[DHTML] Contest 2003

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 9.245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:25

crisp

Devver

Pixelated

Woudloper schreef op 28 August 2003 @ 16:59:
[...]

Hoezo gezeik met brein, wat bedoel je daarmee???
stichting brein

die gasten handelen dus op eigen houtje terwijl ik nog steeds bezig ben om al dan niet toestemming te krijgen voor het gebruik van sommige elementen; maar goed, ik schrijf daar vanavond wel een verhaaltje over op mijn site.

[ Voor 33% gewijzigd door crisp op 28-08-2003 17:03 ]

Intentionally left blank

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

crisp schreef op 28 August 2003 @ 17:01:
[...]

stichting brein

die gasten handelen dus op eigen houtje terwijl ik nog steeds bezig ben om al dan niet toestemming te krijgen voor het gebruik van sommige elementen; maar goed, ik schrijf daar vanavond wel een verhaaltje over op mijn site.
Maar ehm, als je lemmings alleen ter beschikking stelt van de jury dan kom je toch niet meer in aanraking met de stichting brein?

offtopic:
Verder vind ik het vreemd dat ze op eigen houtje acties ondernemen. Ze hadden overigens in jouw FAQ van Lemmings kunnen lezen dat je nog bezig was met een procedure om toestemming te vragen.

Ook is het toch nog zo dat wanneer je de layout maar een klein beetje aanpast, je de naam veranderd e.d. je dan toch al niet meer in aanmerking komt voor de auteursrechtenschending?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Woudloper schreef op 28 August 2003 @ 17:07:
[...]

Maar ehm, als je lemmings alleen ter beschikking stelt van de jury dan kom je toch niet meer in aanraking met de stichting brein?
wel als de jury het openbaar maakt door het op een website te zetten.
offtopic:
Verder vind ik het vreemd dat ze op eigen houtje acties ondernemen. Ze hadden overigens in jouw FAQ van Lemmings kunnen lezen dat je nog bezig was met een procedure om toestemming te vragen.

Ook is het toch nog zo dat wanneer je de layout maar een klein beetje aanpast, je de naam veranderd e.d. je dan toch al niet meer in aanmerking komt voor de auteursrechtenschending?
copyright gaat soms heel ver; met een paar kleine wijzigingen ben je er waarschijnlijk nog niet, maar het hele fijne weet ik daar niet van. En Brein kan zijn tijd idd wel nuttiger besteden lijkt me...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

zoals beloofd; een lange lap tekst: http://www.xs4all.nl/~crisp/lemmings/index.html

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

crisp: looooove the sarcasm ;)

Desalniettemin lijkt het mij alleszins onverstandig als we hier een anti-BREIN topic van maken, dus blijven we gewoon ontopic :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp: geweldig zoals je je gevoelens over deze organisaties hebt verwoord, ik vind het jammer dat dit soort dingen altijd zo hard uit de hoek komen, en hoop dat je snel een mooie antwoord mag ontvangen zodat je je project alszijnde reclame kan door zetten!.

Succes.

/me hoopt namelijk dat het weer snel online mag komen ennuh dat je der nog meer van maakt dan dat het orgineel was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 01:05:
crisp: geweldig zoals je je gevoelens over deze organisaties hebt verwoord, ik vind het jammer dat dit soort dingen altijd zo hard uit de hoek komen, en hoop dat je snel een mooie antwoord mag ontvangen zodat je je project alszijnde reclame kan door zetten!.

Succes.

/me hoopt namelijk dat het weer snel online mag komen ennuh dat je der nog meer van maakt dan dat het orgineel was :)
even copy-paste van het verhaal hoe ik er nu over denk:

Ik heb het wel even gehad met deze hele issue. Dat het voorlopig niet meer online komt boeit me eigenlijk geen ene ruk meer; in eerste instantie deed ik dit voor mezelf en niet voor anderen. Ik was net nog even heel happy bezig om eea in linux te testen (Mozilla en Konqueror) om het daar ook in te laten werken (wat overigens aardig lukt, alleen Konqueror heeft nog wat issues), maar op dit moment zit ik me al weer af te vragen waarom ik er eigenlijk nog mee verder zou gaan.

Ik heb veel steunbetuigingen ontvangen, en dat doet me goed, maar uiteindelijk koop ik er niets voor. Ik kan mijn kont wel tegen de krib aan gooien en het lekker ergens anders gaan hosten ofzo, maar prive kan ik dit soort problemen niet gebruiken omdat het andere dingen in gevaar zou kunnen brengen die voor mij toch wel belangrijker zijn.

Ik wacht het verder wel af of ik nog antwoorden krijg op de vragen die ik aan brein, de NVPI, Take 2 Games en Sony heb gesteld (hoewel ik daar weinig van verwacht). Voorlopig schort ik alles waar ik tot nu toe qua opensource aan werk op; het levert me niets anders dan problemen op...

misschien denk ik er morgen weer anders over, maar op dit moment denk ik: opensource R.I.P.

verwacht van mij dus ook geen inzending, de fun is er af; verder wil ik het woord 'lemmings™' in dit topic niet meer horen

vragen over lemmings, brein whatever; in dit topic graag: Wie wil er met mijn lemmings spelen?
als het een probleem is dat 'ie in HK staat wil ik wel overplaatsing aanvragen

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 04-09-2003 17:27 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me vraagt zich af of er dalijk ook moeilijk gedaan gaat worden over het copyright van snake... :X

anyways: ik presenteer ondertussen even mijn nieuwe level, waar een nieuwe feature is toegevoegd. Stay tuned for more!

(koekje voor de eerste die deze haalt :P)

http://www.rikkertkoppes....tm?level=snake_level_3.js

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 19:04 . Reden: vergeet ie de link... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 19:03:
anyways: ik presenteer ondertussen even mijn nieuwe level, waar een nieuwe feature is toegevoegd. Stay tuned for more!

Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.garage.demon.nl/images/snaketest.gif

Nee, ik heb niet met Photoshop gespeeld, werkelijk je level gespeeld >:)

Maaaar, ik ben wel zover gekomen door een 'feature' wat je hebt ingebouwd. Met de spatiebalk kun je (Zonder op de 'P' van start te hebben gedrukt) al beginnen. Elke spatie is 1 vak vooruit, en vervolgens kun je links en rechts aangeven en weer op de spatiebalk. Enz, enz :+

[ Voor 3% gewijzigd door garage op 05-09-2003 16:44 ]

Koop een taart en ga het vieren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op 30 augustus 2003 @ 18:26:
verwacht van mij dus ook geen inzending, de fun is er af; verder wil ik het woord 'lemmings™' in dit topic niet meer horen
Laten we de inzendingen dan maar niet online gooien, het zou eeuwig zonde zijn als dit betekent dat je niet meer meedoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
Ik kan me haast niet voorstellen dat er geen mensen zijn geweest die hebben geprobeerd, met succes uiteraard, het spel van de site af te rippen. Het zal me dan ook niets verbazen als over een tijdje het spel ineens op een aantal plaatsen online staat. Het is helemaal cliënt side dus het kan allemaal geript worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 19:03:
/me vraagt zich af of er dalijk ook moeilijk gedaan gaat worden over het copyright van snake... :X

http://www.rikkertkoppes....tm?level=snake_level_3.js
Waarom copyright van snake? Snake is ook wel bekend onder de noemer Nibbles en zat gewoon bij QuickBasic en/of PDS Basic 7.1 :-)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
'
'                         Q B a s i c   N i b b l e s
'
'                   Copyright (C) Microsoft Corporation 1990
'
' Nibbles is a game for one or two players.  Navigate your snakes
' around the game board trying to eat up numbers while avoiding
' running into walls or other snakes.  The more numbers you eat up,
' the more points you gain and the longer your snake becomes.
'
' To run this game, press Shift+F5.
'
' To exit QBasic, press Alt, F, X.
'
' To get help on a BASIC keyword, move the cursor to the keyword and press
' F1 or click the right mouse button.

[ Voor 35% gewijzigd door alienfruit op 31-08-2003 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

alienfruit schreef op 31 August 2003 @ 16:51:
[...]

Waarom copyright van snake? Snake is ook wel bekend onder de noemer Nibbles en zat gewoon bij QuickBasic en/of PDS Basic 7.1 :-)
Free as in free speech; not free beer 8)

Oftewel; dat je de source hebt betekent niet dat er geen copyright op zit ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Spider.007 op 31-08-2003 19:38 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Neej snap ik SpiderWomen (;)) alleen als het een voorbeeld is van QuickBasic zullen ze er vast niet actief opjagen en zolang je de copyright opmerking van Microsoft erbij zet moet het geen probleem zijn lijkt me. Natuurlijk heeft men wel copyright (gaat automatisch :|) maar als het code voor demo/voorbeeld praktijken wordt gebruikt, vind ik het toch weer wat anders, als je niet wil dat het nagemaakt of gebruikt wordt had je het maar niet als voorbeeld beschikbaar moeten stellen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nibbles/Snake bestaat al een kleine eeuwigheid, er is zelfs een arcade kast van geweest. En je wil niet weten hoeveel tetris, space invaders, defender en andere klonen er zijn...

Verwijderd

Crisp,

Ik weet dat je het woord niet meer wil horen maar wilde even melden dat je het met je DHTML Lemmings hebt geschopt tot een vermelding in de SitePoint Tech Times..
This issue, I was going to tell you all about the most impressive display of DHTML I had ever seen.
Lijkt me toch een aardig compliment :)

Sorry voor het offtopic geblaat maar vond het een vermelding waard..

Edit:

Momenteel is de editie nog niet te vinden op sitepoint.com, dat zal wel een dag of 1/2 later komen dan dat hij in de mailbox verschijnt. Als er interesse is kan ik de tekst hier wel kopieren.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 14:38 ]

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 14:29:
Crisp,

Ik weet dat je het woord niet meer wil horen maar wilde even melden dat je het met je DHTML Lemmings hebt geschopt tot een vermelding in de SitePoint Tech Times..

[...]

Lijkt me toch een aardig compliment :)

Sorry voor het offtopic geblaat maar vond het een vermelding waard..
Ik weet dat dit eigenlijk niet hoort maar dit wil ik jullie niet onthouden...

http://www.google.com/sea...c2coff=1&q=Lemmings+DHTML

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• drm

drm

f0pc0dert

Ik verzoek bij deze toch vriendelijk even om hiermee te kappen, mensen. crisp heeft niet voor niets verzocht dat er niet meer over gesproken wordt, en googlen kan hij heus wel ;)

Houd het op de DHTML Contest aub

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Even een kick, want het is nog maar 1 week voordat de uiteindelijke inzendingsdatum is. Ik heb hieronder even een lijstje gemaakt van de deelnemers welke zich gemeld hebben in dit topic en waar (naar mijn idee) nog wat vruchtbaars uit kan komen.

DeelnemerInzendingStatus
Andréastrisalmost Final
BosmonsterLanderUnknown
Blues
BtM909ConceptUnknown
ClayRotatixFinal
crisplemmingsFinal
coubertin119Het Grote Kraak-de-code Spelalmost Final
drmhoopt wat toonbaars te krijgenConcept
HunterproVink het vakjeFinal
KoetjeboeConceptart 1,Conceptart 2Unknown
Martijn22BadmintonUnknown
mophorsnakeUnknown
TjabberPacmanUnknown

offtopic:
Disclaimer: Het kan natuurlijk altijd zijn dat ik het topic niet goed gescand heb, maar dan moeten jullie dit even kenbaar maken

[ Voor 9% gewijzigd door Woudloper op 09-09-2003 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

* drm hoopt dat hij nog wat toonbaars afkrijgt :X

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft afgelopen maand minimaal 60 uur in de week gewerkt aan een ander project, dus niet veel gedaan aan de contest.

Verder dan concept art en idee uitwerking ben ik niet gekomen en ik baal ervan! :(
Maar erg vet _/-\o_ wat de rest tot nu toe heeft ingezonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is nu effe druk bezig met rijlessen, maar gaat als het goed is komend weekend even de boel finalizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:06
Woudloper, zoals je misschien niet in de titelbalk gezien hebt, noemt m'n game "Het Grote Kraak-de-code Spel" :)

Het komt er op neer om nog eens een dagje door te coden en het is af, alleen kan ik m'n kop echt *niet* bij werk houden :p

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

bugje in rotatrix, als je steentje al onder de andere is en je duwt naar de zijkant dan komt ie opeens boven de steen ernaast terecht (hij gaat dus naar boven)

bugje in het landertje van bosmonster, in level 2 gebeurt er gewoon niets als je land :?

Martijn: Als je omhoog springt dan land je altijd aan de bovenrand van het level, niet helemaal de bedoeling verwacht ik?

mophor: Het werkt, maar de P knop om te starten :?

en voor de rest geen bugs gevonden :D

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hebben we het in het begin niet eens over een limiet qua grootte gehad?
Lemmings™ versie 1.24 telt 373 bestanden met een totale grootte van 1343KB :P

Ik twijfel echter nog steeds of ik 'm wel of niet in ga sturen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08-2020
Crisp,
ik snap dat je als een gek van alles baalt, en ik begrijp het ook allemaal. Maar waarom zou je niet je creatie gebruiken voor waar je hem in eerste instantie hebt gemaakt, namelijk de contest hier op GOT. We hebben allemaal jouw project gezien, dus als het aan mij ligt hoef je hem ook nergens meer ope een server te zetten vanwege de problemen die het met zich mee brengt. Dus gewoon meedoen zonder de 373 bestanden ergens te hosten, denk dat iedereen het daarmee wel eens is. Zou zonde zijn als jouw project niet bij de laatste inzendingen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 17:26
Wolfboy schreef op 08 September 2003 @ 20:30:

bugje in het landertje van bosmonster, in level 2 gebeurt er gewoon niets als je land :?
Dat komt omdat er niks hoort te gebeuren ;) Het spel is niet af en zal dat denk ik ook nooit worden... niet voor deze contest iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Ik heb de laatste 2 weken ook niet zoveel tijd gehad, maar mijn spel was al zo goed als af. Ik wou nog geluid bijvoegen, maar dat hangt er nog even vanaf of ik daar deze week nog tijd voor heb.

@crisp: tuurlijk ga je hem insturen....je hebt zoveel tijd in de contest gestopt.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

zo, nog 2 levels en dan zit ik aan de 40 (10 voor elke moeilijkheids categorie), dan nog wat schaven aan de animaties, de plaatjes nog wat bijwerken en een stukje documentatie schrijven :)

Intentionally left blank

• drm

drm

f0pc0dert

Ik krijg niks af, iig niet vandaag. Het is een superdrukke week geweest en ik heb deze hele week niks aan dergelijke dingetjes kunnen doen, dus het is vette pech :) Ik ga wel verder, maar als de inzending vanavond sluit wil ik mij daar bij deze voor afmelden... Helaas :)

~ Gottfried Leibniz

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

drm schreef op 13 September 2003 @ 20:07:
Ik krijg niks af, iig niet vandaag. Het is een superdrukke week geweest en ik heb deze hele week niks aan dergelijke dingetjes kunnen doen, dus het is vette pech :) Ik ga wel verder, maar als de inzending vanavond sluit wil ik mij daar bij deze voor afmelden... Helaas :)
;( jammer.

inzenden kan trouwens toch tot morgenavond nog?

[ Voor 94% gewijzigd door Clay op 13-09-2003 20:23 ]

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Clay schreef op 13 september 2003 @ 20:21:
[...]

;( jammer.

inzenden kan trouwens toch tot morgenavond nog?
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 16:47:
Aangezien ik geen schriftelijke bezwaren in drievoud heb mogen ontvangen, deel ik bij deze mede dat inzendingen tot uiterlijk zondag 14 september 23:59 CET kunnen worden ingezonden. De deadline is dus exact twee weken uitgesteld!
[...]
Ik ben alleen een beetje brak; niet echt de ideale combinatie als je nog moet debuggen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch ook nog een spel ingeleverd. Zoals aangekondigd, Sokoban. Ik had het eigenlijk al 80% af voordat ik me had opgegeven, vandaar dat ik geen wips heb gepost, het was al af... Ik was eigenlijk veel meer features van plan, maar door tijdgebrek is het hierbij gebleven. Het is redelijk speelbaar, dus ik daarom doe ik toch mee.

Opmerkingen:
- speel met muis of toetsenbord, zie "Help" pagina
- draait het beste onder Mozilla

DHTML Sokoban

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Gebeurt alleen niks als je wint.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuCarD schreef op 14 september 2003 @ 14:20:
Gebeurt alleen niks als je wint.... ?
Ja, klopt. Je mag nog even van je overwinning genieten. Druk op PgDn om verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 14:22:
[...]

Ja, klopt. Je mag nog even van je overwinning genieten. Druk op PgDn om verder te gaan.
Zou je de help en credit pagina in een nwe window kunnen laten openen... :(

Moet nu weer opnieuw beginnen...

En misschien is het leuk om de minimale of gemiddelde aantal pushes er bij te zetten. Dan kan je zien of je het goed hebt gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdWest
  • Niet online
Ik heb dit hele weekend moeten werken. :( Mijn Minesweeper is dan ook niet af. :'( Ik baal hier goed van maar het is niet anders. Niet dat ik verwacht had te winnen maar ik had graag een "professioneel" oordeel van mijn code gehad. Het is niet anders.

Wat ik nog erger vind is dat ik de Lemmings van Crisp niet meer kan spelen. Ik ben erg onder de indruk van dit spel. :9~ O+ _/-\o_ Hopelijk krijg je nog eens toestemming om het online te zetten.

Iedereen die nog wel meedoet, veel succes

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

zo, net m'n lemmings ingestuurd; zipje was 1MB+ en bevatte 469 bestanden :P

voor de geinteresseerden staat hier de versie zonder graphics en muziek. Tevens heb ik een stukje documentatie geschreven die hier te vinden is.
Last but not least heb ik nog een zipje met daarin het script om de levelcode te genereren en de daarbij behorende images van de bestaande levels.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

en en?

nee, nou niet eerst proberen alle levels uit te spelen, want dan hebben we voor volgende week nog geen uitslag :P

ik ben wel heel benieuwd hoeveel inzendingen er nu uiteindelijk zijn. Ik vrees dat het aantal toch bedroevend laag is.... dan vraag ik me af waardoor dat nou eigenlijk komt. Is DHTML dan toch te moeilijk? hebben DHTML-ers minder tijd dan 3D-ers en 2D-ers? kost een DHTML project gewoon teveel tijd? Of zijn er gewoon te weinig DHTML-ers?

[ Voor 31% gewijzigd door crisp op 15-09-2003 00:50 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

ja, ja, ja, ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik heb een stuk of 4 inzendingen binnen.. das niet zo heel veel dus. Ik zal ze online zetten vanavond en doorsturen naar de jury als die ze nog niet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

4 van de 28 aanmeldingen, en dat na een 2 weken uitstel :/
was de opdracht dan misschien toch te hoog gegrepen?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

crisp :: ik denk dat iedereen geschrokken is van jou inzending...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft het toevallig onwijs druk in de gehele periode waarin de contest liep, en geen 40 uur kunnen vinden om voor de lol te dhtmllen

Niet dat ik een kans had gemaakt maar toch! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik was voornamelijk druk bezet met mijn opnieuw opgelaaide MMORPG verslaving :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Het is op m'n werk een gekkenhuis geweest, en gezien ik ook nog eens wat avonduurtjes op moet snoepen met naar school gaan en huiswerk maken enzo is het er echt niet van gekomen. Maar ik ga gewoon stukje bij beetje door, en dan komt er vanzelf wel wat. (over een paar maanden ofzo 8)7)

En ik heb toch al een stoere status :+

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Is het misschien een idee om gewoon over een half jaar nog een contest te houden?
Dat iedereen nu gewoon nog een beetje door werkt, over een half jaar zal het dan zeker af zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Het is dat ik jury ben, anders had ik echt dik gewonnen :7 :P (dus eigenlijk een verdekte _o_ naar alles wat ik totnutoe heb gezien)

[ Voor 37% gewijzigd door HunterPro op 15-09-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
Bosmonster: mijn inzending nog niet publiekelijk online zetten, 'k wil er nog wat aan aanpassen enzo maar wegens tijdsgebrek (lees: slecht tijdsmanagement) is dat niet meer gelukt :).

Dus HunterPro, je vond mijn inzending goed? :+

En ik ben voor een nieuwe contest, maar nu wel met een langere termijn want ik moet het combineren met school :+ (ok, al de rest mag wikken en wegen met z'n werk :))
crisp schreef op 15 September 2003 @ 10:49:
4 van de 28 aanmeldingen, en dat na een 2 weken uitstel :/
was de opdracht dan misschien toch te hoog gegrepen?
Spijtige zaak ja, een man of 3 à 4 zou ik nog kunnen begrijpen, maar zoveel...
Ok kinders, tip 1 voor de volgende contest, alleen inschrijven als je zéker weet dat het je gaat lukken :p

[ Voor 65% gewijzigd door coubertin119 op 15-09-2003 18:04 ]

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

coubertin119:
Bosmonster: mijn inzending nog niet publiekelijk online zetten, 'k wil er nog wat aan aanpassen enzo maar wegens tijdsgebrek (lees: slecht tijdsmanagement) is dat niet meer gelukt :).
Tsss, mietje :+
Dus HunterPro, je vond mijn inzending goed? :+
"Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd" O-)
En ik ben voor een nieuwe contest, maar nu wel met een langere termijn want ik moet het combineren met school :+ (ok, al de rest mag wikken en wegen met z'n werk :))
Wat dacht je van allebei? ;)
Spijtige zaak ja, een man of 3 à 4 zou ik nog kunnen begrijpen, maar zoveel...
Ok kinders, tip 1 voor de volgende contest, alleen inschrijven als je zéker weet dat het je gaat lukken :p
Right 8)7

edit:
Oh ja, de enige waarheid is: crisp heeft de lat te hoog gelegd, daarom zijn er zo weinig inzendingen ;) * drm wilde ook opeens een veel mooier spel maken dan hij van plan was :P

[ Voor 12% gewijzigd door drm op 15-09-2003 18:13 ]

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik heb in totaal 5 inzendingen binnen:

- crisp
- coubertin119
- Clay
- joriswit
- André

Willen jullie (de 5 dus) dat we deze gaan beoordelen of zeggen we gezien het feit dat jullie de enige zijn die uberhaupt iets ingeleverd hebben (mezelf net zo hard verwijtend overigens..) dat jullie gewoon allemaal gewonnen hebben :P

[ Voor 56% gewijzigd door Bosmonster op 15-09-2003 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Een beoordeling is wel leuk natuurlijk, ook zonder classering :) Aangezien iedereen wel weet dat crisp gewonnen heeft kan imo die ranglijst dan wel achterwege gelaten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
Ik heb me dit weekend niet zo enorm uitgeslooft om geen commentaar te krijgen op m'n code, becommentariëren zal je! :p

Klassering is imo ook niet echt nodig, want plaats nummer 1 en 5 weten we toch maar het mag altijd, zooo moeilijk is het niet toch? :)

* coubertin119 is dus met plaats 5 gaan lopen

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

tsja, uiteraard willen we wel commentaar zien :P
Er hoeven wmb geen punten uitgedeeld te worden, maar gewoon wat dingetjes die opvallen, positief en negatief, daar kan een ieder dan weer lering uit trekken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt mij niet zoveel uit wat er nog gaat gebeuren, ik had eigenlijk op heel wat meer inzendingen gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

5 is er al 1 meer dan vorig jaar :P iig is er een stijgende lijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 14:11:
Ik heb toch ook nog een spel ingeleverd. Zoals aangekondigd, Sokoban.
:D die heb ik ook een keer gemaakt :) alleen werkte die alleen in ie en niet voor deze contest maar hij staat geloof ik wel in mn sig :)

en als ie er niet in staat krijg je de url zo :) en als ik mijn nieuwe spel heb zet ik m ook in mn sig alleen ziet niemand m dan omdat ik hier zo goed als niet post :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft het te druk gehad om nog verder te werken
dus als m'n inzending nog mee mag doen: http://www.rikkertkoppes.com/snake/snake.htm
dan is dat hem gewoon. En de heleboel in een zipje: http://www.rikkertkoppes.com/snake/snake.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disjfa schreef op 16 September 2003 @ 01:30:
:D die heb ik ook een keer gemaakt :) alleen werkte die alleen in ie en niet voor deze contest maar hij staat geloof ik wel in mn sig :)
Ja ik had jouw game ook al gezien, maar ik wist ook geen ander spel te verzinnen:

[rml]joriswit in [ DHTML] Contest 2003[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 16 september 2003 @ 17:53:
/me heeft het te druk gehad om nog verder te werken
dus als m'n inzending nog mee mag doen: http://www.rikkertkoppes.com/snake/snake.htm
dan is dat hem gewoon. En de heleboel in een zipje: http://www.rikkertkoppes.com/snake/snake.zip
Van mij mag het, maar ik laat het laatste woord aan de jury

Intentionally left blank

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 19:30:
[...]
Ja ik had jouw game ook al gezien, maar ik wist ook geen ander spel te verzinnen:
ik heb er iig geen probleem mee :) sinds die van mij aan een preloader te goed is en een multibrowser :) wel leuk dat jij m hopenlijk beter maakt dan mij :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• HunterPro
  • Niet online
IMO geen probleem, maar Cheatah heeft nog een veto in de kast liggen :)

Verwijderd

No prob, die nemen we nog wel mee in de beoordeling.

• André

André

Analytics dude

*Kick*

Ik ben weer terug van vakantie en heb een mailtje van Bosmonster. Dus ik ga druk aan het (ver/be)oordelen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

André schreef op 20 September 2003 @ 17:25:
*Kick*

Ik ben weer terug van vakantie en heb een mailtje van Bosmonster. Dus ik ga druk aan het (ver/be)oordelen.
en een beetje opschieten ja, de rest is allaaaaaannnngggg klaar met beoordelen! :+

Intentionally left blank

• Clay

Clay

cookie erbij?

Precies!! :P .... O-)

* Clay heeft al even vluchtig gekeken, en gaat morgen beeordelen/schrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

update?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

vraag je je af wie er gaat winnen dan? ;)

* Clay heeft z'n beoordeling iig al opgestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
Mijn beoordeling moet ik vandaag nog eventjes afmaken en dan kantie ook de lucht in :).

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Ik ga nu veroordelen... :)

offtopic:
Had ik al gezegd dat de andere deelnemers leuke en fijne mensen zijn, evenals de juryleden.

[ Voor 64% gewijzigd door André op 22-09-2003 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

zijn alle veroordelingen nou al binnen, of moeten we nog iemand spanken? >:)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

tetris is trouwens ook niet vrij van copyrights: http://www.abednarz.net/tetris.html :/

Intentionally left blank

• André

André

Analytics dude

Sjonge jonge, weten de mods tegenwoordig al niet meer waar de edit knop zit :( ;)

En je mag me spanken, ik heb het een beetje druk, ik kijk vanavond nog wel even. Als het vanavond niet helemaal lukt, kort ik de verhaaltjes wel in zodat ik iig iets op kan sturen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

* crisp spanks André >:)

[ Voor 28% gewijzigd door crisp op 24-09-2003 01:41 ]

Intentionally left blank

• André

André

Analytics dude

* André krijgt spontaan een heleboek afspraken in de agenda, waar ze weg komen is een raadsel, maar dat beoordelen wordt hem even niet denk ik >:)

Blue screen..........moet bericht typen..........pc crashed........tot zien. . . .

• Bosmonster
Kheb cijfers van crisp, Clay en joriswit.

Cijfers van de jury zou ook wel fijn zijn.. ;)

Verwijderd

crisp schreef op 23 September 2003 @ 23:17:
tetris is trouwens ook niet vrij van copyrights: http://www.abednarz.net/tetris.html :/
dit klopt niet, copyrichts komen uit KGB tijd uit rusland, het is gemaakt door een rus iig. had er laatst een documentatie over gezien + captured(nee krijgt niemand ;)). Volgends mij klopt dit niet, amar zal ik morgen eens nalezen/kijken.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 00:21:
[...]

dit klopt niet, copyrichts komen uit KGB tijd uit rusland, het is gemaakt door een rus iig. had er laatst een documentatie over gezien + captured(nee krijgt niemand ;)). Volgends mij klopt dit niet, amar zal ik morgen eens nalezen/kijken.
Tsja, hoe het nou precies zit weet ik ook niet; hoe dit verhaal toendertijd is afgelopen staat er ook niet bij. Ik vond het in elk geval wel een aardig verhaal; lijkt wel een beetje op het mijne.

Maaruh, jury? Hoe staat het nou? :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampier
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

Ik geloof dat de Jury slaapt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn beoordeling volgt morgen :)

• drm

drm

f0pc0dert

KingOfDos:
Hier ken ik ook idd de halve versie van :) Daar komt iig wel het achtergrondmuziekje vandaan ;)
Oi palnjem palna karabuschka. Jitzt i-sitjetzt i-partscha
Zoiets, ooit nog op school gehad 8)7

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ok, lijstje van Cheatah gezien :)
Nu de rest nog 8)7

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
Zo, mijn mail is gestuurd, op wie wachten we nog? :).

En meteen vuur ik hierbij ook het voorstel af voor een nieuwe contest, nog niet meteen beginnend, ergens december beginnen en dan 3 maandjes ofzo de tijd :).

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
op mij :x ik heb het door wat persoonlijke meuk yadiyadiya te druk yadiya ik ga het meteen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Kick >:) HunterPro heeft naar mijn idee nu toch wel zijn beoordeling ingestuurd of hij heeft er de nodige tijd voor gehad... Is de jury inmiddels zover dat ze tot een uitspraak (uitslag) kunnen komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Nog niks van HunterPro gekregen.. ik heb zelf vanavond in ieder geval ook geen tijd om iets te doen. Moet mn hele meelbox ook uitspitten aan de wijdverspreide resultaten die binnengedruppeld zijn.. En daar nog ff simpel paginaatje van maken met reacties per inzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Even een stomme n00b vraag:
Ik ben begonnen met een game te remaken in dhtml, de levels zijn 60x24 blokjes groot, ieder blokje is 16x16 pixels(ofzo).
Nou heb ik leuke animaties gemaakt(links, rechts, boven en onder), alleen ik zit met een probleem. Waarin kan ik het beste die animaties doen? Een tabel maken van 60x24 cellen? Maar dan zit ik met het probleem dat een animatie meestal 2x1 blokjes is.

Moet ik hiervoor een layer gebruiken of wat? Ja ik ben dhtml n00b en kan geen soortgelijke game vinden ;)

De status van de blokjes kan veranderen van a(stil) naar b en ook moet het 2 ani's kunnen draaien, 1 begint, seconde later het blokje er langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

layers, zie bijvoorbeeld mijn snake.

volgens mij heeft clay eens een keer onderzocht dat div's vele malen sneller zijn dan tabellen.

voor anmiatie kan je de truc van crisp toepassen (windows icon style: alle losse plaatjes op een strip en dan steeds doorschuiven in een cliplayer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Gewoon met een layer en niet met een tabel. Het is me trouwens niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Heb je iets online staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

André schreef op 01 October 2003 @ 15:55:
Gewoon met een layer en niet met een tabel. Het is me trouwens niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Heb je iets online staan?
Zie icoon ;)

als een ervaren dhtmler wil helpen @ game, dat sla ik niet af ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

gewoon wat divjes van plaats laten veranderen en dan net als crisp gewoon 1 plaatje als animatie (alles naast elkaar dus)
en als het gevalletje moet draaien (naar boven ipv. links bv.) dan gewoon overschakelen op een andere animatie.

btw dat icoontje van jouw, heb je dat met php gegenereert of laad ie alleen een extern plaatje?
Ik heb namelijk nog geen mogelijkheid gezien om met php een ani gifje te maken (misschien heb ik wat gemist hoor :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfboy schreef op 01 October 2003 @ 16:20:
btw dat icoontje van jouw, heb je dat met php gegenereert of laad ie alleen een extern plaatje?
Ik heb namelijk nog geen mogelijkheid gezien om met php een ani gifje te maken (misschien heb ik wat gemist hoor :9)
offtopic:
Hij laad een extern plaatje, maar een gifje maken IS MOGELIJK!

Zie oa dit topic: Animated gif, de techniek.
en de search naar "php +animated +gif" van user acm

[edit]
Ik gebruik php omdat ik 2 dingen doe;
1) Het plaatje kiezen
2) OS+Browser opslaan(stats)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Je kunt vrij eenvoudig met images programmeren net als in andere talen als je simpelweg dynamisch images aanmaakt en deze position:absolute meegeeft. Deze kun je animeren, wijzigen, verplaatsen zichtbaar onzichtbaar maken, schalen, etc.. soort van sprite dus. Daar kun je als je een beetje kunt programmeren als vrij snel een basis mee opzetten.

Layers kan ook, maar als je toch alleen een afbeelding gaat gebruiken kun je net zogoed direct een img-element gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

zover ik kan ontdekken kan het wel maar niet via gdlib, dan moet je ImageMagick gaan gebruiken.
nou bedankt voor de info iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Nou mensen, ben eigenlijk wel benieuwd naar de beoordelingen en uitslag te worden. :Y)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met dank aan André, mn systeempje werkt al redelijk :)

[edit]
Ik heb 2 gifjes van 16x16 pixels nou, Murphy(dat rooie ding) loopt van het ene naar het ander vakje(a naar b). Hoe kan ik nou zodra de 2 gifjes ten einde zijn zo overschakelen dat hij weer een blokje vedder loopt(van b naar c)?(etc.)

code:
1
[a][b][c][d]

[edit2]
Een gif animatie heeft altijd de zelfde tijdsduur, ik weet vedder niet of je met javascript kan zien of de gif reloaded wordt. Is het dan niet een idee om gewoon de gif tijd(in ms) af te lopen?

Hoe kan ik dit doen?(functienamen en de gedachte er achter)

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

*zucht*

Eindelijk maar toch heb ik tijd gevonden voor het beoordelen. Nu HUNTERPRO nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 23:18:
[...]
[edit2]
Een gif animatie heeft altijd de zelfde tijdsduur, ik weet vedder niet of je met javascript kan zien of de gif reloaded wordt. Is het dan niet een idee om gewoon de gif tijd(in ms) af te lopen?

Hoe kan ik dit doen?(functienamen en de gedachte er achter)
Het nadeel van een gif-animatie is dat je geen invloed op de tijdsduur kan uitoefenen (als je proc 100% bezet is staan animated gifs zelfs gewoon bijna stil), dat is bijvoorbeeld de reden dat ik in lemmings alleen animated gifs heb gebruikt voor objecten waarbij dat niet uitmaakt (water, vuur ed), en voor de andere objecten zelf de animatie mbv code heb gedaan zodat ik altijd kon bijhouden op welk punt de animatie was.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hier zit wel wat in, even mn gif images omzetten naar losse images(8 frames per gif).

Het probleem waar ik nou mee zat is dat hij meteen oversprong van vakje a naar b omdat de ontimeout een waarde niet kon vinden, maar dat moet ik nou toch overnieuw schrijven :+

[edit]
Als ik dan toch bezig ben met dat in te bouwen dan herschrijf ik even alles zodat ik geen 2000 functies nodig heb maardat alles netjes in 5 functies zit.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 17:39 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste