Verwijderd
Kleine opmerking, als er teveel lemmings komen (+ 50 ofzo) dan gaat het soms zelfs traag op mijn p4 2,66ghz 512 DDRram...
Dit gebeurde later nog een keer met een 4 blokjes lange paal, ik draaide hem vlak voordat hij lande, daardoor bleef hij 4 blokjes (of was het 2, niet zo goed opgelet) boven de andere blokjes zweven
Misschien handig om dit soort berichten via de mail richting crisp te doenDash2in1 schreef op 18 August 2003 @ 14:15:
Lemmings staat nu ook al gelogd op flabber.nl
Dit topic gaat over een dHTML contest
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Mensen mensen mensen, hou toch eens op met dit soort kreten. Daar hebben we helemaal niets aan.Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 14:20:
Clay -> Respect!
bug report: als je een blok laat vallen 'old-skool way' ie: door down te blijven indrukken dan valt het blok effe door de onderliggende blokken en spring dan weer terug. ivm het rotate probleem als ie 'onder' een ander blok zit: kijk eerst of je kan roteren - if not - don't do it.
Verwijderd
Clay: als je naast een stapel blokken zit waar pakweg onderaan nog een gaatje is en je begint dus pijltje naar rechts te drukken om je blokje er tussen te krijgen als het daar voorbijkomt dan springt je blokje terug omhoog en wordt het bovenop de stapel geplatst!
Verwijderd
Wat betreft de genoemde problemen, dat is zonder uitzondering allemaal de schuld van de collision afhandeling (daar moet ik idd nog eens goed naar kijken ja
Het van de rand afketsen tijdens roteren komt door een check die garandeert dat een vorm altijd in een soort grid van banen recht op een andere valt, als je namelijk een rare vorm tegen de rand plakt en dan roteert schuift die tijdens de rotatie zodanig dat die nooit over de rand gaat, en na de rotatie kan het dan zijn dat je b.v. een half blokje horizontaal van de rand zit (door de rotatie animatie tegenover statische kwartslag draaiingen), en dan past er niets meer, vandaar dat er een check in zit die kijkt of een blokje wel netjes in een verticale "baan" zit, en die laat je blokje dus verspringen.
Ook het naar boven bumpen bij verticale collision en doordouwen waarna het ook naar boven gaat ligt aan de collision
De collision laat dus nog erg veel te wensen over
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Donders man, wat een bruut spel
Verwijderd
Maar goed.. wie ben ik, mijn entry krijg ik waarschijnlijk niet af.. heb er gewoon geen tijd meer voor gehad.
Verwijderd
Is juist bevorderend voor de verslaving aan deze game! Net 2 uur doorgetest en de enige 'bug' (die al genoemd is ik weet het) is van het 'verspringende' blokje wanneer je langs een ander blokje schuift.Bosmonster schreef op 19 August 2003 @ 10:23:
Ziet er erg leuk uit, maar als het gaat draaien is het compleet onspeelbaar imho (toetsen draaien om en je hele coordinatievermogen is pleite).. En het blijft bovendien, draaiend of niet, compleet hetzelfde tetris spel.
't Zou mij heel erg best uitkomen als we de deadline een week of 2 op kunnen schuiven. Dan is er wat meer hoop dat ik een toonbaar spel afkrijgWoudloper schreef op 19 augustus 2003 @ 10:34:
Hmm, als dit nu zo doorgaat met de afmeldingen en mededelingen dat een mensen de contest deadline niet gaan redden dan houden we van het totaal van 28 deelnemers straks niet meer dan 10 over...
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Khad nog wel een andere bug.. tijdens het draaien van het level bleven blokjes gewoon in de lucht hangenVerwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 10:36:
[...]
Is juist bevorderend voor de verslaving aan deze game! Net 2 uur doorgetest en de enige 'bug' (die al genoemd is ik weet het) is van het 'verspringende' blokje wanneer je langs een ander blokje schuift.
Verwijderd
Als ik op normal speed een lemming laat ontploffen, legt deze in de 5 seconden tijd een afstand x af.
Als ik de speed op accelerated (of zoiets) zet, dan zou deze (mijns inziens) dezelfde afstand x moeten afleggen in dezelfde 5 seconden. Echter, met accelerated speed legt de lemming in de 5 seconden een kortere afstand dan x af.
Dan trekt je pc het nietCroccifixio schreef op 19 augustus 2003 @ 17:13:
Crisp, klein dingetje wat ik in level 6 opmerkte.
Als ik op normal speed een lemming laat ontploffen, legt deze in de 5 seconden tijd een afstand x af.
Als ik de speed op accelerated (of zoiets) zet, dan zou deze (mijns inziens) dezelfde afstand x moeten afleggen in dezelfde 5 seconden. Echter, met accelerated speed legt de lemming in de 5 seconden een kortere afstand dan x af.
btw; ik zit ondertussen al over de 100.000 bezoekers vanaf afgelopen vrijdag als ik de logs mag geloven
[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 19-08-2003 17:19 ]
Intentionally left blank
zou handig zijn te weten wat voor foutjohnnyv.nl schreef op 19 August 2003 @ 17:40:
Lol,krijg bij lemmings in level 10 fun een fout, na wegklikken gaat het lemmingluik niet open
Intentionally left blank
Hier anders welCrashOne schreef op 19 August 2003 @ 18:19:
Het luik van de lemmings gaat onder mozilla niet open, onder IE wel.
Het is een animated gifje; ik weet dat Opera daar ook problemen mee heeft, maar onder Mozilla heb ik nog nergens last van gehad...
Intentionally left blank
Moet je dat er wel bij zeggenCrashOne schreef op 19 August 2003 @ 19:26:
maar de lemmings vallen dus ook niet. Dus je kan gewoon weg niet spelen.
Krijg je javascript errors in je javascript console?
Intentionally left blank
als je een lemming (1 of meerdere) laat ontploffen en je gaat tijdens de timer scrollen loopt de timer niet door maar de lemming wel. (op zich wel handig als je een bom zo dicht mogelijk bij een muurtje wil laten ontploffen, beetje vroeg aanzetten, bij 1 gaan scrollen, en vlak bij het muurtje weer ophouden)
Je moet trouwens wel een beetje intensief scrollen hier
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Tja, dan zou ik toch zeggen dat je aan je code zou moeten sleutelen. Ik draai op een P4 2,26G en gebruik Mozilla 1.4. Een beetje raar dat mijn comp dat niet zou trekken.crisp schreef op 19 August 2003 @ 17:18:
[...]
Dan trekt je pc het niet
btw; ik zit ondertussen al over de 100.000 bezoekers vanaf afgelopen vrijdag als ik de logs mag geloven
Nog even naar dat level gekeken. Vanaf het begin staat de CPU load al op 100%. Zwaar level kennelijk. Heeft iemand anders er ook last van?
[ Voor 15% gewijzigd door Croccifixio op 19-08-2003 20:08 ]
Zowel in IE als in Mozilla heb ik in level 10 tussen de 20% (1 lemming) en 70% (20 lemmings) CPU belasting met animaties en muziek. Da's op een AMD XP2000 en win2k. Het valt me overigens op dat mensen die klagen over 100% CPU bezetting over het algemeen of < 1GHZ hebben, of een P4Croccifixio schreef op 19 August 2003 @ 20:06:
[...]
Tja, dan zou ik toch zeggen dat je aan je code zou moeten sleutelen. Ik draai op een P4 2,26G en gebruik Mozilla 1.4. Een beetje raar dat mijn comp dat niet zou trekken.
Nog even naar dat level gekeken. Vanaf het begin staat de CPU load al op 100%. Zwaar level kennelijk. Heeft iemand anders er ook last van?
De animatie (bewegend water over de hele breedte) maakt dit level inderdaad zwaarder dan de andere; de animaties stoppen (in-game met de 3) zou dus al moeten schelen.
Net als het versneld laten draaien zorgt veel scrollen voor een full load op je CPU waardoor de timer en de lemmings niet meer synchroon lopen, daar is weinig aan te doen helaas; alle actie in de timer stoppen is namelijk geen optie.
Uiteraard ga ik nog dingen optimaliseren, maar daarvoor moet eerst de engine perfect zijn. Ik kan er ook niets aan doen dat dit project voortijdig uitgelekt is naar de rest van de wereld
[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 19-08-2003 21:06 ]
Intentionally left blank
Verwijderd
Ik word trouwens ook misselijk van clays spel
Landkaart van Andre vond ik ook leuk. Heb een tijdje zitten vliegen en vond het wel intressant, alleen een beetje saai. Misschien is het leuk om daar intressante punten in te zetten dat je dan informatie krijgt. Bijv een kaartje van de wereld en dat je dan naar bijzondere punten kunt vliegen. Ik noem maar wat bijv, de amazone (langste rivier van de wereld). En dat je dan informatie over dit punt krijgt in een shermpje ernaast ofzo.
Als je heel veel van dat soort dingen erin hebt, vlieg iig ik de wereld een aantal keer rond
Leuke simpele leerzame interactieve spelletjes doen het goed bij jong & oud imho.
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 02:21 ]
Verwijderd
Beter nog: EindeloosJohn_Bruin schreef op 18 augustus 2003 @ 10:09:
Als we dan toch oude (Nederlandse) C64 klassiekers uit de kast halen... Wie maakt Tempo Typen?
pikachuf:
Dit in Mozilla 1.2.1
Updaten is sowieso wel een strak plan, denk ikGebruik van plugins is niet toegestaan, serverside technieken zijn niet toegestaan (het moet standalone werken) en het moet werken onder IE6 en Mozilla 1.4 (om IE-only dingen te voorkomen).
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
doet maar eens Mozilla upgraden; ik test zelf in 1.3 en 1.4 en daar werkt het prima (lijkt erop alsof hij de overflow:hidden op de div waar het plaatje in zit negeerd en/of de div uitrekt)Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 17:30:
@crisp:
[afbeelding]
Is dat normaal dat bij mij iedere lemming = 10 lemmings?
Dit in Mozilla 1.2.1
mmmz, dan moet ik de sound-support er dus uitslopen voor ik 'm instuurGebruik van plugins is niet toegestaan, serverside technieken zijn niet toegestaan (het moet standalone werken) en het moet werken onder IE6 en Mozilla 1.4 (om IE-only dingen te voorkomen).
[ Voor 25% gewijzigd door crisp op 20-08-2003 17:37 ]
Intentionally left blank
Voor IE ja, en in Mozilla ook als de ActiveX plugin geinstalleerd is. Verder gebruik ik in Mozilla mimetype-sniffing; zo kan bijvoorbeeld ook de quicktime plugin daar gebruikt worden voor geluid (video/quicktime) of enig andere plugin die bijvoorbeeld audio/midi en audio/wav ondersteund.André schreef op 21 August 2003 @ 12:29:
Welke plugin gebruik jij dan? De Windows Media Speler bedoel je zeker?
Geluid, en dan nog het liefst scriptable is echt nog een ramp in de verschillende browsers; het wordt tijd dat daar eens een standaard voor gaat komen. Ik wou trouwens per-se geen flash gebruiken
[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 21-08-2003 12:44 ]
Intentionally left blank
Ja op die manier. Het enige wat niet met een plugin werkt = bgsound='bla.wav', maar daar kun je weinig mee natuurlijk.crisp schreef op 21 August 2003 @ 12:44:
[...]
Voor IE ja, en in Mozilla ook als de ActiveX plugin geinstalleerd is. Verder gebruik ik in Mozilla mimetype-sniffing; zo kan bijvoorbeeld ook de quicktime plugin daar gebruikt worden voor geluid (video/quicktime) of enig andere plugin die bijvoorbeeld audio/midi en audio/wav ondersteund.
Laat het alsjeblieft niet makkelijk scriptable worden, ik zie het al voor me: van die Frontpage en Dreamweaver rollover's met geluidjes enzoGeluid, en dan nog het liefst scriptable is echt nog een ramp in de verschillende browsers; het wordt tijd dat daar eens een standaard voor gaat komen.
Nee oke, dat lijkt me duidelijkIk wou trouwens per-se geen flash gebruiken
Je kan het ook wat meer nuanceren, bv: "de werking van de game mag niet afhankelijk zijn van plugins"Bosmonster schreef op 21 augustus 2003 @ 13:55:
Tja.. die plugins restrictie is er niet voor niks.. Een van de nadelen is dat je dan niet of nauwelijks geluid kunt gebruiken. Maar waar leg je anders de grens voor het gebruik van plugins...
Intentionally left blank
In mijn minesweeper komt geen geluid, dus ik heb er geen last van maar zou het zonde vinden als Crisp hieraan zijn tijd moet besteden.
@ Crisp, er zit nog een bug in. Je kan als je het spel pauseert nog steeds taken aan de lemmings toewijzen. Bij het level "We all fall down" kan je eerst de hele rij tot het einde laten lopen, vervolgens pauzeren en alle lemmings aanklikken, pauze uit en ze gaan allemaal tegelijk graven. Op deze manier is dit level erg makkelijk en dat zal vast niet de bedoeling zijn.
I'm not a complete idiot - several parts are missing.
mmzz, inderdaad; niet aan gedachtWvdWest schreef op 21 August 2003 @ 14:25:
[...]
@ Crisp, er zit nog een bug in. Je kan als je het spel pauseert nog steeds taken aan de lemmings toewijzen. Bij het level "We all fall down" kan je eerst de hele rij tot het einde laten lopen, vervolgens pauzeren en alle lemmings aanklikken, pauze uit en ze gaan allemaal tegelijk graven. Op deze manier is dit level erg makkelijk en dat zal vast niet de bedoeling zijn.
Intentionally left blank
Ik zal het vanavond eens uitproberen in de echte versieBosmonster schreef op 21 August 2003 @ 14:58:
[...]
Volgens mij kan dat in de echte Lemmings toch ook? Pauzeren en ze allemaal een parapluutje geven bijvoorbeeld en dan weer verder?
btw, ik wil bij de inzending muziek en geluid wel default uitschakelen hoor en de opties disablen, da's zo gebeurd
Intentionally left blank
Verwijderd
Volgens mij kan dit half -> pauzeren en als je dan een lemmings een pluutje geeft oid gaat de pauze er automatisch af. Bij lemmings 2 werkt dit iig zo met graven ed.crisp schreef op 21 August 2003 @ 15:00:
[...]
Ik zal het vanavond eens uitproberen in de echte versie
btw, ik wil bij de inzending muziek en geluid wel default uitschakelen hoor en de opties disablen, da's zo gebeurd
Spelletje maken in flash, daar ben ik ook wel voor. Maar het lijkt me een grotere uitdaging om zoiets in dhtml te doen. In Flash wordt de lat dan wel wat hoger gelegd lijkt me.Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 15:06:
Jongens, geweldig wat hier is gemaakt, echt petje af en ik wist niet dat DHTML tot dit in staat is. Ik ben niet zo'n DHTML guru, maar ik wil graag meedoen aan een volgende wedstrijd. Misschien een idee een dergelijk wedstrijd in Flash te doen?
http://www.nobellaan.nl/astris/
Ben je op dit moment bezig, want ik kan niet eens beginnenAndré schreef op 21 August 2003 @ 19:46:
Ik heb inmiddels weer wat dingen toegevoegd aan AsTris. Er komen soms 'rare' figuren naar beneden en af en toe een bommetje. Alle blokjes rondom dat bommetje worden vernietigd. Roteren gaat nu met 'z' en 'x' (Pelle wilde de andere kant op, nu mag ie kiezen). En voor jullie beginnen over de 'drop' functionaliteit: daar ben ik nog mee bezig.
Daarnaast hoop ik dit weekend een pre-release te laten zien, maar anders wordt het gewoon een final
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Ships, veel dingen gedaan maar 1 ding vergetenBtM909 schreef op 21 August 2003 @ 19:50:
[...]
Ben je op dit moment bezig, want ik kan niet eens beginnen![]()
Daarnaast hoop ik dit weekend een pre-release te laten zien, maar anders wordt het gewoon een final
Testen in Mozilla....
/Edit:
Hmm, daar ligt het niet aan, hij werkt perfect in Mozilla. En ik ben op dit moment niet bezig.
[ Voor 14% gewijzigd door André op 21-08-2003 19:56 ]
Mozilla had ik nog niet eens aangeraakt ... Gewoon IE6.0 hoorAndré schreef op 21 August 2003 @ 19:53:
[...]
Ships, veel dingen gedaan maar 1 ding vergeten![]()
![]()
![]()
Testen in Mozilla....
error is trouwens
1
2
3
4
5
| Line: 18 Char: 1 Error: Object wordt verwacht Code: 0 URL: http://www.nobellaan.nl/astris/ |
[ Voor 23% gewijzigd door BtM909 op 21-08-2003 19:57 ]
Dan heb je denk ik een cache probleem?BtM909 schreef op 21 August 2003 @ 19:55:
[...]
Mozilla had ik nog niet eens aangeraakt ... Gewoon IE6.0 hoor
Bosmonster schreef op 21 augustus 2003 @ 19:59:
Hij doet het hier prima in IE6... maar hoe kon ik ook al weer draaien? Want pijltje naar boven doet niks..
Roteren gaat nu met 'z' en 'x'
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
[rml]André in "[ DHTML] Contest 2003"[/rml]Bosmonster schreef op 21 August 2003 @ 19:59:
Hij doet het hier prima in IE6... maar hoe kon ik ook al weer draaien? Want pijltje naar boven doet niks..
Lezen
En ik kan de fout ook niet reproduceren, even afwachten of meer mensen het hebben.
Trouwens op regel 10 tot en met 20 staan alleen maar regels zoals "A = 0;", dus daar kan het niet fout gaan.
Jah zegt ieBosmonster schreef op 21 augustus 2003 @ 19:59:
Nu werkt het wel bij mij (zonder cache te clearen). André, loop je me te fucken?
Als dat kon graag, maar nee...BtM909 schreef op 21 augustus 2003 @ 20:02:
[...]
Jah zegt ie
Nu werkt het wel bij mij (zonder cache te clearen). André, loop je me te fucken?
Ik heb eerst de hele zooi geupload en toen pas de post gemaakt.
In level "Here's one I prepared earlier" kan je een trap bouwen op het water. Ik was te laat met een extra trap bouwen en viel toen in het water. Door snel weer te bouwen kreeg ik een trap in het water. Zie onderstaand screenshot
[ Voor 33% gewijzigd door crisp op 22-08-2003 00:44 ]
vergeten dat je een lemming van het type 'drown' ook niet meer kunt veranderenWvdWest schreef op 22 augustus 2003 @ 00:23:
Crisp,
In level "Here's one I prepared earlier" kan je een trap bouwen op het water. Ik was te laat met een extra trap bouwen en viel toen in het water. Door snel weer te bouwen kreeg ik een trap in het water. Zie onderstaand screenshot
[afbeelding]
sorry, deed net edit ipv quote
Intentionally left blank
Het heeft mij wel geholpen in dat levelcrisp schreef op 22 August 2003 @ 00:45:
[...]
vergeten dat je een lemming van het type 'drown' ook niet meer kunt veranderen
sorry, deed net edit ipv quote
Mijn minesweeper gaat dit weekend volledig op de schop. Ik heb hem bijna werkend maar niet snel genoeg. Dit weekend hoop ik een werkende versie te kunnen posten.
Zit er snelheid in minesweeper danWvdWest schreef op 22 August 2003 @ 01:06:
Mijn minesweeper gaat dit weekend volledig op de schop. Ik heb hem bijna werkend maar niet snel genoeg.
not anymore...WvdWest schreef op 22 August 2003 @ 01:06:
[...]
Het heeft mij wel geholpen in dat levelScheelde weer wat elende om een nieuwe lemming te laten bouwen. Heb trouwens getest en het blijkt bij alle levels te kunnen maar dat is natuurlijk ook logisch.
Intentionally left blank
Het gaat om de snelheid van het opbouwen van het veld. Dat duurt nu nog te lang. Daarnaast hou ik problemen met het openen van de lege vakjes. Door er objecten van te maken ipv met arrays te werken hoop ik dit te veranderen.
Intentionally left blank
Edit: Ik zie nu net dat het in het level onderaan staat als je speelt.
[ Voor 21% gewijzigd door evaarties op 24-08-2003 11:00 ]
Nog nieuws? iemand...
Niet omdat ik niet klaar ben (hoewel, af zal het pas over een half jaar ofzo zijn), maar ik denk dat veel mensen nog wel graag de puntjes op de i willen zetten...
Intentionally left blank
maar je verliest echt zin hebben om iets te maken als je echt helemaal niets te doen hebt normaal. man wat is dat irritant zeg. hou mij verder dus maar onder voorbehoud of ik op t eind van deze contest wat heb en reken er helemaal niet op dat ik iets maak wat echt goed gecodeert is
verder echt superkoel wat jullie hebben ingezonden so far
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Verwijderd
Verwijderd
M'n leven was de afgelopen weken iets te hectisch voor leisure-coding
[ Voor 3% gewijzigd door Woudloper op 27-08-2003 10:18 ]
Wat mij betreft wel, iig. Ik heb het verschrikkelijk druk momenteel, en als we het niet uitstellen kan ik niets inleveren; as simple as that.
~ Gottfried Leibniz
Ziet er leuk uit! Maar wat moet dit voorstellen:André schreef op 21 August 2003 @ 19:46:
Ik heb inmiddels weer wat dingen toegevoegd aan AsTris. Er komen soms 'rare' figuren naar beneden en af en toe een bommetje. Alle blokjes rondom dat bommetje worden vernietigd. Roteren gaat nu met 'z' en 'x' (Pelle wilde de andere kant op, nu mag ie kiezen). En voor jullie beginnen over de 'drop' functionaliteit: daar ben ik nog mee bezig.

Het is potverdorie geen pentris!
[ Voor 6% gewijzigd door Soultaker op 27-08-2003 17:02 . Reden: Plaatje gefixed ]
Plaatje doet het niet helemaal bij mij? Dus wat bedoel je?Soultaker schreef op 27 August 2003 @ 15:51:
[...]
Ziet er leuk uit! Maar wat moet dit voorstellen:
[[url=http://hell/temp/1061992083_tetris.png]afbeelding[/url]]
Het is potverdorie geen pentris!
Ik had de domein in de URL van het plaatje afgekort.André schreef op 27 August 2003 @ 16:45:
Plaatje doet het niet helemaal bij mij? Dus wat bedoel je?
~ Gottfried Leibniz
Aha, nu werkt hij wel.Soultaker schreef op 27 augustus 2003 @ 17:03:
[...]
Ik had de domein in de URL van het plaatje afgekort.Ik doelde dus op dat blokje van vijf!
Mooi he, 5 blokjes. Die figuren komen soms even tussendoor om het moeilijker te maken. Maar daarvoor komen er soms ook bommen om dat weer op te lossen
bugje: als ik 1x op naar rechts ram gaat het blokje 2 vakjes verder.André schreef op 27 August 2003 @ 17:09:
[...]
Aha, nu werkt hij wel.
Mooi he, 5 blokjes. Die figuren komen soms even tussendoor om het moeilijker te maken. Maar daarvoor komen er soms ook bommen om dat weer op te lossen.
Dan houd je de toets te lang vast.Papa Eend schreef op 27 August 2003 @ 18:19:
[...]
bugje: als ik 1x op naar rechts ram gaat het blokje 2 vakjes verder.
Ik zal nog es naar die timers kijken, hij staat iets te snel dus.
Ik werk nl. met IE6sp1 en XPsp1, en deze slaat bij mij de cookie verkeerd op.
normaal komt je cookie er zo uit te zien:
1
2
| FUN ?completed=1:-code-:1,2:-code-:1,3:-code- |
maar nu ziet ie er dus nu uit op het eind
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| FUN ?completed=1:-code-:1,2:-code-:1,3:-code-:1&nextlevel=4&nextlevelcode=-code- crew.tweakers.net/crisp/lemmings/ 1600 2913912832 30069683 2102274896 29583774 * SETTINGS ?music=1&sounds=1&animations=1 crew.tweakers.net/crisp/lemmings/ 1600 2913912832 30069683 2047872144 29584361 * |
Dus het enigste wat je hoeft te doen is je cookie wat te veranderen na elk level en dan gaat het luikje wel open, raar maar het is zo
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
cookie ziet er trouwens normaal uit; ik zet namelijk meerdere cookies, maar die worden in hetzelfde bestand opgeslagen. Dat is volkomen normaal.
[ Voor 35% gewijzigd door crisp op 28-08-2003 09:29 ]
Intentionally left blank
jah dat dacht ik dus ook, maar zelfs als ik de toets maar een klein tikje geef verspringt ie al 2 blokjesAndré schreef op 27 augustus 2003 @ 18:21:
[...]
Dan houd je de toets te lang vast.
Ik zal nog es naar die timers kijken, hij staat iets te snel dus.
idd, heel irritantPapa Eend:
jah dat dacht ik dus ook, maar zelfs als ik de toets maar een klein tikje geef verspringt ie al 2 blokjes
Je kunt volgens mij beter zorgen dat 1 onkeydown en 1 onkeyup samen 1 stapje verplaatsen verzorgen. Eventueel kun je dan nog een timer inbouwen van 500 ms ofzo die zorgt dat als je een onkeyup voor 500 ms uitblijft hij (daarna) sneller gaat bewegen.
~ Gottfried Leibniz
je hebt ook nog onkeypressdrm schreef op 28 augustus 2003 @ 10:02:
[...]
idd, heel irritant
Je kunt volgens mij beter zorgen dat 1 onkeydown en 1 onkeyup samen 1 stapje verplaatsen verzorgen. Eventueel kun je dan nog een timer inbouwen van 500 ms ofzo die zorgt dat als je een onkeyup voor 500 ms uitblijft hij (daarna) sneller gaat bewegen.
Intentionally left blank
- De beneden-toets is gelijk helemaal op de bodem IPV versneld naar beneden vallen
- X toets voor draaien? Ik vind de omhoog toets logischer
Verder speelt het lekker weg.
Dan kan ik net zo goed het hele timer verhaal er uit halen, want dan moet een toets net zo reageren als een toets standaard doet: Dus eerst letter, even wachten, dan heel veel letters. Ik had het juist ingebouwd voor mensen die hun toetsenbord heel langzaam hebben staan.drm schreef op 28 August 2003 @ 10:02:
[...]
idd, heel irritant
Magoed, ik zal de timers iets minder gevoelig zetten.
Ik heb het veranderd naar 'z' en 'x' zodat je kunt kiezen welke kant je op wil roteren. Misschien is het een optie om het toch met pijltje naar boven te doen, en dat dan instelbaar te maken.Blaise schreef op 28 August 2003 @ 12:30:
André, twee dingen die mij beetje irriteren:
- De beneden-toets is gelijk helemaal op de bodem IPV versneld naar beneden vallen
- X toets voor draaien? Ik vind de omhoog toets logischer
Verder speelt het lekker weg.
[ Voor 27% gewijzigd door André op 28-08-2003 12:32 ]
Daarom kun je het dus het beste met een trigger doen adhv keydown en keyup, want dan heb je er toch nog de controle overAndré:
Dan kan ik net zo goed het hele timer verhaal er uit halen, want dan moet een toets net zo reageren als een toets standaard doet: Dus eerst letter, even wachten, dan heel veel letters. Ik had het juist ingebouwd voor mensen die hun toetsenbord heel langzaam hebben staan.
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
HunterPro en ik zorgen er dan voor dat alle inzendingen in ieder geval tijdelijk op één lokatie te vinden zullen zijn, zodat iedereen eenvoudig alle inzendingen kan bekijken, uitproberen en beoordelen.
Intentionally left blank
Hoezo gezeik met brein, wat bedoel je daarmee???crisp schreef op 28 August 2003 @ 16:50:
verwacht geen lemmings in de huidige vorm; uitstel komt mij nu ook wel erg goed uit nu ik gezeik met brein heb