Het grote GeForce FX topic (Deel 4)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.090 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 00:49:
[...]

ok, kijk dan maar naar de UT benches ofzo...
Mmm, de FX 5600, ultra of non-ultra hebben beide de "bug" dat ze in UT2003 niet kunnen trilinear filteren...en je kan het instellen dat je triliniear wilt filteren...maar het word bilinear, NOG erger, de kwaliteit van aniso in UT2003 is met een FX5600 BELABBERD, de dieptewerking die de 8x Aniso zou moeten geven gebeurt niet. Het heeft alle schijn dat ANISO is uitgeschakelt in UT2003

Nog vragen?

Hell, de FX5600 is een leuke goede kaart maar er wordt zwaar mee gecheat....dus daarom vertrouw ik de tests niet.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:10
edward2 schreef op 04 augustus 2003 @ 01:44:
[...]

Dacht je dat ze die gratis weggaven?

Eerder een kwantitatiever prijsje, misschien € 5-10 van de prijs.
Die games geven ze uiteraard niet gratis weg, maar als ik zie hoeveel games je er vaak bij krijgt, denk ik dat er VEEL meer vanaf gaat. Of wou jij beweren dat als je bij een Ati HL2 er niet bijkrijgt, je sowieso 40 a 45 euro goedkoper uit bent? Lijkt me stug, want dan krijg je een sigaar uit eigen doos.
Alleen al de distributiekosten van de games wordt je uit handen genomen door Ati bijv. Komt bij dat Valve games (mede) verkoopt aan mensen die die game anders toch niet zouden kopen, en zo een verkoop doe je altijd voor minder.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 04-08-2003 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Sjah schreef op 04 August 2003 @ 03:24:
[...]

Die games geven ze uiteraard niet gratis weg, maar als ik zie hoeveel games je er vaak bij krijgt, denk ik dat er VEEL meer vanaf gaat. Of wou jij beweren dat als je bij een Ati HL2 er niet bijkrijgt, je sowieso 40 a 45 euro goedkoper uit bent? Lijkt me stug, want dan krijg je een sigaar uit eigen doos.
Alleen al de distributiekosten van de games wordt je uit handen genomen door Ati bijv. Komt bij dat Valve games (mede) verkoopt aan mensen die die game anders toch niet zouden kopen, en zo een verkoop doe je altijd voor minder.
Nee, dat wil ik niet beweren, ik zeg toch meestal € 5-10 van de prijs zal wel per game in rek. worden gebracht als het nieuwe titels zijn en een aankomende hit als HL2, zal zeker niet de goedkoopste zijn.
Maar, 9 van de 10 keer is het (redelijk) oude zooi, die al min of meer in de budgetbak gaat, dan is het natuurlijk helmaal niet veel meer.

[ Voor 8% gewijzigd door edward2 op 04-08-2003 10:34 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

edward2 schreef op 04 augustus 2003 @ 10:31:
[...]

Nee, dat wil ik niet beweren, ik zeg toch � 5-10 van de prijs zal wel per game in rek. worden gebracht als het nieuwe titels zijn.

Bovendien, 9 van de 10 keer is het (redelijk) oude zooi, die al min of meer in de budgetbak gaat.
Of ze gooien er 1 a 2 volledige spellen bij en voor de rest budget muck. Heb nog steeds Aquanox van me kaart liggen....never gespeeld.

Sof III was daartegen wel leuk om erbij te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Ik wil nog ff zeggen dat ik echt heel blij ben met mijn FX 5600! Mijn 3DMark2001 score is verdubbeld *D

Van 2900 naar 6000 :) Dat is niet slecht voor een P3 1000, 133 FSB, 640 MB RAM PC 133, AGP 4x, en een 5200 RPM HDD'tje... ik bedoel,.. het is allemaal wel wat verouderd spul verder, als je mijn 5600 in een up-to-date systeem zou gooien, zou je VEEL hoger scoren.. :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

DeMoN schreef op 04 August 2003 @ 10:39:
Ik wil nog ff zeggen dat ik echt heel blij ben met mijn FX 5600! Mijn 3DMark2001 score is verdubbeld *D

Van 2900 naar 6000 :) Dat is niet slecht voor een P3 1000, 133 FSB, 640 MB RAM PC 133, AGP 4x, en een 5200 RPM HDD'tje... ik bedoel,.. het is allemaal wel wat verouderd spul verder, als je mijn 5600 in een up-to-date systeem zou gooien, zou je VEEL hoger scoren.. :)
Aslong as the user is happy...aslong as the user is happy.

Ieder zijn kaart :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

DeMoN schreef op 04 August 2003 @ 10:39:

Volgens mij moet je nog wel wat hoger kunnen scoren. Ik haalde met Pentium3 866 en Radeon 8500 al 6100 3dmarks.

En dan is zo'n 5600 toch wel wat sneller.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Dond3r schreef op 04 August 2003 @ 11:17:
[...]

Volgens mij moet je nog wel wat hoger kunnen scoren. Ik haalde met Pentium3 866 en Radeon 8500 al 6100 3dmarks.

En dan is zo'n 5600 toch wel wat sneller.
Mjah...
Gek dan.

Verder heb ik:

- Win98 SE (ff tijdelijk alleen voor 3DMark)
- 5200 RPM HDD MET DMA AAN.
- V-Sync uit.
- Nvidia settings op "Beste Prestatie"
- Geen overclock dus gewoon 325 / 550

Verder geeft bij beeldscherm eigenschappen de nvidia driver aan dat ik op AGP 2x draai. Terwijl ik toch echt 4x aan heb in de BIOS.
Zou dit het probleem kunnen zijn?
Nieuwste VIA drivers heb ik ook al erop.. :|

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Dond3r schreef op 03 augustus 2003 @ 23:57:

Oke, maar stel je voor:

ATi's topmodel (R420?) kost 500 Euro en is 10 tot 20% sneller dan de nv40.

nVidia's topmodel (nv40?) kost 600 Euro en is dus 10 tot 20% trager dan de R420.

Ga je dan nog steeds voor het topmodel van nVidia omdat je puur een nvidia wilt hebben in je systeempje?
Die kaarten zijn nog niet uit, hoe weet u nu welke sneller is en welke niet ? |:( 8)7 ( ook al maak je een voorspelling, slaat totaal op niets hee )

Je kan ook andere redenen bedenken om voor een ati , of voor een nvidia te kiezen. Niet iedereen kijkt naar snelheid op zich. Hangt er ook vanaf of je van je laatste Ati of Nvidia tevreden was denk ik.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook om en om spelletjes spelen. Eens kijken, eerst had ik een Nvidia (GF 2 GTS), toen een ATI (8500Pro) en nog een ATI (9700), dus voor de volgende kaart is Nvidia weer aan de beurt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2003 @ 21:09:
Iemand wat informatie over de geforce fx 5600 ULTRA, wanneer wordt ie leverbaar?
Lijkt een zeer goed kaartje te zijn voor een redelijke prijs (tot €300). hier een linkje met wat info en benches http://www6.tomshardware....14/vga_card_guide-07.html
nou ik heb bericht terug van leadtek, niet echt hoopgevend dit :

Beste Vincent,

De kaart is inderdaad alweer bijna 'End of Life' en is vervangen door de A340 serie en de A350 serie. Deze maken gebruik van de nieuwere nvidea chipsets (FX5200 en FX 5900).

Wat betreft de winkels kan ik je niet veel verder helpen, Leadtek levert alleen aan distributeurs, die op hun beurt weer aan winkels leveren. Als je een winkeladres wilt, kan je denk ik het beste even contact opnemen met Javocom of ACAL, onze distributeurs.

Met vriendelijke groet,
Leadtek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 14:19:
[...]

nou ik heb bericht terug van leadtek, niet echt hoopgevend dit :

Beste Vincent,

De kaart is inderdaad alweer bijna 'End of Life' en is vervangen door de A340 serie en de A350 serie. Deze maken gebruik van de nieuwere nvidea chipsets (FX5200 en FX 5900).

Wat betreft de winkels kan ik je niet veel verder helpen, Leadtek levert alleen aan distributeurs, die op hun beurt weer aan winkels leveren. Als je een winkeladres wilt, kan je denk ik het beste even contact opnemen met Javocom of ACAL, onze distributeurs.

Met vriendelijke groet,
Leadtek
offtopic:
Sorry hoor, misschien heel offtopic... maar als je bij Leadtek werkt en je schrijft Nvidia verkeert dan.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeMoN schreef op 04 August 2003 @ 14:27:
[...]

offtopic:
Sorry hoor, misschien heel offtopic... maar als je bij Leadtek werkt en je schrijft Nvidia verkeert dan.... :X
tja das wel lomp, dit was de eerste mail die ik terug kreeg >> ook niet echt profi, vooral omdat geen van de shops op die page ook maar 1 kaart van leadtek heeft!

.....

Een overzichtje van de prijs en beschikbaarheid van deze kaart is te vinden op:

pricewatch: Leadtek GeForce FX5600 Ultra 128MB

Met vriendelijke groet,
Leadtek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 03 August 2003 @ 23:57:
[...]

Dat zeg ik ook niet :) Ik ga rond kersmis of januari mn CPU ook upgraden, als Intel de beste papieren heeft (Prescott) dan word het gewoon de Prescott als die binnen mijn budget valt.

[...]

Precies, vorige week ook een FX 5600 Ultra mogen testen (zelf dus, het is dus nog steeds mogelijk dat ik "cheats" in de drivers had zitten, hoewel ik vrij oude en volgens de bron cheatvrije nvidia drivers had), en die presteerde niet beter dan een Radeon 9500 64DDR met dezelfde specs. Alleen in Ut2003 @ 1024 was hij een tikkeltje sneller, de resoluties daarboven en resoluties met AA en FSAA kwam de 9500 als snelste uit de bus. Ik vond zelf ook de beeldkwalitieit op 1800x1400 (op een Dell P991 trinitron) van de 9500 een stukje scherper dan de FX 5600.

Maar zoals gezegd, het is geen slechte kaart, maar je betaald er imo iets te veel voor. Zeker als we naar prijs klasse kijken waar hij moet concurren met een 9700 Non Pro.

[...]

Oke, maar stel je voor:

ATi's topmodel (R420?) kost 500 Euro en is 10 tot 20% sneller dan de nv40.

nVidia's topmodel (nv40?) kost 600 Euro en is dus 10 tot 20% trager dan de R420.

Ga je dan nog steeds voor het topmodel van nVidia omdat je puur een nvidia wilt hebben in je systeempje?
nee ik kijk wel wie er beter is natuurlijk, maar als er spellen komen die alleen nVidia kaarten ondersteunen, nou daat zit ik dan met me ATi's en me :+ 3dfx :+ LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

-GF-Annihilator schreef op 04 August 2003 @ 13:42:
[...]

Die kaarten zijn nog niet uit, hoe weet u nu welke sneller is en welke niet ? |:( 8)7 ( ook al maak je een voorspelling, slaat totaal op niets hee )

Je kan ook andere redenen bedenken om voor een ati , of voor een nvidia te kiezen. Niet iedereen kijkt naar snelheid op zich. Hangt er ook vanaf of je van je laatste Ati of Nvidia tevreden was denk ik.
Ik zei dus al: Stel je voor, ik kan het ook andersom vertellen tegen iemand die perse een ATi wil.
Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 19:02:
[...]
nee ik kijk wel wie er beter is natuurlijk, maar als er spellen komen die alleen nVidia kaarten ondersteunen, nou daat zit ik dan met me ATi's en me :+ 3dfx :+ LOL
En denk jij dat die speller er komen? Voorlopig nog niet hoor, dat zou echt triest zijn als er nvidia of ati only games komen.

De geruchten zijn er idd geweest (Doom3 nvidia only, hl2 nvidia only)

gelukkig werden die geruchten weggevaagd toen van beide games de demo op de E3 op een ATi kaart getoond worden ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Pubbert op 04-08-2003 20:03 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie overtuigt mij dat de 9700 non pro op dit moment beste koop is..... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik niet, want ik zie dat jij een ti4200 hebt. Dan zou ik wachten op de r420 en/of de nv40, omdat ik niet van kleine stapjes houd(ter illustratie: ik vermoed zwaar dat die 9700np ook niet goed wegkomt straks met HL2 als je af8x en fsaa4x aanzet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

@vip32
Je zou kunnen wachten tot de 9800 of de 9900 is zicht komt, dan weet je zeker dat je aardig goed zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

swampy schreef op 05 augustus 2003 @ 01:31:
@vip32
Je zou kunnen wachten tot de 9800 of de 9900 is zicht komt, dan weet je zeker dat je aardig goed zit!
Die 9800 is nog aardig duur hoor, en zeker de 9900 als ie uitkomt. Misschien dus wachten tot de 9900 uit is en voor de 9800 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:57
de 9800pro kun je nu al halen en aangezien dat deze net geintroduceert is voor rodd de 200euro heb ik ze al gezien , zal deze als de 9900pro uit is niet echt veel in prijs gaan dalen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Gipsy King schreef op 05 augustus 2003 @ 10:04:
de 9800pro kun je nu al halen en aangezien dat deze net geintroduceert is voor rodd de 200euro heb ik ze al gezien , zal deze als de 9900pro uit is niet echt veel in prijs gaan dalen :'(
200 Euro...geesh.....
De 9700 voelt nu zo vreselijk goedkoop aan! De 9700 is nu al weer "end of productline"

Zucht....dat terwijl twee maanden geleden het de hotste kaart was......

Bij Nvidia ook...kaarten zijn al na 2 maanden in roulatie te zijn.... "end of line"

Een moeilijke tijd voor gamers want WELKE kaart houdt het nou het langste uit....

[ Voor 17% gewijzigd door swampy op 05-08-2003 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Mjah maar dat blijf je altijd houden in de computer bussiness. Nu kopen, want alles wat je koopt, is over een week toch weer oud.

Je moet alleen ff kijken wanneer iets, iets ouder is geworden zodat het de beste prijs/kwaliteits verhouding krijgt, en het dan kopen.. meer doe je er niet aan. Er komen elke keer nieuwe dingen uit, en die nieuwe dingen zijn toch te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op 05 augustus 2003 @ 10:04:
das wel een mooie prijs, maar ik zie alleen maar 9800 pro's voor 400 euto of meer. heb je een shop voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een gf fx5200 gekocht, weet dat niet beste kaart is, maar gaat er mij om dat het gewoon soepel loopt. Maar nu hoorde ik dat die best goed over te klokken is, klopt dit? En heeft hij dan meer koeling nodig dan standaard gevalletje? Heb nog niet eerder een vga overgeklokt, maar wil het wel eens gaan proberen als het de moeite waard is bij deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 11:04:
[...]

das wel een mooie prijs, maar ik zie alleen maar 9800 pro's voor 400 euto of meer. heb je een shop voor me?
Hij zal de 9800SE wel bedoelen :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 11:11:
Ik heb vorige week een gf fx5200 gekocht, weet dat niet beste kaart is, maar gaat er mij om dat het gewoon soepel loopt. Maar nu hoorde ik dat die best goed over te klokken is, klopt dit? En heeft hij dan meer koeling nodig dan standaard gevalletje? Heb nog niet eerder een vga overgeklokt, maar wil het wel eens gaan proberen als het de moeite waard is bij deze kaart.
Fx5200 ...ultra of non-ultra?

Maar er is inderdaad zeker ruimte om over te klokken, tot hoever je komt hangt af van de snelheid van je geheugen en hoeveel warmte je systeem kan lozen!

Ik raadt aan kleine stapjes van 10Mhz te doen en per stapje een aantal uur te testen.....zodra hij crasht ( en dat door warmte of timing probleem ) weet je dat je net te ver bent gegaan.

Maar welke fx5200 heb je nou om mee te beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

DeMoN schreef op 05 August 2003 @ 10:54:
Mjah maar dat blijf je altijd houden in de computer bussiness. Nu kopen, want alles wat je koopt, is over een week toch weer oud.

Je moet alleen ff kijken wanneer iets, iets ouder is geworden zodat het de beste prijs/kwaliteits verhouding krijgt, en het dan kopen.. meer doe je er niet aan. Er komen elke keer nieuwe dingen uit, en die nieuwe dingen zijn toch te duur.
Klopt, toen ik mijn pc kocht was net de FX era in gegaan en had ik ( als ik veel geld wou investeren ) best een FX kaart in mijn systeem kunnen hijsen. Daartegen heb ik voor de bewezen kracht van de GF4 ti serie gekozen.

Tegen de tijd dat ik een nieuwe videokaart nodig heb.....zal ik ook wel weer een midstream to highmidstream kaart nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van club3d, volgens mij is dat de non ultra.
Dan zet ik er alvast wat extra koeling op, eventueel ook koelpasta ertussen doen?
Voor testen ga ik dan wel gamen, ut2003 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 11:49:
Dan zet ik er alvast wat extra koeling op, eventueel ook koelpasta ertussen doen?
Hoeveel RAM zit erop? Is het de XFX serie? Zo ja, post dan ff je clocksnelheden, dan is het de non-ultra.

Ik had hiervoor ook een XFX Geforce FX 5200 128 MB RAM non-ultra. Deze horen te draaien op 250 / 400 maar de mijne liep op 250 / 333!! NAUWELIJKS sneller dan mijn oude GF 2 GTS dus...

Dus plz post jij ook eens je core/mem speeds hier.. lijkt me wel interessant, en weten we ook meteen welke versie je hebt.

Ik heb mijn 5200 weer ingeruild voor een non ultra 5600 btw, omdat hij nauwelijks sneller was dan mijn Geforce 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 11:49:
non-ultra..mmm... check effe inderdaad je clockspeeds! Want sommige gaan langzamer als de standaard FX5200 specificatie ( en dat is nog lachwekkender ) BTW, hoe draait dawn bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal straks als ik thuis ben wel even kijken wat core en mem speed is.
dawn heb ik niet geprobeert, kan ik die ergens downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

swampy schreef op 05 August 2003 @ 13:42:
[...]

non-ultra..mmm... check effe inderdaad je clockspeeds! Want sommige gaan langzamer als de standaard FX5200 specificatie ( en dat is nog lachwekkender ) BTW, hoe draait dawn bij jou?
Ik kan er nog steeds niet bij trouwens waarom die 5200 van mij eerst maar op 333 mem draaide.. wordt je nou gewoon keihard genaaid of is het echt een foutje?

Ik bedoel.. de FX serie. je kan het zien als een soort Geforce 5.. mjah... en dan nog steeds even snel als een GF 2 GTS :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

DeMoN schreef op 05 August 2003 @ 14:14:
[...]

Ik kan er nog steeds niet bij trouwens waarom die 5200 van mij eerst maar op 333 mem draaide.. wordt je nou gewoon keihard genaaid of is het echt een foutje?
Waarschijnlijk het eerste, tja...als je niet eerst de specificaties checkt voor je een product koopt. Maar ja, het is wel gek dat Club3d lager in geheugen gaat dan het referentie model.
Ik bedoel.. de FX serie. je kan het zien als een soort Geforce 5.. mjah... en dan nog steeds even snel als een GF 2 GTS :/
Tja...wat denk je anders te krijgen voor zo'n prijs, je betaalt bij de FX series zo wie zo al op zijn minst 30% van je geld in DX9 support, en wat dan overblijft van zo'n 70 Eurotje...is net genoeg voor een GF2MX cloon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

swampy schreef op 05 August 2003 @ 14:17:
[...]

Waarschijnlijk het eerste, tja...als je niet eerst de specificaties checkt voor je een product koopt. Maar ja, het is wel gek dat Club3d lager in geheugen gaat dan het referentie model.
Het merk wat ik had was trouwens "Point of View". Dit merk heb ik nu weer met mijn 5600.. verder niks op aan te merken. Speeds van mijn 5600 kloppen wel iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik moet nog lang w8ten op mijn msi 5900ultra, was nog ni leverbaar , ga vandaag maar effe budget kaartje halen en tegen die tijd dat ie er is weer gauw doorverpatsen

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ff gekeken, stond standaard op 250/266. Vanavond ff koeling aanpassen en dan kijken of het neit wat hoger kan, stelt ook niet veel voor zo. Zou het ook nodig zijn om geheugen te koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 09:14:
Heb ff gekeken, stond standaard op 250/266. Vanavond ff koeling aanpassen en dan kijken of het neit wat hoger kan, stelt ook niet veel voor zo. Zou het ook nodig zijn om geheugen te koelen?
Kijk eerst gewoon hoever je komt zonder het geheugen te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Hij zou toch rond de 250/400 aan moeten kunnen zonder extra koeling. Mmm, toch gek..alweer een lager geklokt kaartje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal hem vanavond es proberen op 270/400 met wat extra koeling erop. Kijken of hij wil blijven draaien.
Demon, heb jij de jouwe ook overgeklokt of meteen de deur uit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nvidia op siggraph liet hun quadro FX kaarten zien. De FX3000G heeft gen-lock en frame-lock mogenlijkheden, en daar kan je leuke dingen mee (dus 9 gekoppelde quadro fx3000g's :) ):

Afbeeldingslocatie: http://130.161.82.10/gladiool/fx3000g/3x3-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://130.161.82.10/gladiool/fx3000g/fx3000g.jpg

het hele artikel over siggraph:

http://www.techwarelabs.c...ggraph_2003/index_2.shtml

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Cute.... an image shared by 9 screens...can be very usefull ( and expensive :-p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik twijfel op het moment tussen 2 kaarten, de MSi 5900 Ultra Nbox en de Creative FX5900 Ultra. De Creative kaart heeft een core van 450MHz en het geheugen draait op 850MHz. Bij Guru3D kregen ze de Creative stabiel op 500MHz voor de core en 948MHz voor het geheugen.

Mijn vraag is dus eigenlijk, wat zijn de specs van MSI want die kan ik dus nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 13:57:
Zal hem vanavond es proberen op 270/400 met wat extra koeling erop. Kijken of hij wil blijven draaien.
Demon, heb jij de jouwe ook overgeklokt of meteen de deur uit gedaan?
De deur uit.

Dat ding hoort gewoon op 325 / 400 te lopen. jij zit er helemaal onder, ik zou er echt mee terug gaan, en nee... dit is geen gemierenneuk...

Een Geforce 2 GTS 32 MB trekt jouw FX kaartje die 3 generaties nieuwer is er nog uit nu.. :/

Wat is dit nou joh? Met die 5200 non ultra kaarten? Volgens mij wordt er een partijtje genaaid hier.. niet normaal :|

Dus, ga gewoon ff terug, of lees ff GOED wat er op jouw doos staat, staan er geen kloksnelheden op? op de mijne toen niet iig, maar trek de officiele sites er maar op na ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de doos staat niks en op site van club 3d ook niet. Enigste wat in boekje staat is 350Mhz RAMDACs.
Denk dat ik hem maar ga omruilen dan voor wat anders, iemand goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
Kaap schreef op 06 August 2003 @ 15:37:
Ik twijfel op het moment tussen 2 kaarten, de MSi 5900 Ultra Nbox en de Creative FX5900 Ultra. De Creative kaart heeft een core van 450MHz en het geheugen draait op 850MHz. Bij Guru3D kregen ze de Creative stabiel op 500MHz voor de core en 948MHz voor het geheugen.

Mijn vraag is dus eigenlijk, wat zijn de specs van MSI want die kan ik dus nergens vinden.
core = 450
geheugen = 850
net als (bijna) alle andere 5900 ultra's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag hem omruilen, nou zat ik te denken aan de fx5600. Kan kiezen uit 2 modellen, de 128mb of de 256mb versie. Maakt dit geheugen verschil veel uit in prestaties? En ik heb ergens gelezen dat de fx5600 problemen gaf met ut2003, is dat zo of is dat al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 11:34:
Ik mag hem omruilen, nou zat ik te denken aan de fx5600. Kan kiezen uit 2 modellen, de 128mb of de 256mb versie. Maakt dit geheugen verschil veel uit in prestaties? En ik heb ergens gelezen dat de fx5600 problemen gaf met ut2003, is dat zo of is dat al opgelost?
Die 256MB maakt niet uit, geen enkel spel gebruikt dat nu. En problemen met UT2003 zullen ook wel meevallen.

Je zou ook eens naar de ATi Radeon 9600 serie kunnen kijken.

Review wees uit dat de 9600 net is iets sneller is.

En je zou ook voor een Ti4200 kunnen gaan.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan van de 256mber al af.
Ik ben al aan het rond kijken of ik niet ergens nog de 9500 aan kan komen en die dan als 9700 laten draaien als dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 11:46:
Ik ben al aan het rond kijken of ik niet ergens nog de 9500 aan kan komen en die dan als 9700 laten draaien als dat lukt.
Als je dat wilt doen moet je voor de 9500 Non Pro met 128MB gaan. Die is alleen te soft-modden naar een 9700 (Pro) of zelfs naar een 9800.

Meer info: ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 6

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 11:46:
Efkes voor het algemeen

256Mb kaarten moet je alleen kopen op het moment dat die NU al voordelen bieden over hun 128Mb versies.

Maar ja, op dit moment is het enige voordeel dat 256Mb kaarten iets sneller draaien. Hell, de enige reden voor 256Mb zou zijn dat je 1600x1200 zou kunnen draaien met alle opties aan en FSAA en ANISO op MAXIMAAL! Want dan pas zuipt hij van het gebied over de 128Mb grens :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 11:34:
256 MB heeft zeker invloed op de prestaties. Alleen niet in positieve maar in negatieve zin, want omdat snel videokaartgeheugen duur is zetten de meeste fabrikanten op de 256MB versie langzamer geheugen op dan op de 128MB versie, verder nemen ook nog eens de latencys toe.

Oftewel de 256MB versie is langzamer dan de 128MB versie. Volgens één van de testers van Tomshardware was de enige reden dat de 256mb versie van de FX 5600 bestaanrecht had, dat sommige fabrikanten met voorraden zaten van langzaam videogeheugen en hopen ze er op deze manier van af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

256 MB heeft zeker invloed op de prestaties. Ja mee eens, alleen geld Mister E verklaring voor de meeste games van nu op enkele bench uitzondering.

Maar dat is dus ook game afhankelijk zodra er nieuwere games komen met zwaardere texture werk waar dus Optioneel in high-quality of high game art content wel boven de 128MB gebruikt gaat worden en 256 wel nodig is om de game in volle glorie te spelen. Ondanks dat het iets langzamer memory gebruikt, waar tegen overstaat dat de aGP DME performance hit is een heel stuk groter is of je kan die high-optie niet gebruiken.

Dus tenzij je vaak GPU upgrade is 256 overbodig wil je hem wat langer houden en game die het komende jaar komen in volle glorie wil gebruiken is 256MB een investering in de toekomst.

Maar dat blijft dus altijd een gokje van wat die game developers kwa opties implementeren

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

SuperG schreef op 07 August 2003 @ 20:02:
256 MB heeft zeker invloed op de prestaties. Ja mee eens, alleen geld Mister E verklaring voor de meeste games van nu op enkele bench uitzondering.

Maar dat is dus ook game afhankelijk zodra er nieuwere games komen met zwaardere texture werk waar dus Optioneel in high-quality of high game art content wel boven de 128MB gebruikt gaat worden en 256 wel nodig is om de game in volle glorie te spelen. Ondanks dat het iets langzamer memory gebruikt, waar tegen overstaat dat de aGP DME performance hit is een heel stuk groter is of je kan die high-optie niet gebruiken.

Dus tenzij je vaak GPU upgrade is 256 overbodig wil je hem wat langer houden en game die het komende jaar komen in volle glorie wil gebruiken is 256MB een investering in de toekomst.

Maar dat blijft dus altijd een gokje van wat die game developers kwa opties implementeren
Geld misschien voor een Radeon 9800 Pro met 256 mb (of FX 5900U natuurlijk), omdat die dan in de toekomst nog snel genoeg is voor eye-candy. Een FX 5600 is tegen die tijd gewoon domweg te langzaam om nut te hebben van die extra 128 mb. En zoals gezegd, de 256mb versie maakt over het algemeen gebruik van langzamer geheugen dan de 128 mb versie !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

nVidia's counterattack, det50xx + nv38 gebundeld, NV40 taped out:

As we all know, our Uttar has been a busy bee by keeping us all informed about the upcoming products from NVIDIA and ATI. There seems to be some more information about NV36, NV38 and NV40. You can get the scoop here:

NVIDIA's NV40 has taped-out at an uncertain date. It is thus either very early August or mid/late July.

The NV36 is due to be launched on the 15th of Octber, and nVidia is going VERY far to make sure it's not considered as a "paper launch".

And the NV38, probably going to be launched with the Det50s, is set to be launched MUCH sooner than I had expected...
Also, in a completely unrelated note, I've recently learnt about a new nVidia policy which, IMO, is just as good if not better than ATI's "We launch within 30 days of retail avaibility". And they are enforcing it. I cannot go into the details here though.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké,

Nou moet ik dus een beslissing nemen:

Welk is is nou een echte aanrader?

1 - De FX5200
2 - De FX5600 of
3 - De Ti4200?

Want ik kom er maar niet uit!

En is de Radeon 9200 nou gelijk aan de FX5200? Wel verleidelijk Qua prijs, maar prestatie? Ik zie het echt allemaal niet meer!
Ik gebruik momenteel een MX440/SE 64MB.

B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 02:31:
Oké,

1 - De FX5200
2 - De FX5600 of
3 - De Ti4200?

En is de Radeon 9200 nou gelijk aan de FX5200? Wel verleidelijk Qua prijs, maar prestatie? Ik zie het echt allemaal niet meer!

B)
De FX5600 Ultra, prestaties rond de GF4 ti series MAAR...zodra je FSAA of ANISO aanzet behoudt hij zijn prestaties beter als de gemiddelde GF4 serie kaart!

Dat de ti4200 een topkaart in zijn soort is...tja...dat staat vast, maar een FX5600 Ultra...die gaat daar nog overheen!

De FX5200....nope...erg langzame kaart......tussen de GF4 MX en de GF4 ti...en dat zegt al veel!

[ Voor 7% gewijzigd door swampy op 08-08-2003 04:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 02:31:
Oké,

1 - De FX5200
2 - De FX5600 of
3 - De Ti4200?

B)
Uit die 3 is imo de Ti4200 de beste optie, stuk goedkoper als een FX 5600 en meestal ook wel sneller. Je zou ook naar een Radeon 9500 of 9600 kunnen kijken.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 08 August 2003 @ 13:28:
[...]

Uit die 3 is imo de Ti4200 de beste optie, stuk goedkoper als een FX 5600 en meestal ook wel sneller. Je zou ook naar een Radeon 9500 of 9600 kunnen kijken.
Okay bedankt, Nu ff zoeken naar een gebruikte of een nieuwe Ti4200 :-), zijn er mensen die hun Ti4200 niet meer gerbuiken? :-))... Niet meer dan 75 Euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Ik weet niet hoeveel waarde je eraan hecht. Maar de Ti4200 heeft imho geen Direct X 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2003 @ 14:32:
[...]

Okay bedankt, Nu ff zoeken naar een gebruikte of een nieuwe Ti4200 :-), zijn er mensen die hun Ti4200 niet meer gerbuiken? :-))... Niet meer dan 75 Euro..
Kijk eens in de V&A op www.tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op 27 July 2003 @ 23:42:

het stoort me dat NVIDIA nou nog steeds geen antwoord heeft op RADEON 9700 non-PRO, deze kaart kost nog maar €199,- en levert top notch performance voor z'n prijsklasse :)
en de ti4800 dan?
die kan je kopen voor 150-200 euro en die doet toch zeker niet onder voor radeon9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Laatst online: 23-02 10:10
Mensen ik heb ook een fx5200 128Mb 250/333 MHZ en ik kan zeggen dat ie ZUIGT! Ik wil hem wel omruilen, maar als je het tegen een 5600 gaat ruilen moet je wel bijbetalen (duh :+ ) en zoveel heb ik niet... Iemand een idee?

BTW ik heb een abit suliro fx 5200 128 MB non ultra :r MET PASSIEVE KOELING :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Oguz286 op 08-08-2003 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 16:01:
[...]

en de ti4800 dan?
die kan je kopen voor 150-200 euro en die doet toch zeker niet onder voor radeon9700
de ti4800 is een verkapte ti4600 met 8x AGP en een beter PCB-tje!

Maar, het is een zeer goede kaart, tja....GF4 ...bewezen technologie. maar...DX8....Een duidelijk snelheid verlies in FSAA of ANISO!

Tja.....het is een leuke kaart en zeker een goede investering, maar het is aan het eind van zijn economisch termijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
de 4800 is toch qua clockspeeds een 4400? Die zou ik dus nooit kopen, doet echt behoorlijk onder voor een 9700, die maar 30 a 40 meer kost. Koop dan een 4200 128mb voor al 110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Ik heb net bij bureaublad eigenschappen de kloksettings automatisch laten detecteren en dan ding ging van 250/333 naar 284/400 en ja hoor 600 punten meer bij 3dmark2001se (nu 5500). Ik voel me echt genaaid met zo'n ***kaart die niet veel beter presteert dan mijn mx440 :( En ik kan hem wel gaan omruilen maar dan moet ik geld bijleggen. Wat kost een 5600 dan (ik ga zelf ook zoeken maar als iemand het zo weet) ?

EDIT: pricewatch: Albatron GeForce FX5600 128MB

[ Voor 11% gewijzigd door Oguz286 op 08-08-2003 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie net dat er nieuwe 5600U chips zijn
zogenaamde flip chips die op 400core//400ddr(800) lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Kan men een 5200 niet flashen naar een hoger model (ben niet zo op de hoogte bij nvidia kaarten) ? Als iemand een pci vga voor me heeft dan wil ik wel proberen (als het nog niet is geprobeert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swampy schreef op 08 August 2003 @ 16:30:
[...]

de ti4800 is een verkapte ti4600 met 8x AGP en een beter PCB-tje!

Maar, het is een zeer goede kaart, tja....GF4 ...bewezen technologie. maar...DX8....Een duidelijk snelheid verlies in FSAA of ANISO!

Tja.....het is een leuke kaart en zeker een goede investering, maar het is aan het eind van zijn economisch termijn!
heb je wel gelijk in ja
ti4800=4600
en ti4800se=4400

maar wat moet je nou met DX9 en 256 mb op een fx5600....die kaart is gewoon te traag op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.digit-life.com/articles2/gffx/gffx-10.html <---verbeterde fx5600

waar zit die edit knop?
lijkt wel of ik zit te spammen :((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Sjah schreef op 08 augustus 2003 @ 16:35:
de 4800 is toch qua clockspeeds een 4400? Die zou ik dus nooit kopen, doet echt behoorlijk onder voor een 9700, die maar 30 a 40 meer kost. Koop dan een 4200 128mb voor al 110.
Nee, de ti4800SE is een verkapte ti4400, de ti4800 is een verkapte ti4600!

Dus waarom is er geen ti4400 8x AGP of een ti4600 8x AGP ..omdat de ti4800SE en de ti4800 die plaats innemen!

En ja, wil je acceptabele prestaties met een FX kaart...de 5900 Ultra is dan je keus!

[ Voor 23% gewijzigd door swampy op 08-08-2003 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Oguz286 schreef op 08 August 2003 @ 16:44:
Kan men een 5200 niet flashen naar een hoger model (ben niet zo op de hoogte bij nvidia kaarten) ? Als iemand een pci vga voor me heeft dan wil ik wel proberen (als het nog niet is geprobeert)
...de FX5200 is een totaal gestripte kaart, er zijn geen dingen die je kan activeren met een mod of een smalle verandering!

Dat een Ati 9500 NP naar een Ati9700 PRO kan gemod worden is omdat beiden dezelfde pcb gebruiken dus eigenlijk totaal dezelfde opties hebben.

De FX5200 daartegen is gestript.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

En waarom zou je een GF 5200 in GODSNAAM willen flashen naar een ander model :?
Die van hem heeft notabene PASSIVE koeling! Net alsof je daarmee dan wat opschiet!
Ja, je kan er een koeler opbouwen... maar dat kost ook weer geld!
Trouwens, de 5200 kan je idd niet modden ofzo..

DUMP die kaart! Ik heb hem ook ingeruild voor een 5600 non ultra.. en dat verschil MERK JE!
De 5200 non ultra zuigt. Bij mij zat er dan wel active koeling op, maar als je de core op 275 zette draaide 3DMark al niet meer! En verder dan 450 kon ik de mem ook niet klokken :/ :/

Je moet wel snel zijn met ruilen, anders hoeven ze hem niet meer.

Oguz286, Ik zie zelfs dat je een DIK systeem hebt... wat jij allemaal in je computer hebt hangen.. je hebt nu een PUCH MAXI motor in je Dodge Viper zitten zeg maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
DeMoN schreef op 08 August 2003 @ 17:04:
En waarom zou je een GF 5200 in GODSNAAM willen flashen naar een ander model :?
Die van hem heeft notabene PASSIVE koeling! Net alsof je daarmee dan wat opschiet!
Ja, je kan er een koeler opbouwen... maar dat kost ook weer geld!
Trouwens, de 5200 kan je idd niet modden ofzo..

DUMP die kaart! Ik heb hem ook ingeruild voor een 5600 non ultra.. en dat verschil MERK JE!
De 5200 non ultra zuigt. Bij mij zat er dan wel active koeling op, maar als je de core op 275 zette draaide 3DMark al niet meer! En verder dan 450 kon ik de mem ook niet klokken :/ :/

Je moet wel snel zijn met ruilen, anders hoeven ze hem niet meer.

Oguz286, Ik zie zelfs dat je een DIK systeem hebt... wat jij allemaal in je computer hebt hangen.. je hebt nu een PUCH MAXI motor in je Dodge Viper zitten zeg maar :+
Ja begrijp ik, maar ten eerste speel ik weinig spellen en ben meer bezig met 3dsmax enzo
ten tweede moet ik bijbetalen als ik hem inruil tegen een 5600 en zoveel geld heb ik niet (ben maar 16 en heb nog geen baan :( )
<evil-mode>
Als ik nou bijv zou zeggen dat ie kapot is dan krijg ik niet zomaar een 5600...
Maar als ik wat langer wacht todat ze geen 5200 meer verkopen... >:)
</evil-mode>

Jullie zeggen wel van ruilen en dat hebben jullie ook gedaan. Moesten jullie niet bijbetalen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 16:01:
[...]

en de ti4800 dan?
Nou uhm een 9700 is echt nog wel stúkken sneller als een Ti4600/4400. En als je FSAA en Aniso aanzet is hij soms wel 2x zo snel. Het enige "antwoord" wat ze nu zouden kunnen hebben op de 9700 NP is de FX 5800 naar 200 Euro brengen, maar die kaart is toch niet meer op veel plekken in de handel.

Binnenkort gaat die plek van de 9700NP overgenomen worden door de 9800SE, kijken of nvidia daar wel een antwoord op kan verzinnen (Nv36?)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik vraag me oprecht af of die 9800se wel een verbetering is tov 9700np die eruit gaat....weet wel zeker van niet eigenlijk. Denk dat nVidia in die prijsklasse makkelijk met een sterker alternatief moet kunnen komen.

[ Voor 42% gewijzigd door Sjah op 09-08-2003 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor iemand als mij met een 15 inch monitor die spellen op 1024 speelt en geen ruk om AA en aniso geeft is zon cheap ass gf4 ti'tje ideaal:)

heeft die normal r9700 trouwens 256bit mem interface and 8 pipelines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
ik kan een ti4200 halen, ter vervanging van mij 5200. is dat wel handig?

of een radeon 9000? Zijn deze beter dan mij kaart?

[ Voor 28% gewijzigd door Oguz286 op 08-08-2003 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Oguz286 schreef op 08 augustus 2003 @ 18:21:
ik kan een ti4200 halen, ter vervanging van mij 5200. is dat wel handig?

of een radeon 9000? Zijn deze beter dan mij kaart?
ti4200...zeker!

Goede kaart, goede prestaties, prachtig beeld. En ook nog lekker te overclocken!

Het is een beest van een kaart voor die prijs!

Ik raadt zeker weten de ti4200 aan! Zeer gedegen technologie en...de driver cheats die wel werken op FX kaarten..werken niet op GF4 kaarten dus heb je het beeld ZOALS HIJ HET INGESTELD HEBT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
swampy schreef op 08 August 2003 @ 18:37:
[...]

ti4200...zeker!

Goede kaart, goede prestaties, prachtig beeld. En ook nog lekker te overclocken!

Het is een beest van een kaart voor die prijs!

Ik raadt zeker weten de ti4200 aan! Zeer gedegen technologie en...de driver cheats die wel werken op FX kaarten..werken niet op GF4 kaarten dus heb je het beeld ZOALS HIJ HET INGESTELD HEBT!
Dus als ik voor 119,95 oftewel 30 euro meer een ti 4200 kan halen moet ik dat doen. OK Tnx :)

Maar is wel 64 Mb variant :(

[ Voor 3% gewijzigd door Oguz286 op 08-08-2003 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Oguz286 schreef op 08 augustus 2003 @ 19:02:
[...]

Dus als ik voor 119,95 oftewel 30 euro meer een ti 4200 kan halen moet ik dat doen. OK Tnx :)

Ja, echt wel :)

Ik moest btw 81 EUR bijleggen voor mijn 5600.. dat vroeg je nog :)

Maar ik werk dan ook 40 uur in de week en woon nog thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Oguz286 schreef op 08 August 2003 @ 19:02:
[...]

Die 4200 gekoppeld metje 2500xp lijkt me een zeer passende combinatie. Die 64mb versie hebbik zelf ook, en ik kan je zeggen dat dat bij de huidige games prima gaat (bijv. BF1942 kan ik texturedetail op 80% draaien, bij UT2003 op max,bij FS2004 op max, bij MotoGP op 75%, prima dus). Alleen zal het niet lang meer duren voordat 128 mb toch wel heel handig wordt. Als je voor een tientje meer 128 kan krijgen moet je dat doen. Of kan je niet geld terug vragen en naar een goedkopere zaak gaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 08-08-2003 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Oguz286 schreef op 08 augustus 2003 @ 19:02:
[...]

ti4200 met 64 Mb?

Waar slaat dat nou op...gewoon degene met 128Mb eisen, want je had toch een FX5200 met 128Mb, dan is een 64Mb kaart GEEN upgrade maar een downgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
ja maar een 128 Mb variant kost 150 euro en dan moet ik 60 euro bijbetalen (heb ik niet)
kan ik net zo goed iets meer geven en dan heb ik een 9700 ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

???

Tja...dan maar een 9700 non pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
swampy schreef op 08 August 2003 @ 22:48:
???

Tja...dan maar een 9700 non pro!
Ik kan helaas niet naar de funprice gaan en zeggen: hey gast doe mij een een ti4200 128 Mb en dan geef ik je deze 5200 (lees flut) terug :P En geld heb ik ook niet :(

Misschien als ik ze heel lief aankijk :D

EDIT: btw mijn gf fx5200 werkt nu op 300/400 :P

[ Voor 15% gewijzigd door Oguz286 op 08-08-2003 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Weet iemand een andere grafische kaart die zo rond de 110-120 zit die beter is dan mijn 5200 :? Kan zelf niks vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

radeon 8500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Is ie wel sneller dan mijn fx5200 :? (ja sorrie het is al laat en ik ben zo lame als maar kan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
moeten wij voor jouw een beetje je keus gaan voorkauwen? Ik denk dat we duidelijk geweest zijn, iets beters dan een 4200 vind je voor 120 niet, dat je bij jouw winkel nou 150 betaald kunnen wij niks aandoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Oguz286 schreef op 08 August 2003 @ 22:51:
[...]

EDIT: btw mijn gf fx5200 werkt nu op 300/400 :P
PASSIEF? wtf..

Een overclock met PASSIVE koeling van 75 / 67.

En 3DMark loopt nog gewoon alles af?

Geluk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Zoals Sjah al zegt, er zijn redelijk wat winkels die een ti4200 voor zo'n 120 Euro verkopen.....soms zelf met 128Mb, gewoon effe zoeken!

@DeMon

Passief/Actief koelen zegt niets want een passief gekoelde kaart waar 8 fans rond hangen kan dezelfde of betere airflow hebben als een actief gekoelde kaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
dat is waar , maar een aktief gekoelde kaart is wel beter te overclocken , met wc nog beter natuurlijk en met een vapo of prommy erop nog beters :d --->toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
swampy schreef op 09 August 2003 @ 00:51:
Zoals Sjah al zegt, er zijn redelijk wat winkels die een ti4200 voor zo'n 120 Euro verkopen.....soms zelf met 128Mb, gewoon effe zoeken!

@DeMon

Passief/Actief koelen zegt niets want een passief gekoelde kaart waar 8 fans rond hangen kan dezelfde of betere airflow hebben als een actief gekoelde kaart!
Nee ik waardeer jullie inzet ook erg maar wat ik bedoel is dat ik niet zomaar mijn geld kan terugvragen en naar een andere winkel gaan. Ik wil best een TI4200 maar 1. DX8 2. duurder

Ik kan wel zeggen dat ie kapot is en dat ik mijn geld terug wil maareh... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
DeMoN schreef op 09 August 2003 @ 00:17:
[...]

PASSIEF? wtf..

Een overclock met PASSIVE koeling van 75 / 67.

En 3DMark loopt nog gewoon alles af?

Geluk...
Dude, een fx5200 loopt standaard op 250/400 en ik had em op 250/333 staan (stomme driver ook), dus mijn geheugen is niet het probleem, maar de core... jah geluk ;)
GeForceFX 5600 NV31 325 225 128 $179
GeForceFX 5200 Ultra NV34 325 325 128 $149
GeForceFX 5200 NV34 250 200 128 $99
Wat is dan het verschil tussen een 5200 ultra en gewone 5600 :? (behalve NV34 en 31)

[ Voor 26% gewijzigd door Oguz286 op 09-08-2003 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Oguz286 schreef op 09 August 2003 @ 10:55:
[...]

Dude, een fx5200 loopt standaard op 250/400 en ik had em op 250/333 staan (stomme driver ook), dus mijn geheugen is niet het probleem, maar de core... jah geluk ;)

[...]

Wat is dan het verschil tussen een 5200 ultra en gewone 5600 :? (behalve NV34 en 31)
Compleet andere GPU, 5600 is soms wel 2x zo snel.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Oguz286 schreef op 09 August 2003 @ 10:55:
[...]

[...]

NV31 is gemaakt op 0.13u en NV34 op .015u. Verder heeft NV34 geen Intellisample Technologie. Daardoor is-ie minder snel in AA en AF (geen adaptive texture filtering aan boord), en ook heeft-ie geen Fast Z Clear en advanced loss-less compression algorithms for color & z-data.

Dus over het algemeen zal die door het gebrek aan een compressie engine slechter presteren dan de 5600, vooral met AA.

Verder heeft NV34 een Ramdac @ 350Mhz, en NV31 @ 400.

Overigens heb ik de startpost even aangepast met de nieuwste informatie over NV36, NV38 en NV40. :)

[ Voor 8% gewijzigd door CJ op 09-08-2003 11:27 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:18

w0w

Ik ben ook toe aan een nieuw videokaartje (kheb nu mx400 :( ), Nou vraag ik mij af of het zinvol is om een 4800SE te kopen ipv een 4400, maakt die 8x AGP veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:25
Ik heb momenteel een Geforce 3 Ti 200. Ik wil mischien een nieuwe kaart kopen voor ongeveer 100 euro.

Ik kan nergens tests of benchmarks vinden van kaarten als Gf3 ti 200 ter vergelijking met een Fx5200? Is de Fx5200 echt veel beter? ??

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Gipsy King schreef op 09 August 2003 @ 07:20:
dat is waar , maar een aktief gekoelde kaart is wel beter te overclocken , met wc nog beter natuurlijk en met een vapo of prommy erop nog beters :d --->toekomst
Je vga kaart onder de 0 graden helpen...tja...dat zal helpen!

Waarom niet gelijk je beeldscherm aan zijn eigen prommie!

Electrische onderdelen hebben wel WAT warmte nodig anders "bevriezen" de ionen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

yojordi schreef op 09 augustus 2003 @ 21:43:
Ik ben ook toe aan een nieuw videokaartje (kheb nu mx400 :( ), Nou vraag ik mij af of het zinvol is om een 4800SE te kopen ipv een 4400, maakt die 8x AGP veel uit?
Nope, maakt geen zier uit. De 4800SE heeft wel een ti4600 PCB-tje maar dat is dan ook het enige voordeel!

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.