt hij tijdens opstarten of net na het opstarten al vast.
Ook getest met geheugen in BIOS op 5:4 en bussnelheid op 100Mhz, mocht niet baten.
In al deze gevallen bevriest het scherm onwillekeurig.
Temperatuur (volgens fanspeed op een warm kamertje):
CPU tussen 48 en 55 graden (stressed 60 a 65)
Andere temp v/h mobo (Northbridge denk ik?) zit tussen 38 en 45 graden
HD's tussen de 36 en 42 graden
Wat denken de heren experts: ligt het TOCH aan het geheugen, of is het mobo de boosdoener? En mocht het het mobo zijn, kan ik dan het ding terugsturen ondanks dat ik de NB-koeler vervangen heb? (Zalman NB32 zit met dat die 'kleefpasta' vastgeplakt op Northbridge, heb originele koeler nog wel bewaard).
Winkel waar ik Corsair weg heb is t/m 11 augustus op vakantie, dus die kan ik voorlopig niet RMA'en. Is het misschien zinvol een goedkoop 256Mb reepje te kopen om te checken of het aan het geheugen ligt? Kost me dan wel weer zo'n 50 euro, da's wel jammer
/Aanvulling:
Wat me net opviel: het Zalman NB-koelblokje voelt erg warm (heet) aan, terwijl het boxed koelblok van de CPU lauw aanvoelt. Terwijl Fanspeed & het Bios beide aangeven dat de CPU toch echt 10 a 15 graden warmer wordt![]()
Maar heb nog niet gelezen dat het Zalman-koelblokje niet zou voldoen. Wordt-ie bij jullie ook zo warm dan? Of moet het koelblok van de CPU warmer aanvoelen? Zoja: heb het zwarte 'stickertje' van de boxed koeler laten zitten: misschien dat ertussen weghalen en koelpasta erop?
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 00:52 ]
Verwijderd
Nogmaals reset gedaan, maar binnen 10 minuten weer een vastloper (temps: CPU=49 graden, PWM 38 graden).
Nouja, nog een week geduld hebben en dan opsturen ('ja, we hebben deze week echt geen tijd op de TD', volgens de leverancier
Of zie ik dat verkeerd
van Vagp binnen de bios naar 1.6Volt. Ook
het disable-en van Fast Writes voor je
grafische kaart kan instabiliteit wegnemen.
Binnen je bios zijn er nogwel een aantal
instellingen die je kunt disable-en om zo
de stabiliteit te verhogen.
Ik zelf heb ook al een nieuwe muis moeten
aankoppelen. De oude genereerde locks,
binnen het biosscherm functioneerde dan
ook het toetsenbord niet meer. Binnen
windows hing de muis dan plots terwijl
het systeem verder nog operatief was.
vandaag eindelijk voor de 2e keer het goeie geheugen binnengekregen (HyperX), maar alweer GRUWELIJK veel errors in memtest, en pc start dus ook amper op hierdoor...
Alles wijst er nu dus op dat er iets mis is met het moederbord, terwijl 2 weken geleden hij perfect liep met noname geheugen, en verder is er nix mee gebeurd.. Ook niets raars te vinden rondom de ddr banken op het bord, geen vuil of nix...
Wat denken jullie er van? Zijn er misschien instellingen in de bios die de moeite waard zijn om te bekijken? De timings staan dus gewoon nog op 'by SPD', waar hij dan overigens cas 2.5 uitleest, terwijl dit cas2 zou moeten zijn. (tenminste HyperX word verkocht als cas2)
Ik word er een beetje moedeloos van, ik zit nu al meer dan 2 weken zonder werkende pc
heb je al de nieuwste bios geprobeerd, niet alle mobo's werken meteen goed met hyperX geheugen, wat je ook kan doen is iets meer volt geven voor je geheugenThaSarge schreef op 19 August 2003 @ 18:57:
ahhhhhhhh ik wor gek...
vandaag eindelijk voor de 2e keer het goeie geheugen binnengekregen (HyperX), maar alweer GRUWELIJK veel errors in memtest, en pc start dus ook amper op hierdoor...
Alles wijst er nu dus op dat er iets mis is met het moederbord, terwijl 2 weken geleden hij perfect liep met noname geheugen, en verder is er nix mee gebeurd.. Ook niets raars te vinden rondom de ddr banken op het bord, geen vuil of nix...
Wat denken jullie er van? Zijn er misschien instellingen in de bios die de moeite waard zijn om te bekijken? De timings staan dus gewoon nog op 'by SPD', waar hij dan overigens cas 2.5 uitleest, terwijl dit cas2 zou moeten zijn. (tenminste HyperX word verkocht als cas2)
Ik word er een beetje moedeloos van, ik zit nu al meer dan 2 weken zonder werkende pc
dude, je bent mn held!Fanatic_FS schreef op 19 August 2003 @ 18:59:
[...]
heb je al de nieuwste bios geprobeerd, niet alle mobo's werken meteen goed met hyperX geheugen, wat je ook kan doen is iets meer volt geven voor je geheugen
Ik heb het DRAM net op 2.7V gezet en nu werkt het perfect
Mijn dag is weer helemaal goed nu.. Alleen heb ik dus afgelopen week die 2 x 512MB hyperx voor niks teruggestuurd omdat ik dacht dat ze kapot waren
Maar nu heb ik dus 4x 256MB, en als ik me niet vergis is dat zelfs sneller omdat dan al je bankjes gevuld zijn en hij beter gebruik kan maken van de Dual Channel feature
arrghh dat was precies waarom ik de vorige keer vroeg hoeveel voltage de bankjes kregen, maar daar kwam geen antwoord op... ik had je vorige week al kunnen helpen dus...ThaSarge schreef op 19 augustus 2003 @ 19:25:
[...]
dude, je bent mn held!
Ik heb het DRAM net op 2.7V gezet en nu werkt het perfect
Mijn dag is weer helemaal goed nu.. Alleen heb ik dus afgelopen week die 2 x 512MB hyperx voor niks teruggestuurd omdat ik dacht dat ze kapot waren
Maar nu heb ik dus 4x 256MB, en als ik me niet vergis is dat zelfs sneller omdat dan al je bankjes gevuld zijn en hij beter gebruik kan maken van de Dual Channel feature
maareh 4 bankjes hoeft niet sneller te zijn, want met sommige bankjes valt bij het gebruik van 4 stuks de performance accelerator uit. je kan dat controleren met cpu-z 1.19a (www.cpuid.com). Op het tabblad memory zit er een speciaal vakje "performance mode" waar je het status kan aflezen.
Ik heb er nu 3 maanden lang al 2 maxtors van 120 gb per stuk inzitten (raid 0), en nog geen problemen mee gehad (* Remco20 klopt het ff snel afSolosmots schreef op 19 augustus 2003 @ 08:34:
Ik zit ook aan dit bordje te denken, + 2 SATA schijfjes. 2x raptor is duurder dan 2x maxtor 120GB, en kleiner, maar ik lees nog best veel problemen met die Maxtors...
Of zie ik dat verkeerd
Verwijderd
nu ik het voltage hoger heb gezet werkt het perfect!!
Eindelijk dual-channel :D:D
Verwijderd
Ik heb thuis twee reepjes 512mb CL 2 HyperX 3500 op mijn IC7-g en het loopt goed.Solosmots schreef op 19 August 2003 @ 19:38:
Ik zat ook te kijken naar HyperX, maar in de topics zie ik weinig mensen met een IC7 en HyperX, en niet allemaal probleemloos... Jammer, lijkt me wel tof geheugen
Ze hebben inderdaad wat meer prik nodig (was ik vergeten na een bios update, vreselijk instabiel)
Maar hij loopt als het zonnetje nu.
En ik heb ook dat by spd 2.5 is, maar op 2 loopt ie goed
Precies ik had ook 2x SATA Maxtor's in RAID0 en nergens problemen mee hoor.Remco20 schreef op 20 August 2003 @ 12:16:
[...]
Ik heb er nu 3 maanden lang al 2 maxtors van 120 gb per stuk inzitten (raid 0), en nog geen problemen mee gehad (* Remco20 klopt het ff snel af)
Alleen heb ik gelezen dat BIOS 16 niet werkt met Maxtors. Gewooon even wachten en dan updaten naar BIOS 17 wanneer die komt.
Die Raptors zijn misschien wel bloedsnel maar 36GB vind ik persoonlijk te weinig.
Ik heb zelf de 120GB maxtor versie, ideaal hoor zoveel storage.
ik heb dat toen niet meer geprobeerd omdat jij er vanuit ging dat et geheugen dat ik daarvoor ook niet werkte, maar dat werkte wel, dat was alleen het verkeerde geheugen dat ze me gestuurd haddenDark schreef op 20 August 2003 @ 11:32:
[...]
arrghh dat was precies waarom ik de vorige keer vroeg hoeveel voltage de bankjes kregen, maar daar kwam geen antwoord op... ik had je vorige week al kunnen helpen dus...
maareh 4 bankjes hoeft niet sneller te zijn, want met sommige bankjes valt bij het gebruik van 4 stuks de performance accelerator uit. je kan dat controleren met cpu-z 1.19a (www.cpuid.com). Op het tabblad memory zit er een speciaal vakje "performance mode" waar je het status kan aflezen.
Maar alles is weer goedgekomen nu
Ik zal dalijk ff kijken met cpu-z, hij krijgt een hoop info nu niet uitgelezen als ik em start, ik reboot wel een keer ofsow..
Dat vind ik nou ook, + ze zijn nog een tikkie duurder ook, en ik denk dat 2x die maxtors ook bloedsnel moet zijnVatt schreef op 20 August 2003 @ 18:13:
[...]
Precies ik had ook 2x SATA Maxtor's in RAID0 en nergens problemen mee hoor.
Alleen heb ik gelezen dat BIOS 16 niet werkt met Maxtors. Gewooon even wachten en dan updaten naar BIOS 17 wanneer die komt.
Die Raptors zijn misschien wel bloedsnel maar 36GB vind ik persoonlijk te weinig.
Ik heb zelf de 120GB maxtor versie, ideaal hoor zoveel storage.
OK klinkt ook goed, ik neem aan dat ze 0.1V extra wel makkelijk aankunnenVerwijderd schreef op 20 August 2003 @ 17:37:
[...]
Ik heb thuis twee reepjes 512mb CL 2 HyperX 3500 op mijn IC7-g en het loopt goed.
Ze hebben inderdaad wat meer prik nodig (was ik vergeten na een bios update, vreselijk instabiel)
Maar hij loopt als het zonnetje nu.
En ik heb ook dat by spd 2.5 is, maar op 2 loopt ie goed
Zou PC3500 echt nodig zijn? Of zou PC3000 ook bruikbaar zijn om een FSB van, laten we zeggen, 250MHz te draaien..
Ik denk wel dat 3500 zowieso de beter keuze is, maarja, wel wat duurder
Verwijderd
Ik weet het zo niet, sjek de eerste regel uit de sig van ken:Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 19:07:
PC3000 red volgens mij nooit geen 250 Mhz FSB.... Ik kan met PC3500 240 Mhz halen op 2.8V, maar ik ga misschien nog wel Vmodden, het is zwaar irritant dat ik door de lage Vdimm op 240 Mhz blijf steken.
Hmmz[Intel P4 2.8C@3.6GHZ][14x257@1.625V][FPO:L317][Abit IC7][2x256MB Apacer PC3200 memory, 2-5-2-2][
[ Voor 11% gewijzigd door Solosmots op 20-08-2003 20:40 ]
Verwijderd
btw ik kwam een post tegen op het corsair forum, als je CH5 chippies op je RAM hebt zitten dan maakt Vdimm verhogen dus niks uit, omdat die hun eigen voltageregulering hebben... Een aantal corsair modules heeft ze geloof ik (ik dacht PC3200 Rev 2.2) Ik moet alleen nog ff uitvissen wat voor chips er nou eigenlijk op me OCZ zitten.
Verwijderd
Nog iemand die dit testen kan???
/Edit:
Blijkt naderhand toch onstabiel op 2.5V, nog ff verder prutsen
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 23:53 ]
Release information:
New Fixes/Features
1. Updated CPU micro code (0F29H/14H).
2. Added hot key wording to enter BIOS setup when full screen logo enabled.
3. Changed the option wording from "OnChip SATA" to "OnChip SATA RAID" for
"Bootable Add-in Device".
4. Changed the default setting of "OnBoard IR Port" to "Disabled".
5. Fixed the booting failure problem of Maxtor SATA HDD (Model name: 6Y120M0)
in ICH5R RAID 0 status.
6. Changed the option wordings of "Boot Device" from "ZIP100" to "ZIP100/250"
and from "USB-ZIP" to "USB-ZIP/LS120".
7. Enhanced the system stability when over clocks the CPU FSB over 255 MHz
with CPURAM = 1:1 setting.
8. Revised the wording of memory status from "DDR at Bank" to "DDR at DIMM"
in system configuration table.
9. Included new Intel CSA LAN boot agent v1.21.07 for 82547EI chip (for IC7-G
only).
10. Displayed correct specification of DDR200 memory module during POST.
11. Fixed the problem that specific CD-ROM device could not be correctly
detected when there is specific HDD connected onto the same IDE cable.
12. Updated CPU micro code (0F24H/1EH, 0F25H/15H, 0F27H/37H, 0F29H/17H).
13. Revised display wording of "Time Alarm" menu box in BIOS setup.
14. BIOS Compile Date: 8/21/2003.
Nog even wachten op het linkje.
[ Voor 16% gewijzigd door NaZGuLL op 21-08-2003 13:37 ]
zal denk ik nooit kunnen worden opgelost via een bios
update. Hetzelfde geldt voor het geheugen voltage,
daar hebben we de Vmem mod voor. Voor het mic
probleem zou ik zeggen koop een redelijk geluids-
kaartje wat aan je behoefte voldoet. Het heeft denk
ik geen enkele nut om op iets te wachten dat zeer
waarschijnlijk nooit zal komen. Het vergalt op die
manier het plezier in je PC. Gewoon een geluidskaart
kopen dus!
Verwijderd
Ik heb Kingston HyperX pc3500 of kan deze het niet aan ?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 16:24 ]
die komen erg snel en ook r404a dan gaan we weer verder inburnen !!
[ Voor 17% gewijzigd door Gipsy King op 21-08-2003 18:21 ]
Zeer mooie score. Ik ben echter niet zo mazzelig.
Ik koop blijkbaar altijd hardware die minder ver
gaat als die bij de reviewsites of bij andere over-
klokkers of het nu het moederbord, de cpu of het
geheugen betreft, geen van de scores zijn indruk-
wekkend te noemen
Offtopic:
Over het upgraden van de prom moet ik toch nog
maar eens diep nadenken. Ik heb eigenlijk mijn
twijfels of in mijn geval het ook maar iets positiefs
gaat opleveren.
[ Voor 7% gewijzigd door NaZGuLL op 21-08-2003 19:21 ]
Vast een beetje n00b vraag, waar staat die 5:4 voorVerwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 21:06:
nee want op 5:4 werkt het wel250 Mhz moet ik gewoon voor Vmodden met deze modules, 241 Mhz geeft bsod's zelfs met relaxte timingen en PAT uit.
ha dat was zo'n korte dat ik em ff gemist had...ThaSarge schreef op 20 augustus 2003 @ 19:16:
@Dark scheelt die performance mode erg veel qua snelheid? Want hij staat inderdaad op disabled..
vreemde zaak heh, PAT disabled vanzelf bij gebruik van 4 banken
of dat scheelt kan je zelf testen met 2 bankjes zal performance mode wel aan staan...
het kan een bios issue zijn, of iets met de reepjes zelf wat de oorzaak is
Verwijderd
Als ik het goed heb is dit in deel 1 te vinden...Solosmots schreef op 21 August 2003 @ 20:18:
[...]
Vast een beetje n00b vraag, waar staat die 5:4 voor
Maar het is de ratio van je CPU:MEM als ik het goed onthouden heb
Het enige probleem is dat ik het artikel niet meer kan vinden.
"The official BIOS 17 for IC7-series will be released late next
week. The major fixes are the 255Mhz FSB barrier issue and
the Maxtor hard drive bug.
Thank you all for your patience waiting".
Er zijn er een stel aan het testen met de beta bios 1.7b2 en
als ik het zo lees zijn de ervaringen wisselend.
Heb je misschien een linkje? (van de testervaringen).NaZGuLL schreef op 22 August 2003 @ 10:52:
Posting op Abit USA Forums by ABIT Marketing:
"The official BIOS 17 for IC7-series will be released late next
week. The major fixes are the 255Mhz FSB barrier issue and
the Maxtor hard drive bug.
Thank you all for your patience waiting".
Er zijn er een stel aan het testen met de beta bios 1.7b2 en
als ik het zo lees zijn de ervaringen wisselend.
Je kunt proberen er een RMA aan te wagen. Ik zouVerwijderd schreef op 22 August 2003 @ 21:10:
Is er helemaal geen oplossing voor de mic in behalve een geluidskaart?
dan wel eerst even de verschillende forums afspeuren
om te bekijken of dit iets gaat opleveren. Maar je weet
het nooit misschien ruilt Abit Nederland je bord om voor
een MAX3
[ Voor 23% gewijzigd door NaZGuLL op 22-08-2003 23:21 ]
Verwijderd
Ik heb op het abit forum gekeken maar de webmaster zou het gaan onderzoeken en zou na het weekend van 2 augustus er op terug komen tot op vandaag komt hij er niet meer op terug
http://forum.abit-usa.com...=12382&highlight=ic7g+mic
maar gezien het aantal mensen dat hierover heeft geklaagd
bij de rev 1.0, zou het wel een domme zet zijn als ze dit
probleem niet hebben aangepakt.
ik heb nu al 4 boards gehad in 3 maanden, de 1e was doa, de fan header gaf geen rpm weer, daarna heb ik 3 borden geprobeerd voor de mic, ik krijg dus wel andere boards, maar er is gewoon niks aan de mic-in gedaan
de oplossing soundcard of usb mic vind ik geen echte oplossing, de onboard mic-in zou imho gewoon goed moeten werken, 't is niet dat ik top-klasse verwacht ofzow hoor, maar wel minstens dat het bruikbaar is.
Ik ben nog steeds met abit nederland bezig over de mic-in, iemand gaat het nu testen ...
[ Voor 68% gewijzigd door Dark op 22-08-2003 23:52 ]
Verwijderd
Je hebt er voor betaald.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 00:26 ]
true, maar dat betekent dus dat et waarschijnlijk een of andere bug is dat deze gedisabled word, aangezien dit bij anand niet het geval was?Dark schreef op 21 August 2003 @ 22:44:
dat was bij anand, maar als pat uitgaat dan gaat dat verhaal deels niet op natuurlijk heh ...
DUS: http://forum.abit-usa.com...97&highlight=disabled+PAT
[ Voor 14% gewijzigd door Sartsj op 23-08-2003 01:19 ]
nieuwe bios 1.7.
Voor mensen die van experimenteren houden en niet
tot het einde van de week kunnen wachten voor de
officiele release van de 1.7 bios.
Dit alles is natuurlijk geheel voor eigen risico.
Ik zou zeggen beheers je zelf en wacht gewoon een
paar dagen
http://www.pctech.gr/hipro5/downloads/ic717b1.zip
Verwijderd
Verwijderd
Kijk hier maar eens in.
Verwijderd
Verwijderd
Wat me opvalt met dit geheugen op hoge snelheid op cas3 draait het perfect maar op lage snelheden met strakke settings draait het helemaal niet goed.
Dit topic is gesloten.
![]()