Abit IC7(-G) [Ervaringen]-Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 957 views sinds 30-01-2008

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 07:36
ik heb zelf 2 x 256 XMS3500 Corsairs en draai nu al een week stabiel op 2-2-5-2 @ 2,8V Dat gaat perfect, memtest86 3.0 vind met all tests na 3 uur nog geen fouten, weliswaar @ stockspeed maar dan nog. OC'en komt wel in de winter met mijn air cooled sysje :P

..::System Specs::..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 15:18:
Mja ik kan ze wel op 2-3-5-2 houden... 2-2-5-2 werkt btw ook meestal niet met CH5.
Draai je 255Mhz 1:1 op Cas 2-3-5-2 :?

Verwijderd

Nee 5:4 maar ook daarop krijg ik 2-2-5-2 niet aan de praat... Ik kan wel 240 Mhz 2-3-5-2 draaien maar dus geen 204 Mhz 2-2-5-2

Verwijderd

Dark schreef op 25 August 2003 @ 15:18:
Maar dat zijn geen bh,- of ch5 chips, die corsair 3700's, ik meen dat het hynix chippies zijn maar helmaal zeker ben ik niet ... met de nieuwe bios, of de beta als je niet kan wachten, zou jij dus goede kans maken op meer dan 255...
Zitten idd hynix chips op, kijken of het gaat werken met de nieuwe bios ik w8t nog ff tot eind van de week want dan komt de officiele "17" bios online te staan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 16:42:
Nee 5:4 maar ook daarop krijg ik 2-2-5-2 niet aan de praat... Ik kan wel 240 Mhz 2-3-5-2 draaien maar dus geen 204 Mhz 2-2-5-2
Het preformance verschil tussen 2-2-5-2 en 2-3-5-2 is ook maar minimaal ;)

Verwijderd

Daar gaat het niet om ;) 3500 en 3570 scheelt ook bijna niks... moet gewoon werken :)

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:05
nog niks bekend of die PAT gefixt gaat worden in de 17 bios of misschien de volgende? Want er zijn volgensmij wel meer mensen die erover klagen op het Abit USA forum...

Verwijderd

wat houd het VTT precies in dan, kan het veel kwaad (mem @ 3,2Vmen met lagere VTT dan 1,6) en is er geen VTT mod uit?

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:04

Dark

who tweaked the light?

Het heeft op het http://www.xtremesystems.org/forums/ vmod forum gestaan, het draadje vind ik ff niet meer, maar ik heb het wel bewaard :P
IC7 VTT MOD

Here's basically what's involved with the VTT mod. Carefully cut the trace between pin 7 of W83303D and MC50. MC50's pad closest to W83303D pin 7 has a trace connected to it which makes a long trip around the board to the temp/voltage/fan monitoring chip. Next to this MC50 pad is a small via in the board which connects to the VTT voltage. The Vmem approach of just adding resistance between this point and pin 7 (VTT sense, or BT_sen) doesn't work, since the internal resistance to ground of the W83303D pin 7 is too large. Basically I connected small gauge wires to pin 7 and the MC50 pad closest to the W83303D (after cutting the trace connecting them). Mount a 1k pot in a convenient place and connect these wires to it. Solder a fixed resistor (approximately 8k-10k) from pin 7 to ground. I found it convenient to solder it to the pot rather than to pin 7 directly. Increasing the pot's resistance will now increase VTT. Once this pot and the Vmem pot are both set VTT and Vmem will track properly when the voltage is changed in the bios.

Verwijderd

Dark,
Heb jij al een oplossing gehad voor het mic probleem? Ik heb ze gebeld en ze vertelde mij dat er wel een oplossing voor is, dmv een andere chip.
Alleen vroeg ik welke chip, maar dat wist ze niet. :?
En voor rma moet ik hem opsturen, hoe heb jij hem dan onsite kunnen omruilen?

Verwijderd

Dark schreef op 26 augustus 2003 @ 02:37:
Het heeft op het http://www.xtremesystems.org/forums/ vmod forum gestaan, het draadje vind ik ff niet meer, maar ik heb het wel bewaard :P

IC7 VTT MOD

Here's basically what's involved with the VTT mod. Carefully cut the trace between pin 7 of W83303D and MC50. MC50's pad closest to W83303D pin 7 has a trace connected to it which makes a long trip around the board to the temp/voltage/fan monitoring chip. Next to this MC50 pad is a small via in the board which connects to the VTT voltage. The Vmem approach of just adding resistance between this point and pin 7 (VTT sense, or BT_sen) doesn't work, since the internal resistance to ground of the W83303D pin 7 is too large. Basically I connected small gauge wires to pin 7 and the MC50 pad closest to the W83303D (after cutting the trace connecting them). Mount a 1k pot in a convenient place and connect these wires to it. Solder a fixed resistor (approximately 8k-10k) from pin 7 to ground. I found it convenient to solder it to the pot rather than to pin 7 directly. Increasing the pot's resistance will now increase VTT. Once this pot and the Vmem pot are both set VTT and Vmem will track properly when the voltage is changed in the bios.
[...]
nog wel beetje onduildelijk, ik hoor er voor de rest niet veel over, de Vmem mod komt iig, de VTT moet ik nog ff bekijken, of het nou echt wel zoveel uitmaakt enz. enz.

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
eerst maar een duidelijke plaatjes vinden voor de mem mod , ben nog niet echt wat goeds tegen gekomen ook niet opxtreme systems en vr-zone

Verwijderd

r50 eraf, aan iederekant draadje, 1k potmeter of anders.. ertussen en knallen maar dave!!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33
Ik heb even rond gemaild, en donderdag 28-08-2003 zou de IC7-G MAX3 leverbaar moeten zijn.
Iemand misschien al een review ervan gevonden, want niemand weet nog steeds zeker wat de maximale vdimm is. Iedereen quote maar die uitspraak van het Abit forum, maar ik zie het liever met m'n eigen ogen.

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Gipsy King schreef op 26 augustus 2003 @ 16:58:
eerst maar een duidelijke plaatjes vinden voor de mem mod , ben nog niet echt wat goeds tegen gekomen ook niet opxtreme systems en vr-zone
ik heb ff uitgetekend wat ik lees uit dat stukje over de VTT mod:

Afbeeldingslocatie: http://darkforce.dyndns.org/pics/vtt-mod.gif

ik weet niets zeker hoor, maar dit begrijp ik eruit ...

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

Vatt schreef op 26 August 2003 @ 17:15:
Ik heb even rond gemaild, en donderdag 28-08-2003 zou de IC7-G MAX3 leverbaar moeten zijn.
Iemand misschien al een review ervan gevonden, want niemand weet nog steeds zeker wat de maximale vdimm is. Iedereen quote maar die uitspraak van het Abit forum, maar ik zie het liever met m'n eigen ogen.
ik had ook al wat rond gegoogled naar een review ervan,
maar ik kon nix vinden

...ja alleen previews... :/

ff een pic van alle rommel die je erbij krijgt :9
Afbeeldingslocatie: http://www.abit-usa.com/images/products/ic7-max3_package.jpg

Ahhh een mailtje terug van Abit :)

.................
Wat is de max VDimm?

op het abit forum wordt gesproken van 3,2 Volt...
kan dit worden bevestigd?

Het ABIT Forum heeft helemaal gelijk we hebben het hier nagekeken en het
is inderdaad 3.2 volt.

Met vriendelijke groet,

Dave Stuit
Sales Manager Benelux
ABIT Amor Computer B.V
.......................

[ Voor 39% gewijzigd door Jack op 27-08-2003 16:01 ]

[Specs]

Verwijderd

Zijn er al mensen met een watergekoelde NB? Is daar wel zomaar een waterblok op te zetten?

• Jack

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 16:01:
Zijn er al mensen met een watergekoelde NB? Is daar wel zomaar een waterblok op te zetten?
met die haken waarmee de heatsink vast zit, kun je ook je waterblokje vast zetten... of in ieder geval op een soortgelijke manier

Secondenlijm doet ook wonderen >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Jack op 27-08-2003 16:08 ]

[Specs]

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 15:26
Ik heb er nog geen waterblok op zitten. Ik heb ook niet zo'n zin om er zelf 1 te gaan modden. Er zomaar 1 opzetten gaat volgens mij niet, ik ben nog geen blokje tegengekomen dat ik makkelijk kan vastmaken. Maar als iemand het wel is gelukt, share!!! :)

Volgens mij houden die haken het namelijk niet zoal shierboven gezegd wordt. Als ze al geen heatsinkje kunnen houden met iets teveel spanning...mijn eigen fout natuurlijk, maar het wil wel wat zeggen over d ekwaliteit van het vastmaken van die dingen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Pheno79 op 27-08-2003 16:06 ]

Verwijderd

Vanaf volgende week heeft tweakstore de NB blokken van DangerDen beschikbaar. Deze kan je met speciale haakjes rond de oogjes van je NB haken....

Zie : http://www.dangerden.com/mall/blocks/zchipset.asp

Lees ook het stukje over de spanning die het blokje op de haakjes uitoefend

@ Vatt : Waar is de Max 3 beschikbaar op de 28e ?

Verwijderd

Dark schreef op 26 August 2003 @ 19:09:
[...]

ik heb ff uitgetekend wat ik lees uit dat stukje over de VTT mod:

[afbeelding]

ik weet niets zeker hoor, maar dit begrijp ik eruit ...
nice, ben je nu eigenlijk verplicht die R50 weg te solderen voor een Vmem mod, ja toch :( ?

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 19:58:
[...]

nice, ben je nu eigenlijk verplicht die R50 weg te solderen voor een Vmem mod, ja toch :( ?
ja, ... die R50 moet er af en daar ook een 1K VR voor in de plaats...

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:05
hmm... is het een lastige mod? Ik ben nogal een amateur in die shitz :)
Overigens weet ik nie of het wel nut heeft mn geheugen meer V te geven.. maar op 2.8V krijg ik ze niet eens stabiel op 218Mhz, vandaar dat mn divider nu op 5:4 staat ipv 1:1..
Proc draait een nette 3319Mhz (255x13) op standaard boxed cooler..

Ik heb al wa meer gelezen over die problemen met HyperX reepjes, maarjah, er zit een heatspreader op, dus et is niet bepaald makkelijk om te kijken wat voor chips erop zitten...

[ Voor 23% gewijzigd door Sartsj op 27-08-2003 22:06 ]

• Jack

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 19:00:
Vanaf volgende week heeft tweakstore de NB blokken van DangerDen beschikbaar. Deze kan je met speciale haakjes rond de oogjes van je NB haken....

Zie : http://www.dangerden.com/mall/blocks/zchipset.asp

Lees ook het stukje over de spanning die het blokje op de haakjes uitoefend

@ Vatt : Waar is de Max 3 beschikbaar op de 28e ?
die verbinding ziet er erg pauper uit

Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/chipset/hd_detail_lg.jpg

Danger Den does

recommend a partial epoxy mix to prevent any movement or loop damage

lekker dan :P

[ Voor 15% gewijzigd door Jack op 27-08-2003 22:22 ]

[Specs]

Verwijderd

Tsja...het blijft behelpen. Maar het is van Danger Den zijn kant uit natuurlijk ook een beetje om een slag om de arm te hebben. De oogjes zijn natuurlijk niet bedoeld om een koelblok aan te hangen. Maarja, de oogjes zitten in je mobo gesoldeerd dus mocht er eentje uitspringen dan kan je ze altijd terug solderen.

Maar Swiftech schijnt ook met een NB blok voor de 865/875 te komen. Er is een markt voor dus iedereen springt aan boord. Zou mij niets verbazen als er fabrikanten met een nieuwe rev ook gaten rond de NB gaan aanbrengen (a la Nforce plankjes)

Verwijderd

Dark schreef op 27 augustus 2003 @ 21:26:
[...]

ja, ... die R50 moet er af en daar ook een 1K VR voor in de plaats...
moet zeggen dan mag ik wel heel dun tin hebben wil ik dat succsvoldoen

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

De officiele bios 1.7 voor de IC7-series v1.0/v1.1

Release information:

1. Added hot key wording to enter BIOS setup when full screen logo
enabled.
2. Changed the option wording from "OnChip SATA" to "OnChip SATA
RAID" for "Bootable Add-in Device".
3. Changed the default setting of "OnBoard IR Port" to "Disabled".
4. Fixed the booting failure problem of Maxtor SATA HDD (Model name:
6Y120M0) in ICH5R RAID 0 status.
5. Changed the option wordings of "Boot Device" from "ZIP100" to
"ZIP100/250" and from "USB-ZIP" to "USB-ZIP/LS120".
6. Enhanced the system stability when over clocks the CPU FSB over
255 MHz with CPU:DRAM = 1:1 setting.
7. Revised the wording of memory status from "DDR at Bank" to "DDR
at DIMM" in system configuration table.
8. Included new Intel CSA LAN boot agent v1.21.07 for 82547EI chip
(for IC7-G only).
9. Displayed correct specification of DDR200 memory module during POST.
10. Fixed the problem that specific CD-ROM device could not be correctly
detected when there is specific HDD connected onto the same IDE cable.
11. Updated CPU micro code (0F24H/1EH, 0F25H/15H, 0F27H/37H, 0F29H/17H).
12. Revised display wording of "Time Alarm" menu box in BIOS setup.
13. BIOS Compile Date: 8/21/2003.

ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/bios/ic7/ic717.exe

[ Voor 104% gewijzigd door NaZGuLL op 29-08-2003 12:02 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

• Dark

Dark

who tweaked the light?

hey dat is een mooie update, tnx m8... ik ga hem nog niet niet proberen omdat ik mijn ic7-g er ff uit heb liggen, had wat probs en heb ff een p4c800e-dx gehaald om te bekijken of die wellicht beter was, en dat lijkt het geval te zijn...
IC7-series v1.0/v1.1
V1.1 ? is er een nieuwe revisie board ook uit dus?

Verwijderd

He vet man ik ga hem zo proberen !

Verwijderd

Ik heb de bios al ffkes uitgeprobeerd , maar ben er nu wel achter dat me proc zuigt! Geheugen wil wel over 260MHz 1:1 lopen. Helaas de proc niet op 13x260 kan ik niet eens pi-fast of bv. 3dmark draaien want dan reboot het systeem, en dit alles op 1.75V.

Dit is nog wel op lucht omdat ik me WC nog niet binnen heb. Processor komt uit Philipines :(

Verwijderd

En ik kom erachter dat me memory zuigt.
Krijg em niet eens op streetracer en stabiel op 200 mhz

• Gipsy King
is meer als 1.7v op een p4 niet gevaarlijk ik zit met mun prom op 1.65 namelijk >:)

Verwijderd

Gipsy King schreef op 29 August 2003 @ 16:31:
is meer als 1.7v op een p4 niet gevaarlijk ik zit met mun prom op 1.65 namelijk >:)
Je moet toch iets proberen heh ;)

Draait niet dagelijks op zulke voltages.

Heb net ff me kast openen gedaan en er een grote ventilator voor gezet, nu kan ie wel verder dus de boel wordt gewoon te warm. FF w8ten op me WC dan maar, alleen jammer dat de northbridge fan met klipjes bevestigd is!

• Gipsy King
klote bios dus , net van 1.6 naar 1.7 gegaan , hupla meteen kon ie met raid setup niet meer vinden , al me data kwijt , nu nog proberen om hem wel weer werkend te krijgen !! :( :( |:( :'(

Verwijderd

Good Luck

• Gipsy King
met 1.6 werkt ie weer, dus 1.7 = gaar voor raid users

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Gipsy King schreef op 29 August 2003 @ 17:47:
klote bios dus , net van 1.6 naar 1.7 gegaan , hupla meteen kon ie met raid setup niet meer vinden , al me data kwijt , nu nog proberen om hem wel weer werkend te krijgen !! :( :( |:( :'(
welke raid controller? de intel of de silicon?

• Gipsy King
de intel ik heb een ic7 die heeft geen keus uit 2

• Dark

Dark

who tweaked the light?

mmm okee... ff niet op je specs gelet :O ...

Ben benieuwd, ik ga het dadelijk ook even proberen. Toen ik gisteren mijn raid array aan van de ic7-g aan de p4c800e-dx hing werkte het wel direct ondanks dat de intel raid bios een andere versie was... nu dus even kijken of terug ook nog gaat ...

• Gipsy King
pc werkt weer , met 1.6 doet ie het direct alleen moest ik wel restoren , all data wass lost , das minder ...... bij 1.7 doet ie hier gewoon maar 1hdd'vinden i.p.v raid :/

• DoubleD666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06-2025
Gipsy King schreef op 29 August 2003 @ 18:41:
met 1.6 werkt ie weer, dus 1.7 = gaar voor raid users
Ik heb het ook geprobeerd en 1 ding kan ik je vertellen..... 1.7 is niet gaar :p
Ik heb een IC7-G raid combo, 2x Matrox 80GB aan de ICH5-R en het werkt perfect.

Hoop jullie hiermee te helpen ;)

• Gipsy King
ja maar ik heb een ic7- non g , en 2x WESTERN DIGITAL , maybe dat het aan de wd schijven ligt

• DoubleD666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06-2025
Gipsy King schreef op 29 August 2003 @ 20:17:
ja maar ik heb een ic7- non g , en 2x WESTERN DIGITAL , maybe dat het aan de wd schijven ligt
Ik denk niet dat het te maken heeft met het feit of je een IC7-G of een IC7 hebt....
Heb je na het flashen je CMOS jumper verwijderd en terug geplaatst? Hoeft niet altijd maar goed....

Edit:
Misschien veroorzaakt deze versie (1.7) een probleem met WD schijven :?
Net zoals 1.6 dat deed met Maxtor schijven?

[ Voor 15% gewijzigd door DoubleD666 op 29-08-2003 23:17 ]

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

nou,

mijn abit ic7 max3 binnen, morgen even inbouwen, ga ik wat resulatetn posten

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Verwijderd

DoubleD666 schreef op 29 August 2003 @ 23:14:
[...]

Ik denk niet dat het te maken heeft met het feit of je een IC7-G of een IC7 hebt....
Heb je na het flashen je CMOS jumper verwijderd en terug geplaatst? Hoeft niet altijd maar goed....

Edit:
Misschien veroorzaakt deze versie (1.7) een probleem met WD schijven :?
Net zoals 1.6 dat deed met Maxtor schijven?
bij 1,7Beta2 moest ik dit idd doen anders kon ik het onboard raid niet in het bios vinden, wel boote hij netjes met het onboard raid alsof er niks verandert was, vond het vreemd dus toen maar bios reset gedaan en idd daar waren de raid opties weer :)

Verwijderd

net ff wezen kijken @ abit.com.tw en abit-usa.com de 1,7 hier betreft enkel de ic7 non G en is ook een beta aangezien ik nergens de 1,7 kan vinden op de site's en een ic7 bios heel wat anders is als een ic7-g hij zal het waarscijnlijk wel doen maar waarom dat niet gewoon de beta voor je -g waarmee je ook nog is al je -g opties behoud.

• Gipsy King
met 1.7bios vind hij de opties int bios wel , maar bij eht opstaarten mist ie dan 1hdd , en bij 1.6 werkt alles perfect das het rare , en clear cmos heeft geen nut met 1.7 hij blijft die hdd missen :'(

Verwijderd

ik heb de ic7-g dave dus ik kan het niet testen voor je aangezien jij de ic7 non G hebt toch? beta2 van 1,7 voor de -g werkt iig prima zoals je aan mijn pifast zag ;)

• Gipsy King
waar is die beta 2 te downen ?
>:)

Verwijderd

Gipsy King schreef op 30 augustus 2003 @ 18:07:
waar is die beta 2 te downen ?
>:)
ik had hem van abit-usa.com
ik zal nog ff voor je zoeken, iig ik heb nu de gewone 1,7 dus ik d8 ff kijken waar ik dus met beta2 266 kon prime kon ik nu nieteen booten beete vaag dus.

• Dark

Dark

who tweaked the light?

1.7 beta 1 --> http://darkforce.dyndns.org/ic7/ic717b1.zip
1.7 beta 2 --> http://darkforce.dyndns.org/ic7/ic717b2.zip

1.7 final --> http://darkforce.dyndns.org/ic7/ic717.exe

[ Voor 24% gewijzigd door Dark op 31-08-2003 12:12 ]

Verwijderd

iemand enig idee wanneer die max3 te koop is? kan nog nergens reviews vinden, alleen previews :(

Verwijderd

en nog een vraag heeft die max3 geen printerpoort meer?

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 12:19:
iemand enig idee wanneer die max3 te koop is? kan nog nergens reviews vinden, alleen previews :(
Hij is al te koop.Ik heb hem al.Ga hem vandaag testen.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Halo_Master schreef op 31 augustus 2003 @ 12:25:
[...]

zou je ook de onboard mic-in kunnen testen? ben n.l. wel benieuwd of het bij de max3 goed gekomen is met de onboard sound ...

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 12:23:
en nog een vraag heeft die max3 geen printerpoort meer?
nope, er zitten helemaal geen legacy poorten meer op, geen lpt, geen com of game ook.

je hebt dus een usb -> lpt kabeltje nodig, als je nog geen usb printer hebt...

Verwijderd

Dark schreef op 31 augustus 2003 @ 12:35:
[...]

zou je ook de onboard mic-in kunnen testen? ben n.l. wel benieuwd of het bij de max3 goed gekomen is met de onboard sound ...
Dark,

Heb jij al bericht gehad over het mic probleem, ze zouden hem toch gaan testen?

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 15:10:
[...]

Dark,

Heb jij al bericht gehad over het mic probleem, ze zouden hem toch gaan testen?
Ja, ik wel antwoord gekregen van abit, maar de tests zijn nog niet afgerond... de voorlopige resultaten waren gelijk aan die van mij, n.l. onbruikbaar veel noise... er is nog met geen woord gesproken over een oplossing, maar ik heb er na 3 maanden omruilen en vriendelijk emailen een beetje genoeg van gekregen en zelf maar vast een ander bordje (p4c800e-dx) gehaald... uiteraard blijf ik wel vriendelijk volhouden bij abit om te zien hoe dit afloopt. Het is spijtig dat het zo gaat, vooral omdat ze zo goed hun best doen bij abit.nl, toch ben ik niet echt heel blij zoals het loopt; na 3 maanden en 4 borden en steeds weken ertussen voor omruil beschikbaar is of tests afgerond zijn, nog steeds geen oplossing...

Verwijderd

Halo_Master schreef op 31 August 2003 @ 12:25:
[...]

hoeveel heb je er voor betaald? en waar heb je hem gekocht?

Verwijderd

Ze willen bij mij ook RMAén, maar daar heb ik als ik jouw ervaringen lees geen vertrouwen in.
Ze vertelde mij dat dmv een andere chip(welke wistte ze niet) dit verholpen zou kunnen worden, heb jij hier niets over gehoord?

Verwijderd

http://www.xbitlabs.com/n...splay/20030723125300.html

dit is goed nieuws voor de max3 plank, support voor de prescott (p5) processor.
main advantage of the IC7-MAX is guaranteed support for Intel Prescott processors

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 16:43:
Ze willen bij mij ook RMAén, maar daar heb ik als ik jouw ervaringen lees geen vertrouwen in.
Ze vertelde mij dat dmv een andere chip(welke wistte ze niet) dit verholpen zou kunnen worden, heb jij hier niets over gehoord?
Ze hebben mij niets verteld over een chip, maar uiteraard heb ik wel alle vier boards visueel geinstpecteerd, vooral het gebied rond de soundchip, maar ik heb geen veranderingen waar kunnen nemen, steeds ziet het board er hetzelfde uit.

Het laatste bord dat ik kreeg had wel een zichtbare verandering: er zat een een onderdeeltje op de achterkant van het board gesoldeerd daar waar de pennetjes van de northbridge-fanheader door de print heen steken, maar wat dit met het geluid te maken heeft is mij een compleet raadsel, het is volgens mij enkel een reductie van de nortbridge fan-speed, want die draait ook iets minder hard op dit board. De problemen met de mic in zijn echter onverandert.

Afbeeldingslocatie: http://darkforce.dyndns.org/pics/back-nbfan.jpg

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dark schreef op 01 September 2003 @ 11:40:
[...]

Ze hebben mij niets verteld over een chip, maar uiteraard heb ik wel alle vier boards visueel geinstpecteerd, vooral het gebied rond de soundchip, maar ik heb geen veranderingen waar kunnen nemen, steeds ziet het board er hetzelfde uit.

Het laatste bord dat ik kreeg had wel een zichtbare verandering: er zat een een onderdeeltje op de achterkant van het board gesoldeerd daar waar de pennetjes van de northbridge-fanheader door de print heen steken, maar wat dit met het geluid te maken heeft is mij een compleet raadsel, het is volgens mij enkel een reductie van de nortbridge fan-speed, want die draait ook iets minder hard op dit board. De problemen met de mic in zijn echter onverandert.

[afbeelding]
Whow, zijn dat allemaal tinrestjes die ik daar zie, ziet er niet lekker uit zo?
Hopelijk is de mic bij Max3 wel ok. Anders veel mod's zoals deze...

Verwijderd

nee dat ziet er niet lekker uit.
Maar is ook vaag dat als je voor je mic probleem je bord opstuurt, ze andere dingen gaan doen, en aan je probleem niets.

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Nee het zijn geen tinrestjes, het lijkt er meer op dat er met een schuursponsje oid. gewerkt is rond de nb-fan header, waarna het sponsje ook nog even opzij is gelegd (als handsteun gebruikt bij het solderen?)

Iig heb ik er een beetje genoeg van gekregen zlh, en heb ik voor dagelijks gebruik een ander bord in gebruik genomen... en dat is geen abit...

btw. je hoeft je bord niet op te sturen, abit stuurt jou een ander bord, jouw stukkende bord geef je bij aflevering daarvan mee aan de bode, kortom onsite garantie. De service van abit.nl is opzich prima maar het resultaat van de reparatie is helaas geen verbetering van het geluid...

[ Voor 32% gewijzigd door Dark op 01-09-2003 15:35 ]

Verwijderd

Ok thanks, even afwachten ze zouden contact opnemen.

Verwijderd

Dark schreef op 01 September 2003 @ 15:24:

btw. je hoeft je bord niet op te sturen, abit stuurt jou een ander bord, jouw stukkende bord geef je bij aflevering daarvan mee aan de bode, kortom onsite garantie.
Goh, geldt dit altijd?
Ik heb vorige week nl de leverancier gebeld, met verhaal dat ik echt alles geprobeerd heb maar dattie nog steeds niet stabiel draait. Men heeft mij verteld dat ik het bord compleet met alle accessoires naar hen op moest sturen :( :(
Daar zou de TD er naar kijken. Ben ik nu verkeerd voorgelicht? :?

Verwijderd

nooit leverancier raadplegen maar meteen abit.nl en rma aanvraag. is toch logisch.

• Dark

Dark

who tweaked the light?

pascal s: j bent niet verkeerd voorgelicht, bij omruilen in de winkel werkt het zoals jij beschrijft. In deze post http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/18390210 vindt je de juiste email adressen voor rma-aanvraag bij abit nederland.

Of het voor alle boardjes geldt weet ik niet zeker, maar iig zullen ze je daar wel verder helpen, ze zijn er uiterst vriendelijk.

• Gipsy King
is er al iemand die de vmem mod perfect werkend kan uitvoeren ? >:)

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Gipsy King schreef op 01 September 2003 @ 21:28:
is er al iemand die de vmem mod perfect werkend kan uitvoeren ? >:)
Ja hoor en jij kunt dit ook. De Vtt mod raad ik je echter sterk af,
tenzij je over de juiste apparatuur beschikt en een vaste hand
hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door NaZGuLL op 01-09-2003 23:04 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

• Gipsy King
ik had wel tips en uitleg gehad van vatt , maar ik snapte er neit echt veel van 8)7

• MrDirect
hehe, was harstikke duidelijk man :p

je haalt de r50 resistor eraf, en soldeert 2 draadjes op de pads en die draadjes zijn verbonden aan een potmeter die afgesteld is op 300 Ohm.
that's it.

http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=12914

[ Voor 18% gewijzigd door MrDirect op 02-09-2003 16:09 ]

Verwijderd

de eerste max3 review

nog wel beknopt maar toch

http://www.e04hardware.com/intel/ic7max3/ic7max3e1.htm

• _XipHiaS_
  • Niet online
de 2e max3 review

veel plaatjes ook van BIOS en board

http://www.hardocp.com/article.html?art=NTA5

Verwijderd

wie heeft de 3e >:)

Verwijderd

bijna heb ik hem

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 16:48 ]

• _XipHiaS_
  • Niet online
Ik zie nog nix, moet je hem zelf schrijven ofzow? :D

• MrDirect
Er zitten wel coole groene lampjes in dat luchtkanaal.
Ik heb nu helemaal zo'n pimpkast, hadden ze wel mogen vertellen dat er verlichting in zat!

Verwijderd

_XipHiaS_ schreef op 05 September 2003 @ 12:43:
[...]

Ik zie nog nix, moet je hem zelf schrijven ofzow? :D
nouhou :+

ik bedoel de plank zelf ;)

maar maandag, maak ik mn eigen review wel, met fotos

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 14:37:
[...]

nouhou :+

ik bedoel de plank zelf ;)

maar maandag, maak ik mn eigen review wel, met fotos
Ah, topper :D.

• _XipHiaS_
  • Niet online
Vatt schreef op 05 September 2003 @ 12:47:
Er zitten wel coole groene lampjes in dat luchtkanaal.
Ik heb nu helemaal zo'n pimpkast, hadden ze wel mogen vertellen dat er verlichting in zat!
Ja het was mij ook al opgevallen, dacht dat ik weer dingen zag die er niet waren, maar ik ben niet de enige :D, en dat terwijl ik een blauw thema kast heb, nouja het is niet anders :D.

Maare Vatt, haal jij met een zelfde VCore nou een hogere clock dan de P4C800, of niet? En stabiliteit, hoes dat? En zijn die pokke boogjes nu beter bevestigd?
En hoe kreeg je je voorgaande Canterwoodjes zo snel naar de andere wereld?

[ Voor 24% gewijzigd door _XipHiaS_ op 05-09-2003 15:38 ]

• MrDirect
In Mhz'en gezien kan ik minder ver overklokken, maar met benchmarken is die toch sneller op lagere Mhz dan de Asus op hogere Mhz.

De Asus is niet kapot, maar het lijkt wel alsof de CMOS reset niet werkt. Als ik dus te ver probeerde over te klokken en hij liep vast ofzo, dan moest ik heel de batterij eruit halen, anders deed die niks meer.(jumpertje omzetten deed niets)

Ik vind de Abit veel beter, lijkt stabieler en vereist veel minder vcore dan de Asus.

Boogjes? Je bedoelt hoe de Northbridge koeler vast zit? Dat is volgens mij nog steeds hetzelfde principe. Vier boogjes waarvan er dacht ik maar 2 gebruikt worden om die koeler op te zetten.

De 3.2 vdimm is wel fijn, ik draai nu gewoon met 2-2-2-5 timings, misschien is daarom deze Abit wel sneller dan de Asus.

• _XipHiaS_
  • Niet online
Vatt schreef op 05 September 2003 @ 16:11:
In Mhz'en gezien kan ik minder ver overklokken, maar met benchmarken is die toch sneller op lagere Mhz dan de Asus op hogere Mhz.

De Asus is niet kapot, maar het lijkt wel alsof de CMOS reset niet werkt. Als ik dus te ver probeerde over te klokken en hij liep vast ofzo, dan moest ik heel de batterij eruit halen, anders deed die niks meer.(jumpertje omzetten deed niets)

Ik vind de Abit veel beter, lijkt stabieler en vereist veel minder vcore dan de Asus.

Boogjes? Je bedoelt hoe de Northbridge koeler vast zit? Dat is volgens mij nog steeds hetzelfde principe. Vier boogjes waarvan er dacht ik maar 2 gebruikt worden om die koeler op te zetten.

De 3.2 vdimm is wel fijn, ik draai nu gewoon met 2-2-2-5 timings, misschien is daarom deze Abit wel sneller dan de Asus.
Whow, is dat 1:1 of 5:4? Zou je nog ff een oordeel kunnen geven van de gebruikte fan's, zijn die een beetje netjes gelagerd of fluit/rammel/zoemen die?

• MrDirect
Boven m'n MachII hoor ik toch niks.
Maar ik draai nu FSB 280 met 5:4 divider en 2-2-2-5 timings.
Dit is een P4 2.8c dus die werkt nu op 3920 Mhz.

Maar ik zou echt de Epox kopen, en niet de Abit.
Vooral vanwege de vele voltage opties die je hebt met de Epox.

• _XipHiaS_
  • Niet online
Vatt schreef op 05 September 2003 @ 19:04:
Boven m'n MachII hoor ik toch niks.
Maar ik draai nu FSB 280 met 5:4 divider en 2-2-2-5 timings.
Dit is een P4 2.8c dus die werkt nu op 3920 Mhz.

Maar ik zou echt de Epox kopen, en niet de Abit.
Vooral vanwege de vele voltage opties die je hebt met de Epox.
Dan ga ik daar maar 's geduldig op wachten, wat zijn die stores toch traag met dat soort dingen :D. Bedankt voor je info, ik wacht op mail van shops die de Epox kunnen leveren, tot zover nog nix :(. Maarja, het is nu toch weekend....

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Nou, de max3 draait bij mij als een zonnetje.Heb alleen mijn vid. card gemold met het installeren van mijn waterkoeling(checkereffect).Ik kom er niet meer vanaf. :(

Verwijderd

Hey ik had vandaag precies hetzelfde :S had jij de shim er af gehaald of niet?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 20:22 ]

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Nee,
Ik weet nog steeds niet wat er precies was gebeurd.|Hij heeft hiervoor met hetzelfde koelblok een maandje of 5 gedraaid zonder problemen.
Ik heb hem al eerder omgeruild, het gebeurt vaak met radeon 9700 die verschillende geheugenchips gebruiken (bovenkant van kaart anders als onderkant)

Verwijderd

Mja ik had er net een waterblok op gezet, heeft 1 keer goed geboot en daarna niks meer, ik moet nog uitvinden waar het in zat.

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 20:45:
Mja ik had er net een waterblok op gezet, heeft 1 keer goed geboot en daarna niks meer, ik moet nog uitvinden waar het in zat.
Kan het zijn dat die waterblokken op de AGP boardjes het misschien te warm krijgen, ik bedoel ze hangen ondersteboven, als er ook maar ietsjes lucht in zit... ? Of is dat uitgesloten?

[ Voor 3% gewijzigd door _XipHiaS_ op 05-09-2003 20:49 ]

Verwijderd

Mja het lijkt me dan just weer stug dat er lucht in zit, omdat het CPU blok hoger zit. Bij mij was de videokaart nog niet eens het geweest ook, hij voelde nog gewoon koud aan, ook zaten er geen brandsporen op oid. Aan de AS3 afdruk zou ik ook zeggen dat het blok er goed op zat.

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 20:51:
Mja het lijkt me dan just weer stug dat er lucht in zit, omdat het CPU blok hoger zit. Bij mij was de videokaart nog niet eens het geweest ook, hij voelde nog gewoon koud aan, ook zaten er geen brandsporen op oid. Aan de AS3 afdruk zou ik ook zeggen dat het blok er goed op zat.
Die cores zijn misschien toch behoorlijk teer, misschien dat door de slangen er een verkeerde verdeling vd klemdruk ontstaat. Heb dit laatste tijd vaker gelezen (sorry ff geen links) ook bij personen met zo'n grote Zalman cooler. Check je core eens.

Verwijderd

jongens please dit is een topic over de ic7 van abit niet over je 9700 straks krijgen we nog een slot :(
vatt denk je dat de epox ook boven de max3 uitkomt?
hoorde wel dat er wat memprobs waren met de epox maar das al lang gelee dus die zijn denk alweer opgelost.

• MrDirect
Ik denk dat de Epox boven de MAX3 gaat.
Mijn Asus P4C800-E had een Vagp van max 1.80v en daarmee haalde ik een FSB van 290, de MAX3 heeft maar een Vagp van 1.65v en daarmee kom ik maar tot FSB 280.
Ik denk dat de chipset de beperkende factor is, zeker omdat ik nog 'maar' op 1.675 vcore zit momenteel, maar niks helpt om sneller te kunnen.
Volgens mij moet je aardig wat volts door je Northbridge jagen, om hoge FSB's te halen (of de NB goed koelen zou ook wel werken denk ik).

Het is gewoon jammer dat mijn P4 2.8c die ik stabiel heb gehad op 4009 Mhz, niet hoger dan 3920 Mhz wil in de Abit.

MAAR, let wel, de benchmarks zijn beter in de Abit ondanks de lagere snelheid in Mhz'en!
Het probleem is dat ik nog maar 1 CPU heb, en dus niet echt kan testen tot welke FSB mijn MAX3 stabiel is. Bij [H] kwamen ze ook maar stabiel tot FSB 285, dus daar zit ik ook al bijna aan.
Ik weet gewoon echt niet of het nu aan de chipset ligt, of misschien heel iets anders.

In ieder geval, de MAX3 is een prachtig bordje, de Vdimm is ruim voldoende (3.2v) en hij is echt razendsnel in benchmarks en natuurlijk ook in normaal gebruik.

• _XipHiaS_
  • Niet online
Vatt schreef op 06 September 2003 @ 02:56:
Mijn Asus P4C800-E had een Vagp van max 1.80v en daarmee haalde ik een FSB van 290, de MAX3 heeft maar een Vagp van 1.65v en daarmee kom ik maar tot FSB 280.
Ik denk dat de chipset de beperkende factor is, zeker omdat ik nog 'maar' op 1.675 vcore zit momenteel, maar niks helpt om sneller te kunnen.
Volgens mij moet je aardig wat volts door je Northbridge jagen, om hoge FSB's te halen (of de NB goed koelen zou ook wel werken denk ik).

Het is gewoon jammer dat mijn P4 2.8c die ik stabiel heb gehad op 4009 Mhz, niet hoger dan 3920 Mhz wil in de Abit.

MAAR, let wel, de benchmarks zijn beter in de Abit ondanks de lagere snelheid in Mhz'en!
Het probleem is dat ik nog maar 1 CPU heb, en dus niet echt kan testen tot welke FSB mijn MAX3 stabiel is. Bij [H] kwamen ze ook maar stabiel tot FSB 285, dus daar zit ik ook al bijna aan.
Ik weet gewoon echt niet of het nu aan de chipset ligt, of misschien heel iets anders.

In ieder geval, de MAX3 is een prachtig bordje, de Vdimm is ruim voldoende (3.2v) en hij is echt razendsnel in benchmarks en natuurlijk ook in normaal gebruik.
Het kan zijn dat er ergens strakkere timings gebruikt worden waardoor je een hogere benchmark krijgt maar wat tevens beperkt om verder over te clocken.

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 23:43:
jongens please dit is een topic over de ic7 van abit niet over je 9700 straks krijgen we nog een slot :(
vatt denk je dat de epox ook boven de max3 uitkomt?
hoorde wel dat er wat memprobs waren met de epox maar das al lang gelee dus die zijn denk alweer opgelost.
Las inderdaad wel ergens (bleedinedge dacht ik) dat er van de VCore geen bal klopte (oudere revisie) en dat meetbare waarden niet echt overeenkwamen met wat er in het BIOS werd ingesteld. Maar je mag er toch vanuitgaan dat dat nu op orde is.

Hier was 't: http://www.bleedinedge.co...575bf885c7ac&threadid=678.

[ Voor 12% gewijzigd door _XipHiaS_ op 06-09-2003 10:51 ]

Verwijderd

Vatt schreef op 06 September 2003 @ 02:56:

eerst idd nb beter coolen, help dat niet, :'(

• Gipsy King
vagp is toch voor je agp kaart of zit ik er nou naast ?

ik ben ook te bang om de vmem mod te doen op mijn gewone ic7 , zal ik een max3 halen ?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.