in welk slot zit de kaart? slot 5 zou het beste resultaat geven, las ik in een ander forum...Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 20:57:
ik heb nu bios 1,6 enz. alle nieuwste drivers, heb mijn onboard sound uitstaan en mijn audigy2 erin, alleen als ik scrool in Iexplorer dan komt er een piep door mijn muziek enz. heen, iemand een idee wat het kan zijn?
EDIT: ik heb het ook als ik de scroll balk gebruik i.p.v. de scoll knop, enkel waneer er niks te scrollen valt en ik scroll met mijn muisknop dan gebeurt er niks, is het nu softwarematig of hardware matig ik denk aan software (gelukkig) ga zo ook opzoek naar een andere versie van mijn audigy driver.
je had gelijk dark, et locken was de oplossing, dat had ik et over het hoofd gezien, ik had em namelijk gewoon op de standaard divider staan..
maargoed, hij draait nu op 2.8ghz tot nu toe stabiel.. Testen ga ik nog nie echt doen aangezien ik morgen eerst ff Alternate wil bellen of ik dat geheugen nog om kan ruilen voor kingston hyperx..
maargoed, hij draait nu op 2.8ghz tot nu toe stabiel.. Testen ga ik nog nie echt doen aangezien ik morgen eerst ff Alternate wil bellen of ik dat geheugen nog om kan ruilen voor kingston hyperx..
Verwijderd
Hmm... na anderhalf week prutsen heb ik de IC7-G nog niet stabiel 
Onwillekeurig bevriest het scherm; soms na 6 uur, soms na 10 minuten. Muis beweegt niet meer, CTRL-ALT-DEL geeft geen reactie.
Config: IC7-G met Zalman NB32J koelblokje, P4-2600 met boxed cooler, 2x256 Corsair XMS3200 CL2 geheugen (identieke, uit zelfde batch). Verder 1x IBM 180GXP en 1x Seagate Barracuda IV
Had een ATI Radeon 7500; deze gaf de problemen. Is intussen vervangen door Club3D Radeon 9500, zelfde vastlopers.
BIOS v1.5, BIOS op fail-safe instellingen.
Voeding is een Silent Systems 300W: Fanspeed geeft bij +12V tussen 11,73 en 11,86 +5V tussen 5,03 en 5,08
Heb Win2K SP2 en SP3 al eens geinstalleerd, op zowel Seagate als IBM, NTFS en FAT32.
Memtest86 2 a 3 uurtjes laten lopen, ene reepje geeft 180 errors, andere geen errors. Dus heb het geprobeerd met 1 reepje geheugen (die geen fouten gaf), in 1e geheugenbankje > vastlopers.
Vervolgens dit reepje op het 2e geheugenbankje geporbeerd > nog steeds vastlopers.
Mem-settings op SPD, alsook handmatig geprobeerd op 3-3-3-8 met de processor underclockt naar 1300 Mhz (bus op 100 ipv 200), PCI/AGP natuurlijk op Fixed.
Ook geprobeerd DDR-Voltage op 2,65 en 2,70; nog steeds vastlopers. Zet ik hem op 2,8V dan loopt hij tijdens opstarten of net na het opstarten al vast.
Ook getest met geheugen in BIOS op 5:4 en bussnelheid op 100Mhz, mocht niet baten.
In al deze gevallen bevriest het scherm onwillekeurig.
Temperatuur (volgens fanspeed op een warm kamertje):
CPU tussen 48 en 55 graden (stressed 60 a 65)
Andere temp v/h mobo (Northbridge denk ik?) zit tussen 38 en 45 graden
HD's tussen de 36 en 42 graden
Wat denken de heren experts: ligt het TOCH aan het geheugen, of is het mobo de boosdoener? En mocht het het mobo zijn, kan ik dan het ding terugsturen ondanks dat ik de NB-koeler vervangen heb? (Zalman NB32 zit met dat die 'kleefpasta' vastgeplakt op Northbridge, heb originele koeler nog wel bewaard).
Winkel waar ik Corsair weg heb is t/m 11 augustus op vakantie, dus die kan ik voorlopig niet RMA'en. Is het misschien zinvol een goedkoop 256Mb reepje te kopen om te checken of het aan het geheugen ligt? Kost me dan wel weer zo'n 50 euro, da's wel jammer
/Aanvulling:
Wat me net opviel: het Zalman NB-koelblokje voelt erg warm (heet) aan, terwijl het boxed koelblok van de CPU lauw aanvoelt. Terwijl Fanspeed & het Bios beide aangeven dat de CPU toch echt 10 a 15 graden warmer wordt
Maar heb nog niet gelezen dat het Zalman-koelblokje niet zou voldoen. Wordt-ie bij jullie ook zo warm dan? Of moet het koelblok van de CPU warmer aanvoelen? Zoja: heb het zwarte 'stickertje' van de boxed koeler laten zitten: misschien dat ertussen weghalen en koelpasta erop?
Onwillekeurig bevriest het scherm; soms na 6 uur, soms na 10 minuten. Muis beweegt niet meer, CTRL-ALT-DEL geeft geen reactie.
Config: IC7-G met Zalman NB32J koelblokje, P4-2600 met boxed cooler, 2x256 Corsair XMS3200 CL2 geheugen (identieke, uit zelfde batch). Verder 1x IBM 180GXP en 1x Seagate Barracuda IV
Had een ATI Radeon 7500; deze gaf de problemen. Is intussen vervangen door Club3D Radeon 9500, zelfde vastlopers.
BIOS v1.5, BIOS op fail-safe instellingen.
Voeding is een Silent Systems 300W: Fanspeed geeft bij +12V tussen 11,73 en 11,86 +5V tussen 5,03 en 5,08
Heb Win2K SP2 en SP3 al eens geinstalleerd, op zowel Seagate als IBM, NTFS en FAT32.
Memtest86 2 a 3 uurtjes laten lopen, ene reepje geeft 180 errors, andere geen errors. Dus heb het geprobeerd met 1 reepje geheugen (die geen fouten gaf), in 1e geheugenbankje > vastlopers.
Vervolgens dit reepje op het 2e geheugenbankje geporbeerd > nog steeds vastlopers.
Mem-settings op SPD, alsook handmatig geprobeerd op 3-3-3-8 met de processor underclockt naar 1300 Mhz (bus op 100 ipv 200), PCI/AGP natuurlijk op Fixed.
Ook geprobeerd DDR-Voltage op 2,65 en 2,70; nog steeds vastlopers. Zet ik hem op 2,8V dan loopt hij tijdens opstarten of net na het opstarten al vast.
Ook getest met geheugen in BIOS op 5:4 en bussnelheid op 100Mhz, mocht niet baten.
In al deze gevallen bevriest het scherm onwillekeurig.
Temperatuur (volgens fanspeed op een warm kamertje):
CPU tussen 48 en 55 graden (stressed 60 a 65)
Andere temp v/h mobo (Northbridge denk ik?) zit tussen 38 en 45 graden
HD's tussen de 36 en 42 graden
Wat denken de heren experts: ligt het TOCH aan het geheugen, of is het mobo de boosdoener? En mocht het het mobo zijn, kan ik dan het ding terugsturen ondanks dat ik de NB-koeler vervangen heb? (Zalman NB32 zit met dat die 'kleefpasta' vastgeplakt op Northbridge, heb originele koeler nog wel bewaard).
Winkel waar ik Corsair weg heb is t/m 11 augustus op vakantie, dus die kan ik voorlopig niet RMA'en. Is het misschien zinvol een goedkoop 256Mb reepje te kopen om te checken of het aan het geheugen ligt? Kost me dan wel weer zo'n 50 euro, da's wel jammer
/Aanvulling:
Wat me net opviel: het Zalman NB-koelblokje voelt erg warm (heet) aan, terwijl het boxed koelblok van de CPU lauw aanvoelt. Terwijl Fanspeed & het Bios beide aangeven dat de CPU toch echt 10 a 15 graden warmer wordt
Maar heb nog niet gelezen dat het Zalman-koelblokje niet zou voldoen. Wordt-ie bij jullie ook zo warm dan? Of moet het koelblok van de CPU warmer aanvoelen? Zoja: heb het zwarte 'stickertje' van de boxed koeler laten zitten: misschien dat ertussen weghalen en koelpasta erop?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 00:54 ]
Verwijderd
hij zit in de onderste, 5 dus neem ik aan, kan het mogelijk komen door combi met mijn pci vga in slot 1? (al lijkt me dit sterk aangezien het probleem zich alleen voordoet onder windows progs met scrollen en niet in msn enz.)Dark schreef op 01 August 2003 @ 22:17:
[...]
in welk slot zit de kaart? slot 5 zou het beste resultaat geven, las ik in een ander forum...
Verwijderd
Kan dit Corsair "512 MB DDR466 Twinx 32MX64" geheugen ook in de ic7-g of kan ik beter deze "Corsair 512 MB DDR400 Twinx 32MX64" nemen?
Verwijderd
ik zou voor de ddr466 gaan of zelfs ddr500 ligt eraan wat je met je pc wil halen en uitgeven.
Verwijderd
Die 466 is goedkoper dan de 400
en kan dit bord het wel aan??
en dit is Low Latency geheugen
en kan dit bord het wel aan??
en dit is Low Latency geheugen
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 23:41 ]
Verwijderd
sneller kan een bord altijd aan, langsamer meestal ook (niet TElangsaam) alleen moet je dan je fsb verlagen, met ddr466 kan je gewoon je 200fsb gebruiken zoniet extra en op strakke timings.
Verwijderd
die timings zeggen mij niet zoveel ik wil gewoon geheugen erin proppen en het moet goed en snel lopen. Of kan je ook gewoon settings invoeren, of moet je blijven zoeken naar hoe hij snel en stabiel loopt?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 00:08 ]
Verwijderd
Is die voeding niet wat licht voor deze config...ik meen te herinneren dat er meer mensen zijn met dit probleem.Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 22:53:
Kijk anders ook even in het videoplanken forum
als je niet gaat overklokken kun je gewoon voor het DDR400 geheugen gaan, ik had gelezen dat je zei dat het DDR466 geheugen goedkoper was, nogal raar, maar als dit echt zo is, dan kun je dat geheugen ook gewoon kopen en op DDR400 laten lopen.. natuurlijk kun je et ook sneller laten lopen, maar dan ligt het er maar net aan hoe ver je moederbord kan...Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 00:04:
die timings zeggen mij niet zoveel ik wil gewoon geheugen erin proppen en het moet goed en snel lopen. Of kan je ook gewoon settings invoeren, of moet je blijven zoeken naar hoe hij snel en stabiel loopt?
btw goltharnl, ik heb ook een 300watt voeding in deze bak zitten, en dat heeft tot nu toe nog geen enkel probleem opgeleverd... tenzij die radeon natuurlijk gruwelijk wat eet
[ Voor 13% gewijzigd door Sartsj op 02-08-2003 00:42 ]
Verwijderd
Corsair
Type 512 MB
Soort DDR SDRAM
Formaat 184 pins
Voltage -
Toegangstijd 5 ns
Aantal bits 64 Bits
Snelheid 400 MHz
ECC non-ECC
Uitvoering Low Latency Memory 32MX64 Twinx
=215 euro
Merk Corsair
Type 512 MB
Soort DDR SDRAM
Formaat 184 pins
Voltage -
Toegangstijd -
Aantal bits 64 Bits
Snelheid 466 MHz
ECC non-ECC
=209 euro
Type 512 MB
Soort DDR SDRAM
Formaat 184 pins
Voltage -
Toegangstijd 5 ns
Aantal bits 64 Bits
Snelheid 400 MHz
ECC non-ECC
=215 euro
Merk Corsair
Type 512 MB
Soort DDR SDRAM
Formaat 184 pins
Voltage -
Toegangstijd -
Aantal bits 64 Bits
Snelheid 466 MHz
ECC non-ECC
=209 euro
Als je niet oced zou ik zoiezo geen corsair of whatever halen, het merk maakt ut echt niet sneller. Gewoon goed PC3200 geheugen, niet te duur is goed. Twinmos kun je dus oa. kiezen ja.
Verwijderd
tja, dan heb ik 1 gig voor hetzelfde geld, moet ik dan nog ergens op letten(chips)qua merk?
Mwa, hoeft niet echt.
512MB PC3200 DDR SDRAM (Kingston) € 106,-
512MB PC3200 DDR SDRAM (Samsung) € 101,-
512MB PC3200 DDR SDRAM (TwinMos) € 86,-
Zijn wel ok als je niet oced.
512MB PC3200 DDR SDRAM (Kingston) € 106,-
512MB PC3200 DDR SDRAM (Samsung) € 101,-
512MB PC3200 DDR SDRAM (TwinMos) € 86,-
Zijn wel ok als je niet oced.
Verwijderd
ok mijn geluid bllijft een prob, heb nu andere driver en voor de zekerheid winamp geprobeerd i.p.v. mediaplayer maar dat maakte niks uit, toch blijf ik bij een software probleem gezien het alleen in verkenner en iexplorer zo is, ik ga nog ff een boekje na over de IRQs gezien in slot een een pci vga zit en in slot5 een audigy2
Verwijderd
Ja helaas zitten de goedkoopste nooit bij mij om de hoek, dus kijk ik maar wat voor mij nog te doen is qua afstand
Verwijderd
heet bij mij vloeiend schuiven neem ik aan, vinkje weggehaald maar het heeft niets uitgehaald snap het niet heb het dus echt alleen in Iexplorer en windows verkenner, een ander pci slot en andere drivers hebben ook niet geholpen, iemand anders nog ideen?roodhoedje schreef op 01 August 2003 @ 21:09:
[...]
Smooth scrolling misschien kan je uitzetten in internet options laatste tabblad. Dat smooth scrolling zuipt veel cpu dus misschien dat het met elkaar te maken heeft je kan het allicht proberen
zo mijn pci vga zit nu in pci slot 2 nu zit niks elkaar meer dwars, maar het gepiep blijft, hoe sneller ik scroll (ook met de balk ja) hoe erger, doe ik het heeel langsaam heb ik er geen last van, kan het niet een of ander stroom probleem zijn, bij mijn ouders ging de voedings fan bijvoorbeeld harder en z8er als ze scrollde.
never mind, kan niet met stroom temaken hebben want dan zou hij het bij alles doen en niet allen in Ixplorer en windows verkenner. wtf is er nou met dit ding
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 11:20 ]
Verwijderd
Boot DosVerwijderd schreef op 02 August 2003 @ 08:10:
[...]
heet bij mij vloeiend schuiven neem ik aan, vinkje weggehaald maar het heeft niets uitgehaald snap het niet heb het dus echt alleen in Iexplorer en windows verkenner, een ander pci slot en andere drivers hebben ook niet geholpen, iemand anders nog ideen?
zo mijn pci vga zit nu in pci slot 2 nu zit niks elkaar meer dwars, maar het gepiep blijft, hoe sneller ik scroll (ook met de balk ja) hoe erger, doe ik het heeel langsaam heb ik er geen last van, kan het niet een of ander stroom probleem zijn, bij mijn ouders ging de voedings fan bijvoorbeeld harder en z8er als ze scrollde.
never mind, kan niet met stroom temaken hebben want dan zou hij het bij alles doen en niet allen in Ixplorer en windows verkenner. wtf is er nou met dit ding
Fdisk
/delete partition
/add partition
WinXP CD
Format NTFS
Installeer XP
Daar heeft 'ie veel aan, hij heeft windows er 2 dagen geleden op gezet.Verwijderd schreef op 02 augustus 2003 @ 12:47:
[...]
Boot Dos
Fdisk
/delete partition
/add partition
WinXP CD
Format NTFS
Installeer XP
Verwijderd
en wat is er dan anders als dat ik nu heb? idd niks ja een partition adden maar dat doet win xp zelf al, die maakt fdisk lekker VT, gebruik je nu enkel nog met win me en ouder.Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 12:47:
[...]
Boot Dos
Fdisk
/delete partition
/add partition
WinXP CD
Format NTFS
Installeer XP
Verwijderd
ja daar heeft ie wat aan, windows opnieuw installen, service pack eroverheen gooien, en updates.Intronic schreef op 02 August 2003 @ 12:56:
[...]
Daar heeft 'ie veel aan, hij heeft windows er 2 dagen geleden op gezet.
Verwijderd
modkid nogmaals:
en wat is er dan anders als dat ik nu heb? idd niks ja een partition adden maar dat doet win xp (of 2k) zelf al, die maakt fdisk lekker VT, gebruik je nu enkel nog met win me en ouder.
en wat is er dan anders als dat ik nu heb? idd niks ja een partition adden maar dat doet win xp (of 2k) zelf al, die maakt fdisk lekker VT, gebruik je nu enkel nog met win me en ouder.
Hier stond dat er nieuwe bios versie was, maar had niet goed gekeken...
[ Voor 88% gewijzigd door RawPeanut op 02-08-2003 16:24 ]
Canon Digital Ixus V3
K*t weer met mijn achterwerk gekeken, nou ja, mijn bedoelingen waren goed
Canon Digital Ixus V3
Ik heb exact dezelfde problemen gehad. Verschil was dat ik een Antec 380 watt PSU had, 2x 512 MB PC2700 (ja ja, ik weet het), 1 WD Raptor en 2x Maxtor 80 gig.Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 22:53:
+ zijn config
Oh ja en een GF4 Ti4600. Kijk voor de grap eens bij je systeem logs of daar fouten in staan mbt Paging errors in drive x. Dit had ik constant, soms om de minuut soms om de seconde. En steeds wanneer mijn systeem weer een keer bevroor was dit de laatste melding in het logboek. Wanneer ik mijn maxtor schijven teste met Maxdiag gaven ze geen problemen, in een ander systeem werkten ze goed. Alleen wanneer ik ze loskoppelde dan verdwenen de problemen als sneeuw voor de zon. De ide kabel was het probleem ook niet. Dit was de error die ik kreeg.
http://www.xs4all.nl/~ehouwing/Error%20on%20Disk.JPG
Mijn oplossing is geweest mijn 2 maxtors verkopen en een SATA schijf gekocht. Dit werkt nou goed, ik ben er zelf ook nooit achter gekomen wat het probleem nou was. Misschien dat de nieuwe bios versie daar veranderingen in gaat brengen.
Canon Digital Ixus V3
zijn er duidelijke plaatjes van de vmem mod te krijgen ?
en is er iemand hier @ got die het kan doen ?
Verwijderd
ik wil wel doen, gaan we gelijk een x moddenGipsy King schreef op 02 augustus 2003 @ 19:03:
zijn er duidelijke plaatjes van de vmem mod te krijgen ?
Verwijderd
RawPeanut: bedankt voor je suggestie. Zou het kunnen proberen, maar een nieuwe schijf kopen is een beetje rigoureus. En ik heb al geprobeerd ipv de IBM de Seagate als opstartschijf te gebruiken, wat nog steeds de vastlopers gaf.
Denk dus dat het aan het geheugen of het mobo moet liggen. Iemand die in kan schatten welke het is, op basis van mijn bovengenoemde bevindingen?
Is het trouwens ook niet raar dattie bij een Ram-voltage van 2,8V vrijwel meteen vastloopt? Dacht dat die Corsairs dat wel konden hebben?
Denk dus dat het aan het geheugen of het mobo moet liggen. Iemand die in kan schatten welke het is, op basis van mijn bovengenoemde bevindingen?
Is het trouwens ook niet raar dattie bij een Ram-voltage van 2,8V vrijwel meteen vastloopt? Dacht dat die Corsairs dat wel konden hebben?
Verwijderd
Mijn bak is eindelijk af.
Voor het eerst dat ik de hele mik zelf inelkaar zet en het werkt goed
Sterker nog, het werkte zelfs in 1 keer
Mijn stats:
ABIT IC7-g
P4 2.8 Ghz, 800 FSB
1024 mb Kingston CL2 3500
ATI Radeon 9800 pro
En ik ben zeer blij
Voor het eerst dat ik de hele mik zelf inelkaar zet en het werkt goed
Sterker nog, het werkte zelfs in 1 keer
Mijn stats:
ABIT IC7-g
P4 2.8 Ghz, 800 FSB
1024 mb Kingston CL2 3500
ATI Radeon 9800 pro
En ik ben zeer blij
Verwijderd
Voorlopig nog niet, ga hem eerst wat inwerken enzo.
Trouwens het is luchtgekoeld met een Zalman 7000 alcu.
Vanavond ga ik het eerst maar eens allemaal strak trekken, morgen weer een dag
Trouwens het is luchtgekoeld met een Zalman 7000 alcu.
Vanavond ga ik het eerst maar eens allemaal strak trekken, morgen weer een dag
Verwijderd
goed nieuws (voor mij) me buurman is weekie op vak en heeft mijn eerste pc overgekocht half jaartje gelee dus ik d8 deze pci vga is niks, gf3 eruit geript erin, booten, geen last meer van scroll piepen wat het was ik weet het niet, was dus toch de pci vga terwijl ik verschillende pci sloten enz. enz. geprobeerd had, iig blij dat alles nu dus 100% goed werkt
Verwijderd
Als ik m opstart zie ik in het bios bootscherm "host/dram fr. 200/200 mhz, moet dit niet 400/400 zijn?
tevens in de bios staan /game accelerator/ refresch cycle time/ read delay(trd)/ read delay adjust(trda)/ command per clock(cpc) allemaal op auto. WTF is dit nou, ik heb het boekje wel doorgelezen maar begrijp er echt geen ..... van.
En is er een goede setting te noemen voor 2x512 pc 3200 twinmos? of is dit een kwestie van blijven proberen?
tevens in de bios staan /game accelerator/ refresch cycle time/ read delay(trd)/ read delay adjust(trda)/ command per clock(cpc) allemaal op auto. WTF is dit nou, ik heb het boekje wel doorgelezen maar begrijp er echt geen ..... van.
En is er een goede setting te noemen voor 2x512 pc 3200 twinmos? of is dit een kwestie van blijven proberen?
Verwijderd
Oke, ik ben nu online met mijn nieuwe hardware.
Mijn onboard sound wordt niet door winxp gedetect..
Mijn onboard sound wordt niet door winxp gedetect..
Verwijderd
Ik de bios drivers van de cd geinstalleerd en ook de drivers van realtek (setup.exe gedaan)
Ik kom niet op de realtek site..
Ik kom niet op de realtek site..
Verwijderd
1 cd..van Abit
Op de abit site staan drivers, ik probeer die even
Op de abit site staan drivers, ik probeer die even
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 23:22 ]
Verwijderd
Hmmmm, zou hij dan standaard uit staan..
Stom van me...excuses.
EDIT: Windows update doet er wel erg lang over om zijn updates te installeren.
Stom van me...excuses.
EDIT: Windows update doet er wel erg lang over om zijn updates te installeren.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 23:26 ]
Verwijderd
Zal ik doen zodra windows klaar is met windows update.
Het is een grote zo te zien
Ik kijk trouwens met hardware doctor en mijn Vcore schommelt wel erg veel
Van 1.45-1.49.
Is dit een probleem of is gewoon de uitlezing wat hyper geworden?
Het is een grote zo te zien
Ik kijk trouwens met hardware doctor en mijn Vcore schommelt wel erg veel
Van 1.45-1.49.
Is dit een probleem of is gewoon de uitlezing wat hyper geworden?
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 23:29 ]
Verwijderd
Het houdt je van de straat. 
Maar als iemand dit ff weet....... graag
Als ik m opstart zie ik in het bios bootscherm "host/dram fr. 200/200 mhz, moet dit niet 400/400 zijn?
Maar als iemand dit ff weet....... graag
Verwijderd
Hij was inderdaad disabled 
Ik krijg trouwens ook 200/200
Die 200 kan wel kloppen, dat is namelijk de echte FSB van je proc.
Nu even de ATI drivers installen en straks stressen.
Mijn bios doet trouwens wel een beetje vreemd, soms kom ik er niet in en skipt hij naar Windows...kan ook zijn omdat ik deze snelheid niet gewend ben
EDIT:
Geluid is nu perfect, ik heb ook de ATI drivers.
Af en toe wordt het scherm gewoon voor 3 seconden zwart..ik begrijp hem niet..
Ik krijg trouwens ook 200/200
Die 200 kan wel kloppen, dat is namelijk de echte FSB van je proc.
Nu even de ATI drivers installen en straks stressen.
Mijn bios doet trouwens wel een beetje vreemd, soms kom ik er niet in en skipt hij naar Windows...kan ook zijn omdat ik deze snelheid niet gewend ben
EDIT:
Geluid is nu perfect, ik heb ook de ATI drivers.
Af en toe wordt het scherm gewoon voor 3 seconden zwart..ik begrijp hem niet..
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 23:49 ]
Verwijderd
moet je ff flashen naar een nieuwer bios, ik had dat ook dat soms wel en soms niet in het biosje komen, dat komt alleen met v1.0 van het bios voor, snel flashen dus !
Verwijderd
Het problem is niet meer terug gekomen.
Je kan bij Abit toch ook vannuit windows flashen (het loopt als een tiet trouwens...echt prachtig)
EDIT: ok, kan niet.
Doe ik morgen (uhm later) wel.
Nu even kijken hoe mijn favoriete games lopen
EDIT 2:
Hij is echt lekker stabiel, ik weet niet of ik wel een update wil doen
Nouja, over een paar uur weer een dag
Je kan bij Abit toch ook vannuit windows flashen (het loopt als een tiet trouwens...echt prachtig)
EDIT 2:
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 03:51 ]
Je kan je bios gewoon via Windows updaten.Verwijderd schreef op 03 augustus 2003 @ 00:57:
Het problem is niet meer terug gekomen.
EDIT 2:
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD
Verwijderd
Ten eerste:
Ten tweede: Ik zal eens vanavond wat gaan flashen dan
Tot nu toe werkt alles perfect.
Ik vraag me alleen af wat jullie ervaringen zijn met de bijgeleverde winbond hardware doctor.
Mijn Vcore schommelt nogal aardig als ik mijn bak stress, maar ik merk er niks van
Ik heb die bak nu compleet alleen volgens motherboard monitor heb ik dus erg hoge temp. En begint hij te piepen. Ik heb mobo nog niet geflashed. Nu vroeg ik me af of het komt door me cpu koeler (zalman 7000 AlCu). Ik weet namelijk niet hoever ik die moet vastschroeven. Ik heb hem al aardig aangeschroeft. Moeten de metalen hangsels helemaal tot aan die steuntjes komen (volgens mij gaat dat plastic geval er dan aan)?
Voor de rest een prima moederbordje, alles werkt meteen alleen dit temp probleempje
Voor de rest een prima moederbordje, alles werkt meteen alleen dit temp probleempje
Wat is je temp?? Abit borden geven altijd een hoger tempaXe schreef op 05 August 2003 @ 14:55:
Ik heb die bak nu compleet alleen volgens motherboard monitor heb ik dus erg hoge temp. En begint hij te piepen. Ik heb mobo nog niet geflashed. Nu vroeg ik me af of het komt door me cpu koeler (zalman 7000 AlCu). Ik weet namelijk niet hoever ik die moet vastschroeven. Ik heb hem al aardig aangeschroeft. Moeten de metalen hangsels helemaal tot aan die steuntjes komen (volgens mij gaat dat plastic geval er dan aan)?
93 en mobo enzo was 32 leek mij beetje hoog maar zo hoog hoort het zeker niet... heb die koeler nu echt helemaal aangeschroeft en zal weer eens proberen
wow das echt TE hoog
Kijk eens wat die in je bios aangeeft??
Anders moet je eens naar je koeler kijken.
Anders moet je eens naar je koeler kijken.
nu geeft hij 50-52 graden aan in bios. Ik zal nu in windows checken met die tool van abit zelf anders zuigt motherboard
Kijk dat lijkt er meer op. Koeler was dus niet goed gemonteerd 
Probeer anders MBM 5. Hou persoonlijk niet van de Winbond tool
Probeer anders MBM 5. Hou persoonlijk niet van de Winbond tool
[ Voor 35% gewijzigd door ken op 05-08-2003 15:43 ]
MBM begint direct te piepen en winbond geeft zelfde temp als bios... Kzal wel iets verkeerd ingesteld hebben bij motherboard. Al eens eerder gehad, gaf ie enorm vage waardes.
Als die in je bios 50-52 aangeeft dan zal het wel goed zijn
MBM instelling:
CPU= Winbond 2 diode
Case = Windbond 1
MBM instelling:
CPU= Winbond 2 diode
Case = Windbond 1
[ Voor 22% gewijzigd door ken op 05-08-2003 16:32 ]
Verwijderd
Ik heb een ic7-g maar het volume van het geluid gaat hard en dan weer zacht enz.
Ook kraakt het geluid.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?Ik heb ook een driver van de abit site geinstalled, maar dit werkt ook niet.
Is al opgelost
Ook kraakt het geluid.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?Ik heb ook een driver van de abit site geinstalled, maar dit werkt ook niet.
Is al opgelost
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 21:26 ]
eej Ken? en waarvoor dient Winbond 3 dan
Die had ik eerst als casetemp ingesteld, maar een casetemp van 37 graden stressed met al mijn fans leek me idd onwaarschijnlijk
ik heb winbond3 als PWM
verder het zelfde als ken en voltage standaard op "W83627HF Abit BE7/KX7" ...
verder het zelfde als ken en voltage standaard op "W83627HF Abit BE7/KX7" ...
Hmm , van de week krijg ik me Abit IC7 binnen , processor heb ik al 2.6C #L319
Ik vraag me af of ik met een Samsung PC2700 geheugen module kan draaien , want ander geheugen heb ik nog niet (wacht op OCZ). Zou dat kunnen ?!
Ik vraag me af of ik met een Samsung PC2700 geheugen module kan draaien , want ander geheugen heb ik nog niet (wacht op OCZ). Zou dat kunnen ?!
Windbond 3 is zoals Dark al zei de PWM (weet het alleen niet zeker)Tekn0z schreef op 05 August 2003 @ 23:09:
eej Ken? en waarvoor dient Winbond 3 danDie had ik eerst als casetemp ingesteld, maar een casetemp van 37 graden stressed met al mijn fans leek me idd onwaarschijnlijk
Die 2.6C week 19 Malay ziet er intressant uit. Waar heb je hem gekocht? en welke OCZ geheugen heb je erbij besteld?Av3ng3rtje schreef op 06 August 2003 @ 00:20:
Hmm , van de week krijg ik me Abit IC7 binnen , processor heb ik al 2.6C #L319![]()
Die SamSung draaid zonder problemen op de IC7. Ik draai nu ook met PC2700 geheugen @411 mhz met 5:4 devider. Als je mem het niet meer trekt, gewoon de 3:2 devider gebruiken.
[ Voor 48% gewijzigd door ken op 06-08-2003 00:37 ]
welk bios is nou pcies het beste bios , ook i.v.b.m ocen ??
De processor heb ik gekocht bij Eynstein , wel een kut verpakking toen ik hem thuis kreegken schreef op 06 August 2003 @ 00:33:
[...]
Windbond 3 is zoals Dark al zei de PWM (weet het alleen niet zeker)
[...]
Die 2.6C week 19 Malay ziet er intressant uit. Waar heb je hem gekocht? en welke OCZ geheugen heb je erbij besteld?
Die SamSung draaid zonder problemen op de IC7. Ik draai nu ook met PC2700 geheugen @411 mhz met 5:4 devider. Als je mem het niet meer trekt, gewoon de 3:2 devider gebruiken.
Ik ga OCZ EL DDR PC-3700 Dual Channel Gold (2x256) halen en dan nog een WC setup dus ik zal kijken hoever ik kom , en bedankt Ken
Verwijderd
Ik heb precies dezelfde setup en ik heb hele goede temps.aXe schreef op 05 August 2003 @ 14:55:
Je moet hem inderdaad HELEMAAL vast draaien..
Ik was best wel bang om het zootje te beschadigen eigenlijk
Heb je de pasta er wel tussen gedaan?
Ah je hebt het al gefixed, laat maar
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 11:22 ]
Jup nu helemaal vast en idd die cpu fan is best bruut. Was echt bang dat ie dat plastic geval om de cpu heen vermorzelde en ja ik heb er wat chemische troep opgedaan, plakt altijd zo lekker als je er iets op legtVerwijderd schreef op 06 August 2003 @ 11:20:
[...]
Ik heb precies dezelfde setup en ik heb hele goede temps.
Je moet hem inderdaad HELEMAAL vast draaien..
Ik was best wel bang om het zootje te beschadigen eigenlijk![]()
Heb je de pasta er wel tussen gedaan?
Ah je hebt het al gefixed, laat maar
Raadt het moederbord erg aan. Is niet zo groot, alles mooi afgewerkt, lekkere ruimte voor cpu fan. Weer een prima bordje van abit
Verwijderd
Jou ervaringen zijn precies de mijne.
Bij mij zijn de temps 57 graden stressed, vooral omdat het zo warm is
Ik had trouwens ook een moment waarop ik eraan dacht om maar de boxed koeler erop te zetten omdat ik bang was de cpu te pletten
Bij mij zijn de temps 57 graden stressed, vooral omdat het zo warm is
Ik had trouwens ook een moment waarop ik eraan dacht om maar de boxed koeler erop te zetten omdat ik bang was de cpu te pletten
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 14:29 ]
nog maar een keer ,Gipsy King schreef op 06 August 2003 @ 08:22:
welk bios is nou pcies het beste bios , ook i.v.b.m ocen ??
wat is pcies het beste bios nu voor de gewone ic7 ,
speciaal voor de extreme oc dus
Welke gebruikt je nu?? Vanaf bios 15 kan je negatieve temp aflezen. Wel zo handig met een Prometeia. Bios 16 geeft mij de beste resultaten.Gipsy King schreef op 06 augustus 2003 @ 15:32:
[...]
nog maar een keer ,
wat is pcies het beste bios nu voor de gewone ic7 ,
speciaal voor de extreme oc dus
Iest hogere scores (niet veel) en sneller boottime. Support voor Raid 0 en Raid 1
Wel heb ik gelezen dat er problemen waren met Maxtors SATA schijven. Weet niet of dat al opgelost. Met Raptors schijven heb ik in ider geval geen problemen.
Bios 16 is voor mij dus de beste bios
Modkid: Gave filmpje met je Aquachill
[ Voor 7% gewijzigd door ken op 06-08-2003 15:43 ]
Ik heb nog gewoon de versie waarmee ie is geleverd. Alles werkt prima hier dus waarom zou ik changen?
En die boot time is idd erg rap...
Verwijderd
update toch maar ff, want in de betere biossen heb je game performance troep etc., en bugjes verwijderd.aXe schreef op 06 August 2003 @ 17:06:
Ik heb nog gewoon de versie waarmee ie is geleverd. Alles werkt prima hier dus waarom zou ik changen?En die boot time is idd erg rap...
ok dna gaan we 1.6 gebruiken ,
draai nu 1.5
draai nu 1.5
Verwijderd
hey je hebt in het bios verschillende raid opties, de een voor IDE en de ander voor SATE ik krijg bij het boten 2 (SATA) raid dingen de een vind geen .... en de ander geeft weer dat mijn raptors goed in Raid 0 draaien alleen hoe kan het dan dat ik in sisoft bijna maar de helft heb kwa score als smokey the bandid terwijl hij 2x SATA hds van 120GB van maxtor heeft?
Welke scores haal jij dan?? Waar hebt je die schijven op aangesloten??Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 22:04:
hey je hebt in het bios verschillende raid opties, de een voor IDE en de ander voor SATE ik krijg bij het boten 2 (SATA) raid dingen de een vind geen .... en de ander geeft weer dat mijn raptors goed in Raid 0 draaien alleen hoe kan het dan dat ik in sisoft bijna maar de helft heb kwa score als smokey the bandid terwijl hij 2x SATA hds van 120GB van maxtor heeft?
Ik haal rond de 64K punten met SiSoft (op Intel controller)
Verwijderd
ik dus maar 40k puntenken schreef op 06 August 2003 @ 22:09:
[...]
Welke scores haal jij dan?? Waar hebt je die schijven op aangesloten??
Ik haal rond de 64K punten met SiSoft (op Intel controller)
en smokey the bandid met 2x 120gb SATA 7.200rpm 8mb cache Maxtors 7xK dus maarja die heeft dan wel een losse raid controller weet niet of dat nog veel uitmaakt maar iig 40K of 64K scheeld nogal,waar kan ik pics hosten heb er nog 1 van ATO namelijk (110mb max haalde ik daar)
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 22:39 ]
Bedoel je het 2e scherm? Met al die devices? Das standaard bios info dat zal ie altijd displayen, bij de een verdwijnt het sneller dan dat je het kan zien en bij een ander zal het ietsje langzamer verdwijnen... Snap niet echt wat er mis mee is als het toch maar 1-2 sec in beeld is....
Nee Jan m8 ik heb er de onboard sil 3112 (of iets in die richting)Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 22:37:
[...]
ik dus maar 40k punten
en smokey the bandid met 2x 120gb SATA 7.200rpm 8mb cache Maxtors 7xK dus maarja die heeft dan wel een losse raid controller weet niet of dat nog veel uitmaakt maar iig 40K of 64K scheeld nogal,waar kan ik pics hosten heb er nog 1 van ATO namelijk (110mb max haalde ik daar)
Schijven zijn 2x 120 GB Maxtor SATA 7200 Rpm 8 Mb Cache
Block Size = 16
Hier een screenshot :
[smartassmode]
Valt me mee eigenlijk dacht dat de Raptors zo snel waren
[/smartassmode]
[ Voor 9% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 07-08-2003 00:12 ]
Turn it off and on again.
Verwijderd
mijn sil geeft nu aan dat er geen SATA read is terwijl mijn .. bla bla bla weer zegt van mij er zit iig iets niet lekker lijkt eerder een NON RAID0 score die ik heb aangezien jij bijna 2x zo snel bent, dus ik moet maar is wat meer info winnen over hoe en wat, hopelijk weet ken meer al haald hij ook niet zo super hoog
)
Scores van Mr. Hard

Mijn scores

Iets hoger dus
dus jij hebt deze nu op je Sil controller hangen??
SmokeyTheBandit, kan jij ook Atto scores posten?? Deze is veel betrouwbaarder dan die SiSoft shit
Nog een linkje met Raptors Raid0 op een IC7: http://www.asusboards.com...s.php?op=showcontent&id=9
Deze haalt wel nette scores.
Mijn scores
Iets hoger dus
SmokeyTheBandit, kan jij ook Atto scores posten?? Deze is veel betrouwbaarder dan die SiSoft shit
Nog een linkje met Raptors Raid0 op een IC7: http://www.asusboards.com...s.php?op=showcontent&id=9
[ Voor 18% gewijzigd door ken op 07-08-2003 00:37 ]
Nice scores idd
Hier kun je overigens meer benchmarks vinden:
Grote benchmark topics op Opslagmedia & I/O Controllers
Hier kun je overigens meer benchmarks vinden:
Grote benchmark topics op Opslagmedia & I/O Controllers
Ok zal er vanavond even naar kijkenken schreef op 07 August 2003 @ 00:33:
Scores van Mr. Hard
[afbeelding]
Mijn scores
[afbeelding]
Iets hoger dusdus jij hebt deze nu op je Sil controller hangen??
Turn it off and on again.
Verwijderd
dus er is toch iets niet goed hier, heb bijna het gevoel dat mijn raptors nu wel samen als 1 hd gevonden worden maar niet in raid draaien smokey zit bijna 2x zo snel met langsamere schijven dus ergens zou dit nog kunnen ook, of ik hem aan mijn sil of intel heb hangen, weet niet alles wat met raid te maken heeft in mijn bios staat iig aan en op raid voor de rest snap ik er geen vlikker van in dit bios (bij mijn oude 1333mhz systeempje van amd en met abit mobo ook raid 0 gedraaid dit was toch toch wel iets duidelijker) ben benieuwd of het nu aan bios instellingen/schijven of het mobo ligt.
wat ik nu zie maakt me nog meer aan het huile http://www.asusboards.com...IT_Canterwood/190file.jpg dit is wat je ziet: INTEL SATA RAID BENCHMARK
Configuration is 2 x Maxtor 80GB 7200rpm 2mb cache connected to Intel ICH5R SATA RAID with 2 i2S Serial ATA to IDE converters.
en dan komen wij met onze 40xxx uizetten
wat ik nu zie maakt me nog meer aan het huile http://www.asusboards.com...IT_Canterwood/190file.jpg dit is wat je ziet: INTEL SATA RAID BENCHMARK
Configuration is 2 x Maxtor 80GB 7200rpm 2mb cache connected to Intel ICH5R SATA RAID with 2 i2S Serial ATA to IDE converters.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 12:54 ]
ik heb ongeveer die zelfde schijven eraan hangen, alleen dan maxtor dmax sata. stipe size 16k met het volgende resultaat:Configuration is 2 x Maxtor 80GB 7200rpm 2mb cache connected to Intel ICH5R SATA RAID with 2 i2S Serial ATA to IDE converters.

het lijkt er dus inderdaad op dat er wat mis is daar, als je maar 40k haalt...
edit: ow mijne hebben ook 8m cache, misschien dat dat het em doet
ook interessant zijn de hdtach scores op de lege raid0 array met verschillende stripe size:
http://darkforce.dyndns.org/pics/hdt-4kstrip.jpg
http://darkforce.dyndns.org/pics/hdt-8kstrip.jpg
http://darkforce.dyndns.org/pics/hdt-16kstrip.jpg
http://darkforce.dyndns.org/pics/hdt-32kstrip.jpg
http://darkforce.dyndns.org/pics/hdt-64kstrip.jpg
http://darkforce.dyndns.org/pics/hdt-128kstrip.jpg
[ Voor 7% gewijzigd door Dark op 07-08-2003 13:22 ]
ik haal met me 2x 40gb wd 800jb 8mb cache in raid 0 s-ata , in atto meer als Smokey , maar in sisoft beduidend lager , ik draai overigens wel 128k stripped
Hmm , ik heb mijn Abit IC7 inmiddels binnen en daarstraks in elkaar gezet. Ik heb toen alles aangesloten en ik startte me computer op en daar is probleem nummer 1. Windows XP geeft een blauw scherm en de foutmelding geeft aan dat me harde schijf beschadigd is. Ik dus alles ff nachecken of alles er goed inzit en start hem weer op , maar niks.
Ik heb toen maar besloten om te formateren. Dat ging wel goed en partition magic 8 gaf geen disk error's aan. Toen wou ik Windows 98 installeren omdat ik een Windows XP update versie heb. Na 5 min installatie moet ik bootten voor de 2de sessie.. toen gaf hij aan dat hij niet kon bootte vanaf de cdrom. Ik heb toen maar even in de BIOS iets veranderd en toen werkte hij wel.
Na windows 98 geinstalleerd te hebben bootte ik en kreeg weer een error! Nu geeft Windows 98 aan dat de initalisatie van NDIS niet kan worden hervat en de computer herstart moet worden. Na een herstart stuit ik op hetzelfde probleem.
Ik heb vervolgens me bios proberen te updaten , maar dat lukte ook niet via ALT + F2 aan het begin want hij kon AWDFLASH.EXE niet op mijn floppy vinden die er wel degelijk opstaat.
Na de zoveelste frustratie heb ik geprobeerd om me harde schijf op IDE 2 aan te sluiten , maar nee hoor zelfde fout...
Configuratie:
CPU: PIV 2.6C #L319
MOBO: ABIT IC7
IDE1
MASTER -> HDD1: Seagate 40 GB 5400 rpm
SLAVE -> HDD2: WD 80 GB 7200 rpm 8 mb cache
IDE2
MASTER -> CDROM1: Plextor writer
GPU: Club3d Radeon 9700
MEM: Samsung 512 MB DDR PC2700
PLZ HELP ME!
Ik heb toen maar besloten om te formateren. Dat ging wel goed en partition magic 8 gaf geen disk error's aan. Toen wou ik Windows 98 installeren omdat ik een Windows XP update versie heb. Na 5 min installatie moet ik bootten voor de 2de sessie.. toen gaf hij aan dat hij niet kon bootte vanaf de cdrom. Ik heb toen maar even in de BIOS iets veranderd en toen werkte hij wel.
Na windows 98 geinstalleerd te hebben bootte ik en kreeg weer een error! Nu geeft Windows 98 aan dat de initalisatie van NDIS niet kan worden hervat en de computer herstart moet worden. Na een herstart stuit ik op hetzelfde probleem.
Ik heb vervolgens me bios proberen te updaten , maar dat lukte ook niet via ALT + F2 aan het begin want hij kon AWDFLASH.EXE niet op mijn floppy vinden die er wel degelijk opstaat.
Na de zoveelste frustratie heb ik geprobeerd om me harde schijf op IDE 2 aan te sluiten , maar nee hoor zelfde fout...
Configuratie:
IDE1
IDE2
PLZ HELP ME!
[ Voor 3% gewijzigd door Av3ng3rtje op 07-08-2003 18:36 ]
Verwijderd
Heilige stront..
Ik save mijn huidige bios met ABIT menutje en ik krijg bergen meldingen dat mijn temps en voltages te hoog zijn...
Was winbond aan het trippen?
EDIT: Alles in orde, heb het geheugen wat getweakt en de nieuwste bios erop gezet.
Wel een vraag, SIsoftware Sandra geeft een bandbreedte efficiency van 73% en plaatst mij met 4.5 GB/s onder de 5 GB/s die hun reference board met intel 875 en dual 3200 CL2 chippies geeft.
Ik heb memory performance al op max gezet, maar de andere settings kan ik niet tweaken (anders boot ie niet meer)
Nog enige hints?
/me zoekt nog wat meer om te tweaken
Ik save mijn huidige bios met ABIT menutje en ik krijg bergen meldingen dat mijn temps en voltages te hoog zijn...
Was winbond aan het trippen?
EDIT: Alles in orde, heb het geheugen wat getweakt en de nieuwste bios erop gezet.
Wel een vraag, SIsoftware Sandra geeft een bandbreedte efficiency van 73% en plaatst mij met 4.5 GB/s onder de 5 GB/s die hun reference board met intel 875 en dual 3200 CL2 chippies geeft.
Ik heb memory performance al op max gezet, maar de andere settings kan ik niet tweaken (anders boot ie niet meer)
Nog enige hints?
/me zoekt nog wat meer om te tweaken
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 20:59 ]
Verwijderd
snap jij er nog wat van dave? welke is btw nou silicon en welke die van intel SATA 1+2 intel, SATA3+4 silcon? of andersom of een van de 2 op ide? ik snap het niet en waar kan ik hem het beste ophangen.Gipsy King schreef op 07 augustus 2003 @ 17:37:
ik haal met me 2x 40gb wd 800jb 8mb cache in raid 0 s-ata , in atto meer als Smokey , maar in sisoft beduidend lager , ik draai overigens wel 128k stripped
Je hebt waarschijnlijk een bad block op die ene hd die je als master had. Eens kijken voor een tooltje van de maker van de hd en als dat niet werkt of niet bestaat kan je hem wel afschrijvenAv3ng3rtje schreef op 07 August 2003 @ 18:33:
Hmm , ik heb mijn Abit IC7 inmiddels binnen en daarstraks in elkaar gezet. Ik heb toen alles aangesloten en ik startte me computer op en daar is probleem nummer 1. Windows XP geeft een blauw scherm en de foutmelding geeft aan dat me harde schijf beschadigd is. Ik dus alles ff nachecken of alles er goed inzit en start hem weer op , maar niks.
Configuratie:
IDE1
IDE2
PLZ HELP ME!
Probleem is inmiddels opgelost. Zat net met de BIOS te kutten , hij gaf na de eerste boot een checksum error aan en na de tweede niet meeraXe schreef op 07 August 2003 @ 21:10:
[...]
Je hebt waarschijnlijk een bad block op die ene hd die je als master had. Eens kijken voor een tooltje van de maker van de hd en als dat niet werkt of niet bestaat kan je hem wel afschrijven
Ben benieuwd naar je scores
BioBlade: Welke scores haal jij dan met Atto??
Mr. Hard:
[ Voor 26% gewijzigd door ken op 07-08-2003 22:23 ]
Verwijderd
dat is geen controller hoor, dat zijn de aansluitingenken schreef op 07 August 2003 @ 22:21:
[...]
Ben benieuwd naar je scores
BioBlade: Welke scores haal jij dan met Atto??
Mr. Hard:
[afbeelding]
Verwijderd
daar zitten ze op ja, maar die silicon was dus sneller zijn dat die andere 2 SATA aansluitingen?
Je hebt gelijk ModKid, Bedoel dus de aansluiting voor de Intel SATA controllerVerwijderd schreef op 07 August 2003 @ 23:00:
[...]
dat is geen controller hoor, dat zijn de aansluitingen
Even een update. Vandaag mijn Raid setup een beetje verder getweaked
Resultaten:
Sandra:
Atto
Stripped size 32 cluster size standaard 4
Intel IAA 3.5 drivers
[ Voor 41% gewijzigd door ken op 08-08-2003 10:00 ]
KEN :
ik haal bij atto 95mb/s
zal er nog wel screnies over posten maar waarom ik bij sisoft maar zo weinig haal daar snap ik dus niks van
maybe omdat ik 128k striped draai
ik haal bij atto 95mb/s
maybe omdat ik 128k striped draai
[ Voor 33% gewijzigd door Gipsy King op 08-08-2003 08:49 ]
Dit topic is gesloten.
![]()