TFT/Gamen - The 6th Episode

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.095 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

mad_dog schreef op 15 september 2003 @ 21:51:
ik vind cleartype persoonlijk geen vooruitgang, heb er net ff mee zitten spelen, maar tis niet zo best :z
Probeer ook eens 'zachte randen rond schermlettertypen gebruiken' bij configuratiescherm-systeem-geavanceerd-prestaties-visuele effecten-onderaan het lijstje.

Bij cleartype zie ik alles vetter worden en krijgen de letters een schaduw, bij hetgeen ik vermeld heb in vorige paragraaf zie ik geen verschil. Hier op m'n CRT toch niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 15-09-2003 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-06 09:50

jw

zoals beloofd mijn foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jwbuiten/thumb1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jwbuiten/thumb2.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door jw op 16-09-2003 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:32

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

zijn die pics niet een beetje mega klein? kan je ze niet beter ff clickable maken?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Zoals al eerder in mijn posting te lezen was heeft ook deze SAMSUNG 191T een erg gele witbalans. Dit kun je mooi op beide foto's zien als je het beeld vergelijkt met het witte behang en de witte papieren die er hangen.
Neemt niet weg dat het een mooie monitor is qwa design, maar dat het wit gewoon erg geel is stoort toch wel erg. Dit is overigens ook niet bij te regelen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-06 09:50

jw

Rick2001 schreef op 16 September 2003 @ 02:26:
Zoals al eerder in mijn posting te lezen was heeft ook deze SAMSUNG 191T een erg gele witbalans. Dit kun je mooi op beide foto's zien als je het beeld vergelijkt met het witte behang en de witte papieren die er hangen.
Neemt niet weg dat het een mooie monitor is qwa design, maar dat het wit gewoon erg geel is stoort toch wel erg. Dit is overigens ook niet bij te regelen.
daar heb je wel gelijk in, ben ook nog een beetje aan het uitproberen wat ik het prettigst vindt werken qua brightness / contrast en heb die tool van samsung ook nog niet geprobeerd...

Maar om nog ff de Cleartype ter sprake te brengen, wie gebruikt dit allemaal? ik moet er namelijk erg aan wennen, en zonder cleartype vindt ik de letters een beetje onscherp ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-06 20:28
@Rick2001: Heb je toevalling ook ooit eens de Philips 107B4BS gezien en getest? Is volgens mij een mooie monitor die niet veel aandacht heeft gekregen. Ik heb hem naast de Ilyame 431S-S zien draaien en de Philips leek mooiere kleuren te laten zien. Kon echter niet de Ilyama bij regelen aangezien het menu gelockt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16553

Kan helaas ook weinig info vinden over de philips 170S4FB, het ligt in de planning om er volgende maand 1 aan te schaffen :) maar zou graag nog wat meer reviews willen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92726

Ik wil deze maand nog een 17" LCD aanschaffen.
Ik heb ruim de tijd genomen om alle TFT topics door te nemen.. man wat een info!
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor internet en gamen, vooral het laatste.
Een 16ms scherm zal eerste keus zijn, ook al moet je niet altijd van specs uitgaan als ik jullie ervaringen lees.
Ook DVI moet erbij, al heeft mijn huidige adapter er geen.. de volgende wel.

Alle revieuws en jullie ervaringen meegenomen hou ik dit rijtje over :

Hitachi CML174SXWB 16ms
Hitachi CML175SXWB 16ms
LG1710B 20ms
Hyundai Q17 20ms
Iiyama E431S-S 20ms, lichte ghosting bij BF1942
Samsung 172X 16ms, niet leverbaar

Vanaf het begin is mij oog eigelijk al gevallen op de Hitachi schermen, de revieuws en ervaringen met de CML174SXWB zijn erg goed.
Nu is daar een opvolger van verschenen, de CML175SXWB, maar ik heb daar maar 1 revieuw van gelezen.

Opvallend is ook dat de specs bijna hetzelfde zijn, behalve audio en usb is het verbruik iets hoger.. maar nog gekker.. ipv 262K bij de CML174SXWB heeft de CML175SXWB 16.7 m kleuren???
Ik snap ook wel dat het maximaal aantal kleuren 16.7 kunnen zijn bij de CML174SXWB maar waarom zou hitachi de twee specs anders neerzetten?

Hitachi CML174SXWB :
http://www.hitachidigital...oduct_1.jsp?productid=277

Hitachi CML175SXWB :
http://www.hitachidigital...oduct_1.jsp?productid=300

Heeft er iemand ervaringen met de CML175SXWB ?
En is het het extra geld waard tegenover de CML174SXWB ?

Of draaf ik teveel door en is er toch een andere/betere monitor voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 92726 schreef op 16 September 2003 @ 11:27:
Ik snap ook wel dat het maximaal aantal kleuren 16.7 kunnen zijn bij de CML174SXWB maar waarom zou hitachi de twee specs anders neerzetten?

Hitachi CML174SXWB :

Hitachi CML175SXWB :
Een kwestie van marketing. Ik weet vrijwel zeker dat ze praktisch identiek zijn, maar een fabrikant moet af en toe toch eens wat nieuws op de markt zetten. Je zegt zelf dat de nieuwe audio en usb heeft, en dat willen sommige mensen. Bovendien waren de zogenaamde 262K kleuren een belangrijk discussiepunt, dus ik denk dat ze het nu gewoon anders opgeschreven hebben omdat alle fabrikanten dat doen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 12:26
Ik wil deze maand nog een 17" LCD aanschaffen.
Ik heb ruim de tijd genomen om alle TFT topics door te nemen.. man wat een info!
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor internet en gamen, vooral het laatste.
Een 16ms scherm zal eerste keus zijn, ook al moet je niet altijd van specs uitgaan als ik jullie ervaringen lees.
Ook DVI moet erbij, al heeft mijn huidige adapter er geen.. de volgende wel.

Hitachi CML174SXWB 16ms
Hitachi CML175SXWB 16ms
LG1710B 20ms
Hyundai Q17 20ms

Vanaf het begin is mij oog eigelijk al gevallen op de Hitachi schermen, de revieuws en ervaringen met de CML174SXWB zijn erg goed.
Nu is daar een opvolger van verschenen, de CML175SXWB, maar ik heb daar maar 1 revieuw van gelezen.

Opvallend is ook dat de specs bijna hetzelfde zijn, behalve audio en usb is het verbruik iets hoger.. maar nog gekker.. ipv 262K bij de CML174SXWB heeft de CML175SXWB 16.7 m kleuren???

Hitachi CML174SXWB :

Hitachi CML175SXWB :

Heeft er iemand ervaringen met de CML175SXWB ?
En is het het extra geld waard tegenover de CML174SXWB ?

Of draaf ik teveel door en is er toch een andere/betere monitor voor mij ?
de E431s-s heeft 16ms response tijd :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48631

@Rick2001: Heb je toevalling ook ooit eens de Philips 107B4BS gezien en getest? Is volgens mij een mooie monitor die niet veel aandacht heeft gekregen. Ik heb hem naast de Ilyame 431S-S zien draaien en de Philips leek mooiere kleuren te laten zien. Kon echter niet de Ilyama bij regelen aangezien het menu gelockt was.
M'n broertje heeft er een bestelt bij sww-computers en die komt als het goed is deze week binnen. En als hij bevalt koop ik er ook een })
En uiteraard post ik wel een reviewtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mad_dog schreef op 16 september 2003 @ 12:25:
[...]

de E431s-s heeft 16ms response tijd :Y)
My bad :+

Ik las dat jij een Iiyama ProLite E431S scherm hebt gekocht.
Je had met BF1942 een bepaalde mate van Ghosting ?
Merk je dat ook met andere games als UT2003 etc ?

Mischien dat ik dit scherm aanschaf, ik sprak net een kennis.. en die werkt bij een lokale computerboer die me een beetje met de prijs kan matsen namelijk...

Heeft er ook iemand enig idee hoe Iiyama met dode (sub) pixels omgaat?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 92726 op 16-09-2003 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Anoniem: 92726 schreef op 16 September 2003 @ 13:41:
[...]

My bad :+

Ik las dat jij een Iiyama ProLite E431S scherm hebt gekocht.
Je had met BF1942 een bepaalde mate van Ghosting ?
Merk je dat ook met andere games als UT2003 etc ?

Mischien dat ik dit scherm aanschaf, ik sprak net een kennis.. en die werkt bij een lokale computerboer die me een beetje met de prijs kan matsen namelijk...

Heeft er ook iemand enig idee hoe Iiyama met dode (sub) pixels omgaat?
t schijnt dat 1 dode pixel niet genoeg is voor een nieuwe bij iiyama, een vriend van een vriend van me (ja die ja :P ) die heeft een oudere iiyama (15") en hij had een dode pixel precies in het midden, dit zorgt ervoor dat je dus 2 crosshairs krijgt, erg irritant :( Hij krijg hiervoor geen nieuwe |:(
ik weet niet of je bij een 17" monitor wel een nieuwe krijgt

verder heb ik mijn scherm bij informatique gekocht, daar kon ik voor 25euro een soort garantie afsluiten (heb ik gedaan), dat was het volgende: als er een dode pixel (zelfs subpixel) in de eerste 8dagen is, mag je hem komen ruilen. Ik heb t idee dat ik geen dode pixels heb(hoe kan ik dit zeker weten, of makkelijk zien), dus ik heb eigenlijk voor niks 25euro betaald, maarja beter teveel betalen dan het risico om met een dode pixel te zitten :P

verder over ghosting, bij BF heb je het een beetje als je heeeeeeel snel draait, met name bij grote kleurverschillen (lucht kijken, naar beneden kijken), ik vind het totaal niet hinderlijk.
verder geen last bij SOF2, dit is de Q3 engine, dus ik ga dr vanuit dat andere games met Q3 engine het ook wel goed zullen doen.
Ik heb helaas geen UT2003 om te kijken hoe dat draait.
Iemand nog een idee voor een bepaalde game om te testen (buiten UT2003)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mad_dog schreef op 16 September 2003 @ 14:50:
[...]

Ik heb t idee dat ik geen dode pixels heb(hoe kan ik dit zeker weten, of makkelijk zien), dus ik heb eigenlijk voor niks 25euro betaald, maarja beter teveel betalen dan het risico om met een dode pixel te zitten :P
http://www.monitorsdirect.com/toolkit/
en hiero :
http://www.benchmarkhq.ru/cgi-bin/click.cgi?44

Het gaat erom dat je de primaire kleuren bekijkt, die worden omvat door subpixels.
Zwart, Wit, Rood, Geel, Blauw

25 euro voor een dergelijke regeling is niet verkeerd.
Ik laat hem gewoon ff uit de doos halen in de winkel en check op dode pixels met dat nokia proggie.

Al in al lijkt me de Iiyama dus een goede keus, gelet op de vele recensies en lovende woorden op dit forum.
Als je nog wat nieuws hebt mbt andere games hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02-2023

Fritske

'Knowledge' is power

...

Hitachi CML174SXWB 16ms
Hitachi CML175SXWB 16ms
LG1710B 20ms
Hyundai Q17 20ms

...
Hoe zit het met de NEC 1760NX-BK? is dat niks. Ik ga die deze week bestellen.

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Anoniem: 92726 schreef op 16 September 2003 @ 15:20:
[...]

http://www.monitorsdirect.com/toolkit/
en hiero :
http://www.benchmarkhq.ru/cgi-bin/click.cgi?44

Het gaat erom dat je de primaire kleuren bekijkt, die worden omvat door subpixels.
Zwart, Wit, Rood, Geel, Blauw

25 euro voor een dergelijke regeling is niet verkeerd.
Ik laat hem gewoon ff uit de doos halen in de winkel en check op dode pixels met dat nokia proggie.

Al in al lijkt me de Iiyama dus een goede keus, gelet op de vele recensies en lovende woorden op dit forum.
Als je nog wat nieuws hebt mbt andere games hoor ik het graag ;)
ik hoop voor je dat ze dat doen, uit de doos halen....want ik vroeg er om en dat kon niet, aangezien ze niet een geopende doos konden verkopen....
die nokia tool he, hoe werkt die precies, ik snap t niet helemaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon die kleuren pakken, en als je bijv. rood selecteerd (fullscreen) kijken op je scherm of je zwarte puntjes hebt staan, die zijn dan dood.
En dat met alle kleuren doen.

Uitpakken doen ze wel voor me.. handig als er bekenden werken in zo'n zaakje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
ik krijg zeg maar een test schermpje (fullscreen) wat hierop lijkt, kan ik verder niks op aanklikken :D
Afbeeldingslocatie: http://www.gameweek.nl/~maddog/lcdtest.JPG

ik heb btw ff Q3 zitten testen (wat loopt dat spel tegenwoordig hard, zelfs met 4x fsaa en 8x afiltering op 80fps :D ) en dat ging zeeeer goed. Ik zat lekker te spelen, en ik dacht af en toe, "kijk is of er ghosting is", dan lette ik op, en dan was het heel licht merkbaar, maar dus totaal niet hinderlijk of opvallend voor mij 8)

[ Voor 52% gewijzigd door mad_dog op 16-09-2003 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 16:42
bij dat nokia proggie kom je in een menuutje terecht waar je test kan kiezen: 4de van links onderste balk (zwarte schermpje met witte vlakje erin)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89305

Goedzo meer mensen een IIyama 431S-S halen, goed zo mensen. Haal ik er wellicht binnenkort ook een... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Rick2001

Ik vraag me af hoe een IIyama AS4314UTG (20ms) die erg goed getest is destijds door ome tom zich verhoudt tot de nieuwe IIyama 431S-S (16ms).

M.a.w. welke is beter voor snelle FPS shooters zoals BF1942. Of heb je de AS4314UTG nooit kunnen testen?

Verder vraag ik me af waar je de Hyundai Q-17 in onderstaande rijtje plaatst?

De top 5 qwa beeldkwaliteit en snelheid,

Nummer 1 is de IIYAMA ProLite E431S-S
Nummer 2 is de ACER AL732
Nummer 3 is de NEC 1760NX(BK), 1701(analoog only)
Nummer 4 is de LG L1710B(S)
Nummer 5 is de HITACHI CML174SXWB

ps ga vooral door met je interessante korte reviews. !

[ Voor 41% gewijzigd door Help!!!! op 16-09-2003 21:31 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35175

Anoniem: 92726 schreef op 16 september 2003 @ 11:27:

ik heb hier nu ongeveer een maand de cml174sxw (de witte dus), en die bevalt mij uitstekend! ik speel hoofdzakelijk ut2003 en heb geen enkele ghosting kunnen ontdekken.

de cml174 en 175 zijn exact hetzelfde op de audio na. maar die wil je toch niet omdat tft-speakertjes waardeloos zijn. neem dus gewoon de cml174. de 175 is dus geen opvolger. ik heb hem bij www.yorcom.nl gekocht. nu bestellen morgen in huis. hij kost 500 euro daar.
dat van die 262000 kleuren klopt niet zoals jij zegt. de 174 heeft gewoon 16,7 miljoen kleuren, maar binnen 16ms worden de eerste 262000 weergegeven. daardoor wordt die snelle reactietijd van 16ms gehaald. dit is bij de meeste 16ms tft's het geval. dit verhaal gaat ook op voor de 175, het is precies hetzelfde scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69141

Ik zie zojuist in Pricewatch dat de Samsung 172X bij twee extra webwinkels in de prijslijst staat (waren er drie, nu dus vijf). Zou dat wellicht eventueel misschien kunnen betekenen dat de 172X nu werkelijk leverbaar is ?????
(ik ongeduldig, met een 172X al een paar weken in de bestelling? Nee hoor!)

mad_dog schreef op 16 September 2003 @ 17:55:
ik krijg zeg maar een test schermpje (fullscreen) wat hierop lijkt, kan ik verder niks op aanklikken :D
Pak die CRT test eens, daar staat ergens een test met primaire kleuren ;)
Elke muisklik opend weer een andere kleur. Verdere info over die test staat versprijd op dit forum hoor, doe eens een search :+
mad_dog schreef op 16 September 2003 @ 17:55:
Ik zat lekker te spelen, en ik dacht af en toe, "kijk is of er ghosting is", dan lette ik op, en dan was het heel licht merkbaar, maar dus totaal niet hinderlijk of opvallend voor mij 8)
Dus toch wel lichte ghosting ?
Zowel met BF als met Q3 (al is die laatste wel ERG vlot met huidige pc's..).
Maar meer als rond de 60 frames zie je toch nie hoor op een tft..
Heb je hem via Analoog of DVI aangesloten ?
Anoniem: 35175 schreef op 16 September 2003 @ 22:13:
[...]
ik heb hier nu ongeveer een maand de cml174sxw (de witte dus), en die bevalt mij uitstekend! ik speel hoofdzakelijk ut2003 en heb geen enkele ghosting kunnen ontdekken.

....... , het is precies hetzelfde scherm.
Thnx!!!

Waarom blijf ik twijfelen tussen de Hitachi en de Iiyama ? 8)7

hitachi geeft 30 dagen pixel perfect garantie
hier op het got zijn 2 voorbeelden van lui die bij 1 kapotte pixel een nieuw scherm kregen. de oude werd niet eens mee terug genomen. zitten ze nu dus met 2 hitachi's :9~

Oh????
Heb er denk overheen gelezen dan :z
Was dat een complete pixel of een subpixel?

• mad_dog
Anoniem: 92726 schreef op 17 September 2003 @ 00:26:
[...]

[...]

Dus toch wel lichte ghosting ?
Zowel met BF als met Q3 (al is die laatste wel ERG vlot met huidige pc's..).
Maar meer als rond de 60 frames zie je toch nie hoor op een tft..
Heb je hem via Analoog of DVI aangesloten ?

[...]
Ik heb hem op het moment dus nog analoog aangesloten, komt op zeer korte tijd verandering in, als ik ff wat tijd heb (zit met studie, lid worden van verenigingen, vriendin, je kent t wel :( )
en ja id dr is bij sommige games idd ghosting, maar tis zooooo weinig, zo klein, dat t nauwelijks op valt, en maybe wel weg als hij dvi aangesloten zit O-)

/edit
van die test ga je scheeeeel kijken, damnzz :D
al die kleuren achterelkaar, ik zat echt met scheef hoofd op het einde :o
maar iig, ik zag niks qua afwijkende kleuren ofzow, soms zag ik iets, maar dat was dan een stof deeltje op de monitor, dus volgens mij is hij zonder foutjes _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door mad_dog op 17-09-2003 10:55 ]

Anoniem: 92726 schreef op 17 September 2003 @ 06:46:
Oh????
Heb er denk overheen gelezen dan :z
Was dat een complete pixel of een subpixel?
pixel perfect is volgens mij dat de pixel perfect moet zijn, dus ook bij een subpixel een nieuw scherm.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

jw schreef op 16 September 2003 @ 08:54:
[...]

Maar om nog ff de Cleartype ter sprake te brengen, wie gebruikt dit allemaal? ik moet er namelijk erg aan wennen, en zonder cleartype vindt ik de letters een beetje onscherp ?!
* 2Dutch raises hand

Zowel op me losse als laptop TFT heb ik dit aanstaan, het scheelt (in mijn ogen) enorm met de leesbaarheid. Letters worden er mooi rond en scherper van.
Je kan het altijd weer terugzetten als het je niet bevalt.. Ik ken ook mensen die het aanzetten op een CRT :P Denk niet dat het daar veel zal helpen, onscherpe CRT=onscherpe CRT :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 08:59
Ik zie nu dat pcvergelijk op alle monitoren een 14 dagen pixelperfect garantie geeft. En het beste is dat het niets extra kost.

http://www.pcvergelijk.nl/showart.aspx?idx=38

Eindelijk een bedrijf dat de mensen wat meer zekerheid wil bieden.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

2Dutch schreef op 17 september 2003 @ 12:50:
Zowel op me losse als laptop TFT heb ik dit aanstaan, het scheelt (in mijn ogen) enorm met de leesbaarheid. Letters worden er mooi rond en scherper van.
Je kan het altijd weer terugzetten als het je niet bevalt..
Je kunt via de website van Microsoft je ClearType gamma-instelling tunen zodat het resultaat optimaal is. Het verschilt namelijk per monitor en monitor-instelling.
Ik ken ook mensen die het aanzetten op een CRT :P Denk niet dat het daar veel zal helpen, onscherpe CRT=onscherpe CRT :)
Heeft niks met scherp of onscherp te maken. Doordat RGB subpixels afzonderlijk worden aangestuurd wordt de resolutie in horizonale richting vergroot. Op m'n Diamondtron CRT zag het er prima uit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Anoniem: 92726 schreef op 17 September 2003 @ 00:26:
Waarom blijf ik twijfelen tussen de Hitachi en de Iiyama ? 8)7
ik heb vanmiddag mijn oude asus geforce mx vervangen door een hercules 3d prophet 9600 pro. nu dus eindelijk op DVI aangesloten (met de kabel van het hitachi scherm). nog mooier en strakker beeld :9~

ut2003 alles op highest en 1280x1024 32bit })

en totaal geen sprake van ghosting (bij asus op vga kabel ook al niet)

Anoniem: 85972

Het viel mij op dat bij een 15" TFT de contrast lager is dan bij een 17".
Bij de Samsung 152x is de contrast 350 en bij de 172x is het 500.
Ik vroeg me af of dat invloed heeft op de TFT of niet.

En trouwens, op de Turkse site van Samsung staat dat de 152x een contrast heeft van 450 en op menig Nederlandse webshops staat 350. Weet iemand wat de werkelijke contrast is.

http://www.samsung.com/TR/Products/Monitor/TFT_LCD/index.htm

Vraag dit omdat ik dit Juweeltje van een TFT toch wel wil kopen en dan gaat het om de 15" vanwege ruimtegebrek.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 13:42
moet het gewoon even zeggen.. :D cool toetsenbord!
Mja da's dus dezelfde als ik heb, mijn ouwe trouwe trust beestje... heerlijke rammeplank, jaar of 6 oud alweer, 't is voor 't eerst dat ik iemand met dezelfde zie. :)

oja, mooi schermpje ook :P

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
Anoniem: 85972 schreef op 17 September 2003 @ 21:02:
Het viel mij op dat bij een 15" TFT de contrast lager is dan bij een 17".
Bij de Samsung 152x is de contrast 350 en bij de 172x is het 500.
Ik vroeg me af of dat invloed heeft op de TFT of niet.

En trouwens, op de Turkse site van Samsung staat dat de 152x een contrast heeft van 450 en op menig Nederlandse webshops staat 350. Weet iemand wat de werkelijke contrast is.

http://www.samsung.com/TR/Products/Monitor/TFT_LCD/index.htm

Vraag dit omdat ik dit Juweeltje van een TFT toch wel wil kopen en dan gaat het om de 15" vanwege ruimtegebrek.
Tsja, jij bent toch ook al sinds de zomer aan het orienteren ? In dat geval zou ik even wachten totdat je hem ergens zelf in actie kan zien en/of de ervaringen van anderen hier kan lezen. Wat schelen die paar dagen dan nog ? Ik heb vandaag ook een staan kwijlen over een Q17 en 431s, maar wacht nog rustig even af :)

offtopic:
en nou niet zeuren, anders kom ik wel even met de laboma langs >:) :+

Anoniem: 9704

Ok dan word het nu tijd voor een ophelderende vraag aan alle tft bezitters.

Dat een tft mooi dun licht en plat is en een super scherp beeld heeft weten we nu wel.

Maar welke spellen FREAK graphics mieren neuker (die echt een hoop tijd steekt in het zo soepel mogelijk laten draaien van een game,dus absoluut geen genoegen neemt met slideshows,of minder dan 60 fps synced to monitor's refresh rate gameplay of ook maar het kleinste teken van vertraagde beeld opbouw of trailing) durft hier echt keihard te beweren dat z'n tft geen verslechtering is voor zijn geliefde op crt perfect draaiend fps of race spel.

Mag hier de naam en bevindingen van die betreffende tft vermelden

Voor je hierop reageert wees er wel eerst 100% zeker van dat je het bovenstaande goed tot je door hebt laten dringen.

• mad_dog
Anoniem: 9704 schreef op 18 september 2003 @ 00:46:
Ok dan word het nu tijd voor een ophelderende vraag aan alle tft bezitters.

Dat een tft mooi dun licht en plat is en een super scherp beeld heeft weten we nu wel.

Maar welke spellen FREAK graphics mieren neuker (die echt een hoop tijd steekt in het zo soepel mogelijk laten draaien van een game,dus absoluut geen genoegen neemt met slideshows,of minder dan 60 fps synced to monitor's refresh rate gameplay of ook maar het kleinste teken van vertraagde beeld opbouw of trailing) durft hier echt keihard te beweren dat z'n tft geen verslechtering is voor zijn geliefde op crt perfect draaiend fps of race spel.

Mag hier de naam en bevindingen van die betreffende tft vermelden

Voor je hierop reageert wees er wel eerst 100% zeker van dat je het bovenstaande goed tot je door hebt laten dringen.
Ik kan je zeggen dat als jij een die hard gamer bent, ik het idee heb dat de tfts nog niet goed genoeg voor je zijn :+
ik kan je iig zeggen dat bij mijn tft, iiyama E431S-S (op t moment nog niet dvi) af en toe, (heel soms :P ), enige ghosting vertoont, wat mij niks uitmaakt, omdat je het echt en alleen ziet als je er op let.

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

mad_dog schreef op 18 September 2003 @ 10:12:
[...]

Ik kan je zeggen dat als jij een die hard gamer bent, ik het idee heb dat de tfts nog niet goed genoeg voor je zijn :+
ik kan je iig zeggen dat bij mijn tft, iiyama E431S-S (op t moment nog niet dvi) af en toe, (heel soms :P ), enige ghosting vertoont, wat mij niks uitmaakt, omdat je het echt en alleen ziet als je er op let.
Inderdaad... als je zo precies kijkt en/ of gewoon het overgrote deel van je tijd
besteed aan het spelen van spellen kun je het beter houden bij een CRT.

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

techless schreef op 18 September 2003 @ 10:30:
Inderdaad... als je zo precies kijkt en/ of gewoon het overgrote deel van je tijd
besteed aan het spelen van spellen kun je het beter houden bij een CRT.
Met de kanttekening erbij dat het voor een groot deel tussen de oren zit. Als je de snelheid van het menselijke oog, en nog erger: de menselijke reactiesnelheid, erbij haalt dan is elk goed 16ms scherm snel zat voor alle soorten games. Iemand die beweert dat ie met 100Hz refresh beter kan schieten dan met 60Hz refresh is niet goed bij z'n hoofd.

Bovendien heb ik met m'n Hitachi TFT scherm nog nooit last gehad van fading of ghosting. Zelfs bij het scrollen van moire-testpatronen blijft het scherm strak. Ik vind het anti-TFT verhaal overeenkomsten vertonen met 'Windows sucks, Linux rulez' en 'Windows XP sucks, Windows 2000 rulez' verhaal :)

• mad_dog
Exirion schreef op 18 September 2003 @ 10:49:
[...]

Met de kanttekening erbij dat het voor een groot deel tussen de oren zit. Als je de snelheid van het menselijke oog, en nog erger: de menselijke reactiesnelheid, erbij haalt dan is elk goed 16ms scherm snel zat voor alle soorten games. Iemand die beweert dat ie met 100Hz refresh beter kan schieten dan met 60Hz refresh is niet goed bij z'n hoofd.

Bovendien heb ik met m'n Hitachi TFT scherm nog nooit last gehad van fading of ghosting. Zelfs bij het scrollen van moire-testpatronen blijft het scherm strak. Ik vind het anti-TFT verhaal overeenkomsten vertonen met 'Windows sucks, Linux rulez' en 'Windows XP sucks, Windows 2000 rulez' verhaal :)
naja in princiepe suckt windows in vergelijking tot linux, maar dat is een hele andere discussie :+
en ik ben het inderdaag met je eens als je zegt dat je op een tft evengoed kan gamen, schieten, richten, reageren, als met een crt, misschien zelfs wel beter, aangezien ik meer details zie met dit scherm dan met mijn vorige 19" crt.

Anoniem: 29783

Ja, maar ik ben toch een beetje onrustig geworden van jouw verhaal..
Ik heb namelijk net vorige week een Radeon9800PRO icm die zelfde Iiyama E431S besteld... Maar nu lees ik toch al een paar keer van jou dat je wel degelijk (last van) ghosting hebt.

Ik dacht in dit topic toch verder wel gelezen te hebben dat dat bij de 16ms schermen wel een beetje verleden tijd was.

• mad_dog
Anoniem: 29783 schreef op 18 September 2003 @ 12:04:
Ja, maar ik ben toch een beetje onrustig geworden van jouw verhaal..
Ik heb namelijk net vorige week een Radeon9800PRO icm die zelfde Iiyama E431S besteld... Maar nu lees ik toch al een paar keer van jou dat je wel degelijk (last van) ghosting hebt.

Ik dacht in dit topic toch verder wel gelezen te hebben dat dat bij de 16ms schermen wel een beetje verleden tijd was.
last van, ook al staat het tussen haakjes, is gewoon niet juist gezegt. Ik kan het zien, bij een aantal games, maar alleen als je er op let, verder heb ik hem ook nog is analoog aangesloten. Verder had je voor je hem bestelde ff in de winkel kunnen kijken, en dan oordelen of je het ghosting hinderlijk vind. Vriend van me heeft een 25ms scherm, en dat is idd ghosting, ik weet niet eens of je dit ghosting noemt, tis gewoon zichtbaar, en op een crt zou je het niet zien, dat is het enige :)

Anoniem: 68280

Tot mijn enige verbazing heb ik vandaag ghosting kunnen zien bij spellen met de Samsung 171P.
Ik heb de samsung monitor gisteren gekocht voor € 650,- en ben wel blij met uiterlijk en mooie scherpe beeld. Alleen heb ik dus problemen met ghosting!
In veel reviews heb ik gelezen dat de samsung 171p weinig tot helemaal géén ghosting vertoont. Ik heb bij spellen zoals Fifa 2003 en GTA Vice city best véél ghosting. Ik heb een Geforce 3 Ti 200 videokaart en denk niet dat het daaraan zal liggen. Ik heb de monitor met dsub en dvi geprobeert die allebei dezelfde prestaties leveren....
Ik vind het echt wel raar dat ik met een 25ms monitor toch ghosting makkelijk kan zien.
Zijn er tweakers met dit zelfde type monitor die dezelfde problemen hebben?

Alvast bedankt

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 68280 schreef op 18 September 2003 @ 16:06:
Tot mijn enige verbazing heb ik vandaag ghosting kunnen zien bij spellen met de Samsung 171P.
Dat model draait alweer een aardig tijdje mee, dus de reviews van dat scherm zijn niet zo recent meer. In die tijd is er best veel verbeterd, dus 'weinig ghosting' is relatief. De 171P is een goed scherm, maar er zijn inmiddels betere scherm. En 650 euro voor dat scherm vind ik een aardig bedrag :X Dat betaalde ik in januari/februari voor m'n Hitachi scherm. Voor gaming had je dan nog beter een Iiyama van 479 euro kunnen kopen.

Exirion schreef op 18 September 2003 @ 16:11:
[...]

Dat model draait alweer een aardig tijdje mee, dus de reviews van dat scherm zijn niet zo recent meer. In die tijd is er best veel verbeterd, dus 'weinig ghosting' is relatief. De 171P is een goed scherm, maar er zijn inmiddels betere scherm. En 650 euro voor dat scherm vind ik een aardig bedrag :X Dat betaalde ik in januari/februari voor m'n Hitachi scherm. Voor gaming had je dan nog beter een Iiyama van 479 euro kunnen kopen.
Zelf denk ik dat de Samsung monitoren altijd beter zijn in kwaliteit.

Waarom heb ik nu ghosting en andere bezitters van de samsung 171p niet?

Exirion schreef op 18 September 2003 @ 16:11:
[...]

En 650 euro voor dat scherm vind ik een aardig bedrag :X Dat betaalde ik in januari/februari voor m'n Hitachi scherm.
het gaat hier wel om de 171 P met de P van Porsche. dit scherm heeft het porsche design en daar moet je voor betalen. goedkoopste in de pricewatch is 633 euro.

dat je ghosting heb kon je van te voren weten. op de site van samsung staat dat alle 17xX modelen 25ms schermen zijn. en om van ghosting af te zijn moet je een 16 ms scherm hebben zoals de hitachi of iiyama

Anoniem: 35175 schreef op 18 September 2003 @ 17:39:
[...]

het gaat hier wel om de 171 P met de P van Porsche. dit scherm heeft het porsche design en daar moet je voor betalen. goedkoopste in de pricewatch is 633 euro.

dat je ghosting heb kon je van te voren weten. op de site van samsung staat dat alle 17xX modelen 25ms schermen zijn. en om van ghosting af te zijn moet je een 16 ms scherm hebben zoals de hitachi of iiyama
Ja, dat snap ik wel.
Ik had 5 maanden geleden een samsung 152 S nog wél en daar had ik absoluut géén enkel ghosting gezien. Dit kan dus niet, aangezien ik bij de 152 s géén ghosting had kunnen zien.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

De 25 ms is bij een 15" ofzo sneller of je ziet het gewoon minder. Bij mijn 152T kan je het ook niet zien. En iedereen weet dat de 25 ms van de 19-inchers best wel erg is.

• mad_dog
zal ik voor een dvi dual of single link gaan...ik weet dat dual beter is, maar is het echt merkbaa, en is het prijsverschil het waard?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 68280 schreef op 18 September 2003 @ 17:09:
Zelf denk ik dat de Samsung monitoren altijd beter zijn in kwaliteit.
Sja, als jij perse eigenwijs wilt zijn dan moet je dat natuurlijk zelf weten.
het gaat hier wel om de 171 P met de P van Porsche. dit scherm heeft het porsche design en daar moet je voor betalen.
Dat weet ik (heb me destijds ook georienteerd), maar hij is in verhouding ERG weinig in prijs gezakt.

[ Voor 29% gewijzigd door Exirion op 18-09-2003 19:09 ]

zimbab schreef op 18 September 2003 @ 18:55:
De 25 ms is bij een 15" ofzo sneller of je ziet het gewoon minder. Bij mijn 152T kan je het ook niet zien. En iedereen weet dat de 25 ms van de 19-inchers best wel erg is.
Als dat echt zo is dan is dit scherm helaas wél waardeloos!
Maar waarom ben ik alleen een uitzondering die wél last van ghosting heeft?
Over het algemeen zijn mensen positief over de ghosting van de 171P.

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:53
[...]

Ben je de 172X vergeten? die heeft een 16 ms scherm.

BoKToR schreef op 18 september 2003 @ 20:22:
[...]

Ben je de 172X vergeten? die heeft een 16 ms scherm.
Eerlijk gezegt is de 172X niet mooi van uiterlijk.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 68280 schreef op 18 September 2003 @ 19:55:
Over het algemeen zijn mensen positief over de ghosting van de 171P.
Onzin. In de TFT/Gaming thread op GoT had je meerdere eigenaren van de 171P kunnen vinden die zeiden dat het scherm mooi en strak is voor desktop werk (beter dan veel van de snellere modellen), maar dat ie voor gaming en video niet heel erg geschikt is.

En volgens mij lees je ook niet wat ik net zeg: de 171P is een vrij oud model, evenals de reviews erover, dus 'weinig ghosting' is in dit geval nogal relatief. Er zijn nu veel snellere schermen op de markt.

[ Voor 20% gewijzigd door Exirion op 18-09-2003 21:04 ]

Exirion schreef op 18 September 2003 @ 21:02:
[...]

Onzin. In de TFT/Gaming thread op GoT had je meerdere eigenaren van de 171P kunnen vinden die zeiden dat het scherm mooi en strak is voor desktop werk (beter dan veel van de snellere modellen), maar dat ie voor gaming en video niet heel erg geschikt is.

En volgens mij lees je ook niet wat ik net zeg: de 171P is een vrij oud model, evenals de reviews erover, dus 'weinig ghosting' is in dit geval nogal relatief. Er zijn nu veel snellere schermen op de markt.
Eigenlijk merik ik ghosting niet meer.
Zit al 3 á 4 uurtjes met gta en fifa 2003 te spelen, maar het lijkt alsof het minder wordt.

Samsung 171P kan je niet als een oud model beschrijven, want zelf heeft de monitor nog vergelijkbare specificaties met de schermen van nu. (behalve response time dan)

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 68280 schreef op 18 September 2003 @ 22:01:

Samsung 171P kan je niet als een oud model beschrijven, want zelf heeft de monitor nog vergelijkbare specificaties met de schermen van nu. (behalve response time dan)
Ja en wat is nu hét meest kenmerkende van de nieuwe panelen? Juist....de lage responstime. De 171P is ook niet echt ouderwets, maar heeft wel een panel van een iets oudere generatie. En in 1 jaar tijd is best wel wat gebeurd op sommige fronten.

• Rick2001

Rick2001

Het is ook natuurlijk nog eens zo dat de meeste mensen gewoon niet een eerlijk oordeel over hun pas nieuwe duur betaalde monitor willen geven waardoor er dus zeker geen ghosting te zien is volgens hun.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Rick2001 schreef op 18 september 2003 @ 22:24:
Het is ook natuurlijk nog eens zo dat de meeste mensen gewoon niet een eerlijk oordeel over hun pas nieuwe duur betaalde monitor willen geven waardoor er dus zeker geen ghosting te zien is volgens hun.
Bij games kan je dat wél zien! Eerst had ik hier ontzettend veel last van.
Nu is dat echt heel wat minder omdat ik er best aan gewend ben geraakt!
Ik ben blij met mijn gekochte product en het zal ook zo blijven.

P.S: enige min puntje is dat de monitor een normale response time heeft en dat de dsub en dvi kabel niet los gekoppeld kan worden van de monitor zelf.

zimbab schreef op 18 September 2003 @ 22:07:
[...]

Ja en wat is nu hét meest kenmerkende van de nieuwe panelen? Juist....de lage responstime. De 171P is ook niet echt ouderwets, maar heeft wel een panel van een iets oudere generatie. En in 1 jaar tijd is best wel wat gebeurd op sommige fronten.
Ja, maar ik denk niet dat bijvoorbeeld de 172 T beter is dan de Samsung 171 P, terwijl de 172 T véél later op de markt is gebracht.
Ik kan géén enkel minpunt opnoemen van de 171p tegenover de 172 T.

• Misanthropia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 13:01
Er is heir wel gepraat over de Samsung 172X maar ik weet niet of de produktsite al voorbij is gekomen. Maar hier is die:
http://www.samsung.com/Pr...nitor_LCDMonitor_172X.htm

er is ook de handleiding te downloaden. Maar ik kan niet vinden of die op 16ms de kleuren reduceerd.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 68280 schreef op 18 September 2003 @ 22:34:
Ik kan géén enkel minpunt opnoemen van de 171p tegenover de 172 T.
Heb je ze allebei gezien dan? Waarom ben je zo stronteigenwijs terwijl er hier mensen zijn die weten waar ze het over praten. Sorry dat ik het zo ruw zeg, maar dit is niet de eerste keer dat je zo koppig bent.

Exirion schreef op 18 september 2003 @ 23:08:
[...]

Heb je ze allebei gezien dan? Waarom ben je zo stronteigenwijs terwijl er hier mensen zijn die weten waar ze het over praten. Sorry dat ik het zo ruw zeg, maar dit is niet de eerste keer dat je zo koppig bent.
Jij gaat altijd het tegenovergestelde denken wat ik denk hé! :(

Ik heb toch reviews gelezen en ze vergeleken! :(

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 68280 op 18-09-2003 23:39 ]

Anoniem: 69141

Exirion schreef op 18 september 2003 @ 23:08:
[...]

Zoals ik een aantal posts geleden al schreef: Ortega demonstreert hier een typisch geval van cognitieve dissonantie.

Eens zien of hij dat nu gaat tegenspreken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:42

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Anoniem: 68280 schreef op 18 September 2003 @ 23:39:
[...]

Jij gaat altijd het tegenovergestelde denken wat ik denk hé! :(

Ik heb toch reviews gelezen en ze vergeleken! :(
Dus je hebt ze beide gehad en vergeleken? Of alleen wat reviews gelezen (kortom, andersmans mening overgenomen).

Ik kan me persoonlijk ook niet voorstellen dat de 172T gelijk is aan de 171P. Je hebt een leuke TFT gekocht, maar probeer het niet meer te maken dan wat het is :)
Anoniem: 35175 schreef op 18 september 2003 @ 17:39:
en om van ghosting af te zijn moet je een 16 ms scherm hebben zoals de hitachi of iiyama
Onzin. Alle 25 ms schermen zo bij elkaar gooien is een erg gevaarlijke en onjuiste actie. Het is absoluut onzin dat je perse een 16 ms scherm moet hebben om geen last van ghosting te hebben :)

[ Voor 28% gewijzigd door We Are Borg op 19-09-2003 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

We Are Borg schreef op 19 September 2003 @ 00:20:

Onzin. Alle 25 ms schermen zo bij elkaar gooien is een erg gevaarlijke en onjuiste actie. Het is absoluut onzin dat je perse een 16 ms scherm moet hebben om geen last van ghosting te hebben :)
Hier sluit ik me volledig aan. Niet ieder 25ms vertoont de zogezegde ghosting.
Natuurlijk ziet iedereen dit een beetje anders, maar ik heb echt veel verschillende merken en typen getest. Je hoeft inderdaad niet persé een 16ms scherm te hebben.
Wat momenteel speelt, is dat de pc's veel sneller worden, de videokaarten supersnel worden en de games ook steeds meer verwachten van de hardware. Hierdoor wordt de lat qwa 'empfindlichkeit' veel groter. Maw er worden hogere eisen gestelt aan het beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misanthropia schreef op 18 september 2003 @ 23:03:
Er is heir wel gepraat over de Samsung 172X maar ik weet niet of de produktsite al voorbij is gekomen. Maar hier is die:
http://www.samsung.com/Pr...nitor_LCDMonitor_172X.htm

er is ook de handleiding te downloaden. Maar ik kan niet vinden of die op 16ms de kleuren reduceerd.
er staat met koeieletters 16ms bij de link die jij geeft (iets naar beneden scrollen)

jullie hebben gelijk wat betreft ghosting dat niet alle 25ms TFT's dit vertonen, maar onder de betere 16ms TFT's is er volgens mij geen een die (icm een goede videokaart via DVI) ghosting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92602

Ortega, wie ben jij om te bepalen of een 172X mooi is of niet? Ik wil niet heel vervelend doen, maar die 171P is gewoon je eigen voorkeur, niet iedereen vindt dat soort monitoren mooi. Het lijkt wel of je je eigen monitor de super-beste-mooiste-tft van de heeeeeeeeeele wereld vindt, ongeacht het feit dat er behoorlijk wat nadelen aan dat ding zitten. Misschien moet je dit topic maar niet meer lezen, want je zult vaker merken dat die 171P een achterhaald ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misanthropia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 13:01
Anoniem: 35175 schreef op 19 September 2003 @ 01:41:
[...]

er staat met koeieletters 16ms bij de link die jij geeft (iets naar beneden scrollen)

jullie hebben gelijk wat betreft ghosting dat niet alle 25ms TFT's dit vertonen, maar onder de betere 16ms TFT's is er volgens mij geen een die (icm een goede videokaart via DVI) ghosting heeft.
Je snapt niet waar het over gaat. Dat de 172x 16ms is is alom bekend. De vraag is alleen of die dan de kleuren reduceert zoals de andere 16ms schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:42

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Anoniem: 92602 schreef op 19 September 2003 @ 10:21:
Ortega, wie ben jij om te bepalen of een 172X mooi is of niet? Ik wil niet heel vervelend doen, maar die 171P is gewoon je eigen voorkeur, niet iedereen vindt dat soort monitoren mooi. Het lijkt wel of je je eigen monitor de super-beste-mooiste-tft van de heeeeeeeeeele wereld vindt, ongeacht het feit dat er behoorlijk wat nadelen aan dat ding zitten. Misschien moet je dit topic maar niet meer lezen, want je zult vaker merken dat die 171P een achterhaald ding is.
Of iets mooi is, is idd smaak. Persoonlijk vind ik de 171P echt spuuglelijk, maar het is smaak en daar valt niet over te twisten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92602 schreef op 19 september 2003 @ 10:21:
Jij met je asociale gedrag!!!!!!!! :(
Iedereen heeft zijn eigen smaak, dat de 171P mooier is dan de 172X is mijn mening en daar hoef je je niet mee te bemoeien! Is toch mijn mening, man! :(

Iedereen is vrij om zijn mening te uiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
jongens.. rustig kalm en haal diep adem. Welke monitor de mooiste is is puur persoonlijke voorkeur dus geen ruzie over maken ;)

Nu weer ontopic verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394

Gaat lekker zo , iemand de samsung 191N gekocht bij officecenter 499 ex helaas zit er geen DVI op anders had ik hem gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 14:05

Houston3

ole

ik had gisteren een topic geopent omdat ik mensen zoek die me hun ervaringen over de acer al1721 kunnen delen, in dit gehele topic heb ik maar 1 of 2 mensen gevonden die er wat over hadden gepost dus bij deze, ik wil nog even toevoegen ik wil geen specs, die kan ik op de site wel vinden, ik wil gewoon weten of je met gamen last heb van ghosting etc.

over de acer al732 had ik nog een wat algemene vraag want ik hoorde dat 16 ms monitoren kleuren niet zo mooi weergeven als andere monitoren, en nu vroeg ik me af of dit waar is ?

http://www.houston3.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beowulf27
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
Quote van Anandtech artikel:

“What is the best 16ms response time LCD?” — We get this one a lot. We have mentioned an incredible amount of times that they are pretty much all the same monitor. AUOptronics makes the actual substrate for every 16ms panel available right now. LG.Philips has one in production as well, but they are pretty much like comparing apples to oranges. It needs to be established that black-to-white response times are good, but grey-to-grey are far more important. The follow-up to this article will deal primarily with this issue. In any case, the best 17” 16ms LCD is perhaps the cheapest, since they are pretty much all the same anyway. The Hitachi CML174 (which we reviewed), the NEC 1760NX, and the ViewSonic 171B all seem to be favorites. You pretty much can’t loose with any of those.

Bij 16ms schermen komt het nu dus voornamelijk nog op neer: welke scherm vind ik het mooist of biedt de features die ik wil :/

Working @ http://www.tricode.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Houston3 schreef op 19 september 2003 @ 12:50:

over de acer al732 had ik nog een wat algemene vraag want ik hoorde dat 16 ms monitoren kleuren niet zo mooi weergeven als andere monitoren, en nu vroeg ik me af of dit waar is ?
Ja dat heb ik ook gehoord, ik heb zelf ook 16ms scherm, maar ik kan dit niet bevestigen, noch ontkennen, simpel om het feit dat ik het niet zie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Houston3 schreef op 19 September 2003 @ 12:50:
Het is geen kwestie van 'mooi'. De AUOptronics-gebaseerde schermen hebben allemaal een goed contrast en sprekende kleuren. Het enige minpuntje is dat de donkerste kleuren en de lichtste kleuren iets moeilijker te onderscheiden zijn. Oftewel: de kleurenresolutie is bij de uiterste hoeken van het spectrum wat kleiner.

edit:
Het zal je zelden opvallen, tenzij je zuivere gradients op het scherm weergeeft. Maar zelfs Photoshop werk is erg goed te doen met deze schermen

[ Voor 13% gewijzigd door Exirion op 19-09-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
ik heb van de week een LG1811S gekocht bij de mediamarkt (599) erg mooi scherm en zeker een aanrader. ik had echter een dead pixel. kon probleemloos terugbrengen bij de mediamarkt op basis van de 14 dagen niet tevreden geld terug regeling.

deze regeling kun je ook toepassen om te kijken of een scherm voldoet aan jouw verwachtingen. als je zeker wil weten of een tft scherm doet wat jij er van verwacht is de enige oplossing: testen. doe ie niet wat jij wil: terugbrengen. Daar leent zo'n policy van de mediamarkt dus prima voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Anoniem: 68280 schreef op 19 september 2003 @ 11:51:
[...]

Jij met je asociale gedrag!!!!!!!! :(
Iedereen heeft zijn eigen smaak, dat de 171P mooier is dan de 172X is mijn mening en daar hoef je je niet mee te bemoeien! Is toch mijn mening, man! :(

Iedereen is vrij om zijn mening te uiten!
Eerlijk gezegt is de 172X niet mooi van uiterlijk
offtopic:
Haal "ik vind" en "is" niet door elkaar, jij verkondigde namelijk geen mening, maar een feit, en dat vind ik niet zo leuk ;)

Is er al wat meer bekend of de 172X leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BoKToR schreef op 19 September 2003 @ 16:17:
[...]

[...]

offtopic:
Haal "ik vind" en "is" niet door elkaar, jij verkondigde namelijk geen mening, maar een feit, en dat vind ik niet zo leuk ;)

Is er al wat meer bekend of de 172X leverbaar is?
Heb je ooit gehoort van een pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Anoniem: 68280 schreef op 19 September 2003 @ 16:41:
[...]

Heb je ooit gehoort van een pricewatch?
Wil je asjeblieft eerst dit topic doorlezen voor je je ergens mee bemoeit? Ik word een beetje moe van je geflame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 08:59
Ik heb net een mailtje teruggehad die ik gister had verstuurd. Wat er in stond was dat samsung de levering van de 172x heeft opgeschort naar begin volgende maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
tastingw schreef op 19 September 2003 @ 16:56:
Ik heb net een mailtje teruggehad die ik gister had verstuurd. Wat er in stond was dat samsung de levering van de 172x heeft opgeschort naar begin volgende maand
waarom doen ze dat de hele tijd, ik bedoel dr zijn mensen die neit zo lang willen wachten...zouden ze problemen hebben met het productieproces ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net een Acer 1931 gekocht, bij beeldschermeigenschappen zie ik dat de resolutie 1280*960 bedraagt. In m'n OSD zie ik 1280*1024 maar ik zie toch dat de letters vertikaal een beetje uitgerokken zijn. Ik kan enkel tussen 800*600, 1024*768 en 1280*960 kiezen. Drivers: Cat 3.7.

Weet iemand hoe je dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Het zijn wel de nieuwste drivers :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GGS_VR6 schreef op 19 September 2003 @ 19:58:
Het zijn wel de nieuwste drivers :?
Yep, 3.7 zijn de laatste Catalyst-drivers. Monitor is aangesloten via DVI, op secundair beeldscherm (bij beeldschermeigenschappen) kan ik alle resoluties kiezen.

Edit: Sorry, probleem opgelost. 'k Heb de monitordrivers van hun site gehaald en nu kan het wel. Ik dacht dat er geen drivers nodig waren omdat er geen CD bij zat. Toch wel raar, bij een PS/2 muis van 5 euro zit steeds een diskette of CD, maar bij deze monitor van 750 euro niets...

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 19-09-2003 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds enkele uren heb ik dus m'n nieuwe Acer 1931 19" TFT binnen en na wat geklooi met resoluties heb ik hem aan enkele tests onderworpen.

Samengevat: hij ziet er heel mooi uit, hij is scherp, de helderheid en het contrast zijn ruim voldoende (staat op resp. 30 en 50% ingesteld). Ghosting in games had ik verwacht maar ik heb er niet zo veel last van. De monitor en de voet zijn zwaar en robuust wat positief is. Op de aluminium voet is een stevige anti-sliplaag en het blauwe ledje is natuurlijk ook leuk.

Wat ghosting betreft: ik zie het duidelijk maar heb er niet zo veel last van. In heldere/snelle shooters (UT2003) zie ik het vanzelfsprekend beter dan in tragere (Call Of Duty). Racen in NFS Hot Pursuit 2 bevalt me goed. CRT is natuurlijk sneller, maar ik erger me er niet aan. Bij scrollen (niet vloeiend ingesteld) zie ik geen ghosting. Bij video bekijken zie ik het een klein beetje, maar echt niet veel.

Van de kijkhoek van 2 x 170° had ik meer verwacht. Bij 90° is alles nog duidelijk te zien maar de kleuren worden al snel donkerder, maar als de monitor mooi recht voor jou staat heb je er geen last van.

Ook heel belangrijk: ik heb geen enkele dode pixel/subpixel.

Alles bij elkaar ben ik tevreden dat ik het gekocht heb. Of het zijn prijs waard is is persoonlijk; sommigen zijn al tevreden met een 15" monitor wat ik heel goed kan begrijpen als je niet veel met de pc werkt, maar ik breng er 90% van m'n vrije tijd op door en dan is het wel belangrijk om een rustig scherm te hebben dat niet flikkert.

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DSCF0010(Small).JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DSCF0011(Small).JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DSCF0018(Small).JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DSCF0019(Small).JPG

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:41
Anoniem: 78739 schreef op 19 September 2003 @ 21:16:
Sinds enkele uren heb ik dus m'n nieuwe Acer 1931 19" TFT binnen en na wat geklooi met resoluties heb ik hem aan enkele tests onderworpen.

Samengevat: hij ziet er heel mooi uit, hij is scherp, de helderheid en het contrast zijn ruim voldoende (staat op resp. 30 en 50% ingesteld). Ghosting in games had ik verwacht maar ik heb er niet zo veel last van. De monitor en de voet zijn zwaar en robuust wat positief is. Op de aluminium voet is een stevige anti-sliplaag en het blauwe ledje is natuurlijk ook leuk.

Wat ghosting betreft: ik zie het duidelijk maar heb er niet zo veel last van. In heldere/snelle shooters (UT2003) zie ik het vanzelfsprekend beter dan in tragere (Call Of Duty). Racen in NFS Hot Pursuit 2 bevalt me goed. CRT is natuurlijk sneller, maar ik erger me er niet aan. Bij scrollen (niet vloeiend ingesteld) zie ik geen ghosting. Bij video bekijken zie ik het een klein beetje, maar echt niet veel.

Van de kijkhoek van 2 x 170° had ik meer verwacht. Bij 90° is alles nog duidelijk te zien maar de kleuren worden al snel donkerder, maar als de monitor mooi recht voor jou staat heb je er geen last van.

Ook heel belangrijk: ik heb geen enkele dode pixel/subpixel.

Alles bij elkaar ben ik tevreden dat ik het gekocht heb. Of het zijn prijs waard is is persoonlijk; sommigen zijn al tevreden met een 15" monitor wat ik heel goed kan begrijpen als je niet veel met de pc werkt, maar ik breng er 90% van m'n vrije tijd op door en dan is het wel belangrijk om een rustig scherm te hebben dat niet flikkert.

Foto's:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
ff een vraagje, heb jij hem via dvi aangesloten? neem aan van wel met een radeon 9800 pro, en heb jij dan ook als je een spel op start, dat dan rechtsonder zo'n tekentje komt dat ie gaat zoeken naar een dvi signaal? bij het opstarten van mijn pc komt dan eerst het s-video teken, dan analoog en dan dvi. Neem aan dat dit normaal is?

bram1234 schreef op 20 September 2003 @ 00:01:
[...]

ff een vraagje, heb jij hem via dvi aangesloten? neem aan van wel met een radeon 9800 pro, en heb jij dan ook als je een spel op start, dat dan rechtsonder zo'n tekentje komt dat ie gaat zoeken naar een dvi signaal? bij het opstarten van mijn pc komt dan eerst het s-video teken, dan analoog en dan dvi. Neem aan dat dit normaal is?
Idem hier, is normaal.

Anoniem: 54786

Ik heb gisteren de Iiyama E431S gekocht bij Informatique in Rotterdam terwijl ik eigenlijk voor de Hitachi ging maar na alle beeldschermen in meerdere winkels goed bekeken te hebben was duidelijk dat de Iilyama kwa beeldkwaliteit boven de anderen uitstak , ik heb de zilveren versie want de zwarte die ik iets mooier vind was uitverkocht .
Ghosting wat bij m'n vorige monitor (15" AOC 25ms) in games nog wel aanwezig was is nagenoeg helemaal verdwenen zelfs bij extreme bewegingen in de Call of Duty demo of met FPS Vietnam , beeld is uber strak , geen helderheid verschillen meer in de beeldhoeken of extreem helderheids verschil bij verandering van kijkhoek .
Vreemd was dat ze bij Informatique vertelden dat Iiyama sinds 2 maanden ook een pixel defect garantie hebben net als Hitatchi terwijl ik daar op de Iiyama site niks van terug vind , de mijne heb ik gisteravond gelijk getest met de Nokia test tool (hart kloppingen) en gelukkig geen defecte (sub) pixels (poeh) en alle andere testen zagen er ook prima uit !

Ik ben echt helemaal tevreden !

Voordelen :
Echt super scherpe beeldkwaliteit met perfecte kleuren , gamen zonder hinderlijke ghosting , simpele bediening .

Nadelen (miereneuken):
Beetje conservatief design , ingebouwde mini speakertjes zijn imo overbodig en maken de onderrand onnodig breed , geen DVI kabel bijgeleverd (20€ extra).

Even een vraagje:

Kan ghosting veroorzaakt worden op een tft monitor door een videokaart?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 68280 schreef op 20 September 2003 @ 19:48:
Kan ghosting veroorzaakt worden op een tft monitor door een videokaart?
Nee. Op z'n hoogst door de temperatuur. Als het scherm koud is wordt de ghosting erger omdat de kristallen moeilijker/trager bewegen.

• Rick2001

Rick2001

Exirion schreef op 19 september 2003 @ 13:30:
[...]

Het is geen kwestie van 'mooi'. De AUOptronics-gebaseerde schermen hebben allemaal een goed contrast en sprekende kleuren. Het enige minpuntje is dat de donkerste kleuren en de lichtste kleuren iets moeilijker te onderscheiden zijn. Oftewel: de kleurenresolutie is bij de uiterste hoeken van het spectrum wat kleiner.

edit:
Het zal je zelden opvallen, tenzij je zuivere gradients op het scherm weergeeft. Maar zelfs Photoshop werk is erg goed te doen met deze schermen
Exirion, dit is inderdaad wat ik ook bij ieder 16ms scherm geconstateerd had. Er kan dus door middel van de aansturende electronica niet de helderheid van de donkerdere conturen lichter gemaakt worden.
Vandaar dat ik ook voor 99,9% zeker weet dat er in het IIYAMA scherm een ander paneel zit dan het meest voorkomende 16ms paneel. Dit omdat de kijkhoek gewoon een stuk groter is, er ook geadverteerd wordt met 'Wide Angle TN+FILM' en alle donkere conturen super worden weergegeven, dus absoluut niet meer te donker.

Een klein puntje in vergelijking met de ACER AL732, de kleuren op de IIYAMA zijn ietst minder sterk. Zelf vond ik het zeer goed op de ACER, maar natuurgetrouw is het eigenlijk niet meer. De IIYAMA is meer conservatief in deze, maar komt hiermee echt natuurlijker over.

Ik wil graag wat foto's plaatsen van mijn nieuwe scherm! :

Samsung 171 P
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/trinity%20matrix2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/shrek22.jpg

Samsung 171 P Pivot functie:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pivot%20functie%20met%20tombraider.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ghgh.jpg

• JeroenTheStig
Anoniem: 68280 schreef op 20 september 2003 @ 21:55:
Ik wil graag wat foto's plaatsen van mijn nieuwe scherm! :

Samsung 171 P
[afbeelding]

[afbeelding]

Samsung 171 P Pivot functie:
[afbeelding]

[afbeelding]
Zoals er al eerder is gezegd: ieder heeft z'n eigen smaak. Gelukkig maar.
Eerlijk gezegd vind ik dit scherm ontzettend lelijk, maar dat komt door randen die ik echt te groot vind.

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 20:49

Acheron

updatepack.nl

Cap schreef op 03 August 2003 @ 00:50:
...

Mijn enige frustratie is die ene rode pixel die nogal in het midden van het beeld zit, maar ach, ook daar kom ik wel overheen. Het grappige is wel dat hij af en toe besluit te verdwijnen, zeker als ik er een zacht tikje met mijn vinger tegen aan geef, hij is er dus nog niet helemaal uit wat ie zal gaan doen. Ik ben er van overtuigd dat hij op een gegeven moment besluit permanent op rood te blijven staan ;). Ik kan me er niet al te druk over maken, want het valt alleen op bij een zwarte achtergrond en bovendien is het maar een heel klein rood puntje.
Dat heb ik ook met m'n Acer Al712! Mensen doen vaak hier op het forum zo moeilijk over defecte pixels, maar ik heb ook een rode in de rechterbovenhoek, maar als je geconcentreerd aan het werk bent, internetten of gamen merk je die niet op, aangezien ik ook bijna 1 meter van het scherm zit. Het lijkt dan net alsof meerdere beeldpunten samenvallen die de pixel uitwissen B)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de ghosting een klein beetje opgenomen, ff kijken of jullie het kunnen zien! :P

Videotje van ghosting!

Is dit normale ghosting voor 25ms, of is het niet normaal?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 68280 op 21-09-2003 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

tis niet erg goed te zien. daarvoor moet je toch echt een video maken met meer detail.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MUSTIS schreef op 21 september 2003 @ 12:19:
tis niet erg goed te zien. daarvoor moet je toch echt een video maken met meer detail.
Helaas, ik heb dit opgenomen met een digitale camera en dit is echt de beste kwaliteit.

Je kunt toch wel dat haar van tommy vercetti zien ghosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 68280 schreef op 21 September 2003 @ 12:38:
Je kunt toch wel dat haar van tommy vercetti zien ghosten?
Hallo fijne vent... Stel dat een scherm 16ms is, dan kun je theorietisch zo'n 60 frames per seconde weergeven zonder dat frames in elkaar gaan overlopen. Als je bij die snelheden ghosting waarneemt, dan heb je het over marges in de orde van enkele milliseconden. Hoe de hell denk jij dat soort dingen te kunnen vastleggen met een camera die misschien hooguit 25 frames/seconde opneemt? Dat lukt natuurlijk niet.

edit:
De overlappingen die je waarneemt komen door de traagheid van de camera die een soms een shot neemt tussen twee frames in, zodat je in elkaar overlopende beelden vastlegt

[ Voor 15% gewijzigd door Exirion op 21-09-2003 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op 21 september 2003 @ 12:45:
[...]

Hallo fijne vent... Stel dat een scherm 16ms is, dan kun je theorietisch zo'n 60 frames per seconde weergeven zonder dat frames in elkaar gaan overlopen. Als je bij die snelheden ghosting waarneemt, dan heb je het over marges in de orde van enkele milliseconden. Hoe de hell denk jij dat soort dingen te kunnen vastleggen met een camera die misschien hooguit 25 frames/seconde opneemt? Dat lukt natuurlijk niet.

edit:
De overlappingen die je waarneemt komen door de traagheid van de camera die een soms een shot neemt tussen twee frames in, zodat je in elkaar overlopende beelden vastlegt
Het rare is dan dat ik ditzelfde beeld ook waarneem als ik dit spel aan het spelen ben.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.