TFT/Gamen - The 6th Episode

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.164 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 08:59
hmmmmmmz, net dus wezen kijken naar de Iiyama prolite E431S-S...
1. de kleuren waren in vergelijking met crt monitoren iets wat roder, maar kan je vast wel bijstellen.
2. de verkoper zette de crytec demo aan (met dinos) en je zat toch wel bij grote overgangen van licht naar donker dat het een tft was (ghosting)
3. bovenstaande 2 puntjes hebben me aan het twijfelen gebracht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Dus het is toch echt speelbaar op die tft schermen, altijd gedacht dat ze het niet aan kunnen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
praat iedereen hier langselkaar heen ofzow :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
mad_dog schreef op 09 September 2003 @ 17:09:
Overduidelijk, want mijn vraag werd beantwoord met een reply van wat jij ging kopen :*) (ook al stond er dat ik die beter ook kon kopen ;))

Ben van plan deze te kopen, maar de respondtime klopt volgens mij helemaal niet, maarjah, nog steeds leuk schermpje (8>

http://data.neovo.com/doc...PDF/neovo%20x215_x174.pdf

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja hier zijn ze dan eindelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruuuuut/P1010030.jpg
De Iiyama Prolite E431-SB Black met 0 Pixelfouten _/-\o_

En ik heb dus echtwel de vetste pc van got qua disign :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruuuuut/P1010031.jpg
AMD xp 2500@3400, fsb 219 Mhz cas 2-2-2 op een epox bordje met nforce 2 chip, Radeon 9700 Pro, 512 mb DDR, 3 x 160 GB Seagate 7200.7 (1 afgebeeld, die ligt op een sok >:) )

owja, mijn dvdtjes (nu we toch op de pats toer zijn)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruuuuut/P1010029.jpg

En mijn dvd prutje smur, een dikke yamaha 6.1 receiver onderin met speakers van Canton 8) (Duitse high end speakers)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruuuuut/P1010032.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruuuuut/movie61mx-1.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_dog schreef op 09 September 2003 @ 17:09:
Hahaha heb je het ook in de gaten 8)7 :z

ik lach me gek hier,ga er maar gewoon vanuit dat de perfecte tft nog niet bestaat
anders was hij in dit tig delige topic allang gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
He HifiGek, hoe gaat het gamen op die Prilite E431S-S ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfectos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen ga ik om de Acer AL1931. Ik zal er eens een kritische blik op werpen aan de hand van verschillende games en dvd.

Over het design, de mogelijkheden, het contrast en de helderheid ben ik al overtuigd dat het positief zal zijn. Ik ben wel bang dat ik veel last ga hebben van ghosting. Om te testen zal ik onder andere gebruik maken van UT2003, RTCW, NFS: HP2, Call of Duty, MoHAA en FS2002. En natuurlijk ga ik pics posten.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swandertj schreef op 09 September 2003 @ 17:33:
[...]
Ben van plan deze te kopen, maar de respondtime klopt volgens mij helemaal niet, maarjah, nog steeds leuk schermpje (8>

http://data.neovo.com/doc...PDF/neovo%20x215_x174.pdf
Responstime is 15ms aan en 10ms uit, samen dus 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Laatst online: 05-04 15:42
Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 19:51:
[...]

Responstime is 15ms aan en 10ms uit, samen dus 25.
Jah, klopt, maar ik ken iemand met dit scherm, heeft testresponsetime van 30MS, zelfde scherm (zo overdrijven vaak een beetje in de specs...)

Ik ben dus zwaar confused hier, want ik weet begod niet welk scherm ik moet kopen. En ik wil toch graag een TFT, staat tof bij mn Shuttleltje :)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:49
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 19:49:
Morgen ga ik om de Acer AL1931. Ik zal er eens een kritische blik op werpen aan de hand van verschillende games en dvd.

Over het design, de mogelijkheden, het contrast en de helderheid ben ik al overtuigd dat het positief zal zijn. Ik ben wel bang dat ik veel last ga hebben van ghosting. Om te testen zal ik onder andere gebruik maken van UT2003, RTCW, NFS: HP2, Call of Duty, MoHAA en FS2002. En natuurlijk ga ik pics posten.

Ben benieuwd!
Oh, das mooi, want wil wel eens weten wat jij er van vind, ik ben er in ieder gevaal zeer te vreden over. Design kan gewoon niet beter, contrast en helderheid eigenlijk ook niet. De ghosting, ja, die is er gewoon wel, bij het ene spel meer dan het andere, maar ik vind het heel goed te doen. Eens afwachten wat jij er van gaat vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 19:49:

Ben benieuwd!
sorry, zelfde post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer pics over dat IIyama kreng aub van hierboven, die vink toch best wel mooi en is ook nog eens vriendelijk geprijsd. Pics en gameXP plzzzzzzz danku!!!!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het toch wel vreemd dat met een bepaalde monitor sommigen wél ghosting zien in bvb. GTA Vice City en anderen géén ghosting zien in UT2003, terwijl laatst genoemde veel sneller gaat en fellere kleuren heeft.

Buiten het feit dat er verschil is in waarnemingsvermogen en persoonlijk voorkeur, zou het kunnen dat er ook een exemplarisch verschil is tussen verschillende TFT's van hetzelfde merk en type? Iemand ervaringen hiermee?

'k Zou niet willen dat de rest van m'n systeempje (P4 @ 3.2, 1 GB DDR400 en R9800 Pro) naar beneden gehaald wordt door een trage TFT van 750 euro terwijl ik nu een perfecte CRT heb van 19" (LG Flatron F900B). Maar ach, nu ik er net aan denk: ik verkoop m'n CRT aan mijn moeder en in zware game-periodes kunnen we eventueel altijd even wisselen. Daar zal m'n surfende en mailende moeder geen probleem mee hebben!

Verder heb ik nog enkele (subjectieve) vraagjes (al dan niet specifiek voor de 1931):
is er een verschil in snelheid en kwaliteit tussen analoog en dvi?
-kan je aan ghosting wennen?
-wegen contrast/helderheid/design en rust aan de ogen op tegen de ghosting die je ervaart?
-zie je ghosting-effecten door het bewegen van de muis, scrollen in browser?
-en zie je het goed in video/dvd?

Het is belangrijk omdat ik het grootste deel van mijn vrije tijd aan de pc doorbreng en het toch best wel een dure aankoop is.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
wat zeggen mensen hiervan
16 ms: Beware!

When we tested the first monitors of this kind, the Iiyama AS4314UTG and Hitachi CML174SXW, we were surprised to find much less afterglow on the 20-ms monitor than on the 16-ms. We have gone into this matter since then, and it turns out that the term 16 ms is exaggerated. 16 ms (max.) would be more accurate. If the manufacturers were really frank about this, they would indicate that 16-ms panels only display 262,000 colors instead of the usual 16 million. In fact, AU Optronics uses its extra fast response time to display 16 million colors in the end. With luck, the color your game needs will be one of the 262,000available to start with and, if so, the response time actually will be 16 ms.

But if the color is not in the 262,000 table, the panel will display the two closest shades alternately. Because the display is very fast, your eye will only detect one shade, the right one. But for you to see an image, the monitor has to draw two of them. (AU Optronics has confirmed this.)
Voor het volledige artikel moet je ff bron

zet me aan t denken, ik heb me iiyama 16ms e431s-s al besteld nl :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 22:07:
Ik vind het toch wel vreemd dat met een bepaalde monitor sommigen wél ghosting zien in bvb. GTA Vice City en anderen géén ghosting zien in UT2003, terwijl laatst genoemde veel sneller gaat en fellere kleuren heeft.

Buiten het feit dat er verschil is in waarnemingsvermogen en persoonlijk voorkeur, zou het kunnen dat er ook een exemplarisch verschil is tussen verschillende TFT's van hetzelfde merk en type? Iemand ervaringen hiermee?

'k Zou niet willen dat de rest van m'n systeempje (P4 @ 3.2, 1 GB DDR400 en R9800 Pro) naar beneden gehaald wordt door een trage TFT van 750 euro terwijl ik nu een perfecte CRT heb van 19" (LG Flatron F900B). Maar ach, nu ik er net aan denk: ik verkoop m'n CRT aan mijn moeder en in zware game-periodes kunnen we eventueel altijd even wisselen. Daar zal m'n surfende en mailende moeder geen probleem mee hebben!

Verder heb ik nog enkele (subjectieve) vraagjes (al dan niet specifiek voor de 1931):
is er een verschil in snelheid en kwaliteit tussen analoog en dvi?
-kan je aan ghosting wennen?
-wegen contrast/helderheid/design en rust aan de ogen op tegen de ghosting die je ervaart?
-zie je ghosting-effecten door het bewegen van de muis, scrollen in browser?
-en zie je het goed in video/dvd?

Het is belangrijk omdat ik het grootste deel van mijn vrije tijd aan de pc doorbreng en het toch best wel een dure aankoop is.
-Kan je aan ghosting wennen, ik denk het eigenlijk niet, ik zie het natuurlijk wel, bij het ene spel meer dan het andere, maar ik heb er zelf niet veel last van. Als je je er echter vanaf het begin erg aan stoort, denk ik dat je het blijft zien.
-Voor mij zeker wel, je merkt zo veel verschil als je enkele uren naar een tft zit te kijken t.o.v. een crt. Het is gewoon veel rustiger.
-ja, je ziet het wel, maar volgens mij kan je zoiezo niet scrollen en lezen tegelijk zelfs niet bij een crt, maar over dit punt ben ik niet helemaal zeker
-Ik heb het nog niet kunnen ontdekken bij video/dvd. (spreek mij er niet op aan als jij de al1931 hebt gekocht en het wel ziet, het is volgens mij allemaal vrij persoonlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie Bram, trouwens heel interessant artikel dat mad_dog gepost heeft.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Kun je wennen aan "tekortkomingen"? Ja en nee imho. De diamondtron beeldbuis heeft twee horizontale draadjes, die je niet opvallen als je er veel op werkt. Mijn lieve vriendinnetje, die nooit achter mijn PC zit zag ze gelijk (tsja, ze is Sony VAIO LCD gewend ;))

offtopic:
lees al een tijd mee, heb hier 7-800 euro's klaar liggen voor een TFT :)

[ Voor 14% gewijzigd door zeef op 10-09-2003 00:32 ]

Verwijderd

mad_dog schreef op 09 September 2003 @ 23:19:

[...]

die link is al vrij oud, dat waren idd schermen van de oude partij. Met de iiyama 431 is er geen gosting merkbaar, maar deze tft bestaat dan ook nog net geen 3 weken :)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Hier even mijn commentaar. >:)

Het valt mij altijd op dat er mensen altijd andere meningen over bepaalde schermen hebben. Zo zegt de een dat een 191T helemaal geen ghosting heeft en de ander wel. Ook zeggen reviews op internet heel vaak tegenovergestelde dingen. Meestal is het zo als iemand een monitor heeft aangeschaft voor een hoop geld dat deze voor die persoon dan ook perfect is en vrijwel geen enkel negatief punt heeft. Deze monitor (we hebben het nu dus over monitoren) wordt dan ook de hemel ingeprezen.
Misschien lijkt het voor sommige mensen dat ik hetzelfde doe, maar niets is minder waar.
Zelf werk ik in een zaak waar ikzelf vrijwel ieder onderdeel zelf kan bestellen en kan testen waardoor mijn kennis natuurlijk vrij ver groeit.
Natuurlijk heb ik een andere smaak als andere mensen, zou niet goed zijn als dat niet zo was, maar toch denk ik dat ik een vrij neutraal oordeel kan geven over bepaalde producten.
Ik post hier dan ook meestal mijn bevindingen voor anderen en niet voor mezelf aangezien ikzelf dat neem wat ik op dat moment het beste vind.

Over mijn manier van testen van monitoren kan ik kort en bondig zijn.
Deze test ik eerst altijd op mijn 'arbeitsrechner' met de normale office applicaties waardoor ik een indruk krijg op de scherpte en kleur. (witbalans etc.)
De ghosting en responsetime test ik vrijwel altijd eerst met KingPin.
Hierbij wordt iedere monitor met dezelfde instellingen en scene gespeelt/getest waardoor direct de snelheid, ghosting en de helderheid (gamma) naar voren komen. Hierdoor krijg ik een erg grote indruk van een bepaalde monitor.
Als ik verder nog dingen wil weten van een monitor, dan test ik deze op mijn eigen computer hier thuis.

Op deze manier voorzie ik jullie dus van informatie die natuurlijk gedeeltelijk smaakgebonden is, maar vooral ook kwalitatief is en een algemeen oordeel geeft over een bepaalde monitor.

Ik hoef hier dus niets voor terug, dit is niet voor niets een forum voor iedereen.
Het gaat zich gewoon even erom wat mij opvalt, maar natuurlijk niet vreemd is aangezien er anders nooit zoveel verschillende producten verkocht zouden worden op de markt. :7

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

• Rick2001

Rick2001

mad_dog schreef op 09 September 2003 @ 23:19:

[...]

Ik kan je dus vrijwel zeker garanderen dat deze IIYAMA een ander panel heeft dan de andere 16ms panelen van AUOptronics.
Ook het rood klopt niet. Dit kan dus aan splitters/videokaarten of instellingen gelegen hebben. Deze monitor heeft overigens sRGB instellingen die je simpelweg kunt veranderen naar smaak als het noodzakelijk zou zijn.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

• mad_dog
Rick2001 schreef op 10 September 2003 @ 01:26:
[...]

Ik kan je dus vrijwel zeker garanderen dat deze IIYAMA een ander panel heeft dan de andere 16ms panelen van AUOptronics.
Ook het rood klopt niet. Dit kan dus aan splitters/videokaarten of instellingen gelegen hebben. Deze monitor heeft overigens sRGB instellingen die je simpelweg kunt veranderen naar smaak als het noodzakelijk zou zijn.
owke dan, had ik ff nodig, ik ga hem als ik vanmiddag de auto van ma kan gappen :Y) ff afhalen :9

• mad_dog
dubbel 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door mad_dog op 10-09-2003 09:22 ]

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

Rick2001 schreef op 10 September 2003 @ 01:26:
[...]

Ik denk eerlijk gezegt dat het toch gewoon om een AUOptronics paneel gaat. Er zijn immers nogsteeds maar heel weinig fabrikanten die die dingen maken en ik weet zeker dat Samung en LG.Philips nog geen 16ms producten te koop hebben.
Ik denk dat Iiyama zijn eigen en de andere fabrikenten gewoon heeft overtroffen op het gebied van de achterliggende elektronica en programmatuur.

Rick2001 nog even als reactie op die andere posts. Ik vind het altijd erg fijn weer iets van je te lezen. Ik vind je erg geloofwaardig overkomen zowel bij het afkraken als bij het in de hemel prijzen van schermen, met goede beargumentatie.
Volgens mij was jij het ook die als eerste het conflict met de Radeon, DVI en Acer AL732 had ontrafeld.
Ik heb nu dus een FX kaartje gekocht en de Radeon verkocht. Nu levert het helemaal geen probleem meer op om de AL732 met DVI aan te sluiten. Het beeld is zeker ook beter, duidelijk meer kleurdiepte. Dit valt erg goed op aangezien ik het kan vergelijken met mijn andere AL732 die nog wel analoog aangesloten is. Daar wil ik nog een DVI kabel voor kopen maar ik zou het liefst voor beide dezelfde kabel gebruiken. Als iemand nog een bij de AL732 geleverde DVI kabel over heeft? die wil ik wel.

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Verwijderd

Rick2001 schreef op 10 September 2003 @ 01:23:

Het valt mij altijd op dat er mensen altijd andere meningen over bepaalde schermen hebben. Zo zegt de een dat een 191T helemaal geen ghosting heeft en de ander wel. Ook zeggen reviews op internet heel vaak tegenovergestelde dingen. Meestal is het zo als iemand een monitor heeft aangeschaft voor een hoop geld dat deze voor die persoon dan ook perfect is en vrijwel geen enkel negatief punt heeft. Deze monitor (we hebben het nu dus over monitoren) wordt dan ook de hemel ingeprezen.
En zulk gedrag heet cognitieve dissonantie.

Nu wil het geval dat ik al een tijdje een Samsung 172X in de bestelling heb staan, dus als ik over hopelijk niet al te lange tijd alleen maar lovende verhalen ga posten dan moet je ze met een korreltje zout nemen :)

BTW, iemand al een Samsung 172X in levende lijve gezien?

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-09 12:53

jw

Ik zit dus met een dilemma, ik wil op korte termijn ook een 19" tft gaan kopen, en had als eerste de 191T (zwart) op het oog. Maar nu zit ik te twijfelen tussen de 191T (Zwart of Zilver) of de Acer AL1931 die een soortgelijke responsetime heeft alleen slechter uit de test komt.

Welke raden jullie aan?

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd naar XP's met de IIyama 431-S-S en de Samsung 172X... Dus als een paar mensen die ff kopen ahahahah! :D

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 18:07:
Ik ben erg benieuwd naar XP's met de IIyama 431-S-S en de Samsung 172X... Dus als een paar mensen die ff kopen ahahahah! :D
dan moeten ze die 172x'en wel leveren, als ik de verhalen van de laatste weken mag geloven, dan kan het nog wel even duren
(stom dat ze ze al "te koop" aanbieden op enkele sites)

• Brammel
Hier nog ff wat foto's van mijn acer al1931: (sorry voor de brakke pics)
Voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/PC%20008.jpg
Nog een keer, iets dichterbij
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/PC%20010.jpg
Zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/PC%20012.jpg
Achterkant
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/PC%20013.jpg
Knoppen: (Met blauwe led!!!)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/PC%20014.jpg

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

bram1234 schreef op 10 september 2003 @ 18:41:
Hier nog ff wat foto's van mijn acer al1931: (sorry voor de brakke pics)
Voorkant:
[afbeelding]
Nog een keer, iets dichterbij
[afbeelding]
Zijkant:
[afbeelding]
Achterkant
[afbeelding]
Knoppen: (Met blauwe led!!!)
[afbeelding]
wow, een erg mooi scherm is dat :)

39

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Rick2001 schreef op 10 September 2003 @ 01:23:
..... ..... ....
Ik waardeer het ontzettend dat je zulke degelijke reviews op GOT plaatst!
Het commentaar berust meestal op argumenten en dat maakt het zo fijn om het te lezen.

Ga zo door!! _/-\o_

Verwijderd

heb hier sinds kort een hitachi cml174sxw maar die zit nog op een asus geforce 2 mx via vga.
dit wil ik natuurlijk anders zien. ik speel voornamelijk UT2003, de rest interesseert me niet.
welke videokaart van rond de 200 euro moet ik hiervoor kopen. 2d vind ik ook zeer belangrijk, omdat ik daar het meeste mee bezig ben.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Radeon 9800 SE denk ik zo of niet?

[ Voor 6% gewijzigd door zimbab op 10-09-2003 19:37 ]

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Een tijd geleden zei ik dat ik wel even iets zou posten als mijn monitor binnen zou zijn. Tis dus een Viewsonic VP 191B. Hiervoor had ik een Sony X82b maar deze werden niet meer geproduceerd dus moest ik een andere kiezen. De sony was een 30ms scherm en deze viewsonic is 25 maar om eerlijk te zijn leek de sony sneller beeld te geven wat een voordeel was bij het gamen. Maar de viewsonic oogt zeer degelijk en zelfs de verpakking was zeer goed over nagedacht.

Voordeel:
+ Dunne rand (tot hoever t een voordeel is)
+ Pivot functie zonder te schroeven
+ Zeer degelijk verstelbaar in alle richtingen
+ 3x input (2x sub 1x DVI incl kabel :D )

Negatief
- Niet ideale game monitor
- Prijs

De voet van de monitor moet je van houden maar ik vind hem wel ok
Verder is bij de hoogte afstelling een veer ingebouwd waardoor je met weinig kracht de monitor omhoog en omlaag duwen alleen wil dit toch nog wel eens stroeven. Maar qua beeld ist echt top schermpje heb maar 1 dode subpixel.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m16son/images/vs1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m16son/images/vs2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m16son/images/vs3.jpg

Verwijderd

Rick2001

Ik sluit me aan bij de vorige schrijver mbt je commentaren.
Misschien durf je op basis van ervaring / test iets te zeggen over een aantal monitoren.
BV een top 5 17 Inch.

Ik twijfel wat tussen de NEC 1760 NX B / LG 1710 B / IIyama 431s.
De nieuwe samsung 172x is misschien ook wel de moeite op te wachten maar volgens mij reageert iedereen hier op een hype.

Belangrijk voor mij is dat de resolutie ook op 800 x 600 behoorlijk scherp is.
Mijn ogen zijn niet zo goed dat ik met hogere resoluties nog goed zie.

Of is TFT niet voor visueel gehandicapten weggelegd.
Ik gebruik de pc voor Office / Internet / fotobewerking / games.

Mijn huidige monitor is aan vervanging toe vandaar dat ik hier maar eens wat rond vraag.
Ik heb in de winkel al wel gekeken maar wat valt me dat tegen wat die "dozenschuivers" weten van dit product.

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 18:22
Maartenvs schreef op 10 September 2003 @ 19:48:
Tis dus een Viewsonic VP 191B.
[...]
heb maar 1 dode subpixel.
Zeer mooi. Hoewel die voet wel raar oogt. Wat is de resolutie trouwens? 1600x1200?

Dode subpixel: probeer er eens over te wrijven. Schijnt soms te helpen. Je kan het in elk geval proberen.. :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• jw

jw

Heb net de Samsung 191T besteld :P ben erg benieuwd hoe lang de levertijd is!!

@bram1234: mooi schermpje heb je gekocht. Dat was mijn 2e keus echter vind ik de manier van aansluiten van die stekkers niet helemaal ideaal. Ik wil hem namelijk erg dicht tegen de muur zetten...

Verwijderd

Had normaal gezien vandaag de Acer AL1931, maar m'n verkoper had 'm niet. Volgende week zeker een reviewtje.

• Rick2001

Rick2001

Okay, voor 19" TFT monitoren geldt in principe dat ze gewoon nog niet snel genoeg zijn voor de moderne snelle games.
Natuurlijk kun je wennen aan 'ghosting' als je het ziet, maar er zijn gelukkig zat mensen die het gewoon niet opvalt of wil opvallen. Als dit niet het geval was zouden er veel minder van deze schermen verkocht worden en de prijs er niet minder op worden wat momenteel wel het geval is. :)

Voor de 17" monitoren geldt inderdaad dat er niet veel 'slechte', eigenlijk moet ik zeggen minder goede monitoren te krijgen zijn als we praten over merk artikelen.
Ik kan alleen maar mijn oordeel geven over bepaalde zaken met betrekking tot deze monitoren.
Vandaar zal ik hier proberen objectief een top 5 te geven van design en van kwaliteit.
De top 5 qwa design,

Nummer 1 is de ACER AL732
Nummer 2 is de NEC 1760NX-BK
Nummer 3 is de IIYAMA ProLite E431S-S
Nummer 4 is de LG L1710B
Nummer 5 is de SAMSUNG 171NB

De top 5 qwa beeldkwaliteit en snelheid,

Nummer 1 is de IIYAMA ProLite E431S-S
Nummer 2 is de ACER AL732
Nummer 3 is de NEC 1760NX(BK), 1701(analoog only)
Nummer 4 is de LG L1710B(S)
Nummer 5 is de HITACHI CML174SXWB

Dit is dan mijn mening. Al deze monitoren heb ik dus zelf ook getest uitvoerig en hierop is mijn mening gebaseerd.

Nog even terug te komen op het paneel van de IIYAMA monitor.
Het zal zeker een AUO panel zijn, alleen is het van een ander type aangezien ik het niet zou geloven dat dit identiek hetzelfde zou zijn. De kijkhoek is echt veel groter dan van alle andere door mij geteste monitoren met een TN+FILM panel. De 19" MVA panels hebben gewoon een superkijkhoek, maar deze IIYAMA is zeker goed voor 2de plaats na het MVA panel.

• mad_dog
ik heb mijn iiyama e431s-s zilver staan, ziet er mooi uit, alleen raar dat er geen digitale kabel bij zit, beetje goedkoop zelfs :(
ook vind ik het instellingsmenu op de cd een beetje raar, snap er niet zoveel van...maarja, de helderheid is wel heeeeeeeel erg hoog zeg :9~
ff kijken hoe dvd er uit ziet, morgen verder instellen (iemand tips ofzow :P )

Verwijderd

Hmm ik vind mijn zwarte Iiyama helemaal niet lelijker dan de acer maargoed, ben bevooroordeeld :P

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:45

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik heb zelf ook een iiyama maar is niet die met 16 ms maar die met 25 ms.. maar ik vind die ik heb OOK TOP! :D :D
het design van het scherm is ook gewoon toppie! :)
ik heb de iiyama prolite E430S zwart!

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Rick2001 schreef op 10 September 2003 @ 23:18:

Vandaar zal ik hier proberen objectief een top 5 te geven van design en van kwaliteit.
De top 5 qwa design,

Nummer 4 is de LG L1710B
Ehm.... beetje vreemde lijst: hoe kan een monitor met ingebouwde speakers nou op nummer 1 staan bij de design lijst? Als er iets nutteloos, overbodig, dikke-lelijke-onderrand-creerend is dan zijn het wel speakers in je monitor :? Dat vind ik gewoon onzin.
Same voor de IIyama ProLite E431. Dat kan je naar mijn mening niet echt rechtpraten.

[ Voor 5% gewijzigd door Cavorka op 11-09-2003 12:04 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• Rick2001

Rick2001

Cavorka schreef op 11 September 2003 @ 12:02:
[...]
Ehm.... beetje vreemde lijst: hoe kan een monitor met ingebouwde speakers nou op nummer 1 staan bij de design lijst? Als er iets nutteloos, overbodig, dikke-lelijke-onderrand-creerend is dan zijn het wel speakers in je monitor :? Dat vind ik gewoon onzin.
Same voor de IIyama ProLite E431. Dat kan je naar mijn mening niet echt rechtpraten.
Ik wil ook niets rechtpraten, zoals ik al eerder vertelde is dat mijn beoordeling. Iedereen heeft natuurlijk hier een andere mening over, dat is nogal logisch.
Qwa design is de ACER gewoon heel goed en de speakers zijn echt heel klein in vergelijking met andere monitoren. Maar nogmaals, dat is mijn mening. ;)

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Een hele foute mening! :p

Just kidding, ik ben alleen een echte anti-fan van speakers in een monitor want ze verzieken het uiterlijk een beetje. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cavorka op 11-09-2003 14:07 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• Brammel
Cavorka schreef op 11 september 2003 @ 14:07:
Een hele foute mening! :p

Just kidding, ik ben alleen een echte anti-fan van speakers in een monitor want ze verzieken het uiterlijk een beetje. ;)
Oke, het is misschien niet al te mooi, maar wel handig, als je gewoon snel ff een minilanparty'tje hebt, dan kan je al je speakers gewoon late staan, en uit de speakers van mijn acer al1931 komt genoeg goed geluid om een paar uurtjes zo'n lanparty'tje mee door te komen!

• mad_dog
owke dan vraag ik t nog een keertje :P
ik moet dus zon dvi kabel kopen aangezien er een analoge bij me e431s-s zat :(
moet ik zon dubbel of single linked hebben? en dvi-d of dvi-i?

• Maartenvs
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

-Noel- schreef op 10 september 2003 @ 20:02:
[...]

Zeer mooi. Hoewel die voet wel raar oogt. Wat is de resolutie trouwens? 1600x1200?

Dode subpixel: probeer er eens over te wrijven. Schijnt soms te helpen. Je kan het in elk geval proberen.. :)
1600x1200 wast maar waar maar die zijn nog niet in deze prijsklasse te verkrijgen. En wrijven doe ik liever niet. Hij zit in de scrolbar bij IE dus geen last van en je ziet hem alleen bij witte achtergrond en anders niet dus neem ik voor lief :D

• mad_dog
ja idd hoe weet ik of ik dode pixel heb (ivm met 8dagen garantie als ik er 1 zou hebben (zelfs een sub :D ) )

Verwijderd

wat je kan doen is in IE je startpagina op about:blank zetten en dan op F11 drukken. dan krijg je bijna een volkomen wit beeld. en een dode pixel valt snel op op een tft, omdat deze pixels veel groter zijn dan op een crt.

• jw

jw

mad_dog schreef op 11 September 2003 @ 16:14:
owke dan vraag ik t nog een keertje :P
ik moet dus zon dvi kabel kopen aangezien er een analoge bij me e431s-s zat :(
moet ik zon dubbel of single linked hebben? en dvi-d of dvi-i?
nu ga ik ff heel gemeen reageren: dat kun je heel snel opzoeken hoor, ff google gebruiken... en het staat zelfs bovenaan elke pagina van dit topic...

maar om ook je vraag te beantwoorden:
ik heb zelf ook een tft aangeschaft en daarvoor heb je een DVI-D kabel nodig, single link of dual link maakt niet zo veel uit. bij een dual link lopen er wat meer draadjes doorheen geloof ik, weet ik ook niet zeker...

Afhankelijk van waar je woont, kun je deze het voordeligst kopen bij E&E computers in Ommen, ca. 10 €

[ Voor 11% gewijzigd door jw op 11-09-2003 19:23 ]

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

dat mag je dus niet vragen....dat is oplichterij.......

Verwijderd

zimbab schreef op 11 September 2003 @ 20:27:
Stond ook een :P bij. :)

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Oh...hehehe....dan snap ik niet helemaal waarom je zomaar met die vraag uit de lucht komt vallen.....maar goed, zal wel.

• Initial G
  • Laatst online: 23:05

Initial G

f.k.a. GKLQuake

zimbab schreef op 11 September 2003 @ 20:27:
hee, een moraalridder! 8)7

das geen oplichten, das pixelneuken ;)

Verwijderd

zimbab schreef op 11 September 2003 @ 20:31:
Oh...hehehe....dan snap ik niet helemaal waarom je zomaar met die vraag uit de lucht komt vallen.....maar goed, zal wel.
Nee, ik heb geen TFT als je dat wilt weten, volgende week wel. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 20:49 ]

• mad_dog
jw schreef op 11 September 2003 @ 19:19:
[...]

nu ga ik ff heel gemeen reageren: dat kun je heel snel opzoeken hoor, ff google gebruiken... en het staat zelfs bovenaan elke pagina van dit topic...

maar om ook je vraag te beantwoorden:
ik heb zelf ook een tft aangeschaft en daarvoor heb je een DVI-D kabel nodig, single link of dual link maakt niet zo veel uit. bij een dual link lopen er wat meer draadjes doorheen geloof ik, weet ik ook niet zeker...

Afhankelijk van waar je woont, kun je deze het voordeligst kopen bij E&E computers in Ommen, ca. 10 €
ja ik liep vandaar door delft, 4 winkels in geweest, koste allemaal tussen 25 en 30 euro, vond ik toch teveel van het goede :(
ik heb me monitor bij informatique gekocht, kost het 22euro, ook veel geld....maarja, als ik een goedkopere uit prijswatch neem, dan kost het ook weer verzendkosten, dus ik ben zoiezo 20euro kwijt....stom hoor dat ze die kabel er niet bij doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Dat is geen excuus. Dit soort vragen willen wij niet zien op GoT. Aan elke koop zit een risico, en daar moet je mee leren leven. Het belazeren van leveranciers door het moedwillig slopen van TFT's is belachelijk. Smiley of geen smiley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Laatst online: 02-08 21:48
Rick2001 schreef op 10 September 2003 @ 23:18:

De top 5 qwa design,

Nummer 4 is de LG L1710B

De top 5 qwa beeldkwaliteit en snelheid,

Nummer 1 is de IIYAMA ProLite E431S-S
Nummer 2 is de ACER AL732
Nummer 3 is de NEC 1760NX(BK), 1701(analoog only)
Nummer 4 is de LG L1710B(S)
Nummer 5 is de HITACHI CML174SXWB
en wat is je top 5 voor 15 inch monitoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jw

jw

mad_dog schreef op 11 September 2003 @ 23:28:
[...]

ja ik liep vandaar door delft, 4 winkels in geweest, koste allemaal tussen 25 en 30 euro, vond ik toch teveel van het goede :(
ik heb me monitor bij informatique gekocht, kost het 22euro, ook veel geld....maarja, als ik een goedkopere uit prijswatch neem, dan kost het ook weer verzendkosten, dus ik ben zoiezo 20euro kwijt....stom hoor dat ze die kabel er niet bij doen :(
als je ze bij E&E in Ommen besteld, en dan met een machtiging, dan betaal je 15,07 euro. dus altijd goedkoper dan 20, maarja, wat is 5 euro als je ook al een dure TFT hebt gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08
Hmm ik heb 'n vraagje hè ... met betrekking tot het schoonmaken van je TFT. Bij mij zitten er af en toe van die stofpuntjes op, en als je die dan weg wilt wrijven, krijg je van die gore strepen etc. kan ik mijn monitor gewoon met Glassex o.i.d. schoonmaken, of moet ik 'n ander soort spul gebruiken? bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op 12 September 2003 @ 08:47:
Hmm ik heb 'n vraagje hè ... met betrekking tot het schoonmaken van je TFT. Bij mij zitten er af en toe van die stofpuntjes op, en als je die dan weg wilt wrijven, krijg je van die gore strepen etc. kan ik mijn monitor gewoon met Glassex o.i.d. schoonmaken, of moet ik 'n ander soort spul gebruiken? bvd :)
Een zacht doekje met een beetje water werkt bij mij perfect. Geen reden voor mij om glassex te gebruiken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Ik heb de AL1931 & die bevalt me echt perfect. Hij heeft dan wel een refresh rate van 25 m.s maar je ziet het bijna niet & het is tenslotte een 19" TFT :o :)

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

De_Bastaard schreef op 12 september 2003 @ 08:47:
Aantal computerwinkels verkopen al speciale spuitbusjes met een schoonmaakvloeistof erin dat voor gevoelige LCD schermen is bedoeld. Ze tasten de plastic laag niet aan. Gewone schoonmaakmiddelen zoals glassex zijn beetje te agressief.
Vraag ernaar en je zal blij mee zijn. Zelf gebruik ik graag en het is uitstekend spul. Het wordt schoon en er is niks beschadigd. Heb zelfs op zeer kwetsbare lcd panelen gebruikt. Is beter schoon dan met alcohol of zo en heeft geen schade. Het verdampt goed en glimt keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

In Mediamarkt is een LCD 15" monitor te koop voor 199 Euro.
Het gaat om LG L1510S. De refreshrate blijkt 25 ms te zijn.

http://mrdummy.mine.nu/zooi/mediamarkt/AUT29429.JPG
http://mrdummy.mine.nu/zooi/mediamarkt/AUT29430.JPG

Wat zijn de ervaringen van deze (goedkope) TFT scherm? Voor mij is het goed fel, contrastrijker dan Proview 14" TFT (ook 199) en heeft duidelijk groter kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op 12 September 2003 @ 10:50:
In Mediamarkt is een LCD 15" monitor te koop voor 199 Euro.
Het gaat om LG L1510S. De refreshrate blijkt 25 ms te zijn.

http://mrdummy.mine.nu/zooi/mediamarkt/AUT29429.JPG
http://mrdummy.mine.nu/zooi/mediamarkt/AUT29430.JPG

Wat zijn de ervaringen van deze (goedkope) TFT scherm? Voor mij is het goed fel, contrastrijker dan Proview 14" TFT (ook 199) en heeft duidelijk groter kijkhoek.
Hier op mijn stage hebben we de touch screen versie van dit scherm, voor desktop/divx enzo is ie best goed maar ik heb er ff een potje ut2003 op gespeeld en ik had toch echt last van ghosting :(

Kan natuurlijk best zijn dat dit scherm een andere response tijd heeft, maar verder mooi schermpje ook om te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een hyundai Q17A en dat is pas DIK in orde

http://www.tomshardware.c...6/lcd-06.html#hyundai_q17

plazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepoMan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02-2021
Mensen ik sta op het punt om een Iiyama Prolite 431S-S aan te schaffen.
Na heel lang wachten, twijfelen en topics lezen ga ik dit weekend de knoop door hakken.
Ik zit nog een klein beetje te twijfelen om op de Samsung 172X te wachten, maar daar
bestaat nog zoveel onduidelijkheid over!?
Hebben jullie nog tips voor me verder?
En nog een laatste vraagje: Wat voor DVI kabel moet ik nou precies kopen bij dit Iiyama scherm? Ik vind namelijk dat er nogal veel type kabels zijn.
Dat ik een DVI-D kabel nodig heb voor dit scherm is me wel duidelijk, maar moet ik een kabel hebben met aan beide kanten een "male" connector...?
En wie kan mij duidelijk uitleggen wat het verschil precies is tussen een single en dual link kabel...?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik heb nu een tijdje een acer al732
ben er super tevreden mee alleen krijg ik hem niet op 75hz bij een resolutie van 1280x1024

in de specs staat dat ie het aan moet kunnen, blijkbaar blijft hij bij 60hz gelocked... heb laatste drivers (detonator) van videokaart (gf4 ti4400) en ook driver van acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RepoMan schreef op 12 September 2003 @ 17:48:
Na heel lang wachten, twijfelen en topics lezen ga ik dit weekend de knoop door hakken.
Ik zit nog een klein beetje te twijfelen om op de Samsung 172X te wachten, maar daar
En nog een laatste vraagje: Wat voor DVI kabel moet ik nou precies kopen bij dit Iiyama scherm? Ik vind namelijk dat er nogal veel type kabels zijn.
Dat ik een DVI-D kabel nodig heb voor dit scherm is me wel duidelijk, maar moet ik een kabel hebben met aan beide kanten een "male" connector...?
En wie kan mij duidelijk uitleggen wat het verschil precies is tussen een single en dual link kabel...?
Alvast bedankt!
Goedzo koop jij hem ff, daarna graag een EERLIJK antwoord. Dus hoe bevaltie? En niet zeggen dat alles toppie is als dat niet zo is he. Ik vind dit ook een mooi schermpie en heel erg duur istie ook weer niet. Hopelijk krijg je hem snel dan lezen we jouw xp en zien we je plaatjes... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

RepoMan schreef op 12 September 2003 @ 17:48:
Alvast bedankt!
Kabel krijgt je er als het goed is bij. Bij mijn IIyama in ieder geval wel :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

zoooper schreef op 12 September 2003 @ 19:29:
ik heb nu een tijdje een acer al732
ben er super tevreden mee alleen krijg ik hem niet op 75hz bij een resolutie van 1280x1024

in de specs staat dat ie het aan moet kunnen, blijkbaar blijft hij bij 60hz gelocked... heb laatste drivers (detonator) van videokaart (gf4 ti4400) en ook driver van acer.
Maakt toch niks uit? Heb je trouwens DVI of D-Sub? Mijn Samsung werkt bij Analoog het best op 75 Hz en digitaal op 60 Hz....misschien dat dat het verschil ook maakt bij de Acer?

En heeft iemand al ervaringen met de Acer AL 1731? De 732 staat niet meer op de Acer site en deze 'nieuwe' is met een 20ms-scherm. Ik heb vernomen dat dat Hyundai-schermen zijn en dat die een betere beeldkwaliteit hebben dan de AUO-schermen.

Quote van Ome Tom:
The test turned out to be a duel between the 20-ms monitors built around Hyundai panels and the 16-ms monitors with AU Optronics panels. For color quality in 6500 K and 5000 K as well as afterglow, Hyundai wins. Of the monitors with this panel, we preferred the Q17 for its price (lowest of all), warranty (the best) and ergonomics (the most complete).
Deze schermen winnen ook met ghosting zie ik nu.

[ Voor 23% gewijzigd door zimbab op 12-09-2003 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

ik heb sinds vandaag de acer 1721, die 16 ms respons heeft.
ik gebruik de driver uit XP (die zag meteen de correcte monitor) en draai op 75 Hz @1280x1024. Ben er erg tevreden mee.

Scrollen gaat toch heel anders dan op n crt; ik deed nogal het muis-scroll-wiel indrikken en dan laten scrollen. Dit ziet er dus niet uit op mn tft.
Verder heb ik UT2003 tournament gecheckt. Ik heb geloof ik veel ghosting. Nu heb ik geen ervaring met dit fenomeen, maar snelle beelden worden al gauw 'warrig'. ik speel dan op dezelfde resolutie, 32 bits. stat fps zegt gemiddeld 50 fps. Alle effecten staan aan behalve shadows en decals. Zelden heb ik UT zo mooi mogen aanschouwen!
(ow ja ik heb n ti4200 en gebruik de bijgeleverde DVI kabel)

Is er nog iets wat je kan doen aan die ghosting? frame limiter mischien?
16 bits ?

eerst kijken dan zeiken

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
zimbab schreef op 12 September 2003 @ 19:57:
[...]

Maakt toch niks uit? Heb je trouwens DVI of D-Sub? Mijn Samsung werkt bij Analoog het best op 75 Hz en digitaal op 60 Hz....misschien dat dat het verschil ook maakt bij de Acer?
Same problem here, maar het stoort niet. Ik krijg hem dus ook niet op 75. Maar goed, het beeld is perfect, waarom klagen als je alles hebt... 8)

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
tja ik wil gewoon alles weten.. en kijken of het verschil maakt.. ik heb trouwens DVI op computer 1 en d-sub op computer 2, beide computers switch ik via de auto knop (werkt erg goed)
bij beide krijg ik maar max 60hz

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

woei :D
Morgen komen mijn 3x Philips 150P4AG binnen Produktinfo
Zodra ze binnen zijn zal ik mijn bevindingen posten.

Nu alleen nog een standaard zoeken om de 3 schermen aan op te hangen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Fietsbel op 13-09-2003 00:34 ]

39

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

bratos schreef op 12 september 2003 @ 22:30:

Scrollen gaat toch heel anders dan op n crt; ik deed nogal het muis-scroll-wiel indrikken en dan laten scrollen. Dit ziet er dus niet uit op mn tft.
Je moet effe in je advanced settings van Explorer "Enable smooth scrolling" uitvinken. Dan is het opgelost denk ik. Tenminste, op mijn LG was het hierna meteen goed.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• Fritske
  • Laatst online: 15-08 17:50

Fritske

'Knowledge' is power

Het kiezen van een nieuwe 17" TFT wordt wel erg moeilijk na het lezen van al deze reacties. Ik zit nu te twijfelen over de volgende opties:

NEC 1760NXBK (mooi, en snel)
Hitachi 174SXWB (niet echt mooi)
IIyama E431SS (erg nieuw, dus nog niet veel over te lezen)

Ik was eerst van plan de NEC te kopen, maar nu is die IIyama er, en daar komt de twijfel weer.
Is die IIyama wat? of is het toch verstandiger om nog naar wat andere merken te kijken?

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Fritske schreef op 13 september 2003 @ 12:54:
Hitachi 174SXWB (niet echt mooi)
Wat is er niet mooi aan? Hij is gewoon strak en simpel, en gaat dus ook niet vervelen. Verder heeft ie een strak beeld met goed contrast en sprekende kleuren. En hij is ook SNEL. Problemen met scrollen, zoals ik hier net weer van iemand lees, heb je met dit scherm niet. Ik heb 'm nu een maand of 8 en heb geen moment spijt gehad.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Exirion schreef op 13 September 2003 @ 12:58:
[...]

Wat is er niet mooi aan? Hij is gewoon strak en simpel, en gaat dus ook niet vervelen. Verder heeft ie een strak beeld met goed contrast en sprekende kleuren. En hij is ook SNEL. Problemen met scrollen, zoals ik hier net weer van iemand lees, heb je met dit scherm niet. Ik heb 'm nu een maand of 8 en heb geen moment spijt gehad.
Het is mijn persoonlijke mening. Ik vindt em gewoon niet echt mooi. Ook niet vies hoor, maar die balk onder vindt ik wat aan de grote kant.

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de Acer AL1721.
De specs zien er goed uit en hij kost maar € 400.
Maar zou toch wel de ervaringen van iemand willen horen als iemand em heeft.

Display Size 17"
Resolution 1280 x 1024
Brightness 260 cd/m2
Pixel Pitch 0.264mm
Pixel Clock 135 MHz
Contrast Ratio 450:1
Response Time 16ms

Kheb al gezocht maar kan geen nuttige info vinden over deze TFT.

• bratos
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

ik heb m
lees mn post hier boven ergens. als je meer wil weten dan kan dat
ik ben strax weer thuis

[ Voor 42% gewijzigd door bratos op 13-09-2003 17:33 ]

eerst kijken dan zeiken

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:50
Is er al iets bekend over de levering van de Samsung 172X? Erg jammer dat hier nog steeds geen review van is

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

BoKToR schreef op 13 September 2003 @ 18:02:
Is er al iets bekend over de levering van de Samsung 172X? Erg jammer dat hier nog steeds geen review van is
Ik ben ook aan het zoeken naar een review. Zoals hierboven ook ergens staat vermeld, is dat ik aan het zoeken ben. Die 172X lijkt me ook wel wat. Alleen, op de site staat niks?????? (of ben ik toe aan een nieuwe bril 8)7 )

weer even verder gekeken dan mijn neus lang is, en toch gevonden op de samsung site. welliswaar niet op de nl site, maar toch.

Hij is wel een beeeeeeetje duur, maar ja, voor topkwaliteit betaal je he. Zit in deze monitor nu hetzelfde beeld als in de NEC e.d.? dus de TN+Film? of een ander?

[ Voor 26% gewijzigd door Fritske op 13-09-2003 18:41 ]

Verwijderd

Mailtje van : PC Vergelijk

Geachte heer Kramer,

Samsung heeft de levertijd voor de Samsung 172X al meerdere malen opgeschoven. Samsung verwacht 22 september dit model te gaan leveren. Veel zekerheid kan ik u helaas niet geven.

ps.

1 Maand geleden heb ik deze TFT bestelt

Leuk dat ze deze monitor op hun site hebben staan terwijl ze hem nog niet kunnen leveren

Dit stink toch naar lichtelijke misleiding

Maar als ik hem over een paar weken op mn buro heb staan
kan het mij weinig meer boeien

Dit TFT-Ke schopt gewoon kont :*)

• Dauthi
ik zie hier heleboel 17" maar eigenlijk geen of weinig 15" schermen ik heb dus een 15" nodig (want ik heb helemaal geen ruimte daar waar de monitor moet worden gebruikt.)
wat is dan eigenlijk 1 van de beste schermen onder de 400 euro ? het liefst met dvi mogelijkheden. en natuurlijk een lage responstijd grootte inkijkhoeken en een goede helderheid. wat raden jullie mij aan ?

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Samsung 152T. Heb ik zelf ook en bevalt heel goed.

Quoteje van Ome Tom:
Leaving the matter of cost aside, only one screen really stands out from the crowd, thanks to the quality of its images, the Samsung 152T. The image is as good as that of the best 17-inch CRTs.
Linkje: http://www.tomshardware.com/display/20021015/lcd-07.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepoMan
  • Laatst online: 05-02-2021
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 19:47:
[...]

Goedzo koop jij hem ff, daarna graag een EERLIJK antwoord. Dus hoe bevaltie? En niet zeggen dat alles toppie is als dat niet zo is he. Ik vind dit ook een mooi schermpie en heel erg duur istie ook weer niet. Hopelijk krijg je hem snel dan lezen we jouw xp en zien we je plaatjes... _/-\o_
Hehe zodra ik hem heb laat ik meteen wat weten hier + pics.
Ik verwacht hem dinsdag te hebben (hoop dat je het nog uithoud tot die tijd...).
Ik hoop alleen dat iemand me nog ff kan duidelijk maken welke DVI kabel ik nou
precies moet kopen, of dat deze er misschien wel standaard bij zit (zoals hierboven gezegt wordt door iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 17:27
Verwijderd schreef op 13 september 2003 @ 19:21:
Mailtje van : PC Vergelijk

Geachte heer Kramer,

Samsung heeft de levertijd voor de Samsung 172X al meerdere malen opgeschoven. Samsung verwacht 22 september dit model te gaan leveren. Veel zekerheid kan ik u helaas niet geven.

ps.

1 Maand geleden heb ik deze TFT bestelt

Leuk dat ze deze monitor op hun site hebben staan terwijl ze hem nog niet kunnen leveren

Dit stink toch naar lichtelijke misleiding

Maar als ik hem over een paar weken op mn buro heb staan
kan het mij weinig meer boeien

Dit TFT-Ke schopt gewoon kont :*)
Volgens mij hadden ze 'm al op de site staan op het moment dat die gepresenteerd werd op de Cebit.

Ik vind jammer dat samsung het zo laat afweten, zij roepen dat die voor 1 september leverbaar zou zijn.

Maar ja, we wachte nog maar een paar weekjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaringen met de Neovo X-215?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 21:56
Heeft hier iemand de samsung 171N en heeft deze erg veel last van ghosting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Woei :D morgen zal ik foto's plaatsen van de 3 pjilips schermen die ik gisteren binnen heb gekregen.
Wat ik jullie wel al kan vertellen is dat trailing/ghosting op het eerste gezicht niet waarneembaar was. de kleuren waren nog niet helemaal 100% maar dat zou kunnen komen omdat ik nog ze moet instellen :)
Morgen zal ik een zo objectief mogelijke beoordeling geven.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Homedisc schreef op 13 September 2003 @ 00:25:
woei :D
Morgen komen mijn 3x Philips 150P4AG binnen Produktinfo
Zodra ze binnen zijn zal ik mijn bevindingen posten.

Nu alleen nog een standaard zoeken om de 3 schermen aan op te hangen :)
Matrox Parhelia ? (alleen analoog triple head, DVI is "maar" Dual)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

zeef schreef op 15 September 2003 @ 02:35:
[...]

Matrox Parhelia ? (alleen analoog triple head, DVI is "maar" Dual)
Nee helaas heb ik geen Matrox kaart.
Ik stuur ze aan dmv een asus g3 (1 via de dsub en de ander via de TV-out) en 2 pci kaarten.
Een erg slechte manier natuurlijk maar zodra ik weer geld heb ga ik upgraden naar wat betere videokaarten :)
Vanavond zodra ik thuis ben zal ik ze om en om aansturen dmv de dsub op de G3 en via een Radeon 7200 die ik nog heb liggen. Ook ga ik ze apart testen via DVi op de radeon 7200.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 19:47:
[...]

een eerlijk antwoord. Ik heb hem nu 5dagen staan, met analoge kabel nog. Ik ben zeer tevreden. Ik had eerst een 19" iiyama, had ik op 100hz staan. Ik kreeg toch na verloop van tijd moeie ogen, nu duidelijk niet meer. DVD's zijn fantastich mooi, scherp, echt :9~
Bij Games verschilt het resultaat. Zo heb ik met soldier of fortune 2 nergens last van ghosting, maar als ik een potje BF1942 speel, en ik kijk heel snel omhoog en daarna omlaag, dan is er dus wel ghosting. Het is zeer weinig, maar het is erg. Ik vind het trouwens niet hinderlijk, maar ik kan me voostellen dat andere dat wel vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jw

jw

Woei, heb net m'n Samsung 191T binnengekregen, wow wat een strak beeldje zeg... :P
(was al wel een samsung gewend maar hier kan geen schermpje tegenop)

'k zal zo ff wat foto's maken!

(btw. gebruiken jullie ook cleartype? ik zit daar nu namelijk een beetje mee te expirimenteren maar ben er nog niet uit wat ik het prettigst vind)

[ Voor 32% gewijzigd door jw op 15-09-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Kijk hier maar eens: http://www.microsoft.com/...vate.htm?fname=%20&fsize=

Is nogal handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
ik vind cleartype persoonlijk geen vooruitgang, heb er net ff mee zitten spelen, maar tis niet zo best :z
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.