[DHTML] Contest 2003

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 9.247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

I told you my bet was on Clay }> :P

Clay: klein 'bugje' : Als je blokje nog aan't draaien is, je hebt je rotate knop al zover ingedrukt als je wilt en je moved je blokje tegelijktijdig naar de zijkant 'stuitert' hij 1 blokje van de zijkant af. waardoor je 'm dus nog een keer extra opzij moet bewegen.

Hij's weer lekker coby :Y)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crisp: je staat nu ook bekend op www.dhtmlcentral.com :)

Kleine opmerking, als er teveel lemmings komen (+ 50 ofzo) dan gaat het soms zelfs traag op mijn p4 2,66ghz 512 DDRram...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:36
@clay Mooi spel, alleen zitten er naast de eerder genoemde bugs (als je draaid stuterd het blokje omhoog enz) helaas nog een foutje in. Op een gegeven moment bleef een blokje in de luch zweven nadat ik hem gedraait had, hij plakte als het waren aan het blokje ernaast inplaats van dat hij op de blokjes onder (nou ja op dat moment boven :)) hem lande.
Dit gebeurde later nog een keer met een 4 blokjes lange paal, ik draaide hem vlak voordat hij lande, daardoor bleef hij 4 blokjes (of was het 2, niet zo goed opgelet) boven de andere blokjes zweven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:11
Lemmings staat nu ook al gelogd op flabber.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dash2in1 schreef op 18 August 2003 @ 14:15:
Lemmings staat nu ook al gelogd op flabber.nl
Misschien handig om dit soort berichten via de mail richting crisp te doen :?

Dit topic gaat over een dHTML contest :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clay -> Respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Mensen mensen mensen, hou toch eens op met dit soort kreten. Daar hebben we helemaal niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 12:07
Clay: lekker en mooi afgewerkt. -

bug report: als je een blok laat vallen 'old-skool way' ie: door down te blijven indrukken dan valt het blok effe door de onderliggende blokken en spring dan weer terug. ivm het rotate probleem als ie 'onder' een ander blok zit: kijk eerst of je kan roteren - if not - don't do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sry heb geen tijd nu om het hele topic door te lezen dus het is mss al gezegd.
Clay: als je naast een stapel blokken zit waar pakweg onderaan nog een gaatje is en je begint dus pijltje naar rechts te drukken om je blokje er tussen te krijgen als het daar voorbijkomt dan springt je blokje terug omhoog en wordt het bovenop de stapel geplatst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je doet toch iets niet helemaal lekker ergens clay: hier (win98 ie6 en w2000 ie6) loopt de boel regelmatig vast, laat je ergens wat overlopen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Vastlopers zijn nieuw voor mij :{ kan ik ook niet echt tjecken, en ik zou ook niet weten hoe js daar verantwoordelijk voor zou kunnen zijn. Doe je bepaalde acties waardoor die vastloopt? of is het gewoon willekeurig? in dat eerste geval is er misschien nog houvast voor een oplossing ergens.

Wat betreft de genoemde problemen, dat is zonder uitzondering allemaal de schuld van de collision afhandeling (daar moet ik idd nog eens goed naar kijken ja :P ). Het blijven zweven is te verklaren; Zodra je blok ergens op komt te liggen start de "eind fase" van het vallende blok, het eerste wat er dan ongeveer gebeurt is dat het blok niet meer kan/mag vallen. Als je het blok dan dus naar rechts of links tikt zodat die weer vrij komt te liggen om mogelijk te vallen, dan gebeurt dat dus niet :) ik ga er naar kijken.

Het van de rand afketsen tijdens roteren komt door een check die garandeert dat een vorm altijd in een soort grid van banen recht op een andere valt, als je namelijk een rare vorm tegen de rand plakt en dan roteert schuift die tijdens de rotatie zodanig dat die nooit over de rand gaat, en na de rotatie kan het dan zijn dat je b.v. een half blokje horizontaal van de rand zit (door de rotatie animatie tegenover statische kwartslag draaiingen), en dan past er niets meer, vandaar dat er een check in zit die kijkt of een blokje wel netjes in een verticale "baan" zit, en die laat je blokje dus verspringen.

Ook het naar boven bumpen bij verticale collision en doordouwen waarna het ook naar boven gaat ligt aan de collision :) die gaat er vanuit dat als er iets niet past, dat het maar naar boven moet, want boven is immers altijd plaats, en als het te ver omhoog gaat ben je natuurlijk af.

De collision laat dus nog erg veel te wensen over :P maar omdat die nogal belangrijk is ga ik daar de komende 2 weken nog veel tijd insteken denk ik zo :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 13:35
Moet helaas mee delen dat mijn inzending niet op tijd af zal zijn. Afgelopen weken te druk geweest voor een andere site, en nu aan het leren voor tentamens. Daarna ga ik nog mee als begeleider van een introductie kamp, gaat hem helaas niet worden dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 13:59

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle slaat Clay

Donders man, wat een bruut spel :~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry mensen, ik moet ook afhaken. Ik was bezig met een een retro-game (Skateboard-sectie van California Games 2) en was ook al een eindje gevorderd. Vanwege de drukte hier de komende weken ga ik het alleen niet redden. Maar ik ben vastberaden om hem af te maken maar dan zien jullie het nog wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:26
Ziet er erg leuk uit, maar als het gaat draaien is het compleet onspeelbaar imho (toetsen draaien om en je hele coordinatievermogen is pleite).. En het blijft bovendien, draaiend of niet, compleet hetzelfde tetris spel.

Maar goed.. wie ben ik, mijn entry krijg ik waarschijnlijk niet af.. heb er gewoon geen tijd meer voor gehad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hmm, als dit nu zo doorgaat met de afmeldingen en mededelingen dat een mensen de contest deadline niet gaan redden dan houden we van het totaal van 28 deelnemers straks niet meer dan 10 over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op 19 August 2003 @ 10:23:
Ziet er erg leuk uit, maar als het gaat draaien is het compleet onspeelbaar imho (toetsen draaien om en je hele coordinatievermogen is pleite).. En het blijft bovendien, draaiend of niet, compleet hetzelfde tetris spel.
Is juist bevorderend voor de verslaving aan deze game! Net 2 uur doorgetest en de enige 'bug' (die al genoemd is ik weet het) is van het 'verspringende' blokje wanneer je langs een ander blokje schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Woudloper schreef op 19 augustus 2003 @ 10:34:
Hmm, als dit nu zo doorgaat met de afmeldingen en mededelingen dat een mensen de contest deadline niet gaan redden dan houden we van het totaal van 28 deelnemers straks niet meer dan 10 over...
't Zou mij heel erg best uitkomen als we de deadline een week of 2 op kunnen schuiven. Dan is er wat meer hoop dat ik een toonbaar spel afkrijg :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Verwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 10:36:
[...]

Is juist bevorderend voor de verslaving aan deze game! Net 2 uur doorgetest en de enige 'bug' (die al genoemd is ik weet het) is van het 'verspringende' blokje wanneer je langs een ander blokje schuift.
Khad nog wel een andere bug.. tijdens het draaien van het level bleven blokjes gewoon in de lucht hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh wat frustrerend, zodra dat ding gaat draaien ben je je hele orientatie kwijt... grrr. :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Ey André leuk spelletje ik had ook zoiets op de MSX moest met een helicopter naar allemaal plaatsen in Europa vliegen :) Kan ik het weer doen leuk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04 12:36
Crisp, klein dingetje wat ik in level 6 opmerkte.

Als ik op normal speed een lemming laat ontploffen, legt deze in de 5 seconden tijd een afstand x af.

Als ik de speed op accelerated (of zoiets) zet, dan zou deze (mijns inziens) dezelfde afstand x moeten afleggen in dezelfde 5 seconden. Echter, met accelerated speed legt de lemming in de 5 seconden een kortere afstand dan x af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:17

crisp

Devver

Pixelated

Croccifixio schreef op 19 augustus 2003 @ 17:13:
Crisp, klein dingetje wat ik in level 6 opmerkte.

Als ik op normal speed een lemming laat ontploffen, legt deze in de 5 seconden tijd een afstand x af.

Als ik de speed op accelerated (of zoiets) zet, dan zou deze (mijns inziens) dezelfde afstand x moeten afleggen in dezelfde 5 seconden. Echter, met accelerated speed legt de lemming in de 5 seconden een kortere afstand dan x af.
Dan trekt je pc het niet :P

btw; ik zit ondertussen al over de 100.000 bezoekers vanaf afgelopen vrijdag als ik de logs mag geloven :o

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 19-08-2003 17:19 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lol,krijg bij lemmings in level 10 fun een fout, na wegklikken gaat het lemmingluik niet open :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

johnnyv.nl schreef op 19 August 2003 @ 17:40:
Lol,krijg bij lemmings in level 10 fun een fout, na wegklikken gaat het lemmingluik niet open :D
zou handig zijn te weten wat voor fout ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Het luik van de lemmings gaat onder mozilla niet open, onder IE wel.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CrashOne schreef op 19 August 2003 @ 18:19:
Het luik van de lemmings gaat onder mozilla niet open, onder IE wel.
Hier anders wel :)
Het is een animated gifje; ik weet dat Opera daar ook problemen mee heeft, maar onder Mozilla heb ik nog nergens last van gehad...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

maar de lemmings vallen dus ook niet. Dus je kan gewoon weg niet spelen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CrashOne schreef op 19 August 2003 @ 19:26:
maar de lemmings vallen dus ook niet. Dus je kan gewoon weg niet spelen.
Moet je dat er wel bij zeggen :)
Krijg je javascript errors in je javascript console?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 18:43
nog een bug voor lemmings:

als je een lemming (1 of meerdere) laat ontploffen en je gaat tijdens de timer scrollen loopt de timer niet door maar de lemming wel. (op zich wel handig als je een bom zo dicht mogelijk bij een muurtje wil laten ontploffen, beetje vroeg aanzetten, bij 1 gaan scrollen, en vlak bij het muurtje weer ophouden)
Je moet trouwens wel een beetje intensief scrollen hier

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04 12:36
crisp schreef op 19 August 2003 @ 17:18:
[...]

Dan trekt je pc het niet :P

btw; ik zit ondertussen al over de 100.000 bezoekers vanaf afgelopen vrijdag als ik de logs mag geloven :o
Tja, dan zou ik toch zeggen dat je aan je code zou moeten sleutelen. Ik draai op een P4 2,26G en gebruik Mozilla 1.4. Een beetje raar dat mijn comp dat niet zou trekken.

Nog even naar dat level gekeken. Vanaf het begin staat de CPU load al op 100%. Zwaar level kennelijk. Heeft iemand anders er ook last van?

[ Voor 15% gewijzigd door Croccifixio op 19-08-2003 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Croccifixio schreef op 19 August 2003 @ 20:06:
[...]

Tja, dan zou ik toch zeggen dat je aan je code zou moeten sleutelen. Ik draai op een P4 2,26G en gebruik Mozilla 1.4. Een beetje raar dat mijn comp dat niet zou trekken.

Nog even naar dat level gekeken. Vanaf het begin staat de CPU load al op 100%. Zwaar level kennelijk. Heeft iemand anders er ook last van?
Zowel in IE als in Mozilla heb ik in level 10 tussen de 20% (1 lemming) en 70% (20 lemmings) CPU belasting met animaties en muziek. Da's op een AMD XP2000 en win2k. Het valt me overigens op dat mensen die klagen over 100% CPU bezetting over het algemeen of < 1GHZ hebben, of een P4 :P

De animatie (bewegend water over de hele breedte) maakt dit level inderdaad zwaarder dan de andere; de animaties stoppen (in-game met de 3) zou dus al moeten schelen.

Net als het versneld laten draaien zorgt veel scrollen voor een full load op je CPU waardoor de timer en de lemmings niet meer synchroon lopen, daar is weinig aan te doen helaas; alle actie in de timer stoppen is namelijk geen optie.

Uiteraard ga ik nog dingen optimaliseren, maar daarvoor moet eerst de engine perfect zijn. Ik kan er ook niets aan doen dat dit project voortijdig uitgelekt is naar de rest van de wereld

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 19-08-2003 21:06 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Ik word serieus misselijk van Clays spel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt helemaal geen last van CPU gebruik in lemmings. Pas als ik er 70 of meer laat ontploffen gaat het schokken. Maar de rest van het spel zit ie onder de 5-10% zie sig onder winXP en iexplorer6.

Ik word trouwens ook misselijk van clays spel :( (misschien suggestief doordat degene boven mij hetzelfde had en ik dat eerst gelezen had). Wel netjes gemaakt, mooie skin.

Landkaart van Andre vond ik ook leuk. Heb een tijdje zitten vliegen en vond het wel intressant, alleen een beetje saai. Misschien is het leuk om daar intressante punten in te zetten dat je dan informatie krijgt. Bijv een kaartje van de wereld en dat je dan naar bijzondere punten kunt vliegen. Ik noem maar wat bijv, de amazone (langste rivier van de wereld). En dat je dan informatie over dit punt krijgt in een shermpje ernaast ofzo.
Als je heel veel van dat soort dingen erin hebt, vlieg iig ik de wereld een aantal keer rond :)
Leuke simpele leerzame interactieve spelletjes doen het goed bij jong & oud imho.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John_Bruin schreef op 18 augustus 2003 @ 10:09:
Als we dan toch oude (Nederlandse) C64 klassiekers uit de kast halen... Wie maakt Tempo Typen?
Beter nog: Eindeloos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@crisp:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/wyffels.f/schermafdruklemmings.jpg
Is dat normaal dat bij mij iedere lemming = 10 lemmings?

Dit in Mozilla 1.2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

pikachuf:
Dit in Mozilla 1.2.1
Gebruik van plugins is niet toegestaan, serverside technieken zijn niet toegestaan (het moet standalone werken) en het moet werken onder IE6 en Mozilla 1.4 (om IE-only dingen te voorkomen).
Updaten is sowieso wel een strak plan, denk ik ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 17:30:
@crisp:
[afbeelding]
Is dat normaal dat bij mij iedere lemming = 10 lemmings?

Dit in Mozilla 1.2.1
doet maar eens Mozilla upgraden; ik test zelf in 1.3 en 1.4 en daar werkt het prima (lijkt erop alsof hij de overflow:hidden op de div waar het plaatje in zit negeerd en/of de div uitrekt)
Gebruik van plugins is niet toegestaan, serverside technieken zijn niet toegestaan (het moet standalone werken) en het moet werken onder IE6 en Mozilla 1.4 (om IE-only dingen te voorkomen).
mmmz, dan moet ik de sound-support er dus uitslopen voor ik 'm instuur ;)

[ Voor 25% gewijzigd door crisp op 20-08-2003 17:37 ]

Intentionally left blank

• André

André

Analytics dude

Welke plugin gebruik jij dan? De Windows Media Speler bedoel je zeker?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

André schreef op 21 August 2003 @ 12:29:
Welke plugin gebruik jij dan? De Windows Media Speler bedoel je zeker?
Voor IE ja, en in Mozilla ook als de ActiveX plugin geinstalleerd is. Verder gebruik ik in Mozilla mimetype-sniffing; zo kan bijvoorbeeld ook de quicktime plugin daar gebruikt worden voor geluid (video/quicktime) of enig andere plugin die bijvoorbeeld audio/midi en audio/wav ondersteund.

Geluid, en dan nog het liefst scriptable is echt nog een ramp in de verschillende browsers; het wordt tijd dat daar eens een standaard voor gaat komen. Ik wou trouwens per-se geen flash gebruiken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 21-08-2003 12:44 ]

Intentionally left blank

• André

André

Analytics dude

crisp schreef op 21 August 2003 @ 12:44:
[...]

Voor IE ja, en in Mozilla ook als de ActiveX plugin geinstalleerd is. Verder gebruik ik in Mozilla mimetype-sniffing; zo kan bijvoorbeeld ook de quicktime plugin daar gebruikt worden voor geluid (video/quicktime) of enig andere plugin die bijvoorbeeld audio/midi en audio/wav ondersteund.
Ja op die manier. Het enige wat niet met een plugin werkt = bgsound='bla.wav', maar daar kun je weinig mee natuurlijk.
Geluid, en dan nog het liefst scriptable is echt nog een ramp in de verschillende browsers; het wordt tijd dat daar eens een standaard voor gaat komen.
Laat het alsjeblieft niet makkelijk scriptable worden, ik zie het al voor me: van die Frontpage en Dreamweaver rollover's met geluidjes enzo :r
Ik wou trouwens per-se geen flash gebruiken ;)
Nee oke, dat lijkt me duidelijk >:)

• Bosmonster
Tja.. die plugins restrictie is er niet voor niks.. Een van de nadelen is dat je dan niet of nauwelijks geluid kunt gebruiken. Maar waar leg je anders de grens voor het gebruik van plugins...

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Bosmonster schreef op 21 augustus 2003 @ 13:55:
Tja.. die plugins restrictie is er niet voor niks.. Een van de nadelen is dat je dan niet of nauwelijks geluid kunt gebruiken. Maar waar leg je anders de grens voor het gebruik van plugins...
Je kan het ook wat meer nuanceren, bv: "de werking van de game mag niet afhankelijk zijn van plugins"

Intentionally left blank

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben het met Crisp eens. Het is een extratje, dat makkelijk buiten beschouwing kan worden gelaten bij de beoordeling. Het lijkt me onzinnig om dit er uit te laten halen aangezien het spel er niet door verandert en je ook zonder geluid prima kan spelen

In mijn minesweeper komt geen geluid, dus ik heb er geen last van maar zou het zonde vinden als Crisp hieraan zijn tijd moet besteden. ;)

@ Crisp, er zit nog een bug in. Je kan als je het spel pauseert nog steeds taken aan de lemmings toewijzen. Bij het level "We all fall down" kan je eerst de hele rij tot het einde laten lopen, vervolgens pauzeren en alle lemmings aanklikken, pauze uit en ze gaan allemaal tegelijk graven. Op deze manier is dit level erg makkelijk en dat zal vast niet de bedoeling zijn.

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

WvdWest schreef op 21 August 2003 @ 14:25:
[...]
@ Crisp, er zit nog een bug in. Je kan als je het spel pauseert nog steeds taken aan de lemmings toewijzen. Bij het level "We all fall down" kan je eerst de hele rij tot het einde laten lopen, vervolgens pauzeren en alle lemmings aanklikken, pauze uit en ze gaan allemaal tegelijk graven. Op deze manier is dit level erg makkelijk en dat zal vast niet de bedoeling zijn.
mmzz, inderdaad; niet aan gedacht :)

Intentionally left blank

• Bosmonster
Als je game er niet afhankelijk van mag zijn en dus je beoordeling zonder die werking gegeven moet worden, dan heeft het toch ook geen zin om het erin te verwerken? Imho is crisp een apart geval, omdat zijn game deze contest geheel ontstijgt.

• Bosmonster
crisp schreef op 21 August 2003 @ 14:30:
[...]

mmzz, inderdaad; niet aan gedacht :)
Volgens mij kan dat in de echte Lemmings toch ook? Pauzeren en ze allemaal een parapluutje geven bijvoorbeeld en dan weer verder?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Bosmonster schreef op 21 August 2003 @ 14:58:
[...]
Volgens mij kan dat in de echte Lemmings toch ook? Pauzeren en ze allemaal een parapluutje geven bijvoorbeeld en dan weer verder?
Ik zal het vanavond eens uitproberen in de echte versie :)

btw, ik wil bij de inzending muziek en geluid wel default uitschakelen hoor en de opties disablen, da's zo gebeurd :P

Intentionally left blank

• FlashAddict
  • Laatst online: 22-08-2020
Jongens, geweldig wat hier is gemaakt, echt petje af en ik wist niet dat DHTML tot dit in staat is. Ik ben niet zo'n DHTML guru, maar ik wil graag meedoen aan een volgende wedstrijd. Misschien een idee een dergelijk wedstrijd in Flash te doen?

• evaarties
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

crisp schreef op 21 August 2003 @ 15:00:
[...]

Ik zal het vanavond eens uitproberen in de echte versie :)

btw, ik wil bij de inzending muziek en geluid wel default uitschakelen hoor en de opties disablen, da's zo gebeurd :P
Volgens mij kan dit half -> pauzeren en als je dan een lemmings een pluutje geeft oid gaat de pauze er automatisch af. Bij lemmings 2 werkt dit iig zo met graven ed.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
PatrickPietens schreef op 21 August 2003 @ 15:06:
Jongens, geweldig wat hier is gemaakt, echt petje af en ik wist niet dat DHTML tot dit in staat is. Ik ben niet zo'n DHTML guru, maar ik wil graag meedoen aan een volgende wedstrijd. Misschien een idee een dergelijk wedstrijd in Flash te doen?
Spelletje maken in flash, daar ben ik ook wel voor. Maar het lijkt me een grotere uitdaging om zoiets in dhtml te doen. In Flash wordt de lat dan wel wat hoger gelegd lijkt me.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• André

André

Analytics dude

Ik heb inmiddels weer wat dingen toegevoegd aan AsTris. Er komen soms 'rare' figuren naar beneden en af en toe een bommetje. Alle blokjes rondom dat bommetje worden vernietigd. Roteren gaat nu met 'z' en 'x' (Pelle wilde de andere kant op, nu mag ie kiezen). En voor jullie beginnen over de 'drop' functionaliteit: daar ben ik nog mee bezig.

http://www.nobellaan.nl/astris/

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

André schreef op 21 August 2003 @ 19:46:
Ik heb inmiddels weer wat dingen toegevoegd aan AsTris. Er komen soms 'rare' figuren naar beneden en af en toe een bommetje. Alle blokjes rondom dat bommetje worden vernietigd. Roteren gaat nu met 'z' en 'x' (Pelle wilde de andere kant op, nu mag ie kiezen). En voor jullie beginnen over de 'drop' functionaliteit: daar ben ik nog mee bezig.

Ben je op dit moment bezig, want ik kan niet eens beginnen :>

Daarnaast hoop ik dit weekend een pre-release te laten zien, maar anders wordt het gewoon een final :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• André

André

Analytics dude

BtM909 schreef op 21 August 2003 @ 19:50:
[...]

Ben je op dit moment bezig, want ik kan niet eens beginnen :>

Daarnaast hoop ik dit weekend een pre-release te laten zien, maar anders wordt het gewoon een final :)
Ships, veel dingen gedaan maar 1 ding vergeten 8)7 8)7 8)7

Testen in Mozilla....

/Edit:

Hmm, daar ligt het niet aan, hij werkt perfect in Mozilla. En ik ben op dit moment niet bezig.

[ Voor 14% gewijzigd door André op 21-08-2003 19:56 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

André schreef op 21 August 2003 @ 19:53:
[...]

Ships, veel dingen gedaan maar 1 ding vergeten 8)7 8)7 8)7

Testen in Mozilla....
Mozilla had ik nog niet eens aangeraakt ... Gewoon IE6.0 hoor :+

error is trouwens

code:
1
2
3
4
5
Line: 18
Char: 1
Error: Object wordt verwacht
Code: 0
URL: http://www.nobellaan.nl/astris/

[ Voor 23% gewijzigd door BtM909 op 21-08-2003 19:57 ]

• André

André

Analytics dude

BtM909 schreef op 21 August 2003 @ 19:55:
[...]

Mozilla had ik nog niet eens aangeraakt ... Gewoon IE6.0 hoor :+
Dan heb je denk ik een cache probleem?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dit is de eerste keer dat ik je astris bekijk O-)

• Bosmonster
Hij doet het hier prima in IE6... maar hoe kon ik ook al weer draaien? Want pijltje naar boven doet niks.. :?

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Bosmonster schreef op 21 augustus 2003 @ 19:59:
Hij doet het hier prima in IE6... maar hoe kon ik ook al weer draaien? Want pijltje naar boven doet niks.. :?
Roteren gaat nu met 'z' en 'x'
:P

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• André

André

Analytics dude

Bosmonster schreef op 21 August 2003 @ 19:59:
[rml]André in "[ DHTML] Contest 2003"[/rml]
Lezen ;)

En ik kan de fout ook niet reproduceren, even afwachten of meer mensen het hebben.
Trouwens op regel 10 tot en met 20 staan alleen maar regels zoals "A = 0;", dus daar kan het niet fout gaan.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bosmonster schreef op 21 augustus 2003 @ 19:59:
Jah zegt ie :/

Nu werkt het wel bij mij (zonder cache te clearen). André, loop je me te fucken?

:+

• André

André

Analytics dude

BtM909 schreef op 21 augustus 2003 @ 20:02:
[...]

Jah zegt ie :/

Nu werkt het wel bij mij (zonder cache te clearen). André, loop je me te fucken?

:+
Als dat kon graag, maar nee... >:)

Ik heb eerst de hele zooi geupload en toen pas de post gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdWest
  • Niet online
Crisp,

In level "Here's one I prepared earlier" kan je een trap bouwen op het water. Ik was te laat met een extra trap bouwen en viel toen in het water. Door snel weer te bouwen kreeg ik een trap in het water. Zie onderstaand screenshot
Afbeeldingslocatie: http://213.204.211.51/lemmings_bug.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door crisp op 22-08-2003 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

WvdWest schreef op 22 augustus 2003 @ 00:23:
Crisp,

In level "Here's one I prepared earlier" kan je een trap bouwen op het water. Ik was te laat met een extra trap bouwen en viel toen in het water. Door snel weer te bouwen kreeg ik een trap in het water. Zie onderstaand screenshot
[afbeelding]
vergeten dat je een lemming van het type 'drown' ook niet meer kunt veranderen :P

sorry, deed net edit ipv quote

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdWest
  • Niet online
crisp schreef op 22 August 2003 @ 00:45:
[...]

vergeten dat je een lemming van het type 'drown' ook niet meer kunt veranderen :P

sorry, deed net edit ipv quote
Het heeft mij wel geholpen in dat level ;) Scheelde weer wat elende om een nieuwe lemming te laten bouwen. Heb trouwens getest en het blijkt bij alle levels te kunnen maar dat is natuurlijk ook logisch. :)

Mijn minesweeper gaat dit weekend volledig op de schop. Ik heb hem bijna werkend maar niet snel genoeg. Dit weekend hoop ik een werkende versie te kunnen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

WvdWest schreef op 22 August 2003 @ 01:06:
Mijn minesweeper gaat dit weekend volledig op de schop. Ik heb hem bijna werkend maar niet snel genoeg.
Zit er snelheid in minesweeper dan :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

WvdWest schreef op 22 August 2003 @ 01:06:
[...]
Het heeft mij wel geholpen in dat level ;) Scheelde weer wat elende om een nieuwe lemming te laten bouwen. Heb trouwens getest en het blijkt bij alle levels te kunnen maar dat is natuurlijk ook logisch. :)
not anymore... >:)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdWest
  • Niet online
André schreef op 22 August 2003 @ 01:10:
[...]

Zit er snelheid in minesweeper dan :? :P
Het gaat om de snelheid van het opbouwen van het veld. Dat duurt nu nog te lang. Daarnaast hou ik problemen met het openen van de lege vakjes. Door er objecten van te maken ipv met arrays te werken hoop ik dit te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

nog 1 week!!! (of stellen we het uit? :? )

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

@ Crisp: Kan je bij het levels kiezen ook aangeven hoeveel lemmings je krijgt en hoeveel je er moet redden? Kan je daar je strategie op aanpassen.

Edit: Ik zie nu net dat het in het level onderaan staat als je speelt.

[ Voor 21% gewijzigd door evaarties op 24-08-2003 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

* KICK *

Nog nieuws? iemand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdWest
  • Niet online
Ik ben helaas deze week niet in staat om mijn Minesweeper af te krijgen. Dit weekend zit ik op een LAN party. Een weekje uitstel zou mij dan ook erg goed uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ik ben ook wel voor 2 weken uitstel, maar dan verwacht ik ook minimaal een inzending van drm ;)
Niet omdat ik niet klaar ben (hoewel, af zal het pas over een half jaar ofzo zijn), maar ik denk dat veel mensen nog wel graag de puntjes op de i willen zetten...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Als we daardoor 2 inzendingen meer krijgen (drm en WvdWest) ben ik voor. Dan wordt de einddatum 15 september. En dat is dan ook het uiterste, want er was al redelijk wat tijd voor deze contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

whehe k wil ook net zeggen dat ik er niet meer aan mee doe omdat ik ook de afgelopen maanden echt geen fuck uitgevoerd heb (kutzooi met geen werk krijgen en te lui om iets te doen..... maarja) maar als t nog wat weekjes wacht ga ik mischien wel wat regelen nog. heb nou alleen nog maar een makkelijk scriptje dat wat blokjes op en neer haalt... en nix weghaalt (of te wel een regeltje of 20 code en t doet gewoon nix :P)

maar je verliest echt zin hebben om iets te maken als je echt helemaal niets te doen hebt normaal. man wat is dat irritant zeg. hou mij verder dus maar onder voorbehoud of ik op t eind van deze contest wat heb en reken er helemaal niet op dat ik iets maak wat echt goed gecodeert is :P k ben echt now way zo goed als jullie hier. en t is echt mega mooi wat jullie hebben. maar als ik verder later dan de einddatum wat klaar heb. wat ik zeker wel wil doen. dan merken jullie het wel aan mn sig (en in de hk komen omdat ik hier verder niets post :P)

verder echt superkoel wat jullie hebben ingezonden so far :) wil ook de rest nog zien wat er nog niet is :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 weken uitstel komt me heel goed uit, ik ben deze week m'n stage aan het afronden, dus geen zak aan m'n snake gedaan. 2 weken erbij geeft me wel mogelijkheden wat extra features en levels in elkaar te draaien en de boel een grafische boost te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is ook voor 2 weken uitstel
M'n leven was de afgelopen weken iets te hectisch voor leisure-coding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

drm wilde ook al een paar weken uitstel... nou zit ik niet in de jury maar als niemand hier op tegen is dan lijkt mij dat dit gewoon mogelijk moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

* Woudloper maakt het als lurker van dit topic helemaal niet uit, maar gezien bovenstaande reactie (en wellicht nog de komende reactie, o.a. BtM909 [hij was toch ook bezig...]) lijkt het mij een goed plan...

[ Voor 3% gewijzigd door Woudloper op 27-08-2003 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

De jury bestaat uit Cheatah en Hunterpro, ik zal es kijken of ik ze via ICQ een schop kan geven voor het laatste oordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

crisp:
nog 1 week!!! (of stellen we het uit? :? )
Wat mij betreft wel, iig. Ik heb het verschrikkelijk druk momenteel, en als we het niet uitstellen kan ik niets inleveren; as simple as that.

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:23
André schreef op 21 August 2003 @ 19:46:

Ziet er leuk uit! Maar wat moet dit voorstellen:
Afbeeldingslocatie: http://hell.student.utwente.nl/temp/1061992083_tetris.png
Het is potverdorie geen pentris! :(

[ Voor 6% gewijzigd door Soultaker op 27-08-2003 17:02 . Reden: Plaatje gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Cheatah gaat vanavond ff met HunterPro overleggen. Als er mensen zijn die gegronde bezwaren hebben tegen het verleggen van de deadline, gelieve zich tot hen te wenden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Soultaker schreef op 27 August 2003 @ 15:51:
[...]

Ziet er leuk uit! Maar wat moet dit voorstellen:
[[url=http://hell/temp/1061992083_tetris.png]afbeelding[/url]]
Het is potverdorie geen pentris! :(
Plaatje doet het niet helemaal bij mij? Dus wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:23
André schreef op 27 August 2003 @ 16:45:
Plaatje doet het niet helemaal bij mij? Dus wat bedoel je?
Ik had de domein in de URL van het plaatje afgekort. |:( Ik doelde dus op dat blokje van vijf! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

voor de mensen die zich het afvragen: tetra = 4, penta = 5 ;)

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Soultaker schreef op 27 augustus 2003 @ 17:03:
[...]

Ik had de domein in de URL van het plaatje afgekort. |:( Ik doelde dus op dat blokje van vijf! :)
Aha, nu werkt hij wel.

Mooi he, 5 blokjes. Die figuren komen soms even tussendoor om het moeilijker te maken. Maar daarvoor komen er soms ook bommen om dat weer op te lossen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

André schreef op 27 August 2003 @ 17:09:
[...]

Aha, nu werkt hij wel.

Mooi he, 5 blokjes. Die figuren komen soms even tussendoor om het moeilijker te maken. Maar daarvoor komen er soms ook bommen om dat weer op te lossen :P .
bugje: als ik 1x op naar rechts ram gaat het blokje 2 vakjes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Papa Eend schreef op 27 August 2003 @ 18:19:
[...]

bugje: als ik 1x op naar rechts ram gaat het blokje 2 vakjes verder.
Dan houd je de toets te lang vast.

Ik zal nog es naar die timers kijken, hij staat iets te snel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Om even terug te komen op het niet opengaande luikje..dat ligt denk ik niet aan je browser maar aan de manier waarop met je koekjes wordt omgegaan.
Ik werk nl. met IE6sp1 en XPsp1, en deze slaat bij mij de cookie verkeerd op.
normaal komt je cookie er zo uit te zien:
code:
1
2
FUN
?completed=1:-code-:1,2:-code-:1,3:-code-

maar nu ziet ie er dus nu uit op het eind :P
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
FUN
?completed=1:-code-:1,2:-code-:1,3:-code-:1&nextlevel=4&nextlevelcode=-code-
crew.tweakers.net/crisp/lemmings/
1600
2913912832
30069683
2102274896
29583774
*
SETTINGS
?music=1&sounds=1&animations=1
crew.tweakers.net/crisp/lemmings/
1600
2913912832
30069683
2047872144
29584361
*
Volgens mij zit daar ergens het probleem.
Dus het enigste wat je hoeft te doen is je cookie wat te veranderen na elk level en dan gaat het luikje wel open, raar maar het is zo :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ik denk dat de cookies weinig te maken hebben met het wel of niet opengaan van het luikje eerlijk gezegd, maar ik zal er eens naar kijken :)

cookie ziet er trouwens normaal uit; ik zet namelijk meerdere cookies, maar die worden in hetzelfde bestand opgeslagen. Dat is volkomen normaal.

[ Voor 35% gewijzigd door crisp op 28-08-2003 09:29 ]

Intentionally left blank

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

André schreef op 27 augustus 2003 @ 18:21:
[...]

Dan houd je de toets te lang vast.

Ik zal nog es naar die timers kijken, hij staat iets te snel dus.
jah dat dacht ik dus ook, maar zelfs als ik de toets maar een klein tikje geef verspringt ie al 2 blokjes :)

• drm

drm

f0pc0dert

Papa Eend:
jah dat dacht ik dus ook, maar zelfs als ik de toets maar een klein tikje geef verspringt ie al 2 blokjes :)
idd, heel irritant :)

Je kunt volgens mij beter zorgen dat 1 onkeydown en 1 onkeyup samen 1 stapje verplaatsen verzorgen. Eventueel kun je dan nog een timer inbouwen van 500 ms ofzo die zorgt dat als je een onkeyup voor 500 ms uitblijft hij (daarna) sneller gaat bewegen.

~ Gottfried Leibniz

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

drm schreef op 28 augustus 2003 @ 10:02:
[...]

Je kunt volgens mij beter zorgen dat 1 onkeydown en 1 onkeyup samen 1 stapje verplaatsen verzorgen. Eventueel kun je dan nog een timer inbouwen van 500 ms ofzo die zorgt dat als je een onkeyup voor 500 ms uitblijft hij (daarna) sneller gaat bewegen.
je hebt ook nog onkeypress ;)

Intentionally left blank

• Blaise
  • Niet online
André, twee dingen die mij beetje irriteren:

- De beneden-toets is gelijk helemaal op de bodem IPV versneld naar beneden vallen
- X toets voor draaien? Ik vind de omhoog toets logischer

Verder speelt het lekker weg.

• André

André

Analytics dude

drm schreef op 28 August 2003 @ 10:02:
[...]

Dan kan ik net zo goed het hele timer verhaal er uit halen, want dan moet een toets net zo reageren als een toets standaard doet: Dus eerst letter, even wachten, dan heel veel letters. Ik had het juist ingebouwd voor mensen die hun toetsenbord heel langzaam hebben staan.

Magoed, ik zal de timers iets minder gevoelig zetten. :)
Blaise schreef op 28 August 2003 @ 12:30:
André, twee dingen die mij beetje irriteren:

- De beneden-toets is gelijk helemaal op de bodem IPV versneld naar beneden vallen
- X toets voor draaien? Ik vind de omhoog toets logischer

Verder speelt het lekker weg.
Ik heb het veranderd naar 'z' en 'x' zodat je kunt kiezen welke kant je op wil roteren. Misschien is het een optie om het toch met pijltje naar boven te doen, en dat dan instelbaar te maken.

[ Voor 27% gewijzigd door André op 28-08-2003 12:32 ]

• drm

drm

f0pc0dert

crisp:
je hebt ook nog onkeypress ;)
André:
Dan kan ik net zo goed het hele timer verhaal er uit halen, want dan moet een toets net zo reageren als een toets standaard doet: Dus eerst letter, even wachten, dan heel veel letters. Ik had het juist ingebouwd voor mensen die hun toetsenbord heel langzaam hebben staan.
Daarom kun je het dus het beste met een trigger doen adhv keydown en keyup, want dan heb je er toch nog de controle over :) (instelbaar, dus ;))

~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Aangezien ik geen schriftelijke bezwaren in drievoud heb mogen ontvangen, deel ik bij deze mede dat inzendingen tot uiterlijk zondag 14 september 23:59 CET kunnen worden ingezonden. De deadline is dus exact twee weken uitgesteld!

HunterPro en ik zorgen er dan voor dat alle inzendingen in ieder geval tijdelijk op één lokatie te vinden zullen zijn, zodat iedereen eenvoudig alle inzendingen kan bekijken, uitproberen en beoordelen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

verwacht geen lemmings in de huidige vorm; uitstel komt mij nu ook wel erg goed uit nu ik gezeik met brein heb :(

Intentionally left blank

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

crisp schreef op 28 August 2003 @ 16:50:
verwacht geen lemmings in de huidige vorm; uitstel komt mij nu ook wel erg goed uit nu ik gezeik met brein heb :(
Hoezo gezeik met brein, wat bedoel je daarmee???
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste