4,3ghz here I com damn schiet is op met die score, plaatst um eerst maar zonder R404a met Vmem en later met R404a&Vmem, VYW will be on spott 1Gipsy King schreef op 10 September 2003 @ 19:07:
yeps met papst 4x4 6k fans + STILL r134a r404a moet nog komen
Weer een reviewtjuh: http://www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=428.
Verwijderd
ben ik de enige die last heeft van een Vcore fluctatie (of hoe dat ook heet) zodra ik ga stressen loopt deze bijna 0,05V naar beneden, ik heb de ic7-g rev1. , verder was de Vmem mod verandert ik geloof dat er een ground op je potmeter bijmoest ofzo, de oude gaf wel meer V meer in het bios enz. maar deze werden in werkelijkheid niet gegeven., als iemand eventueel kan hosten heb ik nog wat foto's van de mod zoals hij het wel doet i.p.v. faked.
Mr Hard? mail me die pics maar ff op tekn0z@(NOSPAM)mytweakers.net you'll know what 2 do I quess
Ik host ze wel ff!
Verwijderd
eindelijk zit mn systeem in elkaar, abit ic7max3,p4 3ghz, 1gig corsair geheugen
1 probleempje. 1 usb controller vind die niet, staat een vraagteken bij (staat nu onder other devices), heeft iemand dat ook?
1 probleempje. 1 usb controller vind die niet, staat een vraagteken bij (staat nu onder other devices), heeft iemand dat ook?
ik weet niet of het een specifiek probleem van mijn moederbord is maar ik heb het volgende rare...........
Mijn pc raakt zijn lan-verbinding regelmatig kwijt, wat er dan gebeurd is dat ik wel mijn router kan pingen maar geen internetverkeer meer krijg. Als ik handmatig mijn ipnummer invul kan ik nog wel mijn router pingen maar als ik automatisch het ip-nummer laat toewijzen krijg ik een heel raar ip-nummer. Ik heb dit alleen met deze pc (zie sig), gebruik inmiddels niet meer de onboard-lan maar dit maakt ook niets uit.
Mijn pc raakt zijn lan-verbinding regelmatig kwijt, wat er dan gebeurd is dat ik wel mijn router kan pingen maar geen internetverkeer meer krijg. Als ik handmatig mijn ipnummer invul kan ik nog wel mijn router pingen maar als ik automatisch het ip-nummer laat toewijzen krijg ik een heel raar ip-nummer. Ik heb dit alleen met deze pc (zie sig), gebruik inmiddels niet meer de onboard-lan maar dit maakt ook niets uit.
Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb
Verwijderd
je krijgt ze vanaaf staan op andere comp en dies temp downTekn0z schreef op 12 September 2003 @ 13:04:
Mr Hard? mail me die pics maar ff op tekn0z@(NOSPAM)mytweakers.net you'll know what 2 do I quessIk host ze wel ff!
hier de Vmem zoals hij hoort, de oude manier geeft ie wel aan in winbond/bios
enz. Dat er meer Volt op je mem staat maar dit is fake zoals hier voorgedaan
in de 2 schema's zou hij ook daadwerkelijk zijn i.p.v. enkel en alleen
waardes in het bios die je ziet veranderen.

great thx 2 Mr. Hard

great thx 2 Mr. Hard
[ Voor 6% gewijzigd door Ibidem op 14-09-2003 23:50 . Reden: wat vergeten ]
Verwijderd
thx voor het hosten tekn0z zoals er dus staat en ja jullie lezen het goed de oude manier van enkelen alleen de R50 te vervangen door een bepaalde weerstand is fake het bios en andere progs dus ook geven wel een andere Vmem waarde maar deze is in het echt gewoon nog hetzelfde, een soort van fake dus, op deze schema's staat hoe de Vmem mod dan wel zou moeten werken, ik hoop ook snel een x tijd [Tekn0z schreef op 14 September 2003 @ 23:22:
hier de Vmem zoals hij hoort, de oude manier geeft ie wel aan in winbond/bios
[afbeelding]
[afbeelding]
great thx 2 Mr. Hard
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 00:01 ]
Verwijderd
ok nu ben ik het zat ik ga binnenkort mijn mosfets van heatsinks voorzien dan zet ik mijn Vcore in het bios op 1.675 dan geeft hij stressed 1.60/1.62 mosfets zijn heet dus ik hoop maar dat dat het probleem is, ook doe ik dan gelijk ff de nieuwe Vmem, de heatspreader van mijn P4 verwijderen lukt me niet zit gewoon TEstevig en ik ga niet lopen forceren.
heb zelf op mijn IC7 rev 1.0 PC3500 geheugen draaien van Corsair dus neem aan dat op de MAX3 dat ook kanVerwijderd schreef op 15 september 2003 @ 18:08:
kan er nu op die max 3 "maar" pc3200 geheugen of ook hoger?
nee joh, tis zo hoog als je um zelf instelt,Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 18:27:
en die is niet omlaaggeklocked? na max 400mhz?
400 is niet je max
hey abit oc'ers
als het goed is word ik over een paar dagen ook een trotse bezitter van een Abit IC7 G mobo, met daarop een 2,6C p4 cpu met boxed koeler en gewoon 512 mb pc3200 geheugen.
Nou vroeg ik me af of iemand ook met pc3200 geheugen en een boxed koeler aan de slag is gegaan en op welke fsb en multiplier hij dan is geeïndigd (tenminste, de multiplier kun je zelf toch ook instellen?)
over de instellingen had ik ook nog een paar vragen:
-HT en PAT, moet je die aanzetten voor een optimaal resultaat?
- wordt een nieuw mobo standaard met een nieuw bios geleverd? zonee, naar welke versie moet ik m dan flashen? 1,7?
-bij welke CPU temp. (stressed) moet je stoppen met oc'en bij intel p4? (60 graden?)
-zijn er nog andere instellingen die ik beter kan wijzigen (voltages enzo?)
-Hoeveel zou het schelen als ik zo'n goeie zalman zou kopen..
hoop dat iemand me kan helpen..
(heb geen ervaringen met CPU oc'en..)
als het goed is word ik over een paar dagen ook een trotse bezitter van een Abit IC7 G mobo, met daarop een 2,6C p4 cpu met boxed koeler en gewoon 512 mb pc3200 geheugen.
Nou vroeg ik me af of iemand ook met pc3200 geheugen en een boxed koeler aan de slag is gegaan en op welke fsb en multiplier hij dan is geeïndigd (tenminste, de multiplier kun je zelf toch ook instellen?)
over de instellingen had ik ook nog een paar vragen:
-HT en PAT, moet je die aanzetten voor een optimaal resultaat?
- wordt een nieuw mobo standaard met een nieuw bios geleverd? zonee, naar welke versie moet ik m dan flashen? 1,7?
-bij welke CPU temp. (stressed) moet je stoppen met oc'en bij intel p4? (60 graden?)
-zijn er nog andere instellingen die ik beter kan wijzigen (voltages enzo?)
-Hoeveel zou het schelen als ik zo'n goeie zalman zou kopen..
hoop dat iemand me kan helpen..
ik kan je helaas geen info geven over hoe hoog men ge-eindigd is daar ik geen boxed cooler en standaard geheugen heb
Maar, wel een paar dingen, multiplier kan je niet veranderen bij een P4 die staat gewoon vast, dat ten eerste. Verder is het zo dat je beter ipv 1 x 512 mb geheugen je beter 2x256 kan hebben, dit ivm het hele dual channel verhaal op de Canterwood bordjes. En helaas kom je met standaard OEM (noname) geheugen minder ver dan met b.v. Corsair geheugen, dit ivm de gebruikte geheugen chips op de geheugenstrips.
Verder is 60 graden een mooie grens alhoewel ik heb zelf liever koeler heb. Bios versie hangt af van de revisie die je krijgt, 1.0 of 1.1! Zelf kreeg ik 2 maanden terug een 1.0 met de 1.0 bios. Daar heb ik inmiddels de 1.7 op draaien met geen problemen. HT staat standaard aan, als je proc die ondersteund, en PAT dus ook.
Voltages moet je stap voor stap verhogen tot een max VCore van 1.6, kom je hoger dan zou je wel eens een dode CPU kunnen krijgen. VDimm kan niet hoger dan 2,6 (zou uit mun hoofd) Hoger kan wel maar dan moet je een Vmem mod toepassen, zie eerdere posts.
Zalman coolers is idd een optie, maar ben er zelf geen fan van, omdat ze je CPU dan warmer wordt maar het aantal Db is wel lager (afhankelijk van je type fan die je erbij gebruikt!
de Vmem kan tot 2.8v op een gewone IC7..
Bovendien treed SNDS pas op bij een voltage van 1.7v meen ik.. Dus je kunt opzich wel tot 1.675, maar het hangt er natuurlijk maar vanaf wat voor risico je zelf bereid bent om te nemen...
Bovendien treed SNDS pas op bij een voltage van 1.7v meen ik.. Dus je kunt opzich wel tot 1.675, maar het hangt er natuurlijk maar vanaf wat voor risico je zelf bereid bent om te nemen...
Verwijderd
Hallo iedereen,
Graag hulp jullie hulp.
Ik heb een Abit-ic7 moederbord gekocht maar, als ik de stroom uitrek en terug insteek of, als ik een uitschuifbare harde schijf insteek of uittrek, kan ik de computer de eerste 20 keren niet meer opstarten.
Deze blijft steeds hangen bij Memory (Memory test). Ook de cpu wordt op dat moment verkeerd weergegeven 1.30 i.p.v. 2.80.
Na een keer of 20 terug proberen op te starten lukt het uiteindelijk.
Het is zeker niet plezierig om telkens ik een uitneembare harde schijf insteek of uithaal, ik een keer of 20 moet opstarten.
Weet iemand raad?
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.
Mvg
Graag hulp jullie hulp.
Ik heb een Abit-ic7 moederbord gekocht maar, als ik de stroom uitrek en terug insteek of, als ik een uitschuifbare harde schijf insteek of uittrek, kan ik de computer de eerste 20 keren niet meer opstarten.
Deze blijft steeds hangen bij Memory (Memory test). Ook de cpu wordt op dat moment verkeerd weergegeven 1.30 i.p.v. 2.80.
Het is zeker niet plezierig om telkens ik een uitneembare harde schijf insteek of uithaal, ik een keer of 20 moet opstarten.
Weet iemand raad?
Mvg
bedankt voor je hulp Tekn0z,
als ik het goed begrijp is de enige mogelijkheid om je CPU harder te laten lopen, om de fsb op te schroeven. Dat had toch als nadeel dat je dan ook PCI en AGP snelheden harder laat lopen?
als ik het goed begrijp is de enige mogelijkheid om je CPU harder te laten lopen, om de fsb op te schroeven. Dat had toch als nadeel dat je dan ook PCI en AGP snelheden harder laat lopen?
Zie USER'S MANUAL Rev. 1.00 Chapter 3-1 SoftMenu Setup, page 3-3.Neo289 schreef op 17 September 2003 @ 08:54:
bedankt voor je hulp Tekn0z,
RTFMI
I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.
Welke bios versie, welk merk hd en welk geheugen.Verwijderd schreef op 16 september 2003 @ 22:44:
Hallo iedereen,
Graag hulp jullie hulp.
Weet iemand raad?
Mvg
Op welk idecontroller hangt die schijf (onchip sata, onboard sata of ide)?
Doet je pc dit ook als je niets aan je schijven doet? Dus alleen al bij het aanzetten? De eerste keer zeg je van wel, de tweede keer van niet, dus ik wil het gewoon even zeker weten
Tot nu toe denk ik aan een oudere biosversie, 1.7 heeft bij mij iig alle sata problemen opgelost.
Ik heb zojuist de MAX3 geflasht met BIOS 12 (is de nieuwste), maar nu kan ik de Silicon RAID controller niet meer uitzetten in het BIOS.
Die hele optie is verdwenen. Dus met de POST zoekt ie of er schijven aanhangen, maar die zijn er niet natuurlijk.
Dit is een nieuwe MAX3, en mijn vorige had dit probleem niet.
Die had ik op dezelfde manier geflasht en daar was de optie er nog wel gewoon.
Heeft iemand dit ook gehad? En hoe is het op te lossen?
Die hele optie is verdwenen. Dus met de POST zoekt ie of er schijven aanhangen, maar die zijn er niet natuurlijk.
edit:
al opgelost: eerst handmatig het BIOS gedownload van de website, daarna geflasht dmv de windowsflash utility en daarin gekozen voor "update from file".
Nu is de optie er weer en kan dus ook weer uitgezet worden
al opgelost: eerst handmatig het BIOS gedownload van de website, daarna geflasht dmv de windowsflash utility en daarin gekozen voor "update from file".
[ Voor 21% gewijzigd door MrDirect op 17-09-2003 15:14 ]
Ditzelfde probleem heb ik gehad met m'n IC7-G. Toen ik m'n bios voor de 2e keer flashte, was de optie weer terugVatt schreef op 17 September 2003 @ 15:05:
Ik heb zojuist de MAX3 geflasht met BIOS 12 (is de nieuwste), maar nu kan ik de Silicon RAID controller niet meer uitzetten in het BIOS.
edit:
Ik lees net op abxzone.com dat het een bekend probleem is van die RAID controller.
Als die uitstaat wanneer je flasht dan verdwijnt de optie.
De truuk is dus om voordat je flasht de 'BIOS defaults' te laden (zodat die RAID controller aan komt te staan) en dan pas gaan flashen.
Of gewoon handmatig die RAID aanzetten voordat je gaat flashen.
Handig om te weten....
Zojuist trek ik weer heel de heatspreader van een P4 af. Dit is nu al de tweede keer dat me dit overkomt.
Het erge is dat die nu kapot is volgens mij, want ik kan zelfs op standaard snelheid maar 4 Prime95 berekeningen doen, voordat die een error geeft.
Wanneer komen die Prescotts nu eens? Ik heb nog een oude 2.4b (533) liggen, dan werk ik daar wel mee zolang.
De truuk is dus om voordat je flasht de 'BIOS defaults' te laden (zodat die RAID controller aan komt te staan) en dan pas gaan flashen.
Handig om te weten....
Zojuist trek ik weer heel de heatspreader van een P4 af. Dit is nu al de tweede keer dat me dit overkomt.
Het erge is dat die nu kapot is volgens mij, want ik kan zelfs op standaard snelheid maar 4 Prime95 berekeningen doen, voordat die een error geeft.
Wanneer komen die Prescotts nu eens? Ik heb nog een oude 2.4b (533) liggen, dan werk ik daar wel mee zolang.
Verwijderd
had dit ook met mijn ic7-g mijn truck was gewoon bios reset booten en optie was er weerVatt schreef op 17 September 2003 @ 19:25:
Ik lees net op abxzone.com dat het een bekend probleem is van die RAID controller.
Handig om te weten....
Ik wordt echt GEK!! van die irritant cooler om mijn IC7. Het lijkt net of er een zaagfabriek in mijn computer zit. Waar kan ik een nieuwe cooler halen/bestellen. Of hoe kan ik de nieuwe ABIT cooler bemachtigen ?
Verwijderd
die nieuwe is ook niet alles, nu is die nog stil maar ik betwijfel dat over een jaar
geldt ook voor die otes fan, die betwijfel ik ook
geldt ook voor die otes fan, die betwijfel ik ook
Verwijderd
andere foto: 
lol, komt van abit site af(http://www.abit.com.tw/pa...YPE=Socket+478&DEFTITLE=Y)
check dan linksonder ergens(hij is gevoltmod
)

lol, komt van abit site af(http://www.abit.com.tw/pa...YPE=Socket+478&DEFTITLE=Y)
check dan linksonder ergens(hij is gevoltmod
Te halen vanaf: http://fae.abit.com.tw/download/beta/IC7 / IC7-G v1.8b0
Beta BIOS release 1.8 beta 0 for IC7/IC7-G v1.0
Release information:
[ENGLISH]
New Fixes/Features
1. Fixed intermittent HDD detection failure when sets "OnChip SATA" to
"Combined Mode" and then enable RAID.
2. Revised DRAM timing settings for PSB800/DDR320 (CPU: DRAM = 5:4) and
PSB800/DDR266 (CPU: DRAM = 3:2) configurations.
3. BIOS Compile Date: 9/18/2003.
IC7-MAX3 v1.3b0
Beta BIOS release 1.3 beta 0 for IC7-MAX3 v1.0
Release information:
[ENGLISH]
New Fixes/Features
2. Revised DRAM timing settings for PSB800/DDR320 (CPU: DRAM = 5:4) and
PSB800/DDR266 (CPU: DRAM = 3:2) configurations.
3. BIOS Compile Date: 9/18/2003.
In het vorige deel stond een "how to"STIMPPYYY schreef op 18 september 2003 @ 16:25:
Ik wordt echt GEK!! van die irritant cooler om mijn IC7. Het lijkt net of er een zaagfabriek in mijn computer zit. Waar kan ik een nieuwe cooler halen/bestellen. Of hoe kan ik de nieuwe ABIT cooler bemachtigen ?
Heb nu college dus kan het niet ff voor je opzoeken
Verwijderd
@STIMPPYYY:volgens mij hebben ze op http://www.eynstein.nl een passieve northbridge koeler van zalman....staat onder moederborden
Verwijderd
lol dikke lol ik precies andersom had eerst een week 21 die kon ik benschen op 37xxmhz met maze4 en normaal water, nu heb ik een week 17 (nadat iemand zogenaamd mijn heatspreader kon verwijderen, hij kon dit wel maar cpu was daarna doodken schreef op 27 July 2003 @ 04:01:
[...]
hmm. Hoop dat zijn 2.8C week21 beter is dan de 2.8C week21 die ik had.
Ik kon max op 3.5Ghz nog benchen. Was alleen niet 100% stabiel.
Niet dat dat heel slecht is, maar de week 17 die ik nu heb, doet het iets beter
maarja ik was hier omdat ik mijn raptors opnieuw wou configureren dus ik gaat weer ff opzoek naar de juiste pagina voor de beste settings (omdat mijn score nu zo tegenviel) btw edit je startpost is, nieuwe bios, Vmem mod enz. want als je het topic niet volgt (voor een groot deel doorleest) kan dat je nog wel is op het verkeerde been zetten, voor de rest heb ik gekozen mijn raptors op 16k strip te gaan draaien gezien de scores die we een aantal pages terug hebben gezien.
edit: nog even de reden dat ik dit wil doen is omdat ik mijn hele pc ga opschonen sinds een week crasht mijn pc steeds waneer ik met overnet (client van edonky2000 networks) download vroeger deed hij het weken 8er elkaar stable maar nu al een week lang steeds als overnet aanstaat bevriest mijn computer binnen 15min/3uur dit is zwaar irri zeker omdat hij het altijd gedaan heeft, dit ook als alles van mijn pc 100% standaard stond, natuurlijk heb ik overnet al verwijdert en opnieuw (met de laatste verdsie) geinstalleerd maar het probleem blijft zich voordoen, ik heb me afgevraagt of het iets met mijn onboard netwerk controller temaken kon hebben aangezien dit dan de hele tijd belast word net als mijn cpu ect. maar die worden ook met andere dingen belast dus die sluit ik uit.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 10:04 ]
Verwijderd
Ik wil iedereen in het bezit van een IC-7 met de nieuwe NB fan [ degene met de twee bevestigings haakjes, degene die Abit NL opstuurt als je originele NB fan lawaai maakt]
Vanmorgen trof ik mijn NB fan, hangend aan slechts een haakje, op mijn moederbord aan. Een van de bevestigingsoogjes was losgeschoten en lag onderin mijn case. Ik heb nu mijn NB fan iets anders gemonteerd, ik heb namelijk Ty-rapjes gebruikt om mijn fan tegen mijn NB aan te drukken (i.e. ty-rap door het oogje en dan het haalkje door het ty-rapje. Hierdoor drukt de fan stevig tegen de NB maar oefend toch geen absurde hoeveelheid kracht uit op de haakjes. Bij mij ging de revisie NB fan maar met pijn en moeite om de oogjes, zelfs met een beetje teruggebogen veer...
Dan nog even een snel vraagje, kan je met MBM ook de NB temp uitlezen...CPU en Case temp geen probleem maar NB???
Vanmorgen trof ik mijn NB fan, hangend aan slechts een haakje, op mijn moederbord aan. Een van de bevestigingsoogjes was losgeschoten en lag onderin mijn case. Ik heb nu mijn NB fan iets anders gemonteerd, ik heb namelijk Ty-rapjes gebruikt om mijn fan tegen mijn NB aan te drukken (i.e. ty-rap door het oogje en dan het haalkje door het ty-rapje. Hierdoor drukt de fan stevig tegen de NB maar oefend toch geen absurde hoeveelheid kracht uit op de haakjes. Bij mij ging de revisie NB fan maar met pijn en moeite om de oogjes, zelfs met een beetje teruggebogen veer...
Dan nog even een snel vraagje, kan je met MBM ook de NB temp uitlezen...CPU en Case temp geen probleem maar NB???
Dit is ff wat ik heb kunnen vinden wat misschien wel handig is om in de startpost te verwerken.Ik zal gelijk ff de mail adressen er bij doen :
technical@abit.nl voor alle technische vragen
rma@abit.nl voor alle rma aanvragen
salesbenelux@abit.nl voor verkoop gerelateerde vragen
marketingbenelux@abit.nl voor marketing gerelateerde vragen,sponsoring ,banners,posters,vlaggen
orderparts@abit.nl voor het bestellen van Fan's ,bios chips etc
http://fae.abit.com.tw/eng/faq/generic/ voor onze faq
077-3204428 voor helpdesk
ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/fae/ voor manuals biossen etc.
--------------------------------------------------------------------
Kan Abit misschien een handleiding maken hoe een de NB gemonteerd zou moeten worden plus de oude eraf halen (hoewel die bij mij nog goed werkt).
Ok hier komt ie ,leg je bord op een tafel of een andere vlakke ondergrond .
2 zorg dat je geaard bent ,dit i.v.m statische elektriciteit.
3 duw het ijzeren pinnetje onder het haakje vandaan op de northbridge koeler nu is de fan aan een kant los je kunt hem nu door een 90 graden hoek te maken los halen.
de nieuwe fan er op doen :
1 haak het pinnetje aan een zijde onder het haakje.
2 positioneer de fan goed
3 duw de andere zijde van het pinnetje onder het haakje .
4 sluit het kabeltje weer aan op de fanaansluiting.
5 c'est ca ,u bent klaar.
6 het bordje weer inbouwen en aansluiten
--------------------------------------------------------------------
- northbridge fan wordt lawaaiig, wat te doen? moet het board rma?, zijn er losse 'verbeterde' versie northbridge coolertjes verkrijgbaar of te koop? wat gebeurt er met de garantie bij het aanbrengen van een aftersales solution?
neem contact op met technical@abit.nl zij zullen een verbeterde versie op sturen van de northbridge koeler ,we hebben wel graag de oude retour omdat deze terug moeten naar Taiwan.Op dit moment kan het ven duren omdat we op nieuwe NB koelers wachten.De 2e vraag is een interessante ,eigenlijk moet ik zeggen dat de garantie vervalt,maar jullie tweakers zijn echt wel in staat om de NB koeler te vervangen zonder dat er schade aan het bord ontstaat.Als er zichtbare schade is zoals met een schroevendraaier door de sporen op de pcb gaan dan valt dit onder user abuse en kunnen we helaas geen garantie geven.
- het mic-in probleem, veel mensen hebben last van zoveel noise op de mic-in van de onboard sound dat deze prakties onbruikbaar is. wat is er aan te doen, en wat is het standpunt van abit(amor) indeze, hoe wordt het opgelost.
Hier kan ABIT NL op dit moment weinig aan doen omdat deze kwestie op dit moment nog in onderzoek is bij de Field Engineers in Taiwan.Zodra ik hier meer over weet dan kom ik hier op terug.
Ik ga snel ff een mailtje sturen, ik zal een nieuwe fan krijgen
P.S. Dit zijn al wat oudere berichten van een maand of 2 geleden.
[ Voor 4% gewijzigd door STIMPPYYY op 21-09-2003 12:04 ]
Verwijderd
wat is er eigenlijk verandert aan de nieuwe fan behalve het geluid, ook betere airflow ?
en weeet er nog iemand hoe het komt dat overnet zo doet als ik mijn post hiervoor beschreven?
en weeet er nog iemand hoe het komt dat overnet zo doet als ik mijn post hiervoor beschreven?
Jeeh ik krijg mijn nieuwe NB cooler binnen 2 a 3 werkdagen binnen. Super service van Abit
.
Ik heb nou mijn nieuwe fan ontvangen en erop gezet. Alleen hij is nog niet helemaal stil vind ik. Hij maakt een beetje hoog piepend geluid. Volgens mij is dit van de NB fan. Voor de rest heb ik nog een airflow (2 fans), maar daar ligt het volgens mij niet aan. Voor de rest goede service van Abit, gewoon zonder gezeur een nieuwe opsturen (in vertrouwen). Oude NB fan mag ik gewoon houden.
jawel dat hij 10x zo stil is
, geen zaag fabriek in me comp meer. Hij is ook een stuk mooier (niet dat dat echt boeit
). Hij koelt ook iets beter.
Wat bij anderen ook al gebeurd is (lees ik hier), is bij mij ook gebeurd. Ik wou gisteren mijn nieuwe TV-kaart in mijn pc stoppen en ik zie dat mijn northbridge koeler half los hangt. Reden : een van die 4 haakjes was los gesprongen.
Nu kon ik vrij gemakkelijk de koeler terug bevestigen, maar ik wou toch even vragen of ik probleemloos mijn PC terug kan opstarten. Normaal is hier op mijn werk een digicam dus ik ga zo dadelijk proberen een foto te maken dan kunnen jullie deskundige ogen een oordeel vellen.
Ook wou ik even vragen of ik nu de "verbeterde koeler" heb of niet. Ik zie hier in de eerste post op die foto een metalen koeler, zo heb ik er ook een. Nu heb ik nog al een paar Abit IC7 moederborden verkocht en bij de laatste zat er een plastieken op dacht ik, zo eentje : http://www.abit.com.tw/upload/products/IS7_pic6.jpg
Welke van deze twee is nu de beste? Anders probeer ik mijn huidige in te wisselen.
Ik heb de koeler er dus nu gewoon anders op bevestigd zodat ik het gesprongen haakje niet meer gebruik, maar is de kans nu niet groot dat ditzelfde opnieuw gaat gebeuren maar met een ander haakje? Ik heb al wat zitten prullen om de spanning op dat haakje te verminderen, maar er zit toch nog altijd een serieuze spanning op. Iemand suggesties hiervoor? Misschien een andere koeler?
Foto's hier te vinden : http://users.pandora.be/codemann/Abit/
Ze zijn wel niet al te goed gelukt, maar je ziet wel dat er inderdaad 1 haakje mist en dat er toch nog een redelijke spanning staat op de haakjes waarop het nu bevestigd is.
Nu kon ik vrij gemakkelijk de koeler terug bevestigen, maar ik wou toch even vragen of ik probleemloos mijn PC terug kan opstarten. Normaal is hier op mijn werk een digicam dus ik ga zo dadelijk proberen een foto te maken dan kunnen jullie deskundige ogen een oordeel vellen.
Ook wou ik even vragen of ik nu de "verbeterde koeler" heb of niet. Ik zie hier in de eerste post op die foto een metalen koeler, zo heb ik er ook een. Nu heb ik nog al een paar Abit IC7 moederborden verkocht en bij de laatste zat er een plastieken op dacht ik, zo eentje : http://www.abit.com.tw/upload/products/IS7_pic6.jpg
Welke van deze twee is nu de beste? Anders probeer ik mijn huidige in te wisselen.
Ik heb de koeler er dus nu gewoon anders op bevestigd zodat ik het gesprongen haakje niet meer gebruik, maar is de kans nu niet groot dat ditzelfde opnieuw gaat gebeuren maar met een ander haakje? Ik heb al wat zitten prullen om de spanning op dat haakje te verminderen, maar er zit toch nog altijd een serieuze spanning op. Iemand suggesties hiervoor? Misschien een andere koeler?
Foto's hier te vinden : http://users.pandora.be/codemann/Abit/
Ze zijn wel niet al te goed gelukt, maar je ziet wel dat er inderdaad 1 haakje mist en dat er toch nog een redelijke spanning staat op de haakjes waarop het nu bevestigd is.
[ Voor 9% gewijzigd door codemann op 01-10-2003 08:31 ]
op de ftp van abit staat nu de beta 1.8bios , intronic gaf me gister die link ,
maar zowel 1.7 als 1.8 , kan ik dus mijn 2 wd 40gb niet in raid modus gebruik , ook mijn raptors doen het dan niet in raid mode , zodra ik bios 1.6 gebruik kan ik wel weer vrolijk s-ata raid ddraaien
erg wazig
maar zowel 1.7 als 1.8 , kan ik dus mijn 2 wd 40gb niet in raid modus gebruik , ook mijn raptors doen het dan niet in raid mode , zodra ik bios 1.6 gebruik kan ik wel weer vrolijk s-ata raid ddraaien
erg wazig
Verwijderd
Heyzz jongens ff vraagie.
Er komt een ic7 max3 en een pentium 2.6 800 combo voor me broertje. nu vraagt hij wat voor geheugen er het best op kan (dual channel of enkel, daar waren soort problemen had hij ooit gehoord???) van merk en natuurlijk de Lat. tijden. Corsair en Kingston komen in de aanmerking want die kan hij krijgen bij die webshop. Alleen heb ik niet de ballen verstand van geheugen om hem te helpen vandaar deze post....
Er komt een ic7 max3 en een pentium 2.6 800 combo voor me broertje. nu vraagt hij wat voor geheugen er het best op kan (dual channel of enkel, daar waren soort problemen had hij ooit gehoord???) van merk en natuurlijk de Lat. tijden. Corsair en Kingston komen in de aanmerking want die kan hij krijgen bij die webshop. Alleen heb ik niet de ballen verstand van geheugen om hem te helpen vandaar deze post....
Gewoon TwinMos of Crossair/Kingston/dane-lec etc.. nemen. Dit zijn A-merken, je hebt ook nog wel wat andere maar ik heb geen zin om ze allemaal op te noemen. Neem PC3200 als je niet gaat overclocken, ander moet je PC3500/3700 nemen.
. Schiet niet echt op zo
Jij hebt de goede cooler. Die platic is de vorige cooler, die maakte na een tijdje heel veel geluid, dus kon je een nieuwe cooler krijgen van Abit. Nu schijnt er dus ook al problemen te zijn met de nieuwe cooler
[ Voor 47% gewijzigd door STIMPPYYY op 01-10-2003 14:41 ]
ik heb ene klein probleem je , heb effe copy paste gedaan van mun stukje op xtreme systems
if got a huge problem
i am now still using bios 1.6 because . 17 or 1.8 will give me no go with my raid setup , then the motherboard could only find 1 hdd , realy strange
here are some pics about the problem
http://members.lycos.co.uk/bioblade/dave%201.JPG
http://members.lycos.co.uk/bioblade/dave%202.JPG
hope you guys or ABIT can help me out
hdd's are western digital 40gb 8mb cache 7200rpm (400JB)
iamnd een ideetje ?
if got a huge problem
i am now still using bios 1.6 because . 17 or 1.8 will give me no go with my raid setup , then the motherboard could only find 1 hdd , realy strange
here are some pics about the problem
http://members.lycos.co.uk/bioblade/dave%202.JPG
hope you guys or ABIT can help me out
hdd's are western digital 40gb 8mb cache 7200rpm (400JB)
iamnd een ideetje ?
Verwijderd
vage chit, draaide jij daarvoor geen 1.7 dan?
ik heb iig zelfde mobo (of had jij ic7 i.p.v. -g?) en ook 2 WD in raid 0 gaat prima
ik heb iig zelfde mobo (of had jij ic7 i.p.v. -g?) en ook 2 WD in raid 0 gaat prima
nee 1.7 pcies hetzelfde probleem , ook no go , draai ik 1.6 werkt alles wel in raid , maar de nieuwe biossen niet meer , als dat zo blijft gaat die *kut* abit de deur uit
Verwijderd
wel netjes bios reset gedaan na het flashen want dit wil nog wel is wat probs verhelpen zeker met deze abit, ik kon bebaalde raid opties niet zien na bios reset wel.
yeps alles wat mogelijk is gedaan , zelf op de manieren zoals abit me mailde
denk dat me hdd's niet compatible zijn boven bios 1.6 of me mobo is bugged !!
denk dat me hdd's niet compatible zijn boven bios 1.6 of me mobo is bugged !!
Ik had er ook geen last van met bios versie 1.7 (2 WD Raptors) Weet dus niet wat er fout kan zijn. Bios 1.8 niet getest
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Ik zal zaterdag es ff met 2 raptors testen, bios 17 en 18 
Lijkt me wel dat het gewoon lekker moet werken.
Lijkt me wel dat het gewoon lekker moet werken.
jongens
raptorsss die heb ik allang niet meer , draai nu gewoon met 2x 400jb's
me mobo is fucked , heb net abit gemaild , als ze niks veranderen gaat bordje weg simple:P
me mobo is fucked , heb net abit gemaild , als ze niks veranderen gaat bordje weg simple:P
of ik moet een pci s-ata controller gaan halen
Er is weer een nieuwe beta bios te downloaden.
Beta BIOS release 1.8 beta 1 for IC7/IC7-G v1.0
Release information:
[ENGLISH]
New Fixes/Features
2. Revised DRAM timing settings for PSB800/DDR320 (CPU:DRAM = 5:4) and
PSB800/DDR266 (CPU:DRAM = 3:2) configurations.
3. Updated i875 BIOS spec Rev. 1.7 for DDR memory module.
4. Fixed power off failure problem under MS DOS environment when "WakeUp
by Alarm" is enabled and set to "Time Alarm".
5. Fixed the problem that system intermittently shuts down by itself when
"Shutdown When CPU FAN Fail" option is enabled in "PC Health Status".
6. Fixed the problem that some USB 2.0 storage cause POST delay (system
frozen up) for about 1 minute.
7. BIOS Compile Date: 10/2/2003.
http://fae.abit.com.tw/download/beta/ic7-g/ic718b1.zip
Misschien brengt punt 1 voor BioBlade soelaas (beta0 zou dit ook al hebben
moeten oplossen
). Ik zag in de door jouw gekoppelde plaatjes dat je je IDE-
controller hebt aanstaan, is dit noodzakelijk? Indien niet nodig, uitschakelen
die handel scheelt weer resources, mogelijke conflicten en doet je computer
weer net iets sneller opstarten.
Beta BIOS release 1.8 beta 1 for IC7/IC7-G v1.0
Release information:
[ENGLISH]
New Fixes/Features
2. Revised DRAM timing settings for PSB800/DDR320 (CPU:DRAM = 5:4) and
PSB800/DDR266 (CPU:DRAM = 3:2) configurations.
3. Updated i875 BIOS spec Rev. 1.7 for DDR memory module.
4. Fixed power off failure problem under MS DOS environment when "WakeUp
by Alarm" is enabled and set to "Time Alarm".
5. Fixed the problem that system intermittently shuts down by itself when
"Shutdown When CPU FAN Fail" option is enabled in "PC Health Status".
6. Fixed the problem that some USB 2.0 storage cause POST delay (system
frozen up) for about 1 minute.
7. BIOS Compile Date: 10/2/2003.
http://fae.abit.com.tw/download/beta/ic7-g/ic718b1.zip
Misschien brengt punt 1 voor BioBlade soelaas (beta0 zou dit ook al hebben
moeten oplossen
controller hebt aanstaan, is dit noodzakelijk? Indien niet nodig, uitschakelen
die handel scheelt weer resources, mogelijke conflicten en doet je computer
weer net iets sneller opstarten.
[ Voor 57% gewijzigd door NaZGuLL op 03-10-2003 12:18 ]
I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.
`zodra ik die uitschakeld vind ie me disks helemaal niet meer ,
maar ja ik blijf wel 1.6 draaien dan werkt alles goed
dan nog r404a in me prom en mushkin modules en gaan!!
maar ja ik blijf wel 1.6 draaien dan werkt alles goed
dan nog r404a in me prom en mushkin modules en gaan!!
[quote]Gipsy King schreef op 03 October 2003 @ 12:20:
quote]
Dat begrijp ik toch niet helemaal. Ik heb maar één SATA schijfje in
mijn systeem, die IDE-controllers zijn echter gewoon uitgeschakeld.
Schijf is gekoppeld aan SATA1 connector en loopt dus via de south-
bridge. Probeer eens te achterhalen of dat wel normaal is zoals jij
je bios moet instellen.
quote]
Dat begrijp ik toch niet helemaal. Ik heb maar één SATA schijfje in
mijn systeem, die IDE-controllers zijn echter gewoon uitgeschakeld.
Schijf is gekoppeld aan SATA1 connector en loopt dus via de south-
bridge. Probeer eens te achterhalen of dat wel normaal is zoals jij
je bios moet instellen.
thanx nazgull eht werkt ,
nu nog de bios 1.7 of 1.8 werkend zien te krijgen , want hij blijft die ene hdd gewoon niet vinden , en bios 1.6 wel
echt raar hoor:P
nu nog de bios 1.7 of 1.8 werkend zien te krijgen , want hij blijft die ene hdd gewoon niet vinden , en bios 1.6 wel
echt raar hoor:P
me performance is er ook op toegenomen dank je wel:p
http://members.lycos.co.u...score%20pcmark%202002.JPG
alleen wederom 1.7 1.8 no go
EDIT::::
nog beter
http://members.lycos.co.uk/bioblade/pcmark%202k2.JPG
Alleen zolas gewoonlijk nu
1.7 en 1.8 still won't work
http://members.lycos.co.u...score%20pcmark%202002.JPG
alleen wederom 1.7 1.8 no go
EDIT::::
nog beter
http://members.lycos.co.uk/bioblade/pcmark%202k2.JPG
Alleen zolas gewoonlijk nu
[ Voor 36% gewijzigd door Gipsy King op 03-10-2003 14:30 ]
http://members.lycos.co.uk/bioblade/Extreme%20Power.jpg yehaa 1.6 werkt gewoon goed
Even een vraagje BioBlade, mooie scores overigens, is dit nu
stabiel of is dit een met veel moeite verkregen screenprint.
Welke Sisoft versie is dit eigenlijk? Handig om erbij te vermelden
omdat de verschillende versies andere resultaten opleveren.
stabiel of is dit een met veel moeite verkregen screenprint.
Welke Sisoft versie is dit eigenlijk? Handig om erbij te vermelden
omdat de verschillende versies andere resultaten opleveren.
[ Voor 37% gewijzigd door NaZGuLL op 03-10-2003 19:47 ]
die is zonder moeite screenprint
mijn cpu heeft het alleen moeilijk met 4.1ghz die screen was op 3.99ghz
sisoft 2004 nl
mijn cpu heeft het alleen moeilijk met 4.1ghz die screen was op 3.99ghz
sisoft 2004 nl
Ben ik mooi de *u* , met mijn p4 3.0 /800 die alleen stabiel wil
lopen rond de 3.9Ghz.
Op het ogenblik loopt het zaakje op 3,52Ghz / luchtkoeling i.v.m
reparatie MachII. Die Denen maken niet veel haast ermee, bijna
vijf weken geleden heb ik de boel afgeleverd bij OC-Shop
lopen rond de 3.9Ghz.
Op het ogenblik loopt het zaakje op 3,52Ghz / luchtkoeling i.v.m
reparatie MachII. Die Denen maken niet veel haast ermee, bijna
vijf weken geleden heb ik de boel afgeleverd bij OC-Shop
uhm .. mar wat voorn mem en mobo gebruik jij ?
je moet alles wel goed afstellen
ik heb binnekort ookr404a en mushkin , dan zullen we wel weeres verder kijken:p
je moet alles wel goed afstellen
ik heb binnekort ookr404a en mushkin , dan zullen we wel weeres verder kijken:p
We zitten hier wel op het IC7 / IC7-G ervaringen topic, dusssss.
Natuurlijk heb ik een IC7-G, ik zou niet durven met een ander
moederbord hier een posting te doen, ik heb namelijk al een
stafblad en ben niet van plan daar bewust een strafboek van
te maken
- zie profiel
.
Ik gebruik OCZ 3700 geheugen, fsb heb ik op zo'n 260Mhz gehad.
Dit betekent dat het geheugen op 208Mhz draait (5:4), terwijl het
1:1 stabiel op 240-245Mhz kan draaien.
Natuurlijk heb ik een IC7-G, ik zou niet durven met een ander
moederbord hier een posting te doen, ik heb namelijk al een
stafblad en ben niet van plan daar bewust een strafboek van
te maken
Ik gebruik OCZ 3700 geheugen, fsb heb ik op zo'n 260Mhz gehad.
Dit betekent dat het geheugen op 208Mhz draait (5:4), terwijl het
1:1 stabiel op 240-245Mhz kan draaien.
[ Voor 35% gewijzigd door NaZGuLL op 03-10-2003 20:18 ]
het lukt nog steeds niet en abit reageert ook niet echt op mijn mails
dan maar w8ten......
krijg tch r404a en mushkin reepjes die trekken dat wel recht
dan maar w8ten......
krijg tch r404a en mushkin reepjes die trekken dat wel recht
ik ben voorlopig offline jongens tot mijn spijt , me abit v-mod is losgeraakt weet alleen niet hoe , maar hijs dood helaas
snik snik
snik snik
Verwijderd
huh hoe kan die nou losrakenGipsy King schreef op 08 oktober 2003 @ 16:45:
ik ben voorlopig offline jongens tot mijn spijt , me abit v-mod is losgeraakt weet alleen niet hoe , maar hijs dood helaas
snik snik![]()
hier zit alles gelukkig nog vast, had jij je potmeters los hangen i.p.v. vast ofzo?
loos alarm heb opniew gesoldeerd en alles werkt weer:p
Verwijderd
oww waarom zeg je het dan ook zonder het eert te fixen, je wist niet of hij dood was maar kondigt het wel aanGipsy King schreef op 08 October 2003 @ 21:09:
loos alarm heb opniew gesoldeerd en alles werkt weer:p![]()
![]()
![]()
iig ben ik blij voor je
thanx ik was gewoon in de war daarom zei ik dat
Verwijderd
help !
Vandaag 2 sata schijven gekocht (de nieuwste hitachi 7k250 120gb 2x), deze mbv van het intel raid bios in een raid 0 setup gezet, deze met een 128kb strip size. Vervolgens booten en installen van win xp, (met f6 de intel raid driver geladen) formatteren van de schijf (1 part van 240gb), vervolgens gaat xp de bestanden nodig voor installatie kopieren, so far so good. Computer gaat booten om de installatie voort te zetten, maar dit lukt dus niet ! ik kan niet booten van me juist geformatteerde partitie ?? Hij geeft een schijfleesfout ?? lijkt me sterk dat de schijven niet werken aangezien ze zonder problemen geformatteerd werden mbv windows.
meer info :
kabels aangesloten op sata 1 en 2
Ik gebruik de laatste 1.8 beta bios.
bios bootable add-in device OnChip Sata RAID
Onchip serial ata mode RAID
- Sata raid rom enabled
In de raid bios staat bootable op Yes, beide schijven zijn zichtbaar.
Is de stripsize te groot ??
de silicon sata adapter staat uit.
Wat doe ik fout ??
Vandaag 2 sata schijven gekocht (de nieuwste hitachi 7k250 120gb 2x), deze mbv van het intel raid bios in een raid 0 setup gezet, deze met een 128kb strip size. Vervolgens booten en installen van win xp, (met f6 de intel raid driver geladen) formatteren van de schijf (1 part van 240gb), vervolgens gaat xp de bestanden nodig voor installatie kopieren, so far so good. Computer gaat booten om de installatie voort te zetten, maar dit lukt dus niet ! ik kan niet booten van me juist geformatteerde partitie ?? Hij geeft een schijfleesfout ?? lijkt me sterk dat de schijven niet werken aangezien ze zonder problemen geformatteerd werden mbv windows.
meer info :
- Sata raid rom enabled
Wat doe ik fout ??
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 01:22 ]
Verwijderd
zet eerst is een officieel bios op je mobo plank (1.7) en probeer daarna is opnieuw je schijven te formateren vanuit een NIEUW windows setup en ik denk dat alles voorbij is.Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 01:13:
help !
meer info :
- Sata raid rom enabled
Wat doe ik fout ??
Verwijderd
wat wel gek is dat de schijf E: wordt genoemd tijdens het formatteren ?? dus niet c: klinkt dat iemand bekend ? ik heb alleen cdroms aangesloten, verder geen andere schijven.
gebruikt voortaan even de edit knop. Ziet er wat netter uit 
Kan je helaas niet helpen met je probleem
Verwijderd
je haald me de woorden uit mijn mondken schreef op 21 October 2003 @ 22:25:
gebruikt voortaan even de edit knop. Ziet er wat netter uit
btw kan jij eventueel ff een paar screenies van mijn raid 0 score ergens hosten?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 22:27 ]
Verwijderd
jaja, blaat
. Probleem is al opgelost, mijn printer zijn memory card werd op de een of andere manier als c: gezien en daardoor ging alles de mist in, erg vaag. Na het usb stekkertje eruit te laten werkt alles als een zonnetje gelukkig.
Verwijderd
fijn te horenVerwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 22:30:
jaja, blaat. Probleem is al opgelost, mijn printer zijn memory card werd op de een of andere manier als c: gezien en daardoor ging alles de mist in, erg vaag. Na het usb stekkertje eruit te laten werkt alles als een zonnetje gelukkig.
ow en ken ik heb al iemand gevonden die een paar pics voor me host dus je hulp is niet meer nodig.
Dan nietVerwijderd schreef op 21 October 2003 @ 23:29:
[...]
fijn te horen![]()
ow en ken ik heb al iemand gevonden die een paar pics voor me host dus je hulp is niet meer nodig.
[ Voor 4% gewijzigd door ken op 22-10-2003 00:19 ]
Verwijderd
klopt ja, had ik met mijn usb stick.. (beetje laat gelezen, sorry)Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 22:30:
Probleem is al opgelost, mijn printer zijn memory card bla bla
Verwijderd
haha ja, wel iets apart weer, echt weer zo'n klein ding waar je weer ff zoet mee ben, maar het draait nu super gelukkigVerwijderd schreef op 22 October 2003 @ 20:28:
[...]
klopt ja, had ik met mijn usb stick.. (beetje laat gelezen, sorry)
Hier dan de RAID en Sisoft Scores van Mr. Hard

Verwijderd
Tekn0z schreef op 22 oktober 2003 @ 23:43:
Hier dan de RAID en Sisoft Scores van Mr. Hard
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
offtopic:
thx m8
thx m8
Verwijderd
Hoe zit het nu het mic ingang heeft iemand dit al voor elkaar gekregen of is er nog steeds geen duidelijkheid over van abit.
ff een newbie vraag mbt overclocken. Ik heb een Abit IC7-G en een P4 3.0Ghz fsb 800 ht en 2x 256mb kingston pc 3500 HyperX geheugen. (Ati hercules 9800pro)
Wat is het maximale wat ik met een standaard koeling kan overclocken?
Wat is het maximale wat ik met een standaard koeling kan overclocken?
Whole lot of stars ***
denk minimaal 3.3/3.4 ghz, denk nog wel dat hij hoger kan, hopen dat je geheugen het trekt.
Dat doe ik dus alleen als ik FSB iets hoger zet ?STIMPPYYY schreef op 29 October 2003 @ 15:45:
denk minimaal 3.3/3.4 ghz, denk nog wel dat hij hoger kan, hopen dat je geheugen het trekt.
Whole lot of stars ***
ja. Gewoon beginnen met FSB van 220/230. Zo steeds hoog mogelijk te gaan. Als hij op een gegeven moment niet meer boot, of niet meer doorstart weet je dat je het limiet hebt bereikt
[ Voor 98% gewijzigd door STIMPPYYY op 29-10-2003 15:53 ]
Oke thx, ga ik dat proberen
Whole lot of stars ***
Hallo,
Ik heb dit topic doorgelezen maar niemand heeft volgens mij hetzelfde probleem als ik nl:
Mijn onboard sound werkt niet goed, als ik muziek of een film afspeel is er niets aan de hand maar zodra ik een game ga spelen valt mijn geluid steeds weg.
Zou het kunnen komen omdat mijn pc overgklockt is of zou er een andere reden voor zijn?
Inmiddels ook al een anderde bios er ingezet maar mocht niet baten..
Nu heb ik er een sweet 5.1 (12 euro) inzitten en die geeft geen problemen..
Zou iemand weten waar dit aan kan liggen?
(Abit IC7-Max3)
Ik heb dit topic doorgelezen maar niemand heeft volgens mij hetzelfde probleem als ik nl:
Mijn onboard sound werkt niet goed, als ik muziek of een film afspeel is er niets aan de hand maar zodra ik een game ga spelen valt mijn geluid steeds weg.
Zou het kunnen komen omdat mijn pc overgklockt is of zou er een andere reden voor zijn?
Inmiddels ook al een anderde bios er ingezet maar mocht niet baten..
Nu heb ik er een sweet 5.1 (12 euro) inzitten en die geeft geen problemen..
Zou iemand weten waar dit aan kan liggen?
(Abit IC7-Max3)
Probeer eens EAX uit te zetten of de equilizer met games.
We zitten nu op over de 500 posts, sluitingstijd dus 
Deel 3 lijkt me overbodig omdat er de laatste tijd enkel "help me" replies worden gepost .. Zoals de tweede posting van het PMG Beleid al aangeeft is dit niet echt gewenst namelijk.
bmwman: problemen mbt games sound kun je het beste afhandelen in Spielerij - Problemen & Vragen (indien het overduidelijk aan een game ligt) of in Audio, Video & HiFi Forum (indien het overduidelijk aan hardware ligt); lees wel eerst de FAQ's aldaar eer je een topic opent
Deel 3 lijkt me overbodig omdat er de laatste tijd enkel "help me" replies worden gepost .. Zoals de tweede posting van het PMG Beleid al aangeeft is dit niet echt gewenst namelijk.
bmwman: problemen mbt games sound kun je het beste afhandelen in Spielerij - Problemen & Vragen (indien het overduidelijk aan een game ligt) of in Audio, Video & HiFi Forum (indien het overduidelijk aan hardware ligt); lees wel eerst de FAQ's aldaar eer je een topic opent
[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 31-10-2003 13:36 ]
Dit topic is gesloten.
![]()